Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 744

Mikä selittää kuivausrummun pussilakanailmiön?
Sekalaisia, osa 744

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 41 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tupakaton ämpäri 26.5.2026 0:27
      Tulos: +157 (165 ääntä)
      Villellä astetta pahempi nuha ollut, kun 5 vuotta jo kestänyt

      Lainaa

    2. Itsetuhoinen timantti 💎 26.5.2026 1:14
      Tulos: +70 (80 ääntä)
      Ai hitto tuo Antin toinen vastaus 😆. Käyttistä ja eka kertaa kuulin. Ehkä näin "½3 aamuyöstä" nämä menee vähän helposti nauruhermoon 😅. Ja pussilakanajuttu on totta, sitä hemmetin pyykkimyttypalloa saa selvitellä ja siellä on ne kaikki muut. Ihan kaikki muut. Jossain oli tuohon joku vastalääke, oliko joku pehmeä esine mukaan pyörimään rumpuun niin se pitää ne erillään ettei se yksi pääse syömään muita? Arvaan kyllä lopputuloksen: se erilläänpitäjäkin löytyy sieltä yhdestä pussilakanasta 😁

      Lainaa

    3. Tulos: +40 (42 ääntä)
      Tupakaton ämpäri: Villellä astetta pahempi nuha ollut, kun 5 vuotta jo kestänyt
      Tai sitten saddumalda oli taas nuha? 😁

      Lainaa

    4. Kilokalori 26.5.2026 6:44
      Tulos: -17 (91 ääntä)
      Tuo 88 voi olla ihan validi "vaihtoehto", jos henkilö on sellainen äärioikeistolainen nassu. 88=HH, nassejen yleinen tatska. Eli oli syy kumpi vaan, skippaisin.

      Lainaa

    5. Tulos: +56 (58 ääntä)
      Mä laitan aina pussilakanat nurinpäin koneeseen ja aina toinen niistä kääntyy oikeinpäin! Aina. Ja vaan toinen.

      Lainaa

    6. Puiseva piimä 26.5.2026 9:17
      Tulos: -93 (101 ääntä)
      Kun ostaa pussilakanoita joissa on vetoketju alareunassa niin ei pääse pesussa muodostumaan mitään möykkyjä. Kun siis sulkee sen vetoketjun. Ite en muunlaisia ole ostanut vuosiin. Eivät ole edes tolkuttoman kalliita. Mut suomalaiset tietysti ostaa mieluummin epäkäytännöllisiä vetoketjuttomia "Tom of muumilandia" -lakanoita kuin sellaisia toimivia mistä ei jaeta rojaltteja jonkun taiteilijan suvulle.

      Lainaa

    7. Kätsä pähkinä 26.5.2026 9:19
      Tulos: +1 (27 ääntä)
      Itsetuhoinen timantti 💎: Ai hitto tuo Antin toinen vastaus 😆. Käyttistä ja eka kertaa kuulin. Ehkä näin "½3 aamuyöstä" nämä menee vähän helposti nauruhermoon 😅. Ja pussilakanajuttu on totta, sitä hemmetin pyykkimyttypalloa saa selvitellä ja siellä on ne kaikki muut. Ihan kaikki muut. Jossain oli tuohon joku vastalääke, oliko joku pehmeä [...]
      Käyttistä kieltoon!

      Lainaa

    8. Tulos: +45 (57 ääntä)
      Kilokalori: Tuo 88 voi olla ihan validi "vaihtoehto", jos henkilö on sellainen äärioikeistolainen nassu. 88=HH, nassejen yleinen tatska. Eli oli syy kumpi vaan, skippaisin.
      Kiinassa 8 on onnennumero, ja 88 on tuplaonnekas. Lisäksi 8 lausutaan samaan tapaan kuin englannin ”bye”, joten 88 on myös nettilyhenne ilmaukselle ”bye bye”. Radioamatööreillä 88 tarkoittaa puolestaan ”rakkautta ja suukkoja”, ja sitä käytetään yleisesti lopputervehdyksenä, kun yhteyttä on pidetty vastakkaisen sukupuolen kanssa. Tuosta HH-tulkinnasta olen joskus kuullut, mutta en olisi muistanut sitä, ellet olisi muistuttanut.

      Lainaa

    9. Myöhä sirkka 26.5.2026 10:35
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Pyörrefysiikka. Virtausten tutkijalle tuttua huttua.

      Lainaa

    10. Hermostumaton hirmulisko 26.5.2026 10:42
      Tulos: +121 (127 ääntä)
      Puiseva piimä: Kun ostaa pussilakanoita joissa on vetoketju alareunassa niin ei pääse pesussa muodostumaan mitään möykkyjä. Kun siis sulkee sen vetoketjun. Ite en muunlaisia ole ostanut vuosiin. Eivät ole edes tolkuttoman kalliita. Mut suomalaiset tietysti ostaa mieluummin epäkäytännöllisiä [...]
      Nyt oli kyllä kenties omituisin aasinsilta itsensä korostamisesta muiden suomalaisten haukkumiseen. Pisteet siitä.

      Lainaa

    11. Lavastettu ihminen🧍🏻‍♂️ 26.5.2026 11:16
      Tulos: +44 (50 ääntä)
      Kilokalori: Tuo 88 voi olla ihan validi "vaihtoehto", jos henkilö on sellainen äärioikeistolainen nassu. 88=HH, nassejen yleinen tatska. Eli oli syy kumpi vaan, skippaisin.
      Nettipeleissä, varsinkaan ampumapeleissä, ei välttämättä saa nimimerkkiä läpi jossa on 88 tai HH. Syynä juurikin nasset ts. "heilaa hilteriä". Ei auta vaikka olisi syntymävuosi tai fanitat 88 millistä ilmatorjuntakanuunaa 🤷🏻‍♂️.

      Lainaa

    12. Tulos: +64 (64 ääntä)
      Me 80-luvun dinosaurukset ollaan niin vanhoja, että tuskin kukaan jaksaisi valehdella ikäänsä kahta vuotta nuoremmaksi, kun se menee ihan pyöristysvirheisiin.

      Lainaa

    13. Tulos: +33 (37 ääntä)
      Tane: Kiinassa 8 on onnennumero, ja 88 on tuplaonnekas. Lisäksi 8 lausutaan samaan tapaan kuin englannin ”bye”, joten 88 on myös nettilyhenne ilmaukselle ”bye bye”. Radioamatööreillä 88 tarkoittaa puolestaan ”rakkautta ja suukkoja”, ja sitä käytetään yleisesti lopputervehdyksenä, kun yhteyttä on pidetty vastakkaisen [...]
      Olipas jotenkin hauska sattuma kun tätä lukiessani kommenttia oli peukutettu 8 kertaa, kaikki ylöspäin - eli +8 (8) :)

      Lainaa

    14. Tulos: -48 (62 ääntä)
      Kilokalori: Tuo 88 voi olla ihan validi "vaihtoehto", jos henkilö on sellainen äärioikeistolainen nassu. 88=HH, nassejen yleinen tatska. Eli oli syy kumpi vaan, skippaisin.
      Entä jos on äärivasemmistolainen natsi?

      Lainaa

    15. Pirtsakka persikka 26.5.2026 13:42
      Tulos: +73 (79 ääntä)
      Wiltsu: Entä jos on äärivasemmistolainen natsi?
      Entä jos maailma olisi vanukasta?

      Lainaa

    16. Tulos: +52 (56 ääntä)
      Pirtsakka persikka: Entä jos maailma olisi vanukasta?
      Entä jos peitto on ihmisen kastike?

      Lainaa

    17. Sminki pinki 26.5.2026 15:33
      Tulos: +17 (23 ääntä)
      Pirtsakka persikka: Entä jos maailma olisi vanukasta?
      Mitä makua?

      Lainaa

    18. Väljä appelsiini 26.5.2026 16:08
      Tulos: -7 (31 ääntä)
      Kilokalori: Tuo 88 voi olla ihan validi "vaihtoehto", jos henkilö on sellainen äärioikeistolainen nassu. 88=HH, nassejen yleinen tatska. Eli oli syy kumpi vaan, skippaisin.
      Ikävä juttu kaikille jotka on syntyneet -88. Me ollaan kaikki natseja näköjään.

      Lainaa

    19. Eleetön kettu 26.5.2026 22:48
      Tulos: +27 (33 ääntä)
      Kilokalori: Tuo 88 voi olla ihan validi "vaihtoehto", jos henkilö on sellainen äärioikeistolainen nassu. 88=HH, nassejen yleinen tatska. Eli oli syy kumpi vaan, skippaisin.
      Mun nimikirjaimet on HH ja olen pari kertaa käyttänyt sitä "epävirallisten" viestien allekirjoituksena (meilit tutuille kollegoille yms) Sit jossain kohtaa tajusin että sen voi ehkä ymmärtää muutenkin kuin "Hanna Höpölä"

      Lainaa

    20. Uunituore norppa 26.5.2026 23:22
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Tupakaton ämpäri: Villellä astetta pahempi nuha ollut, kun 5 vuotta jo kestänyt
      Ja nyt tiedämme, miten syntyi Bille Beino.

      Lainaa

    21. Itseasiassa 27.5.2026 6:59
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Wiltsu: Entä jos on äärivasemmistolainen natsi?
      Kaikkien taiteensääntöjen mukaan ei voi olla.

      Lainaa

    22. Itseasiassa 27.5.2026 7:02
      Tulos: +11 (19 ääntä)
      Missä lämpötilassa Heli pesee lakanat? Itse pesen aina joko 60 tai 90 asteessa, mutta kiinnitin tuohon huomiota koska siellä pyöri mukana t-paita. Tietty jotkut pesee kaikki mahdolliset pyykit 60 kympissä mutta itse en uskalla 30 ja 40 vaatteita ainakaan useaan kertaan.

      Lainaa

    23. Itseasiassa 27.5.2026 10:27
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Tane: Kiinassa 8 on onnennumero, ja 88 on tuplaonnekas. Lisäksi 8 lausutaan samaan tapaan kuin englannin ”bye”, joten 88 on myös nettilyhenne ilmaukselle ”bye bye”. Radioamatööreillä 88 tarkoittaa puolestaan ”rakkautta ja suukkoja”, ja sitä käytetään yleisesti lopputervehdyksenä, kun yhteyttä on pidetty vastakkaisen [...]
      Lyhyt on äänestäjien muisti. Eikö 88 ollut puheissa, kun Suomen historian lyhyin ministerinpesti päättyi Vilhelm Junnilan osalta natsiajatusten vuoksi.Sear

      Lainaa

    24. Voitokas jänis 🐇 27.5.2026 11:45
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      Tane: Kiinassa 8 on onnennumero, ja 88 on tuplaonnekas. Lisäksi 8 lausutaan samaan tapaan kuin englannin ”bye”, joten 88 on myös nettilyhenne ilmaukselle ”bye bye”. Radioamatööreillä 88 tarkoittaa puolestaan ”rakkautta ja suukkoja”, ja sitä käytetään yleisesti lopputervehdyksenä, kun yhteyttä on pidetty vastakkaisen [...]
      Intiassa hakaristi on onnen symboli ja kuvaa myös aurinkoa. Että näin ne merkitykset vaihtelee eli kontekstissa.

      Lainaa

    25. Ryhditön mäyrä 27.5.2026 13:25
      Tulos: -20 (22 ääntä)
      Ikinä en oo kommentoinnut, vaikka vuosia olen juttuja lukenut. Mutta nyt meni kuppi nurin, kun jutut alkaa olemaan peräisin Threadsistä. Helpompi olisi kun Feissarimokat sanoisi, että menkää sinne lukemaan, koska paikka on täynnä hauskoja juttuja. Nytkin julkaistut jutut on jo tuulleet vastaa Thredsissä, joten miksi tulisin lukemaan ne uudelleen tänne, kun niistä on leikattu sadat hauskat kommentitkin vielä pois?

      Lainaa

    26. Sujuva leopardi 27.5.2026 15:02
      Tulos: -11 (23 ääntä)
      Kilokalori: Tuo 88 voi olla ihan validi "vaihtoehto", jos henkilö on sellainen äärioikeistolainen nassu. 88=HH, nassejen yleinen tatska. Eli oli syy kumpi vaan, skippaisin.
      Skippaisin ihmisen, joka väkisin vääntää numeroistakin "nasseja." 🤡

      Lainaa

    27. Kompakti avokado 27.5.2026 18:01
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Sujuva leopardi: Skippaisin ihmisen, joka väkisin vääntää numeroistakin "nasseja." 🤡
      Kokeilepa eri peleihin ja palveluihin saatko 88 sisältävän nimimerkin läpi? Ei ole mikään itse keksitty vääntäminen. Sieltä neonasseilun kohdalta vaan lukemaan: https://en.wikipedia.org/wiki/88_(number)

      Lainaa

    28. Sanna-Paprika 🫑 27.5.2026 18:16
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Itseasiassa: Missä lämpötilassa Heli pesee lakanat? Itse pesen aina joko 60 tai 90 asteessa, mutta kiinnitin tuohon huomiota koska siellä pyöri mukana t-paita. Tietty jotkut pesee kaikki mahdolliset pyykit 60 kympissä mutta itse en uskalla 30 ja 40 vaatteita ainakaan useaan kertaan.
      Jos t-paita on 100% puuvillaa tai pellavaa, sen voi pestä korkeassa lämpötilassa.

      Lainaa

    29. Kakin väriset sortsit🤎 28.5.2026 1:58
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Sminki pinki: Mitä makua?
      Suklaa tietty 🤎

      Lainaa

    30. Siro seppä 28.5.2026 6:35
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Villen "tuttavaperhe" elää näköjään kroonisessa suklaan puutteessa. No, kärsivällinen porukka kuitenkin, ei tunnu viisi vuotta missään.

      Lainaa

    31. Kevyt leopardi 28.5.2026 9:24
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Siro seppä: Villen "tuttavaperhe" elää näköjään kroonisessa suklaan puutteessa. No, kärsivällinen porukka kuitenkin, ei tunnu viisi vuotta missään.
      Ville osallistui "arbontaan" hiljattain vielä uudestaan, toisella kommentilla. Sinnikäs kaveri!

      Lainaa

    32. Lannoitettu peura 28.5.2026 9:46
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Mun sähköpostiosoitteessa on 88 siksi, kun Gmail sitä ehdotti enkä tajunnut/jaksanut kokeilla muuta. Eipä siitä ole missään ollut haittaa, vaikka se ei kovin lähellä syntymävuotta ole.

      Lainaa

    33. Erääntynyt vaatekappale 28.5.2026 10:27
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Itseasiassa: Missä lämpötilassa Heli pesee lakanat? Itse pesen aina joko 60 tai 90 asteessa, mutta kiinnitin tuohon huomiota koska siellä pyöri mukana t-paita. Tietty jotkut pesee kaikki mahdolliset pyykit 60 kympissä mutta itse en uskalla 30 ja 40 vaatteita ainakaan useaan kertaan.
      No minä ainakin pesen aluspaitana käyttämäni valkoiset, puuvillaiset T-paidat 60 asteessa, vaikka pesuohjeessa onkin 40. Eipähän pääse hienhaju pinttymään.

      Lainaa

    34. Arvaamaton arkkitehti 28.5.2026 12:16
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Itsetuhoinen timantti 💎: Ai hitto tuo Antin toinen vastaus 😆. Käyttistä ja eka kertaa kuulin. Ehkä näin "½3 aamuyöstä" nämä menee vähän helposti nauruhermoon 😅. Ja pussilakanajuttu on totta, sitä hemmetin pyykkimyttypalloa saa selvitellä ja siellä on ne kaikki muut. Ihan kaikki muut. Jossain oli tuohon joku vastalääke, oliko joku pehmeä [...]
      Mä laskostan pussilakanat pesuun siten, että suuaukko jää ikään kuin löyhän "rullan" sisimmäiseksi. Lakanan ei tarvitse olla täysin levynä, kun vaan kääntää ensin suuaukon kohti keskiosaa ja sitten pussilakanan yläpää taitetaan siihen päälle. Sillä tapaa pussilakanat USEIMMITEN ei nielaise kaikkea sisäänsä. Aina joskus kuitenkin.

      Lainaa

    35. Stabiili pomelo 28.5.2026 13:54
      Tulos: -16 (18 ääntä)
      Jos ei itsellä järki riitä niin neuvoksi voi antaa että laita pussilakanan isoon aukkoon keskelle hakaneula niin se pysyy tyhjänä. Voitte tietenkin jatkaa idioottina elämistä ja toistaa samaa virhettä koko lopun elämäänne. Teidätkin olisi voinut vetää lapsiveden mukana vessanpöntöstä alas istukan kanssa niin ette olisi saastuttamassa arvokasta maapalloamme

      Lainaa

    36. Touhukas haukka 29.5.2026 1:32
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Stabiili pomelo: [...]💩[.. ]
      Jopas siinä oli asiatonta sontaa 🤯 Nyt ei esimoderointi poiminut 🤷🏻‍♂️

      Lainaa

    37. Keskiverto kultakala 29.5.2026 10:37
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Ryhditön mäyrä: Ikinä en oo kommentoinnut, vaikka vuosia olen juttuja lukenut. Mutta nyt meni kuppi nurin, kun jutut alkaa olemaan peräisin Threadsistä. Helpompi olisi kun Feissarimokat sanoisi, että menkää sinne lukemaan, koska paikka on täynnä hauskoja juttuja. Nytkin julkaistut jutut on jo tuulleet vastaa [...]
      Koska kaikki on threadsissa ja joka paikassa muutenkin ja näkee kaikki samat jutut, jotka kaikki muutkin. 
      News flash, yhtenäiskulttuurin aika on ohi eikä enää eletä aikaa, jossa kauniit ja rohkeat tyhjensi tien ja melkein jokainen oli katsonut ja lukenut kaiken minkä muutkin.
      Itse en käytä facea muuhun kuin kirppistelyyn, en ole threadsissa, en instagramissa, en tiktokissa jne. Netti on täynnä paikkoja, joissa hengata, vaikka tietyt ovatkin suosituimpia. Ymmärrän, että voi harmittaa lukea tuttuja juttuja, mutta minkäs teet, jos olet itse aktiivinen näissä someissa ja feissarimokien pointti nyt vaan on kerätä sisältöä somesta, joten suurimmaksi osaksi se sisältö tulee sieltä, missä suurin osa liikkuu.

      Lainaa

    38. Punerva laama 29.5.2026 11:24
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      HH:sta ei tullut ensin muuta mieleen kuin Hermann Hesse. Oh me sweet summer child. Mistähän johtuu, ettei itselläni ole juuri koskaan pussilakanapyykin kanssa ongelmia 🤔 Saattoi olla aikoinaan, olisiko ollut pienempi kone tai liikaa pyykkiä kerralla? Nykyään ei koskaan. Pussilakanoiden kanssa pesen vain muita lakanoita ja tyynyliinoja. Koneetkin ovat nykyään valtavia, vaikka pienempi olisi riittänyt.

      Lainaa

    39. Satuloitu kirjohylje 29.5.2026 12:09
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Punerva laama: HH:sta ei tullut ensin muuta mieleen kuin Hermann Hesse. Oh me sweet summer child.
      HH on myös Halpa-Halli. Tai "Helluntai-Halppis" niinkuin joskus tavataan sanoa (johtuen omistuspohjasta).

      Lainaa

    40. Bakteeriton vesimeloni 29.5.2026 12:36
      Tulos: -5 (7 ääntä)
      Kätsä pähkinä: Käyttistä kieltoon!
      Ja välittömästi!

      Lainaa

    41. Puhuva kirjohylje 🦭 30.5.2026 0:35
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Bakteeriton vesimeloni: Ja välittömästi!
      Mitä vikaa "välittömästi" -sanassa? 🤔

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: syntymävuosi, varattu, fiksuruoka, panda, arvonta, myöhässä, mukana, pussilakana, kuivausrumpu, anoppi, pesukone

  • Uusimmat

  • Kategoriat