Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 583

Mistä tunnistaa luotettavan myyjän?
Kirpputorin löytöjä, osa 583

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 45 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Vino päärynä 17.11.2025 23:12
      Tulos: +45 (173 ääntä)
      En oikein ymmärrä mokaa tuossa ensimmäisessä. Ymmärrän toki, että ihmisillä on kiireitä, mutta itsekin kyllä vähän ihmettelen, jos Tori-kaupan tekoon käyttää vähintään kolme päivää (tarinahan ei kerro koska ostaja otti ensimmäistä kertaa yhteyttä). Jos jo kaupoista päättäminen kestää noin kauan, niin mitenköhän kauan postitettuja tuotteita saa odotella.

      Lainaa

    2. Per Cladenius 18.11.2025 0:08
      Tulos: -43 (99 ääntä)
      En kyllä ymmärrä miks yksikään myyjä haluais vapaaehtosesti käyttää toridiiliä, ei siinä ole myyjälle ku huonoja puolia.

      Lainaa

    3. Korvausvelvollinen hedelmä 18.11.2025 0:11
      Tulos: +80 (112 ääntä)
      Vino päärynä: En oikein ymmärrä mokaa tuossa ensimmäisessä. Ymmärrän toki, että ihmisillä on kiireitä, mutta itsekin kyllä vähän ihmettelen, jos Tori-kaupan tekoon käyttää vähintään kolme päivää (tarinahan ei kerro koska ostaja otti ensimmäistä kertaa yhteyttä). Jos jo kaupoista päättäminen kestää noin [...]
      Saattoi olla ettei ostaja tajunnut mikä on Toridiili. Kuvitteli että mennään johonkin torille diilailemaan tai jotain muuta yhtä hämärää? 🤷🏻‍♂️

      Lainaa

    4. Puuhakanisteri 18.11.2025 0:15
      Tulos: +66 (76 ääntä)
      Miks mulle tuli mieleen Kelju K. Kojootti 😅

      Lainaa

    5. Lajikas leopardi 18.11.2025 0:25
      Tulos: +43 (107 ääntä)
      Vino päärynä: En oikein ymmärrä mokaa tuossa ensimmäisessä. Ymmärrän toki, että ihmisillä on kiireitä, mutta itsekin kyllä vähän ihmettelen, jos Tori-kaupan tekoon käyttää vähintään kolme päivää (tarinahan ei kerro koska ostaja otti ensimmäistä kertaa yhteyttä). Jos jo kaupoista päättäminen kestää noin [...]
      Samaa mieltä. Jos myyjä vastaa päivien viiveellä ilman vihjettäkään siitä, että kyse on poikkeustilanteesta, erityisesti, jos keskustelu on jo käynnissä tai myynti-ilmoitus ei ole vanha, niin osaltani keskustelu loppuu siihen.

      Lainaa

    6. Pöpipää ämpäri 18.11.2025 0:39
      Tulos: +74 (112 ääntä)
      7 tuntia pesukoneen kesto ei soita hälytyskelloja?

      Lainaa

    7. Piiritetty sankari 18.11.2025 1:01
      Tulos: +138 (148 ääntä)
      Pöpipää ämpäri: 7 tuntia pesukoneen kesto ei soita hälytyskelloja?
      Nyt oli kyseessä kuivaava ohjelma. Eli pesee ensin 60 asteessa, jonka jälkeen kuivaa. Ja nuo kuivaavat koneet ei ole tyypillisesti kovin ripeitä, kuivausajat on kyllä useita tunteja.
      Edellä mainitut seikat selittävät hyvin ohjelman keston, mutta eivät toki sitä miksi kukaan ikinä pesisi kenkiä moisilla asetuksilla.

      Lainaa

    8. Tulos: +73 (83 ääntä)
      Per Cladenius: En kyllä ymmärrä miks yksikään myyjä haluais vapaaehtosesti käyttää toridiiliä, ei siinä ole myyjälle ku huonoja puolia.
      Kuinka niin? Oman kokemuksen mukaan se vain on helpottanut. Saa automaattisen postikoodin ja sit vaa vie paketin postiin ja siinä se🤷🏼‍♀️

      Lainaa

    9. Mieto marja 18.11.2025 1:34
      Tulos: +76 (98 ääntä)
      Per Cladenius: En kyllä ymmärrä miks yksikään myyjä haluais vapaaehtosesti käyttää toridiiliä, ei siinä ole myyjälle ku huonoja puolia.
      Kuten mitä? Minä en mielelläni myisi millään muulla tavalla, jos pitää lähettää. Lähettämiseen on aikaa viikko, kun muuten odotetaan postitusta yleensä samana päivänä. Kukaan ei epäile huijariksi, kun lähetyksestä menee ilmoitus toriin. Ei tarvitse arvailla postikulujen määrää tai meneekö kirjeenä vai miten. Myös edullisempi ostajalle.

      Lainaa

    10. Ihana hanhi 18.11.2025 2:01
      Tulos: +70 (82 ääntä)
      Vino päärynä: En oikein ymmärrä mokaa tuossa ensimmäisessä. Ymmärrän toki, että ihmisillä on kiireitä, mutta itsekin kyllä vähän ihmettelen, jos Tori-kaupan tekoon käyttää vähintään kolme päivää (tarinahan ei kerro koska ostaja otti ensimmäistä kertaa yhteyttä). Jos jo kaupoista päättäminen kestää noin [...]
      Lajikas leopardi: Samaa mieltä. Jos myyjä vastaa päivien viiveellä ilman vihjettäkään siitä, että kyse on poikkeustilanteesta, erityisesti, jos keskustelu on jo käynnissä tai myynti-ilmoitus ei ole vanha, niin osaltani keskustelu loppuu siihen.
      Itse kun katsoin noita myyjän viestejä ja niiden aikaleimoja tuli mieleen, että  myyjä saattaa tehdä kolmivuorotyötä. Jos viestittely on osunut juuri kierron ilta- ja yövuorojen aikoihin niin en ihmettelisi, että viestittely ollut hidasta. Kolmivuorossa on ikävää, kun ns. muun maailman aikataulut ei päde samalla tavoin.
      Mutta tämä johtopäätös on ihan siltä pohjalta, että itse teen kolmivuorotyötä ja katsoin keskustelua siltä pohjalta. Tosi vaikea sanoa mikä se oikea syy oli sillä tarina ei sitä kerro.
      Itse en olisi tätä tänne lähettänyt, vaikka mielestäni ostajan käytös ei ihan asiallista ollutkaan. Lisäksi myyjä olisi voinut myöhäisiä vastauksiaan edes pahoitella.
      Ja onhan toi Tori-sovelluskin välillä aivan sekaisin. Viestit ei lähde tai saavu perille, ei tule ilmoituksia jne.

      Lainaa

    11. Sipulinhajuinen aasi 18.11.2025 2:10
      Tulos: +53 (67 ääntä)
      Hyi noi penkit. Eikö mielessä käyny kuvaa ottaessa miltä toi ostajan silmissä näyttää

      Lainaa

    12. Tulos: +67 (93 ääntä)
      Itse en pidä luotettavana ostaja henkilöä, joka vääntää sanan enää, muotoon enään. Onkohan tällaisessa mitään peräär?

      Lainaa

    13. Tornipöllö 18.11.2025 4:09
      Tulos: +54 (56 ääntä)
      Hessu Hopon treenikengät?

      Lainaa

    14. Tulos: -36 (96 ääntä)
      Mikäköhän ekan mokan ostajan piparin hiekoitti? Vai kuvitteleeko joku että kun hukkaat jotakin muutaman kympin silppua torin kautta niin siitä hyvästä päivystät puhelinta ympäri vuorokauden ettei vaan ostajakandidaatille tule paha mieli jollei tunnin sisään ole vastailtu viestitulvaan?

      Lainaa

    15. Kofeiiniton peto 18.11.2025 5:48
      Tulos: -2 (24 ääntä)
      Keijokeke: Itse en pidä luotettavana ostaja henkilöä, joka vääntää sanan enää, muotoon enään. Onkohan tällaisessa mitään peräär?
      Ja vielä ärsyttävämmin kirjoittaa kerta (tai kerran) kunin sijaan.

      Lainaa

    16. Muisteleva kotieläin 18.11.2025 6:03
      Tulos: +68 (90 ääntä)
      Iso Hoo: Mikäköhän ekan mokan ostajan piparin hiekoitti? Vai kuvitteleeko joku että kun hukkaat jotakin muutaman kympin silppua torin kautta niin siitä hyvästä päivystät puhelinta ympäri vuorokauden ettei vaan ostajakandidaatille tule paha mieli jollei tunnin sisään ole vastailtu viestitulvaan?
      Samaa mieltä, mut sun ulosanti on niin vastenmielistä, että sait miinusta.

      Lainaa

    17. Kynätön kenguru 18.11.2025 7:37
      Tulos: +9 (51 ääntä)
      Tuo on sentään yli 20-vuotias auto ja istuimesta päätellen lapsiakin kuskailtu. Jos ei siinä ajassa jo tilastollisesti yhdet kokikset kaadu takapenkille, niin kumma.

      Lainaa

    18. Vino päärynä 18.11.2025 8:18
      Tulos: +46 (50 ääntä)
      Per Cladenius: En kyllä ymmärrä miks yksikään myyjä haluais vapaaehtosesti käyttää toridiiliä, ei siinä ole myyjälle ku huonoja puolia.
      Miksi? Olin itsekin ensin skeptinen, mutta on osoittautunut tosi helpoksi tavaksi myydä tavaraa! Ehkä parhaana puolena on halvat postimaksut. Esim. pieni paketti on Toridiilin kautta 2,99. Postilla saman kokoinen on alkaen 8,90. Etenkin halvempaa tavaraa saa huomattavasti helpommin myytyä kun postimaksut on kohtuulliset. Tärkeintä on vaan kirjoittaa mahdolliset tuotevirheet selkeästi ilmoitukseen. Koskaan ei ole tullut palautuksia ja aika paljon olen noita lasten leluja esimerkiksi myynyt eteenpäin.

      Lainaa

    19. totuuden_torvi 18.11.2025 9:17
      Tulos: +63 (63 ääntä)
      Kynätön kenguru: Tuo on sentään yli 20-vuotias auto ja istuimesta päätellen lapsiakin kuskailtu. Jos ei siinä ajassa jo tilastollisesti yhdet kokikset kaadu takapenkille, niin kumma.
      Totta turiset, mutta minun mielestä auton imurointi ja edes pienet pyyhinnät sekä päältä pesu on ihan minimi silloin, kun on aikomuksena ottaa myyntikuvia. Tuon näköiset penkit olisi ihan kiva pestä ensin pesurilla, kun kuitenkin yli 2000 euroa on pyyntihintaa.
      Itselleni tulee aina tuollaisista myynti-ilmoituksista olettamus, että minkä verran auton kunnosta on muutenkaan huolehdittu, jos sisusta on sen näköinen kuin ruumis olisi mädäntynyt siellä.

      Lainaa

    20. Raiteeton pussieläin 18.11.2025 9:22
      Tulos: +56 (58 ääntä)
      Kynätön kenguru: Tuo on sentään yli 20-vuotias auto ja istuimesta päätellen lapsiakin kuskailtu. Jos ei siinä ajassa jo tilastollisesti yhdet kokikset kaadu takapenkille, niin kumma.
      Varmaan kaatuu yhtä jos toista vuosikymmenten varrella. Normaali ihminen kuitenkin siivoaisi ne sotkut, eikä jättäisi homehtumaan 🤢

      Lainaa

    21. Punerva laama 18.11.2025 11:06
      Tulos: +70 (78 ääntä)
      Olenko ainoa, jolla ei yleensä ole Tori-ostosten kanssa niin kiire, ettenkö voisi odottaa vastausta viestiin yhden päivän?

      Lainaa

    22. Robusti viikuna 18.11.2025 11:32
      Tulos: -5 (17 ääntä)
      Per Cladenius: En kyllä ymmärrä miks yksikään myyjä haluais vapaaehtosesti käyttää toridiiliä, ei siinä ole myyjälle ku huonoja puolia.
      Nimenomaan.

      Lainaa

    23. Tulos: +58 (60 ääntä)
      Punerva laama: Olenko ainoa, jolla ei yleensä ole Tori-ostosten kanssa niin kiire, ettenkö voisi odottaa vastausta viestiin yhden päivän?
      Tätä minäkin hämmästelin. Joskus viestittelemme ostajan/myyjän kanssa nopeasti, joskus hitaammin. Eikö se ole ihan tavallista? Omalla kohdallani viesteihin vastaamisen nopeus riippuu siitä, minkä verran on muuta tehtävää ja ajateltavaa, ja oletan keskustelukumppanini kohdalla samoin.

      Lainaa

    24. Itseasiassa 18.11.2025 13:16
      Tulos: +29 (31 ääntä)
      Sipulinhajuinen aasi: Hyi noi penkit. Eikö mielessä käyny kuvaa ottaessa miltä toi ostajan silmissä näyttää
      Onhan noi kyllä törkyset, vaikka sitä omille sotkuille tulee usein sokeaksi. Itse kun viimeksi myin auton, niin vähän häiritsi kuinka hyvältä se näytti, kun sitä oli siivonnut. Olisi sillä kehdannut itsekin ajella.

      Lainaa

    25. Kierrätetty vuohi 18.11.2025 13:21
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Lala: Tätä minäkin hämmästelin. Joskus viestittelemme ostajan/myyjän kanssa nopeasti, joskus hitaammin. Eikö se ole ihan tavallista? Omalla kohdallani viesteihin vastaamisen nopeus riippuu siitä, minkä verran on muuta tehtävää ja ajateltavaa, ja oletan keskustelukumppanini kohdalla samoin.
      Näinpä. Ja jos edes toisella keskustelun osapuolella ei ole älypuhelinta, niin silloinkin vastausta voi hetken joutua odottamaan, kaikki kun ei voi olla tietokoneen ääressä 24/7.

      Lainaa

    26. It's a deal 18.11.2025 13:28
      Tulos: -9 (21 ääntä)
      Keijokeke: Itse en pidä luotettavana ostaja henkilöä, joka vääntää sanan enää, muotoon enään. Onkohan tällaisessa mitään perää?
      Lisätään vielä "luatettava", savolaisviboja.

      Lainaa

    27. It's a deal 18.11.2025 13:30
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Toyota olisi pitänyt myydä GTi-versiona. (Gobeliini takaistuimella).

      Lainaa

    28. Kuolematon hyttynen 18.11.2025 20:41
      Tulos: +40 (44 ääntä)
      Kierrätetty vuohi: Näinpä. Ja jos edes toisella keskustelun osapuolella ei ole älypuhelinta, niin silloinkin vastausta voi hetken joutua odottamaan, kaikki kun ei voi olla tietokoneen ääressä 24/7.
      Ja vaikka olisikin älypuhelin, ei kaikki lataa sovellusta. Silloin ilmoitukset huomaa vasta sähköpostista tai Torin sivuille mennessä.

      Lainaa

    29. Tulos: -8 (8 ääntä)
      Toyota näyttää siltä että se on ollut ahkerassa käytössä ajojen välissäkin.

      Lainaa

    30. Girlie Friendston 18.11.2025 20:59
      Tulos: +11 (23 ääntä)
      Onko tuo "Toridiili" nyt se mistä tuo loukkaantui? Luuleeko se sen olevan joku tyyliin vanhan "Mustamäen torin" salainen laiton kauppa vai lukiko se sen krokotiilina ja ajatteli myyjän vaan vittuilevan? Kaikenkaikkiiaan uskon ettei se tajunnut sanan oikeaa merkitystä ja nosti siitä metelin.

      Lainaa

    31. Sillisalaattia Sisiliasta 18.11.2025 22:52
      Tulos: +32 (38 ääntä)
      Itsellä kosahti yksi torikauppa tähän viiveeseen. Olin ostamassa yhtä tuotetta, mutta myyjällä ei ollut toridiiliä käytössä. Ilmoitin heti (puolen yön aikaan), että ostan tuotteen haluttuun hintaan. Minulla ei kuitenkaan ole sovellusta, joten en saanut tietoa myyjän viestistä ja kiireisen työpäivän jälkeen ehdin vasta seuraavana iltana lasten nukutuksen jälkeen vastata että ostan kyllä, kunhan saan maksutiedot. En enää muista miksi myyjä ei tässä vaiheessa antanut maksutietojaan. Sitten nukkumaan ja aamulla reissuun perheen kanssa. Katsoin sitten junassa viestin, että ellen maksa klo 12 mennessä niin tuote menee toiselle kyselijälle. Myöhästyin noin vartin, joten pahoittelin sitten omaa viivettä ja myyjä sai myydä sitten sille toiselle kiinnostuneelle ostoksen. Minut yllätti että tämän alle kympin ostos oli niin kiireinen kaupattava ettei siihen saanut kulua yhtään ylimääräistä aikaa, vaikka olin heti ilmoittanut ostavani varmasti tavaran. Sillä parjatulla toridiilillä olisin saanut kaupan hoidettua heti 23.48 ja myyjä olis voinut lykätä paketin matkaan heti perjantaiaamuna paljon vähemmällä vaivalla. Olin varmaan se monen painajaismainen "hankala toriostaja", mutta oikeasti, minä en ainakaan kertakaikkiaan pysty päivystämään toria mahdollisten viestien varalta, varsinkin kun teen harvoin kauppoja eli ei ole muodostunut tavaksi. Kaikki muut kaupat on kyllä sujunut hyvin molemmin puolin enkä itse kavahda pientä viivettä, kun se menee na normaalin elämän piikkiin.

      Lainaa

    32. Levätön lintu 19.11.2025 0:56
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Balettitossut tuli koneesta. 🩰

      Lainaa

    33. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Vino päärynä: En oikein ymmärrä mokaa tuossa ensimmäisessä. Ymmärrän toki, että ihmisillä on kiireitä, mutta itsekin kyllä vähän ihmettelen, jos Tori-kaupan tekoon käyttää vähintään kolme päivää (tarinahan ei kerro koska ostaja otti ensimmäistä kertaa yhteyttä). Jos jo kaupoista päättäminen kestää noin [...]
      Ostaja selvästi TINKI ekassa viestissä. Ja oletettavasti se toridiili oli toimitusehdotus jo ilmoituksessa jos myyjä sitä halusi käyttä, eli ostaja vänkäsi vielä toista toimitustapaakin.
      En minäkään hankalille tinkijöille mitenkään ripeästi vastaile, jos vaikka sattuisi täydellä hinnalla ostaja samaan aikaan.

      Lainaa

    34. Vino päärynä 19.11.2025 8:59
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Sillisalaattia Sisiliasta: Itsellä kosahti yksi torikauppa tähän viiveeseen. Olin ostamassa yhtä tuotetta, mutta myyjällä ei ollut toridiiliä käytössä. Ilmoitin heti (puolen yön aikaan), että ostan tuotteen haluttuun hintaan. Minulla ei kuitenkaan ole sovellusta, joten en saanut tietoa myyjän viestistä ja kiireisen [...]
      Ei se varmaan kiireestä johtunut, vaan useista ohareista. Myyn paljon tavaraa Torissa ja sanoisin, että jopa joka kolmas kyselijä jättää kaupat tekemättä. Yksi oli ostamassa lastenvaunuja ja halusi että säilytän niitä viisi kuukautta kunnes hän pääsee hakemaan! Sitten on kaiken maailman muuta hiihtäjää ja vaatijaa ja tulee ohareita jne. Siksi itse ainakin haluan lyödä kaupat lukkoon mahdollisimman pian, mahdollisimman pienellä vaivalla. Jos voisi luottaa, että kaikki ostajaehdokkaat ovat hyvin aikein liikkeellä eikä ala heti tinkaamaan, vaatimaan kyytejä ja sitten tekemään ohareita kun yrittää selvitellä hakuja, niin olisin paljon rennompi myyjänäkin. Kiire on aika harvoin se syy. 
      Samasta syystä suosin ToriDiiliä. Ei tartte jakaa puhelinnumeroa ja pankkitietoja tuntemattomille ja rahatkin pitää maksaa Torille heti.

      Lainaa

    35. Punerva laama 19.11.2025 13:04
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Vino päärynä: Ei se varmaan kiireestä johtunut, vaan useista ohareista. Myyn paljon tavaraa Torissa ja sanoisin, että jopa joka kolmas kyselijä jättää kaupat tekemättä. Yksi oli ostamassa lastenvaunuja ja halusi että säilytän niitä viisi kuukautta kunnes hän pääsee hakemaan! Sitten on kaiken maailman muuta hiihtäjää ja vaatijaa ja [...]
      Hyvä pointti tämäkin. Muutamat mädät marjat pilaavat koko vasun kaikilta.

      Lainaa

    36. Epälikvidi piirroshahmo 19.11.2025 17:17
      Tulos: -7 (19 ääntä)
      Sillisalaattia Sisiliasta: Itsellä kosahti yksi torikauppa tähän viiveeseen. Olin ostamassa yhtä tuotetta, mutta myyjällä ei ollut toridiiliä käytössä. Ilmoitin heti (puolen yön aikaan), että ostan tuotteen haluttuun hintaan. Minulla ei kuitenkaan ole sovellusta, joten en saanut tietoa myyjän viestistä ja kiireisen [...]
      Heti jos potentiaalinen ostaja mainitsee lapsiin liityvät viiveet, voi olla melko varma ettei rahoja tule koskaan kuulumaan ja on paras myydä seuraavalle. Kukaan ei venkoile aikataulujen kanssa niinkuin lapsiin vetoaja.

      Lainaa

    37. Sillisalaattia Sisiliasta 20.11.2025 2:14
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Epälikvidi piirroshahmo: Heti jos potentiaalinen ostaja mainitsee lapsiin liityvät viiveet, voi olla melko varma ettei rahoja tule koskaan kuulumaan ja on paras myydä seuraavalle. Kukaan ei venkoile aikataulujen kanssa niinkuin lapsiin vetoaja.
      En siis vedonnut myyjälle mihinkään viivästyssyyhyn, vaikka toki pahoittelin etten ollut nähnyt aiemmin hänen lähettämäänsä viestiä. Luulin keskustelevani ihan riittävässä aikataulussa, koska hän ei ollut antanut mahdollisuutta maksaa aiemmin vaan kommentoi vain että tuote on vapaana jos haluan ostaa. Tähän vastasin, että ostan kyllä, kuten lupasin, kunhan vaan saisin tilin minne maksaa. Jaoin myös osoitetietoni ja puhelinnumeroni. Tähän oli vastattu aikaisin aamulla tilinumerolla ja ukaasilla että toinenkin kiinnostunut on ja minulla aikaa puoleen päivään asti.
      Ymmärrän kyllä että joitain se toridiili pelottaa, mutta tässäkin sen käyttö olisi toiminut niin hyvin ilman turhaa säätöä ja ne rahatkin olisi ollut jo tilillä. Sanoinkin tästä myyjälle vinkkiä, että varsinkin jos on kiire päästä eroon tavarasta (tästä ei ollut myynti-ilmoituksessa mainintaa) niin toridiili olisi ollut kätevä. Hänen mielestään taas ei, koska ei odottanut tuotteen menevän kaupaksi ja se oli niin halpa. No, maku minullakin meni jo ko henkilöön, joten lievän ärsytyksen kera nielin tappioni.

      Lainaa

    38. Murjottava hai 21.11.2025 5:47
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Vino päärynä: En oikein ymmärrä mokaa tuossa ensimmäisessä. Ymmärrän toki, että ihmisillä on kiireitä, mutta itsekin kyllä vähän ihmettelen, jos Tori-kaupan tekoon käyttää vähintään kolme päivää (tarinahan ei kerro koska ostaja otti ensimmäistä kertaa yhteyttä). Jos jo kaupoista päättäminen kestää noin [...]
      No eihän siinä mennyt kuin päivä, kun vastasi. Ei siis päiviä.
      Myyjän kannalta varmasti parempi, että kaupat peruuntuivat.

      Lainaa

    39. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Sillisalaattia Sisiliasta: En siis vedonnut myyjälle mihinkään viivästyssyyhyn, vaikka toki pahoittelin etten ollut nähnyt aiemmin hänen lähettämäänsä viestiä. Luulin keskustelevani ihan riittävässä aikataulussa, koska hän ei ollut antanut mahdollisuutta maksaa aiemmin vaan kommentoi vain että tuote on vapaana jos haluan ostaa. Tähän vastasin, [...]
      Toridiili on kätevä jos et lue käyttäjäehtoja. Omasta mielestäni seitsämälle eri kansainväliselle rahoitusyritykselle ei tarvitse antaa mun käyttötilin saldoon lukuoikeutta kuukaudeksi.

      Lainaa

    40. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Sillisalaattia Sisiliasta: En siis vedonnut myyjälle mihinkään viivästyssyyhyn, vaikka toki pahoittelin etten ollut nähnyt aiemmin hänen lähettämäänsä viestiä. Luulin keskustelevani ihan riittävässä aikataulussa, koska hän ei ollut antanut mahdollisuutta maksaa aiemmin vaan kommentoi vain että tuote on vapaana jos haluan ostaa. Tähän vastasin, [...]
      Sä haluat, että toinen käyttää Toridiiliä, mutta itse et halua edes Torin sovellusta ladata, että saisit viesteistä ilmoituksen heti.

      Lainaa

    41. Kirpeä Ahven 21.11.2025 16:48
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Lajikas leopardi: Samaa mieltä. Jos myyjä vastaa päivien viiveellä ilman vihjettäkään siitä, että kyse on poikkeustilanteesta, erityisesti, jos keskustelu on jo käynnissä tai myynti-ilmoitus ei ole vanha, niin osaltani keskustelu loppuu siihen.
      Kun niitä Toriviestejä ei tule sähköpostiin, niin ne pitäisi asioikseen käydä aina tarkistamassa. Helposti saattaa mennä pari päivää viestien välillä.

      Lainaa

    42. Kiistelty menninkäinen 24.11.2025 13:35
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Piiritetty sankari: Nyt oli kyseessä kuivaava ohjelma. Eli pesee ensin 60 asteessa, jonka jälkeen kuivaa. Ja nuo kuivaavat koneet ei ole tyypillisesti kovin ripeitä, kuivausajat on kyllä useita tunteja. Edellä mainitut seikat selittävät hyvin ohjelman keston, mutta eivät toki sitä miksi kukaan ikinä pesisi kenkiä moisilla asetuksilla.
      Hidas on ollu jos 7 tuntia menny, ei meillä kone kuivaa paria tuntia pidempään ja tulee ihan päälle puettavan kuivaa, eli sellanen 4 tuntia max pesu + kuivaus.

      Lainaa

    43. Nihkeä robotti 6.12.2025 10:35
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      En tiedä tarkkaan miten nuo torihommat toimii, mutta itseä kyllä olisi ostajana ärsyttänyt, että myyjä ei vastaa tuleeko kaupat vai ei (eli sopiiko se 40 euron tarjous). Ei ole niin vaikeaa vastata kysymykseen. Sitten pitää erikseen kysellä, että hyväksytkö nyt sen tarjouksen vai mitä. En jaksaisi.

      Lainaa

    44. Kissainen Kuustinen 21.2.2026 8:08
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Sillisalaattia Sisiliasta: Itsellä kosahti yksi torikauppa tähän viiveeseen. Olin ostamassa yhtä tuotetta, mutta myyjällä ei ollut toridiiliä käytössä. Ilmoitin heti (puolen yön aikaan), että ostan tuotteen haluttuun hintaan. Minulla ei kuitenkaan ole sovellusta, joten en saanut tietoa myyjän viestistä ja kiireisen [...]
      "Ei ole sovellusta"? Siitä saa sähköpostin jos joku laittaa viestin. Luulin nyt sähköpostin olevan myös puhelimessa.

      Lainaa

    45. Kissainen Kuustinen 21.2.2026 8:10
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Kilokalori: Toridiili on kätevä jos et lue käyttäjäehtoja. Omasta mielestäni seitsämälle eri kansainväliselle rahoitusyritykselle ei tarvitse antaa mun käyttötilin saldoon lukuoikeutta kuukaudeksi.
      Miksei? Mulle on ihan sama kuka näkis mun tilin saldon tai palkkatiedot.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: auto, ice age, keskustelu, kirppari, kirppis, kirpputori, kuva, likainen, orava, tori, toridiili, tossut, toyota, treenikengät, yv

  • Uusimmat

  • Kategoriat