Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhat hyvät ajat, osa 14

Oletko huomannut tämän kuplamuovista?
Vanhat hyvät ajat, osa 14

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 67 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Rajaamaton sorsa 24.9.2025 23:53
      Tulos: +209 (213 ääntä)
      Niin, kunnollisuus takaisin ja vempuloinnille piste! 😆

      Lainaa

    2. Per Cladenius 25.9.2025 0:08
      Tulos: +249 (285 ääntä)
      Millon eläkeläisiltä on viimeks oikeasti leikattu?

      Lainaa

    3. Pöpipää ämpäri 25.9.2025 0:22
      Tulos: -162 (244 ääntä)
      Ohan Tuulalla jonki verran pointtia, jotain 20 vappua sit ei ollu käsitteitä autismi, nepsy, asberger yms erikoistarvelapsia, mut ennen vanhaa tarvittiin 10 tyyppiä kaivaan lapioilla viikon ojaa et saatiin putkia laitettua, sit joku keksi kaivurin jolla sama homma hoituu yhen tyypin voimin paris tunnis.

      Lainaa

    4. Taskulämmin raparperi 25.9.2025 0:25
      Tulos: +165 (175 ääntä)
      Kyllä ennen oli asiat paremmin kun tuulipuvut ja kylähullut eivät olleet internetissä. Ikuinen syyskuu…

      Lainaa

    5. Unesta herännyt ananas 25.9.2025 1:00
      Tulos: +292 (306 ääntä)
      Nuorison vika kun viiskymppiset leikkaa eläkeläisiltä.

      Lainaa

    6. Varreton siili 25.9.2025 1:10
      Tulos: +114 (158 ääntä)
      Orpo ja Purra pilasi mun elämän. t. Opettaja (määräaikainen)

      Lainaa

    7. Seurannut lohikäärme 25.9.2025 1:13
      Tulos: +288 (304 ääntä)
      Eikös ne oo just ne keski-ikäiset ja vanhukset, jotka ovat sielä hallituksessa päättämäsää asioista, ja keski-ikäiset ja vanhukset ole ne, jotka äänestivät nämä päättämään hallitukseen? Sillä teitähän on enemmän ja te äänestätte enemmän. Joten tuijota sä vaan sitä omaa napaas ja syytä sitä.

      Lainaa

    8. Seurannut lohikäärme 25.9.2025 1:14
      Tulos: -5 (17 ääntä)
      *Päättämässä*

      Lainaa

    9. Kutiava dinosaurus 25.9.2025 1:30
      Tulos: +129 (145 ääntä)
      Per Cladenius: Millon eläkeläisiltä on viimeks oikeasti leikattu?
      Niimpä. Ennemmin työttömät ja toimeentulotukea saavat ovat jatkuvasti kiristyksen kohteena ja kyykyteltävinä.

      Lainaa

    10. Tulos: +51 (71 ääntä)
      Googlasitko jo demimondin?

      Lainaa

    11. Tulos: +102 (114 ääntä)
      Eilenkin laitoin ripsiväriä, olen siis "demimondi". En tiedä mikä se on, mutta otan ennemmin sen käyttöön kuin myönnän olevani elähtänyt nainen 😀

      Lainaa

    12. Kypsynyt kivi 25.9.2025 3:12
      Tulos: -38 (60 ääntä)
      Juhan suku-uutiset sietäisi saada selkäämsä.

      Lainaa

    13. Sateeton kettu 25.9.2025 5:04
      Tulos: +48 (88 ääntä)
      Ei Suomen nykyongelmat nykynuorista alkaneet. Nykyongelmien siemenet kylvettiin jo 70-80-luvun taitteessa kun tehtiin periaatepäätös ettei Suomen omaa rahaa enää devalvoida viennin edistämiseksi ja alettiin harjoittaa "vahvan markan politiikkaa". Tämä yhdistettynä rahamarkkinoiden laajaan vapauttamiseen johti elintason nopeaan kasvuun, mutta koska elintaso kasvoi velalla, ongelmat alkoi kun takaisinmaksun aika tuli ja Suomen markkaa ei nähty kansainvälisesti niin vahvana mitä sen väitettiin olevan. Tästä seurasi erilaisten valuuttakikkailujen kautta 90-luvun lama ja pakkodevalvointi. No tästä oppineena päätettiin että poistetaan kaikki kaupan käynnin esteet ja mennään EU:hun. Ja sitä kautta myös euroon. Nämä päätökset ovat toki olleet hyviä, mutta ikävä juttu oli se, että iso osa rakenneuudistuksista jätettiin aikanaan tekemättä. Taloudella meni 90-luvun lopussa ja lähelle 2010 lukua niin hyvin ettei mitään muutoksia nähty tarpeelliseksi. Suomen hyvät talouslukematjohtui lähinnä Nokian ja Koneen menestyksestä ja kun ne hävisi, meidän yhteiskunnan rakenteet nojasi vanhaan aikaan joka ei enää sopinut samalla tavalla yhteen yhteismarkkinoilla. Eli hallitukset aikanaan vaihtoi Suomen moottorin tärkeimmän rattaan, mutta jätti loput ratakset synkronoimatta ja nyt ne pyörii epätasaisesti. Nykyistä tai edellistä tai tulevaakaan hallitusta on näistä ihan turha syyttää, hallitukset ovat varmaan jo 15 vuoden ajan yrittäneet tehdä "jotain" jolla saataisiin korjattua menneiden aikojen tekemättä jättämiset, mutta kukaan ei oikein tiedä miten ne rakenneuudistukset saisi hoidettua siten että kaikki pysyisi jotenkin tyytyväisenä.

      Lainaa

    14. Tulos: +150 (158 ääntä)
      Voi Tuula, kerro kuka sen nykynuorison kasvatti niin kieroon? Ettei vaan joku mielestään hirveän laadukas sukupolvi?

      Lainaa

    15. Lila herne 25.9.2025 6:46
      Tulos: +144 (164 ääntä)
      Pöpipää ämpäri: Ohan Tuulalla jonki verran pointtia, jotain 20 vappua sit ei ollu käsitteitä autismi, nepsy, asberger yms erikoistarvelapsia, mut ennen vanhaa tarvittiin 10 tyyppiä kaivaan lapioilla viikon ojaa et saatiin putkia laitettua, sit joku keksi kaivurin jolla sama homma hoituu yhen tyypin voimin paris tunnis.
      No nuo käsitteet ovat kyllä olleet olemassa, mutta ne eivät olleet yleisesti laajan yleisön tiedossa, eikä niitä tunnistettu kovin helposti. Arvaapa vain miten mukavaa oli silloin 20 vappua sitten elää nuorena nepsyongelmien kanssa, kun niitä ei tosiaan vielä helposti tunnistettu, ja kun olisi esimerkiksi koulussa tarvinnut apua ja tukea, saikin vain syytöksiä siitä, miten on laiska, tyhmä, piittaamaton, paha, huono jne. Ja asenteen korjaamisella olisi ongelmien pitänyt ratketa. 
      Minä sanoisin, että onpa hyvä, että nuo käsitteet tunnetaan nyt laajemmin ja erilaiset neurokirjon ominaisuudet tunnistetaan helpommin. Ja toivon nykypäivän vanhempien ja opettajien ymmärtävän paremmin, että kaikkia ei vain voi väkisin puristaa samaan muottiin. Jotkut menevät siitä rikki, vaikka itsekin haluaisivat siihen muottiin sopia.

      Lainaa

    16. Tornipöllö 25.9.2025 7:04
      Tulos: +146 (168 ääntä)
      Muuten hyvä, mutta näitä Tuulan kuvaamia "syitä vempuloida" on ollut iät ja ajat - ennen vanhaan ne vaan hoidettiin huutamalla ja hakkaamalla, kunnes erityislapsi oppi esittämään normaalia ihmistä. Vitut siitä, jos muksulle tulee elinikäinen stressi ja ahdistus, koska joutuu alati esittämään jotain mitä ei ole, pääasia että ulkoisesti käyttäytyy kuten valtaväestö.

      Lainaa

    17. Painoton patsas 25.9.2025 7:25
      Tulos: -46 (96 ääntä)
      Varreton siili: Orpo ja Purra pilasi mun elämän. t. Opettaja (määräaikainen)
      Ei se ollut herkkua edellisen hallituksen kanssakaan. Marin vei kokonaan erään työpaikkani v. 2022 ja teki toimia jonka vuoksi nykyiseni v. 2025 on aivan retuperällä.

      Lainaa

    18. Tulos: +116 (128 ääntä)
      Pöpipää ämpäri: Ohan Tuulalla jonki verran pointtia, jotain 20 vappua sit ei ollu käsitteitä autismi, nepsy, asberger yms erikoistarvelapsia, mut ennen vanhaa tarvittiin 10 tyyppiä kaivaan lapioilla viikon ojaa et saatiin putkia laitettua, sit joku keksi kaivurin jolla sama homma hoituu yhen tyypin voimin paris tunnis.
      "20 vappua sit" elettiin 2000-luvun alkua, ei mitään 1800-lukua.

      Lainaa

    19. Kypsynyt kivi 25.9.2025 7:45
      Tulos: +46 (58 ääntä)
      Rintsari: Googlasitko jo demimondin?
      En, koska osaan jonkin verran ranskaa, ja olen lukenut vanhoja kirjoja, joissa tämä termi on suomennettu "puolimaailman nainen". Mikä ei selitä paljon enempää. Jonkin verran vapautunutta (hyi) naista kai tarkoitettiin.

      Lainaa

    20. Tulos: +77 (81 ääntä)
      Ennen! oli kunnollista. Nytten! ei oo kunnollista. Ei saa edes kunnollista kaaahvia 🗣 Ennen oli maailma kivasti, nytten on maailma huonosti. Poliisitkin(?) vihaisia 🎵

      Lainaa

    21. Yritteliäs rätti 25.9.2025 8:10
      Tulos: +59 (83 ääntä)
      Pöpipää ämpäri: Ohan Tuulalla jonki verran pointtia, jotain 20 vappua sit ei ollu käsitteitä autismi, nepsy, asberger yms erikoistarvelapsia, mut ennen vanhaa tarvittiin 10 tyyppiä kaivaan lapioilla viikon ojaa et saatiin putkia laitettua, sit joku keksi kaivurin jolla sama homma hoituu yhen tyypin voimin paris tunnis.
      Tarvittiin autisti keksimään se kaivinkone, nepsy varmistamaan että se on turvallinen käyttää, ja asberger yms. erikoistarvelapsia kaivinkoneen perämiehiksi.

      Lainaa

    22. Uusiutumaton matelija 25.9.2025 8:21
      Tulos: +91 (93 ääntä)
      Tornipöllö: Muuten hyvä, mutta näitä Tuulan kuvaamia "syitä vempuloida" on ollut iät ja ajat - ennen vanhaan ne vaan hoidettiin huutamalla ja hakkaamalla, kunnes erityislapsi oppi esittämään normaalia ihmistä. Vitut siitä, jos muksulle tulee elinikäinen stressi ja ahdistus, koska joutuu alati esittämään [...]
      Kyllähän kun vanhempien ikäpolvien tarinoita kuunteleekin, niin sieltähän sitä vasta jos jonkinlaista vempulaa löytyy. Nykyään kaikki on vaan paljon näkyvämpää ja aikakin tietysti vähän kullannut muistot. Ne oman nuoruuden vempulat naurattaa ja niistä saa kerrottua paljon hauskoja tarinoita, mutta nykyvempulat on vaan pilalla!

      Lainaa

    23. Tulos: +15 (21 ääntä)
      Se kuplamuovi, missä on isot kuplat, se poksuu!

      Lainaa

    24. Räkäpää 25.9.2025 8:55
      Tulos: +70 (82 ääntä)
      Per Cladenius: Millon eläkeläisiltä on viimeks oikeasti leikattu?
      Köyhiltä sellaisilta jatkuvasti. Kelakorvaukset lääkkeisiin jne. Raaka totuus on että köyhät ei vaihda maata, kun ne ei vaan pysty siihen. Rikkaammat voi tehdä Wahlroosit jos ei meno miellytä. -> Köyhää voi potkia päähän minkä sielu sietää ja se ei voi kuin kitistä.

      Lainaa

    25. Kuuluva lihapulla 25.9.2025 9:10
      Tulos: +83 (89 ääntä)
      Tornipöllö: Muuten hyvä, mutta näitä Tuulan kuvaamia "syitä vempuloida" on ollut iät ja ajat - ennen vanhaan ne vaan hoidettiin huutamalla ja hakkaamalla, kunnes erityislapsi oppi esittämään normaalia ihmistä. Vitut siitä, jos muksulle tulee elinikäinen stressi ja ahdistus, koska joutuu alati esittämään [...]
      Ennen riitti "vempulointiin" että on vasenkätinen niin välisillä pakotettiin kirjoittamaan oikealla.

      Lainaa

    26. Itseasiassa 25.9.2025 9:22
      Tulos: +60 (76 ääntä)
      Varreton siili: Orpo ja Purra pilasi mun elämän. t. Opettaja (määräaikainen)
      Ovat pilanneet jo monen, jotka eivät ole kerenneet edes syntyä. 
      T: vietiin Hopelle vauvanvaunut, vaippoja, sitteri jne. ja kuulemma vaunut lähtivät samana päivänä tarvitsevalle.

      Lainaa

    27. Helppo herukka 25.9.2025 10:08
      Tulos: -16 (72 ääntä)
      Per Cladenius: Millon eläkeläisiltä on viimeks oikeasti leikattu?
      Koko ajan. Lääkeomavastuun nosto, alv-nosto, asuinkustannusten kallistuminen, yleinen inflaatio.
      Katos kun me eläkeläiset ei kelvata työnantajille senkään vertaa kuin sun ikäluokka, niin meillä ei ole mahkuja kasvattaa tulojamme työllistymälläkään.
      Keskieläke on noin 1800/kk, naisilla 1600/kk ja eläkeindeksit jäädytettiin, eli eläkkeet eivät nouse vaikka elinkustannukset ja palkat nousevat.
      Puolet eläkkeensaajista tienaa vähemmän kuin tuo keskiarvo, ja itse kuulun väestön köyhimpään desiiliin, jonka tulot on alle 1400/kk. 
      Sillä kun maksat kaikkea kallistunutta, joudut miettimään, haetko ne lääkärin määräämät tässä vai ensi kuussa. Ei matkustelua, ei kampaajaa, ei maksullisia harratuksia, ei viinaa eikä röökiä, ei uusia kenkiä, ei hammaslääkäriä muuta kuin julkisella ja vain jos tulee tapaturma tai särky. Jos yhtiövastike/vuokra nousee remontin takia, olet kusessa.
      Esim. mun tuloluokassa tulot laskevat ensi vuonna, kun ne nousevat kaikilla muilla tuloluokilla. Eläkeläisen veroprosentti on kovempi kuin palkansaajien ja joudumme maksamaan esim. työttömyysvakuutusmaksua, vaikka emme periaatteessa voi jäädä työttömiksi tai saada  työttömyspäivärahaa.
      Mikäs on sun ratkaisu ihmisen vanhenemiseen? Haluatko ampua eläkeläiset pois kuleksimasta? Mitäs sulle tehdään kun tulet siihen ikään?

      Lainaa

    28. Helppo herukka 25.9.2025 10:10
      Tulos: +40 (76 ääntä)
      Räkäpää: Köyhiltä sellaisilta jatkuvasti. Kelakorvaukset lääkkeisiin jne. Raaka totuus on että köyhät ei vaihda maata, kun ne ei vaan pysty siihen. Rikkaammat voi tehdä Wahlroosit jos ei meno miellytä. -> Köyhää voi potkia päähän minkä sielu sietää ja se ei voi kuin kitistä.
      Typerintä on se, miten persuuntuneet nuoret katkerat miehet syyttelevät tilanteesta maahanmuuttajia ja eläkeläisiä, jotka kuitenkin maksavat enemmän veroja kuin nämä katkerat työttömät sohvapersut. Persuista vain 25% on (oli) töissä ennen Purran ideologisia leikkauksia, jotka on vain LISÄNNEET VALTIONVELKAA.
      Syyllinen on Purra ja Orpon hallituksen ideologia, eivät vanhenevat ihmiset tai työperäiset maahanmuuttajat, joiden työllisyysaste on kantaväestöä korkeampi ja tulotasokin osassa tulijoita reippaasti yli 100000 euroa vuodessa. Sitten on toki nämä pienituloiset Wolt-lähetit ja postinjakajat, joiden hommia laiska ja läski työtön persu ei viitsisi tehdä koskaan.

      Lainaa

    29. Dekatentti Lohikäärme 25.9.2025 10:35
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      muumi: Ennen! oli kunnollista. Nytten! ei oo kunnollista. Ei saa edes kunnollista kaaahvia 🗣 Ennen oli maailma kivasti, nytten on maailma huonosti. Poliisitkin(?) vihaisia 🎵
      Sama biisi soi heti päässä.

      Lainaa

    30. Peruuttamaton riikinkukko 25.9.2025 10:52
      Tulos: +63 (71 ääntä)
      Pöpipää ämpäri: Ohan Tuulalla jonki verran pointtia, jotain 20 vappua sit ei ollu käsitteitä autismi, nepsy, asberger yms erikoistarvelapsia, mut ennen vanhaa tarvittiin 10 tyyppiä kaivaan lapioilla viikon ojaa et saatiin putkia laitettua, sit joku keksi kaivurin jolla sama homma hoituu yhen tyypin voimin paris tunnis.
      Ja sitä ojaa oli tyytyväisenä kaivamassa minunlaiset aspergerit, jotka tykkää toistuvasta fyysisestä työstä. Automaatio on vienyt meiltä pärjäämisen mahdollisuuden, joten meistä on tullut yhteiskunnallinen ongelma.
      (Asperger muuten eli natsi-Saksassa, joten diagnoosikin on ollut jo hyvinkin 20 vappua sitten.)

      Lainaa

    31. Peruuttamaton riikinkukko 25.9.2025 10:58
      Tulos: +43 (53 ääntä)
      Yritteliäs rätti: Tarvittiin autisti keksimään se kaivinkone, nepsy varmistamaan että se on turvallinen käyttää, ja asberger yms. erikoistarvelapsia kaivinkoneen perämiehiksi.
      Aspergerit kuuluu autisminkirjolle ja nepsy on yleistermi poikkeavalle neuropsykiatriselle tyypille.

      Lainaa

    32. Tulos: -13 (35 ääntä)
      Ainahan kieli elää ja muuttuu, mutta mikä hemmetin vitsaus on tämä joka paikassa yleistyvä "nytten"???

      Lainaa

    33. Malisiöösi hiiri 25.9.2025 11:44
      Tulos: +58 (60 ääntä)
      Pöpipää ämpäri: Ohan Tuulalla jonki verran pointtia, jotain 20 vappua sit ei ollu käsitteitä autismi, nepsy, asberger yms erikoistarvelapsia, mut ennen vanhaa tarvittiin 10 tyyppiä kaivaan lapioilla viikon ojaa et saatiin putkia laitettua, sit joku keksi kaivurin jolla sama homma hoituu yhen tyypin voimin paris tunnis.
      Ei ehkä ollut yleisessä tietoisuudessa ei, oli vain ihmisiä jotka syrjäytyivät ja joita pidettiin omituisina.

      Lainaa

    34. Punerva laama 25.9.2025 12:21
      Tulos: -13 (19 ääntä)
      Kypsynyt kivi: En, koska osaan jonkin verran ranskaa, ja olen lukenut vanhoja kirjoja, joissa tämä termi on suomennettu "puolimaailman nainen". Mikä ei selitä paljon enempää. Jonkin verran vapautunutta (hyi) naista kai tarkoitettiin.
      Alamaailma?

      Lainaa

    35. Tulos: +22 (28 ääntä)
      Ennen oli kunnollista, nytten ei oo kunnollista

      Lainaa

    36. Arvokas ananas 25.9.2025 14:24
      Tulos: +61 (71 ääntä)
      Helppo herukka: Koko ajan. Lääkeomavastuun nosto, alv-nosto, asuinkustannusten kallistuminen, yleinen inflaatio. Katos kun me eläkeläiset ei kelvata työnantajille senkään vertaa kuin sun ikäluokka, niin meillä ei ole mahkuja kasvattaa tulojamme työllistymälläkään. Keskieläke on noin 1800/kk, naisilla 1600/kk ja eläkeindeksit [...]
      Lääkeomavastuun nosto, ALV.n nosto, yleinen inflaatio ja asuinkustannusten nousu koskettavat myös lähes kaikkia muita kuin eläkeläisiä. Lääkekustannuksia keskimäärin varmasti eläkeläisillä on enemmän, mutta hyvin usealla sitävastoin suuri etu eli ajat sitten maksettu asunto. Minullakin on useampi lääke ostettevana ja toissavuonna lääkärilaskujakin tuli miltei joka kuukaudelle. Tuloni ovat noin puolet omistasi, koska olen kuntoutustuella, koska en kestänyt töissä kotihoidossa enää, sekä psyyke että kroppa menivät rikki. Silti olen vastuussa kahdesta alaikäisestä lapsesta, eli kyllä voin sanoa että helpolta kuulostavat eläkepäiväsi. Itse vastaavista tuloista voin vain haaveilla, mutta kyllä pyrin sitä kohti, että 1200 € olisi jossain vaiheessa todellisuutta "tähhäänkin kätteen". Ja vielä tiedoksi, että en siis ole koko aikaa kotosalla, vaan aina kun terveydelle soveltuva työkokeilu, kuntouttava työtoiminta tms. löytyy niin niissä työskentelen, mutta tuki ei silti nouse. Mutta niitäkään ei tahdo kaikille löytyä, etenkään jos ei fyysisesti enää kykene raskaaseen fyysiseen työhön.

      Lainaa

    37. Huikea mansikka 25.9.2025 15:31
      Tulos: +9 (21 ääntä)
      Kypsynyt kivi: Juhan suku-uutiset sietäisi saada selkäämsä.
      Feikki! Näkee piks... liian modernista fontista 😅

      Lainaa

    38. Intiimi peura 25.9.2025 15:55
      Tulos: +44 (48 ääntä)
      Suomen ongelmat alkoivat nykynuorisosta. Siitä, minkä ajan nykynuorisosta, voidaan olla montaa mieltä.

      Lainaa

    39. Intiimi peura 25.9.2025 15:56
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Muuten hyviä neuvoja, mutta jos joku minulle hymyilee, oletan sen johtuvan siitä että on tukka pystyssä tai jotain.

      Lainaa

    40. Taskulämmin menninkäinen 25.9.2025 17:55
      Tulos: +37 (53 ääntä)
      Helppo herukka: Koko ajan. Lääkeomavastuun nosto, alv-nosto, asuinkustannusten kallistuminen, yleinen inflaatio. Katos kun me eläkeläiset ei kelvata työnantajille senkään vertaa kuin sun ikäluokka, niin meillä ei ole mahkuja kasvattaa tulojamme työllistymälläkään. Keskieläke on noin 1800/kk, naisilla 1600/kk ja eläkeindeksit [...]
      Ihan ei riitä näille kitisijöille sympatiat, kun toiset vetää eläkkeenä samoja summia mitä itse saan ihan töissä käymällä. Erona vaan se että niiden lääkkeiden lisäksi maksat töissäkäynnin kulut ja vuokrakin nousee jatkuvasti. Omaan ei todellakaan ole näillä tuloilla varaa.

      Lainaa

    41. Arvonen norppa 25.9.2025 18:36
      Tulos: -7 (29 ääntä)
      Tuula, asiat johtuvat pitkälle siitä, että nykyiset eläkeläiset eivät tehneet riittävästi lapsia, jotta maksajia riittäisi. Seuraavat sukupolvet tuntuvat toistavan virheen, mutta se on teiltä opittu.

      Lainaa

    42. Kasapäin Simpanssi 25.9.2025 18:46
      Tulos: -26 (28 ääntä)
      Olispa Tuula mun äiti tai mummo ❤️

      Lainaa

    43. Pliisu kobra 25.9.2025 21:09
      Tulos: +35 (47 ääntä)
      "Kasvatettiin lapset" Nämä on näitä boomer-kalevien sepityksiä. Kuka kasvatti nykyiset sukupolvet, jotka voivat niin huonosti? Sitä paitsi lapsien hankkiminen on vapaaehtoinen valinta. Ei meriitti. Hyvää elämää voi elää myös vapaaehtoisesti lapsettomana. Ennen 60-lukua ei ollut ehkäisyä saatavilla joten onko ihme jos lapsia syntyi paljon. Nyt on ehkäisy ja nuoret tajuaa käyttää sitä.

      Lainaa

    44. Mauton ahven 25.9.2025 21:18
      Tulos: -12 (30 ääntä)
      Sen kuplamuovin varsinainen tarkoitus lienee kuitenkin suojata siihen pakattua tavaraa, ei viihdyttää lapsia. Jos ne kuplat pysyvät paremmin ehjänä eivätkä poksu, niin se tarkoittaa, että kuplamuovi toimii siten kuin sen on tarkoitus toimia. Valitettavasti lapsille - tai wanhoja hywiä aikoja muisteloiwille eläkeläisille - täytyy sitten keksiä jotain korvaavaa huvitusta.

      Lainaa

    45. Paineeton ananas 26.9.2025 8:16
      Tulos: -13 (25 ääntä)
      Helppo herukka: Typerintä on se, miten persuuntuneet nuoret katkerat miehet syyttelevät tilanteesta maahanmuuttajia ja eläkeläisiä, jotka kuitenkin maksavat enemmän veroja kuin nämä katkerat työttömät sohvapersut. Persuista vain 25% on (oli) töissä ennen Purran ideologisia leikkauksia, jotka on vain LISÄNNEET [...]
      Mistähän tuon 25% keksit? Raksakopissa nopealla gallupilla huomaat että ne duunarit ei juuri demareita kannata. Pääsääntöisesti persuja ja kokoomuslaisia. On myös yrittäjien keskuudessa toiseksi suosituin puolue kokoomuksen jälkeen.

      Lainaa

    46. Nimekäs pingviini 26.9.2025 13:14
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Paineeton ananas: Mistähän tuon 25% keksit? Raksakopissa nopealla gallupilla huomaat että ne duunarit ei juuri demareita kannata. Pääsääntöisesti persuja ja kokoomuslaisia. On myös yrittäjien keskuudessa toiseksi suosituin puolue kokoomuksen jälkeen.
      Raksakopin gallupit on tunnetusti paras tapa tehdä tutkimusta.

      Lainaa

    47. Vilvas kenguru 26.9.2025 14:36
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Onhan tuossa Tuulalla totuuden jyvääkin mukana, mutta jos nuoriso on pilalla niin se johtuu ennen muuta heidän kasvattajistaan ja heidän kasvattajistaan sitä ennen. Toisaalta suuret ikäluokat sai nauttia nousukaudesta ja edut (varsinkin omat) nostettiin tappiin eikä niistä tietenkään olla valmiita tinkimään kun asiat menevätkin huonommin vaan vika on aina vain muissa.

      Lainaa

    48. Mukava stalkkeri 26.9.2025 15:15
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      Intiimi peura: Muuten hyviä neuvoja, mutta jos joku minulle hymyilee, oletan sen johtuvan siitä että on tukka pystyssä tai jotain.
      Tukka pystyssä katuja astelen. On pillihousuni haaroista ratkenneet.

      Lainaa

    49. Makaileva ananas 26.9.2025 21:29
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      muumi: Ennen! oli kunnollista. Nytten! ei oo kunnollista. Ei saa edes kunnollista kaaahvia 🗣 Ennen oli maailma kivasti, nytten on maailma huonosti. Poliisitkin(?) vihaisia 🎵
      Rauno! Lääkkeet!

      Lainaa

    50. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Rintsari: Googlasitko jo demimondin?
      En, mutta siitä tulee mieleen se yks sarjakuva, olikohan se Nemi, mutta se ei kyllä tarkota, että nuilla sanoilla ois yhtään mitään yhteyttä🤷🏼‍♀️

      Lainaa

    51. Kilokalori 27.9.2025 6:56
      Tulos: +18 (32 ääntä)
      Joo, ennen ei ollut nepsyjä eikä autosteja. Oli vaan kunnon ihmisiä jotka päätti tehdä itse huolella kuvitetun tietokirjasarjan kaikista maailman saniaisista. Ai niin ja se yksi tyyppi joka lajitteli kaikki maailman kasvit ja eläimet ja hyönteiset siisteihin kategorioihin. Ja joku kehitti aukottoman numerojärjestelmän kaikille maailman kirjastoille, joka ikisen maailman kirjan voi laittaa hyllyyn niin että muutkin sen löytää.

      Lainaa

    52. Vanhentumaton kärpänen 27.9.2025 10:58
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      muumi: Ennen! oli kunnollista. Nytten! ei oo kunnollista. Ei saa edes kunnollista kaaahvia 🗣 Ennen oli maailma kivasti, nytten on maailma huonosti. Poliisitkin(?) vihaisia 🎵
      *huumeita on kaikkialla, terroristit vihaisia

      Lainaa

    53. Intiimi peura 27.9.2025 11:25
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Mukava stalkkeri: Tukka pystyssä katuja astelen. On pillihousuni haaroista ratkenneet.
      Joo sekin tulee aina tarkistettua

      Lainaa

    54. Silmiinpistävä mustikka 27.9.2025 16:47
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Kilokalori: Joo, ennen ei ollut nepsyjä eikä autosteja. Oli vaan kunnon ihmisiä jotka päätti tehdä itse huolella kuvitetun tietokirjasarjan kaikista maailman saniaisista. Ai niin ja se yksi tyyppi joka lajitteli kaikki maailman kasvit ja eläimet ja hyönteiset siisteihin kategorioihin. Ja joku kehitti [...]
      Deweyn luokittelu on kyllä hyvin kaukana aukottomasta. Romaaneille on ainoastaan yksi luokka, mikä oli ehkä riittävä määrä aikoinaan, muttei palvele enää nykyaikaa millään muotoa. Kun tietokirjoille löytyy hyvin tarkat kirjastoluokat, tuntuu ainoastaan hölmöltä, että kaikki romaanit luokitellaan saman numeron alle.

      Lainaa

    55. Pysyvä aasi 28.9.2025 0:22
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Unesta herännyt ananas: Nuorison vika kun viiskymppiset leikkaa eläkeläisiltä.
      Ne viiskymppiset on eläkeläisten näkökulmasta nuorisoa.

      Lainaa

    56. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Mukava stalkkeri:
      Tukka pystyssä katuja astelen.
      On pillihousuni haaroista ratkenneet.
      Ja parturi-kampaamo Lissu on hiukseni leikannut taas. Ne seisoo kuin järki kohden vastaantulijaa.

      Lainaa

    57. Kohtisuora mansikka 28.9.2025 11:50
      Tulos: +1 (11 ääntä)
      On nimittäin vaimomatskua nainen, joka noita valloittamisohjeita noudattaa!

      Lainaa

    58. Höylätty albatrossi 28.9.2025 19:28
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      Tuula tyylikkäästi unohtaa oman sukupolvensa(kin) ahkerasti harrastaman vempuloinnin, esimerkiksi kansainvälisesti vertailtuna huikeita lähisuhdeväkivaltalukuja ja jäätävää alkoholiongelmaa. Toki nämähän sopivat hyvin tuohon Tuulan maalaamaan kunnon kansalaisen kuvaan, joka tekee ulkoisesti mukisematta "mitä pitää", sitten hiljaisuudessa hukuttaa kaikki ongelmat viinaan ja vetää vaimoa turpaan. Tämä on sitten ilmeisesti normaalia ja kunnollista, toisin kuin nykymeno jossa asioita pyritään käsittelemään avoimesti ja toisilla tavoin.

      Lainaa

    59. Sateenkaaren päästä napattu kesyhanhi 28.9.2025 22:30
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Pöpipää ämpäri: Ohan Tuulalla jonki verran pointtia, jotain 20 vappua sit ei ollu käsitteitä autismi, nepsy, asberger yms erikoistarvelapsia, mut ennen vanhaa tarvittiin 10 tyyppiä kaivaan lapioilla viikon ojaa et saatiin putkia laitettua, sit joku keksi kaivurin jolla sama homma hoituu yhen tyypin voimin paris tunnis.
      Pakko kyllä sanoa ADHD naisena että en varmaan ole ainoa joka meinasi maan päältä lähteä omankäden kautta kun ei sopinut muottiin ja selitystä ei tarjottu. Aina myöhässä, omissa maailmoissaan, huono muistinen ja ei oikein tunnu oppivan mitään kaikesta huutamisesta ja tukiopetuksesta huolimatta.

      Lainaa

    60. Korvamerkitty norppa 29.9.2025 6:43
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Nimekäs pingviini: Raksakopin gallupit on tunnetusti paras tapa tehdä tutkimusta.
      Jos haluaa tietää mitä mieltä raksakoppilaiset ovat, niin kyllä, raksakopin gallup on paras tapa selvittää se.

      Lainaa

    61. Yksinäinen sohvaperuna 30.9.2025 7:00
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Per Cladenius: Millon eläkeläisiltä on viimeks oikeasti leikattu?
      Koko ajan kun muiltakin. Ja huom, palkat ja hinnat, asumismenot nousee mutta mun alle 1400 eläke ei nouse. Puolet eläkeläisistä on köyhiä.

      Lainaa

    62. Yksinäinen sohvaperuna 30.9.2025 7:08
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Kohtisuora mansikka: On nimittäin vaimomatskua nainen, joka noita valloittamisohjeita noudattaa!
      Tuskin haluaa vaimoksi sovinistipellelle.

      Lainaa

    63. Sammaleeton gerbiili 30.9.2025 8:05
      Tulos: -1 (7 ääntä)
      Puolimaailman naiset ovat joko suoraan prostituoituja tai sitten ylempiluokkaisia "elätettyjä naisia", eli käytännössä hienostoprostituoituja. Tämänhän tietävät mm. kaikki Proustinsa lukeneet.

      Lainaa

    64. Ponneton vihannes 30.9.2025 9:42
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      muumi: Ennen! oli kunnollista. Nytten! ei oo kunnollista. Ei saa edes kunnollista kaaahvia 🗣 Ennen oli maailma kivasti, nytten on maailma huonosti. Poliisitkin(?) vihaisia 🎵
      Ei vaan
      ... huumeita on kaikkialla, teerroorristit viihaisiia.

      Lainaa

    65. Vetoisa järvisieni 30.9.2025 9:44
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Tälleen kroonisesti sairaana adhd-tapauksena, että osaa tuollaiset Tuulat vituttaa. Oon keski-ikäinen, ja sain diagnoosit ihan vasta. Koska Tuulien kaltaiset juntit vaikuttaa myös terveydenhuollossa, joka viivästyttää tai pahimmassa tapauksessa estää diagnoosien, lääkkeiden ja hoidon samista Vitun Tuula.

      Lainaa

    66. Kirjaston suurkäyttäjä 30.9.2025 14:27
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Silmiinpistävä mustikka: Deweyn luokittelu on kyllä hyvin kaukana aukottomasta. Romaaneille on ainoastaan yksi luokka, mikä oli ehkä riittävä määrä aikoinaan, muttei palvele enää nykyaikaa millään muotoa. Kun tietokirjoille löytyy hyvin tarkat kirjastoluokat, tuntuu ainoastaan hölmöltä, että kaikki romaanit luokitellaan saman numeron alle.
      No eikä luokitella. Onhan niissä alanumerotkin.

      Lainaa

    67. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Seurannut lohikäärme: Eikös ne oo just ne keski-ikäiset ja vanhukset, jotka ovat sielä hallituksessa päättämäsää asioista, ja keski-ikäiset ja vanhukset ole ne, jotka äänestivät nämä päättämään hallitukseen? Sillä teitähän on enemmän ja te äänestätte enemmän. Joten tuijota sä vaan sitä omaa napaas ja syytä sitä.
      Ongelma ei ole päätöksissä, vaan nykypenskoissa jotka eivät tee kuten sanotaan, saatana.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: eläke, eläkeläiset, ennen, ennen vanhaan, kunnollista, kupamuovi, kuva, miesten valloittamisen taito, nuoriso, pilalla, poksauttaa, tekosyyt