Kuvakooste, osa 537
Kätevä niksi pitää liesi puhtaana.
51 kommenttia
-
-
Alkoi taas mietityttämään millaisia ihmisiä naapurissa voi asua ja kuinka turvassa sitä oikeasti on...
-
Pauliinalle ja Tälle Tyypille tiedoksi, että kotivakuutuksen ehtoihin kannattaa tutustua. Saattaa oppia, että vakuutus ei kaikenlaisen hölmöilyn seurauksia korvaakaan.
-
Induktiolle riittää että levittää sanomalehden sivun liedelle, ei tarvitse edes leikellä levyille reikiä
-
Äänioikeutettu kotieläin: Pauliinalle ja Tälle Tyypille tiedoksi, että kotivakuutuksen ehtoihin kannattaa tutustua. Saattaa oppia, että vakuutus ei kaikenlaisen hölmöilyn seurauksia korvaakaan.
Mä epäilen ettei tolla tyypillä edes oo kotivakuutusta. Tietysti voi olla että se on asunnon saamisen vuoksi pakollista. Pari tapausta tiedän, joissa kämppä on palanut ja niissä asuneille ihan aikuisilla ihmisillä ei ole ollut kotivakuutusta.Mutta tässä kiinnostaa myös, minkä alan ihminen tiia on, kun käy muiden kotona, rauhassa kuvaa asiakkaan keittiötä ja laittaa siitä vielä kuvan someen. -
Itseasiassa: Mä epäilen ettei tolla tyypillä edes oo kotivakuutusta. Tietysti voi olla että se on asunnon saamisen vuoksi pakollista. Pari tapausta tiedän, joissa kämppä on palanut ja niissä asuneille ihan aikuisilla ihmisillä ei ole ollut kotivakuutusta. Mutta tässä kiinnostaa myös, minkä alan ihminen tiia on, kun käy muiden kotona, rauhassa kuvaa asiakkaan keittiötä ja laittaa siitä vielä kuvan someen.
No varmaan sote-tai huoltoalan. Tuollaiset sekoilut on hyväkin dokumentoida, eikä tästä voi mitenkään tunnistaa asiakasta, joten en näe mitään ongelmaa. -
-
Hellansuojasta tulee mieleen kirja Pirkan kielletyt niksit, siinä mm.neuvottiin askartelemaan vesimelonin kuoresta pyöräilykypärä.
-
Ei se moneen kertaan kastunut ja kuivunut, rasvainen sanomalehti ole varmaan edes kovin helppo vaihtaa. Veikkaan että suurempi urakka on tuon raaputtaminen irti liedestä kuin pelkän lieden peseminen olisi.
-
Parantava kirsikka 🍒: Jouskarihommissa on syystäkin ne suojat 😮🤔
Mutta ei niitä tarvitse leikkimielisessä pihakilpailussa, jossa nyt vaan muutaman kerran ammutaan :D -
Jos tuo Riinan kuva tulisi jossain printtinä vastaan niin ostaisin välittömästi.
-
Ronski kettu: Induktiolle riittää että levittää sanomalehden sivun liedelle, ei tarvitse edes leikellä levyille reikiä
Paloriskikin on huomattavasti pienempi, toki kattilan alla lämpötila voi nousta melko korkeaksi. -
Levähtänyt lätty: No varmaan sote-tai huoltoalan. Tuollaiset sekoilut on hyväkin dokumentoida, eikä tästä voi mitenkään tunnistaa asiakasta, joten en näe mitään ongelmaa.
Hyvä ne on kuvata sitä varten jos jotain sattuu mut ei asiakkaiden kodeista kuulu someen laittaa kuvia -
-
Ei selvinnyt minkä lehden mainosliite hellan suojana on. Ehkä vielä joku lehti ilmestyy tuollaisella vanhalla sivukoolla. Pitkään aikaan en ole nähnyt muuta kuin tabloid-kokoisia. Mietin vaan että onkohan tuo pitkäänkin ollut käytössä, vai onko asukas ottanut talteen noita isosivuisia mainosliitteitä. Nykyinen sivukoko ei enää riitä suojaamaan hellaa mikä ehkä selittää että on joutunut käyttämään samaa suojusta. Muuten loistava keksintö. Sopii myös uuniin, grilliin ja astianpesukoneeseen.
-
Ryhmätön majava 🦫: Jotkut ihmiset haluavat nähdä keittiön palavan? 🤯
Poltan vain oman puoliskoni keittiöstä. T: Kokkijokeri -
Kaatuileva luumu: Mutta ei niitä tarvitse leikkimielisessä pihakilpailussa, jossa nyt vaan muutaman kerran ammutaan 😁
"Jo ensimmäinen jousen jänteen räpsäisy sattuu" 😆 -
Joskus opiskeluaikoina käytiin ihan virallisella jousiammuntaradalla ja sain nuolet jopa osumaan tauluun. Kättäni en kuitenkaan tuon näköiseksi saanut, vaikka ei meille mitään suojuksia annettu.
-
En ymmärrä ekaa kuvaa... Mitä pitää tapahtua että saa käden jouskarissa tuollaiseen kuntoon?
-
Pelokas hedelmä: Joskus opiskeluaikoina käytiin ihan virallisella jousiammuntaradalla ja sain nuolet jopa osumaan tauluun. Kättäni en kuitenkaan tuon näköiseksi saanut, vaikka ei meille mitään suojuksia annettu.
Tuollaista jälkeä tulee täysmetallisella varsijousella, jollaisella miehenikin ammuskelee viikonloppuisin. Alkuaikoina hänenkin kätensä näytti kerran tuollaiselta.Itse en halua koskea kys. aseeseen, jolla voi nuolen valinnan mukaan tappaa riistaa. Minkäänlaiseen hupilainailuun kenelle tahansa jossain pihatalkoissa varsijousi ei sovi. -
Räävitön kesyaasi: Ei selvinnyt minkä lehden mainosliite hellan suojana on. Ehkä vielä joku lehti ilmestyy tuollaisella vanhalla sivukoolla. Pitkään aikaan en ole nähnyt muuta kuin tabloid-kokoisia. Mietin vaan että onkohan tuo pitkäänkin ollut käytössä, vai onko asukas ottanut talteen noita isosivuisia [...]
Ainakin Maaseudun Tulevaisuus on edelleen iso, ja toisinaan Tokmanni laittaa isosivuisen mainoslehden tulemaan. -
Seurasin hellakeskustelua itse Threadsissa. Kommentteihin ilmaantui joku vanhemman näköinen ihminen ihmettelemään kalabaliikkia, itse kun tekee samalla tavalla. Pikkukalojen paistamisessa räiskyy niin paljon rasvaa, että helpommalla pääsee, kun vaan suojaa hellan, ei jaksa joka päivä jynssätä liettä.
-
Parantava kirsikka 🍒: Jouskarihommissa on syystäkin ne suojat 😮🤔
Se suoja tulee kyynärvarteen. Jos kyynärnivel ojentuu yli, jälki on kuvan mukainen. Jousen jänne silpasee joka kerta ampuessa ihoa, eikä sitä edes huomaa kuin sitten, kun käsi on jo aivan punainen, koska jänteen nopeus on niin suuri, ettei se ehdi sattua. -
Pelokas hedelmä: Joskus opiskeluaikoina käytiin ihan virallisella jousiammuntaradalla ja sain nuolet jopa osumaan tauluun. Kättäni en kuitenkaan tuon näköiseksi saanut, vaikka ei meille mitään suojuksia annettu.
Tuossahan se on sanottu eli tekniikasta kiinni:Peruuttamaton riikinkukko: Se suoja tulee kyynärvarteen. Jos kyynärnivel ojentuu yli, jälki on kuvan mukainen. Jousen jänne silpasee joka kerta ampuessa ihoa, eikä sitä edes huomaa kuin sitten, kun käsi on jo aivan punainen, koska jänteen nopeus on niin suuri, ettei se ehdi sattua.
-
-
Räävitön kesyaasi: Ei selvinnyt minkä lehden mainosliite hellan suojana on. Ehkä vielä joku lehti ilmestyy tuollaisella vanhalla sivukoolla. Pitkään aikaan en ole nähnyt muuta kuin tabloid-kokoisia. Mietin vaan että onkohan tuo pitkäänkin ollut käytössä, vai onko asukas ottanut talteen noita isosivuisia [...]
Ihan on Powerin mainoslehtinen joka jaetaan mainosjakeluna, ei minkään lehden kyljessä. -
Mieto hampurilainen: En ymmärrä ekaa kuvaa... Mitä pitää tapahtua että saa käden jouskarissa tuollaiseen kuntoon?
Ampua jousipyssyllä. -
Vauhdikas ampiainen: Alkoi taas mietityttämään millaisia ihmisiä naapurissa voi asua ja kuinka turvassa sitä oikeasti on...
Varminta asua yksin omakotitalossa etäällä naapureista, niin voi syyttää vain itseään jos jotain sattuu 😅 -
Räävitön kesyaasi: Ei selvinnyt minkä lehden mainosliite hellan suojana on. Ehkä vielä joku lehti ilmestyy tuollaisella vanhalla sivukoolla. Pitkään aikaan en ole nähnyt muuta kuin tabloid-kokoisia. Mietin vaan että onkohan tuo pitkäänkin ollut käytössä, vai onko asukas ottanut talteen noita isosivuisia [...]
Kulmassa näkyvä näyttö on vuosimallia 23 joten ei ainakaan ihan uusi lehti ole kyseessä. -
Mieto hampurilainen: En ymmärrä ekaa kuvaa... Mitä pitää tapahtua että saa käden jouskarissa tuollaiseen kuntoon?
Ymmärsin että kyynärnivel oli mennyt pois paikoiltaan jousta venyttäessä. -
Siirretty nektariini🍊: Tuollaista jälkeä tulee täysmetallisella varsijousella, jollaisella miehenikin ammuskelee viikonloppuisin. Alkuaikoina hänenkin kätensä näytti kerran tuollaiselta. Itse en halua koskea kys. aseeseen, jolla voi nuolen valinnan mukaan tappaa riistaa. Minkäänlaiseen hupilainailuun kenelle tahansa jossain pihatalkoissa varsijousi ei sovi.
Taljajousi taitaa olla oikea nimitys tuolle aseelle, jolla mieheni ampuu viikonloppuisin mökillä. Nuolia saa ostaa sekä metsästys- että tarkkuusammuntalaatua, joita ammutaan sellaiseen isoon kuutioon.Metsästysjousi ja sen hankinta https://share.google/Zr6LmEnghdbBvjqdv -
Siirretty nektariini🍊: Taljajousi taitaa olla oikea nimitys tuolle aseelle, jolla mieheni ampuu viikonloppuisin mökillä. Nuolia saa ostaa sekä metsästys- että tarkkuusammuntalaatua, joita ammutaan sellaiseen isoon kuutioon. Metsästysjousi ja sen hankinta share.google/Zr6LmEnghdbBvjqdv
Taljajousi ja varsijousi ovat täysin eriasia. Mutta varmasti molemmilla saa käden tuohon kuntoon, mikäli jousi katkeaa. -
Itseasiassa: Mä epäilen ettei tolla tyypillä edes oo kotivakuutusta. Tietysti voi olla että se on asunnon saamisen vuoksi pakollista. Pari tapausta tiedän, joissa kämppä on palanut ja niissä asuneille ihan aikuisilla ihmisillä ei ole ollut kotivakuutusta. Mutta tässä kiinnostaa myös, minkä alan ihminen tiia on, kun käy muiden kotona, rauhassa kuvaa asiakkaan keittiötä ja laittaa siitä vielä kuvan someen.
Yleensä tällaiset henkilöt ovat elämänhallinnan kanssa ongelmissa, eivät ymmärrä täysin mitä ovat tekemässä. Itselläni edellisen työnpuolesta tuli vastaan kaveri joka poltti kämppänsä itse tehdyillä kynttilöillä, kämppä oli täynnä vanhoja pahvilaatikoita ja sanoma lehtiä. -
Addiktoiva simpanssi: Ymmärsin että kyynärnivel oli mennyt pois paikoiltaan jousta venyttäessä.
Nivel ei mene pois paikaltaan, vaan yliojentuu, jolloin kyynärnivel kääntyy vaakatasoon jousta ns. oikeassa asennossa jännittäessä. Tällaisten nivelien kanssa ampuma-asentoa täytyy muuttaa, koska yliojentuvaa niveltä ei saa oikein millään tuella jäämään normaaliin asentoon. -
Itseasiassa: Mä epäilen ettei tolla tyypillä edes oo kotivakuutusta. Tietysti voi olla että se on asunnon saamisen vuoksi pakollista. Pari tapausta tiedän, joissa kämppä on palanut ja niissä asuneille ihan aikuisilla ihmisillä ei ole ollut kotivakuutusta. Mutta tässä kiinnostaa myös, minkä alan ihminen tiia on, kun käy muiden kotona, rauhassa kuvaa asiakkaan keittiötä ja laittaa siitä vielä kuvan someen.
Nuohooja. -
-
Itseasiassa: Mä epäilen ettei tolla tyypillä edes oo kotivakuutusta. Tietysti voi olla että se on asunnon saamisen vuoksi pakollista. Pari tapausta tiedän, joissa kämppä on palanut ja niissä asuneille ihan aikuisilla ihmisillä ei ole ollut kotivakuutusta. Mutta tässä kiinnostaa myös, minkä alan ihminen tiia on, kun käy muiden kotona, rauhassa kuvaa asiakkaan keittiötä ja laittaa siitä vielä kuvan someen.
Oulussa paloi vuosi sitten 35 asunnon luhtitalo asuinkelvottomaan kuntoon. Silloin uutisoinnissa mainittiin, että kaikilla ei ollut kotivakuutusta, joka korvaisi palossa menetetyn omaisuuden. En tiedä, tarkistavatko vuokranantajat kotivakuutuksen olemassaolon jollain tavalla, vaikka sen olemassaolo vuorasopimuksen ehtona olisikin. -
Risa kalkkuna: Oulussa paloi vuosi sitten 35 asunnon luhtitalo asuinkelvottomaan kuntoon. Silloin uutisoinnissa mainittiin, että kaikilla ei ollut kotivakuutusta, joka korvaisi palossa menetetyn omaisuuden. En tiedä, tarkistavatko vuokranantajat kotivakuutuksen olemassaolon jollain tavalla, vaikka sen olemassaolo vuorasopimuksen ehtona olisikin.
Vaikka vuokranantaja vaatii asiakkaalta kotivakuutuksen niin ei ole takeita, etteikö vuokralainen sano sitä irti saman tien. -
Beige metsämarja: Kulmassa näkyvä näyttö on vuosimallia 23 joten ei ainakaan ihan uusi lehti ole kyseessä.
Oho, sinäkö tunnistit noin vain vuosimallin? 😲 -
Peruuttamaton riikinkukko: Se suoja tulee kyynärvarteen. Jos kyynärnivel ojentuu yli, jälki on kuvan mukainen. Jousen jänne silpasee joka kerta ampuessa ihoa, eikä sitä edes huomaa kuin sitten, kun käsi on jo aivan punainen, koska jänteen nopeus on niin suuri, ettei se ehdi sattua.
Minä sain reisieni sisäpinnat tuon näköisiksi, kun aloin harjoitella yksipyöräisellä ajamista. Pyörä lipsahti toistuvasti pois alta, jolloin satulan pää osui reisiin niin, että se hiukan tuntui mutta ei varsinaisesti tehnyt kipeää. Päivän harjoittelun jälkeen tulos oli kuvan kaltainen. -
Peruuttamaton riikinkukko: Se suoja tulee kyynärvarteen. Jos kyynärnivel ojentuu yli, jälki on kuvan mukainen. Jousen jänne silpasee joka kerta ampuessa ihoa, eikä sitä edes huomaa kuin sitten, kun käsi on jo aivan punainen, koska jänteen nopeus on niin suuri, ettei se ehdi sattua.
Minä sain reisieni sisäpinnat tuon näköisiksi, kun aloin harjoitella yksipyöräisellä ajamista. Pyörä lipsahti toistuvasti pois alta, jolloin satulan pää osui reisiin niin, että se hiukan tuntui mutta ei varsinaisesti tehnyt kipeää. Päivän harjoittelun jälkeen tulos oli kuvan kaltainen. -
Povekas ampiainen 🐝: Oho, sinäkö tunnistit noin vain vuosimallin? 😲
Siinä näkyy nimi. Googletin. 🤗 -
Beige metsämarja: Siinä näkyy nimi. Googletin. 🤗
Täällähän on Poirot. Tai Miss Marple? 😄 -
Peruuttamaton riikinkukko: Nivel ei mene pois paikaltaan, vaan yliojentuu, jolloin kyynärnivel kääntyy vaakatasoon jousta ns. oikeassa asennossa jännittäessä. Tällaisten nivelien kanssa ampuma-asentoa täytyy muuttaa, koska yliojentuvaa niveltä ei saa oikein millään tuella jäämään normaaliin asentoon.
Tämä oli hyvä tietää. Kokeiltiin joskus jousiammuntaa huvikseen mökillä ja mulla kääntyi se nivel vaakatasoon. Piti lopettaa kun sattui niin paljon mutta en mitenkään voinut "pakottaa" sitä normaaliin asentoon -
Epäherkkä lintu: Tämä oli hyvä tietää. Kokeiltiin joskus jousiammuntaa huvikseen mökillä ja mulla kääntyi se nivel vaakatasoon. Piti lopettaa kun sattui niin paljon mutta en mitenkään voinut "pakottaa" sitä normaaliin asentoon
Yliliikkuvuussyndrooma eli hypermobiliteetti. Kantsii kuuketella, mitä kaikkea oireita syndroomaan kuuluu. -
Ekaan kuvaan liittyen: 1. Ei ollut taljajousi, eikä myöskään mikään "täysmetallinen tappovehje" eläinten metsästykseen, kuten epäiltiin. 2.Kyynärsuoja ei auta tosiaan noiden yliliikkuvien nivelien kanssa. 3.Kuvan henkilö (minä) on aina ollut äärettömän mustelmaherkkä, joten lopputulos tuli ihan oikeastikin vain muutaman leikkimielisen kokeilun jälkeen. Muille n.15 hlöä ei tullut mitään jälkiä. 4.Tiedän olevani vähän nivelvikainen, joten ei auttane kuin lähteä vuorille kuolemaan.
-
Äkkiarvaamaton ämpäri: Ekaan kuvaan liittyen: 1. Ei ollut taljajousi, eikä myöskään mikään "täysmetallinen tappovehje" eläinten metsästykseen, kuten epäiltiin. 2.Kyynärsuoja ei auta tosiaan noiden yliliikkuvien nivelien kanssa. 3.Kuvan henkilö (minä) on aina ollut äärettömän mustelmaherkkä, joten lopputulos tuli ihan oikeastikin vain [...]
No kerropa nyt että minkäniminen ja minkälainen se metsästykseen kelpaamaton, täysin vaaraton muovi-jousipyssy nyt sitten oikeasti on? -
Kattojen yllä liitävä yksisarvinen🦄: No kerropa nyt että minkäniminen ja minkälainen se metsästykseen kelpaamaton, täysin vaaraton muovi-jousipyssy nyt sitten oikeasti on?
No se oli ihan sellainen ns. Robin Hood-jousi, pystyjouseksi google väittää. Anteeksi, ei ollut muovia, oli puuta. Mutta ei edelleenkään ollut mikään metallinen talja- eikä varsijousi kuten väitettiin, joten koita nyt hengittää vaikka sulla selkeästi vähän paha päivä onkin. -
Äkkiarvaamaton ämpäri: No se oli ihan sellainen ns. Robin Hood-jousi, pystyjouseksi google väittää. Anteeksi, ei ollut muovia, oli puuta. Mutta ei edelleenkään ollut mikään metallinen talja- eikä varsijousi kuten väitettiin, joten koita nyt hengittää vaikka sulla selkeästi vähän paha päivä onkin.
Älä nyt turhaan ole noin nolo, vaikka loukkasitkin itsesi puujousipyssyyn... vai mikä se oli? -
Äkkiarvaamaton ämpäri: No se oli ihan sellainen ns. Robin Hood-jousi, pystyjouseksi google väittää. Anteeksi, ei ollut muovia, oli puuta. Mutta ei edelleenkään ollut mikään metallinen talja- eikä varsijousi kuten väitettiin, joten koita nyt hengittää vaikka sulla selkeästi vähän paha päivä onkin.
Robin Hood-pystyjousi? Siis lasten lelu? Nuo hurjat jäljet kädessä viittaavat kyllä järeämpään aseeseen.Miksi lienet noin ivallinen, en minä tuota kuvaa tänne ole postannut. ...mukavaa jatkoa kuitenkin. -
Kattojen yllä liitävä yksisarvinen🦄: Robin Hood-pystyjousi? Siis lasten lelu? Nuo hurjat jäljet kädessä viittaavat kyllä järeämpään aseeseen. Miksi lienet noin ivallinen, en minä tuota kuvaa tänne ole postannut. ...mukavaa jatkoa kuitenkin.
Luitko, kun kerroin aiemmin mun mustelmaherkkyydestäni? Se on ihan totisinta totta eikä se ole lääkäreitä koskaan kiinnostanut joten tällä mennään. Enkä ihan allekirjoita sitä, kumpi meistä tässä oli ivallinen, mutta hyvää jatkoa myös! -
Tane: Minä sain reisieni sisäpinnat tuon näköisiksi, kun aloin harjoitella yksipyöräisellä ajamista. Pyörä lipsahti toistuvasti pois alta, jolloin satulan pää osui reisiin niin, että se hiukan tuntui mutta ei varsinaisesti tehnyt kipeää. Päivän harjoittelun jälkeen tulos oli kuvan kaltainen.
Minä sain yhtenä männä vappuna reiteni sisäpinnan melko lailla tuon näköiseksi, tosin ei aivan yhtä laajalta alueelta. Siihen riitti ihan se, että nousin tuolista. Huvitti suuresti, koska olen introvertti ja lähes absolutisti ja vietin silloisen vappuni vesiselvänä lukemassa kirjaa kotona. Istuin toinen jalka käsinojan päällä ja kun nousin, niin iho jäi jotenkin "kiinni". Tuloksena pahin ja isoin saamani mustelma, tuolilta nousemisesta. 🤣 -

Kommentti