Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kissaihmiset, osa 71

Tämän oli tarkoitus olla kissa.
Kissaihmiset, osa 71

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 54 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Se joka toisesta sanoo on itse 25.9.2025 0:02
      Tulos: +359 (375 ääntä)
      Miten musta tuntuu että tossa yhtälössä Mia on se työtön narkkipummi 🤷🏻‍♀️.

      Lainaa

    2. Jalaton alokas 25.9.2025 0:13
      Tulos: -51 (121 ääntä)
      En yliluonnollisiin asioihin usko, mutta, jos kissa jäätyy noin pahasti Outin kannattaisi ehkä pyytää apua papilta... Harry Potterissakaan Hermionen Koukkujalkakaan ei tainnut jäätyä noin pahasti jäätyä basiliskin nähtyään.

      Lainaa

    3. Taskulämmin raparperi 25.9.2025 0:22
      Tulos: +73 (79 ääntä)
      Jalaton alokas: En yliluonnollisiin asioihin usko, mutta, jos kissa jäätyy noin pahasti Outin kannattaisi ehkä pyytää apua papilta... Harry Potterissakaan Hermionen Koukkujalkakaan ei tainnut jäätyä noin pahasti jäätyä basiliskin nähtyään.
      Suosittelen katolista pappia. Niillä on enemmän kokemusta näistä tapauksista.

      Lainaa

    4. Hellä laama 25.9.2025 0:24
      Tulos: +170 (186 ääntä)
      Jalaton alokas: En yliluonnollisiin asioihin usko, mutta, jos kissa jäätyy noin pahasti Outin kannattaisi ehkä pyytää apua papilta... Harry Potterissakaan Hermionen Koukkujalkakaan ei tainnut jäätyä noin pahasti jäätyä basiliskin nähtyään.
      Voron kissa Norriska näki basiliskin. Kangistumiseen auttoi alruunajuoma. Koukkujalka tuli mukaan vasta seuraavassa kirjassa.
      🧙‍♂️🧙

      Lainaa

    5. Mäsä sakaali 25.9.2025 1:34
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      Toivottavasti tuossa kissakuvaryhmässä on joku tarpeeksi sivistynyt tajunnut linkata jo joulukuussa 2012 internetiä hauskuttaneen blogin (pallinimun piste blogspot piste com) kuvan kommentteihin

      Lainaa

    6. Likomärkä metso 25.9.2025 3:48
      Tulos: +239 (257 ääntä)
      Kissat pois ihan kaikilta, joilla on samanlainen asenne kuin Mialla. "ei ole ensiNmäinen kissa meille, joka on tullut pää murskana kotiin" ihan niin kuin se olis normaalia, pikkujuttu. Ja edelleen pitää saada pitää kissoja vapaana.

      Lainaa

    7. Alava kirahvi 25.9.2025 4:45
      Tulos: +44 (50 ääntä)
      Vanha kunnon Pallini. Itse muistan vuosien takaa sen blogin, olikos sen nimi nyt Pallini mun, johon postailtiin kuvia kyseisestä juomasta. Klassikko

      Lainaa

    8. Robottia rakentava vadelma 25.9.2025 5:06
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      Pallini-mirrille pitäisi hommata kitara.

      Lainaa

    9. Keijupöly 25.9.2025 5:23
      Tulos: +34 (40 ääntä)
      GatoNegro ja Pallini 😁

      Lainaa

    10. Keijupöly 25.9.2025 5:25
      Tulos: -8 (34 ääntä)
      GatoNegro (se viinimerkki) tarkoittaa suomeksi musta kissa.

      Lainaa

    11. Häävi kolibri 25.9.2025 6:55
      Tulos: -12 (36 ääntä)
      https://pallinimun.blogspot.com/ Vitsi, joka vanheni jo vuonna 2014

      Lainaa

    12. Tulos: +86 (92 ääntä)
      Likomärkä metso: Kissat pois ihan kaikilta, joilla on samanlainen asenne kuin Mialla. "ei ole ensiNmäinen kissa meille, joka on tullut pää murskana kotiin" ihan niin kuin se olis normaalia, pikkujuttu. Ja edelleen pitää saada pitää kissoja vapaana.
        Haluaisin todella tietää, miten kissa tulee pää murskana yhtikäs mihinkään. Yleensä tuppaavat olemaan aika paikoillaan siinä vaiheessa. Mialla varsin sekavaa ulosantia.

      Lainaa

    13. Kypsynyt kivi 25.9.2025 8:18
      Tulos: +1 (17 ääntä)
      Keijupöly: GatoNegro (se viinimerkki) tarkoittaa suomeksi musta kissa.
      Niin ja juoma on limoncello ja Pallini on firman nimi. Siis italialainen sukunimi.

      Lainaa

    14. Tarkkaanottaen kuormaeläin 25.9.2025 8:22
      Tulos: +109 (127 ääntä)
      Mä en ihan rehellisesti ymmärrä näissä ulkokissojen ottajissa, että miksi ne edes haluaa ottaa niitä kisoja? Maalla siinä on joku logiikka sentään (vaikka on kyseenalaista sielläkin), mutta kun näitä on taajamissa ja kaupungeissakin. Siis miksi ihmeessä ottaa eläin, jota ei sitten edes halua pitää kotonaan?

      Lainaa

    15. Yritteliäs rätti 25.9.2025 8:29
      Tulos: -29 (47 ääntä)
      Onneksi kohta on taas talvi ja citykissojen kanta harvenee luonnollista polkua.

      Lainaa

    16. Kursailematon apina 25.9.2025 8:33
      Tulos: -50 (90 ääntä)
      Tarkkaanottaen kuormaeläin: Mä en ihan rehellisesti ymmärrä näissä ulkokissojen ottajissa, että miksi ne edes haluaa ottaa niitä kisoja? Maalla siinä on joku logiikka sentään (vaikka on kyseenalaista sielläkin), mutta kun näitä on taajamissa ja kaupungeissakin. Siis miksi ihmeessä ottaa eläin, jota ei sitten edes halua pitää kotonaan?
      Joillekin saattaa tulla yllätyksenä, että kissa ei ole sisustusesine, vaan vaatii lajinmukaisia virikkeitä, ja osa tulee aivan mökkihöperöksi ilman ulkoilua. Helpompi lähettää katti pihalle hankkimaan omat virikkeensä.

      Lainaa

    17. Epähieno sohvaperuna 25.9.2025 8:42
      Tulos: +78 (94 ääntä)
      Likomärkä metso: Kissat pois ihan kaikilta, joilla on samanlainen asenne kuin Mialla. "ei ole ensiNmäinen kissa meille, joka on tullut pää murskana kotiin" ihan niin kuin se olis normaalia, pikkujuttu. Ja edelleen pitää saada pitää kissoja vapaana.
      Tuo on vaan valitettavan monen kissanomistajan asenne edelleen. Ei ole väliä, mitä sille tapahtuu, kun aina voi sitten vaan hommata uuden. Sitten loputtomiin sitä perustellaan sillä, että kissa kuuluu luontoon. En vaan ymmärrä millä perustein sitä sitten alunperinkään voi omaan kotiin ottaa lemmikiksi, jos se kerran omasta mielestä kuuluu luontoon.

      Lainaa

    18. Lisäaineeton puuma 25.9.2025 9:17
      Tulos: +45 (47 ääntä)
      kivi:   Haluaisin todella tietää, miten kissa tulee pää murskana yhtikäs mihinkään. Yleensä tuppaavat olemaan aika paikoillaan siinä vaiheessa. Mialla varsin sekavaa ulosantia.
      Uinu uinu lemmikkini ts. Kingin Pet Sematary 🫥

      Lainaa

    19. Helppo herukka 25.9.2025 10:21
      Tulos: +48 (66 ääntä)
      Likomärkä metso: Kissat pois ihan kaikilta, joilla on samanlainen asenne kuin Mialla. "ei ole ensiNmäinen kissa meille, joka on tullut pää murskana kotiin" ihan niin kuin se olis normaalia, pikkujuttu. Ja edelleen pitää saada pitää kissoja vapaana.
      Samaa mieltä. Typerykset hankkivat kissoja heitteillepantavaksi ja naapurien riesaksi. Rikkovat eläinsuojelulakia ja harjoittavat julmuutta itseään fiksumpia eläimiä kohtaan. Kissa on älykäs, omistaja valitettavasti aina ei.

      Lainaa

    20. Yritteliäs rätti 25.9.2025 10:40
      Tulos: +26 (52 ääntä)
      kivi:   Haluaisin todella tietää, miten kissa tulee pää murskana yhtikäs mihinkään. Yleensä tuppaavat olemaan aika paikoillaan siinä vaiheessa. Mialla varsin sekavaa ulosantia.
      Kerran itse asiassa näin kun kissa ylitti tietä ja auto ajoi tämän pään yli, kirjaimellisesti pää murskana kissa lähti jolkottelemaan karkuun. Soitin paikalliselle poliisilaitokselle että viittiskö joku tulla etsimään ja lopettamaan sen kissan kun tuskin heillä on muutakaan tekemistä(landella), vastaus oli että täällä maalla meillä jää kissoja autojen alle ja petolintujen kynsiin joka päivä, ei aiheuta toimenpiteitä. 
      Jotenkin itseäni ihmetyttää tuo julman fatalistinen asenne landella että kissoja pidetään vapaana vaikka tiedetään että ne eivät kauaa selviä, kun niitähän saa aina rahalla lisää...

      Lainaa

    21. Kävelevä varis 25.9.2025 11:51
      Tulos: -15 (37 ääntä)
      Mia vaikuttaa trollilta, joka vastustaa kissojen ulkoilua ja tekeytyy hulluksi kissaniseksi ajaakseen omaa agendaansa.

      Lainaa

    22. Kävelevä varis 25.9.2025 11:52
      Tulos: -5 (21 ääntä)
      *kissanaiseksi

      Lainaa

    23. Kävelevä varis 25.9.2025 12:27
      Tulos: -76 (98 ääntä)
      Tarkkaanottaen kuormaeläin
       miksi ne edes haluaa ottaa niitä kisoja? Maalla siinä on joku logiikka sentään mutta kun kaupungeissakin. Siis miksi ihmeessä ottaa eläin?
      Sellaista eläinlajia kuin "sisäkissa" ei ole olemassa, se on eläinrääkkäystä.
        Kissaa on syytä ulkoiluttaa taajaman ulkopuolella vapaana, kaupungissa valjaissa.  Tämä sisäkissanomistajien sitkeä kiukuttelu on ärsyttävää, Suomen järjestyslaki kun on ulkoilevien kissojen puolella.

      Lainaa

    24. Punerva laama 25.9.2025 12:33
      Tulos: -8 (22 ääntä)
      Yritteliäs rätti: Kerran itse asiassa näin kun kissa ylitti tietä ja auto ajoi tämän pään yli, kirjaimellisesti pää murskana kissa lähti jolkottelemaan karkuun. Soitin paikalliselle poliisilaitokselle että viittiskö joku tulla etsimään ja lopettamaan sen kissan kun tuskin heillä on muutakaan tekemistä(landella), vastaus oli että [...]
      Ei ne tosin halua kissoista rahaa maksaa, ilmaiseksi pitäisi saada, tai korkeintaan kahvipaketilla. Ainoa hyvä seuraus Torin pentutehtailusta on se, että ehkä vähän useammin tällaiset ihmiset jäävät ilman kissaa.

      Lainaa

    25. Tulos: +53 (63 ääntä)
      Narkkarit on toki juuri niitä, jotka loukuttaa irtokissoja ja toimittaa eläinsuojaan.

      Lainaa

    26. Liberaali huonekalu 25.9.2025 15:45
      Tulos: -10 (58 ääntä)
      Yritteliäs rätti: Kerran itse asiassa näin kun kissa ylitti tietä ja auto ajoi tämän pään yli, kirjaimellisesti pää murskana kissa lähti jolkottelemaan karkuun. Soitin paikalliselle poliisilaitokselle että viittiskö joku tulla etsimään ja lopettamaan sen kissan kun tuskin heillä on muutakaan tekemistä(landella), vastaus oli että [...]
      No mutta landella on luonnonlait ja -kiertokulku. Kissa ehtii tappaa pikkulintuja ja vaikka mitä kunnes kohtaa vahvempansa - oli se vielä pedompi eläin tai autonrengas. Maatiloilla kissa on ollut hyödyllinen omassa pihapiirissä, pitänyt hiiret poissa rakennuksista. Ja pääsääntöisesti nämä ovat maatiaiskissoja joiden perään ei juuri kaipailla, kissoja tulee ja menee. Sen verran kesyjä etteivät ihan villiinny että kylmällä tulevat tupaan ja ihmisen antama ruoka kelpaa.

      Lainaa

    27. Lavea panda 25.9.2025 15:57
      Tulos: +35 (41 ääntä)
      Kursailematon apina: Joillekin saattaa tulla yllätyksenä, että kissa ei ole sisustusesine, vaan vaatii lajinmukaisia virikkeitä, ja osa tulee aivan mökkihöperöksi ilman ulkoilua. Helpompi lähettää katti pihalle hankkimaan omat virikkeensä.
      Niin, paino sanalla helpompi. Sen kun päästää ulos niin ei tarvitse itse huolehtia siitä eläimestä joka piti kuitenkin itselle jostain syystä hankkia. Kun ei vaan jaksa niitä virikkeitä järjestää sinne kotiin saati oikeasti leikkiä ja touhuta sen kissan kanssa. Onhan se lutunen kun se kissa vaan nukkuu ja syö ja sitten ongelmat voi piilottaa potkaisemalla sen pellolle. Toisaalta mitä sitä ruokkimaankaan, kun helpompihan se on lähettää pihalle hankkimaan omat ruokansa.

      Lainaa

    28. Kävelevä varis 25.9.2025 16:18
      Tulos: -58 (72 ääntä)
      Liberaali huonekalu: No mutta landella blaa blaa...
        
      Kissa tappaa pikkulintuja ja vaikka mitä kunnes kohtaa pedon tai autonrenkaan. Maatiloilla maatiaiskissoja ei juuri kaipailla.
          Onpa sinulla törkeät jutut, hyi olkoon.
        Pikkulintuja tappavat oravat sekä kuorma-autot, ei kotikissa. Ulkoileva, lihaksikas kissa elää paljon kauemmin ja terveempänä, kuin pölyinen, yskivä "sisäkissa"-rotuinen eläinraunio. 

      Lainaa

    29. Kiertävä ankerias 25.9.2025 16:32
      Tulos: +29 (55 ääntä)
      Nämä jotka antaa kissojensa kulkea vapaana ei varmasti välitä niistä eläimistä. Aina kun lasket kissan vapaana ulos otat tietoisen riskin että se kuolee. Näillä tyypeillä ei ole minkään näköistä kunnioitusta sitä eläimen elämää kohtaan. Sitten kun se oma kissa jää auton alle niin se on jotenkin kaikkien muiden vika paitsi tämän henkilön joka ihan tarkoituksella laski sen ulos, missä on täysin mahdollista että se kuolee. En tiedä onko tuo merkki jostain mielenvikaisuudesta tai narsismista tai jostain, mutta ei ole kyllä terveitä ihmisiä.

      Lainaa

    30. Kykenemätön sotilas 25.9.2025 17:31
      Tulos: +37 (49 ääntä)
      Kävelevä varis: Sellaista eläinlajia kuin "sisäkissa" ei ole olemassa, se on eläinrääkkäystä.  Kissaa on syytä ulkoiluttaa taajaman ulkopuolella vapaana, kaupungissa valjaissa.  Tämä sisäkissanomistajien sitkeä kiukuttelu on ärsyttävää, Suomen järjestyslaki kun on ulkoilevien kissojen puolella.
      No siis eihän sitä mikään eläin kuulu luonnostaan sisätiloihin ihmisten kanssa eläväksi, jos siitä lähdetään. Kissa ei myöskään kuulu Suomen luontoon millään tasolla. Toisekseen nykyiset kissat on aika jalostettuja alkuperäisistä sukulaisistaan. Voisi verrata koirarotujen jalostukseen. Molemmat yhtälailla ihmisen tuotosta.  Ja Suomen järjestyslaki muuten soveltaa kissoihin samoja sääntöjä, kuin koiriin. Eli velvoittaa omistajan huolehtimaan, ettei kissa pääse aiheuttamaan haittaa tai vaaraa yleisille paikoille.Kun olet ilmeisesti perilläkin tästä, niin tiedät varmaan myös, että siellä mainitaan erikseen myös paikkoja mihin kissoja ei saa pästää ollenkaan. Miten tuo muka puoltaa kissojen ulkoilutusta? Valjaissa se on tietenkin ok, mutta vapaana pitoa ei tuo laki kyllä ihan puolla, vaikkei sitä suoraan kielletä.

      Lainaa

    31. Kävelevä varis 25.9.2025 17:42
      Tulos: -44 (60 ääntä)
      Kykenemätön sotilas: Kissa ei myöskään kuulu Suomen luontoon millään tasolla. Toisekseen nykyiset kissat on aika blaablaa... Miten tuo muka puoltaa kissojen ulkoilutusta? Valjaissa se on tietenkin ok, mutta vapaana pitoa ei tuo laki kyllä ihan puolla, vaikkei sitä suoraan blaablaa...
      Mitä selität?
      Suomen järjestyslaki sallii kotikissojen vapaan ulkoilun. Kyllä, ihan suoraan laki puoltaa kissojen vapaanapitämistä.😄 

      Lainaa

    32. Arvonen norppa 25.9.2025 18:30
      Tulos: +30 (42 ääntä)
      Muistetaan sitten, ettei kissan paikka ole vapaana tuhoamassa alkuperäisluontoa.

      Lainaa

    33. Kykenemätön sotilas 25.9.2025 19:02
      Tulos: +36 (50 ääntä)
      Kävelevä varis: Mitä selität?Suomen järjestyslaki sallii kotikissojen vapaan ulkoilun. Kyllä, ihan suoraan laki puoltaa kissojen vapaanapitämistä.😄 
      Niin ei olekaan suoraan kielletty, mutta kuten jo sanottu, niin ulkoileva kissa ei saa aiheuttaa häiriötä tai vaaraa, eikä sitä saa päästää tiettyihin siinä laissa määriteltyihin paikkoihin. Kyllä siis ihan suoraan rajoittaa sitä missä kissa saa oleskella. Eli eipä tuon lain rajoissa oikein voi pitää kissaa vapaana, kun et pysty sen menemisiä ja tekemisiä silloin vahtimaan.  Eli miten tuo muka puoltaa vapaana ulkoilutusta?

      Lainaa

    34. Tuusannuuska 25.9.2025 19:07
      Tulos: +24 (44 ääntä)
      Kävelevä varis: Mitä selität?Suomen järjestyslaki sallii kotikissojen vapaan ulkoilun. Kyllä, ihan suoraan laki puoltaa kissojen vapaanapitämistä.😄 
      Sallii vapaan ulkoilun VALVONNAN ALAISENA. (Ei siis välttämättä tarvitse hihnaa).
      Eli ei niin, että itse makaat sisällä sohvalla ja kissa on ulkona lenkillä.

      Lainaa

    35. Tulos: -23 (25 ääntä)
      Narkit pitää tappaa.

      Lainaa

    36. Mauton ahven 25.9.2025 21:39
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Kypsynyt kivi: Niin ja juoma on limoncello ja Pallini on firman nimi. Siis italialainen sukunimi.
      Niin ja puhelin on ruotsiksi telefon.

      Lainaa

    37. Tulos: 0 (30 ääntä)
      Meinasi hyökätä. Meinasi, mutta ei hyökännyt. Mutta olis voinut! Koira olis voinut kuolla! Kuka maksaa eläinlääkärin? Pian taas itketään, kuinka meinasin liukastua, kuka korvaa?!

      Lainaa

    38. Epäherkkä kuguaari 26.9.2025 9:52
      Tulos: +29 (37 ääntä)
      Kursailematon apina: Joillekin saattaa tulla yllätyksenä, että kissa ei ole sisustusesine, vaan vaatii lajinmukaisia virikkeitä, ja osa tulee aivan mökkihöperöksi ilman ulkoilua. Helpompi lähettää katti pihalle hankkimaan omat virikkeensä.
      Mites koirat? Lajityypillisesti osien pitäisi päästä jahtaamaan, suojelemaan, paimentamaan, metsästämään, tappelemaan - you name it. Miksei näitä pidetä vapaana, että saisi lajityypillisesti harrastaa ja tulematta mökkihöperöiksi? 
      Ai niin, kun niitä on pakko ulkoiluttaa. Samperi, olisipa keksitty jotakin samanlaista kissalle.

      Lainaa

    39. Merta sukeltava sirkka 26.9.2025 10:57
      Tulos: +23 (29 ääntä)
      Tästä tuli mieleen kun mä olin kerran ulkoiluttamassa valjaissa omaa kissaani (jotta hän saisi lajityypillisiä virikkeitä turvallisesti), niin eikös yksi molemmille jaloille ottanut herrasmies kävellyt kadulla vastaan ja aloitti tämän "kissat kuuluu luontoon" -palopuheen (kuulemma talvella riittää, että pääsevät jonnekin viemäriaukon lähelle lämmittelemään). Sen verran oli aggressiivista ulosantia, että totesin itseni ja kissan turvallisuuden kannalta parhaimmaksi kopata kissa syliin, koukata herrasmiehen ohi autotien kautta ja kävellä loppumatka pikamarssia kotiin. Oli onneksi sen verran huijuvassa kunnossa tuo herra, että ei pysynyt perässä vaikka yritystä olikin. Jäin miettimään et kuinkahan moni hänen kanssaan samaa mieltä oleva on yhtä mukavia ihmisiä muutenkin läheisilleen.

      Lainaa

    40. Tulos: +19 (19 ääntä)
      S: Narkkarit on toki juuri niitä, jotka loukuttaa irtokissoja ja toimittaa eläinsuojaan.
      Eiss 😁. Just kuvittelen "päihdekuntoutujaa" joka peukuissaan on toimittamassa loukuttamaansa löytökissaa eläinsuojaan. Vois ollakin joku eläin rakas joka pilvessäkin välittää, ei siinä, mutta arvaisin että keskeisempää heille olisi löytää lisää aineita 🤷🏻‍♀️.

      Lainaa

    41. Kävelevä varis 26.9.2025 19:47
      Tulos: -26 (32 ääntä)
      Epäherkkä kuguaari:
      Koirien pitäisi päästä jahtaamaan, suojelemaan, paimentamaan, metsästämään, tappelemaan - you name it. Miksei näitä pidetä vapaana blaablaa...
      Koirat kiinni: Suomen järjestyslaki sallii kotieläimistä vain kissojen vapaan ulkoilun.
       Täällä teille sisäkissa-intoilijoille on näköjään ihan uutta, että järjestyslaki kumoaa vahvankin mielipiteen ja kiukun. 🫡  Jankutus ei muuta lakia.

      Lainaa

    42. Vino biisoni 27.9.2025 3:42
      Tulos: +7 (15 ääntä)
      Likomärkä metso: Kissat pois ihan kaikilta, joilla on samanlainen asenne kuin Mialla. "ei ole ensiNmäinen kissa meille, joka on tullut pää murskana kotiin" ihan niin kuin se olis normaalia, pikkujuttu. Ja edelleen pitää saada pitää kissoja vapaana.
      Joo, tuli oikeasti paha mieli kissojen puolesta ja niiden "välittävästä" omistajasta :(

      Lainaa

    43. Vino biisoni 27.9.2025 3:44
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Kursailematon apina: Joillekin saattaa tulla yllätyksenä, että kissa ei ole sisustusesine, vaan vaatii lajinmukaisia virikkeitä, ja osa tulee aivan mökkihöperöksi ilman ulkoilua. Helpompi lähettää katti pihalle hankkimaan omat virikkeensä.
      Voihan niitä virikkeitä keksiä sisällekin. Meillä kiertää kissoille kiipeilypuita lattiasta kattoon ja tasoja seinää pitkin varmaan satojen metrien edestä. Roikkuu pesiä katossa, on piiloja lattian tasolla ja siltä väliltä. Lelujakin mielin määrin millä leikkiä ja lisäksi niiden kanssa leikitetään ja seurustellaan.

      Lainaa

    44. Mauton ahven 27.9.2025 10:08
      Tulos: +17 (23 ääntä)
      Kävelevä varis: Koirat kiinni: Suomen järjestyslaki sallii kotieläimistä vain kissojen vapaan ulkoilun. Täällä teille sisäkissa-intoilijoille on näköjään ihan uutta, että järjestyslaki kumoaa vahvankin mielipiteen ja kiukun. 🫡  Jankutus ei muuta lakia.
      Hieman yksinkertaistaen sanottuna mikään laki ei salli mitään. Se ei ole se tapa, jolla lait yleensä toimivat. Lait yleensä sisältävät kieltoja ja toimintaohjeita siihen, kuinka toimitaan jos näitä kieltoja vastaan on rikottu.
      Sinulla on joku aivan omituinen käsitys asiasta ja epätavallinen tarve haastaa riitaa ja jankuttaa väärinkäsitykseen perustuvaa käsitystäsi. Kannattaisikohan sinun jossain vaiheessa pysähtyä miettimään, mikä sinun motiivisi tälle toiminnalle on?

      Lainaa

    45. Lystikäs maahinen 27.9.2025 16:46
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Mä otin joskus alakouluikäisenä kadulta vapaana ulkoilevan kissan ja vein sen. Olin tulossa koulusta pyörällä ja jäin silittämään tiellä kulkenutta kissaa. Se antoi nostaa syliin, niin otin sen kyytiin pyörän koriin ja halusin vain viedä sen meille kotiin "kylään". Se ei ikinä lähtenytkään enää sitten matkoihinsa, kun illalla laskin sen ulos, vaan aamulla istui terassilla edelleen ja tuli sisään kun päästin. Vanhemmat antoivat pitää sen. Kymmenisen vuotta se eli vielä meillä. Tunsin aikanaan tuosta teosta kovin syyllisyyttä, koska käytännössä varastin jonkun toisen lemmikin, enkä edes tiennyt, kenen. Pelkäsin koko ajan, että joku saa tietää, että joku kaveri tulee käymään ja tunnistaa kissan tms. Kun näitä vapaana ulkoilevien kissojen omistajien aivoituksia on lukenut, syyllisyyskin on kuitenkin lakannut vuosia sitten.

      Lainaa

    46. Kävelevä varis 27.9.2025 20:26
      Tulos: -18 (22 ääntä)
      Lystikäs maahinen: Mä otin joskus alakouluikäisenä kadulta vapaana ulkoilevan kissan ja vein sen. Olin tulossa koulusta pyörällä ja jäin silittämään tiellä kulkenutta kissaa. Se antoi nostaa syliin, niin otin sen kyytiin pyörän koriin ja halusin vain viedä sen meille kotiin "kylään". Se ei ikinä lähtenytkään [...]
      Olet varas. Varmaan oot ylpeä itsestäsi? 😈 
        Viis Suomen järjestyslaista - "Minua ärsyttää, kun kissat kulkevat vapaana, niin että Minä en saa kontrolloida niitä, enkä voi komentaa niiden omistajia! Minä varastan ne kissat! Siitäpä saavat kun eivät tottele minun oikkujani." 

      Lainaa

    47. Kävelevä varis 27.9.2025 20:30
      Tulos: -13 (17 ääntä)
      Yritteliäs rätti: Onneksi kohta on taas talvi ja citykissojen kanta harvenee luonnollista polkua.
      Tyypillinen sisäkissanomistaja.
      Muka "eläinrakas", oikeasti siaäkissaihmiset rakastaa vain itseään, ja muiden kontrollointia. 

      Lainaa

    48. Kävelevä varis 27.9.2025 20:40
      Tulos: -15 (21 ääntä)
      Mauton ahven: Mikään laki ei salli mitään. 
      Lait sisältävät kieltoja ja toimintaohjeita siihen, kuinka toimitaan jos näitä kieltoja vastaan on rikottu. Sinulla on joku aivan omituinen käsitys blaablaa...
      Nyt olen varma asiasta: sisäkissaihmiset ovat todellakin hulluja. 👀 
      "Mikään laki ei salli mitään." 
      Mitä helevattia? Missä kuussa te oikein elätte? 

      Lainaa

    49. Natiivi krokotiili 27.9.2025 20:57
      Tulos: -17 (21 ääntä)
      Lystikäs maahinen: Mä otin joskus alakouluikäisenä kadulta vapaana ulkoilevan kissan. Otin sen ja halusin sen meille kotiin...Se ei lähtenytkään enää, kun illalla laskin sen ulos, vaan aamulla istui terassilla edelleen ja tuli sisään. Vanhemmat antoivat pitää sen. Kymmenisen vuotta se eli vielä meillä."
      Kamala kakara.😐 Rikolliset vanhempasi suosivat kissavarkautta. Et taatusti päästänyt kissaa enää koskaan ulos. 
        Omassa kodissaan se olisi elänyt varmasti 25-vuotiaaksi. Pölykeuhkoisena sisäkissana se kitui nippanappa 10-vuotiaaksi.

      Lainaa

    50. Natiivi krokotiili 27.9.2025 22:46
      Tulos: -18 (22 ääntä)
      Tarkkaanottaen kuormaeläin: Mä en ihan rehellisesti ymmärrä näissä ulkokissojen ottajissa, että miksi ne edes haluaa ottaa niitä kisoja? Maalla siinä on joku logiikka sentään (vaikka on kyseenalaista sielläkin), mutta kun näitä on taajamissa ja kaupungeissakin. Siis miksi ihmeessä ottaa eläin, jota ei sitten edes halua pitää kotonaan?
      Mikä on "ulkokissa"? 
        Sisäkissa on koko elämänsä yhdessä pölyisessä kämpässä kituva kissaeläin - vapaasti ulkoileva kissa on eläinrakkaan ihmisen ulkona liikkuva, vahva ja terve kotikissa, jota kotinissanomistajat maalittavat ja haluavat vahingoittaa.
          Ulkokissa = varmaan ilves?  Senkin sisäkissaihmiset tottakai haluaa tappaa sukupuuttoon, kun se häiritsee. 

      Lainaa

    51. Kävelevä varis 27.9.2025 23:11
      Tulos: -15 (21 ääntä)
      Yritteliäs rätti: Kerran itse asiassa näin kun kissa ylitti tietä ja auto ajoi tämän pään yli, kirjaimellisesti pää murskana
      Älä valehtele. Tää tapahtu sun toiveunissas, sinun tekee vaan niin kovasti mieli vahingoittaa ulkona liikkuvia kissoja ja näpäyttää niiden omistajia.
       Tiedän kyllä miten "eläinrakkaita" sisäkissaihmiset ovat.

      Lainaa

    52. Aseeton huonekalu 29.9.2025 22:41
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Kävelevä varis: Mia vaikuttaa trollilta, joka vastustaa kissojen ulkoilua ja tekeytyy hulluksi kissaniseksi ajaakseen omaa agendaansa.
      Mia on paikallinen juoppo joka vauhkoaa joka asiasta.

      Lainaa

    53. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Kävelevä varis: Sellaista eläinlajia kuin "sisäkissa" ei ole olemassa, se on eläinrääkkäystä.  Kissaa on syytä ulkoiluttaa taajaman ulkopuolella vapaana, kaupungissa valjaissa.  Tämä sisäkissanomistajien sitkeä kiukuttelu on ärsyttävää, Suomen järjestyslaki kun on ulkoilevien kissojen puolella.
      Turpa kiinni, idiootti.

      Lainaa

    54. Mikronkestävä ankka 1.10.2025 6:40
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Natiivi krokotiili: Mikä on "ulkokissa"?   Sisäkissa on koko elämänsä yhdessä pölyisessä kämpässä kituva kissaeläin - vapaasti ulkoileva kissa on eläinrakkaan ihmisen ulkona liikkuva, vahva ja terve kotikissa, jota kotinissanomistajat maalittavat ja haluavat vahingoittaa.    Ulkokissa = varmaan ilves?  Senkin sisäkissaihmiset tottakai haluaa tappaa sukupuuttoon, kun se häiritsee. 
      Niin väsynyttä trollausta. Yrittäisitte edes.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: juoma, kissat, kuva, pallini, paskat kissakuvat, työttömät, vapaana