Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Koiranomistajat, osa 62

Koira oli päästä liian lähelle merta. Sitten tapahtui ihme.
Koiranomistajat, osa 62

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 101 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +403 (431 ääntä)
      Hyi. Olisi nyt Anttila edes puhunut taka- ja etupyllystä "pebun" ja "piban" sijaan.

      Lainaa

    2. Huvittava vuohi 8.2.2024 0:18
      Tulos: +338 (400 ääntä)
      Se joka käyttää tuollaista fonttia pitäisi tunkea lihamyllyyn ja syöttää koirille.

      Lainaa

    3. Hoitamaton mango 8.2.2024 0:23
      Tulos: +198 (206 ääntä)
      Onpas siinä hitokseen iso porauslautta kun merellekin 217 km matkaa. Käytännössä siis saari ja lautta kuivalla maalla? 🙄

      Lainaa

    4. Kopea kobra 8.2.2024 0:25
      Tulos: +120 (164 ääntä)
      Eka mokassa pahin moka juurikin tuo fontti. Makuja on monia mutta joku roti jos se tänne laitetaan ja pitäisi olla kiva lukea näitä. Kuvankaappaajan asetuksistahan tuo tulee.

      Lainaa

    5. Pakkattu soturi 8.2.2024 0:41
      Tulos: +57 (67 ääntä)
      Hoitamaton mango: Onpas siinä hitokseen iso porauslautta kun merellekin 217 km matkaa. Käytännössä siis saari ja lautta kuivalla maalla? 🙄
      Jospa tämä tapahtui Araljärvellä (eng. Aral sea)

      Lainaa

    6. Košer krokotiili 8.2.2024 0:51
      Tulos: +123 (137 ääntä)
      Heippalapun kysymykseen pitäisi vastata että "Se on kakka".

      Lainaa

    7. Tulos: +96 (194 ääntä)
      Kauppaan ostamaan spraymaalipurkkeja ja tienpientareita pitkin koirankakkaa etsimään. Miettikää, joillain ihmisillä on niin onneton elämä. ____ Kielletään koko viimeinen moka.

      Lainaa

    8. Sähköpostiton persoona 8.2.2024 2:37
      Tulos: +16 (154 ääntä)
      Akrasia: Kauppaan ostamaan spraymaalipurkkeja ja tienpientareita pitkin koirankakkaa etsimään. Miettikää, joillain ihmisillä on niin onneton elämä. ____ Kielletään koko viimeinen moka.
      Ja mietitäänpä, kumpi on pahempi ympäristöhaitta. Maalikemikaalit, jotka huuhtoutuvat maahan ja vesistöihin lumien sulaessa vai koirankakka, joka maatuu luonnollisesti n. parissa viikossa kunhan lumet sulavat.

      Lainaa

    9. Tornipöllö 8.2.2024 4:16
      Tulos: +245 (249 ääntä)
      Siis ymmärsinkö oikein, että Anttila tutkii lenkin jälkeen koiransa pimpin (tai ainakin oletan, että siihen "pibulla" viitataan) pissajäämien varalta? Perskarvojen tarkistamisen nyt vielä jotenkin ymmärrän, sillä pitkäkarvaisella koiralla voi hyvinkin jäädä niihin kakkaa, etenkin jos on maha vähän löysällä, mutta tuo "pibun" sorkkiminen lähinnä hämmentää.

      Lainaa

    10. Liittoutumaton pussieläin 8.2.2024 4:52
      Tulos: +7 (81 ääntä)
      Sähköpostiton persoona: Ja mietitäänpä, kumpi on pahempi ympäristöhaitta. Maalikemikaalit, jotka huuhtoutuvat maahan ja vesistöihin lumien sulaessa vai koirankakka, joka maatuu luonnollisesti n. parissa viikossa kunhan lumet sulavat.
      Johan se on nähty että viis veisataan luonnosta kunhan vaan ei koirankakka nyt kulkeudu kengänpohjassa kotiin ja aiheuta sairauksia.

      Lainaa

    11. Tulos: +125 (129 ääntä)
      Tuo koira näyttää niin siltä, että se on kyllästynyt kaikkeen.

      Lainaa

    12. Pikku Myy 8.2.2024 6:07
      Tulos: +176 (178 ääntä)
      Hetki meni ennen kuin ymmärsin kuka tutkii ja mitä.

      Lainaa

    13. Loistelias kesyhanhi 8.2.2024 6:35
      Tulos: +71 (87 ääntä)
      Luulisin että tarkoitetaan pipulla pippeliä. Ainakin lähipiirin poikalapsi on elimensä ristinyt pipuksi.

      Lainaa

    14. Aallokas pulu 8.2.2024 6:50
      Tulos: +61 (87 ääntä)
      Onkohan kakkamerkkaaja sama mummo, josta taannoin oli juttua. Oli opetellut käyttämään spraymaalipulloa, kun kampus-sanan tilalla piti olla hänen mielestään sana koulu.

      Lainaa

    15. Luettava sorsa 8.2.2024 7:07
      Tulos: +197 (199 ääntä)
      "Missä ne yksityisyyden rajat oikein kulkee?" Veikkaisin että raja on ylitetty kyseisen päivityksen myötä.

      Lainaa

    16. Tyhjä hanhi 8.2.2024 7:12
      Tulos: +143 (145 ääntä)
      Loistelias kesyhanhi: Luulisin että tarkoitetaan pipulla pippeliä. Ainakin lähipiirin poikalapsi on elimensä ristinyt pipuksi.
      Mutta kun mammallakin on pipu?

      Lainaa

    17. Suonensisäinen lokki 8.2.2024 7:20
      Tulos: -48 (66 ääntä)
      Ekaan mokaan sen verran että jos on varaa koiriin niin varmaan on varaa ostaa myös lihamylly eikä kerjätä. Viimeiseen mokaan... Ei helvetti. Hieno esimerkki siitä, kuinka mt-palvelut on kriisissä.

      Lainaa

    18. Syötävä pesusieni 8.2.2024 7:28
      Tulos: +72 (82 ääntä)
      tonique: Hyi. Olisi nyt Anttila edes puhunut taka- ja etupyllystä "pebun" ja "piban" sijaan.
      *"beban" ja "pipun"
      Jos käytät lainausmerkkejä, niin tarkista nyt hyvä ihminen, että lainaus on edes oikein :D

      Lainaa

    19. Estävä pomelo 8.2.2024 7:38
      Tulos: +64 (66 ääntä)
      James: Tuo koira näyttää niin siltä, että se on kyllästynyt kaikkeen.
      Tonnin seteli -koira

      Lainaa

    20. Tinkimätön unikeko 8.2.2024 7:51
      Tulos: -80 (96 ääntä)
      Kopea kobra: Eka mokassa pahin moka juurikin tuo fontti. Makuja on monia mutta joku roti jos se tänne laitetaan ja pitäisi olla kiva lukea näitä. Kuvankaappaajan asetuksistahan tuo tulee.
      Jaa fonttiko tulisi ”kuvankaappaajan asetuksista”? Kaikkea sitä.

      Lainaa

    21. Veljetön kani 8.2.2024 7:52
      Tulos: +3 (35 ääntä)
      tonique: Hyi. Olisi nyt Anttila edes puhunut taka- ja etupyllystä "pebun" ja "piban" sijaan.
      Tästä puuttuu koiraansa runkkaava kommentoija tuosta ketjusta. Lääketieteen vuoksi tekee sitä.

      Lainaa

    22. Säädytön lehmä 8.2.2024 7:58
      Tulos: +1 (23 ääntä)
      Kopea kobra: Eka mokassa pahin moka juurikin tuo fontti. Makuja on monia mutta joku roti jos se tänne laitetaan ja pitäisi olla kiva lukea näitä. Kuvankaappaajan asetuksistahan tuo tulee.
      Ekassa mokassa*

      Lainaa

    23. Huvittava vuohi 8.2.2024 7:58
      Tulos: +58 (68 ääntä)
      Tinkimätön unikeko: Jaa fonttiko tulisi ”kuvankaappaajan asetuksista”? Kaikkea sitä.
      Niin, mistä se sitten tulisi jos ei kuvakaappaajan asetuksista?

      Lainaa

    24. Pakkattu timantti 8.2.2024 8:08
      Tulos: +77 (119 ääntä)
      Sähköpostiton persoona: Ja mietitäänpä, kumpi on pahempi ympäristöhaitta. Maalikemikaalit, jotka huuhtoutuvat maahan ja vesistöihin lumien sulaessa vai koirankakka, joka maatuu luonnollisesti n. parissa viikossa kunhan lumet sulavat.
      Koirankakassa voi olla vaarallisia bakteereita. Keväällä, kun lumet ja kakat alkaa sulaa, haju on melkoinen. Tämä siis tiheästi asutuilla alueilla, joissa koiria ulkoilutetaan paljon. 
      Täällä on oikeasti vaikea vältellä metsäpoluilla koiranpaskaa siten, ettei sitä jää kengänpohjaan. 
      Kun yhtälöön lisää tuontikoirat (rescue), niin mukana voi olla Suomen luonnolle haitallisia loiseläimiä, jotka voi tuhota marjasadon. 
      Ei ole spray-maali luonnossa oikein, mutta on sitä tässä kyllä minimaalisen vähän. Ärsytys koirien ulosteista on jatkuvaa, ja sekään ei suinkaan ole mitenkään haitatonta, vaikka koiranomistajat niin haluavat uskotella. 

      Lainaa

    25. Toj Karin 8.2.2024 8:23
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      Hoitamaton mango: Onpas siinä hitokseen iso porauslautta kun merellekin 217 km matkaa. Käytännössä siis saari ja lautta kuivalla maalla? 🙄
      Kiitti. Mietin pitkään että mikä ihme siinä oli vikana, mutta nupin autocorrect oli liian tehokas enkä koskaan löytänyt virhettä itse.

      Lainaa

    26. Halukas etana 8.2.2024 8:46
      Tulos: +103 (111 ääntä)
      Pakkattu timantti: Koirankakassa voi olla vaarallisia bakteereita. Keväällä, kun lumet ja kakat alkaa sulaa, haju on melkoinen. Tämä siis tiheästi asutuilla alueilla, joissa koiria ulkoilutetaan paljon.  Täällä on oikeasti vaikea vältellä metsäpoluilla koiranpaskaa siten, ettei sitä jää kengänpohjaan.  Kun yhtälöön lisää tuontikoirat [...]
      Koiranomistajana voin kertoa et suurinta osaa koirienomistajistakin ärsyttää keräämättömät koirankakat. 
      Kun jotkut karvamurupullat pitää niitä keräämättömiä kakkoja herkkuina, puhumattakaan tautien leviämisestä. Likaantunut kengänpohja on vielä aika pientä.

      Lainaa

    27. Simppeli sarvikuono 8.2.2024 8:47
      Tulos: +35 (45 ääntä)
      Tinkimätön unikeko: Jaa fonttiko tulisi ”kuvankaappaajan asetuksista”? Kaikkea sitä.
      Ootko tosissasi?

      Lainaa

    28. Kyllästynyt iskä 8.2.2024 8:48
      Tulos: +34 (40 ääntä)
      Onneksi Anttila meni konkurssiin.

      Lainaa

    29. Tulos: -20 (74 ääntä)
      Tyhjä hanhi: Mutta kun mammallakin on pipu?
      Se on sitä nykyaikaa. -> poistuu takavasemmalle setämiesvitsiensä kanssa...

      Lainaa

    30. Eri avokado 8.2.2024 9:17
      Tulos: +68 (80 ääntä)
      Sähköpostiton persoona: Ja mietitäänpä, kumpi on pahempi ympäristöhaitta. Maalikemikaalit, jotka huuhtoutuvat maahan ja vesistöihin lumien sulaessa vai koirankakka, joka maatuu luonnollisesti n. parissa viikossa kunhan lumet sulavat.
      "kunhan lumet sulavat". Niin. Ensin ne paskat on siellä kävelyteiden reunustoilla (aina kun kulkuväylä kapenee sitä on lähempänä keskustaa, lopputalvesta saat kävellä tuijottaen suoraan alaviistoon ettet jatkuvasti tarvo paskassa, sen neljästä viiteen kuukautta ja sitten kun lumet sulaa niin sitä on kaikkien kävelyteiden keskellä, sivulla, vieressä ja varrella. "Noin pari viikkoa", mikä on käytännössä vähintään kolme viikkoa, yleensä neljä koska päivällä saattaa olla nollaa tai plussaa mutta öisin pakkasta ja eihän se pakkasella maadu mihinkään. TAI sitten voisit uhrata sen viidestä kymmeneen sekuntia kalliista ajastasi siihen että noukit ne kikkareet maatuvaan muovipussiin heti kun koirasi on ne tuottanut. Ei ole hirvittävän vaikeaa, ainakaan omasta mielestäni vaikka koiria onkin kaksi.

      Lainaa

    31. Tulos: +39 (41 ääntä)
      Piti Anttilan postauksen kolmannen rivin jälkeen hetki huokaista ja henkisesti valmistautua loppuun lukemiseen.

      Lainaa

    32. Patamusta hanhi 8.2.2024 9:30
      Tulos: +64 (90 ääntä)
      Sähköpostiton persoona: Ja mietitäänpä, kumpi on pahempi ympäristöhaitta. Maalikemikaalit, jotka huuhtoutuvat maahan ja vesistöihin lumien sulaessa vai koirankakka, joka maatuu luonnollisesti n. parissa viikossa kunhan lumet sulavat.
      Koirankakka ei kyllä maadu kahdessa viikossa hyvissäkään olosuhteissa. Yleensähän olosuhteet eivät edes ole hyvät (liian kylmä, huono maaperä (asfaltti, nurmikko vs. monipuolinen tiheä aluskasvillisuus), kakan rakenne). 
      Mielestäni on muutenkin järjettömän ironista, että ihmiset kouhkaavat jostain maalatusta rinkulasta, kun koko ongelmaa ei olisi ilman tota kakkaa.

      Lainaa

    33. Jalaton peto 8.2.2024 10:00
      Tulos: +66 (80 ääntä)
      Komppaan, että koiranomistajistakin monet vihaa keräämättömiä kakkoja. Kengänpohjan nyt aika kivuttomasti huuhtaisee jos itse sattuu astumaan läjään, mutta tässä kohtaa tuo oma sesse alkaa olla sen verran vanha ettei sen askellus ole kovin koordinoitua. Näen helvetin viikottain, ja se on paskan kaivelu talviturkkisen huskyn varpaanväleistä.

      Lainaa

    34. Tinkimätön unikeko 8.2.2024 11:12
      Tulos: +46 (62 ääntä)
      Simppeli sarvikuono: Ootko tosissasi?
      Olin tosissani, kunnes tajusin että kuvakaappaajalla tarkoitettiin henkilöä eikä softaa. Tämä meni omaan piikkiin.

      Lainaa

    35. Kaikuva orava 8.2.2024 11:20
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Košer krokotiili: Heippalapun kysymykseen pitäisi vastata että "Se on kakka".
      "No niin ilmeisesti onkin."

      Lainaa

    36. Itseasiassa 8.2.2024 11:39
      Tulos: +29 (31 ääntä)
      Pakkattu soturi: Jospa tämä tapahtui Araljärvellä (eng. Aral sea)
      Ei sitä oikein voi enää sisämereksi kutsua, siellä tapahtui yksi pahimmista ihmisen aiheuttamista ympäristökatastrofeista ja se menetti neljä viidennestä vedestään. Puuvillan viljely pilasi pohjavedet, vedestä lisäksi liian suolaista, joten siellä ei elä enää mikään. Järvi piti aiemmin koko ympäristön kosteana, nykyään siellä on aavikko.

      Lainaa

    37. Itseasiassa 8.2.2024 11:46
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Halukas etana: Koiranomistajana voin kertoa et suurinta osaa koirienomistajistakin ärsyttää keräämättömät koirankakat. Kun jotkut karvamurupullat pitää niitä keräämättömiä kakkoja herkkuina, puhumattakaan tautien leviämisestä. Likaantunut kengänpohja on vielä aika pientä.
      Koirankakassa oleva kenkä on ihan tuskasta pestä. Ja yleensä olen ollut menossa johonkin ja saanutkin kääntyä kotiin pesemään kenkää. Koirankakkoja löytyykin ihan vääristä paikoista, olin kerran yhtä lasta viemässä äitinsä puolesta päivähoitoon, niin siinä lastentarhan vieressä oli suoraan koirankakka. Vielä niin että siinä oli pururadalta pieni polku sinne lastentarhan pihaan ja siihen oven eteen oli sitten pitänyt koira päästää tarpeilleen. Joku fiksu olisi pitänyt sen koiran pois sieltä pihasta.

      Lainaa

    38. Tulos: +26 (32 ääntä)
      Mamilta a bit too much information.

      Lainaa

    39. Tulos: -46 (50 ääntä)
      Nyt varsinkaan ei ketään kiinnosta kerätä mitään kakkoja kun meinaa muutenkaan pystyssä pysyä.

      Lainaa

    40. Tulos: +61 (65 ääntä)
      Koirankakkojen, kuten myös roskien levittelijöiden käytöksessä ihmetyttää tämä: tykkäävätkö he sitten itse katsella kakkaa (ja roskia)? On niitä toki vakavampiakin asioita maailmassa, mutta minusta kakkapökäleet ovat yksinkertaisesti epäesteettisen näköisiä. Koiranomistajatkin kun käyvät lenkillä monta kertaa päivässä, niin itsehän he sitä kakkaa sitten katselevat. Ja maatuu kahdessa viikossa tai ei, eihän se asiaa muuta, kun joka päivä kakkaa tulee lisää. Itse katselisin mieluummin vaikka ruohoa ja puita. Jos ajattelee kotiolosuhteita, niin kakalla käynnin jälkeen yleensä vedetään nopeasti vessa. Ei siksi, että kakka olisi jotenkin kamalan vaarallista. Useimmat vain elävät mieluummin paikassa, jossa ei ole kakkaa. Mutta makuja on erilaisia. Jos tykkää kakasta, niin en minä tuomitse. Koska kuitenkin kaupunkiympäristössä liikkuvat muutkin, eikä monilla ehkä ole tuota mieltymystä, niin voisiko sitä kakkaa tuijotella vaikka siellä kotona?

      Lainaa

    41. Tulos: +39 (43 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Johan se on nähty että viis veisataan luonnosta kunhan vaan ei koirankakka nyt kulkeudu kengänpohjassa kotiin ja aiheuta sairauksia.
      Emmää ainakaan halua paskaa kenkiini tai kotiini 🤢

      Lainaa

    42. Tulos: -43 (61 ääntä)
      Patamusta hanhi: Koirankakka ei kyllä maadu kahdessa viikossa hyvissäkään olosuhteissa. Yleensähän olosuhteet eivät edes ole hyvät (liian kylmä, huono maaperä (asfaltti, nurmikko vs. monipuolinen tiheä aluskasvillisuus), kakan rakenne).  Mielestäni on muutenkin järjettömän ironista, että ihmiset kouhkaavat jostain maalatusta rinkulasta, kun koko ongelmaa ei olisi ilman tota kakkaa.
      Ahaa, eli jos käyn dumppaamassa seuraavan kerran roskikseni sisällön jonkun koirankakkakikkareen ympärille, niin ongelma on edelleen olemassa vain sen kakan takia? 
      Kätevää, tällä logiikallahan saa oikeutettua vaikka ja mitä.👌

      Lainaa

    43. Tulos: -36 (44 ääntä)
      Kyöpeli: Koirankakkojen, kuten myös roskien levittelijöiden käytöksessä ihmetyttää tämä: tykkäävätkö he sitten itse katsella kakkaa (ja roskia)? On niitä toki vakavampiakin asioita maailmassa, mutta minusta kakkapökäleet ovat yksinkertaisesti epäesteettisen näköisiä. Koiranomistajatkin kun käyvät lenkillä monta kertaa [...]
      Ymmärrän tavallaan pointtisi, mutta eipä tuolla ulkona esim. nuo asfalttitiet kyllä muutenkaan omaa silmää miellytä niin ei tule mieluusti teitä tai niiden vieruksia tuijoteltua. Sitten taas omassa pihassa se kakka häiritsee eri tavalla myös esteettisesti.

      Lainaa

    44. Tavaton sammakko 8.2.2024 13:56
      Tulos: +41 (45 ääntä)
      Jalaton peto: Komppaan, että koiranomistajistakin monet vihaa keräämättömiä kakkoja. Kengänpohjan nyt aika kivuttomasti huuhtaisee jos itse sattuu astumaan läjään, mutta tässä kohtaa tuo oma sesse alkaa olla sen verran vanha ettei sen askellus ole kovin koordinoitua. Näen helvetin viikottain, ja se on paskan kaivelu talviturkkisen huskyn varpaanväleistä.
      Ei mulla ainakaan ole mitään kuraeteistä missä ”kätevästi huuhtaisen” yhtään mitään. 
      On vain kylpyhuone, jonne en teidän koirienne bakteeripitoista paskaa halua, kiitosta vain. 
      Mutta varmasti koiran kanssa vielä hankalampaa. Halusin vain tuoda esille, että koiranpaskaongelma kengänpohjassa on ihan tosiasia. Ei se mitenkään helposti sieltä irtoa, ulkoilukengissä on aina aika karkea kuvio, hankala on pestä, eikä pesupaikkaa ole. 

      Lainaa

    45. Tavaton sammakko 8.2.2024 13:59
      Tulos: -9 (39 ääntä)
      Blaah: Nyt varsinkaan ei ketään kiinnosta kerätä mitään kakkoja kun meinaa muutenkaan pystyssä pysyä.
      Jos ei pysy edes pystyssä, niin lopetuta se koirasi, eihän sinusta ole koiran elättäjäksi. 
      Kyllä on tosiaan älynlahjat laskeneet. Tietysti sinulle pitää väylät hiekoittaa saharaksi, että uskallat kävellä. Opettele kävelemään, käytä kunnollisia jalkineita, niin siinäpä se. Ei aina voi lompsia menemään kuin kesäkuussa, mutta normaalijärkinen suomalainen oppii tällaiset asiat lapsena. 

      Lainaa

    46. Huvittava vuohi 8.2.2024 14:04
      Tulos: -29 (51 ääntä)
      Eri avokado: "kunhan lumet sulavat". Niin. Ensin ne paskat on siellä kävelyteiden reunustoilla (aina kun kulkuväylä kapenee sitä on lähempänä keskustaa, lopputalvesta saat kävellä tuijottaen suoraan alaviistoon ettet jatkuvasti tarvo paskassa, sen neljästä viiteen kuukautta ja sitten kun lumet sulaa niin sitä on kaikkien [...]
      Taajamissa koiran jätökset ovat ongelma se on selvä. Silti sotii minun periaatteita vastaan kerätä orgaaninen aine muovipussiin ja heittää roskiin. Joo, tiedän että pussit on maatuvia, mutta niiden maatumisaika on ihan jotain muuta kuin sen sisällön.

      Lainaa

    47. Lauhkea gorilla 8.2.2024 14:08
      Tulos: +9 (25 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Johan se on nähty että viis veisataan luonnosta kunhan vaan ei koirankakka nyt kulkeudu kengänpohjassa kotiin ja aiheuta sairauksia.
      Koirien omistajat ovat paljon arveluttavampia luonnolle. 
      Koira on katumaasturin veroinen haitake, ja ihan vaan hupia poislukien hyörykoirat, joita vähemmistö. 
      Rescue-koirat on lähtömaassa bisnes, täällä  niiden avulla esiinnytään hyväntekijänä. Mutta ongelma on se, että väistämättä ennen pitkää sitä kautta Suomeen leviää ekonomiksi loinen, joka koiran ulosteesta leviää metsiin (tarttuu luonnoneläimiin), saastuttaa metsämarjat niin, että ne on aina keitettävä ennen syömistä (vitamiinien saanti huononee!), ja sitä ei sitten saa enää luonnosta mitenkään pois. 

      Lainaa

    48. Lauhkea gorilla 8.2.2024 14:36
      Tulos: +18 (30 ääntä)
      Nimi: Ahaa, eli jos käyn dumppaamassa seuraavan kerran roskikseni sisällön jonkun koirankakkakikkareen ympärille, niin ongelma on edelleen olemassa vain sen kakan takia?  Kätevää, tällä logiikallahan saa oikeutettua vaikka ja mitä.👌
      Sinuna en hirveästi logiikasta puhuisi. Suosittelen perehtymään ensin aiheeseen, katsotaan sitten lähteekö päättelyketjut selkeytymään.

      Lainaa

    49. Poikkeava delfiini 8.2.2024 15:21
      Tulos: +35 (41 ääntä)
      Pikku Myy: Hetki meni ennen kuin ymmärsin kuka tutkii ja mitä.
      Luulin joo että Anttilan äiti tekee hänelle näin ja olin erittäin hämilläni. Näin koiran kuvan ja oletin sitten koiran tekevän tätä.
      Pienesti rasittavaa kirjoittaa "koirana"

      Lainaa

    50. Arkkienkeli 8.2.2024 15:25
      Tulos: +13 (23 ääntä)
      Tornipöllö: Siis ymmärsinkö oikein, että Anttila tutkii lenkin jälkeen koiransa pimpin (tai ainakin oletan, että siihen "pibulla" viitataan) pissajäämien varalta? Perskarvojen tarkistamisen nyt vielä jotenkin ymmärrän, sillä pitkäkarvaisella koiralla voi hyvinkin jäädä niihin kakkaa, etenkin jos on maha [...]
      Minä taas ihmettelin että miksi tämän Anttilan äiti haluaa tutkia lapsensa anuksen ja vaginan aina ulkoa tulemisen jälkeen. Ja miksi haluaa nuuhkia äitinsä vaginaa? Ja miksi äiti käy vessassa, mutta jälkikasvu tekee tarpeensa pihalle? Hullunkuriset perheet pelikortit pitäisi päivittää nykyaikaan.

      Lainaa

    51. Synkkä eläin 8.2.2024 15:59
      Tulos: +8 (24 ääntä)
      Lauhkea gorilla: Mutta ongelma on se, että väistämättä ennen pitkää sitä kautta Suomeen leviää ekonomiksi loinen, joka koiran ulosteesta leviää metsiin (tarttuu luonnoneläimiin), saastuttaa metsämarjat niin, että ne on aina keitettävä ennen syömistä (vitamiinien saanti huononee!), ja sitä ei sitten saa enää luonnosta mitenkään pois. 
      Se on ekinokokkiloinen, eikä siitä liene ekonomiksi. 
      Vantaalla päin joku sankari teki keltaisia spraymaaliympyröitä koirankakkojen ympärille lumien sulettua ja ympyrät näkyi kadussa vielä parin vuoden päästä, kakat ei ihan niin kauaa kuitenkaan. 

      Lainaa

    52. Tulos: -17 (29 ääntä)
      Lauhkea gorilla: Sinuna en hirveästi logiikasta puhuisi. Suosittelen perehtymään ensin aiheeseen, katsotaan sitten lähteekö päättelyketjut selkeytymään.
      Tässähän väitettiin, että on ironista jotta ihmiset kouhkaavat maalatusta rinkulasta vaikkei ongelmaa olisi ilman kakkaa. Se, että joku on provosoitunut kakasta ja päättänyt käydä saastuttamassa maata maalaamalla siihen rinkulan, on mielestäni ongelma erikseen, kuten olisi kakan ympärille dumpatut roskatkin. Kumpikaan ongelma ei tosin mielestäni ole järin iso, joten sinänsä on huvittavaa miten isot mittasuhteet kumpikin osapuoli sille asettaa. 
      Pidä toki oppitunti asian syvemmästä logiikasta jos koet sen tarpeelliseksi, kiinnostaa omat päättelyketjusi ✌️

      Lainaa

    53. Arkkienkeli 8.2.2024 16:10
      Tulos: +9 (39 ääntä)
      Sähköpostiton persoona: Ja mietitäänpä, kumpi on pahempi ympäristöhaitta. Maalikemikaalit, jotka huuhtoutuvat maahan ja vesistöihin lumien sulaessa vai koirankakka, joka maatuu luonnollisesti n. parissa viikossa kunhan lumet sulavat.
      En tiedä missä tynnyrissä olet elänyt, mutta 90-luvun lopulta maalit ovat olleet vesiliukoisia akryylimaaleja ja joiden ympäristövaikutus on pieni. Näitä käytetään mm. autoissa, pienoismalleissa, spray-purkeissa jne. Koiranpaska taas on viheliäinen sillä koira on lihansyöjä. Koiran ulosteesta voi toinen koira saada taudinaiheuttajia, ja koirankakka voi olla terveysriski myös ihmiselle. Maahan jätetty koiran uloste ei sovi sellaisenaan edes lannoitteeksi kasveille. Koirankakan välityksellä voivat tarttua suolinkaiset tai giardian kaltaiset alkueläimet. Koiriansa lasten leikkialueille paskottavat pitäisi viedä itärajalle ja työntää sen yli. Ja ei se maadu, sillä ei ole kasvissyöjän kakka. Häviää pyörä- ja kävelyteiltä vain kunnallisen pesuauton jälkeen pöpelikköön.

      Lainaa

    54. Särytön käärme 8.2.2024 17:19
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Eri avokado: "kunhan lumet sulavat". Niin. Ensin ne paskat on siellä kävelyteiden reunustoilla (aina kun kulkuväylä kapenee sitä on lähempänä keskustaa, lopputalvesta saat kävellä tuijottaen suoraan alaviistoon ettet jatkuvasti tarvo paskassa, sen neljästä viiteen kuukautta ja sitten kun lumet sulaa niin sitä on kaikkien [...]
      Maatuvat muovipussit vievät enemmän luonnonvaroja, kuin maatumattomat, ja koiran kakat kuuluisi heittää sekajätteeseen, joten maatuvuus jää myös roskainfernossa hyödyntämättä.

      Lainaa

    55. Intiimi peura 8.2.2024 18:03
      Tulos: +24 (32 ääntä)
      Juuri tuollaiseksi kuvittelen kaikki jotka kutsuvat itseään lemmikkiensä äidiksi. Ps. Oksensin hieman suuhuni.

      Lainaa

    56. Esteetön maito 8.2.2024 19:32
      Tulos: -15 (33 ääntä)
      Koirankakka häiritsee jotain niin paljon että lähtee katuja töhrimään maalilla, muttei tietenkään tarpeeksi kerätäkseen sen pois.

      Lainaa

    57. Liittoutumaton pussieläin 8.2.2024 20:59
      Tulos: -30 (38 ääntä)
      Wiltsu: Emmää ainakaan halua paskaa kenkiini tai kotiini 🤢
      Kannattaa katsoa mihin astuu niin ei tule kakat kotiin asti 😄

      Lainaa

    58. Liittoutumaton pussieläin 8.2.2024 21:00
      Tulos: +5 (19 ääntä)
      Lauhkea gorilla: Koirien omistajat ovat paljon arveluttavampia luonnolle.  Koira on katumaasturin veroinen haitake, ja ihan vaan hupia poislukien hyörykoirat, joita vähemmistö.  Rescue-koirat on lähtömaassa bisnes, täällä  niiden avulla esiinnytään hyväntekijänä. Mutta ongelma on se, että väistämättä ennen pitkää sitä kautta Suomeen [...]
      Ihminen noin yleensäkin on suurin ympäristölle haitallinen tekijä.

      Lainaa

    59. Kollo peura 8.2.2024 22:07
      Tulos: +19 (31 ääntä)
      Esteetön maito: Koirankakka häiritsee jotain niin paljon että lähtee katuja töhrimään maalilla, muttei tietenkään tarpeeksi kerätäkseen sen pois.
      Kysymyksessä on protesti, mielenosoitus, yritys vaikuttaa. Nostaa ongelma esille, korostaa sitä. 
      Toisten koiranjätöksiä saa kerätä vaikka maailman tappiin, mutta sitä tulee koko ajan enemmän ja enemmän lisää - ihmiset ahtautuvat alati tiivistyviin kaupunkeihin, ja ottavat enemmän ja enemmän koiria. Savotta olisi loputon, ei yksi ihminen siihen pysty. 
      Mutta julkista keskustelua herättämällä nostetaan esiin epäkohta, ja julkisesta keskustelusta nousee aina hyviä perusteluita, kuten tässäkin tapauksessa. Syntyy paljon laajempi vaikutus, kuin keräämällä muutaman kakan. 
      On täysin turhaa valittaa koiranpaskan ja muovipussin jätteenä hävittämisestä, jos omistaa koiran. Siinä tulee muutenkin paljon turhaa ympäristökuormaa vain koiranomistajan oman henkisen hyvinvoinnin takia. 
      Sen verran voisi viitsiä, että kerää ne kakat. 
      Ja ei, kukaan ei onnistu olemaan koko ajan täysin tarkkana sen koiranpaskan kanssa. Noilla metsäpoluilla, joissa liikun, ei ole valaistusta, ja hämärään aikaan siellä on etenkin lumettomaan aikaan ihan turha kuvitella katsovansa joka askelta - ja etenkin, jos liikkuu reippaammin. 
      Pitääkö minun siis lopettaa kuntoliikunta tuolla kaupunkien yhteisissä metsissä, jos en halua koirankakkaa kenkieni pohjaan? Vai olisiko kuitenkin niin, että ne yhteiset polut pidettäisiin siisteinä? 

      Lainaa

    60. Kollo peura 8.2.2024 22:10
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      Nimi: Tässähän väitettiin, että on ironista jotta ihmiset kouhkaavat maalatusta rinkulasta vaikkei ongelmaa olisi ilman kakkaa. Se, että joku on provosoitunut kakasta ja päättänyt käydä saastuttamassa maata maalaamalla siihen rinkulan, on mielestäni ongelma erikseen, kuten olisi kakan ympärille dumpatut roskatkin. [...]
      Miten niin provosoitunut? Tahdotko sanoa, että koiranomistajat ihan tosiaan muita ärsyttääkseen jättävät ne koirankakat tuonne pitkin poikin? 
      Ei se ole provosoitumista, jos huomaa ilmeisen ongelman, ja protestoi sitä vastaan.

      Lainaa

    61. Koskematon taistelija 8.2.2024 22:45
      Tulos: 0 (14 ääntä)
      Jos ei aivan ydinkeskustassa asu, löytyy yleensä kävelyteitä joiden varrella metsää. Oma koira (rip) opetettiin aikanaan kakkimaan vain niiden kohdalla, ja silloinkin 8m flexin verran tiestä pois päin. Varmaan ne sieltäkin jonkin nenään haisivat, mutta harva niihin onnistui talsimaan. Ei ollut vaikea kouluttaa. Pienemmillä koirilla varmasti hankalampaa talvisin.

      Lainaa

    62. Keketsutsu 8.2.2024 23:16
      Tulos: -23 (23 ääntä)
      Hoitamaton mango: Onpas siinä hitokseen iso porauslautta kun merellekin 217 km matkaa. Käytännössä siis saari ja lautta kuivalla maalla? 🙄
      Hahhhahhah automaattisuomennos on suomentanut väärin hahhahaha kun on hauskaa

      Lainaa

    63. Tulos: -23 (25 ääntä)
      Ihmiset, jotka kirjoittavat, kuin eläin olisi kirjoittajana, pitäisi ampua. Ei oikeudenkäyntiä, ei kysymyksiä, ei mitään. Suoraan vain revolverilla vatsaan. Se olisi parasta ihan kaikkien kannalta.

      Lainaa

    64. Sietämätön ankerias 8.2.2024 23:49
      Tulos: -5 (17 ääntä)
      Koskematon taistelija: Jos ei aivan ydinkeskustassa asu, löytyy yleensä kävelyteitä joiden varrella metsää. Oma koira (rip) opetettiin aikanaan kakkimaan vain niiden kohdalla, ja silloinkin 8m flexin verran tiestä pois päin. Varmaan ne sieltäkin jonkin nenään haisivat, mutta harva niihin onnistui talsimaan. Ei [...]
      Kerään roskia, keväällä harrastukseni taas alkaa. Mutta kyllä sitä motivaatiota vähän syö kaltaisesi ansojen virittäjät.

      Lainaa

    65. Painoton patsas 9.2.2024 7:12
      Tulos: +2 (12 ääntä)
      Anttila sai itsensä kuulostamaan kylän polkupyörältä pipujäämineen, joita koirakin noteeraa. Ehkä hänen kannattaisi jatkossa pidättäytyä kirjoittamasta koiransa puolesta netissä.

      Lainaa

    66. Simppeli sarvikuono 9.2.2024 8:53
      Tulos: -3 (15 ääntä)
      Arkkienkeli: En tiedä missä tynnyrissä olet elänyt, mutta 90-luvun lopulta maalit ovat olleet vesiliukoisia akryylimaaleja ja joiden ympäristövaikutus on pieni. Näitä käytetään mm. autoissa, pienoismalleissa, spray-purkeissa jne. Koiranpaska taas on viheliäinen sillä koira on lihansyöjä. Koiran ulosteesta voi toinen koira saada [...]
      Kyllä maatuu. Häviää asvaltiltakin, sade viimeistelee. Ei siinä nyt mitään muovia ole, varmaan vähemmän kuin ihmisen paskassa.
      Viimeksi mainittuja muuten löytyy metsäpoluilta myös. Asiaan liittyy ilmiö nimeltä juoksijan maha.

      Lainaa

    67. Ravinteeton haisunäätä 9.2.2024 9:32
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      tonique: Hyi. Olisi nyt Anttila edes puhunut taka- ja etupyllystä "pebun" ja "piban" sijaan.
      beba ja pipu*

      Lainaa

    68. Sietämätön ankerias 9.2.2024 9:43
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Simppeli sarvikuono: Kyllä maatuu. Häviää asvaltiltakin, sade viimeistelee. Ei siinä nyt mitään muovia ole, varmaan vähemmän kuin ihmisen paskassa. Viimeksi mainittuja muuten löytyy metsäpoluilta myös. Asiaan liittyy ilmiö nimeltä juoksijan maha.
      Kyllä juoksijoiden löysät vatsat on niin marginaalinen ilmiö, että ei sillä voi oikein oikeuttaa mitään. Mutta sivuhuomiona tietysti ihan ok. 
      Koiran uloste maatuu liian hitaasti ja sitä on liian paljon, jotta sen maatuminen olisi tässä se oleellinen asia. 

      Lainaa

    69. Esteetön maito 9.2.2024 17:55
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Kollo peura: Kysymyksessä on protesti, mielenosoitus, yritys vaikuttaa. Nostaa ongelma esille, korostaa sitä.  Toisten koiranjätöksiä saa kerätä vaikka maailman tappiin, mutta sitä tulee koko ajan enemmän ja enemmän lisää - ihmiset ahtautuvat alati tiivistyviin kaupunkeihin, ja ottavat enemmän ja enemmän koiria. Savotta olisi [...]
      Joo lunta spreijaamalla pääsee keskustelemaan vaikka Feissarimokiin. Tosin tännekkin vain sen hauskan kysymysmerkin takia. Sen vaikutuksena jotkut nauraa ja jotkut kirjoittaa taas kerran ne samat jutut kakkojen keräämisestä mitkä kaikki on kuullut ennenkin. Mutta välinpitämätön koiranulkoiluttaja on välinpitämätön.

      Lainaa

    70. Simppeli sarvikuono 9.2.2024 18:55
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Sietämätön ankerias: Kyllä juoksijoiden löysät vatsat on niin marginaalinen ilmiö, että ei sillä voi oikein oikeuttaa mitään. Mutta sivuhuomiona tietysti ihan ok.  Koiran uloste maatuu liian hitaasti ja sitä on liian paljon, jotta sen maatuminen olisi tässä se oleellinen asia. 
      En oikeuttanutkaan mitään, kunhan mainitsin. Jostain syystä asvalttijuoksijat eivät tunnu ymmärtävän metsäpolun funktiota, eli sitä, että niilläkin liikkuu ihmisiä.
      Ymmärrättekö muuten, miten paljon sitä koiranpaskaa olisi, jos kukaan ei keräisi? Nyt kuitenkin runsas enemmistö kerää ne paskat, joten turha syyttää kaikkia. En minäkään vihaa kaikkia miehiä, vaikka isokin osa on ollut perseestä. Vain joskus vihaan.

      Lainaa

    71. Korska orja 9.2.2024 20:37
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Huvittava vuohi: Taajamissa koiran jätökset ovat ongelma se on selvä. Silti sotii minun periaatteita vastaan kerätä orgaaninen aine muovipussiin ja heittää roskiin. Joo, tiedän että pussit on maatuvia, mutta niiden maatumisaika on ihan jotain muuta kuin sen sisällön.
      Jotkut pussit maatuvia, ei kaikki. Lisäksi koirankakat pusseineen menevät kaatopaikka/sekajätteisiin eikä saa esim. Bioon heittää vaikka onkin maatuvaa. Joten olen samaa mieltä ja tuntuu typerältä lisätä jäte kuormaa. Kerään koirani jätökset silti katujen varsilta ja usein joudun tonne hankeen kömpimään perässä, mutta minkäs sille voi, itse olen päättänyt koiran ottaa. Metsässä en kyllä kerää.

      Lainaa

    72. Kivitetty lihapulla 9.2.2024 22:26
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      Korska orja: Jotkut pussit maatuvia, ei kaikki. Lisäksi koirankakat pusseineen menevät kaatopaikka/sekajätteisiin eikä saa esim. Bioon heittää vaikka onkin maatuvaa. Joten olen samaa mieltä ja tuntuu typerältä lisätä jäte kuormaa. Kerään koirani jätökset silti katujen varsilta ja usein joudun tonne hankeen kömpimään perässä, mutta minkäs sille voi, itse olen päättänyt koiran ottaa. Metsässä en kyllä kerää.
      Siis metsässä tarkoittaa mitä? Metsäpolkua? Mikset kerää? Siellä ne vasta onkin ärsyttäviä, kun niitä ei huomaa.

      Lainaa

    73. Kuolematon hyeena 10.2.2024 10:18
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Blaah: Nyt varsinkaan ei ketään kiinnosta kerätä mitään kakkoja kun meinaa muutenkaan pystyssä pysyä.
      Aattelit sitten sitä perässä kulkijaa, joka mielellään liukastuttuaan löytää naamansa koiranpaskasta?

      Lainaa

    74. Tämä alligaattori 10.2.2024 13:38
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Jahas, koiran nimi ei tainnutkaan olla Mami...

      Lainaa

    75. Takiton vaatekappale 10.2.2024 14:27
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Kannattaa katsoa mihin astuu niin ei tule kakat kotiin asti 😄
      Niitä paskoja ei välttämätä näe esim. syksyllä pimeässä mustaa asfalttia ja tippuneita lehtiä vasten. nimim. Jouduin kerran raappaamaan lenkkarin pohjaa puhtaaksi työpaikan vessassa (minkä jälkeen jouduin pesemään sontatuhrut käytävältä koko matkan ulko-ovelta asti)

      Lainaa

    76. Pirteä perhonen 10.2.2024 14:58
      Tulos: +5 (15 ääntä)
      Tosin se paskan kärräys jätteenä, roskisten sijoittelu ja tyhjennys ei ole kaupungeille ilmaista. Toivottavasti VM selvittää pikapuoliin koiraveron palauttamista. Alkaa tuo koirien pitäminen olla niin yleistä, että kyllä sillä vaikutuksensa on. Eikä se todellakaan tarkoittaisi vapautusta kakkojen keräämisestä, vaan meinaisi, että ne kakkaroskisten tyhjentelyt kustannettaisiin sillä verolla. Minä koirattomana en tarvitse mitään roskiksia tuonne lenkkipoluille, koska en tuota siellä jätettä. Jos nenäliinaa käytän, niin saan sen kyllä kannatuksi kotiin asti.

      Lainaa

    77. Jalostettu taistelija 11.2.2024 18:54
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Nyt jää "Miuuuuuuuuuuu"-jutut toiselle sijalle. Niissä jutuissa ei sentään puhuta pebuista ja pipoista.

      Lainaa

    78. Tuntematon ankerias 12.2.2024 8:10
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Te, joita ahdistaa koirankakkapussien ympäristökuormitus: Voitte minun puolestani kerätä ne paskat vaikka minkälaiseen kestokippoon ikinä haluattekaan ja kiikuttaa omaan vessanpönttöön. Vessanpöntön voitte sitten valintanne mukaan vetää tai jättää vetämättä, jos haluatte ihastella koiranne tuotoksia pidempäänkin. Kaduille pökäleet ei kuulu. Piste.

      Lainaa

    79. totuuden_torvi 12.2.2024 8:43
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Narsisti koira liittäny omat selfiensä kirjotukseen eikä kuvaa oksettavan sairaasta emännästä, jota kirjoitus koski. Ainoa positiivinen asia on, että Anttila tietää olevansa sairas.

      Lainaa

    80. Savuton herkkuruoka 12.2.2024 13:20
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Tuntematon ankerias: Te, joita ahdistaa koirankakkapussien ympäristökuormitus: Voitte minun puolestani kerätä ne paskat vaikka minkälaiseen kestokippoon ikinä haluattekaan ja kiikuttaa omaan vessanpönttöön. Vessanpöntön voitte sitten valintanne mukaan vetää tai jättää vetämättä, jos haluatte ihastella koiranne tuotoksia pidempäänkin. Kaduille pökäleet ei kuulu. Piste.
      Ei nyt sentään kuitenkaan ojasta allikkoon. 
      Kyllä muovipussi on kuitenkin parempi kuin litrakaupalla juomakelpoista vettä, etenkin kun se jäteveden puhdistusoperaatio on riittävän tehoton ja haastava jo ihmisulosteiden osalta. Ei kiitos enää koiria siihen lisäksi. 
      Muovipussi on pienempi paha. Paljon pienempi. 

      Lainaa

    81. Mitätön kivi 12.2.2024 15:23
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Savuton herkkuruoka: Ei nyt sentään kuitenkaan ojasta allikkoon.  Kyllä muovipussi on kuitenkin parempi kuin litrakaupalla juomakelpoista vettä, etenkin kun se jäteveden puhdistusoperaatio on riittävän tehoton ja haastava jo ihmisulosteiden osalta. Ei kiitos enää koiria siihen lisäksi.  Muovipussi on pienempi paha. Paljon pienempi. 
      Eli mielestäsi olisi parempi, jos ihmisetkin kakkaisivat pussiin?

      Lainaa

    82. Kaulapannaton ahma 12.2.2024 16:01
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Mitätön kivi: Eli mielestäsi olisi parempi, jos ihmisetkin kakkaisivat pussiin?
      Pussiin? No ei nyt välttämättä juuri pussiin, kyllä muitakin sanitaation järjestämisen tapoja on. 
      Mutta ei tietenkään ole realistista. Mutta ei kyllä koirienkaan vessoihin paskattaminen ole sellaista. Ei autettuna eikä suoraan. 

      Lainaa

    83. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Suonensisäinen lokki: Ekaan mokaan sen verran että jos on varaa koiriin niin varmaan on varaa ostaa myös lihamylly eikä kerjätä. Viimeiseen mokaan... Ei helvetti. Hieno esimerkki siitä, kuinka mt-palvelut on kriisissä.
      Jos vaikka ei sotketa mielenterveysongelmaisia tähän? Ne kärsii jo muutenkin tarpeeksi ilman että whitetrash niputetaan samaan joukkoon.

      Lainaa

    84. rottanpää 13.2.2024 1:26
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Enkö mä osaa enää äidinkieltäni, kun musta tuo lihamyllykysymys on ihan oikein? (No, on siinä pilkkuvirhe joo, mut siitä nyt ei ole kyse.) Jos puhe olisi koirien jauhamisesta, niin eikö se silloin pitäisi olla "koiranlihojen"? Vai enkö vain tajua, että vitsi on juuri siinä, etteivät ihmiset huomaa tätä?

      Lainaa

    85. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Tuo viimeinen moka on ryhmästä "länsimaalaisen koiran ahdinko". Lähes missä tahansa muualla olisi hyvin outo avautuminen. Aika iso moka feissarimokilta irrottaa asiayhteydestä jättämällä julkaisuryhmä kertomatta 👎

      Lainaa

    86. Pikimusta vesinokkaeläin 13.2.2024 22:25
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Pakkattu timantti: Koirankakassa voi olla vaarallisia bakteereita. Keväällä, kun lumet ja kakat alkaa sulaa, haju on melkoinen. Tämä siis tiheästi asutuilla alueilla, joissa koiria ulkoilutetaan paljon.  Täällä on oikeasti vaikea vältellä metsäpoluilla koiranpaskaa siten, ettei sitä jää kengänpohjaan.  Kun yhtälöön lisää tuontikoirat [...]
      Puhut asiaa. No eihän se olekaan missään nimessä vaaratonta, enkä tiedä kuka koiranomistaja sitä vähättelee. Laiskuudesta ja tietämättömyydestä (sensuroituna) lienee kyse kyvyttömyydessä poimia niitä kakkej. Juurikin kannattaisi sitä omaa koiraa suojella taudeilta keräämällä ne oman koiran jätökset esimerkkinä muille. En itse ymmärrä miksi kaikki eivät välitä koiristaan edes tämän verran.:( Usein vaan tulee se valitus lehdissä lähinnä estetiikasta (pientareet, kengät) ja hajuhaitoista. Nuo mainitsemasi asiat kun saisi taottua ihmisille niin olis varmaan aika monella helpompi olla. Kyllä joku muu valituskohde löytynee silti takuulla! :D 

      Lainaa

    87. Pikimusta vesinokkaeläin 13.2.2024 22:37
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Ville: Ihmiset, jotka kirjoittavat, kuin eläin olisi kirjoittajana, pitäisi ampua. Ei oikeudenkäyntiä, ei kysymyksiä, ei mitään. Suoraan vain revolverilla vatsaan. Se olisi parasta ihan kaikkien kannalta.
      Näin impulsiiviset ihmistrollit (?) ja hartaasti toisten hidasta kuolemaa vatsaan ampumalla toivovat voisi yrittää saada hoitoon. ”Ville” toivottavasti ei ole vapaalla jalalla, hän vain ampuu eikä kysele. Varmaan tulis lähtö aika monelle vahingossakin. Lastenkirjojen kirjoittajat lähtevät ekana ja ko. kirjoittaja ojentaa lapsille varmaan revolverin. Todellakin kriisi mt-puolella ja tuostakos se varhaiskasvatuksen kriisikin johtunee.🤪 (Nää väkivaltaa jollekin toivovat kommentit varmaan oikeasti vois poistaa, ihan tarpeeksi näkee ilman syytä tehtävää väkivaltaa muutenkin vähintään uutisissa.😟)

      Lainaa

    88. Kopioitu Metsätonttu 13.2.2024 23:57
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Mahtava tonnin seteli-ilme tolla viimeisen lainauksen koiralla.

      Lainaa

    89. Kopioitu Metsätonttu 14.2.2024 0:00
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      James: Tuo koira näyttää niin siltä, että se on kyllästynyt kaikkeen.
      Syönyt just tonnin setelin.

      Lainaa

    90. Kopioitu Metsätonttu 14.2.2024 0:05
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Suonensisäinen lokki: Ekaan mokaan sen verran että jos on varaa koiriin niin varmaan on varaa ostaa myös lihamylly eikä kerjätä. Viimeiseen mokaan... Ei helvetti. Hieno esimerkki siitä, kuinka mt-palvelut on kriisissä.
      Ei niillä tainnut sitten olla varaa niihin koiriin, eikä ruokaan, siksi kerjäävät lihamyllyä. 2 kärpästä yhdellä iskulla.

      Lainaa

    91. Kopioitu Metsätonttu 14.2.2024 0:09
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Estävä pomelo: Tonnin seteli -koira
      Ääh. Joku olikin jo huomannut tän aiemmin. Mutta ihan on kuin ilmetty Heikki Silvennoinen tämä koira.

      Lainaa

    92. Kopioitu Metsätonttu 14.2.2024 0:20
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Nimi: Ahaa, eli jos käyn dumppaamassa seuraavan kerran roskikseni sisällön jonkun koirankakkakikkareen ympärille, niin ongelma on edelleen olemassa vain sen kakan takia?  Kätevää, tällä logiikallahan saa oikeutettua vaikka ja mitä.👌
      Se koira ulvahtaa, johon kalikka ... Muuten en ymmärtänyt tämän kommentin mahdollisesta sanomasta mitään.

      Lainaa

    93. Kopioitu Metsätonttu 14.2.2024 0:25
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Nimi: Ymmärrän tavallaan pointtisi, mutta eipä tuolla ulkona esim. nuo asfalttitiet kyllä muutenkaan omaa silmää miellytä niin ei tule mieluusti teitä tai niiden vieruksia tuijoteltua. Sitten taas omassa pihassa se kakka häiritsee eri tavalla myös esteettisesti.
      Jotkut ajelee meilläpäin autoillakin samanlaisella asenteella. Riittää, että suoraan eteenpäin vähän näkee.

      Lainaa

    94. Kopioitu Metsätonttu 14.2.2024 0:37
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Lauhkea gorilla: Koirien omistajat ovat paljon arveluttavampia luonnolle.  Koira on katumaasturin veroinen haitake, ja ihan vaan hupia poislukien hyörykoirat, joita vähemmistö.  Rescue-koirat on lähtömaassa bisnes, täällä  niiden avulla esiinnytään hyväntekijänä. Mutta ongelma on se, että väistämättä ennen pitkää sitä kautta Suomeen [...]
      Totta joriset. On meillä täällä tarpeeksi/liikaa omastakin takaa koiria ja muita eläimiä kotia vailla, ei niitä tarvitse ulkomailta asti tänne kuskata. Saman tekemisen energian ja matkustelun voisi käyttää vaikka orpolasten auttamiseen pakolaisleireiltä. Itse rakastan eläimiä niin paljon, etten haluaisi edes itsekkäästi pitkittää hylättyjen kulkukoirien tuskallista elämää.

      Lainaa

    95. Kopioitu Metsätonttu 14.2.2024 0:43
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Nimi: Ahaa, eli jos käyn dumppaamassa seuraavan kerran roskikseni sisällön jonkun koirankakkakikkareen ympärille, niin ongelma on edelleen olemassa vain sen kakan takia?  Kätevää, tällä logiikallahan saa oikeutettua vaikka ja mitä.👌
      Joo, sun logiikalla me muut voitais hyvällä omatunnolla käydä dumppaamassa koirankakat sun pihallesi, kun ei me kuitenkaan viitsitä sun tylsää pihaas tuijottaa.

      Lainaa

    96. Kopioitu Metsätonttu 14.2.2024 0:49
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Arkkienkeli: Minä taas ihmettelin että miksi tämän Anttilan äiti haluaa tutkia lapsensa anuksen ja vaginan aina ulkoa tulemisen jälkeen. Ja miksi haluaa nuuhkia äitinsä vaginaa? Ja miksi äiti käy vessassa, mutta jälkikasvu tekee tarpeensa pihalle? Hullunkuriset perheet pelikortit pitäisi päivittää nykyaikaan.
      Mistä tietää milloin on ollut liian kauan yhtäjatkuisesti netissä? En nyt haluaisi vihjata mitään, mutta ..

      Lainaa

    97. Kopioitu Metsätonttu 14.2.2024 1:00
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Synkkä eläin: Se on ekinokokkiloinen, eikä siitä liene ekonomiksi. Vantaalla päin joku sankari teki keltaisia spraymaaliympyröitä koirankakkojen ympärille lumien sulettua ja ympyrät näkyi kadussa vielä parin vuoden päästä, kakat ei ihan niin kauaa kuitenkaan. 
      Eli kakat voi jättää maahan koska ne häipyy asfaltilta itsekseen alle kahdessa vuodessa tai ainakin nopeammin, kuin spraymaali? Ihan jees perustelu...varmaan niinkuin omassa päässä?

      Lainaa

    98. Kopioitu Metsätonttu 14.2.2024 1:13
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Nimi: Tässähän väitettiin, että on ironista jotta ihmiset kouhkaavat maalatusta rinkulasta vaikkei ongelmaa olisi ilman kakkaa. Se, että joku on provosoitunut kakasta ja päättänyt käydä saastuttamassa maata maalaamalla siihen rinkulan, on mielestäni ongelma erikseen, kuten olisi kakan ympärille dumpatut roskatkin. [...]
      Näitä kun lukee,  niin tulee välillä mieleen, että onko Albert Einstein sittenkin vielä elossa ja kirjoittelee nykyisin nettiin suomenkielellä. Niin korkealentoisia analyysejä ihmiskunnan tärkeimmistä kysymyksistä, kuten "miten perustelen itselleni miksi minun ei tarvitse vaivautua olemaan muita ihmisiä huomioiva yhteiskunnan jäsen?" Nyt odotan innolla vaikkapa Carl Jungin syvällistä vastausta kysymykseen. Voiko nettikeskustelu tästä koskaan enää nousta läheskään yhtä korkealle tasolle? Kuka kirjoittaa ensimmäisen romaanin tästä kutkuttavasta koiranpaska-spraymaali symbioosista?

      Lainaa

    99. Kopioitu Metsätonttu 14.2.2024 1:18
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Esteetön maito: Koirankakka häiritsee jotain niin paljon että lähtee katuja töhrimään maalilla, muttei tietenkään tarpeeksi kerätäkseen sen pois.
      Tarkoitus ilmeisesti onkin, että se maali häiritsisi sinua niin paljon, että alkaisit opetella viemään paskasi pois ihmisten jaloista.

      Lainaa

    100. Vikan jutun lähettäjä 23.2.2024 0:05
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Tuo vika juttuhan oli siis tosiaan koiraryhmässä jossa yli 106 000 jäsentä, ei edes omassa profiilissa 🥲

      Lainaa

    101. Astmasta kärsivä hirvi 4.3.2024 15:44
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Tee lapsi nin voit kutsua itseäsi mamiksi,muussa tapauksessa olet koiran omistaja.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: heippalappu, koira puhuu, koiranliha, koirat, kuva, liha, mami, meri, pelastaa, uutiset