Puskaradio suhisee, osa 108
Erikoinen kysymys perunkirjoituksesta.
Seuraava
Menneisyyden minä ei olisi ylpeä ihmisestä, joksi muutuin. Edellinen
Missä vaiheessa tuotteen käpälöinti muuttuu automaattisesti ostopäätökseksi?
Menneisyyden minä ei olisi ylpeä ihmisestä, joksi muutuin. Edellinen
Missä vaiheessa tuotteen käpälöinti muuttuu automaattisesti ostopäätökseksi?
28 kommenttia
-
Nestori perintöä odottaessa... Ei kannata nuolasta ennen kuin tipahtaa *köh* *köh* 😁
-
-
Miten koira voi päästä treeneihin puremaan palloja? Jos omistajalla on yhtään järkeä päässä ja koira hihnassa niin ei sen pitäisi treeneistä ulos harhautuneitakaan palloja päästä syömään? Saati että pelikentälle olisi mitään asiaa.
-
Joko Nestori ei oikein ymmärrä, mitä "vainaja" tarkoittaa tai sitten hänen lähipiirissään oleilee zombi.
-
Tymäkkä ämpäri 🪣: Miten koira voi päästä treeneihin puremaan palloja? Jos omistajalla on yhtään järkeä päässä ja koira hihnassa niin ei sen pitäisi treeneistä ulos harhautuneitakaan palloja päästä syömään? Saati että pelikentälle olisi mitään asiaa.
Eiköhän siellä ole jonkun nokkela muksu jättänyt pallon ties minne ja nyt yritetään vaatia korvauksia. Luultavasti naapurin koira söi myos koevastaukset ja digitaalisen esseen. -
Tymäkkä ämpäri 🪣: Miten koira voi päästä treeneihin puremaan palloja? Jos omistajalla on yhtään järkeä päässä ja koira hihnassa niin ei sen pitäisi treeneistä ulos harhautuneitakaan palloja päästä syömään? Saati että pelikentälle olisi mitään asiaa.
Paljon on tolvania koiran ulkoiluttajia, jotka eivät pidä koiriaan kiinni, koska "Meidän Puppe on niin tottelevainen ja rauhallinen." Ja sitten käy näin ja pahimmissa tapauksissa heikosti koulutetut Pupet purevat palloa potkinutta lasta. -
Aika noloa koiran omistajan luikkia paikalta, totta kai hänellä on vastuu korvata koiransa rikkoma esine! Toisaalta voisin ymmärtää, jos koiraa on ulkoiluttanut lapsi, joka pelästyy tilannetta ja karkaa paikalta.
-
-
Pallo olisi pitänyt korvata, mutta ei kyllä ole osoitus siitä, että koira olisi ollut irti. Kyllä niitä palloja lentää kentän ulkopuolellekin, ja palloista pitävä koira onnistuu kyllä hihnassakin ollessaan nappaamaan sellaisen.
-
Palloa saa koira nakertaa jonkin aikaa ennen puhkeamista. Ei se nyt kuitenkaan ihan ilmapallo ole. Eli koiran omistajan olisi luullut helposti ehtivän väliin ennen kuin pysyvää vahinkoa olisi syntynyt. Ellei sitten palloa oltu vahingossa potkaistu vaikkapa koiran hallinnoimalle pihamaalle.
-
Umpilehmä: Pallo olisi pitänyt korvata, mutta ei kyllä ole osoitus siitä, että koira olisi ollut irti. Kyllä niitä palloja lentää kentän ulkopuolellekin, ja palloista pitävä koira onnistuu kyllä hihnassakin ollessaan nappaamaan sellaisen.
Hyvä huomio! -
Kyvytön robotti: Palloa saa koira nakertaa jonkin aikaa ennen puhkeamista. Ei se nyt kuitenkaan ihan ilmapallo ole. Eli koiran omistajan olisi luullut helposti ehtivän väliin ennen kuin pysyvää vahinkoa olisi syntynyt. Ellei sitten palloa oltu vahingossa potkaistu vaikkapa koiran hallinnoimalle pihamaalle.
Kertapuraisulla ovat kyllä puhjenneet tähän asti joka kokoisilla koirilla, voi toki jonkun taskukokoisen chihuahuan kanssa olla ehkä eri asia. -
Kyvytön robotti: Palloa saa koira nakertaa jonkin aikaa ennen puhkeamista. Ei se nyt kuitenkaan ihan ilmapallo ole. Eli koiran omistajan olisi luullut helposti ehtivän väliin ennen kuin pysyvää vahinkoa olisi syntynyt. Ellei sitten palloa oltu vahingossa potkaistu vaikkapa koiran hallinnoimalle pihamaalle.
Samalla tavalla ajatteli isäni vuosituhannen vaihteessa, kun olimme pelaamassa koripalloa kavereiden kesken.Isäni tuli meidän saksanpaimenkoiran kanssa kentän laidalle ja päästi koiran puremaan koripalloa. Ensimmäisestä puraisusta ilmat ulos.Noh saimme toki uuden pallon rikkoutuneen tilalle, mutta en minäkään uskonut koiran saavan leukoja niin auki, että pääsi puraisemaan koripallon rikki. -
Boheemi sateenvarjo: Eiköhän siellä ole jonkun nokkela muksu jättänyt pallon ties minne ja nyt yritetään vaatia korvauksia. Luultavasti naapurin koira söi myos koevastaukset ja digitaalisen esseen.
Miten ihmiset osaavatkin olla niin varmoja asioista jotka ovat vain mahdollisia? -
-
Mikä-mikä-maan majava 🦫: Nestori perintöä odottaessa... Ei kannata nuolasta ennen kuin tipahtaa *köh* *köh* 😁
Nuolen mieluummin elävää kuin kaatunutta. -
Kyvytön robotti: Palloa saa koira nakertaa jonkin aikaa ennen puhkeamista. Ei se nyt kuitenkaan ihan ilmapallo ole. Eli koiran omistajan olisi luullut helposti ehtivän väliin ennen kuin pysyvää vahinkoa olisi syntynyt. Ellei sitten palloa oltu vahingossa potkaistu vaikkapa koiran hallinnoimalle pihamaalle.
Tai tahallaan kulunut vanha pallo että saisi uuden 🤷🏻♂️ -
Leppeä orja: Tai tahallaan kulunut vanha pallo että saisi uuden 🤷🏻♂️
Ellei jopa valmiiksi rikki ja lavastetaan naapurin koira syylliseksi 😆 -
Mut jos se koira ei kertonutkaan ihmiselleen, että oli puhkaissut pallon eikä koiralla itsellään ollut juuri silloin rahaa mukana, niin miten tuosta ilmosta olisi mitään hyötyä?
-
En tiiä millasia palloja Erkki käyttää, mutta hyvät jalkapallot kestää useamman kesän, kun käyttää ja säilyttää kunnolla.
-
Tymäkkä ämpäri 🪣: Miten koira voi päästä treeneihin puremaan palloja? Jos omistajalla on yhtään järkeä päässä ja koira hihnassa niin ei sen pitäisi treeneistä ulos harhautuneitakaan palloja päästä syömään? Saati että pelikentälle olisi mitään asiaa.
Ja miten koira voisi maksaa sen pallon? -
No jos jalkapallo lentää kentän ulkopuolella hihnassa olevan koiran luo, voi se todellakin olla entinen puolessa sekunnissa. Silloin syy tai korvausvastuu ei ole koiran omistajan. Muunlaisessa tapauksessa voi ollakin. Kun tilannetta ei tiedä, ei voi myöskään tuomita. Varmasti harmittaa, ja tekee mieli vaatia vastuuta ja korvauksia. Mutta pitää myös ymmärtää ja hyväksyä, että ihan aina niihin ei ole oikeutta.
-
Kyvytön robotti: Palloa saa koira nakertaa jonkin aikaa ennen puhkeamista. Ei se nyt kuitenkaan ihan ilmapallo ole. Eli koiran omistajan olisi luullut helposti ehtivän väliin ennen kuin pysyvää vahinkoa olisi syntynyt. Ellei sitten palloa oltu vahingossa potkaistu vaikkapa koiran hallinnoimalle pihamaalle.
Sen kokoinen koira joka ylipäätään saa tuollaisen nelosen jalkapallon suuhunsa puree sen puhki silmänräpäyksessä. Lisäksi noissa Adidaksen halpispalloissa on huonot venttiilit, joten pienempikin koira rikkoo sen jos sattuu huonoon kohtaan hammas. -
Leppeä orja: Tai tahallaan kulunut vanha pallo että saisi uuden 🤷🏻♂️
Viime vuoden lokakuussa julkaistuun pallomallistoon kuuluva pallo ei ihan hirveän vanha voi olla. -
Onkohan tuo vainaja-juttu sellainen, että kyselijä haluaisi helpottaa omaisten taakkaa valmistelemalla mahdollisimman paljon etukäteen kuoleman varalta. Luin lehdestä, että hautapaikkaa ei joku saanut ostaa itselleen valmiiksi. Yllättävän vähän voi tehdä ennakkoon. Toisaalta jo testamentti ja omien tavaroiden ja asiakirjojen järjestely on iso apu, jos sen ehtii elinaikanaan hoitaa itse.
-
-
Ainakin kun omaa koiraani, palloinnokasta sakemannia, kävelytän tässä ihan kotini läheisyydessä jossa sijaitsee nykyään noi jalkapallokenttäkin, niin treeneihin menevät muksut välillä pompottelee ja potkii sitä palloaan ihan tuossa talojen vierellä menevällä kävelytiellä. Oma koira osaa kyllä kulkea mukana ja riittää että sille kertoo, että ei ole oma pallo. Mutta jos sen pallon koiralle "syöttää" vahingossa niin kyllähän se siitä kiinni ottaa. En olisi itte ainakaan mitään palloja ostamassa jos ei osata siitä pallosta kiinni pitää. Mulle riittää, että pidän koirani kiinni.
-
Toj Karin: Nuolen mieluummin elävää kuin kaatunutta.
Olipa Mr. Ällö -juttu 😱 -
Estävä delfiini: Viime vuoden lokakuussa julkaistuun pallomallistoon kuuluva pallo ei ihan hirveän vanha voi olla.
Vaan on kyllä helvetin ruma. Onko jokin halpis replika? Ei ole Adidas Tangoa voittanutta. Samasta teemasta oli vielä pienillä muutoksilla ja väreillä hienoja. Sitten pilasivat kaiken. -
Jos pallo lentää tielle ja joku ajaa autolla sen rikki, ethän sinä autoilijalta korvauksia ala huudella. Päinvastoin valmistaudut korvaamaan, jos autoon sattuisi jotakin tulemaan. Nykyään on monesti vähän sellaista ilmassa, että omat (tai oman lapsen) virheet ovat vain inhimillisiä vahinkoja, joista muiden odotetaan kantavan vastuun. Toki eri juttu, jos pallotapauksessa koira on juossut vapaana kentälle ja rikkonut pallon siellä. Mutta jotenkin haluaisin uskoa, että siihen olisivat jo treeneissä paikalla olevat aikuiset jotenkin puuttuneet.
-
Pojalla ollut nyt joku 8 vuotta 150€ jalkapallo. Edellinen jäi pieneksi, olisi ollut vielä käyttökelpoinen. Uusi on kuin uusi useamman vuoden käytön jälkeen, vaikka vedetty useampi reeni viikossa ympäri vuoden ulkona.

Kommentti