Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 356

Jari Sillanpään hulppea koti on myynnissä.
Sekalaisia, osa 356

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 52 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +340 (458 ääntä)
      Ehkä Rizillä on jäänyt yksi kirjain pois ja tarkoittikin Huume talo

      Lainaa

    2. Tulos: +766 (822 ääntä)
      Ennakoivassa tekstinsyötössä on sellainen jännä piirre, että se ehdottelee sellaista, mitä itse usein olet aiemmin kirjoittanut...

      Lainaa

    3. Tulos: +350 (400 ääntä)
      Mie: Ennakoivassa tekstinsyötössä on sellainen jännä piirre, että se ehdottelee sellaista, mitä itse usein olet aiemmin kirjoittanut…
      No eihän siinä tupla-anaalissa mitään vikaa ole.

      Lainaa

    4. Tulos: +378 (384 ääntä)
      Mullakin kännykkänumero aina sekoilee, vaihtelee järjestystään tuon tuosta.

      Lainaa

    5. Tulos: +181 (261 ääntä)
      Mikä on tupla-anaali? Siis jollain joku muutatio minkä takia kaksi anaalia vai akti kahteen anaaliin samaan aikaan? Vai tuplatäytteet yhteen?

      Lainaa

    6. Tulos: +71 (81 ääntä)
      Noilla kommenteilla ei ainakaan saa vauhtia kauppoihin

      Lainaa

    7. Pekka Peitsi 1.11.2018 8:17
      Tulos: +55 (69 ääntä)
      Puhelin ehdottaa aina Muistiinpanosovellukseen kirjoitettuja sanoja tai nimiä. Etenkin, jos kirjoitan jonkun nimen, se ehdottaa sen perään kirjoittamaani sanaa.

      Lainaa

    8. Tulos: +107 (133 ääntä)
      Mie: Ennakoivassa tekstinsyötössä on sellainen jännä piirre, että se ehdottelee sellaista, mitä itse usein olet aiemmin kirjoittanut…
      Ei ole kaikissa puhelimissa näin.

      Lainaa

    9. Tulos: +176 (188 ääntä)
      Sinttu: Ei ole kaikissa puhelimissa näin.
      Totta tuokin, esim. iPhone ehdottelee välillä mitä sattuu, mutta ei kyllä mitään tuollaisia, ei tuo ole edes perussanastoa, eli kyllä toi jostain aiemmin kirjoitetusta sen on napannut.

      Lainaa

    10. Tulos: -226 (340 ääntä)
      Parturi on miehille ja kampaaja naisille. Noh ehkä sekin muuttuu tänä päivänä kuin kaikki muukin normaali. Anteeksi kun sanoin normaali. Sori jos loukkaannuit!

      Lainaa

    11. Aasiantuntija 1.11.2018 8:53
      Tulos: +73 (115 ääntä)
      Niin: Parturi on miehille ja kampaaja naisille. Noh ehkä sekin muuttuu tänä päivänä kuin kaikki muukin normaali. Anteeksi kun sanoin normaali. Sori jos loukkaannuit!
      Kysymyksessä ei kylläkään ilmene sitä kenelle kysyy.

      Lainaa

    12. Tulos: +107 (115 ääntä)
      Niin: Parturi on miehille ja kampaaja naisille. Noh ehkä sekin muuttuu tänä päivänä kuin kaikki muukin normaali. Anteeksi kun sanoin normaali. Sori jos loukkaannuit!
      Jos on tyypillisesti miehekkäänä pidetty hiusmalli, parturi varmaan osaa siistinnän kampaajaa paremmin.

      Lainaa

    13. Tulos: -51 (131 ääntä)
      Aasiantuntija: Kysymyksessä ei kylläkään ilmene sitä kenelle kysyy.
      "parturia joka leikkaisi naisten hiukset" = kampaaja, ei parturi

      Lainaa

    14. Tulos: +164 (202 ääntä)
      xod: “parturia joka leikkaisi naisten hiukset” = kampaaja, ei parturi
      Voi veljet. Ketä jaksaa kiinnostaa joku parturi-kampaamo-vääntö? Että mä inhoon netissä tätä tapaa, että aina aletaan kettuilemaan siitä yhdestä sanasta tai muista kirjoitusvirheistä, ja unohdetaan samalla koko viestin muu sisältö...

      Lainaa

    15. Tulos: +68 (78 ääntä)
      Juustoine: Mikä on tupla-anaaIⅰ? Siis jollain joku muutatio minkä takia kaksi anaaIⅰa vai akti kahteen anaaIⅰin samaan aikaan? Vai tuplatäytteet yhteen?
      Tuplat yhteen.

      Lainaa

    16. Nimimerkki on jo käytössä 1.11.2018 11:24
      Tulos: +52 (102 ääntä)
      Taas muka vahingossa päässy kännykkä kirjottelee mitä sattuu. Luulen, että näistä suurin osa on tahalteen tehtyjä ja sit odotellaan muiden "Hui kamalaa, sinä hassu", reaktioita. Kyl sen verran jokanen kattoo mitä kirjottaa ja jos nyt pääsiskin livahtaa tommoi ni sen saa poistettua jos oikeesti haluu.

      Lainaa

    17. Tulos: +52 (64 ääntä)
      Niin: Parturi on miehille ja kampaaja naisille. Noh ehkä sekin muuttuu tänä päivänä kuin kaikki muukin normaali. Anteeksi kun sanoin normaali. Sori jos loukkaannuit!
      Kai nyt parturit osaa hiuksia leikata, sekä naisilla että miehillähän on pitkiä ja lyhyitä hiustyylejä. Erohan on siinä että kampaaja tekee myös kampauksia

      Lainaa

    18. SorvatutSauvatKoverretutKolotEiOleSukuelimiä 1.11.2018 11:51
      Tulos: -80 (106 ääntä)
      Parturi viittaa partaan, joka yleensä kasvaa miehillä (naisten viiksihaituvia ei siihen lasketa), vaikkakin monilla miehillä esim. täällä Suomessa sitä ei kasva ollenkaan. Hormoneilla muokatut yksilöt asia erikseen, mutta jotain vanhoja perinteitä olisi syytä kunnioittaa ja säilyttää termit tarkoittamaan sitä mitä ne on aina tarkoittaneet eli parturi on miespuolisten hiustenpätkijä. Jos joku marginaaliryhmän jäsen tästä nyt loukkaantuu niin ei voi mitään. Jos esim. sota syttyis niin se pistäis tajuamaan mistä kaikesta sitä todellisuudessa kannattaa mielensä pahoittaa ja mistä ei. Grow a pair and move on.

      Lainaa

    19. Mitävittua 1.11.2018 12:30
      Tulos: +41 (49 ääntä)
      Wiltsu: No eihän siinä tupla-anaaIⅰssa mitään vikaa ole.
      Kuka tykkää mistäkin, mut voin sanoa et turhan ahdasta puuhaa on kyllä.

      Lainaa

    20. Tulos: +66 (80 ääntä)
      Wiltsu: No eihän siinä tupla-anaaIⅰssa mitään vikaa ole.
      No ei siinä muuten mitään väärää mutta alkaa se oleen semi-vaarallista tunkea kaksi vehjettä yhteen perärööriin, siinä on ihan oikea vaara että repeää paikkoja.

      Lainaa

    21. Tulos: +88 (94 ääntä)
      Ihanan suoraselkäistä toimintaa Betolvexiltä...

      Lainaa

    22. Tulos: +66 (74 ääntä)
      Sinttu: Ei ole kaikissa puhelimissa näin.
      Joo, mutta voin väittää, että yhdenkään puhelimen vakiosanakirjasta ei tupla-anaalia löydy.

      Lainaa

    23. Eimitäänhajua 1.11.2018 14:25
      Tulos: -22 (60 ääntä)
      Niin: Parturi on miehille ja kampaaja naisille. Noh ehkä sekin muuttuu tänä päivänä kuin kaikki muukin normaali. Anteeksi kun sanoin normaali. Sori jos loukkaannuit!
      Kyllä parturi on yleensä se, joka leikkaa niin naisten kuin miestenkin hiukset, ja kampaamoissa taas nimenomaan kammataan - tehdään kampauksia joihin saattaa myös sisältyä siistintä.

      Lainaa

    24. Tulos: -12 (26 ääntä)
      Mikä ihmeen automaattisensurointi täällä toimii? Kokeilenpa minäkin sitä nyt käytännössä: tupla-anaalia

      Lainaa

    25. Tulos: +101 (111 ääntä)
      Niin: Parturi on miehille ja kampaaja naisille. Noh ehkä sekin muuttuu tänä päivänä kuin kaikki muukin normaali. Anteeksi kun sanoin normaali. Sori jos loukkaannuit!
      Parturi *oli vain miehille joskus ennen muinoin ja toimi ammattinimikkeen mukaisesti siis parranajajana. Ei enää. Tänä päivänä hiustenhoidon osaajat ovat parturi-kampaajia, ovat olleet jo vuosikausia, eikä parturiliike välttämättä edes tarjoa parranajoa tai mitään muutakaan hiustenleikkuun lisäksi. Tervetuloa nykyisyyteen näin minunkin puolestani. Kauhisteletko sitäkin, etteivät parturit enää suorita myöskään kirurgisia toimenpiteitä, mikä oli alun perin osa ammatinkuvaa ja täysin normaalia?

      Lainaa

    26. Tulos: +7 (19 ääntä)
      Ihan perus tupla-anaali vaan!

      Lainaa

    27. Tulos: +50 (54 ääntä)
      Juustoine: Mikä on tupla-anaaIⅰ? Siis jollain joku muutatio minkä takia kaksi anaaIⅰa vai akti kahteen anaaIⅰin samaan aikaan? Vai tuplatäytteet yhteen?
      Tupla-suklaapatukka anaalissa?

      Lainaa

    28. purppurakruunu 1.11.2018 20:19
      Tulos: +56 (66 ääntä)
      Niin: Parturi on miehille ja kampaaja naisille. Noh ehkä sekin muuttuu tänä päivänä kuin kaikki muukin normaali.
      On muuttunut jo. Nykyään ei saa hinnoitella sukupuolen mukaan. Laki vaatii palvelun hinnan määräytyvän työn määrän eikä sukupuolen mukaan. Ei sillä, että se vielä käytännössä toimisi. Monet kampaamoalan yrittäjät keplottelevat sillä, että antavat aina parturihinnan miehille ja kampaamohinnan naisille. Henkilönä, joka poikkeuksetta etsii miesten sivut kampaamolehdestä mallia osoittaessaan, mua todella jyrsii se, että partureihin ei tahdota päästää ja parturi-kampaamoissa annetaan aina kampaamohinta jonkun maagisen taulukon mukaan. Kyse ei kuitenkaan mistään pixie cut -leikkauksesta, vaan aina menee suurin osa koneella. Tehnyt muutaman kerran mieli marssia kampaamoon sakset kädessä ja kysyä, kuinka lyhyt pitää olla parturihintaan, leikata haluttuun pituuteen ulkona ikkunan edessä, ja marssia takaisin sisään. Josko sitten toimisi.

      Lainaa

    29. Tulos: +19 (29 ääntä)
      Juu-u: Joo, mutta voin väittää, että yhdenkään puhelimen vakiosanakirjasta ei tupla-anaaIⅰa löydy.
      Mun uusi puhelin ainakin ehdotteli tupla-anaal1a vaikken todellakaan ollut sitä sanaa ennen kuullut saati käyttänyt.

      Lainaa

    30. Tulos: +7 (19 ääntä)
      Mie: Ennakoivassa tekstinsyötössä on sellainen jännä piirre, että se ehdottelee sellaista, mitä itse usein olet aiemmin kirjoittanut…
      Se taas riippuu täysin siitä, mitä näppäimistöä käyttää ja miten on asettanut ennakoivan tekstinsyötön asetukset. Seuraavaksi varmaan kysyt, "ai onko muitakin näppäimistöjä olemassa?" Kyllä niitä on, osa hyviä, osa huonoja, mutta oman kokemukseni mukaan puhelimen oletusnäppis ei koskaan ole hyvä.

      Lainaa

    31. Tulos: +39 (41 ääntä)
      ?: Totta tuokin, esim. iPhone ehdottelee välillä mitä sattuu, mutta ei kyllä mitään tuollaisia, ei tuo ole edes perussanastoa, eli kyllä toi jostain aiemmin kirjoitetusta sen on napannut.
      Noup. Google-näppäimistön ehdotukset on tavallisia netissä esiintyviä sanoja ja hakuja, Googlellahan on molemmista valtava määrä tietoa varastossa ihan omasta takaa. Suomenkielinen sanakirja on pornosanastoa täynnä, enkä mä edes katso nettipornoa.

      Lainaa

    32. Tulos: +30 (32 ääntä)
      Juu-u: Joo, mutta voin väittää, että yhdenkään puhelimen vakiosanakirjasta ei tupla-anaaIⅰa löydy.
      Ehkä ei, mutta Gboardista löytyy. Just äsken testasin. Se on pervoin sanakirja ikinä, kokeilkaa vaikka.

      Lainaa

    33. Tulos: +36 (38 ääntä)
      : Ehkä ei, mutta Gboardista löytyy. Just äsken testasin. Se on pervoin sanakirja ikinä, kokeilkaa vaikka.
      Syy on aika luonnollinen myös. Pornoa etsitään googlesta melkoisesti, sekä useilla eri hakusanayhdistelmillä samalla istumalla (tai seisomalla...).

      Lainaa

    34. Tulos: +34 (34 ääntä)
      Sargee: Syy on aika luonnollinen myös. Pοrnoa etsitään googlesta melkoisesti, sekä useilla eri hakusanayhdistelmillä samalla istumalla (tai seisomalla…).
      Kyse ei taida olla edes pelkistä hauista, vaan nettisisällöstä sinänsä, mitä Google analysoi ja etsii tyypillisiä sanayhdistelmiä. Se ainakin selittäisi Gboardin tarjoamat "iso musta kukko" -tyyliset ehdotukset. "Iso musta kukko" tuskin on mikään yleinen Google-haku, mutta ömm...tietyn alan sivustojen (kone)käännöksissä varmaan aika yleinen.

      Lainaa

    35. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Mie: Ennakoivassa tekstinsyötössä on sellainen jännä piirre, että se ehdottelee sellaista, mitä itse usein olet aiemmin kirjoittanut…
      Oma on oppinut hyvin vähän oudoimmat väännöt. Mutta ei ikinä suostu oppia että tarkoitin fucking en ducking ja shit enkä shot. Voihan tuon manuaalisesti hoitaa mutta mielummin näyttävästi laitan sen energian valittamiseen?

      Lainaa

    36. Tulos: +11 (15 ääntä)
      2,55 M€ ei kelpaa? Haluaisin kuulla lisäperusteluja.. tai en oikeastaan. Kuhan saa huutaa internetissä. Riz varmaan luulee että nykyään ei saa enää sanoa mitään ja kaikki on kielletty ***.

      Lainaa

    37. Ei se nyt ihan niinkään ole... 2.11.2018 10:28
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Mie: Ennakoivassa tekstinsyötössä on sellainen jännä piirre, että se ehdottelee sellaista, mitä itse usein olet aiemmin kirjoittanut…
      Mun puhelimen enakkoiva ehdotti sanoja jo silloin, kun vasta otin sen uutena käyttöön. Eikä siinä siis luonnollisesti ollut mitään sanoja vielä käytetty, kun vasta ensimmäistä viestiä kirjoitin. Nykyäänkin ehdottaa sanoja, joita varmasti en ole koskaan käyttänyt.

      Lainaa

    38. Tulos: +40 (40 ääntä)
      Minun entinen puhelimeni ehdotteli sanaa "savukkeisiin" aina kun kirjoitin sanan joka alkaa S:llä. En ollut koskaan kirjoittanut koko sanaa siihen puhelimeen.

      Lainaa

    39. Tulos: +37 (39 ääntä)
      Muistan muutama vuosi sitten kun mieheni osti uuden puhelimen, ja pyysi kaveriaan tuomaan kaupasta lonkeroa, puhelin muokkasi sanan "lonkero" sanaksi "lonkerokoulutyttöporno" :D En usko että mies olisi siinä ajassa kerennyt moista googletella, varsinkaan kun hän ei oikein fanita noita japanilaisia pornokohtauksia, mutta kukapa tietää.

      Lainaa

    40. Tulos: -19 (21 ääntä)
      Mie: Ennakoivassa tekstinsyötössä on sellainen jännä piirre, että se ehdottelee sellaista, mitä itse usein olet aiemmin kirjoittanut…
      No shit Sherlock?

      Lainaa

    41. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Mie: Ennakoivassa tekstinsyötössä on sellainen jännä piirre, että se ehdottelee sellaista, mitä itse usein olet aiemmin kirjoittanut…
      Ei edes aina ehdottele. :D Mä en ole koskaan tupla-anaaleista kirjoitellut ja silti se tarjosi mullekin tuota.
      Juu-u: Joo, mutta voin väittää, että yhdenkään puhelimen vakiosanakirjasta ei tupla-anaaIⅰa löydy.
      Mä en ole koskaan moista sanaa kirjoittanut ja silti ennakoiva tarjosi sitä mullekin. Sinänsä en edes pitäisi pahana, vaikka jostain syystä näin olisinkin tehnyt, mutta kun en ole.

      Lainaa

    42. Tulos: +14 (40 ääntä)
      En ymmärrä miksi ihmisillä on autocorrect päällä... Autocorrectia käyttävien kanssa käytyjen keskustelujen perusteella vaikuttaa että kirjoittaminen on tuplasti hitaampaa. Varsinkin jos yrittää kirjoittaa nopeasti. Viestejä täytyy kirjoittaa tuplamäärä koska aina perään pitää laittaa vähintään yksi korjausviesti jossa myös syytetään autocorrectia.

      Lainaa

    43. Tulos: +23 (29 ääntä)
      fantti_: En ymmärrä miksi ihmisillä on autocorrect päällä… Autocorrectia käyttävien kanssa käytyjen keskustelujen perusteella vaikuttaa että kirjoittaminen on tuplasti hitaampaa. Varsinkin jos yrittää kirjoittaa nopeasti. Viestejä täytyy kirjoittaa tuplamäärä koska aina perään pitää laittaa vähintään yksi korjausviesti jossa myös syytetään autocorrectia.
      Mä en käytä ikinä autocorrectia, vaan sanojen ehdotuksia, kodka ne nopeuttavat kirjoittamista todella paljon. Ongelmia tulee, kun esim. lagin vuoksi sana vaihtuukin viime hetkel

      Lainaa

    44. Tulos: +12 (14 ääntä)
      : Mä en käytä ikinä autocorrectia, vaan sanojen ehdotuksia, koska ne nopeuttavat kirjoittamista todella paljon. Ongelmia tulee, kun esim. lagin vuoksi sana vaihtuukin viime hetkel
      Katkesi kesken. Siis, kun esim. lagin vuoksi sana vaihtuu viime hetkellä vääräksi. Riippuu myös alustasta, esimerkiksi Disqus ja Google-näppäimistö pelaavat huonosti yhteen ja näppis kirjoittaa ties mitä siansaksaa.

      Lainaa

    45. Gage Roundwell 2.11.2018 15:10
      Tulos: -1 (11 ääntä)
      Wiltsu: No eihän siinä tupla-anaaIⅰssa mitään vikaa ole.
      Ei ainakaan ummeta hetkeen..

      Lainaa

    46. Tulos: +6 (12 ääntä)
      .tilaana naaliT

      Lainaa

    47. Eero Tikka 3.11.2018 3:20
      Tulos: +1 (13 ääntä)
      …-…: No ei siinä muuten mitään väärää mutta alkaa se oleen semi-vaarallista tunkea kaksi vehjettä yhteen perärööriin, siinä on ihan oikea vaara että repeää paikkoja.
      Tuskin Jarmo itse on kyseistä puuhaa kokeillut. Ruudun takaa voi nauttia turvallisesti vaikka mistä.

      Lainaa

    48. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Joo ei: Muistan muutama vuosi sitten kun mieheni osti uuden puhelimen, ja pyysi kaveriaan tuomaan kaupasta lonkeroa, puhelin muokkasi sanan “lonkero” sanaksi “lonkerokoulutyttöpοrno” En usko että mies olisi siinä ajassa kerennyt moista googletella, varsinkaan kun hän ei oikein fanita noita japanilaisia pοrnokohtauksia, mutta kukapa tietää.
      Tuo oli ihan yleinen Applen suomisanakirjan ominaisuus, siitä oli jossain lehdessäkin silloin.

      Lainaa

    49. Tulos: -5 (9 ääntä)
      Juustoine: Mikä on tupla-anaaIⅰ? Siis jollain joku muutatio minkä takia kaksi anaaIⅰa vai akti kahteen anaaIⅰin samaan aikaan? Vai tuplatäytteet yhteen?
      Luulen, että two dicks one anus. Voi kyl olla mikä vaan noista. :'D

      Lainaa

    50. Tulos: +25 (25 ääntä)
      Niin: Parturi on miehille ja kampaaja naisille. Noh ehkä sekin muuttuu tänä päivänä kuin kaikki muukin normaali. Anteeksi kun sanoin normaali. Sori jos loukkaannuit!
      Historia -lehti 16/2018: "Parturi siisti tukan ja puhkaisi paiseet." "Onko hammaskipua, täitä, munuaiskiviä tai paiseita peräsuolessa? Jos vastasit kyllä, kiiruhda pikaisesti parturiin! Keskiajalla parturit tekivät paljon muutakin kuin leikkasivat hiuksia ja siistivät partoja. He hoitivat esimerkiksi iilimadoilla ja polttoraudoilla arkipäiväisiä vaivoja, joihin yliopistokoulutettujen lääkärien ei sopinut puuttua." Parturit takaisin parantajiksi! Mitä me nykypäivänä muuttamaan vanhoja tapoja kun jo keskiajalla oli täysin normaali asia partureiden hoitaa kaikkia vaivoja! Anteeksi kun sanoin normaali. Sori jos haluat elää vain tietyssä aikakaudessa jättäen pois partureiden todellisen historian.

      Lainaa

    51. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Juu-u: Joo, mutta voin väittää, että yhdenkään puhelimen vakiosanakirjasta ei tupla-anaaIⅰa löydy.
      Mun puhelimen vakiosanakirjasta löytyi nyrkkinainti ja kun olin kirjoittamassa jotain s-kirjaimella alkavaa ja tohelsin jotain, puhelin ehti kirjoittaa "saksalainen anaali"... Et kyllä niistä vaan melkoisia juttuja löytyy!

      Lainaa

    52. T-A Mikkonen 13.11.2018 21:15
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      foo: Mikä ihmeen automaattisensurointi täällä toimii? Kokeilenpa minäkin sitä nyt käytännössä: tupla-anaaIⅰa
      Ei noi tajua mitä meinaat. Mulla näkyy vain työkoneen Firefoxissa noi noin eli vaikka tupla-anaal i a tai vaikka kuivittuneet (välit lisätty itse). Mikä kirosana anaali edes on? Voihan anaalin kuustoista? Ps. kuulostaa aika homolta touhulta toi T-A. Häpeäisin silmät päästäni jos luuri kirjoittelisi tuollaisia.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: Betolvex, B12, vitamiinit, parturi, kirjoitusvirhe, oikeinkirjoitus, suklaa, Jari Sillanpää, talo, koti