Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Foliohattu kiristää, osa 43

Oletko kuullut, mitä alkuperäiselle auringolle tapahtui?
Foliohattu kiristää, osa 43

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 72 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kuumennettu hyttynen 24.9.2025 23:53
      Tulos: +274 (296 ääntä)
      Eli spermuli kortsussa viel menettelee, mutta välittömästi kun siittiöt koskee naista ni se onkin jo pieni ihmistaimi.

      Lainaa

    2. Rajaamaton sorsa 24.9.2025 23:56
      Tulos: +198 (204 ääntä)
      Aaaargh taas foliootteja 🤯

      Lainaa

    3. Tulos: +155 (161 ääntä)
      Kuulemma taivaankanteen on joskus ammuttu ydinaseellakin, mut ei tullu reikää, onneks. Muutenhan ne vedet sieltä kannen ulkopuolelta ois hukuttanu meiät kaikki.

      Lainaa

    4. Reiätön aprikoosi 25.9.2025 5:01
      Tulos: +96 (120 ääntä)
      Rajaamaton sorsa: Aaaargh taas foliootteja 🤯
      Enemmän surullisia nuo mt-potilaat kuin hauskoja.

      Lainaa

    5. Tulos: +158 (162 ääntä)
      Siis... Ihmiset oikeesti uskoo tällästä soopaa??

      Lainaa

    6. Tulos: +103 (121 ääntä)
      Rajaamaton sorsa: Aaaargh taas foliootteja 🤯
        No en tiedä, nuo omaa biologiaansa tuntemattomat naiset ovat surullisia (koska se on aika kamalaa, jos jälkiehkäisyä ei saa apteekin hyllyltä kuin apteekin hyllyltä, koska seuraavaksi tunari poliitikkokin luulee sen olevan abortifacientti, tai ainakin haluaa miellyttää tunareita kannattajiaan, jotka luulevat. Ei se ole, toimii ihan samalla teorialla kuin tavallinen ehkäisypillerikin, eli estetään koko hedelmöitystapahtuma -siksihän se pitää ottaa niin pian kuin suinkin, se "viimeistään 72 tuntia" on vain "tämän jälkeen ainakin turha toivo" -jos hedelmöitys on jo tapahtunut, niin se on tapahtunut, tabletti ei enää auta. Sanoohan jo järkikin, että jos se olisi aborttilääke, sen voisi ottaa vaikka kolmen viikon kuluttua). 
        Mutta tuo "aurinko tuhottiin ydinasein" on niin järjetön että se on jo hyvä, en ollut ennen kuullutkaan. :)

      Lainaa

    7. Monitoroimaton muovipussi 25.9.2025 6:22
      Tulos: +123 (135 ääntä)
      Välillä fb:n etusivulla on noussut esille näitä "maa on litteä, avaruus on valhe"- kommentteja, ja ensin ajattelin että saako ihmiset oikeasti kiksejä tommosesta trollaamisesta. Sitte kun mennyt katsomaan tämmösen kommentoijan profiilia, niin käynyt hyvin selväksi, että kyllä tässä ihan tosissaan ollaan. Näillä ihmisillä on muuten sama äänioikeus kun muillakin

      Lainaa

    8. Nerokas tomaatti 25.9.2025 6:22
      Tulos: +75 (79 ääntä)
      mun trollitutka taas hälyttää, mutta se antaa usein vääriä hälytyksiä foliohattujutuissa. miten vähän voi tietää asioista jos luulee että jollain niin vähätehoisel ku ydinase sais auringolle tehtyä yhtään mitää tai edes sais sellasen tarpeeks lähelle aurinkoa....

      Lainaa

    9. Kilokalori 25.9.2025 7:04
      Tulos: +66 (72 ääntä)
      Monitoroimaton muovipussi: Välillä fb:n etusivulla on noussut esille näitä "maa on litteä, avaruus on valhe"- kommentteja, ja ensin ajattelin että saako ihmiset oikeasti kiksejä tommosesta trollaamisesta. Sitte kun mennyt katsomaan tämmösen kommentoijan profiilia, niin käynyt hyvin selväksi, että kyllä tässä ihan tosissaan ollaan. Näillä ihmisillä on muuten sama äänioikeus kun muillakin
      Ne onneksi hajoittaa äänensä Kristallipuolueelle, Rajat Kiinni ja VKK:lle ynnä muille hörhelöille, niin eivät pääse mitään merkittävää poliittista ikinä tekemään.
      Valta Kuuluu Krem... KANSALLE tyypit kai on ihan ääneen puhunut tuon litteämaan puolesta.

      Lainaa

    10. Kilokalori 25.9.2025 7:05
      Tulos: +57 (63 ääntä)
      Nerokas tomaatti: mun trollitutka taas hälyttää, mutta se antaa usein vääriä hälytyksiä foliohattujutuissa. miten vähän voi tietää asioista jos luulee että jollain niin vähätehoisel ku ydinase sais auringolle tehtyä yhtään mitää tai edes sais sellasen tarpeeks lähelle aurinkoa....
      Mittasuhteiden ja isojen konseptien käsityskyky ei loista suurena noissa litteämaahan uskovissa...

      Lainaa

    11. Tornipöllö 25.9.2025 7:14
      Tulos: +164 (168 ääntä)
      Jänniä nää salaliittoteoriat kyllä. Eli siis maapallolla on luoja ties kuinka monta eri valtiota, jotka ovat koko ajan eri mieltä milloin mistäkin, mutta jotenkin ne kaikki pääsivät 60-luvulla sopimukseen että ydinpommitetaan aurinko ja kukaan ei sitten hiisku siitä kenellekään? Hyvin jännä.

      Lainaa

    12. Kynätön kenguru 25.9.2025 7:40
      Tulos: +115 (117 ääntä)
      Jos pilvet ei ole aitoja, eikä aurinko ole aito, lähestytään hetkeä, jolloin johtajat viimein myöntävät, että kuu on korvattu juustolla, kuten aina on tiedetty.

      Lainaa

    13. Kypsynyt kivi 25.9.2025 7:56
      Tulos: +16 (24 ääntä)
      Kynätön kenguru: Jos pilvet ei ole aitoja, eikä aurinko ole aito, lähestytään hetkeä, jolloin johtajat viimein myöntävät, että kuu on korvattu juustolla, kuten aina on tiedetty.
      Tähän kuujuttuun mä haluan uskoa. Juusto on hyvää. Tosin kuuhun päästäkseni minun olisi opittava lentämään. Mistä päästään siihen, että jos pitäisi valita, uskallanko lentää, vai uskallanko puhua siitä että aurinko on korvattu jollain valojutulla, niin valitsen jälkimmäisen.

      Lainaa

    14. Tunnekylmä myyrä 25.9.2025 9:06
      Tulos: -48 (64 ääntä)
      Kuumennettu hyttynen: Eli spermuli kortsussa viel menettelee, mutta välittömästi kun siittiöt koskee naista ni se onkin jo pieni ihmistaimi.
      Kaiketi harvoin siellä kortsussa alkaa se vauva kehittymään.

      Lainaa

    15. Kuuluva lihapulla 25.9.2025 9:11
      Tulos: +40 (42 ääntä)
      Rajaamaton sorsa: Aaaargh taas foliootteja 🤯
      Se on se sampo mikä ei lakkaa antamasta. Valitettavasti.

      Lainaa

    16. Rankka vadelma 25.9.2025 9:34
      Tulos: +50 (52 ääntä)
      Kypsynyt kivi: Tähän kuujuttuun mä haluan uskoa. Juusto on hyvää. Tosin kuuhun päästäkseni minun olisi opittava lentämään. Mistä päästään siihen, että jos pitäisi valita, uskallanko lentää, vai uskallanko puhua siitä että aurinko on korvattu jollain valojutulla, niin valitsen jälkimmäisen.
      Jos et opi itse lentämään, niin vältä kuitenkin menemästä mirtsun tutun kyytiin. Se ei vaikuta ihan turvalliselta.

      Lainaa

    17. Tulos: +58 (62 ääntä)
      Monitoroimaton muovipussi: Välillä fb:n etusivulla on noussut esille näitä "maa on litteä, avaruus on valhe"- kommentteja, ja ensin ajattelin että saako ihmiset oikeasti kiksejä tommosesta trollaamisesta. Sitte kun mennyt katsomaan tämmösen kommentoijan profiilia, niin käynyt hyvin selväksi, että kyllä tässä ihan tosissaan ollaan. Näillä ihmisillä on muuten sama äänioikeus kun muillakin
      Yhdet ovat siellä tosissaan, toiset trollaavat lämpimikseen ja fiksuimmat huijaavat rahaa ensimmäiseltä ryhmältä myymällä ties mitä litteän maan karttoja tai kemikaalivanasuodattimia.  Tietenkin iso ongelma näissä poppoissa on sitten Venäjän yms. organisoituneet trollit, joiden pyrkimyksenä on heikentää ihmisten uskoa yhteiskuntaan ja tieteeseen ja siten heikentää länsimaisia valtioita sisältä päin.

      Lainaa

    18. Helppo herukka 25.9.2025 10:15
      Tulos: +90 (98 ääntä)
      Kuumennettu hyttynen: Eli spermuli kortsussa viel menettelee, mutta välittömästi kun siittiöt koskee naista ni se onkin jo pieni ihmistaimi.
      Jotenkin noin se spermauskovaisilla menee.
      Maailma olisi parempi paikka, jos miehetkin oppisivat ehkäisemään ja tajuamaan, että yhtään ei-toivottua raskautta ei alkaisi jos mies ei rutkisi limojaan holtittomasti.
      Ehkä abortinvastustajille vois tarjota tällaista: jos tulee ei-toivottu raskaus, sen aiheuttanut mies kastroidaan. Eipä toistu vahinko

      Lainaa

    19. Taianomainen peruna 25.9.2025 10:17
      Tulos: +45 (53 ääntä)
      Oonko ainoa, joka huolestui Niinan koirasta? Minne lie "turvaan" laitettu.

      Lainaa

    20. Merkittävä haisunäätä 25.9.2025 10:56
      Tulos: +54 (62 ääntä)
      Tunnekylmä myyrä: Kaiketi harvoin siellä kortsussa alkaa se vauva kehittymään.
      Jälkiehkäisy estää _hedelmöitystä_ tapahtumasta, samalla tavalla kuin vaikka e-pilleri. Mutta jos hedelmöitys _on jo_ ehtinyt tapahtua ennen jälkiehkäisyn ottoa, ei jälkiehkäisy tee asialle enää mitään. Sori jo aiemmin kerrotun toisto ja rautalanka.

      Lainaa

    21. Tulos: +54 (72 ääntä)
      Reiätön aprikoosi: Enemmän surullisia nuo mt-potilaat kuin hauskoja.
      Älä stigmatisoi mielenterveyspotilaita. Ongelma noilla foliohatuilla on se että usein ovat ihan omasta tahdostaan sekä mielenterveyshoidon että koulutuksen ulkopuolella.

      Lainaa

    22. Tulos: +53 (57 ääntä)
      Tornipöllö: Jänniä nää salaliittoteoriat kyllä. Eli siis maapallolla on luoja ties kuinka monta eri valtiota, jotka ovat koko ajan eri mieltä milloin mistäkin, mutta jotenkin ne kaikki pääsivät 60-luvulla sopimukseen että ydinpommitetaan aurinko ja kukaan ei sitten hiisku siitä kenellekään? Hyvin jännä.
      Jännä myös siksi, että ihmiskunta voisi lähettää koko ydinasearsenaalinsa kohti aurinkoa ja sillä olisi vaikutusta yhtä paljon kuin papattimatolla maailmansodassa.

      Lainaa

    23. Malisiöösi hiiri 25.9.2025 12:06
      Tulos: +4 (26 ääntä)
      Merkittävä haisunäätä: Jälkiehkäisy estää _hedelmöitystä_ tapahtumasta, samalla tavalla kuin vaikka e-pilleri. Mutta jos hedelmöitys _on jo_ ehtinyt tapahtua ennen jälkiehkäisyn ottoa, ei jälkiehkäisy tee asialle enää mitään. Sori jo aiemmin kerrotun toisto ja rautalanka.
      Apteekissa ei myöskään kerrota, että jälkiehkäisy voi toimia vain tietyssä kohdassa kiertoa. Eikä aina sitä, että sen teho heikkenee jos painaa yli 75 kiloa (kuten kaiketi useimpien hormonaalisten ehkäisykeinojen yleensäkin).

      Lainaa

    24. Punerva laama 25.9.2025 12:26
      Tulos: +21 (37 ääntä)
      Toj Karin: Älä stigmatisoi mielenterveyspotilaita. Ongelma noilla foliohatuilla on se että usein ovat ihan omasta tahdostaan sekä mielenterveyshoidon että koulutuksen ulkopuolella.
      Se ei tee heistä vähemmän mielenterveyspotilaita. Eikä se, että jokainen foliohattu on mielenterveyspotilas, tarkoita sitä, että jokainen mielenterveyspotilas on foliohattu. Ei stigmoja täällä.

      Lainaa

    25. Itseasiassa 25.9.2025 13:26
      Tulos: +37 (43 ääntä)
      kivi:   No en tiedä, nuo omaa biologiaansa tuntemattomat naiset ovat surullisia (koska se on aika kamalaa, jos jälkiehkäisyä ei saa apteekin hyllyltä kuin apteekin hyllyltä, koska seuraavaksi tunari poliitikkokin luulee sen olevan abortifacientti, tai ainakin haluaa miellyttää tunareita kannattajiaan, jotka luulevat. Ei se [...]
      Näiltä abortin kauhistelijoikya luin taannoin mielipiteen, että hedelmöityshoidot ovat syntiä, koska osa niistä hedelmöitetyistä munasoluista tuhotaan. Siis IVF:ssä naiselta kerätään munasoluja ja miehen spermalla hedelmöitetään niitä ja jotka lähtevät jakautumaan, voidaan siirtää kohtuun, jossa ne EHKÄ lähtevät itämään. Ja julkisella hoidoissa saa joko 3 istutusta tai 2 elävää lasta, sen jälkeen hoidot loppuvat. Kuulostaa jo todella kaukaa haetulta, että alkio, joka ei pysty itsekseen jatkamaan elämää, pitäisi jo luokitella ihmiseksi. Ja hirveää, jos joku jättää hedelmöityshoidot väliin tällaisen ajattelun vuoksi. Kai niitä käyttämättä jääneitä alkiota sitten vain pitäisi siirrellä random naisille, jotta kukaan ei sorru syntiin tämän vuoksi.

      Lainaa

    26. Hyppelevä sitruuna 25.9.2025 15:34
      Tulos: -7 (15 ääntä)
      Niina sai mitä halusi. Jutut meni tuollaseks kun eka trollipostaus meni feissarimokiiin ja pyrkii tänne uusilla jutuilla. En jaksa jos seuraavissa mokissa on se ylipapitarhuudatus...

      Lainaa

    27. Salaista koodia murtava kotka 25.9.2025 15:35
      Tulos: -15 (33 ääntä)
      Kuumennettu hyttynen: Eli spermuli kortsussa viel menettelee, mutta välittömästi kun siittiöt koskee naista ni se onkin jo pieni ihmistaimi.
      Ei enää onnellisia loppuja thaihieronnassa kun väkisilläkin ne roiskeet osuu hierojanaiseen 😲

      Lainaa

    28. Haalea gaselli 25.9.2025 15:36
      Tulos: +24 (30 ääntä)
      Ronde: Jännä myös siksi, että ihmiskunta voisi lähettää koko ydinasearsenaalinsa kohti aurinkoa ja sillä olisi vaikutusta yhtä paljon kuin papattimatolla maailmansodassa.
      Hyvä idea ampua kaikki nuket helvettiin tältä pallolta.

      Lainaa

    29. Etuoikeutettu orja 25.9.2025 16:20
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      Kilokalori: Ne onneksi hajoittaa äänensä Kristallipuolueelle, Rajat Kiinni ja VKK:lle ynnä muille hörhelöille, niin eivät pääse mitään merkittävää poliittista ikinä tekemään. Valta Kuuluu Krem... KANSALLE tyypit kai on ihan ääneen puhunut tuon litteämaan puolesta.
      Älä sano, Trump ja Musk vähän kaataa vaalikassaan niin alkaa edustusasemat aueta

      Lainaa

    30. Tulos: +19 (31 ääntä)
      Itseasiassa: Näiltä abortin kauhistelijoikya luin taannoin mielipiteen, että hedelmöityshoidot ovat syntiä, koska osa niistä hedelmöitetyistä munasoluista tuhotaan. Siis IVF:ssä naiselta kerätään munasoluja ja miehen spermalla hedelmöitetään niitä ja jotka lähtevät jakautumaan, voidaan siirtää kohtuun, jossa ne EHKÄ lähtevät [...]
        _Mikään_ alkio ei pysty itsekseen jatkamaan elämää, siihen tarvitaan jonkun keho tankiksi. :) Siksi kai mahdollisuutta turvalliseen aborttiin pidetään ihmisoikeutena -kun täysikasvuinen ihminen ei kuitenkaan ole mikään kävelevä tankki. Toki harva meistä pitää aborttia toivottavana -pidetään ristiäisiä, syntymäpäiviä, sukupuolenpaljastusjuhlia ja vaikka mitä, mutta onko kukaan koskaan missään viettänyt aborttipäivää kakuin ja  ilmapalloin? En itsekään haluaisi aborttia ja katson olevani onnekas kun olen siltä säästynyt -yritettiin kymmenen vuotta, ei natsannut, lopulta natsasi, jos olisi mennyt kesken, tai vielä pahempaa, lääkärihenkilö olisi ilmoittanut että "tämä pitää poistaa, jos ei, se tappaa sinutkin" olisi ketuttanut aivan uudella tasolla. Mutta silti, ihmisen maailmaan saattaminen on veristä puuhaa jossa sattuu ja tapahtuu, ei siinä jeesustelu auta, ellei satu olemaan Neitsyt Maria.

      Lainaa

    31. Arvonen norppa 25.9.2025 18:33
      Tulos: -58 (78 ääntä)
      Jos on sopiva mies ja suhde vakaalla pohjalla, niin antakaa lasten tulla. Huomaatte, että elämänne on täydempää.

      Lainaa

    32. Tulos: -29 (61 ääntä)
      Arvonen norppa: Jos on sopiva mies ja suhde vakaalla pohjalla, niin antakaa lasten tulla. Huomaatte, että elämänne on täydempää.
      Eikä ole. Lapset ovat syöpä.

      Lainaa

    33. Kaiteeton leopardi 25.9.2025 20:10
      Tulos: +43 (61 ääntä)
      Arvonen norppa: Jos on sopiva mies ja suhde vakaalla pohjalla, niin antakaa lasten tulla. Huomaatte, että elämänne on täydempää.
      Sopiva mies ja erittäin hyvä suhde. Mies olisi hieno isä. 
      Emme vain halua lapsia. Ehkäisykeinona on muuten "varmat päivät", joten ei lapsikaan ilmeisesti halua meille. 😊
      Säälitkö kovastikin heitä, jotka lapsia haluavat, mutta eivät saa? Kääntelet veistä haavassa kertoen, miten elämä lasten kanssa on täydempää ja vain vanhempana voi kokea aitoa rakkautta? Vai sanotko näin vain niille, jotka eivät halua lapsia?

      Lainaa

    34. Metsästetty papaija 25.9.2025 21:13
      Tulos: +11 (27 ääntä)
      Käyttääkö joku Suomessa vieläkin ehkäisymenetelmänä "varmoja päiviä"? Ja miten ihmiset ei reagoi kun "vahinkoja" sattuu? Huoh... 🙄

      Lainaa

    35. Heilahteleva kivi 25.9.2025 21:19
      Tulos: +31 (35 ääntä)
      Se mainos oli hauska! Lapsi sai raivarit ruokakaupassa ja isä nolona. Teksti: olisit käyttänyt kondomia. Oli joskus 2012 tv:ssa.

      Lainaa

    36. Mauton ahven 25.9.2025 21:24
      Tulos: +5 (33 ääntä)
      Monitoroimaton muovipussi: Välillä fb:n etusivulla on noussut esille näitä "maa on litteä, avaruus on valhe"- kommentteja, ja ensin ajattelin että saako ihmiset oikeasti kiksejä tommosesta trollaamisesta. Sitte kun mennyt katsomaan tämmösen kommentoijan profiilia, niin käynyt hyvin selväksi, että kyllä tässä ihan tosissaan ollaan. Näillä ihmisillä on muuten sama äänioikeus kun muillakin
      Minä nyt vielä kerran nillitän ja tosikoin tästä äänioikeuskommentista. Totta helvetissä heillä on ja todellakin pitääkin olla. Toivottavasti tätä viljelevät eivät tosiaan halua poistaa ihmisiltä kansalaisoikeuksia sairauden, mielipiteen tai oikeastaan minkään muunkaan perusteella.

      Lainaa

    37. Mauton ahven 25.9.2025 21:26
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Nerokas tomaatti: mun trollitutka taas hälyttää, mutta se antaa usein vääriä hälytyksiä foliohattujutuissa. miten vähän voi tietää asioista jos luulee että jollain niin vähätehoisel ku ydinase sais auringolle tehtyä yhtään mitää tai edes sais sellasen tarpeeks lähelle aurinkoa....
      No siis jos kuvittelee auringon sijaitsevan paikassa nimeltä taivaankansi, niin ei siinä varmaan maailmankuva kovin monelta muultakaan osin vastaa tieteellisiä tai terveen järjen mukaisia käsityksiä asioista.

      Lainaa

    38. Kaiteeton leopardi 25.9.2025 22:30
      Tulos: +20 (34 ääntä)
      Metsästetty papaija: Käyttääkö joku Suomessa vieläkin ehkäisymenetelmänä "varmoja päiviä"? Ja miten ihmiset ei reagoi kun "vahinkoja" sattuu? Huoh... 🙄
      No toiset osaa, toiset ei. Munasolu irtoaa kerran kierrossa ja se voi hedelmöittyä noin 24 tunnin ajan. Omassa kierrossani se tekee niin, että olen hedelmällinen noin 4 % ajasta. Tähän toki siittiöiden elämisen varoaika ja kondomeja voi käyttää. Seksi ei tietystikään ole sama asia kuin yhdyntä, saati ejakulointi emättimeen. 
      Tietysti olen ollut ilman hormoniehkäisyä vasta 17 vuotta, joten mitäpä minä omasta kierrostani ja kehostani tietäisin. Hölmö nainen.

      Lainaa

    39. Kaiteeton leopardi 25.9.2025 22:33
      Tulos: +12 (30 ääntä)
      Kaiteeton leopardi: No toiset osaa, toiset ei. Munasolu irtoaa kerran kierrossa ja se voi hedelmöittyä noin 24 tunnin ajan. Omassa kierrossani se tekee niin, että olen hedelmällinen noin 4 % ajasta. Tähän toki siittiöiden elämisen varoaika ja kondomeja voi käyttää. Seksi ei tietystikään ole sama asia kuin yhdyntä, saati ejakulointi [...]
      Ja en missään nimessä sano menetelmää varmoiksi päiviksi, mitta tulipahan nyt mainittua mokan sanojen takia. Täysin varmoja päiviä ei teoriassa ole, koska munasoluja voi irrota useampi. Käytännössä, kun ovulaation on todennut - menetelmiä on lukuisia - voi olla oman kehon tuntiessaan hyvinkin varma.
      Miinusta tulee tuttuun tapaan, mutta ei se minua haittaa. En olisi tutustunut asiaan, ellen olisi itse lukenut toisten kokemuksista.

      Lainaa

    40. Sankaritarinoista tuttu preeriasusi 25.9.2025 23:57
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Mauton ahven: No siis jos kuvittelee auringon sijaitsevan paikassa nimeltä taivaankansi, niin ei siinä varmaan maailmankuva kovin monelta muultakaan osin vastaa tieteellisiä tai terveen järjen mukaisia käsityksiä asioista.
      Sahurikin sanoi että taivaanisä säätää sään 😆

      Lainaa

    41. Tulos: -3 (29 ääntä)
      Kaiteeton leopardi: No toiset osaa, toiset ei. Munasolu irtoaa kerran kierrossa ja se voi hedelmöittyä noin 24 tunnin ajan. Omassa kierrossani se tekee niin, että olen hedelmällinen noin 4 % ajasta. Tähän toki siittiöiden elämisen varoaika ja kondomeja voi käyttää. Seksi ei tietystikään ole sama asia kuin yhdyntä, saati ejakulointi [...]
      - Ehkäisykeinona meillä on varmat päivät
      - Toiset osaa, toiset ei. Ja kondomeja voi käyttää
      Huoh, kondomi on ehkäisykeino, että ei toi oikein nyt onnistunu sulta perustelluksi tavaksi osata hyödyntää kehontuntemustaan _ainoana_ ehkäisykeinona.

      Lainaa

    42. Tulos: -7 (31 ääntä)
      Hirvee messuaminen, kuinka kyllä minä nyt oman kehoni tiedän ja osaan tämän, hyvin toimii varmat päivät ainoana ehkäisykeinona ja uhriudunkin vielä, kun joku syyttelee kuinka tyhmää ja epäluotettavaa se muka on - mutta kuitenkin rullataan se kortsu, jolla ehkäistään. Niinku... ihan oikeesti nyt.

      Lainaa

    43. Tulos: +31 (33 ääntä)
      Alkoi naurattaa tuo aurinkojuttu. Siis että maapallolla kuitenkin tehdään kaikennäköisiä viritelmiä, että tuotettaisiin energiaa perustarpeisiin, niin miettikää miten paljon energiaa vaatisi tuollainen keinotekoinen kupu maapallon ympärillä jossa olisi keinotekoinen aurinko ja joka tuottaisi keinotekoisesti kaikki sääilmiöt, myös lämpötilat. 😳 Ja sitten me käytettäisiin sitä hirveästi energiaa kuluttavaa keinotekoista aurinkoa ja tuulta tuottaaksemme uutta energiaa voidaksemme toteuttaa arkipäiväisiä asioita. Mut mistähän hemmetistä sit alun alkaen kaikki se kuvun ylläpitämiseen tarvittava energia saataisiin, jos alkuperäinen aurinkokin olisi jo sammutettu? Puhumattakaan siitä, et miten meidän maapallo kupuineen päivineen ei olis jo syväjäässä. Toisaalta, ihan sama se kai mitä tässä yrittää järkeillä, kyllä foliohattuilijoilla on kaikkeen joku selitys. Järkevä tai ei, mutta selitys löytyy. 🤷🏻‍♀️

      Lainaa

    44. Kaiteeton leopardi 26.9.2025 7:25
      Tulos: +9 (21 ääntä)
      Akrasia: - Ehkäisykeinona meillä on varmat päivät - Toiset osaa, toiset ei. Ja kondomeja voi käyttää Huoh, kondomi on ehkäisykeino, että ei toi oikein nyt onnistunu sulta perustelluksi tavaksi osata hyödyntää kehontuntemustaan _ainoana_ ehkäisykeinona.
      Akrasia: Hirvee messuaminen, kuinka kyllä minä nyt oman kehoni tiedän ja osaan tämän, hyvin toimii varmat päivät ainoana ehkäisykeinona ja uhriudunkin vielä, kun joku syyttelee kuinka tyhmää ja epäluotettavaa se muka on - mutta kuitenkin rullataan se kortsu, jolla ehkäistään. Niinku... ihan oikeesti nyt.
      En mä missään väittänytkään, että se onlisi ainoa. Tarkkuutta sinnekin.
      Toisaalta nuo eivät ole toisiaan poissulkevia. Hedelmällisiä päivinä ei spermaa päästetä sisään, onko sillä keinolla varsinaisesti väliä, mielestäni ei. Voi pidättäytyä seksistä kokonaan ja koskea toiseen ainoastaan tikulla, tai voi laittaa väliin kumin.
      "Messusin" etukäteen, kun kokemuksesta tiedän nämä vastaukset. 

      Lainaa

    45. Lemuava konna 26.9.2025 15:17
      Tulos: -4 (14 ääntä)
      Salaista koodia murtava kotka: Ei enää onnellisia loppuja thaihieronnassa kun väkisilläkin ne roiskeet osuu hierojanaiseen 😲
      Thaihierojakin on käsityöläisammatti 😁

      Lainaa

    46. Vahinkoja nolla 26.9.2025 15:22
      Tulos: +3 (13 ääntä)
      Helppo herukka: Jotenkin noin se spermauskovaisilla menee.Maailma olisi parempi paikka, jos miehetkin oppisivat ehkäisemään ja tajuamaan, että yhtään ei-toivottua raskautta ei alkaisi jos mies ei rutkisi limojaan holtittomasti. Ehkä abortinvastustajille vois tarjota tällaista: jos tulee ei-toivottu raskaus, sen aiheuttanut mies kastroidaan. Eipä toistu vahinko
      Penteleen spermauskovaiset! Montakohan ämpärillistä sitä on elämänsä aikana hakannut hanskaan eikä siitä ole tullut yhtään ei-toivottua raskautta. Eikä edes ihmistaimia.

      Lainaa

    47. Raaka action figuuri 26.9.2025 15:33
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Haalea gaselli: Hyvä idea ampua kaikki nuket helvettiin tältä pallolta.
      Kyllä nuket, nukketalot, action figuurit ja keräilynuket ja -figuurit ovat ihan hyvä harrastus ja lelu lapsille, ei niitä kannat ampua... :D

      Lainaa

    48. Nurja jyrsijä 26.9.2025 17:43
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Dikki: Kuulemma taivaankanteen on joskus ammuttu ydinaseellakin, mut ei tullu reikää, onneks. Muutenhan ne vedet sieltä kannen ulkopuolelta ois hukuttanu meiät kaikki.
      Ne vedet sieltä taivaankannen päältä tuli alas kuulemma silloin kun oli vedenpaisumus, eli ei enää mitään hätää

      Lainaa

    49. Kuivattu tuhatjalkainen 26.9.2025 19:22
      Tulos: -2 (18 ääntä)
      Kaiteeton leopardi: Sopiva mies ja erittäin hyvä suhde. Mies olisi hieno isä.  Emme vain halua lapsia. Ehkäisykeinona on muuten "varmat päivät", joten ei lapsikaan ilmeisesti halua meille. 😊 Säälitkö kovastikin heitä, jotka lapsia haluavat, mutta eivät saa? Kääntelet veistä haavassa kertoen, miten elämä lasten kanssa on täydempää ja [...]
      Et ole oikea henkilö kysymään tuota. Olen juuri sellainen ihminen, joka on lapseton vastoin tahtoaan.

      Lainaa

    50. Kuivattu tuhatjalkainen 26.9.2025 19:23
      Tulos: +3 (23 ääntä)
      Rankaisija: Eikä ole. Lapset ovat syöpä.
      Eivät ole. Miten voi olla noin pihalla elämästä?

      Lainaa

    51. Tulos: -9 (15 ääntä)
      Mauton ahven: Minä nyt vielä kerran nillitän ja tosikoin tästä äänioikeuskommentista. Totta helvetissä heillä on ja todellakin pitääkin olla. Toivottavasti tätä viljelevät eivät tosiaan halua poistaa ihmisiltä kansalaisoikeuksia sairauden, mielipiteen tai oikeastaan minkään muunkaan perusteella.
      Kuvittele, että olet autokuskina ja kyydissä oleva tuskailee, kun sivutieltä vilkkaalle päätielle pääsemistä täytyy odottaa pitkään. Tulkitsetko hänen kehottavan sinua kiilaamaan liikenteen sekaan laista ja turvallisuudesta välittämättä?

      Lainaa

    52. Ehtymätön manaatti 26.9.2025 20:01
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Merkittävä haisunäätä: Jälkiehkäisy estää _hedelmöitystä_ tapahtumasta, samalla tavalla kuin vaikka e-pilleri. Mutta jos hedelmöitys _on jo_ ehtinyt tapahtua ennen jälkiehkäisyn ottoa, ei jälkiehkäisy tee asialle enää mitään. Sori jo aiemmin kerrotun toisto ja rautalanka.
      Niin tai jälkiehkäisy estää ovulaation eli munasolun irtoamisen. Jos munasolu on jo irronnut ennen jälkiehkäisyn ottamista, on raskaus mahdollinen.

      Lainaa

    53. Ehtymätön manaatti 26.9.2025 20:05
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      Kaiteeton leopardi: No toiset osaa, toiset ei. Munasolu irtoaa kerran kierrossa ja se voi hedelmöittyä noin 24 tunnin ajan. Omassa kierrossani se tekee niin, että olen hedelmällinen noin 4 % ajasta. Tähän toki siittiöiden elämisen varoaika ja kondomeja voi käyttää. Seksi ei tietystikään ole sama asia kuin yhdyntä, saati ejakulointi [...]
      Siittiösolut voivat elää naisen sisällä korkeintaan viisi päivää. Eli se hedelmällinen aika on noin viisi päivää ennen ovulaatiota ja päivä ovulaation jälkeen. Se on jo noin 20 % kuukaudesta.

      Lainaa

    54. Mauton ahven 27.9.2025 0:40
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      Tane: Kuvittele, että olet autokuskina ja kyydissä oleva tuskailee, kun sivutieltä vilkkaalle päätielle pääsemistä täytyy odottaa pitkään. Tulkitsetko hänen kehottavan sinua kiilaamaan liikenteen sekaan laista ja turvallisuudesta välittämättä?
      En ollenkaan ymmärrä kuvittelutehtävän tarkoitusta. Voisitko sanoa suoremmin sanoin sen, mitä halut sanoa?

      Lainaa

    55. Evätön riesa 27.9.2025 3:37
      Tulos: +1 (17 ääntä)
      Jotta "varmat päivät" toimii, nimenomaan pitää tuntea kehonsa. Se, että ne ei toimi, johtuu siitä että ei tunne kehoansa. Siihen ei riitä omat tuntemukset. Itse mittaan lämpötilani (niinsanottu bbt eli body basal temperature) ja teen ovulaatiotestejä. Kierto ja ovulaatio heittelee, mutta kehon lämpötilan perusteella näkee aina koska alkaa hedelmälliset päivät ja ovulaatiotestien perusteella näkee koska on ovishuippu. Lämpötilan mittaaminen varmistaa koska se ovulaatio oli ja on turvallista taas jatkaa ilman ehkäisyä. Minulla peruslämpö on +36,4'C. Kierrosta riippuen noin 5-6 päivää ennen ovulaatiota lämpötila tippuu +36,0'C:n ja kun ovulaatio on ohi, lämpötila nousee 37,2'C:n nurkille ja pysyy siellä, kunnes romahtaa juuri ennen kuukautisa takaisin +36,5'C:n nurkille. Nimimerkillä 25 vuotta varmoilla päivillä menty eikä yhtäkään lasta. Toki tämä sama tekniikka toimii myös raskautumiseen, jos haluaa tietää koska on oikeasti ne hedelmälliset päivät.

      Lainaa

    56. Siirrettävä persikka 27.9.2025 6:32
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      Evätön riesa: Jotta "varmat päivät" toimii, nimenomaan pitää tuntea kehonsa. Se, että ne ei toimi, johtuu siitä että ei tunne kehoansa. Siihen ei riitä omat tuntemukset. Itse mittaan lämpötilani (niinsanottu bbt eli body basal temperature) ja teen ovulaatiotestejä. Kierto ja ovulaatio heittelee, mutta kehon lämpötilan perusteella [...]
      Itse pitäisin luotettavana aineistona vain sellaisia tutkimuskohteita, joilla on kokemusta sekä lapsen saamisesta, että onnistuneesta ehkäisystä tuolla menetelmällä. Voihan olla, että ovuloit kyllä, mutta et vain raskaudu jostain syystä. 
      Mutta kyllä tuolla menetelmällä varmaan voi pärjätä. Sitä vain suosittelisin sellaiseen tilanteeseen, jossa lapsi ei ole katastrofi, ja se pidetään, ja hoidetaan parhaimmalla mahdollisella tavalla. 

      Lainaa

    57. Kilokalori 27.9.2025 7:15
      Tulos: -5 (27 ääntä)
      Siirrettävä persikka: Itse pitäisin luotettavana aineistona vain sellaisia tutkimuskohteita, joilla on kokemusta sekä lapsen saamisesta, että onnistuneesta ehkäisystä tuolla menetelmällä. Voihan olla, että ovuloit kyllä, mutta et vain raskaudu jostain syystä.  Mutta kyllä tuolla menetelmällä varmaan voi pärjätä. Sitä vain suosittelisin [...]
      Tulihan se sieltä, kun ei mitään muuta enää keksitä varmojen päivien käyttäjän haukkumiseksi niin lopuksi vihjataan ettette varmaan saisi lapsia muutenkaan.
      Akrasialle, tietenkin sitä kortsua käytetään niinä päivinä kun olisi riski tulla raskaaksi. Kun ne päivät on ensin tunnistettu. Ne päivät kun on myös samalla ne päivät kun eniten panettaa.
      Maailmalla tuo on todella yleinen metodi, iso osa maailman ihmisistä ei saa käyttää kortsuja tai pillereitä uskontonsa takia. Jopa Apple watch kertoo nykyisin kierron aamulämpötilan ja laskee ovulaation todennäköisen ajankohdan, jos sille kertoo kierrosta tietoa. Juurikin tämän asian takia.
      Ei ole hankala mitata ja tarkkailla kiertoaan itse joka aamu. Se, ettet sinä ja partnerisi siihen kykene esim. alkoholismin ja huolettoman elämäntyylin takia, ei tarkoita ettei muut tarkat ihmiset siihen pystyisi.

      Lainaa

    58. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Miten Mirtsu kuvittelee että aurinko pystyttäisiin sammuttamaan ydinaseilla? Aurinko itse on valtava ydinräjähdys joka on jatkunut jo miljoonia vuosia. Auringon koko ja energia on niin valtava että vaikka kaikki maapallon ydinaseet lähetettäisiin sinne yhtäaikaa vaikutus olisi korkeintaan samaa luokkaa kuin tiputtaisi yhden vesipisaran valtamereen.

      Lainaa

    59. Sukkahousuton karpalo 27.9.2025 14:29
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Taianomainen peruna: Oonko ainoa, joka huolestui Niinan koirasta? Minne lie "turvaan" laitettu.
      Et ole ainoa. Mihin lie pakastimeen tungettu avaruusmatkaamaan :(

      Lainaa

    60. Homeopaatti 27.9.2025 15:48
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      foo: Auringon koko ja energia on niin valtava että vaikka kaikki maapallon ydinaseet lähetettäisiin sinne yhtäaikaa vaikutus olisi korkeintaan samaa luokkaa kuin tiputtaisi yhden vesipisaran valtamereen
      Varovasti sen vesipisaran kanssa.

      Lainaa

    61. Taskuton alokas 27.9.2025 15:51
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Ace: Alkoi naurattaa tuo aurinkojuttu. Siis että maapallolla kuitenkin tehdään kaikennäköisiä viritelmiä, että tuotettaisiin energiaa perustarpeisiin, niin miettikää miten paljon energiaa vaatisi tuollainen keinotekoinen kupu maapallon ympärillä jossa olisi keinotekoinen aurinko ja joka tuottaisi [...]
      Jep, aurinko on 330 000 kertaa isompi kuin tämä jäteplaneetta. Ja sit Sagittiraus A*  star vain 4 miljoonaa kertaa isompi kuin meidän ilopilleri! 
      Taidanpa mennä syömään jotain jota moi molemmat mahdollisti!
      (Ja *minun* tietämyksini mukaan pitää paikkansa: "meistä jokainen on tähti!")

      Lainaa

    62. Mauton ahven 27.9.2025 16:25
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Niin siis se tehokkain atomiase, jonka me osaamme tehdä, on vetypommi. Siinä se lämmön tuottava reaktio on täsmälleen sama - vedyn fuusioituminen heliumiksi - joka tapahtuu auringossa koko ajan monta kertaluokkaa suuremmassa määrässä. Suunnilleen kaikki auringon valo ja lämpö, jota me näemme ja koemme, on tämän samanlaisen reaktion tuotosta.

      Lainaa

    63. Tulos: 0 (10 ääntä)
      Mauton ahven: En ollenkaan ymmärrä kuvittelutehtävän tarkoitusta. Voisitko sanoa suoremmin sanoin sen, mitä halut sanoa?
      Jos kyydittäväsi harmittelee, että aikaa menee, kun kaikkia päätiellä ajavia autoja pitää väistää, hän tuskin tarkoittaa sillä sitä, että sinun pitäisi ajan säästämiseksi tehdä jotakin laitonta ja vaarallista.
      Jos Monitoroimaton muovipussi harmittelee, että jollakulla sekopäällä on äänioikeus, hän tuskin tarkoittaa, että kyseiseltä henkilöltä ja muilta hänen kaltaisiltaan pitäisi evätä äänioikeus, koska kuka tahansa täysjärkinen ymmärtää, ettei niin voi tehdä aiheuttamatta paljon suurempaa vahinkoa kuin huonoin perustein annetut äänet.
      Pointtini oli, että pienempää pahaa voi harmitella toivomatta suurempaa pahaa tilalle.

      Lainaa

    64. Konsonoiva alligaattori 27.9.2025 21:08
      Tulos: +10 (18 ääntä)
      Evätön riesa: Jotta "varmat päivät" toimii, nimenomaan pitää tuntea kehonsa. -- Itse mittaan lämpötilani (niinsanottu bbt eli body basal temperature) ja teen ovulaatiotestejä...
      En halua mitenkään mollata, mutta eikö ihan mikä tahansa ehkäisymuoto olisi paljon helpompi kuin noin tarkka lämmönmittaus ja testien tekeminen?

      Lainaa

    65. Tuhti jänis 28.9.2025 0:19
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Taskuton alokas: (Ja *minun* tietämyksini mukaan pitää paikkansa: "meistä jokainen on tähti!")
      Toiset vaan loistaa paremmin. Ja joillakin polla säteilee enimmäkseen vain haitallista energiaa.

      Lainaa

    66. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Mauton ahven: Minä nyt vielä kerran nillitän ja tosikoin tästä äänioikeuskommentista. Totta helvetissä heillä on ja todellakin pitääkin olla. Toivottavasti tätä viljelevät eivät tosiaan halua poistaa ihmisiltä kansalaisoikeuksia sairauden, mielipiteen tai oikeastaan minkään muunkaan perusteella.
      Tyhmyyden perusteella ois kyllä ihan paikallaan poistaa äänioikeus.

      Lainaa

    67. Kaiteeton leopardi 30.9.2025 6:52
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      Konsonoiva alligaattori: En halua mitenkään mollata, mutta eikö ihan mikä tahansa ehkäisymuoto olisi paljon helpompi kuin noin tarkka lämmönmittaus ja testien tekeminen?
      No olisihan sekin helpompaa poistaa hampaansa kuin joka päivä harjata ja langata niitä? Kaikki muut "helpommat" muodot ovat jollain tavalla kehoon vaikuttavia, siksi en itse niitä halua. En myöskään sterilisaatiota, eikä myöskään puolisoni. Jostain syystä tämä oikeus omaan kehoon on kovin väheksytty.

      Lainaa

    68. Kaiteeton leopardi 30.9.2025 6:54
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Ehtymätön manaatti: Siittiösolut voivat elää naisen sisällä korkeintaan viisi päivää. Eli se hedelmällinen aika on noin viisi päivää ennen ovulaatiota ja päivä ovulaation jälkeen. Se on jo noin 20 % kuukaudesta.
      Sanoinkin, että lisäksi niiden varoaika. Se siittiöiden määrä sisuksissa vaan on aika pieni, jos sinne ei laukea laisinkaan. Kaikki seksi ei ole yhdyntää ja kaikki yhdyntä ei pääty sisään laukeamiseen.
      Siittiöiden elämisestä on myös todella huonosti tutkittua tietoa. Naisen keho ei ole niille mitenkään optimaalinen elinpaikka. Uskon myös, että puolin ja toisin tässä on yksilöllisiä eroja.

      Lainaa

    69. Hiomaton alokas 30.9.2025 20:50
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Hyppelevä sitruuna: Niina sai mitä halusi. Jutut meni tuollaseks kun eka trollipostaus meni feissarimokiiin ja pyrkii tänne uusilla jutuilla. En jaksa jos seuraavissa mokissa on se ylipapitarhuudatus...
      Voi olla trollia, mutta kokemusasiantuntijana epäilen, että voi olla myös psykoosissa.

      Lainaa

    70. Järkipuoli kettu 1.10.2025 7:35
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Mauton ahven: Minä nyt vielä kerran nillitän ja tosikoin tästä äänioikeuskommentista. Totta helvetissä heillä on ja todellakin pitääkin olla. Toivottavasti tätä viljelevät eivät tosiaan halua poistaa ihmisiltä kansalaisoikeuksia sairauden, mielipiteen tai oikeastaan minkään muunkaan perusteella.
      No jaa a.. Mielipiteiden tai sairauksien takia ei sais äänioikeutta kyllä poistaa, mutta kyllä tommoset mielipiteet ja kommentit kertoo sen verran ihmisen älykkyydestä, että passittaisin ÄO-testeihin, ja jos sieltä tulee vaikka 90, merkkais se sun äänestä pois vaikka -10%, 80-> -20% jne. Eihän tää nyt oikeasti olis edes toteutettavissa, mutta kyllä mua ainakin mietityttää että tommosen ihmisen ääni voi suoraan kumota sun äänes.

      Lainaa

    71. Kellertävä appelsiini 2.10.2025 13:32
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Tollaset Mirtsut on lähinnä raivostuttavia pellejä. :oD

      Lainaa

    72. Aukia peura 6.10.2025 15:39
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Oikea todistus sille että maa ei ole litteä on se, että jos se olisi litteä, kissat olisi pudottanut kaiken reunan yli jo pari tuhatta vuotta sitten.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: 60-luku, apteekki, aurinko, jälkiehkäisy, kemikaalivanat, kuvata, luonnollinen, lääke, lääkkeet, salaliittoteoriat, sammutettu