Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Puskaradio suhisee, osa 49

Nyt on taas "se" aika vuodesta.
Puskaradio suhisee, osa 49

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 70 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kujeileva apina 24.10.2023 0:37
      Tulos: +599 (629 ääntä)
      Jos olisin Sirpan omainen, huolestuisin kovasti.

      Lainaa

    2. Tuuleton dinosaurus 24.10.2023 0:49
      Tulos: +469 (475 ääntä)
      Siis mikä "pullonpalautusaika" nyt on menossa? Arvaisin että aika harvalla näkyy ikkunasta sellainen maisema? WTF?

      Lainaa

    3. Selvittämätön meduusa 24.10.2023 0:51
      Tulos: +531 (541 ääntä)
      Mitähän on pitänyt tapahtua, että ihminen menee moiseen kuntoon kuin Sirpa.

      Lainaa

    4. Tulematon uni 24.10.2023 0:53
      Tulos: +303 (313 ääntä)
      En ole rasisti, mutta..

      Lainaa

    5. Lottoava sakaali 24.10.2023 1:18
      Tulos: +432 (434 ääntä)
      Hyvä yritys, Sirpa, mutta et nyt aivan onnistunut välttämään sitä rasistin leimaa.

      Lainaa

    6. Pönttö majava 24.10.2023 1:33
      Tulos: +333 (339 ääntä)
      Pakko tunnustaa, että olen huono lukemaan rivien välistä, mutta en millään keksi mitä "pullojen palauttaminen" oikeasti tarkoittaa.

      Lainaa

    7. Raihnas kissa 24.10.2023 1:59
      Tulos: +368 (374 ääntä)
      Eli siis palauttavatko maahanmuuttajat vain kerran vuodessa pulloja? Ja vievät niitä ilmeisesti markettiin niin näyttävästi tai karnevaalinomaisesti että ihan ikkunasta pitäisi näkyä tämä ilmiö?

      Lainaa

    8. Kastunut mato 24.10.2023 2:16
      Tulos: +242 (248 ääntä)
      on se hyvä kun puolustetaan ettei olla rasisti jo ennen kuin kukaan on asiasta mitään sanonut..? mahtaakohan omatunto kolkuttaa....

      Lainaa

    9. Tyyni tonttu 24.10.2023 2:40
      Tulos: +244 (246 ääntä)
      Kuulun varmaan niihin ihmisiin, joista Sirpa yrittää varoittaa, kun oon jo lapsesta lähtien vienyt muiden hylkäämiä panttipulloja kauppaan.

      Lainaa

    10. Kalarikas pingviini 24.10.2023 3:26
      Tulos: +187 (193 ääntä)
      Ihan niinkun Sirpa olis etukäteen kirjoittanut tuon ON SE NYT KUMMA -kommentin tai muuten vaan aloittanutkin koko ketjun ihan vaan uhriutuminen mielessä, kun eihän tuo kommentti vastaa kellekään; kukaan ei ole ehtinyt rasistiksi sanoa, tai tuumata ettei tuollaisia saisi puhua. Ja mikä ihmeen heitto tuo ”mene mummolaan” on?

      Lainaa

    11. Ihan ookoo hedelmä 24.10.2023 6:07
      Tulos: +355 (357 ääntä)
      Sirpa ei edes tajunnut että maija ymmärsi varsin hyvin mitä sirpa hassunhauskalla suklaapatukka-jutulla tarkoitti. Voi jestas mikä tyyppi.

      Lainaa

    12. Täysi haltija 24.10.2023 7:01
      Tulos: +40 (88 ääntä)
      Sirpalle varmaan maistus lettukestit, mansikkahillollakin varmaan käy, mutta kermavaahto on ehdoton ei, jos kerran patukka ei kelpaa.

      Lainaa

    13. Tulos: +153 (157 ääntä)
      Raihnas kissa: Eli siis palauttavatko maahanmuuttajat vain kerran vuodessa pulloja? Ja vievät niitä ilmeisesti markettiin niin näyttävästi tai karnevaalinomaisesti että ihan ikkunasta pitäisi näkyä tämä ilmiö?
      Harmittaa, että missasin sen. Karnevaalit on kivoja. Sirpa sen sijaan ei vaikuta yhtään kivalta.

      Lainaa

    14. Tulos: -29 (91 ääntä)
      Kujeileva apina: Jos olisin Sirpan omainen, huolestuisin kovasti.
      Minä en, kukaan ei ole suvustaan vastuussa jos ne aikuisena päättää olla omia itseään tavalla joka itselle ei sovi. Kusipäätkin lisääntyvät ja vanhenevat eli kaikkien ei ole tarpeellista käydä moikkaamassa edes mummojaan.

      Lainaa

    15. Ennakkoluuloton hampurilainen 24.10.2023 7:15
      Tulos: +81 (83 ääntä)
      Näin taas ihmisiä ulkona liikkuessa... vai olivatko sittenkin vieraita avaruudessa.

      Lainaa

    16. Tulos: +200 (216 ääntä)
      Miksi rasistit eivät halua myöntää olevansa rasisteja? Jos he itsekin tiedostavat rasismin olevan negatiivinen asia, niin miksi eivät sitten pyri muuttamaan omia asenteitaan?

      Lainaa

    17. Arkkienkeli 24.10.2023 8:10
      Tulos: +41 (57 ääntä)
      Selvittämätön meduusa: Mitähän on pitänyt tapahtua, että ihminen menee moiseen kuntoon kuin Sirpa.
      Liikaa alkoholia jo pidemmän aikaa ja siitä seurannut pysyvä dementia.

      Lainaa

    18. Tulos: +98 (104 ääntä)
      Sirpan logiikalla "mamut liikkeellä SOS" -kommenttiin olisi pitänyt vastata, että olet oikeassa todellakin. Muuten osoittaa olevansa sellainen suvakki, joka kieltäytyy näkemästä totuutta ja puhumasta siitä, ja haukkuu Sirpan kaltaisia rohkeita yksilöitä rasisteiksi. Muut kuin "lampaat" kyllä osaavat lukea rivien välistä, että Sirpan kommentti käy täysin järkeen. Noh, kukaan muu ei ehkä puhunut rasismista kommenteissa, mutta kyllä Sirpa multa sai rasistin leiman heti sos-kommentin jälkeen.

      Lainaa

    19. Itseasiassa 24.10.2023 8:37
      Tulos: +71 (73 ääntä)
      Raihnas kissa: Eli siis palauttavatko maahanmuuttajat vain kerran vuodessa pulloja? Ja vievät niitä ilmeisesti markettiin niin näyttävästi tai karnevaalinomaisesti että ihan ikkunasta pitäisi näkyä tämä ilmiö?
      En tiedä, mutta mä oon ollut joskus sellaisella pullonpalautusreissulla (aikana kun kalja oli pulloissa) että auto oli niin täyteen ahdettu että sieltä ei nähnyt enää ulos. Itse istuin pelkääjän paikalla pakattuna niin että jalkojen alla oli yksi pussi ja vajaa jätesäkki sylissä. Nuoruuden typeryyttä, mutta ne pullojen omistaja kaverini olisivat kyllä voineet käydä siellä palautuksella vähän useammin.

      Lainaa

    20. Itseasiassa 24.10.2023 8:43
      Tulos: +129 (135 ääntä)
      Lila herne: Miksi rasistit eivät halua myöntää olevansa rasisteja? Jos he itsekin tiedostavat rasismin olevan negatiivinen asia, niin miksi eivät sitten pyri muuttamaan omia asenteitaan?
      Nyt on tuntunut kuoriutuvan ylpeitä rasisteja joistain piiloistaan. Tuossa juuri yksi tuttu vanhempi nainen haukkui turhaan jotain pikkulasta, joka ei näyttänyt kantasuomalaiselta. Siis haukkui, koska lapsi oli ollut yksin kaupassa, mutta näemmä lapsella ei ollut ongelmia hoitaa asiaa. Tuosta kun sanoi, että eikö ensinnäkin voi puhua ihan vain lapsesta eikä nimitellä, niin tämä ilmoitti olevansa rasisti ja nauroi päälle. Ja tämä nainen hoitaa ammatikseen muiden lapsia. Todella surullista.

      Lainaa

    21. Itkevä hirvi 24.10.2023 8:52
      Tulos: +89 (91 ääntä)
      Tuuleton dinosaurus: Siis mikä "pullonpalautusaika" nyt on menossa? Arvaisin että aika harvalla näkyy ikkunasta sellainen maisema? WTF?
      Pullonpalautus yllätti autoilijat.

      Lainaa

    22. Tulos: +97 (103 ääntä)
      Lila herne: Miksi rasistit eivät halua myöntää olevansa rasisteja? Jos he itsekin tiedostavat rasismin olevan negatiivinen asia, niin miksi eivät sitten pyri muuttamaan omia asenteitaan?
      Vastasitkin tuossa omaan kysymykseesi. Jos he alkaisivat muuttamaan omia asenteitaan, he joutuisivat myöntämään olevansa negatiivisia kusipäitä. Se on viimeinen asia mitä nämä ihmisjätteet haluavat tehdä.

      Lainaa

    23. Jäätynyt sakaali 24.10.2023 9:17
      Tulos: +60 (66 ääntä)
      Selvittämätön meduusa: Mitähän on pitänyt tapahtua, että ihminen menee moiseen kuntoon kuin Sirpa.
      Elämämkovakorkeakolu

      Lainaa

    24. Vähennetty marsu 24.10.2023 9:17
      Tulos: +48 (56 ääntä)
      Hyppää Sirpa sinne pullonpalautuautomaattiin

      Lainaa

    25. Pinkki opas 24.10.2023 9:48
      Tulos: +68 (68 ääntä)
      Itkevä hirvi: Pullonpalautus yllätti autoilijat.
      Ja kerrostalokyylät. Renkaanvaihtoaikahan nyt on mutta miksi siitä pitäisi puhua "pullonpalautuksena"? Hankala päästä nyt tähän täysin sisälle.

      Lainaa

    26. Pinkki opas 24.10.2023 9:50
      Tulos: +67 (69 ääntä)
      Täysi haltija: Sirpalle varmaan maistus lettukestit, mansikkahillollakin varmaan käy, mutta kermavaahto on ehdoton ei, jos kerran patukka ei kelpaa.
      Kunhan ei ole tummaa lettua. VIT VIT VIT kuten itsekin tossa mainitsee että valkoista.

      Lainaa

    27. Mukava maksamakkara 24.10.2023 9:54
      Tulos: +184 (188 ääntä)
      Kellään ei ole mustan miehen muna mielessä yhtä paljon kuin rasisteilla. Ihme pakkomielle.

      Lainaa

    28. Tulos: -13 (43 ääntä)
      Onneks voi olma rehellisesti vaan rasisti 🥰

      Lainaa

    29. Kämänen orja 24.10.2023 10:41
      Tulos: +61 (63 ääntä)
      Pullo taitaa olla sen verran vähäarvoinen löytötavara, että sen saa pitää. Verot pitäisi pullonkeräystuloista maksaa. Mutta kukaanhan ei taida maksaa, ja epäilenpä, että asian valvonnasta ja verojen keräämisestä syntyvät kulut olisivat verotuloja suuremmat, joten puolestani asian voi antaa olla. Ei se helppoa hommaa ole. Ja jos kukaan ei keräisi pulloja, kaupungitko ne siivoaisi, vai meniskö sekin muovi lopulta vesistöihin?

      Lainaa

    30. Itseasiassa 24.10.2023 10:54
      Tulos: +153 (159 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Kellään ei ole mustan miehen muna mielessä yhtä paljon kuin rasisteilla. Ihme pakkomielle.
      Sama seksuaalivähemmistöjen kohdalla, kukaan muu ei ajattele heidän seksielämää yhtä paljon kun öyhöttävät homofobikot.

      Lainaa

    31. It's a deal 24.10.2023 11:18
      Tulos: +83 (85 ääntä)
      "Ettet nolaa itseäsi enempää" oli tässä keskustelussa puhdasta ironiaa.

      Lainaa

    32. Aikaansaava mäyrä 24.10.2023 11:23
      Tulos: -48 (76 ääntä)
      Meilläpäin kesäisin maahanmuuttaneet ja heidän lapset, sekä suomalaiset, vanhukset kilpailevat välillä rajustikin, kuka saa napata alkoholia tms juomia nauttivien tyhjät tölkit. Joskus tilanne äityy niin röyhkeäksi, että eivät edes odota tölkin tyhjenemistä, vaan nappaavat sen ja kaatavat sisällön. Ja suuttuvat jos tölkkiä juova haluaa pitää ja palauttaa tölkkinsä itse. Osa vihaa pullonkerääjiä ja rutistavat tölkkinsä tai heittävät mereen. Osa säästää pelkästään suomalaisille kerääjille. Ahkerimmat ja röyhkemmät tienaavat varmasti satoja tai jopa tuhansia euroja ja tuskin ilmoittavat tuloistaan verovirastolle. Eniten säälittää pikkulapset, jotka keräävät yömyöhään yksin tai vanhempiensa kanssa tölkkejä. Mikä mahtava lapsuusmuisto? Eri asia, jos lapset karkkirahaa keräävät tai säästävät jotakin varten itselleen.

      Lainaa

    33. Tulos: +68 (78 ääntä)
      En ole koskaan ymmärtänyt mikä saa ihmiset näin perusteellisesti vihaamaan ihmisiä jotka ovat erilaisia kuin he itse.

      Lainaa

    34. Tulos: -34 (58 ääntä)
      Luulis että jos Sirpaa noin ahdistaa noi mamut niin olis valinnut asuinalueensa niin ettei niitä näe ikkunasta. Tosiasiahan on että ihan rahalla saa sellasia asuntoja minkä liepeillä niitä ei pyöri. Tai katsoo ettei junarataa ole lähistöllä. Niiden varteen ne aina laitetaan. Ihan naurettavaa muuttaa johonkin Malmille ja vinkua sitten kun niitä on pihassa ja puutarhassa.

      Lainaa

    35. Tulos: +55 (63 ääntä)
      Aikaansaava mäyrä: Meilläpäin kesäisin maahanmuuttaneet ja heidän lapset, sekä suomalaiset, vanhukset kilpailevat välillä rajustikin, kuka saa napata alkoholia tms juomia nauttivien tyhjät tölkit. Joskus tilanne äityy niin röyhkeäksi, että eivät edes odota tölkin tyhjenemistä, vaan nappaavat sen ja kaatavat [...]
        Ei ole ok heittää tölkkejä mereen vaikka miten nyppisi. Ja siitä huolimatta, että vietin kesällä paljon aikaa piknikillä puistossa, ei kukaan pullojen kerääjä ole tullut niitä käsistä repimään. Hyvä että joku vie pullot ja purkit pois, roskaa on muutenkin ihan liiaksi. Ehkä muoviroskastakin pitäisi maksaa jotain per kilo?
        Mitä yhdessä pikkulasten kanssa kerääviin tulee... pitäisikö sitä toimeentulotukea sitten kuitenkin nostaa, ja lapsilisän Helsinki-lisä palauttaa? Aika hurjaa, jos ei lapsiaan saa ruokittua keräämättä pulloja. 
        Rasistit eivät halua sanoa olevansa rasisteja samasta syystä kuin salaliittoteoreetikot eivät sellaisiksi tunnustaudu, vaan väittävät omaavansa syvemmän totuuden. Ei kukaan halua myöntää, että heidän maailmankuvansa tukipilarit ovat kaadettavissa yksinkertaisella faktantarkistuksella (Suomessa ei ole puolta miljoonaa pakolaista tai tulossa, kaikki muslimit eivät ole terroristeja, vasemmistonaiset eivät ole sitä, koska olisivat seksuaalisesti kiinnostuneita ulkomaalaismiehistä jne. "Suvakki"naisissa taitaa olla enemmän niitä jotka eivät ole kiinnostuneita miehistä ylipäätään, kuin rajakeissa, ainakin kaapista ulkona :) ). Ne rasistit, jotka ovat rehellisesti natseja -"joo, tiedän ettei ole puolta miljoonaa pakolaista tai puolta miljoonaa mitään ulkomaalaista, haluan vain hakata ne jotka on" -yleensä tyynesti myöntävätkin sen.

      Lainaa

    36. Jalaton norsu 24.10.2023 13:19
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      Kalarikas pingviini: Ja mikä ihmeen heitto tuo ”mene mummolaan” on?
      Ainakin meillä päin lapsena huudettiin "mee mummolaan", joka on Sirpan kielelle käännettynä sama kuin "painu VIT VIT VITSILÄÄN!"

      Lainaa

    37. EkaKommenttiIkinä 24.10.2023 13:51
      Tulos: +59 (67 ääntä)
      Itseasiassa: Nyt on tuntunut kuoriutuvan ylpeitä rasisteja joistain piiloistaan. Tuossa juuri yksi tuttu vanhempi nainen haukkui turhaan jotain pikkulasta, joka ei näyttänyt kantasuomalaiselta. Siis haukkui, koska lapsi oli ollut yksin kaupassa, mutta näemmä lapsella ei ollut ongelmia hoitaa asiaa. Tuosta kun sanoi, että eikö [...]
      Ilmottaisin sinne työpaikalle tämmösestä ihmisestä. Ties miten se puhuu niille lapsille siellä 😕

      Lainaa

    38. Jäävi tuhatjalkainen 24.10.2023 14:17
      Tulos: -15 (35 ääntä)
      Aikaansaava mäyrä: Meilläpäin kesäisin maahanmuuttaneet ja heidän lapset, sekä suomalaiset, vanhukset kilpailevat välillä rajustikin, kuka saa napata alkoholia tms juomia nauttivien tyhjät tölkit. Joskus tilanne äityy niin röyhkeäksi, että eivät edes odota tölkin tyhjenemistä, vaan nappaavat sen ja kaatavat [...]
      Kyllä varmasti puhutaan useista tuhansista ellei jopa kymmenistä tuhansista euroista joka kuukausi. On kyllä surkeasti kasvatettuja lapsia jos haluavat töitä tehdä rahan eteen. Pitäisi jo pienestä pitäen opettaa että rahaa saa soskusta.

      Lainaa

    39. Tulos: +39 (41 ääntä)
      Mitä tarkoittaa "palauttamassa pulloja"? Että ne ei ole oikeasti pulloja, tai että niitä ei oikeasti palauteta? Ja miksi ihmeessä kukaan tekisi niin?

      Lainaa

    40. Luonteva flamingo 24.10.2023 16:25
      Tulos: +49 (53 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Kellään ei ole mustan miehen muna mielessä yhtä paljon kuin rasisteilla. Ihme pakkomielle.
      Paitsi ehkä homofoobikoilla. Tosin heillä taitaa olla mielessä kaikenväriset meisselit ja se mitä nämä miehet niillä keskenään tekevät.

      Lainaa

    41. Nuutunut kivi 24.10.2023 18:04
      Tulos: +12 (20 ääntä)
      foo: En ole koskaan ymmärtänyt mikä saa ihmiset näin perusteellisesti vihaamaan ihmisiä jotka ovat erilaisia kuin he itse.
      Pelko erilaisuutta kohtaan.

      Lainaa

    42. Työtön Rukkanen 24.10.2023 18:58
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      Kujeileva apina: Jos olisin Sirpan omainen, huolestuisin kovasti.
      Minä en, vaan katkaisisin välit.

      Lainaa

    43. Kujeileva apina 25.10.2023 1:50
      Tulos: -18 (38 ääntä)
      Tulkki: Minä en, kukaan ei ole suvustaan vastuussa jos ne aikuisena päättää olla omia itseään tavalla joka itselle ei sovi. Kusipäätkin lisääntyvät ja vanhenevat eli kaikkien ei ole tarpeellista käydä moikkaamassa edes mummojaan.
      Olet väärässä. Lapsilla on moraalinen vastuu huolehtia iäkkään vanhempansa asioista, mikäli läheinen ei ole kykenevä itse siihen. Valitettavasti nykyisin välinpitämättömyys rehottaa. Olet siitä elävä todiste.
      Jos mun läheisiltä tulis tuollaista tekstiä, niin mä pyrkisin selvittämään, mikä läheisellä on hätänä, koska kaikkeen on syy. 
      Jos sinun käytöksesi johtuukin kusipäisyydestä, niin tiedoksi, että esim.muistisairauksille on aika yleistä se, että käytös, mieliala ja todellisuudentaju muuttuu. 

      Lainaa

    44. Suopa kiivi 25.10.2023 6:34
      Tulos: +12 (24 ääntä)
      foo: En ole koskaan ymmärtänyt mikä saa ihmiset näin perusteellisesti vihaamaan ihmisiä jotka ovat erilaisia kuin he itse.
      Persulaisuus, eli tyhmyys.

      Lainaa

    45. Sievä soturi 25.10.2023 9:20
      Tulos: +24 (34 ääntä)
      Kujeileva apina: Olet väärässä. Lapsilla on moraalinen vastuu huolehtia iäkkään vanhempansa asioista, mikäli läheinen ei ole kykenevä itse siihen. Valitettavasti nykyisin välinpitämättömyys rehottaa. Olet siitä elävä todiste. Jos mun läheisiltä tulis tuollaista tekstiä, niin mä pyrkisin selvittämään, mikä läheisellä on hätänä, koska [...]
      Olet ilmeisesti niitä, jotka lisääntyvät että olis sit vanhana joku joka hoitaa. Typerä syy ja typerä oletus. Jos vanhemmat ei ole huolenpidon arvoisia, ei heistä tarvitse pitää huolta. Ja sukulaisistaan ei kukaan ole vastuussa.

      Lainaa

    46. Tulos: +37 (41 ääntä)
      Raihnas kissa: Eli siis palauttavatko maahanmuuttajat vain kerran vuodessa pulloja? Ja vievät niitä ilmeisesti markettiin niin näyttävästi tai karnevaalinomaisesti että ihan ikkunasta pitäisi näkyä tämä ilmiö?
      Karnevaalinomaisesti 😂 
      Tulee mieleen sellainen Monty Python -tyyppinen musikaalimeininki: värikäs karnevaalikansa tanssii katua pitkin kohti kauppaa, kottikärryt ja autonlavat täynnä palautuspulloja. Avoimista ikkunoista ihmiset vilkuttaa nenäliinojen kanssa ja heittelee pullonpalautuskuitteja sateena juhlijoiden päälle. Taustalla nunnat tanssii can can -tanssia ja joukossa luikertaa myös pitkä kiinalainen lohikäärme. 🎼 Every Pantti is sacred! Every Pantti is good!” 🎼 🎉✨💃👩‍🦯💃🧟‍♀️🦘💃🕺👩‍🦽🕺🐉🕺🪩🎊🎏

      Lainaa

    47. Tuore päärynä 25.10.2023 11:57
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Täysi haltija: Sirpalle varmaan maistus lettukestit, mansikkahillollakin varmaan käy, mutta kermavaahto on ehdoton ei, jos kerran patukka ei kelpaa.
      älä nyt homoja kiusaa sillä varjolla että sirpa on rasisti

      Lainaa

    48. Säännötön konna 25.10.2023 12:40
      Tulos: +24 (34 ääntä)
      Sievä soturi: Olet ilmeisesti niitä, jotka lisääntyvät että olis sit vanhana joku joka hoitaa. Typerä syy ja typerä oletus. Jos vanhemmat ei ole huolenpidon arvoisia, ei heistä tarvitse pitää huolta. Ja sukulaisistaan ei kukaan ole vastuussa.
      Jos sukulainen ns. persahtaa niin saa olla omillaan. Se ei ole itsestä riippumaton sairaus niin kuin dementia, vaan oma vakaumus ja valinta.

      Lainaa

    49. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Kujeileva apina: Jos olisin Sirpan omainen, huolestuisin kovasti.
      Päinvastoin.

      Lainaa

    50. Tulos: +2 (12 ääntä)
      jukkapalmu: Luulis että jos Sirpaa noin ahdistaa noi mamut niin olis valinnut asuinalueensa niin ettei niitä näe ikkunasta. Tosiasiahan on että ihan rahalla saa sellasia asuntoja minkä liepeillä niitä ei pyöri. Tai katsoo ettei junarataa ole lähistöllä. Niiden varteen ne aina laitetaan. Ihan naurettavaa [...]
      Eipä se asuinalueen valinta enää riitä siihen monessakaan kaupungissa, että saa elellä rauhassa omien kesken, tuo oli mahdollista joskus 90-luvulla.

      Lainaa

    51. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Lila herne: Miksi rasistit eivät halua myöntää olevansa rasisteja? Jos he itsekin tiedostavat rasismin olevan negatiivinen asia, niin miksi eivät sitten pyri muuttamaan omia asenteitaan?
      Äläpäs yleistä tuota ensimmäistä kysymystä. Tunnen monia, jotka ihan rehellisesti asian myöntävät ja se on ok.

      Lainaa

    52. Muikea Mastodontti 25.10.2023 13:15
      Tulos: -1 (7 ääntä)
      Onko "Sirpa" suomalainen Karen?

      Lainaa

    53. Kujeileva apina 25.10.2023 16:37
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Sievä soturi: Olet ilmeisesti niitä, jotka lisääntyvät että olis sit vanhana joku joka hoitaa. Typerä syy ja typerä oletus. Jos vanhemmat ei ole huolenpidon arvoisia, ei heistä tarvitse pitää huolta. Ja sukulaisistaan ei kukaan ole vastuussa.
      Mulla ei ole lapsia, eikä ole ole suunnitelmissakaan. Sori vain. 😏

      Lainaa

    54. Kujeileva apina 25.10.2023 19:06
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      Sievä soturi: Olet ilmeisesti niitä, jotka lisääntyvät että olis sit vanhana joku joka hoitaa. Typerä syy ja typerä oletus. Jos vanhemmat ei ole huolenpidon arvoisia, ei heistä tarvitse pitää huolta. Ja sukulaisistaan ei kukaan ole vastuussa.
      Lisään, että mä en todellakaan oleta tai odota ja vaadi, että mun läheisten lapset huolehtisi musta, sitten kun musta tulee vanha. 
      Mutta itselleni on tärkeää, että huolehdin omien sisarusten kanssa oman vanhempamme hyvinvoinnista, kun hän elää yksin. 
      Se on mulle henkilökohtaisesti tärkeää, sillä hän on aina tukenut ja auttanut meitä lapsia, kun meillä ollut haasteita elämässä.
      Toinen vanhemmistani kerran sanoi minulle suoraan, että kun olin huonossa kunnossa, heitä pelotti tulla luokseni, sillä joka ikinen kerta he pelkäsivät, että löytävät minut kuolleena. 
       
      Itse koen sen moraalisesti tärkeänä olla nyt tämän elossa olevan vanhempani tukena, kun hän tarvitsee vuorostaan meitä lapsiaan. 
      Se miten me kohtelemme muita, kertoo vain sen millaisia me olemme ihmisinä. 
      Ei se ole varmaan sulta tai keltään muulta pois, että toiset haluavat huolehtia, että rakkaalla vanhemmalla tai läheisellä on kaikki hyvin.
      Kukin tehköön niinkuin itsestä parhaalta tuntuu. 
      Mutta jos mun vanhempani, joka aina kunnioittaa ja arvostaa muita ihmisiä ja osoittaa sen sanoilla ja teoillaan, alkaisi päästää tuollaisia juttuja kuin Sirpa, niin silloin olisi hyvin todennäköistä, että hänen terveydentilassaan ja hyvinvoinnissaan on tapahtunut jotain. Ja tästä syystä minä huolestuisin kovasti.
      Kaikkea hyvää sinulle ja muille. 💖

      Lainaa

    55. Avaimeton paprika 25.10.2023 20:14
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Laura: Karnevaalinomaisesti 😂  Tulee mieleen sellainen Monty Python -tyyppinen musikaalimeininki: värikäs karnevaalikansa tanssii katua pitkin kohti kauppaa, kottikärryt ja autonlavat täynnä palautuspulloja. Avoimista ikkunoista ihmiset vilkuttaa nenäliinojen kanssa ja heittelee pullonpalautuskuitteja sateena juhlijoiden [...]
      Palpakarnevaalit!

      Lainaa

    56. Sisäänlämpiävä päärynä 25.10.2023 21:29
      Tulos: -4 (4 ääntä)
      Tollaset Sirpat vaikuttaa ihan boteilta tai trolleilta. Mikäli ihan tosissaa selittää tollasta soopaa, kannattais käydä tutkituttamassa pääkoppansa, onko kaikki kunnossa.

      Lainaa

    57. Höyli sirkka 25.10.2023 21:45
      Tulos: 0 (6 ääntä)
      Kujeileva apina: Jos olisin Sirpan omainen, huolestuisin kovasti.
      Huolestuisin jos Sirpalla olisi omaisia.

      Lainaa

    58. Tietty tyyny 25.10.2023 22:57
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Tulematon uni: En ole rasisti, mutta..
      voin vilkaista. Siis ikkunasta.

      Lainaa

    59. Kouluttamaton muurahainen 26.10.2023 7:44
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Säännötön konna: Jos sukulainen ns. persahtaa niin saa olla omillaan. Se ei ole itsestä riippumaton sairaus niin kuin dementia, vaan oma vakaumus ja valinta.
      Jos ihminen "persahtaa" vanhemmalla iällä, on taustalla hyvin mahdollisesti juuri jokin itsestä riippumaton sairaus, kuten muistisairaus. Eri asia on sitten se, onko asian havainnoinnista ja ymmärtämisestä mitään hyötyä, kun he eivät yleensä ole kauhean myötämielisiä avulle.

      Lainaa

    60. Tallentumaton noita 26.10.2023 10:11
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: Jos ihminen "persahtaa" vanhemmalla iällä, on taustalla hyvin mahdollisesti juuri jokin itsestä riippumaton sairaus, kuten muistisairaus. Eri asia on sitten se, onko asian havainnoinnista ja ymmärtämisestä mitään hyötyä, kun he eivät yleensä ole kauhean myötämielisiä avulle.
      Hetkinen nyt, eli väität, että jos vanhempi ihminen päättää äänestää perussuomalaisia, hänellä on muistisairaus?! Kuuntele itseäsi.

      Lainaa

    61. Ylväs gorilla 26.10.2023 19:38
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Tallentumaton noita: Hetkinen nyt, eli väität, että jos vanhempi ihminen päättää äänestää perussuomalaisia, hänellä on muistisairaus?! Kuuntele itseäsi.
      Samaa väitän minä, ihan ammatin puolesta. Jos ihmisen ajatusmaailma/persoonallisuus muuttuu lyhyessä ajassa, jokin on vialla. Syynä voi olla aivoverenkierronhäiriö, muistisairaus tms. tai jopa aivopesu jonkin tahon puolelta. Moni kultti manipuloi ja aivopesee ihmisiä oman agendansa vuoksi. Eikä kyse ole vain tietyn puolueen äänestämisestä, vaan muuttuneesta maailmankatsomuksesta. Me kun emme voi tietää, Sirpa voi yhtä hyvin olla kommunisti.

      Lainaa

    62. Vitsikäs hirmulisko 26.10.2023 20:30
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      -Arvaa mitä? -Mamuja -Ai missä? Mitä niistä? -EN VIT VIT VITSI OO MIKÄÄN RASISTI TURHA EDES YRITTÄÄ TÄÄ KESKUSTELU LOPPU NYT TÄHÄN PISTE

      Lainaa

    63. Introvertti 26.10.2023 22:56
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Minäkin näin ihmisiä kun katsoin ikkunasta ulos. Alkoi vituttaa, niin pistin verhot eteen

      Lainaa

    64. Viimi eläin 27.10.2023 1:11
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Itseasiassa: Sama seksuaalivähemmistöjen kohdalla, kukaan muu ei ajattele heidän seksielämää yhtä paljon kun öyhöttävät homofobikot.
      Ja lisäksi nämä värillisistä munista fantasioivat rasistit ja vähemmistöjen eroottista kanssakäymistä hekumoivat homofoobikot ovat usein yhtä ja samaa porukkaa. Mitä tästä voimme päätellä? Onko ratkaisu sittenkin Freudin kansien välissä?

      Lainaa

    65. Pölyinen kani 27.10.2023 6:45
      Tulos: -11 (15 ääntä)
      Viimi eläin: Ja lisäksi nämä värillisistä munista fantasioivat rasistit ja vähemmistöjen eroottista kanssakäymistä hekumoivat homofoobikot ovat usein yhtä ja samaa porukkaa. Mitä tästä voimme päätellä? Onko ratkaisu sittenkin Freudin kansien välissä?
      Joo ja pedareita äänekkäimmin tuomitsevat ovat itse pedareita ja... ja...

      Lainaa

    66. Itkevä kana 27.10.2023 7:51
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Kujeileva apina: Jos olisin Sirpan omainen, huolestuisin kovasti.
      Taita Kujeilevalle apinalle suklaa maistua?

      Lainaa

    67. Gluteeniton hyönteinen 29.10.2023 7:40
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Raihnas kissa: Eli siis palauttavatko maahanmuuttajat vain kerran vuodessa pulloja? Ja vievät niitä ilmeisesti markettiin niin näyttävästi tai karnevaalinomaisesti että ihan ikkunasta pitäisi näkyä tämä ilmiö?
      Puolituttu käytti nimitystä ”mamumarkkinat” viitaten ilmeisesti Citymarketin Mammuttimarkkinoihin. Tämä moka sai pohtimaan, jos kyse olikin tästä karnevaalinomaisesta pullonpalautusjuhlasta. Olisihan se kieltämättä piristävää nähdä iloista markkinahumua pullonpalautusautomaateille mentäessä, onhan se nyt kiva tunne kun pääsee lähmäisistä pulloista ja tölkeistä ja saa vieläpä rahaa!

      Lainaa

    68. Hellä koala 3.11.2023 22:44
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Pakko kommentoida väitteeseen, että lasten moraalinen velvollisuus olisi huolehtia vanhemmistaan. Ei ole. Vanhemmilla on ollut valta valita siitä saako lapsi elämän ja suuresti vaikuttaa siihen, millaisen elämän. Osa vanhemmista on valitettavasti käyttänyt valtaansa hyvin väärin, ja tuottanut lapsilleen monenlaista haittaa. Jos lapsi syystä tai toisesta kokee, ettei halua tai pysty huolehtimaan vanhemmastaan, tulee tätä päätöstä kunnioittaa. Vieraammalle henkilölle hankalasti käyttäytyvä vanhempikin voi joutua siistimään toimintatapojaan tai joutuu niistä vastuuseen, kun taas omlle lapselle käytös voi olla ihan hirvittävää. Asiaa voi olla vaikea uskoa ja ymmärtää, jos omat perhesuhteet ovat olleet terveet lapsuudesta saakka. Olen hoitanut itse paljon hankaliakin tilanteita ja luonut toimivia asiakassuhteita haastavasti käyttäytyvien ihmisten kanssa, ja se on toki ulkopuolisellekin ahdistavaa. Henkilölle, joka on kasvanut saman nimittelun, kaltoinkohtelun tmv vaikutuspiirissä, se on sietämätöntä, eikä sellaista tulisi vaatia keneltäkään. Äkilliset muutokset käytöksessä tottakai kannattaa aina tutkia ja kartoittaa syyt. Mahdollisia syitä on paljon ja mm.virtsatietulehdus ikääntyneillä, etenkin naisilla, saattaa saada pään ja käytöksen hetkessä ihan sekaisin. On järkyttävää, että potilaita on viety suljetulle osastolle tarkastamatta virtsanäytettä ja siis pidetty täysin turhaan jopa vuosia laitoshoidossa vastoin tahtoaan kun VTI:tä on luultu psykoottisuudeksi.

      Lainaa

    69. Piikkaamaton jääkarhu 15.11.2023 10:00
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Sirpan on pakko olla vitsi. Onhan?

      Lainaa

    70. Häiritsevä kilpikonna 19.1.2024 16:03
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Raihnas kissa: Eli siis palauttavatko maahanmuuttajat vain kerran vuodessa pulloja? Ja vievät niitä ilmeisesti markettiin niin näyttävästi tai karnevaalinomaisesti että ihan ikkunasta pitäisi näkyä tämä ilmiö?
      Tämä osui nyt niin oikeaan hermoon, että naurattaa toista päivää vielä uudelleenkin luettuna😂😂😂 Mielikuva Helsingin sambakarnevaalista tai Pride-kulkueesta pullonpalautusfestarina, määränpäänä Kaivarin K-marketin palautusautomaatti💃🤸‍♀️🥳

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: mamut, patukka, rasismi, rasisti, rivien välistä, se aika vuodesta, tupla, vihjailu