Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Puskaradio suhisee, osa 108

Erikoinen kysymys perunkirjoituksesta.
Puskaradio suhisee, osa 108

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 28 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Varreton siili 19.5.2026 0:27
      Tulos: +156 (162 ääntä)
      Perunkirjoituksen voi tilata vainajanvarauksella.

      Lainaa

    2. Mikä-mikä-maan majava 🦫 19.5.2026 0:28
      Tulos: +91 (95 ääntä)
      Nestori perintöä odottaessa... Ei kannata nuolasta ennen kuin tipahtaa *köh* *köh* 😁

      Lainaa

    3. Tymäkkä ämpäri 🪣 19.5.2026 1:16
      Tulos: +102 (120 ääntä)
      Miten koira voi päästä treeneihin puremaan palloja? Jos omistajalla on yhtään järkeä päässä ja koira hihnassa niin ei sen pitäisi treeneistä ulos harhautuneitakaan palloja päästä syömään? Saati että pelikentälle olisi mitään asiaa.

      Lainaa

    4. Tornipöllö 19.5.2026 4:40
      Tulos: +82 (88 ääntä)
      Joko Nestori ei oikein ymmärrä, mitä "vainaja" tarkoittaa tai sitten hänen lähipiirissään oleilee zombi.

      Lainaa

    5. Boheemi sateenvarjo 19.5.2026 5:07
      Tulos: -56 (96 ääntä)
      Tymäkkä ämpäri 🪣: Miten koira voi päästä treeneihin puremaan palloja? Jos omistajalla on yhtään järkeä päässä ja koira hihnassa niin ei sen pitäisi treeneistä ulos harhautuneitakaan palloja päästä syömään? Saati että pelikentälle olisi mitään asiaa.
      Eiköhän siellä ole jonkun nokkela muksu jättänyt pallon ties minne ja nyt yritetään vaatia korvauksia. Luultavasti naapurin koira söi myos koevastaukset ja digitaalisen esseen.

      Lainaa

    6. Taipumaton hirvi 19.5.2026 5:50
      Tulos: +105 (121 ääntä)
      Tymäkkä ämpäri 🪣: Miten koira voi päästä treeneihin puremaan palloja? Jos omistajalla on yhtään järkeä päässä ja koira hihnassa niin ei sen pitäisi treeneistä ulos harhautuneitakaan palloja päästä syömään? Saati että pelikentälle olisi mitään asiaa.
      Paljon on tolvania koiran ulkoiluttajia, jotka eivät pidä koiriaan kiinni, koska "Meidän Puppe on niin tottelevainen ja rauhallinen." Ja sitten käy näin ja pahimmissa tapauksissa heikosti koulutetut Pupet purevat palloa potkinutta lasta.

      Lainaa

    7. Maaton monni 19.5.2026 5:54
      Tulos: +80 (96 ääntä)
      Aika noloa koiran omistajan luikkia paikalta, totta kai hänellä on vastuu korvata koiransa rikkoma esine! Toisaalta voisin ymmärtää, jos koiraa on ulkoiluttanut lapsi, joka pelästyy tilannetta ja karkaa paikalta.

      Lainaa

    8. Umpilehmä 19.5.2026 7:18
      Tulos: +78 (88 ääntä)
      Pallo olisi pitänyt korvata, mutta ei kyllä ole osoitus siitä, että koira olisi ollut irti. Kyllä niitä palloja lentää kentän ulkopuolellekin, ja palloista pitävä koira onnistuu kyllä hihnassakin ollessaan nappaamaan sellaisen.

      Lainaa

    9. Kyvytön robotti 19.5.2026 9:11
      Tulos: +20 (56 ääntä)
      Palloa saa koira nakertaa jonkin aikaa ennen puhkeamista. Ei se nyt kuitenkaan ihan ilmapallo ole. Eli koiran omistajan olisi luullut helposti ehtivän väliin ennen kuin pysyvää vahinkoa olisi syntynyt. Ellei sitten palloa oltu vahingossa potkaistu vaikkapa koiran hallinnoimalle pihamaalle.

      Lainaa

    10. Luokaton hylje 19.5.2026 9:19
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Umpilehmä: Pallo olisi pitänyt korvata, mutta ei kyllä ole osoitus siitä, että koira olisi ollut irti. Kyllä niitä palloja lentää kentän ulkopuolellekin, ja palloista pitävä koira onnistuu kyllä hihnassakin ollessaan nappaamaan sellaisen.
      Hyvä huomio!

      Lainaa

    11. Tulos: +23 (43 ääntä)
      Kyvytön robotti: Palloa saa koira nakertaa jonkin aikaa ennen puhkeamista. Ei se nyt kuitenkaan ihan ilmapallo ole. Eli koiran omistajan olisi luullut helposti ehtivän väliin ennen kuin pysyvää vahinkoa olisi syntynyt. Ellei sitten palloa oltu vahingossa potkaistu vaikkapa koiran hallinnoimalle pihamaalle.
      Kertapuraisulla ovat kyllä puhjenneet tähän asti joka kokoisilla koirilla, voi toki jonkun taskukokoisen chihuahuan kanssa olla ehkä eri asia.

      Lainaa

    12. Kofeiiniton raataja 19.5.2026 10:19
      Tulos: +44 (50 ääntä)
      Kyvytön robotti: Palloa saa koira nakertaa jonkin aikaa ennen puhkeamista. Ei se nyt kuitenkaan ihan ilmapallo ole. Eli koiran omistajan olisi luullut helposti ehtivän väliin ennen kuin pysyvää vahinkoa olisi syntynyt. Ellei sitten palloa oltu vahingossa potkaistu vaikkapa koiran hallinnoimalle pihamaalle.
      Samalla tavalla ajatteli isäni vuosituhannen vaihteessa, kun olimme pelaamassa koripalloa kavereiden kesken.
      Isäni tuli meidän saksanpaimenkoiran kanssa kentän laidalle ja päästi koiran puremaan koripalloa. Ensimmäisestä puraisusta ilmat ulos.
      Noh saimme toki uuden pallon rikkoutuneen tilalle, mutta en minäkään uskonut koiran saavan leukoja niin auki, että pääsi puraisemaan koripallon rikki. 

      Lainaa

    13. Intiimi peura 19.5.2026 10:22
      Tulos: +35 (47 ääntä)
      Boheemi sateenvarjo: Eiköhän siellä ole jonkun nokkela muksu jättänyt pallon ties minne ja nyt yritetään vaatia korvauksia. Luultavasti naapurin koira söi myos koevastaukset ja digitaalisen esseen.
      Miten ihmiset osaavatkin olla niin varmoja asioista jotka ovat vain mahdollisia?

      Lainaa

    14. Tulos: -14 (26 ääntä)
      Mikä-mikä-maan majava 🦫: Nestori perintöä odottaessa... Ei kannata nuolasta ennen kuin tipahtaa *köh* *köh* 😁
      Nuolen mieluummin elävää kuin kaatunutta.

      Lainaa

    15. Leppeä orja 19.5.2026 11:00
      Tulos: -7 (43 ääntä)
      Kyvytön robotti: Palloa saa koira nakertaa jonkin aikaa ennen puhkeamista. Ei se nyt kuitenkaan ihan ilmapallo ole. Eli koiran omistajan olisi luullut helposti ehtivän väliin ennen kuin pysyvää vahinkoa olisi syntynyt. Ellei sitten palloa oltu vahingossa potkaistu vaikkapa koiran hallinnoimalle pihamaalle.
      Tai tahallaan kulunut vanha pallo että saisi uuden 🤷🏻‍♂️

      Lainaa

    16. Vilkas stalkkeri 19.5.2026 13:56
      Tulos: +12 (34 ääntä)
      Leppeä orja: Tai tahallaan kulunut vanha pallo että saisi uuden 🤷🏻‍♂️
      Ellei jopa valmiiksi rikki ja lavastetaan naapurin koira syylliseksi 😆

      Lainaa

    17. Kopea kovakuoriainen 19.5.2026 15:35
      Tulos: +7 (25 ääntä)
      Mut jos se koira ei kertonutkaan ihmiselleen, että oli puhkaissut pallon eikä koiralla itsellään ollut juuri silloin rahaa mukana, niin miten tuosta ilmosta olisi mitään hyötyä?

      Lainaa

    18. Kahen kilon kalori 19.5.2026 15:37
      Tulos: +23 (31 ääntä)
      En tiiä millasia palloja Erkki käyttää, mutta hyvät jalkapallot kestää useamman kesän, kun käyttää ja säilyttää kunnolla.

      Lainaa

    19. Epäsuora kolibri 19.5.2026 18:21
      Tulos: +10 (20 ääntä)
      Tymäkkä ämpäri 🪣: Miten koira voi päästä treeneihin puremaan palloja? Jos omistajalla on yhtään järkeä päässä ja koira hihnassa niin ei sen pitäisi treeneistä ulos harhautuneitakaan palloja päästä syömään? Saati että pelikentälle olisi mitään asiaa.
      Ja miten koira voisi maksaa sen pallon?

      Lainaa

    20. Tauoton seuraeläin 19.5.2026 20:16
      Tulos: +30 (46 ääntä)
      No jos jalkapallo lentää kentän ulkopuolella hihnassa olevan koiran luo, voi se todellakin olla entinen puolessa sekunnissa. Silloin syy tai korvausvastuu ei ole koiran omistajan. Muunlaisessa tapauksessa voi ollakin. Kun tilannetta ei tiedä, ei voi myöskään tuomita. Varmasti harmittaa, ja tekee mieli vaatia vastuuta ja korvauksia. Mutta pitää myös ymmärtää ja hyväksyä, että ihan aina niihin ei ole oikeutta.

      Lainaa

    21. Estävä delfiini 20.5.2026 9:35
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Kyvytön robotti: Palloa saa koira nakertaa jonkin aikaa ennen puhkeamista. Ei se nyt kuitenkaan ihan ilmapallo ole. Eli koiran omistajan olisi luullut helposti ehtivän väliin ennen kuin pysyvää vahinkoa olisi syntynyt. Ellei sitten palloa oltu vahingossa potkaistu vaikkapa koiran hallinnoimalle pihamaalle.
      Sen kokoinen koira joka ylipäätään saa tuollaisen nelosen jalkapallon suuhunsa puree sen puhki silmänräpäyksessä. Lisäksi noissa Adidaksen halpispalloissa on huonot venttiilit, joten pienempikin koira rikkoo sen jos sattuu huonoon kohtaan hammas.

      Lainaa

    22. Estävä delfiini 20.5.2026 9:39
      Tulos: +7 (17 ääntä)
      Leppeä orja: Tai tahallaan kulunut vanha pallo että saisi uuden 🤷🏻‍♂️
      Viime vuoden lokakuussa julkaistuun pallomallistoon kuuluva pallo ei ihan hirveän vanha voi olla.

      Lainaa

    23. Valitsematon herne 20.5.2026 9:53
      Tulos: +17 (21 ääntä)
      Onkohan tuo vainaja-juttu sellainen, että kyselijä haluaisi helpottaa omaisten taakkaa valmistelemalla mahdollisimman paljon etukäteen kuoleman varalta. Luin lehdestä, että hautapaikkaa ei joku saanut ostaa itselleen valmiiksi. Yllättävän vähän voi tehdä ennakkoon. Toisaalta jo testamentti ja omien tavaroiden ja asiakirjojen järjestely on iso apu, jos sen ehtii elinaikanaan hoitaa itse.

      Lainaa

    24. Mustankipeä preeriasusi 20.5.2026 12:32
      Tulos: +25 (31 ääntä)
      Ainakin kun omaa koiraani, palloinnokasta sakemannia, kävelytän tässä ihan kotini läheisyydessä jossa sijaitsee nykyään noi jalkapallokenttäkin, niin treeneihin menevät muksut välillä pompottelee ja potkii sitä palloaan ihan tuossa talojen vierellä menevällä kävelytiellä. Oma koira osaa kyllä kulkea mukana ja riittää että sille kertoo, että ei ole oma pallo. Mutta jos sen pallon koiralle "syöttää" vahingossa niin kyllähän se siitä kiinni ottaa. En olisi itte ainakaan mitään palloja ostamassa jos ei osata siitä pallosta kiinni pitää. Mulle riittää, että pidän koirani kiinni.

      Lainaa

    25. Rwuokoton flamingo 🦩 20.5.2026 13:13
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Toj Karin: Nuolen mieluummin elävää kuin kaatunutta.
      Olipa Mr. Ällö -juttu 😱

      Lainaa

    26. Got Balls ⚽⚽ 21.5.2026 1:09
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Estävä delfiini: Viime vuoden lokakuussa julkaistuun pallomallistoon kuuluva pallo ei ihan hirveän vanha voi olla.
      Vaan on kyllä helvetin ruma. Onko jokin halpis replika? Ei ole Adidas Tangoa voittanutta. Samasta teemasta oli vielä pienillä muutoksilla ja väreillä hienoja. Sitten pilasivat kaiken.

      Lainaa

    27. Tauoton seuraeläin 21.5.2026 7:24
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      Jos pallo lentää tielle ja joku ajaa autolla sen rikki, ethän sinä autoilijalta korvauksia ala huudella. Päinvastoin valmistaudut korvaamaan, jos autoon sattuisi jotakin tulemaan. Nykyään on monesti vähän sellaista ilmassa, että omat (tai oman lapsen) virheet ovat vain inhimillisiä vahinkoja, joista muiden odotetaan kantavan vastuun. Toki eri juttu, jos pallotapauksessa koira on juossut vapaana kentälle ja rikkonut pallon siellä. Mutta jotenkin haluaisin uskoa, että siihen olisivat jo treeneissä paikalla olevat aikuiset jotenkin puuttuneet.

      Lainaa

    28. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Pojalla ollut nyt joku 8 vuotta 150€ jalkapallo. Edellinen jäi pieneksi, olisi ollut vielä käyttökelpoinen. Uusi on kuin uusi useamman vuoden käytön jälkeen, vaikka vedetty useampi reeni viikossa ympäri vuoden ulkona.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: elossa, harrastukset, hengissä, jalkapallo, koirat, korvata, korvaus, kuru, kuva, maksaa, perunkirjoitus, vainaja, ylöjärvi

  • Uusimmat

  • Kategoriat