Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Ihana kielemme, osa 90

Viikon puujalkavitsi.
Ihana kielemme, osa 90

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 22 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +243 (287 ääntä)
      Hörähdin vikalle 😂

      Lainaa

    2. Kiittämätön katkarapu 21.5.2026 0:45
      Tulos: +123 (125 ääntä)
      Eikös koiratkin rekisteröidä, joten miten rekisteröity olisi vähemmän koiramainen? Minä hupsu olen tosin tähän asti kuvitellut koirahierojia koiraa hieroviksi ihmisiksi, vaikka ilmeisesti se on toisin päin.

      Lainaa

    3. ✨Pinpin pussy✨ 21.5.2026 1:00
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      Niin onhan sitä koiraterapiaakin, missä koirana on terapiakoira 😆 Alin toimii ihan kohtuudella kirjoitettunakin, yleensä sen on lähinnä kuullut jossain. Jo vuonna 2001.

      Lainaa

    4. Vankkumaton herne 21.5.2026 1:03
      Tulos: -88 (126 ääntä)
      Ufo hai: Hörähdin vikalle 😂
      Oikeesti?

      Lainaa

    5. Palautettu kameli-kemeli 21.5.2026 1:37
      Tulos: -39 (59 ääntä)
      roelli.roellimetsae.fi

      Lainaa

    6. Tulos: -86 (98 ääntä)
      Rölli, Pikku kakkonen? Mitähän tuossa haettiin?

      Lainaa

    7. Kivitetty pöllö 21.5.2026 7:33
      Tulos: +100 (108 ääntä)
      Sanmperi: Rölli, Pikku kakkonen? Mitähän tuossa haettiin?
      Röllillä oli tapana sanoa "kautta likaisten varpaitteni."

      Lainaa

    8. Aivoton katkarapu 21.5.2026 7:33
      Tulos: +37 (43 ääntä)
      Sanmperi: Rölli, Pikku kakkonen? Mitähän tuossa haettiin?
      Kautta likaisten varpaitteni= /likaistevarpaitteni

      Lainaa

    9. Vetinen Paahtoleipä 21.5.2026 7:35
      Tulos: +24 (30 ääntä)
      Sanmperi: Rölli, Pikku kakkonen? Mitähän tuossa haettiin?
      Kautta (/) likaisten varpaitteni.

      Lainaa

    10. Päättämätön ahma 21.5.2026 7:36
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Sanmperi: Rölli, Pikku kakkonen? Mitähän tuossa haettiin?
      Röllihän sanoo "kautta likaisten varpaitteni" eli / on ihan kohdallaan.

      Lainaa

    11. Silko mango 21.5.2026 8:03
      Tulos: -10 (36 ääntä)
      Päättämätön ahma: Röllihän sanoo "kautta likaisten varpaitteni" eli / on ihan kohdallaan.
      Luulen että kommentoijalla oli samanlaisia vaikeuksia lukea tuo teksti kuin minulla aluksi tuon ylimääräisen välilyönnin takia. Varmastikin välilyönti siellä siksi, ettei se muodosta siitä linkkiä mutta mun aivot vaan halusi lukea ensin sen alun omaksi lauseeksi ja sitten tuo loppu tuntui tosi irralliselta. Piti pari kertaa lukea uudestaan ennen kuin hoksasin. Olisi laittanut vaikka sen pisteen sinne fi ennemmin kiinni niin ehkä olisi vähän selkeyttänyt. Tai sitten ei. Ihan hauska heitto kyllä.

      Lainaa

    12. Nurja jyrsijä 21.5.2026 8:28
      Tulos: +8 (22 ääntä)
      Vankkumaton herne: Oikeesti?
      Minäkin

      Lainaa

    13. Nurja jyrsijä 21.5.2026 8:29
      Tulos: +13 (25 ääntä)
      Silko mango: Luulen että kommentoijalla oli samanlaisia vaikeuksia lukea tuo teksti kuin minulla aluksi tuon ylimääräisen välilyönnin takia. Varmastikin välilyönti siellä siksi, ettei se muodosta siitä linkkiä mutta mun aivot vaan halusi lukea ensin sen alun omaksi lauseeksi ja sitten tuo loppu tuntui tosi irralliselta. Piti pari [...]
      Mä en edes huomannut mitään ylimääräistä välilyöntiä

      Lainaa

    14. Tarjoiltu kärpänen 21.5.2026 9:03
      Tulos: +13 (27 ääntä)
      Silko mango: Luulen että kommentoijalla oli samanlaisia vaikeuksia lukea tuo teksti kuin minulla aluksi tuon ylimääräisen välilyönnin takia. Varmastikin välilyönti siellä siksi, ettei se muodosta siitä linkkiä mutta mun aivot vaan halusi lukea ensin sen alun omaksi lauseeksi ja sitten tuo loppu tuntui tosi irralliselta. Piti pari [...]
      Siis miten se vaikuttaa? Luitko sen "välilyönti kautta likaisten varpaitteni"? Joillain ihmisillä ei ole sisäistä lukuääntä, jolloin tuo kauttaviiva voi olla ihan vaan symboli eikä sana, mutta ei se välilyönti silloinkaan vaikuta lopputulokseen.

      Lainaa

    15. Peritty herukka 21.5.2026 9:51
      Tulos: -12 (30 ääntä)
      Nurja jyrsijä: Minäkin
      Tiktok-aivot

      Lainaa

    16. Tulos: +19 (25 ääntä)
      Tarjoiltu kärpänen: Siis miten se vaikuttaa? Luitko sen "välilyönti kautta likaisten varpaitteni"? Joillain ihmisillä ei ole sisäistä lukuääntä, jolloin tuo kauttaviiva voi olla ihan vaan symboli eikä sana, mutta ei se välilyönti silloinkaan vaikuta lopputulokseen.
      Välilyöntienolemassaolovoivaikuttaahuomattavastitekstinselkeyteenjasiihenmitenhelppositäonlukea.

      Lainaa

    17. Täydennetty greippi 21.5.2026 13:07
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Vankkumaton herne: Oikeesti?
      Myös minä. Katsopa kun joissain vitseissä on älyä.

      Lainaa

    18. It's a deal 21.5.2026 13:11
      Tulos: +44 (44 ääntä)
      Vaatii siviilirohkeutta postata tuollainen määrä virheitä kerralla Aristoteleen kantapäähän. Siellä on liuta ihmisiä, joiden elämäntehtävä tai jopa päivätyö on puuttua kirjoitusvirheisiin. Toki sieltä saa todella hyviä vastauksiakin, jos joku asia kielessämme askarruttaa. Hyvää ironiaa toki oli, kun joku sanoi "Pädet kuin olisit kirjoittanut sanakirjan itse." Sellaiselle, joka oli sen itse asiassa tehnyt, se kävi ilmi kun vertasi postaajan nimeä ja alunperin lainattua linkkiä.

      Lainaa

    19. Noitumaton poromies 21.5.2026 22:07
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      "Rekistöröity" ei ainakaan ole fiksumpi ilmaisu.

      Lainaa

    20. Lämpenevä haltija 22.5.2026 13:10
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Kai se on pakko pysäköidä kun sakolla uhataan, onneksi olen asukas 😅

      Lainaa

    21. Kelvoton jänis 25.5.2026 10:22
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Tarjoiltu kärpänen: Siis miten se vaikuttaa? Luitko sen "välilyönti kautta likaisten varpaitteni"? Joillain ihmisillä ei ole sisäistä lukuääntä, jolloin tuo kauttaviiva voi olla ihan vaan symboli eikä sana, mutta ei se välilyönti silloinkaan vaikuta lopputulokseen.
      OT: Kiitos, että mainitsit sisäisen lukuäänen! En tiennyt sellaisesta, tai siis siitä, että sitä ei ole kaikilla. Googlasin, ja ymmärrän nyt itseäni paremmin. Eli miksi olen niin hidas lukemaan, vaikka pidän siitä ja ymmärrän lukemani hyvin. Luen koko ajan kaiken ääneen itselleni, eivätkä kaikki tee niin, ihmeellistä!

      Lainaa

    22. Keskiverto kultakala 28.5.2026 21:48
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Tarjoiltu kärpänen: Siis miten se vaikuttaa? Luitko sen "välilyönti kautta likaisten varpaitteni"? Joillain ihmisillä ei ole sisäistä lukuääntä, jolloin tuo kauttaviiva voi olla ihan vaan symboli eikä sana, mutta ei se välilyönti silloinkaan vaikuta lopputulokseen.
      Minulle kävi tuo sama ja itselläni se vaikutti sillä tavalla, että koska en heti tulkinnut tekstiä nettiosoitteeksi, en "lukenut päässäni ääneen" kauttaviivaa, vaan mielsin sen jonkinlaiseksi tyylikeinoksi ja että kirjoittajalla oli jokin syy heittää Suomen maakoodi ennen viimeistä lausetta (loogista tietyssä mielessä, koska kun aiemmin tekstissä lukee sana osoite, niin maakoodi tavallaan sopii teemaan). Hyvin lyhyen aikaa etsin sitä pointtia, että missä se vitsi on, kunnes luin uudestaan ja tajusin, että väliviiva oli tosiaan ylimääräinen. 
      Ei tässä kauaa kestänyt tuota tajuta, mutta tuo tapahtumaketju mun päässä kuitenkin meni pikavauhtia, joten kyllä, yksi ylimääräinen välilyönti voi todellakin vaikuttaa ymmärrykseen. 
      P.S. Tykkään edelleen näin aikuisena Röllistä ja huolimatta hetken hämmennyksestä vitsi upposi yhtä hyvin kuin Röllin vene, kun siitä puuttui tilipitappi. 

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ammattihieroja, hierojat, kautta likaisten varpaittenni, koulutettu, kyltti, pysäköinti sakon uhalla, röll

  • Uusimmat

  • Kategoriat