Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 119

Kuuluvatko lapset kaikkiin julkisiin tiloihin?
Uutiskatsaus, osa 119

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 69 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +149 (255 ääntä)
      Ylläri pylläri, persu paukuttelee henkseleitä sillä että hinta nousee VAIN 15 senttiä. Unohti kehuskella sillä miten omana aikanaan ei saanut minkäänlaista tukea kouluruokailuun.

      Lainaa

    2. Hämärä perhonen 19.1.2026 23:43
      Tulos: +395 (401 ääntä)
      Peruskoulupohjalta aivokirurgiksi 🤔

      Lainaa

    3. Addiktoiva simpanssi 20.1.2026 0:10
      Tulos: +239 (253 ääntä)
      Itseäni ei haittaa julkisilla paikoilla parkuvat lapset kun ajattelen, että minun tarvitsee kuulla sitä vain minuutteja mutta vanhempien jopa vuosia. Eniten ilahduttaa julkisilla paikoilla nähdä vielä silloin tällöin vanhemman kasvattavan lasta. Eli neuvovan ja ohjaavan miten olla.

      Lainaa

    4. Heilahteleva kivi 20.1.2026 0:19
      Tulos: +80 (96 ääntä)
      Risto Ryyppääjä 😂

      Lainaa

    5. Mekaanisesti toimiva kettu 20.1.2026 0:32
      Tulos: +185 (231 ääntä)
      Hämärä perhonen: Peruskoulupohjalta aivokirurgiksi 🤔
      Saavat sitten operoida noita persuja, niin saavat mitä halusivat.

      Lainaa

    6. Pekka Kana 20.1.2026 2:30
      Tulos: -173 (247 ääntä)
      Aivan hemmetin ärsyttävää rääkyvät Marja-Erkit kaupoissa. Jos omistaisin, kaivaisin lipastoni ylälaatikosta Jatimaticin ja harventaisin.

      Lainaa

    7. Tulos: +16 (134 ääntä)
      Ok Pekka-Eric. Tuff 🙄 Aseen pitäisi lopettaa ihan joku muu kuin lapset jotka KAUHISTUS ikätasoisesti itkevät.🤦🏻‍♀️ Niin sinäkin oot tehny lapsena. Se ei ole nykylasten vika että sinua on siitä hyvästä piesty tai sulle huudettu. Satakertaisesti enemmän yhteiskunnasta vieraantunu kuin se joka ojensi kätensä haisteltavaksi vastasyntyneelle. Antisosiaalista ihmissaastaa. Mene roskiin, terapiaan tai ilmianna ittes viranomaisille.

      Lainaa

    8. Tulos: +155 (195 ääntä)
      Pekka Kana: Aivan hemmetin ärsyttävää rääkyvät Marja-Erkit kaupoissa. Jos omistaisin, kaivaisin lipastoni ylälaatikosta Jatimaticin ja harventaisin.
      Kyllä, ne kaupoissa tai missä tahansa julkisilla paikoilla rääkyvät Marja-Erkit ovat aivan saatanan rasittavia. Varsinkin kun ikää on 40+, käytöstavat täysin hukassa, mielellään vielä mukava määrä päihteitä päässä ja sitten karjutaan kaupan henkilökunnalle kun ei löydetä K-kaupasta Coopin kaljaa tai itse on unohtanut punnita ne perkeleen sipulit ja sehän on tietenkin sen myyjän vika jne. Tai vaikka ei ole sitä junalippua, mutta kyllä RAHAA ON vaikka joka ikinen suomen kansalainen tietää, ettei junasta saa käteisellä lippuja. Jne.
      Loppuosaa tekstistäsi en edes kommentoi, sen verran sairasta tekstiä se oli.

      Lainaa

    9. Puun kolossa piileskelevä riepu 20.1.2026 6:03
      Tulos: -85 (159 ääntä)
      Kelmiina: Kyllä, ne kaupoissa tai missä tahansa julkisilla paikoilla rääkyvät Marja-Erkit ovat aivan saatanan rasittavia. Varsinkin kun ikää on 40+, käytöstavat täysin hukassa, mielellään vielä mukava määrä päihteitä päässä ja sitten karjutaan kaupan henkilökunnalle kun ei löydetä K-kaupasta Coopin kaljaa tai itse on unohtanut [...]
      On ärsyttävää, kuinka ihmiset kuvittelevat, että suomi äidinkielenä tai Suomen kansalaisuus antaa tietoja siitä, miten esimerkiksi joukkoliikenteen lipun voi ostaa. Itse esimerkiksi käyn Suomessa noin kerran 5 vuodessa, eikä minulla ole mitään käsitystä siitä, mistä minkäkin lipun voi ostaa.
      Puhe lasten kannanhoidollisesta metsästämisestä ei myöskään ole sairasta vaan nimenomaan mustaa huumoria. Se, joka ei moista ymmärrä, nyt lähinnä haluaa teeskennellä hyvää ihmistä.

      Lainaa

    10. Puhuva apina 20.1.2026 6:34
      Tulos: +115 (119 ääntä)
      Minua ei haittaa huutavat lapset vaan vanhemmat, jotka eivät tee asialle mitään. Lähdetään ystävän kanssa kahville lapsi mukana ja hölötetään niin antaumuksella ettei oteta kuuleviin korviinkaan kun lapsi huutaa kuumasta vieressä. (Olisihan se ihan hemmetin raskasta avata lapselta vetoketju.) Tai mennään vaatekauppaan alle kaksivuotiaan kanssa ja jätetään tämä vaunuihin huutamaan hätääntyneenä kun vanhempi päättääkin mennä pläräämään rekkejä toiselle puolella kauppaa. Ihan kuin osa aikuisista ei ollenkaan muistaisi, miltä tuntuu olla lapsi.

      Lainaa

    11. Tulos: +32 (86 ääntä)
      Kyllä maailmaan lasten itkua mahtuu. Sormet korviin jos häiritsee. Oldnpa muuten nähnyt kun mukkelo huutaa pää punaisena ja sormet omissa korvissaan. Lähinnä rupeaa naurattamaan kun lapset välillä saa kaupaissa raivareita.

      Lainaa

    12. Ronski roska 20.1.2026 6:53
      Tulos: +51 (73 ääntä)
      Pekka Kana: Aivan hemmetin ärsyttävää rääkyvät Marja-Erkit kaupoissa. Jos omistaisin, kaivaisin lipastoni ylälaatikosta Jatimaticin ja harventaisin.
      Harvennetaan Pekka kanat, niin elämä on taas raiteillaan. 👍

      Lainaa

    13. Ahne haukka 20.1.2026 7:20
      Tulos: +31 (37 ääntä)
      Mitenkäs se vanha viisaus menikään... Ai niin, älä ruoki trollia! Pätee edelleen.

      Lainaa

    14. Tulos: -14 (50 ääntä)
      Pekka Kana: Aivan hemmetin ärsyttävää rääkyvät Marja-Erkit kaupoissa. Jos omistaisin, kaivaisin lipastoni ylälaatikosta Jatimaticin ja harventaisin.
      Ylläpito, onko ok uhkailla muiden henkeä?

      Lainaa

    15. Tulos: +39 (77 ääntä)
      Kelmiina: Kyllä, ne kaupoissa tai missä tahansa julkisilla paikoilla rääkyvät Marja-Erkit ovat aivan saatanan rasittavia. Varsinkin kun ikää on 40+, käytöstavat täysin hukassa, mielellään vielä mukava määrä päihteitä päässä ja sitten karjutaan kaupan henkilökunnalle kun ei löydetä K-kaupasta Coopin kaljaa tai itse on unohtanut [...]
      Joo, ärsyttävät ihmiset on ärsyttäviä, mut se ei tee kirkuvista lapsista vähemmän rasittavia. Molemmat voi olla totta yhtä aikaa.

      Lainaa

    16. Karvas metsämarja 20.1.2026 7:48
      Tulos: +90 (106 ääntä)
      Puun kolossa piileskelevä riepu: On ärsyttävää, kuinka ihmiset kuvittelevat, että suomi äidinkielenä tai Suomen kansalaisuus antaa tietoja siitä, miten esimerkiksi joukkoliikenteen lipun voi ostaa. Itse esimerkiksi käyn Suomessa noin kerran 5 vuodessa, eikä minulla ole mitään käsitystä siitä, mistä minkäkin lipun voi ostaa. Puhe lasten [...]
      Mustassa huumorissa on myös se juju, että sitä ei kannata ihan joka paikassa viljellä, pitää vähän osata lukea tilannetta ja vastaanottajia. Julkisesti netissä ei ehkä ole se paikka.

      Lainaa

    17. Alava kettu 20.1.2026 7:48
      Tulos: -32 (110 ääntä)
      Ei ne huutavat lapset muuten, mutta kun ne vanhemmat ei nykyään edes yritä tehdä asialle mitään. Sanovat vain, että tämä meidän Pertti-Marjaana on niin erityinen ja nepsy, ettei sitä nyt vaan pysty tai voi kieltää. Kyllä 90% niistä nepsyistäkin kykenee oppimaan ihan normaaleita käytöstapoja, jos joku vaan viitsii ja jaksaa niitä opettaa.

      Lainaa

    18. Maineikas ampiainen 20.1.2026 7:51
      Tulos: +84 (88 ääntä)
      Nyt kiinnostaisi tietää mitä töitä oikeasti pystyy tekemään, jos ainoa koulutus on peruskoulu. Lasken koulutukseksi myös työpaikalla saadun vähänkään pidemmän perehdytyksen, vaikka siitä ei mitään todistusta saakaan. Raksalla apupojan hommat, jotkut kaupanalan ja siivouksen hommat. Mitä muuta? Varmasti kuitenkin vain murto-osa verrattuna niihin töihin, joihin tarvitaan koulutusta.

      Lainaa

    19. Pakastettu maahinen 20.1.2026 8:10
      Tulos: +67 (77 ääntä)
      Alava kettu: Ei ne huutavat lapset muuten, mutta kun ne vanhemmat ei nykyään edes yritä tehdä asialle mitään. Sanovat vain, että tämä meidän Pertti-Marjaana on niin erityinen ja nepsy, ettei sitä nyt vaan pysty tai voi kieltää. Kyllä 90% niistä nepsyistäkin kykenee oppimaan ihan normaaleita käytöstapoja, jos joku vaan viitsii ja jaksaa niitä opettaa.
      Kyllä ne hyvin kasvatetutkin joskus saa itkupotkuraivokohtauksia väärässä paikassa. Se kun kuuluu osaksi sitä oppimista ja kasvamista. Vaikka joskus kyllä noita mainitsemiasikin saattaa näkyä.  Muakin ärsyttää huutavat vekarat kaupassa samoin kuin muuten huonosti käyttäytyvät ihmiset ja kassajonoa pitkittävät mummelit, mutta kaikilla on oikeus siellä olla ja epämukavuus nyt vaan kuuluu joskus elämään ja kasvattaa luonnetta. Kyllä sitä jokaisella itsellään on velvollisuus oppia elämään niiden asioiden kanssa ja onhan se myös pitkässä juoksussa helpompaa kuin kaiken epämukavan poistaminen maailmasta kunkin yksilön mielenliikkeiden mukaan.

      Lainaa

    20. Kivetön maksamakkara 20.1.2026 8:17
      Tulos: +62 (62 ääntä)
      Rikun koulutukseni-kohdassa on pakko lukea Elämän kova korkea koulu.

      Lainaa

    21. Globaali fretti 20.1.2026 8:19
      Tulos: +55 (83 ääntä)
      Alava kettu: Ei ne huutavat lapset muuten, mutta kun ne vanhemmat ei nykyään edes yritä tehdä asialle mitään. Sanovat vain, että tämä meidän Pertti-Marjaana on niin erityinen ja nepsy, ettei sitä nyt vaan pysty tai voi kieltää. Kyllä 90% niistä nepsyistäkin kykenee oppimaan ihan normaaleita käytöstapoja, jos joku vaan viitsii ja jaksaa niitä opettaa.
      En ole kyllä ikinä nähnyt kuvailemasi kaltaista tilannetta missään huutavan lapsen yhteydessä. Tai missään yhteydessä. Muistahan sinäkin, että kaikki mitä ajattelet ei ole totta.

      Lainaa

    22. Alennettu kettu 20.1.2026 8:25
      Tulos: +43 (43 ääntä)
      Maineikas ampiainen: Nyt kiinnostaisi tietää mitä töitä oikeasti pystyy tekemään, jos ainoa koulutus on peruskoulu. Lasken koulutukseksi myös työpaikalla saadun vähänkään pidemmän perehdytyksen, vaikka siitä ei mitään todistusta saakaan. Raksalla apupojan hommat, jotkut kaupanalan ja siivouksen hommat. Mitä [...]
      Ruokalähetti, feissari ja puhelinmyyjä. Mahdollisesti lehdenjakaja. Hautausmaan kesätyöntekijöiden ja kesätorin jätskinmyyjien paikat täytetään joka tapauksessa teineillä, ja hommaa on pariksi kuukaudeksi vuodessa, joten niistä ei kovin pitkää uraa saa.

      Lainaa

    23. Kynätön kenguru 20.1.2026 8:29
      Tulos: +11 (37 ääntä)
      Missä huutavia lapsia edes on? Asioin sekä maalla että kaupungissa, en ole nähnyt yhtäkään vuosiin. Rauhallisia lapsia paljonkin.

      Lainaa

    24. Kynätön kenguru 20.1.2026 8:32
      Tulos: +82 (88 ääntä)
      Lisään: huutavan lapsen kuuluukin evolutiivis-biologisesti aiheuttaa epämukavaa oloa ihmisissä. Muuten olisi lapset jääneet hoitamatta. Se ei tarkoita, etteikö samalla voisi lapsista tykätä.

      Lainaa

    25. Silmiinpistävä herkkuruoka 20.1.2026 8:33
      Tulos: +48 (66 ääntä)
      Alava kettu: Ei ne huutavat lapset muuten, mutta kun ne vanhemmat ei nykyään edes yritä tehdä asialle mitään. Sanovat vain, että tämä meidän Pertti-Marjaana on niin erityinen ja nepsy, ettei sitä nyt vaan pysty tai voi kieltää. Kyllä 90% niistä nepsyistäkin kykenee oppimaan ihan normaaleita käytöstapoja, jos joku vaan viitsii ja jaksaa niitä opettaa.
      Missä oot nähnyt tällaista? Netin keskustelupalstoja ei lasketa.

      Lainaa

    26. Tulos: +55 (65 ääntä)
      Suffeli: Joo, ärsyttävät ihmiset on ärsyttäviä, mut se ei tee kirkuvista lapsista vähemmän rasittavia. Molemmat voi olla totta yhtä aikaa.
      En sitä kiistäkään, mutta pieniltä lapsilta sen vielä jotenkin ymmärtää. Aikuisilta ihmisiltä ei.

      Lainaa

    27. Itseasiassa 20.1.2026 8:46
      Tulos: +27 (27 ääntä)
      Mekaanisesti toimiva kettu: Saavat sitten operoida noita persuja, niin saavat mitä halusivat.
      "Sitä saa mitä tilaa."
      Tilanteeseen sopii myös "Näin ne asiat koetaan."

      Lainaa

    28. Kampura kirjohylje 20.1.2026 9:10
      Tulos: +40 (54 ääntä)
      Tuun vaan väliin sanomaan, että sillon häiritsee jos lapsi tahallisesti käyttäytyy huonosti, esim mankuu karkkia kirkuen. Ja jos vanhempi ei tämmösessä selkeessä kasvatuksen paikoissa tee mitään vaan antaa lapsen jatkaa apinointia. Sit taas väsymystään huutava vauva.. Eipä sille useinkaan paljoa mahda. Ens kerralla vois valita ajankohdan kaupassa käynnille paremmin jos mahdollista. Mutta ei ärsytä läheskään niin paljon. Mutta nepsyydellä puolustelua en oo kyllä nähny. Taidan silti ymmärtää, mitä kommentin kirjoittaja tarkoittaa. Vanhempien pitäs ottaa enemmän vastuuta eikä selitellä erityisyydellä lastensa huonoa käytöstä. Nepsyys ei tarkoita suurimmassa osassa tapauksia mitään erityiskohtelun tarvetta tai apinointilupia. Nepsyjen kohdalla oireilun ymmärtäminen ja kärsivällisyys on toki hyvin tärkeitä, mutta kasvatus on vähintään yhtä tärkeää. Mä oon itse nepsy ja kouluikäisen nepsylapsen vanhempi, joten tiedän jotain aiheesta.

      Lainaa

    29. Tietokoneen äärellä istuva riepu 20.1.2026 9:42
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      Karvas metsämarja: Mustassa huumorissa on myös se juju, että sitä ei kannata ihan joka paikassa viljellä, pitää vähän osata lukea tilannetta ja vastaanottajia. Julkisesti netissä ei ehkä ole se paikka.
      Olet ihan oikeassa tuossakin. Siitä voitaisiin sitten teoriassa keskustella, jotta miksi se julkisesti netissä ei ole se paikka, mutta mun kolme pointtiani tässä on nyt kuitenkin se, että sinä olet sanomassasi oikeassa.

      Lainaa

    30. Tietokoneen äärellä istuva riepu 20.1.2026 9:45
      Tulos: -15 (27 ääntä)
      Kynätön kenguru: Lisään: huutavan lapsen kuuluukin evolutiivis-biologisesti aiheuttaa epämukavaa oloa ihmisissä. Muuten olisi lapset jääneet hoitamatta. Se ei tarkoita, etteikö samalla voisi lapsista tykätä.
      Hei! Epistä! Ehdin napsauttaa vihreää juttua ennen kuin luin viimeisen virkkeesi. Olen samaa mieltä siitä, että evoluutio on tehnyt lapsista sellaisia kuin ne ovat ja että se on normaalia, ja sitten sitä mieltä, että se ei tarkoita, etteikö samalla voisi lapsista olla pitämättä.

      Lainaa

    31. Tulos: +56 (70 ääntä)
      "Kaikkiin tiloihin" on aika vahva ilmaus. Joo, lapsen saa tietenkin viedä ruokakauppaan ja julkisiin kulkuvälineisiin jne jne. Jos kuitenkin ollaan vaikka teatterissa selkeästi aikuisille tarkoitetussa näytelmässä, häissä tai jossain Mäkkäriä paremmassa ravintolassa, kyllä vanhempien pitäisi ymmärtää viedä huutava lapsi rauhoittumaan ulkopuolelle.

      Lainaa

    32. Matkustava kivi 20.1.2026 10:16
      Tulos: +34 (44 ääntä)
      Alava kettu: Ei ne huutavat lapset muuten, mutta kun ne vanhemmat ei nykyään edes yritä tehdä asialle mitään. Sanovat vain, että tämä meidän Pertti-Marjaana on niin erityinen ja nepsy, ettei sitä nyt vaan pysty tai voi kieltää. Kyllä 90% niistä nepsyistäkin kykenee oppimaan ihan normaaleita käytöstapoja, jos joku vaan viitsii ja jaksaa niitä opettaa.
        Joo, katso kohdasta opettaa. Luen lapselleni lakia kaiken aikaa -sanomme kiitos ja ole hyvä, emmekä melskaa julkisissa, mutta nyt on vielä opetusvaihe. En koskaan syvenny puhelimeenn tai kirjaan  kun olen lapsivastuussa, mutta hän nyt on lapsi ja käyttäyttyy sen mukaan.

      Lainaa

    33. Horjahtava vaatekappale 20.1.2026 10:25
      Tulos: +74 (74 ääntä)
      Puun kolossa piileskelevä riepu: On ärsyttävää, kuinka ihmiset kuvittelevat, että suomi äidinkielenä tai Suomen kansalaisuus antaa tietoja siitä, miten esimerkiksi joukkoliikenteen lipun voi ostaa. Itse esimerkiksi käyn Suomessa noin kerran 5 vuodessa, eikä minulla ole mitään käsitystä siitä, mistä minkäkin lipun voi ostaa. Puhe lasten [...]
      Mä käyn Suomessa kahdesti vuodessa, ja se on silti ihan mun omalla vastuulla ottaa selvää miten liput hankitaan, ja siis ennen kuin olen siellä joukkoliikenteessä huutamassa. Mustankin huumorin tarttis olla jotenkin hauskaa. Se että jostain tekee väkisin mahdollisimman shokeeraavaa ei automaattisesti naurata.

      Lainaa

    34. Tietokoneen äärellä istuva riepu 20.1.2026 10:26
      Tulos: +39 (45 ääntä)
      Silmiinpistävä herkkuruoka: Missä oot nähnyt tällaista? Netin keskustelupalstoja ei lasketa.
      Valkoisessa talossa näkyy päivästä toiseen, ja lisäksi mun entinen pomoni elää siinä harhaluulossa, että huutamalla saa ihan mitä vain tapahtumaan.

      Lainaa

    35. Tietokoneen äärellä istuva riepu 20.1.2026 10:33
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Horjahtava vaatekappale: Mä käyn Suomessa kahdesti vuodessa, ja se on silti ihan mun omalla vastuulla ottaa selvää miten liput hankitaan, ja siis ennen kuin olen siellä joukkoliikenteessä huutamassa. Mustankin huumorin tarttis olla jotenkin hauskaa. Se että jostain tekee väkisin mahdollisimman shokeeraavaa ei automaattisesti naurata.
      Olet aivan oikeassa tuossa. En ole mistään eri mieltä.

      Lainaa

    36. Tulos: +74 (80 ääntä)
      Kasvatuksellisesti voi olla joskus parempi antaa lapsen itkeä pettymystään, kun ei saanutkaan kaupasta haluamaansa vs. Että vanhempi antaa periksi, ettei sivullisten tarvitsisi kuulla itkua. Lapsi tarvitsee pettymyksiä ja aikuinen asettaa rajat. Näitä pilalle hemmoteltuja lapsia on nykyään liikaa ja tuollainen ei saa itkeä -kulttuuri vain edistää sitä.

      Lainaa

    37. Itseasiassa 20.1.2026 10:50
      Tulos: +56 (56 ääntä)
      Maineikas ampiainen: Nyt kiinnostaisi tietää mitä töitä oikeasti pystyy tekemään, jos ainoa koulutus on peruskoulu. Lasken koulutukseksi myös työpaikalla saadun vähänkään pidemmän perehdytyksen, vaikka siitä ei mitään todistusta saakaan. Raksalla apupojan hommat, jotkut kaupanalan ja siivouksen hommat. Mitä [...]
      Ei raksaalle tai siivoomaan mennä nykyään ilman koulutusta. Syrjäytyneistä suurimmalla osalla on alla vain peruskoulu, siksi oppivelvollisuus venytettiin 18-vuoteen, jotta teini-iän opiskelujen välttely ei aiheuta loppuiäksi tämän ihmisen holhoamista. Yksi syrjäytynyt maksaa jonkun miljoonan yhteiskunnalle.

      Lainaa

    38. Saamaton nektariini 20.1.2026 11:13
      Tulos: +48 (54 ääntä)
      Reagoin helposti lapsen huutoon eli yllättävään meluun julkisella paikalla. Huvittavinta on, kun vanhemmat ovat taasen niin tottuneita siihen, että ensimmäiset kymmenen sekuntia ei aiheuta yleensä mitään toimenpiteitä. Siksi meinaa mennä hermot, jos lapsi mankuu "äiti, äiti, kato, äiti, äiti" eikä vanhempi tee mitään. MUTTA ärsyyntyminen asiasta on täysin oma ongelmani ja se korjaantuu siirtymällä muualle.

      Lainaa

    39. Pronssi kolibri 20.1.2026 11:49
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Mekaanisesti toimiva kettu: Saavat sitten operoida noita persuja, niin saavat mitä halusivat.
      Olisko niistä muutamia jo operoitu peruskoulupohjalta ... selittäisi paljon.

      Lainaa

    40. Tulos: +54 (54 ääntä)
      Hämärä perhonen: Peruskoulupohjalta aivokirurgiksi 🤔
      Peruskoulumatikka riittää oikein hyvin myös kaiken maailman lujuuslaskentojen tekoon, kuten case Tapiolan väliaikainen kävelysiltakin osoitti.

      Lainaa

    41. Hikoileva hämähäkki 20.1.2026 12:33
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      just: Peruskoulumatikka riittää oikein hyvin myös kaiken maailman lujuuslaskentojen tekoon, kuten case Tapiolan väliaikainen kävelysiltakin osoitti.
      Se olikin kirjaimellisesti väliaikainen 😳

      Lainaa

    42. It's a deal 20.1.2026 13:35
      Tulos: +19 (31 ääntä)
      Huutavia lapsia enemmän ärsyttävät väkisin väännetyt mukahauskat kaksiosaiset lasten nimet. Itse asiasta, tällä kylällä on noin 13-vuotias aikuisen kokoinen erityislapsi, joka karjahtelee todella lujaa satunnaisin väliajoin. Se ei minua häiritse kuin silloin kaupassa, kun kelaan jotain tuoteselostetta ajatuksissani, takaa kuuluu "RRAAARRGGHH!!!" , päädyn pomppaamaan ja harkitsemaan maastoutumista. Hävettää, vaikken ole ainoa. Toki se voi olla, että hän tekee sitä täysin tahallaan, mikä tekisi tilanteista oikeastaan vielä hauskempia.

      Lainaa

    43. My ears bleed also.. 20.1.2026 14:05
      Tulos: -17 (21 ääntä)
      Puun kolossa piileskelevä riepu: On ärsyttävää, kuinka ihmiset kuvittelevat, että suomi äidinkielenä tai Suomen kansalaisuus antaa tietoja siitä, miten esimerkiksi joukkoliikenteen lipun voi ostaa. Itse esimerkiksi käyn Suomessa noin kerran 5 vuodessa, eikä minulla ole mitään käsitystä siitä, mistä minkäkin lipun voi ostaa. Puhe lasten [...]
      Tohon viimeseen osaan yhdyn. Hyvä Mikael se on just mustaa huumoria 🤟

      Lainaa

    44. Peruuttamaton riikinkukko 20.1.2026 14:20
      Tulos: +51 (51 ääntä)
      Maineikas ampiainen: Nyt kiinnostaisi tietää mitä töitä oikeasti pystyy tekemään, jos ainoa koulutus on peruskoulu. Lasken koulutukseksi myös työpaikalla saadun vähänkään pidemmän perehdytyksen, vaikka siitä ei mitään todistusta saakaan. Raksalla apupojan hommat, jotkut kaupanalan ja siivouksen hommat. Mitä [...]
      Vois luulla, että kuka tahansa osaa ilman koulutusta vaikkapa siivota, mutta todellisuudessa siinäkin hommassa pelataan aika paljon esim. kemialla. On happoja ja emäksiä, vahvojakin. Kuka tahansa osaa varmaan heilutella moppia, mutta moni osaa myös väärillä toimintatavoilla pilata pintoja. 
      Tiesittekö, että esim. niin sanotun ihmesienen "puhdistava" vaikutus perustuu hiontaan. Sillä saa vaikka maalit pois seinistä.

      Lainaa

    45. Kätsy ilonpilaaja 20.1.2026 17:06
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Riku, tehnyt 40 vuotta töitä, mutta ei vieläkään osaa mitään.

      Lainaa

    46. Nuutunut pehmelö 20.1.2026 17:12
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Hämärä perhonen: Peruskoulupohjalta aivokirurgiksi 🤔
      Tekemällä oppii.

      Lainaa

    47. Tulivuoren reunalla seisova sonni 20.1.2026 17:32
      Tulos: -17 (29 ääntä)
      Mustassa huumorissa tosikkojen (todelliset tai kuvitellut) reaktiot ovat usein se hauska kohta. Mustan huumorin viljelijän pitäisi tietää mustan huumorin olevan mitä parhainta lannoitetta nenäherneen kasvattamiseen ja olla valmis käyttämään nokan nyrpistelyä osana vitsiä. Jos wannabe-koomikko sen sijaan lähtee kinaamaan ja valittamaan saamastaan reaktiosta, koko vitsistä lähtee maku eikä naurata ketään.

      Lainaa

    48. Saasteeton nauta 20.1.2026 17:48
      Tulos: +29 (29 ääntä)
      Hämärä perhonen: Peruskoulupohjalta aivokirurgiksi 🤔
      Onks tää joku uusi reality-ohjelma?

      Lainaa

    49. Askarruttava minkki 20.1.2026 18:56
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Lasteen tunteenpurkaukset ärsyttävät itseäkin, mutta jokainen meistä on lapsi vuorollaan ja lapsiin vihamielisesti suhtautuminen ei kasvata tasapainoista aikuista. Aikuisena voin onneksi itse siirtyä muualle esimerkiksi kaupassa, mutta ravintoiloissa ja vastaavissa missä on maksettu omasta kokemuksesta, niin vanhempien tulisi siirtyä rauhoittamaan lasta jonnekin muualle. Tunteenpurkauksia enemmän kyllä ärsyttää ne lapset jotka poukkoilevat ja säntäilevät hullun lailla ja lääppivät kaupoissa joka alahyllyn läpi. Ymmärrän ettei lasta voi aina hallita täydellisesti, mutta niitä vanhempia jotka hädin tuskin katsovat lapsen suuntaan kun se on törmäillä muuhun väkijoukkoon näkyy mielestäni liikaa.

      Lainaa

    50. Arvokas ananas 20.1.2026 19:59
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Kasvatuksessa on tosiaan se hyvä puoli, että se kasvattaa. Ainakin yleisimmissä tapauksissa. Huono puoli on se, että se pitää tehdä ensin, ja tuloksia näkyy vasta pitkän ajan kuluttua. Ja pikkulapsiaika on muutenkin rankkaa, joten armoa ja ymmärrystä kohtuuden rajoissa kehiin. Suosittelen! Lapsihan ei ole vanhempien vallassa siten, että jos vanhempi sanoo, lapsi tekee, vaan ne kokemukset täytyy ensin hankkia. Olen kyllä omaan toimintaan kauppakasvattajana aika tyytyväinen ja asioista kertominen etukäteen, ohjaaminen ja puuttuminen tarvittaessa, sekä mallin näyttäminen toimivat hyvin. Rauhallisena aikana lapset saavat osallistua enemmän ja kiireemmässä ovat hiljaa vain mukana. Ja saivat aivan pieninä hyvin onnistuneen reissun päätteeksi kauppapalkan, joka oli usein tikkari, riisikakku tai pillimehu. Mutta halua kasvattaa tarvitaan vanhemmilta. Ja ennakointia ym. Yksinolottava kauppamuisto jäi ajalta, jolloin kuopus oli uhmaikäinen ja itse oli liikuntarajoitteinen. Aiottu lyhyt kauppareissu kävelevän taaperon kanssa tyssäsi irtokarkkitelineelle ja koska en kyennyt kantamaan itkevää ja potkivaa lasta kaupasta ulos, istuimme yhdessä lattialla varmaan vartin verran, kunnes lapsi rauhoittui ja suostui kävelemään itse eteenpäin. Kyllä hävetti, ja ehkä eniten harmitti se, että en tosiaan pystynyt sairauden vuoksi toimimaan niinkuin oli aiempien lasten kanssa toiminut, enkä tietenkään voinut selittääkään asiaa yhdellekään ohikulkijalle. Mutta opin ja muistin jatkossa sen, että ellei lapsi ole työnnettävissä kärryissä, karkkihylly kierretään kaukaa.

      Lainaa

    51. Intiimi peura 20.1.2026 21:12
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Haha Savon Sanomat, kavereiden kesken SS. Ps. Sanna, oot väärässä

      Lainaa

    52. Maan alla asustava haltija 20.1.2026 21:32
      Tulos: -11 (29 ääntä)
      Lapsivihamielisyys on ideologista sairautta.

      Lainaa

    53. Nafti oppilas 20.1.2026 22:55
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Hämärä perhonen: Peruskoulupohjalta aivokirurgiksi 🤔
      Juu. Dunning-Kruger haisee tänne saakka.

      Lainaa

    54. Tulos: +25 (29 ääntä)
      "Jes, bensan hinta nousee vain 15 senttiä!" sanoi ei yksikään suomalainen koskaan.

      Lainaa

    55. Sanallinen krokotiili 21.1.2026 0:31
      Tulos: +1 (11 ääntä)
      Saasteeton nauta: Onks tää joku uusi reality-ohjelma?
      Voisi kyllä olla. Ja koekaniineiksi löytyy tätä asiaa kannattavia eli persuja. Johan niistä osa onkin jo ollut realityissä niin helposti voisivat mennä PerusKirurgi-taloon poti... kilpailijoiksi. Kun eivät pasko housuun 😂

      Lainaa

    56. Pii Ronkeli 21.1.2026 0:57
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Pekka Kana: Aivan hemmetin ärsyttävää rääkyvät Marja-Erkit kaupoissa. Jos omistaisin, kaivaisin lipastoni ylälaatikosta Jatimaticin ja harventaisin.
      Mulla olis yks lipasto myynnissä.

      Lainaa

    57. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Kuplakone: "Jes, bensan hinta nousee vain 15 senttiä!" sanoi ei yksikään suomalainen koskaan.
      Se on pensa! T. Mauri

      Lainaa

    58. Kaksoiskupera persikka 21.1.2026 5:49
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Vois luulla, että kuka tahansa osaa ilman koulutusta vaikkapa siivota, mutta todellisuudessa siinäkin hommassa pelataan aika paljon esim. kemialla. On happoja ja emäksiä, vahvojakin. Kuka tahansa osaa varmaan heilutella moppia, mutta moni osaa myös väärillä toimintatavoilla pilata pintoja.  Tiesittekö, että esim. [...]
      Ja on silläkin väliä, miten sitä moppia tai luuttua heiluttaa. Missä järjestyksessä pyyhkii pintoja, miten taitellaan rätti oikein, mitä rättiä mihinkin, miten ne pestään. 
      Ei itsestäänselviä asioita, vaikka ovatkin opittavissa lyhyehköllä perehdytyksellä. 
      Mutta kun tosiaan kuvioon lisätään esim. erilaisten pintojen puhdistus ja hoito, niin onhan siinä tekemistä.
      Alaan kytkeytyy myös AMK-tasoinen tutkinto, jos on ha

      Lainaa

    59. Punerva laama 21.1.2026 10:53
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Saamaton nektariini: Reagoin helposti lapsen huutoon eli yllättävään meluun julkisella paikalla. Huvittavinta on, kun vanhemmat ovat taasen niin tottuneita siihen, että ensimmäiset kymmenen sekuntia ei aiheuta yleensä mitään toimenpiteitä. Siksi meinaa mennä hermot, jos lapsi mankuu "äiti, äiti, kato, äiti, äiti" [...]
      Sama, itku ja huuto raastaa hermoja. Joskus pää kipeänä olin itse vähällä alkaa itkeä, kun julkisessa liikenteessä oli niin kovalla volyymilla kiljuva pieni, mutta silloinkaan en sanonut eikä tullut mieleenkään sanoa mitään ääneen. Se, että jotkut vanhemmat loukkaantuvat kanssaihmisten kärsivistä ilmeistä, taas on heidän ongelmansa.

      Lainaa

    60. Tulos: +8 (8 ääntä)
      Hämärä perhonen: Peruskoulupohjalta aivokirurgiksi 🤔
      en muista et meil ois yläasteel ollu ydinfysiikkaa

      Lainaa

    61. Rutikuiva kilpikonna 21.1.2026 13:25
      Tulos: +3 (15 ääntä)
      Ei lasten rääkyminen/itkeminen ole mitään verrattuna koirien räkyttämiseen! On muuten ihanaa asua kerrostalossa!

      Lainaa

    62. Meluton laama 21.1.2026 18:01
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Mekaanisesti toimiva kettu: Saavat sitten operoida noita persuja, niin saavat mitä halusivat.
      Lieköhän noilla mitään operoitavaa?

      Lainaa

    63. Nafti oppilas 21.1.2026 21:35
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Tulivuoren reunalla seisova sonni: Mustassa huumorissa tosikkojen (todelliset tai kuvitellut) reaktiot ovat usein se hauska kohta. Mustan huumorin viljelijän pitäisi tietää mustan huumorin olevan mitä parhainta lannoitetta nenäherneen kasvattamiseen ja olla valmis käyttämään nokan nyrpistelyä osana vitsiä. Jos [...]
      Pitäisi siinä silti joku koukku, juju, punchline tai edes sanaleikki olla. Muuten se vain kuulostaa tyhmältä. Aivan kuin synkkä humoristi olisi unohtanut puolet vitsistään. Se oikein korostuu, jos aloitteleva koomikko vielä hekottelee omalle "vitsilleen". Herättää sääliä enemmän kuin mitään muuta. No, ehkä myötähäpeää vielä enemmän.

      Lainaa

    64. Aallokas puhveli 22.1.2026 0:45
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      -x-x-: "Kaikkiin tiloihin" on aika vahva ilmaus. Joo, lapsen saa tietenkin viedä ruokakauppaan ja julkisiin kulkuvälineisiin jne jne. Jos kuitenkin ollaan vaikka teatterissa selkeästi aikuisille tarkoitetussa näytelmässä, häissä tai jossain Mäkkäriä paremmassa ravintolassa, kyllä vanhempien pitäisi [...]
      Joo tämä! Hölmöä että keskustelun tästä asiasta pitää olla niin ehdotonta, että joko pitää sietää lasten metelöintiä ihan missä vaan tai sitten olet hirveä lapsivihaaja etkä ymmärrä vanhempia ja heidän tarpeitaan päästä ihmisten ilmoille.

      Lainaa

    65. Joutilas sohvaperuna 22.1.2026 6:49
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      En tiedä, paljonko opiskelijalounas nyt maksaa, mutta kuulin asiasta keskustelua viikko sitten. Että ennen maksoi 2,95 ja nyt 3,10. No, hassu juttu, itse opiskelin myös tällä vuosikymmenellä ja joskus koronan jälkeen, mahd. sodan alkamisen jälkeen hinta nousikin tuohon 3,10. Sitten se laski taas 2,95, jossa näköjään pysyi aika kauan. En olisi meinannut uskoa, ettei sitä olisi tässä välissä korotettu, kuten KAIKKEA muutakin. Samassa ajassa lounaan hinta on noussut yli euron.

      Lainaa

    66. Alava kettu 22.1.2026 15:45
      Tulos: -2 (6 ääntä)
      Globaali fretti: En ole kyllä ikinä nähnyt kuvailemasi kaltaista tilannetta missään huutavan lapsen yhteydessä. Tai missään yhteydessä. Muistahan sinäkin, että kaikki mitä ajattelet ei ole totta.
      Tunne tällaisia tapauksia ihan lähipiiristä useampiakin, eli samaa vain sulle, että kaikki mitä ajattelet ei ole totta.

      Lainaa

    67. Epäonnistunut leppäkerttu 23.1.2026 17:55
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Rutikuiva kilpikonna: Ei lasten rääkyminen/itkeminen ole mitään verrattuna koirien räkyttämiseen! On muuten ihanaa asua kerrostalossa!
      Asun omakotitalossa ja silti päivittäin hermoa raastaa naapurin takapihalla räkyttävä koira, joka vielä kaikenlisäksi ulkoilee myös meidän pihan puolella. 🥲 Olisin iloisempi jos tuossa naapurissa olisi koirien sijasta lapsia.

      Lainaa

    68. Rönsyilevä rakki 25.1.2026 10:02
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Hämärä perhonen: Peruskoulupohjalta aivokirurgiksi 🤔
      Ei pitäis olla aivoista sit pulaa..

      Lainaa

    69. Täydennetty greippi 26.1.2026 19:43
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Puun kolossa piileskelevä riepu: On ärsyttävää, kuinka ihmiset kuvittelevat, että suomi äidinkielenä tai Suomen kansalaisuus antaa tietoja siitä, miten esimerkiksi joukkoliikenteen lipun voi ostaa. Itse esimerkiksi käyn Suomessa noin kerran 5 vuodessa, eikä minulla ole mitään käsitystä siitä, mistä minkäkin lipun voi ostaa. Puhe lasten [...]
      Jännää, että sinä et viitsi edes teeskennellä hyvää ihmistä. Vähennä käyntejäsi, ei sua täällä kaivata. Meillä on sun korvikkeena muut idioottipersut.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ammatit, halpalentoyhtiöt, helsinki-vantaa, ikävä uutinen, juha mäenpää, kaaos, koulutus, lapset, lentokenttä, lumi, opiskelijat, opiskelu on turhaa, risto ryyppääjä, risto räppääjä, sudet, sää, vanhemmat

  • Uusimmat

  • Kategoriat