Kohtaamisia kaupoilla, osa 151
Missä vaiheessa tuotteen käpälöinti muuttuu automaattisesti ostopäätökseksi?
Seuraava
Erikoinen kysymys perunkirjoituksesta. Edellinen
Taivutus, josta jopa suomenkieliset menevät sekaisin.
Erikoinen kysymys perunkirjoituksesta. Edellinen
Taivutus, josta jopa suomenkieliset menevät sekaisin.
41 kommenttia
-
Pullaa deodoranttihyllyssä en ole vielä nähnyt mutta vasta oli kaksi riisipiirakkaa pussitettu, punnittu ja kivasti kätketty leipien sekaan 🤷🏻♂️. Jostain syystä myös karkkihyllyltä löytyy kaikkea sinne kuulumatonta irtoleivonnaista. "Eiku mä otankin tän." Itse en kehtaisi. Kyllä se on ostopäätös kun tuotteen ottaa pihdeillä pussiin. Jos ei lakiteknisesti niin ainakin moraalisesti.
-
Mä bongasin koskus viime vuosituhannella Anttilasta kivan korkkarin. Paria sille ei löytynyt, mutta löytyi toinen saman kokoinen nkorkkari, jonka kenkäosa oli samanlainen mutta korko vähän eri mallinen. Ilmeisesti joku oli ostanut kummastakin parista toisen kengän. Vein ne kassalle, jotta voivat poistaa ne myynnistä. Muutamaa päivää myöhemmin bongasin ne taas kenkähyllystä. Ehkä nekin osti joku, joka ei kiinnitä huomiota yksityiskohtiin.
-
-
Mulla kävi äidin kanssa kirpparilla niin, että oltiin otettu hyllystä kenkälaatikko, myyjä tarkasti kengät ja siellä olikin toinen kenkä kokoa 37 ja toinen 38. Äitini sanoi, että me voidaan käytä katsomassa jos hyllyssä on vielä oikea koko. Myyjän ilme oli *priceless*. Piti sitten korjata, että näitä (pääkallotossu/kenkä) on tuolla useampi laatikko.
-
Not my size!: Jäi nyt vähän epäselväksi oliko myyjän mielestä lantilla ISOT tissit😁
Selvästi fanitti ISOJA 😆 -
Mikä-mikä-maan majava 🦫: Pullaa deodoranttihyllyssä en ole vielä nähnyt mutta vasta oli kaksi riisipiirakkaa pussitettu, punnittu ja kivasti kätketty leipien sekaan 🤷🏻♂️. Jostain syystä myös karkkihyllyltä löytyy kaikkea sinne kuulumatonta irtoleivonnaista. "Eiku mä otankin tän." Itse en kehtaisi. Kyllä se on [...]
Ajattelin rouvaa kassalla aika myötätuntoisena, koska kysymyksessä on tosiaan täytynyt olla enempi "ei oikeasti ole rahaa" kuin ën haluakaan". Koska ei kukaan suomalainen kehtaa kassalle sanoa, että hei, en haluakaan.Mutta tuo tuotteiden kantaminen ihan muualle on kyllä ärsyttävää. Pahinta, kun kylmässä pidettäviä tuotteita kanniskellaan ihan mihin sattuu ja jätetään sitten siihen. Eihän se minun hävikkini ole, paitsi mitä heijastuu hintoihin, mutta turhaa ruokahävikkiä kuitenkin. Eikä ole toiselle asiakkaallekaan kiva, kun ottaisi hyllystä hiutalepaketin, ja sen taakse onkin piilotettu nyt sulanut jäätelö... (Tapahtui. Ei ollut siitä hiutalepaketistakaan enää mihinkään, eikä sen naapureistakaan). -
jas ollut lapsesta asti iso-kenkäinen / mononen, ps: hiihtäminen on pyllystä siihen pakoitettuna
-
-
En ymmärrä kunnolla tällä kommenttialueella toistuvaa inhoa sitä kohtaan, että joku koskisi käsin leivontapisteen tuotteeseen. Kirjoitan "kunnolla", koska ymmärrän inhon sitä kohti, että joku ensin räkäisisi käteensä ja sitten lääppisi kaikkia tuotteita, sen sijaan, että ottaisi sen tietyn tuotteen, jonka on ottamassa. En asu Suomessa enkä isossa kaupungissa. Ymmärrän lisäksi, että kaikkia muitakin tuotteita ihmiset kaupassa käpälöivät. Jopa sen, että kaiteita, ovenkahvoja ja julkisen liikenteen kädensijoja pitävät monet kädet. Syntilistaani kuuluu myös se, että olen harmaahiuksinen kalju ja tuotan testosteronia luontaisesti. Onko tämä toistuva inho suomilaisten, kaupunkilaisten vai nuorten juttu? Vai suomilaisten kaupunkinuorten?
-
Murheeton järvisieni: En ymmärrä kunnolla tällä kommenttialueella toistuvaa inhoa sitä kohtaan, että joku koskisi käsin leivontapisteen tuotteeseen. Kirjoitan "kunnolla", koska ymmärrän inhon sitä kohti, että joku ensin räkäisisi käteensä ja sitten lääppisi kaikkia tuotteita, sen sijaan, että ottaisi sen tietyn [...]
Sen jälkeen, kun on nähnyt millaista kulkijaa tuolla liikkuu ja, että kuka tahansa voi käpälöidä niitä paistopistetuotteita, niin todellakin toivon kaikkien käyttävän ottimia. Helposti sitä osuu niihin muihinkin leivonnaisiin, jos hylly on täynnä. Sitten voi miettiä onko kyseinen henkilö kaivanut juuri nenäänsä, niistänyt, pessyt käsiään vessareissun jälkeen yms.Olen nuori keski-ikäinen, asunut lapsuuteni maaseudulla ja nyt kaupungissa. Leivonnaisia en pese ennen syömistä mutta esimerkiksi hedelmät pesen tai kuorin. Kädet pesen aina kotiin tullessa, koska kaikki bussien pysäytysnappulat yms ovat todella likaisia. -
Sovitan yleensä vain toista kenkää, se riittää koska jalkani ovat suunnilleen saman kokoiset. Siksi on hyvä tarkistaa että ovat samaa kokoa. Eräällä kerralla olisi pitänyt tarkistaa että ovat myös samaa mallia. Ero ei ollut suuri mutta piti se toinen käydä vaihtamassa.
-
Mikä-mikä-maan majava 🦫: Pullaa deodoranttihyllyssä en ole vielä nähnyt mutta vasta oli kaksi riisipiirakkaa pussitettu, punnittu ja kivasti kätketty leipien sekaan 🤷🏻♂️. Jostain syystä myös karkkihyllyltä löytyy kaikkea sinne kuulumatonta irtoleivonnaista. "Eiku mä otankin tän." Itse en kehtaisi. Kyllä se on [...]
Vähintä mitä tuossa pitäisi moraalisesti tehdä, on viedä tuote kassalle ja kertoa rehellisesti että otti vahingossa väärän. Rehellisyydestä ei ole vielä ketään tuomittu Suomessa. -
Toj Karin: Vähintä mitä tuossa pitäisi moraalisesti tehdä, on viedä tuote kassalle ja kertoa rehellisesti että otti vahingossa väärän. Rehellisyydestä ei ole vielä ketään tuomittu Suomessa.
Tai isossa kaupassa pyörii sitä henkilökuntaa niin antais niille ja pahoittelee. Helpompi se niillekin kuin löytää sieltä täältä satunnaisia väärän paikan pilalle menneitä tuotteita. -
Intiimi peura: Sovitan yleensä vain toista kenkää, se riittää koska jalkani ovat suunnilleen saman kokoiset. Siksi on hyvä tarkistaa että ovat samaa kokoa. Eräällä kerralla olisi pitänyt tarkistaa että ovat myös samaa mallia. Ero ei ollut suuri mutta piti se toinen käydä vaihtamassa.
Ostitko sä ne korkkarit, joista tuolla ylhäällä kerroin? 😁 -
-
Lantti halusi vain kertoa kaikille, että hänellä on isot tissit. Mitään keskustelua kassan kanssa ei tapahtunut.
-
Joillakin on eri kokoiset jalat, mutta ramin tapauksessa jollakin on kaksi oikeaa jalkaa.
-
Tilasin kymmenisen vuotta sitten verkkokaupasta kengät, huolellisesti olin katsonut kokotaulukosta koon 8, joka oli lähin vastine koolle 39. Kengät tulivat, sovitin jalkaan, ihmettelin kun olivat hieman pienen tuntuiset. En osannut epäillä väärää kokoa, laatikossa kuitenkin luki tuo koko 8. Ajattelin että on sisäänajokysymys. Käytin niitä parin vuoden ajan silloin tällöin, enimmäkseen sen takia että olivat ainoat lämpimät kengät mitä omistin ja talven paukkupakkasilla pitivät jalat lämpimämpinä kuin lenkkarit. Jäivät vähemmälle käytölle kun taloon tuli koira, ja olin siirtänyt nämä arvokkaat nahasta tehdyt kengät kaapin ylähyllylle ettei vahingossakaan päätyisi koiran hampaisiin. Vuosien jälkeen löysin ne jälleen, laitoin jalkaan ja kirosin että jalka on varmaan kasvanut kun ovat nyt niin jumalattoman pienen tuntuiset. Aika siis myydä haikein mielin pois. Hienot olivat edelleen, mutta auttamattoman kivuliaat. Myynti-ilmoitusta laatiessani huomasin kengänpohjissa olevan numeron, 6. Laatikossa (joka oli edelleen tallella) luki 8. Kaikki nämä vuodet olin kuvitellut käyttäväni oikean kokoisia kenkiä, kunnes kävi ilmi että ne olivatkin 2 numeroa liian pienet. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan...? Tämän takia en enää ikinä kyseenalaista sitä että myyjät tarkistelevat näitä kokoja, olisipa siinäkin verkkokaupassa tarkistettu...
-
Murheeton järvisieni: En ymmärrä kunnolla tällä kommenttialueella toistuvaa inhoa sitä kohtaan, että joku koskisi käsin leivontapisteen tuotteeseen. Kirjoitan "kunnolla", koska ymmärrän inhon sitä kohti, että joku ensin räkäisisi käteensä ja sitten lääppisi kaikkia tuotteita, sen sijaan, että ottaisi sen tietyn [...]
Totta toki kuka tahansa voi niitä käpälöidä. Aivan samalla tavalla kuin kaikkia pakattuja tuotteita ja muita pintoja, joihin ihmiset koskevat. Joku saattaa kaupassa jopa aivastaa tai kadulla yskäistä sinua päin. -
Varhaiskypsä satuhahmo: Sen jälkeen, kun on nähnyt millaista kulkijaa tuolla liikkuu ja, että kuka tahansa voi käpälöidä niitä paistopistetuotteita, niin todellakin toivon kaikkien käyttävän ottimia. Helposti sitä osuu niihin muihinkin leivonnaisiin, jos hylly on täynnä. Sitten voi miettiä onko kyseinen henkilö kaivanut juuri nenäänsä, [...]
Huomaan, että ihmiset ovat ainoastaan kiinnostuneita osoittamaan inhonsa, sen sijaan, että lukisivat itse kysymyksen. -
Murheeton järvisieni: Syntilistaani kuuluu myös se, että olen harmaahiuksinen kalju ja tuotan testosteronia luontaisesti.
Yleensä puutun täällä aivan eri ihmisryhmän uhriutumiseen, mutta tämä on jo pohjanoteeraus. -
Viiksetön aasi: Lantti halusi vain kertoa kaikille, että hänellä on isot tissit. Mitään keskustelua kassan kanssa ei tapahtunut.
Olisi sitten laittanut vaan herutuskuvan, miksi turhaan tehdä asia hankalaksi ja epäselväksi että mitä tässä haetaan. Osalta menisi vihjailut ohi. Kuvalla ei mene 😄 Itse kallistun kuitenkin 50:60 että tapahtui oikeasti 😊 -
Leppeä orja: Tai isossa kaupassa pyörii sitä henkilökuntaa niin antais niille ja pahoittelee. Helpompi se niillekin kuin löytää sieltä täältä satunnaisia väärän paikan pilalle menneitä tuotteita.
Kaupassa pyörii henkilökuntaa? Aina saa etsimällä etsiä myyjää jos tulee jotain asiaa. -
Liekehtivä sotilas: Huomaan, että ihmiset ovat ainoastaan kiinnostuneita osoittamaan inhonsa, sen sijaan, että lukisivat itse kysymyksen.
Kysymykseen tuli selkeä vastaus. Jos et ymmärrä lukemaasi vika on sinun. -
Kellertävä tiikeri: Kysymykseen tuli selkeä vastaus. Jos et ymmärrä lukemaasi vika on sinun.
Hyökkäävästi käyttäytyvä henkilö, olet väärässä. Kysymys oli "Onko tämä toistuva inho suomilaisten, kaupunkilaisten vai nuorten juttu? Vai suomilaisten kaupunkinuorten?" ja siihen ei ole kirjoitettu mitään vastausta. Sen sijaan inhoa, pilkkaa ja hyökkäävyyttä on osoitettu. -
-
Mikä-mikä-maan majava 🦫: Pullaa deodoranttihyllyssä en ole vielä nähnyt mutta vasta oli kaksi riisipiirakkaa pussitettu, punnittu ja kivasti kätketty leipien sekaan 🤷🏻♂️. Jostain syystä myös karkkihyllyltä löytyy kaikkea sinne kuulumatonta irtoleivonnaista. "Eiku mä otankin tän." Itse en kehtaisi. Kyllä se on [...]
Mielenkiintoisin minkä itse olen nähnyt: tuoretiskiltä otettu lohi, nätisti kääritty paperiin ja punnittu -> jätetty lojumaan pähkinähyllylle -
Verinen saapasjalka: Tilasin kymmenisen vuotta sitten verkkokaupasta kengät, huolellisesti olin katsonut kokotaulukosta koon 8, joka oli lähin vastine koolle 39. Kengät tulivat, sovitin jalkaan, ihmettelin kun olivat hieman pienen tuntuiset. En osannut epäillä väärää kokoa, laatikossa kuitenkin luki tuo koko 8. [...]
Pienet kengät ovat huonot jaloillekin kävellä. Ensi kerralla kannattaa ostaa kivijalkaliikkeestä kengät eikä tilata ulkomailta, jos palautus tai vaihto on noin vaikeaa. -
Matkustava kivi: Ajattelin rouvaa kassalla aika myötätuntoisena, koska kysymyksessä on tosiaan täytynyt olla enempi "ei oikeasti ole rahaa" kuin ën haluakaan". Koska ei kukaan suomalainen kehtaa kassalle sanoa, että hei, en haluakaan. Mutta tuo tuotteiden kantaminen ihan muualle on kyllä ärsyttävää. Pahinta, kun kylmässä [...]
Kauppojen hyllyt on nykyään niin ikäviä että kun sen jugurttipurkin ottaa hyllystä, seuraava purkki ponnahtaa siihen kohtaan mistä sen purkin otti eikä sitä saa enää takaisin laitettua ilman väkivaltaa. Siellä on kai joku jousi. Pakko se on sitten laittaa johonkin muualle. Jotkut joutuu lukemaan ne tuoteselosteet ennen ostopäätöstä. Paistopistetuotteita ei kyllä kannata laittaa mihinkään hyllyyn vaan jonkun ohikulkijan ostoskärryyn. Mieluiten jonkun miespuolisen asiakkaan kun miehethän on tossukoita jotka ei kehtaa kassalla sanoa ettei ollut tarkoitus ostaa niitä. Maksavat kiltisti ja syövät ennen kotiin menoa ettei tarvitse vaimolle selittää. Nykyään kaupoissa on jatkuvasti myös kaupan työntekijät keräämässä asiakkaiden nettitilauksia. Ne on vielä parempia uhreja. -
Murheeton järvisieni: En ymmärrä kunnolla tällä kommenttialueella toistuvaa inhoa sitä kohtaan, että joku koskisi käsin leivontapisteen tuotteeseen. Kirjoitan "kunnolla", koska ymmärrän inhon sitä kohti, että joku ensin räkäisisi käteensä ja sitten lääppisi kaikkia tuotteita, sen sijaan, että ottaisi sen tietyn tuotteen, jonka on ottamassa. En asu Suomessa enkä isossa kaupungissa. Ymmärrän lisäksi, että kaikkia muitakin tuotteita ihmiset kaupassa käpälöivät. Jopa sen, että kaiteita, ovenkahvoja ja julkisen liikenteen kädensijoja pitävät monet kädet.
Niin, se että ihmiset käpälöivät kaikkea muutakin ympärillään tekee paistotuotteiden käpälöinnistä vielä pahempaa, koska on melkein mahdotonta pitää ne kädet puhtaana kauppareissun ajan vaikkei tarkoituksenmukaisesti räkisikään käsilleen. Siinä pullassa on siis useamman ihmisen pöpöt jos siellä leivoskaapissa uitetaan räpylöitä, enkä usko että sinäkään haluaisit syödä vaikka julkisen tilan kaiteelta, vaikka uskaltaisit siihen muuten koskea. -
Nuutunut pehmelö: Kaupassa pyörii henkilökuntaa? Aina saa etsimällä etsiä myyjää jos tulee jotain asiaa.
Ehkä se on just se, että jos on asiaa niin ne on muualla ja kun ei ole, niin ne pyörii siinä haitoilla pyörittelemässä leipiä ja hyllyttämässä tavaroita 😂 -
Verinen saapasjalka: Tilasin kymmenisen vuotta sitten verkkokaupasta kengät, huolellisesti olin katsonut kokotaulukosta koon 8, joka oli lähin vastine koolle 39. Kengät tulivat, sovitin jalkaan, ihmettelin kun olivat hieman pienen tuntuiset. En osannut epäillä väärää kokoa, laatikossa kuitenkin luki tuo koko 8. [...]
Paukkupakkasille kannattaisi muutenkin hankkia koon isommat kengät, ilmatila pitää jalat paremmin lämpimänä -
R82: Mulla kävi äidin kanssa kirpparilla niin, että oltiin otettu hyllystä kenkälaatikko, myyjä tarkasti kengät ja siellä olikin toinen kenkä kokoa 37 ja toinen 38. Äitini sanoi, että me voidaan käytä katsomassa jos hyllyssä on vielä oikea koko. Myyjän ilme oli *priceless*. Piti sitten korjata, [...]
Ihan en ymmärrä, mitä haetaan. -
Viiksetön aasi: Lantti halusi vain kertoa kaikille, että hänellä on isot tissit. Mitään keskustelua kassan kanssa ei tapahtunut.
Niin ja voihan hän olla muutenkin isokokoinen.. -
Puhekyvytön tomaatti 🍅: Yleensä puutun täällä aivan eri ihmisryhmän uhriutumiseen, mutta tämä on jo pohjanoteeraus.
Joo kaljut harmaahiuksiset ei sais uhriutua. -
Epäkohtelias kovakuoriainen: Mielenkiintoisin minkä itse olen nähnyt: tuoretiskiltä otettu lohi, nätisti kääritty paperiin ja punnittu -> jätetty lojumaan pähkinähyllylle
Jessus 🤯 VMP 🤬 Lohi on vielä kallista. Ja jos sitä ei tuolta huomata niin rupeaa vielä haisemaan. Helvetti ihmiset, jotain tapoja? -
-
Epäkohtelias kovakuoriainen: Mielenkiintoisin minkä itse olen nähnyt: tuoretiskiltä otettu lohi, nätisti kääritty paperiin ja punnittu -> jätetty lojumaan pähkinähyllylle
Minä olen löytänyt pakastealtaasta jotain sinne kuulumatonta, olikohan jugurtti tai vastaava. -
Itseasiassa: Pienet kengät ovat huonot jaloillekin kävellä. Ensi kerralla kannattaa ostaa kivijalkaliikkeestä kengät eikä tilata ulkomailta, jos palautus tai vaihto on noin vaikeaa.
Oli kotimainen verkkokauppa, enkä asunut Helsinkiä lähelläkään, missä heillä on kivijalkaliike. Tietenkin olisin vaihtanut jos olisin tajunnut että ne ovat liian pienet eivätkä vain erimalliset kuin mihin olen tottunut. Jalatkaan eivät (ainakaan kaikilla) pysy aikuisiällä samankokoisina elämän loppuun asti, joten kengät jotka aluksi olivat ehkä vain ihan hitusen pienet saattoivat hyvinkin 10 vuoden jälkeen olla hieman enemmän liian pienet. -
Tissit, tosi isot tissit on aikalailla vanhimpia palidomeja jota muistan.
-
Itseasiassa: Pienet kengät ovat huonot jaloillekin kävellä. Ensi kerralla kannattaa ostaa kivijalkaliikkeestä kengät eikä tilata ulkomailta, jos palautus tai vaihto on noin vaikeaa.
Ei se tajunnut, että kengät ovat väärän kokoiset. -
Tyylitajuton eläin: Kauppojen hyllyt on nykyään niin ikäviä että kun sen jugurttipurkin ottaa hyllystä, seuraava purkki ponnahtaa siihen kohtaan mistä sen purkin otti eikä sitä saa enää takaisin laitettua ilman väkivaltaa. Siellä on kai joku jousi. Pakko se on sitten laittaa johonkin muualle. Jotkut joutuu lukemaan ne tuoteselosteet [...]
Se purkin takaisinlaitto onnistuu, kun käyttää kahta kättä. Tietenkin, jos on yksikätinen, voi joutua pyytämään apua (vaikka siltä kaupassa pyörivällä myyjältä). -
Vesisateeton kala: Tissit, tosi isot tissit on aikalailla vanhimpia palidomeja jota muistan.
Alivaltiosihteeri-ohjelman palindromeja:Isi ah, sa kuule. Luukas haisi.& Aamu raaka tallilla: paijattu luukääpiö löi pääkuuluttajia pallilla takaa. Rumaa. -
Kevyt leopardi: Mä bongasin koskus viime vuosituhannella Anttilasta kivan korkkarin. Paria sille ei löytynyt, mutta löytyi toinen saman kokoinen nkorkkari, jonka kenkäosa oli samanlainen mutta korko vähän eri mallinen. Ilmeisesti joku oli ostanut kummastakin parista toisen kengän. Vein ne kassalle, jotta [...]
Sovittamaton laama 🦙: Jessus 🤯 VMP 🤬 Lohi on vielä kallista. Ja jos sitä ei tuolta huomata niin rupeaa vielä haisemaan. Helvetti ihmiset, jotain tapoja?
Ja ihan turhaan kuollut lohi :(

Kommentti