Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 123

Teoria siitä, miksi Suomi on maailman onnellisin maa.
Uutiskatsaus, osa 123

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 67 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kaksipäinen kuormaeläin 31.3.2026 0:01
      Tulos: +154 (164 ääntä)
      Ärsyttäviä nää Suomen hallitukset kun vuorotellen pumppailee öljyn hintoja ylös alas. Ihme ettei muut valtiot ole jo tulleet tänne kukkoilemaan että nyt loppuu.

      Lainaa

    2. Kuriton maito 31.3.2026 0:27
      Tulos: -46 (72 ääntä)
      Kaksipäinen kuormaeläin: Ärsyttäviä nää Suomen hallitukset kun vuorotellen pumppailee öljyn hintoja ylös alas. Ihme ettei muut valtiot ole jo tulleet tänne kukkoilemaan että nyt loppuu.
      Olen muuten samaa mieltä, mutta mitä se muita valtioita liikuttaa?

      Lainaa

    3. Pensan hinta 👓 31.3.2026 0:33
      Tulos: +194 (212 ääntä)
      Tavallaan "pirteä" poikkeus ettei aina syytetä edellisiä hallituksia, eteenkään Sanna Marinin tekoja, vaan otetaan reippaasti katsaus tulevaisuuteen 😆. Muitten syy, aina. Ja itse ollaan vain uhri.

      Lainaa

    4. Nosht Sherlock 🕵🏻‍♂️ 31.3.2026 1:21
      Tulos: +88 (110 ääntä)
      Kaikesta sitä voi väitöskirjan tehdä... 🤷🏻‍♀️

      Lainaa

    5. Dramallama 31.3.2026 1:46
      Tulos: +97 (133 ääntä)
      Ai hitto, voisi itsekin kirjoittaa väitöskirjan. Nimi voisi sitten olla vaikka "Nyt se on tutkittu! Lämpöisellä kelillä tarkenee parhaiten."

      Lainaa

    6. Per Cladenius 31.3.2026 2:58
      Tulos: +150 (190 ääntä)
      Vaikka tuo väitöskirja voi vaikuttaa huvittavalta ensinäkemällä, se on silti aika varmasti tärkeää tutkimusta. Monet tutkimusalat eivät mm. hyväksy lähteenä maalaisjärkeä, vaan tarvitaan tutkimuksia, mielellään laadukkaita sellaisia. Mikä on järkevää koska raja on vedettävä johonkin, joten paras vetää se siihen että lähteen on oltava kunnollinen. Joskus tällaisesta perusasian tutkimisesta voi myös ilmetä yllättäviä tuloksia tai jotain mikä johtaa merkittäviin jatkotutkimuksiin ja löytöihin.

      Lainaa

    7. Liittoutumaton pussieläin 31.3.2026 5:20
      Tulos: +44 (54 ääntä)
      Muualta maailmasta ei saa jaloviinaa. Siinä se onnellisuuden salaisuus.

      Lainaa

    8. Kärsivä norsu 31.3.2026 5:44
      Tulos: -43 (97 ääntä)
      Kauhea poru polttoaineen hinnasta. Itsekkin kauhistelin aikanaan, mutta ukrainan sodan alkaessa dieselin noustessa 2,5€ huitteille huomasin etten ajanut tippaakaan vähempää, enkä ajautunut konkurssiin. Työn puolesta ajan paljon. Huvikseni en metriäkään. Omilla kilometreilläni kasvanut hinta teki noin 200€/ kk. Keskivertosuomalaisella satasen kieppeissä. Eihän tuota ilokseen maksa, mutta työssäläyvälle ei pitäisi olla mahdotonta. Kaikkein pienituloisimmilla harvoin on autoa edes käytössä ja jos ajaminen katkeaa polttoaineen hinnan nousuun, olisi se katkennut seuraavaan isoon auton remonttiinkikin.

      Lainaa

    9. Höskä hyttynen 31.3.2026 6:06
      Tulos: +68 (104 ääntä)
      Per Cladenius: Vaikka tuo väitöskirja voi vaikuttaa huvittavalta ensinäkemällä, se on silti aika varmasti tärkeää tutkimusta. Monet tutkimusalat eivät mm. hyväksy lähteenä maalaisjärkeä, vaan tarvitaan tutkimuksia, mielellään laadukkaita sellaisia. Mikä on järkevää koska raja on vedettävä johonkin, joten [...]
      Nimenomaan, tutkimuksia tehdään ihan senkin takia, että saadaa kumottua "maalaisjärjen" mukaisia uskomuksia. Esim. maalaisjärjen mukaan maapallo on litteä ja jos seilaa tarpeeksi kauas, niin tippuu reunalta. Ja maapallo on kaiken keskipiste. Aurinko kiertää maapalloa, näkeehän sen jo omilla silmillään ja pystyy päätteleen maalaisjärjellä.

      Lainaa

    10. Puolimakea orja 31.3.2026 6:31
      Tulos: +154 (156 ääntä)
      Höskä hyttynen: Nimenomaan, tutkimuksia tehdään ihan senkin takia, että saadaa kumottua "maalaisjärjen" mukaisia uskomuksia. Esim. maalaisjärjen mukaan maapallo on litteä ja jos seilaa tarpeeksi kauas, niin tippuu reunalta. Ja maapallo on kaiken keskipiste. Aurinko kiertää maapalloa, näkeehän sen jo omilla silmillään ja pystyy päätteleen maalaisjärjellä.
      Per Cladenius: Vaikka tuo väitöskirja voi vaikuttaa huvittavalta ensinäkemällä, se on silti aika varmasti tärkeää tutkimusta. Monet tutkimusalat eivät mm. hyväksy lähteenä maalaisjärkeä, vaan tarvitaan tutkimuksia, mielellään laadukkaita sellaisia. Mikä on järkevää koska raja on vedettävä johonkin, joten [...]
      Kyseisen väikkärin pointti oli matemaattinen malli, jolla jalkakäytävien liukkautta voi ennustaa. Kyseistä mallia käytetään nykyään liukkausvaroituksien antamiseen.

      Lainaa

    11. Kainalopierevä kaskelotti 31.3.2026 7:31
      Tulos: -38 (64 ääntä)
      Pensan hinta 👓: Tavallaan "pirteä" poikkeus ettei aina syytetä edellisiä hallituksia, eteenkään Sanna Marinin tekoja, vaan otetaan reippaasti katsaus tulevaisuuteen 😆. Muitten syy, aina. Ja itse ollaan vain uhri.
      Yks asia on syyttää hallitusta bensan hinnoista, mutta oletko nyt siis sitä mieltä että herra Jooa onkin itse syyllinen Iranin sotaan ja siitä aiheutuvaan polttoainekriisiin?

      Lainaa

    12. Kiero maksamakkara 31.3.2026 7:47
      Tulos: +48 (78 ääntä)
      Pensan hinta 👓: Tavallaan "pirteä" poikkeus ettei aina syytetä edellisiä hallituksia, eteenkään Sanna Marinin tekoja, vaan otetaan reippaasti katsaus tulevaisuuteen 😆. Muitten syy, aina. Ja itse ollaan vain uhri.
      Persut pähkinänkuoressa.

      Lainaa

    13. Kiva harakka 31.3.2026 8:49
      Tulos: +76 (82 ääntä)
      Puolimakea orja: Kyseisen väikkärin pointti oli matemaattinen malli, jolla jalkakäytävien liukkautta voi ennustaa. Kyseistä mallia käytetään nykyään liukkausvaroituksien antamiseen.
      Kiitos, olin myös tulossa selventämään.
      Tämähän on jo muutaman vuoden vanha juttu. Tällaisia otsikoita revittiin ja kommenteissa ja palstoilla oli ihan käsittämätöntä tekstiä. Suretti ihan hirveästi tekijän puolesta.

      Lainaa

    14. Puhekyvytön tomaatti 🍅 31.3.2026 8:55
      Tulos: -48 (66 ääntä)
      Elämme tasa-arvoisessa yhteiskunnassa jonka vahvuus ei ole siinä kuinka moni on onnellinen, vaan siinä kuinka harva on täysin onneton. Tämä järjestelmä on nyt kestämättömällä pohjalla ja tulee murenemaan kun siihen ei ole enää varaa.

      Lainaa

    15. Tulos: +53 (57 ääntä)
      Per Cladenius: Vaikka tuo väitöskirja voi vaikuttaa huvittavalta ensinäkemällä, se on silti aika varmasti tärkeää tutkimusta. Monet tutkimusalat eivät mm. hyväksy lähteenä maalaisjärkeä, vaan tarvitaan tutkimuksia, mielellään laadukkaita sellaisia. Mikä on järkevää koska raja on vedettävä johonkin, joten [...]
      Ainoa huvittava asia tuossa on tuo idiootti otsikko. Itse lehtiartikkeli käsitteli aihetta ihan hyvin ja jo siitä tuli selville että tutkimuksen aiheena oikeasti ole mikään päivänselvä jo äidinmaitoa juomalla opittu asia.

      Lainaa

    16. Puhekyvytön tomaatti 🍅 31.3.2026 10:01
      Tulos: -70 (88 ääntä)
      Per Cladenius: Vaikka tuo väitöskirja voi vaikuttaa huvittavalta ensinäkemällä, se on silti aika varmasti tärkeää tutkimusta. Monet tutkimusalat eivät mm. hyväksy lähteenä maalaisjärkeä, vaan tarvitaan tutkimuksia, mielellään laadukkaita sellaisia. Mikä on järkevää koska raja on vedettävä johonkin, joten [...]
      Tutkimuksista selviää myös tarkemmin kuinka paljon liukas keli lisää riskiä.
      Jännittävää on myös kun tulokset ovat odotettua päinvastaisia. Mutulla voisi kuvitella vaikka että öyhöttävät persut tulisivat iloisiksi Sanna Marinin kuolemasta, mutta tilastojen perusteella se onkin hyvesignaloiva vasemmisto jonka riemastuisi huomattavasti enemmän esim. Purran kuolemasta, jos siis tulokset Yhdysvalloista pätevät myös Suomeen. Hyvin samalla tavalla käyttäytyy vasemmisto meillä, että en olisi yllättynyt.

      Lainaa

    17. Särkevä jänis 31.3.2026 10:12
      Tulos: +77 (85 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Tutkimuksista selviää myös tarkemmin kuinka paljon liukas keli lisää riskiä. Jännittävää on myös kun tulokset ovat odotettua päinvastaisia. Mutulla voisi kuvitella vaikka että öyhöttävät persut tulisivat iloisiksi Sanna Marinin kuolemasta, mutta tilastojen perusteella se onkin hyvesignaloiva vasemmisto jonka [...]
      Fakta on kuitenkin se, että persujen kannattajien käyttämä kieli on huomattavan paljon törkeämpää kuin punavihreiden, noin yleisellä tasolla. Joskus heidän kommentteja lukiessa mietin, miten kukaan kehtaa kirjoittaa toisista ihmisistä noin.

      Lainaa

    18. Puhekyvytön tomaatti 🍅 31.3.2026 10:18
      Tulos: -32 (50 ääntä)
      Särkevä jänis: Fakta on kuitenkin se, että persujen kannattajien käyttämä kieli on huomattavan paljon törkeämpää kuin punavihreiden, noin yleisellä tasolla. Joskus heidän kommentteja lukiessa mietin, miten kukaan kehtaa kirjoittaa toisista ihmisistä noin.
      Niin on, ja uskon että siitä syntyy tämä illuusio. Vihan kohteeseen syntyy pakkomielle ja yhtäkkiä tuntuu tyhjältä kun se poistuu.

      Lainaa

    19. Itseasiassa 31.3.2026 10:23
      Tulos: +69 (79 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Tutkimuksista selviää myös tarkemmin kuinka paljon liukas keli lisää riskiä. Jännittävää on myös kun tulokset ovat odotettua päinvastaisia. Mutulla voisi kuvitella vaikka että öyhöttävät persut tulisivat iloisiksi Sanna Marinin kuolemasta, mutta tilastojen perusteella se onkin hyvesignaloiva vasemmisto jonka [...]
      Kuulostaa nut vahvalta yleistykseltä ja projisoinnilta. Yleensä kun jotain kauheaa tapahtuu, kaikista muista puolueista pahoitellaan tapahtumaa, mutta persut vetävät puolestaan välittömästi kehiin uhriutumisen, ilmastodenialismin ja maahanmuuton. Kun eivät muuhunkaan pysty.

      Lainaa

    20. Puhekyvytön tomaatti 🍅 31.3.2026 10:37
      Tulos: -64 (98 ääntä)
      Itseasiassa: Kuulostaa nut vahvalta yleistykseltä ja projisoinnilta. Yleensä kun jotain kauheaa tapahtuu, kaikista muista puolueista pahoitellaan tapahtumaa, mutta persut vetävät puolestaan välittömästi kehiin uhriutumisen, ilmastodenialismin ja maahanmuuton. Kun eivät muuhunkaan pysty.
      Persulogiikka tiedetään. Haluan nyt vähän puhkaista teidän omaa kuplaa.
      Wokelogiikkaa on hyvesignaloida kehopositiivisuudesta, kehorauhasta ja kaikkeen siihen liittyvästä. Sitten kuitenkin surutta käytetään kaikkia mahdollisia negatiivisia adjektiiveja Trumpin ulkonäöstä, spekuloidaan sukuelimen pienuudesta, lennätetään karikatyyri-ilmapalloja, jossa hän on pukeutunut pelkkään vaippaan, tehdään loukkaava alastonpatsas… kyllä te tiedätte miten tämä menee. 
      JD Vancea pilkataan kajaalin käytöstä, tehdään perättömiä homo- ja transvihjauksia pilkkamielessä jne.
      Tämä jotenkin oikeutetaan sillä että nämä ovat pahoja ihmisiä ja ITSE syyllisiä naisten loukkaamiseen tms.
      Ei. Ei ei ei. Eli onko myös OK vastustaa rasismia, mutta jos joku afrikkalainen on OIKEASTI paha, niin sitten n**keri kelpaakin haukkumasanaksi? Tekopyhää sanon minä. Joko se kehorauha on tai ei ole. Puuttukaa niihin oikeisiin asioihin, älkää ulkonäköön, jos sillä kerran hyvesignaloitte.

      Lainaa

    21. Puhekyvytön tomaatti 🍅 31.3.2026 10:47
      Tulos: -41 (51 ääntä)
      Itseasiassa: Kuulostaa nut vahvalta yleistykseltä ja projisoinnilta. Yleensä kun jotain kauheaa tapahtuu, kaikista muista puolueista pahoitellaan tapahtumaa, mutta persut vetävät puolestaan välittömästi kehiin uhriutumisen, ilmastodenialismin ja maahanmuuton. Kun eivät muuhunkaan pysty.
      En minä tätä päästä repinyt.

      Lainaa

    22. Räkäpää 31.3.2026 10:54
      Tulos: -5 (15 ääntä)
      Kärsivä norsu: Kauhea poru polttoaineen hinnasta. Itsekkin kauhistelin aikanaan, mutta ukrainan sodan alkaessa dieselin noustessa 2,5€ huitteille huomasin etten ajanut tippaakaan vähempää, enkä ajautunut konkurssiin. Työn puolesta ajan paljon. Huvikseni en metriäkään. Omilla kilometreilläni kasvanut hinta [...]
      Nyt on MaCCia päällä että lampaat söis.

      Lainaa

    23. Ryhdikäs hyttynen 31.3.2026 12:10
      Tulos: +37 (57 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Persulogiikka tiedetään. Haluan nyt vähän puhkaista teidän omaa kuplaa. Wokelogiikkaa on hyvesignaloida kehopositiivisuudesta, kehorauhasta ja kaikkeen siihen liittyvästä. Sitten kuitenkin surutta käytetään kaikkia mahdollisia negatiivisia adjektiiveja Trumpin ulkonäöstä, spekuloidaan sukuelimen pienuudesta, [...]
      Taitaa nyt trumpistia kiukuttaa kun enemmistö maailman maista ei jaa näkemystä kuinka hieno mies tässä on kyseessä.

      Lainaa

    24. It's a deal 31.3.2026 12:32
      Tulos: +45 (45 ääntä)
      Kärsivä norsu: Kauhea poru polttoaineen hinnasta. 
      Jos se vaikuttaisi vain huviajelun vähenemiseen, ongelmaa ei olisi. Valitettavasti se nostaa lähestulkoon kaikkia hintoja, joihin liittyy logistiikkaa ja kyllä joku kehittelee syyn, miksi asuntolainojen korkoakin pitää oikeastaan tarkistaa kun on öljykriisi. Ja sitten on vielä lämmitysöljy paikoittain käytössä.

      Lainaa

    25. Vaatimaton robotti 31.3.2026 12:33
      Tulos: +40 (62 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Persulogiikka tiedetään. Haluan nyt vähän puhkaista teidän omaa kuplaa. Wokelogiikkaa on hyvesignaloida kehopositiivisuudesta, kehorauhasta ja kaikkeen siihen liittyvästä. Sitten kuitenkin surutta käytetään kaikkia mahdollisia negatiivisia adjektiiveja Trumpin ulkonäöstä, spekuloidaan sukuelimen pienuudesta, [...]
      Tuo mitä sinä kutsut hyvesignaloinniksi on ihan vain hyviä käytöstapoja. Tietylle väestönosalle täysin tuntematon käsite. 
      Ja mitä tulee Trumpiin, hän ei ansaitse mitään kunnioitusta. Hän haukkuu aivan kaikkia jatkuvalla syötöllä mitä ihmeellisimmillä hakkumanimillä (oli otsaa jopa haukkua Kimiä lihavaksi, itse kun on varsinainen ballerina) ja on sellainen törkyturpa ettei vastaavaa politiikkoa ole koskaan nähty. Hän ansaitsee kaiken haukkumisen ja solvaamisen mitä kohdalleen sattuu. 

      Lainaa

    26. Puhekyvytön tomaatti 🍅 31.3.2026 12:34
      Tulos: -38 (54 ääntä)
      Ryhdikäs hyttynen: Taitaa nyt trumpistia kiukuttaa kun enemmistö maailman maista ei jaa näkemystä kuinka hieno mies tässä on kyseessä.
      Onko tämä trumpisti huoneessa kanssamme?

      Lainaa

    27. Puhekyvytön tomaatti 🍅 31.3.2026 12:35
      Tulos: -65 (87 ääntä)
      Vaatimaton robotti: Tuo mitä sinä kutsut hyvesignaloinniksi on ihan vain hyviä käytöstapoja. Tietylle väestönosalle täysin tuntematon käsite.  Ja mitä tulee Trumpiin, hän ei ansaitse mitään kunnioitusta. Hän haukkuu aivan kaikkia jatkuvalla syötöllä mitä ihmeellisimmillä hakkumanimillä (oli otsaa jopa haukkua Kimiä lihavaksi, itse kun [...]
      Eli jos Trump olisi musta, niin saatanan n**keri olisi OK?

      Lainaa

    28. Väsy siili 31.3.2026 12:55
      Tulos: +50 (72 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Eli jos Trump olisi musta, niin saatanan n**keri olisi OK?
      Sä olet kyllä tämän viikon isoin moka

      Lainaa

    29. Puhekyvytön tomaatti 🍅 31.3.2026 13:02
      Tulos: -45 (67 ääntä)
      Väsy siili: Sä olet kyllä tämän viikon isoin moka
      Siinäkö oli argumenttisi kokonaisuudessaan? Mahtaa ärsyttää, kun woketukselta romahtaa pohja heti kun vähän peräänkuuluttaa johdonmukaisuutta. Voitte raivomiinustaa niin paljon kuin huvittaa, ei se minua satuta 😘💋

      Lainaa

    30. Järkevä muovipussi 31.3.2026 13:42
      Tulos: -2 (44 ääntä)
      Unpopular opinion: tomaatti on yksi mun lempikommentoijista koska välillä tulee ihan hyviä ja asiallisia kommentteja, mutta koskaan ei tiedä mistä se yhtäkkiä pillastuu ja sitten kun mennään niin se on kyllä menoa 😅

      Lainaa

    31. Matkustava kivi 31.3.2026 13:57
      Tulos: +32 (44 ääntä)
      Vaatimaton robotti: Tuo mitä sinä kutsut hyvesignaloinniksi on ihan vain hyviä käytöstapoja. Tietylle väestönosalle täysin tuntematon käsite.  Ja mitä tulee Trumpiin, hän ei ansaitse mitään kunnioitusta. Hän haukkuu aivan kaikkia jatkuvalla syötöllä mitä ihmeellisimmillä hakkumanimillä (oli otsaa jopa haukkua Kimiä lihavaksi, itse kun [...]
        No, Trumpia voisi kunnioittaa siinä missä muitakin, ettei ulkonäköön meneviä kommentteja tarvitse ollenkaan, ei sellainen koskaan ole oikein hyvää käytöstä (opit ainakin lastentarhan opit hyvästä käytöksestä = wokea, nykyisin). Itse aina ajattelen, että jos joku heittäytyy hyökkääväksi toisen ulkomuodosta, niin voidaan olettaa, että parempia argumentteja ei sitten ole. Trump saa puolestani kaataa päälleen niin paljon itseruskettavaa ja syödä niin paljon hampurilaisia kuin ikinä vain haluaa, ei se hänestä onnetonta johtajaa tee, ongelma on se, että hän puhuu sekavia ja käyttäytyy sekavammin. Ulkomuotoon ei tarvitse puuttua, kun asia-argumenteilla tyyppiä vastaan täyttäisi useamman entisajan puhelinluettelon kokoisen opuksen. Kunniottavasti en aio hänestä henkilönä puhua, neutraalisti kuitenkin, koska asiat puhuvat puolestaan.

      Lainaa

    32. Tietty kalkkuna 31.3.2026 14:05
      Tulos: +4 (24 ääntä)
      Järkevä muovipussi: Unpopular opinion: tomaatti on yksi mun lempikommentoijista koska välillä tulee ihan hyviä ja asiallisia kommentteja, mutta koskaan ei tiedä mistä se yhtäkkiä pillastuu ja sitten kun mennään niin se on kyllä menoa 😅
      Onhan tämä tomaatti kyllä varsinainen viihdetähti.

      Lainaa

    33. Sinfoniaorkesteria johtava ananas 31.3.2026 14:22
      Tulos: +51 (63 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Persulogiikka tiedetään. Haluan nyt vähän puhkaista teidän omaa kuplaa. Wokelogiikkaa on hyvesignaloida kehopositiivisuudesta, kehorauhasta ja kaikkeen siihen liittyvästä. Sitten kuitenkin surutta käytetään kaikkia mahdollisia negatiivisia adjektiiveja Trumpin ulkonäöstä, spekuloidaan sukuelimen pienuudesta, [...]
      Oletko tullut ajatelleeksi, että ihmiset jotka haukkuvat trumppia läskiksi eivät ole samoja tyyppejä jotka toitottavat kehopositiivisuuden puolesta? Olet luonut Trumpin vastustajista mielikuvituksessasi jonkinlaisen olkinukkemonoliitin, johon yhdistät kaikki sinua ärsyttävät ominaisuudet ihmisissä. Oikeasti Trumpia poliittisesti vasemmalla oleva joukko on niin laaja spektri erilaisia mielipiteitä omaavia ihmisiä, että niistä ei oikein voi vetää tuollaista yleistävää olkiukkoa.

      Lainaa

    34. Puhekyvytön tomaatti 🍅 31.3.2026 14:33
      Tulos: -14 (48 ääntä)
      Matkustava kivi:   No, Trumpia voisi kunnioittaa siinä missä muitakin, ettei ulkonäköön meneviä kommentteja tarvitse ollenkaan, ei sellainen koskaan ole oikein hyvää käytöstä (opit ainakin lastentarhan opit hyvästä käytöksestä = wokea, nykyisin). Itse aina ajattelen, että jos joku heittäytyy hyökkääväksi toisen ulkomuodosta, niin [...]
      No nyt tuli asiaa,
      Sinfoniaorkesteria johtava ananas: Oletko tullut ajatelleeksi, että ihmiset jotka haukkuvat trumppia läskiksi eivät ole samoja tyyppejä jotka toitottavat kehopositiivisuuden puolesta? Olet luonut Trumpin vastustajista mielikuvituksessasi jonkinlaisen olkinukkemonoliitin, johon yhdistät kaikki sinua ärsyttävät ominaisuudet ihmisissä. Oikeasti Trumpia [...]
      Kyllä olen. Tietysti osa on eri ihmisiä, mutta olen monta kertaa ihan suoraan kommentoinut ihmisille joilla on someprofiilissa "bodypositivity / kehopositiivisuus" tms. että ei ole nyt ihan linjassa nämä "läski appelsiini" -kommentit viime viikon "kenenkään ulkonäköä ei tarvitse kommentoida" -avautumisen kanssa, ja saanut kunnon avautumiset siitä että Trumpia ei tarvitse kunnioittaa koska hölö-hölö. Sama mikä tuli tässäkin ketjussa heti: "hän ei ansaitse mitään kunnioitusta koska olen tekopyhä". Kyllä ne ovat nämä äänekkäimmät woket myös niitä äännekkäimpiä Trumpin haukkujia, usko pois. Rasismi on rasismia, homofobia on homofobiaa, ja läskiksi hakkuminen on läskiksi haukkumista. Ei sitä voi tehdä uskottavasti valikoiden ja samalla liehuttaa jotain moraalilippua.

      Lainaa

    35. Nimekäs pingviini 31.3.2026 14:45
      Tulos: +39 (49 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: No nyt tuli asiaa, Kyllä olen. Tietysti osa on eri ihmisiä, mutta olen monta kertaa ihan suoraan kommentoinut ihmisille joilla on someprofiilissa "bodypositivity / kehopositiivisuus" tms. että ei ole nyt ihan linjassa nämä "läski appelsiini" -kommentit viime viikon "kenenkään ulkonäköä ei tarvitse kommentoida" [...]
      Tämä mystinen woke on aina hauska. Nyt se on jo substantiivi.

      Lainaa

    36. Tulos: +32 (46 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Siinäkö oli argumenttisi kokonaisuudessaan? Mahtaa ärsyttää, kun woketukselta romahtaa pohja heti kun vähän peräänkuuluttaa johdonmukaisuutta. Voitte raivomiinustaa niin paljon kuin huvittaa, ei se minua satuta 😘💋
      Voi kultamussukka, kun olet tehnyt aika monta kertaa selväksi että sinua kiinnostaa nuo miinukset. Ja nyt teit sen taas uudestaan 😘💋

      Lainaa

    37. Per Cladenius 31.3.2026 15:57
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Toj Karin: Ainoa huvittava asia tuossa on tuo idiootti otsikko. Itse lehtiartikkeli käsitteli aihetta ihan hyvin ja jo siitä tuli selville että tutkimuksen aiheena oikeasti ole mikään päivänselvä jo äidinmaitoa juomalla opittu asia.
      Toki, mutta mun pointti oli enemmänki että myös näiden "äidinmaidossa opittujen" perusasioiden tutkiminen on tärkeää, koska 'se nyt vaan on niin' on huono perustelu kaikkialla, mutta erityisesti tieteenteossa.

      Lainaa

    38. Väsy siili 31.3.2026 17:10
      Tulos: +24 (36 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Siinäkö oli argumenttisi kokonaisuudessaan? Mahtaa ärsyttää, kun woketukselta romahtaa pohja heti kun vähän peräänkuuluttaa johdonmukaisuutta. Voitte raivomiinustaa niin paljon kuin huvittaa, ei se minua satuta 😘💋
      Ei ollut argumentti ollenkaan, kun en rupea seinälle puhumaan. Oli vaan erittäin selvä asia kaikille paitsi sulle.  Sulle on ihan turha yrittää sanoa mitään kun sä olet jo päätökset tehnyt, vaikka sulle mitä todistusainestoa tois tai näyttäs se ei kiinnosta, koska "vain MINÄ olen oikeassa".

      Lainaa

    39. Violetti muurahainen 31.3.2026 17:37
      Tulos: -24 (32 ääntä)
      Per Cladenius: Vaikka tuo väitöskirja voi vaikuttaa huvittavalta ensinäkemällä, se on silti aika varmasti tärkeää tutkimusta. Monet tutkimusalat eivät mm. hyväksy lähteenä maalaisjärkeä, vaan tarvitaan tutkimuksia, mielellään laadukkaita sellaisia. Mikä on järkevää koska raja on vedettävä johonkin, joten [...]
      No niinpä! Seuraava väitöskirja voisi koskea sitä, miten liukasta vaikuttaa olevan enemmän kylmään kuin lämpimään vuodenaikaan.

      Lainaa

    40. Halukas haukka 31.3.2026 17:43
      Tulos: +19 (27 ääntä)
      Itseasiassa: Kuulostaa nut vahvalta yleistykseltä ja projisoinnilta. Yleensä kun jotain kauheaa tapahtuu, kaikista muista puolueista pahoitellaan tapahtumaa, mutta persut vetävät puolestaan välittömästi kehiin uhriutumisen, ilmastodenialismin ja maahanmuuton. Kun eivät muuhunkaan pysty.
      Äläs nyt: Kyllä siellä välillä myös irvaillaan uhreille

      Lainaa

    41. Tietty kalkkuna 31.3.2026 18:11
      Tulos: +4 (20 ääntä)
      Väsy siili: Ei ollut argumentti ollenkaan, kun en rupea seinälle puhumaan. Oli vaan erittäin selvä asia kaikille paitsi sulle.  Sulle on ihan turha yrittää sanoa mitään kun sä olet jo päätökset tehnyt, vaikka sulle mitä todistusainestoa tois tai näyttäs se ei kiinnosta, koska "vain MINÄ olen oikeassa".
      Niin se narsistin mieli toimii.

      Lainaa

    42. Autuas hylje 31.3.2026 19:39
      Tulos: +8 (22 ääntä)
      Politiikan voisi jättää pois näistä mokista.

      Lainaa

    43. Eksakti kilpikonna 31.3.2026 20:12
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Muualta maailmasta ei saa jaloviinaa. Siinä se onnellisuuden salaisuus.
      Mulla on mennyt ihan toisin päin. Mitä vähemmän jallua, sitä parempi ja onnellisempi olotila. Joka ainoa kerta kun jallua on kulutettu on tullut sen lyhyen hilpeän hetken hinnaksi monen päivän alakulo ja on hävettänyt vielä viikkojenkin päästä.

      Lainaa

    44. Jalkineeton vadelma 31.3.2026 20:15
      Tulos: +24 (34 ääntä)
      Tietty kalkkuna: Onhan tämä tomaatti kyllä varsinainen viihdetähti.
      Se on välissä ihan käyttäytynytkin mutta nyt sillä taas otti tuo WOKE niin silmiin jostain, että on ollut sotajalalla ainakin viikon. Melkein voisi arvata että Räsäsen Päivin tuomio liittyy. Nähnyt jossain jokun WOKETTAJAN iloitsevan, niin nyt on mieli musta ja persahti täysin 🤷🏻‍♀️

      Lainaa

    45. Meren syvyyksistä nostettu jääkarhu 31.3.2026 20:16
      Tulos: +25 (37 ääntä)
      Autuas hylje: Politiikan voisi jättää pois näistä mokista.
      Tuo Tomaatti ollut aikaisemminkin jauhamassa turhaan politiikkaa. Varsinkin politiikkaa josta tietää että saa vastauksia. Taitaa vaan olla ragebater Tai sitten muuten vaa pudotettu lapsena liian monta kertaa

      Lainaa

    46. Juopunut papaija 31.3.2026 20:21
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Harhautetaan keskustelua pois "Tomaattishowsta" ja heitetään uusi tutkimuksen aihe: Lisääkö jäätelönmyynti hukkumisia 😆

      Lainaa

    47. Tulos: +22 (28 ääntä)
      Juopunut papaija: Harhautetaan keskustelua pois "Tomaattishowsta" ja heitetään uusi tutkimuksen aihe: Lisääkö jäätelönmyynti hukkumisia 😆
      Ainut kerta kun meinasin hukkua oli sama päivä, jopa vain noin tunnin sisällä, kun ostettiin tötteröt iltapäivällä iltapäivälehtien suosimalla rantsulla. Eli kyllä siinä jotain perää on. Se varmaan ei vaikuta mitenkään että oltiin kaverien kanssa pienessä humalassa ja otettiin uimakilpa kuka kerkeää ensimmäisenä uimaan saareen joka rannalta näkyy. Tai sillä että kaveri väsähti ja yritti käyttää minua kellukkeena ja vetää molemmat hädissään veden alle. EI, minä syytän rommirusinajätskiä. #ehkeikaikkijädet

      Lainaa

    48. Tietämätön vuohi 31.3.2026 21:52
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Nosht Sherlock 🕵🏻‍♂️: Kaikesta sitä voi väitöskirjan tehdä... 🤷🏻‍♀️
      Eiköhän siinä ole selvitetty hieman tarkemminkin, miten se keli vaikuttaa onnettomuuksiin.

      Lainaa

    49. Väsy siili 31.3.2026 22:24
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Tietämätön vuohi: Eiköhän siinä ole selvitetty hieman tarkemminkin, miten se keli vaikuttaa onnettomuuksiin.
      Tai liekkö jopa väitelty miten sitä voisi ennaltaehkäistä 😌

      Lainaa

    50. Autuas hylje 31.3.2026 22:29
      Tulos: -8 (16 ääntä)
      Meren syvyyksistä nostettu jääkarhu: Tuo Tomaatti ollut aikaisemminkin jauhamassa turhaan politiikkaa. Varsinkin politiikkaa josta tietää että saa vastauksia. Taitaa vaan olla ragebater Tai sitten muuten vaa pudotettu lapsena liian monta kertaa
      En tarkoittanut tomaattia vaan ylläpitäjiä.

      Lainaa

    51. Vesisateeton kala 1.4.2026 2:06
      Tulos: -17 (29 ääntä)
      Tomaatti trollaa teitä ihan 6-0! Miten ihmisillä voi mennä herne noin syvälle nenään jonkun randomin sanomisista? Miten te pärjäätte IRL? Tuntuu ihan uskomattomalta. Oletteko noin hermoheikkoja todellisessa elämässäkin? Itse olen keskitien kulkija, ja ääripäiden jutut menee toisesta korvasta sisään, ja toisesta ulos. Lähinnä säälien seurannut tuttujenkin mesoamista molemmin puolin.

      Lainaa

    52. Pinkee Hemppi 1.4.2026 2:43
      Tulos: -15 (15 ääntä)
      Per Cladenius: Vaikka tuo väitöskirja voi vaikuttaa huvittavalta ensinäkemällä, se on silti aika varmasti tärkeää tutkimusta. Monet tutkimusalat eivät mm. hyväksy lähteenä maalaisjärkeä, vaan tarvitaan tutkimuksia, mielellään laadukkaita sellaisia. Mikä on järkevää koska raja on vedettävä johonkin, joten [...]
      Haist

      Lainaa

    53. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Matkustava kivi:   No, Trumpia voisi kunnioittaa siinä missä muitakin, ettei ulkonäköön meneviä kommentteja tarvitse ollenkaan, ei sellainen koskaan ole oikein hyvää käytöstä (opit ainakin lastentarhan opit hyvästä käytöksestä = wokea, nykyisin). Itse aina ajattelen, että jos joku heittäytyy hyökkääväksi toisen ulkomuodosta, niin [...]
      Ihan samaa mieltä. On kommentoinnin köyhyyttä olla puuttumatta itse asiaan ja kommentoida siihen liittymättömiä asioita. Samaten on mielestäni lapsellista perustella kyseistä käytöstä sillä, että koska toinenkin puhuu rumasti, niin minäkin voin.
       
      Veikkaan että tässäkin tulee myös taas esiin se ihmisen ongelma netin kanssa; ei tajuta että puhutaan periaatteessa koko maailmalle, vaan puhutaan kuten puhuttaisiin ystäväporukan kesken. Toisin sanoen avaudutaan ja päästellään höyryjä kuten voisi tehdä vaikka kaverien kanssa, ja miten ei ikinä puhuttaisi vaikkapa satapäisen yleisön edessä. Toki poikkeuksia tähänkin on, kuten Trump itse.

      Lainaa

    54. Pelimaailmasta karannut lintu 1.4.2026 10:32
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Kyllä se äärioikeisto osaa iloita kuolemista. Tässä persujen/äärikristittyjen messias näyttää esimerkkiä: Trump iloitsi arvostetun FBI-johtajan kuolemasta. Robert Mueller on kuollut – Trump: ”Olen iloinen”

      Lainaa

    55. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Per Cladenius: Toki, mutta mun pointti oli enemmänki että myös näiden "äidinmaidossa opittujen" perusasioiden tutkiminen on tärkeää, koska 'se nyt vaan on niin' on huono perustelu kaikkialla, mutta erityisesti tieteenteossa.
      Joo, ollaan siitä samaa mieltä. Mielestäni en väittänyt sitä pointtia vastaan.

      Lainaa

    56. Puhekyvytön tomaatti 🍅 1.4.2026 11:30
      Tulos: -19 (23 ääntä)
      Pelimaailmasta karannut lintu: Kyllä se äärioikeisto osaa iloita kuolemista. Tässä persujen/äärikristittyjen messias näyttää esimerkkiä: Trump iloitsi arvostetun FBI-johtajan kuolemasta. Robert Mueller on kuollut – Trump: ”Olen iloinen”
      Onko joku muuta väittänyt? Mutta se on 24 % vs 3 %.

      Lainaa

    57. rottanpää 1.4.2026 11:53
      Tulos: +20 (30 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Wokelogiikkaa on hyvesignaloida kehopositiivisuudesta, kehorauhasta ja kaikkeen siihen liittyvästä. Sitten kuitenkin surutta käytetään kaikkia mahdollisia negatiivisia adjektiiveja Trumpin ulkonäöstä, spekuloidaan sukuelimen pienuudesta, lennätetään karikatyyri-ilmapalloja, jossa hän on pukeutunut pelkkään vaippaan, tehdään loukkaava alastonpatsas
      Harvinaista, mutta kerrankin olen tomaatin kanssa samaa mieltä. En tiedä, näkyykö tämä muualla somessa, mutta ainakin tiktokissa (sillon kun sitä vielä käytin) tämä oli aivan *todella* yleistä. Siinä tiktok-kuplassa, jonka algoritmi oli mulle löytänyt (joka oli siis leftist-kupla), saatettiin yhdessä videossa (ja sen kommenteissa) ensin pilkata Trumpin ulkonäköä tms. pinnallista asiaa, ja heti seuraavassa päivitellä ja kauhistella sitä, että konservatiivit nauravat Harrisin naurulle aivan kuin sillä olisi mitään merkitystä. 
      Vaatimaton robotti:
      Ja mitä tulee Trumpiin, hän ei ansaitse mitään kunnioitusta. Hän haukkuu aivan kaikkia jatkuvalla syötöllä mitä ihmeellisimmillä hakkumanimillä (oli otsaa jopa haukkua Kimiä lihavaksi, itse kun on varsinainen ballerina) ja on sellainen törkyturpa ettei vastaavaa politiikkoa ole koskaan nähty. Hän ansaitsee kaiken haukkumisen ja solvaamisen mitä kohdalleen sattuu. 
      Trump ei minustakaan ansaitse mitään kunnioitusta, ja todellakin ansaitsee haukkuja. Siis todellakin jopa haukkuja, ei vain pelkkää kritiikkiä. Mutta ne haukut tulisi kohdistaa niihin asioihin, jotka ovat sen ansainneet, ei ihan mihin tahansa. Nimittäin jos teet pilaa vaikkapa Trumpin lihavuudesta, teet samalla pilaa lihavuudesta yleensäkin. Heität muutkin lihavat siinä niin sanotusti bussin alle. Kun Trumpin pahuudella ei ole mitään tekemistä hänen lihavuutensa kanssa, Trumpin lihavuuden pilkkaaminen kohdistuu silloin itse lihavuuteen.
      Trumpin ulkonäön ym. pilkkaamisessa mua ärsyttää sekin, että kun Trump-vihaan on aivan oikeitakin syitä pilvin pimein, niin miksi ihmeessä sitten pitää takertua niihin täysin merkityksettömiin puoliin?

      Lainaa

    58. Puhekyvytön tomaatti 🍅 1.4.2026 12:26
      Tulos: -15 (27 ääntä)
      rottanpää: Harvinaista, mutta kerrankin olen tomaatin kanssa samaa mieltä. En tiedä, näkyykö tämä muualla somessa, mutta ainakin tiktokissa (sillon kun sitä vielä käytin) tämä oli aivan *todella* yleistä. Siinä tiktok-kuplassa, jonka algoritmi oli mulle löytänyt (joka oli siis leftist-kupla), saatettiin yhdessä videossa (ja sen [...]
      Hienoa 👍 tämä on juuri se pointti! Hämmentävää, että maalaisjärkeen, hyviin käytöstapoihin, tilastoihin ja tieteeseen nojautuvat mielipiteeni leimataan jatkuvasti ääriajatteluksi.

      Lainaa

    59. Tulos: +22 (26 ääntä)
      Persujen äänestäjät on kyllä erikoista porukkaa. Valitetaan, että köyhyys on täysin yksilöstä itsestä johtuva asia ja pitäisi vaan mennä tienaamaan paremmin. Samalla myös valitetaan, että bensa on liian kallista. Voisiko siis nämä kalliista bensasta valittajat vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä lempipuolueensa toiveen mukaisesti eli menisi tienaamaan enemmän. Sitten ei bensakaan tuntuisi enää niin kalliilta.

      Lainaa

    60. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Tutkimuksista selviää myös tarkemmin kuinka paljon liukas keli lisää riskiä. Jännittävää on myös kun tulokset ovat odotettua päinvastaisia. Mutulla voisi kuvitella vaikka että öyhöttävät persut tulisivat iloisiksi Sanna Marinin kuolemasta, mutta tilastojen perusteella se onkin hyvesignaloiva vasemmisto jonka [...]
      Ai vähän niin kuin ne Republikaanit, jotka suuttuivat kaikille jotka eivät viettäneet kolmen päivän suruaikaa Kirkin kuoleman jälkeen, mutta sanoivat suoraan olevansa iloisia kun Mueller kuoli?

      Lainaa

    61. Puhekyvytön tomaatti 🍅 1.4.2026 13:55
      Tulos: -22 (24 ääntä)
      Hupiukko: Persujen äänestäjät on kyllä erikoista porukkaa. Valitetaan, että köyhyys on täysin yksilöstä itsestä johtuva asia ja pitäisi vaan mennä tienaamaan paremmin. Samalla myös valitetaan, että bensa on liian kallista. Voisiko siis nämä kalliista bensasta valittajat vaan ottaa itseään niskasta [...]
      Edelleen 3 %vs 24 %. Ettekö ymmärrä prosentteja vai tilastoja, vai luotatteko muuten vaan enemmän mutuiluun?

      Lainaa

    62. Epäonnistunut leppäkerttu 2.4.2026 0:34
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      Höpö: EI, minä syytän rommirusinajätskiä. #ehkeikaikkijädet
      Sietääkin syyttää, koska melkein ansaitsee hukkua jos valitsee kaikkien ihanien jäätelömakujen sijaan rommirusinan.

      Lainaa

    63. Hento lintu 2.4.2026 12:03
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Persulogiikka tiedetään. Haluan nyt vähän puhkaista teidän omaa kuplaa. Wokelogiikkaa on hyvesignaloida kehopositiivisuudesta, kehorauhasta ja kaikkeen siihen liittyvästä. Sitten kuitenkin surutta käytetään kaikkia mahdollisia negatiivisia adjektiiveja Trumpin ulkonäöstä, spekuloidaan sukuelimen pienuudesta, [...]
      Mutta millä perusteella tuo on "wokelogiikkaa"? Mitä ihmeen tekemistä noilla asioilla on "woken" kanssa? Mitä ylipäänsä tarkoitat " wokella"?

      Lainaa

    64. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Kuriton maito: Olen muuten samaa mieltä, mutta mitä se muita valtioita liikuttaa?
      Siis oletat että vain meitä suomalaisia harmittaa korkeat polttoaineen hinnat? Miksi sinä ajattelet asian olevan näin että se johtuisi kansalaisuudesta jos tietyn artikkelin korkea hinta harmittaa? Odotan suurella mielenkiinnolla vastausta.

      Lainaa

    65. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Hienoa 👍 tämä on juuri se pointti! Hämmentävää, että maalaisjärkeen, hyviin käytöstapoihin, tilastoihin ja tieteeseen nojautuvat mielipiteeni leimataan jatkuvasti ääriajatteluksi.
      Kyseessä ei läheskään aina ole tuo asia. Vaan onnettomaan tapaasi tuoda asia esille täsmentämättä mitä yrität sanoa. Luulen että siinä on takana joku sellainen juttu että luulet saavasi sillä jotain todistusaineistoa että suht järkevää mielipidettä miinustetaan woketuksen nimissä vaikka sitä miinustetaan sen takia että se on täyttä paskaa.
      "Wokelogiikkaa on hyvesignaloida kehopositiivisuudesta, kehorauhasta ja kaikkeen siihen liittyvästä. Sitten kuitenkin surutta käytetään kaikkia mahdollisia negatiivisia adjektiiveja Trumpin ulkonäöstä, spekuloidaan sukuelimen pienuudesta, lennätetään karikatyyri-ilmapalloja, jossa hän on pukeutunut pelkkään vaippaan, tehdään loukkaava alastonpatsas… kyllä te tiedätte miten tämä menee. "
      Juuri tällä tavalla. Lyttäät järkevän maailmanmenoa seuraavan tiedostavan ajatusmallin mitä tämä woke on silloin kun sitä ei käytä pelkkänä haukkumasanana joka kohdistuu tähän canceloija porukkaan jota tuossa porukassa kumminkin on jonkin verran kuten öyhöjä persuissa. Persuja äänesti parhaimmillaan melkein viidennes kansasta eikä niin iso osa ole rasisstiöyhöjä mitenkään. Eli silloin kun termistö on häilyvä ja ymmärrys kokonaisuudesta on huono sekä kommentointitapa on äärimmäisen hyökkäävä niin miinusta tulee eikä järkevää keskustelua tärkeän asian ympärille synny.
      Sillä ei toki ole sinulle merkitystä vaan pidät tärkeämpänä sitä että saat kokea olevasi asiassa oikeassa. Se nähtiin aikanaan kun sain sinut keskustelemaan yhdestä aiheesta jossa osoitin sinun olevan väärässä ja sen että faktasi eivat olleet faktoja. Suutuit niin paljon että pidit kahden viikon tauon. Eli haluat saada tietoisesti nekin miinustelemaan jotka ovat samaa mieltä tai vaihtoehtoisesti et hallitse tunteitasi sen vertaa että pystyisit kirjoittamaan asiallisesti. Se että kirjoittaa pitkän viestin niin suuren raivon vallassa ettei saa oikeaa asiaansa sanottua on jopa hieman pelottavaa. Luulen kuitenkin että todennäköisemmin kyseessä on tarkoituksenmukainen provokaatio joka sekin kyllä on aika erikoinen tapa toimia. Öyhöttää nyt kuin kaikista hitain persu ajaakseen asiaansa on todella hämmentävää.

      Lainaa

    66. Hoikka mango 7.4.2026 12:03
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Persulogiikka tiedetään. Haluan nyt vähän puhkaista teidän omaa kuplaa. Wokelogiikkaa on hyvesignaloida kehopositiivisuudesta, kehorauhasta ja kaikkeen siihen liittyvästä. Sitten kuitenkin surutta käytetään kaikkia mahdollisia negatiivisia adjektiiveja Trumpin ulkonäöstä, spekuloidaan sukuelimen pienuudesta, [...]
      Tuo sun tapa keksiä päästäsi mielikuvitusvihollisia joihin viittaat kollektiivipronominilla 'te' kuulostaa huolestuttavan psykoottiselta maniakäytökseltä

      Lainaa

    67. Tulos: +1 (1 ääni)
      Per Cladenius: Vaikka tuo väitöskirja voi vaikuttaa huvittavalta ensinäkemällä, se on silti aika varmasti tärkeää tutkimusta. Monet tutkimusalat eivät mm. hyväksy lähteenä maalaisjärkeä, vaan tarvitaan tutkimuksia, mielellään laadukkaita sellaisia. Mikä on järkevää koska raja on vedettävä johonkin, joten [...]
      mutta kun tuolla tutkimuksella ei ole arvoa jos ei ole vertais-tutkimuksia.  Yksi tutkimus ja tulos ei tee asiata "totta"

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: bensan hinta, hallitus, lisääntyä, liukas keli, liukastella, maailman onnellisin, uutiset, yksin asuvat miehet

  • Uusimmat

  • Kategoriat