Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Parisuhdeterapiaa, osa 56

Parisuhdekriisi: Mies toi kaupasta laskiaispullia.
Parisuhdeterapiaa, osa 56

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 98 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Sanna-Paprika 17.2.2026 0:16
      Tulos: +126 (148 ääntä)
      Ehdotan että ensi kerralla karjaisee tule auttamaan.

      Lainaa

    2. Per Cladenius 17.2.2026 0:26
      Tulos: -39 (55 ääntä)
      Neven kannattais erota

      Lainaa

    3. Viimeisin ampiainen 17.2.2026 0:37
      Tulos: +34 (182 ääntä)
      Sanna-Paprika: Ehdotan että ensi kerralla karjaisee tule auttamaan.
      Saa myös käyttää omia aivoja ja mennä auttamaan kun selvästi näkee että tarvitsee apua.

      Lainaa

    4. Ohikiitävä jänis 17.2.2026 1:08
      Tulos: -35 (183 ääntä)
      Hyvä että mies kasvatti munat jo 21 vuoden jälkeen ja uskalsi tehdä toisin kuin vaimo 🤣 Sitäpaitsi laskiaispullaan nimenomaan kuuluu mantelimassa JA kermavaahto. Hillolla ja kermavaahdolla saa toki muu sen syödä.

      Lainaa

    5. Pekka Kana 17.2.2026 1:17
      Tulos: +93 (181 ääntä)
      Jos joku sanoo, että ei tartte auttaa, sillon en auta. Ymmärrän suomen kieltä.

      Lainaa

    6. Varustettu hiiri 17.2.2026 1:19
      Tulos: -9 (91 ääntä)
      Vaikka olenkin "mitäpä lottoot" tyyppiä niin en menis auttaa. Yhtälailla sitä omissa askareissa kiroilee

      Lainaa

    7. Kaupungin kattojen yllä liitävä vihannes 17.2.2026 2:07
      Tulos: -29 (93 ääntä)
      Laskiaispullaan kuuluu mantelimassa, hillo sekä kermavaahto.

      Lainaa

    8. Mauton ahven 17.2.2026 2:31
      Tulos: -63 (161 ääntä)
      Pekka Kana: Jos joku sanoo, että ei tartte auttaa, sillon en auta. Ymmärrän suomen kieltä.
      Vaan kun et ymmärrä. "Ei tartte auttaa!" on yleisessä käytössä oleva sanonta, joka tarkoittaa, että sanoja tarvitsee apua. Kieli on paljon muutakin kuin yksittäisten sanojen sanakirjamerkitykset. Vaikka kuinka yrittäisit säätää normia kielen todellista käyttöä vastaan, niin et onnistu, ja kieliyhteisö käyttää kieltä kuten haluaa, sinun kiukuttelustasi huolimatta.
      Kieltäytymällä ymmärtämästä haittaat vain itseäsi, etkä kykene vahingoittamaan muita, vaikka haluat.

      Lainaa

    9. Pinkee Hemppi 17.2.2026 2:57
      Tulos: +61 (99 ääntä)
      No means no. Eli jos ei niin ei.

      Lainaa

    10. Tulos: +99 (101 ääntä)
      Ahdistaa, että Feissarimokien kyselyssä ei ollut hillo + kermavaahto comboa vastausvaihtoehtona. Laskiaispullaan kuuluu molemmat, ei vain toinen!

      Lainaa

    11. Jumalaton kolmivarvaslaiskiainen 17.2.2026 4:50
      Tulos: +194 (214 ääntä)
      Mitä jos ihmiset vaan opettelis kommunikoimaan, sen sijaan että marttyroidaan ja vedetään sitten herneet nenään kun toinen ei ymmärrä. Ilmeisesti ihan mahdoton soittaa sille miehelle ja raivarin sijaan sanoa että koiraportti hajosi, tarviin pikaisesti apua korjaamiseen. Mutta kai se on mukavampi huutaa sille ukolle ja purkaa omaa paskaa fiilistä siihen ja odottaa että se lukee rivien välistä. Itellä tuskin edes kiinnostais mennä auttamaan, jos joku mulle soittaa ja alottaa puhelun raivoamalla.

      Lainaa

    12. Tornipöllö 17.2.2026 4:52
      Tulos: +181 (203 ääntä)
      Näin autistina on pakko sanoa, että voi nyt jumalauta. Sanokaa ihmiset suoraan mitä haluatte, ettei pidä ruveta arvuuttelemaan, että tuleeko seuraavaksi huudot auttamisesta vai auttamatta jättämisestä.

      Lainaa

    13. Uuvahtanut Salaatti 17.2.2026 6:39
      Tulos: +62 (78 ääntä)
      Vastaukseen tarvitsisi vielä taustatietoja, että A) onko apua pyydetty useasti jo aiemmin ennen tilanteen kriisiytymistä B) nakutteleeko tämä heppuli kyselyä samanaikaisesti kun naisystävä on toisaalla akuutissa kriisissä Näissä tapauksissa vastaus voisi olla muinaista Ultra Brata mukaillen; "Älä soita tänne enää koskaan". Eli ei totta tosiaan tarvii enää mennä auttamaan. Juna meni jo.

      Lainaa

    14. Ilmava myyrä 17.2.2026 6:52
      Tulos: +26 (98 ääntä)
      Viimeisin ampiainen: Saa myös käyttää omia aivoja ja mennä auttamaan kun selvästi näkee että tarvitsee apua.
      Kyllä. Tyhmät kysymykset aiheuttaa tyhmiä vastauksia. Ei vaimot kysele "tarttetko apua" kun miehet on tulessa. Ne tulee ja sammuttaa kyselemättä.

      Lainaa

    15. Itseasiassa 17.2.2026 7:07
      Tulos: +91 (93 ääntä)
      Uuvahtanut Salaatti: Vastaukseen tarvitsisi vielä taustatietoja, että A) onko apua pyydetty useasti jo aiemmin ennen tilanteen kriisiytymistä B) nakutteleeko tämä heppuli kyselyä samanaikaisesti kun naisystävä on toisaalla akuutissa kriisissä Näissä tapauksissa vastaus voisi olla muinaista Ultra Brata mukaillen; "Älä soita tänne enää koskaan". Eli ei totta tosiaan tarvii enää mennä auttamaan. Juna meni jo.
      Haluaisin myös tietää, onko portti ollut hajoamassa jo aiemmin ja onko asialle tehty mitään. Mä oon joutunut lapsena asumaan talossa  jossa mitään ei hoidettu ajoissa ja jo levinneet asiat jopa 15 vuotta myöhemmin. Olen myös asunut tällaisen avopuolison kanssa. Voisin saada raivarin tällaisessa tilanteessa, koska nuo aiemmat kokemukset olivat välillä todella ahdistavia. Esim. vanhemmat eivät huoltaneet pyörää, itse en osannut  mutta sillä oli pakko polkea. Seurauksena sisäkumi ulkopuolella ja vanhemmilta hirveä huuto ja syyttely mulle. Sama homma kun suihku hajosi ja sen seurauksena oli vesivahinko, siitä rikki olemisesta oli tiedetty jo kuukausia.

      Lainaa

    16. Itseasiassa 17.2.2026 7:12
      Tulos: +78 (86 ääntä)
      Eikö tuossa tilanteessa voinut myöskään siirtää kotaa tai sitä kissan paskista muualle? Voihan tietty olla jossain yksiössä, missä ei saa koiraa ulos ja sitä ei voi lukita vessaan sekä lauma kissoja, jotka eivät hetkeä pärjää ilman vessaan lukittua paskista. Mutta tällaisessa skenaariossa eläinten ei pitäisi vakituisesti asua.

      Lainaa

    17. Vehmas krokotiili 17.2.2026 7:15
      Tulos: +101 (103 ääntä)
      En tiennyt, että kermavaahto on optiona laskiaispullassa. Eikö sen pitäisi olla siinä joka tapauksessa, oli mukana sitten hilloa tai mantelia (pistaasitäytekin näkyy olevan joskus)?

      Lainaa

    18. Kissainen Kuustinen 17.2.2026 7:16
      Tulos: -31 (49 ääntä)
      "Irtoaa lautoja"? Millanen tien ylittävä portti se on jos siinä on lautarakenne?

      Lainaa

    19. Haluton kissa 17.2.2026 7:18
      Tulos: +15 (57 ääntä)
      Jos puoliso a) on niin tyhmä ettei sulje vessan ovea pitääkseen koiran sieltä poissa ja b) raivoaa sen sijaan että pyytäisi apua, puoliso saa ihan itse riehua. Toki jos kyse ei olisi puhelinsoitosta, eli näkisin että puoliso tarvitsee apua, menisin auttamaan kysymättä, mutta tuossa soitettiin puolisolle ja alettiin räyhätä. Hoitakoon ite hommmansa. Toki mun puoliso ei ole noin aivoton, joten en sit tiedä. Jätä se muija.

      Lainaa

    20. Maksuton greippi 17.2.2026 7:27
      Tulos: +52 (62 ääntä)
      Suora lainaus Fazerin kotisivuilta: "Geisha suklaapatukka on hurmaava herkku, jossa ylellinen suklaa ja rapeanpehmeä täyte täydentävät toisiaan." (https://www.fazer.com/fi/tuotteet/geisha-maitosuklaata-hasselpahkinanougattaytteella-37-g-p401902/)

      Lainaa

    21. Lymfoidi sammakko 17.2.2026 8:12
      Tulos: +65 (67 ääntä)
      Itseasiassa: Eikö tuossa tilanteessa voinut myöskään siirtää kotaa tai sitä kissan paskista muualle? Voihan tietty olla jossain yksiössä, missä ei saa koiraa ulos ja sitä ei voi lukita vessaan sekä lauma kissoja, jotka eivät hetkeä pärjää ilman vessaan lukittua paskista. Mutta tällaisessa skenaariossa eläinten ei pitäisi vakituisesti asua.
      Ja vaikka koiraa ei voisi lukita muualle, voihan sen laittaa hihnasta kiinni vaikkapa sohvan jalkaan siksi aikaa että korjaa portin.
      Jos kissanlootassa on paakkuuntuvaa hiekkaa, koira saattaa vetää sitä "herkkujensa" ohessa niin paljon että voi saada suolitukoksen.

      Lainaa

    22. Tulos: -72 (88 ääntä)
      Maksuton greippi: Suora lainaus Fazerin kotisivuilta: "Geisha suklaapatukka on hurmaava herkku, jossa ylellinen suklaa ja rapeanpehmeä täyte täydentävät toisiaan." (fazer.com/fi/tuotteet/geisha-maitosuklaata-hasselpahkinanougattaytteella-37-g-p401902)
      Ei auta vaikka Fazerkin nimeää sen väärin :) Jos Coca Cola alkaa kutsua limuaan mehuksi niin tuleeko siitä mehu? Kuulun selkeesti 2% jengiin :)

      Lainaa

    23. Sulaton raataja 17.2.2026 8:26
      Tulos: +47 (67 ääntä)
      Jos joku raivoaa mulle tuolla tavalla, niin raivotkoot keskenään. Voin tulla auttamaan sitten, kun osaa käyttäytyä.

      Lainaa

    24. Hoikka henkilö 17.2.2026 8:36
      Tulos: +40 (44 ääntä)
      Olli: Ei auta vaikka Fazerkin nimeää sen väärin 😊 Jos Coca Cola alkaa kutsua limuaan mehuksi niin tuleeko siitä mehu? Kuulun selkeesti 2% jengiin 😊
      Prosenttijengiläinen 😂

      Lainaa

    25. Notkea hai 17.2.2026 8:45
      Tulos: +65 (75 ääntä)
      Tuo tilanne koiraportin kanssa nyt oli aika selvä (vaikka sisälsikin turhaa uhriutumista, kun ei voinut laittaa koiraa kiinni korjaamisen ajaksi), että pitää mennä auttamaan, mutta aina tilanne ei ole noin selvä. Usein henkilö vain jotenkin hengittää / ääntelehtii / elehtii vaikeasti ja siitä toisen pitää ymmärtää, että nyt pitää auttaa. Jos kysyy, tarvitsetko apua, vastaus voi olla, että ei, mutta silti puhina / hiljainen kiroilu / ylikorostettu vääntelehtiminen jatkuu, kunnes menee auttamaan. Sen jälkeen saa kiitoksen sijaan osakseen mulkoilua ja murahtelua. Analysoin tätä niin, että henkilö ei haluaisi myöntää tarvinneensa apua. Joten hän pahoittaa mielensä auttamisesta. Jos häntä ei kuitenkaan auteta, pahoittaa hän mielensä, koska toinen oli törppö, kun ei tajunnut auttaa. Tässä ei toinen voi tehdä mitenkään oikein, koska alkuperäinen ongelma on se, että henkilö olisi halunnut osata tehdä asian ilman apua. Joten mieli on jo paha ja sitä toista pitää saada syyttää siitä.

      Lainaa

    26. Dekatentti Lohikäärme 17.2.2026 9:00
      Tulos: +31 (63 ääntä)
      Mauton ahven: Vaan kun et ymmärrä. "Ei tartte auttaa!" on yleisessä käytössä oleva sanonta, joka tarkoittaa, että sanoja tarvitsee apua. Kieli on paljon muutakin kuin yksittäisten sanojen sanakirjamerkitykset. Vaikka kuinka yrittäisit säätää normia kielen todellista käyttöä vastaan, niin et onnistu, ja kieliyhteisö käyttää kieltä [...]
      Meillä päin "ei tartte auttaa" tarkottaa ei tartte auttaa. Jos se jota ei tartte auttaa vihdoin tajuaa että tartteekin, se sanoo niin.

      Lainaa

    27. Hampaaton sika 17.2.2026 9:05
      Tulos: +42 (68 ääntä)
      Mauton ahven: Vaan kun et ymmärrä. "Ei tartte auttaa!" on yleisessä käytössä oleva sanonta, joka tarkoittaa, että sanoja tarvitsee apua. Kieli on paljon muutakin kuin yksittäisten sanojen sanakirjamerkitykset. Vaikka kuinka yrittäisit säätää normia kielen todellista käyttöä vastaan, niin et onnistu, ja kieliyhteisö käyttää kieltä [...]
      Onpa hämmentäviä kommentteja täällä. Itse olen aina luullut, että "ei tartte auttaa" tarkoittaa "ei tartte auttaa". Siinä tarkoituksessa olen sitä käyttänyt ja kaikki ovat osanneet pysyä silloin kaukana. Miten ihmeessä se voi tarkoittaa, että tule auttamaan?
      Itse koiraporttinaisena olisin pelannut lisäaikaa siivoamalla kissan hiekkalaatikon ensimmäisenä. Miten täynnä se voikaan olla, jos koita voi vetää siitä paskoja kiihtyvällä tahdilla?

      Lainaa

    28. Kaksoiskovera kettu 17.2.2026 9:15
      Tulos: -14 (44 ääntä)
      Mantelimassa saattaa olla (vahingossa tai tarkoituksella) karvaismantelia, joka on hivein asia maailmassa jota makeaksi herkuksi väitetään, joten mantelimassa on aina väärä vastaus. Pelkästään siksi, että joskus, vaikkakin todella harvoin, siellä saattaa olla karvaismantelia. Kyllä, olen traumatisoitunut ja haluan estää trauman leviämistä.

      Lainaa

    29. Epätosi puhveli 17.2.2026 9:38
      Tulos: +31 (47 ääntä)
      Mauton ahven: Vaan kun et ymmärrä. "Ei tartte auttaa!" on yleisessä käytössä oleva sanonta, joka tarkoittaa, että sanoja tarvitsee apua. Kieli on paljon muutakin kuin yksittäisten sanojen sanakirjamerkitykset. Vaikka kuinka yrittäisit säätää normia kielen todellista käyttöä vastaan, niin et onnistu, ja kieliyhteisö käyttää kieltä [...]
      Sinulla ja sinunkaltaisillasi on ankea elämä, kun sen ylemmyydentunne tulee siitä, että panee sanoja toisen suuhun tai ajatuksia toisen päähän. "etkä kykene vahingoittamaan muita, vaikka haluat." Ei lainaamassasi tekstissä lukenut missään, että P.K. haluaa vahingoittaa muita. Kysessä on ihan vain sinun oma väittämäsi.

      Lainaa

    30. Kynätön kenguru 17.2.2026 9:40
      Tulos: +54 (56 ääntä)
      Ok, itellä on halu välillä haastaa itseäni teknisillä, hankalilla ja raskaillakin hommilla, onnistumisen ilo on sitä suurempi. Puoliso taas usein tulkitsee niin, että tarvitsen näissä tilanteissa neuvoja ja apuja, jopa niin että työkohde viedään käsistäni. Se suututtaa ja tuntuu holhoamiselta. Koetan nykyään avata suutani ja ilmoittaa ennen hommaan ryhtymistä, että en tarvitse mitään apua. Sitten jos tilanne muuttuu, pyydän sitä selkeästi. Tilanteet ovat välillä kinkkisiä, kun projektin romahtaessa käsiin on jo omatkin tunteet aika hiilenä ja sitten siihen soppaan isketään toinen ihminen opastamaan ja tekemään "paremmin". 😀

      Lainaa

    31. Raju käärme 17.2.2026 9:45
      Tulos: +30 (40 ääntä)
      Hampaaton sika: Onpa hämmentäviä kommentteja täällä. Itse olen aina luullut, että "ei tartte auttaa" tarkoittaa "ei tartte auttaa". Siinä tarkoituksessa olen sitä käyttänyt ja kaikki ovat osanneet pysyä silloin kaukana. Miten ihmeessä se voi tarkoittaa, että tule auttamaan? Itse koiraporttinaisena olisin pelannut lisäaikaa [...]
      Se on jostain elokuvasta tai sarjasta. Olisiko joku eteläpohjalainen kun sanoo sarkastisesti jossain pahassa paikassa ollessaan. Käytetty ainakin 30 vuotta.

      Lainaa

    32. Passeli raadonsyöjä 17.2.2026 10:11
      Tulos: +46 (46 ääntä)
      Raju käärme: Se on jostain elokuvasta tai sarjasta. Olisiko joku eteläpohjalainen kun sanoo sarkastisesti jossain pahassa paikassa ollessaan. Käytetty ainakin 30 vuotta.
      Kummelissa. Korjaamon veljekset.

      Lainaa

    33. Puhuva apina 17.2.2026 10:12
      Tulos: +49 (51 ääntä)
      Kynätön kenguru: Ok, itellä on halu välillä haastaa itseäni teknisillä, hankalilla ja raskaillakin hommilla, onnistumisen ilo on sitä suurempi. Puoliso taas usein tulkitsee niin, että tarvitsen näissä tilanteissa neuvoja ja apuja, jopa niin että työkohde viedään käsistäni. Se suututtaa ja tuntuu [...]
      Minulle tulee ajoittain työelämässä vastaan paljonkin näitä käsistä repiviä pakkoauttajia. Oikein kyttäävät kun kokeilen tehdä jotain ja jos ei ensimmäisen kolmen sekunnin sisällä onnistu rymyävät paikalle ja tekevät väkisin. Ärsyttävinmät selittävät ja pätevät vielä kovaan ääneen kailottaen miten se homma onnistuu ihan kun en tietäisi. Pitää varmaan alkaa itse kiroillen huutamaan kun kohtelias puhe ei mene perille.

      Lainaa

    34. Juovikas hämähäkki 17.2.2026 10:24
      Tulos: +21 (33 ääntä)
      Lapsuudessa kotona laitettiin aina laskiaispulliin sekä mantelimassa että hillo, ja tietenkin myös kermavaahto. Jos on valittava vain jompi kumpi, niin sitten mantelimassa. Mutta oikeastaan söisin mieluiten Runebergintortun. Joo tiedän, kaikkia kiinnosti.

      Lainaa

    35. Tulos: +61 (61 ääntä)
      Ufo hai: Ahdistaa, että Feissarimokien kyselyssä ei ollut hillo + kermavaahto comboa vastausvaihtoehtona. Laskiaispullaan kuuluu molemmat, ei vain toinen!
      Vastaukset on huonosti muotoiltu. Vaihtoehtojen piti olla kermavaahto ja hillo, kermavaahto ja mantelimassa, pelkkä kermavaahto, ja mämmivaahto.

      Lainaa

    36. Tarkkaileva siili 17.2.2026 10:54
      Tulos: +13 (47 ääntä)
      Kynätön kenguru: Ok, itellä on halu välillä haastaa itseäni teknisillä, hankalilla ja raskaillakin hommilla, onnistumisen ilo on sitä suurempi. Puoliso taas usein tulkitsee niin, että tarvitsen näissä tilanteissa neuvoja ja apuja, jopa niin että työkohde viedään käsistäni. Se suututtaa ja tuntuu [...]
      Mutta tässä mokassa oli lähtötilanne se, että puoliso soitti ja kertoi olavansa pulassa. Ei tässä vaiheessa pidä alkaa mitään kyselemään vaan ottaa jalat alle ja rientää auttamaan niinkuin olis jo, kertoo puhelimeen, että on tulossa,  ja ehkä ohjaa viemään koiran pois.
      Tässä mokassa tyhmään kysymykseen saa tyhmän vastauksen.

      Lainaa

    37. Nuutunut pehmelö 17.2.2026 10:57
      Tulos: +18 (30 ääntä)
      Mikä neven puolison mielestä sitten on suklaapatukka? Pelkästä suklaasta tehty patukka? Entä vadelmajogurttia tms sisältävät patukat? Muut kuin Fazerin patukat?

      Lainaa

    38. Tulos: +13 (27 ääntä)
      Olen myös sillä kannalla, että useammin ongelman tekee ihminen joka ei osaa pyytää apua, kuin ihminen, joka ei tajua tarjota apua. Itse nyt tässä nimenomaisessa tilanteessa kysyisin ensimmäisen vastauksen jälkeen kumppanilta suoraan, että hei oliko tuo sarkasmia. Ja siinä vaiheessa kumppani saa vastata suoraan, jos apua oli tarkoitus kysellä. Ymmärrän että on tavallista kursailla ja kenelle tahansa voi joskus olla vaikeaa pyytää apua. Yritän siksi silloin tällöin muotoilla tarjouksen enemmänkin "hei mä voisin tulla auttamaan tuon kanssa", jotta kynnys hyväksyä on matalampi, kuin tilanteessa, jossa kysytään "tarvitsetko/haluatko apua". SILTI molempien pitäisi olla ihan hyväksyttäviä avuntarjouksia, ja viime kädessä on vastaanottajasta kiinni. Sellaisten ihmisten käytös kyrsii sitten ihan eri tavoin, jotka kerta toisensa jälkeen kieltäytyvät avusta ja silti oletetaan, että toisen pitäisi tajuta tuppautua siihen. Paljon vähemmän päänsärkyä kaikille, jos itse aina pyydetään apu suoraan, ja vastavuoroisesti sitä annetaan kun pyydetään (mahdollisuuksien mukaan tietysti). Itsellä on apua pyytäessä tapana yrittää vähän haistella, kuinka vaikeaa pyydettävän tuntuu olevan irrota siihen. Jos sitten päätän että en haluakaan vaivata, sanon että "ei tarvitse", ja myös tarkoitan sitä. Meidän perhepiirissä se toimii näin, ja siksi on myös helpompaa matalalla kynnyksellä ehdottaa asioita, kun tietää että toinen osaa kyllä sitten pitää puolensa ja ilmaista, jos nyt on vähän paha paikka.

      Lainaa

    39. Haiseva hyönteinen 17.2.2026 11:43
      Tulos: +17 (31 ääntä)
      Sitä on jo vuosikymmeniä toitotettu, että ei tarkoittaa ei. Joten ei mennä apuun.

      Lainaa

    40. Jalaton pohatta 17.2.2026 12:07
      Tulos: +7 (23 ääntä)
      Hampaaton sika: Onpa hämmentäviä kommentteja täällä. Itse olen aina luullut, että "ei tartte auttaa" tarkoittaa "ei tartte auttaa". Siinä tarkoituksessa olen sitä käyttänyt ja kaikki ovat osanneet pysyä silloin kaukana. Miten ihmeessä se voi tarkoittaa, että tule auttamaan? Itse koiraporttinaisena olisin pelannut lisäaikaa [...]
      Äänensävystä pitää tulkita onko sarkasmia tai riehumista ja oikeasti tarvii apua, vai onko se oikeasti jämäkästi ei tarvi auttaa. Jos arvaat väärin niin se on voi voi 🤷🏻‍♂️.

      Lainaa

    41. Hupaisa preeriasusi 17.2.2026 12:09
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      Passeli raadonsyöjä: Kummelissa. Korjaamon veljekset.
      No ainakin siinä. Jäikö se rengaskasan alle huutelemaan ja eihän se veli auttanut 😂. Taustana se että eivät olleet oikein puheväleissä ja keitti kahviakin vaan 1 kupillisen ts. itselle 😁.

      Lainaa

    42. Oppinut kivi 17.2.2026 12:17
      Tulos: +10 (22 ääntä)
      Pekka Kana: Jos joku sanoo, että ei tartte auttaa, sillon en auta. Ymmärrän suomen kieltä.
        Joidun olemaan samaa mieltä. Ei on ei, kyllä on kyllä, ärsyttää aika pahasti kun naiset puhuisivat jotain salakieltä. Jos sanoin, ettei tarvitse auttaa niin sitten ei.

      Lainaa

    43. Tulos: -21 (35 ääntä)
      Ohikiitävä jänis: Hyvä että mies kasvatti munat jo 21 vuoden jälkeen ja uskalsi tehdä toisin kuin vaimo 🤣 Sitäpaitsi laskiaispullaan nimenomaan kuuluu mantelimassa JA kermavaahto. Hillolla ja kermavaahdolla saa toki muu sen syödä.
      Tykkään itsekin enemmän mantelin kanssa syödä niitä, mutta ne ei helvetissä ole laskiaispullia. Laskiaispullassa on hilloa ja kermavaahtoa, eikä mitään muuta. En tiedä miksi noita mantelipullia kutsuisi mutta ei ne laskiaispullia ole.

      Lainaa

    44. Lokasuojaton kauris 17.2.2026 12:31
      Tulos: +25 (41 ääntä)
      Joillekkin ei pitäisi eläimiä antaa. Tämä sankari ei hallitse koiraansa sen vertaa että saisi sen ulos kissanvessasta (lienee turha kysyäkkään, miksei koiraa ole opetettu pysyään sieltä pois). Eikä näköjään sitä kissanvessaakaan kovin usein siivoa, jos sontaa riittää koko portinkorjausoperaation ajaksi.

      Lainaa

    45. Intiimi peura 17.2.2026 13:38
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      Kumpikohan on jääräpää jos toinen on tehnyt asiasta nettiin kyselyn?

      Lainaa

    46. Intiimi peura 17.2.2026 13:39
      Tulos: +6 (22 ääntä)
      Eihän naisten ongelmia pidä ratkoa vaan antaa vain henkistä tukea. Opin tämän täältä.

      Lainaa

    47. Banaali sitruuna 17.2.2026 14:02
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      Tarkkaileva siili: Mutta tässä mokassa oli lähtötilanne se, että puoliso soitti ja kertoi olavansa pulassa. Ei tässä vaiheessa pidä alkaa mitään kyselemään vaan ottaa jalat alle ja rientää auttamaan niinkuin olis jo, kertoo puhelimeen, että on tulossa,  ja ehkä ohjaa viemään koiran pois. Tässä mokassa tyhmään kysymykseen saa tyhmän vastauksen.
      Entäpä jos matka kumppanin luo vie vaikka 30-60 minuuttia ja toinen sanoo että ei tarvi tulla, niin ihanko oikeasti lähdette silti väkisin sinne pukemaan?

      Lainaa

    48. Banaali sitruuna 17.2.2026 14:02
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Piti lukea punkemaan eikä pukemaan, mutta miten vain.

      Lainaa

    49. It's a deal 17.2.2026 14:40
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Kaksoiskovera kettu: Mantelimassa saattaa olla (vahingossa tai tarkoituksella) karvaismantelia, joka on hivein asia maailmassa jota makeaksi herkuksi väitetään, joten mantelimassa on aina väärä vastaus. Pelkästään siksi, että joskus, vaikkakin todella harvoin, siellä saattaa olla karvaismantelia. Kyllä, olen traumatisoitunut ja haluan estää trauman leviämistä.
      *karvasmanteli

      Lainaa

    50. Avoin dinosaurus 17.2.2026 15:04
      Tulos: +12 (32 ääntä)
      En itte oikeen ymmärrä tota että ihmiset (erityisesti naiset it seems) olettaa että muut osaa lukea niiden ajatukset. Mein äitee on just tommonen että kertakaikkiaan ei vaan voi pyytää apua vaan muiden pitäis osata lukea ajatukset ja siten tietää auttaa. Sit vielä jos äitiltä kysyy että "Tarviitko apua?" tai "Voinko auttaa?" ni vastaa vaan napakasti et "Ei tarvi." mut sit kuitenki alkaa huokailu ja silmien pyörittely "kun ei kukaan auta ja yksin saa kaiken tehdä" :D Onko tää jotenkin liitoksissa sukupuoleen (vaikka sukupuolihan on vaan sosiaalinen konstruktio eikä oikeesti juurikaan tarkota yhtään mitään tai määritä ketään mitenkään), tai oikeastaan kulttuurillisiin sukupuolistereotypioihin, vai onko tää taas näitä autismijuttuja (oon siis autisti, enkä siks ymmärrä epäsuoria vihjauksia vaan mulle pitää kertoa ihan suoraan ja selkeesti mitä multa odotetaan)? Vaiko kenties molempia? Jotenkin omalla kohdalla liittäisin sen tohon autismiin, mut toisaalta tuntuu että kaikki muutkin miehet on samanlaisia, oli autistinen tai ei (Huom! Puhun nyt yleistäen, en tietenkään tarkoita että ihan joka ikinen tällä maapallolla elävä nainen olettaa että muut osaa lukea hänen ajatukset, tai että ihan joka ikinen tällä maapallolla elävä mies kokee haastavaksi lukea ja ymmärtää kehonkieltä ja sanatonta kommunikaatiota! Mun tarkoituksena on pohtia näitä stereotypioita sen perusteella miten valtaosa ihmisistä samaistuu niihin ja miten yleisiä ne on!). Varmaankin myös sukupolvi, lapsuuden kasvuympäristö, perhedynamiikka, miten aivot on viritelty, sukupuoli- ja/tai seksuaalivähemmistöön kuuluminen, ihonväri, uskonto, kulttuuri ja vaikka mikä muukin vaikuttaa tähän asiaan. Mielenkiintoinen aihe ylipäätään, ihmismieli ja sen oikut kiinnostaa mua paljon. Saa ehdottomasti jatkaa keskustelua ja jakaa omia mielipiteitä ja kokemuksia aiheesta, asiallisesti ja rakentavasti tietenkin. Seksistiset, homofobiset, transfobiset, ableistiset, rasistiset yms. loukkaavat, syrjivät ja vihamieliset kommentit ei kuulu tähän keskusteluun. Kohteliaisuus on hyvästä, ollaan kivoja toisillemme ja pohditaan hyvässä hengessä ja rauhallisesti, ei aleta riitelemään. Eriävätkin mielipiteet voi ilmaista kohteliaasti ja ilman turhaa haukkumista ja kiusaamista. Muistetaan, että siellä ruudun toisella puolella on ihan oikea, elävä ja tunteita tunteva, lihasta, luista ja verestä tehty ihminen joka näkee ja hahmottaa tämän maailman omalla tavallaan. Pyritään pitämään tämä kommenttikenttä turvallisempana tilana (vaikkakin se on varmaankin paljon vaadittu kun ottaa huomioon että kyseessä on Feissarimokien täysin anonyymi kommenttikenttä. Anonyymius ei kuitenkaan poista vastuuta tai anna vapautta olla ilkeä!)

      Lainaa

    51. Tulos: +23 (25 ääntä)
      FMteam: Vastaukset on huonosti muotoiltu. Vaihtoehtojen piti olla kermavaahto ja hillo, kermavaahto ja mantelimassa, pelkkä kermavaahto, ja mämmivaahto.
      Kiva kiitti, vastasin siis väärin (koska hillo ja kermavaahto, mutta siis AINAKIN se kermavaahto). Saakohan ensi yönä edes nukuttua.
      Ja mikä mämmivaahto, olenko elänyt tynnyrissä?

      Lainaa

    52. Tulos: +17 (17 ääntä)
      Ymmärsin mämmivaahdon vasta seuraavassa mokassa. En eläkään tynnyrissä.

      Lainaa

    53. Hermostumaton varis 17.2.2026 15:47
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Laskiaispullan väliin tulee runebergin torttu

      Lainaa

    54. Poksahtava ananas 17.2.2026 15:56
      Tulos: -31 (41 ääntä)
      Näytä minulle mies joka on ollut naimisissa 10 vuotta ja minä näytän sinulle miehen jolla ei ole yhtään omaa mielipidettä. Ja vielä sanotaan että miehillä on valta maailmassa. :D

      Lainaa

    55. Poksahtava ananas 17.2.2026 15:57
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      It's a deal: *karvasmanteli
      Haisee samalta kuin syanidi? Näin ainakin Dame A. Christien mukaan.

      Lainaa

    56. Paheksuttava leijona 17.2.2026 16:06
      Tulos: +31 (45 ääntä)
      Jos 21 vuoden jälkeen mies pääsee ensimäisen kerran valitsemaan laskiaspullat, niin kyllä silloin naisen pitää katsoa peiliin ja kysyä itseltää, "Miksi minä en yli 20 vuoden aikana ole koskaan kysynyt, mistä minun mieheni itse tykkää"

      Lainaa

    57. Sulava kesyhanhi 17.2.2026 16:27
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      Sanna-Paprika: Ehdotan että ensi kerralla karjaisee tule auttamaan.
      No mutta paljon helpompihan se on sanoa ettei tarvitse apua, ja sitten loukkaantua kun sitä apua ei tule.

      Lainaa

    58. Synkkä eläin 17.2.2026 16:51
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Nuutunut pehmelö: Mikä neven puolison mielestä sitten on suklaapatukka? Pelkästä suklaasta tehty patukka? Entä vadelmajogurttia tms sisältävät patukat? Muut kuin Fazerin patukat?
      Semmoinen yhtenäinen pötkylä, jota ei voi katkoa paloiksi?

      Lainaa

    59. Jutteleva hanhi 17.2.2026 17:50
      Tulos: +6 (16 ääntä)
      Synkkä eläin: Semmoinen yhtenäinen pötkylä, jota ei voi katkoa paloiksi?
      Mites Tupla? Katkottu jo valmiiksi paloiksi?

      Lainaa

    60. Matta leijona 17.2.2026 17:51
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      Ohikiitävä jänis: Hyvä että mies kasvatti munat jo 21 vuoden jälkeen ja uskalsi tehdä toisin kuin vaimo 🤣  
      Näinpä... 
      Paheksuttava leijona: Jos 21 vuoden jälkeen mies pääsee ensimäisen kerran valitsemaan laskiaspullat, niin kyllä silloin naisen pitää katsoa peiliin ja kysyä itseltää, "Miksi minä en yli 20 vuoden aikana ole koskaan kysynyt, mistä minun mieheni itse tykkää"
      ... Näin

      Lainaa

    61. Myrskyisä kani 17.2.2026 17:53
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Jutteleva hanhi: Mites Tupla? Katkottu jo valmiiksi paloiksi?
      Ainakin vanhan mainoksen mukaan se oli patukka mitä oli tarjolla 😆

      Lainaa

    62. Piintynyt muurahainen 17.2.2026 17:58
      Tulos: +12 (20 ääntä)
      B-vaihtoehto. Ihan vain sen takia, että hän sanoi niin ja selkeästi valehteli, joten hoitakoon hommat itse. En yllytä parisuhteessani toista käyttäytymään noin tai valehtelemaan.

      Lainaa

    63. Tuomittava hamsteri 17.2.2026 18:55
      Tulos: -3 (19 ääntä)
      Passeli raadonsyöjä: Kummelissa. Korjaamon veljekset.
      Aika heikoissa kantimissa on parisuhteen kommunikaatio, jos asiaa tietämättä lasketaan sen varaan, että kumppani muistaa jonkun kummelisketsin 30 vuoden takaa.
      Tietty jos tietää, että molemmat tykkää kyseisestä sketsistä, voi olettaa toisen ymmärtävän viittauksen.

      Lainaa

    64. Näin loihe Viikate 17.2.2026 19:51
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Poksahtava ananas: Haisee samalta kuin syanidi? Näin ainakin Dame A. Christien mukaan.
      Absintti on mantelinmakuinen Absintti on mantelinmakuinen Absintti on mantelinmakuinen Aina kun olet vierelläni Aina kun olet vierelläni

      Lainaa

    65. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Jutteleva hanhi: Mites Tupla? Katkottu jo valmiiksi paloiksi?
      Se onkin Tupla eli kaksi patukkaa :) Ja nimenomaan patukka on semmonen mikä ei ole suklaapaloja katkourineen.

      Lainaa

    66. Tulos: +1 (11 ääntä)
      Olli: Ei auta vaikka Fazerkin nimeää sen väärin 😊 Jos Coca Cola alkaa kutsua limuaan mehuksi niin tuleeko siitä mehu? Kuulun selkeesti 2% jengiin 😊
      Eli logiikkasi on se että suklaapatukoita ei ole olemassa koska ovat vain minilevyjä?

      Lainaa

    67. Valkaisematon noita 17.2.2026 23:42
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Olli: Se onkin Tupla eli kaksi patukkaa 😊 Ja nimenomaan patukka on semmonen mikä ei ole suklaapaloja katkourineen.
      Tyttö tietää että olisi KAHTA patukkaa tarjolla siis 😁

      Lainaa

    68. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Pluri: Eli logiikkasi on se että suklaapatukoita ei ole olemassa koska ovat vain minilevyjä?
      Ei, enkä tajua mistä sä ton edes revit. Olisi varmaan pitänyt perustella heti paremmin, mutta toisesta kommentistani lainattuna: "patukka on semmonen mikä ei ole suklaapaloja katkourineen". Ja tätä noi Fazerinat, Geishat jne eivät täytä vaan ovat rivi suklaapaloja.

      Lainaa

    69. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Passiivis-aggressiivisuuksiin, aktiivis-aggressiivisuuksiin ja kaikenlaisiin marttyrointeihin ei reagoida - ainakaan aggressoijan haluamalla tavalla. Miksi ei? Siksi, että sillä tavalla kouluttaa toista siihen, että moisella saa, mitä haluaa. Jos typerällä marttyroinnilla saa käskytettyä toista, miksi koskaan käyttäytyisi paremmin? Itse haluan osakseni kunnollista käytöstä, en marttyrointia. Mikäli halutaan apua, aloitetaan puhelu näin: "Moi, voisitko tulla auttamaan, koska mulla on tässä X Y ja Z?" Jos halutaan ilmaista vitutusta, niin sanotaan: "Moi, voisitko tulla auttamaan, koska mulla on tässä X Y ja Z ja VITUTTAA NIIN SAATANASTI, please auta".

      Lainaa

    70. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Tornipöllö: Näin autistina on pakko sanoa, että voi nyt jumalauta. Sanokaa ihmiset suoraan mitä haluatte, ettei pidä ruveta arvuuttelemaan, että tuleeko seuraavaksi huudot auttamisesta vai auttamatta jättämisestä.
      Just tämmöset asiat on se syy, miksi jään itse välillä miettimään, että onko itselläni autismin piirteitä. Tämä ei ollut vitsi eikä pilkkaa, vaan ihan oikeasti itse otan tämänkaltaiset asiat hyvin kirjaimellisesti. Ahdistaa ajatuskin, että pitäisi osata toimia juuri päin vastoin, kuin toinen sanoo! 
      Vastaavasti, jos itse sanon ”en tarvi apua, saatana”, se tarkoittaa, että vaikka mua suututtaa ja kiroiluttaa, niin pärjään kyllä ja periaatteessa tiedän mitä oon tekemässä. Jos joku tulis siihen väkisin silti neuvomaan, niin suuttuisin varmaan enemmän! Jos haluan apua, sanon niin. 

      Lainaa

    71. Laastiton kuormaeläin 18.2.2026 9:25
      Tulos: +4 (18 ääntä)
      Skögöö: Just tämmöset asiat on se syy, miksi jään itse välillä miettimään, että onko itselläni autismin piirteitä. Tämä ei ollut vitsi eikä pilkkaa, vaan ihan oikeasti itse otan tämänkaltaiset asiat hyvin kirjaimellisesti. Ahdistaa ajatuskin, että pitäisi osata toimia juuri päin vastoin, kuin toinen sanoo!  Vastaavasti, jos [...]
      Mutta miksi oletat toisen sulle soittavan ja kertovan että nyt on tilanne päällä, saatana? Huviksi?

      Lainaa

    72. Hiirenharmaa seuraeläin 18.2.2026 9:56
      Tulos: +11 (19 ääntä)
      Suklaakysymykseen ajattelin heti, että tietenkin se on patukka. Mutta sitten kun mietin pidemmälle, niin eihän sitä syödä kuten muita patukoita, eli haukkaamalla päästä, vaan palaset erotellaan käsin kuten levyssä. Sanon siis että oikeasti kyseessä on minilevy. Mutta samalla tavalla kuin mansikkaa kutsutaan marjaksi, koen että on hyväksyttävää kutsua yhden rivin minilevyä patukaksi.

      Lainaa

    73. Palava lokki 18.2.2026 10:35
      Tulos: -5 (17 ääntä)
      Laastiton kuormaeläin: Mutta miksi oletat toisen sulle soittavan ja kertovan että nyt on tilanne päällä, saatana? Huviksi?
      Koko tarina vaikuttaa joko konekäännetyltä tai keksityltä. Jos ihmisellä on koira, joka syö jotain, jota ihminen ei halua koiran syövän, portti, joka pitää saada kuntoon sillä hetkellä, ja portti levähtämässä käsiin, silloin on akuutti tilanne. Akuuttiin tilanteeseen ei _soiteta_ jollekulle. Silloin _huudetaan_ jollekulle, joka on lähellä ja voi auttaa. Jos sille ihmiselle pitää soittaa, se ei ole lähellä eikä siitä ole siihen akuuttiin tilanteeseen apua. On sitten kokonaan toinen juttu, jos alkuperäisessä tekstissä lukee "ur gfs callin u", niin ensimmäinen käännös toki on, että tyttöystävä soittaa, mutta mahdollinen käännös on, että tyttöystävä kutsuu. Tarinassa on kaksi syyllistä osapuolta. On mies, joka kutsuu kumppaniaan muijaksi eli halventavalla termillä. On nainen, joka ei ymmärrä, että koirien biologiaan kuuluu haistella ja mutustella muiden elikoiden kakkoja ja että koirat eivät lajina tähän mennessä siihen ole kuolleet.

      Lainaa

    74. Parantava pelikaani 18.2.2026 10:39
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Avoin dinosaurus: En itte oikeen ymmärrä tota että ihmiset (erityisesti naiset it seems) olettaa että muut osaa lukea niiden ajatukset. Mein äitee on just tommonen että kertakaikkiaan ei vaan voi pyytää apua vaan muiden pitäis osata lukea ajatukset ja siten tietää auttaa. Sit vielä jos äitiltä kysyy että "Tarviitko apua?" tai "Voinko [...]
      Minulla on lähipiirissä sekä miehiä että naisia, jotka ovat sitä mieltä, että ihmiset osaavat lukea toistensa ajatuksia ja suuttuvat, jos näin ei tapahdu. Tässä ominaisuudessa on kuitenkin yksilökohtaisia eroja. 
      Yksi mies on sellainen, että pitäisi osata tulla auttamaan, kun hän tarvitsee, vaikka ei sano mitään, ja se apukin pitäisi toimittaa jotenkin niin, että hänelle tulisi sellainen olo, että hän kyllä olisi pystynyt tekemään kyseisen asian, mutta häntä tultiin muuten vain auttamaan.
      Toinen mies suuttuu, jos selitän jotain asiaa, jonka hän jo tietää, koska kyllä minun pitäisi tietää, mitä hän tietää. Jos taas oletan, että hän tietää jonkun asian, jota hän ei tiedä, niin taas saan vihat päälleni. 
      Eräs nainen ajattelee tietävänsä, mitä minä ajattelen, joten hänen ei tarvitse kysyä sitä minulta. Hän voi esimerkiksi suuttua minulle siitä, mitä hän luulee minun ajattelevan.
      Toinen nainen suuttuu, jos hänelle soittaa huonoon aikaan, koska kyllähän soittaja tietää, milloin hänellä on hyvä hetki puhua.

      Lainaa

    75. Pöllö koala 18.2.2026 10:50
      Tulos: +15 (15 ääntä)
      Hiirenharmaa seuraeläin: Suklaakysymykseen ajattelin heti, että tietenkin se on patukka. Mutta sitten kun mietin pidemmälle, niin eihän sitä syödä kuten muita patukoita, eli haukkaamalla päästä, vaan palaset erotellaan käsin kuten levyssä. Sanon siis että oikeasti kyseessä on minilevy. Mutta samalla tavalla kuin [...]
      Itse haukkaan päästä ihan samalla tavalla, toki pala kerrallaan kun on valmiiksi sopivasti silleen tarjolla. Ja sanon patukaksi jos on yksi rivi. Jos rinnakkain useampi niin sitten levy.

      Lainaa

    76. Nuhteeton papaija 18.2.2026 10:59
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Myrskyisä kani: Ainakin vanhan mainoksen mukaan se oli patukka mitä oli tarjolla 😆
      Oi niitä aikoja kun pieni kaksimielisyys oli ok mainoksessa 😊
      Valkaisematon noita: Tyttö tietää että olisi KAHTA patukkaa tarjolla siis 😁
      Tätäpä ei teininä hokassukaan 😂. Nythän mieli on jo korruptoitunut 🙄

      Lainaa

    77. Monenlaenen undulaatti 18.2.2026 11:03
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      Ilmava myyrä: Kyllä. Tyhmät kysymykset aiheuttaa tyhmiä vastauksia. Ei vaimot kysele "tarttetko apua" kun miehet on tulessa. Ne tulee ja sammuttaa kyselemättä.
      Heh, jos kysyis niin varmaan vastaisin sarkastisesti 😁

      Lainaa

    78. asdf12341231234 18.2.2026 14:02
      Tulos: -2 (12 ääntä)
      Jos joku karjuu että ei vittu tartte autta, niin menen suoraan kaljalle kulkematta lähtöruudun kautta, koska vielä kerkeän. Ja juon sitten niin paljon, ettei osaa vituttaa huutaminen kun tulen kotia, jos tulen.

      Lainaa

    79. Tahdistamaton koira 18.2.2026 14:36
      Tulos: -4 (12 ääntä)
      Viimeisin ampiainen: Saa myös käyttää omia aivoja ja mennä auttamaan kun selvästi näkee että tarvitsee apua.
      Tässä siis ilmeisesti parisuhde tai vähintään seurustelusuhde. Silloin miehen kannattaa olla varovainen suhteessa omien aivojen käyttöön. Tuossa tilanteessa miehellä ei ole enää mitään voitettavaa. Täytyy valita meneekö auttamaan ja saada haukut siitä ettei ollut ajoissa auttamassa ja luultavasti myös siitä ettei saa korjattua sitä porttia riittävän ripeästi, vai jääkö odottamaan että myöhemmin saa haukut vain siitä ettei mennyt auttamaan. Jälkimmäinen vaihtoehto on ehkä viisaampi. On mahdollista että nainen ehtii leppyä ennen seuraavaa tapaamista.

      Lainaa

    80. Luokaton ilonpilaaja 18.2.2026 14:40
      Tulos: -1 (11 ääntä)
      Hampaaton sika: Onpa hämmentäviä kommentteja täällä. Itse olen aina luullut, että "ei tartte auttaa" tarkoittaa "ei tartte auttaa". Siinä tarkoituksessa olen sitä käyttänyt ja kaikki ovat osanneet pysyä silloin kaukana. Miten ihmeessä se voi tarkoittaa, että tule auttamaan? Itse koiraporttinaisena olisin pelannut lisäaikaa [...]
      Tätä kommenttia tulin etsimään. Eikö sitä kissanvessaa vois vaikka siivota?

      Lainaa

    81. Tulos: +14 (20 ääntä)
      Laastiton kuormaeläin: Mutta miksi oletat toisen sulle soittavan ja kertovan että nyt on tilanne päällä, saatana? Huviksi?
      Oikeasti ajattelisin, että se haluaa päästää höyryjä.😅 Varsinkin, jos kysyn että tarviiko tulla auttamaan ja toinen sanoo ”ei”…

      Lainaa

    82. Nähennetty vorsu 18.2.2026 22:46
      Tulos: +7 (17 ääntä)
      Oppinut kivi:   Joidun olemaan samaa mieltä. Ei on ei, kyllä on kyllä, ärsyttää aika pahasti kun naiset puhuisivat jotain salakieltä. Jos sanoin, ettei tarvitse auttaa niin sitten ei.
      Miksi yksi kieli (miesten) on ”normaalikieli” ja toinen kieli (naisten) on ”salakieli”? Jos sukupuolten välillä on tälläinen kieliero, miksi niistä mystifioidaan tämä tietty? Miksei sen sijaan puhuta ”miesten kyvyttömyydestä kunnolliseen kielenkäyttöön”, näin normittaen naisten käyttämä kieli (yhä sillä oletuksella, että sulupuolieroja on: minun nähdäkseni miehet vetoaa ”naisten epäselvyyteen” useimmiten silloin kun ne ei halua että nainen tarkoittaa sitä mitä sanoo).

      Lainaa

    83. Varjoissa hiipivä luumu 19.2.2026 8:26
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Nähennetty vorsu: Miksi yksi kieli (miesten) on ”normaalikieli” ja toinen kieli (naisten) on ”salakieli”? Jos sukupuolten välillä on tälläinen kieliero, miksi niistä mystifioidaan tämä tietty? Miksei sen sijaan puhuta ”miesten kyvyttömyydestä kunnolliseen kielenkäyttöön”, näin normittaen naisten käyttämä kieli (yhä sillä oletuksella, [...]
      Pidätähän ponejasi ennen kuin loukkaannut. 😄 Eiköhän tuossa ihan yksinkertaisesti tarkoitettu: "normaalikieli"= sanoo mitä tarkoittaa, ja "salakieli"=sanoo päinvastoin kuin tarkoittaa ja kuulijan pitäisi se arvata. _Stereotypioiden_ mukaan miehet olisi enemmän taipuvaisia ensimmäiseen ja naiset jälkimmäiseen, ei siinä ole sen enempää mystifiointia. Ei ole mitään ideaa "normittaa" puheessa kielenkäyttöä, jossa sanotaan muuta kuin tarkoitetaan, eihän mistään tulisi sitten mitään.  Se, onko mitään tuollaista stereotypista kielieroa oikeasti olemassa, on ihan asia erikseen. Kuten joku aiempi kommentoija toi esiin, ajatustenlukua olettavia raskaita ihmisiä löytyy maailmasta ihan sukupuoleen katsomatta.

      Lainaa

    84. Narusta roikkuva kirahvi 19.2.2026 12:33
      Tulos: -1 (13 ääntä)
      Mauton ahven: Vaan kun et ymmärrä. "Ei tartte auttaa!" on yleisessä käytössä oleva sanonta, joka tarkoittaa, että sanoja tarvitsee apua. Kieli on paljon muutakin kuin yksittäisten sanojen sanakirjamerkitykset. Vaikka kuinka yrittäisit säätää normia kielen todellista käyttöä vastaan, niin et onnistu, ja kieliyhteisö käyttää kieltä [...]
      Meillä ei mikään kieliyhteisö sanele mitä mikäkin puhe tarkoittaa  "Ei tartte auttaa!"  -->  en auta       tuo ei ole mikään demokraattian päättämä asia  vaan YKSIKERTAISESTI     EI = EI ei sitä tulkita toisessa kontektissa kyllä ja toisessa  ei toisinsanoen jos idiootit käsitää sanomisen väärin  HE OVAT VÄÄRÄSSÄ

      Lainaa

    85. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Olli: Ei, enkä tajua mistä sä ton edes revit. Olisi varmaan pitänyt perustella heti paremmin, mutta toisesta kommentistani lainattuna: "patukka on semmonen mikä ei ole suklaapaloja katkourineen". Ja tätä noi Fazerinat, Geishat jne eivät täytä vaan ovat rivi suklaapaloja.
      Kyllähän tuossa on takana ihan järkevän kuuloinen logiikka. Käsi pystyyn virheen merkiksi.

      Lainaa

    86. Lupaava kotieläin 19.2.2026 18:12
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Niin varmaan aivan täysin huvikseen sen tyttöystävä soittelee kriisin keskeltä akuutissa tarpeessa puolisolle.

      Lainaa

    87. Pakastettu flamingo 19.2.2026 22:39
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Eihän tuo laskiaispulla mantelimassalla aiheita mitään ongelmaa, hämmennystä totta kai, mutta nyt molemmat voivat ostaa omat laskiaispullansa, jotka myydään pareittain. Eli molemmille kaksi laskiaispullaa kerralla! Ihan mahtavaa!

      Lainaa

    88. Valantehnyt lohikäärme 20.2.2026 12:28
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Olli: Se onkin Tupla eli kaksi patukkaa 😊 Ja nimenomaan patukka on semmonen mikä ei ole suklaapaloja katkourineen.
      Missä tämä on määritelty? Käy kertomassa fazerillekin, että ovat väärässä, koska sä tiedät. https://www.fazer.com/fi/tuotteet/suklaa/suklaapatukat/

      Lainaa

    89. Aina myöhässä oleva puhveli 20.2.2026 12:40
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Hiirenharmaa seuraeläin: Suklaakysymykseen ajattelin heti, että tietenkin se on patukka. Mutta sitten kun mietin pidemmälle, niin eihän sitä syödä kuten muita patukoita, eli haukkaamalla päästä, vaan palaset erotellaan käsin kuten levyssä. Sanon siis että oikeasti kyseessä on minilevy. Mutta samalla tavalla kuin [...]
      Miten niin ei syödä samalla tavalla? Yksirivinen menee ihan samoin haukkaamalla. Ei ole edes pakko osua katkouraan mutta helpompaa se niin on. Niitä ei siis tarvi siitä erotella. Joku voi varmaan käsinkin napsia niitä irti, muttei se poissulje patukkamaista haukkaamista 🙂. Toisaalta voi sitä isoa suklaalevyäkin halutessaan syödä kuin leipää 😆

      Lainaa

    90. Attrahoiva piirroshahmo 21.2.2026 9:52
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      Lupaava kotieläin: Niin varmaan aivan täysin huvikseen sen tyttöystävä soittelee kriisin keskeltä akuutissa tarpeessa puolisolle.
      Täähän näissä onkin vaikeaa, kun osa ihmisistä soittelee nimenomaan "huvikseen". Minä soitan suht usein vastaavissa tilanteissa ihan vaan urputtaakseni miten persiistä elämä on, koska jos en urputa, niin heitän työkalut ojaan. Urputtamalla saan hetken hengähdystauon ja toivottavasti myötätuntoakin, jotta jaksan taas jatkaa.
      Tosin pitää sanoa, että tuollainen no ei vittu tartte auttaa -huutaminen ei ole tietenkään kivaa eikä täysin ok, vaikka se ei olisikaan tartten apua -koodikieltä. Itsekin vastaavaan saatan noin turhautuneena syyllistyä, mutta saan kyllä pahoitella perään, että nyt lähti vitutuksesta projektia kohtaan eikä sinua ja osaan myös ilmoittaa, jos oikeesti tarviin apua.
      Mutta oonkin autisti ja nää tällaiset tilanteet aiheuttaa mukavasti traumoja vastaanottavana osapuolena, kun mun oletetaan ymmärtävän koodikieltä jopa sen jälkeen, kun tiedetään mun olevan autisti.

      Lainaa

    91. Takiton fretti 21.2.2026 12:21
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Pakastettu flamingo: Eihän tuo laskiaispulla mantelimassalla aiheita mitään ongelmaa, hämmennystä totta kai, mutta nyt molemmat voivat ostaa omat laskiaispullansa, jotka myydään pareittain. Eli molemmille kaksi laskiaispullaa kerralla! Ihan mahtavaa!
      Jos on vähävarainen tai pihi, niin pitää ostaa vain yksi paketti ja se on sitten kompromissi. Vaihtuisi edes joka vuosi niin molemmat saa edes joka toinen vuosi sen minkä haluaa. 20 vuotta mies vaan alistunut, ei se ole hyvä niinkään 🤷🏻‍♀️

      Lainaa

    92. Sarkastinen? En minä. 21.2.2026 12:52
      Tulos: -2 (14 ääntä)
      Kyllä tollasen naisen kanssa toimisin niin, että otan kaljan ja taitettavan jakkaran mukaan, menen paikalle ja hekottelen sähläämiselle olueni kanssa. Ero tulee piakkoin joka tapauksessa, koska minähän en kuuntele, niin vois nauttia laatuviihteestä siihen asti. Opettele käyttäytymään, sekä pyydä apua, tai hajoa paskaasi.

      Lainaa

    93. Yllättynyt kobra 22.2.2026 8:57
      Tulos: -3 (7 ääntä)
      Kaksoiskovera kettu: Mantelimassa saattaa olla (vahingossa tai tarkoituksella) karvaismantelia, joka on hivein asia maailmassa jota makeaksi herkuksi väitetään, joten mantelimassa on aina väärä vastaus. Pelkästään siksi, että joskus, vaikkakin todella harvoin, siellä saattaa olla karvaismantelia. Kyllä, olen traumatisoitunut ja haluan estää trauman leviämistä.
      Siis eikö kaikki mantelimassa maistukaan karvasmantelilta?! Olen onnistunut saamaan pelkkiä karvasmantelisia ilmeisesti, ja tästä syystä ollut kiihkeä niiden vastustaja.

      Lainaa

    94. Meikattu sammakko 22.2.2026 10:44
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Yllättynyt kobra: Siis eikö kaikki mantelimassa maistukaan karvasmantelilta?! Olen onnistunut saamaan pelkkiä karvasmantelisia ilmeisesti, ja tästä syystä ollut kiihkeä niiden vastustaja.
      Olen maistanut ainakin 5 erilaista mantelimassalla eikä yksikään ole ollut karvas.

      Lainaa

    95. Matkustava kivi 23.2.2026 10:43
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Nähennetty vorsu: Miksi yksi kieli (miesten) on ”normaalikieli” ja toinen kieli (naisten) on ”salakieli”? Jos sukupuolten välillä on tälläinen kieliero, miksi niistä mystifioidaan tämä tietty? Miksei sen sijaan puhuta ”miesten kyvyttömyydestä kunnolliseen kielenkäyttöön”, näin normittaen naisten käyttämä kieli (yhä sillä oletuksella, [...]
        No siksi juuri, "miksi naiset puhuisivat jotain salakieltä", tarkoitten etteivät puhu. Ihan samaa kuin kaikki muutkin, jos sitä ei ymmärrä niin vika on puhutunymmärryksessä. Voin kai uudelleenkirjoittaa, jos haluat  "miksi miehet kuulevat jotain aivan muuta salakielistä, kun sitä ei kukaan sanonut". Tai no, ei omani kuule, joten ei tämä mikään sukupuolinen pakko ole. Jos olisikin, sitä ei voisi pitää yksittäisen miehen syynä.

      Lainaa

    96. Tulos: +1 (1 ääni)
      Meikattu sammakko: Olen maistanut ainakin 5 erilaista mantelimassalla eikä yksikään ole ollut karvas.
      Minä sinulle karvaan näytän 😆

      Lainaa

    97. Itsevarma tiikeri 28.2.2026 17:07
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Ilmava myyrä: Kyllä. Tyhmät kysymykset aiheuttaa tyhmiä vastauksia. Ei vaimot kysele "tarttetko apua" kun miehet on tulessa. Ne tulee ja sammuttaa kyselemättä.
      Samaa mieltä. Ei meilläkään kumpikaan mielellään myönnä tarvitsevansa apua, niin minä vaan autan kun lapset on vaikka teljenneet isänsä varastohuoneeseen missä lukko on sisäpuolelta rikki (joo pitäisi korjata), mutta toisin päin tilanteessa puoliso huutelee ovella että haluutko että avaan.

      Lainaa

    98. Tulos: -1 (1 ääni)
      Viimeisin ampiainen: Saa myös käyttää omia aivoja ja mennä auttamaan kun selvästi näkee että tarvitsee apua.
      Ei miehet mitään älyä.
      Seistään tumput suorina vieressä haavi auki ja ihmetellään.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: geisha, hillo, koiraportti, koirat, laskiainen, laskiaispullat, manteli, minilevy, naisystävä, patukka, portti, suklaa, äänestys

  • Uusimmat

  • Kategoriat