Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Rakkaat naapurit, osa 78

Talkkari tulee luvatta sisään ja naapuri käy varkaissa. Kosto on suloinen.
Rakkaat naapurit, osa 78

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 53 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tiivis roska 12.9.2023 0:14
      Tulos: +342 (348 ääntä)
      Kyllähän se on tosimaailmassa rikos mennä yleisavaimilla asuntoon ellei siitä ole sovittu tai siellä suurin piirtein piippaa palohälytin. Taloyhtiön PJ:n varsinkaan ei pidä mennä kuin avaamaan ovi asukkaalle tai päästämään se sovittu huoltomies sisälle. Yleensä nuo huoltoukotkin saa avaimen isännöitsijältä keikkaa varten jos on tiedossa ettei asukas ole kotona.

      Lainaa

    2. Läpimätä ahma 12.9.2023 0:17
      Tulos: +216 (222 ääntä)
      Riikan kertomassa tilanteessa olisin käynyt taloyhtiön puheenjohtajan kanssa sellaisen kehityskeskustelun, ettei varmasti olisi ikinä enää mennyt minun kämppään omilla avaimilla.

      Lainaa

    3. Rönsyilevä kesyaasi 12.9.2023 0:37
      Tulos: +230 (260 ääntä)
      Ei tuo lukon suunnittelukaan ole mennyt ihan putkeen jos sen saa vanhalla avaimella tukittua käyttökelvottomaksi?

      Lainaa

    4. Säädytön lehmä 12.9.2023 1:24
      Tulos: +96 (132 ääntä)
      Ennen liikkeelle lähtöä autolla pitäisi tarkistaa mm. renkaiden kunto. Harva tätä tekee, mutta ei siitä voi syyttää kuin omaa huolimattomuutta… tai tarvetta käydä toisen asunnossa luvatta varkaissa.

      Lainaa

    5. Pelkkä preeriasusi 12.9.2023 1:24
      Tulos: +182 (196 ääntä)
      Hitto on muute ärsyttäviä noi iloqit. Jos avaimen työntää lukkoon liian hitaasti tms (en ole saanut yhteistä tekijää selville) nii ei aukea vaikka avain on kokonaan lukossa ja kääntää.

      Lainaa

    6. Läpimätä ahma 12.9.2023 1:41
      Tulos: +114 (120 ääntä)
      Pelkkä preeriasusi: Hitto on muute ärsyttäviä noi iloqit. Jos avaimen työntää lukkoon liian hitaasti tms (en ole saanut yhteistä tekijää selville) nii ei aukea vaikka avain on kokonaan lukossa ja kääntää.
      Yleensä hitaammin työntäminen on parempi kuin nopeasti työntäminen. Avain antaa liike-energialla toimintansa lukkopesässä olevalle generaattorille, joka toimii paremmin nimenomaan hitaammalla liikkeellä. Ei kuitenkaan liian hitaalla.

      Lainaa

    7. Kujeileva apina 12.9.2023 1:53
      Tulos: +79 (85 ääntä)
      Pelkkä preeriasusi: Hitto on muute ärsyttäviä noi iloqit. Jos avaimen työntää lukkoon liian hitaasti tms (en ole saanut yhteistä tekijää selville) nii ei aukea vaikka avain on kokonaan lukossa ja kääntää.
      Olen samaa mieltä. Niin ärsyttävä piirre näissä lukoissa.

      Lainaa

    8. Pariton pöllö 12.9.2023 2:42
      Tulos: +146 (152 ääntä)
      Ei edes kahta täyttä riviä huutomerkkejä. Itse ainakin kokeilisin, josko vanha avain kuitenkin toimisi.

      Lainaa

    9. Tarjoiltu aasi 12.9.2023 6:04
      Tulos: -39 (107 ääntä)
      Rönsyilevä kesyaasi: Ei tuo lukon suunnittelukaan ole mennyt ihan putkeen jos sen saa vanhalla avaimella tukittua käyttökelvottomaksi?
      No en mä myt tiedä miksi iloqin pitäisi suunnitella lukkonsa niin että sinne sopii myös abloyn avaimet. Varmaan aika monet tuotteet hajoaa jos niitä käyttää väärin eikä tää oo siihen mikään poikkeus.

      Lainaa

    10. Tulos: +121 (149 ääntä)
      Tarjoiltu aasi: No en mä myt tiedä miksi iloqin pitäisi suunnitella lukkonsa niin että sinne sopii myös abloyn avaimet. Varmaan aika monet tuotteet hajoaa jos niitä käyttää väärin eikä tää oo siihen mikään poikkeus.
      No en mä nyt tiedä miksi Iloqin pitää suunnitella lukkonsa siten että se menee paskaksi jos sinne vahingossa työntää Abloy Sento -sarjan avaimen kun nyt kuitenkin kyseistä abloytä on käytössä tasan joka paikassa minne Iloqin toimimattomat "yritä uudelleen" -höpöhöpölukot asennetaan ja se on itsestään selvää että sinne tulee moni vanhan avaimen tyrkkäämään. Tuote pitää suunnitella käyttöympäristön, käyttäjien ja käyttötilanteen mukaan eikä niin että se menee rikki jokapäiväisessä tilanteessa ja tarvitaan heippalappuja käyttäjille kun suunnittelijaa ei nyt sattunut kiinnostamaan suunnitella.

      Lainaa

    11. Meluisa lintu 12.9.2023 6:50
      Tulos: -22 (44 ääntä)
      Talkkari on varmaankin ollut inseli.

      Lainaa

    12. Mälsä poro 12.9.2023 7:11
      Tulos: -33 (103 ääntä)
      Rönsyilevä kesyaasi: Ei tuo lukon suunnittelukaan ole mennyt ihan putkeen jos sen saa vanhalla avaimella tukittua käyttökelvottomaksi?
      Ihan mielenkiinnosta, miten ajattelit suunnitella lukon, joka ei tukkiudu käyttökelvottomaksi, kun sinne työntää vääränmuotoisen metallinpalan?

      Lainaa

    13. Räkäpää 12.9.2023 7:20
      Tulos: +48 (68 ääntä)
      Iso Hoo: No en mä nyt tiedä miksi Iloqin pitää suunnitella lukkonsa siten että se menee paskaksi jos sinne vahingossa työntää Abloy Sento -sarjan avaimen kun nyt kuitenkin kyseistä abloytä on käytössä tasan joka paikassa minne Iloqin toimimattomat "yritä uudelleen" -höpöhöpölukot asennetaan ja se on itsestään selvää että [...]
      Eri alan suunnittelijalta terveiset. Noin 95% todennäköisyydellä syytät väärää puuta. Melkolailla ala kuin ala niin suunnittelun jälkeen tuote käy vielä penninlaskijoiden hyppysissä, jotka korvaavat osia "vastaavilla mutta halvemmilla".

      Lainaa

    14. Tulos: +99 (127 ääntä)
      Mälsä poro: Ihan mielenkiinnosta, miten ajattelit suunnitella lukon, joka ei tukkiudu käyttökelvottomaksi, kun sinne työntää vääränmuotoisen metallinpalan?
      Tässä ei ole kyse vääränmuotoisesta metallipalasta, vaan toisen valmistajan avaimesta. Yhden valmistajan avain ei pitäisi mennä toisen valmistajan lukkoon sisälle, ja vielä vähemmän tuhota lukko käyttökelvottomaksi. Järjen käyttö on sallittua.

      Lainaa

    15. Tulos: +65 (69 ääntä)
      Pelkkä preeriasusi: Hitto on muute ärsyttäviä noi iloqit. Jos avaimen työntää lukkoon liian hitaasti tms (en ole saanut yhteistä tekijää selville) nii ei aukea vaikka avain on kokonaan lukossa ja kääntää.
      Musta on tuntunut että se on ihan sattumanvaraista, millä työntökerralla avaus tulee onnistumaan. Yleensä vaan työnnän avaimen muutaman kerran ulos ja sisään ihan samalla tavalla, ja noin kolmen yrityksen sisällä se kääntäminen sitten yleensä onnistuu.

      Lainaa

    16. Tulos: +10 (16 ääntä)
      Muhveli: Musta on tuntunut että se on ihan sattumanvaraista, millä työntökerralla avaus tulee onnistumaan. Yleensä vaan työnnän avaimen muutaman kerran ulos ja sisään ihan samalla tavalla, ja noin kolmen yrityksen sisällä se kääntäminen sitten yleensä onnistuu.
      Itselläni aukeaa lähes aina ekalla kun töissä nuita, ainoa poikkeus kun polkee töihin täysillä.

      Lainaa

    17. Tulos: +33 (47 ääntä)
      Mälsä poro: Ihan mielenkiinnosta, miten ajattelit suunnitella lukon, joka ei tukkiudu käyttökelvottomaksi, kun sinne työntää vääränmuotoisen metallinpalan?
      Esim pitää aivoriihen talonmiehen kanssa ja kysyy mitä ihmiset useimmiten tunkevat nykyisiin lukkoihin. Kun ne on abloy-avaimia niin tyhmemmänkin insinöörin sihteeri osaa kertoa insinööreille että täytyy varmistaa ettei sellainen mene lukkopesään. Näin todennäköisyys vierasesineen aiheuttamaan ongelmaan pienenee merkittävästi.

      Lainaa

    18. Tulos: +24 (34 ääntä)
      Eihän Jukkis mitään väärää ole tehnyt, päinvastoin! Ilmoitti että renkaiden venttiilit vuotaa 💁

      Lainaa

    19. Tulos: +22 (26 ääntä)
      Aksu: Eihän Jukkis mitään väärää ole tehnyt, päinvastoin! Ilmoitti että renkaiden venttiilit vuotaa 💁
      Sitä paitsi kyllähän laki velvoittaa tarkastamaan ennen liikkeellelähtöä että ajoneuvo on liikennekelpoinen

      Lainaa

    20. Itseasiassa 12.9.2023 9:13
      Tulos: +23 (55 ääntä)
      Jukkiksen kommentti kukkahattutädistä on oikein malli esimerkki siitä, kun omaa typeryyttä ei pysty puolustelemaan, niin aletaan osoitella muualle.

      Lainaa

    21. Tulos: +84 (86 ääntä)
      Sanon,kun kukaan muu ei vielä ole sanonu: Tehkää hyvät ihmiset rikosilmoitus jos joku toimii noin. Näissä esimerkeissä ilmeisesti ollu syystäkin entiset taloyhtiöt, mutta helpoimmalla pääsee jos tollasen tyrannin kanssa pääsee poliisin avulla sovitteluun.

      Lainaa

    22. It's a deal 12.9.2023 11:07
      Tulos: +54 (56 ääntä)
      Läpimätä ahma: Riikan kertomassa tilanteessa olisin käynyt taloyhtiön puheenjohtajan kanssa sellaisen kehityskeskustelun, ettei varmasti olisi ikinä enää mennyt minun kämppään omilla avaimilla.
      Meillä puheenjohtajarouva oli käynyt huoltomiesten mukana tekemässä yleistarkastuksia omistusasuntooni etsiäkseen rikkeitä. Selvitin asian, kun hän kerran  kiukkupäissään alkoi puhumaan makuuhuoneemme lämpöpatterin termostaatista ja kaapin takana olevasta ilmastointiaukosta.
      Kerroin ystävällisesti kohtelevani häntä vieraana tunkeutujana ja pamauttavani tauluun, jos kynnyksen yli astutaan kutsumatta. Ei ole sen jälkeen tuppautunut oikeilla asioilla olevien porukkaan. Etätöiden tultua pakollisiksi ei voinut enää tietääkään, olenko kotona, mutten vain pääse sillä hetkellä avaamaan.

      Lainaa

    23. Arkkienkeli 12.9.2023 11:32
      Tulos: -13 (19 ääntä)
      Rönsyilevä kesyaasi: Ei tuo lukon suunnittelukaan ole mennyt ihan putkeen jos sen saa vanhalla avaimella tukittua käyttökelvottomaksi?
      Ei kyllä iLoqiin saa tungettua aiempaa Abloy-avainta. Ei yksinkertaisesti mahdu lukkopesään.

      Lainaa

    24. Kenkku ampiainen 12.9.2023 11:59
      Tulos: -19 (41 ääntä)
      Mun on kyllä ihan hirveeeen vaikea uskoa todeksi tapahtumaa, jossa naapuri kävisi varastamassa yleisavaimella sulakkeita. Jotenkin sääliksi käy naapuria asiasta sen enempää tietämättä.

      Lainaa

    25. Saappaaton mato 12.9.2023 12:15
      Tulos: +40 (42 ääntä)
      Arkkienkeli: Ei kyllä iLoqiin saa tungettua aiempaa Abloy-avainta. Ei yksinkertaisesti mahdu lukkopesään.
      Jostain syystä tuntuu mahtuvan kun tommosia lappuja on.

      Lainaa

    26. Tulos: +53 (57 ääntä)
      Hyi inhottava ajatus että joku vaan käy sun asunnossa omine lupineen 😠 en varmaan pystyis nukkumaan öisin jos tietäisin että oma talonmies tekee noin (varsinkin jos se on vielä jossain parvekkeella seksiä vongannut 😬)

      Lainaa

    27. Onnekas robotti 12.9.2023 13:02
      Tulos: +79 (81 ääntä)
      Mun koti on mulle niin pyhä paikka, että jos joku täällä kävisi luvatta mun poissaollessani, avaimilla tai ilman, niin ilmoittaisin välittömästi poliisille. Edes vuokranantajalla ei ole lupaa tulla vuokralle antamaansa asuntoon sisälle sopimatta siitä etukäteen vuokralaisen kanssa. Puhumattakaan joistakin taloyhtiön puheenjohtajista.

      Lainaa

    28. Vesitiivis vesimeloni 12.9.2023 13:29
      Tulos: -7 (19 ääntä)
      Onnekas robotti: Mun koti on mulle niin pyhä paikka, että jos joku täällä kävisi luvatta mun poissaollessani, avaimilla tai ilman, niin ilmoittaisin välittömästi poliisille. Edes vuokranantajalla ei ole lupaa tulla vuokralle antamaansa asuntoon sisälle sopimatta siitä etukäteen vuokralaisen kanssa. Puhumattakaan joistakin taloyhtiön puheenjohtajista.
      Valitettavasti Suomen poliisilla ei ole enää resursseja tehdä asialle mitään. Jonkun puhuttelun ehkä antavat.

      Lainaa

    29. Parrakas ahven 12.9.2023 14:49
      Tulos: +29 (29 ääntä)
      Toj Karin: Tässä ei ole kyse vääränmuotoisesta metallipalasta, vaan toisen valmistajan avaimesta. Yhden valmistajan avain ei pitäisi mennä toisen valmistajan lukkoon sisälle, ja vielä vähemmän tuhota lukko käyttökelvottomaksi. Järjen käyttö on sallittua.
      Melkein mikä tahansa avain menee "melkein mihin tahansa lukkoon" jos avaimet on vähänkään samanmuotoiset. Jos miettii vaikka riippulukkojakin niin niitä on se kaksi miljoonaa eri valmistajaa ja 99% käyttää samanmuotoisia avaimia. 
      Tietysti käsittääkseni suurin osa on kuitenkin valmistettu niin että lukkopesä ei mene paskaksi heti kun sinne työntää väärän avaimen, että en ymmärrä miksei iloq kykene samaan

      Lainaa

    30. Säälittävä apina 12.9.2023 16:47
      Tulos: +3 (13 ääntä)
      Itse tein tuttavuutta iloqin lukkojen kanssa kesällä, kun leirimajalle, jossa toimin ohjaajana, oli myös vaihdettu sellaiset. Kodan oven kanssa taistelu tuntui pieneltä, kun todellinen taisto tuli vastaan keittiörakennuksen oven kanssa. Väännettiin ja käännettiin joka suuntaan, että saatiin se auki ja sama sirkus, kun yritettiin saada kiinni, kunnes toisen osapuolen kanssa älyttiin, että eihän sitä tarvitse avaimella lukkoon vääntää, vaan sen voi ihan naksauttaa lukkoon

      Lainaa

    31. Vakavissaan hylje 12.9.2023 16:58
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      Arkkienkeli: Ei kyllä iLoqiin saa tungettua aiempaa Abloy-avainta. Ei yksinkertaisesti mahdu lukkopesään.
      Näin lukkoseppänä korjaan sen verran, että _vahingossa_ ei kukaan saa tungettua Abloy-avainta iLoqiin. Se ei sujahda sinne mitenkään liian helposti (jos sujahtaisi niin mitään ongelmaahan ei olisi koska se tulisi myös helposti ulos).
      Mutta jos on tosissaan päättänyt tunkea lukkopesään avaimen, joka ei selvästi sinne sovi, niin kyllä sen sinne saa työnnettyä.
      Vaikka noita tapauksia välillä sattuu iLoqien kanssa, niin huomattavasti yleisemmin lukot hajoaa kun ihmiset käyttävät oikeanmallista väärää avainta, eivätkä viitsi käyttää siinäkään hommassa aivojaan.
      Lukot voivat joskus olla vähän jäykkiä, mutta jos se ei päättäväisellä otteella ilman ylimitoitettua voimaa suostu avaimella aukeamaan, niin turha sitä on kaikin voimin riuhtoa ja vääntää. Tulee halvemmaksi kutsua lukkoseppä korjaamaan lukon jumittunut kieli kuin vaihtamaan koko lukko, kun sen sisälmykset on väännetty pilalle.

      Lainaa

    32. Mikronkestävä hedelmä 12.9.2023 17:26
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      Talkkari joka kerjää seksiä parvekkeelta on kyllä kieltämättä omituinen.

      Lainaa

    33. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Tylsimys: Esim pitää aivoriihen talonmiehen kanssa ja kysyy mitä ihmiset useimmiten tunkevat nykyisiin lukkoihin. Kun ne on abloy-avaimia niin tyhmemmänkin insinöörin sihteeri osaa kertoa insinööreille että täytyy varmistaa ettei sellainen mene lukkopesään. Näin todennäköisyys vierasesineen aiheuttamaan ongelmaan pienenee merkittävästi.
      Mutta uuden asentaminen tuo rahaa.

      Lainaa

    34. Tulos: +38 (40 ääntä)
      Vesitiivis vesimeloni: Valitettavasti Suomen poliisilla ei ole enää resursseja tehdä asialle mitään. Jonkun puhuttelun ehkä antavat.
      Ihan sama, rikosilmoitus kannattaa tehdä silti jos tekijä on tiedossa. Sillon poliisi joutuu tutkii asiaa.

      Lainaa

    35. Ihan oikea banaani 12.9.2023 17:37
      Tulos: +33 (33 ääntä)
      Minulle tuli myös pari vuotta sitten yllättävä soitto töissä ollessani, jossa kerrottiin että telkkarini on mennyt rikki. Kerroin ettei se olekaan korjauksessa, taitaa olla väärä numero. Mutta ei, telkkari on mennyt rikki täällä kotonanne, kun tulimme tarkastamaan jotain mitälieolikaan ongelmaa jossain missälie liittymissä. Ei kyllä tullut hyvä fiilis siitä tapahtumasta ja aikamme saatiin taistella uuden ehjän telkkarin puolesta.

      Lainaa

    36. Työteliäs flamingo 12.9.2023 19:24
      Tulos: -9 (15 ääntä)
      Rönsyilevä kesyaasi: Ei tuo lukon suunnittelukaan ole mennyt ihan putkeen jos sen saa vanhalla avaimella tukittua käyttökelvottomaksi?
      Minkä tahansa saa rikki kun käyttää väärin. Työnnäpä lukkoon oksanpätkä niin rikki on. Tai oikeastaan älä.

      Lainaa

    37. Tulos: +10 (16 ääntä)
      Ihan oikea banaani: Minulle tuli myös pari vuotta sitten yllättävä soitto töissä ollessani, jossa kerrottiin että telkkarini on mennyt rikki. Kerroin ettei se olekaan korjauksessa, taitaa olla väärä numero. Mutta ei, telkkari on mennyt rikki täällä kotonanne, kun tulimme tarkastamaan jotain mitälieolikaan [...]
        Kerro kiltti kuka oli asialla? Meillä kun on kotieläimiä, jos ovi avattaisiin odottamatta, ainakin yksi lähtisi menemään hirveää haipakkaa. Ovathan ne sirutettuja toki, joten jos joku vastuullinen saisi kiinni, palautuisivat kotiin. Jos ei...

      Lainaa

    38. Tallentumaton kivi 12.9.2023 20:42
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Pelkkä preeriasusi: Hitto on muute ärsyttäviä noi iloqit. Jos avaimen työntää lukkoon liian hitaasti tms (en ole saanut yhteistä tekijää selville) nii ei aukea vaikka avain on kokonaan lukossa ja kääntää.
      Ensimmäinen ohje, jonka annan avainta tarvitseville vieraille, on, että se oven lukko sitten muuten haistaa pelon. Rapun oven vielä saa suht helposti, mutta asunnon oven edessä jos yhtään tekee herra Lukon mielestä väärin, niin sitten siinä seistäänkin seitsemän yritystä putkeen.

      Lainaa

    39. Suojaton sateenvarjo 13.9.2023 0:40
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Mikronkestävä hedelmä: Talkkari joka kerjää seksiä parvekkeelta on kyllä kieltämättä omituinen.
      Olin just tulossa kommentoimaan samaa. Talkkari lienee hengenheimolaisia sille yhdelle dokumentin naiselle, joka rakastui Eiffel-torniin.
      Sitä paitsi talkkari on ookoo, kun kysyy suostumusta. Sitä en osaa sanoa, kuinka parveke suostumuksensa voi ilmaista enkä varsinkaan sitä, mitä sen jälkeen tapahtuisi.

      Lainaa

    40. Johdoitettu pähkinä 13.9.2023 1:42
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Onnekas robotti: Mun koti on mulle niin pyhä paikka, että jos joku täällä kävisi luvatta mun poissaollessani, avaimilla tai ilman, niin ilmoittaisin välittömästi poliisille. Edes vuokranantajalla ei ole lupaa tulla vuokralle antamaansa asuntoon sisälle sopimatta siitä etukäteen vuokralaisen kanssa. Puhumattakaan joistakin taloyhtiön puheenjohtajista.
      Mähän oon aina jos on ollut joku huoltopyyntö, niin sanonut, että saa käydä ilmottamatta, mutta arvostan kovasti sitä, että AINA huoltomies soittaa vähän ennen kuin tulee. ♥

      Lainaa

    41. Sinkitön kana 13.9.2023 6:25
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Työteliäs flamingo: Minkä tahansa saa rikki kun käyttää väärin. Työnnäpä lukkoon oksanpätkä niin rikki on. Tai oikeastaan älä.
      Kumpi on tarkoittu lukkoon työnnettäväksi, avain vai oksanpätkä? Niinpä.

      Lainaa

    42. Saita hämähäkki 13.9.2023 8:24
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Mulla tuore vuokranantaja oli käynyt ensin talvisaikaan rivarin takapihalla tepastelemassa ja parin päivän päästä työpäiväni aikana omilla avaimillaan kämpässä sisällä. Takapihalla paljastivat jalanjäljet lumessa ja kotona sisällä roskat ja kurajäljet lattialla. Syyksi kertoi halunneensa tarkistaa, että asennettu ilmalämpöpumppu toimii hyvin. Sama olisi tosin selvinnyt ihan vaan kysymällä.

      Lainaa

    43. Mietteliäs kani 13.9.2023 9:11
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Säädytön lehmä: Ennen liikkeelle lähtöä autolla pitäisi tarkistaa mm. renkaiden kunto. Harva tätä tekee, mutta ei siitä voi syyttää kuin omaa huolimattomuutta… tai tarvetta käydä toisen asunnossa luvatta varkaissa.
      Mitenköhän tuo liittyy asiaan... onko ajatuksena jotenkin se että kun laki sanoo että pitää tarkistaa auton kunto ennen liikkeelle lähtöä, niin ei renkaiden tyhjentäminen nyt niin kovin ikävä juttu ole. Nehän täyttyy itsestään kun vain tarkistaa auton kunnon, ja sitten voi taas ajaa, vai?

      Lainaa

    44. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Parrakas ahven: Melkein mikä tahansa avain menee "melkein mihin tahansa lukkoon" jos avaimet on vähänkään samanmuotoiset. Jos miettii vaikka riippulukkojakin niin niitä on se kaksi miljoonaa eri valmistajaa ja 99% käyttää samanmuotoisia avaimia.  Tietysti käsittääkseni suurin osa on kuitenkin valmistettu niin että lukkopesä ei mene [...]
      Itsellä ei ole Iloqista kokemuksia, mutta näitä kommentteja lukiessa on hahmotettavissa aika selvä trendi mielipiteissä että ihan paskoja lukkoja ne ovat. Paha kuitenkin sanoa mistä johtuu. Liekkö haittalevyt valmistettu jostain todella halvasta ja pehmeästä metallista.

      Lainaa

    45. Esteetön maito 13.9.2023 20:02
      Tulos: +10 (16 ääntä)
      Toj Karin: Itsellä ei ole Iloqista kokemuksia, mutta näitä kommentteja lukiessa on hahmotettavissa aika selvä trendi mielipiteissä että ihan paskoja lukkoja ne ovat. Paha kuitenkin sanoa mistä johtuu. Liekkö haittalevyt valmistettu jostain todella halvasta ja pehmeästä metallista.
      Ei, vaan ne on sellaisia ohjelmoitavia digihärpäkkeitä, mikä kertookin jo kaiken tarvittavan niiden luotettavuudesta.

      Lainaa

    46. Nuutunut kivi 13.9.2023 20:59
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Tulkki: Mutta uuden asentaminen tuo rahaa.
      Tuskin sille suunnitteluinsinöörille kuitenkaan.

      Lainaa

    47. Nuutunut kivi 13.9.2023 21:01
      Tulos: +15 (15 ääntä)
      Tulkki: Ihan sama, rikosilmoitus kannattaa tehdä silti jos tekijä on tiedossa. Sillon poliisi joutuu tutkii asiaa.
      Ja jää joku merkintä. Tätä kun toistaa muutaman kerran niin luulisi jotain tapahtuvan.

      Lainaa

    48. Vinkeä sika 14.9.2023 14:18
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Nuutunut kivi: Ja jää joku merkintä. Tätä kun toistaa muutaman kerran niin luulisi jotain tapahtuvan.
      Ja sitä paitsi, jos kansalaiset alkaisi nyt joukolla jättää ilmoittamatta tapahtuneita rikoksia, niin mistä vetoa että hyvin pian poliitikot kirkkain silmin vähentäisi poliisin resursseja entisestään, kun "nykyiselle määrälle poliiseja ei ole tarvetta". AINA tehdään rikosilmoitus, niin on olemassa jokseenkin luotettavaa dataa jonka perusteella voidaan miettiä, paljonko resursseja tarvitaan.

      Lainaa

    49. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Esteetön maito: Ei, vaan ne on sellaisia ohjelmoitavia digihärpäkkeitä, mikä kertookin jo kaiken tarvittavan niiden luotettavuudesta.
      Ei pidä paikkaansa. "Ohjelmoitavissa oleva digihärpäke" ei kerro mitään asian luotettavuudesta. Se kertoo vain sinun mielipiteestä digitaalisia asioita kohtaan.  Lisäksi asia josta tässä puhutaan ei liity lukon digitaalisuuteen tai ohjelmointiin millään tavalla. Lukko ei hajoita tai tuki lukkopesää itsekseen, vaan tämä tapahtuu työntämällä sinne väärän avaimen ja vääntämällä. Kyseessä on puhtaasti mekaaninen ongelma.

      Lainaa

    50. Spitaalinen kärsä 17.9.2023 20:33
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Muhveli: Musta on tuntunut että se on ihan sattumanvaraista, millä työntökerralla avaus tulee onnistumaan. Yleensä vaan työnnän avaimen muutaman kerran ulos ja sisään ihan samalla tavalla, ja noin kolmen yrityksen sisällä se kääntäminen sitten yleensä onnistuu.
      On kyllä ihan paskoja lukkoja.

      Lainaa

    51. Vetoisa karhu 18.9.2023 7:35
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Avaimia ja lukkoja on ollut muinaisesta Egyptistä asti. Onko niissä ikinä ennen pitänyt olla käyttöohjetta näkyvillä?

      Lainaa

    52. Kaksipäinen maksamato 18.9.2023 7:38
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      En mä tiedä mitä tapahtuu, joku sotkee tätä asuntoa. Epäilen, että se on talonmiehen akka kai. Sillon avaimet kaikkiin näihin asuntoihin.

      Lainaa

    53. Samuli Putro 28.9.2023 10:09
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Kaksipäinen maksamato: En mä tiedä mitä tapahtuu, joku sotkee tätä asuntoa. Epäilen, että se on talonmiehen akka kai. Sillon avaimet kaikkiin näihin asuntoihin.
      Näen mitä tässä tapahtui 👌

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: avaimet, avain, kosto, kuva, lappu, lukko, renkaat, talkkari, talonmies, taloyhtiö, yleisavain, älylukko