Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 198

Ikiteini – kirous vai kohteliaisuus?
Vanhempainilta, osa 198

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 74 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kuoreton sonni 26.3.2026 0:02
      Tulos: -43 (77 ääntä)
      Culassi.

      Lainaa

    2. Talvehtiva vaatekappale 26.3.2026 0:04
      Tulos: -17 (53 ääntä)
      Gebab eli Gyrös

      Lainaa

    3. Tulos: +127 (141 ääntä)
      Grillimakkara, grillikyljys, grillivarras... Oispa jo kesä...

      Lainaa

    4. Tupeksiva banaani 26.3.2026 0:28
      Tulos: +95 (103 ääntä)
      Gumbo

      Lainaa

    5. Varreton siili 26.3.2026 0:28
      Tulos: +103 (107 ääntä)
      Seuraavassa facepäivityksessä näemme Marilta 4100 kuvaa :)

      Lainaa

    6. Pumpattu paarma 26.3.2026 0:31
      Tulos: +167 (201 ääntä)
      Ehkä huldan päivityksessä vaivasi ihmisiä se että kuvassa noin 50v paidaton nainen huulet törröllään ja ainoa teinimäinen asia oli paksut ripsienpidennykset. Toki ei kannattaisi sanoa mitään jos ei hyvää sanottavaa, mutta ehkä jengi halusi tuoda ilmi sen että ei ole aloittajan kanssa samaa mieltä asiasta ja ei kannata ehkä ottaa satunnaista vitsinä sanottua teinikehua kauhean totena.

      Lainaa

    7. Meluisa norppa 26.3.2026 0:59
      Tulos: +227 (249 ääntä)
      Herranjumala, oma ikä lähentelee kolmeakymppiä ja toivon todella, että näytän ikäseltäni. Huolestuttavaa, miten moni toivoo näyttävänsä lapselta. Yhteiskunta on hyvin onnistunut iskostamaan naisiin sen, että ikääntyminen ja sen näkyminen on kauhein asia mitä nainen voi tehdä.

      Lainaa

    8. Gambina girl 26.3.2026 1:10
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Jeee bileet!

      Lainaa

    9. Marinoitu sakaali 26.3.2026 1:19
      Tulos: +68 (68 ääntä)
      Gin&tonic alkuruoaksi, kiitos.

      Lainaa

    10. Tulos: -35 (139 ääntä)
      Pumpattu paarma: Ehkä huldan päivityksessä vaivasi ihmisiä se että kuvassa noin 50v paidaton nainen huulet törröllään ja ainoa teinimäinen asia oli paksut ripsienpidennykset. Toki ei kannattaisi sanoa mitään jos ei hyvää sanottavaa, mutta ehkä jengi halusi tuoda ilmi sen että ei ole aloittajan kanssa samaa [...]
      Siis näitkö alkuperäisen päivityksen? Pikselöidyssä kuvassa nainen näyttää nuorehkolta. Ei mielestäni 50-vuotiaalta vaan voisi vähän alle kolmekymppisestä mennä. Ehkä on jotain 35, jos hänellä on rippikouluikäinen lapsi ja on aika nuorena lapsen saanut.
      Kuvasta ei myöskään näy, että hän olisi ilman paitaa. Itse oletin, että hänellä on olkaimeton juhlamekko. Englannin prinsessa Annesta otettiin vastaava "paidaton" kuva aikoinaan - näin opin Crown-sarjasta.
      Hiustyyli, ripset ja poseeraus tuovat mieleen nuoren ihmisen. Samoin kroppa. Aika moni meistä keski-ikäisistä on vähän plösähtäneitä - kyllä, puhun itsestäni. Eivät kaikki tietenkään, mutta nuorissa on enemmän hoikkia. Jos joku on teiniksi sanonut, niin tietysti nämä asiat ovat vaikuttaneet, mutta mitä sitten? 
      Ei tuosta päivityksestä käy ollenkaan myöskään ilmi, että kirjoittaja olisi kauhean tosissaan TAI että teiniksi luuleminen olisi jotenkin kauhean hienoa hänestä. Näyttää kepeältä jutulta. Ehkä on ollut huvittunut, jos joku on tällaisen virheen tehnyt - ja miksi ei olisi tehnyt, jos ei katso tarkkaan. Ei kaikille meille ole niin kirkkaana mielessä, onko joku nyt 15, 25 vai jopa 35. Kaikki alkavat tuntua nuorilta. Näkö voi olla heikko myös. Tai sitten on sanottu vitsillä tuon tyylin takia, ja vitsi on päivityksessä toistettu.
      Kommentoijat vaikuttavat puisevan ylivakavilta törpöiltä.

      Lainaa

    11. Kivulias matelija 26.3.2026 2:10
      Tulos: +109 (119 ääntä)
      Meluisa norppa: Herranjumala, oma ikä lähentelee kolmeakymppiä ja toivon todella, että näytän ikäseltäni. Huolestuttavaa, miten moni toivoo näyttävänsä lapselta. Yhteiskunta on hyvin onnistunut iskostamaan naisiin sen, että ikääntyminen ja sen näkyminen on kauhein asia mitä nainen voi tehdä.
      Olen itse yli 30v ja naapurini luulee minun olevan yläasteella. Se ei kyllä varsinaisesti tuntunut hienolta, oli pikemminkin viikon wtf-hetki. Yritä siinä olla vakavastiotettava aikuinen töissä tuon sutkauksen jälkeen.

      Lainaa

    12. Pöhlä maahinen 26.3.2026 2:20
      Tulos: +49 (57 ääntä)
      Kyöpeli: Siis näitkö alkuperäisen päivityksen? Pikselöidyssä kuvassa nainen näyttää nuorehkolta. Ei mielestäni 50-vuotiaalta vaan voisi vähän alle kolmekymppisestä mennä. Ehkä on jotain 35, jos hänellä on rippikouluikäinen lapsi ja on aika nuorena lapsen saanut. Kuvasta ei myöskään näy, että hän olisi ilman paitaa. Itse [...]
      Eiköhän kaikki Threadsissä kävijät nähneet sen kuvan ja omakin veikkaus vähän alle tai päälle 50. Toki saattoi olla vaikka 35 vuotias, mutta omaan silmään näytti että laittautunut "teiniksi". En ainakaan itse näin 40 vuotiaana haluisi näyttää teiniltä, enkä koita näyttää nuoremmalta kuin olen.

      Lainaa

    13. Hurjistunut katkarapu 26.3.2026 2:36
      Tulos: +93 (107 ääntä)
      Siis mikä ihmeen tapa ilmaista kellonaika tuo 12.-17.00 on?? Nopealla vilkaisulla katsoin ensin että tuo 12 viittasi päivämäärässä vuoteen ja ajattelin että moka oli väärän vuoden lipsahtaminen kutsuun.

      Lainaa

    14. Pompöösi minkki 26.3.2026 2:49
      Tulos: +112 (114 ääntä)
      Tää sama nainen ihmettelee ties miten monessa langassa ja ryhmässä kuinka hän näyttää nuorelta.

      Lainaa

    15. Klooraamaton riepu 26.3.2026 4:56
      Tulos: +51 (91 ääntä)
      Kyöpeli: Siis näitkö alkuperäisen päivityksen? Pikselöidyssä kuvassa nainen näyttää nuorehkolta. Ei mielestäni 50-vuotiaalta vaan voisi vähän alle kolmekymppisestä mennä. Ehkä on jotain 35, jos hänellä on rippikouluikäinen lapsi ja on aika nuorena lapsen saanut. Kuvasta ei myöskään näy, että hän olisi ilman paitaa. Itse [...]
      Okei Hulda.

      Lainaa

    16. Dekatentti Lohikäärme 26.3.2026 5:13
      Tulos: +63 (71 ääntä)
      Pompöösi minkki: Tää sama nainen ihmettelee ties miten monessa langassa ja ryhmässä kuinka hän näyttää nuorelta.
      Kuka milläkin niitä sulkia hattuunsa kerää. Jotenkin surullista.

      Lainaa

    17. Liittoutumaton pussieläin 26.3.2026 5:14
      Tulos: +47 (63 ääntä)
      Niin no, ite oon 30+ ja ihan hyvillään olen jos kaupan kassa kysyy välillä paperit 😄

      Lainaa

    18. Matkustava kivi 26.3.2026 6:35
      Tulos: +30 (46 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Niin no, ite oon 30+ ja ihan hyvillään olen jos kaupan kassa kysyy välillä paperit 😄
        Myönnän toki, että itsekin olen niellyt koukkuineen kaikkineen tämän kulttuurimme nuoruushömpötyksen. Kun menin huomattavasti päälle kolmekymppisenä ostamaan vapun aikaan skumppaa, kassa totesi "paperit" hyvin nyrpeästi. "Paperit?" "Niin, eikö neiti tiedä, että kaikilta alle kolmekymmenvuotialita kysytään paperit. "Joo, tiedän, en vain odottanut. Kas tässä. Enkä ole enää hetkeen ollut neitikään". Ja sitten kassan kanssa nauroimme, koska odotus-tulos oli niin hassu, ja otin koko jutun hilpeänä kohteliaisuutena. (Luultavasti asialla oli paljonkin tekemistä sen kanssa, että opiskelijat juuri järjestivät piknikkejään). 
        Mutta jos joku luulisi _teiniksi_, olisin kyllä enempi loukkaantunut.

      Lainaa

    19. Komia ilonpilaaja 26.3.2026 6:48
      Tulos: +74 (82 ääntä)
      Minä olen 62 enkä keksi yhtään syytä, miksi en haluaisi näyttää juuri sen ikäiseltä kuin olen. Koska ei se ikäiseltä muutu siitä kuitenkaan. Mieluummin olen terve ja hyväkuntoinen, naamataulu viis. Se terveys ja hyvä kunto on tärkeää omaa hyvää oloa varten, ei muita varten. G- ruokia: Gulassi.

      Lainaa

    20. Vehmas kotieläin 26.3.2026 7:18
      Tulos: +51 (61 ääntä)
      Sivuhuomiona sekin, että kutsutaanko rippijuhliin useinkin vieraita, jotka eivät ennestään tunne isäntäväkeä (jotta edes teoriassa voisivat luulla perheen äitiä teiniksi)?

      Lainaa

    21. Ystävien kesken raataja 26.3.2026 7:32
      Tulos: +54 (54 ääntä)
      Vehmas kotieläin: Sivuhuomiona sekin, että kutsutaanko rippijuhliin useinkin vieraita, jotka eivät ennestään tunne isäntäväkeä (jotta edes teoriassa voisivat luulla perheen äitiä teiniksi)?
      Jospa tää on tapahtunut kirkossa, jossa on paikalla muutkin konfirmoivat läheisineen?

      Lainaa

    22. Mauton ahven 26.3.2026 7:40
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Vehmas kotieläin: Sivuhuomiona sekin, että kutsutaanko rippijuhliin useinkin vieraita, jotka eivät ennestään tunne isäntäväkeä (jotta edes teoriassa voisivat luulla perheen äitiä teiniksi)?
      Varmaan siellä kirkolla tapahtunut tämä teiniksi luuleminen.

      Lainaa

    23. Hampaaton sika 26.3.2026 8:33
      Tulos: +82 (84 ääntä)
      Olen itsekin tavannut ihmisiä, joilla ikää on vaikka kuinka, mutta käytöksen perusteella luulisi ihan teiniksi. Ja vielä huonokäytöksiseksi sellaiseksi.

      Lainaa

    24. Valokuvasta karannut leppäkerttu 26.3.2026 8:45
      Tulos: +46 (48 ääntä)
      Hampaaton sika: Olen itsekin tavannut ihmisiä, joilla ikää on vaikka kuinka, mutta käytöksen perusteella luulisi ihan teiniksi. Ja vielä huonokäytöksiseksi sellaiseksi.
      Ehkä Huldan käytös vastasi teinien käytöstä. Puhelin kädessä koko ajan.

      Lainaa

    25. Avarakatseinen mehiläinen 26.3.2026 9:07
      Tulos: +27 (33 ääntä)
      Gepardi eli keskiketterä. Nautitaan kylmänä.

      Lainaa

    26. Puhekyvytön tomaatti 🍅 26.3.2026 9:11
      Tulos: -34 (78 ääntä)
      Tämä on nyt se osa valveutuneisuutta jota en ymmärrä. Hulda vaikutti olevan vilpittömästi iloinen siitä, että häntä luultiin nuoremmaksi. Miksi juuri siihen pitää mennä toista lyttäämään paasaamalla kuinka epätervettä on nuoruutta ihannoiva kulttuuri ja kuinka hän ei todellakaan näytä miltään muulta kuin epätoivoiselta? Tämä on täysin ristiriidassa kaiken sen muun paasaamisen kanssa naisten ulkonäön arvostelemisesta, kehopositiivisuudesta, voimaantumisesta ja mitä näitä on. Todella onnettomia ihmisiä nämä. Samaa sarjaa Päivi Räsäsen kanssa, mutta eri päästä. Kaikki on huonosti eikä mikään ole koskaan hyvin.

      Lainaa

    27. Vehnätön sonni 26.3.2026 9:57
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Giouvetsi, kreikkalainen ruoka, jota tulee sillointällöin kotonakin tehtyä

      Lainaa

    28. Varma kilpikonna 26.3.2026 10:29
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Marinoitu sakaali: Gin&tonic alkuruoaksi, kiitos.
      Lempi keittoni

      Lainaa

    29. Hanakka kameli 26.3.2026 10:39
      Tulos: +34 (34 ääntä)
      Grahamsämpylä

      Lainaa

    30. Addiktoiva simpanssi 26.3.2026 11:03
      Tulos: +25 (49 ääntä)
      Missä oli dissaamista? Olisiko kaikkien pitänyt vain kommentoida "ihanaa, näytät aivan 15 -vuotiaalta tyttäreltäni"? Seuraavassa kuvassa olisi näkynyt vielä enemmän paljasta ihoa.

      Lainaa

    31. Puhekyvytön tomaatti 🍅 26.3.2026 11:08
      Tulos: +39 (71 ääntä)
      Addiktoiva simpanssi: Missä oli dissaamista? Olisiko kaikkien pitänyt vain kommentoida "ihanaa, näytät aivan 15 -vuotiaalta tyttäreltäni"? Seuraavassa kuvassa olisi näkynyt vielä enemmän paljasta ihoa.
      "Oliko se puolisokea" "Miksi on hienoa..." "Laita vaatteet päälle" "Voi luoja..." "Ei nyt sentään" Kyllä nämä on kaikki dissaavia ja lyttääviä. Turha teeskennellä muuta.

      Lainaa

    32. Pilvistä pudonnut harakka 26.3.2026 11:15
      Tulos: +45 (49 ääntä)
      Pumpattu paarma: Ehkä huldan päivityksessä vaivasi ihmisiä se että kuvassa noin 50v paidaton nainen huulet törröllään ja ainoa teinimäinen asia oli paksut ripsienpidennykset. Toki ei kannattaisi sanoa mitään jos ei hyvää sanottavaa, mutta ehkä jengi halusi tuoda ilmi sen että ei ole aloittajan kanssa samaa [...]
      Taisi olla noin 41-vuotias ettei nyt ihan 50. Kovasti kyllä tykkää kuvia laittaa. Ei sillä että tarvisi kenenkään lähteä ulkonäköä arvostelemaan, mutta en nyt teiniksi sanoisi muun kuin kuvausinnon perusteella 😊.

      Lainaa

    33. Karkea timantti 26.3.2026 11:47
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      Pilvistä pudonnut harakka: Taisi olla noin 41-vuotias ettei nyt ihan 50. Kovasti kyllä tykkää kuvia laittaa. Ei sillä että tarvisi kenenkään lähteä ulkonäköä arvostelemaan, mutta en nyt teiniksi sanoisi muun kuin kuvausinnon perusteella 😊.
      "Threadsin viralliset huulet 💋" Mitähän helkkaria tuo meinaa? 🤷🏻‍♂️

      Lainaa

    34. Kammottava banaani 26.3.2026 12:21
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Guacamole

      Lainaa

    35. Siveetön raadonsyöjä 26.3.2026 12:42
      Tulos: +32 (32 ääntä)
      Gambina-hyytelö

      Lainaa

    36. Unohtumaton viikinki 26.3.2026 13:12
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Mauton ahven: Varmaan siellä kirkolla tapahtunut tämä teiniksi luuleminen.
      Niin, joku kai vihjannu että alba päälle ja ripille? 😂

      Lainaa

    37. Aistikas etana 26.3.2026 14:51
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Meluisa norppa: Herranjumala, oma ikä lähentelee kolmeakymppiä ja toivon todella, että näytän ikäseltäni. Huolestuttavaa, miten moni toivoo näyttävänsä lapselta. Yhteiskunta on hyvin onnistunut iskostamaan naisiin sen, että ikääntyminen ja sen näkyminen on kauhein asia mitä nainen voi tehdä.
      Itse ei tarvitse edes kuvitella. Parran kun ajaa pois, niin näytän 25 vuotiaalta, ja kaupassa kysytään paperit. Täytin helmikuussa 40.

      Lainaa

    38. Kihditön puolukka 26.3.2026 15:39
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Guggagaali.

      Lainaa

    39. Soittamaton papukaija 26.3.2026 15:58
      Tulos: +28 (42 ääntä)
      Sain esikoiseni 24-vuotiaana, kun hän oli esiteini olin n. 37 v, ihmiset puhuttelivat meitä sisaruksiksi. Tyttäreni oli raivoissaan, koska hän tietysti piti minua vanhana, niin minäkin teininä pidin äitiäni, joka oli nuorempi kuin minä olin teinin äitinä. Edelleen, olen jo 71 täyttänyt, minulta kysellään, joko pian jään eläkkeelle. En itse peiliin katsoessani näe itseäni nuoren näköisenä, mutta (jotkut) ihmiset ilmeisesti näkevät. En meikkaa, ei ole ripsien pidennyksiä, enkä herranähköön ota itsestäni kuvia mihinkään enkä paljastele, minulla vain sattuu olemaan hyvät geenit, äitini oli samanlainen, edes vakava sairaus ei ”rypistänyt” hänen kasvojaan. Kiusallisia ovat tilanteet, joissa jotakuta ystävistäni arvellaan minua vanhemmaksi vaikka olen liki 10 v vanhempi, minulle asiasta suutahdetaan, en oikein ymmärrä miksi. 😒

      Lainaa

    40. Epäonnistunut leppäkerttu 26.3.2026 16:17
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Vehnätön sonni: Giouvetsi, kreikkalainen ruoka, jota tulee sillointällöin kotonakin tehtyä
      Suomeksi tosin juvetsi (en tiedä miksi tämäkin on täytynyt suomentaa 🫣)

      Lainaa

    41. Mauton ahven 26.3.2026 16:35
      Tulos: +32 (46 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Tämä on nyt se osa valveutuneisuutta jota en ymmärrä. Hulda vaikutti olevan vilpittömästi iloinen siitä, että häntä luultiin nuoremmaksi. Miksi juuri siihen pitää mennä toista lyttäämään paasaamalla kuinka epätervettä on nuoruutta ihannoiva kulttuuri ja kuinka hän ei todellakaan näytä miltään [...]
      No eihän tuo olekaan mitään valveutuneisuutta, vaan yksinkertaisesti huonoa käytöstä, kuten sanot. Ihan turha vetää mitään olkinukkeja tähän mätkittäväksi.

      Lainaa

    42. Talvehtiva perhonen 26.3.2026 16:46
      Tulos: -40 (46 ääntä)
      Hurjistunut katkarapu: Siis mikä ihmeen tapa ilmaista kellonaika tuo 12.-17.00 on?? Nopealla vilkaisulla katsoin ensin että tuo 12 viittasi päivämäärässä vuoteen ja ajattelin että moka oli väärän vuoden lipsahtaminen kutsuun.
      Häh? Näinhän suomen kielen vaalijat ihan ohjeistavat sen ilmaisemaan, opin viime mokien kommmenteista. Sieltä vain linkkejä seurailemaan!

      Lainaa

    43. Virtaava piirroshahmo 26.3.2026 17:23
      Tulos: +28 (36 ääntä)
      Siis joku vielä herran vuonna 2026 menee kehumaan itseään internetiin, ja yllättyy siitä ettei vastaukseksi tule takaisin pelkkää mielistelyä?

      Lainaa

    44. Tulos: +44 (44 ääntä)
      Talvehtiva perhonen: Häh? Näinhän suomen kielen vaalijat ihan ohjeistavat sen ilmaisemaan, opin viime mokien kommmenteista. Sieltä vain linkkejä seurailemaan!
      Ei, kun kellonajassa käytetään tuntien ja minuuttien välillä pistettä, ei kaksoispistettä, mutta jos minuutteja ei ole merkitty, ei välimerkkiä ole ollenkaan. Siis 12.00 tai 12, ei 12 + piste. Ja kun on tasatunneista kyse, joko molemmissa myös minuutit tai ei kummassakaan, eli 12.00–17.00 tai 12–17, ei 12–17:00. (Ja väliin pitkä viiva, ei lyhyt!)
      Ja päivämäärissä piste päivämäärän ja kuukauden perään. 10.12. on kahdestoista lokakuuta, 10.12 on kaksitoista minuuttia yli kymmenen. :)

      Lainaa

    45. Ehtymätön manaatti 26.3.2026 18:01
      Tulos: +34 (34 ääntä)
      Gnocchi.

      Lainaa

    46. Tulos: +24 (24 ääntä)
      Lala: Ei, kun kellonajassa käytetään tuntien ja minuuttien välillä pistettä, ei kaksoispistettä, mutta jos minuutteja ei ole merkitty, ei välimerkkiä ole ollenkaan. Siis 12.00 tai 12, ei 12 + piste. Ja kun on tasatunneista kyse, joko molemmissa myös minuutit tai ei kummassakaan, eli 12.00–17.00 tai 12–17, ei 12–17:00. (Ja [...]
      Hupsis, "kahdestoista lokakuuta" piti olla "kymmenes joulukuuta". Vaihdoin esimerkkiä kesken kaiken ja sekosin.

      Lainaa

    47. Tulos: +27 (41 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Tämä on nyt se osa valveutuneisuutta jota en ymmärrä. Hulda vaikutti olevan vilpittömästi iloinen siitä, että häntä luultiin nuoremmaksi. Miksi juuri siihen pitää mennä toista lyttäämään paasaamalla kuinka epätervettä on nuoruutta ihannoiva kulttuuri ja kuinka hän ei todellakaan näytä miltään [...]
      Sä olet todellakin ymmärtänyt valveutuneisuuden väärin. Ei ihmekään että vihaat sitä jos kuvittelet sen olevan toisten lyttäämistä. Mistä olet saanut tuollaisen käsityksen?

      Lainaa

    48. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Meluisa norppa: Herranjumala, oma ikä lähentelee kolmeakymppiä ja toivon todella, että näytän ikäseltäni. Huolestuttavaa, miten moni toivoo näyttävänsä lapselta. Yhteiskunta on hyvin onnistunut iskostamaan naisiin sen, että ikääntyminen ja sen näkyminen on kauhein asia mitä nainen voi tehdä.
      En tiedä miten asia on teinipoikien keskuudessa nykyään, mutta onneksi omassa ikäryhmässäni (30-40) ei miesten hiusrajan sijainti otsalla ole mikään merkittävä asia. Itsellä ollut ihan lapsesta lähtien Batman-korvat otsalla ja jossain Amerikassa minua olisi kutsuttu pennusta lähtien kaljuuntuvaksi luuseriksi. Kaikesta kiusaamisesta mitä olen elämäni aikana saanut niskaani, minun korkeaa hiusrajaa ei ole kukaan koskaan arvostellut.

      Lainaa

    49. Puhekyvytön tomaatti 🍅 26.3.2026 21:38
      Tulos: -36 (50 ääntä)
      Pluri: Sä olet todellakin ymmärtänyt valveutuneisuuden väärin. Ei ihmekään että vihaat sitä jos kuvittelet sen olevan toisten lyttäämistä. Mistä olet saanut tuollaisen käsityksen?
      Mitään muutahan he eivät teekään. Päivät pitkät canceloivat ja arvostelevat kaikkia ja kaikkea. Hyvesignaloivat siinä sivussa. Onneksi se on sortumassa omaan mahdottomuuteensa.

      Lainaa

    50. Mennyt hylje 🦭 26.3.2026 23:25
      Tulos: +36 (44 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Mitään muutahan he eivät teekään. Päivät pitkät canceloivat ja arvostelevat kaikkia ja kaikkea. Hyvesignaloivat siinä sivussa. Onneksi se on sortumassa omaan mahdottomuuteensa.
      Jaahas, vanha tomaatti tuli takaisin. Välissä näytti jo asialliselta, mutta taas mennään 🤦🏻‍♂️

      Lainaa

    51. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 27.3.2026 0:44
      Tulos: +24 (30 ääntä)
      Mennyt hylje 🦭: Jaahas, vanha tomaatti tuli takaisin. Välissä näytti jo asialliselta, mutta taas mennään 🤦🏻‍♂️
      Samaa mietin, että Tomsku on ihan hyvin onnistunut mielipiteen vaihdossa jo pidemmän hetken, kun on jättänyt antiwoketuksen vähemmälle. 
      Suhtaudun tällaiseen cancelointi/woke möykkäämiseen juuri cancelointina, kun pyritään mitätöimään toisten mielipiteet, tiede, argumentit ja/tai kokemukset, jos ne ei omaa todellisuuden ymmärrystä täysin kuvasta. Mistä ennen puhuttiin etiikkana ja moraalina, väännetään negatiivisesti hyvesingaloinniksi. 

      Lainaa

    52. Pinkee Hemppi 27.3.2026 5:47
      Tulos: 0 (14 ääntä)
      Napael: Grillimakkara, grillikyljys, grillivarras... Oispa jo kesä...
      Gassler, Gesägurbitsa, Groissantti

      Lainaa

    53. Tulos: +21 (31 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Mitään muutahan he eivät teekään. Päivät pitkät canceloivat ja arvostelevat kaikkia ja kaikkea. Hyvesignaloivat siinä sivussa. Onneksi se on sortumassa omaan mahdottomuuteensa.
      Se että kyseisessä ryhmässä on näitä ihmisiä jotka näin toimivat ei tarkoita että perimmäinen idea olisi se. Onhan katolisessa kirkossakin ollut noita lapsiinsekaantujia mutta se ei tarkoita että koko kirkkokunta ajaisi tätä asiaa. Feministeihinkin lukee itsensä valtava määrä seksistejä jotka paljastuvat kahdenkeskisissä keskusteluissa nopeasti kun nostaa armeijakortin esiin ja vaikka se on yhteiskuntamme suurin eriarvoistava tekijä niin sen korjaaminen ei ole käynyt heillä mielessäkään eivätkä he pidä sitä tärkeänä vaikka sen juuri nostaa esille. Ei se minulle tarkoita silti sitä että feminismi olisi huono asia vaan se että joku tekee toimia sen nimen suojassa vaikka ei tosiasissa tasa-arvoa ajakaan on huono asia. Järkevämpää maahanmuuttopolitiikkaa kun haluaa leimataan myös herkästi rasistiksi koska siinä joukossa heitä myös on ja minusta toisten leimaaminen kategorisesti on mielestäni väärin.
      Tässä sinä nyt nostat yhden ryhmän toimia esille leimaamalla heidät kaikki negatiivisesti koska sinun mielestäsi osa heistä leimaa heidän aatteitaan vastaan olevat teot negatiivisesti.
      Sanot että et ymmärrä tuota käytöstä ja heti perään toimit tismalleen samoin. Jos ei kykene ymmärtämään omaa käytöstään ja avautuu sellaisesta käytöksestä julkisesti ei anna kovinkaan tasapainoista kuvaa itsestään.

      Lainaa

    54. Puhekyvytön tomaatti 🍅 27.3.2026 8:57
      Tulos: -23 (33 ääntä)
      Pluri: Se että kyseisessä ryhmässä on näitä ihmisiä jotka näin toimivat ei tarkoita että perimmäinen idea olisi se. Onhan katolisessa kirkossakin ollut noita lapsiinsekaantujia mutta se ei tarkoita että koko kirkkokunta ajaisi tätä asiaa. Feministeihinkin lukee itsensä valtava määrä seksistejä jotka paljastuvat [...]
      Woketustahan levittää maailmalle Amerikan liberaalit. Mutta ihan tilastollisesti mitä wokempi, sen murhanhimoisempi.
      Nyt sitä vihaamaanne kylmää faktaa:
      🟥 Useimmat amerikkalaiset sanovat, että on tuomittavaa iloita julkisuuden henkilöiden kuolemista, mutta nuoremmat ja liberaalimmat amerikkalaiset pitävät sitä todennäköisemmin hyväksyttävänä.
      🔷 Pidätkö yleisesti hyväksyttävänä vai tuomittavana, että henkilö iloitsee vastustamansa julkisuuden henkilön kuolemasta? (%)
      Aina tai yleensä hyväksyttävää:
      Erittäin liberaali: 24 %
      Liberaali: 10 %
      Maltillinen: 7 %
      Konservatiivinen: 4 %
      Erittäin konservatiivinen: 3 %
      🟥 Useimmat amerikkalaiset poliittisesta kannastaan riippumatta sanovat, ettei poliittinen väkivalta ole koskaan oikeutettua, mutta nuoremmat ja liberaalimmat amerikkalaiset ovat todennäköisemmin eri mieltä.
      🔷 Onko mielestäsi koskaan oikeutettua, että kansalaiset turvautuvat väkivaltaan poliittisten tavoitteiden saavuttamiseksi? (%)
      Kyllä, väkivalta voi joskus olla oikeutettua:
      Erittäin liberaali: 25 %
      Liberaali: 17 %
      Maltillinen: 9 %
      Konservatiivinen: 6 %
      Erittäin konservatiivinen: 3 %
      🟥 Liberaalit ja nuoremmat amerikkalaiset sanovat todennäköisemmin, että poliittinen väkivalta voi olla oikeutettua – mutta he eivät todennäköisemmin puolusta väkivaltaa itsepuolustuksena.
      🔷 Onko mielestäsi koskaan oikeutettua, että kansalaiset turvautuvat väkivaltaan poliittisten tavoitteiden saavuttamiseksi?
      Kyllä, väkivalta voi joskus olla oikeutettua:
      Liberaali: 18 %
      Maltillinen: 5 %
      Konservatiivinen: 7 %
      🔷 Onko mielestäsi koskaan oikeutettua, että kansalaiset turvautuvat väkivaltaan itsepuolustuksena?
      Kyllä, väkivalta voi joskus olla oikeutettua:
      Liberaali: 68 %
      Maltillinen: 58 %
      Konservatiivinen: 71 %
      Virhemarginaali: 2,5 – 3 %
      Lähde: YouGov
       https://yougov.com/en-us/articles/52960-charlie-kirk-americans-political-violence-poll

      Lainaa

    55. Puhekyvytön tomaatti 🍅 27.3.2026 9:13
      Tulos: +11 (23 ääntä)
      Pluri: Se että kyseisessä ryhmässä on näitä ihmisiä jotka näin toimivat ei tarkoita että perimmäinen idea olisi se. Onhan katolisessa kirkossakin ollut noita lapsiinsekaantujia mutta se ei tarkoita että koko kirkkokunta ajaisi tätä asiaa. Feministeihinkin lukee itsensä valtava määrä seksistejä jotka paljastuvat [...]
      Koko kirkkokunta ei aja sitä asiaa, mutta ei myöskään tee tarpeeksi sen kitkemiseksi. Vapaaehtoisesti rahoittavat instituutiota, joka peittelee törkeitä rikoksia. Kyllä se jotain heistäkin kertoo.

      Lainaa

    56. Sisin robotti 27.3.2026 11:28
      Tulos: +14 (26 ääntä)
      Mennyt hylje 🦭: Jaahas, vanha tomaatti tuli takaisin. Välissä näytti jo asialliselta, mutta taas mennään 🤦🏻‍♂️
      Tyypillä on selvästi vakavia mielenterveyden ongelmia, kannattaa jättää vaan huomiotta.

      Lainaa

    57. Puhekyvytön tomaatti 🍅 27.3.2026 17:12
      Tulos: -20 (30 ääntä)
      Sisin robotti: Tyypillä on selvästi vakavia mielenterveyden ongelmia, kannattaa jättää vaan huomiotta.
      Vastustaa väkivaltaa ja liberaalien sekoilua =
      Mielenterveysongelma. 
      OK.

      Lainaa

    58. Suurin piirtein majava 27.3.2026 23:01
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Komia ilonpilaaja: Minä olen 62 enkä keksi yhtään syytä, miksi en haluaisi näyttää juuri sen ikäiseltä kuin olen. Koska ei se ikäiseltä muutu siitä kuitenkaan. Mieluummin olen terve ja hyväkuntoinen, naamataulu viis. Se terveys ja hyvä kunto on tärkeää omaa hyvää oloa varten, ei muita varten. G- ruokia: Gulassi.
      Hauska että täällä tosi erinikäisiä lukijoita, olisikin kiva kuulla millainen ikähaitari Feissarimokien lukijoissa on! Idea kyselyyn FM?

      Lainaa

    59. Alentuva orava 28.3.2026 0:14
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Mua ei luultu teiniksi edes teininä eikä minulta ole koskaan kysytty missään henkilöpapereita ja 35 vuotiaana nuoret puhuttelivat minua papparaisena, mutta ei se niin paljoa ole minua miespuolisena haitannut. 🙁

      Lainaa

    60. Tulos: +2 (10 ääntä)
      Karkea timantti: "Threadsin viralliset huulet 💋" Mitähän helkkaria tuo meinaa? 🤷🏻‍♂️
      Ylä, ala vai molemmat?

      Lainaa

    61. Perseily on perseilyä 29.3.2026 14:35
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Mauton ahven: No eihän tuo olekaan mitään valveutuneisuutta, vaan yksinkertaisesti huonoa käytöstä, kuten sanot. Ihan turha vetää mitään olkinukkeja tähän mätkittäväksi.
      Tämäpä se että monesti on vaan käyttäydytty huonosti ilman poliittista taustaa. Vähän kuin yökerhon jälkeinen katuammunta on henk. koht. perseilyä eikä osa persujen laitaoikeistoagendaa.

      Lainaa

    62. Kulmikas hyönteinen 30.3.2026 12:00
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Aistikas etana: Itse ei tarvitse edes kuvitella. Parran kun ajaa pois, niin näytän 25 vuotiaalta, ja kaupassa kysytään paperit. Täytin helmikuussa 40.
      Älä siis aja partaa. Se on aina virhe 😅

      Lainaa

    63. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Woketustahan levittää maailmalle Amerikan liberaalit. Mutta ihan tilastollisesti mitä wokempi, sen murhanhimoisempi. Nyt sitä vihaamaanne kylmää faktaa: 🟥 Useimmat amerikkalaiset sanovat, että on tuomittavaa iloita julkisuuden henkilöiden kuolemista, mutta nuoremmat ja liberaalimmat amerikkalaiset pitävät sitä [...]
      Aloitetaan nyt siitä että liberaalisuutta on ensinnäkin monensuuntaista eikä se ole mitenkään suoraan täysin sama asia kuin valveutuneisuus vaikka niin yrität mustavalkopestä. Eli laitat taas asiassa täysin merkityksettömän mielipidekyselyn ja koet että se on faktaa jolla perustelet argumenttisi vaikka se paljastaa vain oman tietämyksesi rajallisuuden tässä(kin) asiassa.
      Eli en oikein tiedä miten tätä keskustelua pitäisi enää viedä eteenpäin. Et varsinaisesti "jauhottanut" minua mutta vähän sanattomaksi tämä kieltämättä vetää. 
      Niputat nyt niin ison ihmisryhmän ilman perusteita tietynlaisen ikävän toiminnan alle ettei mitään rajaa.
      Lainaus sinulta.
      "Päivät pitkät canceloivat ja arvostelevat kaikkia ja kaikkea."
      Lähinnä herää kysymys että jos kyseinen käytösmalli on tosiaan niin ikävä ettet pysty sitä hyväksymään muilta niin miksi se on hyväksyttävää kun itse teet samaa jatkuvasti? Välillä tuo vuodatus kuulostaa siltä että olet vihainen itsellesi.

      Lainaa

    64. Puhekyvytön tomaatti 🍅 31.3.2026 7:38
      Tulos: -8 (10 ääntä)
      Pluri: Aloitetaan nyt siitä että liberaalisuutta on ensinnäkin monensuuntaista eikä se ole mitenkään suoraan täysin sama asia kuin valveutuneisuus vaikka niin yrität mustavalkopestä. Eli laitat taas asiassa täysin merkityksettömän mielipidekyselyn ja koet että se on faktaa jolla perustelet argumenttisi vaikka se paljastaa [...]

      Liberaaleja on monensuuntaisia, mutta Yhdysvalloissa mitä liberaalimpi, sitä wokempi. Ne kulkevat vahvasti käsi kädessä, ja mitä wokempi, sitä myönteisempi poliittiselle väkivallalle.

      Itse asiassa jos noista tilastoista poistaisi ei-woket liberaalit, eli siis kysyttäisiin suoraan woke-tasoa, olen varma että korrelaatio olisi paljon vahvempi.

      Lainaa

    65. Sinfoniaorkesteria johtava ananas 31.3.2026 13:58
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Woketustahan levittää maailmalle Amerikan liberaalit. Mutta ihan tilastollisesti mitä wokempi, sen murhanhimoisempi. Nyt sitä vihaamaanne kylmää faktaa: 🟥 Useimmat amerikkalaiset sanovat, että on tuomittavaa iloita julkisuuden henkilöiden kuolemista, mutta nuoremmat ja liberaalimmat amerikkalaiset pitävät sitä [...]
      Hyvä. Ehkä saadaan ajoissa maailmaa tuhoava, tavallisia ihmisiä sortava eliitti alas jos nuoriso lopettaa typerät pasifistihaihattelut.

      Lainaa

    66. Puolikuiva roska 1.4.2026 0:44
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Gulassi

      Lainaa

    67. Kidukseton perhonen 1.4.2026 9:46
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Oli nyt pakko mennä tarkistamaan tämä ikäthreads ja Hulda näyttää n. 45-50-vuotiaalta. Ei kukaan ole häntä oikeasti teiniksi luullut, se on ollut imartelua. Tai jos on luullut, suosittelen käyntiä Spesaversilla.

      Lainaa

    68. Nuhteeton kiivi 1.4.2026 10:46
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Sisin robotti: Tyypillä on selvästi vakavia mielenterveyden ongelmia, kannattaa jättää vaan huomiotta.
      Tomskulla ei ole nyt kaikki vihannekset kasvihuoneessa 🤷🏻‍♀️. Woke sitä ja woke tätä. Ilmeisesti aikuinen ihminen mutta vielä wokellusiässä 😂

      Lainaa

    69. Leso orava 1.4.2026 11:42
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Kidukseton perhonen: Oli nyt pakko mennä tarkistamaan tämä ikäthreads ja Hulda näyttää n. 45-50-vuotiaalta. Ei kukaan ole häntä oikeasti teiniksi luullut, se on ollut imartelua. Tai jos on luullut, suosittelen käyntiä Spesaversilla.
      Se on 41v omien tietojensa mukaan. Paljon se postaa kuvia itsestään joka suunnasta. Vain OF puuttuu?

      Lainaa

    70. Tulos: +1 (1 ääni)
      Hurjistunut katkarapu: Siis mikä ihmeen tapa ilmaista kellonaika tuo 12.-17.00 on?? Nopealla vilkaisulla katsoin ensin että tuo 12 viittasi päivämäärässä vuoteen ja ajattelin että moka oli väärän vuoden lipsahtaminen kutsuun.
      Väärä tapa.
      Ihmisillä tuntuu olevan haasteita kirjoittaa yhtään mitään oikein nykyään, saati että osattaisi edes lukea.

      Lainaa

    71. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Liberaaleja on monensuuntaisia, mutta Yhdysvalloissa mitä liberaalimpi, sitä wokempi. Ne kulkevat vahvasti käsi kädessä, ja mitä wokempi, sitä myönteisempi poliittiselle väkivallalle.Itse asiassa jos noista tilastoista poistaisi ei-woket liberaalit, eli siis kysyttäisiin suoraan woke-tasoa, olen varma että korrelaatio olisi paljon vahvempi.
      Mielenkiintoista on lukea pitkä vastausviesti viestiini jossa oli tasan yksi kysymys. Vastausviestissä ei kuitenkaan vastattu millään tavalla esitettyyn kysymykseen. Oletkohan sinä minun pomo? Käytösmallit täsmäävät turhankin paljon.

      Lainaa

    72. Kimurantti siili 3.4.2026 5:36
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Tämä on nyt se osa valveutuneisuutta jota en ymmärrä. Hulda vaikutti olevan vilpittömästi iloinen siitä, että häntä luultiin nuoremmaksi. Miksi juuri siihen pitää mennä toista lyttäämään paasaamalla kuinka epätervettä on nuoruutta ihannoiva kulttuuri ja kuinka hän ei todellakaan näytä miltään [...]
      Olin jo tykkämässä tästä kommentista, mutta sitten töksähti.
      Missä on väitetty että nämä kommentoijat olisivat samoja, jotka kehopositiivisuudesta puhuvat?
      Hölmöä kyllä paasata tai kauhistella toisen kuvien alle mitään. Oli sitten huvittunut tai mielissään, niin antaa ihmisten rauhassa olla ja nauttia hetkestään. Ei kaikkia erimielisyyksiä tatvitse ilmaista ja julkistaa, eikä koko ajan tarvitse päteä.
      Vaikka tuo liiallinen nuoruuden ihannointi onkin kamalaa, niin mitä se muilta on pois, jos joku kuvittelee näyttävänsä 40 vuotta nuoremmalta, vaikka todellisuus olisi päinvastainen. Ehkäpä juuri tällöin pysyy muutenkin virkeämpänä.

      Lainaa

    73. Tulos: +1 (1 ääni)
      Napael: Grillimakkara, grillikyljys, grillivarras... Oispa jo kesä...
      Gluteeniton melkein mikä tahansa

      Lainaa

    74. Kattojen yllä liitävä ylioppilas 12.4.2026 15:31
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Puolikuiva roska: Gulassi
      Graavilohi, gulassi, glaseerattu pihvi

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: g:llä alkava, ikinuori, ikä, kauneus, kaurapuuro, kutsu, nuoruus, rippijuhlat, ruoka, teinit, ulkonäkö

  • Uusimmat

  • Kategoriat