Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 598

Marimekon suosion todellinen syy.
Sekalaisia, osa 598

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 47 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kekseliäs guava 24.11.2022 0:21
      Tulos: +263 (317 ääntä)
      Tytti Yli-Viikari on kieltämättä kokovartaloky*pä.

      Lainaa

    2. Valittu mestari 24.11.2022 0:49
      Tulos: +91 (119 ääntä)
      Le mulkku Tytti.

      Lainaa

    3. Moottoroitu viikuna 24.11.2022 0:53
      Tulos: -103 (129 ääntä)
      Kova homma se on itte kasvattaa unikkoja ja koittaa niistä kokaa tehdä. Eteenkään ton näköisistä kukista. No kai niistä jonkinlaisen myrkytyksen voi saada. Varsinaiset kemistit.

      Lainaa

    4. Eksakti vesinokkaeläin 24.11.2022 2:16
      Tulos: +204 (210 ääntä)
      Moottoroitu viikuna: Kova homma se on itte kasvattaa unikkoja ja koittaa niistä kokaa tehdä. Eteenkään ton näköisistä kukista. No kai niistä jonkinlaisen myrkytyksen voi saada. Varsinaiset kemistit.
      Ei Opiumunikoista varmaan kokaiinia tehdäkään, vaan oopiumia. Ja kyllä ne oopiumunikot on aikalailla saman näköisiä kuin muutkin unikot. Ihan hyvin se Marimekon kuosi voisi olla ammentanut inspiraationsa juuri siitäkin kasvista.  Ja ei se nyt mitään mahdottoman työlästä hommaa ole.

      Lainaa

    5. Kasapäin simpanssi 24.11.2022 2:38
      Tulos: +89 (101 ääntä)
      Koskahan joku keksii lasten saduista/piirretyistä kärpässienen. Hui kamalaa. Mitähän muita kauheksia vielä paljastuukaan. Camoon nyt oman elämän Sherlockit.

      Lainaa

    6. Mietteliäs ylioppilas 24.11.2022 6:08
      Tulos: -14 (50 ääntä)
      Moottoroitu viikuna: Kova homma se on itte kasvattaa unikkoja ja koittaa niistä kokaa tehdä. Eteenkään ton näköisistä kukista. No kai niistä jonkinlaisen myrkytyksen voi saada. Varsinaiset kemistit.
      Muaaahahaha. Huutista! Kokaa unikoista. Muahahahhaaaa..

      Lainaa

    7. Tulos: +62 (104 ääntä)
      "Katson maalaismaisemaa" (Country comfort)- kappale on kannanotto kossuun, koska maalla kasvaa viljaa ja kossuun käytetään sitä. Tää viinahomma on täyttänyt maan. Eikä se kannabislehti ole edes se osa kasvista mistä sitä herkkua saadaan mutta se näyttää olevan yleinen käsitys että niitä lehtiä kuivatetaan ja poltetaan. Sitten kun siitä mainitsee niin vastaus on jotain tyyliin "No mistäs mä sen tietäisin!? Ei noi huumeet oo mun juttu. Sä näytät tietävän ihmeen hyvin". Eli huumeet on yksi asia mistä ei saa tietää mitään ettei joku ammattivinkuja suutu. ---Ota selvää mistä puhut, paitsi jos kyseessä on huumeet. Silloin huuda omaa kantaasi ottamatta selvää mistä edes huutelet. Pääasia että meteliä riittää. Se voittaa kuka huutaa koviten, eikä se kenellä on parhaat/ oikeat argumentit.---

      Lainaa

    8. Silityskuiva hauki 24.11.2022 6:44
      Tulos: +34 (44 ääntä)
      Kai nyt joku muukin näkee ton peniksen kuvassa

      Lainaa

    9. Kahleeton pussieläin 24.11.2022 7:10
      Tulos: +106 (108 ääntä)
      "Kukkahattutädille" uusi merkitys.

      Lainaa

    10. Tulos: +140 (164 ääntä)
      Oliskin hyvä kun suomalaisia vähän vielä erikseen kiellettäisiin lisääntymästä. Syntyvyys saatiin Kok-Kesk-Persut hallituskaudella tippumaan jo sinne 1800-luvun nälkävuosien tasolle niillä hyvillä asumistuen leikkauksilla, missä nuorten vanhempien ei kannattanut muuttaa yhteen ja äitien opiskelua vaikeutettiin, eli nuorten perheet jäi silloin perustamatta. Vielä vähän tsemppausta ja mahdollisten vanhempien syyllistämistä, niin voidaan päästä jonnekin 1600-luvun katovuosien lapsimäärään. Sitten voikin seuraavaksi tehdä kiukkuisen nimettömän kirjoituksen siitä, miksi suomalaiset naiset on itsekkäitä ja laiskoja eikä hanki lapsia.

      Lainaa

    11. Kaveriton kauris 24.11.2022 7:30
      Tulos: +45 (125 ääntä)
      Sinänsä ensimmäisessä mokassa on vähän pointtia, että olisi toivottavaa, että lapsia hankkivat henkilöt ennakoisivat lapsesta johtuvaa menojen kasvua. Myöskin jos tiedossa on vakavia periytyviä sairauksia, olisi mielestäni vähintään sen potentiaalisen lapsen puolesta suotavaa pohtia kunnolla sitä lapsen hankintaa. Kuitenkin pieleen mennään siinä, jos tätä ruvetaan jonkun ulkopuolisen tahon puolelta säätämään tai kieltämään.

      Lainaa

    12. Tulos: +74 (140 ääntä)
      Kaveriton kauris: Sinänsä ensimmäisessä mokassa on vähän pointtia, että olisi toivottavaa, että lapsia hankkivat henkilöt ennakoisivat lapsesta johtuvaa menojen kasvua. Myöskin jos tiedossa on vakavia periytyviä sairauksia, olisi mielestäni vähintään sen potentiaalisen lapsen puolesta suotavaa pohtia kunnolla [...]
      Paljon kauniin kuuloisia sanoja, mutta silti taisit vaan sanoa, että köyhien tai sairaiden ei pitäisi synnyttää. Noin ne ajatusmallit etenee eugeniikaksi. Ei nassitkaan saman tien ehdottaneet kenenkään keskitysleirityksiä. Ensin sielläkin joku pohdiskeli, että olisiko siinä "pointtia" jos vaikka kehitysvammaiset ei tekisikään lapsia.
      Anna paholaiselle pikkusormi, se vie koko käden.

      Lainaa

    13. Kaveriton kauris 24.11.2022 8:27
      Tulos: +45 (81 ääntä)
      Kilokalori: Paljon kauniin kuuloisia sanoja, mutta silti taisit vaan sanoa, että köyhien tai sairaiden ei pitäisi synnyttää. Noin ne ajatusmallit etenee eugeniikaksi. Ei nassitkaan saman tien ehdottaneet kenenkään keskitysleirityksiä. Ensin sielläkin joku pohdiskeli, että olisiko siinä "pointtia" jos [...]
      Taisit ymmärtää väärin kirjoittamani. Tarkoitin (jälkimmäinen kappale), että nimenomaan ei pitäisi kieltää lisääntymistä. Se on niin henkilökohtainen asia, ettei siihen voi ulkopuoliset puuttua. Kuitenkin toivoin pohdintaa ja harkintaa niissä erikoistapauksissa (jotka mokassakin mainittiin), jos on erittäin köyhä, tai on tiedossa vakava perinnöllinen sairaus. 
      Tämä koskee ihan itseänikin. Iän puolesta olisi sopiva aika tehdä lapsi, mutta taloudellinen tilanteeni (ja kumppanini taloudellinen tilanne) on niin huono, ettei mielestäni se ole järkevää.

      Lainaa

    14. Tulos: +84 (88 ääntä)
      Moottoroitu viikuna: Kova homma se on itte kasvattaa unikkoja ja koittaa niistä kokaa tehdä. Eteenkään ton näköisistä kukista. No kai niistä jonkinlaisen myrkytyksen voi saada. Varsinaiset kemistit.
      En nyt itse tiedä, miten unikoista valmistetaan oopiumia, mutta tuskin se mahdottoman vaikeaa on, kun ensimmäiset kirjatut merkinnät siitä on 7 000 vuoden takaa. Kokaiinin tekeminen unikoista voi sitten olla pari pykälää haastavampaa.

      Lainaa

    15. Tulos: +70 (74 ääntä)
      Minnan isä tuli kotiin, ja kappas, äiti on naapurin miehen kanssa saunassa.

      Lainaa

    16. Rauhaton lepakko 24.11.2022 8:46
      Tulos: +54 (64 ääntä)
      Kaikki perinnölliset sairaudet eivät välttämättä ole tiedossa ja saattavat tulla vasta kun ikää on enemmän ja ne lapset hankittu jo. Itsellä on parikin sairautta, toinen ei ole suoraan perinnöllinen, mutta ilmeisesti mahdollisuus se saada on prosentuaalisesti korkeampi jos sitä suvussa on. Ja toinen sitten on suoraan perinnöllinen, mutta mistä, sitä en tiedä, sillä vanhemmistani kumpikaan ei sairasta kumpaakaan ja toisista isovanhemmistakaan ei. Toisista en tiedä, enkä enää voi kysyäkään edes. Tosin, itse olen päättänyt olla tekemättä lapsia kaikesta huolimatta, sairauksista huolimatta. Ja toiseen olen saanut diagnoosin tänä vuonna ja ikää alkaa sen verran olemaan, että jos lapsia olisin halunnut, ne olisi tehty jo.

      Lainaa

    17. Väljä kameli 24.11.2022 8:56
      Tulos: -31 (49 ääntä)
      Terveysongelmathan ovat taloudellinen rasite vain siksi, että nyt pariin sukupolveen lapsia ei ole syntynyt tarpeeksi. Vähintään kolme lasta per perhe tässä vaiheessa takaisi ongelmien ratkaisun pitkällä aikavälillä.

      Lainaa

    18. Kajoava aasi 24.11.2022 9:28
      Tulos: -20 (26 ääntä)
      Miksi minua pitäisi kiinnostaa nykyään ruotsalaisen Abloyn myyminen ulkomaille? Siitä vaan. Fiskars jää Suomeen!

      Lainaa

    19. Maksuunpantu maahinen 24.11.2022 9:29
      Tulos: +58 (112 ääntä)
      Kilokalori: Oliskin hyvä kun suomalaisia vähän vielä erikseen kiellettäisiin lisääntymästä. Syntyvyys saatiin Kok-Kesk-Persut hallituskaudella tippumaan jo sinne 1800-luvun nälkävuosien tasolle niillä hyvillä asumistuen leikkauksilla, missä nuorten vanhempien ei kannattanut muuttaa yhteen ja äitien [...]
      Lapsen hankkiminen on kyllä maailman itsekkäin teko. Lapsettomuudessa nimenomaan ei ole mitään itsekästä

      Lainaa

    20. Kursailematon raparperi 24.11.2022 9:30
      Tulos: +45 (61 ääntä)
      Kaveriton kauris: Taisit ymmärtää väärin kirjoittamani. Tarkoitin (jälkimmäinen kappale), että nimenomaan ei pitäisi kieltää lisääntymistä. Se on niin henkilökohtainen asia, ettei siihen voi ulkopuoliset puuttua. Kuitenkin toivoin pohdintaa ja harkintaa niissä erikoistapauksissa (jotka mokassakin mainittiin), [...]
      Itse ymmärsin tismalleen mitä kirjoitit. Ja olen samaa mieltä kanssasi. Taloudellinen tilanne alun perin itseäkin esti. Sitten kumppanin taloudellinen tilanne. Ja sitten piti miettiä nämä sairaudet, kummallakin yksi periytyvä, joista toinen mahdollisesti hengenvaarallinen jos oikein huonosti sattuu. Toinen ei ehkä vakava muuten, mutta riittävästi nostaa v-käyrää ja hankaloittaa elämää niin, etten sellaista lapselleni haluaisi antaa. 
      Tietysti kaikki eivät pysty ajatella niin loogisesti. Silloin kuitenkin nämä henkilöt voivat olla tässä asiassa tuputtamatta mielipiteitään niille, jotka valitsevat tämän tien. Eikä joka paikkaan tarvitse vetää niitä natsikortteja.

      Lainaa

    21. Peruuttamaton riikinkukko 24.11.2022 9:40
      Tulos: +87 (99 ääntä)
      Haluaisin nähdä sen suvun, jossa ei ole mitään perinnöllisiä sairauksia. Ja sitä ihmettelen itsekin, miksi Unikko-kuosi on niin suosittu. Vieläpä vuosikymmenestä toiseen. Havaintojeni mukaan sitä ostetaan itselle, koska muillakin on ja lahjaksi, koska "kaikkihan siitä tykkää." (Ei tykkää.)

      Lainaa

    22. Raaka mustikka 24.11.2022 9:57
      Tulos: -33 (71 ääntä)
      Maksuunpantu maahinen: Lapsen hankkiminen on kyllä maailman itsekkäin teko. Lapsettomuudessa nimenomaan ei ole mitään itsekästä
      On lapsettomuus siinä mielessä itsekästä, että ei tee sitä ilmaista työtä yhteiskunnalle kasvattaakseen uusia veron- ja eläkeittenmaksajia. Itekin oon tällanen siivelläeläjä.

      Lainaa

    23. Kursailematon ämpäri 24.11.2022 10:25
      Tulos: -12 (26 ääntä)
      Miks lapsilisät on ok? Eikö samantien kielletä kaikki tuet.

      Lainaa

    24. Hööpölööpö Murmeli Tähtimansikka 24.11.2022 11:15
      Tulos: +24 (48 ääntä)
      Joku kyllä saisi oikeasti selittää miksi unikot on niin suosittuja, tai ne hemmetin raitapaidat. Design voi olla positiivinenkin asia ja sitä löytyy kaikista tuotteista. Suomessa se on vain rajautunut tarkoittamaan kolmijalkaisia jakkaroita, räystäättömiä taloja tai Marimekon hirvityksiä.

      Lainaa

    25. Tulos: +65 (75 ääntä)
      Kaveriton kauris: Taisit ymmärtää väärin kirjoittamani. Tarkoitin (jälkimmäinen kappale), että nimenomaan ei pitäisi kieltää lisääntymistä. Se on niin henkilökohtainen asia, ettei siihen voi ulkopuoliset puuttua. Kuitenkin toivoin pohdintaa ja harkintaa niissä erikoistapauksissa (jotka mokassakin mainittiin), [...]
      Oon samaa mieltä kyllä siinä että toivoisin ihmisten ihan ✨oikeasti miettivän✨ mitä se lapsen hankkiminen (=uuden elävän, tietoisen ihmisen tekeminen) tarkoittaa. Ja onko siihen oikeasti valmis ja pystyykö siitä selviämään myös yksin (jos puoliso jättää/kuolee tms)
      Surullisen moni tekee lapset koska "niin vaan kuuluu tehdä". 

      Lainaa

    26. Symppis hämähäkki 24.11.2022 16:07
      Tulos: -12 (26 ääntä)
      Laura: Oon samaa mieltä kyllä siinä että toivoisin ihmisten ihan ✨oikeasti miettivän✨ mitä se lapsen hankkiminen (=uuden elävän, tietoisen ihmisen tekeminen) tarkoittaa. Ja onko siihen oikeasti valmis ja pystyykö siitä selviämään myös yksin (jos puoliso jättää/kuolee tms) Surullisen moni tekee lapset koska "niin vaan kuuluu tehdä". 
        Luuletko? Itse en tunne paljoa vanhempia, mutta ne muutamat jotka tunnen hyvin, tulevat pohjalta "haluan olla äiti, olen aina halunnut olla äiti, on kutsumukseni olla äiti" -tunnen siis puolisoiden naiset, toivon toki että miehillä oli samanlainen kutsumus. Voi tietysti olla että ei, koska omani on olemassa koska mieheni kutsumus on olla isä, hän on aina halunnut olla isä, jne, ja minä haluan olla naimisissa joten yksi sitten. 
        Toki tunnen paljon ikäisiäni ihmisiä jotka ovat syntyneet, koska se kuuluu asiaan -minä mukaanlukien. Mutta ei se ikäisissäni nuorissa vanhemmissa enää tunnu olevan niin pinnalla, joko ainakin jollain asianosaisella on suuri kutsumus, tai muuten annetaan olla. 
        Toki toivon, että tämä ei ole vain minun kuplaani, vaan yleensäkään ei tänä päivänä aleta synnyttämään koska se pitää saada pois alta, checklist -ei vaikka Sipilä inisisi mitä.
       (Toisaalta luulisi, että ihmisiin (naisiin), joita syystä tai toisesta pidetään epäsopivina ei lapsipainetta kohdistu -varmaan kukaan ei kysyisi köyhältä yksinhuoltajalta, mikset hanki vielä toistakin kun onhan se kiva kun lapsella on leikkikaveri. Että vahvasti annetaan ymmärtää että naisten yleensä kuuluu, sinun ei, vaikkei suoraan kielletä. Ystäväni oli ennen addikti (hän toipui!) ja kertoi että neulanvaihtopisteeltä tuli automaattisesti ehkäisykapseli käsivarteen myös).

      Lainaa

    27. Kirpeä Ahven 24.11.2022 17:33
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      Kaveriton kauris: Sinänsä ensimmäisessä mokassa on vähän pointtia, että olisi toivottavaa, että lapsia hankkivat henkilöt ennakoisivat lapsesta johtuvaa menojen kasvua. Myöskin jos tiedossa on vakavia periytyviä sairauksia, olisi mielestäni vähintään sen potentiaalisen lapsen puolesta suotavaa pohtia kunnolla [...]
      Meinasin olla kanssasi erimieltä, mutta loppuun luettani totesin että näin juuri. Olen kyllä samaa mieltä. Toisaalta olen myös sitä mieltä, ettei taloudellinen tilanne tai eteenkään työelämä saisi missään nimessä olla Suomessa este lasten hankinnalle. Tarvitsemme lisää kansalaisia, koska kohta koko tämä maa on muuten konkurssissa. Ja nimenomaan parashan olisi yhteisunnan kannalta, että niitä lapsia hankkisivat suht tasaisesti kaikki yhteiskuntaluokat, joka ei nyt todellakaan toteudu.

      Lainaa

    28. Kolea paimen 24.11.2022 21:25
      Tulos: -63 (89 ääntä)
      Maksuunpantu maahinen: Lapsen hankkiminen on kyllä maailman itsekkäin teko. Lapsettomuudessa nimenomaan ei ole mitään itsekästä
      Et kyllä ymmärrä mitään niistä uhrauksista joita vanhempi joutuu elämässään tekemään etkä sitä, miten se luo tarkoitusta ihmisille. Ei-lapsia -hokema on typerä kaikin puolin. Se on elämän vastainen, taloudellisten realiteettien vastainen ja vaarantaa koko maailman olemassaolon. Jos länsimaat nyt kuolevat sen takia, että tällaiset ideologiat leviävät, kuka pelastaa maailman? Kuka tekee keksinnöt? Ja kehittää keinot? Lapsettomuus on itsekkäintä maailmassa, jos sen tekee ideologisista syistä. Todelliset syyt ovat oikeasti pelko ja kykenemättömyys kantaa vastuuta itsestään ja toisista ihmisistä.

      Lainaa

    29. Nuutunut kivi 24.11.2022 21:51
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Paulalla on tosi nuori äiti.

      Lainaa

    30. Itselataava hanhi 24.11.2022 22:38
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      jukkapalmu: "Katson maalaismaisemaa" (Country comfort)- kappale on kannanotto kossuun, koska maalla kasvaa viljaa ja kossuun käytetään sitä. Tää viinahomma on täyttänyt maan. Eikä se kannabislehti ole edes se osa kasvista mistä sitä herkkua saadaan mutta se näyttää olevan yleinen käsitys että niitä [...]
      Ja kannabiskasvin lehdetkin sisältävät thc:tä.

      Lainaa

    31. Tulos: +37 (47 ääntä)
      Kolea paimen: Et kyllä ymmärrä mitään niistä uhrauksista joita vanhempi joutuu elämässään tekemään etkä sitä, miten se luo tarkoitusta ihmisille. Ei-lapsia -hokema on typerä kaikin puolin. Se on elämän vastainen, taloudellisten realiteettien vastainen ja vaarantaa koko maailman olemassaolon. Jos [...]
      Semmoiset setit sieltä. Meinaat, että maapallolta loppuisi ihmiset? Eihän tässä muuta ole tapahtumassa kuin se, ettei Suomikaan ole jatkossa välttämättä enää ihan niin vitivalkoinen. 😂
      Ei me olla niin ylivertaisia geneettisesti ja kulttuurisesti, että meidät pitäisi ehdottomasti pitää geenipoolissa. Tekisi vain kansanterveydellisesti hyvää sekoittua.
      Tiede ja kehityskään eivät ole millään tavalla sidoksissa länsimaihin... Eiväthän "meikäläiset" saaneet muslimeja kiinni esim. matematiikassa ennen kuin vasta joskus 1500-luvulla. 

      Lainaa

    32. Mäsä liitu 25.11.2022 7:49
      Tulos: -5 (19 ääntä)
      Kolea paimen: Et kyllä ymmärrä mitään niistä uhrauksista joita vanhempi joutuu elämässään tekemään etkä sitä, miten se luo tarkoitusta ihmisille. Ei-lapsia -hokema on typerä kaikin puolin. Se on elämän vastainen, taloudellisten realiteettien vastainen ja vaarantaa koko maailman olemassaolon. Jos [...]
      Periaatteessa, jos kaikki ideologisesti lapsettomat tosiaan jäävät ilman jälkikasvua, ja nämä edustavat mielestään parempaa ajattelutapaa, miksi toivovat toisin ajattelevien täyttävän maan? Eikö tällöin sivistys tule tiensä päähän. Kotikasvatus ei määrittele kaikkea, mutta vaikuttaa arvopohjaan. Vai unohdetaanko, että se mitä esim koulussa opetetaan, riippuu opetussuunnitelmasta, ja ketkä mahtavat laatia sen tulevaisuudessa? Heidän jälkeläiset, jotka eivät usko ilmastonmuutokseen, liikakansoitukseen, mikromuoveihin, tasa-arvoon yms. Yksilötasolla kunnioitan jokaisen päätöstä, toivonhan jokaisen lapsen olevan toivottu ja rakastettu, eikä vain yhteiskunnan vuoksi siitetty. mutta idelogian tasolla en jaa samaa näkemystä.

      Lainaa

    33. Tulos: +33 (53 ääntä)
      clover: Semmoiset setit sieltä. Meinaat, että maapallolta loppuisi ihmiset? Eihän tässä muuta ole tapahtumassa kuin se, ettei Suomikaan ole jatkossa välttämättä enää ihan niin vitivalkoinen. 😂 Ei me olla niin ylivertaisia geneettisesti ja kulttuurisesti, että meidät pitäisi ehdottomasti pitää [...]
      Jep! Maailman väkiluku ylitti juuri 8 miljardia. Ihmisiä on tällä planeetalla nyt enemmän kuin ikinä koko historiassa.
      Ei tänne enempää tarvi päkertää. Jos lapsia haluaa niin adoptoikaa edes ensin ne miljoonat orvot joita maailmassa on. (mutta ei, pitää saada se oma mini-klooni) 

      Lainaa

    34. Sievistelevä mansikka 26.11.2022 11:15
      Tulos: -14 (24 ääntä)
      Mäsä liitu: Periaatteessa, jos kaikki ideologisesti lapsettomat tosiaan jäävät ilman jälkikasvua, ja nämä edustavat mielestään parempaa ajattelutapaa, miksi toivovat toisin ajattelevien täyttävän maan? Eikö tällöin sivistys tule tiensä päähän. Kotikasvatus ei määrittele kaikkea, mutta vaikuttaa [...]
      Ihmiskuntaa vihaavat hihhulit voivat vapaasti uskoa itseensä muita parempina, mutta todellisuushan ei ole uskomuksista kiinni.

      Lainaa

    35. Iäkäs soturi 26.11.2022 11:22
      Tulos: -35 (43 ääntä)
      Maksuunpantu maahinen: Lapsen hankkiminen on kyllä maailman itsekkäin teko. Lapsettomuudessa nimenomaan ei ole mitään itsekästä
      Höpsis. Lisääntyminen on maailman luonnollisin asia ja siihen kaikkien lajien, myös ihmisten, olemassaolo perustuu. Valittu lapsettomuus on AINA itsekästä. Aina.

      Lainaa

    36. Random tuhatjalkainen 26.11.2022 18:33
      Tulos: +2 (26 ääntä)
      Iäkäs soturi: Höpsis. Lisääntyminen on maailman luonnollisin asia ja siihen kaikkien lajien, myös ihmisten, olemassaolo perustuu. Valittu lapsettomuus on AINA itsekästä. Aina.
      Sanopa tuo niille, jotka ovat yrittäneet 10 vuotta saada luonnollisilla menetelmiä lasta perheeseensä.

      Lainaa

    37. Tulos: +16 (32 ääntä)
      Iäkäs soturi: Höpsis. Lisääntyminen on maailman luonnollisin asia ja siihen kaikkien lajien, myös ihmisten, olemassaolo perustuu. Valittu lapsettomuus on AINA itsekästä. Aina.
      Saisinko kuulla edes yhden epäitsekkään syyn hankkia lapsia?

      Lainaa

    38. Epämiellyttävä kyyhky 27.11.2022 14:58
      Tulos: -1 (21 ääntä)
      Random tuhatjalkainen: Sanopa tuo niille, jotka ovat yrittäneet 10 vuotta saada luonnollisilla menetelmiä lasta perheeseensä.
      Valittu lapsettomuus. Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemasi ennen kuin alat itkemään.

      Lainaa

    39. Köppänen kobra 27.11.2022 14:58
      Tulos: -16 (28 ääntä)
      Laura: Saisinko kuulla edes yhden epäitsekkään syyn hankkia lapsia?
      Lukee lainaamassasi kommentissa. Lue se.

      Lainaa

    40. Ajatukseton muurahainen 27.11.2022 19:50
      Tulos: +2 (14 ääntä)
      Random tuhatjalkainen: Sanopa tuo niille, jotka ovat yrittäneet 10 vuotta saada luonnollisilla menetelmiä lasta perheeseensä.
      Miten kommentti heihin liittyy? Onko vaikeuksia ymmärtää lukemaasi?

      Lainaa

    41. Tulos: +20 (24 ääntä)
      Köppänen kobra: Lukee lainaamassasi kommentissa. Lue se.
      Eihän lue? Vai tarkoitatko tota "ihmisten olemassaoloa"? Millä tavalla ihmisten olemassaolon jatkaminen on epäitsekästä?

      Lainaa

    42. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Itselataava hanhi: Ja kannabiskasvin lehdetkin sisältävät thc:tä.
      Välillä on kivempi poltella lefaa koska siitä ei mene kuuppa niin juntturaan mutta hyvästä kyllä suupielet nousevat. Ja on se kumma kun alkoholin kohdalla hiffattiin ettei kieltolaki toimi mutta nyt ganjan, miksei myös muidenkin aineiden, kohdalla pyristellään vaikka kaman saaminen on helpompaa kuin koskaan ja huonoja puolia on enemmän kuin hyviä. Vähintään dekriminalisointi pitäisi saada aikaan mahd pian ja enemmän resursseja hoitoon ja oikeaan rikollisuuteen. Ettäs tiedätte.

      Lainaa

    43. Lajiteltu sohvaperuna 2.12.2022 16:28
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Laura: Oon samaa mieltä kyllä siinä että toivoisin ihmisten ihan ✨oikeasti miettivän✨ mitä se lapsen hankkiminen (=uuden elävän, tietoisen ihmisen tekeminen) tarkoittaa. Ja onko siihen oikeasti valmis ja pystyykö siitä selviämään myös yksin (jos puoliso jättää/kuolee tms) Surullisen moni tekee lapset koska "niin vaan kuuluu tehdä". 
      Edelliset sukupolvet kyllä, nykyiset vähemmän

      Lainaa

    44. Tärkeähkö kala 11.12.2022 18:19
      Tulos: -13 (19 ääntä)
      Laura: Eihän lue? Vai tarkoitatko tota "ihmisten olemassaoloa"? Millä tavalla ihmisten olemassaolon jatkaminen on epäitsekästä?
      Ai millä tavalla on epäitsekästä ajatella ihmiskunnan olemassaoloa oman hyvinvoinnin kustannuksella? Jos et todellakaan tiedä, niin joko olet todella tyhmä tai sitten et edes ymmärrä mitä on itsekkyys/epäitsekkyys. Itsekästä on ajatella että maailma ei tarvitsisi näin paljoa ihmisiä, mutta juuri MINULLA ON OIKEUS elää ja olla, muilla ei.

      Lainaa

    45. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Tärkeähkö kala: Ai millä tavalla on epäitsekästä ajatella ihmiskunnan olemassaoloa oman hyvinvoinnin kustannuksella? Jos et todellakaan tiedä, niin joko olet todella tyhmä tai sitten et edes ymmärrä mitä on itsekkyys/epäitsekkyys. Itsekästä on ajatella että maailma ei tarvitsisi näin paljoa ihmisiä, mutta juuri MINULLA ON OIKEUS elää ja olla, muilla ei.
      Paitsi että ihmiskunnan olemassaolo ei ole nyt millään tavalla uhattuna.
      Ja miten niin "oman hyvinvoinnin kustannuksella"? Jos lasten hankkiminen haittaa sun omaa hyvinvointia niin älä helvetti hanki niitä! 
      "Itsekästä on ajatella että maailma ei tarvitsisi näin paljoa ihmisiä, mutta juuri MINULLA ON OIKEUS elää ja olla, muilla ei."
      Milloin olen sanonut että minulla on oikeus ja muilla ei? En pyytänyt syntyä tänne mutta kun täällä nyt kerran olen, niin eletään sitten tämä elämä. (vai pitäisikö mielestäsi mun vaan päättää päiväni kun en aio porsia tänne uusia ihmisiä, niinkö?) 
      Mielestäni itsekästä on tehdä niitä omia miniklooneja, vaikka maapallo ei pysty nytkään tarjoamaan tarpeeksi meille kaikille. Ja tehdä se väen väkisin vielä "oman hyvinvoinnin kustannuksella" jotta voi ihanasti sitten uhriutua. 

      Lainaa

    46. Liinaton kesyhanhi 7.1.2023 11:27
      Tulos: -9 (11 ääntä)
      Laura: Paitsi että ihmiskunnan olemassaolo ei ole nyt millään tavalla uhattuna.
      Paitsi että syntyvyys on koko ajan laskussa Suomen lisäksi monessa muussakin maassa, joten se siitä arvauksestasi. Ja niin, miksi ajattelet että sinulla on oikeus elää? Siksikö että satuit nyt pullahtamaan tähän maailmaan? Et näytä edes ymmärtävän sitä mikä ristiriita siinä on, että perustelet tekemisiäsi sillä että täällä on liikaa ihmisiä, mutta silti sinä vaan päätät että "eletäänpä nyt tämä elämä tästä pois kuleksimasta" etkä tee mitään sen asian eteen, josta väität olevasi huolissasi. Maapallolla on ihan riittävästi meille kaikille. Kyse on siitä, opimmeko hyödyntämään sen kestävästi.

      Lainaa

    47. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Liinaton kesyhanhi: Paitsi että syntyvyys on koko ajan laskussa Suomen lisäksi monessa muussakin maassa, joten se siitä arvauksestasi. Ja niin, miksi ajattelet että sinulla on oikeus elää? Siksikö että satuit nyt pullahtamaan tähän maailmaan? Et näytä edes ymmärtävän sitä mikä ristiriita siinä on, että [...]
      Se että syntyvyys on laskussa on tosi hyvä uutinen! Eihän tää ylikansoittuminen voi ikuisesti jatkua.
      Selittäisitkö nyt sitten, mitä mun on tarkoitus "tehdä sen asian eteen joka minua niin huolestuttaa"? Mitä mä voisin sille tehdä että maapallolla on liikaa ihmisiä? 
      Ja selittäisitkö, mikä on tää "ristiriita" siinä että aion elää elämäni loppuun kun kerta täällä olen? 
      "Maapallolla on ihan riittävästi meille kaikille. Kyse on siitä, opimmeko hyödyntämään sen kestävästi."
      Täällä ei ole loputtomasti elinkelpoista asuintilaa, ja ilmastonmuutos ajaa ihmisiä jo nyt yhä ahtaammalle. Puhdasta vettä ei nytkään riitä kaikille. Eläimet ja metsät ajetaan yhä ahtaammalle uusien ihmismassojen tieltä, ja luonnon tuhoaminen tuhoaa lopulta ihmiset. 

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: eugeniikka, hautakynttilät, kuva, lapset, marimekko, sauna, tytti yli-viikari, unikko, äitienpäivä

  • Uusimmat

  • Kategoriat