Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 448

Mitä tarkoittaakaan "koiratalous"?
Kirpputorin löytöjä, osa 448

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 50 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +464 (494 ääntä)
      Minusta ei ole huono idea mainita koirataloutta minkään ilmoituksen merkeissä, sillä vaarallisesti allergisen ei varmaan kannata käydä hakemassa edes niitä pestyjä astoita asunnosta. Hannelle toivon oikein makoisia päikkäreitä ja Vantaan kirppiksellä ei ole voittajia.

      Lainaa

    2. Tulos: +270 (286 ääntä)
      Hyvä se on jossain kirppisryhmässä syytellä muita köyhäksi ja todistella omia rahavarojaan

      Lainaa

    3. Tulos: -20 (90 ääntä)
      Jos siitä rahasta pitää tehdä numeroa niin silloin et sitä luultavasti tarpeeksi omaa. Muutenkin niin uudelta rahalta haisee tollainen keuliminen. Louserit vuittoniin.

      Lainaa

    4. Puhelias riepu 3.5.2022 3:47
      Tulos: -198 (226 ääntä)
      Mun kengät ei ole mihinkään linttaan astuttu, vaan niiden pohja on sen muotoinen kuin on🤦🏼‍♀️ Enpä ole montaa kertaa käyttänyt noita kenkiä. Enkä ole keulinu mitään, en vaan oo köyhä, sori siitä!

      Lainaa

    5. Puhelias riepu 3.5.2022 3:50
      Tulos: -176 (196 ääntä)
      Mut sitä mä vähän ihmettelen, et nää huutelee mulle siitä, että "haen huomiota" (en hae, vaan kommentoin, kuten Facebookissa on tarkoitus tehdä), ja sit nää tekee musta tunnettua spämmäilemällä itse mun juttuja sinne sun tänne. 🧐🧐😕

      Lainaa

    6. Puhelias riepu 3.5.2022 3:54
      Tulos: -169 (183 ääntä)
      Missä mun kommentit on? Ei ole tosiaan linttaan tai mihinkään muuhunkaan astuttu mun kengät, vaan ovat sen muotoiset.

      Lainaa

    7. Puhelias riepu 3.5.2022 3:55
      Tulos: -167 (181 ääntä)
      Tosiaan kengät on nappanahkaa enkä tietenkään myy muovin hinnalla aitoa nahkaa :D

      Lainaa

    8. Puhelias riepu 3.5.2022 3:55
      Tulos: -144 (154 ääntä)
      Mielelläni en myis ollenkaan, vaan käyttäisin itse.

      Lainaa

    9. Tavaton sohvaperuna 3.5.2022 4:41
      Tulos: +101 (103 ääntä)
      Puhelias riepu: Mun kengät ei ole mihinkään linttaan astuttu, vaan niiden pohja on sen muotoinen kuin on🤦🏼‍♀️ Enpä ole montaa kertaa käyttänyt noita kenkiä. Enkä ole keulinu mitään, en vaan oo köyhä, sori siitä!
      Saat anteeksi. Ei oo linttaan astuttu? Varmasti?

      Lainaa

    10. Korea roska 3.5.2022 5:55
      Tulos: +206 (216 ääntä)
      Sehän on kiva, että 104-vuotias jaksaa vielä osallistua pikkuveljen ristiäisiin, mutta mikä minut yllätti, että sen 104-vuotiaan vanhemmat jaksoivat vielä lapsen väsätä, ja sille ristiäisetkin järjestellä! :o

      Lainaa

    11. Sekaisin ampiainen 3.5.2022 6:18
      Tulos: +146 (154 ääntä)
      Eivät tuollaiset Pomarin sneakerit nyt mitkään ökykengät ole. Itselläkin ollut vastaavat, ja olivat muuten tosiaan vähän turhan väljät, tämä tiedoksi Pomarin kengistä kiinnostuneille. Mutta joo. Tavara on käytetty kun se tuodaan kaupasta kotiin, ja sen arvo putoaa silloin heti vähintään 30%. Ostajalla on vain myyjän sana siitä että tuote on käyttämätön tai vähän käytetty. Jos nuo kengät ovat uutena maksaneet 110€ ja oikeasti vain muutaman kerran kokeiltu, niin 60 on kuitenkin niille ihan ok hinta mielestäni.

      Lainaa

    12. Spesifi orava 3.5.2022 6:27
      Tulos: +3 (25 ääntä)
      Well,that escalated quickly

      Lainaa

    13. Kerrattu haltija 3.5.2022 6:39
      Tulos: +90 (104 ääntä)
      No eivät nuo kengät kyllä linttaan astutut ole. Ja Pomarin kengät kyllä pitää aina ostaa kokoa pienemmät, on tosi reilu mitoitus.

      Lainaa

    14. Harteikas sika 3.5.2022 6:50
      Tulos: +33 (51 ääntä)
      Puhelias riepu: vaan kommentoin, kuten Facebookissa on tarkoitus tehdä)
      Missä tämä tarkoitus on määritelty?

      Lainaa

    15. heimosenkeimo 3.5.2022 7:07
      Tulos: +78 (82 ääntä)
      Heittääkö rikkaat ihmiset auton alumiinivanteet tölkki keräykseen ku ei ne kerta myy niitä?

      Lainaa

    16. Puhelias riepu 3.5.2022 7:19
      Tulos: -64 (72 ääntä)
      Harteikas sika: Missä tämä tarkoitus on määritelty?
      Facebookin ehdoissa ja ohjeissa.

      Lainaa

    17. Puhelias riepu 3.5.2022 7:20
      Tulos: -63 (71 ääntä)
      Kerrattu haltija: No eivät nuo kengät kyllä linttaan astutut ole. Ja Pomarin kengät kyllä pitää aina ostaa kokoa pienemmät, on tosi reilu mitoitus.
      Niinpä :)

      Lainaa

    18. Puhelias riepu 3.5.2022 7:21
      Tulos: -90 (106 ääntä)
      Sekaisin ampiainen: Eivät tuollaiset Pomarin sneakerit nyt mitkään ökykengät ole. Itselläkin ollut vastaavat, ja olivat muuten tosiaan vähän turhan väljät, tämä tiedoksi Pomarin kengistä kiinnostuneille. Mutta joo. Tavara on käytetty kun se tuodaan kaupasta kotiin, ja sen arvo putoaa silloin heti vähintään 30%. [...]
      Jep :D No, nää nyt yrittää kaikkensa vittuillakseen mulle. Joku jopa kysyi, että kuka hemmetti ostaa nahkakengät SALILLE. No varmaan ihminen, jolla on levee jalka eikä muut kuin nahkakengät sovi🤦🏼‍♀️

      Lainaa

    19. Väkivahva herne 3.5.2022 7:29
      Tulos: +57 (61 ääntä)
      heimosenkeimo: Heittääkö rikkaat ihmiset auton alumiinivanteet tölkki keräykseen ku ei ne kerta myy niitä?
      Voihan ne myös antaa pois köyhille.

      Lainaa

    20. Viehättävä lihapiirakka 3.5.2022 8:23
      Tulos: +55 (57 ääntä)
      heimosenkeimo: Heittääkö rikkaat ihmiset auton alumiinivanteet tölkki keräykseen ku ei ne kerta myy niitä?
      Hiphei, taidan olla rikas, kun ei ole koskaan jäänyt alumiinivanteita nurkkiin pyörimään, joten ei ole tarvinnut myydä eikä viedä tölkkikeräykseen! Ne vanteet on menneet autoa vaihtaessa renkaiden mukana, kun ovat aina tahtoneet kahdet renkaat auton mukana...

      Lainaa

    21. Tulos: +136 (142 ääntä)
      En tajua miten vielä kierrätyksestä valveutuneesta nykyajasta löytyy ihmisiä jotka ajattelee kirpparien olevan vaan köyhille...

      Lainaa

    22. Hööpölööpö Murmeli Tähtimansikka 3.5.2022 8:41
      Tulos: +59 (61 ääntä)
      Laura on tuskin ikinä asunut käytetyssä talossakaan.

      Lainaa

    23. jukkapalmu 3.5.2022 9:11
      Tulos: -12 (32 ääntä)
      Puhelias riepu: Facebookin ehdoissa ja ohjeissa.
      Et sä kommentoi muiden myynti-ilmoituksia. Jos niissä on jotain pielessä niin laita viestiä myyjälle tai muussa tapauksessa ole kirjoittamatta mitään.

      Lainaa

    24. Karkea albatrossi 3.5.2022 9:41
      Tulos: +95 (97 ääntä)
      bleb: Minusta ei ole huono idea mainita koirataloutta minkään ilmoituksen merkeissä, sillä vaarallisesti allergisen ei varmaan kannata käydä hakemassa edes niitä pestyjä astoita asunnosta. Hannelle toivon oikein makoisia päikkäreitä ja Vantaan kirppiksellä ei ole voittajia.
      Ja jos et mainitse vaikka myisit avaimenperää, niin kyllä joku Irmeli tulee huutelemaan, että "Pitää mainita, koska jollain voi olla allergia. Ei tosin mulla, eikä kiinnosta avaimenperäkään, mutta mulla on mielipide silti."

      Lainaa

    25. Vaikuton katkarapu 3.5.2022 9:55
      Tulos: 0 (68 ääntä)
      bleb: Minusta ei ole huono idea mainita koirataloutta minkään ilmoituksen merkeissä, sillä vaarallisesti allergisen ei varmaan kannata käydä hakemassa edes niitä pestyjä astoita asunnosta. Hannelle toivon oikein makoisia päikkäreitä ja Vantaan kirppiksellä ei ole voittajia.
      Olen tästä eri mieltä. On ilmiselvää, että oiieasti vaarallisesti allerginen ei lähde hakemaan mitään kirppiskamaa mistään varmistamatta onko siellä vakavan reaktion aiheuttavia eläimiä paikalla vai ei. Niitä ihmisiä on aika vähän jotka saavat vaarallisen allergisen reaktion käydessään kääntymässä jonkun oven takana ja he eivät varmaa riskeerata terveyttään kovin kevyesti.
      Ymmärrän että toi on se logiikka siellä takana, ilmoitetaan allergisille, että vaatteissa/sohvassa/lakanoissa saattaa olla kissankarvoja. Siitä se on sit paisunut hokemaksi, joka vain lisätään jokaiseen ilmoitukseen, vaikkei asialla ole mitään merkitystä. Suurimmassa osassa ilmoituksia tuo toteamus eläimistä on aivan turha, mutta eipä siitä toisaalta haittaakaan ole.
      Riittävän pitkälle kun mennään niin voitaisiin ilmoittaa "Sininen Mariskooli 7e. Ei eläintalous. Asunnossa toisinaan leikkokukkia. Siskoni ratsastaa ja hevospölyä on voinut kulkeutua hänen mukanaan myös tänne. Naapuri tupakoi 7m päässä parvekkeestani. MMM, ei hupivaraajille."

      Lainaa

    26. Valittu mestari 3.5.2022 10:02
      Tulos: +38 (42 ääntä)
      Itsekin ostin tuollaiset Pomarit alesta kahdella kympillä.

      Lainaa

    27. Tulos: +49 (51 ääntä)
      Ymmärrän tosiaan että koiratalous mainitaan mutta sitä en jos kerrotaan koirien lukumäärä tai ikä/koko/väri/rotu/nimi, tuollaisiakin on tullut joskus vastaan :D

      Lainaa

    28. Oma sakaali 3.5.2022 11:16
      Tulos: +101 (113 ääntä)
      Puheliaalla rievulla on varsin osuva nimimerkki. Sori vaan mutta ketään ei kiinnosta.

      Lainaa

    29. Tulos: +32 (44 ääntä)
      Puhelias riepu: Mun kengät ei ole mihinkään linttaan astuttu, vaan niiden pohja on sen muotoinen kuin on🤦🏼‍♀️ Enpä ole montaa kertaa käyttänyt noita kenkiä. Enkä ole keulinu mitään, en vaan oo köyhä, sori siitä!
      Sanoit että jos ei maksa jostain sinun myymästäsi euroakaan on köyhä.
      Eli jos ei käytä rahaa käytännössä mihin tahansa toinen ehdottaa, on köyhä.
      Puolestaan ei ole köyhä jos ostaa sinulta. 
      Ok.
      Käytän hyväkseni nyt sitten tämän tilaisuuden. Sanoit jo ettet ole köyhä, eli varmaan sitten ostat minun kenkäni, minun määrittelemälläni hinnalla. Mulla on sen verran hygienia kohdallaan että kehtaan ne sinulle myydä. Sanotaan nyt vaikka 30 euroa, eiköhän sinulta sen verran löydy (kun et köyhäkään ole), tuleeko kaupat? 

      Lainaa

    30. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Jaanalla oli vissiin huono päivä ja rahat lopussa.

      Lainaa

    31. Tulos: +73 (75 ääntä)
      Vaikuton katkarapu: Olen tästä eri mieltä. On ilmiselvää, että oiieasti vaarallisesti allerginen ei lähde hakemaan mitään kirppiskamaa mistään varmistamatta onko siellä vakavan reaktion aiheuttavia eläimiä paikalla vai ei. Niitä ihmisiä on aika vähän jotka saavat vaarallisen allergisen reaktion käydessään kääntymässä [...]
      Pähkinätalous

      Lainaa

    32. Enemmän poro 3.5.2022 11:31
      Tulos: +44 (52 ääntä)
      Puhelias riepu: Mun kengät ei ole mihinkään linttaan astuttu, vaan niiden pohja on sen muotoinen kuin on🤦🏼‍♀️ Enpä ole montaa kertaa käyttänyt noita kenkiä. Enkä ole keulinu mitään, en vaan oo köyhä, sori siitä!
      Luulin eka et tää oli parodia ikuisesti iholla tyyppisesti, "ei tää oikeesti näytä tältä, johtuu vaan valosta ja kamerasta".
      Kunnes tajusin että kirjoittaja oli tosissaan, ihan niin kuin ikuisesti iholla-tyypit.

      Lainaa

    33. Ikkunasta kurkisteleva katkarapu 3.5.2022 11:44
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      bleb: Minusta ei ole huono idea mainita koirataloutta minkään ilmoituksen merkeissä, sillä vaarallisesti allergisen ei varmaan kannata käydä hakemassa edes niitä pestyjä astoita asunnosta. Hannelle toivon oikein makoisia päikkäreitä ja Vantaan kirppiksellä ei ole voittajia.
      Yep, äitini myy astioita, tupperwarea yms kirppareilla ja heillä on koira. Vaikka astiat on kuinka pesty ja puunattu, siinä välissä kun ne kannetaan keittiöstä autoon ja autosta kirpparipöydälle niin varmasti on karva tai pari jonnekkin pöllähtänyt vaikka koiraa ei ois lähimaillakaan. Just löysin matkalaukustani pari koirankarvaa, en ole käynyt heillä puoleen vuoteen…

      Lainaa

    34. Autokoulun käynyt alokas 3.5.2022 13:47
      Tulos: +13 (25 ääntä)
      Mä oon kyllä tässä keississä Lauran puolella, vaikka toi raha-asioilla flexaaminen meni yli. Mutta turha tulla toisen ilmoitukseen kommentoimaan, jokainen hoitakoon omat asiansa.

      Lainaa

    35. Tulos: +28 (32 ääntä)
      bleb: Minusta ei ole huono idea mainita koirataloutta minkään ilmoituksen merkeissä, sillä vaarallisesti allergisen ei varmaan kannata käydä hakemassa edes niitä pestyjä astoita asunnosta. Hannelle toivon oikein makoisia päikkäreitä ja Vantaan kirppiksellä ei ole voittajia.
      Vantaan kirppiksellä ei koskaan ole voittajia. 
      Syntyperäisenä vantaalaisen tekisi mieli vielä korjata, että Vantaalla ei ole voittajia. 

      Lainaa

    36. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Korea roska: Sehän on kiva, että 104-vuotias jaksaa vielä osallistua pikkuveljen ristiäisiin, mutta mikä minut yllätti, että sen 104-vuotiaan vanhemmat jaksoivat vielä lapsen väsätä, ja sille ristiäisetkin järjestellä! :o

      Aika nuorena on äiti pyöräyttänyt, mikäli ihmisten vanhuusennätykset vielä pitävät paikkansa.

      Lainaa

    37. Ontto maksamato 3.5.2022 15:21
      Tulos: +11 (19 ääntä)
      Ilq: Ymmärrän tosiaan että koiratalous mainitaan mutta sitä en jos kerrotaan koirien lukumäärä tai ikä/koko/väri/rotu/nimi, tuollaisiakin on tullut joskus vastaan :D
      Ite ihmetellyt samaa, tätä näkee tosi usein lastenvaate-kirppisryhmissä 😃 sen vielä jotenkin ymmärrän, jos erikseen mainitaan, että kyseessä on ei-niin-pahasti allergisoiva koirarotu, esim. espanjanvesikoira. Koska niistä ei oikeastaan karvaa irtoa, niin jotakuta lievemmin allergista se ei sit välttämättä haittaisikaan. Mut nää "meillä asuu kaksi chihua"-tyyliset maininnat on pistäny hiukan ihmettelemään. Oisko se jotenkin eri asia, jos taloudessa olisi yksi suomenpystykorva? Tai vain yksi chihuahua? 🤔

      Lainaa

    38. Joni paskaperse 3.5.2022 15:46
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Ei nuo kyllä mitään nappanahkaa ole, näyttää ihan perus pintanahalta.

      Lainaa

    39. Tulos: +35 (39 ääntä)
      Ei tänne kannata tulla keskustelemaan myynti-ilmostaan ja puolustelemaan, tää on Feissarimokat ryhmä 😅 joutuu vaan pian vielä uudestaan feissarimokat-mokiin

      Lainaa

    40. Peruuttamaton riikinkukko 3.5.2022 20:18
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Ontto maksamato: Ite ihmetellyt samaa, tätä näkee tosi usein lastenvaate-kirppisryhmissä 😃 sen vielä jotenkin ymmärrän, jos erikseen mainitaan, että kyseessä on ei-niin-pahasti allergisoiva koirarotu, esim. espanjanvesikoira. Koska niistä ei oikeastaan karvaa irtoa, niin jotakuta lievemmin allergista se ei sit [...]
      Ei se ole karva, joka allergisoi, vaan hilse.

      Lainaa

    41. Jouheva sika 3.5.2022 21:48
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Ei se ole karva, joka allergisoi, vaan hilse.
      Tai siinä karvassa oleva hilse. Tai sylki.

      Lainaa

    42. Tulos: -23 (23 ääntä)
      Puhelias riepu: Jep 😁 No, nää nyt yrittää kaikkensa vittuillakseen mulle. Joku jopa kysyi, että kuka hemmetti ostaa nahkakengät SALILLE. No varmaan ihminen, jolla on levee jalka eikä muut kuin nahkakengät sovi🤦🏼‍♀️
      No nuo oli ilkeitä sekopäitä. Kateellisia siitä jos joku sattuu jonkin tavaran saada myytyä kun itsellä ei ole tilillä euroakaan eivätkä halua tehdä mitään sen eteen ku maata vaan sängyllä

      Lainaa

    43. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Mokien vihreä ja liila Laura ovat siis sama henkilö eri ilmoituksista samassa kirppariryhmässä. Kyseisellä Lauralla on tapana kommentoida ja provosoida lähes päivittäin toisten ihmisten ilmoituksissa. Usein kommentit ovat luokkaa "Onpa ruma", "Liian kallis" ja "Itse en osta kirppareilta mitään". Ylläpitäjälle on ilmoitettu toistuvasti, mutta ylläpitäjä on samaa luokkaa Lauran kanssa, joten ryhmä on pienentynyt huomattavasti. Itse seuraan ryhmää huumoriarvon pohjalta. Laura on näköjään tänne kommentteihinkin päässyt toistelemaan mantraansa.

      Lainaa

    44. Tosikko kiivi 4.5.2022 11:49
      Tulos: -1 (9 ääntä)
      Ikkunasta kurkisteleva katkarapu: Yep, äitini myy astioita, tupperwarea yms kirppareilla ja heillä on koira. Vaikka astiat on kuinka pesty ja puunattu, siinä välissä kun ne kannetaan keittiöstä autoon ja autosta kirpparipöydälle niin varmasti on karva tai pari jonnekkin pöllähtänyt vaikka koiraa ei ois lähimaillakaan. Just löysin [...]
      Pitää sitten kai ruveta ilmoituksiin luettelemaan myös kaikki naapurin äidin siskon kummin kaiman koirat joista on joku karva johonkin voinut joskus kulkeutua?

      Lainaa

    45. Nuutunut kivi 4.5.2022 12:58
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Jäin miettimään mitä Laura ajatteli Päivin koirien tehneen astioiden kanssa sellaista, mitä ei tiskikone puhdistaisi.

      Lainaa

    46. Ontto maksamato 4.5.2022 13:22
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Ei se ole karva, joka allergisoi, vaan hilse.
      Tiedän kyllä. Mutta nimenomaan irtoavan karvan mukana se hilse parhaiten kulkeutuu ja pölisee joka paikkaan. Siksi ne rodut, joilla on sellainen karvatyyppi, ettei sitä juurikaan irtoa, allergisoivat vähemmän. Myöskin niiden iho on yleensä sellainen, että se ei hilseile samalla lailla kuin muilla roduilla. Jotkut koirille lievästi allergiset pystyvät pitämään tällaisia rotuja lemmikkeinä, tiedän itsekin muutaman 😁

      Lainaa

    47. Multainen varhaisperuna 4.5.2022 17:32
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Ollessani armeijassa, saamiani palveluskenkiä oli joku muu jo käyttänyt vähintään kerran. En saanut selkävaivoja. Hetkittäin ehkä kärsin motivaation puutteesta mutta ei se kengistä ainakaan johtunut.

      Lainaa

    48. Toipuva haisunäätä 4.5.2022 23:07
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Joni paskaperse: Ei nuo kyllä mitään nappanahkaa ole, näyttää ihan perus pintanahalta.
      Nappanahka on toinen nimitys pintanahalle. Mietit ehkä nupukkia, mistä taas on hiottu pinta pois ja missä on tiivis mokkapinta..?

      Lainaa

    49. Vaikuton katkarapu 5.5.2022 8:58
      Tulos: -3 (7 ääntä)
      "Meillä on koiria" on aika turha hokema, jos ei myydä tekstiilejä tai jotain minkä koirankarva on voinut liata.

      Lainaa

    50. Tulos: -5 (9 ääntä)
      Kulta: Aika nuorena on äiti pyöräyttänyt, mikäli ihmisten vanhuusennätykset vielä pitävät paikkansa.
      104-vuotiaan äidin vaihdevuodet ovat kyllä menneet jo yli 60 vuotta sitten. Isä voisi teoriassa vielä saada lapsia, jos on 13-vuotiaana saattanut lapsen alulle ja on nyt maailman vanhin mies, joskin tiettävästi vanhin isäksi tullut oli jossain 80 vuoden paikkeilla eli ennätys menisi aika isolla marginaalilla rikki

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: astiat, ikä, kengät, kirjoitusvirhe, kirppari, kirppis, kirpputori, koiratalous, kuva, köyhät, linttaan, rikkaat, vaateet