Kirpputorin löytöjä, osa 597
Viikon harvinaisimmat kirpputorilöydöt.
Seuraava
Typografiaa muinaiselta ✨2000-luvulta.✨ Edellinen
Mikä selittää kuivausrummun pussilakanailmiön?
Typografiaa muinaiselta ✨2000-luvulta.✨ Edellinen
Mikä selittää kuivausrummun pussilakanailmiön?
37 kommenttia
-
-
Jännästi täällä miinustetaan näitä jotka kertoo että atomipommi on tekoälyä, vaikka se selkeästi on. Boomerit vauhdissa vai?
-
-
Vankkumaton herne: Hiroshima vai Nagasaki?
Fat manilta näyttäis, eli Nagasaki, paitsi että valmistusvuosi olevinaan 1947, eli pari vuotta pommin räjäyttämisen jälkeen. -
Per Cladenius: Jännästi täällä miinustetaan näitä jotka kertoo että atomipommi on tekoälyä, vaikka se selkeästi on. Boomerit vauhdissa vai?
Ei ku me äksät ei jakseta itsestään selvyyksien kertomista. -
Meilläpä onkin bussin penkki telkkarinkatselupenkkinä. Tädin mies oli bussikuski, heidän jäämistöstään. On muuten mukava istua. Vähän kyllä minäkin ensin nikottelin, kun mies sen halusi meille roudata.
-
Mä joskus ostin kirpparilta käsilaukun, josta aloin kotona miettiä olikohan se alunperinkin mun. Sisälle oli laitettu sanomalehteä tueksi, ja sen kun otti pois, niin alta löytyi mm. saman baarin pääsylippuja kymmenen vuoden takaa, jossa myös mä kävin. Ja mun käyttämästä lähikaupasta kuitti samalle vihreälle tupakka-askille, jota silloin poltin. Parin euron laukun lisäksi sain pienen aikamatkan menneisyyteen.
-
-
Vankkumaton herne: Hiroshima vai Nagasaki?
Porukalle ei tainut avautua että tää oli läppä, noh eihän se aina -
Ite hymähdin ku muistin kun multa joskus kysyttiin ketkä kerjää Lappeenrannassa. Mietin oisko siellä jotain etnisiä tms ryhmiä mutta vastaus onkin atomipummit.
-
Dekatentti Lohikäärme: Ei ku me äksät ei jakseta itsestään selvyyksien kertomista.
^ Tämä. Tuntuu välillä että joka paikassa on "kisa" kuka tunnistaa AI:n ja pääsee sanomaan 🤷🏻♂️. Kuva mikä kuva. Jos on hauska niin kiva. -
Loikoileva kala: Ite hymähdin ku muistin kun multa joskus kysyttiin ketkä kerjää Lappeenrannassa. Mietin oisko siellä jotain etnisiä tms ryhmiä mutta vastaus onkin atomipummit.
Ainakin torilla täsmäisi 😂 -
Jimbo: Fat manilta näyttäis, eli Nagasaki, paitsi että valmistusvuosi olevinaan 1947, eli pari vuotta pommin räjäyttämisen jälkeen.
Tuo on Fat Manin ja Little Boyn sekoitus. Pyöreä kärki ja hieman kupera runko on Fat Manista, mutta pitkä ja kuperuudesta huolimatta melko suoraseinäinen runko on Little Boysta. -
Rujo leijona 🦁: ^ Tämä. Tuntuu välillä että joka paikassa on "kisa" kuka tunnistaa AI:n ja pääsee sanomaan 🤷🏻♂️. Kuva mikä kuva. Jos on hauska niin kiva.
Tossa on vaan se, että tuosta kuvasta ei voi tunnistaa onko se tehty tekoälyllä. Kyseessä on vain olettamus tai arvaus. -
Rujo leijona 🦁: ^ Tämä. Tuntuu välillä että joka paikassa on "kisa" kuka tunnistaa AI:n ja pääsee sanomaan 🤷🏻♂️. Kuva mikä kuva. Jos on hauska niin kiva.
Ei ole sama. Itse periaatteesta boikotoin AI:ta kaikessa. -
-
Kaikkivaltias rätti: Ennen sanottiin, että Photoshopattu, nykyään kaikki on AI.
AI tappoi photoshopin -
Dekatentti Lohikäärme: Ei ku me äksät ei jakseta itsestään selvyyksien kertomista.
Ei ole itsestäänselvyys jos joku kyselee tarinaa sen takana -
Täällä osa sanoo, että tuo on ilmiselvästi AI, mutta mä kyllä myönnän, etten näe, mistä sen tuosta erottaa. (Ne, ketkä erottaa, niin olisin kiitollinen, jos kerrotte, koska tahtoisin todellakin oppia tunnistaan AI-kuvia paremmin. Vaikka pelkään kyllä, ettei se taito enää kauaa auta). Enkä siis nyt puhu mistään järjen käytöstä, vaan nimenomaan *näkemisestä*, koska mä en pysty erottaan tosta, et miksi toi ei vois olla esim. jonkun ite askartelema "atomipommi". Tai sit jos kyse onkin nimenomaan ajattelusta eikä näkemisestä, niin sit mun perspektiivi siihen, mitä ihmiset voi realistisesti tehdä on vaan tosi erilainen (ehkä siks kun oon seurannut artesaaneja, taiteilijoita ym. jotka tekee just esim. kaikkii special props. juttuja. Sen perusteella, mitä oon nähnyt, niin tollanen pommi vois pääosin olla vaikka styroksia.)
-
Kirpeä Ahven: Ei ole sama. Itse periaatteesta boikotoin AI:ta kaikessa.
Tyhmä periaate. -
rottanpää: Täällä osa sanoo, että tuo on ilmiselvästi AI, mutta mä kyllä myönnän, etten näe, mistä sen tuosta erottaa. (Ne, ketkä erottaa, niin olisin kiitollinen, jos kerrotte, koska tahtoisin todellakin oppia tunnistaan AI-kuvia paremmin. Vaikka pelkään kyllä, ettei se taito enää kauaa auta). Enkä [...]
Kyljessä oleva härpätin näyttää aika epämääräiseltä, jos siihen zoomaa. En kyllä aluksi tajunnut itsekään että AI, ennen kuin kommenteissa niin sanottiin. -
rottanpää: Täällä osa sanoo, että tuo on ilmiselvästi AI, mutta mä kyllä myönnän, etten näe, mistä sen tuosta erottaa. (Ne, ketkä erottaa, niin olisin kiitollinen, jos kerrotte, koska tahtoisin todellakin oppia tunnistaan AI-kuvia paremmin. Vaikka pelkään kyllä, ettei se taito enää kauaa auta). Enkä [...]
Ehkä AI:n usein parhaiten tunnistaa siitä, että joku tuntuu olevan pielessä. Tuokin asunto on outo suomalaiseksi asunnoksi (jos oletetaan, että Simo on kuvannut sen Suomessa). Sohvan perusteella kyse olisi olohuoneesta, mutta jokin ei täsmää. Miksi ikkunan edessä olevan pöydän alla on pieni roskakori? Kenellä on pieni roskakori olohuoneessa? Matto puuttuu. Verhot eivät ole kovin tavalliset suomalaisissa kodeissa eikä ikkunan edessä olevalla pöydällä olevat muovikukatkaan. Ei silti. Varmasti tuollaisiakin koteja on. Mutta me suomalaiset olemme nähneet valtavan määrän kuvia suomalaisista kodeista ja kun tarpeeksi moni asia ei istu siihen stereotypiaan, niin aivot alkavat epäillä. -
Kiistelty dinosaurus: Ehkä AI:n usein parhaiten tunnistaa siitä, että joku tuntuu olevan pielessä. Tuokin asunto on outo suomalaiseksi asunnoksi (jos oletetaan, että Simo on kuvannut sen Suomessa). Sohvan perusteella kyse olisi olohuoneesta, mutta jokin ei täsmää. Miksi ikkunan edessä olevan pöydän alla on pieni roskakori? Kenellä on [...]
Tldr: kuvassa ei ole mitään vikaa, sinä vaan et tykkää huoneen sisustuksesta. 🤗 -
Pöljä taikuri: Meilläpä onkin bussin penkki telkkarinkatselupenkkinä. Tädin mies oli bussikuski, heidän jäämistöstään. On muuten mukava istua. Vähän kyllä minäkin ensin nikottelin, kun mies sen halusi meille roudata.
Mut voin kyllä sanoa, et jos pitää valita bussin penkki vai sohva/nojatuoli, ni mitä veikkaat mukavuudesta telkkarin katsomiseen? -
Puhuva gaselli: Mut voin kyllä sanoa, et jos pitää valita bussin penkki vai sohva/nojatuoli, ni mitä veikkaat mukavuudesta telkkarin katsomiseen?
Eikös se ole aika pitkälle makuasia? Paikallisbussien kovat penkit ei varmaan inspiroi, mutta pitkän linjan autoissa on syytä olla mukavat penkit että jaksaa sen 10 tuntia istua. Ja vanhemmissa linkkureissa oli paksut ja jopa jousitettu ne istuimet. Ehkä jonkun silmään ja sisustukseen kivasti retroa 🙂. -
-
Kirpeä Ahven: Ei ole sama. Itse periaatteesta boikotoin AI:ta kaikessa.
Kyllä se on näppärä tiedonhaussa ja -yhdistelyssä, korjaamaan/muokkaamaan tekstejä ja automatisoimaan sisällönluontia, mutta vaatii sen opettamista säännöillä. Mutta en itsekään sen halua taidetta tehdä. Tylsät hommat on kiva automatisoida, kivat taudehommat on parempi tehdä itse. -
rottanpää: Täällä osa sanoo, että tuo on ilmiselvästi AI, mutta mä kyllä myönnän, etten näe, mistä sen tuosta erottaa. (Ne, ketkä erottaa, niin olisin kiitollinen, jos kerrotte, koska tahtoisin todellakin oppia tunnistaan AI-kuvia paremmin. Vaikka pelkään kyllä, ettei se taito enää kauaa auta). Enkä [...]
Tätä yritin itsekin sanoa. Kuitenkin ilmeisen huonosti, koska sain 15 miinusta ja sinä 36 plussaa! :DD -
Kiistelty dinosaurus: Ehkä AI:n usein parhaiten tunnistaa siitä, että joku tuntuu olevan pielessä. Tuokin asunto on outo suomalaiseksi asunnoksi (jos oletetaan, että Simo on kuvannut sen Suomessa). Sohvan perusteella kyse olisi olohuoneesta, mutta jokin ei täsmää. Miksi ikkunan edessä olevan pöydän alla on pieni roskakori? Kenellä on [...]
Näyttää hotellihuoneelta -
rottanpää: Täällä osa sanoo, että tuo on ilmiselvästi AI, mutta mä kyllä myönnän, etten näe, mistä sen tuosta erottaa. (Ne, ketkä erottaa, niin olisin kiitollinen, jos kerrotte, koska tahtoisin todellakin oppia tunnistaan AI-kuvia paremmin. Vaikka pelkään kyllä, ettei se taito enää kauaa auta). Enkä [...]
Hyvä kysymys! En osaa sanoa mistä sen näkee, mutta sen näkee ihan 0,001 sek vilkaisulla. Olen varmaan vain ihan liikaa netissä ja selaillut tuhansia kuvia ja videoita liikaa, tosi paljon kaikkea ai sisältöön liittyvää ja ns koulutusmateriaalia aiheesta.Aivot alitajuisesti vain kertovat, että kuva ei vaikuta aidolta, ihan vaikka siinä ei olisi tota pommia keskellä kuvaa. Varmaan liittyy kuvantarkkuuteen, valoihin, kontrasteihin yms kuvan eri kohdissa. Mutta tunne on välitön kun ihan nopeasti vilkaisee. Sitten sitä tekee tarkempaa analyysia ja joskus löytyy joku selkeä selittävä tekijä, joskus ei. Monet kuvat ovat jo niin taitavasti tehtyjä, että ne tunnistaa feikiksi lähinnä vain tuon tunteen avulla (siis minun, maallikon, näkökulmasta).Toinen mihin nopeasti harjaantuu, on huomaamaan jos piirustus/taide/mainos on tehty ai:lla. Vanhempi kansa tuntuu jopa pitävän siitä tyylistä, mutta tarpeeksi kun noita näkee niin siitäkin tulee tosi vastenmielinen fiilis.

Kommentti