Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 741

Voiko mies olla hajusteherkkä?
Sekalaisia, osa 741

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 47 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Ryhmätön majava 🦫 14.5.2026 0:44
      Tulos: +131 (163 ääntä)
      Nuohan oli hyviä termejä käytettäväksi seuraavalla Päähesulin matkalla 😁

      Lainaa

    2. Sinfoniaorkesteria johtava kana 14.5.2026 0:56
      Tulos: +47 (61 ääntä)
      Munkin nykyinen puhelin aina ehdottanut mummo -sanan jälkeen "s*ksi", mummon jälkeen "isot" ja se on niin häiritsevää😩 Mutta mummolle -sanan jälkeen ehdottaa "kauneimpia", joten ehkä se vähän tasapainottaa...

      Lainaa

    3. Tulos: +136 (144 ääntä)
      Monta pussia maitoa (heroiinia), maitoa (heroiinia)...

      Lainaa

    4. Hapan ilonpilaaja 14.5.2026 1:13
      Tulos: +170 (176 ääntä)
      Sinfoniaorkesteria johtava kana: Munkin nykyinen puhelin aina ehdottanut mummo -sanan jälkeen "s*ksi", mummon jälkeen "isot" ja se on niin häiritsevää😩 Mutta mummolle -sanan jälkeen ehdottaa "kauneimpia", joten ehkä se vähän tasapainottaa...
      En ole nähnyt

      Lainaa

    5. Turta persoona 14.5.2026 2:53
      Tulos: +120 (126 ääntä)
      Ryhmätön majava 🦫: Nuohan oli hyviä termejä käytettäväksi seuraavalla Päähesulin matkalla 😁
      Kaakelitehtaalla kannattaa käydä myös

      Lainaa

    6. Loitsuja manaava majava 14.5.2026 3:12
      Tulos: +76 (102 ääntä)
      Kaverin luona Päähesalis vierailulla ja keskustas kävellessä kerto että joka toinen maastopyörä on pöllitty. Ohi ajavaa pyötäilijää osotti sormella ja huusi et toi mun pyörä nih tyyppi hyppäs pois satulasta, jätti pyörän siihen ja lähti juoksemaan pois

      Lainaa

    7. Tukintolvana 14.5.2026 6:36
      Tulos: +159 (167 ääntä)
      Jaakolle tiedoksi, että eipä hajuherkät kättele muita esitellen itseään hajuherkiksi. Eikä se valitettavasti näy päällepäin.

      Lainaa

    8. Kevyt leopardi 14.5.2026 7:23
      Tulos: +83 (91 ääntä)
      Tukintolvana: Jaakolle tiedoksi, että eipä hajuherkät kättele muita esitellen itseään hajuherkiksi. Eikä se valitettavasti näy päällepäin.
      Just meinasin sanoa, että varmasti Jaakkokin on nähnyt hajusteherkkiä miehiä. Ei vaan ole tietoinen kyseisestä ominaisuudesta. 
      Ja jos kysyy muilta, että oletteko nähneet, niin miksi jokaiselle vastanneelle pitää korostaa, että hän ei ole nähnyt kyseisiä tyyppejä.
      Ehkä olisi myös kannattanut käyttää sanaa "tavannut".

      Lainaa

    9. Laatuisa kuormaeläin 14.5.2026 7:34
      Tulos: +47 (53 ääntä)
      Marialla on varmaan ollut sama puhelin kuin mulla. Lievästi häiritseviä tuollaiset sanaehdotukset, varsinkin jos ei ole ikinä aiemmin kirjoittanut koko sanaa. Voisi kuvitella että ne ehdottaa sanoja joita käyttää usein, mutta sitten siellä on aina joku "pillu" tai "tissit" ehdotuksissa joissain hieman sopimattomissa yhteyksissä.

      Lainaa

    10. Salamyhkäinen öykkäri 14.5.2026 9:08
      Tulos: +82 (90 ääntä)
      Hajusteherkkä mies täälläkin. Tosin riippuu myös hajusteesta. Jotkut vahvemmat hajuvedet aiheuttavat allergisia reaktioita ja päänsärkyä. Ja tuo Mannerheikintie on kuitenkin aika osuva. Heikinkatu oli tien alkuperäinen nimi ennen vuotta 1942.

      Lainaa

    11. Kiihkoileva sakaali 14.5.2026 10:12
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      Itsellä (mies) voimakkaat hajusteet pistävät nenään ja saavat sen vuotamaan.

      Lainaa

    12. Tukkeutunut kirjohylje 🦭 14.5.2026 11:02
      Tulos: +52 (60 ääntä)
      Tuo Officen ysäriklemmari oli vähän niin kuin aikansa tekoälyavustin, ilman sitä älyä. Jotain kai se osasi avustaa kuitenkin vaikka oli vaan Wordin sisällä ja toimi perus Pentiumeissa. Joskus tuntuu että osasi paremmin kuin tuo nykyinen konesaleja kurmoottava ja hallusinoiva resurssisyöppö.

      Lainaa

    13. Uneton meduusa 14.5.2026 11:03
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Laatuisa kuormaeläin: Marialla on varmaan ollut sama puhelin kuin mulla. Lievästi häiritseviä tuollaiset sanaehdotukset, varsinkin jos ei ole ikinä aiemmin kirjoittanut koko sanaa. Voisi kuvitella että ne ehdottaa sanoja joita käyttää usein, mutta sitten siellä on aina joku "pillu" tai "tissit" ehdotuksissa joissain hieman sopimattomissa yhteyksissä.
      Olikos se ChatGPT josta uutisoitiin, että pistivät halvalla palkattuja ihmisiä jossain kehitysmaissa käymään läpi tekoälyn koulutusmateriaaleja, koska muutoin tekoäly olisi oppinut suoltamaan niin luokatontä ryönää... Kännyköiden sanakirjojen luojat ovat todennäköisesti skipanneet tämän työvaiheen ja koulutusmatskuna on ollut keskimääräistä intternettitauhkaa, jossa p*rnosivustojen ja vastaavien sanasto on "hieman" yliedustettuna. Sen verran antaumuksella jotkut niistä työntävät sitä sanaehdotuksiin. Joskus myös ilmeisiä konekäännöksiä esim. iso kukko.

      Lainaa

    14. Kullattu seepra 14.5.2026 11:29
      Tulos: +2 (14 ääntä)
      Sinfoniaorkesteria johtava kana: Munkin nykyinen puhelin aina ehdottanut mummo -sanan jälkeen "s*ksi", mummon jälkeen "isot" ja se on niin häiritsevää😩 Mutta mummolle -sanan jälkeen ehdottaa "kauneimpia", joten ehkä se vähän tasapainottaa...
      Mitähän nunnan nykyinen puhelin ehdottaa sanojen "pappa", "papan" tai "papalle" jälkeen?

      Lainaa

    15. Matkustava kivi 14.5.2026 11:40
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Kevyt leopardi: Just meinasin sanoa, että varmasti Jaakkokin on nähnyt hajusteherkkiä miehiä. Ei vaan ole tietoinen kyseisestä ominaisuudesta. Ja jos kysyy muilta, että oletteko nähneet, niin miksi jokaiselle vastanneelle pitää korostaa, että hän ei ole nähnyt kyseisiä tyyppejä.Ehkä olisi myös kannattanut käyttää sanaa "tavannut".
       Se olisi ollut parempi, en tiedä miten hajusteherkkyyden voisi nähdä kun ei se näy päälle, mutta vaikka käyttäisi mitä sanaa, niin tarvitseeko kaiken aikaa toistaa...

      Lainaa

    16. Kristitty leijona 14.5.2026 12:33
      Tulos: +43 (47 ääntä)
      Paperiliittimestä tuli nostalginen olo!

      Lainaa

    17. Hehkuva sankari 14.5.2026 12:41
      Tulos: +21 (35 ääntä)
      Migreeniä tosiaan on enemmän naisilla kuin miehillä. Hormonaalinen juttu. Tosin tiedän miehenkin, jolla on paha migreeni.

      Lainaa

    18. Keanno Knowsmuch 14.5.2026 13:06
      Tulos: -20 (32 ääntä)
      Mannerheikintie oli hauskasti yllättävän oikein kahdella tapaa jos joku muukin ymmärtää.

      Lainaa

    19. Ketterä poro 14.5.2026 13:38
      Tulos: +25 (31 ääntä)
      Abdroidin Gboard sanaehdotukset tekee tota, ne on kouluttaneet sitä seuraavan sanan ennakointia internetin materiaaleilla, niin sen takii siellä tulee tollasia asiattomia ehdotuksia. Otin ite ton ennakoivan tekstinsyötön kokonaan pois käytöstä

      Lainaa

    20. Nuutunut pehmelö 14.5.2026 13:45
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      Kevyt leopardi: Just meinasin sanoa, että varmasti Jaakkokin on nähnyt hajusteherkkiä miehiä. Ei vaan ole tietoinen kyseisestä ominaisuudesta. Ja jos kysyy muilta, että oletteko nähneet, niin miksi jokaiselle vastanneelle pitää korostaa, että hän ei ole nähnyt kyseisiä tyyppejä.Ehkä olisi myös kannattanut käyttää sanaa "tavannut".
      "En ole itse nähnyt niin ei ole totta!"

      Lainaa

    21. Uneton meduusa 14.5.2026 13:52
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      Ketterä poro: Abdroidin Gboard sanaehdotukset tekee tota, ne on kouluttaneet sitä seuraavan sanan ennakointia internetin materiaaleilla, niin sen takii siellä tulee tollasia asiattomia ehdotuksia. Otin ite ton ennakoivan tekstinsyötön kokonaan pois käytöstä
      Jep, kirjoitin tästä toisen kommentin, mutta se taisi jäädä suodattimeen.
      Joskus oli uutisissa, että joku noista isoista tekoälytoimijoista teetti tekoälyn koulutusmateriaalin laadunvalvontaa ja karsintaa nälkäpalkoilla jossain kehitysmaissa, koska muuten tekoäly tuottaisi niin luokatonta ryönää. Gboard (Android-puhelimissa yleisesti käytetty) on noin muuten erittäin hyvä ja toimiva, mutta ilmeisesti vastaavaa ennakkolaadunvarmistusta ei ole tehty.
      Joten Gboard lykkää surutta p*rnosanastoa ym. koska se on ollut yliedustettuna sen koulusmateriaalissa. Koska niinhän se intternetissäkin on. Kun sovellusta koulitaan keskiverto nettitauhkalla, mitä lopputulos on... Toisinaan myös ilmeisiä konekäännöksiä, esim. se kumman usein ehdotuksiin pyrkivä miespuolinen kana (en nyt kirjoita sanaa tähän, koska luulen, että edellinen viestini jäi sen vuoksi limboon 😑 vaikka ihan viaton sana onkin suomen kielessä).

      Lainaa

    22. Tulos: +29 (35 ääntä)
      Mieheni työnantaja, mies, on hyvin hajusteherkkä, suorastaan allerginen, joten mieheni vaatteet on pestävä erikseen tarkoitukseen sopivalla pesuaineella, jonka toki työnantaja kustantaa.

      Lainaa

    23. Tulos: -11 (11 ääntä)
      Saken puolitutulla kaverilla on dysfasia.

      Lainaa

    24. Intiimi peura 14.5.2026 16:34
      Tulos: +39 (45 ääntä)
      Sinfoniaorkesteria johtava kana: Munkin nykyinen puhelin aina ehdottanut mummo -sanan jälkeen "s*ksi", mummon jälkeen "isot" ja se on niin häiritsevää😩 Mutta mummolle -sanan jälkeen ehdottaa "kauneimpia", joten ehkä se vähän tasapainottaa...
      Ei suksi ole kirosana.

      Lainaa

    25. It's a deal 14.5.2026 16:34
      Tulos: -8 (12 ääntä)
      "Vähän epäilyttää" tarkoittaa mahdollisesti tässä, että koko homma pitäisi julistaa hölynpölyksi, koska lotrattu partavesi tiputtaa työkaverin lattialle makaamaan ohimoitaan pidellen. Toki en voi olla varma, koska en ole nähnyt.

      Lainaa

    26. Intiimi peura 14.5.2026 16:37
      Tulos: +6 (16 ääntä)
      Tuoksuille herkistyneistä suurin osa on naisia, mitä sitten? Mikä epäilyttää?

      Lainaa

    27. Mitaton majava 🦫 15.5.2026 3:08
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      Intiimi peura: Ei suksi ole kirosana.
      Ei, mutta saksi on koska manaa esiin riikan leikkaamaan 🤬

      Lainaa

    28. Aikaansaava tiikeri 15.5.2026 10:16
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Joo-o: Saken puolitutulla kaverilla on dysfasia.
      Sakella lienee muistisairaus, kun noin 30 vuotta vanhat asiat muistuu mieleen, mutta asiayhteys hieman unohtuu. Tuossahan on kyseessä Carrolsin vanha radiomainos "Carrols 20 vuotta Snadissa"

      Lainaa

    29. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Jaakon mielestä ei varmaan ole ollut kuulentojakaan, kun ei ole itse nähnyt.

      Lainaa

    30. Sujuva leopardi 15.5.2026 14:51
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Uneton meduusa: Jep, kirjoitin tästä toisen kommentin, mutta se taisi jäädä suodattimeen. Joskus oli uutisissa, että joku noista isoista tekoälytoimijoista teetti tekoälyn koulutusmateriaalin laadunvalvontaa ja karsintaa nälkäpalkoilla jossain kehitysmaissa, koska muuten tekoäly tuottaisi niin luokatonta ryönää. Gboard [...]
      Ei ne mihinkään limboon jää, joskus vaan kestää vähän että tulee. Kyllä täällä saa sanoa kukko ja pornonkin saa kirjoittaa ilman tähtiä.

      Lainaa

    31. Tulos: -19 (25 ääntä)
      Keanno Knowsmuch: Mannerheikintie oli hauskasti yllättävän oikein kahdella tapaa jos joku muukin ymmärtää.
      Ei nämä tiedä. Mutta oikeassahan sä olet. Täällä on lapsia jotka eivät tiedä mitään muuta kuin sen mitä Tiktokissa on. Ja lapsille: Mannerheimintie oli ennen nimellä Heikinkatu.

      Lainaa

    32. Lenko seepra 🦓 15.5.2026 21:56
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      jukkapalmu: Ei nämä tiedä. Mutta oikeassahan sä olet. Täällä on lapsia jotka eivät tiedä mitään muuta kuin sen mitä Tiktokissa on. Ja lapsille: Mannerheimintie oli ennen nimellä Heikinkatu.
      Sehän sanottiin jo aiemmin. Turhaan itseäsi tuplana korostat jukkakeannokuustinen 🤷🏻‍♀️
      Salamyhkäinen öykkäri: Ja tuo Mannerheikintie on kuitenkin aika osuva. Heikinkatu oli tien alkuperäinen nimi ennen vuotta 1942.
      ☝🏻

      Lainaa

    33. Lenko seepra 🦓 15.5.2026 22:20
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Tukkeutunut kirjohylje 🦭: Tuo Officen ysäriklemmari oli vähän niin kuin aikansa tekoälyavustin, ilman sitä älyä. Jotain kai se osasi avustaa kuitenkin vaikka oli vaan Wordin sisällä ja toimi perus Pentiumeissa. Joskus tuntuu että osasi paremmin kuin tuo nykyinen konesaleja kurmoottava ja hallusinoiva resurssisyöppö.
      Ysäriklemmarista tulee mieleen Ari Klem. Vieläköhän se on hengissä ja laulaa?

      Lainaa

    34. Löysä riesa 15.5.2026 22:45
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      Kolmen sedän patsas❤️ Otan heti käyttöön.

      Lainaa

    35. Uneton meduusa 16.5.2026 15:37
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Sujuva leopardi: Ei ne mihinkään limboon jää, joskus vaan kestää vähän että tulee. Kyllä täällä saa sanoa kukko ja pornonkin saa kirjoittaa ilman tähtiä.
      En väittänyt ettei "saisi sanoa". Sivuston oma tekoälyfiltteri vain on herkkis, ja ärsyttäähän se, kun kommentti jää tunneiksi–päiväksi limboon. Ja suomen kieli ei ilmeisesti ole sen erikoisosaamista, sen verran omituisella logiikalla kommentit välillä suodattuu.

      Lainaa

    36. rottanpää 17.5.2026 13:15
      Tulos: +17 (21 ääntä)
      Hajusteherkkyys saattaa kyllä olla naisilla yleisempää, koska naisilla on keskimäärin tarkempi hajuaisti kuin miehillä (mutta nyt kuvitella, ettei se koskisi miehiä lainkaan🤦‍♀️). Tämä nyt on täysin anekdoottista, mutta veikkaan testosteronin vaikuttavan asiaan jollain tapaa. Eräs tuntemani transmies on nimittäin huomannut hajuaistinsa olevan huomattavasti terävämpi aina pari-kolme viikkoa ennen seuraavaa tesrosteroniannosta, kun testotasot ovat matalimmillaan, ja vastaavasti huomattavasti heikompi hetikohta annoksen jälkeen. Tosin nyt kiinnostuin aiheesta sen verran, että taidan painua tästä pöyhimään vähän tutkimuksia aiheesta ja katsomaan, onko mun veikkaukseni lainkaan oikeassa. Mikäli muistan, niin palaan sitten raportoimaan löydöksistäni.

      Lainaa

    37. Uneton meduusa 17.5.2026 14:39
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      Sujuva leopardi: Ei ne mihinkään limboon jää, joskus vaan kestää vähän että tulee. Kyllä täällä saa sanoa ...
      Vastasin sulle, mutta viesti on ollut limbossa koko viikonlopun, koska kyllä kuule ylläpidolla on muutakin tekemistä kuin päivystää täällä. Eli juu, kaikkea "saa" sanoa, hyvä ihminen, mutta viestit sitten vaan on päiviä limbossa (oletan että omakin viestisi oli, kun kerran vastaus sitaatteineen jäi myös odottamaan julkaisua). Sen vuoksi ihmiset täällä jättää kirjaimia pois yms. koska ärsyttää jättää viesti odottamaan julkaisus, ei siksi että kuvittelisivat, ettei täällä "saisi" sanoa jotain.

      Lainaa

    38. rottanpää 17.5.2026 14:56
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Noniin. Tutkimuksia testosteronin vaikutuksista hajuaistiin löyty aika köyhästi ainakin näin lyhyessä ajassa, ja tulokset on jokseenkin ristiriitaisia. Yhdessä tutkimuksessa (https://doi.org/10.1016/j.bjorl.2020.03.001) matala testosteroni assosioitu heikompaan hajuaistiin eturauhassyöpäpotilaissa. Yhdessä katsausartikkelissa (https://doi.org/10.1016/j.physbeh.2009.02.032) taas kerrotaan tutkimuksesta, jossa korkea testosteronitaso heikensi hajuaistia (vain 1 tapaus, mies), ja toisesta, jossa testosteroni heikensi naispotilaan hajuaistia (1 tapaus), mutta paransi sitä naarasrotissa. Toisessa katsausartikkelissa (https://doi.org/10.1007/s00441-022-03707-9) kerrotaan alentuneiden androgeenitasojen haittaavan hajuhermojen toimintaa, mutta korkeiden tasojen vaikutuksesta ei voida vetää mitään johtopäätöksiä. Tiivistettynä tulokset vaikuttaa siltä, että matala testo heikentää hajuaistia, normaalit tasot ylläpitää sitä, ja korkeiden tasojen vaikutuksista taas ei oikeen ole mitään kovin varmaa tietoa.

      Lainaa

    39. Neljäs setä 17.5.2026 23:12
      Tulos: +24 (24 ääntä)
      Löysä riesa: Kolmen sedän patsas❤️ Otan heti käyttöön.
      Kyllähän siinä kolme setää on 😄

      Lainaa

    40. Hiirakko mehiläinen 18.5.2026 10:53
      Tulos: +2 (18 ääntä)
      Neljäs setä: Kyllähän siinä kolme setää on 😄
      Onko varmasti setiä? Vanhoissa patsaissa ollaan nakuna niin onko lerssit nähtävissä? 😂 Sinällään seppä voisi olla nainenkin, vaikka aikoinaan voinut olla aika harvinaisuus. Mutta onhan siellä Havis Amanda että joku neitokainenkin. Ja eduskunnassa oli nakkepatsaita, mutta käänsikö ne niitä jotenkin kun jotain ääriuskovaista häiritsi?

      Lainaa

    41. Puhekyvytön tomaatti 🍅 18.5.2026 12:46
      Tulos: -1 (19 ääntä)
      Hiirakko mehiläinen: Onko varmasti setiä? Vanhoissa patsaissa ollaan nakuna niin onko lerssit nähtävissä? 😂 Sinällään seppä voisi olla nainenkin, vaikka aikoinaan voinut olla aika harvinaisuus. Mutta onhan siellä Havis Amanda että joku neitokainenkin. Ja eduskunnassa oli nakkepatsaita, mutta käänsikö ne niitä jotenkin kun jotain ääriuskovaista häiritsi?
      Jos nyt vaikka edes googlettaisit sen patsaan, jos et ole livenä nähnyt. Ei jää sukupuoli miltään osin arvailun varaan.

      Lainaa

    42. Juoppo paarma 18.5.2026 14:18
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Jos nyt vaikka edes googlettaisit sen patsaan, jos et ole livenä nähnyt. Ei jää sukupuoli miltään osin arvailun varaan.
      Jos ei töissä kehtaa jos sieltä tulee lerssiä ruutuun 😂. Tän sivuston lukemisesta ei joudu HR:n huoneeseen 😅. Ja tottakai ne on miehiä. Mikä kohu se olisi aikoinaan ollut jos ne olisi naisia siihen vestäneet. Vielä nykyäänkin alkaisi öyhöt öyhöttään.

      Lainaa

    43. Puhekyvytön tomaatti 🍅 18.5.2026 17:09
      Tulos: -5 (13 ääntä)
      Juoppo paarma: Jos ei töissä kehtaa jos sieltä tulee lerssiä ruutuun 😂. Tän sivuston lukemisesta ei joudu HR:n huoneeseen 😅. Ja tottakai ne on miehiä. Mikä kohu se olisi aikoinaan ollut jos ne olisi naisia siihen vestäneet. Vielä nykyäänkin alkaisi öyhöt öyhöttään.
      Kolmen sepän patsasta googlettamalla tulee Kolmen sepän patsas ruutuun. Se patsas, joka on kaikkien nähtävillä keskellä Helsinkiä. Jos siitä joutuu ongelmiin, kannattaa muuttaa pois Saudi-Arabiasta.

      Lainaa

    44. Naimaton fretti 22.5.2026 12:55
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Kolmosen narikasta tulee mieleen väärin kuullut sanat by me. Pienenä kuulin Dingon Nakhatakkisessa tytössä laulettavan "On ihmiset jättäneet ratikan tyhjilleen".

      Lainaa

    45. Paras Monni 🐈 23.5.2026 10:54
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Mitaton majava 🦫: Ei, mutta saksi on koska manaa esiin riikan leikkaamaan 🤬
      Myöskään riikkaa ei saa haukkua laudaksi koska sitten alkaa myöskin leikkaaminen 😆

      Lainaa

    46. Oireeton kolibri 23.5.2026 13:46
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Tukintolvana: Jaakolle tiedoksi, että eipä hajuherkät kättele muita esitellen itseään hajuherkiksi. Eikä se valitettavasti näy päällepäin.
      Jaakon kommenttti on idioottimainen, aivan kuin hän muka olisi nähnyt KAIKEN

      Lainaa

    47. Keskiverto kultakala 25.5.2026 21:38
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      jukkapalmu: Ei nämä tiedä. Mutta oikeassahan sä olet. Täällä on lapsia jotka eivät tiedä mitään muuta kuin sen mitä Tiktokissa on. Ja lapsille: Mannerheimintie oli ennen nimellä Heikinkatu.
      Ei tarvii olla lapsi, riittää, ettei ole päähesulista kotoisin. En usko, että kovin moni tietää muidenkaan, edes isojen, kaupunkien katujen vanhoja nimiä, jos ei satu olemaan niistä kotoisin tai pitkään asunut. Ei se, että Helsinki on pääkaupunki, tarkoita, että sieltä pitäisi kaikki mahdollinen nippelitieto osata.
      Mä oon asunut nykyisellä paikkakunnallani yli 10 vuotta ja alan vasta nyt oppia mitä kaikki tarkoittaa, kun sanovat, että tavataan vanhan tavaratalo sen ja sen edessä tms. Ihan täysin en ymmärrä miksei voida tavata sen tavaratalon paikalla nykyään olevan ravintolan tms. edessä, mutta onhan se nostalgisointi toki mukavaa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: asiakaspalvelu, chat, ennustava tekstinsyöttö, hajusteet, hajusteherkkyys, hajusteherkkä, helsinki, kolmen sepän patsas, miehet, sairaanhoitaja, stockan kello

  • Uusimmat

  • Kategoriat