Yliluonnolliset ilmiöt, osa 27
Osaako kanisi vastata ääniviestiin?
75 kommenttia
-
Etäkusetushoidot 🤬. No kai ne rahat saa herkkäuskoisilta imuroida omaan taskuun 🙄
-
Oon välillä ehkä vähän kateellinen mut hyvin vaikuttunu näistä keinoista miten ihmiset tekee rahaa elääkseen
-
-
No toisaalta... On monia ihmisiä, joille puhun ja puhun, ja silti vain vittuilevat. Ehkä kaneja ei vain kiinnosta totella. (Tuo oli vitsi. Huuhaata on.)
-
Hoidossa ei nouse muu kuin asiakkaan verenpaine, kun näkee mistä paskasta sitä on tullut maksettua.
-
Mulla on naapuri johon tutustuin kun muutin viereen. Ihana ihminen. Lämmin, välittävä ja positiivinen. Sitten hän ulkona yht'äkkiä osoitti taivaalle ja tokaisi "Minä käsken sinua kemiallinen vana, katoa!". Sen jälkeen sain kuulla energia hoidoista, myös etä hoidoista, sekä miten hän saa puhuttua lemmikeilleen jonkin eläin meedion kautta yms yms. Järkevä yrittäjä muutoin mutta uskoi mm "varo, aseistetut miehet hakee kohta pakko piikille" juttuihin. Noita on. Tapauksia. Ja nykyään vain tervehditään pihalla. En mä jaksa selittää miksi maapallo ON pyöreä.
-
Sen uskon kyllä, että energiahoito onnistuu etänä aivan yhtä hyvin ja tehokkaasti kuin samassa huoneessa. Ei varmasti ole eroa. Uskon jopa, että onnistuu yhtä hyvin, jos sen jättää kokonaan tekemättä.
-
-
Lähetin sun lemmikille sähköpostilla energiahoitoa, tämän lukeva lemmikin omistava on mulle 666€ velkaa, maksu-aikaa on 4 minuuttia muuten lähtee perintään /s
-
Tuollaiset kusipäät jotka ottavat rahat epätoivoisilta ihmisiltä saavat mut näkemään punaista; ja sitten vielä tällaisessa tapauksessa, jos on erittäin huono tuuri, niin jonkun lemmikki vielä kuolee kun eläinlääkärin sijasta maksaa "energiahoidosta" ja lemmikki ei saa tarvitsemaansa hoitoa.
-
Dramallama: Tuollaiset kusipäät jotka ottavat rahat epätoivoisilta ihmisiltä saavat mut näkemään punaista; ja sitten vielä tällaisessa tapauksessa, jos on erittäin huono tuuri, niin jonkun lemmikki vielä kuolee kun eläinlääkärin sijasta maksaa "energiahoidosta" ja lemmikki ei saa tarvitsemaansa hoitoa.
Niinhän tämä Maria Nor...(loppukirjaimia ei mainita).oli laittanut pissaansa kissan haavoihin ja kyyn puremiin koska parempaa hoitoa mitä eläinlääkäris -
Hapan ilonpilaaja: Hoidossa ei nouse muu kuin asiakkaan verenpaine, kun näkee mistä paskasta sitä on tullut maksettua.
Paitsi että jos on valmis maksamaan tällaisesta huuhaasta, niin todennäköisesti osaa myös uskotella itselleen, että se toimii. "Kyl toi Väiski-Rumpali mun mielestä on tänään vähän lepposampi kuin eilen! Sen täytyy johtua siitä energiahoidosta! 🙏"Tai jos mitään muutosta ei näykään, niin sitten "palvelun" tarjoaja kyllä osaa sepittää, että mikä 5G-taajuus on estänyt hänen energioitaan pääsemästä perille. -
Ryhmätön majava 🦫: Etäkusetushoidot 🤬. No kai ne rahat saa herkkäuskoisilta imuroida omaan taskuun 🙄
Ongelma on siinä, että.tämä porukka ei vie lemmikkiään oikeaan hoitoon, jota lemmikki tarvitsee, eli antavat lemmikkin kitua näiden hihhulihoitojen vuoksi. -
Käytin viikonloppuna hoidossa olevaa koiraa kusella monta kertaa, sen isäntäväkeä en kusettanut.
-
-
Käytin viikonloppuna hoidossa olevaa koiraa kusella monta kertaa, sen isäntäväkeä en kusettanut.
-
Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja kannattaa käyttää sujuvasti rinnakkain, tukevat toisiaan paitsi joissain ihan ääritapauksissa kuten syöpähoidot. Tää on vähän sama kun et jos käyt lääkärillä, niin et vois mennä osteopaatille tai hierojalle tai että kävisit lääkärin sijaan pelkästään osteopaatilla. Energiahoito on elämänenergian, sen saman mitä me täällä auringosta saadaan ja mikä saa kaiken kasvamaan täällä maapallolla, vahvistamista toisessa ihmisessä. Vaikuttaa parasympaattiseen hermostoon ja rauhoittaa stressiä ja vapauttaa tunteita kehosta. Tällä ei oo mitään tekemistä minkään vanojen kanssa taivaalla tai sen kanssa onko maailma pyöreä vai litteä, tai enkelien. Itse en hoidettaessa kutsu mitään voimia paikalle, mutta ymmärrän jos joku muu kutsuu enkä dissaa toisten uskoa siihen mikä heille tekee elämän ymmärrettäväksi ja turvalliseksi. Ja tiedostan tätä kirjottaessa että tää mun kommentti tulee saamaan negapeukkuja, enkä ajattelekaan et kaikkien pitää olla mun kanssa samaa mieltä, mut jotenkin toivoisin tällä kertovani edes jollekin joka haluaa kuulla, että kentällä toimii myös rationaalisia, tieteeseen uskovia "normaaleja" ihmisiä, joille sellainen asia kun energia on todellista. Et ehkä sit sä dissaaja, kun sulla on kolmatta vuotta hirveet selkäkivut ja lääkärin määräämät pillerit ei enää auta ja oot ihan epätoivoinen, muistat tän kirjotuksen ja etsit käsiisi jonkun energiahoitajan, joka voi katsoo sun selkää sellaisella tavalla johon terveyskeskuslääkäri ei kykene ja saat ehkä apua siihen sun kipeeseen selkään. Hitto rakkautta kaikille, terveisin huuhaahoitaja.
-
Ryhmätön majava 🦫: Etäkusetushoidot 🤬. No kai ne rahat saa herkkäuskoisilta imuroida omaan taskuun 🙄
Petos on rikos, eli ei saa valehtelemalla. Toki jos ajatellaan, että energiahoitoa myytäessä ei edes luvata mitään muuta kuin viihdettä ja yhteistä fantasiaa, niin sitten ok. Mutta jos puoskari erehdyttää asiakkaan luulemaan, että "hoidolla" voisi olla jotain vaikutusta, tai käyttää tietoisesti hyväkseen asiakkaan tällaista erehdystä, niin kyseessä on petosrikos. -
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Minusta siinäkään tapauksessa ihmisten kusettaminen ei ole hyväksyttävää, vaikka kuinka olisit jonkun viimeinen toivo. Oikeastaan koen sen melkein vielä pahempana kuin sen, että joku muuten vaan haluaisi kokeilla. -
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Teetkö hoitoja etänä eläimille, jotka eivät voi edes kertoa miltä tuntuu, tai kokea placeboa kun eivät ole tietoisiakaan tapahtumista? Se tais tässä eniten kaivella. -
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Saatat kyllä olla muissa suhteissa rationaalinen ja tieteeseen uskova ihminen, mutta ajatuksella tuollaisesta "elämänenergiasta" ja sen vahvistamisesta ei ole tieteellistä perustaa. -
Loitsuja manaava majava: Lähetin sun lemmikille sähköpostilla energiahoitoa, tämän lukeva lemmikin omistava on mulle 666€ velkaa, maksu-aikaa on 4 minuuttia muuten lähtee perintään /s
Meillä ei lemmikkejä. -
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Hyvä että kuitenkin myönnät itsekin homman perustuvan ihmisten epätoivon hyödyntämiseen. -
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Huuhaahoitaja oikein "opiskelee" höpöhöpö plasebohoitoa ja kehtaa vielä tulla julkisesti tunnustamaan että laskuttaa helppouskoisia auringonvalosta 8-o Eikö oikeasti hävetä yhtään? -
-
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Opiskele hyvä ihminen jotain muuta. Toivon todella että tulevat uhrisi turvautuvat myös lääketieteeseen, koska eivät sinulta mitään auringon elämänenergiaa tule saamaan. -
Mauton ahven: Petos on rikos, eli ei saa valehtelemalla. Toki jos ajatellaan, että energiahoitoa myytäessä ei edes luvata mitään muuta kuin viihdettä ja yhteistä fantasiaa, niin sitten ok. Mutta jos puoskari erehdyttää asiakkaan luulemaan, että "hoidolla" voisi olla jotain vaikutusta, tai käyttää tietoisesti hyväkseen asiakkaan tällaista erehdystä, niin kyseessä on petosrikos.
Entäpä jos puoskari itsekkin luulee, että hänen "hoidollaan" on jotakin merkitystä? Onko kyseessä silloin petos kun tietoista valehtelua ei tapahdu 🤔 -
Tuhoisa tiikeri: Entäpä jos puoskari itsekkin luulee, että hänen "hoidollaan" on jotakin merkitystä? Onko kyseessä silloin petos kun tietoista valehtelua ei tapahdu 🤔
Se on hieman monimutkaisempi kysymys. Petos on vain tahallisena rangaistava. Voitaisiin kuitenkin ajatella todennäköisyystahallisuuden täyttyvän, jos puoskarin on täytynyt pitää vähintään todennäköisenä, että hänen myymänsä palvelu on hyödytön ja että hän sitä myydessään tosiasiassa tulee käyttäneeksi hyväkseen asiakkaan erehdystä. Mutta ei tällaisista ole oikeuskäytäntöä, kun ei ilmiselvällä tarkoitustahallisuudellakaan toimivia käärmeöljykauppiaita syytetä petoksista. Uhrit eivät tee rikosilmoituksia, ja poliisilla on kädet täynnä sellaisten rikosten tutkimisessa, joissa uhri tajuaa olevansa rikoksen uhri ja vaatii rangaistusta. -
Kukahan mun jalkoja energiahoitaa melkein joka yö. 🤔 Oon luullu, että nilkkani turpoaa, kun olen koko päivän jaloillani ja turvotuksen laskevan yön aikana siksi, kun olen monta tuntia makuuasennossa. Errare humanum est.
-
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Älä nyt saatana. -
Tuhoisa tiikeri: Entäpä jos puoskari itsekkin luulee, että hänen "hoidollaan" on jotakin merkitystä? Onko kyseessä silloin petos kun tietoista valehtelua ei tapahdu 🤔
Ehkä se on petos mutta tekijä on syyntakeeton eli laitospaikkaa vailla? Tai sitten vaan tyhmä, se ei ole syyntakeettomuutta eli rangaistaan normaalisti.Loitsuja manaava majava: Niinhän tämä Maria Nor...(loppukirjaimia ei mainita).oli laittanut pissaansa kissan haavoihin ja kyyn puremiin koska parempaa hoitoa mitä eläinlääkäris
Tässä on se "hauska" puoli että se itse levittää todistusaineistoa itseään vastaan 🙄. Eikös siltä ole yritetty saada noita eläimiä pois? Tämä myy kirjoja ja kursseja eli rahaa tulee, ja mitä enempi esillä, sitä enempi 🤷🏻♀️. Aina niitä löytyy jotka luottaa enempi "vaihtoehtoisiin totuuksiin" kuin oikeisiin faktoihin. -
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Se valon energia tosiaan on todellista mutta elämä käyttää sitä pääasiassa yhteyttämisen kautta ja jakelee energian edelleen ravintoketjussa. Kasvit käyttävät pääasiassa valon aallonpituuksia väliltä 400 nm - 700 nm ja eläinkunnassa ei juurikaan ole käyttöä noille taajuuksille energiansaannin kannalta. Valo kylläkin säätelee esim. eläinten hormonitoimintaa, mutta eläinten energiatalouteen sillä ei ole juurikaan vaikutusta, poislukien infrapunan aallonpituudet. Sähkömagneettisen spektrin muut alueet ovat elämälle joko yhdentekeviä (radioaallot) tai haitallisia (ultravioletista alaspäin). -
Uniikki hauki: Tässä eniten huolestuttavaa on että aikuiset ihmiset syövät muroja.
En tiennytkään että murojen syönnille on joku ikäraja -
Ryhmätön majava 🦫: Etäkusetushoidot 🤬. No kai ne rahat saa herkkäuskoisilta imuroida omaan taskuun 🙄
Kaikki puoskarointi on porvaripuolueiden mielestä ihan ok elinkeino varsinkin haja-asutusalueilla asuville ja etänä. -
-
Dramallama: Tuollaiset kusipäät jotka ottavat rahat epätoivoisilta ihmisiltä saavat mut näkemään punaista; ja sitten vielä tällaisessa tapauksessa, jos on erittäin huono tuuri, niin jonkun lemmikki vielä kuolee kun eläinlääkärin sijasta maksaa "energiahoidosta" ja lemmikki ei saa tarvitsemaansa hoitoa.
Sinänsä samaa mieltä, mutta kyllä nämä energiahoitajat usein (en sano, että aina) uskovat itse siihen energiaansa eivätkä siksi koe huijaavansa ketään. Ihan samalla tavalla he itse kokevat siinä lumevaikutusta kuin asiakkaatkin.Tosin varmasti näissä etähoitajissa on enemmän tietoisesti huijaavia kuin niissä, jotka tekevät paikan päällä. Ihan vain siksi, että etänä on helppo huijata rahaa monelta ihmiseltä samaan aikaan tekemättä itse juuri mitään, siis edes sitä uskomus"hoitoa". Kiinnijäämisen mahdollisuus aika lailla nolla, kun koko homma on lumetta muutenkin. -
Hapan ilonpilaaja: Hoidossa ei nouse muu kuin asiakkaan verenpaine, kun näkee mistä paskasta sitä on tullut maksettua.
Paitsi jos ne vaan uskoo sokeasti (voiko sitä edes muuten uskoa) niin ei ne havaitse sitä, että paskasta tuli maksettua 🤷🏻♀️ -
Loitsuja manaava majava: Lähetin sun lemmikille sähköpostilla energiahoitoa, tämän lukeva lemmikin omistava on mulle 666€ velkaa, maksu-aikaa on 4 minuuttia muuten lähtee perintään /s
Voiko tällaista laskua laittaa perintään jos asiakas ei maksa? -
Iso Hoo: Huuhaahoitaja oikein "opiskelee" höpöhöpö plasebohoitoa ja kehtaa vielä tulla julkisesti tunnustamaan että laskuttaa helppouskoisia auringonvalosta 8-o Eikö oikeasti hävetä yhtään?
Jos joku oikeasti järjestää rahaa vastaan tämmöisiä kursseja, se pitäisi toimittaa leivättömän pöydän ääreen. Puoskarilain pitäisi koskea myös niitä jotka opettaa puoskaroimaan. -
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Noniin rationaalinen tieteeseen uskova ihminen. Millä keinoin vahvistat ihmisen aiemmin auringosta saamaa energiaa? Voiko ihmisen iho palaa hoidon aikana jos on ottanut hieman enemmän aurinkoa ja vastaanotettu energia vahvistetaan? Eikös jo vastaanotetun energian vahvistaminen mielellä ole käytännössä energian luomista tyhjästä? Voin sanoa että jos tämän taidon opit niin kannattaa taloudellisesti ajatellen tehdä rahat muutoin kuin auttamishommalla.No varmasti rationaalinen tieteeseen uskova ihminen osaa selittää nämä asiat rationaalisesti tieteeseen perustuen ja sen näemme tuossa alla hetkenä minä hyvänsä. -
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Tiesitkö, että erilaiset skeptikkoseurat ovat luvanneet todella suuria rahapalkintoja, jos pystyt labraolosuhteissa todistamaan jotain yliluonnollista, tässä tapauksessa tuon energiahoitosi? Suomenkin skeptikoilta taitaa saada kymppitonnin, ja James Randin säätiöltä muistaakseni miljoona dollaria. Ja yliluonnollisesta on kyse, kun tiede ei mitenkään voi selittää, miten tuollaisen energia"hoidon" pitäisi toimia, plasebovaikutusta lukuunottamatta.Ja jos haluat selittää että ei se raha, vaan auttamishalu, niin voit sitten ihan vapaasti lahjoittaa saamasi rahat valitsemaasi hyväntekeväisyyteen -aika turha pahoittaa mieltään siitä, että skeptikot ovat skeptisiä, kun kerran voisit kerätä heltiä rahat ja sitten auttaa niillä vaikka kuinka montaa ihmistä. Tai miksei kaniakin. Muuta ei vaadita, kuin että hoito toimii, ryhdy toimeen? -
Ryhmätön majava 🦫: Etäkusetushoidot 🤬. No kai ne rahat saa herkkäuskoisilta imuroida omaan taskuun 🙄
Jännä miten huijaamisesta tulee jotenkin hyväksyttävää jos uhri on tarpeeksi helppo. -
Nuutunut pehmelö: Voiko tällaista laskua laittaa perintään jos asiakas ei maksa?
Ei. Pitäisi voida todistaa, että tällaisesta palvelusta on sovittu. Jos käyn esim pyytämättä pesemässä sun auton ja vaadin siitä rahaa, sun ei tarvii maksaa. -
Synkkä eläin: Ei. Pitäisi voida todistaa, että tällaisesta palvelusta on sovittu. Jos käyn esim pyytämättä pesemässä sun auton ja vaadin siitä rahaa, sun ei tarvii maksaa.
Huh kiitos. Mä jo ehdin huolestua että tarvii maksaa tuosta hoidoista mun kahdelle koiralle ja hevoselle. Laskin ettei rahat millään riitä. Mutta nyt he saivat ilmaiset hoidot! Aika jees! -
Mä en vaan ymmärrä miten nämä "viisi kysymystä kanille" käytännössä toimii? Lähettääkö kanin omistaja ääniviestillä kysymykset joihin meedio vastaa kanin puolesta vai kysyykö meedio kysymykset joihin vastataan ääniviestillä (ehkä jotain kanin tuhinaa tulkattavaksi) Tai siis mikä se kanin rooli tässä tilanteessa on?
-
Vaivaton beluga: Mä en vaan ymmärrä miten nämä "viisi kysymystä kanille" käytännössä toimii? Lähettääkö kanin omistaja ääniviestillä kysymykset joihin meedio vastaa kanin puolesta vai kysyykö meedio kysymykset joihin vastataan ääniviestillä (ehkä jotain kanin tuhinaa tulkattavaksi) Tai siis mikä se kanin rooli tässä tilanteessa on?
Uhri. Tarvitsisi oikeaa hoitoa, saa humpuukia. -
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Faktantsekkaus eli korjaukset huuhaahoitajalle ja muille höpöuskovaisille:“Energiahoito on elämänenergian vahvistamista”Tämä menee pseudotieteen puolelle.Tekstissä tehdään retorinen temppu:Ensin puhutaan oikeasta asiasta (“auringosta saadaan energiaa”). Sitten hypätään täysin todistamattomaan väitteeseen (“samaa energiaa voidaan vahvistaa ihmisessä hoitamalla”).Fysiikassa energia on tarkasti määritelty käsite:- lämpöenergia- sähköenergia- kemiallinen energia jne.Energiahoitojen “energia” ei ole tällainen mitattava ilmiö. Sitä ei ole voitu havaita instrumenteilla eikä määritellä fysiikan tai biologian kautta.Eli sana “energia” kuulostaa tieteelliseltä, mutta sitä käytetään tässä eri merkityksessä kuin tieteessä.Tiesithän myös, että “energiahoidot” eivät ole sama asia kuin osteopatia tai hieronta siinä mielessä, että niiden vaikutusmekanismille ei ole löydetty tieteellistä näyttöä.Eli:- ei ole osoitettu olemassa olevaksi mitään mitattavaa “energiaa”, jota hoitaja siirtäisi- etäenergiahoidon vaikutusta ei ole pystytty osoittamaan tutkimuksissa lumevaikutusta paremmaksi.Minusta ongelmallisin osa on tämä implisiittinen viesti:“Lääkärit eivät kykene näkemään tätä, mutta energiahoitaja kykenee.”Siinä syntyy helposti asetelma:- tiede on vajavaista- “todellinen ymmärrys” löytyy vaihtoehtohoidosta- henkilökohtainen kokemus asetetaan tutkimusnäyttöä vahvemmaksiJa siinä kohtaa mennään helposti harhaan, varsinkin vakavien sairauksien kohdalla. -
Intiimi peura: Jännä miten huijaamisesta tulee jotenkin hyväksyttävää jos uhri on tarpeeksi helppo.
No tämähän on ihan samaa mitä poliitikot tekee, eteenkin populistiset liikeet. Herkkäuskoisille menee läpi ja näkeehän sen miten maailma nyt makaa 😧. Puoskaroinnilta voisi ehkä se jo mainittu puoskarilaki suojata. Ei ainakaan niin härskisti saisi järjestää "hoitoja", mainostaa niitä ja perustella millä vaan huuhaalla. Tai sitten se kaikki siirtyy johonkin omiin salaisiin kupliinsa mutta minkäs teet, se on jo itsetuottamuksellista jos pitää ihan vaivaa nähdä, että pääsee kusetetuksi 🤷🏻♂️. -
Ainoa tieteellinen selitys energiahoidolle on eräänlainen mindfullnessin, psykologian ja auringonvalon paketointi, jonka voin uskoa lievittävän esimerkiksi stressihormoneista aiheutuvia ongelmia. Niiden vaikutuksen mielialaan ja mielialan vaikutuksen edelleen fyysiseen terveyteen tunnustaa lääketiedekin. Otin tarkoituksella auringonvalon mukaan, koska syksyllä mielialavaihtelut tai suorastaan masennus pahenee monella, ns. kaamosmasennus, mutta myös keväällä käy sama, vaikka voisi olettaa lisääntyvän valon ehkäisevän masennusta. Kyse ei ole suoraan valon määrästä vaan muutoksesta, johon aivoilla menee hetki sopeutua. Hormonit ovat siis isossa roolissa ihmisen terveydessä tai ainakin siinä, miten nämä kokevat oman terveytensä ja hyvinvointinsa. Tällaisille vaihtoehtohoidoille voi mielestäni silloin antaa puhtaat paperit, jos tämä lähtökohta kommunikoidaan ja kerrotaan, että "energia" on oikeastaan hormonitoimintaa, johon voi tiettyyn rajaan saakka vaikuttaa laajasti ilmaistuna ajatusharjoituksilla ja korikonsteilla kuten ulkoilulla tai tietyllä ruokavaliolla.
-
Eläinkuiskaaja on kyllä ihan oikea ja arvostettu ammatti, mutta se ei tarkoita sitä, että osaa jutella eläimelle tai lukea niiden ajatukset. Eläinkuiskaaja auttaa eläimen kasvatuksessa ja opettamisessa.
-
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Tulin surulliseksi kun sua on huijattu. Energiahoito on ominaisuus jota ei voi oppia. Se periytyy jälkipolville, kuten ennustamisen taito. Terveisin Pistokoski -
Peruuttamaton riikinkukko: Kukahan mun jalkoja energiahoitaa melkein joka yö. 🤔 Oon luullu, että nilkkani turpoaa, kun olen koko päivän jaloillani ja turvotuksen laskevan yön aikana siksi, kun olen monta tuntia makuuasennossa. Errare humanum est.
Odota vaan, kyllä se lasku joltain etäenergiahoitajalta vielä tulee 😂 -
-
Mauton ahven: Se on hieman monimutkaisempi kysymys. Petos on vain tahallisena rangaistava. Voitaisiin kuitenkin ajatella todennäköisyystahallisuuden täyttyvän, jos puoskarin on täytynyt pitää vähintään todennäköisenä, että hänen myymänsä palvelu on hyödytön ja että hän sitä myydessään tosiasiassa tulee käyttäneeksi hyväkseen [...]
Ainakin ranuan kuhnehoitajan(lasta upoteltiin tulikuumaan veteen sen sijaan että vietäis hoitoon diebeteksesta. Insuliini tappaa ja silleen) tapauksessa 90-luvulla oli todettu (en muista tarkkaa sanamuotoa ja löydä pöytäkirjaa josta tarkistaa) että syytetty tiesi tai sen olisi pitänyt tietää ettei omaa minkäälaista lääketieteen koulutusta tai asiantuntemusta ja teko on näin ollen harkittu ja tahallinen. Lisäksi painotettiin sitä että oli kieltänyt käyttämästä tutkittuja menetelmiä ja suostutellut/painostanut vanhempia ettei muihin hoitoihin saa viedä -> Aika rapsut ja istumiset tuli muistaakseni. -
Räkäpää: Ainakin ranuan kuhnehoitajan(lasta upoteltiin tulikuumaan veteen sen sijaan että vietäis hoitoon diebeteksesta. Insuliini tappaa ja silleen) tapauksessa 90-luvulla oli todettu (en muista tarkkaa sanamuotoa ja löydä pöytäkirjaa josta tarkistaa) että syytetty tiesi tai sen olisi pitänyt tietää ettei omaa minkäälaista [...]
Ja korjausta ja täsmennystä edelliseen kun näköjään muisti heittää. 1991, viisivuotias poika ranualla. Kuusi kuukautta ehdollista Ritva Rissaselle. Ei osoittanut katumusta ja jankkasi loppuun asti olevansa oikeassa. Poika olisi ollut pelastettavissa ja vanhemmat oli varannu jo lääkäriajankin mutta pakotti perumaan. Ja tämmösiä hiihtäjiä meillä kulkee ympäriinsä vieläkin, osa tälläkin kommenttipalstalla. -
Räkäpää: Ja korjausta ja täsmennystä edelliseen kun näköjään muisti heittää. 1991, viisivuotias poika ranualla. Kuusi kuukautta ehdollista Ritva Rissaselle. Ei osoittanut katumusta ja jankkasi loppuun asti olevansa oikeassa. Poika olisi ollut pelastettavissa ja vanhemmat oli varannu jo lääkäriajankin mutta pakotti [...]
Hyi hemmetti mikä tapaus 😮😠. Siis miten tossa kävi? Vain 6 kk ehdollista? -
Synkkä eläin: Ei. Pitäisi voida todistaa, että tällaisesta palvelusta on sovittu. Jos käyn esim pyytämättä pesemässä sun auton ja vaadin siitä rahaa, sun ei tarvii maksaa.
Laittelin joskus autoa kaverin pihalla. (pidempiaikainen projekti)Oli hitsausta, jousitusta, jarruja, ym. Yksi toinen kaveri oli mennyt omin lupinensa hitsaamaan autoani, ja pyysi hitsauksista kovaa summaa.Olin ihan, että mitä helvettiä? Jos olisin ulkoistanut hitsauksen, niin en ainakaan tälle tyypille.No maksoin kyllä hitsauksesta, mutta en sitä hintaa, mitä vaati. -
Mikä sitten on huuhaa-hoitoa ja mikä ei. Kävin terveyskeskuksessa. Vastaanotto kesti 12 minuuttia, josta kolme minuuttia lääkäri keskittyi asiakkaan ongelmiin, loput ajasta meni tietokoneen edessä kiroiluun kun kirjoitti lähetettä erikoislääkärille ja sellanen aika löytyi yksityissektorilta. Kävin sitten sielläkin ja aika sama kaava. Lääkäri luki lähetteestä mikä minua sen yleislääkärin mielestä vaivaa ja kirjoitti lääkereseptin. Oon melko varma että olisi mieluummin kannattanut maksaa se 326 euroa energiahoitajalle. Väitänpä että jos huuhaa-rahastuksesta on huolissaan, kannattaa tutkia työterveyspalveluita tarjoaviin alan suuryrityksiin. Niissä sitä osataankin rahastaa tyhjästä.
-
Ikivihreä puuma: Mikä sitten on huuhaa-hoitoa ja mikä ei. Kävin terveyskeskuksessa. Vastaanotto kesti 12 minuuttia, josta kolme minuuttia lääkäri keskittyi asiakkaan ongelmiin, loput ajasta meni tietokoneen edessä kiroiluun kun kirjoitti lähetettä erikoislääkärille ja sellanen aika löytyi yksityissektorilta. [...]
Mielialalääkkeet vasta uskomushoitoja ovatkin. Ei mitään eroa placeboon. -
Ootteko muuten koskaan törmänny mieheen tarjoamassa näitä enkelinpieru-hoitoja? Ilmeisesti kusetus toimii parhaiten naiselta naiselle, kun ovat samalla henkisellä tasolla (eli matalalla) näissä humpuukihommissa? Miten usein on tullu miehiä vastaan samoilla asioilla ja kaupanpäälle vielä 10 kerran tilauksesta etäenergiaa auton moottorille, koska miks ei?
-
Hilpeä herne: Ootteko muuten koskaan törmänny mieheen tarjoamassa näitä enkelinpieru-hoitoja? Ilmeisesti kusetus toimii parhaiten naiselta naiselle, kun ovat samalla henkisellä tasolla (eli matalalla) näissä humpuukihommissa? Miten usein on tullu miehiä vastaan samoilla asioilla ja kaupanpäälle vielä 10 [...]
Jos mies tarjoaa miehelle enkelihoitoa niin onhan ho... humpuukia ja saattaa äityä väkivaltaiseksi 😄. Tosin autohuolloissa käytettävä termi on valohoito eli lampulla on vähän katseltu mutta mitään ei ole tehty 🤷🏻♂️. -
Talvenkestävä omena: Oon välillä ehkä vähän kateellinen mut hyvin vaikuttunu näistä keinoista miten ihmiset tekee rahaa elääkseen
Harmittaa vaan kuin ei itse oo keksinyt mitään yhtä näppärää rahantekokonstia. Ehkä vähän moraalikin potkii vastaan. Eikä ole palleja olla omalla naamalla huuhaa-Maria. Vain siten pääsee kunnon rahoihin. Joku rivi-ilmoitus ilmaisjakelulehdessä ei taida olla tie rikkauksiin. -
-
Matti Tervasuo: Meillä ei lemmikkejä.
Sitten pitää varoa ettei hoidon voimakkaat energiat kohdistukin johonkin pehmolelun, ettei se nalle, Pikachu tai yksisarvinen tollahda tuleen tai räjähdä niin, että on vanua ympäri asuntoa. -
Exäni tähän haksahti. Tuhlasi tuhansittain rahaa kiviin ja energiahoitoihin. Tuon on TIETENKIN aivan täyttä ihmisten huijaamista ja pitäisi ehdottomasti olla laitonta. Elkää vain kukaan menkö tuohon kusetukseen. Nuo ihmiset ovat joko hulluja (siis aivan täysin mielisairaita) tai sitten he ovat yksinkertaisesti vain pahoja ihmisiä, jotka huijaa typeriä ja hyväuskoisia ihmisiä.
-
Tämä exä myös osti minulle lahjaksi yhden energiahoitokerran. No ihan mielenkiinnosta kävin sitten siinä "hoidossa". Tiesin kyllä kokoajan että huuhaata on, mutta ajattelin, että ehkä siinä on jotain hierontaa samalla. Vitut. Aivan täyttä paskaa koko "hoito" eikä mitään hierontaa saanut, huiteli vain käsillään energiaa ympäriltäni ja heitteli sitä käsillään pois :D Ihan sairasta hommaa.
-
Beige metsämarja: Maksan etäenergiasta vain sähköyhtiölle.
Tän voi sentään todistaa. Lakkaa maksamasta niin energia lakkaa virtaamasta 😅 -
Uniikki hauki: Tässä eniten huolestuttavaa on että aikuiset ihmiset syövät muroja.
Tästä innostuneena ja voimaantuneena ostin piiiiitkästä aikaa muroja ja mussutin menemään. In your face Dan Tolppanen-Hauki! 😁 -
Mä tunnen yhden energiahoitajan ja en sanoisi, että hän on kusettaja, koska hän itse aidosti uskoo siihen. Hän myös elää sillä, että joku muukin uskoo. Että on se parempi tienestikeino kuin of.
-
Ilmainen ämpäri 🪣: Sitten pitää varoa ettei hoidon voimakkaat energiat kohdistukin johonkin pehmolelun, ettei se nalle, Pikachu tai yksisarvinen tollahda tuleen tai räjähdä niin, että on vanua ympäri asuntoa.
Hemmetti, syytin kylässä käynyttä Schäferiä siitä että Serlan Orkku räjähti. Se olikin perkele joku ohi mennyt energiahoitopurkaus 🤯. Jotain vastuuta nyt hei noihin hoitoihin! -
Taianomainen norppa: Tulipa näistä takasivun jutuista ikävä mieli, koska itse opiskelen parhaillaan energiahoitoa ja tästä näkee miten ihmisillä on tosi outo käsitys siitä mitä hoidossa tapahtuu. Ensinnäkin, itämaistyyppiset hoidot ei oo suora jokotai-vaihtoehto länsimaiselle lääketieteelle, näitä voi ja [...]
Hilpeä herne: Ootteko muuten koskaan törmänny mieheen tarjoamassa näitä enkelinpieru-hoitoja? Ilmeisesti kusetus toimii parhaiten naiselta naiselle, kun ovat samalla henkisellä tasolla (eli matalalla) näissä humpuukihommissa? Miten usein on tullu miehiä vastaan samoilla asioilla ja kaupanpäälle vielä 10 [...]
Eikun ne miehet menee alfamale-kurssille missä truu alfaurokset alistaa niitä ja kouluttaa miten olla alfa (eli muiden yli kävelevä mulkero). Ja ne maksaa siitä kymppitonneja. -
Ilmainen ämpäri 🪣: Sitten pitää varoa ettei hoidon voimakkaat energiat kohdistukin johonkin pehmolelun, ettei se nalle, Pikachu tai yksisarvinen tollahda tuleen tai räjähdä niin, että on vanua ympäri asuntoa.
Pitääkö kämppä vuorata foliolla ettei energiahoidot pääse sisään? Mitä jos rivitalossa on naapuriin menossa energiaa mutta oma folioitu kämppä on välissä, niin meneekö hoito hukkaan? Ja onko energiahoitajalla radiolupa lähettää energiaa ts. radioaaltoja/säteilyä ja millä voimakkuudella? Ellei niin sitten tämä on ihan varmasti täyttä häränkökköä 💩 -
Rujo leijona 🦁: Hemmetti, syytin kylässä käynyttä Schäferiä siitä että Serlan Orkku räjähti. Se olikin perkele joku ohi mennyt energiahoitopurkaus 🤯. Jotain vastuuta nyt hei noihin hoitoihin!
Räjähtävä orkku 🤯🤣 -
Hilpeä herne: Ootteko muuten koskaan törmänny mieheen tarjoamassa näitä enkelinpieru-hoitoja? Ilmeisesti kusetus toimii parhaiten naiselta naiselle, kun ovat samalla henkisellä tasolla (eli matalalla) näissä humpuukihommissa? Miten usein on tullu miehiä vastaan samoilla asioilla ja kaupanpäälle vielä 10 [...]
Täältä löytyy pariskunta, joka tarjoaa ties mitä hoitoja:https://valkoisenliekinvoima.fi/Eli on ainakin yksi mies Suomessa, joka myy "enkelinpieru-hoitoja". -
Siro kameli: Mä tunnen yhden energiahoitajan ja en sanoisi, että hän on kusettaja, koska hän itse aidosti uskoo siihen. Hän myös elää sillä, että joku muukin uskoo. Että on se parempi tienestikeino kuin of.
Pluri: Noniin rationaalinen tieteeseen uskova ihminen. Millä keinoin vahvistat ihmisen aiemmin auringosta saamaa energiaa? Voiko ihmisen iho palaa hoidon aikana jos on ottanut hieman enemmän aurinkoa ja vastaanotettu energia vahvistetaan? Eikös jo vastaanotetun energian vahvistaminen mielellä ole käytännössä energian [...]
No onpas jännä että sitä vastausta ei tullut. No ehkä opiskelu on sen verran pahasti vielä kesken että ei vielä ole käyty sitä osiota missä käsitellään energiahoitojen toimivuutta tieteellisillä mittareilla tarkasteltuna.Ihan mielenkiinnosta lisäkysymys. Missä ja mikä taho järjestää kusettajille koulutusta jossa kusetetaan tulevalta kusettajalta rahat sekä sisältääkö koulutus muuta kuin tuon rahan viennin ja toteamuksen että nyt tiedät miten se tehdään? -
Ei ollut tarkoitus lainata Siroa kamelia. Tuntuu oudolta kirjoittaa kommentti joka sisältää pelkästään tuon ylläolevan lauseen.
-
Mun kanit kuoli tänä keväänä. Mulle tuli suuri halu tilata niille energiahoitoa etänä ja katsoa havaitseeko hoitaja niiden olevan edesmenneitä. Tässähän ei muuten luvattu vastauksia kaneille esitettyihin kysymyksiin. Itsekin osaisin kyllä vaikka etänä esittää kysymyksiä vaikka mille elukoille.

Kommentti