Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 703

Isäni yrittää tehdä remonttia Portugalissa.
Sekalaisia, osa 703

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 118 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kuumennettu hyttynen 6.10.2025 23:35
      Tulos: +272 (280 ääntä)
      Lähden bubiin. Adios.

      Lainaa

    2. elämäm kolu 6.10.2025 23:53
      Tulos: +181 (229 ääntä)
      en tiedä juntimpaa kuin se että joku kirjoittaa bubi, saati bubiruusu.

      Lainaa

    3. Parraton lammas 7.10.2025 1:29
      Tulos: +146 (170 ääntä)
      Saa aika paljon tykätä karaokesta että 120e/vuosi kuulostaa kohtuulliselta hinnalta palvelulle. Voimia naapureille.

      Lainaa

    4. Tulos: +49 (87 ääntä)
      Jos nyt huvikseni lähden tollaseen hypoteettiseen mukaan nimettömien äijien asenteella, mutta hieman eri kannalta, niin miehet ei kestäis yhtäkkistä läheisten menetystä samaan tapaan kuin toisiaan huomattavasti helpommin symppaavat naiset, ja valtaosa sortuisi heti viinaan ja väkivaltaiseen tunteiden purkuun. Pelasin muuten jokunen vuosi semmosen pelin kuin Lisa: The Painful, missä kaikki naiset (yhtä lukuunottamatta) katos planeetalta ja maailma muuttui himppaisen kurjemmaksi. https://youtu.be/1-kT5SDifCU?si=5YhiRGNx2TmhoDfN

      Lainaa

    5. Tulos: +80 (98 ääntä)
      Parraton lammas: Saa aika paljon tykätä karaokesta että 120e/vuosi kuulostaa kohtuulliselta hinnalta palvelulle. Voimia naapureille.
      Sen voi ottaa yhdeksi kuukaudeksi silloin, kun on bileet tulossa. Ja meillä ei ole naapureita. 😏

      Lainaa

    6. Mies-man 🤦🏻‍♂️ 7.10.2025 1:52
      Tulos: +115 (133 ääntä)
      Joo ei ole kullista mitään hyötyä korjaushommissa.

      Lainaa

    7. Tulos: +138 (150 ääntä)
      Vastoin bubiruusujen ja bubiruusujen dissaajien luuloja, karaokea VOI harrastaa myös selvinpäin.

      Lainaa

    8. Orpo riepu 7.10.2025 3:59
      Tulos: +65 (81 ääntä)
      Parraton lammas: Saa aika paljon tykätä karaokesta että 120e/vuosi kuulostaa kohtuulliselta hinnalta palvelulle. Voimia naapureille.
      Halvempi kuin useimmat suoratoistot. Jos kerran kuussa pitää karaokeillan, sille tulee hinnaksi kymppi - ei minusta paha.

      Lainaa

    9. Kristitty leijona 7.10.2025 4:45
      Tulos: +9 (53 ääntä)
      Ottaen huomioon naisten ja miesten keskimääräisen eliniänodotteen sanoisin, että pelkkien naisten maailma kestäisi vähän kauemmin kuin miesten vastaava. Ei kuitenkaan kovin paljon pidempään, miehiä kuitenkin tarvitaan vielä johonkin (tai ehkä tiedenaiset ratkaisevat senkin "ongelman").

      Lainaa

    10. Kulkeva banaani 7.10.2025 5:18
      Tulos: +133 (137 ääntä)
      Pyrylällähän on pointti - jos ei jotain tunnista jotain sivustoa, ei pidä klikkailla. Pyrylä ei tunnista tuota, joten ei klikkaa kyseistä linkkiä. Adios!

      Lainaa

    11. Pakastettu ankerias 7.10.2025 6:40
      Tulos: +68 (78 ääntä)
      Päivän kyselystä puuttuu vaihtoehdot "yhtä kauan" ja "maailma selviää ilman ihmisiä".

      Lainaa

    12. Sulaton raataja 7.10.2025 6:43
      Tulos: +70 (82 ääntä)
      Mies-man 🤦🏻‍♂️: Joo ei ole kullista mitään hyötyä korjaushommissa.
      Ehkä sitä voi käyttää ruuvimeisselinä jos se on riittävän pieni?

      Lainaa

    13. Sarkastinen papukaija 7.10.2025 6:57
      Tulos: -187 (243 ääntä)
      Jos miehet katoaisivat maapallolta naiset selviäisivät pari kuukautta syömällä kynsiään. Kun huomattaisiin, että of ei enää tuota, eikä kukaan sponssaa lounaita, niin nälkäkuolema tulisi nopeasti.

      Lainaa

    14. Makaaberi kyyhky 7.10.2025 7:05
      Tulos: +96 (118 ääntä)
      Sarkastinen papukaija: Jos miehet katoaisivat maapallolta naiset selviäisivät pari kuukautta syömällä kynsiään. Kun huomattaisiin, että of ei enää tuota, eikä kukaan sponssaa lounaita, niin nälkäkuolema tulisi nopeasti.
      Tässäkin dystopiaskenaariossa naiset silti eläisivät pidempään kuin miehet🤭
      PS. Olen itse jo kuollut, koska ei ole of:ia, ja kynnetkin on syöty loppuun jo lapsena 😂

      Lainaa

    15. Portaaton peruna 7.10.2025 7:32
      Tulos: -51 (63 ääntä)
      Mies-man 🤦🏻‍♂️: Joo ei ole kullista mitään hyötyä korjaushommissa.
      Saattaa auttaa kitinään ja narinaan, mutta takuuta ei ole.

      Lainaa

    16. Syyntakeeton raparperi 7.10.2025 7:45
      Tulos: +100 (100 ääntä)
      Remppajuttu jäi pahasti kesken, miksi vain kolme viestiä? Se on melkoinen saaga.

      Lainaa

    17. Silmuton apina 7.10.2025 7:48
      Tulos: +84 (124 ääntä)
      Sarkastinen papukaija: Jos miehet katoaisivat maapallolta naiset selviäisivät pari kuukautta syömällä kynsiään. Kun huomattaisiin, että of ei enää tuota, eikä kukaan sponssaa lounaita, niin nälkäkuolema tulisi nopeasti.
      Olet nolo.

      Lainaa

    18. Tulos: +96 (102 ääntä)
      Portugaliin asti remppaamaan matkannut kiukkuinen iskä lämmitti sydäntä. 😊

      Lainaa

    19. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Orpo riepu: Halvempi kuin useimmat suoratoistot. Jos kerran kuussa pitää karaokeillan, sille tulee hinnaksi kymppi - ei minusta paha.
      Saa otettua myös kahdeksi vuorokaudeksi. Muistelisin, että 5 tai 6 euroa hintana.
      Ihan huippu!

      Lainaa

    20. Imelä alpakka 7.10.2025 8:44
      Tulos: -87 (107 ääntä)
      Silmuton apina: Olet nolo.
      Mutta oikeassa.

      Lainaa

    21. Eristäytynyt sateenvarjo 7.10.2025 8:48
      Tulos: -139 (169 ääntä)
      Onhan se vahvalle itsenäiselle naiselle vaikea pala niellä, että tämän maailman on rakentaneet miehet. Lähes kaikki arkipäivässä olevat tavarat ja asiat ovat miehen keksimää, rakentamaa ja ylläpitämää. Ei pysyisi mm. yhteiskunnan toimivuuden kannalta tärkeä infra kauaa pystyssä, jos niitä ylläpitävät miehet katoaisivat planeetalta.

      Lainaa

    22. Kuuluva hyttynen 7.10.2025 8:50
      Tulos: +94 (96 ääntä)
      Internetiä ymmärtämättömälle minusta ihan hyvä periaate, ettei klikkaile yhtään mitään linkkejä, tuttuja tai tuntemattomia.

      Lainaa

    23. Lomaton mansikka 7.10.2025 8:58
      Tulos: -119 (145 ääntä)
      On se kyllä vähän sellainen homma että niin pieni osa naisista pystyy tekemään infrahommia että se onnistuu vaan harvoissa ja valituissa paikoissa jonkin aikaa kunnes töitä alkaa olla liikaa. Kyllähän miehetkin ongelmiin joutuu jos naiset katoaa, erilaisiin mutta kuitenkin. Siitä kyllä voi väitellä varmasti että kumpi tilanne olisi pahempi.

      Lainaa

    24. Vajoava poro 7.10.2025 9:12
      Tulos: +7 (23 ääntä)
      Niin oliko se iskä Portugalissa remppaamassa?

      Lainaa

    25. Vaatimaton tuhatjalkainen 7.10.2025 9:54
      Tulos: +43 (45 ääntä)
      Liittyykö tämä bubiruusu jotenkin siihen huuhkajaan? 🤔

      Lainaa

    26. Puhekyvytön tomaatti 🍅 7.10.2025 10:01
      Tulos: -108 (138 ääntä)
      Kristitty leijona: Ottaen huomioon naisten ja miesten keskimääräisen eliniänodotteen sanoisin, että pelkkien naisten maailma kestäisi vähän kauemmin kuin miesten vastaava. Ei kuitenkaan kovin paljon pidempään, miehiä kuitenkin tarvitaan vielä johonkin (tai ehkä tiedenaiset ratkaisevat senkin "ongelman").

      Tämä ei ole sitten mitään naisvihaa mutta maailma romahtaisi paljon nopeammin naisten käsissä koska miehet tekevät kaikki likaiset työt joilla ylläpidetään infraa.

      Sairaanhoito olisi heti ongelmissa ilman naisia mutta se ei ole samalla tavalla välttämätöntä kuin kaikki ne koneet joiden mukana menisi sähköt, viemärit, putket, verkot, polttoaineet, lämmitys… aivan kaikki.

      Ja joo, voihan sitä olla vaikka kuinka voimaantunut girl boss eikä se silti muuta sitä realiteettia että meillä on nais- ja miesvaltaiset alat eikä niihin yhtäkkiä voi vaan loikata ilman kokemusta ja yksi sukupuoli ei riitä millään.

      Lainaa

    27. Näkymättömyysviittaan kietoutunut guava 7.10.2025 10:10
      Tulos: +151 (173 ääntä)
      Eristäytynyt sateenvarjo: Onhan se vahvalle itsenäiselle naiselle vaikea pala niellä, että tämän maailman on rakentaneet miehet. Lähes kaikki arkipäivässä olevat tavarat ja asiat ovat miehen keksimää, rakentamaa ja ylläpitämää. Ei pysyisi mm. yhteiskunnan toimivuuden kannalta tärkeä infra kauaa pystyssä, jos niitä ylläpitävät miehet katoaisivat planeetalta.
      Tartun huudatukseen mutta A: Miehet eivät ole päästäneet naisia historian aikana osaksi yhteiskunnallista kehittämistä, kyse ei ole siitä etteivät naiset osaisi. B: Moni asia on naisen keksimä. Myös moni historiallinen asia on naisten keksimää, joko julkaisu on tapahtunut nimettömänä, aviomiehen kautta tai mies on varastanut naisen keksinnön (Esim. Monopoly on alunperin naisen keksintö joka varastettiin) Ja esimerkiksi nykyautoista puuttuisi monta ominaisuutta kuten tuulilasinpyyhin ja taustapeili jos ajeltaisiin edelleen vain miesten keksimillä osilla. GPS-navigoinninkin takana on nainen.  C: Se, että historiassa moni mies on rakentanut jotain, ei tarkoita että nykymies maagisesti osaisi tieteitä tai rakentaa teitä.  D: Jos nykymies ottaa historian menestyksen krediitit itselleen, ottaako nykymies myös miesten varjopuolet omaksi krediitikseen? Niin, siihenhän usein kuulee, että ei kaikki miehet. Joten jep, eipä ne kaikki miehet rakenna yhteiskuntaa tai pärjää tiedekentälläkään.

      Lainaa

    28. Lomaton mansikka 7.10.2025 10:16
      Tulos: -95 (123 ääntä)
      Lomaton mansikka: On se kyllä vähän sellainen homma että niin pieni osa naisista pystyy tekemään infrahommia että se onnistuu vaan harvoissa ja valituissa paikoissa jonkin aikaa kunnes töitä alkaa olla liikaa. Kyllähän miehetkin ongelmiin joutuu jos naiset katoaa, erilaisiin mutta kuitenkin. Siitä kyllä voi väitellä varmasti että kumpi tilanne olisi pahempi.
      Jännä juttu että faktoja downvotataan, mä luulin että se tarkoittaa sitä että on eri mieltä eikä sitä että ei vaan tykkää totuudesta.. tää ei ollut mitään naisvihaa vaan yksinkertainen toteamus että aivan hirveä määrä miehiä työskentelee koko ajan pitääkseen yllä ja kehittääkseen infraa, ei mistään löydy riittävää määrää naisia jatkamaan sitä hommaa. Kouluttaminen ja vauhtiin pääsy kestää sadoin verroin liian kauan mitä infra pyörii omillaan.

      Lainaa

    29. Puhekyvytön tomaatti 🍅 7.10.2025 10:23
      Tulos: -79 (103 ääntä)
      Lomaton mansikka: Jännä juttu että faktoja downvotataan, mä luulin että se tarkoittaa sitä että on eri mieltä eikä sitä että ei vaan tykkää totuudesta.. tää ei ollut mitään naisvihaa vaan yksinkertainen toteamus että aivan hirveä määrä miehiä työskentelee koko ajan pitääkseen yllä ja kehittääkseen infraa, ei mistään löydy riittävää [...]

      Valveutuneet ovat siirtyneet faktoista fantasiaan ja hyvesignalointiin aikapäiviä sitten. Ei ajatella järjellä vaan tunteilla.

      Lainaa

    30. KissaKuustinen 7.10.2025 10:27
      Tulos: -18 (52 ääntä)
      Taas se H3LVETIN "Kera" jolla yritetään tehdä syömisestä, tai tässä kahvin juomisesta hienompaa. Ei kukaan sano, että "kävin lenkillä koiran kera" mutta kun luetellaan ruokia niin johan se sinne ängetään.

      Lainaa

    31. Kaikkein paras vaatekappale 7.10.2025 10:50
      Tulos: -15 (39 ääntä)
      elämäm kolu: en tiedä juntimpaa kuin se että joku kirjoittaa bubi, saati bubiruusu.
      Junttiutta ei ole kielitaidottomuus tai lukemisen häiriö. Tässä on henkilö sentään sisäistänyt, että sanassa on jokin sellainen kirjain, joka ei suomen kieleen kuulu. Kuuleehan sitä ihmisten kuvittelevan, että Q on jokin guu tai että C on aina S, mutta ei se heistä juntteja tee. Junttiutta on enemmän vaikka se, että kuvittelee englannin olevan ainoa maailmassa puhuttu kieli ja että englanteja on vain yksi, tai vaikka se, ettei välitä ilmaista asiaa omalla äidinkielellään, kun haitallinen vieraskieli on mukamas coolimpaa.

      Lainaa

    32. Kaikkein paras vaatekappale 7.10.2025 10:55
      Tulos: +46 (62 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Tämä ei ole sitten mitään naisvihaa mutta maailma romahtaisi paljon nopeammin naisten käsissä koska miehet tekevät kaikki likaiset työt joilla ylläpidetään infraa.Sairaanhoito olisi heti ongelmissa ilman naisia mutta se ei ole samalla tavalla välttämätöntä kuin kaikki ne koneet joiden mukana menisi sähköt, viemärit, [...]
      Et kai sinä usko, että maailma romahtaisi? Tarkoitat kai nykyisiä ihmisten yhteiskuntia, et maailmaa.

      Lainaa

    33. Hännällinen muovipussi 7.10.2025 10:56
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Sulaton raataja: Ehkä sitä voi käyttää ruuvimeisselinä jos se on riittävän pieni?
      Ja mitäköhän sillä pienellä ja pehmeällä tekee? Onhan se söpö toki. Ellei kyseessä ole Röllin vene mistä puuttuu tilipitappi, sen aukon voinee tukkia 🤣

      Lainaa

    34. Salliva biisoni 7.10.2025 10:57
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Vajoava poro: Niin oliko se iskä Portugalissa remppaamassa?
      Ei vaan PORTUGALISSA 😁

      Lainaa

    35. Kummitteleva sorsa 7.10.2025 10:59
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Portaaton peruna: Saattaa auttaa kitinään ja narinaan, mutta takuuta ei ole.
      Ovistopperina?

      Lainaa

    36. Puhekyvytön tomaatti 🍅 7.10.2025 11:05
      Tulos: -107 (131 ääntä)
      Kaikkein paras vaatekappale: Et kai sinä usko, että maailma romahtaisi? Tarkoitat kai nykyisiä ihmisten yhteiskuntia, et maailmaa.

      Juuri sitä. Kyllä ihmiset jossain muodossa selviäisivät kunnes viimeinenkin kuolisi lisääntymättä, mutta yhteiskunnan totaaliromahdus ja nälkäkuolemat iskisivät naisiin paljon nopeammin. Miehet pystyvät omillaan ylläpitämään maailmankauppaa, laivoja, lentokoneita, ruoantuotantoa, puolustusta, koneistoa yms.

      Ongelmia ja kaaosta olisi luvassa, mutta ei välttämättä totaaliromahdusta. Naisten maailma romahtaisi hetkessä kuin korttitalo. 

      Kyllä kai te ymmärrätte miesten arvon ja kuinka suurta osaa kaikesta tästä he ylläpitävät joka päivä? Monet elintärkeät järjestelmät lakkaisivat toimimasta tunneissa ilman miehiä.

      Lainaa

    37. Lämpenevä kameli 7.10.2025 11:15
      Tulos: +49 (51 ääntä)
      Vähän kiinnostelis,että mitenhän remppahomma etenee?

      Lainaa

    38. Tulos: +62 (92 ääntä)
      Sarkastinen papukaija: Jos miehet katoaisivat maapallolta naiset selviäisivät pari kuukautta syömällä kynsiään. Kun huomattaisiin, että of ei enää tuota, eikä kukaan sponssaa lounaita, niin nälkäkuolema tulisi nopeasti.
      Miksiköhän näitä paskakommentteja ei poisteta täältä? Miksi miehet on niin pornonkipeitä ressukoita että maksavat onlyfanssistä? Heikkoja elukoita.

      Lainaa

    39. Puhekyvytön tomaatti 🍅 7.10.2025 11:17
      Tulos: -104 (124 ääntä)
      Teoriassa naiset voisivat jatkaa lisääntymistä pitkäänkin spermapankkien avulla, mutta voiko tässä hypoteettisessa tilanteessa syntyä poikalapsia? Käytännössä kuitenkin yhteiskunnan romahdus ja pelkästään sähköverkon pimentyminen olisi niin suuri isku, että feminatsit menisivät melko hiljaisiksi.

      Lainaa

    40. Siivottu keiju 7.10.2025 11:33
      Tulos: +68 (76 ääntä)
      Kaikkein paras vaatekappale: Et kai sinä usko, että maailma romahtaisi? Tarkoitat kai nykyisiä ihmisten yhteiskuntia, et maailmaa.
      Valitettavan, ja jopa huolestuttavan monella ihmisellä maailmankuva rajoittuu ihmiskuntaan.

      Lainaa

    41. Tulos: +72 (108 ääntä)
      Suurin osa miehistä ei osaa edes pestä omia pyykkejään, joten en usko että miesten maailmassa päästäisiin kovin pitkälle...

      Lainaa

    42. Pakastettu ankerias 7.10.2025 12:07
      Tulos: +34 (40 ääntä)
      kekkers: Miksiköhän näitä paskakommentteja ei poisteta täältä? Miksi miehet on niin pornonkipeitä ressukoita että maksavat onlyfanssistä? Heikkoja elukoita.
      (kirjoitan tätä pöntöllä, mutta) Kaikkea ei FM-olio julkaise, mutta jo julkaistua en muista poistetun. Ehkä on hyvä nähdä noloja, hyviä, ärsyttäviä, upeita, virheellisiä ja täydellisiä viestejä sekaisin, niin ei tule kuvitelmaa siitä, että me ihmiset olisimme jotenkin homogeenisia tai edes jostain yksimielisiä.

      Lainaa

    43. Pakastettu ankerias 7.10.2025 12:09
      Tulos: +44 (48 ääntä)
      Rujo apina: Suurin osa miehistä ei osaa edes pestä omia pyykkejään, joten en usko että miesten maailmassa päästäisiin kovin pitkälle...
      Kuka niitä vaatteita kaipaa. Vain miesten maailmassa homma on hyvin nopeasti pelkkää uhoa, taistelua ja epäluuloa. Vaatteitta on helpompi nähdä, onko aseena muuta kuin puolen metrin Viagra-heppi.

      Lainaa

    44. Arvokas ananas 7.10.2025 12:28
      Tulos: +119 (125 ääntä)
      Todellisessa tarpeessa niin miehistä kuin naisista valtaosa kyllä oppii sitä sun tätä uutta melko vikkeläänkin. Ja molemmissa sukupuolissa on ihmisiä, joilla tarvittavaa tietoa löytyy jaettavaksi eteenpäin. Tilanteessa, jossa tietäisi, että nyt minun on todella tärkeä tämä homma oppia, eikä kukaan muu sitä ole tekemässä (eikä muuten myöskään arvostelemassa, ivaamassa ja nauramassa) ihmisistä löytyisi ihan uusia puolia ja rohkeutta ja sitkeyttä. Sillä kumpi selviäisi pidempään, ei ole mielestäni mitään olennaista merkitystä, eikä sitä voida kuin spekuloida. Lajina selviytyäkseen miehet tarvitsevat naisia ja naiset tarvitsevat miehiä. Maailma ei tarvitse selviytyäkseen minkäänlaisia ihmisiä, vaan pärjää mainiosti ilmankin.

      Lainaa

    45. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Lämpenevä kameli: Vähän kiinnostelis,että mitenhän remppahomma etenee?
      Saagaa voi seurata ainakin threadsissa, siellä on monta päivitystä näiden lisäksi :D

      Lainaa

    46. Painoton seuraeläin 7.10.2025 12:55
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Vaatimaton tuhatjalkainen: Liittyykö tämä bubiruusu jotenkin siihen huuhkajaan? 🤔
      Bubi kuoli ruusun aiheuttamaan tulehdukseen.

      Lainaa

    47. Kuutamossa kylpevä mustikka 7.10.2025 13:02
      Tulos: -19 (45 ääntä)
      Kaikkein paras vaatekappale: Et kai sinä usko, että maailma romahtaisi? Tarkoitat kai nykyisiä ihmisten yhteiskuntia, et maailmaa.
      Maailmanlopusta puhuttaessa tarkoitetaan yleensä nimenomaan ihmissivilisaation loppua, ei planeetan fyysistä tuhoutumista.

      Lainaa

    48. Majaton Arja 7.10.2025 13:14
      Tulos: +105 (119 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Juuri sitä. Kyllä ihmiset jossain muodossa selviäisivät kunnes viimeinenkin kuolisi lisääntymättä, mutta yhteiskunnan totaaliromahdus ja nälkäkuolemat iskisivät naisiin paljon nopeammin. Miehet pystyvät omillaan ylläpitämään maailmankauppaa, laivoja, lentokoneita, ruoantuotantoa, puolustusta, koneistoa yms.Ongelmia [...]
      Hieman hankala hahmottaa, mihin sotateollisuutta tarvittaisiin, jos miehet katoaisi. Sotateollisuus vaikuttaisi tosiaan olevan miesten käsissä, niin sotiminen, sotaan käskeminen kuin sotavälineet - ehkäpä kyseessä on täysin turha uhitteluharrastus, joka johtuu muutaman miehen henkilökohtaisista haluista, ja naisilla näitä ei esiinny tarpeeksi usein, jotta sodat jatkuisivat ilman miehiä.
      Naiset saattaisivat myös ottaa tilaisuudesta vaarin ja kehitellä jonkinlaista toisenlaista yhteiskuntajärjestystä, jossa "maailmankauppaa" sellaisena kuin miehet sitä nyt ylläpitävät ei itseasiassa edes tarvitse osata - järjestelmä kun on rakennettu aikana, jolloin naisia ei päästetty neuvottelupöytiin lainkaan. 
      Ruuantuotannossakin riittäisi puolet (ihmismäärä on puolittunut). Jos putoaisimmekin hetkeksi vaikkapa 1700-luvun elintasoon, niin hyvin silloin pärjättäisiin, minä aikana sitten uudestikoulutettaisiin ja järjestettäisiin yhteiskunta. Toki tämä tarkoittaisi hetkellisesti esimerkiksi runsaasti kuolemia terveydenhuollon yskiessä (tai no, kun naiskirurgien jäljiltä kuolleisuus on matalampi kuin mieskirurgien, niin ehkä terveydenhuolto pärjäisi kuitenkin paremmin kuin vaikkapa pelkkien miesten yhteiskunnassa), varsinkin jos energiainfra romahtaisi (sielläkin on niin, että tarve vähenee merkittävästi, joten koulutus ehtii paikalle ennen kuin tulee peruuttamattomia tuhoja). Iso osa taudeista torjutaan käsitä pesemällä, ja tästä tiedämme, että miehet tekee sitä vähemmän kuin naiset - ehkä kuormitus terveydenhuoltoon myös pienenisi niin, että kuolleisuus ei juuri nousisi. En usko että esimerkiksi kuntien vesijärjestelmät ovat sellaista pippelisalatiedettä, etteivät naiset saisi niistä selkoa - jälleen ensihätään ylläpitämällä nykyistä, ja parissa vuodessa kehittäen ja korjaten.
      ---
      Loppukaneettina kuitenkin tärkein, kahden naisen munasolut voi yhdistää toisiinsa siten, että syntyy jälkeläinen (puhumattakaan kloonauksesta), eli naisten käsissä ihmiskunta jatkaisi olemassaoloaan. Miesten käsissä olisi sitten kiire neroilla keinokohtuja (tai ehkä pyytämään jeesiä Dollyltä) niille pakastemunasoluille - ja miehet tappaisivat toisensa kiistassa siitä, kuka pääsee harvoja munasoluja hedelmöittämään.

      Lainaa

    49. Kaikkein paras vaatekappale 7.10.2025 13:28
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      Kuutamossa kylpevä mustikka: Maailmanlopusta puhuttaessa tarkoitetaan yleensä nimenomaan ihmissivilisaation loppua, ei planeetan fyysistä tuhoutumista.
      Sehän kuvastaa hyvin ihmisten itsekeskeistä luonnetta. Ei se paljoa eroa näkemyksestä, jonka mukaan Aurinko kiertää Maata.

      Lainaa

    50. Tulos: +75 (91 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Tämä ei ole sitten mitään naisvihaa mutta maailma romahtaisi paljon nopeammin naisten käsissä koska miehet tekevät kaikki likaiset työt joilla ylläpidetään infraa.Sairaanhoito olisi heti ongelmissa ilman naisia mutta se ei ole samalla tavalla välttämätöntä kuin kaikki ne koneet joiden mukana menisi sähköt, viemärit, [...]
      Tämän on pakko olla jo vitsi. Sähköt, viemärit, putket, kaikkiin tarvitaan penis, niinkö? Nyt aidosti tukehdun nauruun.

      Lainaa

    51. Itseasiassa 7.10.2025 13:49
      Tulos: +75 (83 ääntä)
      Sarkastinen papukaija: Jos miehet katoaisivat maapallolta naiset selviäisivät pari kuukautta syömällä kynsiään. Kun huomattaisiin, että of ei enää tuota, eikä kukaan sponssaa lounaita, niin nälkäkuolema tulisi nopeasti.
      Olispa joku kertonut mulle tästä lounaan sponssista, mä kun tyhmänä ostin sen tänään itse. Ja vielä mieheltä, joten ilman miehiä ei olisi ketään keltä ostaa lounasta. Miten tällainen insinöörinainen pärjääkään ilman miehiä!?

      Lainaa

    52. Itseasiassa 7.10.2025 14:05
      Tulos: +81 (93 ääntä)
      Lomaton mansikka: Jännä juttu että faktoja downvotataan, mä luulin että se tarkoittaa sitä että on eri mieltä eikä sitä että ei vaan tykkää totuudesta.. tää ei ollut mitään naisvihaa vaan yksinkertainen toteamus että aivan hirveä määrä miehiä työskentelee koko ajan pitääkseen yllä ja kehittääkseen infraa, ei mistään löydy riittävää [...]
      Ei se infra nyt niin vaikeaa ole. Mä olen nainen ja entinen työmaapäällikkö. Muiden työtehtävien kautta olen ollut myös tekemisissä katujen kunnossapidon kanssa. Mulla oli naisia töissä molemmissa paikoissa. Enkä olisi huolissani esim. sähkön saannista, tunnen monia naisia, jotka ovat sähköinsinöörejä ja hätätilanteessa varmasti tällaisiin tehtäviin löytyisi osaajia miesten tilalle.

      Lainaa

    53. Tulos: -54 (72 ääntä)
      Oli se eeppinen jenkkien Survivor kausi jossa miehet ja naiset oli omissa leireissä Naisilla loppu ruoka 3 päivän jälkeen eikä ollut mitään varsinaista majoitusta edes pystyssä. Miesten leirissä tehtävien jako oltiin tehty ensimmäisten tuntien aikana ja kaikille oli selkeä rooli.

      Lainaa

    54. It's a deal 7.10.2025 14:08
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      KissaKuustinen: Taas se H3LVETIN "Kera" jolla yritetään tehdä syömisestä, tai tässä kahvin juomisesta hienompaa. Ei kukaan sano, että "kävin lenkillä koiran kera" mutta kun luetellaan ruokia niin johan se sinne ängetään.
      Tässä sanaa käytettiin sentään oikein, eikä tyyliin "kera kermaperunat".

      Lainaa

    55. Rönsyilevä kyyhky 7.10.2025 14:28
      Tulos: +64 (68 ääntä)
      Koska on keskimäärin todennäköisempää, että vain naisten maailmassa JOKU on miesten kadotessa raskaana, lottoan naisten maailman kestävän ainakin yhden ihmiselämän verran pidempään.

      Lainaa

    56. It's a deal 7.10.2025 14:32
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      Majaton Arja: Hieman hankala hahmottaa, mihin sotateollisuutta tarvittaisiin, jos miehet katoaisi. Sotateollisuus vaikuttaisi tosiaan olevan miesten käsissä, niin sotiminen, sotaan käskeminen kuin sotavälineet.
      Maailmanhistoria on tästä vahvasti eri mieltä ja sillä on tapana toistaa itseään. Kuten kaikissa muissakin asioissa, naiset kykenevät noihinkin. Jonkuinlainen tauko sotimiseen ja mittakaavamuutos varmasti tulisi. Sitten jostain löytyy taas joku Elisabeth tai Katariina, jonka mielestä 25% on kohtuullinen osuus pallon pinta-alasta hallittavaksi.

      Lainaa

    57. Nukkavieru alligaattori 7.10.2025 15:12
      Tulos: -18 (40 ääntä)
      Napael: Jos nyt huvikseni lähden tollaseen hypoteettiseen mukaan nimettömien äijien asenteella, mutta hieman eri kannalta, niin miehet ei kestäis yhtäkkistä läheisten menetystä samaan tapaan kuin toisiaan huomattavasti helpommin symppaavat naiset, ja valtaosa sortuisi heti viinaan ja väkivaltaiseen tunteiden purkuun. Pelasin [...]
      Tää sun väittämä on täysin samoin paikkansapitävä kuin noiden nimettömien miestenkin. Aivan yhtä seksistinen, stereotyyppinen ja hölmö. Onnea?

      Lainaa

    58. Välttävä unikeko 7.10.2025 15:24
      Tulos: -11 (33 ääntä)
      Majaton Arja: Hieman hankala hahmottaa, mihin sotateollisuutta tarvittaisiin, jos miehet katoaisi. Sotateollisuus vaikuttaisi tosiaan olevan miesten käsissä, niin sotiminen, sotaan käskeminen kuin sotavälineet - ehkäpä kyseessä on täysin turha uhitteluharrastus, joka johtuu muutaman miehen henkilökohtaisista haluista, ja naisilla [...]
      Ei taida historia olla pahemmin tuttua? Katariina Suuri, Kuningatar Victoria, Margaret Thatcher (Falkland ja Pohjois-Irlanti esimerkiksi)? Luettelenko lisää vai löydätkö Wikipedian? Itse veikkaan että naiset on aliedustettuina tässä asiassa ihan vain siksi että naisia on johtavissa, tai päättävissä, elimissä ollut huomattavasti vähemmän ja harvemmin kuin miehiä. Samalla tavalla naisia on armeijassa sotimassa pitkin maita ja mantuja kuin miehiäkin. Toki voi olla että sotia olisi vähemmän ilman miehiä, ja tietysti jos käytännössä yli puolet maailman väestöstä katoaisi ja lisää ei olisi tulossa ollenkaan niin ainakin toivoisin että lajimme ymmärtäisi tilanteen. En vaan löisi vetoa sen puolesta koska me ihmiset olemme sotineet ja taistelleet toisiamme vastaan käytännössä siitä asti kun aloimme heimoittumaan. Kyllä sitä itse enemmän etsisin geenien puolelta kuin genitaaleista, mutta mistäs minä tiedän.

      Lainaa

    59. Puhekyvytön tomaatti 🍅 7.10.2025 15:35
      Tulos: -76 (90 ääntä)
      Kelmiina: Tämän on pakko olla jo vitsi. Sähköt, viemärit, putket, kaikkiin tarvitaan penis, niinkö? Nyt aidosti tukehdun nauruun.
      Ei, vaan koulutusta ja voimaa. Kuka kalastaa, lentää lentokoneita, pumppaa öljyn, tekee maataloustyöt, korjaa putket, koneet, rakennukset? Miehet. En sano, etteivätkö naiset pystyisi näihin, vaan että naiset eivät pystyisi näihin *huomenna*. Sähköntuotanko lakkaisi käytännössä heti, ja sen myötä vaikeutuisi kaikki. Arabimaiden naiset eivät tiedä hölkäsen pöläystä öljyntuotannosta, joten se lakkaisi myös välittömästi. Pilotteja ei kouluteta yön yli, joten muutamia välttämättömiä lentoja lukuunottamatta koneet jäisivät maahan. Mekaanikkoja, jotka huoltavat koneita jatkuvasti lentojen väleissä, ei myöskään olisi tarpeeksi. Vertaa miesten maailmaan: Monissa esim. muslimimaissa naiset eivät tee käytännössä *mitään* elintärkeää. Siellä kaikki pyörisi normaalisti. Miehiä riittäisi myös lastenhoitoon, koska 1) myös kaikki tyttölapset olisivat kadonneet 2) Monilla aloilla tuotanto on mitoitettu koko väestölle, joten ilman naisia tuotantoa tarvitaan vähemmän, joten osa miehistä voisi siirtyä tekemään naisten (vähäisiä ja helpohkoja) töitä. Mieslentäjiä on niin paljon, että lennot voisivat jatkua "normaalisti" tilanteeseen nähden. Itse asiassa puolet matkustajista olisi poissa, joten lentoja tarvittaisiin vähemmän, joten osa lentäjistä voisi helposti siirtyä hoitamaan lentoemäntien ja muiden kenttätyöntekijöiden hommia. Ihmiset eivät näytä ymmärtävän kuinka haavoittuvaisia kaikki järjestelmät ovat ilman miesten työpanosta, joka on yhdistelmä, verta, hikeä, kyyneliä ja tietotaitoa. Länsimaissa ei *todellakaan* ole tarpeeksi sellaisia naisäijiä, että heitä riittäisi pyörittämään infraa, ja monelle miesalalle ei noin vain siirrytä kampaamosta. Naisvaltaisille aloille taas on joko paljon helpompi siirtyä tai ne ovat muuten vaan yhteiskunnan selviytymisen kannalta toissijaisia. Ihan rauhassa voitte naureskella, että "Finnair ei lennä pippelillä, hör hör hör", mutta totuus on se, että Finnair ei lennä ilman miestyövoimaa, ja dominoefektin takia kaikki muukin romahtaisi samalla tavalla hyvin nopeasti.

      Lainaa

    60. Puhekyvytön tomaatti 🍅 7.10.2025 15:55
      Tulos: -49 (71 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Ei, vaan koulutusta ja voimaa. Kuka kalastaa, lentää lentokoneita, pumppaa öljyn, tekee maataloustyöt, korjaa putket, koneet, rakennukset? Miehet. En sano, etteivätkö naiset pystyisi näihin, vaan että naiset eivät pystyisi näihin *huomenna*. Sähköntuotanko lakkaisi käytännössä heti, ja sen myötä vaikeutuisi [...]
      Tässä lisää vihattuja FAKTOJA wokeille, joita voitte miinustella. ❤️ Hitsaajat ja kaasuleikkaajat: Miehiä: 96,4 % Rakennustyöntekijät: Miehiä: 94,9 % Sähkölaitteiden asentajat ja korjaajat: Miehiä: 97,1 % Putkiasentajat: Miehiä: 97,9 % Pelastajat: Miehiä: 96,8 % Lentokapteenit ja perämiehet: Miehiä: 96,6 % Tietojenkäsittely ja tietoliikenne: Miehiä: 85% Lähde: https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000009918489.html

      Lainaa

    61. Kaikkein paras vaatekappale 7.10.2025 15:55
      Tulos: +66 (74 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Ei, vaan koulutusta ja voimaa. Kuka kalastaa, lentää lentokoneita, pumppaa öljyn, tekee maataloustyöt, korjaa putket, koneet, rakennukset? Miehet. En sano, etteivätkö naiset pystyisi näihin, vaan että naiset eivät pystyisi näihin *huomenna*. Sähköntuotanko lakkaisi käytännössä heti, ja sen myötä vaikeutuisi [...]
      En ymmärrä, miksi olet niin kovin huolissasi siitä, lentääkö joku lentokoneita tai onko sähköä. Kumpikaan näistä ei ole oleellinen asia ihmissivilisaation jatkumisen kannalta. Oleellista on kuolleisuuden kanssa samalla tasolla oleva lisääntyminen ja kokonaispopulaation ja sen tapojen pitäminen parintuhannen vuoden aikajänteellä kestävällä tasolla. Ilman miehiä tai naisia lisääntyminen laskee äärimmäisen jyrkästi kuolleisuuden noustessa aluksi hitaasti, mutta kuitenkin eksponentiaalisesti. Ihmislajien sukupuuttoon kuoleminen tapahtuisi muutamassa vuosikymmenessä. Ei tunneissa, ei sadoissa vuosissa. Sähköttä ja ilman lentokoneita. Ilman öljyä. Niin kuin oli asioiden laita suurin piirtein ennen nasaretilaisen syntymää. Sähköttömyyteen, öljyttömyyteen, infrastruktuurin hajoamiseen ja koneettomuuteen ihmissivilisaatiot eivät tuhoudu. Eivätkä edes huoltamatta jääneisiin ydinvoimaloihin, jotka sulaessaan aiheuttavat paikallisia laskeumia ja paikallisesti hallitsemattomia fissioita. Eivätkä myöskään miesten puutteeseen tai naisten puutteeseen vaan ainoastaan siihen, että sukupuolia olisi vain yksi kahden sijaan.

      Lainaa

    62. Puhekyvytön tomaatti 🍅 7.10.2025 16:01
      Tulos: -64 (72 ääntä)
      Kaikkein paras vaatekappale: En ymmärrä, miksi olet niin kovin huolissasi siitä, lentääkö joku lentokoneita tai onko sähköä. Kumpikaan näistä ei ole oleellinen asia ihmissivilisaation jatkumisen kannalta. Oleellista on kuolleisuuden kanssa samalla tasolla oleva lisääntyminen ja kokonaispopulaation ja sen tapojen pitäminen parintuhannen vuoden [...]
      Niin, jos mittapuuna on se, onko maailmassa ihmiselämää, niin kyllä täällä naisia tulisi vielä pitkään kitumaan. Mutta miehet voisivat jatkaa nykyisen kaltaista sivilisaatiota paljon helpommin ilman katastrofaalista nälkäkuolemaa. En sitten käsitä mikä tässä faktassa niin paljon teitä ärsyttää, että menette lukkoon ja kiellätte todellisuuden. Miehet ovat aikojen saatossa tämän jo todistaneet ja jatkavat todistamista, naiset eivät ole koskaan.

      Lainaa

    63. Kaikkein paras vaatekappale 7.10.2025 16:59
      Tulos: +70 (82 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Niin, jos mittapuuna on se, onko maailmassa ihmiselämää, niin kyllä täällä naisia tulisi vielä pitkään kitumaan. Mutta miehet voisivat jatkaa nykyisen kaltaista sivilisaatiota paljon helpommin ilman katastrofaalista nälkäkuolemaa. En sitten käsitä mikä tässä faktassa niin paljon teitä ärsyttää, että menette lukkoon [...]
      En ymmärrä, mikä saa sinut kuvittelemaan ärsyyntymistä. Kysymys oli: "Kumpi maailma selviäisi kauemmin?". Kysymys ei ollut, minkälaisella populaatiolla saadaan nykyisenkaltainen sivilisaatio jatkumaan pidempään. Kysymys oli itsessään virheellinen ja ainoa oikea vastaus siihen on, että on maailman kannalta yhdentekevää, onko ihmisiä me kaikki, vain puolet vai ei ollenkaan. Sinä jaksat inttää nyt puolestasi siitä, miten soturihenkiset miehet, jotka ovat kaiken naisille rakentaneet, ovat ne ainoat, jotka nykyistä sivilisaatiota voivat pyörittää. Intit jopa alussa, että sairaanhoito ei ole niin tärkeää kuin infrastruktuurin ylläpitäminen (ja epäsuorasti lentäminen). Inttämäsi on puhtaan ideologista sukupuolisotaa vailla rajapintaa todellisuuden kanssa. Sinulla on ilmeisesti jotain hampaankolossa naisia ja kokemiasi wokeja vastaan. Se on ymmärrettävää, jos jo oma lähtökohtasi on se, että naiset ovat vähempiarvoisia kuin miehet ja että naisten työpanosta ei tarvita, miesten tarvitaan. Muuten se ei ole kovin ymmärrettävää. Suosittelen johonkin naiseen tutustumista. Sitä voi vaikka päätyä parisuhteeseen – tosin todennäköisesti ei, jos tulokulmasi on se, että hiellä ja verellä tämän ovat soturit rakentaneet. Minäkin tein niin ja olen varsin onnellisesti naimisissa. Wokeista ei tarvitse välittää niin paljoa, että vetäisi miesten viljelemät herneet nenään. Muotihömpötykset menevät ohi, vähän samaan tapaan kuin oma andrewtatemainen uhosi. Teistä uhoöyhöttävistä miehistä tarvitsee välittää, koska teillä on tapana aika ajoin panna isompi rähinä päälle, ja sitten taas miljoonat kuolevat ja lopulta järkevämmät rakentavat yhteiskunnat uudelleen. Vastuuvapausperkele: tekstin on kirjoittanut naisen kanssa naimisissa oleva keski-ikäinen, maaseudulla asuva mies, joka satunnaisesti syö myös kuolleita eläimiä.

      Lainaa

    64. Mauton ahven 7.10.2025 17:04
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Siis tuossa skenaariossahan kaikki miehet ovat jo kadonneet, joten tottakai naiset selviytyvät pidempään!

      Lainaa

    65. Puhekyvytön tomaatti 🍅 7.10.2025 17:28
      Tulos: -64 (68 ääntä)
      Kaikkein paras vaatekappale: En ymmärrä, mikä saa sinut kuvittelemaan ärsyyntymistä. Kysymys oli: "Kumpi maailma selviäisi kauemmin?". Kysymys ei ollut, minkälaisella populaatiolla saadaan nykyisenkaltainen sivilisaatio jatkumaan pidempään. Kysymys oli itsessään virheellinen ja ainoa oikea vastaus siihen on, että on maailman kannalta [...]

      Olen jakanut vain faktoja, en mielipiteitä. Jos näet niissä jotain naisvihaa, voit katsoa peiliin.

      Lainaa

    66. Puhekyvytön tomaatti 🍅 7.10.2025 17:35
      Tulos: -45 (51 ääntä)
      Kaikkein paras vaatekappale: Kysymys oli: "Kumpi maailma selviäisi kauemmin?". Kysymys ei ollut, minkälaisella populaatiolla saadaan nykyisenkaltainen sivilisaatio jatkumaan pidempään. Kysymys oli itsessään virheellinen ja ainoa oikea vastaus siihen on, että on maailman kannalta [...]

      Julkaisussa kysymys oli sanatarkkaan:

      "Jos miehet vain katoaisivat yhtäkkiä maapallolta, niin kuinka monta päivää naiset selviäisivät keskenään ennen kuin kaikki olisi pelkkää kaaosta ja kuolemaa?"

      Esitettiin myös väite: "Pidempään kuin miehet."

      Tähän olen ottanut kantaa faktoilla.

      Lainaa

    67. Kaikkein paras vaatekappale 7.10.2025 17:42
      Tulos: +61 (67 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Olen jakanut vain faktoja, en mielipiteitä. Jos näet niissä jotain naisvihaa, voit katsoa peiliin.
      Jos näin olisi, tekstisi ei sisältäisi mielipiteitä. Näin ei kuitenkaan ole ja tekstisi sisältää mielipiteitä, esimerkiksi siitä, mikä on tärkeää työtä ja mikä ei. Katson peiliin ainakin kerran viikossa. Useammin ei välitä pelästyä.

      Lainaa

    68. Kaikkein paras vaatekappale 7.10.2025 17:44
      Tulos: -18 (26 ääntä)
      Unohdin, kun olen niin turtunut siihen sanaan. Naisviha on sana, jota ei mielestäni pitäisi käyttää, kun sanan käyttäjä ei yleensä tarkoita naisten vihaamista vaan jotain ihan muuta.

      Lainaa

    69. Suomea puhuva maito 7.10.2025 17:57
      Tulos: +43 (49 ääntä)
      Eristäytynyt sateenvarjo: Onhan se vahvalle itsenäiselle naiselle vaikea pala niellä, että tämän maailman on rakentaneet miehet. Lähes kaikki arkipäivässä olevat tavarat ja asiat ovat miehen keksimää, rakentamaa ja ylläpitämää. Ei pysyisi mm. yhteiskunnan toimivuuden kannalta tärkeä infra kauaa pystyssä, jos niitä ylläpitävät miehet katoaisivat planeetalta.
      Totta! Mitenpä me naiset ollenkaan pärjättäisiin ilman atomipommeja, kalasnikoveja, tykkejä etc?

      Lainaa

    70. Keljuilematon karjalanpiirakka 7.10.2025 18:06
      Tulos: +34 (46 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Julkaisussa kysymys oli sanatarkkaan:"Jos miehet vain katoaisivat yhtäkkiä maapallolta, niin kuinka monta päivää naiset selviäisivät keskenään ennen kuin kaikki olisi pelkkää kaaosta ja kuolemaa?"Esitettiin myös väite: "Pidempään kuin miehet."Tähän olen ottanut kantaa faktoilla.
      Miksi SINÄ käytät ison osan elämästäsi kerjäämällä internetissä ventovierailta validaatiota ja hyväksyntää? Miksi helvetissä jaksat jauhaa päivät pääksytysten paskaa ja riidellä aggressiivisesti ihan vitun naurettavista asioista? Elämäsi vaikuttaa niin tyhjältä, että taitaisi olla syytä katsoa itseäsi peilistä pitkään ja hartaasti. Kenties käydä tarkistuttamassa lääkitys. TEE. JOTAIN. MUUTA.

      Lainaa

    71. Puhekyvytön tomaatti 🍅 7.10.2025 18:13
      Tulos: -48 (54 ääntä)
      Kaikkein paras vaatekappale: Jos näin olisi, tekstisi ei sisältäisi mielipiteitä. Näin ei kuitenkaan ole ja tekstisi sisältää mielipiteitä, esimerkiksi siitä, mikä on tärkeää työtä ja mikä ei.

      Puhuin infralle elintärkeistä ammateista, en sinun tunteisiin vetoavista sössötyksistä kuinka kAiKKi tYö oN yhTä TäRkeETä!!!

      Tuossa linkittämässäni artikkelissa naisvaltaisia aloja ovat:

      Hammashoitajat, varhaiskasvatuksen opettajat, kätilöt, sosiaalityöntekijät, terveydenhoitajat, kampaajat, parturit, kosmetologit ja palkanlaskijat

      Minkään näistä katoaminen ei romahduttaisi yhteiskunnalle elintärkeää infrastruktuuria huomenna. Sairaaloihin kuolisi ihmisiä mutta suurin osa yhteiskunnasta ei ole millään tasolla sairaanhoitajien varassa, eikä siitä syntyisi katastrofaalista dominoefektiä.

      Lainaa

    72. Valaiseva hedelmä 7.10.2025 18:26
      Tulos: +33 (43 ääntä)
      MUISTAKAAS NYT, ETTÄ KLOONAMISEEN EI TARVITA SPERMAA. Mutta luultavasti ainakin kohtu ja munasolu kyllä. Eli naisplaneetta ei tarvitse miehiä mihinkään. Ei ole mahdollista että kaikki naiset kuolee miehen puutteessa, ja sivilisaation voi rakentaa uudestaan. Ainoa kysymys on siis, voiko naiset lisääntyä ilman miehiä, eli ylläpitää lajia. Vastaus vaikuttaa olevan kyllä. Miesten kohdalla se vaikuttaa olevan ei. Sitten jos molemmat ryhmät joutuu kehittelemään lisääntymismahdollisuuksia. Miehillä on huisin paljon pidempi tie kuljettavana, koska kloonaamiseen tarvitaan (nyt) sekä munasolu että kohtu. Naisten harteille jäisi vaan prosessin parantelu, sekä tarvittavan välineistön ja tietotaidon tuottaminen ja ylläpitäminen. Ihmiskloonaaminen voidaan naisten maailmassa aloittaa kirjaimellisesti tänään, miesten maailmassa mahdollisesti ei koskaan. Voimme siis todeta, että "molempia sukupuolia tarvitaan lajin selviytymiseen" ei todennäköisesti pidä paikkansa. Miehet tarvitsevat naisia lisääntymiseen, naiset eivät tarvitse miehiä.

      Lainaa

    73. Tukkeutunut kotka 7.10.2025 18:37
      Tulos: +47 (49 ääntä)
      Ihan sama katoavatko naiset, miehet, vai kaikki joiden nimi alkaa vokaalilla. Joka tapauksessa kaaos olisi massiivinen. Niin monta katastrofia tapahtuisi, että kuitenkin kaikki yhteiskunnat ja infrat pitäisi vähitellen kursia kasaan romahduksen jälkeen. Siitä uudesta versiosta tulisi sitten erilainen varmasti riippuen siitä keitä tänne jäisi ja millaisilla taidoilla. Maailma ilman miehiä/naisia ei olisi ainakaan parempi. Hyvä että löytyy molempia.

      Lainaa

    74. Tulos: +14 (20 ääntä)
      elämäm kolu: en tiedä juntimpaa kuin se että joku kirjoittaa bubi, saati bubiruusu.
      Bubiruusu kuulostaa joltain 80-90 lukujen permanenttikampaukselta intiimialueella.

      Lainaa

    75. Uniikki hauki 7.10.2025 19:20
      Tulos: -51 (59 ääntä)
      Hienosti päivän äänestyksestä näkee kuinka suuri osa sivuston lukijoista on naisia. Viimeksi tänään töissä jouduin harjoittelijana korjaamaan laitteen, jota en ole ikinä aiemmin nähnyt, ja jota työpaikan naiset eivät osanneet korjata vaikka ovat käyttäneet sitä vuosia.

      Lainaa

    76. Puhas lisko 7.10.2025 20:11
      Tulos: -42 (52 ääntä)
      Napael: Jos nyt huvikseni lähden tollaseen hypoteettiseen mukaan nimettömien äijien asenteella, mutta hieman eri kannalta, niin miehet ei kestäis yhtäkkistä läheisten menetystä samaan tapaan kuin toisiaan huomattavasti helpommin symppaavat naiset, ja valtaosa sortuisi heti viinaan ja väkivaltaiseen tunteiden purkuun. Pelasin [...]
      Sekö tuli ensimmäisenä mieleen? 🤣 Jos yli 90% miehistä hoitaa kaikki "miehiset" ammatit joihin kuuluu sähkömiehet, rakennusmiehet, autonkorjaajat, öljynporaajat, roskakuskit, poliisit, palomiehet, armeijat yms. yms. Jos nuo häviäisi kaikki heti niin aika kusessa olisitte vajaamiehistöllä. Mitähän naiset osaa semmosta tehdä mitä miehet ei osaisi, jos synnytystä ei lasketa? Tämäkin palsta muuttunut täysin wokepaskaksi, huomaa kommenteista ja tykkäyksistä.

      Lainaa

    77. Tuottelias monni 7.10.2025 20:22
      Tulos: +60 (64 ääntä)
      Oon mies. Sähköalalla. Sellasia toopeja saanu kyllä katella koulunpenkiltä töihin asti, että äänestin naisten hoitavan homman pidemmälle kuin miesten. Meilläki töissä nostolaitteita kun ei saa työturvallisuuden takia nostella painavia esineitä niin se siitä voiman tuomasta etulyöntiasemasta. Hyvin pärjäis naiset niittenki puikoissa. Minusta yhteiskuntaa ylläpitää ne jotka osaa tuottaa ruokaa, ihan sama montako lentokapteenia tai putkimiestä täällä rassais laitteitaan jos ei ole viljantuotantoa, koneilla tai ilman.

      Lainaa

    78. Puhas lisko 7.10.2025 20:26
      Tulos: -32 (36 ääntä)
      Näkymättömyysviittaan kietoutunut guava: Tartun huudatukseen mutta A: Miehet eivät ole päästäneet naisia historian aikana osaksi yhteiskunnallista kehittämistä, kyse ei ole siitä etteivät naiset osaisi. B: Moni asia on naisen keksimä. Myös moni historiallinen asia on naisten keksimää, joko julkaisu on tapahtunut nimettömänä, aviomiehen kautta tai mies on [...]
      Unohdit vain mainita että siihen ryhmään kuului myös 3 tiedemiestä, mutta saahan niillä voimafantasioilla leijailla kun muutetaan faktat edustamaan omaa näkemystä. Reilu peli naiset 👍

      Lainaa

    79. Valmistautunut lehmä 7.10.2025 20:29
      Tulos: -22 (30 ääntä)
      Rujo apina: Suurin osa miehistä ei osaa edes pestä omia pyykkejään, joten en usko että miesten maailmassa päästäisiin kovin pitkälle...
      Suurin osa? 🤣 haluisin nähdä nämä sinun tilastot. Pyykinpesu onkin tunnetusti hyvin vaikeaa, melkein yhtä vaikeaa kuin kenkien sitominen.

      Lainaa

    80. Karkaileva kettu 7.10.2025 21:09
      Tulos: +36 (36 ääntä)
      Onpa täällä... keskustelua.

      Lainaa

    81. Riittävä kesyhanhi 7.10.2025 22:03
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Silmuton apina: Olet nolo.
      Se ei ole tavannut naisia kuin of:ssä.

      Lainaa

    82. Nimekäs pingviini 7.10.2025 22:24
      Tulos: +49 (53 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Puhuin infralle elintärkeistä ammateista, en sinun tunteisiin vetoavista sössötyksistä kuinka kAiKKi tYö oN yhTä TäRkeETä!!!Tuossa linkittämässäni artikkelissa naisvaltaisia aloja ovat:Hammashoitajat, varhaiskasvatuksen opettajat, kätilöt, sosiaalityöntekijät, terveydenhoitajat, kampaajat, parturit, kosmetologit ja [...]
      Näillä kaikilla aloilla on naisia töissä. Eloon jäävät kouluttavat muita eloonjääneitä näihin töihin. Infra ei romahda mihinkään.

      Lainaa

    83. Tulos: +60 (64 ääntä)
      Kuvitelkaa, miten paha
      Puhas lisko: Sekö tuli ensimmäisenä mieleen? 🤣 Jos yli 90% miehistä hoitaa kaikki "miehiset" ammatit joihin kuuluu sähkömiehet, rakennusmiehet, autonkorjaajat, öljynporaajat, roskakuskit, poliisit, palomiehet, armeijat yms. yms. Jos nuo häviäisi kaikki heti niin aika kusessa olisitte vajaamiehistöllä. Mitähän naiset osaa [...]
      Joo, aika liemessä oltaisiin, jos yhtäkkiä millään maalla ei olisi armeijaa. Eiku...
      Ja ilman poliiseja seksuaalirikokset varmaan räjähtäisivät käsiin. Kuvitelkaa, miten turvatonta naisten olisi liikkua kaduilla edes päiväsaikaan. Eiku...

      Lainaa

    84. Napiton mestari 7.10.2025 23:04
      Tulos: -48 (54 ääntä)
      Kyllä huomaa kommenteista ja miinuksista helposti tämän sivun käyttäjien sukupuolijakauman. Ei siinä mitään, jatkakaa naiset voimafantasiointia, että pärjäisitte ilman miehiä.

      Lainaa

    85. Runoja lausuva kotka 7.10.2025 23:24
      Tulos: -44 (52 ääntä)
      Miksi naiset eivät voi myöntää tosiasioita? Surullista.

      Lainaa

    86. Voitokas kana 7.10.2025 23:41
      Tulos: +45 (51 ääntä)
      Nimekäs pingviini: Näillä kaikilla aloilla on naisia töissä. Eloon jäävät kouluttavat muita eloonjääneitä näihin töihin. Infra ei romahda mihinkään.
      Näinpä näin. Ei se sähkökään lakkaa generoitumasta samantien vaikka miehet voimaloita kuolisi. Tuuli puhaltaa, vesi virtaa, aurinko paistaa, hiili palaa ja ydinmiilu se vasta tuottaakin koskematta mihinkään. Näitä valvomassa on jo naisia, samoin ylläpidossa, hiilirekkakuskeina, sähkäreinä jne. Kulutuskin pienenee niin vähemmillä voimaloilla tulee toimeen. On sitä ennenkin vesivoimalla pärjätty paikallisesti. Ruoantuotantoon pitäisi keskittyä. Maatilat pyörii naistenkin käsissä ja kyllä ne traktorinkin korjaa. Polttoaineet toinen fokus. Tiet pysyy jossain kunnossa eikä tarvi ollakaan 120 km/ja vauhteja. Lentämistä ei tarvi kukaan.  Ja tilanne on kriisi, silloin fokusoidutaan eikä olla siis jatkamassa nykymallia. OF ja aikuisviihde loppuu. Kaikki turha pois. Kyllä naiset pärjäis.

      Lainaa

    87. Puhekyvytön tomaatti 🍅 8.10.2025 0:12
      Tulos: -43 (51 ääntä)
      Nimekäs pingviini: Näillä kaikilla aloilla on naisia töissä. Eloon jäävät kouluttavat muita eloonjääneitä näihin töihin. Infra ei romahda mihinkään.
      Niin, eli kuvittelet, että kun 97% työvoimasta katoaa, infra ei romahda mihinkään ja voi vaan kouluttaa lisää! Tämä siis virallinen luku tasa-arvoisessa Suomessa näillä aloilla.
      Jatka fantasiointia.

      Lainaa

    88. Kolesteroliton näyttelijä 8.10.2025 6:14
      Tulos: +38 (42 ääntä)
      Juu, pelkkää kaaostahan se oli elämä ennen modernia infraa. ;)

      Lainaa

    89. Tuottoisa kotka 8.10.2025 7:12
      Tulos: -18 (26 ääntä)
      Kolesteroliton näyttelijä: Juu, pelkkää kaaostahan se oli elämä ennen modernia infraa. 😉
      Elämä oli hyvin erilaista ennen modernia infraa. 
      Jos voimalaitokset jne alkavat kyykätä kun ylläpitohenkilöstöstä suurin osa katoaa ja pieni vähemmistö joutuu yrittämään ylläpitää samalla laitoksia ja käyttämään aikaa yrittäessä kouluttaa uusia...
      Niin monet asiat lakkaavat toimimasta.
      Ei ole aivan helppoa ja vaivatonta vain pyöräyttää yhteiskunnat toimimaan keskiaikaisia metodeja käyttäen.

      Lainaa

    90. Ylittämätön hevonen 8.10.2025 10:08
      Tulos: +34 (42 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Puhuin infralle elintärkeistä ammateista, en sinun tunteisiin vetoavista sössötyksistä kuinka kAiKKi tYö oN yhTä TäRkeETä!!!Tuossa linkittämässäni artikkelissa naisvaltaisia aloja ovat:Hammashoitajat, varhaiskasvatuksen opettajat, kätilöt, sosiaalityöntekijät, terveydenhoitajat, kampaajat, parturit, kosmetologit ja [...]
      Olet kyllä ihan kertakaikkisen karsea ihminen ja teet maailmasta efektiivisesti huonomman ihan kaikille.

      Lainaa

    91. Armoton lepakko 8.10.2025 10:14
      Tulos: +41 (43 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Puhuin infralle elintärkeistä ammateista, en sinun tunteisiin vetoavista sössötyksistä kuinka kAiKKi tYö oN yhTä TäRkeETä!!!Tuossa linkittämässäni artikkelissa naisvaltaisia aloja ovat:Hammashoitajat, varhaiskasvatuksen opettajat, kätilöt, sosiaalityöntekijät, terveydenhoitajat, kampaajat, parturit, kosmetologit ja [...]
      Herra ei taida osata lukea. Kirjoitin "Jos näin olisi, tekstisi ei sisältäisi mielipiteitä. Näin ei kuitenkaan ole ja tekstisi sisältää mielipiteitä, esimerkiksi siitä, mikä on tärkeää työtä ja mikä ei.", en suinkaan, että kaikki työ on yhtä tärkeää. Koska olettamus on, ettet ymmärrä, mitä on kirjoitettu, väännettäköön ratakiskosta: esitit mielipiteen tärkeydestä; et esittänyt faktaa tärkeydestä. Esitit siis mielipiteen. En vedonnut tunteisiin, vaikka tekstini menikin tunteisiisi. Esitin faktan: esitit mielipiteen. Jos keskittyisit viestinnässä siihen, mitä on sanottu, etkä siihen, mitä kuvittelet sanotun, viestintäsi voisi olla vähemmän aggressiivista ja tuottoisampaa.

      Lainaa

    92. Puhekyvytön tomaatti 🍅 8.10.2025 10:36
      Tulos: -38 (44 ääntä)
      Armoton lepakko: Herra ei taida osata lukea. Kirjoitin "Jos näin olisi, tekstisi ei sisältäisi mielipiteitä. Näin ei kuitenkaan ole ja tekstisi sisältää mielipiteitä, esimerkiksi siitä, mikä on tärkeää työtä ja mikä ei.", en suinkaan, että kaikki työ on yhtä tärkeää. Koska olettamus on, ettet ymmärrä, mitä on kirjoitettu, [...]

      Ei ole mielipide, vaan faktaa, että kaikki työ ei ole selviytymisen kannalta yhtä tärkeätä. Jos maailmasta katoaa puolet ihmisistä, olkoon sitten miehet tai naiset niin siinä sekasorrossa ei esim. taidemaalareita hetkeen kaivata ja heidän olisi parasta siinä tilanteessa tehdä jotain *tärkeämpää* työtä.

      Joten kyllä, on tiettyyn pisteeseen asti faktaa luetella mikä työ on tärkeämpää kuin toinen.

      Ylittämätön hevonen: Olet kyllä ihan kertakaikkisen karsea ihminen ja teet maailmasta efektiivisesti huonomman ihan kaikille.

      Eli te törkeästi aliarvioitte miesten työpanosta yhteiskunnassa, kuvittelette 97% Suomen infran ylläpitäjistä voivan kadota ilman että järjestelmä romahtaa, nauratte että "ei niitä ydinvoimaloita pippeleillä huolleta" ja MINÄ olen karsea ihminen? OK.

      Aikamoinen luotto teillä on Suomen huoltovarmuuteen jos oikeasti kuvittelette tämän olevan totta.

      Lainaa

    93. Puhekyvytön tomaatti 🍅 8.10.2025 11:10
      Tulos: -35 (41 ääntä)
      Jos nyt unohdetaan sukupuolet ja katsotaan vain listaa. Yksinkertaistetaan: Näistä saa valita 7. Valituista ammateista 5% työvoimasta katoaa, ja hylätyistä ammateista 5% jää jäljelle. Hitsaajat ja kaasuleikkaajat Rakennustyöntekijät Sähkölaitteiden asentajat ja korjaajat Putkiasentajat Pelastajat Lentokapteenit ja perämiehet Tietoliikenneammattilaiset Hammashoitajat Varhaiskasvatuksen opettajat Kätilöt Sosiaalityöntekijät Terveydenhoitajat Kampaajat ja parturit Kosmetologit Palkanlaskijat Itselläni on houkutus valita ensimmäiset 7 ja vaihtaa rakennustyöntekijät terveydenhoitajiin. Alkuun olisi pärjättävä 5% raksatyövoimalla mutta ehkä se voisi onnistua.

      Lainaa

    94. Likvidi dinosaurus 8.10.2025 12:57
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Vai että bubiruusut

      Lainaa

    95. Tympeä mäyrä 8.10.2025 14:00
      Tulos: +33 (43 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Jos nyt unohdetaan sukupuolet ja katsotaan vain listaa. Yksinkertaistetaan: Näistä saa valita 7. Valituista ammateista 5% työvoimasta katoaa, ja hylätyistä ammateista 5% jää jäljelle. Hitsaajat ja kaasuleikkaajat Rakennustyöntekijät Sähkölaitteiden asentajat ja korjaajat Putkiasentajat Pelastajat Lentokapteenit ja [...]
      Mitä sinäkin näillä teet kun väestöstä puolet katosi. Ei tarvi raksaa, ei tarvi rakentaa mitään uutta. Vanhaa pitää ylläpitää sitä vauhtia kun tarve tulee. Siihen on joku hitsari paikallaan, ainakin niissä voimalaitoksissa. Ja sen verran aina löytyy sähkönaisia että ne jotka sen osaa voi hoitaa hätätilanteet ja siihen rinnalle voi siinä työnohessa kouluttautua. Mikään ei hajoa HETI. Miehetkin tehtaissa suurimman osan aikaa kattelee ruutuja valvomossa ja reagoi jos jotain poikkeuksellista tapahtuu. Isoin työnsarka on vuosihuolloissa ja ne tapahtuu, tadaa, kerran vuodessa. Siihen mennessä se 5% paperinaisista ehtii kouluttaa kavereiksi muita naisia että sen vuosihuollon voi vessapaperitehtaassa tehdä. Tavallista paperiahan ei enää tarvi mihinkään mutta vessapaperi on hyvä olla olemassa. Ja muutenkin, enää ei tarvi tehdä autoja, lentokoneita, panssarivaunuja jne. koska niillä mitä nyt jo on pärjätään vuosia. Käyttäjiä siis edelleen puolet vähemmän. Asunnoista puolet tilasta on käyttämättä. Voidaan keskittää kansa niin, että ylläpidettäviä tilojakaan ei ole kuin puolet. Eikä talojakaan huolleta jatkuvasti joka päivä. Tärkeintä on varmistaa se sähköntuotanto/kaukolämpö. Naisvaltaisilla aloilla on paljon käsistään näppärää porukkaa joka voi lähteä ammattinaisen oppiin. Jos on kuskannut tukusta kemikaalioon tarvikkeita osaa myös ajaa autolla missä on lumiaurauslevy kun sen joku on kertaalleen näyttänyt. Ei meitä miehiä "tarvita" kuin manspleinaamaan :D Toisinpäin pelkkien miesten maailma olisi kyllä ihan perseestä. Kyllä se joku sen ydinsodan käynnistäisi niin sillähän se hoituisi. Liikaa testoa ja vallanhimoa.

      Lainaa

    96. Esiintyvä papukaija 8.10.2025 14:10
      Tulos: +41 (43 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Eli te törkeästi aliarvioitte miesten työpanosta yhteiskunnassa, kuvittelette 97% Suomen infran ylläpitäjistä voivan kadota ilman että järjestelmä romahtaa, nauratte että "ei niitä ydinvoimaloita pippeleillä huolleta" ja MINÄ olen karsea ihminen? OK.
      Ei kukaan aliarvioi. Kaikkien työpanos on kokonaisuuteen tärkeä. Hyvä että kaikki on erikoistunut johonkin. Jos jotain kamalaa tapahtuu niin sitten pitää adaptoitua ja ne jäljellejääneet jotka osaa keskittyy tärkeimpiin asioihin ja ottavat oppiin vähemmän kriittisiin asioihin aiemmin paneutuneita. Esimerkiksi juurikin naiset jotka osaa korjata koneita ja laitteita hoitavat infraa, mikä sekään ei heti saman tien hajoa kun "pippeliukko" poistuu valvomosta. Ei ole tarkoitus ylläpitää samaa palvelutasoa kuin ennen. Se on ihan sama kun mistä tahansa työpaikasta jos potkitaan väkeä pois niin palvelutaso laskee muttei romauta koko palvelua. Silloin fokusoidutaan tärkeimpiin ja muu jää pienemmälle prioriteetille myöhemmin hoidettavaksi, tai sitten ei enää hoideta jotain. Miten paljon aikoinaan naiset hoitivat kotirintamalla ns. miestentöitä sotien aikaan? Hyvin pyöri infra silloinkin vaikka naapuri pommittikin vielä haitoiksi. Kriisitilanteessa tarvitaan johtajuutta ja työnjakoa. Ei tässä maassa ole mitään mitä ei joku nainenkin osaisi. Ja naiset on niin sitkeitä, kuten sota-ajat todistaa, että pahassakin paikassa asiat vaan onnistuu.

      Lainaa

    97. Tilava delfiini 8.10.2025 14:26
      Tulos: -14 (22 ääntä)
      Soija: Oli se eeppinen jenkkien Survivor kausi jossa miehet ja naiset oli omissa leireissä Naisilla loppu ruoka 3 päivän jälkeen eikä ollut mitään varsinaista majoitusta edes pystyssä. Miesten leirissä tehtävien jako oltiin tehty ensimmäisten tuntien aikana ja kaikille oli selkeä rooli.
      Tästä olin itsekin tulossa mainitsemaan. :D
      Youtubesta löytyy videoita, jos ei ole jollekin tuttu.

      Lainaa

    98. Tulos: -24 (28 ääntä)
      Kaikkein paras vaatekappale: En ymmärrä, mikä saa sinut kuvittelemaan ärsyyntymistä. Kysymys oli: "Kumpi maailma selviäisi kauemmin?". Kysymys ei ollut, minkälaisella populaatiolla saadaan nykyisenkaltainen sivilisaatio jatkumaan pidempään. Kysymys oli itsessään virheellinen ja ainoa oikea vastaus siihen on, että on maailman kannalta [...]
      Kukaan naimisissa oleva ihminen ei kirjoita tällaista paskaa anonyymisti...

      Lainaa

    99. Valmis sitruuna 8.10.2025 16:16
      Tulos: -36 (42 ääntä)
      Ei näille akoille vaikuta saarnata, ovat voimafantasiakuplissaan vaikka oikeasti tulis noutaja todella nopeasti ilman miehiä.

      Lainaa

    100. Vahvistettu mehiläinen 8.10.2025 16:49
      Tulos: -34 (36 ääntä)
      Voi teitä vassareita...

      Lainaa

    101. Vatkattu riesa 8.10.2025 17:17
      Tulos: +39 (43 ääntä)
      Soija: Oli se eeppinen jenkkien Survivor kausi jossa miehet ja naiset oli omissa leireissä Naisilla loppu ruoka 3 päivän jälkeen eikä ollut mitään varsinaista majoitusta edes pystyssä. Miesten leirissä tehtävien jako oltiin tehty ensimmäisten tuntien aikana ja kaikille oli selkeä rooli.
      Otos ihmiskunnasta: muutama satunnainen julkkis. Mitä voi odottaa? Kuvittelepa esim. jotain suomalaisia BB-julkkismiehiä tommoseen niin siellä "Sebu", nimi muutettu, paskoo housuun ja "Niko", nimi muutettu, on 8 tunnissa valmis lähtemään kotiin kun ei oo tupakkaa. Tai päinvastoin jotain tekijänaisia toiseen leiriin jotka laittaa asiat tapahtumaan eikä diivaile. Osa riskejä (voimaa, kestävyyttä), osa luontoihmisiä (pärjää, osaa metsästää/kalastaa), osa hyviä johtamaan ja organisoimaan, jokunen raksamuija (osaa rakentaa) jne. Ei mitään somejulkkiksia/influenssereita. Noissa viihdeohjelmissa haetaan vaan draamaa.

      Lainaa

    102. Pehmeä vompatti 8.10.2025 18:31
      Tulos: +27 (27 ääntä)
      Johanna: Kukaan naimisissa oleva ihminen ei kirjoita tällaista paskaa
       
      Vaatekappale kirjoitti:
      "Sinulla on ilmeisesti jotain hampaankolossa naisia vastaan. Se on ymmärrettävää, jos jo oma lähtökohtasi on se, että naiset ovat vähempiarvoisia kuin miehet ja että naisten työpanosta ei tarvita, miesten tarvitaan.
       Suosittelen johonkin naiseen tutustumista. Sitä voi vaikka päätyä parisuhteeseen."
      Täyttä asiaahan Mister Vaatekappale rupatteli. Ei naimisissaolo tee miehistä naisia halveksivia juntturoita.

      Lainaa

    103. Katuviisas sakaali 8.10.2025 23:07
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      It's a deal: Maailmanhistoria on tästä vahvasti eri mieltä ja sillä on tapana toistaa itseään. Kuten kaikissa muissakin asioissa, naiset kykenevät noihinkin. Jonkuinlainen tauko sotimiseen ja mittakaavamuutos varmasti tulisi. Sitten jostain löytyy taas joku Elisabeth tai Katariina, jonka mielestä 25% on kohtuullinen osuus pallon pinta-alasta hallittavaksi.
      Joo, mutta maailmassa jossa on pelkkiä naisia, ystävät ja neuvonantajat puhuu Kaarinalle järkeä ja ohjaa hänet toteuttamaan itseään vaikka jollain urheiluharrastuksella sotimisen sijaan. Kaarinat ja Elizabethithän eivät sitä sotimista itse harjoittaneet vaan heillä oli pökkyläpää-miesarmeijat pelailtavana. On psykologisesti epäuskottavaa että yhteiskunta ilman miespökkylätrendejä johtaisi naisten armeijoja vastaaviin sotiin.

      Lainaa

    104. Kaiteeton leopardi 9.10.2025 9:05
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Juuri sitä. Kyllä ihmiset jossain muodossa selviäisivät kunnes viimeinenkin kuolisi lisääntymättä, mutta yhteiskunnan totaaliromahdus ja nälkäkuolemat iskisivät naisiin paljon nopeammin. Miehet pystyvät omillaan ylläpitämään maailmankauppaa, laivoja, lentokoneita, ruoantuotantoa, puolustusta, koneistoa yms.Ongelmia [...]
      Mä en usko, että miehet jäisivät ylläpitämään yhtään mitään. Miesten elämän pääpointti on seksi, ja riittävän monelle ei kelpaisi se mieheltä.
      Olen siis eri mieltä ja siksi äänestän alaspäin.

      Lainaa

    105. Kaiteeton leopardi 9.10.2025 10:13
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Puhuin infralle elintärkeistä ammateista, en sinun tunteisiin vetoavista sössötyksistä kuinka kAiKKi tYö oN yhTä TäRkeETä!!!Tuossa linkittämässäni artikkelissa naisvaltaisia aloja ovat:Hammashoitajat, varhaiskasvatuksen opettajat, kätilöt, sosiaalityöntekijät, terveydenhoitajat, kampaajat, parturit, kosmetologit ja [...]
      Hitsaajat ja kaasuleikkaajat,  rakennustyöntekijät, sähkölaitteiden asentajat ja korjaajat, putkiasentajat, pelastajat,
      Lentokapteenit ja perämiehet ja tietojenkäsittely- ja tietoliikennetyöntekijät ovat kaikki valmiita jättämään jälkikasvunsa yksin kotiin, kun varhaiskasvatuksen työntekijät ovat kadonneet?
      Niinpä tietysti, miehet. Infra on pidettävä pystyssä keinolla millä hyvänsä, jälkipolvia varten.
      Sillä välin jälkipolvi kuolee polttaessaan vahingossa kotinsa/ajamassa sillalta alas/viinaan.
      Tämä on fakta, ettekö usko, niih.

      Lainaa

    106. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Eihän Jukka kysykään mitään kysymysmerkistä huolimatta. Hän vain toteaa että paikka on esteetön. Ihan oikein :-)

      Lainaa

    107. Rei'itetty ahma 9.10.2025 21:16
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Piia: Eihän Jukka kysykään mitään kysymysmerkistä huolimatta. Hän vain toteaa että paikka on esteetön. Ihan oikein 😄
      No sitä minäkin. Mietin että mitä hän oikein ajoi takaa. Itse olisin vastannut "Niinkö?"

      Lainaa

    108. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti 🍅: Ei, vaan koulutusta ja voimaa. Kuka kalastaa, lentää lentokoneita, pumppaa öljyn, tekee maataloustyöt, korjaa putket, koneet, rakennukset? Miehet. En sano, etteivätkö naiset pystyisi näihin, vaan että naiset eivät pystyisi näihin *huomenna*. Sähköntuotanko lakkaisi käytännössä heti, ja sen myötä vaikeutuisi [...]
      Olen tehnyt monia erilaisia työtehtäviä elinaikanani ja toki joissain tarvitaan voimaa työtehtävän helpottamiseksi ja miehet ovat keskimäärin vahvempia. Kuitenkaan yksikään työtehtävä ei ole ollut sellainen jota nainen ei pystyisi suorittamaan. Työtehtäväni ovat olleet suurimmaksi osaksi miesvaltaisilla aloilla ja aina jossain määrin koneisiin liittyviä. Varmasti toisen sukupuolen poistuminen tuottaisi ongelmia juurikin sen takia miten suuri osa väestöstä tekee mitäkin tehtäviä. 
      Ihminen on kuitenkin aika keksiväinen ja pärjää tarvittaessa hyvinkin vähällä kunnes on saatu riittävästi henkilöitä (oli sukupuoli sitten kumpi vaan) koulutettua tarvittaviin hommiin. Esimerkiksi sotatilassa olevissa maissa hommat pyörii kohtuudella ilman sähköjä ja sitä että iso prosentti tehokkaimmassa työiässä olevista miehistä on taisteluissa. Eli ajatuksesi yhteiskunnan nopeasta ja täydellisestä romahtamisesta ei perustu faktaan vaan sinun mielipiteeseen siitä mitä tulisi tapahtumaan. Faktaahan meillä ei ole kenelläkään asiasta esittää koska tilanne on hypoteettinen. Esimerkiksi miksi sellaisen katastrofin kuin toisen sukupuolen katoaminen vaatisi valtavaa määrää lentämistä ympäri maapalloa. Osaamista tietysti lennätettäisiin myöhemmin muualle mutta lähtökohtaisesti ensin koulutetaan lähialueet ja vasta sitten tietotaitoa jaetaan muualle ja tässä vaiheessa on niitä lentäjiäkin koulutettu sen verran että saadaan osaajat jakamaan tietotaitoa. 
      Faktaa väitteissäsi on toki se että isossa osassa infran pyörittämiseen liittyvistä ammateista valtaosa on miehiä mutta mainitsemistani syistä en näe sitä täysin relevanttina tässä keskustelussa. Mutta kuten sanoin niin emme me voi tietää mitä tulisi tarkalleen ottaen tapahtumaan niin jokainen normaaliin ajatteluun kykeneväinen ymmärtää ettei voi esittää faktatietoa tuosta asiasta. Jostain syystä sinä kuitenkin koet että sinulla on faktoja esittää niin esitä sitten. Laitan alle muutaman tärkeän aiheeseen liittyvän kysymyksen.
      Kauanko kestää että sairaalat toimivat riittävällä tasolla?
      Kauanko kestää että ruokajakelu/tuotanto saadaan toimimaan riittävällä tasolla?
      Kauanko kestää että teknologiateollisuus pyörii riittävällä tasolla ja kuinka nopeasti yhteiskunta on isoissa ongelmissa ja mitä ne ongelmat ovat?
      Eli näihin jos vastaat siten että se perustuu olemassa oleviin laskennallisiin faktoihin niin voidaan puhua siitä että esität faktoja mielipiteiden sijasta. Saapa nähdä tuleeko niitä faktoja sieltä. Laskentakaavat voi laittaa mukaan niin faktat on sitten meidän muidenkin tarkistettavissa. Jään mielenkiinnolla odottamaan vastausta.

      Lainaa

    109. Yksinäinen vesinokkaeläin 11.10.2025 1:06
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Jännä kuinka monet miehet kommenteissa näyttävät kokevan tärkeimmäksi sen että maailma jatkuisi _juuri samanlaisena_ kuin nyt, ihan niinkuin nykyisellään maailma olisi a. järjestelminään täydellinen, b. saatika että kaikki nämä asiat olisivat oleellisia juuri sillä hetkellä kun kyse olisi käytännössä keinoista löytää parhaimmat tavat säilyä hengissä niin että perustarpeet (kuten ruoka, suoja, lämpö, läheisyys/sosiaalinen kontakti) täyttyvät.

      Lainaa

    110. Pinkee Hemppi 11.10.2025 7:04
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Yksinäinen vesinokkaeläin: Jännä kuinka monet miehet kommenteissa näyttävät kokevan tärkeimmäksi sen että maailma jatkuisi _juuri samanlaisena_ kuin nyt, ihan niinkuin nykyisellään maailma olisi a. järjestelminään täydellinen, b. saatika että kaikki nämä asiat olisivat oleellisia juuri sillä hetkellä kun kyse olisi [...]
      Ei tietenkään jatkuisi samanlaisena kuin nyt, koska ei jatkuisi. Miehet eivät voi lisääntyä keskenään kuten eivät naisetkaan. Geenitekniikka on toki olemassa joten naisilla olisi helpompi lisääntyä.

      Lainaa

    111. Epäonnistunut leppäkerttu 11.10.2025 13:07
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Makaaberi kyyhky: Tässäkin dystopiaskenaariossa naiset silti eläisivät pidempään kuin miehet🤭 PS. Olen itse jo kuollut, koska ei ole of:ia, ja kynnetkin on syöty loppuun jo lapsena 😂
      Ei me naiset muutenkaan eletä rahalla tai kynsillä, joten ei hätää. Kyllä ruokaa löytyy ilman miehiäkin.  Ja mikä ihmeen kysymys tämä "kummat selviäisivät pitempään?", osa ihmisistä kuolisi heti/pian sukupuoleen katsomatta, mutta osa selviäisi varmasti normaalin ihmiselämän loppuun. Ihmiskunta tuskin kuitenkaan selviäisi kovin kauaa ilman lisääntymismahdollisuutta, joten lajimme kuolisi sukupuuttoon suunnilleen yhden sukupolven eliniän päästä.  Asiaa kuitenkin mutkistaa se, että nykyään meillä on säilöttyjä sukusoluja aika kasa, joten luulisin pelkistä naisista koostuvalla populaatiolla olevan paremmat mahdollisuudet jatkaa selviytymistään.

      Lainaa

    112. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Pluri: Olen tehnyt monia erilaisia työtehtäviä elinaikanani ja toki joissain tarvitaan voimaa työtehtävän helpottamiseksi ja miehet ovat keskimäärin vahvempia. Kuitenkaan yksikään työtehtävä ei ole ollut sellainen jota nainen ei pystyisi suorittamaan. Työtehtäväni ovat olleet suurimmaksi osaksi miesvaltaisilla aloilla ja [...]
      Jännä juttu että yleensä vastaus tulee muutamassa tunnissa mutta nyt ollaan jouduttu elämään kaksi päivää ilman faktoja aiheesta. Tavallaan en ole yllättynyt mutta kyllä minä vähän jotain turhaa länkytystä aiheen vierestä odotin silti.

      Lainaa

    113. Toimeton haukka 13.10.2025 10:47
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Pinkee Hemppi: Ei tietenkään jatkuisi samanlaisena kuin nyt, koska ei jatkuisi. Miehet eivät voi lisääntyä keskenään kuten eivät naisetkaan. Geenitekniikka on toki olemassa joten naisilla olisi helpompi lisääntyä.
      Pre-op transmies nousisi arvoon arvaamattomaan!

      Lainaa

    114. Tulos: -3 (3 ääntä)
      Kaikkein paras vaatekappale: Et kai sinä usko, että maailma romahtaisi? Tarkoitat kai nykyisiä ihmisten yhteiskuntia, et maailmaa.
      Tuli vaan mieleenee että montakos ydinvoimalaa maailmassa on käynnissä joita täytyy ohjata etteivät ne räjähdä ja levitä radioaktiivisuutta?

      Lainaa

    115. Kaiteeton leopardi 16.10.2025 7:58
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Dippaaja: Tuli vaan mieleenee että montakos ydinvoimalaa maailmassa on käynnissä joita täytyy ohjata etteivät ne räjähdä ja levitä radioaktiivisuutta?
      "Ohjataanko" niitä peniksellä vai testosteronilla?

      Lainaa

    116. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Pluri: Olen tehnyt monia erilaisia työtehtäviä elinaikanani ja toki joissain tarvitaan voimaa työtehtävän helpottamiseksi ja miehet ovat keskimäärin vahvempia. Kuitenkaan yksikään työtehtävä ei ole ollut sellainen jota nainen ei pystyisi suorittamaan. Työtehtäväni ovat olleet suurimmaksi osaksi miesvaltaisilla aloilla ja [...]
      Taisin tehdäpuhekyvyttömästä tomaatista mitäänsanomatonta ketsuppia kun ei ole viikkoon tullut yhtään kommenttia kun normaalisti niitä tulee useita päivässä. Ehkä hänellä on pitänyt kiirettä laskelmiensa kanssa joilla hän osoittaa puhuneensa faktoja eikä mielipiteitä. Ilmeisesti ei nyt saa oikein laskelmiaan sopimaan esittämiinsä faktoihin niin hiljaista on.

      Lainaa

    117. Lahjaton tomaatti 19.10.2025 0:36
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Dippaaja: Tuli vaan mieleenee että montakos ydinvoimalaa maailmassa on käynnissä joita täytyy ohjata etteivät ne räjähdä ja levitä radioaktiivisuutta?
      Ne toimii nykyisin niin että jos tulee vikatilanne, niin ne ajaa itsensä alas. Sähkö pitää säätösauvat ylhäällä ja jos se loppuu, ne laskeutuu painovoimalla ydinpolttoaineen väliin ja lopettaa ketjureaktion. Vastaava kuin raskaalla liikenteellä jos paineilma katoaa jarruista niin ne lukkiutuu eikä jarrut katoa. Ei siis räjähdä mikään. Paitsi ryysylässä voi posahdella. Toivottavasti ei tuule tännepäin.

      Lainaa

    118. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Lakitoimiston chattikeskustelusta tuli mieleen, kun muinoin yritin huoltoyhtiöltä kysellä, että missä lastenvaunuja voisi säilyttää, kun hissittömässä kerrostalossa niitä ei saanut asuntoon ja pyöräkellariinkin mentiin portaita pitkin. Huoltoyhtiön vastaus kuului vain, että niitä ei saa säilyttää rappukäytävässä. Yhtä hyödyllinen vastaus.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: esteettömyys, isä, jos miehet katoaisivat, jukka, karaoke, lakitoimisto, maailma ilman miehiä, mainos, portugali, pubiruusut, putkimies, remontti, singa