Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 155

Suomi on uusi maailmanmestari, kiitos Naistenhuoneen.
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 155

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 89 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Ystävätön lokki 4.5.2021 0:15
      Tulos: +621 (641 ääntä)
      Noh, jenkit tai florida, mitä näitä nyt on

      Lainaa

    2. Pöpipää metsämarja 4.5.2021 0:25
      Tulos: +177 (257 ääntä)
      Heidi ja Laura ei oo ollu yhtään maantiedon tunnilla herellä, mutta sen verran biologian että lisääntyminen onnistunut

      Lainaa

    3. Pihaliirakka 4.5.2021 0:32
      Tulos: -90 (228 ääntä)
      Ei kyllä oo mitään rajaa ihmisen itsekkyydellä, miksi joku haluaisi hoivata ja rakastaa tuollaista koiraa kun sen olisi niin helposti voinut lopettaakin? Joku itsekäs floridalainen törkimys vaan pitää hyvänä tuollaista, minä ainakin pistän välit poikki, jos joku kaveri hommaisi koiran, joka ei ole täydellinen. Huhhuh, no onneks JENKIT ei ainakaan oo niin tyhmiä.

      Lainaa

    4. Tulos: +389 (465 ääntä)
      Se on jännä, kun eläinten kohdalla on itsekästä antaa kehitysvammaisen elää. Ihmisten kohdalla olisi todella makaaberia, jos EI annettaisi elää.

      Lainaa

    5. Tulos: +135 (155 ääntä)
      Saattaa olla, ettei jotkut floridalaiset itse kauheasti arvostaisi, jos joku sanoo niiden olevan jenkeissä.

      Lainaa

    6. Kummikäki 4.5.2021 1:07
      Tulos: -77 (203 ääntä)
      Eiköhän tuo koira ole kuvankäsittelyn tulosta. Onko tämä taustaheppi joku huomionkerjäyksen uusi trendi vai onko minulla taas psykoosit tulilla?

      Lainaa

    7. Kankea sarvikuono 4.5.2021 1:12
      Tulos: +220 (232 ääntä)
      Pihaliirakka: Ei kyllä oo mitään rajaa ihmisen itsekkyydellä, miksi joku haluaisi hoivata ja rakastaa tuollaista koiraa kun sen olisi niin helposti voinut lopettaakin? Joku itsekäs floridalainen törkimys vaan pitää hyvänä tuollaista, minä ainakin pistän välit poikki, jos joku kaveri hommaisi koiran, joka ei ole täydellinen. Huhhuh, no onneks JENKIT ei ainakaan oo niin tyhmiä.
      Pointti ei tainnut olla siinä, että hoivaamisessa olisi jotain pahaa, vaan kuinka tuon näköinen koira kärsii. Jos selän pituudesta on koiralla vain ⅓, se aika varmasti aiheuttaa ihan hitonmoiset ongelmat nikamiin ja luustoon.

      Lainaa

    8. Ilmavohveli 4.5.2021 1:13
      Tulos: -55 (167 ääntä)
      Yritin googlailla, mutta näin puoliunisena en jaksanut kokeilla kuin yhtä hakusanaa. Mutta siis piti tarkistaa, että onko tuo koira muka ihan oikeasti olemassa. Näyttää kyllä olevan enemmän rotua Photoshop. Eli silloin tuplamoka: eivät tajua shopattua kuvaa ja maantieto hakusessa. Hyvää yötä feissamokia kahlaavat kanssaoliot. :)

      Lainaa

    9. Tulos: +89 (91 ääntä)
      Ilmavohveli: Yritin googlailla, mutta näin puoliunisena en jaksanut kokeilla kuin yhtä hakusanaa. Mutta siis piti tarkistaa, että onko tuo koira muka ihan oikeasti olemassa. Näyttää kyllä olevan enemmän rotua Photoshop. Eli silloin tuplamoka: eivät tajua shopattua kuvaa ja maantieto hakusessa. Hyvää yötä feissamokia kahlaavat kanssaoliot. :)
      Ihan oikea koira se on: https://www.thedodo.com/daily-dodo/dog-born-with-a-super-short-spine-doesnt-realize-shes-different

      Lainaa

    10. Hirveä kani 4.5.2021 1:26
      Tulos: -154 (188 ääntä)
      Kyöpeli: Se on jännä, kun eläinten kohdalla on itsekästä antaa kehitysvammaisen elää. Ihmisten kohdalla olisi todella makaaberia, jos EI annettaisi elää.
      Toisaalta, mistä edes voi tietää, onko koira kehitysvammainen vai ei? Kehitysvammaisuushan tarkoittaa älyllistä vammaisuutta. Ihmisten kohdalla kehitysvammaisuus määritellään älykkyysosamäärän avulla, miten koirilla?

      Lainaa

    11. Pronssi ahven 4.5.2021 1:33
      Tulos: +68 (72 ääntä)
      Ilmavohveli: Yritin googlailla, mutta näin puoliunisena en jaksanut kokeilla kuin yhtä hakusanaa. Mutta siis piti tarkistaa, että onko tuo koira muka ihan oikeasti olemassa. Näyttää kyllä olevan enemmän rotua Photoshop. Eli silloin tuplamoka: eivät tajua shopattua kuvaa ja maantieto hakusessa. Hyvää yötä feissamokia kahlaavat kanssaoliot. :)
      Kyllähän tää nopealla googlauksella on mahdollista. Short spine syndrome.

      Lainaa

    12. Daiju leijona 4.5.2021 1:39
      Tulos: +99 (103 ääntä)
      Ilmavohveli: Yritin googlailla, mutta näin puoliunisena en jaksanut kokeilla kuin yhtä hakusanaa. Mutta siis piti tarkistaa, että onko tuo koira muka ihan oikeasti olemassa. Näyttää kyllä olevan enemmän rotua Photoshop. Eli silloin tuplamoka: eivät tajua shopattua kuvaa ja maantieto hakusessa. Hyvää yötä feissamokia kahlaavat kanssaoliot. :)
      Mulla tuli vähän aikaa sitten Facebookissa vastaan video, jossa oli tuon näköinen koira. Ehkä jopa juuri tuo. Jonkin sortin kehitysvamma. 
      Sitä en tiedä, minkä verran koira mahdollisesti kärsii. Yllä hyvin todettu, että voi aiheuttaa nivelongelmia tms. Mun mielestä asia on ok, jos koira vaikuttaa tyytyväiseltä ja eläinlääkäri arvioinut kivuttomaksi. Mutta jos on yhtään epäilyä, että kärsii, niin sitten ois kyllä armeliasta antaa mennä.

      Lainaa

    13. Yöpyvä gorilla 4.5.2021 1:44
      Tulos: +90 (100 ääntä)
      Niille jotka tässä miettivät, niin valitettavasti tuo koira ei ole Photarilla väännetty. :( Ei ole ensimmäinen vastaava yksilö, vaikka onneksi todella harvinaisesta ongelmasta/mutaatiosta puhutaankin. Haulla "quasimodo dog" löytyy mm. tunnetuin vastaava tapaus.

      Lainaa

    14. Haihtuva meduusa 4.5.2021 2:04
      Tulos: +32 (42 ääntä)
      Kummikäki: Eiköhän tuo koira ole kuvankäsittelyn tulosta. Onko tämä taustaheppi joku huomionkerjäyksen uusi trendi vai onko minulla taas psykoosit tulilla?
      Ilmavohveli: Yritin googlailla, mutta näin puoliunisena en jaksanut kokeilla kuin yhtä hakusanaa. Mutta siis piti tarkistaa, että onko tuo koira muka ihan oikeasti olemassa. Näyttää kyllä olevan enemmän rotua Photoshop. Eli silloin tuplamoka: eivät tajua shopattua kuvaa ja maantieto hakusessa. Hyvää yötä feissamokia kahlaavat kanssaoliot. :)
      Tuossa mokassa jo itsessään näkyy millä nimellä löytyy instagramista.
      Koira kärsii lyhyen selkärangan syndroomasta ja jos tätä lähtee googlettamaan niin näitä surullisia tapauksia löytyy valitettavasti enemmänkin. 

      Lainaa

    15. Tulos: +53 (123 ääntä)
      Pöpipää metsämarja: Heidi ja Laura ei oo ollu yhtään maantiedon tunnilla herellä, mutta sen verran biologian että lisääntyminen onnistunut
      Hienoa päästä FM:iin. Sen verran joudun paljastamaan, että kommenttini oli sarkasmia (terävimmät ymmärsivät sen myös tuossa keskustelussa).

      Lainaa

    16. Taskulämmin mäyrä 4.5.2021 3:48
      Tulos: -10 (96 ääntä)
      Laura: Hienoa päästä FM:iin. Sen verran joudun paljastamaan, että kommenttini oli sarkasmia (terävimmät ymmärsivät sen myös tuossa keskustelussa).
      Niin aina. Sitä sarkasmia.

      Lainaa

    17. Takuuvarma liitu 4.5.2021 3:59
      Tulos: -50 (102 ääntä)
      Kyöpeli: Se on jännä, kun eläinten kohdalla on itsekästä antaa kehitysvammaisen elää. Ihmisten kohdalla olisi todella makaaberia, jos EI annettaisi elää.
      Ihmisiin vertaaminen ei nyt oikein toimi. Eihän me ihmisiä syödäkään, ja se vasta olisi makaaberia jos ihmisiä kasvatettaisiin syötäväksi.

      Lainaa

    18. Tulos: +33 (45 ääntä)
      Ilmavohveli: Yritin googlailla, mutta näin puoliunisena en jaksanut kokeilla kuin yhtä hakusanaa. Mutta siis piti tarkistaa, että onko tuo koira muka ihan oikeasti olemassa. Näyttää kyllä olevan enemmän rotua Photoshop. Eli silloin tuplamoka: eivät tajua shopattua kuvaa ja maantieto hakusessa. Hyvää yötä feissamokia kahlaavat kanssaoliot. :)
      Joo, onhan se todella vaikeaa kirjoittaa tuo kuvassa selvästi näkyvä tilin nimi Instagramiin, tai Googleen jos ei käytä IG:tä. 💀 Ihan on oikea olemassa oleva koira.

      Lainaa

    19. Tulos: +17 (87 ääntä)
      Takuuvarma liitu: Ihmisiin vertaaminen ei nyt oikein toimi. Eihän me ihmisiä syödäkään, ja se vasta olisi makaaberia jos ihmisiä kasvatettaisiin syötäväksi.
      Täh, syötkö sinä siis koiria? USA:ssa kasvatetaan koiria syötäväksi? Ja suurimmassa osassa maailman maita? Mikäs logiikka se tämä yritti olla? 😀

      Lainaa

    20. Masentunut kukka (Pluri) 4.5.2021 4:54
      Tulos: +92 (102 ääntä)
      Muumi: Täh, syötkö sinä siis koiria? USA:ssa kasvatetaan koiria syötäväksi? Ja suurimmassa osassa maailman maita? Mikäs logiikka se tämä yritti olla? 😀
      Meidän kulttuurissa ei syödä koiria mutta sikoja kyllä. Ymmärtääkseni yhtälailla tuntevia olentoja ja jonkun väitteen mukaan jopa viisaampia kuin koirat (en muista mistä olen väittämän kuullut ja että pitääkö paikkansa). Eli mielestäni pointti oli relevantti. Itse en näe ongelmaa eläimen hengissä pitämisessä niin kauan kun siitä pidetään huolta ja käytetään lääkärillä tutkimuksissa ettei se kärsi.

      Lainaa

    21. Tulos: +22 (34 ääntä)
      Kummikäki: Eiköhän tuo koira ole kuvankäsittelyn tulosta. Onko tämä taustaheppi joku huomionkerjäyksen uusi trendi vai onko minulla taas psykoosit tulilla?
      Kyllä.

      Lainaa

    22. Läski hedelmä 4.5.2021 6:22
      Tulos: +52 (68 ääntä)
      Huoh. Luulin että olen kaiken tuommosen yläpuolella, mutta kävin just antamassa popcatille juuri 4000 klikkiä. Onneksi on kuitenkin adblock päällä ja kosketusnäytön avulla pystyin "klikkaamaan" kymmenellä sormella samaan aikaan, joten siihen meni vain muutama minuutti. Olen silti pettynyt itseeni.

      Lainaa

    23. Säkkipimeä sotilas 4.5.2021 6:46
      Tulos: -29 (71 ääntä)
      Huutikset naistenhuoneelle, ylishän se oikeasti oli popcatis taas vauhdis.

      Lainaa

    24. Särkymätön alpakka 4.5.2021 7:06
      Tulos: +49 (73 ääntä)
      Jos koira ei näytä kärsivän, vaan leikkii ja toimii kuten normaali koira, niin en näe miksi pitäisi heti olla lopettamassa.

      Lainaa

    25. Toj Karin 4.5.2021 7:29
      Tulos: -31 (55 ääntä)
      Kyöpeli: Se on jännä, kun eläinten kohdalla on itsekästä antaa kehitysvammaisen elää. Ihmisten kohdalla olisi todella makaaberia, jos EI annettaisi elää.
      Kylläpä noita kehitysvammaisia abortoidaan jonkin verran mutta siitä ei pidetä meteliä. Jotkin häiriöt näkee jo sikiöstä. Toisaalta ihminen on myös täysin eri  tasolla kehitykseltään(evoluutio, ei kehitysvamma), kuin eläimet. Voisin myös sitten kysyä sinulta, että mitä ajattelet muurahaisen tappamisesta, jos sillä on kehitysvamma? Kuinka pitkälle eläimen tulee olla kehittynyt evolutiossa ennen kuin ajattelet sen saman arvoisena kuin ihmisen?

      Lainaa

    26. Tuleva haukka 4.5.2021 7:44
      Tulos: +14 (36 ääntä)
      Ei ole valitettavasti kuvankäsittelyä, löytyy Instasta videoiden kera. Ei liiku normaalisti, ja varmasti on kivuliasta raajoissa. Mutta eläinhän ei näytä kipua helposti, ja saahan tuolla seuraajia.

      Lainaa

    27. Kummikäki 4.5.2021 7:45
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      töötti: Kyllä.
      Kiitos.

      Lainaa

    28. Jokujaska 4.5.2021 7:54
      Tulos: -69 (97 ääntä)
      Tuo koira ei ole photoshopattu. Koiralla on dwarfism. Eli kaikki te, jotka sanotte et koira pitäisi lopettaa, ootte sitten kai sitä mieltä, että ihmiset joilla on kääpiökasvuisuutta, pitäis lopettaa?

      Lainaa

    29. Tulos: -7 (59 ääntä)
      Aika huonosti saa tuntea amerikan historiaa, jos pitää mokana sitä, ettei joku kutsu floridalaista jenkiksi.

      Lainaa

    30. LaihaValkoinemHerttua 4.5.2021 8:03
      Tulos: -25 (83 ääntä)
      Ei se koira luule itsestään yhtään mitään. Koirat eivät tiedosta olevansa olemassa, niillä ei ole ns. mielen teoriaa. Koira ei kykene hahmottamaan, että se on erillinen yksilö muista. Ehkä merkittävin ongelma koirien ja ihmisten kommunikaatiossa on usein se, että ihmiset kuvittelevat koirien kykenevän sellaiseen ajattekuun, mihin ne eivät pysty. Ihmiset olettavat, että koira tuntee häpeää tai katumusta tai että se osaisi pyytää anteeksi tehtyään ”väärin”. Todellisuudessa mielen teorian puute estää koiraa eläytymästä muiden asemaan. Koirat ovat sosiaalisesti taitavia sekä miellyttämisenhaluisia ja osaavat aistia ihmisten mikroilmeitä mukauttaen omaa käyttäytymistään niihin. ihmiset hämääntyvät luulemaan kyseen olevan häpeästä, säälistä tai jostain muusta tunteesta vaikka todellisuudessa koira vain mukautuu ihmisen omaan tunnetilaan.

      Lainaa

    31. Tulos: +35 (57 ääntä)
      Särkymätön alpakka: Jos koira ei näytä kärsivän, vaan leikkii ja toimii kuten normaali koira, niin en näe miksi pitäisi heti olla lopettamassa.
      Koska koira ei kerro, että se kärsii. Evoluutio ja selviytymisvaisto pakottaa tappelemaan loppuun asti, koska jos näytät, että kärsit, olet helppo saalis

      Lainaa

    32. Kasvava poro 4.5.2021 8:10
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Voispa välillä menettää kyvyn lukea..

      Lainaa

    33. Sankka ankerias 4.5.2021 8:14
      Tulos: +33 (55 ääntä)
      LaihaValkoinemHerttua: Ei se koira luule itsestään yhtään mitään. Koirat eivät tiedosta olevansa olemassa, niillä ei ole ns. mielen teoriaa. Koira ei kykene hahmottamaan, että se on erillinen yksilö muista. Ehkä merkittävin ongelma koirien ja ihmisten kommunikaatiossa on usein se, että ihmiset kuvittelevat koirien [...]
      Tämä. Luulen, että tämä harhakuvitelma on myös sen taustalla, että moni inhimillistää eläimiä sen sijaan, että kohtelisivat niitä lajityypin mukaisesti. Kuvitellaan, että ihmisiin ja eläimiin pätee samat asiat. Vaikka ajatus taustalla onkin hyväntahtoinen, niin voi toisinaan johtaa myös siihen, että kohdellaan ymmärryksen puutteessa väärin ja eläin kärsii.

      Lainaa

    34. Ilmava koira 4.5.2021 8:19
      Tulos: +100 (110 ääntä)
      Öm: Aika huonosti saa tuntea amerikan historiaa, jos pitää mokana sitä, ettei joku kutsu floridalaista jenkiksi.
      Suomen sanalla jenkki ei tarkoiteta samaa, kuin Yhdysvalloissa sanalla yankee. Samalla tavalla suomenkielinen sana Viro ei ole sama kuin Virumaa. 
      Ylipäätään sanaa "yankee" käytetään tarkoittamassasi merkityksessä vain Yhdysvalloissa. Esim. Britit viittaavat sillä kaikkiin yhdysvaltalaisiin. Sama toistuu muissa kielissä ja vaikka kuinka viilaisit pilkkua, käytäntö on vakiintunut ja löytyy sanakirjoista.  

      Lainaa

    35. Tulos: -11 (43 ääntä)
      Hirveä kani: Toisaalta, mistä edes voi tietää, onko koira kehitysvammainen vai ei? Kehitysvammaisuushan tarkoittaa älyllistä vammaisuutta. Ihmisten kohdalla kehitysvammaisuus määritellään älykkyysosamäärän avulla, miten koirilla?
      Kuulin että koko koirien laji saattoi lähteä liikkeelle kehitysvammaisista susista. Susiin verrattuna koirien ulkoisten piirteiden ja käytöksen kehittyminen jäävät naiiville asteelle ja ne kohtaavat ventovieraita supersosiaalisella avoimella tyylillä. Nämä "oireet" muistuttavat jonkinverran joitain ihmisilläkin kohdattuja kehitysvamman muotoja.

      Lainaa

    36. Tulos: +9 (39 ääntä)
      Jokujaska: Tuo koira ei ole photoshopattu. Koiralla on dwarfism. Eli kaikki te, jotka sanotte et koira pitäisi lopettaa, ootte sitten kai sitä mieltä, että ihmiset joilla on kääpiökasvuisuutta, pitäis lopettaa?
      Koiran kipuja ei hoideta samalla tavalla kuin ihmisen kipuja. Koira ei edes osaa kertoa, että sillä on kipuja. Siksi on _inhimillistä_ lopettaa eläin, jonka pelkkä oleminen todennäköisesti aiheuttaa sille kärsimystä. Lyhyt tai vinoutunut selkäranka on ihmisellekin hankala paikka, eläin taas ei näytä omia heikkouksiaan. Eläinrakas ihminen ymmärtää tämän, itsekäs ihminen haluaa pitää kärsivän koiran elossa koska omat tarkoitusperät ovat vahvemmat kuin eläimen hyvinvointi.
      Koiran ja ihmisen lopettamisen vertaaminen on kyllä tosi kaukaa haettua.
      (Vaikkakin parin viime vuosikymmenen aikana kehitysvammaisten lasten syntyvyys on laskenut paljon, koska sikiöseulonnoissa on pystytty havaitsemaan kromosomipoikkeamat jo varhaisessa vaiheessa. Tämä ei ole kuitenkaan sama asia kuin ihmisen "lopettaminen").

      Lainaa

    37. Tulos: -3 (57 ääntä)
      Kaikkien on nyt pakko hassutellla noilla "väärissä" paikoissa olevilla dildoillaan. Ilmeisesti teinien uusi tapa tuoda esiin ylitsepursuavaa seksuaalisuuttaan, josta ovat niin ylpeitä.

      Lainaa

    38. Mäntylahti-Piiras 4.5.2021 9:49
      Tulos: -32 (32 ääntä)
      Kyöpeli: Se on jännä, kun eläinten kohdalla on itsekästä antaa kehitysvammaisen elää. Ihmisten kohdalla olisi todella makaaberia, jos EI annettaisi elää.
      vesimelonien saapumiseen syyttämään natsiksi...5...4...3...2...1...

      Lainaa

    39. Tylppä pulu 4.5.2021 9:56
      Tulos: +8 (30 ääntä)
      Kyöpeli: Se on jännä, kun eläinten kohdalla on itsekästä antaa kehitysvammaisen elää. Ihmisten kohdalla olisi todella makaaberia, jos EI annettaisi elää.
      paitsi että kehitysvammaisista erittäin iso osa abortoidaan :O Esim. down-vauvoista Ylen parin vuoden takaisen jutun (https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/10/28/siivotaanko-islannissa-down-vauvat-pois-ennen-syntymaa-down-raskauksien) mukaan abortoidaan 70 % (Islannissa 100 %!) En tiedä, miten makaaberina sitä pidetään noin yleisesti. Vaikea kysymys. Ymmärrän hyvin jos kehitysvamma on niin vaikea, että elämän voisi olettaa olevan lähinnä kärsimystä, että vanhemmat päätyvät aborttiin. Mutta entä esim. down? Olematta millään tavoin perehtynyt asiaan, ymmärtääkseni he voivat elää ihan hyvää elämää, olla jossain määrin itsenäisiä jne.

      Lainaa

    40. Tulos: +52 (56 ääntä)
      En ole hurjasti koirien anatomiaan perehtynyt, mutta en mä pitäisi ihan mahdottomana että tuonkin mallinen koira voisi elää onnellista elämää. Koirat on miellyttämisenhaluisia, eivätkä niin osaa kertoa tuntemuksistaan, että pitää niiden kanssa olla vähän huomioonottavaisempi sen suhteen, kärsivätkö ne sisäisesti ja onko niiden hyvä antaa elää. Mutta kyllä monissa tapauksissa koira alkaa käyttäytyä kummallisesti tai masentuneesti jos on kivuissa, niin että jos tuo kumminkin leikkii iloisesti lajitoverien kanssa... Toivoa sopii, että siitä on joku eläinlääkäri osannut antaa arvion että millaista tuollaisen kehon kanssa on. Epäilen että on ihan mahdollista että sillä menee paremmin kuin vaikka lyttynaamaroduilla hengitysvaikeuksineen... Eikä niitäkään kukaan ole järjestelmällisesti lopettamassa, koko ajan vaan lisää tuotetaan.

      Lainaa

    41. Tulos: +30 (30 ääntä)
      Siitä olen kyllä eräiden kommentoijien kanssa samaa mieltä, että mitenkään muiden eläinten elämänarvoa väheksymättä, ei näissä tapauksissa voi ihan suoraan ihmiseen verrata; siis että jos ei lopeteta kehitysvammaisia ihmisiä, niin ei voida lopettaa kehitysvammaisia eläimiäkään. Tai ainakin törmätään kinkkisiin kysymyksiin jos yritetään. Vielä eläinten syömistä parempi esimerkki olisi mun mielestä se, miten vaikkapa juuri toimitaan, kun eläin saa kesken elämän vakavan vamman tai sairauden. Etenkin jos koira on vanhempi iältään, niin käsittääkseni monet omistajat pitävät parempana lopettaa koiran siinä kohtaa sen sijaan, että maksaisivat kalliin leikkauksen. Jotkut omistajat niitä kai maksavat koiran elämän loppuun saakka siinä missä ihmisellekin, ja tietysti monilla päätökseen vaikuttaa se, kuinka raskas ja hyödyllinen tehtävä operaatio on koiralle jne. Mutta käsittääkseni ketään ei ihan hirveästi katsota kieroon, jos tekeekin sen lopetuspäätöksen. Ihmisten kanssa taas pidetään itsestään selvänä, että kaikki haaverit hoidetaan, tai ei nyt ainakaan väenväkisin eutanatisoida, oli sitä ikää vaikka kuinka ja mitä vaivoja se sitten tuokaan kerta toisensa perään tullessaan.

      Lainaa

    42. Liitoutunut sohvaperuna 4.5.2021 10:21
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Taskulämmin mäyrä: Niin aina. Sitä sarkasmia.
      No näkeehän sen nyt jo tostakin lyhyestä keskustelunpätkästä, että sarkasmia se on.

      Lainaa

    43. Merkitön mango 4.5.2021 10:21
      Tulos: -2 (20 ääntä)
      Masentunut kukka (Pluri): Meidän kulttuurissa ei syödä koiria mutta sikoja kyllä. Ymmärtääkseni yhtälailla tuntevia olentoja ja jonkun väitteen mukaan jopa viisaampia kuin koirat (en muista mistä olen väittämän kuullut ja että pitääkö paikkansa). Eli mielestäni pointti oli relevantti. Itse en näe ongelmaa eläimen hengissä [...]
      Jos tälle linjalle lähdetään niin kyllähän niitä löytyy ihmisiä syöviä ihmisiäkin. Ei se välttämättä "sivistyneissä" valtioissa kovin hyväksyttävää ole, mutta on esimerkiksi ihmissyöntiä harrastavia heimoja, plus sitten näitä sotapäälliköitä ja sarjamurhaajia/sekopäitä. Puhumattakaan siitä että aika harva loppujen lopuksi kuolee ennemmin nälkään kuin syö ihmislihaa.

      Lainaa

    44. Mäntylahti-Piiras 4.5.2021 10:26
      Tulos: +42 (50 ääntä)
      Muhveli: Ihmisten kanssa taas pidetään itsestään selvänä, että kaikki haaverit hoidetaan, tai ei nyt ainakaan väenväkisin eutanatisoida, oli sitä ikää vaikka kuinka ja mitä vaivoja se sitten tuokaan kerta toisensa perään tullessaan.
      itse olen sitä mieltä että parantumattomasti sairaalla ihmisellä (esimerkiksi jos on paha ja nopeasti etenevä keuhkoahtaumatauti-) pitäisi olla oikeus valita lääkäriavusteinen itsemurha, tällä hetkellä jos suomalainen haluaa sen tehdä on ostettava yksisuuntainen lento Zürichiin.

      Lainaa

    45. Košer kirjohylje 4.5.2021 10:30
      Tulos: +54 (62 ääntä)
      Tylppä pulu: paitsi että kehitysvammaisista erittäin iso osa abortoidaan 😲 Esim. down-vauvoista Ylen parin vuoden takaisen jutun (yle.fi/aihe/artikkeli/2018/10/28/siivotaanko-islannissa-down-vauvat-pois-ennen-syntymaa-down-raskauksien) mukaan abortoidaan 70 % (Islannissa 100 %!) En tiedä, miten makaaberina sitä [...]
      Onhan se varmasti ihan hyvää elämää ei siinä, mutta se vaatii vanhemmilta todella paljon. Eihän tietysti minkään lapsen "vanhemmuus" pääty siihen kun ne täyttää 18, mutta kehitysvammaiset (varsinkin down-syndroomasta kärsivät) lapset tulevat aina olemaan riippuvaisia vanhemmistaan, ainakin jos vanhemmilla ei ole varaa kustantaa aikuisen lapsen asumista palveluyksiköissä. Sitten eletään loppuelämä lapsen kanssa yhteisessä kodissa. En yhtään katso kieroon niitä vanhempia jotka päättävät että se on liikaa jo raskauden aikana.

      Lainaa

    46. Tulos: +33 (39 ääntä)
      Liitoutunut sohvaperuna: No näkeehän sen nyt jo tostakin lyhyestä keskustelunpätkästä, että sarkasmia se on.
      Kaikki eivät näe. Somessa tuo sarkasmitutka on monella kovin epäkunnossa. Muistan ikuisesti keskustelun jauhenlihasta ja kebabeläimestä, kun keskustelukaveri ei yksinkertaisesti tajunnut. Olen myös meinannut saada huonon huumorintajuni takia lastensuojeluilmoituksia aikaan, kun kerroin pitäväni lapset hoikkana juoksuttamalla niitä valjaissa ja fleksillä auton ikkunasta.

      Lainaa

    47. Mäntylahti-Piiras 4.5.2021 10:51
      Tulos: +36 (36 ääntä)
      Laura: Olen myös meinannut saada huonon huumorintajuni takia lastensuojeluilmoituksia aikaan, kun kerroin pitäväni lapset hoikkana juoksuttamalla niitä valjaissa ja fleksillä auton ikkunasta.
      meillä ei jakseta lähteä lenkille joten mukulat on päivät juoksunarussa takapihalla.

      Lainaa

    48. Tulos: -32 (52 ääntä)
      Ai naistenhuone veti suomen ykköseks? :DDDD Juupajuu. Kyllä se oli ylilaudan scriptaajat jotka taas hoiti homman kotiin mutta voimaantukaa vaan keskenänne

      Lainaa

    49. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Mjv: Saattaa olla, ettei jotkut floridalaiset itse kauheasti arvostaisi, jos joku sanoo niiden olevan jenkeissä.
      Taitaa olla toisinpäin, muualla jenkeissä yleensä nauretaan Floridalle.

      Lainaa

    50. Kurkkusopuli 4.5.2021 13:36
      Tulos: -2 (34 ääntä)
      Maida: Koiran kipuja ei hoideta samalla tavalla kuin ihmisen kipuja. Koira ei edes osaa kertoa, että sillä on kipuja. Siksi on _inhimillistä_ lopettaa eläin, jonka pelkkä oleminen todennäköisesti aiheuttaa sille kärsimystä. Lyhyt tai vinoutunut selkäranka on ihmisellekin hankala paikka, eläin taas ei näytä [...]
      Jos eläin leikkii, syö ja vaikuttaa iloiselta, ei sillä myöskään todennäköisesti ole elämää haittaavia kipuja. Kipulääkkeet on myös keksitty. Miksei poikkeavilla koirilla ole oikeutta elämään ihan samalla lailla kuin poikkeavilla ihmisilläkin? Ei lyhytkasvuisuus tai lyhyt selkäranka tarkoita automaattisesti, että eläin toivoisi kuolevansa... Eiköhän kuka tahansa ole mieluummin elossa kuin kuollut, vaikka elämä on toisinaan kärsimystä. Vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka heti haluavat lopettaa eläimiä "inhimillisistä" syistä, kun eläimen mielipidettä ei voi edes kysyä. Pitääkö vanhuksetkin lopettaa, koska heidän elämänsä on usein kivuliasta ja sairaudentäyteistä? Suurin osa heistäkin haluaa kuitenkin olla elossa, koska elämiä ei kuitenkaan ole kuin se yksi.

      Lainaa

    51. Tulos: -34 (34 ääntä)
      Kankea sarvikuono: Pointti ei tainnut olla siinä, että hoivaamisessa olisi jotain pahaa, vaan kuinka tuon näköinen koira kärsii. Jos selän pituudesta on koiralla vain ⅓, se aika varmasti aiheuttaa ihan hitonmoiset ongelmat nikamiin ja luustoon.
      Toihan on selkeesti muokattu kuva. Vähän samaa luokkaa kun porukka julkasee upeita panoramaotoksiaan, joissa koirat näyttää metwurstipötköiltä.
      Mutta onneksi tuo kämmi on käynyt Floridassa, eikä jenkeissä. 
      Löysääs vähän pipoa niin huomaat, että aloittajalla oli sarkasmin kukkanen maljakossa, kun kirjoitti kommenttiaan.

      Lainaa

    52. Arkkienkeli 4.5.2021 15:38
      Tulos: -18 (18 ääntä)
      Pihaliirakka: Ei kyllä oo mitään rajaa ihmisen itsekkyydellä, miksi joku haluaisi hoivata ja rakastaa tuollaista koiraa kun sen olisi niin helposti voinut lopettaakin? Joku itsekäs floridalainen törkimys vaan pitää hyvänä tuollaista, minä ainakin pistän välit poikki, jos joku kaveri hommaisi koiran, joka ei ole täydellinen. Huhhuh, no onneks JENKIT ei ainakaan oo niin tyhmiä.
      Oiskohan kuva kuitenkin Google Mapsin Streetviewistä...

      Lainaa

    53. Laikukas kana 4.5.2021 16:49
      Tulos: +37 (45 ääntä)
      Muhveli: Siitä olen kyllä eräiden kommentoijien kanssa samaa mieltä, että mitenkään muiden eläinten elämänarvoa väheksymättä, ei näissä tapauksissa voi ihan suoraan ihmiseen verrata; siis että jos ei lopeteta kehitysvammaisia ihmisiä, niin ei voida lopettaa kehitysvammaisia eläimiäkään. Tai ainakin törmätään [...]
        Olen katsellut isovanhempieni hidasta hiutumista dementiaosastolla, olin kiltti lapsenlapsi ja kävin usein. Sen kokemuksen perusteella, tapan itseni jos alkaa näyttää siltä, etten pian tiedä kuka olen, missä olen, tai miten pääsee vessaan. Nykylainsäädännöllä kun kukaan ei voi tehdä sitä puolestani.

      Lainaa

    54. Kannukseton lammas 4.5.2021 17:20
      Tulos: -11 (23 ääntä)
      Säkkipimeä sotilas: Huutikset naistenhuoneelle, ylishän se oikeasti oli popcatis taas vauhdis.
      Huuto.nettiä naistenhuoneelle? Okei.

      Lainaa

    55. Tulos: +19 (27 ääntä)
      Minä kerran kommentoin yhtä koiraa, jonka pärstävärkki oli toisen koiran raatelusta mennyt ihan karmeaan kuntoon ja sen naama oli siis täysin epämuodostunut tuon raatelun jäljiltä. Olin siis sanonut, että julmuutta oli koiraa kohtaan, parempi olis ollut päästä vaan kärsimyksistään. Väittivät vielä koiran elävän täyttä elämää ja pystymään ihan kunnolla juomaan ja syömään, mutta sen verran oli kaikki naamassa vääntynyt ja vaihtanut paikkaa, ettei takuulla sellainen pysty kunnolla syömään tai juomaan. No minulle siitä heti sit, että mut ois pitänyt tappaa jne. kaikkee muuta paskaa, vain koska minun mielestäni, eläimen ei kuulu ihmisen itsekkyyden takia kulkea jonkun "pyörätuoli"viritelmän kanssa, saatikka kestää puoli vuotta erilaisia operaatioita, että saadaan toisen eläimen raatelut parantumaan. Kun sen voisi kerralla vain päästää kärsimyksistään.

      Lainaa

    56. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Tarkennan edellistä, siis kommentoin jenkkilästä tullutta jotain nettijuttua, jossa oli tämän koiran kuva. Pahoittelut.

      Lainaa

    57. Tulos: +6 (16 ääntä)
      Näköjään jäi siis koko mun edellinen teksti tulematta. Yritän siis uudestaan. Luin netistä jutun jenkkilässä olevasta koirasta. Sen naaman oli toinen koira radellut niin pahasti, että sille piti tehdä monta operaatiota, että "parantui". Kuitenkin sen naama oli niin epämuodostunut, ettei sillä syöminen ja juominen voinut mitenkään onnistua normaalisti (vaikka niin jutussa väitettiin). Minä vain kommentoin, että olisi ollut parempi päästää koira parka kerralla tuskista, eikä teettää pitkällä aikavälillä monia leikkausoperaatioita. Sain aikaan paskamyrskyn ja minua uhkailtiin sen vuoksi. Mielestäni, koiran tai minkään eläimen elämä ei ole jonkun pyörätuoliviritelmän tms. eläin ei vain voi sanoa sitä itse, että haluaa pois. Moni ihminen sanoo tuskissaan pyörätuolista jne. että haluu pois, mutta silti häntä pakkohoidetaan, koska ihmisen elämä "on arvokkaampaa kuin eläimen". Minulla lemmikin takajalat halvaantui, eikä tullut mieleenkään kehittää sille jotain pyörätuoliviritelmää, koska elämä oli sille selvästi tuskaa, kipu näkyi siitä kauas. Siksi se lopetettiin.

      Lainaa

    58. Masentunut kukka (Pluri) 4.5.2021 19:57
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Merkitön mango: Jos tälle linjalle lähdetään niin kyllähän niitä löytyy ihmisiä syöviä ihmisiäkin. Ei se välttämättä "sivistyneissä" valtioissa kovin hyväksyttävää ole, mutta on esimerkiksi ihmissyöntiä harrastavia heimoja, plus sitten näitä sotapäälliköitä ja sarjamurhaajia/sekopäitä. Puhumattakaan siitä että aika [...]
      Niin mutta sinä karrikoit reippaasti yli. Näen pointtisi mutta se paljastaa tietämättömyytesi. Koirien syönti kattaa miltei saman ihmismäärän kuin sian syönti. Vaikkakin volyymi on pienempi johtuen siitä että me sivistyneissä valtioissa asuvat ahdetaan sikaa kitaan niin paljon kuin kehdataan. Ja mehän kehdataan. Ihmissyönti kattaa vain minimaalisen osan eikä tutkitusti omaa tehotuotantoa vaan liittyy joko pakkoon, taistelurituaaleihin tai yksilöiden mielenterveyden ongelmiin. Lisään vielä että ennen kuin joku vetää vegaanikortin niin kuulun siihen joukkoon joka syö lihaa ja paljon. En ole ylpeä siitä ja tiedostan olevani itsekäs kuormittaessani luontoa ja tukien eläinten huonoa kohtelua.

      Lainaa

    59. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Kummikäki: Kiitos.
      Tervetuloa.

      Lainaa

    60. Itseasiassa 4.5.2021 23:08
      Tulos: -1 (13 ääntä)
      Mua häiritsee, että mikä (oma?)kuva tuolla Mikaelan dildon takana on ja miksi siinä on päivämäärät 19.5.-3.9.2017? Jostain tuo on muisto, mutta en itse muista nähneeni tuollaisia. Aika voisi täsmätä kesätöihin tms.

      Lainaa

    61. Laikukas kana 5.5.2021 0:54
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      Masentunut kukka (Pluri): Niin mutta sinä karrikoit reippaasti yli. Näen pointtisi mutta se paljastaa tietämättömyytesi. Koirien syönti kattaa miltei saman ihmismäärän kuin sian syönti. Vaikkakin volyymi on pienempi johtuen siitä että me sivistyneissä valtioissa asuvat ahdetaan sikaa kitaan niin paljon kuin kehdataan. Ja [...]
        ..miksi sitten syöt? Ei tarvitse ruveta vegaaniksi jättääkseen isommat kasat lihaa pois. Eiväthän alkoholisti -absolutistikaan ole ainoat vaihtoehdot. Jokaisesta kasvispohjaisesta ateriasta, ja nykyisinhän vaihtoehtoja todellakin on, luonto kiittää. Historiallisesti ottaen liha on aina ollut juhlaruoka, eikä mikään päivittäinen mättösafka -jouluna syötiin kinkkua perinteisesti siksi, että muuten ei juurikaan syöty. En yritä kettuilla, ihan oikeasti haluan tietää, mikset vähennä kun kerran näet syytä -ei perus sikanauta tai voileipäkinkku loppujen lopuksi ole kummoinen ateriakokemus.

      Lainaa

    62. Apea mandariini 5.5.2021 2:07
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Toivon todella että jenkkien villitys eläinten pyörätuoleista ja jopa pyörätuoliin liian epämuodostuneiden lemmikkien hengissäpitämisestä vaipoissa leikkikehässä ei leviä muualle maailmaan. Tuskin kuvan koirallakaan hirveän hyvin pyyhkii vaikka se sentään pysyy omilla jaloillaan. Halutaan ajatella että se on "pelastamista" ja "elämän kunnioittamista", mutta tosiasiassa se on pahanlaatuista inhimillistämistä joka ei palvele eläimen etua vaan pikemminkin itsekästä omistajaa joka haluaa pelastajan sädekehän ja vauvankorvikkeen joka ei ikinä kasva ulos avuttomuudesta. Pahimmillaan olen nähnyt kanin pyörätuolissa, enkä voi kuvitella hirveämpää ja stressaavampaa kohtaloa aktiiviselle mutta aralle saaliseläimelle kuin olla halvaantunut ja sidottuna härveliin jonka kanssa ei mahdu edes piiloutumaan. Nämä vammat, sairaudet ja epämuodostumat jo itsessään voivat aiheuttaa kipua ja stressiä, apuvälineistä puhumattakaan, eikä eläin osaa edes asiasta kertoa. Eläin ei voi myöskään valita milloin se haluaa olla pyörätuolissa eikä ihminen voi olla kytkemässä sitä kiinni/irti joka tarpeen mukaan 24/7. Lisäksi unohdetaan täysin että eläimen näkökulmasta elämän mielekkyys perustuu ihan eri asioihin kuin ihmisellä. Monesti ihminen voi viettää ihan tavallista sosiaalista elämää, käydä töissä, harrastaa erinäisiä liikuntalajeja jne. vaikka olisi pyörätuolissa tai muulla tapaa fyysisesti rajoittunut. Ihan liikuntakykyisetkin ihmiset elävät nykyelämää pääsääntöisesti istualtaan. Eläimillä taas epämuodostumat, halvaantuminen ja apuvälineet haittaavat kommunikointimekanismeja ja lajitoverit tapaavat syrjiä vammaista yksilöä. Yleisimmät lemmikkeinä pidettävät eläimet on luotu liikkumaan - ne luonnossa vaeltelevat pitkiäkin matkoja etsien ruokaa ja/tai vahtien reviiriä. Ihan jo ihmisen mukana kävely ja asioihin reagoiminen liikkeellä on niille tärkeämpää toimintaa kuin tajuammekaan. Erityisesti saalistuksen vaiheita simuloivat leikit ovat koirien ja kissojen päivän jännitys, ei salkkareiden juonikuviot. Vaikka ne lääkittäisiin niin ettei fyysisiä kipuja ole, ne kärsivät henkisesti koska niillä on TYLSÄÄ. Ne kun eivät voi somettaa, pelata, lukea, piirtää, tehdä käsitöitä, ratkoa ristikoita, uppoutua sarjojen juonikuvioihin... Niiden kyky viihdyttää itseään mielen keinoin ilman fyysistä toimintaa on todella rajallinen. Eläimelle jo pelkkä takaraajojen halvaantuminen on lähes sama asia kuin neliraajahalvaus. Eutanasia ei ole mikään rangaistus eläimelle joka ei pysty elämään kivutonta ja lajityypillistä elämää, se on armahdus kiduttavan pitkästyttävästä elinkautisesta toimimattoman kehon vankina. Eutanasia sattuu vain omistajaan, eläin ei siitä kärsi eikä osaa sitä murehtia.

      Lainaa

    63. Uskoton unikeko 5.5.2021 9:35
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      Kyllä kehitysvammaisillakin on oikeus elämään. Enemmän kritisoisin rotujalostusta jossa tarkoituksella yritettiin saada mm. hengitysongelmaisia koiria. Ja sitten näitä vielä edelleen pentutehtaillaan ja myydään.

      Lainaa

    64. Ontelosorsa 5.5.2021 11:40
      Tulos: -10 (10 ääntä)
      Kankea sarvikuono: Pointti ei tainnut olla siinä, että hoivaamisessa olisi jotain pahaa, vaan kuinka tuon näköinen koira kärsii. Jos selän pituudesta on koiralla vain ⅓, se aika varmasti aiheuttaa ihan hitonmoiset ongelmat nikamiin ja luustoon.
      Osta sarkasmitutka pointteinesi.

      Lainaa

    65. Korni karpalo 5.5.2021 12:00
      Tulos: -26 (26 ääntä)
      Feissarimokan tiimille ehdotus: karsikaa kommenteista kaikki ne, joissa taustagoogletusta ei ole tehty huolella. Sitten alkaa vinkuminen: "miksi mun kommentteja ei julkaista, byhyyy" Teenpä seuraavaksi Pro gradu -tutkielman ennen kuin jätän seuraavan kommentin jostain aiheesta. Eipä voi sitten laiskaksi syyttää. Ton rakin kohdalla nyt oli valitettavasti se, että ei ollut muokattu ja löytyi joo IG:sta. Mutta esim. itse Instagramia käyttämättömänä en kiinnittänyt huomiota ollenkaan tohon nimeen, vaan näin pelkästään koiran ja kun mielessä syntyi heti ajatus, että pakko olla shopattua niin mieli meni siitä niin putkiasetuksille että en olisi tajunnut tätä ennen kuin täällä niin "mukavat" kommentoijat siitä huomauttavat. Olisi voinut nätisti sanoa, että "hei, tuossa kuvan yläpuolella on tuo nimi, googlaa sillä" eikö ruveta ilkeilemään. Oletteko muka aina itse NIIN nohevia, että koskaan tee huolimattomuuksia missään? Kyllä ne aivot menee putkiasentoon ihan sillä terävimmälläkin kynällä joskus, ja silloin te toivoisittr, että ette saisi ilkeilyä osaksemme, vaan empatiaa. Saatana!

      Lainaa

    66. Korni karpalo 5.5.2021 12:02
      Tulos: -20 (20 ääntä)
      Pöpipää metsämarja: Heidi ja Laura ei oo ollu yhtään maantiedon tunnilla herellä, mutta sen verran biologian että lisääntyminen onnistunut
      Oletko googlannut, että näin varmasti on?

      Lainaa

    67. Korni karpalo 5.5.2021 12:03
      Tulos: -24 (24 ääntä)
      Ystävätön lokki: Noh, jenkit tai florida, mitä näitä nyt on
      Googlesta olisit löytänyt tähänkin ajatukseesi vastauksen, eikä olisi tarvinnut tulla tänne pätemään

      Lainaa

    68. Korni karpalo 5.5.2021 12:04
      Tulos: -23 (23 ääntä)
      Mjv: Saattaa olla, ettei jotkut floridalaiset itse kauheasti arvostaisi, jos joku sanoo niiden olevan jenkeissä.
      Googlesta hyvä ystävä. Täältä et löydä tähän mitään

      Lainaa

    69. Korni karpalo 5.5.2021 12:04
      Tulos: -25 (25 ääntä)
      Taskulämmin mäyrä: Niin aina. Sitä sarkasmia.
      Sarkasmin määritelmä löytyy googlesta. Ole hyvä ja tarkista se ennen kuin tulet kommentoimaan

      Lainaa

    70. Korni karpalo 5.5.2021 12:07
      Tulos: -20 (20 ääntä)
      Masentunut kukka (Pluri): Niin mutta sinä karrikoit reippaasti yli. Näen pointtisi mutta se paljastaa tietämättömyytesi. Koirien syönti kattaa miltei saman ihmismäärän kuin sian syönti. Vaikkakin volyymi on pienempi johtuen siitä että me sivistyneissä valtioissa asuvat ahdetaan sikaa kitaan niin paljon kuin kehdataan. Ja [...]
      Voisinko saada lähteet kaikkiin dokumentteihin, joita olette näiden argumenttien muodostamiseksi haalineet?

      Lainaa

    71. Korni karpalo 5.5.2021 12:08
      Tulos: -23 (23 ääntä)
      Kankea sarvikuono: Pointti ei tainnut olla siinä, että hoivaamisessa olisi jotain pahaa, vaan kuinka tuon näköinen koira kärsii. Jos selän pituudesta on koiralla vain ⅓, se aika varmasti aiheuttaa ihan hitonmoiset ongelmat nikamiin ja luustoon.
      Saisinko nähdä lähteet?

      Lainaa

    72. Korni karpalo 5.5.2021 12:08
      Tulos: -23 (23 ääntä)
      Muhveli: En ole hurjasti koirien anatomiaan perehtynyt, mutta en mä pitäisi ihan mahdottomana että tuonkin mallinen koira voisi elää onnellista elämää. Koirat on miellyttämisenhaluisia, eivätkä niin osaa kertoa tuntemuksistaan, että pitää niiden kanssa olla vähän huomioonottavaisempi sen suhteen, kärsivätkö [...]
      Jos et ole perehtynyt, niin älä kommentoi

      Lainaa

    73. Korni karpalo 5.5.2021 12:10
      Tulos: -27 (27 ääntä)
      Laikukas kana:   Olen katsellut isovanhempieni hidasta hiutumista dementiaosastolla, olin kiltti lapsenlapsi ja kävin usein. Sen kokemuksen perusteella, tapan itseni jos alkaa näyttää siltä, etten pian tiedä kuka olen, missä olen, tai miten pääsee vessaan. Nykylainsäädännöllä kun kukaan ei voi tehdä sitä puolestani.
      Saanko lähteen siihen, mihin nykylainsäädännössä voittajat? Muuten on turha kommentti. Opettele käyttää googlea

      Lainaa

    74. Vyötön unikeko 5.5.2021 12:14
      Tulos: -20 (20 ääntä)
      Tylppä pulu: paitsi että kehitysvammaisista erittäin iso osa abortoidaan 😲 Esim. down-vauvoista Ylen parin vuoden takaisen jutun (yle.fi/aihe/artikkeli/2018/10/28/siivotaanko-islannissa-down-vauvat-pois-ennen-syntymaa-down-raskauksien) mukaan abortoidaan 70 % (Islannissa 100 %!) En tiedä, miten makaaberina sitä [...]
      No hyvä, tässä sentään oli lähde
      Mutta voisiko olla vielä vähän enemmän. Ei pidä luottaa vain yhteen lähteeseen koskaan.

      Lainaa

    75. Vyötön unikeko 5.5.2021 12:14
      Tulos: -17 (17 ääntä)
      Haihtuva meduusa: Tuossa mokassa jo itsessään näkyy millä nimellä löytyy instagramista.Koira kärsii lyhyen selkärangan syndroomasta ja jos tätä lähtee googlettamaan niin näitä surullisia tapauksia löytyy valitettavasti enemmänkin. 
      Kiitos! Tässä oli asiallinen vastaus. Ottakaa mallia! Näin se pitää tehdä

      Lainaa

    76. Väkitukko viinirypäle 5.5.2021 17:24
      Tulos: -8 (14 ääntä)
      Blaah, Naistenhuone taas loistaa terävyydellään. Oisko jo aika tehdä naisille palvelus ja bannata koko ryhmä täältä.

      Lainaa

    77. Tulos: +2 (10 ääntä)
      Minä en kyl nyt ymmärrä miten tuo poppi sivusto toimii. Ruotsillahan on yli 3k enemmän pps mutta silti suomi johtaa?

      Lainaa

    78. Masentunut kukka (Pluri) 6.5.2021 2:26
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Laikukas kana:   ..miksi sitten syöt? Ei tarvitse ruveta vegaaniksi jättääkseen isommat kasat lihaa pois. Eiväthän alkoholisti -absolutistikaan ole ainoat vaihtoehdot. Jokaisesta kasvispohjaisesta ateriasta, ja nykyisinhän vaihtoehtoja todellakin on, luonto kiittää. Historiallisesti ottaen liha on aina ollut [...]
      Se on kysymys jota olen itsekin pohtinut. Vastauksia lienee koska tykkään mausta, se on hyvä proteiinin lähde ja koska en omaa riittävää itsehillintää. Rivien välistä luettuna olen ilmeisesti melko itsekäs yksilö. Liha on heikkoa. 😬 Enkä minä ehkä nyt ihan tolkuttomasti syö mutta verrattain riittävästi kumminkin.

      Lainaa

    79. Masentunut kukka (Pluri) 6.5.2021 2:33
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Korni karpalo: Voisinko saada lähteet kaikkiin dokumentteihin, joita olette näiden argumenttien muodostamiseksi haalineet?
      No vuosien varrella tullut luettua ja katseltua aiheeseen liittyviä videoita/elokuvia että melko vaikea kaikkia on muistaa ja vaikka muistaisinkin niin sinä tuskin olisit niitä valmis kahlaamaan läpi (satojen tuntien homma). Sinä ilmeisesti epäilet väitteitäni jolloin sinulla lienee tietoa mitä minulla ei ole. Minua aihe kiinnostaa ja lähteiden tivaamisestasi voi päätellä että pidät itse lähteet ylhäällä. Olisin siis todella kiinnostunut sinun lähteistäsi. Saisin lisää asiaan liittyvää tietoa ja voisin korjata mahdollisesti vääristyneen käsitykseni asioista. Kiitos jo etukäteen.

      Lainaa

    80. Tulos: -1 (15 ääntä)
      Hirveä kani: Toisaalta, mistä edes voi tietää, onko koira kehitysvammainen vai ei? Kehitysvammaisuushan tarkoittaa älyllistä vammaisuutta. Ihmisten kohdalla kehitysvammaisuus määritellään älykkyysosamäärän avulla, miten koirilla?
      Ei, kaikki kehitysvammat ei vaikuta älyyn millään tavalla. Itse asiassa varmaan suurin osa kehitysvammoista taitaa olla fyysisiä.

      Lainaa

    81. Tulos: -1 (13 ääntä)
      Pakko itsekin korjata, että Popcat nousu johtui nimenomaan Ylilaudalta sikiäänestä kampanjasta. Siellä jaettiin koodinpätkiä ja niiden käyttöön taktiikoita, millä saatiin epätodellisen suuri määrä klikkauksia pienessä ajassa. Toki naistenhuoneen jäsenet varmasti auttoivat, mutta ihan täysin huijauksella Suomi tuonne kärkeen meni.

      Lainaa

    82. Sateeton hyttynen 6.5.2021 8:58
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Eri: Ei, kaikki kehitysvammat ei vaikuta älyyn millään tavalla. Itse asiassa varmaan suurin osa kehitysvammoista taitaa olla fyysisiä.
      käsittämätöntä miten tämä väärinkäsitys voikin olla näin yleinen. termi kehitysvamma tarkoittaa pelkästään älyllistä vammaisuutta. jos jollakulla on jokin fyysinen vamma esim. vaikka CP-vamma mutta älyssä ei ole vikaa, hän EI ole kehitysvammainen. "Kehitysvamma merkitsee yksilönkehityksellisiä eli lapsuudesta asti ilmeneviä vaikeuksia käsityskyvyssä. Asioiden ja käsitteiden ymmärtäminen, muistaminen ja oppiminen on kehitysvammaisille tyypillisesti vaikeampaa kuin muille, minkä vuoksi he tarvitsevat usein erityistä apua, opetusta tai hoitoa. Kehitysvammaisilla on usein myös ongelmia suunnitelmallisuudessa ja ennakoinnissa.[1]" https://fi.wikipedia.org/wiki/Kehitysvamma https://fi.wikipedia.org/wiki/Kehitysvammaliitto

      Lainaa

    83. Pihi flamingo 6.5.2021 19:56
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Lisko: Pakko itsekin korjata, että Popcat nousu johtui nimenomaan Ylilaudalta sikiäänestä kampanjasta. Siellä jaettiin koodinpätkiä ja niiden käyttöön taktiikoita, millä saatiin epätodellisen suuri määrä klikkauksia pienessä ajassa. Toki naistenhuoneen jäsenet varmasti auttoivat, mutta ihan täysin huijauksella Suomi tuonne kärkeen meni.
      "Sikiäänestä" = siinneestä?

      Lainaa

    84. Tulos: -11 (15 ääntä)
      Naistenhuoneella ei ollut mitään tekemistä sen kanssa että Suomi meni johtoon. Kukaan niistä ämmistä ei osaa botata.

      Lainaa

    85. Varjoisa fretti 7.5.2021 21:23
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Lisko: Pakko itsekin korjata, että Popcat nousu johtui nimenomaan Ylilaudalta sikiäänestä kampanjasta. Siellä jaettiin koodinpätkiä ja niiden käyttöön taktiikoita, millä saatiin epätodellisen suuri määrä klikkauksia pienessä ajassa. Toki naistenhuoneen jäsenet varmasti auttoivat, mutta ihan täysin huijauksella Suomi tuonne kärkeen meni.
      Juu ei. Vaan jos jossain ylilaudallakin herättiin tähänkin mukaan niin ihan kiva, mutta ei se sieltä tosiaan lähtenyt.

      Lainaa

    86. Masentunut kukka (Pluri) 8.5.2021 19:00
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Korni karpalo: Voisinko saada lähteet kaikkiin dokumentteihin, joita olette näiden argumenttien muodostamiseksi haalineet?
      Ilmeisesti sitä eriävää tietoa ei olekaan saatavilla. Miksi oletat että minulla olisi kaikki lähteet muistissa jos et itsekään pidä tallessa omia lähteitäsi? Hyvä on aina kyseenalaistaa mutta voi myös tunnustaa jos itsellä ei ole mitään kompetenssia väittää vastaan muuta kuin tivaamalla lähteitä. Aiheista joista puhuin löytyy paljon dokumentteja netistä suhteellisen helposti.

      Lainaa

    87. Tulos: -9 (9 ääntä)
      Hei keharit. Toi on shopattu. ..ttu täällä on tyhmää jengiä.

      Lainaa

    88. Hirveä kani 10.5.2021 20:23
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Sateeton hyttynen: käsittämätöntä miten tämä väärinkäsitys voikin olla näin yleinen. termi kehitysvamma tarkoittaa pelkästään älyllistä vammaisuutta. jos jollakulla on jokin fyysinen vamma esim. vaikka CP-vamma mutta älyssä ei ole vikaa, hän EI ole kehitysvammainen. "Kehitysvamma merkitsee yksilönkehityksellisiä eli [...]
      Juuri näin. Fyysisissä vammoissa voi olla kyse kehityshäiriöstä, mutta silloinkaan ihminen ei ole kehitysvammainen pelkän fyysisen vamman perusteella. Tämä voi vaikuttaa pilkunviilaamiselta, mutta oikea diagnoosi on tärkeä muun muassa tukitoimien saamisen kannalta.

      Lainaa

    89. Loitto albatrossi 12.5.2021 23:49
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Kurkkusopuli: Jos eläin leikkii, syö ja vaikuttaa iloiselta, ei sillä myöskään todennäköisesti ole elämää haittaavia kipuja. Kipulääkkeet on myös keksitty. Miksei poikkeavilla koirilla ole oikeutta elämään ihan samalla lailla kuin poikkeavilla ihmisilläkin? Ei lyhytkasvuisuus tai lyhyt selkäranka tarkoita [...]
      Eläin ei "toivo" elämältään mitään. "Toivoo elävänsä" tarkoittaisi sitä, että eläimen pitäisi ymmärtää oma kuolevaisuutensa. Eläimet eivät mieti tulevaa. Ne eivät tiedä minkä ikäisiä ne ovat tai miten paljon elämää on ehkä vielä jäljellä. Niille on vain tämä päivä.
      Hyvään koiran elämään kuuluu olennaisesti kyky liikkua kivuitta. Ihmisellä sen sijaan voi olla elämässä mielekästä sisältöä vaikka sängyn pohjalta käsin. Tällä koiralla on massiivisia rakenteellisia epämuodostumia jotka varmasti aiheuttavat sille kipua. Onko eettisesti oikein pitää sitä hengissä kipulääkkeiden voimin? Koiralle ei voi myöskään neuvoa että äläpäs hypi sohville tai älä juokse niin paljon, tai kipeydyt enemmän. Se ei ymmärrä miksi sitä sattuu aina. Tuntuu kauhealta. Pidetään eläimet eläiminä ja ihmiset ihmisinä, ja annetaan molempien elää hyvä elämä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: etätyöt, florida, jenkit, koirat, kuva, meemi, pohjois-korea, popcat, ruotsi, suomi, usa, yhdysvallat, zoom