Sekalaisia, osa 743
Kummalla tavalla hahmotat vampyyrin hampaat?
52 kommenttia
-
-
No joo siis ajattelin näin lapsena, mut ainahan niillä on sitä verta pitkin suunpieltä! Mut miks ei vois olla molemmat ja kuka on tehnyt tän fysiologisen tutkimuksen?
-
"Pakettisi on matkalla lähettäjältä Postille" Oppi siitä koputuksesta aikoinaan ruotsia: "Personen ni ringde till talar ett annat samtal, var god och vänta utan att avbryta samtalet." Pakko odottaa.
-
Siis mitä...? Luulin että vampyyrin hampaat toimii vähän kuin itikan nenä.
-
hehe.: No joo siis ajattelin näin lapsena, mut ainahan niillä on sitä verta pitkin suunpieltä! Mut miks ei vois olla molemmat ja kuka on tehnyt tän fysiologisen tutkimuksen?
Samoin, lapsena juuri! Ja nyt kun muistelen, olikohan niin että jonkun kansanuskomuksen vampyyrilla oli juurikin tällaiset ontot hampaat, joita esiteltiin erikoisuutena Noidan käsikirjassa? Tietävämmät kommentoikoot. -
On ne pillit, mutta huonot sellaset. Siksi sitä verta on kauluksella asti.
-
-
Kun Reidar Wasenius kieltää sulkemasta puhelinta, silloinhan ei hitto vie suljeta puhelinta.
-
Schrödingerin postipaketin ratkaisu on helppo: myyvä osapuoli on pakannut tilauksen osoitelappuineen valmiiksi toimitettavaksi Postille, joten heidän kirjoissaan se on jo matkalla. Posti taas ei ole vielä saanut pakettia, mutta heillä on järjestelmässä tieto siitä, että ko. lähetys on olemassa, mutta se ei ole vielä kirjautunut vastaanotetuksi.
-
Vuoteenoma persoona: Samoin, lapsena juuri! Ja nyt kun muistelen, olikohan niin että jonkun kansanuskomuksen vampyyrilla oli juurikin tällaiset ontot hampaat, joita esiteltiin erikoisuutena Noidan käsikirjassa? Tietävämmät kommentoikoot.
Tarkistin Noidan käsikirjasta, niin siellä mainitaan, että hampaan oli terävät, että niillä pystyi viiltämään. Jotkut vampyyrit söi myös uhrinsa lihaa.Ei mitään mainintaa, että hampaat olisivat olleet ontot. -
hehe.: No joo siis ajattelin näin lapsena, mut ainahan niillä on sitä verta pitkin suunpieltä! Mut miks ei vois olla molemmat ja kuka on tehnyt tän fysiologisen tutkimuksen?
Verta tulee kyllä suunpielistä, mutta sitten kun lopuksi näytetään sitä puremajälkeä, niin verta ei näy missään. Nuoleeko vampyyrit vielä lopuksi koko ympäristön puhtaaksi verestä? -
Lähettäjä on merkannut paketin lähetetyksi, Posti ei ole vielä rekisteröinyt pakettia. Ei kai tuo sen monimutkaisempi arvoitus ollut. Paketti voi odottaa noutoa jossain lähettäjän mestoilla tjms.
-
Vamppyyri imee hampaillaan, en tiedä miten se käytännössä tapahtuu kun kai niissä hampaissa jokin lihas on imemiseen. Hmm...ei kyllä se imee hampaillaan, niin sen täytyy olla.
-
Rönsyilevä norppa: Siis mitä...? Luulin että vampyyrin hampaat toimii vähän kuin itikan nenä.
Nenä 😂 -
Kavokki hanki: Tarkistin Noidan käsikirjasta, niin siellä mainitaan, että hampaan oli terävät, että niillä pystyi viiltämään. Jotkut vampyyrit söi myös uhrinsa lihaa. Ei mitään mainintaa, että hampaat olisivat olleet ontot.
Ai että, kerrankin aihe, mihin Noidan käsikirja on validi tietolähde. -
Ei ole kyllä ikinä tullut mieleenkään että hampailla imisi verta! Tietysti tekee hampailla reiät ja sitten suulla imee
-
Nurja jyrsijä: Ei ole kyllä ikinä tullut mieleenkään että hampailla imisi verta! Tietysti tekee hampailla reiät ja sitten suulla imee
Nimenomaan! Varmaan pari vuotta sitten vasta mulle selvisi, että valtaosa ihmisistä on tuossa pillihammas-käsityksessä 😮 -
Noinkohan tota vampyyrijuttua on todistettu tieteellisesti suuntaan taikka toiseen... Pitäisi saada elävä(?) vampyyri kiinni ja syöttää sille joku henkilö. Mistä sitä muuten tietäisi?
-
Feissarimokat, laittakaa seuraavaksi kyselyksi "Ovatko vampyyrin hampaat pillit?" 😁
-
Mimmi: Nimenomaan! Varmaan pari vuotta sitten vasta mulle selvisi, että valtaosa ihmisistä on tuossa pillihammas-käsityksessä 😮
Valtaosa ihmisistä kuvittelee että vampyyrit on satuolentoja joita ei oikeasti ole olemassakaan. Sellaisille saa jokainen kuvitella juuri ne ominaisuudet mitä haluaa. Jos haluaa vampyyrilleen pillihampaat niin siitä vaan. Jos haluaa Lumikille kääpiöiden sijasta yhden suomalaisen viikinkityypin, sekin on ihan ok. -
Meren syvyyksistä nostettu tohtori: Noinkohan tota vampyyrijuttua on todistettu tieteellisesti suuntaan taikka toiseen... Pitäisi saada elävä(?) vampyyri kiinni ja syöttää sille joku henkilö. Mistä sitä muuten tietäisi?
Taitaa mennä epäeettisten ihmiskokeiden puolelle tämä. En usko että saadaan kunnollisia tuloksia jos käytössä olisi ihmisenkorvike. -
-
Ihmeellinen pussieläin: Verta tulee kyllä suunpielistä, mutta sitten kun lopuksi näytetään sitä puremajälkeä, niin verta ei näy missään. Nuoleeko vampyyrit vielä lopuksi koko ympäristön puhtaaksi verestä?
Kyllä jossain sarjoissa verta valuu ohi suun, mutta kai suurin osa sitten vain osaa syödä siististi ihmisen verettömäksi (ja hengettömäksi)? -
Loikoileva kala: Valtaosa ihmisistä kuvittelee että vampyyrit on satuolentoja joita ei oikeasti ole olemassakaan. Sellaisille saa jokainen kuvitella juuri ne ominaisuudet mitä haluaa. Jos haluaa vampyyrilleen pillihampaat niin siitä vaan. Jos haluaa Lumikille kääpiöiden sijasta yhden suomalaisen viikinkityypin, sekin on ihan ok.
Lumikki, Viikinki ja 6 lyhytkasvuista 😂 -
Karkaileva kettu: Kyllä jossain sarjoissa verta valuu ohi suun, mutta kai suurin osa sitten vain osaa syödä siististi ihmisen verettömäksi (ja hengettömäksi)?
Ne syö ruoan loppuun eikä haaskaa, nuolee vielä loput, siksi näyttää siistille😊 -
Karkaileva kettu: Kyllä jossain sarjoissa verta valuu ohi suun, mutta kai suurin osa sitten vain osaa syödä siististi ihmisen verettömäksi (ja hengettömäksi)?
Eräät meistä ovat saaneet vampyyrikasvatuksen Veren vangit -elokuvasta (1994), jossa selkeästi todetaan, miten hienoa oli, että tuore vampyyri oppi syömään siististi heti kättelyssä ja veren imeminen tehtiin aivan selväksi useammassa kohtauksessa. Lestat <3 -
Kristitty leijona: Enpä ole ajatellut, että hampaat olisivat ontot.
Tottakai ne on ontot. Onhan käärmeilläkin ontot hampaat, että ei siinä pitäisi olla mitään uutta. Neste menee vaan vampyyreillä toiseen suuntaan. -
hehe.: No joo siis ajattelin näin lapsena, mut ainahan niillä on sitä verta pitkin suunpieltä! Mut miks ei vois olla molemmat ja kuka on tehnyt tän fysiologisen tutkimuksen?
Varmaan hankalaa pyyhkiä suupielet puhtaaksi, kun ei näe omaa peilikuvaansa. Pitää aina kysyä joltakulta. -
Loikoileva kala: Valtaosa ihmisistä kuvittelee että vampyyrit on satuolentoja joita ei oikeasti ole olemassakaan. Sellaisille saa jokainen kuvitella juuri ne ominaisuudet mitä haluaa. Jos haluaa vampyyrilleen pillihampaat niin siitä vaan. Jos haluaa Lumikille kääpiöiden sijasta yhden suomalaisen viikinkityypin, sekin on ihan ok.
Tylsää. Pitää asioissa olla joku roti kuitenkin. -
hehe.: No joo siis ajattelin näin lapsena, mut ainahan niillä on sitä verta pitkin suunpieltä! Mut miks ei vois olla molemmat ja kuka on tehnyt tän fysiologisen tutkimuksen?
Fysiologisen tutkimuksen tekeminen fiktiivisille olennoille voi tuottaa haasteita ja osoittautua jopa mahdottomaksi. Vampyyrien inspiraationa toimineet vampyyrilepakot eli verivampyyrit vois toimia tutkimuksen kohteena.En mä oo tullu ikinä ajatelleeksi, et vampyyrin hampaat olis ontot. Oon hyvin hämmentynyt siitä, et näinkin moni ois ollu tämmösessä luulossa. -
Loikoileva kala: Valtaosa ihmisistä kuvittelee että vampyyrit on satuolentoja joita ei oikeasti ole olemassakaan. Sellaisille saa jokainen kuvitella juuri ne ominaisuudet mitä haluaa. Jos haluaa vampyyrilleen pillihampaat niin siitä vaan. Jos haluaa Lumikille kääpiöiden sijasta yhden suomalaisen viikinkityypin, sekin on ihan ok.
Yksi suomalainen viikinki = seitsemän kääpiötä? -
-
Minä itse asiassa tiesin tuon jutun vampyyreista jo lapsena. Olin aikoinaan Merkurius-kerhossa ja sieltä tuli jokin sellainen info-lappusten sarja pelottavista eläimistä tms... Siinä esitelttin mm. vampyyrilepakko ja miten se viiltää kahdella torahampaalla reijät ihoon joista sitten pystyy imemään verta.
-
Kuvitelkaa jos vampyyrit joisi verta haavasta nuolemalla kuin kissat maitoa. Kuuluisi vieno "lip, lip, lip".
-
Jakautunut laama: Taitaa mennä epäeettisten ihmiskokeiden puolelle tämä. En usko että saadaan kunnollisia tuloksia jos käytössä olisi ihmisenkorvike.
Entä jos on vapaaehtoinen koehenkilö? -
Addiktoiva simpanssi: Kuvitelkaa jos vampyyrit joisi verta haavasta nuolemalla kuin kissat maitoa. Kuuluisi vieno "lip, lip, lip".
Onkohan kukaan näistä pillityypeistä nähnyt elokuvaa Dracula Verevä Vainaja (Dead and Loving it)? Nimittäin siinä kun Dracula kävi imaisemassa niin kuului kova pillillä ryystämisen ääni. :D -
Vaisu kivi: Onkohan kukaan näistä pillityypeistä nähnyt elokuvaa Dracula Verevä Vainaja (Dead and Loving it)? Nimittäin siinä kun Dracula kävi imaisemassa niin kuului kova pillillä ryystämisen ääni. 😁
Jossain David Tennnantin aikaisessa Doctor Whon jaksossa oli pillillä verta imevä avaruusolio. -
Addiktoiva simpanssi: Kuvitelkaa jos vampyyrit joisi verta haavasta nuolemalla kuin kissat maitoa. Kuuluisi vieno "lip, lip, lip".
Niinhän ne juovat. Jos siis puhutaan oikeista vampyyreista, jotka on siis lepakoita, jotka tekee haavan uhriinsa ja lipittää kielellä siitä haavasta verta -
Nurja jyrsijä: Ei ole kyllä ikinä tullut mieleenkään että hampailla imisi verta! Tietysti tekee hampailla reiät ja sitten suulla imee
Hapailla tai kynnellä! Eikö kukaan täällä tunne sitä versiota vampyyri-myytistä? Eihän se kynsikään mikään pilli ole, joten miksi hampaat olisivat? -
Jumalaton kolmivarvaslaiskiainen: Entä jos on vapaaehtoinen koehenkilö?
Koevampyyri -
Meren syvyyksistä nostettu tohtori: Noinkohan tota vampyyrijuttua on todistettu tieteellisesti suuntaan taikka toiseen... Pitäisi saada elävä(?) vampyyri kiinni ja syöttää sille joku henkilö. Mistä sitä muuten tietäisi?
Taitavat perustua verivampyyreihin(Desmodontinae) jotka nimenomaan purevat uhriin reiän josta juovat veren. Eivät siis ime hampaiden läpi. -
Miksei kukaan ole vielä tajunnut, että tuossa ensimmäisessä Jyrki on itse ollut tyyliin "hahhahhaaa sanoinpas hauskan jutun, julkaisempa tämän niin kaikki näkee miten hauska olen"
-
Addiktoiva simpanssi: Kuvitelkaa jos vampyyrit joisi verta haavasta nuolemalla kuin kissat maitoa. Kuuluisi vieno "lip, lip, lip".
Vampyyrilepakot tekevät juuri näin. Lips lips. Niiden sylki estää haavaa sulkeutumasta. -
Paranormaali karjalanpiirakka: Fysiologisen tutkimuksen tekeminen fiktiivisille olennoille voi tuottaa haasteita ja osoittautua jopa mahdottomaksi. Vampyyrien inspiraationa toimineet vampyyrilepakot eli verivampyyrit vois toimia tutkimuksen kohteena. En mä oo tullu ikinä ajatelleeksi, et vampyyrin hampaat olis ontot. Oon hyvin hämmentynyt siitä, et näinkin moni ois ollu tämmösessä luulossa.
Vampyyrien historia pohjautuu lähinnä siihen, ettei maatumisprosessia ymmärretty. Vampyyrit eivät alunperin olleet mitään myyttisiä olentoja, vaan niiden olemassaoloon ihan oikeasti uskottiin, koska ne selittävät ruumiin maatumisen aikana tehtyjä havaintoja, joita ei ymmärretty (esim. sitä, miksi jotkut ruumiit näyttää kuin eivät olisi maatuneet lainkaan, ja miksi joillekin ilmestyy verta suupieliin.) Lepakot eivät siis oikeastaan liity vampyyrimyytteihin. Taitaa olla itse asiassa juuri päinvastoin: vampyyrilepakoiden nimi perustuu vampyyreihin. Historiallisesti ajateltuna vampyyrien yhdistäminen lepakoihin on kuitenkin vasta ihan uusi juttu. -
Kun yritys omasta järjestelmästään merkitsee tilauksen valmiiksi, järjestelmä lähettää automaattisesti sähköpostin asiakkaalle, että lähetys on matkalla. Sitten se paketti saattaa odotella koko päivän, tai mahdollisesti vielä seuraavaan aamuun, että joko postin rekka hakee sen, tai se viedään postiin. Sitä en tiedä missä vaiheessa posti tms rekisteröi ne itselleen, ei ainakaan samalla kun rekka hakee paketit. Siinä vaan kärrätään rullakot rekkaan ja matka jatkuu. Sen takia siinä on viive. "Matkalla" tarkoittaa vain, että tilaus on pakattu ja valmiina menemään kuljetusyritykselle.
-
Autio hanki: Lumikki, Viikinki ja 6 lyhytkasvuista 😂
Mä oon nähnyt tän. Saattoi olla toki kakkosversio elokuvasta. -
Pohtiessa ihmisvampyyrin ruokailutottumuksia, on mielestäni oleellista pohtia miten muut vampyyrit syövät. Vampyyrilepakot aterioivat tekemällä pienen viillon uhrin ihoon, jonka jälkeen ne keräävät kielellään valuvan veren talteen. Tämän pohjalta voitaneen pitää todennäköisenä, että myöskään ihmisvampyyreilla ei ole hampaina pillejä. Vaan ne toimivat samoin kuin muutkin vampyyrit.
-
rottanpää: Vampyyrien historia pohjautuu lähinnä siihen, ettei maatumisprosessia ymmärretty. Vampyyrit eivät alunperin olleet mitään myyttisiä olentoja, vaan niiden olemassaoloon ihan oikeasti uskottiin, koska ne selittävät ruumiin maatumisen aikana tehtyjä havaintoja, joita ei ymmärretty (esim. sitä, miksi jotkut ruumiit [...]
Jos otamme tämän pohjaksi, voisi ajatella, että kun pillihampaita ei löydetty (pidentyneitä kulmahampaita kyllä, ienten vetäytyessä kuivuessaan), ei pillihomma lennä.Mutta tuliko vampyyrien lentokyky myöhemmin, lepakoiden kautta? -
-
Tervattu maito: Mutta tuliko vampyyrien lentokyky myöhemmin, lepakoiden kautta?
Ainakin Kanadan Royal Ontario Museum kirjoittaa lepakoista ja vampyyreistä, että ne yhdistyivät (mukaanlukien lentokyky) v. 1826 Arthur Youngin novellissa Pepopukin in Corsica.Paranormaali karjalanpiirakka: Vampyyrien inspiraationa toimineet vampyyrilepakot eli verivampyyrit vois toimia tutkimuksen kohteena.
Samasta artikkelista opin nyt muuten myös sen, että kirjoittaessaan Draculaa, Bram Stocker oli itse asiassa kerännyt tutkimusmuistiinpanoihinsa lehtiartikkeleja vampyyrilepakoista. Eli ajatus lepakoista (modernien) vampyyrien inspiraationa ei olekaan ihan väärin.Linkki tuohon museon artikkeliin: https://www.rom.on.ca/magazine/living-vampires -
Vampyyreita on muuten selkeästi eri lajeja.Perustan tämän siihen, että olen lukenut kirjoja, joissa vampyyrit joko: imee verta hampaiden läpi (esim. Accidental vampire (en muista kirjailijaa), en muuten suosittele lukukokemuksena, kauheeta höttöä, mutta jos joku innostuu, niin löytyy koko sarja pillihampaisia vampyyreja) puree ihon rikki hampaillaan ja nielee veren (esim. Tanya Huffin Henry Fitzroy -sarja, suosittelen suuresti, laadukasta kirjallisuutta) on ihmishampainen ja tavalla tai toisella rikkoo ihon ja sitten imuttelee avohaavaa (esim. Terhi Tarkiaisen Pure mua, suosittelen tätäkin, kevyesti ja hauskasti kirjoitettu, mutta ei varsinaisesti höttöä kuitenkaan). Jos noidan käsikirja kelpaa todisteiksi mielikuvitusolennoista, niin pakko näidenkin on kelvata. 🤔

Kommentti