Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mitä tänään syötäisiin? Osa 65

Kannattaa selvittää, mitä tortilla tarkoittaa.
Mitä tänään syötäisiin? Osa 65

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 70 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Mukava maksamakkara 3.11.2022 0:13
      Tulos: -563 (669 ääntä)
      Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.

      Lainaa

    2. kakkiainen 3.11.2022 0:19
      Tulos: +377 (479 ääntä)
      Lauran postaus ei ollut mun mielestä niin paha moka että tänne tarvitsi lähettää. Ihan hyvä idea tiedustella miten noita kannattaisi valmistaa uunissa, varsinkin jos ei ole vielä paljoa kokemusta ruuanlaitosta.

      Lainaa

    3. Timmi makkara 3.11.2022 0:36
      Tulos: -92 (118 ääntä)
      kakkiainen: Lauran postaus ei ollut mun mielestä niin paha moka että tänne tarvitsi lähettää. Ihan hyvä idea tiedustella miten noita kannattaisi valmistaa uunissa, varsinkin jos ei ole vielä paljoa kokemusta ruuanlaitosta.
      Niin. Ehkä oleellisin kysymys on se, miten haluaa tommosia syödä. Höyrytetyn oloisena vaiko paahdettuna? Tuleeko lisukkeeksi vai meneekö keitoksi? Vai tekeekö kiusausta tai gratiinia tai mitä tahansa.

      Lainaa

    4. Napapiirin suurin lammas 3.11.2022 0:38
      Tulos: -62 (226 ääntä)
      kakkiainen: Lauran postaus ei ollut mun mielestä niin paha moka että tänne tarvitsi lähettää. Ihan hyvä idea tiedustella miten noita kannattaisi valmistaa uunissa, varsinkin jos ei ole vielä paljoa kokemusta ruuanlaitosta.
      No on se nyt aika paha, kun jaksaa jankata burritosta. Burrito on täytetty tortilla, mutta kaikki täytetyt tortillat ei ole burritoja. Kuten mainoksessakin on mainittu, on kyse quesadilloista, joka on ihan erilainen kuin burrito. Burrito rullataan, quesadilla taitetaan tai tehdään kahdesta tortillalätystä.

      Lainaa

    5. Tulos: +143 (147 ääntä)
      Meilläkin lapsuudessa mummo teki aina kebapia ja ranskalaisia

      Lainaa

    6. Napapiirin suurin lammas 3.11.2022 0:50
      Tulos: +217 (221 ääntä)
      Napapiirin suurin lammas: No on se nyt aika paha, kun jaksaa jankata burritosta. Burrito on täytetty tortilla, mutta kaikki täytetyt tortillat ei ole burritoja. Kuten mainoksessakin on mainittu, on kyse quesadilloista, joka on ihan erilainen kuin burrito. Burrito rullataan, quesadilla taitetaan tai tehdään kahdesta tortillalätystä.
      Ja nyt tajusin, että ekassakin julkaisussa oli Laura... 🤦🏼

      Lainaa

    7. Tulos: +45 (51 ääntä)
      Napapiirin suurin lammas: No on se nyt aika paha, kun jaksaa jankata burritosta. Burrito on täytetty tortilla, mutta kaikki täytetyt tortillat ei ole burritoja. Kuten mainoksessakin on mainittu, on kyse quesadilloista, joka on ihan erilainen kuin burrito. Burrito rullataan, quesadilla taitetaan tai tehdään kahdesta tortillalätystä.
      Kaks Lauraa näissä mokissa

      Lainaa

    8. Oireeton banaani 3.11.2022 1:10
      Tulos: +43 (51 ääntä)
      Napapiirin suurin lammas: No on se nyt aika paha, kun jaksaa jankata burritosta. Burrito on täytetty tortilla, mutta kaikki täytetyt tortillat ei ole burritoja. Kuten mainoksessakin on mainittu, on kyse quesadilloista, joka on ihan erilainen kuin burrito. Burrito rullataan, quesadilla taitetaan tai tehdään kahdesta tortillalätystä.
      Tarkoitti varmaankin ensimmäistä Lauraa.

      Lainaa

    9. Oireeton banaani 3.11.2022 1:11
      Tulos: -91 (105 ääntä)
      kakkiainen: Lauran postaus ei ollut mun mielestä niin paha moka että tänne tarvitsi lähettää. Ihan hyvä idea tiedustella miten noita kannattaisi valmistaa uunissa, varsinkin jos ei ole vielä paljoa kokemusta ruuanlaitosta.
      Kuka sitä on mokaksi väittänyt?
      ”...ja muut sosiaalisen median helmet.”

      Lainaa

    10. Aatteeton leopardi 3.11.2022 1:18
      Tulos: +251 (265 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      Sanat tarkoittavat sitä, mitä ihmiset niitä käyttäessään tarkoittavat, ja miten ihmiset sen ymmärtävät. Kieli muuttuu.
      Jos tilaat ravintolassa hampurilaisen, saat jostain syystä sen mukana sämpylän, jonka välissä on ties mitä majoneesia ja salaattia, vaikka hampurilainen OIKEASTI tarkoittaa vain sitä pihviä. Tai siis tarkoitti alunperin. Nykyään hampurilainen tarkoittaa sitä, mitä ihmiset ajattelevat sen tarkoittavan.

      Lainaa

    11. Suolestettu sikaministeri 3.11.2022 1:21
      Tulos: -60 (104 ääntä)
      Laura nyt ei tunnistaisi burritoa, vaikka aamulla värkistään sellaisen löytäisi.

      Lainaa

    12. Honottava huuhkaja 3.11.2022 2:56
      Tulos: +162 (166 ääntä)
      Tuo tortillajankkaaja-Laura on muuten sama Laura, joka edustaa itseään myös rumat sukunimet-julkaisussa. Otti pikkuiset raivokohtaukset siitä, kun sai tietää että hänet on täysin perusteetta lähetetty Feissarimokiin. "Vaikka MINÄ en tehnyt mitään mokaa vaan ne muut!" https://www.feissarimokat.com/2022/10/uutiskatsaus-osa-12/

      Lainaa

    13. Kanneloitu salaatti 3.11.2022 5:04
      Tulos: +107 (111 ääntä)
      Oireeton banaani: Kuka sitä on mokaksi väittänyt? ”...ja muut sosiaalisen median helmet.”
      No muunlainen helmi se nyt ainakaan ei ole.

      Lainaa

    14. Tulos: +271 (271 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      Kyllä mä sanon syöväni leipääkin, eikä sekään sanana tarkoita kuin kuivaa känttyä, mutta on mulla siinä päälliset päällä.

      Lainaa

    15. Sukka seppä 3.11.2022 6:57
      Tulos: +88 (98 ääntä)
      Lopussa Laura selvästi tajusi olevansa väärässä ja poistui paikalta. Kas kun ei heittänyt perinteistä "no se oli vitsi" tai "ettekö ymmärrä sarkasmia"

      Lainaa

    16. Tulos: +72 (72 ääntä)
      Honottava huuhkaja: Tuo tortillajankkaaja-Laura on muuten sama Laura, joka edustaa itseään myös rumat sukunimet-julkaisussa. Otti pikkuiset raivokohtaukset siitä, kun sai tietää että hänet on täysin perusteetta lähetetty Feissarimokiin. "Vaikka MINÄ en tehnyt mitään mokaa vaan ne muut!" feissarimokat.com/2022/10/uutiskatsaus-osa-12
      Arvasin, että kyseessä on sama Laura! Seurasin sitä sukunimikeskustelua silloin ja hänen tyylinsä "keskustella" jäi hyvin mieleen.

      Lainaa

    17. Vastuuton hämähäkki 3.11.2022 9:14
      Tulos: +4 (46 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      Idiootti

      Lainaa

    18. Vahattu ilves 3.11.2022 9:15
      Tulos: +4 (52 ääntä)
      Aatteeton leopardi: Sanat tarkoittavat sitä, mitä ihmiset niitä käyttäessään tarkoittavat, ja miten ihmiset sen ymmärtävät. Kieli muuttuu. Jos tilaat ravintolassa hampurilaisen, saat jostain syystä sen mukana sämpylän, jonka välissä on ties mitä majoneesia ja salaattia, vaikka hampurilainen OIKEASTI tarkoittaa [...]
      Puhuessasi sanan etymologiasta on turha puhua lainatun sanan alkuperäisestä merkityksestä. Hampurilaiset tuli Suomeen vasta 70-luvulla ja kyllä "hampurilainen" on Suomessa merkinnyt ihan alusta asti sämpylää, jossa on pihvi välissä.

      Lainaa

    19. Rutikuiva monni 3.11.2022 9:22
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      Aatteeton leopardi: Sanat tarkoittavat sitä, mitä ihmiset niitä käyttäessään tarkoittavat, ja miten ihmiset sen ymmärtävät. Kieli muuttuu. Jos tilaat ravintolassa hampurilaisen, saat jostain syystä sen mukana sämpylän, jonka välissä on ties mitä majoneesia ja salaattia, vaikka hampurilainen OIKEASTI tarkoittaa [...]
      Tilaako ruotsalaiset purilaisensa vielä ""med bröd"? On vuoskymmeniä viime visiitistä.

      Lainaa

    20. Jäätynyt sakaali 3.11.2022 9:22
      Tulos: -1 (31 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      mitenkäs sitten kun syöt maksalaatikkoa? Missä se laatikko on?

      Lainaa

    21. Päiväämätön mustikka 3.11.2022 9:27
      Tulos: +63 (65 ääntä)
      Lauran moka oli hyvä. Tuollaisia turhan jankkaajia on liikaa eivätkä koskaan tajua olevansa itse väärässä vaan haukkuvat muut pystyyn

      Lainaa

    22. Itseasiassa 3.11.2022 9:44
      Tulos: +86 (86 ääntä)
      Honottava huuhkaja: Tuo tortillajankkaaja-Laura on muuten sama Laura, joka edustaa itseään myös rumat sukunimet-julkaisussa. Otti pikkuiset raivokohtaukset siitä, kun sai tietää että hänet on täysin perusteetta lähetetty Feissarimokiin. "Vaikka MINÄ en tehnyt mitään mokaa vaan ne muut!" feissarimokat.com/2022/10/uutiskatsaus-osa-12
      Ei vitsi! Saataisko tästä Laurasta täällä samanlainen klassikkoesiintyjä kuin Cannasta?

      Lainaa

    23. Kaloriton hyeena 3.11.2022 9:50
      Tulos: +3 (31 ääntä)
      Aatteeton leopardi: Sanat tarkoittavat sitä, mitä ihmiset niitä käyttäessään tarkoittavat, ja miten ihmiset sen ymmärtävät. Kieli muuttuu. Jos tilaat ravintolassa hampurilaisen, saat jostain syystä sen mukana sämpylän, jonka välissä on ties mitä majoneesia ja salaattia, vaikka hampurilainen OIKEASTI tarkoittaa [...]
      Kieli muuttuu mutta pääasiassa vain 'puhekieli'. Kirjakielen muutosten hallinta on Kotuksen asiaa. Kieli on oikeasti standardi jota ei voi käsitellä miten vain koska tuloksena voi olla katastrofaalisia väärinymmärryksiä. Koetappa keskustella nelivuotiaan kanssa joka käyttää sanoja siten miten ne hän itse ymmärtää, ei siten miten ne yleensä ymmärretään.

      Lainaa

    24. Impotentti kurkku 3.11.2022 10:22
      Tulos: +84 (84 ääntä)
      Aatteeton leopardi: Sanat tarkoittavat sitä, mitä ihmiset niitä käyttäessään tarkoittavat, ja miten ihmiset sen ymmärtävät. Kieli muuttuu. Jos tilaat ravintolassa hampurilaisen, saat jostain syystä sen mukana sämpylän, jonka välissä on ties mitä majoneesia ja salaattia, vaikka hampurilainen OIKEASTI tarkoittaa [...]
      Ja jostain syystä hodarin tilatessa saa nakkisämpylän vaikka hot dog on se pelkkä nakki.

      Lainaa

    25. Tulos: +36 (46 ääntä)
      Tortilla on munakas eikä mikään rieska.

      Lainaa

    26. Hupsu robotti 3.11.2022 10:41
      Tulos: +71 (71 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      Burritoksi kutsutaan lähinnä papu-liha (tai papu-kasvis)-seoksella täytettyä tortillaa, erilaisilla mausteilla höystettynä. Jos siinä ei ole niitä papuja (en itse ainakaan koskaan syö täytettyjä tortilloja pavuilla) niin ei sitä oikein voi burritoksi sanoa. Ei kalakukkokaan ole kalakukkoa jos siinä ei ole kalaa.
      Quesadilla taas on täysin eri asia kuin "tortilla" tai "burrito", mitä Laura ei tunnu ymmärtävän ollenkaan. Toki, siinä kuten burritossakin käytetään tortillalettuja jotka täytetään jollain täytteillä mutta ei se silti tee siitä burritoa.

      Lainaa

    27. Tulos: +31 (39 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      elämäsi on varmaan aika yksinäistä, en ihmettele.

      Lainaa

    28. Vanhentumaton peruna 3.11.2022 11:07
      Tulos: +39 (41 ääntä)
      Kaloriton hyeena: Kieli muuttuu mutta pääasiassa vain 'puhekieli'. Kirjakielen muutosten hallinta on Kotuksen asiaa. Kieli on oikeasti standardi jota ei voi käsitellä miten vain koska tuloksena voi olla katastrofaalisia väärinymmärryksiä. Koetappa keskustella nelivuotiaan kanssa joka käyttää sanoja siten [...]
      Kielen muutoksesta puhuttaessa tarkoitetaan sitä, että merkittävä osa väestöstä käyttää esimerkiksi lauserakennetta, lainasanaa tai sanamuotoja tietyllä tavalla, ei sitä että yksittäinen ihminen niin tekee. Kieli on muuttuva työkalu ja palvelee käyttäjiään, sekä heidän ja heidän aikansa tarpeita, ei toisinpäin. Olisi typerää jämähtää paikoilleen vain siksi, että sanaa tai kieltä ylipäänsä on joskus käytetty jollain tavalla ja siitä ei enää saisi kehittyä eteenpäin.

      Lainaa

    29. Samea joutsen 3.11.2022 12:01
      Tulos: +16 (24 ääntä)
      Ettei vaan olisi sama Laura kyseessä, kuin Lapio/Laipio -sukunimicasessa aiemmin. Tyyli(ttömyys) on kyllä sama...

      Lainaa

    30. Ärsyttävä 3.11.2022 12:09
      Tulos: +61 (63 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      Itsekin olen ärsyttävä. Yhdyssanavirheet ärsyttää. Tyhmät ihmiset ärsyttää. Kaikki eri mieltä olevat ärsyttää, MUTTA. Eniten ärsyttää ne kerran viikon pakettimatkalla käyneet ruokakulttuurilarppaajat ja niistä vielä eniten ne, jotka takertuu turhiin sana- tai asiavirheisiin. "Kyllä minä kerran siellä Espanjassa näin miten ne BURRITOT taitellaan oikein! Kyllähän sieltä oppii, puhuuhan ne sentään Meksikoa! Ja se kulttuurikin oli niiiiiiin paljon parempi, siis niinq niiin samaistuttavaa ja sillein"

      Lainaa

    31. Kaloriton hyeena 3.11.2022 12:13
      Tulos: +5 (15 ääntä)
      Vanhentumaton peruna: Kielen muutoksesta puhuttaessa tarkoitetaan sitä, että merkittävä osa väestöstä käyttää esimerkiksi lauserakennetta, lainasanaa tai sanamuotoja tietyllä tavalla, ei sitä että yksittäinen ihminen niin tekee. Kieli on muuttuva työkalu ja palvelee käyttäjiään, sekä heidän ja heidän aikansa [...]
      Totta, muutos kehittää kieltä mutta aiheuttaa myös ongelmia. Kielimuuri on yksi suurimmista ihmiskuntaa jakavista tekijöistä. Kirjakieli muuttuu hitaammin mutta meillä on ongelmia jo parisataa vuotta vanhojen tekstien ymmärtämisessä. Edes Latina ei ole pysynyt kuosissaan vaikka on tieteen kieli nykyään.

      Lainaa

    32. Tulos: +16 (28 ääntä)
      Vakkari: Arvasin, että kyseessä on sama Laura! Seurasin sitä sukunimikeskustelua silloin ja hänen tyylinsä "keskustella" jäi hyvin mieleen.
      Ääh, taas saa etunimeään hävetä 🤦‍♀️

      Lainaa

    33. Tyhmä kesyhanhi 3.11.2022 13:20
      Tulos: +43 (45 ääntä)
      Kyllähän monessa paikassa myyvät tortilloja, siihen tulevan täytteen saa valita itse.

      Lainaa

    34. Jänskä kalkkuna 3.11.2022 13:47
      Tulos: +47 (49 ääntä)
      No Suomessa on käynyt niin tortilla-sanan merkitys on muuttunut ja laventunut (tai ehkä sit ollut alunperinkin erilainen) siitä, miten asia käsitetään vaikka Meksikossa tai Texasissa. En nyt tiedä, pitäisikö tälläisestä asiasta menetää yöuniaan.

      Lainaa

    35. Impotentti kurkku 3.11.2022 14:16
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Hupsu robotti: Burritoksi kutsutaan lähinnä papu-liha (tai papu-kasvis)-seoksella täytettyä tortillaa, erilaisilla mausteilla höystettynä. Jos siinä ei ole niitä papuja (en itse ainakaan koskaan syö täytettyjä tortilloja pavuilla) niin ei sitä oikein voi burritoksi sanoa. Ei kalakukkokaan ole kalakukkoa [...]
      Mietin juuri tätä, kiitos selvennyksestä.
      Itse ajattelen sen niin että käärin siihen tortillalettuun haluamiani täytteitä ja siitä tulee jonkinlainen tortilla. Esimerkiksi Hesburgerin kanatortilla ja soijatortilla tarkoittavat mielestäni sitä, mitä siihen tortillalettuun oon kääritty. Juustohampurilainenkin on hampurilainen jonka välissä on juustoa. Ilman sitä tortillalettuahan kyseessä olisi ehkä salaatti, mutta kun nämä yhdistetään niin kyllä se mielestäni on enemmän tortilla kuin burrito, quesadilla tai taco.

      Lainaa

    36. Odottamaton orava 3.11.2022 14:17
      Tulos: +51 (53 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      Kukaanhan ei ikinä sano vaikka syöneensä leipää aamupalaksi. Mahto olla kuivaa...

      Lainaa

    37. Sievistelevä mansikka 3.11.2022 14:50
      Tulos: +10 (16 ääntä)
      Itseasiassa: Ei vitsi! Saataisko tästä Laurasta täällä samanlainen klassikkoesiintyjä kuin Cannasta?
      Olishan se hauskaa.

      Lainaa

    38. Säkkipimeä siili 3.11.2022 15:06
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Impotentti kurkku: Mietin juuri tätä, kiitos selvennyksestä.Itse ajattelen sen niin että käärin siihen tortillalettuun haluamiani täytteitä ja siitä tulee jonkinlainen tortilla. Esimerkiksi Hesburgerin kanatortilla ja soijatortilla tarkoittavat mielestäni sitä, mitä siihen tortillalettuun oon kääritty. [...]
      Tästä oon kyl samaa mieltä.

      Lainaa

    39. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Asuuko Laura kenties MEKSIKOSSA.

      Lainaa

    40. Tulos: +26 (28 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      Joo ja kun mä syön leipää, niin siinä on kyllä myös päällisiä, vaikka en niitä mainitse, en pelkkää leipää useinkaan.

      Lainaa

    41. Mäntylahti-Piiras 3.11.2022 18:08
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      tilasin juustohampurilaisen, koska hampurilainen tarkoittaa jauhelihapihviä odotin saavani juustolla täytetyn jauhelihapihvin, sainkin sämpylän jonka välissä oli juustosiivu ja jauhelihapihvi, en jaksanut vaatia rahojani takaisin.

      Lainaa

    42. Vaikeuksiin ajautunut hampurilainen 3.11.2022 18:30
      Tulos: -7 (19 ääntä)
      Laura, hei: HAISTA PASKA

      Lainaa

    43. Harjaamaton hedelmä 3.11.2022 18:46
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Jäätynyt sakaali: mitenkäs sitten kun syöt maksalaatikkoa? Missä se laatikko on?
      Siinähän se on heti maksasekoituksen alla. Tai ympärillä.

      Lainaa

    44. Tulos: +46 (50 ääntä)
      Meksiko mainittu, tortilla tavataan.

      Lainaa

    45. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Juomari: Meksiko mainittu, tortilla tavataan.
      Vamos a la plaza!

      Lainaa

    46. Hämärä maahinen 3.11.2022 21:16
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Aatteeton leopardi: Sanat tarkoittavat sitä, mitä ihmiset niitä käyttäessään tarkoittavat, ja miten ihmiset sen ymmärtävät. Kieli muuttuu. Jos tilaat ravintolassa hampurilaisen, saat jostain syystä sen mukana sämpylän, jonka välissä on ties mitä majoneesia ja salaattia, vaikka hampurilainen OIKEASTI tarkoittaa [...]
      Jep. Ja tortilla oli espanjalainen munakas tai jotain sinnepäin. Meren tuolla puolen taas jotain muuta. Ja Suomessa sitä alettiin käyttää vielä eri tavalla.

      Lainaa

    47. Siskoton lammas 3.11.2022 21:33
      Tulos: -7 (7 ääntä)
      Odottamaton orava: Kukaanhan ei ikinä sano vaikka syöneensä leipää aamupalaksi. Mahto olla kuivaa...
      Olen tehnyt tuon useasti - kiireessä ainut kiinteä ruoka minkä pysty ottaa mukaan: reissumies

      Lainaa

    48. Tulos: +21 (25 ääntä)
      Hitto, jos tuo näkisi marketissa salaattibaarin. Siellä on vaikka mitä vihanneksia, juustoja, jopa kananmunia, salaatin lehtien lisäksi. Eikä se ole baari.

      Lainaa

    49. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Temmi: Meilläkin lapsuudessa mummo teki aina kebapia ja ranskalaisia
      Oispa mullakin tehnyt...

      Lainaa

    50. Universaali seuraeläin 4.11.2022 5:44
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Vaikeuksiin ajautunut hampurilainen: Laura, hei: HAISTA PASKA
      "asia kunnossa"

      Lainaa

    51. Tukintolvana 4.11.2022 6:52
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Burrito on sanana ihana, tälleen offtopiccina. Sen nimitys tulee tavasta taitella tortilla täytteen ympärille. Ne reunaläpyt päällä muistuttavat aasinkorvia ruoan keksijöiden mukaan. Burro tarkoittaa aasia, ja burrito pikku-aasia.

      Lainaa

    52. Hurmaava henkilö 4.11.2022 6:59
      Tulos: -24 (26 ääntä)
      Jamppanen: Joo ja kun mä syön leipää, niin siinä on kyllä myös päällisiä, vaikka en niitä mainitse, en pelkkää leipää useinkaan.
      Se on silti (voi)leipää, vaikka siinä olisi päällisiä, joten täysin eri asia.

      Lainaa

    53. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      Minä syön! Tosin saatan pistää väliin juustoviipaleen, mutta onko tortilla silloin jonkinlainen tortilla con queso eli quertilla vai jotakin aivan muuta. Vai pelkästään tortilla , jonka sisään on tungettu juustoa.

      Lainaa

    54. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      Tää on varmasti vastattu täällä jo miljoona kertaa mutta kai se tortilla siinä valmiissa annoksessakin on edelleen tortilla, vaikka mukana on muutakin. Esim maksalaatikon rusinatkin ovat yhä rusinoita vaikka mukaan on sekoitettu pari muutakin ainesosaa.

      Lainaa

    55. Satavuotias ananas 4.11.2022 8:53
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Itseasiassa: Ei vitsi! Saataisko tästä Laurasta täällä samanlainen klassikkoesiintyjä kuin Cannasta?
      Koska olen utelias, kävin katsomassa tämän Lauran profiilia. Joko kyseessä on outo trolli, tai sitten ihminen, jolla ei todellakaan ole kaikki elämässä hyvin. Kaksi profiilia, joilla on vain toisensa kavereina, ja kommentoi itselleen ja tykkäilee aina sillä toisella profiililla.

      Lainaa

    56. Kirpeä Ahven 4.11.2022 10:57
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Banaani: Tää on varmasti vastattu täällä jo miljoona kertaa mutta kai se tortilla siinä valmiissa annoksessakin on edelleen tortilla, vaikka mukana on muutakin. Esim maksalaatikon rusinatkin ovat yhä rusinoita vaikka mukaan on sekoitettu pari muutakin ainesosaa.
      Niinpä. Harvemmin kukaan sämpylääkään syö ilman täytteitä/levitettä.

      Lainaa

    57. Kiva kauris 4.11.2022 12:14
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Napapiirin suurin lammas: No on se nyt aika paha, kun jaksaa jankata burritosta. Burrito on täytetty tortilla, mutta kaikki täytetyt tortillat ei ole burritoja. Kuten mainoksessakin on mainittu, on kyse quesadilloista, joka on ihan erilainen kuin burrito. Burrito rullataan, quesadilla taitetaan tai tehdään kahdesta tortillalätystä.
      Taisi kyllä ensimmäisen "ei paha moka" Laura olla tuo ylimmäisen uunikasvispostauksen Laura. Ei tortilla-jankkaaja Laura. (Toki, voivat olla sama Laura, mutta eka ei niin järjetön kuitenkaan.)

      Lainaa

    58. Nuutunut kivi 4.11.2022 22:39
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      Juomari: Meksiko mainittu, tortilla tavataan.
      Tor-til-la.

      Lainaa

    59. Nuutunut kivi 4.11.2022 22:43
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Ilmeisesti kielen muuttuminen on saavuttanut jo kondomitki, kun en tiennyt niiden olevan ruokaa. Suuhun niitä on ennenkin laitettu, lihalla täytettynä, mutta että ihan syödä pitäisi. Taidan jättää väliin ja ottaa tortillan.

      Lainaa

    60. Lieto päärynä 4.11.2022 23:10
      Tulos: +1 (9 ääntä)
      Saiskohan noilla kortongeillä salmiakinHIMOnsa tyydytetty? 😁

      Lainaa

    61. Ylipäällikkö 5.11.2022 15:30
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      BTW Espanjan espanjassa tortilla tarkoittaa munakasta.

      Lainaa

    62. Tulos: +6 (10 ääntä)
      "Myynnissä naapurin munaa" :D

      Lainaa

    63. Hupaisa päärynä 7.11.2022 22:22
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Tuli tästä mieleen, että tunnen muutaman tyypin jotka kutsuvat burritoja/täytettyjä tortilloja tacoiksi... se vasta hämmentävää onkin.

      Lainaa

    64. Rutikuiva kotka 9.11.2022 1:14
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      Mitenkäs sä tykkäät salaattis syödä?

      Lainaa

    65. Tunnukseton albatrossi 10.11.2022 22:26
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Aatteeton leopardi: Sanat tarkoittavat sitä, mitä ihmiset niitä käyttäessään tarkoittavat, ja miten ihmiset sen ymmärtävät. Kieli muuttuu. Jos tilaat ravintolassa hampurilaisen, saat jostain syystä sen mukana sämpylän, jonka välissä on ties mitä majoneesia ja salaattia, vaikka hampurilainen OIKEASTI tarkoittaa [...]
      Minä olen kolmekymmentä vuotta sitten saanut Espanjassa pelkän pihvin, kun tilasin hampurilaisen!!

      Lainaa

    66. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Honottava huuhkaja: Tuo tortillajankkaaja-Laura on muuten sama Laura, joka edustaa itseään myös rumat sukunimet-julkaisussa. Otti pikkuiset raivokohtaukset siitä, kun sai tietää että hänet on täysin perusteetta lähetetty Feissarimokiin. "Vaikka MINÄ en tehnyt mitään mokaa vaan ne muut!" feissarimokat.com/2022/10/uutiskatsaus-osa-12
      Kukakohan on eniten mokiin eniten joutunut tyyppi? Veikkaisin Skannaa. Eiku siis Cannaa, sori maalaisuuteni.

      Lainaa

    67. Vallaton kiivi 6.4.2023 18:34
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Laura on ärsyttävä mutta niin olen minäkin, ja siksi minua todellakin häiritsee kun ihmiset sanoo syövänsä tortilloja. Mahtaa olla kuivaa, jos lättyä syödään ilman täytteitä. Jälleen kerran, olen ärsyttävä, mutta olen myös oikeassa.
      Kyllä siinä se tortilla silti on, täytteiden ympärillä. Kaikki osapuolet on oikeassa, mutta eri tavalla

      Lainaa

    68. Luokaton robotti 1.10.2023 15:30
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Homman nimihän on se, että mä kommentoin useissa uutisissa, ja aikuiset ihmiset aina itkee mun kommenteista vaikka useimmiten ei tajuu niitä ite🤣 sit mua yritetään "näpäyttää" lähettelemällä näitä juttuja feissarimokiin🤦🏼‍♀️ Kai nää luulee, et mä lopetan kommentoimisen, jos päädyn tänne sivustolle. No enpä lopeta😁

      Lainaa

    69. Luokaton robotti 1.10.2023 15:33
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Mähän kommentoin tosiaan todella monia uutisia ja joskus voi tulla joku väärinymmärrys, tosin USEIMMITEN mun kommenteista ei tajuta hevonpeetä. :'D sit ku nää tyypit ei ymmärrä et mä oon aikuinen ihminen, eikä muhun vaikuta mikää "feissarimokajulkisuus." Tykkään kommentoida, haluun kommentoida ja aion kommentoida. Deal with it!

      Lainaa

    70. Kettutyttö hyeena 18.2.2024 14:00
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Oireeton banaani: Kuka sitä on mokaksi väittänyt? ”...ja muut sosiaalisen median helmet.”
      Onhan se moka, jos työntää noi tuossa pussissaan uuniin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: artesaani, burrito, foodora, maalais, mainos, meksikolainen, mummon, pizza, quesadilla, ruoka, tortilla, täytteet, vihannekset