Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mitä tänään syötäisiin? Osa 46

Anteeksi, voisitko toistaa, tämä kakku on valmistettu mistä?
Mitä tänään syötäisiin? Osa 46

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 71 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tähän joku mistä ei ainakaan tule riitaa 7.4.2022 0:08
      Tulos: +729 (731 ääntä)
      Malta Minna välillä sen kommennoinnin kanssa

      Lainaa

    2. Honottava huuhkaja 7.4.2022 0:08
      Tulos: +545 (553 ääntä)
      Mitähän Anni tuolla kuona-aineella oikeasti tarkoitti? Tietysti siis valmistusaineita, mutta sekoittiko hän kuona-aine-termin johonkin toiseen valmistusaineita tarkoittavaan sanaan, vai liekö vain erehtynyt kuona-aine-sanan tarkoituksesta?

      Lainaa

    3. Tulos: +573 (575 ääntä)
      Edam maksaa Maltaita

      Lainaa

    4. Kykenemätön peura 7.4.2022 0:15
      Tulos: +525 (531 ääntä)
      Onko Minna Maltalta feissarimokien uusin vakiohahmo? Kiva, kun saadaan säännöllisesti Maltan-terveiset, kun pitkään aikaan ei ole edes päässyt matkustamaan. Viimeisestä luulin, että on joku autocorrect-virhe, mutta mitäköhän Anni luulee kuona-aineen tarkoittavan?

      Lainaa

    5. Tulos: +356 (364 ääntä)
      Sama Minna hermostui/avautui aiemmassa mokassa, ettei jaksa joka päivitykseen kertoa asuvansa Maltalla.

      Lainaa

    6. Tallentumaton kirahvi 7.4.2022 0:18
      Tulos: +311 (317 ääntä)
      Honottava huuhkaja: Mitähän Anni tuolla kuona-aineella oikeasti tarkoitti? Tietysti siis valmistusaineita, mutta sekoittiko hän kuona-aine-termin johonkin toiseen valmistusaineita tarkoittavaan sanaan, vai liekö vain erehtynyt kuona-aine-sanan tarkoituksesta?
      Ehkä raaka-aineita.

      Lainaa

    7. Lyhempi mehiläinen 7.4.2022 0:27
      Tulos: +41 (105 ääntä)
      Luomua on tehdä kakut virtsasta

      Lainaa

    8. Ymmärretty kenguru 7.4.2022 0:49
      Tulos: +105 (175 ääntä)
      Tuommoisesta kakusta minä ainakin ihan valitsemalla valitsisin palan, jonka päällä ei ole härpäkkeitä. Että sitten inhoan koittaa lusikalla kauhoa suuhun jotain jääkaapissa jähmettynyttä kermavaahtokuorrutteista suklaansirpaletta. Muutenkaan yleensä kakuissa päälliset eivät juuri kokemusta paranna, ellei sitten ole tuoreita marjoja ilman jotain hirveää liivatekuorrutetta. Että sori Cris, näkökulmasi ei ole universaali.

      Lainaa

    9. traumcity 7.4.2022 1:08
      Tulos: +50 (136 ääntä)
      Minä olen muutaman kerran ollut Crisin mainitsemassa tilanteessa ja onhan se kurjaa. Sitä yrittää aina olla näissä crisistilanteissa mahdollisimman nonchalantisti mutta sisällä loikkii armoton stressisammakko ja silmissä vilahtelee Rosa Parks ja bussin ikkunat. Mainitsinko jo kuinka epäreilua on saada ilmaista kakkua?

      Lainaa

    10. Tulos: +104 (134 ääntä)
      Lapsena kaavin kakkupaloista aina kermavaahdon lautasen syrjään ja söin viimeiseksi. Vuosia sukujuhlissa tapaani ihmetellyt täti lupauduttuaan tekemään ylppäreihini täyskäriä, totesi, että kuorrutukseen kai haluan jotain muuta kuin kermavaahtoa, koska en pidä siitä. Oikeasti logiikkani oli jättää paras viimeiseksi. :’D Ja en muuten minäkään tajua kylmien kakkujen päälle ruutattuja sokerisia koristeita. Suklaasiruja, karkkeja tai muuta. Ne jäätyvät hammaspaikkoja irroitteleviksi sitkeiksi kiviksi.

      Lainaa

    11. Tulos: +104 (118 ääntä)
      Sprikles: Lapsena kaavin kakkupaloista aina kermavaahdon lautasen syrjään ja söin viimeiseksi. Vuosia sukujuhlissa tapaani ihmetellyt täti lupauduttuaan tekemään ylppäreihini täyskäriä, totesi, että kuorrutukseen kai haluan jotain muuta kuin kermavaahtoa, koska en pidä siitä. Oikeasti logiikkani oli jättää [...]
      Mulla kans kävi niin että sukulainen luuli etten tykkää oliiveista ja tarjoili ne pöytään erillisessä kulhossa salaatista, ku oikeesti söin muun salaatin aina oliivien ympäriltä ensin, että voisin syödä parhaat, eli oliivit vipana :D

      Lainaa

    12. Tulos: +54 (58 ääntä)
      Tähän joku mistä ei ainakaan tule riitaa: Malta Minna välillä sen kommennoinnin kanssa
      Malta, malta, Malta-Minna! Kirkkaamman kruunun saat.

      Lainaa

    13. Puhelias riepu 7.4.2022 2:54
      Tulos: -68 (94 ääntä)
      Honottava huuhkaja: Mitähän Anni tuolla kuona-aineella oikeasti tarkoitti? Tietysti siis valmistusaineita, mutta sekoittiko hän kuona-aine-termin johonkin toiseen valmistusaineita tarkoittavaan sanaan, vai liekö vain erehtynyt kuona-aine-sanan tarkoituksesta?
      En tiiä, mutta tyhmä kuin saapas se ainakin on. MYÖTÄHÄPEÄ!

      Lainaa

    14. Raastettu pupu 7.4.2022 3:44
      Tulos: +274 (280 ääntä)
      Sprikles: Lapsena kaavin kakkupaloista aina kermavaahdon lautasen syrjään ja söin viimeiseksi. Vuosia sukujuhlissa tapaani ihmetellyt täti lupauduttuaan tekemään ylppäreihini täyskäriä, totesi, että kuorrutukseen kai haluan jotain muuta kuin kermavaahtoa, koska en pidä siitä. Oikeasti logiikkani oli jättää [...]
      Söin joskus lapsena makaronilaatikkoa ja siinä sattui olemaan jotenkin erityisen herkullisen näköinen jauhelihakökkäre, jonka siirsin lautasen reunalle viimeisen suupalan kunniapaikalle. Sitten isäni tuli ja söi sen suihinsa, kun luuli ettei se kelvannut minulle. Tästä on yli 20 vuotta ja muisto aiheuttaa vieläkin pientä harmitusta.

      Lainaa

    15. Laskelmoiva perhonen 7.4.2022 5:22
      Tulos: +92 (94 ääntä)
      Honottava huuhkaja: Mitähän Anni tuolla kuona-aineella oikeasti tarkoitti? Tietysti siis valmistusaineita, mutta sekoittiko hän kuona-aine-termin johonkin toiseen valmistusaineita tarkoittavaan sanaan, vai liekö vain erehtynyt kuona-aine-sanan tarkoituksesta?
      Ruoka-aine? Raaka-aine?

      Lainaa

    16. Pehmeä jänis 7.4.2022 5:40
      Tulos: -44 (68 ääntä)
      Laskelmoiva perhonen: Ruoka-aine? Raaka-aine?
      Ei vaan kuona aine, tähteet mitä jää jälelle edellisestä kakusta

      Lainaa

    17. Sorsapulla 7.4.2022 6:25
      Tulos: +81 (93 ääntä)
      Kuona-aineina verta, hikeä ja kyyneleitä.

      Lainaa

    18. Kahen kilon kalori 7.4.2022 6:58
      Tulos: +251 (279 ääntä)
      Sprikles: Lapsena kaavin kakkupaloista aina kermavaahdon lautasen syrjään ja söin viimeiseksi. Vuosia sukujuhlissa tapaani ihmetellyt täti lupauduttuaan tekemään ylppäreihini täyskäriä, totesi, että kuorrutukseen kai haluan jotain muuta kuin kermavaahtoa, koska en pidä siitä. Oikeasti logiikkani oli jättää [...]
      Täyskäri kieltoon.

      Lainaa

    19. Kommentoin 7.4.2022 7:26
      Tulos: +24 (72 ääntä)
      Raastettu pupu: Söin joskus lapsena makaronilaatikkoa ja siinä sattui olemaan jotenkin erityisen herkullisen näköinen jauhelihakökkäre, jonka siirsin lautasen reunalle viimeisen suupalan kunniapaikalle. Sitten isäni tuli ja söi sen suihinsa, kun luuli ettei se kelvannut minulle. Tästä on yli 20 vuotta ja muisto aiheuttaa vieläkin pientä harmitusta.
      Mä voin niin kuvitella mun oman miehen tekevän samoin joko mulle tai lasten ruokien kanssa :D
      Eikö kenellekään särähtänyt korvaan, että tehdään mittatilauksesta kakkuja? :'D siinä saa olla taitava

      Lainaa

    20. Osittainen hamsteri 7.4.2022 8:05
      Tulos: +142 (144 ääntä)
      Raastettu pupu: Söin joskus lapsena makaronilaatikkoa ja siinä sattui olemaan jotenkin erityisen herkullisen näköinen jauhelihakökkäre, jonka siirsin lautasen reunalle viimeisen suupalan kunniapaikalle. Sitten isäni tuli ja söi sen suihinsa, kun luuli ettei se kelvannut minulle. Tästä on yli 20 vuotta ja muisto aiheuttaa vieläkin pientä harmitusta.
      Mulla kävi sama nykyisen miehen kans ensitreffeillä, nappas mun lautaselta jonku parhaan palan minkä olin jättäny viimeiseks suupalaks. En meinannu saada tilanteessa sanaa suusta järkytykseltäni ja edelleen näin 12 vuoden jälkeen asia kaihertaa.

      Lainaa

    21. Taidoton krokotiili 7.4.2022 8:13
      Tulos: +71 (91 ääntä)
      Anni osaa hyvin markkinoida sen, ettei osaa tehdä kovin hienoja leivonnaisia.

      Lainaa

    22. Talvenkestävä albatrossi 7.4.2022 8:26
      Tulos: +61 (71 ääntä)
      Luulin, että Anni olisi tarkoittanut muona-aineita, mutta kun hän ei tajunnut "kirjoitusvirhettä" kahdenkaan kysymyksen jälkeen, niin mahtaakohan hän luulla kuona-aineen tarkoittavan jotain ihan muuta :o Joka tapauksessa hänen leipomuksensa näyttää tosi hyvältä! Taidan tänään tehdä samanlaista. Mitähän tuo päällys on, näyttää tukevoitetulta kermavaahdolta? Ehkä kermavaahtoa ja rahkaa? Tai tuorejuustoa? Mascarponea?

      Lainaa

    23. Tulos: -13 (55 ääntä)
      Kahen kilon kalori: Täyskäri kieltoon.
      Olisi voinut olla pahempikin, esim: "Laparina kaavin kakkareista aina kermarin lautarin syrjäriin ja söin viimeiseksi. Vuosareja sukareissa tapariani ihmetellyt tätäri lupauduttuaan tekemään ylppäreihini täyskäriä, totesi, että kuorariin kai haluan jotain muuta kuin kermaria..."

      Lainaa

    24. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 7.4.2022 8:57
      Tulos: +26 (66 ääntä)
      Raastettu pupu: Söin joskus lapsena makaronilaatikkoa ja siinä sattui olemaan jotenkin erityisen herkullisen näköinen jauhelihakökkäre, jonka siirsin lautasen reunalle viimeisen suupalan kunniapaikalle. Sitten isäni tuli ja söi sen suihinsa, kun luuli ettei se kelvannut minulle. Tästä on yli 20 vuotta ja muisto aiheuttaa vieläkin pientä harmitusta.
      Siinähän oli asiallista kasvatusta. Itselle onneksi opetettiin kotona ettei toise lautaselle tai muihinkaan henkilökohtaisiin tavaroihin kajota ilman toisen lupaa. En minäkään toipuisi tuista törkeästä rikoksesta koskaan. Luultavasti varastaisin hänen lautaseltaan aina vähän jotain hyvää ja muistuttaisin kuka näin on opettanut toimimaan.

      Lainaa

    25. Tulos: +43 (49 ääntä)
      Raastettu pupu: Söin joskus lapsena makaronilaatikkoa ja siinä sattui olemaan jotenkin erityisen herkullisen näköinen jauhelihakökkäre, jonka siirsin lautasen reunalle viimeisen suupalan kunniapaikalle. Sitten isäni tuli ja söi sen suihinsa, kun luuli ettei se kelvannut minulle. Tästä on yli 20 vuotta ja muisto aiheuttaa vieläkin pientä harmitusta.
      Siis niin kamalaa! Isot jauhelihakökkäreet oli parasta makaronilaatikossa, ja ne piti just säästää lopuksi, ja syödä ilman mitään makaroneja ja ketsuppeja.

      Lainaa

    26. Ontuva pelikaani 7.4.2022 9:46
      Tulos: +102 (104 ääntä)
      Osittainen hamsteri: Mulla kävi sama nykyisen miehen kans ensitreffeillä, nappas mun lautaselta jonku parhaan palan minkä olin jättäny viimeiseks suupalaks. En meinannu saada tilanteessa sanaa suusta järkytykseltäni ja edelleen näin 12 vuoden jälkeen asia kaihertaa.
      Noh, ihan kunnioitettavaa, että hän pääsi ensitreffeiltä kanssasi vielä jatkoon. Itse olisin pitänyt varmaankin liian outona jos tuntematon olisi käynyt lautaseltani jotain nappailemassa.

      Lainaa

    27. Ontuva pelikaani 7.4.2022 9:48
      Tulos: +28 (58 ääntä)
      Puhelias riepu: En tiiä, mutta tyhmä kuin saapas se ainakin on. MYÖTÄHÄPEÄ!
      Voi olla vaikka lukihäiriö tai toinen äidinkieli tai ihan vaan väärinkäsitys. Millään ei ole varsinaisesti tyhmyyden kanssa mitään tekemistä.

      Lainaa

    28. Karvajalka 7.4.2022 10:19
      Tulos: +81 (81 ääntä)
      Osittainen hamsteri: Mulla kävi sama nykyisen miehen kans ensitreffeillä, nappas mun lautaselta jonku parhaan palan minkä olin jättäny viimeiseks suupalaks. En meinannu saada tilanteessa sanaa suusta järkytykseltäni ja edelleen näin 12 vuoden jälkeen asia kaihertaa.
      Ja tuon järkytyksen jälkeen olette vielä yhdessä?? Mahtaa olla hyvä mies.

      Lainaa

    29. Utelias leopardi 7.4.2022 10:30
      Tulos: +58 (68 ääntä)
      Osittainen hamsteri: Mulla kävi sama nykyisen miehen kans ensitreffeillä, nappas mun lautaselta jonku parhaan palan minkä olin jättäny viimeiseks suupalaks. En meinannu saada tilanteessa sanaa suusta järkytykseltäni ja edelleen näin 12 vuoden jälkeen asia kaihertaa.
      Minäkin säästelen parhaita paloja loppuun ja aina jonkun on pakko kommentoida ”eTkÖ sÄ tyKKää NoiSTa?"

      Lainaa

    30. Epävakaa piirroshahmo 7.4.2022 10:34
      Tulos: +125 (127 ääntä)
      Osittainen hamsteri: Mulla kävi sama nykyisen miehen kans ensitreffeillä, nappas mun lautaselta jonku parhaan palan minkä olin jättäny viimeiseks suupalaks. En meinannu saada tilanteessa sanaa suusta järkytykseltäni ja edelleen näin 12 vuoden jälkeen asia kaihertaa.
      Täällä sama, mutta eri! Treffikumppani yritti napata lautaseltani viimeiseksi säästämäni juustokimpaleen kesken aterioinnin. Ajatuksissani kopautin äijää aika napakasti sormille haarukallani. Ei saanut tyyppi juustoa, eikä tullut toisia treffejä!

      Lainaa

    31. Lisäaineeton lepakko 7.4.2022 10:39
      Tulos: +53 (57 ääntä)
      Vuohi: Olisi voinut olla pahempikin, esim: "Laparina kaavin kakkareista aina kermarin lautarin syrjäriin ja söin viimeiseksi. Vuosareja sukareissa tapariani ihmetellyt tätäri lupauduttuaan tekemään ylppäreihini täyskäriä, totesi, että kuorariin kai haluan jotain muuta kuin kermaria..."
      Mene vankilaan, mene suoraan vankilaan kulkematta kakkukahvien kautta. Tiedä huutia, vade retro.

      Lainaa

    32. Tulos: +11 (27 ääntä)
      Ymmärretty kenguru: Tuommoisesta kakusta minä ainakin ihan valitsemalla valitsisin palan, jonka päällä ei ole härpäkkeitä. Että sitten inhoan koittaa lusikalla kauhoa suuhun jotain jääkaapissa jähmettynyttä kermavaahtokuorrutteista suklaansirpaletta. Muutenkaan yleensä kakuissa päälliset eivät juuri kokemusta paranna, [...]
      Paksut liivatelammikot muutaman marjan kanssa on jättänyt minuun sellaiset traumat että en ole yli 15 vuoteen pystynyt syomään minkäänlaisia täytekakkuja.

      Lainaa

    33. Tulos: -14 (34 ääntä)
      Mimmi: Siis niin kamalaa! Isot jauhelihakökkäreet oli parasta makaronilaatikossa, ja ne piti just säästää lopuksi, ja syödä ilman mitään makaroneja ja ketsuppeja.

      Se oli silloin joskus kun jauheliha oli vielä hyvää. Nykyjauheliha maistuu oudolta.

      Lainaa

    34. Tulos: -101 (117 ääntä)
      En oo koskaan ymmärtäny näitä "jätän parhaan palan viimeseksi"-syöjiä, eikö ruuan pitäs olla alusta loppuun hyvää? Mistä tietää et se viimeseksi jätetty pala on hyvä? Entä jos se onki paha/sitkeä/suolaton/liikasuolanen/jänteinen jne.? Miksi siellä ruuassa ei voi kaikki asiat olla hyviä, onko sinne pakko tunkea jotain ei-niin-hyvää? Paljon on kysymyksiä nyt pienellä ihmisparalla D:

      Lainaa

    35. Tulos: +29 (31 ääntä)
      Honottava huuhkaja: Mitähän Anni tuolla kuona-aineella oikeasti tarkoitti? Tietysti siis valmistusaineita, mutta sekoittiko hän kuona-aine-termin johonkin toiseen valmistusaineita tarkoittavaan sanaan, vai liekö vain erehtynyt kuona-aine-sanan tarkoituksesta?
      Varmaan tarkoitti raaka-ainetta.

      Lainaa

    36. Valittu mestari 7.4.2022 11:39
      Tulos: -3 (25 ääntä)
      Honottava huuhkaja: Mitähän Anni tuolla kuona-aineella oikeasti tarkoitti? Tietysti siis valmistusaineita, mutta sekoittiko hän kuona-aine-termin johonkin toiseen valmistusaineita tarkoittavaan sanaan, vai liekö vain erehtynyt kuona-aine-sanan tarkoituksesta?
      Minullekin tuli mokaa lukiessa oikosulku ja en muistanut ensin sanaa raaka-aine, kun tuli mieleen vain kuona-aine. 
      En kyllä viitsisi ostaa noin yksinkertaista leipomusta yksityiseltä. Tuossa on tehty pelkkä taikina pellille ja kuorrute. 

      Lainaa

    37. Aidattu hämähäkki 7.4.2022 11:42
      Tulos: +44 (46 ääntä)
      Apina: Sama Minna hermostui/avautui aiemmassa mokassa, ettei jaksa joka päivitykseen kertoa asuvansa Maltalla.
      Minnan postauksia ja kommentteja seuranneena vaikuttaa aika ikävältä ihmiseltä.

      Lainaa

    38. Jytky hauki 7.4.2022 11:48
      Tulos: +83 (87 ääntä)
      Unis: En oo koskaan ymmärtäny näitä "jätän parhaan palan viimeseksi"-syöjiä, eikö ruuan pitäs olla alusta loppuun hyvää? Mistä tietää et se viimeseksi jätetty pala on hyvä? Entä jos se onki paha/sitkeä/suolaton/liikasuolanen/jänteinen jne.? Miksi siellä ruuassa ei voi kaikki asiat olla hyviä, onko sinne [...]
      Loistava vinkki, eli tästä lähtien siis pitää syödä ainoastaan omaa superlemppariruokaa eikä mitään muuta? Eli pelkkää suklaata ja jäätelöä koko loppuelämä! :)
      Ei kun... Jos syön jäätelöä, jossa on suklaakastiketta seassa, niin säästän kyllä isoimman suklaamöntin viimeiseksi. Eli sinun mukaasi tykkään siis suklaasta enemmän kuin jäätelöstä? Mutta en kyllä haluaisi syödä koko kupillista suklaakastiketta niin kuin jäätelöä... Mitä minä nyt saan tehdä? Ää :(
      No tosissaan. Ihmisen pitää syödä monipuolisesti, eli yhdellä aterialla vaikka perunaa, parsakaalia ja kalapuikkoja. Ne voivat kaikki olla hyviä, mutta normaalilla ihmisellä joku noista on mieluisampi yli muiden. Jos vaikka tykkää kalapuikoista enemmän kuin parsakaalista, niin kyllähän sitä voi olettaa, että kalapuikko maistuu itselle paremmalta kuin parsakaali. Voi käydä niinkin, että viimeinen kalapuikko onkin homeessa, ja se on sitten huono mäihä, mutta ei maailma siihen kaadu.

      Lainaa

    39. jukkapalmu 7.4.2022 12:50
      Tulos: +27 (37 ääntä)
      Mä en välitä niistä koristeista kakussa, eli just hyvä tollanen missä voi valita. Mutta jos se on päällystetty sillä sokerimassalla niin sitten jää kakku väliin.

      Lainaa

    40. Tulos: -58 (78 ääntä)
      Jytky hauki: Loistava vinkki, eli tästä lähtien siis pitää syödä ainoastaan omaa superlemppariruokaa eikä mitään muuta? Eli pelkkää suklaata ja jäätelöä koko loppuelämä! :) Ei kun... Jos syön jäätelöä, jossa on suklaakastiketta seassa, niin säästän kyllä isoimman suklaamöntin viimeiseksi. Eli sinun mukaasi [...]
      Mä vierastan tuota ajatusta sen takia, että sitähän voi vahingossa syödä itsensä täyteen jo ennen kuin pääsee siihen aterian parhaimpaan osaan. Tai ainakin voi olla vähän pullea olo jolloin se ei maistu enää yhtä hyvältä. Siinä menee vielä kalapuikot haaskoon ja napa on täynnä parsakaalia.
      Jotenkin jo ajatuksena täysin vastenmielinen että syöt kulhollisen makeaa jäätelöä ja lopuksi vielä ähkyisenä sokeriövereissä pitäisi imeskellä loput suklaakastikkeet.

      Lainaa

    41. Tulos: +78 (92 ääntä)
      traumcity: Mä vierastan tuota ajatusta sen takia, että sitähän voi vahingossa syödä itsensä täyteen jo ennen kuin pääsee siihen aterian parhaimpaan osaan. Tai ainakin voi olla vähän pullea olo jolloin se ei maistu enää yhtä hyvältä. Siinä menee vielä kalapuikot haaskoon ja napa on täynnä parsakaalia. Jotenkin [...]
      Ota ens kerralla vähän vähemmän ruokaa kerralla.

      Lainaa

    42. Jytky hauki 7.4.2022 14:42
      Tulos: +63 (65 ääntä)
      traumcity: Mä vierastan tuota ajatusta sen takia, että sitähän voi vahingossa syödä itsensä täyteen jo ennen kuin pääsee siihen aterian parhaimpaan osaan. Tai ainakin voi olla vähän pullea olo jolloin se ei maistu enää yhtä hyvältä. Siinä menee vielä kalapuikot haaskoon ja napa on täynnä parsakaalia. Jotenkin [...]
      Joo minäkin suosittelen uudelleenharkitsemaan annoskokoja.

      Lainaa

    43. Tulos: -30 (54 ääntä)
      Akrasia: Ota ens kerralla vähän vähemmän ruokaa kerralla.
      E. 
      Enkä myöskään säästele parhaita paloja viimeiseksi.

      Lainaa

    44. moka-addikti 7.4.2022 16:02
      Tulos: +57 (57 ääntä)
      Hauskasti jakautuu täällä nää, jotka syö parhaat palat heti ja toiset, jotka säästää ne viimeiseksi. Itsekin kuulun näihin säästäjiin, mutta oon varmaan niin kaikkiruokainen, ettei kukaan koskaan ole mulle ainakaan ääneen epäillyt, etten tykkäis jostain. :D Jos jostain en välitä, mikä on harvinaista, se syödään ekana, jotta sit jää suuhun se kivoin maku lopuksi! Samastun kyllä säästäjien tuskaisiin kokemuksiin. Omalla äitillä oli kans tapana napata mun ja kaverin karkkipussista joku ihana iso karkki, jotka oli tietty laskettu parhaan kaverin kanssa tasan. :(((

      Lainaa

    45. Kaino noita 7.4.2022 16:02
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Apina: Sama Minna hermostui/avautui aiemmassa mokassa, ettei jaksa joka päivitykseen kertoa asuvansa Maltalla.
      Rasittuuhan ihminen moisesta. Mutta huoh, tajuaakohan hän olevansa se Maltan tyhmin suomalainen, jonka kaikki tuntevat. Kuten tunnemme Hondurasin tyhmimmän suomalaisen ja myös Donbasin kaksi tyhmintä suomalaista.
      Onko tyhmyys oikeasti sellainen meriitti, jota jaksaa loppuikänsä raahata mukana kuten Panu-tyttö isoja hinkkejään tai Simo Vaatehuonetta.

      Lainaa

    46. Mätä viinirypäle 7.4.2022 17:28
      Tulos: +47 (51 ääntä)
      Unis: En oo koskaan ymmärtäny näitä "jätän parhaan palan viimeseksi"-syöjiä, eikö ruuan pitäs olla alusta loppuun hyvää? Mistä tietää et se viimeseksi jätetty pala on hyvä? Entä jos se onki paha/sitkeä/suolaton/liikasuolanen/jänteinen jne.? Miksi siellä ruuassa ei voi kaikki asiat olla hyviä, onko sinne [...]
      Hyvä -> Parempi -> Paras Noin se menee. Se että joku ei ole parasta, ei tarkoita etteikö se voisi olla hyvää. Harvapa perushamppariakaan syödessä voi rehellisesti sanoa että se sämpylä on yhtä hyvää kuin sen välissä oleva pihvi. Ja jonkun mielestä oikeanlainen majoneesi on hampurilaisen kruunu. Eikä hänkään tarkoita että muut osat hampparia olisivat pahaa. Hampurilainen nyt tuli ekana mieleen. Pätee muissakin ruuissa. Ehkä vaikea ymmärtää, jos ei kapasiteetti riitä, mutta maailmassa on tosiaan muutakin kuin musta ja valkoinen. Harmaan sävyjä piisaa kyllä.

      Lainaa

    47. Kulmikas seepra 7.4.2022 17:31
      Tulos: +34 (54 ääntä)
      traumcity: Mä vierastan tuota ajatusta sen takia, että sitähän voi vahingossa syödä itsensä täyteen jo ennen kuin pääsee siihen aterian parhaimpaan osaan. Tai ainakin voi olla vähän pullea olo jolloin se ei maistu enää yhtä hyvältä. Siinä menee vielä kalapuikot haaskoon ja napa on täynnä parsakaalia. Jotenkin [...]
      Sitten kun kasvat vähän aikuisemmaksi niin tulet huomaamaan että terve ja normaalilla älyllä varustettu ihminen kyllä osaa annostella aika lailla sopivan määrän ruokaa itselleen, eikä ahnehdi jotain parsakaalia niin paljoa ettei jaksa syödä sitä annosta minkä lautaselleen otti.

      Lainaa

    48. Itseasiassa 7.4.2022 18:30
      Tulos: +6 (14 ääntä)
      Lyhempi mehiläinen: Luomua on tehdä kakut virtsasta
      Riippuu kyllä onko se virtsasta syönyt luomuruokaa. Esim. riistaa ei voida myydä luomuna, koska ei ole varmuutta onko se eläin syönyt esim. tehotuotetusta pellosta tai lannoitteita metsästä.

      Lainaa

    49. Itseasiassa 7.4.2022 18:42
      Tulos: -7 (37 ääntä)
      Kun on nähnyt noita tilastoja, paljonko suomalaiset heittävät ruokaa roskiin, niin ei mielestäni yhtään haittaa että ruuan hinta nousee. Aika pieni meillä todellisuudessa on se porukka, joka joutuu oikeasti säästelemäön rahoistaan, mutta muilla hinnan nousu toivottavasti auttaa arvostamaan ruokaa. Ruoka on ollut koko historian halvinta meillä pitkään, nykyään rahaa saisi kulua suurinpiirtein huvituksiin ja kaiken pakollisen pitäisi olla ilmaista.

      Lainaa

    50. mitä mainostetaan? 7.4.2022 18:55
      Tulos: -16 (38 ääntä)
      Täällä mainostetaan Kärkkäistä joka on tunnettu uusnatsiaatteista ja misinformaation levittämisestä? Tää on niinku se paras juttu kun euroopassa soditaan? Lisää misinformaatiota, lisää natseja jee jee. Ootte tekin yks huumorisivu. Kutsun boikotin.

      Lainaa

    51. Addiktoiva lepakko 7.4.2022 20:44
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Apina: Sama Minna hermostui/avautui aiemmassa mokassa, ettei jaksa joka päivitykseen kertoa asuvansa Maltalla.
      On oppinut jotain kun ei vain kommentoinut että "täälllä maksaa" (ja myöhemmin suuttunut siitä kun joku ei tiedä missä) vaan kertoi että "Maltalla maksaa".

      Lainaa

    52. Säälimätön lohikäärme 7.4.2022 21:02
      Tulos: +11 (27 ääntä)
      Kommentoin: Eikö kenellekään särähtänyt korvaan, että tehdään mittatilauksesta kakkuja? :'D siinä saa olla taitava
      Joo. Mittatilauksesta tehdyt leivokset kuona-aineista valmistettuna... Ei voi olla kaikki inkkarit kanootissa tolla tyypillä.

      Lainaa

    53. Tulos: -4 (46 ääntä)
      Kulmikas seepra: Sitten kun kasvat vähän aikuisemmaksi niin tulet huomaamaan että terve ja normaalilla älyllä varustettu ihminen kyllä osaa annostella aika lailla sopivan määrän ruokaa itselleen, eikä ahnehdi jotain parsakaalia niin paljoa ettei jaksa syödä sitä annosta minkä lautaselleen otti.
      Mä olen sen verran aikuinen, että olen hyvin sinut omien ruokatottumuksieni kanssa.
      Mä syön aina just sopivia annoksia, se on sitä iän tuomaa itsensätuntemista. 
      Sinä ja moni muu ette tunnu ymmärtämään sitä pointtia että mulle on siistiä käydä heti sen parhaan pihvin kimppuun, enkä täytä ensin itseäni ranskalaisilla ja salaattibuffalla. Nälkäisempi mä aterian alussa olen, silloin parhaat mätöt pöytään.
      Myös annoskoko oikea, syön kaiken mutta loppuvaiheessa voi jo vähän tökkiä mikä vaikuttaa nautintoon, jos sitä aterian parasta makua sinne säästää.
      Ei mulla ole toki varmaan normaali äly tai ole kovin terve, mutta näin Mä rullaan.

      Lainaa

    54. Kutistunut undulaatti 7.4.2022 21:46
      Tulos: +37 (47 ääntä)
      Itseasiassa: Kun on nähnyt noita tilastoja, paljonko suomalaiset heittävät ruokaa roskiin, niin ei mielestäni yhtään haittaa että ruuan hinta nousee. Aika pieni meillä todellisuudessa on se porukka, joka joutuu oikeasti säästelemäön rahoistaan, mutta muilla hinnan nousu toivottavasti auttaa arvostamaan ruokaa. [...]
      Hyvässä kuplassa elät jos mielestäsi vain "pieni porukka" joutuu säästelemään rahoistaan, etenkin siellä ruokakaupassa.

      Lainaa

    55. Vastasatanut oppilas 7.4.2022 21:48
      Tulos: +18 (26 ääntä)
      Kaino noita: Rasittuuhan ihminen moisesta. Mutta huoh, tajuaakohan hän olevansa se Maltan tyhmin suomalainen, jonka kaikki tuntevat. Kuten tunnemme Hondurasin tyhmimmän suomalaisen ja myös Donbasin kaksi tyhmintä suomalaista. Onko tyhmyys oikeasti sellainen meriitti, jota jaksaa loppuikänsä raahata mukana kuten Panu-tyttö isoja hinkkejään tai Simo Vaatehuonetta.
      Ketä ovat Hondurasin ja Donbasin tyhmimmät suomalaiset? Ikinä kuullutkaan.

      Lainaa

    56. Tulos: -5 (21 ääntä)
      Vastasatanut oppilas: Ketä ovat Hondurasin ja Donbasin tyhmimmät suomalaiset? Ikinä kuullutkaan.
      Donbassin on Putkonen ja Batman, muutama yhtä sekaisin oleva daami siinä vanavedessä. Ukraina on etsintäkuuluttanut heidät ♡ 
      Saattaa pojat kadota mutta sellaista se on. Kuten Lapin lehtiroskisteini, myös tässä omat valinnat johtaa ongelmatilanteisiin.
      Älä ole kuspää

      Lainaa

    57. Tulos: +29 (33 ääntä)
      Annin kuona-aineet herättää kovasti ihmettelyä, mutta ei tuo kakkujen *mittatilauksesta* tekeminenkään tunnu oikealta? "Kakkuja tilauksesta" on parempi. Mittatilauksesta tulee mieleen vaatekaapin tai puvun teettäminen ei elintarvike.

      Lainaa

    58. Vararenkaaton sarvikuono 8.4.2022 14:55
      Tulos: +7 (23 ääntä)
      traumcity: Mä olen sen verran aikuinen, että olen hyvin sinut omien ruokatottumuksieni kanssa.Mä syön aina just sopivia annoksia, se on sitä iän tuomaa itsensätuntemista.  Sinä ja moni muu ette tunnu ymmärtämään sitä pointtia että mulle on siistiä käydä heti sen parhaan pihvin kimppuun, enkä täytä ensin [...]
      Syö toki ihan niin kuin haluat. Mutta minä, kuten selvästi moni muukin lopettaa syömisen jo ennen kuin alkaa tökkiä. Jos lautasellani on ruokaa niin paljon, että se loppuvaiheessa tökkii, niin silloin sitä on ollut liikaa. Ja silloin jätän syömisen kesken. Miksi ihmeessä pitäisi syödä, jos tökkii? Varsinkin, jos parhaat palat on jo syöty. Pelkäätkö, että ruoka loppuu kesken?
      Sikäli olen kanssasi samaa mieltä, että jos parhaat palat jättää viimeiseksi, niin ne yleensä tulee syötyä, vaikka olisi syönyt jo tarpeeksi. Ensimmäisenä siis kannattaisi syödä ne terveellisimmät osat, jos niistä ei kauheasti tykkää. Viimeiseksi kannattaisi jättää ei-terveelliset ja ei-niin-hyvät osat ruokaa, joiden jääminen syömättä ei harmita. Tietysti vielä parempi olisi opetella ottamaan ruokaa sopiva määrä siten, ettei ala tökkiä. Suomalaisten ongelma yleensä ei ole se, että ruoka loppuu kesken, vaan se, että syödään liikaa. 

      Lainaa

    59. Viimi eläin 8.4.2022 16:53
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Itseasiassa: Kun on nähnyt noita tilastoja, paljonko suomalaiset heittävät ruokaa roskiin, niin ei mielestäni yhtään haittaa että ruuan hinta nousee. Aika pieni meillä todellisuudessa on se porukka, joka joutuu oikeasti säästelemäön rahoistaan, mutta muilla hinnan nousu toivottavasti auttaa arvostamaan ruokaa. [...]
      Itseasiassa tätä asiaa varten on jo olemassa progressiivinen verotus.

      Lainaa

    60. Viimi eläin 8.4.2022 16:55
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      mitä mainostetaan?: Täällä mainostetaan Kärkkäistä joka on tunnettu uusnatsiaatteista ja misinformaation levittämisestä? Tää on niinku se paras juttu kun euroopassa soditaan? Lisää misinformaatiota, lisää natseja jee jee. Ootte tekin yks huumorisivu. Kutsun boikotin.
      Mietin vähän samaa. Mitä sanoo Feissarimokat-team?

      Lainaa

    61. Tulos: +7 (17 ääntä)
      Vararenkaaton sarvikuono: Syö toki ihan niin kuin haluat. Mutta minä, kuten selvästi moni muukin lopettaa syömisen jo ennen kuin alkaa tökkiä. Jos lautasellani on ruokaa niin paljon, että se loppuvaiheessa tökkii, niin silloin sitä on ollut liikaa. Ja silloin jätän syömisen kesken. Miksi ihmeessä pitäisi syödä, jos tökkii? [...]
      Olen enimmäkseen joo tässä sun kanssa. Mutta mutta mua kehoitettiin ottamaan pienempiä annoskokoja, ja sinä myönnät että jos ruokaa on tullut liikaa otettua niin jätät syömisen kesken.
      Enhän minä ole muuta sanonutkaan kuinka tiedän paljonko jaksan syödä ja annoskoot siksi aina oikeita. Esitin empiirisen havainnon että mun mielestä paras ruoka syödään ensin, siitä nauttii enemmän silloin. Kun lautanen lähenee loppuaan niin ne edelleen on laskettu siihen kokonaisuuteen joka nään vie, vaikka ruoan aromit ei enää niin toimi kun olet jo hiukan kylläinen.
      Pitkä vastaus sori mutta kerrankin feissarimokissa nauratti kulmikkaan seepran, padeli-perheenäidin, keittiöpsykologia.
      Jos nyt lähdetään siitä lähtökohdasta että eiköhän jokainen ihminen le kehitellyt itselleen sopivan tavan syödä, hengittää ja tuntea itsensä.

      Lainaa

    62. Tulos: +14 (14 ääntä)
      Itseasiassa: Kun on nähnyt noita tilastoja, paljonko suomalaiset heittävät ruokaa roskiin, niin ei mielestäni yhtään haittaa että ruuan hinta nousee. Aika pieni meillä todellisuudessa on se porukka, joka joutuu oikeasti säästelemäön rahoistaan, mutta muilla hinnan nousu toivottavasti auttaa arvostamaan ruokaa. [...]
      Ehkä pitäisi niitä huvituksia sitten verottaa enemmän ja ruokaa vähemmän, plus mielellään maksaa jotain sille alkupään tuottajalle ei vain paperinpyörittäjille ja markkinointimulkuille. Toinen on välttämätöntä ja toinen ei niinkään. Mua ainakin korpee kun näkee vanhoja ihmisiä ruokajonossa mutta oppiipa saatana arvostaa sitä homeista leivän känttyä kun on palellut muutaman tunnin räntäsateessa sen saadakseen.

      Lainaa

    63. Tosikko kiivi 9.4.2022 14:08
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      traumcity: Olen enimmäkseen joo tässä sun kanssa. Mutta mutta mua kehoitettiin ottamaan pienempiä annoskokoja, ja sinä myönnät että jos ruokaa on tullut liikaa otettua niin jätät syömisen kesken. Enhän minä ole muuta sanonutkaan kuinka tiedän paljonko jaksan syödä ja annoskoot siksi aina oikeita. Esitin [...]
      Makuasiahan tuo toki on ja kukin syököön niinkuin haluaa, mutta noin yleisesti tapana on syödä parhaat herkut jälkiruoaksi.

      Lainaa

    64. Vararenkaaton sarvikuono 9.4.2022 17:18
      Tulos: -5 (11 ääntä)
      traumcity: Jos nyt lähdetään siitä lähtökohdasta että eiköhän jokainen ihminen le kehitellyt itselleen sopivan tavan syödä, hengittää ja tuntea itsensä. [...]
      Kukin syököön miten haluaa, mutta kun katsoo ihmisten hyvinvointia, kuntotasoa ja ruumiinrakennetta, niin en ole samaa mieltä siitä, että jokainen on kehitellyt itselleen parhaan tavan syödä ja elää. Sillä toki ei ole suuremmin merkitystä, missä järjestyksessä ruokansa syö, joskin sillä pystyy vaikuttamaan mm. siihen, syökö liikaa vai ei.

      Lainaa

    65. Tulos: -33 (39 ääntä)
      Tosikko kiivi: Makuasiahan tuo toki on ja kukin syököön niinkuin haluaa, mutta noin yleisesti tapana on syödä parhaat herkut jälkiruoaksi.
      Ehkä päiväkodissa näin. Mun tuntemat ihmiset syö ruokansa normaalisti, haarukallinen tuosta ja seuraava tuolta. Ei kukaan säästä mitään lempiherkkujaan aterian loppuun.
      Vähän läskien touhua tuollainen kiisselien hörppiminen. Ja jälkiruoat.

      Lainaa

    66. Tuoksuva pöllö 12.4.2022 10:31
      Tulos: -12 (14 ääntä)
      Mulle tuli mieleen, et joku vegaani leipoo eläimen "eritteistä" eli "kuona-aineista" eli munista, maidosta, voista yms.

      Lainaa

    67. Rytmikäs vihannes 13.4.2022 8:30
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Laura: Varmaan tarkoitti raaka-ainetta.
      "Ei, ei tämä ole raakakakkua!"

      Lainaa

    68. Katsastamaton lohikäärme 13.4.2022 17:14
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Niin missäs toi Minna taas asuikaan?

      Lainaa

    69. Malttamaton Matami 14.4.2022 14:33
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Katsastamaton lohikäärme: Niin missäs toi Minna taas asuikaan?
      En nyt malta vastata mutta ehkä joku muu kerkiää?

      Lainaa

    70. Ympäripyöreä raparperi 21.4.2022 17:33
      Tulos: -3 (5 ääntä)
      Entäs se (hiukan autistinen) tapa, että joka haarukalliseen pitää saada joka laatua? Eli jos on perunaa ja kastiketta, niin jokaisen haarukallisen jälkeen pitää arvioida uudestaan kuinka paljon kumpaakin pitää ottaa, jotta menee loppuun yhtäaikaa.

      Lainaa

    71. Kuolematon kuormaeläin 22.4.2022 8:08
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Annin kuonakakun seuraksi sopisi ruotsalainen Loka-vesi

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: edam, hinta, juusto, kakku, kakut, koristelu, kuona-aineet, kuva, malta, mittatilaus, toispuoleinen