Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 566

Millä ehdoilla mies saa käyttää kaulakorua?
Sekalaisia, osa 566

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 50 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Ymmärretty kenguru 19.4.2022 1:14
      Tulos: +517 (521 ääntä)
      Timo se ei yritäkään argumentoida järjellä, vaan sanoo selkeästi sen, minkä muut jäärät koettavat rationalisoida piiloon. Respect.

      Lainaa

    2. Setä Tiramisu 19.4.2022 1:46
      Tulos: +273 (277 ääntä)
      Ymmärretty kenguru: Timo se ei yritäkään argumentoida järjellä, vaan sanoo selkeästi sen, minkä muut jäärät koettavat rationalisoida piiloon. Respect.
      Juuri näin. Ennen oli kaikki paremmin.
      Hetken luulin, että Kinder -munat muuttuivat paremmaksi, kun niihin tuli helpommin avattavat kääreet. Mutta sitten niihinkin piti lisätä salmonella.

      Lainaa

    3. Syyntakeeton mustikka 19.4.2022 1:53
      Tulos: +218 (232 ääntä)
      Ymmärrän kyllä, että on häiritsevää kun toista sukupuolta oleva siivoilee samalla kun on mielestään haavoittuvassa asemassa butt naked. Veikkaan kuitenkin, että tässä näkyy siivoustyönkin sukupuolijakauma ja niitä miehiä ei välttämättä ole jonossa uimahallien siivoushommiin. Meillä päin kuitenkin se on melkein se ja sama mihin aikaan hallilla käy, lähes aina siellä siivotaan tai ajetaan lattianpuhdistuskoneella jossain vaiheessa. Siksipä luulen, että salaliitto tiettyyn aikaan tapahtuvasta klenun pesusta ja siivoojattaren lurkkimisesta on vain sattumaa, mutta tuota ongelmaa se ei tietysti ratkaise.

      Lainaa

    4. Veneilevä henkilö 19.4.2022 2:05
      Tulos: +63 (67 ääntä)
      Entä jos on vain vaimo? 🙁

      Lainaa

    5. Tulos: +59 (63 ääntä)
      Syyntakeeton mustikka: Ymmärrän kyllä, että on häiritsevää kun toista sukupuolta oleva siivoilee samalla kun on mielestään haavoittuvassa asemassa butt naked. Veikkaan kuitenkin, että tässä näkyy siivoustyönkin sukupuolijakauma ja niitä miehiä ei välttämättä ole jonossa uimahallien siivoushommiin. Meillä päin kuitenkin se [...]
      Nyt haluan tietää mikä on klenu.

      Lainaa

    6. Reseptivapaa sirkka 19.4.2022 6:17
      Tulos: +137 (141 ääntä)
      Tänään aiemmin näin ensimmäisen kerran käyttävän miehen sukuelimestä nimitystä klinu, enkä ollut koskaan ennen kuullut. Nyt sitten heti jo toistamiseen, aika spookyä vai mitä.

      Lainaa

    7. Tulos: +164 (224 ääntä)
      Kelaa paljonko siinä ihminen luulee maailman pyörivän ympärillään (navanympäryksensä ympärillä?) jos kurikkalainen vanhaisäntä olettaa makaroninhuuhtelunsa kiinnostavan yhtään ketään tai että se nyt on niin erityinen asia kun juuri hän tässä lirpukettaan lärpättää että johan se nyt Kurikan uimahallin siivoojien viikkopalaverissä on asia läpikäyty ja kalenteriin merkattu ja sille hetkelle lattian luuttuamista ajoitettu naispuolisten siivoajien toimesta.

      Lainaa

    8. Horjahtava keiju 19.4.2022 8:47
      Tulos: -54 (118 ääntä)
      Iso Hoo: Kelaa paljonko siinä ihminen luulee maailman pyörivän ympärillään (navanympäryksensä ympärillä?) jos kurikkalainen vanhaisäntä olettaa makaroninhuuhtelunsa kiinnostavan yhtään ketään tai että se nyt on niin erityinen asia kun juuri hän tässä lirpukettaan lärpättää että johan se nyt Kurikan uimahallin [...]
      Siellä meni pointti ohi ja lujaa.

      Lainaa

    9. Korea roska 19.4.2022 9:38
      Tulos: +232 (236 ääntä)
      Olinpa kerran uimahallissa, kun siellä oli jo aulassa varoituskyltit: Sairastapauksen vuoksi naisten osastolla työskentelee tänään miespuolisia siivoojia. Toiset samanlaiset varoituskyltit oli vielä naisten pukuhuoneen edessä, ja kolmannet samanlaiset oli ripoteltu pukukaappien vierustoille. Kun palasin uimasta, niin siellähän ne herrat olivat pukukaapeilla pyyhkimässä lattioita. Väitän, että miessiivoojat olisivat naisten puolella tehokkaampia työntekijöitä, sillä niillä oli poikaparoilla katse NIIN TIUKASTI LATTIASSA, että ei varmana jäänyt yksikään pölypallo huomaamatta :D

      Lainaa

    10. Turvaton kookos 19.4.2022 10:09
      Tulos: +112 (136 ääntä)
      Korea roska: Olinpa kerran uimahallissa, kun siellä oli jo aulassa varoituskyltit: Sairastapauksen vuoksi naisten osastolla työskentelee tänään miespuolisia siivoojia. Toiset samanlaiset varoituskyltit oli vielä naisten pukuhuoneen edessä, ja kolmannet samanlaiset oli ripoteltu pukukaappien vierustoille. Kun [...]
      Hyvä että noista varotetaan, sillon kun yläasteella käytiin uimahallissa niin niistä ei varotettu ja ahisti aina kun siellä oli yhtäkkiä joku jätkä siivoamassa, mut oli pakko silti riisua ja suihkuttaa ettei olisi saanut opettajalta huutoja. Tiedän että sekin oli ihan vaan töissä siellä eikä se tahallaan siellä ketään naista katsonut tai häirinnyt, mutta esimerkiks seksuaalisesti ahdistelluille tai raiskatuille naisille ja tytöille se on silti tosi pelottavaa jos naisten puolella on yhtäkkiä mies. Jos siitä tietää etukäteen niin osaa valmistautua tai sitten käy uimassa joku toinen päivä

      Lainaa

    11. Koherentti ankka 19.4.2022 10:15
      Tulos: +39 (55 ääntä)
      Syyntakeeton mustikka: Ymmärrän kyllä, että on häiritsevää kun toista sukupuolta oleva siivoilee samalla kun on mielestään haavoittuvassa asemassa butt naked. Veikkaan kuitenkin, että tässä näkyy siivoustyönkin sukupuolijakauma ja niitä miehiä ei välttämättä ole jonossa uimahallien siivoushommiin. Meillä päin kuitenkin se [...]
      Kyllä, ja itsekin olen naisena ollut uimahallin pukuhuoneessa juuri kun MIESsiivooja tuli sinne. Olihan se vähän kiusallista, mutta työtään ne vain tekee. Ei poikkea mitenkään siitä kun vastakkaista sukupuolta oleva ihminen hoitaa vaikka terveydenhuollossa.

      Lainaa

    12. Gaius Blatar 19.4.2022 12:12
      Tulos: -81 (109 ääntä)
      Turvaton kookos: Hyvä että noista varotetaan, sillon kun yläasteella käytiin uimahallissa niin niistä ei varotettu ja ahisti aina kun siellä oli yhtäkkiä joku jätkä siivoamassa, mut oli pakko silti riisua ja suihkuttaa ettei olisi saanut opettajalta huutoja. Tiedän että sekin oli ihan vaan töissä siellä eikä se [...]
      Mistä tiedät että siivooja on mies? Ethän sinä hänen sukupuoltaan päätä.

      Lainaa

    13. Tulos: +43 (91 ääntä)
      En nyt tiedä sitten miten pientä vähemmistöä edustan mutta kyllä yksi kuukausi mielestäni on aika lyhyt jakso sen ”varmentamiseksi” että aikaisemmat velkaantumiseen johtaneet syyt eivät enää vaikuta yksilön riskiin velkaantua pian uudestaan. Ja tällä en tarkoita sitä että kaikki ovat velkaantuneet ”omasta syystään”, tarkennettakoon, vaan sitä, että kuitenkin tilastollinen riski on suurempi niillä, joilla rahankäyttötavoissa on puutteita. Joillain ns liiallinen huolettomuus maailmassa, jossa velkaa saa netistä nopeammin kuin maitoa lähikaupasta, saa aika paljon kannustetta tuollaisesta uudesta systeemistä, jossa velkaantumisen riski siirtyy entisestään pois yksilöltä. Ilman häiriömerkintää yksilö voi tehdä huomattavasti huolettomampia taloudellisia valintoja. Tässä olen erityisesti nuorista aikuisista huolissani, jotka vasta ekoja kertoja pääsevät kokemaan sitä shopping rushia Klarnan ja Visan ja ties minkä muun velkojan tarjoamalla ”huolettomuudella”; jos maksut hoituu, kaikki hyvin, jos ei hoidu, niin aina voi jatkaa samaa elämäntapaa käytännössä lähes heti, kun on saanut maksettua velat, kun ei jää merkintä painamaan. Lisäksi se, että velat on maksettu kuukausi sitten, ei kerro välttämättä mitään talouden vakautumisesta; tämän kuun menothan on vain saatettu jättää maksamatta jotta saadaan ulosottovelat pois, ja tällöinhän se aaltoliike on taas miinuksella seuraavan kuun osalta. Jos esimerkiksi vuokraat omistusasuntoasi tai tarjoat maksuaikasopimuksia, voi tällaiset tekijät olla merkittäviä. Tämä ei ole tarkoitettu moraaliseksi paheksunnaksi. En sano kuka ansaitsee mitäkin. Yritän tarttua vain käytännön konkreettisiin ongelmiin. En kannattaisi kuitenkaan systeemin jättämistä entiselleenkään, vaan ehkä ”kylmiltään” pohtien lieventäisin tuota häiriömerkintää kyllä jonkin verran tai lisäisin siihen tarkempia tapauskohtaisia ehtoja. Voisiko vaikka olla eri rekisteri, jonka näkee vuokranantaja, jotta asunnon saaminen mahdollistuisi pian, ja toisaalta toinen rekisteri, jonka näkisivät puolestaan velanmyöntäjät, ja jossa merkintä näkyisi kauemmin…? Kunhan siis heittelen utopiaa ilmoille mielikuvituksestani, en näitä ole pahemmin miettinyt tarkasti. Ps. En puhu minään rikkan kokoomusperheen vesana, vaan köyhän perheen lapsena jolla itsellään on ollut häiriömerkintä. Opetus oli tärkeä ja olen siitä jälkeen päin kiitollinen. Kuitenkin vuokra-asunnon saamisen kaltaiset ongelmat pitäisi ehkä nykyistä paremmin saada ratkaistua myös omaankin kokemukseeni perustuen…

      Lainaa

    14. Rouka järvisieni 19.4.2022 13:21
      Tulos: +16 (30 ääntä)
      Ymmärretty kenguru: Timo se ei yritäkään argumentoida järjellä, vaan sanoo selkeästi sen, minkä muut jäärät koettavat rationalisoida piiloon. Respect.
      Vanha autokin on uutta parempi koska on vanhempi?
      Ettei nyt Timo yritä itseään mainostaa, koska on iäkäs: "Vanha mies on parempi kuin nuori"
      Ei o. Olen verrannut. 

      Lainaa

    15. Harmaa kivi 19.4.2022 13:34
      Tulos: +60 (70 ääntä)
      Banaani: En nyt tiedä sitten miten pientä vähemmistöä edustan mutta kyllä yksi kuukausi mielestäni on aika lyhyt jakso sen ”varmentamiseksi” että aikaisemmat velkaantumiseen johtaneet syyt eivät enää vaikuta yksilön riskiin velkaantua pian uudestaan. Ja tällä en tarkoita sitä että kaikki ovat velkaantuneet [...]
        Itse olen taas sitä mieltä, että pikavipit pitäisi kieltää kokonaan, ja Klarnalle yms. osamaksuille voisi olla joku rekisteri että sitä *voi* käyttää, vrt. amerikkalaistyyliset positiiviset luottotiedot, muut sitten eivät voi. Sitä varten, että jotain pahempaa kuin kaljanhimo voi sattua (lemmikki sairastuu, pesukone tai silmälasit hajoaa yms.) ja rahaa ei kerta kaikkiaan ole, pitäisi kehittää "sosiaalinen pikavippi" eli raha, jonka saisi heti ilman kummempia vääntämisiä, joka pitäisi ehdottomasti maksaa takaisin, mutta josta ei menisi riistokorkoja. Köyhyydessähän on usein kallista se, että pitää maksaa kaikenlaisia korkoja ja maksuja sellaisesta, minkä varakkaampi ihan tyynesti ottaa säästötililtään. (Itselläni ei nuorena ollut yhtään rahaa, ja ruoka oli usein sitä perunakaalimakaroni -linjaa, mutta omasin vanhemmat joilta saattoi pyytää jos syy oli tarpeeksi hätätilanne. Kaikilla ei ole, ja on aika turhaa jos nuorena velkaantuu siksi, että jotain sattui kun oli vasta rakentamassa omaa elämää ja puskurirahastoa). 
        Kuukausi on kyllä mielestäni ihan tarpeeksi; saa olla aika hurjasti velkaa jos on luottohäiriömerkinnän aikaan saanut. Olen itsekin ihan unohdellut laskuja, ja sieltä tulee senkin seitsemän muistutusta ja perintänalkutusta ennen kuin luottotiedoille mitään tapahtuu -sellaisesta kuopasta ei kaivaudu kuukaudessa, joten jos on kerran saanut laskunsa maksetuksi niin kai sitten on jotain rahankäytöstä oppinut. 
        Mutta nyt vakava kysymys: mikä ihmeen logiikka on tuossa miesten korut -jutussa? Onko jokin tapa, että nainen lahjoittaa valitulleen kihlajaislahjaksi kaulakorun ja itseltäni on mennyt tämä ihan ohi? :)

      Lainaa

    16. Heleä krokotiili 19.4.2022 13:37
      Tulos: +46 (114 ääntä)
      Hauskaa, miten kaikilla menee tuon tekstiviestipalstan ydinviesti ohi. Tarkoituksena on ihmetellä, miksi on ok että naiset voivat katsella alastomia miehiä yleisissä tiloissa, mutta toisinpäin tilanne voisi johtaa ihan oikeastikin ahdistelusyytöksiin. No ainakaan sitä paheksuttaisiin, että naisten puolella olisi miessiivooja. Sen lisäksi täälläkin kommenteissa jatketaan tämän saman ilmiön toisintamista kykenemättä kyseenalaistamaan tätä ajatusmallia. Miehille ilkutaan, että tuskin se katkarapu sitä siivoojaa kiinnosti ja parin kommentin päästä ylöspeukutetaan kertomusta, jossa muistutetaan kuinka traumaattista tälläinen miehen katseelle altistuminen voi olla naisille. Miksei myös miehille voisi olla ikävää joutua alastomana naisen katseen alle? Tätäkin kysymystä tärkeämpää voisi olla opetella katsomaan yleisesti ottaen vastaavia kysymyksiä myös siihen vähemmän mediaseksikkääseen suuntaan. Tasa-arvotyö ei ole vain naisten aseman parantamista, vaan asioita pitäisi pystyä katsomaan kokonaisvaltaisesti. Ja koska aihe on tässä maailmanajassa erityisen herkkä, niin pakollinen huomautus: ei, en ajattele etteikö miehillä olisi asiat yleisesti ottaen naisia paremmin ja naisten asema kaipaisi monessa suhteessa vielä kohentamista. Mutta, todellista tasa-arvoa ei voi saavuttaa tuijottamalla vain yhden sukupuolen etuihin.

      Lainaa

    17. Harmaa kivi 19.4.2022 14:10
      Tulos: +85 (101 ääntä)
      Heleä krokotiili: Hauskaa, miten kaikilla menee tuon tekstiviestipalstan ydinviesti ohi. Tarkoituksena on ihmetellä, miksi on ok että naiset voivat katsella alastomia miehiä yleisissä tiloissa, mutta toisinpäin tilanne voisi johtaa ihan oikeastikin ahdistelusyytöksiin. No ainakaan sitä paheksuttaisiin, että naisten [...]
        Joku kuitenkin kertoi, että myös naisten puolella on ollut miessiivoojia, ja siitäkin selvittiin hengissä, ilman ahdistelusyytöksiä. Olen usein törmännyt naisten vessan ovella kylttiin, jossa kerrotaan, että siivooja on sitten mies, enkä siitäkään ole nillitystä kuullut -on outoa, että usein ajatellaan, että naiset loukkaantuvat ja valittavat ahdistelua heti, jos edes samalla planeetalla on mies, vaikka eihän se niin ole -suurimmassa osassa tapauksista joissa valitetaan, on syytä, kuten viimeistään #metoo on meille opettanut, ja useimmiten kukaan ei valita mitään.
        Ei varmaankaan kukaan väittänyt, että olisi ok naisten, siivoojia tai ei, *katsella* alastomia miehiä jotka eivät ole katseltaviksi suostuneet. Se olisi ihan ilmeistä häirintää. Ajatus oli kai lähinnä, että eivät he katsele, he siivoavat, ja on kummallista muuta luulla. Siitä olen täysin samaa mieltä, että jos mihin tahansa pukutiloihin on tulossa eri sukupuolta oleva siivooja, siitä pitäisi olla varoitus, jotta herkkätunteisimmat tietävät. Myös miehet. On epäilemättä täysin tasa-arvon vastaista, ja edistää toksista maskuliinisuutta, ajatella että naisilla on herkkiä tunteita mutta miesten tulee ottaa kaikki vitsillä, siinä olet aivan oikeassa.
        Toisaalta, monia riivaa sekin, että samoissa pukutiloissa on yleensä joku (koulu on pahin, teininä sitä on vartalostaan niin epävarma, ja toisaalta pakkoriisuuntumisesta koulu-urheilua varten ei voi kieltäytyä) -ja siksi olisikin mielestäni nykyaikaa laittaa tarpeeksi yksityisiä puku- ja suihku koppeja, kaikki "onko täällä homoja, onko täällä siivoojia, onko joku sukupuoleltaan ei-niin-binäärinen, onko mukanani erisukupuolinen lapseni joka on liian vanha omalle puolelleni mutta liian nuori mennäkseen yksin" -ongelmat kerralla ratkaistu. Plus tällä tavoin yksityisyyttä toivovat saisivat sen, ja ne joita ei voisi vähempää kiinnostaa edistyvät nopeammin yleisissä tiloissa -itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa onko tiloissa naisia, miehiä, ei-binäärisiä tai vaikka kissoja ja kaneja, kunhan ei ole jonoa. 

      Lainaa

    18. Tulos: +44 (46 ääntä)
      Harmaa kivi:   Joku kuitenkin kertoi, että myös naisten puolella on ollut miessiivoojia, ja siitäkin selvittiin hengissä, ilman ahdistelusyytöksiä. Olen usein törmännyt naisten vessan ovella kylttiin, jossa kerrotaan, että siivooja on sitten mies, enkä siitäkään ole nillitystä kuullut -on outoa, että usein [...]
      Olisipa niissä kissoja ja kaneja, tulisi varmaan enemmän käytyä urheilemassa jos pukukopeissa pääsisi paijaamaan söpöjä elukoita<3

      Lainaa

    19. Tulos: -60 (82 ääntä)
      Gaius Blatar: Mistä tiedät että siivooja on mies? Ethän sinä hänen sukupuoltaan päätä.
      Kyllä se on mies, kun jalkojen välis roikkuu. 
      Typerää puhua jostain muusta, kuin miehistä ja naisista. Nykyään on nuorisolla liikaa aikaa tuijotella kusivehkeitään.

      Lainaa

    20. Vangittu nuija 19.4.2022 16:05
      Tulos: +25 (43 ääntä)
      Banaani: En nyt tiedä sitten miten pientä vähemmistöä edustan mutta kyllä yksi kuukausi mielestäni on aika lyhyt jakso sen ”varmentamiseksi” että aikaisemmat velkaantumiseen johtaneet syyt eivät enää vaikuta yksilön riskiin velkaantua pian uudestaan. Ja tällä en tarkoita sitä että kaikki ovat velkaantuneet [...]
      Uskaltaisin väittää että jopa 95% maksuhäiriömerkinnän saaneista on ihan normaaleja ihmisiä joilla on vaan sattunut sellainen hetki ettei joko kykene maksua suorittamaan, tai kykene päättämään omista raha-asioistaan. Burnout tai jopa tosi kova stressi on sellaisia mitkä saattaa pistää sut niin lukkoon että et vaan jaksa. Ihan siis omia mokia, mutta tuntuu tosi typerältä että sellaisen yksittäisen tapahtuneen perusteella sulle tulee maksuhäiriömerkintä vuosien ajaksi.
      Nuo "vaaranpaikat" mistä mainitsit koskee sellaisia tyyppejä jotka lähtökohtaisestikaan eivät ole kovin motivoituneita maksamaan luottoaan ja se ihmisryhmä lasketaan oikeasti ihan yksittäisissä prosenteissa.

      Lainaa

    21. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Timo on uusi, koska on noin huono.

      Lainaa

    22. Voitava pähkinä 19.4.2022 16:40
      Tulos: +42 (44 ääntä)
      Janne, saa. Monet pitävät esimerkiksi maisterin- tai luokkasormuksia tai matkamuistona hankittuja koruja. Ja saa ihan vapaasti pitää ilman syytäkin pelkän tyylin vuoksi.

      Lainaa

    23. Tulos: -57 (73 ääntä)
      Gaius Blatar: Mistä tiedät että siivooja on mies? Ethän sinä hänen sukupuoltaan päätä.
      No mietipä näit Tinderissä olevia huonoja Trans- tyyppejä jotka on miehiä, mutta pukeutuvat naisiksi. SItten ilmoittavat olevansa naisia ja lesboja. Ihan naurettavaa pelleilyä.

      Lainaa

    24. Itseasiassa 19.4.2022 16:46
      Tulos: +63 (67 ääntä)
      Banaani: En nyt tiedä sitten miten pientä vähemmistöä edustan mutta kyllä yksi kuukausi mielestäni on aika lyhyt jakso sen ”varmentamiseksi” että aikaisemmat velkaantumiseen johtaneet syyt eivät enää vaikuta yksilön riskiin velkaantua pian uudestaan. Ja tällä en tarkoita sitä että kaikki ovat velkaantuneet [...]
      Toisaalta on sitten niitä surullisia tapauksia, jotka eivät ole itse edes koko tilannetta aiheuttaneet, mutta ovat joutuneet velat maksamaan. Heille on aika kohtuutonta, että odotusaika on pitkä. 
      Tiedän ainakin kaksi esimerkkiä, yhdessä kaverini joutui olemaan pitkään sairaalassa ja fi pystynyt maksamaan itse laskujaan. Hänen äitinsä oli luvannut hoitaa homman ja sanoi näin tehneensä. Jossain vaiheessa selvisi ettei äiti ollutkaan maksanut niitä, joten tällä nuorella aikuisella oli korkojen kanssa kaikki vuokrat, sähkö- ja kännykkälaskut pystyssä. Äiti ei ollut viitsinyt edes tuoda kaikkia posteja sairaalaan. Toisessa tapauksessa äiti oli päättänyt ottaa velkaa lapsensa nimissä ja jättänyt kaikki maksamatta. Lapsi joutui maksamaan todennäköisesti äitinsä kurkusta alas menneet rahat korkoineen samalla kun itsellä meni luottotiedot. Ovathan nämä tietysti aika erikoisia tapauksia, mutta kukaan ei valitse vanhempiaan. 

      Lainaa

    25. Vihertävä manaatti 19.4.2022 16:48
      Tulos: +12 (26 ääntä)
      Iso Hoo: Kelaa paljonko siinä ihminen luulee maailman pyörivän ympärillään (navanympäryksensä ympärillä?) jos kurikkalainen vanhaisäntä olettaa makaroninhuuhtelunsa kiinnostavan yhtään ketään tai että se nyt on niin erityinen asia kun juuri hän tässä lirpukettaan lärpättää että johan se nyt Kurikan uimahallin [...]
      Eipä ne 70 vuotta ja kiloa sitten parhaat päivänsä nähneet naisetkaan kovin suuresti miessiivoojien katseita käännä, paitsi ehkä poispäin.
      Kyllä kummankin sukupuolen edustajat voivat aivan yhtäläisesti kokea vastakkaista sukupuolta olevan siivoojan katseen (kuvitellun tai todellisen) ahdistavaksi. Tai kiihottavaksi jos sattuu sellaisesta tykkäämään.

      Lainaa

    26. Stressitön tonttu 19.4.2022 17:31
      Tulos: -45 (69 ääntä)
      Itseasiassa: Toisaalta on sitten niitä surullisia tapauksia, jotka eivät ole itse edes koko tilannetta aiheuttaneet, mutta ovat joutuneet velat maksamaan. Heille on aika kohtuutonta, että odotusaika on pitkä.  Tiedän ainakin kaksi esimerkkiä, yhdessä kaverini joutui olemaan pitkään sairaalassa ja fi pystynyt [...]
      Molemmissa esimerkeissäsi tilanne oli itseaiheutettu. Ei pidä luottaa epäluotettavaan ihmiseen, vaikka tämä olisikin sukua.
      Ensimmäisessä tapauksessa kaverisi on tietysti velvollinen varmistamaan, että laskut tulee maksettua, eikä sitä vastuuta pidä ulkoistaa henkilölle, joka ei hoida asiaa. Toki ikävää hänen kannaltaan, mutta kyllä useamman muistutuksen jälkeen pitäisi olla selvää, että asialle on syytä laittaa joku muu, kuin hänen äitinsä. Käytännössä kaikki velkojat ottavat yhteyttä myös puhelimitse ennen kuin tilanne etenee luottohäiriömerkintään saakka, joten viimeistään siinä vaiheessa olisi voinut selittää tilanteen ja kertoa, että laittaa seuraavaksi asialle jonkun, joka oikeasti hoitaa laskujen maksun asiallisesti.
      Ja jälkimmäisessä tapauksessa koko ongelma olisi ratkennut tekemällä rikosilmoituksen. Vanhemmalla ei ole oikeutta ottaa velkaa lapsensa nimissä, joten kaverisi ei ollut niistä veloista vastuussa. Luottohäiriömerkintää ei olisi tullut, ja äitikin olisi ehkä oppinut läksynsä, sen sijaan että jatkaa samaa tulevaisuudessakin aina tilaisuuden tullen, kun kerran tietää pääsevänsä kuin koira veräjästä.

      Lainaa

    27. Tulos: -11 (29 ääntä)
      Syyntakeeton mustikka: Ymmärrän kyllä, että on häiritsevää kun toista sukupuolta oleva siivoilee samalla kun on mielestään haavoittuvassa asemassa butt naked. Veikkaan kuitenkin, että tässä näkyy siivoustyönkin sukupuolijakauma ja niitä miehiä ei välttämättä ole jonossa uimahallien siivoushommiin. Meillä päin kuitenkin se [...]
      Mutta jos olisi vain miehiä jossakin uimahallissa siivoojana niin kävisikö se että ovat naistenpuolella siivoomassa samalla kun siellä suihkutellaan hitusvinkulaa

      Lainaa

    28. Hikoileva majava 19.4.2022 20:14
      Tulos: +29 (35 ääntä)
      Näin: Mutta jos olisi vain miehiä jossakin uimahallissa siivoojana niin kävisikö se että ovat naistenpuolella siivoomassa samalla kun siellä suihkutellaan hitusvinkulaa
      Totta kai. Ei uimahallin siivoojien työpaikkahakemuksissa erikseen etsitä miehiä tai naisia. Työtään ne tulevat sinne tekemään eivätkä tirkistelemään. Ei pitäisi siivoamiseen mitenkään se sukupuoli vaikuttaa

      Lainaa

    29. Hikoileva majava 19.4.2022 20:21
      Tulos: +27 (39 ääntä)
      Olen nainen ja kerran kylpylässä ollessa olin juuri suihkussa, niin ovelta miessiivooja huikkasi että on tulossa nyt siivoamaan. Antoi vielä muutaman minuutin aikaa, jos joku halusi vaikka pyyhkeen päällensä ym, varoitti vielä kerran ja tuli siivoamaan paikkoja. Oli hyvin toimittu ja täysin okei, että tuli sinne tekemään työtään 😊 Ei ollut erikseen mitään varoituskylttejä, että nyt on naisten puolella mies siivoamassa. Monet myös tuntuvat olevan sitä vastaan, että naisena saat miespuolisen hierojan itsellesi. Minä sain miespuolisen hierojan ja kyseessä oli kokovartalohieronta(ei tietenkään mitään kriittisiä paikkoja, mutta esim alaselkää, reisiä), mutta ei se haitannut. Ymmärsin, että hän tekee vain työtään ja on varmasti vaikeaa, jos pitäisi etsiä vain miespuolisia asiakkaita. Näissä tilanteissa kannattaa aina miettiä miltä siitä toisesta henkilöstä tuntuu ja yrittää ajatella itseään hänen kengissään. Se avaa uusia näkökulmia ja auttaa ymmärtämään muita ihmisiä

      Lainaa

    30. Syyntakeeton mustikka 19.4.2022 21:02
      Tulos: +10 (20 ääntä)
      Irvikisu: Nyt haluan tietää mikä on klenu.
      Ups 😅
      pelastetaan kasvot joten väitän klenun olevan tunnettu lyhenne.
      K=kikkeli
      L= lerssi
      E= elin
      N= nahkafagotti
      U= ureaputken suojakotelo

      Lainaa

    31. Syyntakeeton mustikka 19.4.2022 21:06
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      Näin: Mutta jos olisi vain miehiä jossakin uimahallissa siivoojana niin kävisikö se että ovat naistenpuolella siivoomassa samalla kun siellä suihkutellaan hitusvinkulaa
      Totta toki. Jopa gynekologi voi olla mies/urologi olla nainen. Näissä ammateissa joissa se sukupuolijakauma ei mene tasan on aina niitä ketkä potentiaalisesti tuntee olonsa epämukavaksi. Yleensä se ammatillisuus tulee peliin eikä niitä alastomia kehoja katsota "sillä silmällä". Siksi minulle on se ja sama minkä sukupuolinen minua/asioitani hoitaa/huoltaa/hieroo, kunhan on asiansa osaava ihminen.

      Lainaa

    32. Vaiheikas sohvaperuna 19.4.2022 22:07
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      Hikoileva majava: Olen nainen ja kerran kylpylässä ollessa olin juuri suihkussa, niin ovelta miessiivooja huikkasi että on tulossa nyt siivoamaan. Antoi vielä muutaman minuutin aikaa, jos joku halusi vaikka pyyhkeen päällensä ym, varoitti vielä kerran ja tuli siivoamaan paikkoja. Oli hyvin toimittu ja täysin okei, [...]
      Itse luulen myös, että nämä uimahallien siistijät, hierojat ja alapäälääkärit ovat ihan kyllästymiseen asti nähneet kaikenlaisia elimiä niiden kantajia. Toivottavasti ei tule uniin, itse en nukkuisi.

      Lainaa

    33. Tulos: +4 (12 ääntä)
      Tässä yhteydessä elämäkerran kirjoittaja olisi voinut olla Olli kurhi, ei Karhi.

      Lainaa

    34. Aiempi hevonen 19.4.2022 23:01
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      Banaani: En nyt tiedä sitten miten pientä vähemmistöä edustan mutta kyllä yksi kuukausi mielestäni on aika lyhyt jakso sen ”varmentamiseksi” että aikaisemmat velkaantumiseen johtaneet syyt eivät enää vaikuta yksilön riskiin velkaantua pian uudestaan. Ja tällä en tarkoita sitä että kaikki ovat velkaantuneet [...]
      Olen samaa mieltä. Kuukausi on aivan liian lyhyt aika.

      Lainaa

    35. Puoliväljä orava 19.4.2022 23:04
      Tulos: +26 (28 ääntä)
      Hikoileva majava: Olen nainen ja kerran kylpylässä ollessa olin juuri suihkussa, niin ovelta miessiivooja huikkasi että on tulossa nyt siivoamaan. Antoi vielä muutaman minuutin aikaa, jos joku halusi vaikka pyyhkeen päällensä ym, varoitti vielä kerran ja tuli siivoamaan paikkoja. Oli hyvin toimittu ja täysin okei, [...]
      Näin toimitaan myös huoltohommissa. Pukuhuoneisiin huudellaan ja koputellaan, että huoltomies tulossa.

      Lainaa

    36. Kimakka paprika 19.4.2022 23:15
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Tippaliisa: Kyllä se on mies, kun jalkojen välis roikkuu. Typerää puhua jostain muusta, kuin miehistä ja naisista. Nykyään on nuorisolla liikaa aikaa tuijotella kusivehkeitään.
      No ei kai se (mies)siivooja sentää alasti naisten puolella siivoa? Jos paljasta klenua jalkojen välissä roikottelee pesuhuonetta siivotessa, niin on jo melko perusteltua hieman ahdistua.

      Lainaa

    37. Maustamaton makkara 19.4.2022 23:25
      Tulos: +39 (41 ääntä)
      Jos uimahallin siivoojan työ kadehduttaa, niin hakemusta vetämään. Laitoshuoltajan koulutus on kai yleensä käytävä ainakin julkisen puolen töihin. Itse olen laitoshuoltajana sairaalassa, klinuja ja naisten alapäitä osuu välillä silmien eteen, enkä todellakaan kiihotu enkä katso kahta kertaa. Teen vain työni. Jos jäisin kyttäämään, ollaanko siellä nyt soveliaassa tilassa, niin työni jäisi tekemättä. Uimahallin siivooja ei saisi tehtyä työtään ollenkaan.

      Lainaa

    38. Tyydyttävä aprikoosi 20.4.2022 0:18
      Tulos: -14 (28 ääntä)
      Heleä krokotiili: Hauskaa, miten kaikilla menee tuon tekstiviestipalstan ydinviesti ohi. Tarkoituksena on ihmetellä, miksi on ok että naiset voivat katsella alastomia miehiä yleisissä tiloissa, mutta toisinpäin tilanne voisi johtaa ihan oikeastikin ahdistelusyytöksiin. No ainakaan sitä paheksuttaisiin, että naisten [...]
      Tässä tulee ihan biologiakin vastaan. Miehen (tai ujon teinipojan) on huomattavan paljon helpompi halutessaan peittää privaattialueensa yhdellä kädellä. Jotta nainen saa vastaavasti kaikki sukupuolialueensa peittoon, tarvitsee hän siihen kolme kättä.

      Lainaa

    39. Rottanpää 20.4.2022 14:24
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Tippaliisa: Kyllä se on mies, kun jalkojen välis roikkuu. Typerää puhua jostain muusta, kuin miehistä ja naisista. Nykyään on nuorisolla liikaa aikaa tuijotella kusivehkeitään.
      Vaikka näin olisikin, niin eihän se siivoja siellä alasti ole.

      Lainaa

    40. Sitoutumaton haukka 20.4.2022 15:49
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      Tyydyttävä aprikoosi: Tässä tulee ihan biologiakin vastaan. Miehen (tai ujon teinipojan) on huomattavan paljon helpompi halutessaan peittää privaattialueensa yhdellä kädellä. Jotta nainen saa vastaavasti kaikki sukupuolialueensa peittoon, tarvitsee hän siihen kolme kättä.
      Nyt Rupes kiinnostamaan, montako paikkaa naisella oikein on piilotettavanaan?

      Lainaa

    41. Nuutunut kivi 20.4.2022 20:47
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Tämä on kestoaihe KurikkaKyseisessä uimahallissa oli joskus töissä miessiivooja. Hänen työvuorojensa aikana kassalla oli kyltti: "Tiloissamme toimii miessiivooja. Hän siivoaa myös naistenpuolella."

      Lainaa

    42. Nuutunut kivi 20.4.2022 20:49
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Nuutunut kivi: Tämä on kestoaihe KurikkaKyseisessä uimahallissa oli joskus töissä miessiivooja. Hänen työvuorojensa aikana kassalla oli kyltti: "Tiloissamme toimii miessiivooja. Hän siivoaa myös naistenpuolella."
      Karkasi pannahinen.
      Tämä valitus uimahallin siivoojista on säännöllisesti Kurikka-lehdessä. 

      Lainaa

    43. Tilattava tuhatjalkainen 20.4.2022 22:36
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Minä olen käynyt monesti uimahallissa, kun siellä on ollut mies siivooja (t: nainen) minä en ole kiinnittänyt häneen sen erityisemmin huomiota eikä hän minuun. Eikä myöskään lapsiin. Hän tekee omia töitään, ja me menemme uimaan, niinkuin oli suunniteltu. Ei ne ole siellä tirkistämässä asiakkaita. Ne tekee sitä siivousta työkseen, ja saisi aika nopeasti potkut, jos siellä joku rupeaisi tiirailemaan. Mutta ymmärrän silti, että jotakin tämä saattaa ahdistaa. Pyyhe vain tiukasti päälle jos häiritsee, ei se siellä kauan siivoa. Voi vaikka mennä itse sen ajaksi saunaan, tai odottaa pukuhuoneessa pyyhe päällä. Tai laittaa nopeasti uimapuvun päälle ja uimaan.

      Lainaa

    44. Mietteetön gorilla 21.4.2022 11:48
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Iso Hoo: Kelaa paljonko siinä ihminen luulee maailman pyörivän ympärillään (navanympäryksensä ympärillä?) jos kurikkalainen vanhaisäntä olettaa makaroninhuuhtelunsa kiinnostavan yhtään ketään tai että se nyt on niin erityinen asia kun juuri hän tässä lirpukettaan lärpättää että johan se nyt Kurikan uimahallin [...]
      Älä, kun siivojat varmaan vielä vetää pitkää tikkua kelle lävähtää kunnia juuri tähän siivousvuoroon päästä!

      Lainaa

    45. Kulunut ahven 21.4.2022 12:44
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Uimahallit, nuo suomalaisen ahdistuksen tyyssijat.

      Lainaa

    46. Tulos: -14 (14 ääntä)
      Oulussa on käytäntö, että miessiivoojia ei ole, piste. Muistan toki esi-puberteetti-ikäisenä kuinka ne akat tuijotteli (tai niin kuvittelin) ja eipä nykyäänkää pikkupojat kehtaa suihkuun mennä ilman uikkareitä vaikkei ole siivoojia. Se tasa-arvosta, ei sitä kukaan aidosti halua, akkanaiset ei koskaan katso eikä kommentoi "pese ilman uikkareita" ja setämiehet aina tuijottaa ja sanoo "saanko pestä".

      Lainaa

    47. Tulos: -1 (1 ääni)
      Tulipas mieleen WuMo... https://www.hs.fi/nyt/wumo/car-2000008336422.html

      Lainaa

    48. Kaiteeton norsu 25.4.2022 6:57
      Tulos: -5 (5 ääntä)
      Syyntakeeton mustikka: Ymmärrän kyllä, että on häiritsevää kun toista sukupuolta oleva siivoilee samalla kun on mielestään haavoittuvassa asemassa butt naked. Veikkaan kuitenkin, että tässä näkyy siivoustyönkin sukupuolijakauma ja niitä miehiä ei välttämättä ole jonossa uimahallien siivoushommiin. Meillä päin kuitenkin se [...]
      Naisten suihkuosastolle saattaisi ollakkin jonoa.. siinäpä olisikin idea, joka kannattaisi toteuttaa..

      Lainaa

    49. Boheemi hauki 28.4.2022 19:12
      Tulos: -5 (11 ääntä)
      Tässä siivoja-asiassa huomaa taas Suomessa vallitsevan yksisuuntaisen tasa-arvon. 95% miesten puolesta siivoaa naissiivooja, naisten puolen siivoaa 100% nainen. Valtakunnallinen siivousketju palkkaa pelkästään naisia jos tehtäviin kuuluu pukutilat. Meentoon jälkeen ei missään edes erillisjärjestelyin uskalleta laittaa miessiivoojaa koska pelko perättömistä ahdistelusyytteistä.

      Lainaa

    50. Tarttumaton omena 30.4.2022 20:27
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Syyntakeeton mustikka: Ymmärrän kyllä, että on häiritsevää kun toista sukupuolta oleva siivoilee samalla kun on mielestään haavoittuvassa asemassa butt naked. Veikkaan kuitenkin, että tässä näkyy siivoustyönkin sukupuolijakauma ja niitä miehiä ei välttämättä ole jonossa uimahallien siivoushommiin. Meillä päin kuitenkin se [...]
      Työskentelen siivoojana ja oon joskus sattunut siivoamaan erään urheiluhallin miesten pukuhuonetta, kun sinne on tullut seniori-ikäisiä miehiä suihkuun. Voin kertoa, että aika suurella todennäköisyydellä se olin minä joka meistä oli kiusaantuneempi. Vaikka suihkuttelijat olisikin olleet nuorempia miehiä, niin ei siellä silti ketään tuijotella vaan tehdään töitä. Ja kyllä, naispuolisia siivoojia nyt vaan sattuu olemaan enemmän.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kaulakoru, klinu, koirat, maksuhäiriömerkinnät, miehet, pestä, sormus, uimahalli, velka