Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kissaihmiset, osa 47

Usko tai älä: Kissamme sai pentuja kanin kanssa.
Kissaihmiset, osa 47

Vieläkö muistat ihmisvuohen? (Kiitos, Kaktus.)

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 114 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +722 (726 ääntä)
      Epäilen, että Salla ei edes ymmärrä että kissanpennut ovat aika surkeita rääpäleitä syntyessään, ja pitäisi ihan tavallisia pentuja minkä lie rotan risteyminä. Ja muutenkin, pennut oli isoja? Koska kani on niin valtavan kookas eläin kissaan verrattuna?

      Lainaa

    2. Puhas simpanssi 14.4.2022 0:20
      Tulos: +643 (713 ääntä)
      Taas joutui viattomat eläimet typerien ihmisten uhriksi. Ihmiset on lähes pahinta mitä tälle maapallolle on tapahtunut..

      Lainaa

    3. Eksakti maksamakkara 14.4.2022 0:31
      Tulos: +790 (796 ääntä)
      ”Meillä ei ollu poikakissaa”. Naapurilla varmaan oli.

      Lainaa

    4. Tulos: -520 (1054 ääntä)
      Kissan ja kanin lisääntyminen kuulostaa about yhtä tyhmältä väitteeltä kuin se, että ihminen voisi itse valita sukupuolensa lukuisista vaihtoehdoista.

      Lainaa

    5. Tulos: +755 (767 ääntä)
      Kuulostaa, et Sallan äiti on huijannut Sallaa halutessaan tappaa kissanpennut, kun ei ole huolehtinut steriloinnista eikä sisällä pitämisestä.

      Lainaa

    6. Tulos: +51 (63 ääntä)
      Tulee mieleen tämä: https://www.feissarimokat.com/2016/07/ihmisvuohi/

      Lainaa

    7. Mittaamaton gorilla 14.4.2022 1:39
      Tulos: -132 (248 ääntä)
      traumcity: Kissan ja kanin lisääntyminen kuulostaa about yhtä tyhmältä väitteeltä kuin se, että ihminen voisi itse valita sukupuolensa lukuisista vaihtoehdoista.
      Niinpä! Jokainen täysjärkinen kuitenkin ymmärtää että se "valinta" tehdään jostain kahden polaarisen ääripään väliltä.

      Lainaa

    8. Alushousuton öykkäri 14.4.2022 2:04
      Tulos: +324 (334 ääntä)
      Minkä ihmeen takia heillä on edes lemmikkejä jos se järki ei juokse oikeaan suuntaan? Kai nyt jokainen tietää, että kissa ja kani- tai vaikka koira ja kilpikonna eivät voi keskenään lisääntyä, se on aivan sama miten paljon kani on "rynkyttänyt" kissaa.

      Lainaa

    9. Tulos: +150 (154 ääntä)
      Mä oon luullut sekarotuisen tarkoittavan jotain ihan muuta. Kissakani vois tulla kyseeseen kun mietin seuraavaa lemmikkiä, koirat onkin niin tylsiä ja ennalta-arvattavaa. Olis kiva jännittää tuleeko se syömään porkkanaa vai kanaa, ehkä molempia kuka ties.

      Lainaa

    10. Peeaa vadelma 14.4.2022 3:07
      Tulos: -272 (348 ääntä)
      traumcity: Kissan ja kanin lisääntyminen kuulostaa about yhtä tyhmältä väitteeltä kuin se, että ihminen voisi itse valita sukupuolensa lukuisista vaihtoehdoista.
      Kappas et tulee negaa. Pitää vaan olla sitä mieltä mitä koulussa EI opetettu

      Lainaa

    11. Vahattu luumu 14.4.2022 5:44
      Tulos: +27 (59 ääntä)
      Puhas simpanssi: Taas joutui viattomat eläimet typerien ihmisten uhriksi. Ihmiset on lähes pahinta mitä tälle maapallolle on tapahtunut..
      Jep.. Thanos tietää mitä tekee.

      Lainaa

    12. Epäpyhä black metal -silli 14.4.2022 5:47
      Tulos: +236 (252 ääntä)
      Kukaan ei silti ihmettele poliisikoiria. Jännä.

      Lainaa

    13. Tulos: +285 (355 ääntä)
      Peeaa vadelma: Kappas et tulee negaa. Pitää vaan olla sitä mieltä mitä koulussa EI opetettu
      Itse annoin alapeukun ihan vaan ton aasinsillan takia. Ärsyttävää että jostain kissa-kaniristeytykseen liittyvästä fb-mokastakin pitää yrittää vääntää jotain sukupuoliväittelyä.

      Lainaa

    14. Päivettynyt liitu 14.4.2022 6:12
      Tulos: -162 (210 ääntä)
      Jörgen: Itse annoin alapeukun ihan vaan ton aasinsillan takia. Ärsyttävää että jostain kissa-kaniristeytykseen liittyvästä fb-mokastakin pitää yrittää vääntää jotain sukupuoliväittelyä.
      Annoin alapeukun kirjoittajan takia, vaikka tällä kertaa se oli ihan oikeassa.

      Lainaa

    15. Lorvaileva kilpikonna 14.4.2022 6:25
      Tulos: +295 (301 ääntä)
      Meillä koira rynkyttää pehmopossua. Odotetaan poikasia syntyväksi hetkenä minä hyvänsä.

      Lainaa

    16. Merkitön kultakala 14.4.2022 6:44
      Tulos: -151 (223 ääntä)
      Mittaamaton gorilla: Niinpä! Jokainen täysjärkinen kuitenkin ymmärtää että se "valinta" tehdään jostain kahden polaarisen ääripään väliltä.
      Tyttö. Poika. MIes. Nainen.

      Lainaa

    17. MajuriVSOP 14.4.2022 7:51
      Tulos: +80 (112 ääntä)
      Puhas simpanssi: Taas joutui viattomat eläimet typerien ihmisten uhriksi. Ihmiset on lähes pahinta mitä tälle maapallolle on tapahtunut..
      Miksi vain lähes pahinta? Eikö ihminen ole maapallon ekosysteemin näkökulmsta pelkkä loinen?

      Lainaa

    18. Epäherkkä preeriasusi 14.4.2022 8:03
      Tulos: +62 (92 ääntä)
      Peeaa vadelma: Kappas et tulee negaa. Pitää vaan olla sitä mieltä mitä koulussa EI opetettu
      Oot sinäki pöljä. Johtuisko siitä että koulussa EI opetettu pelkkää paskaa?

      Lainaa

    19. Liittoutumaton undulaatti 14.4.2022 8:07
      Tulos: +220 (270 ääntä)
      traumcity: Kissan ja kanin lisääntyminen kuulostaa about yhtä tyhmältä väitteeltä kuin se, että ihminen voisi itse valita sukupuolensa lukuisista vaihtoehdoista.
      Mikä tahansa aasinsilta näköjään kelpaa pakkomielteisille. Kas kun ei maahanmuuttoakin vedetty mukaan.

      Lainaa

    20. Tulos: +51 (73 ääntä)
      Merkitön kultakala: Tyttö. Poika. MIes. Nainen.
      Siis neljä ääripäätä?

      Lainaa

    21. Estävä hampurilainen 14.4.2022 9:08
      Tulos: -79 (117 ääntä)
      traumcity: Kissan ja kanin lisääntyminen kuulostaa about yhtä tyhmältä väitteeltä kuin se, että ihminen voisi itse valita sukupuolensa lukuisista vaihtoehdoista.
      Mielenvikaisia löytyy joka lähtöön.

      Lainaa

    22. Piparjuuri 14.4.2022 9:25
      Tulos: +187 (275 ääntä)
      Menkää pliis transfoobikot muualle trollaamaan. Tai mielellään jättäkää kokonaan kommenttoimatta ja menkää vaikka ulos lenkille.

      Lainaa

    23. Tulos: +168 (174 ääntä)
      En oikein ymmärrä miten kanin ja kissan poikaset olisi korvattomia. Kissanpennut toisaalta kyllä voivat näyttää täysin korvattomilta ensimmäisinä päivinä. Sen melkein ymmärrän että lapsena saattaisi tuollaista uskoa, mutta että aikuinen...

      Lainaa

    24. Pennitön karjalanpiirakka 14.4.2022 9:42
      Tulos: +90 (124 ääntä)
      traumcity: Kissan ja kanin lisääntyminen kuulostaa about yhtä tyhmältä väitteeltä kuin se, että ihminen voisi itse valita sukupuolensa lukuisista vaihtoehdoista.
      "Paljon sanottavaa vaan ei mitään asiaa"

      Lainaa

    25. Leuaton kuguaari 14.4.2022 9:47
      Tulos: +131 (221 ääntä)
      Ah, heti aamusta saa lukea olevansa mielenvikainen, kun tulee lukemaan feissarimokia. Hyvää huomenta teillekin, transfobiset kusimulkut.

      Lainaa

    26. Väljä myyrä 14.4.2022 9:53
      Tulos: +103 (107 ääntä)
      Omat kissat syntyi keskosina, eli juurikin karvattomina. Ja kuten mainittu niin aika surullisen näköisiä ovat silloin, ja kaukana aikuisesta kissasta. Johan pennunkin pää on usein vähän hassussa suhteessa muuhun kroppaan, mutta tasoittuu ajan kanssa. Mietin kyllä kanssa miten se kani poistaa korvat... Pienet ja tosi ohuet ne toki on.

      Lainaa

    27. Tulos: +76 (120 ääntä)
      traumcity on vaan trolli... Mutta ei kyllä ollut fiksu läppä tällä kertaa, ja houkutteli koloistaan kommenttiosioon transfobit jotka epäironisesti uskovat tuohon, että en arvosta.

      Lainaa

    28. Sisustettu appelsiini 14.4.2022 11:24
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Höpö: Mä oon luullut sekarotuisen tarkoittavan jotain ihan muuta. Kissakani vois tulla kyseeseen kun mietin seuraavaa lemmikkiä, koirat onkin niin tylsiä ja ennalta-arvattavaa. Olis kiva jännittää tuleeko se syömään porkkanaa vai kanaa, ehkä molempia kuka ties.
      Meillä syötetään kissoille myös kania D:

      Lainaa

    29. It's a deal 14.4.2022 11:30
      Tulos: +148 (160 ääntä)
      -"Asia on tieteellisesti mahdoton". -"No se ei oo mun ongelma". Jumankauta, on se!

      Lainaa

    30. Tulos: +103 (121 ääntä)
      Ei saatana kukaan voi olla noin pihalla biologiasta! Ihan oikeesti, täysin eri lajit ei pysty lisääntymään keskenään. Tietenkään, haloo! 🤦‍♀️ Ai että ottaa taas päähän. Nää on just näitä ihmisiä joille voi uskotella mitä tahansa luomiskertomuksia ja täydestä menee 🙄

      Lainaa

    31. Tulos: +160 (164 ääntä)
      Ihmisille, jotka joutuvat tappamaan kissanpentuja, koska eivät ole halunneet niitä, suosittelen kissan leikkauttamista! Todella typerää ja edesvastuutonta!

      Lainaa

    32. Haihtuva piirroshahmo 14.4.2022 11:45
      Tulos: +49 (61 ääntä)
      Laura: Ei saatana kukaan voi olla noin pihalla biologiasta! Ihan oikeesti, täysin eri lajit ei pysty lisääntymään keskenään. Tietenkään, haloo! 🤦‍♀️ Ai että ottaa taas päähän. Nää on just näitä ihmisiä joille voi uskotella mitä tahansa luomiskertomuksia ja täydestä menee 🙄
      Kyselyn mukaan tällä hetkellä 15 % uskoo tämän olevan mahdolllista. 🤦🏼‍♂️

      Lainaa

    33. Tulos: -87 (149 ääntä)
      Liittoutumaton undulaatti: Mikä tahansa aasinsilta näköjään kelpaa pakkomielteisille. Kas kun ei maahanmuuttoakin vedetty mukaan.
      Miten niin mikä tahansa aasinsilta? Molemmat asiat on ihan perusbiologiaa. Vedetään nyt silti maahanmuuttokin mukaan, monien lintujen biologiaan kuuluu maahanmuutto.

      Lainaa

    34. Harmaa kivi 14.4.2022 12:16
      Tulos: +88 (122 ääntä)
      Liittoutumaton undulaatti: Mikä tahansa aasinsilta näköjään kelpaa pakkomielteisille. Kas kun ei maahanmuuttoakin vedetty mukaan.
        Aioin juuri kommentoida, että varoisivat noiden aasinsiltojensa kanssa, noin huteralta aasi tippuu veteen ja kastuu. Tieteellistä tutkimusta on ihan tarpeeksi siitä, ettei sukupuoli oli binäärinen juttu, mutta en nyt ala sitä esiin kaivamaan koska transsukupuolisuudella ei ole yhtikäs mitään tekemistä kanien ja kissojen kanssa!

      Lainaa

    35. Navakka mehiläinen 14.4.2022 12:26
      Tulos: +98 (102 ääntä)
      Kanit on kyllä melkosia lisääntyjiä. Meilläkin puput on "rynkyttäneet" mm. pehmoleluja aika innolla ja sitten vähän ajan päästä ne pehmolelut on pyöräyttäneet puoliksi eläviä nakuja olentoja jotka tietysti tapettiin eikä tutkittu yhtään. Ihan itse omin silmin näin rynkyttämisen joten totta tämä on.

      Lainaa

    36. Malisiöösi persikka 14.4.2022 12:34
      Tulos: +31 (39 ääntä)
      Että pitikin jättää tämä moka viimeiseksi, kylläpä alkoi kiukuttaa.

      Lainaa

    37. Tulos: -72 (104 ääntä)
      Harmaa kivi:   Aioin juuri kommentoida, että varoisivat noiden aasinsiltojensa kanssa, noin huteralta aasi tippuu veteen ja kastuu. Tieteellistä tutkimusta on ihan tarpeeksi siitä, ettei sukupuoli oli binäärinen juttu, mutta en nyt ala sitä esiin kaivamaan koska transsukupuolisuudella ei ole yhtikäs mitään tekemistä kanien ja kissojen kanssa!
      Joo älä vaan laita mitään lähteitä :D

      Lainaa

    38. Mätä kiivi 14.4.2022 12:48
      Tulos: -60 (72 ääntä)
      Laura: Ei saatana kukaan voi olla noin pihalla biologiasta! Ihan oikeesti, täysin eri lajit ei pysty lisääntymään keskenään. Tietenkään, haloo! 🤦‍♀️ Ai että ottaa taas päähän. Nää on just näitä ihmisiä joille voi uskotella mitä tahansa luomiskertomuksia ja täydestä menee 🙄
      Onhan vuohi ja lammaskin täysin eri lajit ja pystyvät lisääntymään keskenään. Googlettelun perusteella tuo "cabbit" on kyllä yllättävän yleinen uskomus suhteessa siihen että tieteellisiä havaintoja moisesta ei ole.

      Lainaa

    39. Lahkeeton laama 14.4.2022 13:02
      Tulos: +59 (61 ääntä)
      Lorvaileva kilpikonna: Meillä koira rynkyttää pehmopossua. Odotetaan poikasia syntyväksi hetkenä minä hyvänsä.
      Av yhteen possukoiraan!

      Lainaa

    40. Tulos: -46 (120 ääntä)
      Leuaton kuguaari: Ah, heti aamusta saa lukea olevansa mielenvikainen, kun tulee lukemaan feissarimokia. Hyvää huomenta teillekin, transfobiset kusimulkut.
      Miksi se automaattisesti tarkoittaa että kyseessä on fobia kun on jostain eri mieltä? Ymmärrän että joillakin on tarve vaihtaa sukupuoltaan, ja ymmärrän että jotkut eivät koe kuuluvansa kumpaankaan sukupuoleen. Jälkimmäisessä tapauksessa on mielestäni kuitenkin kohtuullista että henkilö päättää juridisia tilanteita varten kumpaan kahdesta ruudusta laittaa ruksin. Se että alamme lainsäädännöllisesti lisäämään useampia sukupuolia ei auta ketään, ja aiheuttaa vain turhaa kitkaa. Kääntyy jopa itse asiaa vastaan. Syrjintä ja ennakkoluulot ovat toinen asia, joista päästään pikkuhiljaa uusien suvaitsevaisempien sukupolvien myötä. Toki kaikkien olisi hyvä miettiä kantojansa ja etenkin sitä miten se omaan elämään (on vaikuttamatta mitenkään/) vaikuttaa.

      Lainaa

    41. Tulos: -46 (94 ääntä)
      Harmaa kivi:   Aioin juuri kommentoida, että varoisivat noiden aasinsiltojensa kanssa, noin huteralta aasi tippuu veteen ja kastuu. Tieteellistä tutkimusta on ihan tarpeeksi siitä, ettei sukupuoli oli binäärinen juttu, mutta en nyt ala sitä esiin kaivamaan koska transsukupuolisuudella ei ole yhtikäs mitään tekemistä kanien ja kissojen kanssa!
      Mutta ei paljoa haittaa kastuminen aasia mikäli se tuntee itsensä ahveneksi.

      Lainaa

    42. Tulos: +60 (62 ääntä)
      Epäpyhä black metal -silli: Kukaan ei silti ihmettele poliisikoiria. Jännä.
      Eikä lihatiskin sikanautaa.

      Lainaa

    43. Heijastuva vesinokkaeläin 14.4.2022 13:45
      Tulos: +123 (127 ääntä)
      Yllättävän moni ei tajua, ettei ihan eri lajit lisäänny keskenään. Mun koira kokeili pentuna astua kissaa ja äitini kysyi kauhistuneena, että voiko tuosta tulla jotain jos se osuu oikeaan reikään. Ensinnäkään ei, ja toisekseen haluaisin tietää mikä se oikea reikä olisi, kun kyseinen kissa on leikattu kolli!

      Lainaa

    44. Lihaisa kolibri 14.4.2022 14:02
      Tulos: +29 (43 ääntä)
      Haihtuva piirroshahmo: Kyselyn mukaan tällä hetkellä 15 % uskoo tämän olevan mahdolllista. 🤦🏼‍♂️
      Ei, vaan 15 prosenttia on mahdollisesti vastannut eri kysymykseen. Minä luin kysymystä muutamaankin kertaan, pohtien onko haettu takaa sitä, että luonnonoikku on ylipäätään mahdollinen, vai sitä, että kyseinen tulos olisi mahdollisesti luonnonoikku.

      Lainaa

    45. Lihaisa kolibri 14.4.2022 14:05
      Tulos: -46 (62 ääntä)
      It's a deal: -"Asia on tieteellisesti mahdoton". -"No se ei oo mun ongelma". Jumankauta, on se!
      Ei ole. Se on sen tiedemiehen ongelma. Luotettavan uutislähteen mukaan tiedemiehet ovat muun muassa mielenterveydellisistä syistä päätyneet myöntämään Afrikan olevan maa sen sijaan, että yrittäisivät ongelmalliseksi kokemaansa harhaluuloa kumota. Harhaluuloisille kyseessä ei ole ongelma.

      Lainaa

    46. Kopea unikeko 14.4.2022 14:50
      Tulos: +29 (31 ääntä)
      Lahkeeton laama: Av yhteen possukoiraan!
      Mukana

      Lainaa

    47. Luodinkestävä lihapiirakka 14.4.2022 16:37
      Tulos: +13 (21 ääntä)
      No jotkuthan uskovat, että Suomen pystykorvassa on kettua, koska se on samanvärinen.

      Lainaa

    48. Tulos: +53 (85 ääntä)
      Huutelijoille tiedoksi. Suomen kielessä gender (sosiaalinen sukupuoli) ja sex (biologinen sukupuoli) niputetaan yhteen käännökseen eli sukupuoli, vaikka ne eivät ole sama asia. Biologisella sukupuolella viitataan yksilön geno- ja fenotyyppiin, eli yksilön anatomiaan ja fysiologiaan. Sosiaalinen sukupuoli on yksilön tai muiden määräämä, johon liityy tapoja käyttäytymisestä tai kulttuurista. Näiden kahden sukupuoli-termin ei tarvitse vastata toisiaan. Lähde:Genetics by Benjamin A. Pierce

      Lainaa

    49. Tulos: +23 (35 ääntä)
      Koko perhe varmaan soitteli banjoa niitä pentuja katsellessaan.

      Lainaa

    50. Parantava noita 14.4.2022 17:41
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Toj Karin: Eikä lihatiskin sikanautaa.
      Höh mulla on mäyräkoira eikä kukaan kyseenalaista sen olemassaoloa.

      Lainaa

    51. Tulos: -10 (12 ääntä)
      urpoja kaikki

      Lainaa

    52. Syömätön susi 14.4.2022 20:37
      Tulos: +13 (21 ääntä)
      Puhas simpanssi: Taas joutui viattomat eläimet typerien ihmisten uhriksi. Ihmiset on lähes pahinta mitä tälle maapallolle on tapahtunut..
      Lähes?

      Lainaa

    53. Syömätön susi 14.4.2022 20:41
      Tulos: +29 (33 ääntä)
      Parantava noita: Höh mulla on mäyräkoira eikä kukaan kyseenalaista sen olemassaoloa.
      Mitenköhän tässä tilanteessa pitäisi suhtautua kaljapullojen muodostamaan mäyräkoiraan. Vaikka nykyisin onkin äärimmäisen uhanalainen laji, jollei jopa sukupuuttoon kuollut historiallinen olento.

      Lainaa

    54. Puuton alpakka 14.4.2022 20:57
      Tulos: -14 (34 ääntä)
      Laura: Ei saatana kukaan voi olla noin pihalla biologiasta! Ihan oikeesti, täysin eri lajit ei pysty lisääntymään keskenään. Tietenkään, haloo! 🤦‍♀️ Ai että ottaa taas päähän. Nää on just näitä ihmisiä joille voi uskotella mitä tahansa luomiskertomuksia ja täydestä menee 🙄
      Luomiskertomuksessa kerrotaan, että eläimet luotiin lisääntymään lajiensa mukaan. Evoluutioteoriaan sopisi paremmin, että mitä tahansa sattumia voi tapahtua ja kaikki lajit kehittyvät jatkuvasti miten sattuu.
      Mutta ei, eri lajit eivät lisäänny keskenään, paitsi korkeintaan erittäin läheistä sukua olevat (kuten hevonen ja aasi). Tällaiset lajiristeymät eivät enää lisäänny, joten sikäli lajinmukainen lisääntyminen toteutuu niidenkin tapauksessa.

      Lainaa

    55. Liisteröity tonttu 14.4.2022 21:03
      Tulos: +44 (70 ääntä)
      traumcity: Kissan ja kanin lisääntyminen kuulostaa about yhtä tyhmältä väitteeltä kuin se, että ihminen voisi itse valita sukupuolensa lukuisista vaihtoehdoista.
      Kukaan ei tosiaan valitse sukupuoltaan, et edes sinä. 
      Mutta opiskelepa sellaiset käsitteet kuin "identiteetti" ja "seksuaalisuus".
      Kumpikaan ei rakennu jalkovälin vaan korvien välin varaan.
      Toki jos ei aivoja ole, voi luulla jalkovälin sanelevan nämä asiat. On kuin kissaa rynkyttävä kani.

      Lainaa

    56. Liisteröity tonttu 14.4.2022 21:08
      Tulos: -1 (35 ääntä)
      Puuton alpakka: Luomiskertomuksessa kerrotaan, että eläimet luotiin lisääntymään lajiensa mukaan. Evoluutioteoriaan sopisi paremmin, että mitä tahansa sattumia voi tapahtua ja kaikki lajit kehittyvät jatkuvasti miten sattuu. Mutta ei, eri lajit eivät lisäänny keskenään, paitsi korkeintaan erittäin läheistä sukua [...]
      Kani ja marsu lisääntyvät keskenään, myös eri lintulajit kuten pyy ja teeri sekä varis ja harakka, mutta nämä ovatkin geneettisesti erittäin läheistä sukua.
      Kalat voivat vaihtaa sukupuolta ja moni hyönteinen lisääntyy sekä partenogeneettisesti että parittelemalla. 
      Partenogeneesi tuottaa yksinkertaisen kromosomiston omaavia koiraita, parittelu kaksinkertaisen genomin omaavia naaraita. 

      Lainaa

    57. Vapaamaalari 14.4.2022 21:44
      Tulos: -48 (62 ääntä)
      Laura: Ei saatana kukaan voi olla noin pihalla biologiasta! Ihan oikeesti, täysin eri lajit ei pysty lisääntymään keskenään. Tietenkään, haloo! 🤦‍♀️ Ai että ottaa taas päähän. Nää on just näitä ihmisiä joille voi uskotella mitä tahansa luomiskertomuksia ja täydestä menee 🙄
      Kun olet noin syvällisesti perehtynyt biologiaan niin selitäppä miksi kani ja kissa ei voi lisääntyä keskenään?
      Ei, ei se tee sinusta fiksua saati suurta biologian ymmärtäjää että tiedät ettei ne nyt vaan voi!

      Lainaa

    58. Kastunut tuhatjalkainen 14.4.2022 22:14
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      Heijastuva vesinokkaeläin: Yllättävän moni ei tajua, ettei ihan eri lajit lisäänny keskenään. Mun koira kokeili pentuna astua kissaa ja äitini kysyi kauhistuneena, että voiko tuosta tulla jotain jos se osuu oikeaan reikään. Ensinnäkään ei, ja toisekseen haluaisin tietää mikä se oikea reikä olisi, kun kyseinen kissa on leikattu kolli!
      😂 Loppu kruunasi tän!

      Lainaa

    59. Päivettynyt liitu 14.4.2022 22:59
      Tulos: -50 (70 ääntä)
      Juhta: Huutelijoille tiedoksi. Suomen kielessä gender (sosiaalinen sukupuoli) ja sex (biologinen sukupuoli) niputetaan yhteen käännökseen eli sukupuoli, vaikka ne eivät ole sama asia. Biologisella sukupuolella viitataan yksilön geno- ja fenotyyppiin, eli yksilön anatomiaan ja fysiologiaan. Sosiaalinen [...]
      Pätijälle tiedoksi: suomeksi puhutaan suomea.

      Lainaa

    60. Päivettynyt liitu 14.4.2022 23:01
      Tulos: -13 (43 ääntä)
      Liisteröity tonttu: Kukaan ei tosiaan valitse sukupuoltaan, et edes sinä. Mutta opiskelepa sellaiset käsitteet kuin "identiteetti" ja "seksuaalisuus".Kumpikaan ei rakennu jalkovälin vaan korvien välin varaan.Toki jos ei aivoja ole, voi luulla jalkovälin sanelevan nämä asiat. On kuin kissaa rynkyttävä kani.
      Sukupuoli ei ole edes samassa käsitealueessa kuin identiteetti ja seksuaalisuus.

      Lainaa

    61. Validi mansikka 14.4.2022 23:37
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Epäpyhä black metal -silli: Kukaan ei silti ihmettele poliisikoiria. Jännä.
      Kalakukkoa sentään ihmetellään aina välillä.

      Lainaa

    62. Varpaaton aprikoosi 14.4.2022 23:48
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Voi ei, täytyykin varata koiralle sterkkaus ennenkuin menee ja lisääntyy meidän hamsterin kanssa.

      Lainaa

    63. Tulos: -47 (65 ääntä)
      Liisteröity tonttu: Kukaan ei tosiaan valitse sukupuoltaan, et edes sinä. Mutta opiskelepa sellaiset käsitteet kuin "identiteetti" ja "seksuaalisuus".Kumpikaan ei rakennu jalkovälin vaan korvien välin varaan.Toki jos ei aivoja ole, voi luulla jalkovälin sanelevan nämä asiat. On kuin kissaa rynkyttävä kani.
      Minäpä opiskelen. Opiskele sinä vastavuoroisesti sellaiset käsitteet kuin "hypotermia" ja "kondylooma" Kumpikaan ei myöskään näistä rakennu jalkovälin vaan korvien välin varaan, paitsi kondylooma poikkeuksena joka vahvistaa säännön ja varmaan joissakin tapauksissa myöskin hypotermia. Pissatulehduksen ainaki voi saada jos kylmällä alustalla istuu, mutta ei se liene hypotermian oireita silti. Täytyy itekin opiskella nää, kiitti vinkistä.

      Lainaa

    64. Tulos: +24 (28 ääntä)
      Äiti on mulle aina kertonu että kani ja kissa voi lisääntyä keskenään, ja vasta ihan viimeaikoina viimein googlasin sen asian ja sain selville ettei se ookkaa totta. Kuulemma mummini naapurissa oli ollu joku tämmönen kanin ja kissan risteytys, ja myös äitini tiesi jossain toisessa paikassa olevan lemmikkinä tämmönen kissakani. Kuvaili että sillä on kissan pää ja kanin takajalat. Tiedä sitte mitä otuksia ne on oikeesti ollu.

      Lainaa

    65. Tulos: +52 (54 ääntä)
      Nyt on kyllä äiti keksinyt aika veemäisen tekosyyn sille, miksei kissanpentuja voinut pitää.

      Lainaa

    66. Myötätunnoton hilleri 15.4.2022 6:59
      Tulos: -18 (54 ääntä)
      Harmaa kivi:   Aioin juuri kommentoida, että varoisivat noiden aasinsiltojensa kanssa, noin huteralta aasi tippuu veteen ja kastuu. Tieteellistä tutkimusta on ihan tarpeeksi siitä, ettei sukupuoli oli binäärinen juttu, mutta en nyt ala sitä esiin kaivamaan koska transsukupuolisuudella ei ole yhtikäs mitään tekemistä kanien ja kissojen kanssa!
      Ihmisessä on vain joko XY tai XX (toki poikkeamat XXY tai XYY vai mitkäs ne oli). Ei ole XZ tai ZZ
      Ulkoisesti ja juridisesti voi toki sukupuoltaan muuttaa, mutta kromosomeja ette muuta tai keksi uusia.
      Nyt kun ollaan aasinsilloissa niin itse en näe absurdina että on muunsukupuolisia (esim juuri nuo kromosomipoikekkeamat, joilla on molempoen sukupuolielimet esim). Mutta kyllä muunsukupuoleen on hypännyt niin paljon naisia, jotka ovat kasvaneet ilmeisen ahdasmielisessä perheessä eivätkä sopineet perinteiseen naisen rooliin niin on hypätty NB kelkkaan sen sijaan että hyväksyttäisiin että naisia voi olla monenlaisia, on ok olla nainen ja miehessä töissä. On ok olla nainen ja inhota hameita tai pinkkiä ja glitteriä. On ok olla nainen ja olla haluamatta lapsia.
      Tämä perustuu siis siihen,että a) 99% ovat olleet naisiluokitettuja (vaikea nähdä että kaikki NBt ois laitetru naisten puolelle) ja syyt on "en tykkää naisellista vaatteista joten olen NB"
      Yhden jutun olen nähnyt, jossa asiat oli selitetty niin ettei se ollut vain pakoreissu lapsuusen traumoista.

      Lainaa

    67. Itseasiassa 15.4.2022 7:39
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Navakka mehiläinen: Kanit on kyllä melkosia lisääntyjiä. Meilläkin puput on "rynkyttäneet" mm. pehmoleluja aika innolla ja sitten vähän ajan päästä ne pehmolelut on pyöräyttäneet puoliksi eläviä nakuja olentoja jotka tietysti tapettiin eikä tutkittu yhtään. Ihan itse omin silmin näin rynkyttämisen joten totta tämä on.
      Meillä taas poikapuput rynkyttivät toisiaan. Lopputuloksena vain korvattomia ja korvattomia poikapupuja. Olis vaihtelun vuoksi pitänyt heittää sekaan vaikka joku pehmonalle.

      Lainaa

    68. Itseasiassa 15.4.2022 7:49
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Validi mansikka: Kalakukkoa sentään ihmetellään aina välillä.
      Mä oon ihmetellyt kyllä lentävää kalakukkoa.

      Lainaa

    69. Itseasiassa 15.4.2022 7:53
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: , on ok olla nainen ja miehessä töissä. 
      Mitä!?

      Lainaa

    70. Isätön lehmä 15.4.2022 9:34
      Tulos: +25 (31 ääntä)
      Mutta mitä tässä niin kuin ihan oikeasti oli tapahtunut? Kaiken muun voi ymmärtää niin, että äitikissa kävi ulkona ja joku kolli pani sitä, sitten kissanpennut syntyivät keskosina ja omistajat olivat liian tyhmiä ymmärtämään tätä.... mutta mikä juttu tää oli että ne pennut oli ISOJA???

      Lainaa

    71. Vanhurskas sotilas 15.4.2022 9:57
      Tulos: +54 (72 ääntä)
      Peeaa vadelma: Kappas et tulee negaa. Pitää vaan olla sitä mieltä mitä koulussa EI opetettu
      Joo-o. Mun mummolle opetettiin koulussa, että afrikkalaiset on vähä-älyisiä ja että naiset nyt vaan on biologisesti miehiä tyhmempiä. Ei mummokaan ollut sitä mieltä enää kuollessaan, vaikka koulussa niin opetettiin. 
      Tietämyksen ja uskomuksen ero on siinä, että tietämystä muokataan aina, kun tieto lisääntyy ¯\_(ツ)_/¯

      Lainaa

    72. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Puuton alpakka: Luomiskertomuksessa kerrotaan, että eläimet luotiin lisääntymään lajiensa mukaan. Evoluutioteoriaan sopisi paremmin, että mitä tahansa sattumia voi tapahtua ja kaikki lajit kehittyvät jatkuvasti miten sattuu. Mutta ei, eri lajit eivät lisäänny keskenään, paitsi korkeintaan erittäin läheistä sukua [...]
      Evoluutioteorian mukaan lajit eivät sentään kehity ihan miten sattuu, vaan mutaatioita syntyy olemassa olevien geenien pohjalta - kissa ei siis yhtäkkiä voi synnyttää kania. Sen sijaan sukupolvien kuluessa ja luonnonvalinnan kautta suotuisten geenimutaatioiden yleistyessä laji voi pikkuhiljaa kehittyä toiseksi.

      Lainaa

    73. Hyvänsuopa biisoni 15.4.2022 13:31
      Tulos: -11 (25 ääntä)
      Oli niin kauhee ja rasistinen tuo ihmisvuohijuttu, että pitäis ottaa pois tosta mokan alta ettei muutkin kun minä harmita mieltään :(

      Lainaa

    74. Hännällinen preeriasusi 15.4.2022 13:31
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Syömätön susi: Lähes?
      Vittumainen oli se asteroidikin joka vei dinot mukanaan

      Lainaa

    75. Nuutunut kivi 15.4.2022 14:05
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Eksakti maksamakkara: ”Meillä ei ollu poikakissaa”. Naapurilla varmaan oli.
      Mutkun eivät nähneet nylkytystä, niin sitä ei tapahtunut.

      Lainaa

    76. Nuutunut kivi 15.4.2022 14:06
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Epäpyhä black metal -silli: Kukaan ei silti ihmettele poliisikoiria. Jännä.
      Tai muurahaiskarhua.

      Lainaa

    77. Nuutunut kivi 15.4.2022 14:10
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Sisustettu appelsiini: Meillä syötetään kissoille myös kania D:
      Kannibalismia!!! Syntyy hullunkanintauti ja ne tappaa meidät kaikki.

      Lainaa

    78. Muikea Mastodontti 15.4.2022 17:52
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Liisteröity tonttu: Kani ja marsu lisääntyvät keskenään, myös eri lintulajit kuten pyy ja teeri sekä varis ja harakka, mutta nämä ovatkin geneettisesti erittäin läheistä sukua. Kalat voivat vaihtaa sukupuolta ja moni hyönteinen lisääntyy sekä partenogeneettisesti että parittelemalla.  Partenogeneesi tuottaa [...]
      Kani ja marsu eivät pysty lisääntymään keskenään. Tuokin on taas yksi urbaani legenda joka kiertää tietämättömien ihmisten keskuudessa. 
      Kani/kaniini kuuluu jäniseläimiin (Lagomorpha) ja marsu jyrsijöihin (Rodentia) Niiden fysiikka eroaa toisistaan sen verran paljon (mm. eri määrä kromosomeja) etteivät ne pysty lisääntymään keskenään sen enempää kuin kissa ja koira...

      Lainaa

    79. Tosikko kiivi 15.4.2022 18:03
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Isätön lehmä: Mutta mitä tässä niin kuin ihan oikeasti oli tapahtunut? Kaiken muun voi ymmärtää niin, että äitikissa kävi ulkona ja joku kolli pani sitä, sitten kissanpennut syntyivät keskosina ja omistajat olivat liian tyhmiä ymmärtämään tätä.... mutta mikä juttu tää oli että ne pennut oli ISOJA???
      Jos kyseisellä äidillä ei ole ollut mitään käsitystä miltä vastasyntynyt kissanpentu näyttää, tuskin on tiennyt niiden koostakaan yhtään sen paremmin

      Lainaa

    80. Tulos: -11 (55 ääntä)
      Vanhurskas sotilas: Joo-o. Mun mummolle opetettiin koulussa, että afrikkalaiset on vähä-älyisiä ja että naiset nyt vaan on biologisesti miehiä tyhmempiä. Ei mummokaan ollut sitä mieltä enää kuollessaan, vaikka koulussa niin opetettiin.  Tietämyksen ja uskomuksen ero on siinä, että tietämystä muokataan aina, kun tieto lisääntyy ¯\_(ツ)_/¯
      Asia on just näin. Ja kun tiede ei ole ainakaan vielä toistaiseksi päivittynyt siihen muotoon missä kissa ja kani lisääntyy keskenään tai että sukupuoli olisi monivalintatehtävä, niin hölmöä se olisi luonnontieteitä vastaan taistella omien uskomuksiensa kanssa. Sosiaalisen sukupuolen jotenkin ostan, tosin sekään asia ei sinänsä biologian piiriin putoa, enemmän filosofista mietiskelyä.
      Minulla ei tietenkään ole yhtään mitään transihmisiä vastaan, jokainen saa olla just sellainen kuin haluaa. Myös kissakani kuulostaa hellyyttävältä otukselta.
      Lisäksi jos sukupuolensa haluaa vaihtaa, niin yksi lysti minulle mikäli myös juridisesti sukupuoli vaihtuu. Biologiaa se ei muuta miksikään, ei edes hoidot ja leikkaukset tee sitä. Verrattavissa naimisiinmenoon ja siihen että ottaa puolisonsa sukunimen. Juridisesti kaikki OK, mutta ei sun geenit samaistu puolison sukuhaaran kanssa silti.

      Lainaa

    81. Tulos: +21 (29 ääntä)
      traumcity: Kissan ja kanin lisääntyminen kuulostaa about yhtä tyhmältä väitteeltä kuin se, että ihminen voisi itse valita sukupuolensa lukuisista vaihtoehdoista.
      Olet oikeassa. Sitä ei ihminen pysty itse valitsemaan, vaan sitä vain syntyy sellaiseksi kuin sattuu syntymään.

      Lainaa

    82. Tulos: -31 (49 ääntä)
      traumcity: Kissan ja kanin lisääntyminen kuulostaa about yhtä tyhmältä väitteeltä kuin se, että ihminen voisi itse valita sukupuolensa lukuisista vaihtoehdoista.
      En taas käsitä tätä alapeukkujen määrää tässä. Ei saa faktoista puhua?

      Lainaa

    83. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Hyvänsuopa biisoni: Oli niin kauhee ja rasistinen tuo ihmisvuohijuttu, että pitäis ottaa pois tosta mokan alta ettei muutkin kun minä harmita mieltään :(
      Miksi näin paljon miinuksia - itseäkin alkoi kuvottaa kun erehdyin klikkaamaan...

      Lainaa

    84. Rottanpää 16.4.2022 14:57
      Tulos: +18 (52 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: Ihmisessä on vain joko XY tai XX (toki poikkeamat XXY tai XYY vai mitkäs ne oli).
      Siis mitä? XY ja XX joko ovat ainoat tai eivät ole. Jonkun yhdistelmän harvinaisuus ei tee siitä yhtään sen vähemmän todellista ja osaksi ihmisten kirjoa. "Poikkeuksia ei lasketa" on ihan ihmeellinen ajattelumalli tässä. Samalla logiikalla ihmiset olisivat myös vain heteroita (toki poikkeamat homo tai bi ym.), vain blondeja tai brunetteja (toki poikkeama punatukkaiset) tai vaaleita tai tummia (toki poikkeama vitiligo). 
      Myötätunnoton hilleri: Mutta kyllä muunsukupuoleen on hypännyt niin paljon naisia, jotka ovat kasvaneet ilmeisen ahdasmielisessä perheessä eivätkä sopineet perinteiseen naisen rooliin niin on hypätty NB kelkkaan sen sijaan että hyväksyttäisiin että naisia voi olla monenlaisia, on ok olla nainen ja miehessä töissä. On ok olla nainen ja inhota hameita tai pinkkiä ja glitteriä. On ok olla nainen ja olla haluamatta lapsia.
      Hei nyt valoja päälle. Ehdotat tässä nyt, että kaikista ihmisistä juuri ne, keitä asia eniten koskettaa, eivät olisi tulleet ajatelleeksi näitä mahdollisuuksia. Samaa luokkaa kaikkien "Ootko kokeillut X" -tyyppisten kommenttien kanssa, kun joku terve lähtee opastamaan jonkun kroonisen sairauden kanssa elävää. Kyllä se on se sairas itse, joka on jo tehnyt kaiken mahdollisen ja hakenut tietoa ja oppinut sairaudestaan enemmän kuin kukaan muu. Jos joku, joka ei edes sairasta, tietää keinosta X, niin kyllä tietää sairaskin, plus sata muuta. (Enkä rinnasta tässä muunsukupuolisuutta sairauteen, kun joku trolli sen kuitenkin tahtoo tuosta vääntää.) 
      Tää antaa sellaisen vaikutelman, että kuvittelisit sukupuolen kyseenalaistamisen olevan joku kevyt "tääpä tuntuu kivalta" -tyyppiseltä päähänpistolta, johon identiteettikriisi ei kuuluisi mukaan mitenkään. Siinä kohtaa, kun muunsukupuolinen on valmis tulemaan kaapista sunkin kaltaisille ihmisille (niille, joita muunsukupuolinen ei koe tarpeeksi turvalliseksi, että niille voisi uskoutua sukupuoli-identiteettikriisistä), kriisi on jo takana päin ja kova työ itsensä ja sukupuolen kyseenalaistamisessa tehty. Ja ne "On ok olla epänaisellinen nainen" -tyyppiset ajatukset on aivan takuulla olleet niiden ensimmäisten joukossa. 
      Se, että muunsukupuolisissa näyttää olevan enemmän tytöiksi syntymässä määriteltyjä (AFAB, assigned female at birth) kuin pojiksi määriteltyjä (AMAB), voi selittyä miesten ja poikien huomattavasti ahdasmielisemmällä ja ankaralla kulttuurilla. AMABeilla on sosiaalisesti paljon vähemmän liikkumatilaa itseilmaisussa kuin AFABeilla. Nainen saa olla poikamainenkin, mutta mies ei saa olla tyttömäinen. AFABin on usein paljon helpompaa ylipäätään uskaltaa myöntää itselleen, ettei välttämättä olekaan nainen ja pohtia omaa sukupuoli-identiteettiään, saatika tulla ulos kaapista muille, kuin AMABin.
      Lisäksi myös sosiaalisesti hyväksyttävät ja odotetut käytösmallit ovat AMABeilla ahtaammat. AFABeille on normaalia olla avoin ja puhua vaikeistakin asioista ja olla haavoittuvainen, mikä helpottaa avoimuutta myös sukuouoli-identiteettiasioissa. AMABeilla varsinkin tuo haavoittuvuus voi olla jopa lähes kiellettyä. Muunsukupuoliseksi itsensä tajuava AMAB jää varmaankin kaappiin paljon todennäköisemmin kuin vastaavaa AFAB.

      Lainaa

    85. Katsastamaton lohikäärme 16.4.2022 20:59
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      No miettikääs miksi minä olen olemassa? Ja miksi minä olen katsastamaton?

      Lainaa

    86. Tulos: -12 (42 ääntä)
      Rottanpää: Siis mitä? XY ja XX joko ovat ainoat tai eivät ole. Jonkun yhdistelmän harvinaisuus ei tee siitä yhtään sen vähemmän todellista ja osaksi ihmisten kirjoa. "Poikkeuksia ei lasketa" on ihan ihmeellinen ajattelumalli tässä. Samalla logiikalla ihmiset olisivat myös vain heteroita (toki poikkeamat homo [...]
      On kyllä erikoinen meininki sulla. Ja jos tämä on joku kattavampi läpileikkaus koko sosiaalinen sukupuoli-käsitteestä, niin perun aikaisemmat puheeni ja en kyllä osta sittenkään tälläistä roskaa yhtään. Pseudotiedettä ja kuulostaa vahingolliselta.
      Jos on "tyttömäinen poika" tai "poikamainen tyttö" niin sitten on sellainen, ei muunsukupuolinen. On abstrakti käsite koko homma, 99% nykymiehistä on tyttömäisiä jos mentäisiin samalla jakolinjalla kuin vaikka 1500-luvulla. 90% jos puhutaan 1800-luvusta ja 20% antiikin Roomassa. Ei se voi olla ajankohdasta kiinni että milloin ihminen on muunsukupuolinen ja milloin ei, mikäli siis puhuttaisiin oikeasta tieteestä.
      Älä ymmärrä väärin, on epäilemättä yhteiskunnan syy että erilaisuutta karsastetaan, mutta vaadin yksilönvastuuta taistella normeja vastaan sellaisena kuin on. Tyttömäisenä poikana tai poikamaisena tyttönä, ei muunsukupuolisena. 
      Sinä sanot että mies ei saa olla tyttömäinen, minä suosittelen olemaan jos sellainen on. Ja tiedän että puhuit vallitsevien normien suulla tuon yleistyksesi, mutta minä sanon että evvvk vallitsevat normit. Veikkaan että mun asenteella tulee ehjempiä ja onnellisempia ihmisiä.

      Lainaa

    87. Tulos: -3 (11 ääntä)
      Lihaisa kolibri: Ei, vaan 15 prosenttia on mahdollisesti vastannut eri kysymykseen. Minä luin kysymystä muutamaankin kertaan, pohtien onko haettu takaa sitä, että luonnonoikku on ylipäätään mahdollinen, vai sitä, että kyseinen tulos olisi mahdollisesti luonnonoikku.
      Ajettu takaa, ei haettu. Kukaan ei hae mitään mistään.

      Lainaa

    88. Purppura kana 17.4.2022 11:06
      Tulos: -7 (15 ääntä)
      Tips: Siis neljä ääripäätä?
      Arvaas uudelleen.

      Lainaa

    89. Sopivimpaa undulaatti 17.4.2022 11:07
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      Irvikisu: Ajettu takaa, ei haettu. Kukaan ei hae mitään mistään.
      Eikä kukaan aja takaa mitään.

      Lainaa

    90. Kuivattu maahinen 17.4.2022 11:15
      Tulos: +7 (27 ääntä)
      Laura: Ei saatana kukaan voi olla noin pihalla biologiasta! Ihan oikeesti, täysin eri lajit ei pysty lisääntymään keskenään. Tietenkään, haloo! 🤦‍♀️ Ai että ottaa taas päähän. Nää on just näitä ihmisiä joille voi uskotella mitä tahansa luomiskertomuksia ja täydestä menee 🙄
      Persujen suosiosta päätellen kyllä aasi ja ihminen pystyy lisääntymään keskenään.

      Lainaa

    91. Kamala kirjohylje 18.4.2022 0:52
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Liisteröity tonttu: Kani ja marsu lisääntyvät keskenään, myös eri lintulajit kuten pyy ja teeri sekä varis ja harakka, mutta nämä ovatkin geneettisesti erittäin läheistä sukua. Kalat voivat vaihtaa sukupuolta ja moni hyönteinen lisääntyy sekä partenogeneettisesti että parittelemalla.  Partenogeneesi tuottaa [...]
      Sulle onkin jo aiemmin kerrottu, etteivät kani ja marsu lisäänny keskenään. Mut tiedätkö mitä. Muutkin esimerkkisi ovat huonoja. 
      Variksen ja harakan hybridiä ei ole kertaakaan dokumentoitu. Varis ja harakka eivät ole, toisin kuin väität, "geneettisesti erittäin läheistä sukua".
      Pyyteeri taas on erittäin harvinainen. Suomesta on tavattu sellainen vain kerran.

      Lainaa

    92. Räkäpää 18.4.2022 21:37
      Tulos: +4 (14 ääntä)
      Puhas simpanssi: Taas joutui viattomat eläimet typerien ihmisten uhriksi. Ihmiset on lähes pahinta mitä tälle maapallolle on tapahtunut..
      Ei lähimainkaan. Ihmiskunta ei ole mm. onnistunut tuhoamaan lähes koko pallon ekosysteemiä tuottamalla liikaa happea ja syömällä hiilidioksidin, syösten pallon jääkauteen kasvihuonekaasujen kadotessa. Sinilevät tekivät sen siinä heti kehityttyään ja tekevät yhä muutaman sadan tuhannen vuoden välein, joskin leviä on nykyään toki paljon muitakin. Sitten tulee lämmin jakso, jonka aikana pallo lämpenee ja meret täyttyvät taas hitaaaaasti levistä... Mutta olemme kyllä sillä tiellä juuri nyt. Jottai tarttis tehä ja moneen asiaan jos meitä itseämme ja jälkikasvuamme miettii. Sanokaa mitä sanotte, ihminen on iso asia itselleen, mutta muulle elämälle melko merkityksetön. Me olemme olleet olemassa mitättömän pienen hetken maapallon historiasta(300 000v, vaikuttavana tekijänä max 300v), ja maapallo on ollut olemassa(4,6miljardia vuotta), joskin elämää täällä on ollut "vasta" 3 miljardia vuotta. Sillä välin kaikki elämä on meinannut tuhoutua jo monesti, kun jokin laji on ottanut tilaa haltuun ja tehnyt mittavat vahingot muille, ja pitkällä tähtäimellä itselleen.

      Lainaa

    93. Tilattava tuhatjalkainen 18.4.2022 23:09
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Parantava noita: Höh mulla on mäyräkoira eikä kukaan kyseenalaista sen olemassaoloa.
      Meillä on lammaskoira. Isä on lammas ja äiti on koira.

      Lainaa

    94. Röyhkeä pulu 19.4.2022 1:25
      Tulos: -12 (14 ääntä)
      google ja cabbit...

      Lainaa

    95. Lauhkea karhu 19.4.2022 12:06
      Tulos: 0 (12 ääntä)
      Mikä on kissaihminen, kuten tuossa otsikossa sanotaan?

      Lainaa

    96. Sateeton hyttynen 19.4.2022 12:56
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Tänään opin että Suomessa on ilmeisesti useitakin ihmisiä, jotka uskovat että kissa ja kani voivat lisääntyä keskenään. Tai marsu ja kani. Ällistyttävää. Metsäjänis ja rusakko voivat risteytyä keskenään. Samaten jääkarhu ja harmaakarhu. Nää lajit ovatkin hyvin läheistä sukua keskenään.

      Lainaa

    97. Rouka järvisieni 19.4.2022 13:24
      Tulos: -7 (13 ääntä)
      Merkitön kultakala: Tyttö. Poika. MIes. Nainen.
      Unohdit yleisimmän: idiootti

      Lainaa

    98. Rouka järvisieni 19.4.2022 13:28
      Tulos: -24 (28 ääntä)
      Kamala kirjohylje: Sulle onkin jo aiemmin kerrottu, etteivät kani ja marsu lisäänny keskenään. Mut tiedätkö mitä. Muutkin esimerkkisi ovat huonoja.  Variksen ja harakan hybridiä ei ole kertaakaan dokumentoitu. Varis ja harakka eivät ole, toisin kuin väität, "geneettisesti erittäin läheistä sukua". Pyyteeri taas on erittäin harvinainen. Suomesta on tavattu sellainen vain kerran.
      Sika ja nauta risteytyvät jatkuvasti, sinunkin vanhemmat tekivät niin.
      Se on outoa, että loputulos on pässi, vaikka luulisi että apina.

      Lainaa

    99. Kompetentti haisunäätä 20.4.2022 12:46
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Nuutunut kivi: Kannibalismia!!! Syntyy hullunkanintauti ja ne tappaa meidät kaikki.
      Kanibalismia.

      Lainaa

    100. Vieno kotieläin 20.4.2022 13:42
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Hävitettiin, voi raukkoja kissanpentuja.

      Lainaa

    101. Vieno kotieläin 20.4.2022 13:43
      Tulos: -8 (14 ääntä)
      Liittoutumaton undulaatti: Mikä tahansa aasinsilta näköjään kelpaa pakkomielteisille. Kas kun ei maahanmuuttoakin vedetty mukaan.
      Niin, mutta sinäpä päätit vetää!

      Lainaa

    102. Bilsa ei ole kaikkien vahvin laji 20.4.2022 23:06
      Tulos: -13 (17 ääntä)
      Ikävä tuottaa vastaanväittäjille pettymys, mutta tuo on varsin hyvin mahdollista kun tarpeeksi huono tuuri käy. Asia erikseen onko ne elinkelpoisia. - biologian opiskelija

      Lainaa

    103. Bilsa ei ole kaikkien vahvin laji 20.4.2022 23:07
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Sateeton hyttynen: Tänään opin että Suomessa on ilmeisesti useitakin ihmisiä, jotka uskovat että kissa ja kani voivat lisääntyä keskenään. Tai marsu ja kani. Ällistyttävää. Metsäjänis ja rusakko voivat risteytyä keskenään. Samaten jääkarhu ja harmaakarhu. Nää lajit ovatkin hyvin läheistä sukua keskenään.
      Lajit voivat risteytyä keskenään joissain tapauksissa, mutta ne jälkeläiset eivät elä kovin pitkään / ole terveitä / eivät pysty lisääntymään enää itse.

      Lainaa

    104. Sairasta menoa t sirkka mäkinen 20.4.2022 23:20
      Tulos: -13 (13 ääntä)
      Puhas simpanssi: Taas joutui viattomat eläimet typerien ihmisten uhriksi. Ihmiset on lähes pahinta mitä tälle maapallolle on tapahtunut..
      Sama kävi mielessä, mutta ei mitenkään kummallinen reaktio kun miettii vuosikymmenen tai kaksi taaksepäin. Sinänsä outoa etteivät vieneet eläinlääkäriin, koska siellä sen tuomion olisi kuullut mistä on kyse ja hävittäminen olisi ollut asianmukaisempaa. 
      Näitä luonnonoikkuja käy aina välillä. 

      Lainaa

    105. Lapsirakas krokotiili 21.4.2022 18:33
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      traumcity: Minäpä opiskelen. Opiskele sinä vastavuoroisesti sellaiset käsitteet kuin "hypotermia" ja "kondylooma" Kumpikaan ei myöskään näistä rakennu jalkovälin vaan korvien välin varaan, paitsi kondylooma poikkeuksena joka vahvistaa säännön ja varmaan joissakin tapauksissa myöskin hypotermia. [...]
      Poikkeus ei vahvista sääntöä. Poikkeus tuo säännön/tavan/normin esiin. Ei ole sääntöä kuinka lähelle oma naama työnnetään kiinni keskustelukumppaniin, mutta kokeilepa poikkeuksellisesti vaikkapa viittä senttiä, niin alkaa sääntö löytyä.

      Lainaa

    106. Kuolematon kuormaeläin 21.4.2022 22:47
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Höpö: Mä oon luullut sekarotuisen tarkoittavan jotain ihan muuta. Kissakani vois tulla kyseeseen kun mietin seuraavaa lemmikkiä, koirat onkin niin tylsiä ja ennalta-arvattavaa. Olis kiva jännittää tuleeko se syömään porkkanaa vai kanaa, ehkä molempia kuka ties.
      Tämä ei ollut sekarotuinen vaan sekalajinen.

      Lainaa

    107. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Kuolematon kuormaeläin: Tämä ei ollut sekarotuinen vaan sekalajinen.
      Näinpä

      Lainaa

    108. Tulos: -4 (4 ääntä)
      ihan sama mitä reaktioo tää kommentti saa, mut Sallan sukulaisineen vois mun puolest lopettaa alikehittyneinä

      Lainaa

    109. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Tyypilliset feissarimokakommentit taas. Puolet kommentoi valovuoden päästä aiheesta vakkaritrollin harvinaisen huonoa ja ilmeistä trollikommenttia, ja toisaalla 'edgyt' misantroopit suoltavat nihilististä paskaansa. Surullinen meno, porukka kommenteissa yhtä tyhmää kuin mokissa

      Lainaa

    110. Vastuuton hämähäkki 27.4.2022 8:38
      Tulos: 0 (8 ääntä)
      Täällä on taas hyvinvointivaltion Markku-Irmelit ja Seija-Sepot suuttuneet kun joku kehtaa väittää, että sukupuolielimet on ihmisellä luonnostaan sellaiset kun on. Jos ne haluaa leikata pois tai lisätä jotain, niin se on jokaisen oma valinta. Kaikkien ei tarvitse olla samaa mieltä asiasta.

      Lainaa

    111. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Mittaamaton gorilla: Niinpä! Jokainen täysjärkinen kuitenkin ymmärtää että se "valinta" tehdään jostain kahden polaarisen ääripään väliltä.
      Mistä ihmeen valinnasta sä puhut? Mikä biologiassa on niin hankalaa?

      Lainaa

    112. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Mikäs hallitus se leikkas koulutuksesta...

      Lainaa

    113. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Nyt oli jo sietämätöntä tyhmyyttä. Olisi häpeä olla tuollaisen tyypin kaveri.

      Lainaa

    114. Varpaaton pulu 3.4.2024 3:51
      Tulos: +1 (1 ääni)
      traumcity: On kyllä erikoinen meininki sulla. Ja jos tämä on joku kattavampi läpileikkaus koko sosiaalinen sukupuoli-käsitteestä, niin perun aikaisemmat puheeni ja en kyllä osta sittenkään tälläistä roskaa yhtään. Pseudotiedettä ja kuulostaa vahingolliselta. Jos on "tyttömäinen poika" tai "poikamainen tyttö" niin sitten on [...]
      Onneksi traumcity ei enää tällä palstalla taida hengailla, mutta vastaan kuitenkin tähän. On olemassa myös miehekkäitä transnaisia ja naisellisia transmiehiä. Kuulun itse jälkimmäiseen. Ennen sukupuolen korjausta kaikki naisellinen tuntui todella luotaantyöntävältä ja ahdistavalta, mutta sukupuolen korjauksen jälkeen minusta on ihanan luontevaa olla mies, joka on omalla tavallani hyvinkin naisellinen.  Kyse ei siis ole siitä, että tyttömäinen poika voisi vain jotenkin ajatella että kyllä poikakin voi olla tyttömäinen tai toisinpäin, ja elää sitten sillä tavalla tyytyväisenä. Kyse on ihan oikeasta sukupuolesta ja tarvittaessa se täytyy korjata fyysisillä hoidoilla.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: eläimet, kanit, kissat, pennut, risteytys