Vanhempainilta, osa 206
Nykylapset eivät tunnista tätä kuvaa.
51 kommenttia
-
-
Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.
-
Tehtävässä kaiketi harjotellaan kymmeniä ja ykkösiä, täydet rasiat k:n alle ja jämät y:n
-
Kiittämätön katkarapu: Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.
Jahas, jäi lainaus laittamatta edelliseen -
Kiittämätön katkarapu: Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.
Kymmenet ja yksiköt -
-
Paremmin kai ne Beethovenit, Mozartit, Bachit, Chopinit ja Straussit tuntee kuin nykypopin. Nojoo Eminemin ehkä tunnistaa mutta muut alkaa olla niin 13 tusinassa samanlaista renkutusta että ei vaan pysty 😬
-
Onko tuo joku teinien vanhempien kirjoittamaton sääntö että pitää kirjoittaa oma nimi pienellä, vai joku ryhmän erikoisuus?
-
Kiittämätön katkarapu: Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.
Tässä on ihan hyvä kysymys esitetty. Mitä tekevät lukijat? Merkitsevät sen huonoksi kysymykseksi merkkinä siitä, että tietämätön ei saa olla eikä kysyä. Pelkkää huonokäytöksistä kiusaamista. -
Tulostettu jänis: Onko tuo joku teinien vanhempien kirjoittamaton sääntö että pitää kirjoittaa oma nimi pienellä, vai joku ryhmän erikoisuus?
Nuo ei ole Facebook-postauksia, vaan Threads-sovelluksesta (Metan versio Twitter/X:stä). Siellä ollaan nimimerkeillä -
Rönsyilevä norppa: Kymmenet ja yksiköt
Kymmenet ja ykköset. Luku jaetaan ykkösiin ja kymppeihin. Esim. luku 19, 1 kymppi ja 9 ykköstä -
-
Tulostettu jänis: Onko tuo joku teinien vanhempien kirjoittamaton sääntö että pitää kirjoittaa oma nimi pienellä, vai joku ryhmän erikoisuus?
Tätä säännöllisesti täällä ihmetellään, mutta edelleen; kyse on Threadsistä, siellä nimet/nimimerkit on pienellä. -
Kiittämätön katkarapu: Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.
Vihje löytyy kuvan yläreunasta, eli kummenet ja yksiköt. Luulisin. -
Aivoton katkarapu: Vihje löytyy kuvan yläreunasta, eli kummenet ja yksiköt. Luulisin.
Luulet väärin. Ne on kymmenet ja ykköset. -
Tulostettu jänis: Onko tuo joku teinien vanhempien kirjoittamaton sääntö että pitää kirjoittaa oma nimi pienellä, vai joku ryhmän erikoisuus?
Nuo on Threadsin nimimerkkejä. Ne on siellä automaagisesti pienellä. -
Mä opettelin vuosia sitten Fortnitesta tutun flossauksen (kai sitä näin kutsutaan) ja sen jälkeen sillä pystyi hämmentämään suvun teinejä. Oli sen arvoista.
-
Aina myöhässä oleva hilleri: Joo kyllä tupakka-askeja näkee useammin kuin taululiituja tuollee paketissa.
Tupakkaa ei saa myydä kymmenen kappaleen pakkauksissa. -
On jotain käsittämättömän typerää ja noloa kun valkoiset suomalaiset käyttää tummaihoisten slangia. Hei veliii
-
Itseasiassa: Mä opettelin vuosia sitten Fortnitesta tutun flossauksen (kai sitä näin kutsutaan) ja sen jälkeen sillä pystyi hämmentämään suvun teinejä. Oli sen arvoista.
Pitäiskin flossata taas, nimittäin hampaat. Tuo termihän tarkoittaa hammaslankausta. Yhtäkkiä se olikin kaikkien suulla - tosin eri tarkoituksessa kuin alunperin 😅 -
Loikoileva kala: Tupakkaa ei saa myydä kymmenen kappaleen pakkauksissa.
Joskus on saanut, ainakin pienemmissä kuin nyt. Ja toisekseen lasten ei pitäisi tietää mikä on sallittu askin koko 😆. Itse opena jekuttaisin ja laittaisin johonkin askiin vähempi sisältöä ja katsoisin huomaako joku 🤣. Siis bonustehtävänä, mahdollisesti eri värinen laatikkokin että ois vähän vinkkiä katsoa tarkemmin. -
-
✨Pinpin pussy✨: Mer-kit-se röö-kin lu-ku-mää-rä
Mä olisin kyllä 90-luvulla koulut käyneinä myös varmaan ajatellut nuo röökeiksi. Siihen aikaan tupakointi oli paaaljon yleisempää ja monet polttivat vielä kotonaankin. -
Autio hanki: Joskus on saanut, ainakin pienemmissä kuin nyt. Ja toisekseen lasten ei pitäisi tietää mikä on sallittu askin koko 😆. Itse opena jekuttaisin ja laittaisin johonkin askiin vähempi sisältöä ja katsoisin huomaako joku 🤣. Siis bonustehtävänä, mahdollisesti eri värinen laatikkokin että ois vähän vinkkiä katsoa tarkemmin.
Jostain "sippiaskista" ne puhui ysärillä. Itse en polttanut niin ei ollut ensikäden tietoa. Oliko siinä sitten se 10 tai 15? -
Autio hanki: Joskus on saanut, ainakin pienemmissä kuin nyt. Ja toisekseen lasten ei pitäisi tietää mikä on sallittu askin koko 😆. Itse opena jekuttaisin ja laittaisin johonkin askiin vähempi sisältöä ja katsoisin huomaako joku 🤣. Siis bonustehtävänä, mahdollisesti eri värinen laatikkokin että ois vähän vinkkiä katsoa tarkemmin.
Ne 10 kappaleen askit kiellettiin lailla muistaakseni 2010-luvulla. Syinä ainakin ettei teinit ostaisi tupakkaa, koska tietysti ne olivat halvempia, ja baaritupakoinnin vähentäminen, koska arvioitiin monen baareissa satunnaistupakoijan ostava juuri pikkuaskeja. -
Palautettu kameli-kemeli: Paremmin kai ne Beethovenit, Mozartit, Bachit, Chopinit ja Straussit tuntee kuin nykypopin. Nojoo Eminemin ehkä tunnistaa mutta muut alkaa olla niin 13 tusinassa samanlaista renkutusta että ei vaan pysty 😬
Ihan samaa renkutusta nuo Mozpinit ja Bachovenit on kuin nykyrenkutukset. Erona on vain se että olet kuunnellut edellä mainittuja enemmän niin tunnet ne paremmin. Jos lähtee pystymetsästä kuuntelemaan minkälaista musiikkia tahansa, saman genren musiikki kuulostaa lähes aina samalta. Klassisella musiikilla ei ole mitään spesiaali-ominaisuutta mikä tekisi siitä täysin erilaista kuin kaikkeen muuhun musiikkiin verrattuna. -
Kun on tarpeeksi työn puolesta englanninkielisen lukion pihamailla niin aivot kyllä sulaa vähitellen pois. Jopa finglish kalpenee "like" sanan tykityksen tieltä. "I was like -- and he was like -- and then I was looking at him like -- and it was like magical or something like that."
-
Toj Karin: Ihan samaa renkutusta nuo Mozpinit ja Bachovenit on kuin nykyrenkutukset. Erona on vain se että olet kuunnellut edellä mainittuja enemmän niin tunnet ne paremmin. Jos lähtee pystymetsästä kuuntelemaan minkälaista musiikkia tahansa, saman genren musiikki kuulostaa lähes aina samalta. Klassisella musiikilla ei ole [...]
Jos Bachia vertaa Mozartiin, se on suunnilleen sama kuin jos vertais Beatlesia Beyoncéen. -
Loikoileva kala: Tupakkaa ei saa myydä kymmenen kappaleen pakkauksissa.
Sikareita saa -
Tuon teinix-puhetyylin lukeminenkin ärsyttää. Kai nuo keskustelijat käyttivät sitä sarkastisesti?
-
Kiittämätön katkarapu: Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.
Fail! Alakouluun takaisin? 😅 -
Loikoileva kala: Tupakkaa ei saa myydä kymmenen kappaleen pakkauksissa.
Mietin samaa. Pikkuaskeja ei kyllä kukaan nykyinen koululainen tiedä edes olleen olemassa. -
-
Itseasiassa: Mä opettelin vuosia sitten Fortnitesta tutun flossauksen (kai sitä näin kutsutaan) ja sen jälkeen sillä pystyi hämmentämään suvun teinejä. Oli sen arvoista.
Tää oli niin cringeä et oli pakko miinustaa vaikken oo suvun teini -
Olen kolmekymppinen, en ole koskaan polttanut tupakkaa eikä kukaan perheenjäsenkään, ja lapsuudessani käytettiin koulussa liitutaulua. Näen kuvassa tupakka-askeja.
-
Peruuttamaton riikinkukko: Jos Bachia vertaa Mozartiin, se on suunnilleen sama kuin jos vertais Beatlesia Beyoncéen.
Kuten sanoin, se on sinulle helppoa koska tunnet Bachin ja Mozartin niin hyvin. Ihan sama asia kuin esimerkiksi tyypillisen länsimaalaisen mielestä aasialaiset näyttää kaikki keskimäärin samalta, mutta kyllä aasialaiset itse tunnistavat toisensa ihan ilman ongelmia. Mitä tutumpi jokin asia on, sitä paremmin siitä tunnistaa pieniäkin eroja toisiin saman kaltaisiin asioihin. Ihan turha sinun on tätä faktaa vastaan väitellä. -
Ei meilläkään kyl milleniumin vaihteessa opeteltu Mozartia ja Beethovenia vuosikymmenien tarkkuudella. Vuosikymmenet oli 1900-luvun loppupuolelta ja populäärimusiikkia sillonkin käytiin. En vissiin ole vanha siis :D
-
Palautettu kameli-kemeli: Paremmin kai ne Beethovenit, Mozartit, Bachit, Chopinit ja Straussit tuntee kuin nykypopin. Nojoo Eminemin ehkä tunnistaa mutta muut alkaa olla niin 13 tusinassa samanlaista renkutusta että ei vaan pysty 😬
Jos ei Snoop Doggya erota Britney Spearsista niin on se taito jo sekin. -
Itseasiassa: Mä opettelin vuosia sitten Fortnitesta tutun flossauksen (kai sitä näin kutsutaan) ja sen jälkeen sillä pystyi hämmentämään suvun teinejä. Oli sen arvoista.
Ai se on jossain muuallakin ku Tuurissa? Itsellä tuli törmättyä asiaan kolmivuotiaan kautta. -
Sinfoniaorkesteria johtava ananas: Jos ei Snoop Doggya erota Britney Spearsista niin on se taito jo sekin.
Kyllähän nyt nais ja mies laulajat pitäisi toisistaan erottaa, samoin räppärit oikeasti laulavista. Mutta noita samassa genressä on niin paljon että ei äänestä erota. Kuvasta tai videosta voi jotain päätellä että joku on musta, toisella on värikäs tukka, jollakin viulu, toinen pelti paljaana, yhdellä taas aina hyvin niukasti vaatetta ja tissit esillä jne. -
Kerran yliopiston laitos, jossa työskentelin, muutti uusiin tiloihin. Muuttoa koskeva ennakkokeskustelu laitoksen sähköpostilistalla oli yleensä melko vaisua - rakentajan tiedotteita, joita joku joskus kommentoi - mutta yltyi kiihkeäksi, kun piti valita luentosaleihin asennettavat taulut. Tussitaulut tyrmättiin ja liitutauluja vaadittiin yksimielisesti. Tarjolla olevien taulujen ja liitujen näytekappaleita testattiin ahkerasti, ja niistä käytiin vilkasta keskustelua. Tällaisesta taustasta huolimatta olisin äkkiä katsomalla nähnyt kuvissa savukkeita ja vasta hetken päästä tajunnut, että taululiitujahan ne ovat.
-
Paras Monni 🐈: Po. Snoopy Doggy?
Jaska Jokusen (Charlie Brown) koira? Ressu suomeksi siis. -
Kiittämätön katkarapu: Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.
Siinä pitää valita kyllä tai yes.
-
Sanavalmis persoona: Tässä on ihan hyvä kysymys esitetty. Mitä tekevät lukijat? Merkitsevät sen huonoksi kysymykseksi merkkinä siitä, että tietämätön ei saa olla eikä kysyä. Pelkkää huonokäytöksistä kiusaamista.
Jep täällä valitettavasti aika paljon juntteja. Hetki meni itselläkin päätellä mitä ne ovat.. Entäs sitten lapsilla. 😅 -
-
Itseasiassa: Mä opettelin vuosia sitten Fortnitesta tutun flossauksen (kai sitä näin kutsutaan) ja sen jälkeen sillä pystyi hämmentämään suvun teinejä. Oli sen arvoista.
Saman efektin sain aikaan, kun en opetellut flossausta, mutta flossasin silti (eli sätkin käsilläni miten sattuu). Sepä vasta olikin sen arvoista.

Kommentti