Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 206

Nykylapset eivät tunnista tätä kuvaa.
Vanhempainilta, osa 206

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 51 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +223 (241 ääntä)
      Tupakka-askeina minäkin ne näin

      Lainaa

    2. Aina myöhässä oleva hilleri 21.5.2026 0:38
      Tulos: +147 (161 ääntä)
      Ufo hai: Tupakka-askeina minäkin ne näin
      Joo kyllä tupakka-askeja näkee useammin kuin taululiituja tuollee paketissa.

      Lainaa

    3. Kiittämätön katkarapu 21.5.2026 0:39
      Tulos: -88 (134 ääntä)
      Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.

      Lainaa

    4. Kuutamokka 21.5.2026 0:50
      Tulos: +138 (144 ääntä)
      Tehtävässä kaiketi harjotellaan kymmeniä ja ykkösiä, täydet rasiat k:n alle ja jämät y:n

      Lainaa

    5. Kuutamokka 21.5.2026 0:51
      Tulos: +35 (41 ääntä)
      Kiittämätön katkarapu: Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.
      Jahas, jäi lainaus laittamatta edelliseen

      Lainaa

    6. ✨Pinpin pussy✨ 21.5.2026 0:58
      Tulos: +155 (157 ääntä)
      Mer-kit-se röö-kin lu-ku-mää-rä

      Lainaa

    7. Rönsyilevä norppa 21.5.2026 1:11
      Tulos: +40 (64 ääntä)
      Kiittämätön katkarapu: Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.
      Kymmenet ja yksiköt

      Lainaa

    8. Palautettu kameli-kemeli 21.5.2026 1:35
      Tulos: +72 (110 ääntä)
      Paremmin kai ne Beethovenit, Mozartit, Bachit, Chopinit ja Straussit tuntee kuin nykypopin. Nojoo Eminemin ehkä tunnistaa mutta muut alkaa olla niin 13 tusinassa samanlaista renkutusta että ei vaan pysty 😬

      Lainaa

    9. Per Cladenius 21.5.2026 1:44
      Tulos: +41 (61 ääntä)
      Mar on huumorintajuton

      Lainaa

    10. Tulostettu jänis 21.5.2026 4:08
      Tulos: -43 (73 ääntä)
      Onko tuo joku teinien vanhempien kirjoittamaton sääntö että pitää kirjoittaa oma nimi pienellä, vai joku ryhmän erikoisuus?

      Lainaa

    11. Sanavalmis persoona 21.5.2026 5:50
      Tulos: +17 (63 ääntä)
      Kiittämätön katkarapu: Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.
      Tässä on ihan hyvä kysymys esitetty. Mitä tekevät lukijat? Merkitsevät sen huonoksi kysymykseksi merkkinä siitä, että tietämätön ei saa olla eikä kysyä. Pelkkää huonokäytöksistä kiusaamista.

      Lainaa

    12. Kestävä karhu 21.5.2026 5:57
      Tulos: +41 (41 ääntä)
      Tulostettu jänis: Onko tuo joku teinien vanhempien kirjoittamaton sääntö että pitää kirjoittaa oma nimi pienellä, vai joku ryhmän erikoisuus?
      Nuo ei ole Facebook-postauksia, vaan Threads-sovelluksesta (Metan versio Twitter/X:stä). Siellä ollaan nimimerkeillä

      Lainaa

    13. Päätön raparperi 21.5.2026 6:38
      Tulos: +40 (42 ääntä)
      Rönsyilevä norppa: Kymmenet ja yksiköt
      Kymmenet ja ykköset. Luku jaetaan ykkösiin ja kymppeihin. Esim. luku 19, 1 kymppi ja 9 ykköstä

      Lainaa

    14. Tulos: +39 (41 ääntä)
      Tulostettu jänis: Onko tuo joku teinien vanhempien kirjoittamaton sääntö että pitää kirjoittaa oma nimi pienellä, vai joku ryhmän erikoisuus?
      Tätä säännöllisesti täällä ihmetellään, mutta edelleen; kyse on Threadsistä, siellä nimet/nimimerkit on pienellä.

      Lainaa

    15. Aivoton katkarapu 21.5.2026 7:30
      Tulos: -15 (27 ääntä)
      Kiittämätön katkarapu: Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.
      Vihje löytyy kuvan yläreunasta, eli kummenet ja yksiköt. Luulisin.

      Lainaa

    16. Kahen kilon kalori 21.5.2026 7:48
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Aivoton katkarapu: Vihje löytyy kuvan yläreunasta, eli kummenet ja yksiköt. Luulisin.
      Luulet väärin. Ne on kymmenet ja ykköset.

      Lainaa

    17. Tulos: +13 (19 ääntä)
      Tulostettu jänis: Onko tuo joku teinien vanhempien kirjoittamaton sääntö että pitää kirjoittaa oma nimi pienellä, vai joku ryhmän erikoisuus?
      Nuo on Threadsin nimimerkkejä. Ne on siellä automaagisesti pienellä.

      Lainaa

    18. Itseasiassa 21.5.2026 9:21
      Tulos: +69 (73 ääntä)
      Mä opettelin vuosia sitten Fortnitesta tutun flossauksen (kai sitä näin kutsutaan) ja sen jälkeen sillä pystyi hämmentämään suvun teinejä. Oli sen arvoista.

      Lainaa

    19. Suurustettu guava 21.5.2026 9:24
      Tulos: +65 (65 ääntä)
      Toihan onkin hyvä tapa siivota teinien kielestä anglismeja pois.

      Lainaa

    20. Loikoileva kala 21.5.2026 9:46
      Tulos: -9 (41 ääntä)
      Aina myöhässä oleva hilleri: Joo kyllä tupakka-askeja näkee useammin kuin taululiituja tuollee paketissa.
      Tupakkaa ei saa myydä kymmenen kappaleen pakkauksissa.

      Lainaa

    21. Kätevä kirjohylje 21.5.2026 9:56
      Tulos: +31 (57 ääntä)
      On jotain käsittämättömän typerää ja noloa kun valkoiset suomalaiset käyttää tummaihoisten slangia. Hei veliii

      Lainaa

    22. Rujo leijona 🦁 21.5.2026 10:59
      Tulos: +26 (38 ääntä)
      Itseasiassa: Mä opettelin vuosia sitten Fortnitesta tutun flossauksen (kai sitä näin kutsutaan) ja sen jälkeen sillä pystyi hämmentämään suvun teinejä. Oli sen arvoista.
      Pitäiskin flossata taas, nimittäin hampaat. Tuo termihän tarkoittaa hammaslankausta. Yhtäkkiä se olikin kaikkien suulla - tosin eri tarkoituksessa kuin alunperin 😅

      Lainaa

    23. Autio hanki 21.5.2026 11:12
      Tulos: +24 (32 ääntä)
      Loikoileva kala: Tupakkaa ei saa myydä kymmenen kappaleen pakkauksissa.
      Joskus on saanut, ainakin pienemmissä kuin nyt. Ja toisekseen lasten ei pitäisi tietää mikä on sallittu askin koko 😆. Itse opena jekuttaisin ja laittaisin johonkin askiin vähempi sisältöä ja katsoisin huomaako joku 🤣. Siis bonustehtävänä, mahdollisesti eri värinen laatikkokin että ois vähän vinkkiä katsoa tarkemmin.

      Lainaa

    24. Itseasiassa 21.5.2026 11:18
      Tulos: +27 (27 ääntä)
      ✨Pinpin pussy✨: Mer-kit-se röö-kin lu-ku-mää-rä
      Mä olisin kyllä 90-luvulla koulut käyneinä myös varmaan ajatellut nuo röökeiksi. Siihen aikaan tupakointi oli paaaljon yleisempää ja monet polttivat vielä kotonaankin.

      Lainaa

    25. Söötti puhveli 21.5.2026 11:59
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Autio hanki: Joskus on saanut, ainakin pienemmissä kuin nyt. Ja toisekseen lasten ei pitäisi tietää mikä on sallittu askin koko 😆. Itse opena jekuttaisin ja laittaisin johonkin askiin vähempi sisältöä ja katsoisin huomaako joku 🤣. Siis bonustehtävänä, mahdollisesti eri värinen laatikkokin että ois vähän vinkkiä katsoa tarkemmin.
      Jostain "sippiaskista" ne puhui ysärillä. Itse en polttanut niin ei ollut ensikäden tietoa. Oliko siinä sitten se 10 tai 15?

      Lainaa

    26. Itseasiassa 21.5.2026 11:59
      Tulos: +30 (30 ääntä)
      Autio hanki: Joskus on saanut, ainakin pienemmissä kuin nyt. Ja toisekseen lasten ei pitäisi tietää mikä on sallittu askin koko 😆. Itse opena jekuttaisin ja laittaisin johonkin askiin vähempi sisältöä ja katsoisin huomaako joku 🤣. Siis bonustehtävänä, mahdollisesti eri värinen laatikkokin että ois vähän vinkkiä katsoa tarkemmin.
      Ne 10 kappaleen askit kiellettiin lailla muistaakseni 2010-luvulla. Syinä ainakin ettei teinit ostaisi tupakkaa, koska tietysti ne olivat halvempia, ja baaritupakoinnin vähentäminen, koska arvioitiin monen baareissa satunnaistupakoijan ostava juuri pikkuaskeja.

      Lainaa

    27. Tulos: +22 (56 ääntä)
      Palautettu kameli-kemeli: Paremmin kai ne Beethovenit, Mozartit, Bachit, Chopinit ja Straussit tuntee kuin nykypopin. Nojoo Eminemin ehkä tunnistaa mutta muut alkaa olla niin 13 tusinassa samanlaista renkutusta että ei vaan pysty 😬
      Ihan samaa renkutusta nuo Mozpinit ja Bachovenit on kuin nykyrenkutukset. Erona on vain se että olet kuunnellut edellä mainittuja enemmän niin tunnet ne paremmin. Jos lähtee pystymetsästä kuuntelemaan minkälaista musiikkia tahansa, saman genren musiikki kuulostaa lähes aina samalta. Klassisella musiikilla ei ole mitään spesiaali-ominaisuutta mikä tekisi siitä täysin erilaista kuin kaikkeen muuhun musiikkiin verrattuna.

      Lainaa

    28. Puhuva apina 21.5.2026 12:44
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      Kun on tarpeeksi työn puolesta englanninkielisen lukion pihamailla niin aivot kyllä sulaa vähitellen pois. Jopa finglish kalpenee "like" sanan tykityksen tieltä. "I was like -- and he was like -- and then I was looking at him like -- and it was like magical or something like that."

      Lainaa

    29. Peruuttamaton riikinkukko 21.5.2026 13:08
      Tulos: +21 (39 ääntä)
      Toj Karin: Ihan samaa renkutusta nuo Mozpinit ja Bachovenit on kuin nykyrenkutukset. Erona on vain se että olet kuunnellut edellä mainittuja enemmän niin tunnet ne paremmin. Jos lähtee pystymetsästä kuuntelemaan minkälaista musiikkia tahansa, saman genren musiikki kuulostaa lähes aina samalta. Klassisella musiikilla ei ole [...]
      Jos Bachia vertaa Mozartiin, se on suunnilleen sama kuin jos vertais Beatlesia Beyoncéen.

      Lainaa

    30. Jumalaton kolmivarvaslaiskiainen 21.5.2026 15:46
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Loikoileva kala: Tupakkaa ei saa myydä kymmenen kappaleen pakkauksissa.
      Sikareita saa

      Lainaa

    31. Tulos: -6 (20 ääntä)
      Tuon teinix-puhetyylin lukeminenkin ärsyttää. Kai nuo keskustelijat käyttivät sitä sarkastisesti?

      Lainaa

    32. Leikkisä neuvonantaja 21.5.2026 16:39
      Tulos: +4 (20 ääntä)
      Kiittämätön katkarapu: Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.
      Fail! Alakouluun takaisin? 😅

      Lainaa

    33. Löysä riesa 21.5.2026 21:53
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Loikoileva kala: Tupakkaa ei saa myydä kymmenen kappaleen pakkauksissa.
      Mietin samaa. Pikkuaskeja ei kyllä kukaan nykyinen koululainen tiedä edes olleen olemassa.

      Lainaa

    34. Epäonnistunut leppäkerttu 21.5.2026 22:17
      Tulos: -19 (21 ääntä)
      Itseasiassa: Mä opettelin vuosia sitten Fortnitesta tutun flossauksen (kai sitä näin kutsutaan) ja sen jälkeen sillä pystyi hämmentämään suvun teinejä. Oli sen arvoista.
      Tää oli niin cringeä et oli pakko miinustaa vaikken oo suvun teini

      Lainaa

    35. Rypistynyt kesyhanhi 21.5.2026 22:18
      Tulos: +44 (50 ääntä)
      Olen kolmekymppinen, en ole koskaan polttanut tupakkaa eikä kukaan perheenjäsenkään, ja lapsuudessani käytettiin koulussa liitutaulua. Näen kuvassa tupakka-askeja.

      Lainaa

    36. Korpulentti kalkkuna 21.5.2026 22:58
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      Snoop doggy😭

      Lainaa

    37. Tulos: +33 (43 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Jos Bachia vertaa Mozartiin, se on suunnilleen sama kuin jos vertais Beatlesia Beyoncéen.
      Kuten sanoin, se on sinulle helppoa koska tunnet Bachin ja Mozartin niin hyvin. Ihan sama asia kuin esimerkiksi tyypillisen länsimaalaisen mielestä aasialaiset näyttää kaikki keskimäärin samalta, mutta kyllä aasialaiset itse tunnistavat toisensa ihan ilman ongelmia.  Mitä tutumpi jokin asia on, sitä paremmin siitä tunnistaa pieniäkin eroja toisiin saman kaltaisiin asioihin. Ihan turha sinun on tätä faktaa vastaan väitellä.

      Lainaa

    38. Valokuvasta karannut paimen 22.5.2026 6:44
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      Ei meilläkään kyl milleniumin vaihteessa opeteltu Mozartia ja Beethovenia vuosikymmenien tarkkuudella. Vuosikymmenet oli 1900-luvun loppupuolelta ja populäärimusiikkia sillonkin käytiin. En vissiin ole vanha siis :D

      Lainaa

    39. Sinfoniaorkesteria johtava ananas 22.5.2026 7:48
      Tulos: +34 (36 ääntä)
      Palautettu kameli-kemeli: Paremmin kai ne Beethovenit, Mozartit, Bachit, Chopinit ja Straussit tuntee kuin nykypopin. Nojoo Eminemin ehkä tunnistaa mutta muut alkaa olla niin 13 tusinassa samanlaista renkutusta että ei vaan pysty 😬
      Jos ei Snoop Doggya erota Britney Spearsista niin on se taito jo sekin.

      Lainaa

    40. Räkäpää 22.5.2026 8:33
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Itseasiassa: Mä opettelin vuosia sitten Fortnitesta tutun flossauksen (kai sitä näin kutsutaan) ja sen jälkeen sillä pystyi hämmentämään suvun teinejä. Oli sen arvoista.
      Ai se on jossain muuallakin ku Tuurissa? Itsellä tuli törmättyä asiaan kolmivuotiaan kautta.

      Lainaa

    41. Lämpenevä haltija 22.5.2026 13:09
      Tulos: +10 (18 ääntä)
      Sinfoniaorkesteria johtava ananas: Jos ei Snoop Doggya erota Britney Spearsista niin on se taito jo sekin.
      Kyllähän nyt nais ja mies laulajat pitäisi toisistaan erottaa, samoin räppärit oikeasti laulavista. Mutta noita samassa genressä on niin paljon että ei äänestä erota. Kuvasta tai videosta voi jotain päätellä että joku on musta, toisella on värikäs tukka, jollakin viulu, toinen pelti paljaana, yhdellä taas aina hyvin niukasti vaatetta ja tissit esillä jne.

      Lainaa

    42. Sähköinen hauis 23.5.2026 6:31
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Korpulentti kalkkuna: Snoop doggy😭
      Tämä

      Lainaa

    43. Tulos: +18 (18 ääntä)
      Kerran yliopiston laitos, jossa työskentelin, muutti uusiin tiloihin. Muuttoa koskeva ennakkokeskustelu laitoksen sähköpostilistalla oli yleensä melko vaisua - rakentajan tiedotteita, joita joku joskus kommentoi - mutta yltyi kiihkeäksi, kun piti valita luentosaleihin asennettavat taulut. Tussitaulut tyrmättiin ja liitutauluja vaadittiin yksimielisesti. Tarjolla olevien taulujen ja liitujen näytekappaleita testattiin ahkerasti, ja niistä käytiin vilkasta keskustelua. Tällaisesta taustasta huolimatta olisin äkkiä katsomalla nähnyt kuvissa savukkeita ja vasta hetken päästä tajunnut, että taululiitujahan ne ovat.

      Lainaa

    44. Paras Monni 🐈 23.5.2026 10:35
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Korpulentti kalkkuna: Snoop doggy😭
      Po. Snoopy Doggy?

      Lainaa

    45. Torkahteleva satuhahmo 🧙🏻‍♂️ 24.5.2026 20:22
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Paras Monni 🐈: Po. Snoopy Doggy?
      Jaska Jokusen (Charlie Brown) koira? Ressu suomeksi siis.

      Lainaa

    46. Limnell-nimi 25.5.2026 11:00
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Kiittämätön katkarapu: Mihin viittaavat k ja y lukumäärälaatikoissa? En pysty edes arvioimaan liitujen tunnistettavuutta, kun jäin jumittamaan tähän.

      Siinä pitää valita kyllä tai yes.

      Lainaa

    47. Lavastettu ihminen🧍🏻‍♂️ 25.5.2026 22:51
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Limnell-nimi: Siinä pitää valita kyllä tai yes.
      Khyl es

      Lainaa

    48. Lavastettu ihminen🧍🏻‍♂️ 25.5.2026 22:52
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Räkäpää: Ai se on jossain muuallakin ku Tuurissa? Itsellä tuli törmättyä asiaan kolmivuotiaan kautta.
      Mitäh? Miten Tuuri liittyy? En nyt yhdistä pisteitä 🤷🏻‍♂️

      Lainaa

    49. Myytteihin uskova siili 25.5.2026 23:36
      Tulos: -3 (3 ääntä)
      Sanavalmis persoona: Tässä on ihan hyvä kysymys esitetty. Mitä tekevät lukijat? Merkitsevät sen huonoksi kysymykseksi merkkinä siitä, että tietämätön ei saa olla eikä kysyä. Pelkkää huonokäytöksistä kiusaamista.
      Jep täällä valitettavasti aika paljon juntteja. Hetki meni itselläkin päätellä mitä ne ovat.. Entäs sitten lapsilla. 😅

      Lainaa

    50. Pokaalin voitaanut susi 28.5.2026 20:26
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Mimmi: Nuo on Threadsin nimimerkkejä. Ne on siellä automaagisesti pienellä.
      Eihän ole automaattisesti, vaan ne ovat Instagramin nimimerkkejä. Voi olla vaikka kaikki isolla.

      Lainaa

    51. Hoitamaton puhveli 30.5.2026 9:19
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Itseasiassa: Mä opettelin vuosia sitten Fortnitesta tutun flossauksen (kai sitä näin kutsutaan) ja sen jälkeen sillä pystyi hämmentämään suvun teinejä. Oli sen arvoista.
      Saman efektin sain aikaan, kun en opetellut flossausta, mutta flossasin silti (eli sätkin käsilläni miten sattuu). Sepä vasta olikin sen arvoista.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: brah, britney spears, bro, eminem, impata, koe, koulu, kuva, legit, liidut, liitu, liitutaulu, musiikki, nuoriso, slangi, snoop dogg, tehtävä, teinit

  • Uusimmat

  • Kategoriat