Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vaaliehdokkaan puoliso

Mies yrittää saada avovaimolleen ääniä – mopo karkaa käsistä.

Taustatietoja: Nimiä on jätetty sensuroimatta, sillä aloitus on osa vaalikampanjaa.

Vaaliehdokkaan puoliso Aloitusta on lyhennetty. Voit lukea kokopitkän version tästä.

PÄIVITYS JA LISÄTIETOJA: Aloitus on alun perin tehty Porin Puskaradioon.
1.5. Sami jakoi siitä kuvakaappauksia julkisesti omalla seinällään ja toivoi "sontamyrskyä". Kuvakaappaukset olivat näkyvillä vielä tämän jutun julkaisuhetkellä.
Nyt Sami haluaa peitellä jälkensä ja vaatii koko julkaisun poistoa, uhkaillen meitä rikosilmoituksella. Erittäin mielenkiintoista asioiden peittelyä, ennen kuin vallan kahvaan on päästy edes kiinni.
Suosittelemme Samia tekemään rikosilmoituksen ja ryhtymään seuravaaksi Facebook-kirpputorin ylläpitäjäksi.

Päivitys 2: Sami on avannut asiaa kommenteissa.

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 180 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +622 (636 ääntä)
      Onpas ny vitun rasittava porilainen

      Lainaa

    2. Valkaisematon kalkkuna 11.5.2021 0:19
      Tulos: +1082 (1106 ääntä)
      Sami Sillanpää tekee hyvää työtä varmistaakseen, ettei hänen avovaimoa valita. En mä muuta syytä keksi tälle käytökselle.

      Lainaa

    3. Väärä Kanava 11.5.2021 0:21
      Tulos: -227 (363 ääntä)
      Ei tälläista vaaliöyhötystä tänne kiitos. Hyvässä tai pahassa, puolueesta riippumatta.

      Lainaa

    4. Salamannopea kärpänen 11.5.2021 0:24
      Tulos: +329 (335 ääntä)
      Mitä vittua nyt taas

      Lainaa

    5. Tulos: +471 (479 ääntä)
      Entä, Sami, onkos sinun mielipiteet tarkkaan mietittyjä ja perusteltuja?

      Lainaa

    6. Nulkun Pissijä 11.5.2021 0:40
      Tulos: +303 (355 ääntä)
      Siis tää Sami on itse lähettäny oman mokansa tänne?

      Lainaa

    7. Kaarnaton susi/Sisuliini 11.5.2021 0:41
      Tulos: +552 (556 ääntä)
      En tiedä tarkemmin, mutta kyllä Samin omassa kännykässä olisi mitä ilmeisimmin syytä jonkinlainen lukko olla.

      Lainaa

    8. Tyyni tonttu 11.5.2021 1:16
      Tulos: +113 (149 ääntä)
      Se on ihan hyvä idea pistää vaalikamppanjoiden ajaksi sellaiset tutut somesta blokkiin, jotka ovat ilmoittautuneet ehdokkaiksi vaaleihin Puolueesta riippumatta meininki ajautuu lähes aina jotakuinkin tällaiseksi.

      Lainaa

    9. Aateliton maksamato 11.5.2021 1:57
      Tulos: +198 (202 ääntä)
      Nyt on kaverilla kova tarve päästä uhriutumaan "trollien hyökkäyksestä". :D

      Lainaa

    10. Tulos: +213 (215 ääntä)
      Ensimmäinen trolli on kyllä Sami itse.

      Lainaa

    11. Aurinkolasiton noita 11.5.2021 2:43
      Tulos: +270 (280 ääntä)
      Sami vaan haluaa pitää emännän kotona. Ei sitten parempaa sabotointikeinoa keksinyt kuin postata tämän tänne itse? Aijai..

      Lainaa

    12. Hillitty ananas 11.5.2021 3:23
      Tulos: +110 (154 ääntä)
      Sami on ärsyttävä. Ja Jaana myös. Onko sama Jaana kuin tämän päivän roskalava-mokassa? Kuulostaa ihan samalta juttujensa perusteella.

      Lainaa

    13. Käyrä kuormaeläin 11.5.2021 3:27
      Tulos: -139 (389 ääntä)
      Hyvät naiset ja herrat! Vihreät - De gröna!

      Lainaa

    14. Ihmeellinen tohtori 11.5.2021 5:26
      Tulos: -36 (216 ääntä)
      Käyrä kuormaeläin: Hyvät naiset ja herrat! Vihreät - De gröna!
      Heti tuli mieleen, kun Sami mainitsi Jaanan työpaikan, että jokohan siellä oli lähetetty Jaanan työnantajalle viestiä ja vaadittu Jaanan irtisanomista, niinkuin cancel -kulttuurissa on tapana.

      Lainaa

    15. Ihmeellinen tohtori 11.5.2021 5:31
      Tulos: +214 (272 ääntä)
      Huomasin tuonkin, että Sami arvostelee sitä että Jaana on eronnut nainen! Eikö Vihreät suvaitsekaan sitä, että nainen saa erota kumppanistaan? Onko minua johdettu harhaan?

      Lainaa

    16. Säädytön tonttu 11.5.2021 5:35
      Tulos: +130 (142 ääntä)
      Mikä noita porilaisia vaivaa?

      Lainaa

    17. Tulos: +33 (333 ääntä)
      Käyrä kuormaeläin: Hyvät naiset ja herrat! Vihreät - De gröna!
      Anna kun arvaan; laitoit kaikki aivosolusi töihin keksiäksesi mielestäsi hyvän kommentin, ja tässä on tulos?

      Lainaa

    18. Älytön luumu 11.5.2021 6:23
      Tulos: +88 (100 ääntä)
      Nulkun Pissijä: Siis tää Sami on itse lähettäny oman mokansa tänne?
      Mistä sen näkee?

      Lainaa

    19. Tuuleton majava 11.5.2021 6:33
      Tulos: -117 (183 ääntä)
      Kun tyypillinen persu ja tyypillinen vihreä kohtaavat... Näitähän näkee nyt yhdessä jos toisessa ryhmässä. Roolit välillä vaihtelevat, pöljyys ei.

      Lainaa

    20. Outo-nalle 11.5.2021 6:35
      Tulos: +117 (127 ääntä)
      ping

      Lainaa

    21. Kullattu kavioeläin 11.5.2021 6:36
      Tulos: -78 (114 ääntä)
      Onks tää Sami joku julkisuuden henkilö vai miksi nimet mainittu kokonaisuudessaan?

      Lainaa

    22. Onnekas ahma 11.5.2021 6:45
      Tulos: +136 (168 ääntä)
      En tiedä, mikä hämmästytti minua enemmän. Se, että Sami on itse lähettänyt kuvakaappaukset yksityisviesteistään tänne, vai se, että yksityisviesti on lähetetty puoli kahdelta aamulla. En hengittäisi, jos sitä suositeltaisiin noin.

      Lainaa

    23. Albiino ahma 11.5.2021 6:53
      Tulos: +153 (175 ääntä)
      Kullattu kavioeläin: Onks tää Sami joku julkisuuden henkilö vai miksi nimet mainittu kokonaisuudessaan?
      Jos jaksat lukea toisenkin virkkeen tästä julkaisusta, niin asia selviää. Ei ole oikeasti noin vaikeaa. Ei voi olla.

      Lainaa

    24. Pahvikampela 11.5.2021 7:36
      Tulos: +21 (35 ääntä)
      Vitu porilaise.

      Lainaa

    25. Myötätunnoton hilleri 11.5.2021 7:38
      Tulos: +145 (149 ääntä)
      Tyyni tonttu: Se on ihan hyvä idea pistää vaalikamppanjoiden ajaksi sellaiset tutut somesta blokkiin, jotka ovat ilmoittautuneet ehdokkaiksi vaaleihin Puolueesta riippumatta meininki ajautuu lähes aina jotakuinkin tällaiseksi.
      Mulla on iso kasa sometuttuja ehdokkaana (eri puolueissa) ja vielä kertaakaan en ole tämmöistä nähnyt.
      ....mutta tuskin tän mokan avokkia naurattaa. 
      "Tein tämmösen ääliöviestityksen somessa ja sit laitoin sen viel ite Feissarimokiin ja siinä näkyy tiedot, jotta ihmiset löytäis sut"

      Lainaa

    26. Takkuinen hilleri 11.5.2021 7:39
      Tulos: 0 (46 ääntä)
      Älytön luumu: Mistä sen näkee?
      Jaanalla tuskin lukee omassa keskustelunäkymässään "Työskentelee yrityksessä" ja "Asuu nyt paikkakunnalla Espoo". Hyvä huomio ihmisiltä.

      Lainaa

    27. Järisyttävä leopardi 11.5.2021 7:41
      Tulos: +173 (175 ääntä)
      Onnekas ahma: En tiedä, mikä hämmästytti minua enemmän. Se, että Sami on itse lähettänyt kuvakaappaukset yksityisviesteistään tänne, vai se, että yksityisviesti on lähetetty puoli kahdelta aamulla. En hengittäisi, jos sitä suositeltaisiin noin.
      Minusta näyttää siltä että Sami on liittänyt nuo tekstiviestit kuvana omaan kommenttiinsa. Ei siis välttämättä itse lähettänyt mokaansa tänne, vaikka onkin niin innokas kampanjoimaan, ettei se olisi kovin yllättävää.

      Lainaa

    28. Kumma dinosaurus 11.5.2021 7:42
      Tulos: +131 (139 ääntä)
      Mieshän on mulkku, liekö puolisokin? Tai sitten tekee tietoista sabotaasia kun vihreys ei sopinutkaan.

      Lainaa

    29. Tulos: +139 (157 ääntä)
      Siis eikö tuo keskustelunäkymä ole Samin kommenttikenttään laittama kuvakaappaus? Ei kai siitä voi päätellä että juuri hän on lähettänyt jutun tänne feissarimokiin? Jostain täysin käsittämättömästä syystä hän kuitenkin ilmeisesti ajattelee, että tuollainen käytös on ihmisten mielestä merkki siitä, että vihreät on fiksuja. Kumminkin tässä järjenjättiläisten kamppailussa voiton vei kirkkaasti Jaana, joka ei suostunut provosoitumaan.

      Lainaa

    30. Järkky salaatti 11.5.2021 8:03
      Tulos: +125 (127 ääntä)
      Takkuinen hilleri: Jaanalla tuskin lukee omassa keskustelunäkymässään "Työskentelee yrityksessä" ja "Asuu nyt paikkakunnalla Espoo". Hyvä huomio ihmisiltä.
      Itse ymmärsin niin, että Sami on liittänyt kuvan noista lähettämistään viesteistä tohon keskusteluun.

      Lainaa

    31. Tulos: +160 (160 ääntä)
      Ainakin Samin vaimolla täytyy olla hyvät hermot.

      Lainaa

    32. Hiivaton hyttynen 11.5.2021 8:30
      Tulos: +95 (113 ääntä)
      Siis mitä ihmettä nyt taas arvon oman elämänne sherlockit. Eihän tuossa nyt mistään näy, että kumpikaan osapuoli olisi tämän mokan tänne lähettänyt. Keskustelu on käyty tod.näk Samin omalla seinällä, johon on myös postattu Samin toimesta nuo yksityisviestit, joka on tietenkin kenen tahansa kaapattavissa silloin keskustelun mukana. Luulin jo, että nämä "höhö, siinä lukee että kuvan lähettäjä tykkää tästä, joten ite on tänne tän lähettänyt" keskustelut olisi ohi jo näin 10v (vai kuinka vanha feissarimokat nyt onkaan) jälkeen.

      Lainaa

    33. Epämukava kivi 11.5.2021 8:49
      Tulos: +97 (109 ääntä)
      Siis mitä te ihmiset selitätte että Sami ois tän itse lähettänyt, toi yv-kuvahan kuuluu noihin kommentteihin, eli joku ihan täysin ulkopuolinen on tämän mitä todennäköisimmin lähettänyt.

      Lainaa

    34. Halpa konna 11.5.2021 8:53
      Tulos: +40 (52 ääntä)
      Ei tuo välttämättä ole itse tänne lähetetty, jos Sami on laittanut vaan keskusteluun mukaan tuon oman kuvankaappauksensa siitä, että on laittanut yksäreitä.

      Lainaa

    35. Ihmeellinen tohtori 11.5.2021 9:03
      Tulos: +100 (124 ääntä)
      Tuuleton majava: Kun tyypillinen persu ja tyypillinen vihreä kohtaavat... Näitähän näkee nyt yhdessä jos toisessa ryhmässä. Roolit välillä vaihtelevat, pöljyys ei.
      Tässä tämä Vihreä "riitelee" ihan itsekseen.

      Lainaa

    36. Piukka keiju 11.5.2021 9:27
      Tulos: +60 (66 ääntä)
      Tuuleton majava: Kun tyypillinen persu ja tyypillinen vihreä kohtaavat... Näitähän näkee nyt yhdessä jos toisessa ryhmässä. Roolit välillä vaihtelevat, pöljyys ei.
      Tyypillinen vihreä ja persu saa noissa kuntien ja kaupunkien lautakunnissa loppujen lopuksi aika helposti kompromissit tehtyä. Pääosin suurin osa kunnanvaltuutetuista ja lautakuntalaisista haluaa kuitenkin samaa asiaa, hyvää kunnalleen, vaikka tavat ovatkin erilaiset niin hyvin ne siksi juttuun tulee, vaikka toki jotkut riehuvatkin somen keskustelualustoilla. :)

      Lainaa

    37. Jorma Ralli-Kukkula 11.5.2021 9:55
      Tulos: +256 (264 ääntä)
      "Aloitusta on lyhennetty. Voit lukea kokopitkän version tästä." Kiitos, mutta passaan tällä kertaa.

      Lainaa

    38. Tulos: -41 (57 ääntä)
      Kullattu kavioeläin: Onks tää Sami joku julkisuuden henkilö vai miksi nimet mainittu kokonaisuudessaan?
      Taitaa olla pitkän linjan hesarin ulkomaantoimittaja, mm. Kiinan kirjeenvaihtajana ollut.

      Lainaa

    39. Makaileva karjalanpiirakka 11.5.2021 10:01
      Tulos: +170 (176 ääntä)
      En nyt oikein vakuuttunut Suvin fiksuudesta. Hän kuuntelee ja katselee tuota joka päivä.

      Lainaa

    40. Tulos: +180 (182 ääntä)
      Makaileva karjalanpiirakka: En nyt oikein vakuuttunut Suvin fiksuudesta. Hän kuuntelee ja katselee tuota joka päivä.
      Toisaalta voisi myös sanoa, että Suvi on erinomaisesti valmistautunut ehdokas mukaan kunnallispolitiikkaan. Ei tule yllätyksenä se kansalaisten mesoaminen kunnantalolla, hakee vaan toisen kupin kahvia ja jatkaa nyökyttelyä kuuntelematta yhtään. Moni ehdokas oikeasti järkyttyy kansalaiskohtaamisista, ihmiset on todella hankalia jankkaajia kun "pääsevät haastamaan ehdokasta".

      Lainaa

    41. Tulos: -142 (216 ääntä)
      Äänestän persuja ennemmin kuin vihreitä tai sdptä. Mutta eiköhän kokoomuksella mennä tänäkin vuonna.

      Lainaa

    42. Rahanahne sarvikuono 11.5.2021 10:40
      Tulos: +148 (148 ääntä)
      Sami hienosti varmisti, että avovaimo ehtii jatkossakin hoitaa päiväkotireissut, satoi tai paistoi (viittaus kokopitkään versioon). Olisihan se ikävää, jos Sami itse joutuisi vaivautumaan.

      Lainaa

    43. Tiukka delfiini 11.5.2021 10:44
      Tulos: -20 (40 ääntä)
      Jussi: Äänestän persuja ennemmin kuin vihreitä tai sdptä. Mutta eiköhän kokoomuksella mennä tänäkin vuonna.
      Äänestin  minäkin aikoinaan tyhjää-puoluetta, en voi enää.

      Lainaa

    44. Tiukka delfiini 11.5.2021 10:48
      Tulos: -53 (101 ääntä)
      Vaakku: Anna kun arvaan; laitoit kaikki aivosolusi töihin keksiäksesi mielestäsi hyvän kommentin, ja tässä on tulos?
      Kun eivät tiedä reaalimaailmasta oikeastaan yhtään mitään. Seuraa edes vähän vihreiden touhuja hallituksessa.

      Lainaa

    45. Pimahtanut kivi 11.5.2021 11:03
      Tulos: +104 (104 ääntä)
      Saattaisi olla parisuhde vähän katkolla tuollaisen jälkeen.

      Lainaa

    46. Tulos: +108 (108 ääntä)
      Wau. Noniin. Internet pois Samilta.

      Lainaa

    47. Tulos: +121 (125 ääntä)
      Oikeasti luulin, että mokaaja olisi vihervasemmiston vihaaja, mutta ei. Aivan uskomattoman noloa käytöstä Samin puolelta.

      Lainaa

    48. Ilmava koira 11.5.2021 12:10
      Tulos: +206 (206 ääntä)
      "Ja eronnutkin vielä." Todella alhaista, Sami. Yrititkö todella häpäistä Jaanaa avioeron perusteella?

      Lainaa

    49. Päihteetön hirmulisko 11.5.2021 12:13
      Tulos: +92 (94 ääntä)
      Psyykoosi vai ihan silkka kusipää? Ehkä kummatkin. Hieno mies, tuo Sami.

      Lainaa

    50. Silminnähtävä sorsa 11.5.2021 12:20
      Tulos: -33 (133 ääntä)
      Onhan se surullista huomata, että pesunkestävä persu voi muuttaa ainakin pinnallisesti sitä poliittista vakaumustaan, mutta säilyy silti umpiluupäänä mulkkuna ja Sami on siitä hyvä todiste. Eikä ne persut ja rasistit ja muut öyhöt tarvitse kuin toisensa saadakseen tappelun aikaiseksi, kaikki itku punavihervassarikommareista on toissijaista, sillä noita umpimulkkuja ajaa tasan yksi voima ja se on se vihan ja katkeruuden yhdistelmä.

      Lainaa

    51. Tulos: +55 (61 ääntä)
      Kaikki eri mieltä olevat ovat aina trolleja näiden mielestä

      Lainaa

    52. Tulos: +106 (108 ääntä)
      Jaoin tän mokan linkin Samin viimeisimpään päivitykseen. Se oli kuvakaappaus tästä samaisesta aloituksesta, joka oli postattu Porin puskaradioon. Poistui muuten aika vikkelään se päivitys sen jälkeen ku laitoin linkin siihen.

      Lainaa

    53. Tulos: +33 (57 ääntä)
      Nyt on niin soijainen uros, että en tiedä mitä sanoisi.

      Lainaa

    54. Tulos: +151 (153 ääntä)
      Hups: Jaoin tän mokan linkin Samin viimeisimpään päivitykseen. Se oli kuvakaappaus tästä samaisesta aloituksesta, joka oli postattu Porin puskaradioon. Poistui muuten aika vikkelään se päivitys sen jälkeen ku laitoin linkin siihen.
      Tästä lähti liikkeelle tapahtumaketju, jota päivitämme jutun loppuun.

      Lainaa

    55. Arkkienkeli 11.5.2021 14:35
      Tulos: +40 (42 ääntä)
      Sillanpää, Sami. Ei läpäissyt edes peruskoulua. Yllättävän hyvät kirjoitustaidot.

      Lainaa

    56. Ronkeli kyyhky 11.5.2021 14:38
      Tulos: +156 (158 ääntä)
      FMteam: Tästä lähti liikkeelle tapahtumaketju, jota päivitämme jutun loppuun.
      Ooh. Eipä tarvitse telkkaria, kun on Feissarimokat. Reaaliaikaista saippuadraamaa.
      Feissarimokat on tietysti armoton kilahtelijoille, tapansa mukaan. Sami tahtoi sontamyrskyn ja sen hän sai, nyt on turha ulista.
      En tiedä, mitä ajatella tästä vaaliehdokkaasta. Toisaalta tuon naisen on oltava harvinaislaatuisen typerä, kun asuu yhdessä tuollaisen ääliön kanssa, joka oikein tahallaan rupeaa häiriköimään toista, ja sitten vieläpä ylpeilee omalla paskaperserallillaan. Mutta toisaalta, mikäli tuo nainen on oikeasti selvinnyt Samin kanssa asumisesta, on hänellä oltava sellaista hengenlujuutta, jolla rakennettaisiin Siperiasta suosittu aurinkolomakohde.

      Lainaa

    57. Tulos: +43 (45 ääntä)
      Kiitos ja röyh

      Lainaa

    58. Sami Sillanpää 11.5.2021 14:48
      Tulos: -472 (548 ääntä)
      Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, että kyseessä oli feikkiprofiili, josta innostuin vielä enemmän. Huumorini oli asiatonta ja avovaimoni ei ole millään tavalla osallinen tähän toimintaan, asiattomat kommentit poistin vain pari tuntia niiden kirjoittamisen jälkeen. Itse päivityksellä olen osoittanut tukeni avovaimolleni ja tämä on edelleen luettavissa facebook-sivuillani. Sitä en peru. Olen toistuvasti pyytänyt ylläpitoa poistamaan tämän päivityksen sillä siitä avovaimoni saa aiheetonta negatiivista näkyvyyttä minun vitsini takia. Nimemme on julkaistu nyt netissä ja tein tästä rikosilmoituksen. Tämän suurempaa asioiden ”peittelyä” ei ole asian suhteen esiintynyt. Kyllähän sitä draamaa saa kiskottua mistä tahansa. Ps. En tiedä että huomasiko kukaan muu, mutta minua ymmärtävät kommentit ovat mystisesti kadonneet viestiketjusta mitä olen tässä ajoittain työpäivän aikana seuraillut… :D

      Lainaa

    59. Tulos: -35 (113 ääntä)
      Silminnähtävä sorsa: Onhan se surullista huomata, että pesunkestävä persu voi muuttaa ainakin pinnallisesti sitä poliittista vakaumustaan, mutta säilyy silti umpiluupäänä mulkkuna ja Sami on siitä hyvä todiste. Eikä ne persut ja rasistit ja muut öyhöt tarvitse kuin toisensa saadakseen tappelun aikaiseksi, kaikki itku [...]
      Kyllähän tuo käytöksensä perusteella on ihan vihreä ollut jo ennenkin

      Lainaa

    60. Mukiinmenevä norppa 11.5.2021 15:05
      Tulos: +307 (311 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa.
      Mukavaa kuulla sinunkin kommenttisi asiaan, mutta kyllä ainoat, joille tästä on päänvaivaa aiheutunut, olette avovaimosi ja sinä itse. Jos haluat jutun pois, niin anna sen olla. Netti unohtaa viikossa, ellei asianosainen itse jää asiastaan jauhamaan.

      Lainaa

    61. Tulos: +243 (243 ääntä)
      Sami, enpä usko että ylläpito jaksaa nähdä vaivaa poistella sinua puolustavia kommentteja. Täällä on ollu kommenteissa linkkejä p*rnosivuille sun muuta extremeä, niin minä taas luulen että tuollaisia kommentteja ei edes ole ollut olemassa.

      Lainaa

    62. Tulos: +420 (434 ääntä)
      Sami Sillanpää: huomasin, että kyseessä oli feikkiprofiili, josta innostuin vielä enemmän
      Mistä päättelit kyseessä olevan feikkiprofiili? Tarkastettuamme Jaanan profiilin emme löytäneet selkeitä viitteitä tästä.
      Sami Sillanpää: Ps. En tiedä että huomasiko kukaan muu, mutta minua ymmärtävät kommentit ovat mystisesti kadonneet viestiketjusta mitä olen tässä ajoittain työpäivän aikana seuraillut… :D
      Tarkoitatko viestiketjulla tämän sivun kommentteja? Mitään mystistä sensuuria ei ole tapahtunut. Meille on aivan sama, onko joku puolellasi vai ei.
      Sami Sillanpää: Kyllähän sitä draamaa saa kiskottua mistä tahansa.
      Kyllä, vaikkapa yksittäisestä "feikkiprofiilin" kommentista.
      Sami Sillanpää: avovaimoni saa aiheetonta negatiivista näkyvyyttä minun vitsini takia. Nimemme on julkaistu nyt netissä ja tein tästä rikosilmoituksen.
      Niinhän se menee, että jos politiikkaan lähtee törttöilemään, niin juttua tulee. Ei voi olettaa, että kaikki muu, kuin positiivinen palaute lakaistaan maton alle. Tässä mielenkiintoinen artikkeli, josta voi olla sinulle apua: https://yle.fi/uutiset/3-5501419

      Lainaa

    63. Kipeä tonttu 11.5.2021 15:41
      Tulos: +158 (164 ääntä)
      Siinä taas esimerkki, että vaikka fyysisesti olisi aikuinen niin henkisesti voi olla vielä täysi lapsi. Ei tosiaan pitäisi politiikkaan lähteä mukaan edes toisen puolesta mainostamaan jos ei kritiikkiä kestä ja tuollaisesta tempauksesta sitä kritiikkiä tulee todellakin aiheesta. Ja että ihan rikosilmoitus nyt tehty ja häntä puolustavia kommentteja täällä poistettu? Voi herranen aika sentään. Jäädään sairaalloisen mielenkiinnon takia seuraamaan, miten asia kehittyy jos kehittyy. Tiedä vaikka kohta Sami julkaisi jutun, että Feissarimokat täynnä ilkeitä persuja ja häntä ihan silkkaa ilkeyttään kiusaavat.

      Lainaa

    64. Tulos: +203 (205 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]
      Kannattaa perehtyä siihen miten internetti ja facebook toimii ennen kuin sinne mitään jakaa ja kommentoi. Ei voi todeta kuin ihan oma syy.

      Lainaa

    65. Palkaton mato 11.5.2021 16:05
      Tulos: -109 (197 ääntä)
      Säädytön tonttu: Mikä noita porilaisia vaivaa?
      Ei, ei porilaisia vaan vihreitä. Se onkin helvetin hyvä kysymys.

      Lainaa

    66. Palkaton mato 11.5.2021 16:10
      Tulos: +72 (78 ääntä)
      S: Taitaa olla pitkän linjan hesarin ulkomaantoimittaja, mm. Kiinan kirjeenvaihtajana ollut.
      Nopea guuglaus antoi tulokseksi porilaisen baarimikon tms. Hepun. Eli eiköhän kyse ole vain tyypin isosta egosta, ei siitä, että hänellä muuten mitään tunnettuutta lähiräkälän piirejä kauempana.

      Lainaa

    67. Tulos: +192 (200 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]
      Sami, toi sun ihan alkuperäinen postaus ilman kommenttejakin oli aika nolo ja olisi ansainnut paikkansa täällä. Älä yritä vierittää syytä tästä muiden niskoille, kyllä sä ihan itse kusit homman. Cold facts. 
      Seuraavaksi voit yön pimeinä tunteina miettiä, että mikä meni vikaan.  

      Lainaa

    68. Tulos: +144 (144 ääntä)
      Osuu se näinkin paska tuulettimeen, ihan itse heittämällä.

      Lainaa

    69. Tulos: +167 (169 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]
      Hienoa, että Drama queen Sami kävi itse kertomassa täälläkin, miten tollo on. Arvostan.

      Lainaa

    70. Humalikas mango 11.5.2021 19:19
      Tulos: +442 (456 ääntä)
      Eihän kenestäkään ole kivaa joutua yleisön silmätikuksi ja saada negatiivinen vastaanotto, joten siinä mielessä minun sympatiani ovat monien nettihölmöilijöiden puolella. Mutta Sami kyllä ihan itse sanoi, montakin kertaa, haluavansa "leikkiä" ja saada aikaan sontamyrskyn. Nyt se leikki alkoi ja myrskykin saatiin pöytään, joten vaikka tilanne onkin Samille (ja varsinkin hänen avovaimolleen!) varmasti kurja, niin ei tässä muuta voi kuin syyttää itseään ja olla tekemättä samaa virhettä uudestaan. Ken leikkiä yrittää epätoivoisesti haastaa alkamaan, se leikin kestäköön. Ja ainoa, jolla tässä asiassa olisi ehkä aihetta rikosilmoituksen tekemiseen, on tuo Jaana. Toivottavasti poliisit hoksaavat huomauttaa asiasta Samille rikosilmoitusta käsitellessään. Haluaisin kieltämättä nähdä tilanteen. "Hei Pate, täällä olis vielä yks rikosilmoitus." "Jahas jahas, Sven, mitäs on tapahtunut?" "No ilmeisesti tällanen yks mies on netissä häiriköiny yhtä naista. Nainen oli ilmaissut poliittisen mielipiteensä, niin mies rupesi vainoamaan naista ihan psykoottisella viestitulvalla." "Oho oho, ja siinäkö kaikki?" "Juttu jatkuu, Pate. Kun nainen ei ollut reagoinut julkisiin häirintäviesteihin, niin mies alkoi häiriköidä yksityisviesteillä. Ja kun nainen ei reagoinut niihinkään, niin mies alkoi jakaa kuvakaappauksia lähettämistään viesteistä julkisiin Facebook-ryhmiin, ja yllyttämään toisia osallistumaan naisen häiriköintiin." "Aivan, Sven. Ja nytkö tämä nainen haluaa viestien loppuvan?" "Ei, vaan se mies haluaa, että kiellämme ihmisiä antamasta hänelle negatiivista palautetta tästä toiminnastaan." "Mitä vittua?"

      Lainaa

    71. Vanhentumaton paimen 11.5.2021 20:11
      Tulos: +150 (154 ääntä)
      Harvoin näin totaalisesti on siippansa kampanjan pilannut jo ennen vaaleja joku. Jotenkin, vaikka daami on varmasti täysin syytön Samin nettirageiluun, tuntuu että jos ihminen on valinnut Samin kaltaisen elämänkumppanikseen en halua että hän päättäisi kunnallisistakaan asioista.

      Lainaa

    72. Tulos: +118 (120 ääntä)
      Humalikas mango: Eihän kenestäkään ole kivaa joutua yleisön silmätikuksi ja saada negatiivinen vastaanotto, joten siinä mielessä minun sympatiani ovat monien nettihölmöilijöiden puolella. Mutta Sami kyllä ihan itse sanoi, montakin kertaa, haluavansa "leikkiä" ja saada aikaan sontamyrskyn. Nyt se leikki alkoi ja [...]
      Tää oli erittäin osuvaa, alusta loppuun.

      Lainaa

    73. Puristettu pulu 11.5.2021 22:06
      Tulos: +114 (116 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]
      Awww... vanha kunnon kännissä ja läpällä -selitys, vaikket kehtaakaan mainita että taisit olla toisenkin mehusiiderin juonut. Ei mene läpi. Sori.

      Lainaa

    74. Tulos: +143 (143 ääntä)
      Sami, sun käytös meni tosi erikoiselle alueelle, ja tän ajankohtaisen tilanteen pitäs viimestään kertoo se sulle. Se että provosoidut ja sen jälkeen reagoit noin vastauksena johonkin yksittäiseen ala-arvoiseen kommenttiin on selvä merkki siitä, että just sun ei ehkä kannata ”edustaa” somessa ketään. Siihen on sopivia ja epäsopivia henkilöitä. Lakkaa nyt mies hyvä vähintään puolustamasta tekoasi syyttämällä muita. Myönnä että meni keturaks, ei siihen kuole. Sit sitä osaa toimia toisella kertaa toisin. Mitä enemmän näkee sen muiden vikana tai liioitteluna niin sitä varmemmin toistat jotain vastaavaa.

      Lainaa

    75. Tulos: -20 (24 ääntä)
      https://imgflip.com/i/595n5q

      Lainaa

    76. Pelkäämätön soturi 11.5.2021 22:55
      Tulos: -13 (99 ääntä)
      Samilta meni sitten ohi, että kun vaihtaa puoluetta, pitää vaihtaa myös toimintatapoja. Nettirageaminen, kiusaaminen ja uhriutuminen on täysin eräiden puolueiden juttu, Vihreät ei taida olla yksi niistä. Ei voi vaihtaa vain puoluetta, pitäisi vaihtaa toimintatapa samalla. En väitä että äänestäisin tuota Kokoomuksen puisto-osastoa, tai että he olisivat virheitä vailla, mutta tämä taisi olla aika kaamea yritys kannattaa uutta puoluetta vanhan puolueen tekniikalla. Avokkiparka =7

      Lainaa

    77. Vihreä humanoidi 11.5.2021 23:00
      Tulos: -52 (122 ääntä)
      Ihmeellinen tohtori: Huomasin tuonkin, että Sami arvostelee sitä että Jaana on eronnut nainen! Eikö Vihreät suvaitsekaan sitä, että nainen saa erota kumppanistaan? Onko minua johdettu harhaan?
      Suivaitsee toki, kunhan ero on tapahtunut sharia-lain pykälien mukaan.

      Lainaa

    78. Itseasiassa 11.5.2021 23:00
      Tulos: +63 (65 ääntä)
      Valkaisematon kalkkuna: Sami Sillanpää tekee hyvää työtä varmistaakseen, ettei hänen avovaimoa valita. En mä muuta syytä keksi tälle käytökselle.
      Avovaimon kannattaisi tehdä viisas päätös ja päästä tällaisesta avopuolisosta, joka aikoo vain sabotoida hänen mahdollisen poliittisen uransa. Toisaalta jos tämä Suvi on Samin kanssa sanoilla linjoilla, ehkei Suvin tarvitsekaan tulla valituksi. 
      PIN: Siis eikö tuo keskustelunäkymä ole Samin kommenttikenttään laittama kuvakaappaus? Ei kai siitä voi päätellä että juuri hän on lähettänyt jutun tänne feissarimokiin? Jostain täysin käsittämättömästä syystä hän kuitenkin ilmeisesti ajattelee, että tuollainen käytös on ihmisten mielestä merkki siitä, [...]
      Ei Jaana ehtinyt provosoitua, koska mahdollisesti hän nukkui yöunia. 
      Ilmava koira: "Ja eronnutkin vielä." Todella alhaista, Sami. Yrititkö todella häpäistä Jaanaa avioeron perusteella?
      Varsinkin kun Sami ei itse edes ole naimisissa. Eipä tule häväistyksi kun siviilisääty ei erotessa muutu eronneeksi.

      Lainaa

    79. Tulos: +136 (138 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]
      Teit rikosilmoituksen siitä, kun nimesi on mainittu netissä? Teit itse ensin julkisen julkaisun, sekoilet siellä omiasi, mainostat poliittiseen luottamustoimeen pyrkivää ja sitten vielä haluat jotain yksityisyyttä? Poliisi tuskin jaksaa edes esitutkintaa asiasta tehdä.

      Lainaa

    80. Kaikkein paras konna 11.5.2021 23:45
      Tulos: -51 (83 ääntä)
      Tämän voisi poistaa Suvin takia. Syytön kärsii =(

      Lainaa

    81. Tulos: -16 (48 ääntä)
      PIN: Siis eikö tuo keskustelunäkymä ole Samin kommenttikenttään laittama kuvakaappaus? Ei kai siitä voi päätellä että juuri hän on lähettänyt jutun tänne feissarimokiin? Jostain täysin käsittämättömästä syystä hän kuitenkin ilmeisesti ajattelee, että tuollainen käytös on ihmisten mielestä merkki siitä, [...]
      En kyllä millään voi sanoa Jaanaa voittajaksi omalla kommentillaan. Vähän sama kun sanoisi massamurhaajaa voittajaksi tai moraalisesti hyväksi ihmiseksi, koska antautui rauhanomaisesti lahtauksen jälkeen.

      Lainaa

    82. Tulos: +53 (55 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]
      Erikoista kuitenkin miten ensimmäinen eri mieltä oleva on trolli. Tovottavasti puolisosi ei sit ole koskaan kenenkään kanssa eri mieltä.

      Lainaa

    83. Tulos: +124 (124 ääntä)
      "valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin" Ei helvetti, meno kuin ala-asteella.

      Lainaa

    84. Värikäs kissa 12.5.2021 9:16
      Tulos: +114 (116 ääntä)
      Tämä on vähän kuin Sami olisi täräyttänyt autonsa puuhun yritettyään ajaa sillä Jaanan päältä. Ja nyt itkee, että miten toiset ovat kehdanneetkin laittaa puun juuri siihen, mihin hänen autonsa suistui! Nyt on poliisitutkinnan paikka, että saadaan syyllinen selville ja vastuuseen teoistaan. Sääliksi käy vain Suvia, joka oli autossa matkustajana. Normaalisti minulla on paha mieli netissä möyhennettyjen ihmisten puolesta, mutta Samin kohdalla kaikki sympatiat tippuvat siihen, miten hän ihan tahallaan yritti ohjata yleisöään möyhentämään Jaanaa samalla tavalla, kuin häntä itseään nyt möyhennetään.

      Lainaa

    85. Hajuton sonni 12.5.2021 9:41
      Tulos: +102 (104 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]
      Kommentoidessa avovaimosi ulkonäköä, milloin hän kommentoi avovaimosi ulkoäköä? Minä ainakin ymmärsin että tuo Jaanan kommentti viittasi sinun ulkonäköösi eikä avovaimosi. "Kun tuota naamaa katsoo, on siinä niin paljon soijaa joukossa" - selvä viittaus "soy boy"hin, katso vaikka urban dictionarysta mitä se tarkoittaa jos et muuten ymmärrä. Ei tuo tarkoittaisi mitään jos avovaimostasi sanoisi noin.  Ei sillä että kenenkään ulkonäköä olisi asiallista tai ok tuolla tavoin kommentoida. Vähän paksumman nahan joudut silti kasvattamaan jos meinaat poliittista ehdokasta lobata, kaikkein vähiten kannattaa tehdä itsestään isompaa ääliötä kuin kaiken maailman satunnaiset nettikommentoijat.

      Lainaa

    86. Peitetty susi 12.5.2021 10:02
      Tulos: -127 (133 ääntä)
      Olenko ainoa josta toi oli nerokas hyökkäys, kerrankin trolli sai maistaa omaa lääkettään 💪😎 Aion käyttää.

      Lainaa

    87. Peitetty susi 12.5.2021 10:16
      Tulos: -113 (139 ääntä)
      FMteam: Tästä lähti liikkeelle tapahtumaketju, jota päivitämme jutun loppuun.
      Tapahtumaketju = kiusaaminen jatkuu.
      Jaana kommentoi ilkeästi, Sami provosoitui ja vastasi kiusaamalla nyt FMteam ja nimettömät kommentoijat provosoituivat ja jatkavat kiusaamista.
      Ehkä kaikkien pitäisi hengittää syvään, laskea kymmeneen ja antaa tämän asian olla.
      Yritetään ymmärtää toinen toistamme ja ollaan kilttejä toisillemme 🌺

      Lainaa

    88. Peitetty susi 12.5.2021 10:20
      Tulos: -48 (60 ääntä)
      Peitetty susi: Tapahtumaketju = kiusaaminen jatkuu. Jaana kommentoi ilkeästi, Sami provosoitui ja vastasi kiusaamalla nyt FMteam ja nimettömät kommentoijat provosoituivat ja jatkavat kiusaamista.Ehkä kaikkien pitäisi hengittää syvään, laskea kymmeneen ja antaa tämän asian olla.Yritetään ymmärtää toinen toistamme ja ollaan kilttejä toisillemme 🌺
      Minä mukaan lukien 😎

      Lainaa

    89. Maukas kavioeläin 12.5.2021 10:31
      Tulos: +122 (122 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]

      Särähti korvaan tuo "porilaisittain"… Ei, et voi laittaa huonoa käytöstäsi kokonaisen paikkakunnan piikkiin tai käyttää sitä edes lieventävänä asianhaarana. 

      Hirveä liuta tekosyitä tuli (yön pimeät tunnit, porilaisuus, feikkiprofiili, avovaimon ulkonäkö, huumori), mutta anteeksipyyntö jäi puuttumaan. 

      Yksinkertainen anteeksipyyntö olisi ollut monta kertaa parempi ja tehokkaampi, kuin mikään määrä tekosyitä. Vai oletko edelleen sitä mieltä, että mainitsemasi asiat jollain tasolla oikeuttivat käytöksesi?

      Lainaa

    90. Kopiseva kameli 12.5.2021 10:34
      Tulos: +80 (90 ääntä)
      Peitetty susi: Tapahtumaketju = kiusaaminen jatkuu. Jaana kommentoi ilkeästi, Sami provosoitui ja vastasi kiusaamalla nyt FMteam ja nimettömät kommentoijat provosoituivat ja jatkavat kiusaamista.Ehkä kaikkien pitäisi hengittää syvään, laskea kymmeneen ja antaa tämän asian olla.Yritetään ymmärtää toinen toistamme ja ollaan kilttejä toisillemme 🌺
      Jos Sami kerran saa provosoitua Jaanan käytöksestä ja vastata siihen kiusaamalla, niin miksei FM-yhteisö saa provosoitua Samin käytöksestä ja vastata siihen kiusaamalla? Miksi Samilla on tällainen erityislupa ja yksinoikeus?
      Samin täytyisi pyytää Jaanalta anteeksi.

      Lainaa

    91. Tulos: +22 (26 ääntä)
      Palkaton mato: Nopea guuglaus antoi tulokseksi porilaisen baarimikon tms. Hepun. Eli eiköhän kyse ole vain tyypin isosta egosta, ei siitä, että hänellä muuten mitään tunnettuutta lähiräkälän piirejä kauempana.
      Ei hitto, olen idiootti. En tajua miksi hyppäsin tuohon johtopäätökseen Samin henkilöllisyydestä. Pahoittelen!

      Lainaa

    92. Nuti riikinkukko 12.5.2021 10:42
      Tulos: +59 (59 ääntä)
      S: Ei hitto, olen idiootti. En tajua miksi hyppäsin tuohon johtopäätökseen Samin henkilöllisyydestä. Pahoittelen!
      Itsekin googletin tätä Samia, niin huomasin, että Suomessa on aika monta Sami Sillanpäätä. Eli vaikka tämä Sami saakin nyt kestää härvellyksensä seuraamukset, niin ei kuitenkaan sotketa muita Sami Sillanpäitä juttuun mukaan, jos ei olla varmoja siitä, että kyseessä on oikea Sami!

      Lainaa

    93. Tulos: +66 (66 ääntä)
      Peitetty susi: Tapahtumaketju = kiusaaminen jatkuu. Jaana kommentoi ilkeästi, Sami provosoitui ja vastasi kiusaamalla nyt FMteam ja nimettömät kommentoijat provosoituivat ja jatkavat kiusaamista.Ehkä kaikkien pitäisi hengittää syvään, laskea kymmeneen ja antaa tämän asian olla.Yritetään ymmärtää toinen toistamme ja ollaan kilttejä toisillemme 🌺
      Jos toinen nyt käyttäytyy selkeästi sopimattomasti, niin ei siitä tarvitse selkään taputella. Sami olisi voinut rehellisesti myöntää, että mokattua tuli ja tästä otetaan opiksi, mutta ei, selittely jatkui jopa täällä kommenteissa ja muitahan tässä syytettiin.

      Lainaa

    94. Roteva gaselli 12.5.2021 12:59
      Tulos: -17 (83 ääntä)
      NipaMan: Erikoista kuitenkin miten ensimmäinen eri mieltä oleva on trolli. Tovottavasti puolisosi ei sit ole koskaan kenenkään kanssa eri mieltä.
      Ei vihreiden kanssa saa olla eri mieltä, leimataan heti äärioikeistolaiseksi. Minäkin olen saanut kuulla olevani ed.lisäksi mm. natsi ja keskustelun aiheena oli tosiaan ilmastopolitiiikka :D

      Lainaa

    95. Roteva gaselli 12.5.2021 13:07
      Tulos: +22 (54 ääntä)
      Pelkäämätön soturi: Samilta meni sitten ohi, että kun vaihtaa puoluetta, pitää vaihtaa myös toimintatapoja. Nettirageaminen, kiusaaminen ja uhriutuminen on täysin eräiden puolueiden juttu, Vihreät ei taida olla yksi niistä. Ei voi vaihtaa vain puoluetta, pitäisi vaihtaa toimintatapa samalla. En väitä että äänestäisin [...]
      Tulihan se sieltä, syytät muita puolueita Samin käytöksestä. Voi hyvää päivää.

      Lainaa

    96. Tulos: -18 (46 ääntä)
      Sillanpää.. Sillanpää. Onkos Sanna sukua?

      Lainaa

    97. Lomaileva henkilö 12.5.2021 15:42
      Tulos: +29 (37 ääntä)
      Fmteam - kultaa. Yksinkertaisesti ✨kultaa✨

      Lainaa

    98. Rekisteröity taistelija 12.5.2021 15:43
      Tulos: +3 (21 ääntä)
      Ja tässä näemme, että vaikka kuinka siltä ei tuntuisi, niin öyhöttäjiä löytyy kyllä jokaisesta puolueesta. Toki toisissa enemmän kuin toisissa.

      Lainaa

    99. Kamelinruskea kirsikka 12.5.2021 17:09
      Tulos: +81 (81 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]
      Siippasi saa huonoa näkyvyyttä Sinun takiasi. Sinun. Kaikesta tässä esille tulleesta paistaa kirkkaasti läpi se, että sinä et osaa ottaa etkä kantaa vastuuta tästä asiasta. Käyttäytymisesi - tuo absurdi viestipommituksesi - ei ole aikuisen ihmisen toimintaa, jonkun ala-asteikäisen voisin kuvitella toimivan niin. Ja samalla tavalla epäkypsää ja yhtä lapsellista on syyttää asiasta kaikkia niitä asioita, joiden piikkiin yrität tätä laittaa. Aikuinen ihminen sanoisi "Lähti lapasesta, sori." Samoin kakan osuessa tuulettimeen kipität auktoriteetin helmoihin, taas kuin lapsi, että josko poliisi nyt sinut pelastaisi sinut tästä itse kokkaamastasi liemestä. Nimesi olet itse julkaissut netissä ja tämän draaman aiheutit sinä. Vain sinä olet vastuussa tästä asiasta, jonka sinä olet tehnyt, ei kukaan muu.

      Lainaa

    100. Rättiväsynyt muurahainen 12.5.2021 17:29
      Tulos: +26 (38 ääntä)
      Sillanpäät saa paljon aikaan. Sanna, Jari ja nyt Sami.

      Lainaa

    101. Aloitekyvytön ankerias 12.5.2021 19:19
      Tulos: -11 (37 ääntä)
      Roteva gaselli: Ei vihreiden kanssa saa olla eri mieltä, leimataan heti äärioikeistolaiseksi. Minäkin olen saanut kuulla olevani ed.lisäksi mm. natsi ja keskustelun aiheena oli tosiaan ilmastopolitiiikka :D
      Uhriutumisesi kertookin ihan riittävästi, vaikket sitä ymmärräkään.

      Lainaa

    102. Satulaton lisko 12.5.2021 19:23
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      Pelkäämätön soturi: Samilta meni sitten ohi, että kun vaihtaa puoluetta, pitää vaihtaa myös toimintatapoja.
      Ööö.. ei. Ei pidä.

      Lainaa

    103. Tulos: -147 (169 ääntä)
      Hei kaikille! Olen nyt seurannut kuluneet kaksi päivää tätä nettikiusaamista ja lähimmäisen rakkaudesta halusin myös sanoa oman sanani tähän asiaan. Rehellisesti sanoen en ensin tiennyt, että kenen puolella tässä asiassa olen. Olen perusteellinen ja ennen syyttelyitä ja mielipiteen muodostamista halusinkin oikeasti selvittää että mistä tässä asiassa on kyse. Samiin sainkin helposti yhteyttä, ovathan hänen tietonsa täällä julkisesti jaettuna kaikille. Halusin kysyä, että mikä on hänen näkökulmansa tähän asiaan. Olinkin suuresti yllättynyt kun minulle vastasikin ystävällinen ja lämmin ihminen, joka vastasi kaikkiin kysymyksiini asiallisesti ja avuliaasti. Kaikesta osakseensa saamasta negatiivisesta huomiosta huolimatta hän oli valmis kertomaan oman versionsa tapahtuneesta. Minulle Sami kertoi että ei kommentoi tänne enää mitään, jotta tilanne ei enää pahenisi. Seuraavana olikin Jaanan vuoro, joka olikin hieman hankalampi juttu, sillä hänen tietonsa olivat etunimeä lukuunottamatta peitetty. Samilta kuitenkin sain linkin tämän Jaanan profiiliin. Tämän jälkeen lähestyin Jaanaa. Ensin laitoin Jaanalle viestiä messengerissä, ei vastausta. Soitin numerotiedusteluun ja kysyin Jaanan puhelinnumeroa Espoosta. Ei löytynyt. Taustatyöni jatkui edelleen. Seuraavaksi etsin Facebookista Samin käyttäytymistä muista ryhmistä. Ei öykkärikommentteja. Sen perusteella mitä löysin kyseessä taitaa olla kertaluontoinen juttu, tämä yksi päivitys, josta nyt on noussut tämä suuri kohu. Niinan vuoro. En myöskään löytänyt öykkärikommentteja. Tosin Niina ei ole myöskään enää Porin Puskaradion jäsen, herää mieleen kysymys että miksi? Loppupäätelmä: Ainoa jolle olen nähnyt Samin öykkäröivän oli Niina. Reaktio oli suuri ylilyönti, ja se tapahtui erittäin typerästi samassa yhteydessä, jossa hän puhui vaimonsa vaalikampanjasta. Lieventävänä asianhaarana se, että hän ilmeisesti tuli järkiinsä ja poisti kyseiset kommentit kertomansa mukaan myöhemmin. Tähän mennessä vahinko oli jo tapahtunut. Sami teki typerästi ja suurin syy mahdolliseen vaalikampanjan kaatumiseen on tämä Samin ala-arvoinen käytös. Niinasta on vaikea sanoa mitää. Joko häntä ei ole olemassa tai hän on vaikeasti tavoitettavissa. Ryhmään hän ei enää kuulu, onko sitten erotettu vai kävikö hän vain kommentoimassa julkaisua ja lähti ryhmästä sen jälkeen. Jos jotakuta kiinnostaa niin voin myöhemmin laittaa viestiä uudelleen tänne jos Niina osoittautuukin olemassa olevaksi henkilöksi ja esimerkiksi vastaa lähettämääni viestiin. Monen Samin lynkanneen ihmisen mielestä Samin pitäisi pyytää anteeksi. Itselleni herää mieleen kysymys että keneltä? Tämän hetkisen tiedon valossa Niina on pelkkä profiili Facebookissa eikä häneen ainakaan saa yhteyttä. En usko että Sami ja Suvi puivat tätä syntynyttä ongelmaa julkisesti tällä sivustolla tai Facebookissa. Uskon että asia on selvitetty tai selvitetään kahden kesken. Ehkä anteeksi puolueelta jota Sami ilmoitti päivityksessä kannattavansa? Hän ei kuitenkaan ole puolueen ehdokkaana niin vaikea sanoa että miten tällaisessa tilanteessa tulisi toimia. Ylläpito on julkaissut tämän päivityksen täällä sivuilla näyttäen Samin ja Suvin tiedot kokonaisuudessaan. Mielestäni tämä on mauttomasti tehty ja on aiheuttanut varmasti paljon ongelmia Suvin vaalikampanjalle ja Samille, vaikka suurin syypää siihen on tietysti Sami, joka alunperinkin teki tämän päivityksen. Ainakin kun muita täällä olleita mokia katson,niin nimet ovat lähtökohtaisesti peitetty. ”Nyt Sami haluaa peitellä jälkensä ja vaatii koko julkaisun poistoa, uhkaillen meitä rikosilmoituksella. Erittäin mielenkiintoista asioiden peittelyä, ennen kuin vallan kahvaan on päästy edes kiinni.” Tästä ylläpidon kommentista tulee hieman vainoharhainen mielikuva. Ja edelleen, käsittääkseni Sami ei ole ehdolla ja Suvihan ei ole täällä sivustolla kommentoinut mitään. Mitä luulette, onkohan Sami typerästä käytöksestään ja Suvi viattomana sivustakatsojana saaneet jo ansaitsemansa rangaistuksen? Onko tätä pilkkaamista järkevää vielä jatkaa? Julkinen nöyryytys, vaikkakin käytös onkin ollut kyseenalaista? Olen kyllä nähnyt monet känniavautumiset ja nolot päivitykset, joista kukaan ei välitä. Ovathan ihmiset pitäneet ihmisten syöttämistä leijonille viihteenä jo vuosituhansia sitten mutta nyt on 2021. Jos joku haluaa olla lapsellinen niin annetaan hänen olla. Nyt minä lähden helatorstain viettoon. Hyvää jatkoa kaikille ja älkää öykkäröikö

      Lainaa

    104. Rekisteröity taistelija 12.5.2021 20:29
      Tulos: -15 (31 ääntä)
      Aloitekyvytön ankerias: Uhriutumisesi kertookin ihan riittävästi, vaikket sitä ymmärräkään.
      Mitä uhriutumista tuossa on? Pitäisikö ihmisten joita pilkataan ja haukutaan ilman syytä, vain antaa asian olla? Koulussa kiusaamisen vastaisilla tunneilla on opetettu jotain ihan muuta ainakin itselleni.

      Lainaa

    105. Tulos: +60 (66 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]
      Pari pro-tippiä seuraavalle vaalikierrokselle.
      Poliitikon pitää pystyä kestämään kritiikkiä, jopa ansaitsemattomia epämairittelevia kommentteja, typeriä vänkkääjiä ja puolihulluja salaliittoteoreetikkoja. Poliitikko joutuu uransa aikana istumaan jokaisen tällaisen ihmisen kanssa joskus samaan kahvipöytään ja toisinaan jopa edustamaan heitä.
      Ymmärrän, että sinä et ole ehdolla vaan vaimosi, mutta tämä neuvo pätee kaikkiin:
      Älä koskaan lähde alatyyliseen väittelyyn mukaan. Sellaisessa ei ole voittajaosapuolta. Täysin asiattomat kommentit kannattaa jättää vaille mitään huomiota ja muussakin debatissa puhua vastapuolelle AINA sivistyneesti. Vaikka se vastapuoli olisi maailman urpoin tyyppi. Sinä itse loistat hyvällä ja rauhallisella käytöksellä.
      Mallia voit katsoa vaikka edellisen mokan Abdulista.
      Möyhkääminen pilaa ihmisten hyväntahtoisuuden omaa asiaasi kohtaan, vaikka asiasi olisi kuinka hyvä ja tärkeä.
      Kannattaa myös miettiä hyvin tarkoin, onko pitkällä tähtäimellä järkevää nöyryyttää vastapuolta ja tehdä vihollisia vai kuunnella vastapuolta ja käännyttää viholliset omaan leiriin.
      Itse käytän väittelyssä moraalisena kompassina ihmistä, jonka väittelytaitoja ihailen ja riitatilanteissa mietin aina, mitä tämä ihminen sanoisi.
      Eli ”What would Jesus/Gandhi/Einstein/Dumbledore/kukaihailemasityyppisittenonkaan would do”

      Lainaa

    106. Suojaton orja 12.5.2021 22:11
      Tulos: -30 (40 ääntä)
      Näin kun poppareita syöden seuraan tätä saippuaoopperaa kännykällä niin huomasin tässä jutussa olevat avainsanat. Mm. Kuntavaalit, poliitikko, poliitikot, suvi heikkilä, vaalit, vihreät. Kumpaahan tässä nyt yritetään tehdä, syytellä Samia vai sabotoida Suvin ja vihreiden vaalikampanjointia? Eikös se ollut niin että Suvin ainoa virhe on olla tämän miehen kanssa?

      Lainaa

    107. Tulos: +94 (96 ääntä)
      Tapio: Hei kaikille! Olen nyt seurannut kuluneet kaksi päivää tätä nettikiusaamista ja lähimmäisen rakkaudesta halusin myös sanoa oman sanani tähän asiaan. Rehellisesti sanoen en ensin tiennyt, että kenen puolella tässä asiassa olen. Olen perusteellinen ja ennen syyttelyitä ja mielipiteen muodostamista [...]
      Sinä kysyt, että keneltä Samin pitäisi pyytää anteeksi. Eikö todella mitään anteeksipyydettävää ole tuossa ulostulossa? Kaikki on muiden vika?
      Kyllä minä ymmärrän, että ylilyöntejä tulee jokaisella. Minullakin. Niistä vaan pitää kantaa vastuu. Ja sitä Sami ei ole tehnyt. Vaikka kuinka hienosti yrittäisit asiaa argumentoida. 

      Lainaa

    108. Tulos: -99 (107 ääntä)
      Ronde: Sinä kysyt, että keneltä Samin pitäisi pyytää anteeksi. Eikö todella mitään anteeksipyydettävää ole tuossa ulostulossa? Kaikki on muiden vika? Kyllä minä ymmärrän, että ylilyöntejä tulee jokaisella. Minullakin. Niistä vaan pitää kantaa vastuu. Ja sitä Sami ei ole tehnyt. Vaikka kuinka hienosti yrittäisit asiaa argumentoida. 
      Hei Ronde! Kyllä Sami on anteeksipyynnön velkaa. Vaimolleen. Yksityisesti. Ei täällä muiden ihmisten tuomittavana. Kyllä vaimo sitten antaa tuomionsa. Jaana ei toistaiseksi ole vastannut viestiini ja uskon syvästi että hän on vain provosointiin tehty profiili. Hyvää jatkoa sinulle!

      Lainaa

    109. Tulos: +97 (99 ääntä)
      Tapio: Hei Ronde! Kyllä Sami on anteeksipyynnön velkaa. Vaimolleen. Yksityisesti. Ei täällä muiden ihmisten tuomittavana. Kyllä vaimo sitten antaa tuomionsa. Jaana ei toistaiseksi ole vastannut viestiini ja uskon syvästi että hän on vain provosointiin tehty profiili. Hyvää jatkoa sinulle!
      Kuten sanoin aiemmin, Samilla oli mahdollisuus pyytää anteeksi omaa ylilyöntiään tässäkin kommenttiketjussa, mutta silti sitä vaan syyteltiin muita. 
      Kanna vastuu. 

      Lainaa

    110. Tulos: -96 (98 ääntä)
      Ronde: Kuten sanoin aiemmin, Samilla oli mahdollisuus pyytää anteeksi omaa ylilyöntiään tässäkin kommenttiketjussa, mutta silti sitä vaan syyteltiin muita.  Kanna vastuu. 
      Kiitos mielipiteestäsi Ronde. Varmasti Sami kantaa vastuun vahingoittuneiden kanssa. Kuten vaimonsa. Vai tarkoitatko että hänen pitäisi pyytää anteeksi joltain muultakin? Vaikka käytös on ollut lapsellista niin ei hän ymmärtääkseni ole aiheuttanut vahinkoa muille kuin itselleen ja vaimolleen vai onko minulta jäänyt nyt jotain huomaamatta?

      Lainaa

    111. Tulos: +83 (85 ääntä)
      Tapio: Kiitos mielipiteestäsi Ronde. Varmasti Sami kantaa vastuun vahingoittuneiden kanssa. Kuten vaimonsa. Vai tarkoitatko että hänen pitäisi pyytää anteeksi joltain muultakin? Vaikka käytös on ollut lapsellista niin ei hän ymmärtääkseni ole aiheuttanut vahinkoa muille kuin itselleen ja vaimolleen vai onko minulta jäänyt nyt jotain huomaamatta?
      Hän yritti edistää vaimonsa vaalikampanjaa. Se tekee tästä täysin julkisen ulostulon. Ja silloin sitä on ok kritisoida. 

      Lainaa

    112. Tulos: -98 (100 ääntä)
      Ronde: Hän yritti edistää vaimonsa vaalikampanjaa. Se tekee tästä täysin julkisen ulostulon. Ja silloin sitä on ok kritisoida. 
      Täytyy rehellisesti sanoa, että en ihan tarkkaan tiedä mitä feissarimokien säännöissä sanotaan, mutta varmasti kritisointi voi olla ok. Sami ja Suvi eivät ole kuitenkaan tätä päivitystä tänne jakaneet, vaan joku muu. En silti ihan täysin ymmärtänyt että keneltä muulta Samin pitäisi pyytää antreksi kuin Suvilta, voisitko valaista hieman asiaa?

      Lainaa

    113. Maustetu kesyaasi 12.5.2021 23:08
      Tulos: +173 (175 ääntä)
      Taitaa Sami esiintyä Tapiona. Kuka uskoo että joku randomi feissarimokia seuraava henkilö (=Tapio) lähtisi selvittämään tapahtumaa? Haiskahtaa aika tavalla tämä homma. Sami, pitäisikö sinun lopettaa ja pitää tauko internetistä vaikka viikoksi? Teet yhä pahempaa jälkeä itsellesi ja avovaimollesi.

      Lainaa

    114. Tulos: +99 (101 ääntä)
      Tapio: Täytyy rehellisesti sanoa, että en ihan tarkkaan tiedä mitä feissarimokien säännöissä sanotaan, mutta varmasti kritisointi voi olla ok. Sami ja Suvi eivät ole kuitenkaan tätä päivitystä tänne jakaneet, vaan joku muu. En silti ihan täysin ymmärtänyt että keneltä muulta Samin pitäisi pyytää antreksi kuin Suvilta, voisitko valaista hieman asiaa?
      Olet varmaakin Sami, mutta yritän nyt vastata niin asiallisesti kuin pystyn. 
      Jos lähdet politiikkaan, niin kritiikkiä pitää kestää. Jos alat tehdä vaalikampanjaa toisen puolesta, niin kritiikkiä pitää kestää. Tämä on demokratiaa, missä toimet ovat läpinäkyviä.
      Aloituksessa olisi voinut vaikka tuoda esille asioita, joista olet samaa mieltä, eikä vaan sanoa, että olet monta vuotta tentannut naista. 
      Vähän pelisilmää kehiin ja sä voit tänkin vielä pelastaa, jos vähän yrität. 

      Lainaa

    115. Primööri hai 12.5.2021 23:19
      Tulos: +118 (122 ääntä)
      Tapio: Hei kaikille!
      No heippa.
      Tapio: Rehellisesti sanoen en ensin tiennyt, että kenen puolella tässä asiassa olen. Olen perusteellinen ja ennen syyttelyitä ja mielipiteen muodostamista halusinkin oikeasti selvittää että mistä tässä asiassa on kyse.
      Kiva tietää, että olet toden totta rehellinen ja puolueeton osapuoli. Se käykin järkeen, koska kuvailet tätä Samin toivomaa sontamyrskyä heti kättelyssä nettikiusaamiseksi, sitten kuvailet Samia lukuisilla positiivisilla adjektiiveilla, sitten puolueettomuuden nimissä kirjoitat pari tunteetonta ja mitäänsanomatonta sivumainintaa Jaanasta jonka nimeä et edes vaivaudu muistamaan, sitten valittelet Suvin osallisuutta ja hänen vaalikampanjaansa, ja lopuksi vakuutat, että Sami on varmasti jo oppinut läksynsä tämän pikku kolttosensa jälkeen, ja että meidän LAPSELLISTEN, leijonien ruokkimisesta nauttivien NETTIKIUSAAJIEN, jotka emme YHTÄÄN välitä KENENKÄÄN toisten mokailuista, pitäisi jo IKUISUUDEN eli kahden vuorokauden jälkeen lopettaa tämä JULKISESTI NÖYRYYTTÄVÄ PILKKAAMINEN, ja ylläpitokin on ihan VAINOHARHAINEN (vaikka Samin käytös olikin ehkä pikkuisen kyseenalaista mutta se oli varmasti ainoa kerta kun Sami on ikinä mitään ikävää kenellekään tehnyt).
      Tapio: Tosin Niina ei ole myöskään enää Porin Puskaradion jäsen, herää mieleen kysymys että miksi?
      Tarkoitat kai Jaanaa? Olisikohan siksi, koska joutui Porin Puskaradiossa nettihäiriköinnin uhriksi? En minäkään pysyisi ryhmässä, jossa päälleni hyökätään. Oikein pelottavan häirikön kohdatessani saattaisin vaikka poistaa liian yksilöivät yhteystietonikin julkisesti löydettävistä.
      Tapio: Lieventävänä asianhaarana se, että hän ilmeisesti tuli järkiinsä ja poisti kyseiset kommentit kertomansa mukaan myöhemmin. Tähän mennessä vahinko oli jo tapahtunut. Sami teki typerästi ja suurin syy mahdolliseen vaalikampanjan kaatumiseen on tämä Samin ala-arvoinen käytös.
      Silminnäkijöiden mukaan Sami poisti kommenttinsa vasta, kun juttu levisi tänne. Sitä ennen hän oli itse jaellut kuvakaappauksia Facebookissa. Samia ei kiinnostanut tulla järkiinsä, eikä kiinnostanut käyttäytyä kunnioittavasti toista ihmistä kohtaan. Häntä kiinnosti vain itselleen saamansa huomio. Hän yritti tulta lietsomalla saada itselleen hyvää huomiota, mutta kun huomio olikin huonoa, Sami turautti housuunsa ja häntä alkoi harmittaa.
      Tapio: Mitä luulette, onkohan Sami typerästä käytöksestään ja Suvi viattomana sivustakatsojana saaneet jo ansaitsemansa rangaistuksen? Onko tätä pilkkaamista järkevää vielä jatkaa? Julkinen nöyryytys, vaikkakin käytös onkin ollut kyseenalaista? Olen kyllä nähnyt monet känniavautumiset ja nolot päivitykset, joista kukaan ei välitä.
      Ihmisiä ei voi käskeä olemaan puhumatta tunteita nostattavista aiheista. Ei siksi, ettäkö käskeminen olisi jotenkin moraalisesti väärin - se ei vain toimi. Täällä kaiken maailman kännipäivitykset sun muut tulevat ja menevät suhteellisen nopeasti, osa nostattaa vähemmän keskustelua ja osa enemmän, mutta useimpiin mokiin on vain helppo tokaiosta, että "sitä sattuu".
      Eniten keskustelua herättävät sellaiset mokat, joissa on tapahtunut jotain järkyttävää (esim. lasten tai eläinten kaltoinkohtelua), joissa mokaaja on selvästi mokannut silkkaa ilkeyttään (esim. haukkumalla tai maalittamalla ilman selkeää syytä), tai joissa mokaaja itse tulee reagoimaan mokansa julkaisuun ja pitämään aihetta ylhäällä omalla jankutuksellaan.
      Esimerkiksi eräs muusikko, nyt jo edesmennyt, oli aivan vakuuttunut siitä, että eräällä tunnetummalla artistilla oli salaliitto häntä vastaan, ja hänen juttunsa päätyi yhdeksi kaikkien aikojen kommentoiduimmista mokista, koska tämä vähemmän tunnettu artisti tuli itse kommentoimaan tänne miljardi puolusteluviestiä itseään kohtaan. Se oli todella surullinen tapaus, kaikki tajusivat jo silloin että kyseisellä henkilöllä on vaikeita mielenterveyden ongelmia, ja varmasti enemmistö sääli tuota naista. Ja ihmiset eivät silti lopettaneet aiheesta puhumista. Hänen kommentointinsa provosoi toisia kommentoimaan, ja toisten kommentit provosoivat hänet kommentoimaan. Ainoa keino lopettaa on lopettaa itse.
      Tapio: Olinkin suuresti yllättynyt kun minulle vastasikin ystävällinen ja lämmin ihminen, joka vastasi kaikkiin kysymyksiini asiallisesti ja avuliaasti.
      Täällä ei varmaan kukaan ajattele, että Sami olisi hautakiviltä tikkareita varastava, lasten autoja hajottava, mummojen päälle kuseksiva hitler. Hän, kuten suurin osa muistakin mokailijoista, on luultavasti ihan normaali ihminen hyvine ja huonoine puolineen. Hänen perheestään kertova lehtijuttu oli minusta oikein mukava ja suloinen. Mutta vaikka olisit maailman paras ihminen, niin jos et yhtenä päivänä hallitse käytöstäsi, joudut kestämään sen seuraamukset. Ystävällisyys ei ole mikään leimapassi, johon tarpeeksi ystävällisyyttä leimaamalla saa vankilastavapautumiskortin, jotta sitten voisi yhden kerran perseillä ilman seuraamuksia.
      Tapio: Hyvää jatkoa kaikille ja älkää öykkäröikö
      Hyvää jatkoa myös sinulle, Samin häirikkö.
      Sami on tietysti jo ottanut tästä opikseen, ja ymmärtää nyt siis pitää suunsa kiinni, eikä tule tänne puolustelemaan itseään ulkopuoliseksi henkilöksi huonosti tekeytyen.
      Eli ainoastaan joku, joka haluaa vain kääntää veistä Samin haavassa, voisi tulla tänne kommentoimaan täl

      Lainaa

    116. Primööri hai 12.5.2021 23:32
      Tulos: +90 (90 ääntä)
      Primööri hai: Eli ainoastaan joku, joka haluaa vain kääntää veistä Samin haavassa, voisi tulla tänne kommentoimaan täl
      ... tällaisia puolusteluromaaneja, joissa esittää ulkopuoliseksi henkilöksi tekeytyvää Samia, saadakseen Samin näyttämään sellaiselta täydeltä idiootilta, joka kuvittelisi noin läpinäkyvän yritelmän menevän yleisöön läpi.
      Taisi merkkiraja tulla vastaan, kun loppu tippui pois.

      Lainaa

    117. Tulos: -112 (116 ääntä)
      Ronde: Olet varmaakin Sami, mutta yritän nyt vastata niin asiallisesti kuin pystyn.  Jos lähdet politiikkaan, niin kritiikkiä pitää kestää. Jos alat tehdä vaalikampanjaa toisen puolesta, niin kritiikkiä pitää kestää. Tämä on demokratiaa, missä toimet ovat läpinäkyviä. Aloituksessa olisi voinut vaikka tuoda [...]
      En ole Sami. Hän käyttäytyi huonosti, mutta mielestäni tämän kaltainen julkinöyryytys on väärin. 
      Olen kyllä keskustellut hänen kanssaan. 
      Jaanaa en ole tavoittanut joten olen muodostanut mielipiteeni minulla olevien tietojen valossa. 
      Voin olla väärässäkin, saattaa olla että Jaana vastaa viestiini huomenna ja osoittaa olevansa oikea ihminen ja tällöin myös Jaana on oikeutettu anteeksipyyntöön.
      Sami vastasi viesteihini kyllä, kun asiallisesti ne esitin. Vastaa varmasti sinullekin vaikka kuulemma viestejä on tullut paljon, nyt kun nimi on täällä julkistettu.
      Pahoittelut jos aiheutin pettymyksen.

      Lainaa

    118. Tulos: +90 (92 ääntä)
      Tapio: En ole Sami. Hän käyttäytyi huonosti, mutta mielestäni tämän kaltainen julkinöyryytys on väärin.  Olen kyllä keskustellut hänen kanssaan.  Jaanaa en ole tavoittanut joten olen muodostanut mielipiteeni minulla olevien tietojen valossa.  Voin olla väärässäkin, saattaa olla että Jaana vastaa viestiini [...]
      Laitetaan nyt vähän ratakiskoa tähän. 
      Kyse on vaalikampanjasta. Se on täysin julkista tietoa ja kritiikin alaista. 
      Lopeta toi toisten syytteleminen. Ei tämä ole muiden vika. 

      Lainaa

    119. Tulos: -91 (95 ääntä)
      Maustetu kesyaasi: Taitaa Sami esiintyä Tapiona. Kuka uskoo että joku randomi feissarimokia seuraava henkilö (=Tapio) lähtisi selvittämään tapahtumaa? Haiskahtaa aika tavalla tämä homma. Sami, pitäisikö sinun lopettaa ja pitää tauko internetistä vaikka viikoksi? Teet yhä pahempaa jälkeä itsellesi ja avovaimollesi.
      Hei Maustettu kesyaasi. 
      Kuten tuossa jo mainitsin niin en ole Sami.

      Lainaa

    120. Tulos: -101 (103 ääntä)
      Ronde: Laitetaan nyt vähän ratakiskoa tähän.  Kyse on vaalikampanjasta. Se on täysin julkista tietoa ja kritiikin alaista.  Lopeta toi toisten syytteleminen. Ei tämä ole muiden vika. 
      Hei Ronde! 
      Kiitoksia asiallisesta keskustelusta, mutta nyt kun aletaan laittamaan ratakiskoa ja keskustelu muuttuu asiallisesta asiattomaksi, niin poistun takavasemmalle.
      Uskon että kaikki anteeksipyynnön ansainneet ja tarvitsevat ovat sen saaneet tai tulevat saamaan.
      Onneksi en ole itse tässä myrskyn silmässä. Ei varmasti ole helppoa.
      Ja vastataan nyt siihen toiseenkin kommenttiin tässä samalla, en ole Sami, ja vaikka olisinkin niin mitä väliä sillä olisi. Mielestäni argumenttini ovat tämän hetkisten tietojen valossa ainakin perusteltu.
      Hyvää yötä kaikille!

      Lainaa

    121. Tulos: +109 (115 ääntä)
      Tapio: Hei Ronde!  Kiitoksia asiallisesta keskustelusta, mutta nyt kun aletaan laittamaan ratakiskoa ja keskustelu muuttuu asiallisesta asiattomaksi, niin poistun takavasemmalle. Uskon että kaikki anteeksipyynnön ansainneet ja tarvitsevat ovat sen saaneet tai tulevat saamaan. Onneksi en ole itse tässä [...]
      Hyvää yötä, Sami. 

      Lainaa

    122. Sitkeä maahinen 13.5.2021 1:24
      Tulos: +82 (86 ääntä)
      Primööri hai: No heippa. Kiva tietää, että olet toden totta rehellinen ja puolueeton osapuoli. Se käykin järkeen, koska kuvailet tätä Samin toivomaa sontamyrskyä heti kättelyssä nettikiusaamiseksi, sitten kuvailet Samia lukuisilla positiivisilla adjektiiveilla, sitten puolueettomuuden nimissä kirjoitat pari [...]
      Ihan mahtavaa settiä, aplodit sulle!
      Tästä kommenttiketjustahan sai viikon viihteet.
      Ps. En ole Sitkeä maahinen. Hyvää yötä.

      Lainaa

    123. Raskas hevonen 13.5.2021 2:32
      Tulos: +121 (121 ääntä)
      Tapio: Hei kaikille! Olen nyt seurannut kuluneet kaksi päivää tätä nettikiusaamista ja lähimmäisen rakkaudesta halusin myös sanoa oman sanani tähän asiaan. Rehellisesti sanoen en ensin tiennyt, että kenen puolella tässä asiassa olen. Olen perusteellinen ja ennen syyttelyitä ja mielipiteen muodostamista [...]
      Siis mitä? Mielipiteen muodostamiseksi otit yhteyttä Samiin? Ja mitä ovat "kaikki ne kysymykset", joihin hän vastasi asiallisesti? Mikä tässä jutussa ylipäätään oli niin epäselvää, että Samia piti vielä tentata yksityisesti?
      Jokin tässä nyt haiskahtaa. Itse jättäisin kyllä "lähimmäisen rakkaudesta" mokan henkilöt rauhaan. Mielestäsi Sami on siis tilivelvollinen vain puolisolleen, mutta kuitenkin myös netin randomeille, jotka ottavat yhteyttä selvittääkseen "mistä tässä on kyse"?
      Ja ennen kuin sanot, ettei Sami ole sinulle tilivelvollinen, niin muistutan, että Jaana on mielestäsi "pelkkä profiili Facebookissa eikä häneen ainakaan saa yhteyttä", ellei hän vastaa sinulle henkilökohtaisesti ja toisin todista. Jaanan olet siis heti valmis sivuuttamaan feikkinä, mutta Samista ei voi muodostaa mielipidettä ennen perinpohjaista selvitystä?
      Jollain tasolla jopa toivon, että olet Sami, sillä se olisi ainoa looginen vaihtoehto. On täysin ymmärrettävää, että haluat puolustaa itseäsi laittamatta nimeäsi enemmän likoon. Toinen vaihtoehto on nimittäin se, että olet hyvin kummallinen stalkkeri. 

      Lainaa

    124. Vihreä humanoidi 13.5.2021 2:50
      Tulos: +1 (41 ääntä)
      Kaikkein paras konna: Tämän voisi poistaa Suvin takia. Syytön kärsii =(
      Syytön? Itsehän porilaisen pösilön on käynyt lähiräkälästä vartavasten valkkaamassa.

      Lainaa

    125. Tulos: +72 (80 ääntä)
      Käsi pystyyn, joka uskoo, ettei Tapio ole Sami itse? ;) Ok, ehkä Suvi on auttanut tekstin toteuttamisessa. Jaanan sekoittaminen Niinaan ja avovaimon vaimoon ei hämää ketään.

      Lainaa

    126. Tulos: +89 (93 ääntä)
      Tapio: Hei kaikille! Olen nyt seurannut kuluneet kaksi päivää tätä nettikiusaamista ja lähimmäisen rakkaudesta halusin myös sanoa oman sanani tähän asiaan. Rehellisesti sanoen en ensin tiennyt, että kenen puolella tässä asiassa olen. Olen perusteellinen ja ennen syyttelyitä ja mielipiteen muodostamista [...]
      Voi kuule. Jos joku on omaehtoisesti heittänyt paskaa tuulettimeen, niin silloin ei hirveästi auta, että annat kaverille lapion eli "perehdyt" maallikkona asianomaisten näkökulmiin. Jätä semmoinen vaikka poliiseille ja journalisteille, jos tästä isompi juttu tulee. Tällainen ulkopuolisen (?) toteuttama tonkiminen vain pidentää kaikkien osapuolien kärsimystä.
      Kirjoituksesi sävy ja asu on hyvin samankaltainen Samin kanssa, vaikkakin virheettömämpää. Lisäksi päädyit menemään häiriköinnissä vielä pidemmälle etsimällä henkilötietoja vailla tätä nettiselkkausta painavampaa syytä. Et myöskään tuonut mitään uutta näkökulmaa asialle, jota yritit selvittää, vahvistit vain hieman eri sanoin käytännössä kaiken mitä Sami omassa postauksessaan kertoi. Jos et sittenkään ole Sami, niin aika vahva "fanikerholaisen" katku tässä on. Tee orastavalle poliitikolle ja hänen yli-innokkaalle avopuolisolleen palvelus ja jätä karhunpalvelukset tähän.

      Lainaa

    127. Päihteetön hirmulisko 13.5.2021 10:05
      Tulos: +63 (63 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]
      "Sinun vitsisi"
      "Vitsisi" on paska. Ja rikosilmoitus? Huutista ja jaxuhailia sinne sulle :'D

      Lainaa

    128. Taitava hämähäkki 13.5.2021 10:11
      Tulos: -24 (60 ääntä)
      Kumma dinosaurus: Mieshän on mulkku, liekö puolisokin? Tai sitten tekee tietoista sabotaasia kun vihreys ei sopinutkaan.
      Tuo on tyypillistä vihreää

      Lainaa

    129. Päihteetön hirmulisko 13.5.2021 10:18
      Tulos: +56 (56 ääntä)
      Tapio: Hei kaikille! Olen nyt seurannut kuluneet kaksi päivää tätä nettikiusaamista ja lähimmäisen rakkaudesta halusin myös sanoa oman sanani tähän asiaan. Rehellisesti sanoen en ensin tiennyt, että kenen puolella tässä asiassa olen. Olen perusteellinen ja ennen syyttelyitä ja mielipiteen muodostamista [...]
      Kenestä Niinasta oikein puhut?

      Lainaa

    130. Valaisematon vihannes 13.5.2021 10:45
      Tulos: +109 (111 ääntä)
      Tapio: Hei kaikille! Olen nyt seurannut kuluneet kaksi päivää tätä nettikiusaamista ja lähimmäisen rakkaudesta halusin myös sanoa oman sanani tähän asiaan. Rehellisesti sanoen en ensin tiennyt, että kenen puolella tässä asiassa olen. Olen perusteellinen ja ennen syyttelyitä ja mielipiteen muodostamista [...]
      Tämä on kaikkien aikojen rimanalitus. Kommentoisit rehdisti omalla nimelläsi eikä teeskennellen olevasi joku muu ja "Tapion" nimellä itseäsi kehuen. Kukaan ei taatusti niele tätä juttua, että joku random "Tapio" lähtee ihan asiakseen "lähimmäisenrakkaudesta" tekemään tällaista. Kirjoitustyylikin ihan sama. Vaikutat koko ajan nolommalta ja kierommalta.

      Lainaa

    131. Lystikäs kivi 13.5.2021 13:28
      Tulos: +71 (73 ääntä)
      Tapio: Hei Maustettu kesyaasi.  Kuten tuossa jo mainitsin niin en ole Sami.
      Morjens Sami! Menetit uskottavuutesi jo ennen kuin olit kirjoittanut yhtäkään kommenttia tähän mokaan.

      Lainaa

    132. Tulos: +48 (50 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]
      Kannattanee miettiä mitä sinne nettiin laittaa, niitä kun ei koskaan saa pois. Hyvän kuvan annoit itsestäsi ja puolisolle satelee varmaan ääniä, kiitos sinun. Turha alkaa angstaamaan, sun puolustukset on aika heikkoja ja noloja. Seiso sanojes takana, PING PING

      Lainaa

    133. Tulos: -2 (24 ääntä)
      Sami Sillanpää: Nyt puhuu kohu Sami! Kylläpäs käytökseni on aiheuttanut paljon kohinaa ja päänvaivaa. Totta tosiaan provosoiduin yön pimeinä tunteina tämän ”Jaanan” kommentoidessa avovaimoni ulkonäköä. Siinä sitten porilaisittain puolustusintoa keräillen ja valmistautuessani kiusaamaan ”Jaanaa” takaisin huomasin, [...]
      voi vittu teitä sillanpäitä kaikki yhtä fiksuja

      Lainaa

    134. Maustetu kesyaasi 13.5.2021 16:36
      Tulos: +38 (42 ääntä)
      Joko aiheesta on kirjoitettu iltapäivälehdissä? Sami/Tapio-farssista saisi mehevän jutun.

      Lainaa

    135. Toistaitoinen tortilla 13.5.2021 18:59
      Tulos: +92 (96 ääntä)
      Kohta joku "Janne" ilmestyy tänne kertomaan slvittäneensä "Tapion" henkilöllisyyden, ja vakuuttavansa, ettei kyseessä ole Sami. :D Sami: sinulle tuolla jo mainittiin aikuisuudesta ja vastuunkannosta. Edelleen selittelet, ja nyt jo tekeydyt joksikin toiseksi henkilöksi puolustaaksesi itseäsi. Täytyy sanoa, etten ikinä ole tavannut noin käyttäytyvää aikuista ihmistä. Miten olet välttynyt kasvamasta aikuisen ihmisen tasolle? Kukaan edes jokseenkin aikuinen lukija täällä ei usko, että Tapio et ole sinä. Kukaan ei toimi kuten Tapio väittää toimineensa, eikä kukaan muu kuin sinä kirjoita, kuin Tapio. Tässä asiassa uskomattominta on tämä sinun toimintasi. Onko joku muu tähän astisessa elämässäsi siivonnut törttöilyjesi jäljet? Miksi et osaa? Mokat tunnustetaan, ymmärretään, että oma käytös ja toiminta on aina omaa syytä, eikä jäädä vääntämään veistä omassa haavassa tällä tavoin, kuten sinä teet.

      Lainaa

    136. Tulos: +56 (58 ääntä)
      Tapio: Hei Ronde!  Kiitoksia asiallisesta keskustelusta, mutta nyt kun aletaan laittamaan ratakiskoa ja keskustelu muuttuu asiallisesta asiattomaksi, niin poistun takavasemmalle. Uskon että kaikki anteeksipyynnön ansainneet ja tarvitsevat ovat sen saaneet tai tulevat saamaan. Onneksi en ole itse tässä [...]
      Ensin rupeat häiriköimään Jaanaa, jolloin pidät tietenkin aitona profiilina. Sitten porukka H Moilasena "WTF?" Nyt yrität puolustella häiriköintiäsi "feikki profiili" väitteellä. Kyse ilmeisesti ei ole kuitenkaan feikki (uskon FMTeamia sua enemmän), ja silti et näe mitään anteeksipyydettävää? Ei tarvinne sanoa enempää, täällä on ollut jo oikein osuvia luonnehdintoja ylenkatseestasi ja typeryydestäsi.

      Lainaa

    137. Väsynyt tatti 13.5.2021 23:43
      Tulos: +61 (63 ääntä)
      Tästä mokasta kun nappaa kuvakaappaukset, niin ei pääse koskaan unholaan vaikka täältä poistettaisiin. Nice Sami&Tapio! Ihanaa tämä Samin tuskainen kiemurtelu Tapio-nimellä. 😂 Yllättävän pitkällä pinnalla jotkut kommentoijat jaksavat yrittää Samia kasvattaa.

      Lainaa

    138. Tulos: +13 (21 ääntä)
      Mikä vittu teitä porilaisia oikein vaivaa?

      Lainaa

    139. Näpytön appelsiini 14.5.2021 0:25
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      Tapio: Hei kaikille! Olen nyt seurannut kuluneet kaksi päivää tätä nettikiusaamista ja lähimmäisen rakkaudesta halusin myös sanoa oman sanani tähän asiaan. Rehellisesti sanoen en ensin tiennyt, että kenen puolella tässä asiassa olen. Olen perusteellinen ja ennen syyttelyitä ja mielipiteen muodostamista [...]
      Morjens Tapsa! Onko tullut reissailtua viime aikoina Samin kanssa?

      Lainaa

    140. Tulos: +61 (67 ääntä)
      Miten raskaan sarjan narsisti pitää olla kysessä että ensin törkeästi maalittaa jotakin vaalimainokseensa negatiivisesti kommentoinutta urpoa koko yön, postailee rimanalitustaan ympäriinsä, päätyy feissarimokiin eikä SITTENKÄÄN ymmärrä yskää, käy kommentoimassa feissarimokissa ja saa satoja negoja niin ottaa niin pahasti itseensä että alkaa kirjoittelemaan romaaneja "Tapiona" siitä miten ihana ihminen lainkaan onkaan. No, tulipahan kunnolla viihdykettä aamukahville. Jossa ei ole yhtään soijaa. X-D

      Lainaa

    141. Kahdestaan luovuttaja 14.5.2021 21:29
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Taisi Suvi saada miehensä viimein kuriin, kun ei enää ole lisää rutinaa kuulunut. Ihan hyvä heille, vaikka vahinko onkin jo tapahtunut. Ei tämä ihan päässyt sivuston historian kommentoiduimpien mokien joukkoon, mutta melkein.

      Lainaa

    142. Punerva puuma 14.5.2021 22:43
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Mutta uskallanpa väittää että yksi kuntavaaliehdokas sai nimeä koko rahalla. Eikös se niin mennyt että julkisuutta se on huonokin julkisuus.

      Lainaa

    143. Kuminauhaton lintu 15.5.2021 9:19
      Tulos: +40 (40 ääntä)
      Toistaitoinen tortilla: Kohta joku "Janne" ilmestyy tänne kertomaan slvittäneensä "Tapion" henkilöllisyyden, ja vakuuttavansa, ettei kyseessä ole Sami. :D Sami: sinulle tuolla jo mainittiin aikuisuudesta ja vastuunkannosta. Edelleen selittelet, ja nyt jo tekeydyt joksikin toiseksi henkilöksi puolustaaksesi itseäsi. Täytyy [...]
      [Sami: sinulle tuolla jo mainittiin aikuisuudesta ja vastuunkannosta. Edelleen selittelet, ja nyt jo tekeydyt joksikin toiseksi henkilöksi puolustaaksesi itseäsi. Täytyy sanoa, etten ikinä ole tavannut noin käyttäytyvää aikuista ihmistä. Miten olet välttynyt kasvamasta aikuisen ihmisen tasolle? Kukaan edes jokseenkin aikuinen lukija täällä ei usko, että Tapio et ole sinä. Kukaan ei toimi kuten Tapio väittää toimineensa, eikä kukaan muu kuin sinä kirjoita, kuin Tapio. Tässä asiassa uskomattominta on tämä sinun toimintasi. Onko joku muu tähän astisessa elämässäsi siivonnut törttöilyjesi jäljet? Miksi et osaa?]
      Ulkopuoliselle Samin toiminta näyttää toki käsittämättömältä, mutta eittämättä hän itse varmasti kokee, että kaikkeen hänen toimintaansa on joku hyvä ja oikeutettu syy. Rehellisesti sanottuna, vaikuttaa siltä, että Sami katselee maailmaa vähän eri näkökulmasta kuin valtaosa ihmisistä, ja on lisäksi melko harjaantumaton ihmissuhdeasioissa. Jos toisen julkinen maalittaminen on hänestä vain "hauska vitsi", eikä hän todellakaan kaikkien näiden saamiensa vastaustenkaan jälkeen näe, että olisi mitään anteeksi pyydettävää JAANALTA, niin empatiakyky vaikuttaa olevan heikoilla. Kun hän jatkoi kommentointiaan Tapiona, se todistaa, ettei hän edelleenkään aidosti kadu mitään, vaan haluaa vain pelastaa maineensa keinolla millä hyvänsä, jouduttuaan tilanteeseen jonka kuka tahansa normaaleilla sosiaalisilla taidoilla varustettu olisi osannut välttää jo ennen kuin olisi siihen joutunutkaaan. Lisäksi oma reagointi pieneenkin vastoinkäymiseen on suhteettoman suurta, kun taas muut eivät saisi sanoa pienintäkään poikkitelaista sanaa häntä kohtaan selvän virheenkään tehtyään.
      Sekä psykologian alaa hieman opiskelleena että itsekin joskus jostain Samin kanssa samantyyppisistä ongelmista kärsineenä (varmaan kärsin vieläkin mutta olen vain sille sokea?) voisin joitain persoonallisuushäiriöitäkin tässä mainita, mutta en nyt kuitenkaan ala ketään tuntematonta netissä diagnosoimaan. Toivottavasti Sami oppii tästä aidosti jotain ja kasvaa ihmisenä, eikä käperry vain lisää itsesääliin ja siitä kumpuavaan suhteettomaan toimintaan. 
      Ja jos Sami sattuisi tämän lukemaan, niin haluan vain sanoa, että ihmisillä on yleensä hyvä syy kritisoida toimiasi. Se ei tarkoita, että kritiikin antaja näkee sinut kertakaikkisen pahana ihmisenä, jota haluaa vain loukata verisesti. Joskus se on vain yksinkertainen huomautus, että hei, toimipa vähän toisella tavalla jatkossa, niin kaikki pääsevät helpommalla. Omien virheiden näkeminen ja myöntäminen voi olla joskus käsittämättömän vaikeaa ja raastavaa. Joskus kannattaa vain luottaa siihen, että joku muu tietää paremmin, kuinka on järkevää toimia. Väärässä olemisen myöntäminen tulee helpommaksi kerta kerralta, ja ensimmäinen kerta on se vaikein.

      Lainaa

    144. Mennyt hedelmä 16.5.2021 10:05
      Tulos: +48 (48 ääntä)
      Miettikää mikä juonenkäänne olisi, jos Tapio todella olisi joku kaheli oman elämänsä nettiseriffi joka nyt myös ilmeisesti pommittaisi Jaanaa!

      Lainaa

    145. Tulos: +28 (28 ääntä)
      Tuo ylempi oli hyvin sanottu. Joskus toki on tilanteita, joissa ihmiset tuomitsevat toisiaan ilman hyvää syytä, koska eivät tiedä koko totuutta. Toisinaan saattaa myös olla, että vaikeasti käyttäytyvällä henkilöllä on joku sairaus, esim. huumeaddiktio, psykoosi tai PTSD, jonka vuoksi hän ei kykene hallitsemaan käytöstään, ja sen vuoksi minkään maailman kritiikillä ei ole hänelle apua. Näidenkin ihmisten on elettävä elämiään. Eivät he voi vain lakata olemasta siksi, koska ovat häiriöksi muille. Omalla asenteellaan voi kuitenkin vaikuttaa siihen, miten ulkomaailma suhtautuu vaikeaan käytökseen. Tämäkin moka olisi saatu lakaistua siististi pois, jos rikosilmoitusten ja oman hyvyyden todistelun sijaan Sami olisi vain sanonut: "voi hitsi, minullahan lähti tässä ihan totaalisesti lapasesta. Jos joku tuntee Jaanan, niin voisitteko välittää anteeksipyyntöni hänelle, koska hän ilmeisesti ahdistui käytöksestäni niin, että esti minut ja poisti profiilinsa. Meillä on ollut viime aikoina hirveästi stressiä vaalikampanjan (ja mahdollisten muiden syiden) vuoksi, ja pinna on sen vuoksi tosi kireällä, mutta en tietenkään olisi saanut purkaa sitä tällä tavalla. Kunpa olisin tunteiden kuumetessa keksinyt jonkun rakentavamman tavan päästellä höyryjä". Mutta nyt meni näin. Onhan tuo ihan selvää, että Sami on tuossa jotain hörppinyt, kun jaksoi yötä pitkin vainota jotakuta, ilmeisesti itselleen tuiki tuntematonta henkilöä tuolla tavalla. Joten Samin omia sanoja lainatakseni: Onneksi kännyköissä ei ole alkolukkoa! Olis tämäkin moka jäänyt saamatta.

      Lainaa

    146. Epälikvidi pomelo 16.5.2021 14:23
      Tulos: +46 (50 ääntä)
      Ehdokkaan Facebook-sivulta: "Minulle tärkeitä arvoja ovat sivistys, empatia, kulttuuri, tiede, vastuullisuus, feminismi ja turvallisuus. Tähtään rakentavaan keskusteluun [...]." Hieman ristiriitaista kun katsoo millainen kumppani hänellä on. Ikävää tietenkin että oma puoliso vesittää vaalikampanjan ja vie uskottavuuden aivan täysin. Tuskin noita arvoja oikeasti vaaliva huolisi mitään mieslasta hoidettavakseen ja paimennettavakseen.

      Lainaa

    147. Kannattamaton tiikeri 16.5.2021 14:51
      Tulos: +48 (50 ääntä)
      Onhan toi ihan sairasta jos stalkkaa jotain yhden facebook kommentin takia niin että yrittää jotain puhelinnumeroakin saada selville. Ihan sama mikä kommentti siellä on ollut, pitäisi ymmärtää jättää nettikommentit omaan arvoonsa ja antaa ihmisten olla rauhassa.

      Lainaa

    148. Tulos: +6 (42 ääntä)
      Ajattelin Tapion huoltajana ja edunvalvojana tulla kertomaan, että Tapsa ei ole ihan kunnossa. Olen nyt kieltänyt häneltä internetin käytön joksikin aikaa, ettei enempää vahinkoa pääsisi tapahtumaan. Kerrottakoon taustaksi, että Tapsa on yksinäisyyttään hurahtanut karismaattiseen pseudokristilliseen Johanneksen Sana -liikkeeseen ja etsii aktiivisesti tilaisuuksia osoittaa "lähimmäisenrakkautta" nettiystäviään kohtaan. Hän on menettänyt äänioikeutensa, mutta tukee vasemmistolaisia puolueita ja kannattaa perustuloa ja minkkifarmauksen lopettamista. Tapsalla ei ole ainakaan enää mitään tekemistä Samin kanssa. Sami saatiin aika hyvin lääkkeillä vaimenemaan viime syksynä, minkä jälkeen Tapsa on ollutkin yksinäinen.

      Lainaa

    149. Nönnönnöö 17.5.2021 1:42
      Tulos: -84 (90 ääntä)
      Olen hämmentynyt. Itse ilahduin kovasti tästä ”mokasta”: kerrankin jollakulla on pokkaa ja kärsivällisyyttä peräänkuuluttaa öyhöttäjältä vastuuta sanomisistaan. Tulin kommentteihin odottaen löytäväni kasoittain ihailevia ”no jes, kerrankin joku jaksaa antaa vihapuhujalle potut pottuina!”-kommentteja. Sen sijaan kaikki ovatkin sitä mieltä, että tämä Sami on käyttäytynyt tässä nolosti? Wtf. Itse nostan Samille hattua ja toivon, että jokainen netissä vihaa levittävä joutuisi jossain vaiheessa kasvotuksin laukomiensa ”totuuksien” kanssa 🙂

      Lainaa

    150. Huoleton vadelma 17.5.2021 4:04
      Tulos: +51 (53 ääntä)
      Nönnönnöö: Olen hämmentynyt. Itse ilahduin kovasti tästä ”mokasta”: kerrankin jollakulla on pokkaa ja kärsivällisyyttä peräänkuuluttaa öyhöttäjältä vastuuta sanomisistaan. Tulin kommentteihin odottaen löytäväni kasoittain ihailevia ”no jes, kerrankin joku jaksaa antaa vihapuhujalle potut pottuina!”-kommentteja. [...]
      Noinhan tässä juuri tapahtui :D Öyhöttäjä-Samilta peräänkuulutettiin vastuuta sanomisistaan, vihapuhuja-Sami sai potut pottuina, ja vihaa levittävä Sami joutui kasvotuksin laukomiensa "totuuksien" kanssa.
      Koska tuohan on tasan tarkkaan vihapuhetta, kun Sami tuomitsee Jaanan poliittisen mielipiteen ala-arvoiseksi kännäykseksi. Sitten Sami sanoo, että Jaana olisi mukamas poliittisen mielipiteensä vuoksi epäkelpo asiakaspalvelutehtäviin. Kirsikkana kakun päällä Sami taivastelee, että voi jösses, Jaanahan on vielä eronnutkin... Kaikki tämä vain siksi, koska Jaana sanoi, ettei halua äänestää vihreitä.
      Ja se on peräti rikos, jos tuo hyypiö on oikeasti jakanut kuvakaappauksia viesteistään eteenpäin ja yllyttänyt toisiakin kiusaamaan Jaanaa.

      Lainaa

    151. Välttävä kantojuhta 17.5.2021 7:41
      Tulos: +40 (42 ääntä)
      Nönnönnöö: Olen hämmentynyt. Itse ilahduin kovasti tästä ”mokasta”: kerrankin jollakulla on pokkaa ja kärsivällisyyttä peräänkuuluttaa öyhöttäjältä vastuuta sanomisistaan.
      Mitäs hämmentävää tässä sitten on? Tässähän nimenomaan peräänkuulutetaan öyhöttäjää vastuuseen sanomisistaan.

      Lainaa

    152. seppo selittelijä 17.5.2021 13:40
      Tulos: -43 (49 ääntä)
      Mikä ihme siinä nyt on jos Tapio voikin olla Tapio eikä Sami? Voisin kuvitella itsekin että tällaisessa tapauksessa ottaisin lisäinfot suoraan lähteeltä ja tulisin tänne kirjoittelemaan. Tämä siksi että en tykkää muodostaa mielipiteitä liian suppeilla faktoilla. Aika ristiriitaiset fiilikset että kenen "puolella" pitäisi olla. Sekä Sami että Jaana olivat niin ala-arvoisia itse mokassa. Ei tämä juttu ja sen jatkuminen sekä Suville mahdollisesti aiheutuva harmi kovin kaukana koulukiusaamisesta kuitenkaan ole. Sen vuoksi ymmärrän mitä Tapio yrittänee ajaa takaa. Itselläni on koulukiusaus-taustaa ja sen vuoksi en halua siis tuomita ketään ilman oikeita tietoja ja mieluusti sitä henk. koht. näkökulmaa, joten Tapiolla oli paljon parempi lähestyminen kuin enemmistökommentoijien kettuilu. Ja minä olen Seppo. Sen voi tarkistaa vaikka aiemmista mokista vaikka jokaiseen en todellakaan koekaan tarvetta kommentoida. Monet voisi ottaa mallia ja jättää ne "vittu tuo on tyhmä"-tasoiset viestit pois. Ei menisi niin kauan näiden kommenttien selaamiseen kun olisi vain ne jäljellä, jossa kirjoitettaisiin vain sellaista tekstiä, jota ei ole jo sanottu ja jossa olisi jotain tuomistakin aiheeseen. PS. En ole oikeasti Seppo. Siis nimeltäni. Mutta kuten totesin, en myöskään Sami.

      Lainaa

    153. Odottava lintu 17.5.2021 13:47
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      Tapio: Hei kaikille! Olen nyt seurannut kuluneet kaksi päivää tätä nettikiusaamista ja lähimmäisen rakkaudesta halusin myös sanoa oman sanani tähän asiaan. Rehellisesti sanoen en ensin tiennyt, että kenen puolella tässä asiassa olen. Olen perusteellinen ja ennen syyttelyitä ja mielipiteen muodostamista [...]
      Hmm... miten tulee mieleen, että Samin kommentti tämäkin? Jotenkin samanlainen syntaksi ja on vaikea kuvitella, että joku ulkopuolinen jaksaisi nähdä tällaista vaivaa. Jopa tuo vieraisiin ihmisiin yhteydenotto/netin syövereistä tuntemattomien ihmisten kaivelu kommentteja varten vaikuttaa samanlaiselta obsessiiviselta käytökseltä kuin mitä alkuperäisessä mokassa...

      Lainaa

    154. Tahraton järvisieni 17.5.2021 14:30
      Tulos: -6 (34 ääntä)
      Samista on jo monta lankaa Ylilaudalla ja jätkälle nauretaan siellä kuten muillekin soijille.

      Lainaa

    155. Kuminauhaton lintu 17.5.2021 21:14
      Tulos: +10 (18 ääntä)
      Jokke K: Ajattelin Tapion huoltajana ja edunvalvojana tulla kertomaan, että Tapsa ei ole ihan kunnossa. Olen nyt kieltänyt häneltä internetin käytön joksikin aikaa, ettei enempää vahinkoa pääsisi tapahtumaan. Kerrottakoon taustaksi, että Tapsa on yksinäisyyttään hurahtanut karismaattiseen pseudokristilliseen [...]
      Lisää parodia-kommentteja? xD

      Lainaa

    156. Kuivakas haisunäätä 17.5.2021 23:10
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Tahraton järvisieni: Samista on jo monta lankaa Ylilaudalla ja jätkälle nauretaan siellä kuten muillekin soijille.
      Mitä sitten? Kohta joku urpo tulee sieltä taas leuhottelemaan että sieltä koko juttu on lähtöisin.

      Lainaa

    157. Lasitettu flamingo 18.5.2021 19:05
      Tulos: +9 (19 ääntä)
      seppo selittelijä: Mikä ihme siinä nyt on jos Tapio voikin olla Tapio eikä Sami? Voisin kuvitella itsekin että tällaisessa tapauksessa ottaisin lisäinfot suoraan lähteeltä ja tulisin tänne kirjoittelemaan. Tämä siksi että en tykkää muodostaa mielipiteitä liian suppeilla faktoilla. Aika ristiriitaiset fiilikset että [...]
      Moi Tapsa!

      Lainaa

    158. Tulos: -33 (41 ääntä)
      Lasitettu flamingo: Moi Tapsa!
      Menee jo Inception-setiksi tämä jos Sami on Tapio, joka on Seppo. Voisiko nyt vain loogisempaa olla että kaikki eivät ole samaa mieltä ja joku voi oikeasti uskoa Samia Samiksi koska voisi kuvitella itsekin tekevänsä jotain vastaavaa "tutkivaa journalismia" sen sijaan että toistelisi samaa mantraa mitä täällä melkein kaikki?
      Samaa porukkaa kuin ne, jotka eivät usko ikinä mitään mitä joku kertoo tapahtuneen ja kommentoivat typeryytensä osoittavalla lauseelle "ja sitten kaikki taputtivat ja hurrasivat" tms.

      Lainaa

    159. Tulos: +31 (31 ääntä)
      seppo: Menee jo Inception-setiksi tämä jos Sami on Tapio, joka on Seppo. Voisiko nyt vain loogisempaa olla että kaikki eivät ole samaa mieltä ja joku voi oikeasti uskoa Samia Samiksi koska voisi kuvitella itsekin tekevänsä jotain vastaavaa "tutkivaa journalismia" sen sijaan että toistelisi samaa mantraa [...]
      Terve Tapsa! Nimimerkkiä on helppo vaihtaa, mut asennetta ja kirjoitustyyliä vähän vaikeampi!

      Lainaa

    160. Periytyvä viinirypäle 21.5.2021 12:36
      Tulos: +39 (39 ääntä)
      Jokke K: Terve Tapsa! Nimimerkkiä on helppo vaihtaa, mut asennetta ja kirjoitustyyliä vähän vaikeampi!
      Joo, harvemmin kolmella eri tyypillä, jotka ovat keskenään samaa mieltä, on myös tismalleen sama kirjoitustyyli ja ajatuksenjuoksu. Näillä tyypeillä menee jutut samaa rataa: "Minä olen fiksu pohdiskelija joka ei seuraa massaa vaan muodostaa omat mielipiteensä omien tutkimustensa perusteella. Minusta Sami on hyvä tyyppi ja häntä kiusataan ihan liian julmasti pikku kepposeensa nähden. Näköjään olette liian tyhmiä tajutaksenne että useampi ihminen voi olla eri mieltä aivottoman massan kanssa, eikä se tarkoita että he olisivat yksi ja sama henkilö. En ole Sami, mutta te olette koulukiusaajia".

      Lainaa

    161. Periytyvä viinirypäle 21.5.2021 14:55
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Pakko lisätä, että yksi Samin nettiprofiili oli ihan hauska. Profiili löytyi tavallisesti googlettamalla, mutta en opasta ketään suoraan sinne, ettei mene liiaksi maalitukseksi. (Enhän sentään ole samanlainen maaninen maalittaja, kuin Sami itse.) Profiilissa Sami kuitenkin sanoi taitavansa hankalien tilanteiden ratkomisen ja osaavansa käsitellä vaikeita henkilöitä :D Ja lisäksi sanoi olevansa kiinnostunut nettibrändäämisestä, koska on jännää, miten massoja voi ohjailla viestinnän keinoin :D :D :D

      Lainaa

    162. Uuttera preeriasusi 21.5.2021 17:28
      Tulos: -9 (23 ääntä)
      Tuuleton majava: Kun tyypillinen persu ja tyypillinen vihreä kohtaavat... Näitähän näkee nyt yhdessä jos toisessa ryhmässä. Roolit välillä vaihtelevat, pöljyys ei.
      Eiköhän tuossa kuitenkin tavannut ihan tyypillinen persu ja tyypillinen persu.

      Lainaa

    163. Tulos: -24 (24 ääntä)
      Jokke K: Terve Tapsa! Nimimerkkiä on helppo vaihtaa, mut asennetta ja kirjoitustyyliä vähän vaikeampi!
      Joopa joo. Siellä on kirjallisuuden (tai mikälie ala onkaan) asiantuntijat liikkeellä. Samoin ilmeisesti logiikan kun ei voi olla samantyylisiä kirjoittajia.
      Mutta pitäkääpä harhaiset mielipiteenne ja arvailunne. Sitähän se on. Faktaksi se ei nimittäin muutu. Ja jos tässä tekstissä nyt ärsyyntyneisyys näkyy niin se johtuu siitä että nollataan kirjoittajan kommentti väittämällä tätä joksikin mille ei ole mitään perusteita. Tässä tapauksessa vielä kunnon ääriesimerkki.

      Lainaa

    164. Tulos: -31 (31 ääntä)
      Periytyvä viinirypäle: Joo, harvemmin kolmella eri tyypillä, jotka ovat keskenään samaa mieltä, on myös tismalleen sama kirjoitustyyli ja ajatuksenjuoksu. Näillä tyypeillä menee jutut samaa rataa: "Minä olen fiksu pohdiskelija joka ei seuraa massaa vaan muodostaa omat mielipiteensä omien tutkimustensa perusteella. Minusta [...]
      Meinaat että ihmiset on lumihiutaleita eikä kahta lähes samanlaista mitenkään voi olla olemassa? Tässäkin vertaillaan vaan mielipidettä ja kirjoitusta, joten aika monta muuta ominaisuutta ei edes tarvitse mätsätä. Yhtä lailla muuten ns. vastapuoli on kuin yhdestä muotista veistetty. Samat ontot perusteet ja "logiikat". Mutta en silti väitä että olisi vain yksi tyyppi kirjoittamassa koska minulla ei ole sille mitään perusteita. Kuten ei teilläkään väitteistänne huolimatta.

      Lainaa

    165. Luonnoton muurahainen 25.5.2021 16:22
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      seppo: Meinaat että ihmiset on lumihiutaleita eikä kahta lähes samanlaista mitenkään voi olla olemassa? Tässäkin vertaillaan vaan mielipidettä ja kirjoitusta, joten aika monta muuta ominaisuutta ei edes tarvitse mätsätä. Yhtä lailla muuten ns. vastapuoli on kuin yhdestä muotista veistetty. Samat ontot [...]
      Hyvä yritys Sami-Tapio! Ei vain mennyt läpi.

      Lainaa

    166. Pyöreä taistelija 26.5.2021 20:38
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      FMTeam, onko aiheeseen liittyvästä rikosilmoituksesta ilmennyt uutisia?

      Lainaa

    167. Tulos: +50 (50 ääntä)
      Pyöreä taistelija: FMTeam, onko aiheeseen liittyvästä rikosilmoituksesta ilmennyt uutisia?
      Ei pihaustakaan. Aiempien kokemusten mukaan poliisi ottaa yhteyttä vain, jos näkee sen tarpeelliseksi.

      Lainaa

    168. Sitkeä maahinen 26.5.2021 23:48
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      seppo: Yhtä lailla muuten ns. vastapuoli on kuin yhdestä muotista veistetty. Samat ontot perusteet ja "logiikat". Mutta en silti väitä että olisi vain yksi tyyppi kirjoittamassa koska minulla ei ole sille mitään perusteita. Kuten ei teilläkään väitteistänne huolimatta.
      Sami hyvä. TODISTEITA meillä ei ole, mutta meillä on kyllä perusteita. Tämä on selvästi nyt vaan sun ymmärryksen ulkopuolella. Antaisit vaan olla. Älä tule enää lukemaan näitä kommentteja. Anna vaan olla.

      Lainaa

    169. Tulos: -6 (22 ääntä)
      Voi elämä, mikä morkkis. Anteeksi tämä käytös, hävettää niin pirusti itseni, mutta varsinkin vaimon puolesta. Nyt huomaan ja ymmärrän, oman virheeni. Kiitos ja anteeksi.

      Lainaa

    170. Ihan ookoo minkki 31.5.2021 15:52
      Tulos: +27 (27 ääntä)
      Siltsu: Voi elämä, mikä morkkis. Anteeksi tämä käytös, hävettää niin pirusti itseni, mutta varsinkin vaimon puolesta. Nyt huomaan ja ymmärrän, oman virheeni. Kiitos ja anteeksi.
      Ei se mitään Siltsu, sitä sattuu paremmissakin piireissä. Reilusti tehty, että tajusit hävetä ylilyöntiäsi, etkä jäänyt esim. puolustelemaan itseäsi, syyttelemään toisia ja paistattelemaan omassa erinomaisuudessasi. Fiksuus ei ole sitä, ettei ikinä mokaa, vaan sitä, miten suhtautuu omiin mokiinsa.
      Tämä koko episodi tulee varmasti unohtumaan pian, kun osasit suhtautua tähän näin kypsästi. Toista olisi ollut, jos olisit jäänyt täällä kommenteissa jankuttamaan, saati jos olisit yrittänyt puolustella itseäsi useilla eri nimimerkeillä. Sellainen feilaus feilauksen päälle olisi varmistanut, että tätä ei tulla unohtamaan ikinä.
      :)

      Lainaa

    171. Tärkeähkö pomelo 3.6.2021 7:06
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      seppo: Meinaat että ihmiset on lumihiutaleita eikä kahta lähes samanlaista mitenkään voi olla olemassa? Tässäkin vertaillaan vaan mielipidettä ja kirjoitusta, joten aika monta muuta ominaisuutta ei edes tarvitse mätsätä. Yhtä lailla muuten ns. vastapuoli on kuin yhdestä muotista veistetty. Samat ontot [...]
      Jäit jo kiinni ns. housut kintuissa. Turhaan pyristelet. Onnea vaimollesi vaaleissa. Saa nähdä onko parempi tuuri vaaleissa mitä on ollut miesmarkkinoilla.

      Lainaa

    172. Kostutettu tomaatti 6.6.2021 11:40
      Tulos: +11 (17 ääntä)
      No kyllä hävettää olla vihree kun joukossa on tämmösiä Sameja

      Lainaa

    173. Tulos: +22 (22 ääntä)
      Siltsu: Voi elämä, mikä morkkis. Anteeksi tämä käytös, hävettää niin pirusti itseni, mutta varsinkin vaimon puolesta. Nyt huomaan ja ymmärrän, oman virheeni. Kiitos ja anteeksi.
      Vai tämmösen pskamyrskyn jälkeen avovaimo muuttuikin vaimoksi? :D

      Lainaa

    174. Lokaali oliivi 15.6.2021 9:54
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Ei tullut Suvi valituksi, ei. Mitenkähän paljon asiasta on kiittäminen Samia?

      Lainaa

    175. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Miten mä olin tän unohtanut? Kiitos sille joka uusinpien mokien kommenteissa valitti ettei kaikkia puolueita näy mokissa, vastaukseksi sai linkin tänne ja perässä seurasin. On ollut viihdyttävä kahvihetki. Edellinen kommentoija jo kertoi ettei Suvi päässyt läpi mutta kun sen uteliaisuuttani jo googlasin ni kerronpa muillekin äänimäärän. 37. https://www.mtvuutiset.fi/vaalitulokset/kuntavaalit2021#!/ehdokas/pori/suvi-heikkila-0212/11459 Löysin myös muutaman vuoden vanhan artikkelin heidän perheestään. Kovasti tekisi mieli sanoa jotain mutta olen sanomatta koska - niin. Linkitän kuitenkin. https://www.satakunnankansa.fi/porilaine/art-2000007127270.html

      Lainaa

    176. Loistelias lokki 9.12.2021 23:01
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      DiipaDaapa: Miten mä olin tän unohtanut? Kiitos sille joka uusinpien mokien kommenteissa valitti ettei kaikkia puolueita näy mokissa, vastaukseksi sai linkin tänne ja perässä seurasin.[...]
      Sama :D Aioin vielä piruuttani kommentoida tähän jotain nokkelaa, veitseksi vanhaan haavaan, mutta joko en keksinyt mitään tai sit unohdin sen nauraessani XD

      Lainaa

    177. Tulos: 0 (0 ääntä)
      DiipaDaapa: Miten mä olin tän unohtanut? Kiitos sille joka uusinpien mokien kommenteissa valitti ettei kaikkia puolueita näy mokissa, vastaukseksi sai linkin tänne ja perässä seurasin. On ollut viihdyttävä kahvihetki. Edellinen kommentoija jo kertoi ettei Suvi päässyt läpi mutta kun sen uteliaisuuttani jo [...]
      Minäkin lueskelin tässä vanhoja mokia ja varsin oli pakko tulla katsomaan oisko lähiaikoina kommentoijista kukaan muu huomannut yhtäläisyyttä n. kuukauden takaiseen Niko Tiuraniemi-Anssi Kela-keissiin. Ihan samalaista höpönlöpöä ja miljoona puolustelevaa kommenttia kun aihe oli jo käsitelty ja anteeksipyyntöä ois kaivattu.
      Niko näköjään poistanut sittemmin sivunsa ja perustanut uuden = kyseinen keskustelu ei eä löydy seinältä. Mutta jospa joku jaksaisi kaivaa kuvakaappauksia esille niin saataisi se mokiin? 

      Lainaa

    178. Tulos: +1 (1 ääni)
      Rättiväsynyt muurahainen: Sillanpäät saa paljon aikaan. Sanna, Jari ja nyt Sami.
      Unohdit Taata Sillanpään.

      Lainaa

    179. Suuri lohikäärme 6.9.2022 16:56
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Netissä sekoilusi on jo lähes unohdettu, mutta tuttavasi eivät sitä unohda röyh

      Lainaa

    180. Tulos: -3 (3 ääntä)
      Sami mee uuniin!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuntavaalit, mies, poliitikko, poliitikot, suvi heikkilä, politiikka, trolli, vaalikampanja, vaalit, vihreät