Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Näin saat naisia, osa 75

Ladyt, meneekö tämä stalkkaukseksi?
Näin saat naisia, osa 75

Kelpaako julkaisu etusivulle?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 83 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Reseptivapaa satuhahmo 29.4.2025 0:42
      Tulos: +260 (270 ääntä)
      Jos on noin olemattomat sosiaaliset taidot voi ihan suosiolla jatkaa haaveilua.

      Lainaa

    2. Tulos: +161 (165 ääntä)
      Mikan kriteerit tuntuivat tutuilta, eikä ihme: https://www.feissarimokat.com/2024/10/nain-saat-naisia-osa-70/ Sen verran joustoa on vuodessa tapahtunut, että ikätoive on enää ’mieluiten’ alle 40

      Lainaa

    3. Tulos: +61 (71 ääntä)
      Tää on ainoo uus moka minkä sain auki, muita ei löydy takasivulta ja tännekin pääsin vain kyselyn kautta.

      Lainaa

    4. Johdoton tonttu 29.4.2025 4:42
      Tulos: +78 (84 ääntä)
      Napael: Tää on ainoo uus moka minkä sain auki, muita ei löydy takasivulta ja tännekin pääsin vain kyselyn kautta.
      Samaa tuskastelin. Pitäis saada päivä käyntiin tiistaille ja torstaille ominaisella tavalla!

      Lainaa

    5. Kilokalori 29.4.2025 6:48
      Tulos: +147 (163 ääntä)
      Noiden miesten avautumisesta enää puuttui se "hmph kyllä teitä harmittaa kun haen oman lukutaidottoman ihmiskaupanuhrin Vietnamin peräkyliltä".

      Lainaa

    6. Armelias hai 29.4.2025 6:59
      Tulos: +26 (36 ääntä)
      Jep, vain yksi moka. Miten mun tiistai nyt alkaa? 😭

      Lainaa

    7. Miksi aina roska 29.4.2025 7:23
      Tulos: -143 (179 ääntä)
      Emäntä on triggeröivä sana, huhhuh. Nyt pitää toki löytää Schrödingerin feministi girl boss yass queen, joka on itsenäinen ja voimakas, mutta silti patriarkaatin uhri jotenkin. Jos ei ole ongelmaa, hän luo sen. Maksat hänelle kaiken, koska hän yhä luulee tuloerojen samassa tehtävässä samalla kokemuksella sukupuolten välillä olevan totta, joko myöntää vihaavansa miehiä, tai sanoo toista samalla kun tekee misandrista sisältöä Tiktokiin, sanoo puolustavansa naisten oikeuksia, mutta tukee miehiä naisten tiloihin saadakseen parhaat sosiaaliset pisteet.

      Lainaa

    8. Karkaileva kettu 29.4.2025 7:26
      Tulos: +89 (95 ääntä)
      Ihana kuulla, että monella muullakin tiistai ja torstai alkaa feissarimokilla

      Lainaa

    9. Vapaa katkarapu 29.4.2025 7:43
      Tulos: +137 (143 ääntä)
      Mikähän Iivarin mielestä sitten olisi stalkkaamista, jos nuo hänen ehdottamansa toimet ovat vielä harmaalla alueella?

      Lainaa

    10. Keitetty kenguru 29.4.2025 7:44
      Tulos: -88 (126 ääntä)
      Kaikilla ihmisillä on preferenssit kun kyse on parisuhteen etsimisestä. Joku haluaa muusikkoa, joku blondia, joku rikasta, joku pitkää, joku taas jotain muuta. Ero on siinä, että jotkut sanovat omat preferenssit ääneen. Lisäksi myös länsimaissa on kulttuurinen tabu sanoa ääneen, jos odottaa kumppaniltaan jotain esim. fyysisiä ominaisuuksia. Siksi ihmistä saatetaan kutsua pinnalliseksi ym. nimittelyillä, joilla ihmistä yritetään saada luopumaan standardeistaan ja valitsemaan alemman standardin vaihtoehtoja. Lisäksi länsimaissa on myös preferenssien hierarkia. Siksi on esim. hyväksytympää sanoa "haluan sinisilmäisen kumppanin" kuin esimerkiksi sanoa että haluaa tietyn kokoisen/painoisen kumppanin, koska silmien väri nähdään vähemmän "loukkaavana" kuin muut fyysiset ominaisuudet, vaikka kaikissa tapauksissa kyse on fyysisistä ominaisuuksista. Syytä ei tunneta, miksi parisuhdepreferenssit aiheuttavat niin suurta tunnepojaista raivoa, mutta arvellaan että kyse olisi ihmisten sisäisistä epävarmuuksista; kun joku sanoo tavoittelevansa ominaisuuksia XYZ, ja jos ei itse voi täyttää niitä, tulee riittämätömyyden tunne ja tämä tunne projisoidaan toiseen ihmiseen takaisin nimittelemällä häntä "pinnalliseksi" tms. Vain ihminen, jolla ei ole mitään standardeja tai vaatimuksia kumppanilleen, voi välttyä edellä mainituilta syytöksiltä. Sen vuoksi ihmiset länsimaissa kertovat fyysiset preferenssinsä kiertoilmauksilla, esim "tykkään urheilusta ja olisi kiva jos sinäkin". Näin sen ajatellaan loukkaavan ihmisiä vähemmän.

      Lainaa

    11. Äänioikeutettu taikuri 29.4.2025 8:03
      Tulos: +57 (57 ääntä)
      Mika ei taida olla ekaa kertaa Feissarimokissa.

      Lainaa

    12. Miellyttävä riepu 29.4.2025 8:10
      Tulos: +150 (158 ääntä)
      Keitetty kenguru: Kaikilla ihmisillä on preferenssit kun kyse on parisuhteen etsimisestä. Joku haluaa muusikkoa, joku blondia, joku rikasta, joku pitkää, joku taas jotain muuta. Ero on siinä, että jotkut sanovat omat preferenssit ääneen. Lisäksi myös länsimaissa on kulttuurinen tabu sanoa ääneen, jos odottaa kumppaniltaan jotain esim. [...]
      Ehkä kukaan ei vain halua tulla määritellyksi vain ulkoisten ominaisuuksien perusteella. En usko, että on olemassa ihmistä joka innostuisi toisesta mahdollisena kumppanina, koska sopii juuri hänen asettamiinsa ulkoisiin vaatimuksiin. Tämä ei tarkoita, ettei saa olla preferenssejä kumppanin ulkoisen olemuksen suhteen, mutta ihmiset haluaisivat kyllä tulla nähdyiksi kokonaisuuksina eikä vain sopivien ruumiinosien yhdistelmänä. Ei ole oikein toimivan suhteen perusta, jos toisesta tykkää vain kun koska on oikean väriset silmät ja sopiva bmi.

      Lainaa

    13. Karmia taistelija 29.4.2025 8:11
      Tulos: +150 (168 ääntä)
      Keitetty kenguru: Kaikilla ihmisillä on preferenssit kun kyse on parisuhteen etsimisestä. Joku haluaa muusikkoa, joku blondia, joku rikasta, joku pitkää, joku taas jotain muuta. Ero on siinä, että jotkut sanovat omat preferenssit ääneen. Lisäksi myös länsimaissa on kulttuurinen tabu sanoa ääneen, jos odottaa kumppaniltaan jotain esim. [...]
      Mies joka etsii naista jolla on isot kannut on iso redflag. Mies ei ajattele naista ihmisenä vaan esineenä. Vain vaatimusten luetteleminen on toinen redflag. Lisäksi jos ei kerro yhtään mitään itsestään, niin suurin osa naisista jättää huomioimatta viestit.

      Lainaa

    14. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Takasivulla on useampi moka. Seuraava- ja edellinen-linkit vaan puuttuu uusien mokien lopusta, niin navigointi on tavallista hankalampaa.

      Lainaa

    15. Varissut kana 29.4.2025 8:17
      Tulos: +8 (54 ääntä)
      Kilokalori: Noiden miesten avautumisesta enää puuttui se "hmph kyllä teitä harmittaa kun haen oman lukutaidottoman ihmiskaupanuhrin Vietnamin peräkyliltä".
      Juu, ne sentään kunnioittaa miestä!!! Toisin kuin suominaiset!!

      Lainaa

    16. Ketterä muovipussi 29.4.2025 8:26
      Tulos: +58 (58 ääntä)
      Iivari, olen katsonut saman tyylisiä psykologisia trillereitä, joten päättele siitä.

      Lainaa

    17. Mietteetön viikuna 29.4.2025 8:42
      Tulos: -34 (66 ääntä)
      Karmia taistelija: Mies joka etsii naista jolla on isot kannut on iso redflag. Mies ei ajattele naista ihmisenä vaan esineenä. Vain vaatimusten luetteleminen on toinen redflag. Lisäksi jos ei kerro yhtään mitään itsestään, niin suurin osa naisista jättää huomioimatta viestit.
      Mutta jos Mikalla itsellään on isot kannut niin on ymmärrettävää että haluaa löytää kohtalontoverin. Tai jos hän on rehevä poika ja kärsii siitä itsetunto-ongelmaa, ajattelee että olisi mukava löytää kumppani joka kärsii samantyyppisestä kehopositiivisuusvajeesta ja silloin kannattaa mainita tuollaiset hakuehdoissa. Sopivasti semmonen tyttö voi sitten peilin edessä ihastella että oonkohan minä tarpeeksi rehevä Mikalle vai pitäisikö ottaa vielä yks sipsipussi.

      Lainaa

    18. Uneton meduusa 29.4.2025 9:02
      Tulos: +97 (99 ääntä)
      "Naiset on vääränlaisia kamalia vammasia rumiluksia. Kai minullakin on oikeus etsiä naisseuraa saatana?!?!?"

      Lainaa

    19. Ovela jääkarhu 29.4.2025 9:06
      Tulos: +117 (119 ääntä)
      Keitetty kenguru: Kaikilla ihmisillä on preferenssit kun kyse on parisuhteen etsimisestä. Joku haluaa muusikkoa, joku blondia, joku rikasta, joku pitkää, joku taas jotain muuta. Ero on siinä, että jotkut sanovat omat preferenssit ääneen. Lisäksi myös länsimaissa on kulttuurinen tabu sanoa ääneen, jos odottaa kumppaniltaan jotain esim. [...]
      Ongelmaksi muodostuu se, että tässäkin kriteerit ovat vain ulkoisia. Mies ei myöskään kerro mitään itsestään. Innostuisitko itse ottamaan yhteyttä treffi-ilmoitukseen jossa lukee:
      "Missä kaikki miehet luuraa?! Nyt etsin isoa munaa kesän rientoihin. Plussaa jos jos vatsalihakset näkyy ja peppu on pinkeä. Ei saa olla lapsia tai koiria koska haluan hullutella vapaasti ilman vastuuta. Nyt kaikki isomunaiset tänne heti."

      Lainaa

    20. Tulos: +31 (47 ääntä)
      Karkaileva kettu: Ihana kuulla, että monella muullakin tiistai ja torstai alkaa feissarimokilla
      Luulin aina että molemmat alkaa T:llä.

      Lainaa

    21. Kuumennettu hyttynen 29.4.2025 9:35
      Tulos: +104 (104 ääntä)
      Mikahan itse on viisissä kymmenissä oleva pitkäaikaistyötön, hänen kuvat on +15 vuotta vanhoja ja huomauttaessa asiasta vastaa että uudet kuvat ei kuulu kelleen eikä hänen myöskään tarvitse kertoa itsestään mitään. Kertoo kyllä sitten kun sopiva nainen ottaa yhteyttä. Yli 40v. nainen on hänen mielestään pilalla ja hän tarvitsee naisen joka synnyttää hänelle. Ja Iivari on syy miksen ikinä enää mene deittiäppeihin omalla nimellä, liian monta kertaa on etsitty facesta/instasta ja tulee viesti "ei olla matchatty mut tässä mä nyt olisin". Siihen on ihan syy miksei olla matchatty.

      Lainaa

    22. Intiimi peura 29.4.2025 9:46
      Tulos: +4 (24 ääntä)
      Iivari on katsonut liikaa romanttisia komedioita :D

      Lainaa

    23. Intiimi peura 29.4.2025 9:53
      Tulos: -34 (78 ääntä)
      Mitähän vikaa sanassa "emäntä" on? Se tarkoittaa naispuolista puolisoa tässä kontekstissa. Tunnen useammankin ihmisen joilla on puoliso ja jotka käyttävät sitä sanaa.

      Lainaa

    24. Pyykkivuoreen hautautunut aasi 29.4.2025 10:09
      Tulos: +44 (56 ääntä)
      Ovela jääkarhu: Ongelmaksi muodostuu se, että tässäkin kriteerit ovat vain ulkoisia. Mies ei myöskään kerro mitään itsestään. Innostuisitko itse ottamaan yhteyttä treffi-ilmoitukseen jossa lukee: "Missä kaikki miehet luuraa?! Nyt etsin isoa munaa kesän rientoihin. Plussaa jos jos vatsalihakset näkyy ja peppu on pinkeä. Ei saa olla [...]
      Tässä vaan käy niin että naiselle kyllä vastataan ja munankuvia alkaa ropista, oli isoa tai pientä. Eli tässä analogia ei toimi muuta kuin sen osalta, että todennäköisesti mitään pidempää ja vakavampaa suhdetta ei kyllä synny. Mutta "munamiehiä" löytyy jonoksi asti 😅

      Lainaa

    25. Tulos: +37 (61 ääntä)
      Intiimi peura: Mitähän vikaa sanassa "emäntä" on? Se tarkoittaa naispuolista puolisoa tässä kontekstissa. Tunnen useammankin ihmisen joilla on puoliso ja jotka käyttävät sitä sanaa.
      Ei kai siinä muuta vikaa ole kuin että se tarkoittaa nimenomaan maatalon emäntää. Naiset eivät halua heitä luokiteltavaksi siihen laariin. Paitsi ne jotka oikeasti haluavat maataloon emännäksi. Ennen oli olemassa emäntäkoulukin jossa opetettiin maatilalla tarvittavat taidot. Oliko Sakari siis isäntä? Jos, ja jos hakee sinne emäntää, niin sitten hakemus on asianmukainen. Hipsteritkään ei maatilan töihin välttämättä sovellu.

      Lainaa

    26. Peruuttamaton riikinkukko 29.4.2025 10:15
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Rintsari: Takasivulla on useampi moka. Seuraava- ja edellinen-linkit vaan puuttuu uusien mokien lopusta, niin navigointi on tavallista hankalampaa.
      Jos menee tarpeeksi alas, niin ainakin tähän aikaan aamusta on jo ne sellaiset pikkulinkit seuraavaan ja edelliseen. Mutta niitä sinisiä laatikoita ei näy.

      Lainaa

    27. Tulos: -63 (89 ääntä)
      On tärkeää käyttää sanaa emäntä niin karsiutuu hirveimmät äärifeministit pois valikoimista. Sana emäntä tarkoittaa perheen matriarkkaa vaikka helsinkiläiset ovat omalla juntittelullaan muuttaneet sen naisia alistavaksi haukkumanimeksi omassa mielessään.

      Lainaa

    28. Kaikuva orava 29.4.2025 10:27
      Tulos: +53 (53 ääntä)
      Kuuluu tuohon Sinkut yhteen-ryhmään pari vuotta sitten ja silloinkin Mika etsi seuraa. Viestit vain vuosien varrella lyhentyneet, asenne ei.

      Lainaa

    29. Varissut kana 29.4.2025 11:29
      Tulos: +17 (45 ääntä)
      Emäntä: On tärkeää käyttää sanaa emäntä niin karsiutuu hirveimmät äärifeministit pois valikoimista. Sana emäntä tarkoittaa perheen matriarkkaa vaikka helsinkiläiset ovat omalla juntittelullaan muuttaneet sen naisia alistavaksi haukkumanimeksi omassa mielessään.
      Joo, kyllä "hallitus" on paljon parempi ja selkeämpi sana.
      Koska kaikki naiset haluaa päällepäsmäröidä ja kaikki miehet on lapasia, joille täytyy koko elämän ajan kertoa, mitä pitää tehdä. 
      Onnea 🤝

      Lainaa

    30. Kofeiiniton raataja 29.4.2025 11:31
      Tulos: -29 (49 ääntä)
      Ottamatta kantaa juuri näihin ylläoleviin mokiin, niin miehen on ihan yhtä hyväksyttävää hakea vaikka rintavaa naista, kuin naiset hakevat pitkää miestä. Kumpikaan ei pysty vaikuttamaan asiaan, paitsi naiset rinnansuurennusleikkauksilla, mutta kumpikin on fyysinen ominaisuus, mikä nyt on sattunut saamaan.

      Lainaa

    31. Tulos: +48 (52 ääntä)
      Iivarin kaltaiset 'en mä nyt stalkkeri ole, kovasti vain kiinnostuin', on syy miksi mulla on kaikenvaralta ainoastaan facessa oma nimi ja kuva(+profiilista kaikki piiloitettu), kaikkialla muualla on vain nimimerkkejä, huomaa monikko, joita ei voi yhdistää oikeaan nimeen. Myös trafista on piilotettu kaikki mahdollinen ja tinderiin en koske pitkällä kepilläkään.

      Lainaa

    32. pohjakosketus 29.4.2025 12:06
      Tulos: +34 (36 ääntä)
      Vaatimuslista mahdolliselle tulevalle kumppanille karsii kätevästi ois kaikki joilla on terve itsetunto. Loppuja on paljon helpompi alistaa.

      Lainaa

    33. Kulmikas hirmulisko 29.4.2025 12:23
      Tulos: -20 (50 ääntä)
      Kofeiiniton raataja: Ottamatta kantaa juuri näihin ylläoleviin mokiin, niin miehen on ihan yhtä hyväksyttävää hakea vaikka rintavaa naista, kuin naiset hakevat pitkää miestä. Kumpikaan ei pysty vaikuttamaan asiaan, paitsi naiset rinnansuurennusleikkauksilla, mutta kumpikin on fyysinen ominaisuus, mikä nyt on sattunut saamaan.
      Pitkä, tumma ja komea. Kaikki nämä ovat fyysisiä ominaisuuksia, joihin ihminen ei voi juurikaan omilla valinnoilla vaikuttaa. Geenit ratkaisee. Siitä huolimatta monet ihmiset haluavat tällaisen puolison. Ei se ole sen ihmeempää kuin joku haluaisi superhoikan, rintavan tai leveälantioisen. Kaikki ovat fyysisiä ominaisuuksia, jotka saadaan syntymässä. Jos joku haluaa puolison fyysisten ominaisuuksien perusteella, siitä seuraa usein raivo, vaikka päätös parinvalinnasta ei kuulu muille eivätkä he voi vaikuttaa siihen eikä asia edes kosketa muita. Ainoa selittävä tekijä lienee kateus, koska itse menettää "teoreettisen mahdollisuuden" olla potentiaalinen kumppani kyseiselle henkilölle, ja siitä tulee kolaus omalle itsetunnolle. Loukkaantuminen ei ole kuitenkaan pakollista, vaan opittu ajatusmalli. Ei toisten ihmisten mieltymykset ole itseltä mitenkään pois.

      Lainaa

    34. Intiimi peura 29.4.2025 12:33
      Tulos: +4 (36 ääntä)
      Macho orja: Ei kai siinä muuta vikaa ole kuin että se tarkoittaa nimenomaan maatalon emäntää. Naiset eivät halua heitä luokiteltavaksi siihen laariin. Paitsi ne jotka oikeasti haluavat maataloon emännäksi. Ennen oli olemassa emäntäkoulukin jossa opetettiin maatilalla tarvittavat taidot. Oliko Sakari siis isäntä? Jos, ja jos [...]
      Tiesitkö että sanoilla voi olla useampikin kuin yksi merkitys?

      Lainaa

    35. Talvenkestävä stalkkeri 29.4.2025 12:43
      Tulos: +57 (57 ääntä)
      Viimeksi kun Mika oli mokissa ja menin asian kyseisessä ryhmässä kertomaan, alkoi muuten hirveä pommittaminen siitä, miksi ja miten tieto on feissarimokiin tullut.Kuka sivun omistaa ja ketkä sitä käyttää. Luonnollisesti uhkailut kunnianloukkaussyytteistä sivustoa ja sen ylläpitäjiä kohtaan jne. Neuvoin, että ehkäpä jos sitä omaa käytöstä muuttaisi, ei tälläistä ehkä tapahtuisi, mutta ei.

      Lainaa

    36. Sotilasarvoltaan konna 29.4.2025 13:00
      Tulos: +29 (37 ääntä)
      Intiimi peura: Tiesitkö että sanoilla voi olla useampikin kuin yksi merkitys?
      Tuossa on se merkitys missä sana on ok. Muuten se otetaan monesti halventavana. Itse olisin saanut korvilleni jos äitiäni olisin emännäksi kutsunut kotona asuessani. Toki voi olla naisia joille nimitys on ok.

      Lainaa

    37. Esteetön vuohi 29.4.2025 13:04
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      En ole lady mutta Iivarilla ei ehkä pitäisi olla nettiä käytössään

      Lainaa

    38. Tarkkaileva siili 29.4.2025 13:11
      Tulos: +51 (55 ääntä)
      Intiimi peura: Mitähän vikaa sanassa "emäntä" on? Se tarkoittaa naispuolista puolisoa tässä kontekstissa. Tunnen useammankin ihmisen joilla on puoliso ja jotka käyttävät sitä sanaa.
      Joillekin sana 'emäntä' voi kuulostaa samalla tavalla ikävältä kuin sana 'akka'. Olen kuullut, että esimerkiksi Pohjanmaalla 'akkaa' käytetään yleissanana naisesta tai naispuolisesta puolisosta, mutta itse koen sen halventavana sanana. Vastaavasti jotkut kokevat myös 'emäntä'-sanan vanhanaikaisena tai vähättelevänä. Itse pidän 'emäntää' ihan positiivisena sanana, mutta tuon vertauksen kuultuani olen alkanut välttää sen käyttöä, koska en halua vahingossa loukata ketään.

      Lainaa

    39. Paranormaali kiivi 29.4.2025 13:14
      Tulos: +56 (56 ääntä)
      Kai sitä puolisoa voi hakea millaisilla vaatimuksilla tahansa, mutta se ei kyllä ole kenenkään muun vika, jos puolisoa ei niillä kriteereillä löydy. Sitten on joko tyydyttävä olemaan yksin tai laskettava rimaa. Kukaan ei ole velvollinen ryhtymään toiselle treffikumppaniksi ja lienee suurimmalle osalle selvää, ettei fyysisten ominaisuksiien listaaminen ja vastakkaisen sukupuolen haukkuminen yhdistettynä siihen että em. asiat ovat suunnilleen kaikki mitä puolisoehdokkasta tiedät, ole monellekaan kiinnostava tarjous.

      Lainaa

    40. Uneton meduusa 29.4.2025 13:22
      Tulos: +56 (56 ääntä)
      Keitetty kenguru: Kaikilla ihmisillä on preferenssit kun kyse on parisuhteen etsimisestä. Joku haluaa muusikkoa, joku blondia, joku rikasta, joku pitkää, joku taas jotain muuta. Ero on siinä, että jotkut sanovat omat preferenssit ääneen. Lisäksi myös länsimaissa on kulttuurinen tabu sanoa ääneen, jos odottaa kumppaniltaan jotain esim. [...]
      Eh. Kaikilla on preferenssinsä, osa niistä myös fyysisiä. Itse esimerkiksi pidän karvaisista ja parrakkaista miehistä. Ongelma siitä tulee, kun ihmiset puhuvat halventavasti toisista ihmisistä siksi, että nämä eivät ole heistä vetäviä. Samoin ongelma on, kun se vonkaaminen on sitä passiivis-aggressivista "naisille kelpaa nykyään vain tämä ja tuo ja raha ja iso muna, mutta löytyiskö nyt joku KUNNON nainen jolle kelpaisi tämmöinen".

      Lainaa

    41. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Toj Karin: Luulin aina että molemmat alkaa T:llä.
      Aamu alkaa A:lla
      Illan päättää A
      Turha kysyä on silloin
      Kuinka huristaa…
      Tämä vain tuli mieleen. Muistaako joku muukin? R.I.P. Juice, sanoittajanero.

      Lainaa

    42. Tulos: +70 (70 ääntä)
      Talvenkestävä stalkkeri: Viimeksi kun Mika oli mokissa ja menin asian kyseisessä ryhmässä kertomaan, alkoi muuten hirveä pommittaminen siitä, miksi ja miten tieto on feissarimokiin tullut.Kuka sivun omistaa ja ketkä sitä käyttää. Luonnollisesti uhkailut kunnianloukkaussyytteistä sivustoa ja sen ylläpitäjiä kohtaan [...]
      Ai niin, tämä: "Hei! Poistatte tulevan vuorokauden aikana välittömästi minuun liittyvät tekstit teidän roskasivustoltanne. Sivusto on laiton. Ettekö te siellä tajua että teette ja tuette rikollista toimintaa?!?!?" Seuraavassa viestissä: "Toimikaa 30.10.2024 tai ryhdyn vastatoimiin!!!!!!!!!!!!!!!" Sitä seuraavassa: "Jos ette toimi tänään, niin teen roskasivustostanne ilmoituksen poliisille ja teidän laiton toiminta lopetetaan samantien" Silloin tällöin saamme myös poliisilta tiedoksi viestin, että jostain julkaisusta on tehty rikosilmoitus, mutta poliisi ei näe syytä jatkotoimiin. Eli valitettavasti aivan oikeita poliisin työtunteja näihin välillä tuhlataan. Ajoittain saamme ja reagoimme toki myös asiallisiin poisto- ja lisäsensurointipyyntöihin, joita ei ole höystetty tappouhkauksilla.

      Lainaa

    43. Tulos: +82 (82 ääntä)
      Pieni selvitys vielä viime yön teknisiin ongelmiin: Kysely on tavallisesti etukäteen ajastettu. Julkaisut myös ajastetaan, mutta ne eivät ilmesty automaattisesti takasivulle ja edellinen/seuraava -navigointiin ennen kuin valvontavuorossa oleva henkilö hyväksyy ne. Jos kyseinen henkilö kuitenkin unohtaa vuoronsa, nukahtaa ennen aikojaan, tai katsoo hyvää elokuvaa, menee kaikkien tiistai pilalle. Yksi näistä saattoi tapahtua eilen.

      Lainaa

    44. Kämänen meduusa 29.4.2025 15:32
      Tulos: +20 (28 ääntä)
      Paranormaali kiivi: Kai sitä puolisoa voi hakea millaisilla vaatimuksilla tahansa, mutta se ei kyllä ole kenenkään muun vika, jos puolisoa ei niillä kriteereillä löydy. Sitten on joko tyydyttävä olemaan yksin tai laskettava rimaa. Kukaan ei ole velvollinen ryhtymään toiselle treffikumppaniksi ja lienee [...]
      Jos ajattelee, että yksin oleminen "tyytymistä", sitten on myös parisuhdemarkkinoilla väärin motiivein liikkeellä. Ihmisen pitää pystyä ensin elämään itsensä kanssa. Jos siihen ei pysty, vaan tuntee vajaavaisuutta tai huonommuutta (vertailee muihin), sitten on hakemassa kumppania vain omien epävarmuuksien paikkaamiseksi. Se aiheuttaa epätoivoisuutta kumppaninhaussa ja valmiuden alentaa omista standardeista. Tulee valittua huonoja kumppaneita kiireessä ja pahimmillaan hätäillään lastenteon kanssa. Siinä on kaikki ongelman ainekset kasassa. Ihminen, joka nauttii olostaan sekä yksin tai yhdessä, ei koe tarvetta tyytyä huonompaan, koska oman elämän tyytyväisyys ei riipu muiden ihmisten suosiosta/hyväksynnästä. Jokainen on oman onnensa seppä.

      Lainaa

    45. Puhelias kantojuhta 29.4.2025 15:41
      Tulos: -1 (11 ääntä)
      Miellyttävä riepu: Ehkä kukaan ei vain halua tulla määritellyksi vain ulkoisten ominaisuuksien perusteella. En usko, että on olemassa ihmistä joka innostuisi toisesta mahdollisena kumppanina, koska sopii juuri hänen asettamiinsa ulkoisiin vaatimuksiin. Tämä ei tarkoita, ettei saa olla preferenssejä kumppanin ulkoisen olemuksen suhteen, [...]
      Jos kummatkin suhteen osapuolet ovat tyytyväisiä järjestelyyn, kuka häviää? Suhteessahan ollaan vapaaehtoisesti. Jos puolestaan preferenssit ei mätsää, suhdetta ei synny, koska ketään ei ole pakotettu suhteeseen. Kuka häviää? Jokainen valitkoon miten haluaa, vaikka 100% fyysisten ominaisuuksien perusteella. Minä en häviä siinä mitään eikä minulla ole asiaan päätösvaltaa.

      Lainaa

    46. Suopea hiiri 29.4.2025 16:31
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      Mulle on useamman kerran joku laittanu viestiä Facessa kun ei olla Tinderissä matchatty. Sen verran harvinainen nimi että sieltä löytää helposti. Sanomattakin selvää että estoon menny kaikki

      Lainaa

    47. Holtiton ylioppilas 29.4.2025 16:43
      Tulos: +35 (41 ääntä)
      Kulmikas hirmulisko: Pitkä, tumma ja komea. Kaikki nämä ovat fyysisiä ominaisuuksia, joihin ihminen ei voi juurikaan omilla valinnoilla vaikuttaa. Geenit ratkaisee. Siitä huolimatta monet ihmiset haluavat tällaisen puolison. Ei se ole sen ihmeempää kuin joku haluaisi superhoikan, rintavan tai leveälantioisen. Kaikki ovat fyysisiä [...]
      Voi hitsi joo, näihän sen on oltava. Olen vaan kateellinen ja itsetuntoni koki kolauksen, kun menetin mahdollisuuden päästä laatu-uros Mikan puolisoksi. Kiitos arvon kulmikas keittiöpsykologi, kyllä taas on päästy syvälle ihmismielen syövereihin ja tehty laadukkaita johtopäätöksiä.

      Lainaa

    48. Kitkerä hanhi 29.4.2025 16:46
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Sakarille tiedoksi, että reffimarkkinoilta emännän tosiaan löytävät vain hispterit, joilla on puhelimessa hienot kuoret.

      Lainaa

    49. Itseasiassa 29.4.2025 17:50
      Tulos: +27 (27 ääntä)
      Ovela jääkarhu: Ongelmaksi muodostuu se, että tässäkin kriteerit ovat vain ulkoisia. Mies ei myöskään kerro mitään itsestään. Innostuisitko itse ottamaan yhteyttä treffi-ilmoitukseen jossa lukee: "Missä kaikki miehet luuraa?! Nyt etsin isoa munaa kesän rientoihin. Plussaa jos jos vatsalihakset näkyy ja peppu on pinkeä. Ei saa olla [...]
      "Missä kaikki miehet luuraa?! Nyt etsin isoa munaa kesän rientoihin. Plussaa jos jos vatsalihakset näkyy ja peppu on pinkeä. Ei saa olla lapsia tai koiria koska haluan hullutella vapaasti ilman vastuuta. Nyt kaikki isomunaiset tänne heti."
      Musta tuntuu että tähän ilmoitukseen löytyisi kuitenkin vastaajia. Tinderissäkin oli yllättävän paljon miehiä ilman paitaa esittelemässä vatsalihaksia. 
      Ja mä oon Tinderistä aikoinaan saanut yhden iivarin perään. Paitsi sen tarkoitus oli selkeästi peloitella kun päästä treffeille. Ei tullut sille matchiä Tinderissä ja laittoi mulle messengerissä viestiä. Tuli vähän sellainen viesti, että "löysin sut, mitäs meinaat tehdä asialle". Vastasin, ettei mua kiinnosta ja viestit loppuivat siihen. 

      Lainaa

    50. Kuoleva sorsa 29.4.2025 18:04
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      FMteam: Pieni selvitys vielä viime yön teknisiin ongelmiin: Kysely on tavallisesti etukäteen ajastettu. Julkaisut myös ajastetaan, mutta ne eivät ilmesty automaattisesti takasivulle ja edellinen/seuraava -navigointiin ennen kuin valvontavuorossa oleva henkilö hyväksyy ne. Jos kyseinen henkilö kuitenkin unohtaa vuoronsa, [...]
      Korvauksena tästä voisitte julkaista vaikka huomenna muutaman mokan?

      Lainaa

    51. Ovela jääkarhu 29.4.2025 18:21
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Kulmikas hirmulisko: Pitkä, tumma ja komea. Kaikki nämä ovat fyysisiä ominaisuuksia, joihin ihminen ei voi juurikaan omilla valinnoilla vaikuttaa. Geenit ratkaisee. Siitä huolimatta monet ihmiset haluavat tällaisen puolison. Ei se ole sen ihmeempää kuin joku haluaisi superhoikan, rintavan tai leveälantioisen. Kaikki ovat fyysisiä [...]
      Silloin ei voi myöskään loukkaantua jos ei ulkonäkökeskeisillä kriteereillä tärppää.

      Lainaa

    52. Näköjään oliivi 29.4.2025 18:52
      Tulos: -14 (20 ääntä)
      Ovela jääkarhu: Silloin ei voi myöskään loukkaantua jos ei ulkonäkökeskeisillä kriteereillä tärppää.
      Miksi pitäisi loukkaantua? Sehän olisi pahinta, jos kahdella ei preferenssit täsmää, niin yrittää väkisin pitää suhdetta yllä. Paras vaihtoehto on nimenomaan erota, joten miksi pitäisi loukkaantua win-win lopputuloksesta? Vastaus: merkittävä osa ihmisistä ei ole tarpeeksi kypsiä käsittelemään asiaa.

      Lainaa

    53. Nimetön haisunäätä 29.4.2025 18:53
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      Tuo "emännän" käyttö riippuu. Jos omistaa maatilan niin "emäntä" ja "isäntä" ovat oivalliset. Jos ET omista maatilaa niin älä käytä kyseisiä nimityksiä. Yksinkertaista! Eli jos Sakari on maatilan isäntä on okei hakea "emäntää" rinnalleen. Silti Sakari vaikuttaa liian juntilta edes ollakseen maalta. Luultavasti on kaupungin kasvatti, joka on nähnyt maatilan vain ajaessaan sellaisen ohi toiseen kaupunkiin.

      Lainaa

    54. Tulos: +18 (18 ääntä)
      Minäkin aloitan usein tiistain ja torstain Feissarimokilla, mutta joskus kun menee ajoissa nukkumaan ja on päivällä kiireinen, niin on oikein mukavaa istua ehtiessä alas ja lukea mokat kun ne ovat säästössä ja "edelleen jäljellä". Kuten nyt. 😅

      Lainaa

    55. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Myöhemmin kun lukee niin myös kommentteja on ehtinyt tulla paljon, joten sisältöäkin on kokonaisuutena enemmän. 👌

      Lainaa

    56. Oikukas haukka 29.4.2025 21:01
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      Nimi: Myöhemmin kun lukee niin myös kommentteja on ehtinyt tulla paljon, joten sisältöäkin on kokonaisuutena enemmän. 👌
      Ärsyttää aamuisin lukea kun moka "loppuu kesken" kun ei ole vielä kommentteja. Iltapäivällä on jo mukavampi lukea.

      Lainaa

    57. Saamaton nektariini 29.4.2025 21:07
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Miten isot rinnat kertovat ihmisen persoonasta? Siksi peitän omani. Ahdistaa ajatuskin, että niistä ajateltaisiin seksuaalisesti, vaikka ne ovat vain meijeri.

      Lainaa

    58. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Nimi: Myöhemmin kun lukee niin myös kommentteja on ehtinyt tulla paljon, joten sisältöäkin on kokonaisuutena enemmän. 👌
      Siksi ne yleensä itellä tulee luettua kahteen kertaan. Yöllä tulee kärvisteltyä hereillä kun uni ei tule erinäisistä syistä. Pitäisi välttää kännykän tuijottamista öisin mutta sängyssä pyöriminen käy tylsäksi parin tunnin jälkeen niin äkkiäkös sitä retkahtaa, ja aivot narikassa kirjoittaa tyhmiä kommentteja.

      Lainaa

    59. Intiimi peura 30.4.2025 0:46
      Tulos: -5 (15 ääntä)
      Sotilasarvoltaan konna: Tuossa on se merkitys missä sana on ok. Muuten se otetaan monesti halventavana. Itse olisin saanut korvilleni jos äitiäni olisin emännäksi kutsunut kotona asuessani. Toki voi olla naisia joille nimitys on ok.
      Se on ok kaikkialla.

      Lainaa

    60. Neuloutuva sohvaperuna 30.4.2025 1:02
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Mietteetön viikuna: Mutta jos Mikalla itsellään on isot kannut niin on ymmärrettävää että haluaa löytää kohtalontoverin. Tai jos hän on rehevä poika ja kärsii siitä itsetunto-ongelmaa, ajattelee että olisi mukava löytää kumppani joka kärsii samantyyppisestä kehopositiivisuusvajeesta ja silloin kannattaa mainita tuollaiset [...]
      Ei taida olla vertaistuki ihan sitä mitä Mika hakee, kun valittaa kuitenkin että vain "rumilukset ja vammaiset" lähestyy häntä.

      Lainaa

    61. Vapaa katkarapu 30.4.2025 1:14
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Ovela jääkarhu: Ongelmaksi muodostuu se, että tässäkin kriteerit ovat vain ulkoisia. Mies ei myöskään kerro mitään itsestään. Innostuisitko itse ottamaan yhteyttä treffi-ilmoitukseen jossa lukee: "Missä kaikki miehet luuraa?! Nyt etsin isoa munaa kesän rientoihin. Plussaa jos jos vatsalihakset näkyy ja peppu on pinkeä. Ei saa olla [...]
      Kyllä se niin taitaa olla, että tuohonkin ilmoitukseen tulisi vastauksia. Ison munan mainitsemisen moni tulkitsisi niin, että ilmoittaja hakee lähinnä seksiseuraa, ja sillä saralla innokkaista miehistä on ylitarjontaa.

      Lainaa

    62. Lila herne 30.4.2025 6:50
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Harva isorintainenkaan nainen haluaa sellaista puolisoa, jolle ei kelpaisi pienirintaisenakin. No Mika nyt näyttää ilmoituksessaan etsivän hupia vain kevääksi ja kesäksi, mutta olisi siinäkin aika pitkä aika vietettäväksi sellaisen ihmisen kanssa, jolle joutuu olemaan vain teline isoille rinnoilleen. Puhumattakaan siitä, että Mikalla kuitenkin on myös ajatuksena, että hänelle pitäisi jossain vaiheessa lapsikin tehdä, kuten joku toinen kommentoija tiesi kertoa.

      Lainaa

    63. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Jotenkin tuo Mikan kuvaus "rintavasta naisesta" tuo sellaisen mielikuvan, että kyseisen henkilön naiskuva on sellainen bimbo pornoelokuvista jonka ainoa mainittavan arvoinen piirre on juurikin se kuppikoko. Ehkä kannattais vaan kys. henkilön vähentää pornon katselua ja hankkia tumputtamisen sijaan jotain muita harrastuksia, mielummin ulkoliikuntaa...

      Lainaa

    64. Varottava perhonen 30.4.2025 9:33
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Intiimi peura: Mitähän vikaa sanassa "emäntä" on? Se tarkoittaa naispuolista puolisoa tässä kontekstissa. Tunnen useammankin ihmisen joilla on puoliso ja jotka käyttävät sitä sanaa.
      Itse vartuin maaseudulla Etelä-Savossa ja yhdistän emäntä-sanan vahvasti mummoni ikäisiin naisiin, jotka ovat koko elämänsä eläneet ja työskennelleet maataloudessa ja kasvattaneet lapset ja tehneet kaikki kotityöt. Koulutusta ja elämänkokemusta ei ole muusta.
      En ollut aikaisemmin ajatellut termistä mitään ja sitten seurustelun alussa pohjanmaalainen kumppani esitteli minut kavereilleen emäntänään. Ulkoisesti hymyilin, mutta sisäisesti tunsin oloni hyvin epämukavaksi, koska en tunnistanut itseäni yhtään tästä kuvauksesta. Keskustelin kumppanin kanssa asiasta myöhemmin ja ymmärsin, että hänelle sanan merkitys on aivan muu kuin itselleni. Selitin, että sana teki minulle epämukavan olon, kumppani ei suostunut tätä ymmärtämään ja jatkoi sanan käyttöä minusta. Ero tuli kuukautta myöhemmin muistakin syistä, mutta alamäki alkoi tuosta sanasta.

      Lainaa

    65. Intiimi peura 30.4.2025 10:38
      Tulos: -13 (15 ääntä)
      Varottava perhonen: Itse vartuin maaseudulla Etelä-Savossa ja yhdistän emäntä-sanan vahvasti mummoni ikäisiin naisiin, jotka ovat koko elämänsä eläneet ja työskennelleet maataloudessa ja kasvattaneet lapset ja tehneet kaikki kotityöt. Koulutusta ja elämänkokemusta ei ole muusta. En ollut aikaisemmin ajatellut termistä mitään ja sitten [...]
      Teille tuli siis ero koska päätit tahallasi väärinymmärtää hänen sanansa. Koska kaikki naiset eivät ole samanlaisia kuin sinä, on sarin kommentti tyhmä.

      Lainaa

    66. Nyhtyri minkki 30.4.2025 10:42
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Intiimi peura: Teille tuli siis ero koska päätit tahallasi väärinymmärtää hänen sanansa. Koska kaikki naiset eivät ole samanlaisia kuin sinä, on sarin kommentti tyhmä.
      No onhan se kumppanilta perseestä jos jatkaa epäsopivan nimityksen käyttöä toisesta ihmisestä vielä sen jälkeen, kun asiasta on keskusteltu ja nimityksen kohde on pyytänyt kumppania lopettamaan. Tällainen käytös viestii kunnioituksen ja kuuntelutaidon puutteesta, joka ilmenee varmasti monilla muillakin tavoilla kuin pelkän väärän nimityksen jatkamisena. Kunnioittava kumppani olisi vaihtanut käyttämäänsä termiä ja asia olisi ollut sillä selvä.

      Lainaa

    67. Nyhtyri minkki 30.4.2025 10:58
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Kämänen meduusa: Jos ajattelee, että yksin oleminen "tyytymistä", sitten on myös parisuhdemarkkinoilla väärin motiivein liikkeellä. Ihmisen pitää pystyä ensin elämään itsensä kanssa. Jos siihen ei pysty, vaan tuntee vajaavaisuutta tai huonommuutta (vertailee muihin), sitten on hakemassa kumppania vain omien epävarmuuksien [...]
      Lisään vielä, että näin ajattelevan ihmisen kumppanina on todella kurjaa olla. Jos toisella on suhteen ensisijaisena motiivina se, ettei osaa tai halua olla yksin, on kumppanillakin aika esineellistetty ja kurja olo. Nämä epäitsenäiset tyypit tekevät suhteen eteen yleensä vain vähimmän mahdollisen, jotta suhde pysyy yllä eli ovat aivan patalaiskoja.

      Lainaa

    68. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Reseptivapaa satuhahmo: Jos on noin olemattomat sosiaaliset taidot voi ihan suosiolla jatkaa haaveilua.
      Plus vihanhallintaongelmia.

      Lainaa

    69. Paranormaali kiivi 30.4.2025 13:32
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Kämänen meduusa: Jos ajattelee, että yksin oleminen "tyytymistä", sitten on myös parisuhdemarkkinoilla väärin motiivein liikkeellä. Ihmisen pitää pystyä ensin elämään itsensä kanssa. Jos siihen ei pysty, vaan tuntee vajaavaisuutta tai huonommuutta (vertailee muihin), sitten on hakemassa kumppania vain omien epävarmuuksien [...]
      Joo, en siis tosiaan tarkoittanut, että yksin oleminen olisi aina tyytymistä (itseksin tyytyväinen ikisinkku), mutta Mikan asenteesta voi jo päätellä, että tyytymisestä on kyse. Ei ihan tervettä parisuhteen etsintää, jos syyttää vastakkaista sukupuolta siitä, ettei ihanteiden mukaista kumppania löydy.
      Tuo standardien laskeminen on vähän niin ja näin. Jos ne ovat järkevät ja realistiset, niin sitten toki ei kannata laskea, mutta etenkin katoavaisten ominaisuuksien perusteella valitessa, voi tehdä ihan hyvää miettiä kuinka tärkeää se loppujen lopuksi on. Luulisin että monelle pitkässä parisuhteessa luonne ym. on tärkeämpää kuin se löytyykö ihanteellinen tyyppi juuri ideaalista paketista.
      Mutta tavallaan ihan hyvä, että nuo mikat etsivät seuraa juuri tuolla tavalla, niin tietävät erihenkiset naiset pysyä erossa. Toisaalta ei ole hyvä, kun ei omassa toiminnassa näe mitään vikaa ja syyttelee muita, mikä ei varmasti edistä kumppanin löytymistä.

      Lainaa

    70. Intiimi peura 30.4.2025 13:48
      Tulos: -8 (14 ääntä)
      Nyhtyri minkki: No onhan se kumppanilta perseestä jos jatkaa epäsopivan nimityksen käyttöä toisesta ihmisestä vielä sen jälkeen, kun asiasta on keskusteltu ja nimityksen kohde on pyytänyt kumppania lopettamaan. Tällainen käytös viestii kunnioituksen ja kuuntelutaidon puutteesta, joka ilmenee varmasti monilla muillakin tavoilla kuin [...]
      No onhan se kumppanilta perseestä jos tahallaan ymmärtää väärin sanan merkityksen, keskittyy itse sanaan eikä siihen mitä se tarkoittaa. Eikä ymmärrä sanan merkitystä vielä sen jälkeen, kun asiasta on keskusteltu. Tällainen käytös viestii kunnioituksen ja kuuntelutaidon puutteesta, joka ilmenee varmasti monilla muillakin tavoilla.

      Lainaa

    71. Nyhtyri minkki 30.4.2025 14:54
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Intiimi peura: No onhan se kumppanilta perseestä jos tahallaan ymmärtää väärin sanan merkityksen, keskittyy itse sanaan eikä siihen mitä se tarkoittaa. Eikä ymmärrä sanan merkitystä vielä sen jälkeen, kun asiasta on keskusteltu. Tällainen käytös viestii kunnioituksen ja kuuntelutaidon puutteesta, joka ilmenee varmasti monilla muillakin tavoilla.
      Sulla taitaa olla ongelmana rajojen ymmärtämisen konsepti. Jos kunnioittaa toisten rajoja niin ymmärtää sen, että ihmisen pitää saada itse vaikuttaa siihen, millä nimellä häntä ITSEÄÄN kutsutaan esimerkiksi parisuhteessa. Esimerkkinä nyt vaikka se, että jos sun kumppani haluaisi kutsua sua huoranpennuksi ja selittäisi, että hänelle tämä sana tarkoittaa jotain muuta kuin mitä se tarkoittaa sinulle ja jatkaisi itsepintaisesti kyseisen sanan käyttämistä myös julkisesti, vaikka et sitä oikein arvostaisi. Olisko ok? Ja vaikka se olisi mitä luultavimmin just sulle ok, ei sen tarvitsisi missään nimessä olla suhteessa ok ihan vain siksi, että huoranpentu olisi sen kumppanin mielestä hyvä hellittelytermi.

      Lainaa

    72. Intiimi peura 30.4.2025 15:11
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Nyhtyri minkki: Sulla taitaa olla ongelmana rajojen ymmärtämisen konsepti. Jos kunnioittaa toisten rajoja niin ymmärtää sen, että ihmisen pitää saada itse vaikuttaa siihen, millä nimellä häntä ITSEÄÄN kutsutaan esimerkiksi parisuhteessa. Esimerkkinä nyt vaikka se, että jos sun kumppani haluaisi kutsua sua huoranpennuksi ja [...]
      Sulla taitaa olla ongelmana erilaisten ihmisten olemassa olon konsepti. 
      Aivan mahtava esimerkki! Huoranpentu ei ole missään suomen murteessa yleisesti käytössä oleva termi eikä sillä ole missään asiayhteydessä positiivista merkitystä. 

      Lainaa

    73. Nevöhööd meduusa 30.4.2025 16:17
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Karmia taistelija: Mies joka etsii naista jolla on isot kannut on iso redflag. Mies ei ajattele naista ihmisenä vaan esineenä. Vain vaatimusten luetteleminen on toinen redflag. Lisäksi jos ei kerro yhtään mitään itsestään, niin suurin osa naisista jättää huomioimatta viestit.
      No jos olisin isokullinen mies ja naiset sen tietäisi ja olisivat sen takia mun perässä, niin saishan siinä toosaa, mutta ei se nyt muuten sytytä jos se on ainoa mikä mussa kiinnostaisi. Voisi jopa olla että ei edes kiinnostaisi ja kuvitteellinen iso olisi löysä. Mutta koska miehestä ei näe ulospäin sen koko, mutta isot tissit näkyy, niin miehillä ei ole ihan sama esineellistämisongelma. Ellei sitten ole tosi komea Ken-nukke. Se ei taida olla ton Mikan ongelma 🤣

      Lainaa

    74. Kilpaileva riikinkukko 30.4.2025 18:17
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Puhelias kantojuhta: Jos kummatkin suhteen osapuolet ovat tyytyväisiä järjestelyyn, kuka häviää? Suhteessahan ollaan vapaaehtoisesti. Jos puolestaan preferenssit ei mätsää, suhdetta ei synny, koska ketään ei ole pakotettu suhteeseen. Kuka häviää? Jokainen valitkoon miten haluaa, vaikka 100% fyysisten ominaisuuksien perusteella. Minä en häviä siinä mitään eikä minulla ole asiaan päätösvaltaa.
      Olen tavallaan sun kanssa samaa mieltä. Tietenkin jokainen saa kriteerinsä määrittää aivan miten tykkää, mutta sitten taas jokainen on myös vapaa jättämään sellaiset kriteerit omaavan ihmisen kokonaan välissä. Väitän, että aika suurelle osalle kuitenkin yksi minimivaatimuksista on, että toinen välittää hänestä hänenä itsenään eikä rintavina, persevinä tai mikä kriteeri nyt ikinä onkaan. Itsehän siinä kriteerien asettamisessa helpoiten tuppaa häviämään, kun jää tutustumatta monenlaisiin ihmisiin. Sitten toinen ongelma mikä tähän liittyy on se, että vaikka olisikin ollut joku, jolle Mikan asettamat vaatimukset olisi ok, niin mistä hän taas tietäisi tuon viestin perusteella, täyttyvätkö hänen miehelle asettamat vastaavat vaatimukset. Tuskin kukaan pelkästään tuon perusteella innostuu, että joo otanpa selvää onko hänessä yhtään ominaisuutta mitä minä kaipaan. Ei ihmiset odota kotona nettiä tuijottaen, että koska joku random ilmoittaa juuri sellaisen listan kriteerejä, jotka osuu itseen ja sitten sen jälkeen ei millään muulla olekaan enää väliä. Eli olen samaa mieltä siitä, että jos molemmat ovat tyytyväisiä järjestelyyn, niin se on ok, mutta miten se toinen pystyy varmistumaan myös siitä, että se olisi hänelle ok, jos toinen ei edes itsestään mitään kerro. Se tuntuu monesti näistä unohtuvan, että se aina pitää toimia molempiin suuntiin, se ei voi toimia vain yhteen suuntaan.

      Lainaa

    75. Ailahteleva kani 30.4.2025 19:02
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Paranormaali kiivi: Joo, en siis tosiaan tarkoittanut, että yksin oleminen olisi aina tyytymistä (itseksin tyytyväinen ikisinkku), mutta Mikan asenteesta voi jo päätellä, että tyytymisestä on kyse. Ei ihan tervettä parisuhteen etsintää, jos syyttää vastakkaista sukupuolta siitä, ettei ihanteiden mukaista kumppania löydy. Tuo standardien [...]
      Nimenomaan. Ulkonäkökeskeiset ihmiset saavat etsiä toisia saman kaltaisia. Se on heidän oikeus. Ei se ole yhtään se huonompaa kuin etsiä "syvällistä ajattelijaa joka on syntynyt väärällä vuosisadalla". Jokaisen oma valinta. Ärsyttää toisten moralisointi jos joku haluaa ominaisuuksia XYZ. Mitä sitten? Sitten hän haluaa. So what. Ei se ole minulta mitenkään pois joku haluaa pitkää/lyhyttä/tummaa/vaaleaa kumppania. En voi vaikuttaa asiaan ja se on toisen valinta. Kertoo vain ihmisten huonosta itsetunnosta jos pitää loukkaantua toisten kumppanitoiveista (johon ei edes voi itse vaikuttaa). Oikeasti se mitä ihmisten tulisi pysähtyä miettimään on se kuinka paljon piilotettuja oletuksia kumppanille on. Deittailisitko syntymästä asti vaikeasti vammaista? Miksi et, jos vain luonteella, huumorilla yms. on merkitystä? Entä jos kumppani on köyhästä maasta ja poikkeaa merkittävästi ulkonäöltään enemmistöstä? Parasta on kun arvoiltaan saman kaltaiset löytävät toisensa. Suurin haitta on jos arvoiltaan erilaiset väkisin yrittää suhdetta,joka on tuhoon tuomittu. Esimerkki: vapaaehtoisesti lapseton etsii kumppania ja saa puolisokseen vanhemman. Ei siitä yleensä mitään tule, kun väkisin yritetään pitää suhdetta yllä. Jos vela ja vanhempi toteavat ekoilla treffeilla ettei suhde onnistu, niin se on vain positiivista. Kaikkien aikaa säästyy eikä tule sydänsuruja. Miksi tästä(kään) pitäisi loukkaantua? Loukkaantuminen = heikko itsetunto, läheisriippuvuus = "minä oletin että tämä henkilö tykkää minusta mutta hän ei tykkääkään ja en kestä kuulla ei-vastausta koska se vähentää minun itsearvostusta joten tunnen itseni loukaantuneeksi" TLDR: jokaisen pitää keskittyä omaan elämään eikä tuijotella muiden ihmisten valintoja, joihin ei voi itse vaikuttaa.

      Lainaa

    76. Nuutunut pehmelö 30.4.2025 19:50
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Macho orja: Ei kai siinä muuta vikaa ole kuin että se tarkoittaa nimenomaan maatalon emäntää. Naiset eivät halua heitä luokiteltavaksi siihen laariin. Paitsi ne jotka oikeasti haluavat maataloon emännäksi. Ennen oli olemassa emäntäkoulukin jossa opetettiin maatilalla tarvittavat taidot. Oliko Sakari siis isäntä? Jos, ja jos [...]
      Itse olen maatilan emäntä ja ylpeä siitä. Toisinaan isäntä (puolisoni) esittelee minut jollekin emäntänä, tähän olen joskus tokaissut, että on minulla nimikin. Titteli on titteli, silti ihmenen on paljon muutakin.

      Lainaa

    77. Kiittämätön katkarapu 30.4.2025 19:57
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Vapaa katkarapu: Kyllä se niin taitaa olla, että tuohonkin ilmoitukseen tulisi vastauksia. Ison munan mainitsemisen moni tulkitsisi niin, että ilmoittaja hakee lähinnä seksiseuraa, ja sillä saralla innokkaista miehistä on ylitarjontaa.
      Teoriassa tekisi mieli testata, miten vanhan ja yleisesti ei-kauniina pidetyn naisen kuvalla vielä saisi kasan tyllerö lääh puuh -viestejä ja mitä tapahtuisi, kun kriittinen raja ylittyy. Käytännössä ei kiinnosta tarpeeksi, että oikeasti altistaisin itseni moisille viesteille.

      Lainaa

    78. Neutraali tohtori 30.4.2025 20:44
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Macho orja: Ei kai siinä muuta vikaa ole kuin että se tarkoittaa nimenomaan maatalon emäntää.
      Ei tarkoita.

      Lainaa

    79. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Keitetty kenguru: Kaikilla ihmisillä on preferenssit kun kyse on parisuhteen etsimisestä. Joku haluaa muusikkoa, joku blondia, joku rikasta, joku pitkää, joku taas jotain muuta. Ero on siinä, että jotkut sanovat omat preferenssit ääneen. Lisäksi myös länsimaissa on kulttuurinen tabu sanoa ääneen, jos odottaa kumppaniltaan jotain esim. [...]
      Ulkonäkö on ihmisessä vähemmän kiinnostavaa kuin persoona, luonne ja mielenkiinnon kohteet. Jos mietitte vaikka nyt lähimpiä ihmisiänne miksi rakastatte heitä, niin tuskin pohditte jotain silmämunia :D

      Lainaa

    80. Hapeton noita 30.4.2025 21:31
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Zippo: Ulkonäkö on ihmisessä vähemmän kiinnostavaa kuin persoona, luonne ja mielenkiinnon kohteet. Jos mietitte vaikka nyt lähimpiä ihmisiänne miksi rakastatte heitä, niin tuskin pohditte jotain silmämunia 😁
      Se on sinun preferenssi. Sinulla on siihen oikeus. Et voi tietää muiden ihmisten preferenssejä. Heillä on siihen sama oikeus kuin sinulla ja se on yhtä arvokas näkemys kuin sinulla. Kokeile asettua toisen ihmisen asemaan, jolla on eri arvomaailma. On ylimielistä esittää tietävänsä muiden ihmisten kumppanitoiveet paremmin kuin ihmiset itse. Ei sitä voi kukaan toinen tietää.

      Lainaa

    81. Varissut kana 30.4.2025 21:48
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Intiimi peura: Teille tuli siis ero koska päätit tahallasi väärinymmärtää hänen sanansa. Koska kaikki naiset eivät ole samanlaisia kuin sinä, on sarin kommentti tyhmä.
      Sulle tuli siis harmi kun päätit tahallasi väärinymmäetää hänen kirjoituksensa. Koska kaikki intiimit peurat on samanlaisia ja tyhmiä.

      Lainaa

    82. Varissut kana 30.4.2025 21:52
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Ailahteleva kani: Nimenomaan. Ulkonäkökeskeiset ihmiset saavat etsiä toisia saman kaltaisia. Se on heidän oikeus. Ei se ole yhtään se huonompaa kuin etsiä "syvällistä ajattelijaa joka on syntynyt väärällä vuosisadalla". Jokaisen oma valinta. Ärsyttää toisten moralisointi jos joku haluaa ominaisuuksia XYZ. Mitä sitten? Sitten hän [...]
      Miksi vela ja vanhempi eivät voisi onnistua? Kunhan uusia lapsia ei haluta.
      Vela ei tarkoita sitä, että vihaa lapsia. Ei niidtä tule omia, vaikka uudella kumppanilla olisikin. 

      Lainaa

    83. Renkaaton salaatti 30.4.2025 22:08
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Emäntä-sana on tietyissä osissa Suomea kohteliaisuus kuten Pohjanmaalla ja osassa Lappia.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: emäntä, hipsterit, koiranomistajat, lapseton, rehevä, rintava, stalkkaus, stalkkeri, tinder, työpaikka