Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Ikuisesti iholla, osa 35

Taidolla tehty, mutta aihe on melko jäätävä.
Ikuisesti iholla, osa 35

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 108 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -16 (156 ääntä)
      Hämmentävää. En kommentoi kuvaa tai siihen liittyvää keskustelua, kun joku kumminkin tekee jotain tai muuten vaan.

      Lainaa

    2. Pienet ystävät 7.8.2018 0:20
      Tulos: -164 (364 ääntä)
      Juu Kuu on aikamoinen, mutta aika kökköjä oli moni muuki tossa keskustelussa... Aina voi myös olla vastaamatta jos jonkun kommentti ärsyttää.

      Lainaa

    3. Haluun samaa kamaa... 7.8.2018 0:25
      Tulos: +587 (679 ääntä)
      ... mitä Kuu on vetäny, kun on kulli pystyssä olevaa miest... henkilöö käyty tatskaan!

      Lainaa

    4. Tulos: +620 (626 ääntä)
      Joka kerta hämmästyn näitä "ikuisesti iholla"- kuvia. Kyllä vaan tästäkin pienestä maasta löytyy monta helvetin ruman tatskan omaavaa henkilöä.

      Lainaa

    5. Tulos: +163 (263 ääntä)
      Nimi kertoo kaiken.

      Lainaa

    6. Tulos: -123 (249 ääntä)
      onhan biologiantunneista jo aikaa mutta eikös tuon persereiän pitäis olla tuolla kankkujen välissä?

      Lainaa

    7. Tulos: -239 (465 ääntä)
      Kuulla on kyllä hyvä pointti. Tatuoinnissa olevien henkilöiden sukupuoli jää ihan arvailujen varaan ja biologinen sukupuolikin on toisen osalta pääteltävissä vain genitaalialueen ulkonäöstä. Toisaalta voi olla, ettei hahmojen sukupuolella ole mitään merkitystäkään tatuoinnin kantajalle, tai sitten on. Tuosta tatuoinnista voinee kuitenkin neutraalisti sanoa, että on se hyvin tehty, vaikka valitusta aiheesta ei innostuisikaan.

      Lainaa

    8. Petäjävaara 7.8.2018 0:45
      Tulos: +728 (780 ääntä)
      Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva (en siis sukupuolivähemmistöön), mutta silti ymmärrän hyvin sen, että oletusarvo on se, mikä se on yli 90 prosentille väestöstä. Musta on turha vetää hernettä nenään sen takia. Sen sijaan, jos kerrottuani omasta seksuaalisuudestani, kokisin syrjintää tai uhkaa, niin sitten olisi ehkä aika tökkiä herneet nenään ja hiekotella paikkoja. Mutta ei näin, Kuu. Yleistät nyt itsesi ja oman tilanteesi muihin ja vaadit sen perusteella kaikilta samaa kuin itseltäsi. Etkö juuri tapellut sen edestä, etteivät he saa tehdä sitä sinulle?

      Lainaa

    9. Tulos: -163 (385 ääntä)
      Mielenterveysongelmaiset uuniin. Mitään ei menetetä.

      Lainaa

    10. traumcity 7.8.2018 0:57
      Tulos: +365 (441 ääntä)
      Mitä vittua nyt? Joo, olen sitä mieltä että kaikki kukat saa kuut saa tuikkia ihan vapaasti, mutta noinkin abstraktista asiasta sekoilu on täysin älytöntä. Jos toisen ihmisen ajatusmaailmassa, varsin ymmärrettävästi, on poikia ja tyttöjä niin anna olla. Mitä väliä? Ole hiljaa ja hyväksy se, niin sillä tavalla ehkä sutkin hyväksytään. Varsinkin kun minään loukkauksena tietenkään kukaan ei asiaa tuonut esiin, ja miten olisi voinutkaan tuoda, Kuu loi ongelman ihan omilla pienillä kätösillään tähän. Ja ottaa ignorantti idiootti vielä "meijän kielen" vipuvarreksi... sen sukupuolineutraalin kielen jossa "hän" kuvaa erittelemättä kaikkia tallustelijoita. Vitun kuunpimennys saatanan pelle.

      Lainaa

    11. Tulos: +391 (409 ääntä)
      Taisteli sitten minkä asian puolesta hyvänsä, niin jotenkin se reidessä oleva "kova kyrpäinen henkilö" -tatska laskee puhujan varteenotettavuutta hiukan.

      Lainaa

    12. King Arthur 7.8.2018 1:30
      Tulos: -64 (256 ääntä)
      Ymmärrän tuon tatuoinnin huomattavasti paremmin jos sen ottaja on nainen joka kuuluu seksuaalivähemmistöön. Lesbous on yhä näkymätöntä tai jopa tabu, ja joissain maissa rangaistavaa. Ja nykyään ilmapiiri vain kiristyy sillä on ihmisiä jotka katsovat oikeudekseen ojentaa lesboja jotka eivät ole sitä mieltä että penis voi kuulua naiselle. Jos taas kyseessä on heteronainen jolla kuva aktista niin olen hieman hämilläni. Mutta kullakin oma nahka, I guess? Jos taas kyseessä heteromies joka mainostaa suuseksitaiojaan niin onneksi olkoon, odotukseni miesten suhteen pysyivät samalla tasolla.

      Lainaa

    13. King Arthur 7.8.2018 1:32
      Tulos: +44 (106 ääntä)
      Pienet ystävät: Juu Kuu on aikamoinen, mutta aika kökköjä oli moni muuki tossa keskustelussa… Aina voi myös olla vastaamatta jos jonkun kommentti ärsyttää.
      Ei vois. Ärsyttää.

      Lainaa

    14. Muumimuumi 7.8.2018 1:40
      Tulos: +131 (183 ääntä)
      Tommi, entä jos Kuu kokeekin olevansa Muumi? Niillähän tunnetusti ei ole paikkaa hiekalle :D

      Lainaa

    15. Tulos: +195 (213 ääntä)
      No onhan tuo kuva - ja se Kuunkin oletettu stondisleima - aika huomiohakuinen. Jos ei muuten pysty huomiota saamaan, niin sitten se varmaan on ainakin yksi ratkaisu kohti huomiotavoitetta. Toiset pärjää älyllä, toiset huumorilla, toiset pelkällä ulkonäöllä jne, mutta pakkohan muuten joukosta putoavillekin on tänä päivänä olla joitain keinoja. Jos oletetaan, että huomion saaminen on jonkinlainen itseisarvo.

      Lainaa

    16. Tulos: +315 (359 ääntä)
      Kuun kaltaiset ihmiset ovat syy siihen miksi LGBT+ väestö saa p**kaa niskaan.

      Lainaa

    17. Tulos: +135 (165 ääntä)
      Kerrassaan järkyttävä tatuointi, järkyttävän ruma. Eikä tuo nyt niin erityisen hyvin tehdyltäkään näytä. Ja en edes tarkoita tuota hirveätä tribaalia.

      Lainaa

    18. Tulos: +57 (201 ääntä)
      LGBTjne porukat sai minut inhoamaan LGBTjne porukoita.

      Lainaa

    19. Tulos: +36 (168 ääntä)
      Miksi näiden kuukuppien annetaan olla äänessä ja päättämässä muiden asioista?

      Lainaa

    20. Tulos: +121 (141 ääntä)
      Haluaisin kyllä tietää, onko tuossa kuvassa ”kielihommissa” polkkatukalla varustettu nainen, vaiko Justin Bieber.

      Lainaa

    21. Tulos: +203 (241 ääntä)
      Mä en ihan oikeasti jaksa näitä ulisijoita, jotka joka kuvasta itkee, että ei saa olettaa sukupuolta. Mulle sukupuolella ja sukupuoli-identiteetillä ei oo koskaan ollut väliä: kaikkia kohdellaan tasa-arvoisesti ja ihmisinä. Valitettavasti tämä ei vähemmistöjen kohdalla vieläkään toteude, ja nämä über-sateenkaariulinat pelaa itse asiassa väärään pussiin. Taas sai eilen lukea erään uskovaisen itkua siitä, kun homoaktivistit ja pridet haluaa laillistaa pedofilian eikä kohta saa kutsua tyttöjä tytöiksi eikä poikia pojiksi. Ja tatuointi on muuten aivan käsittämättömän ällöttävä, tykätköön vain nuolemisesta kuinka paljon tahansa.

      Lainaa

    22. Tulos: -8 (102 ääntä)
      Jaahas hipit taas vinkumassa. Menisivät töihin.

      Lainaa

    23. Tulos: +66 (74 ääntä)
      Petäjävaara: Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva (en siis sukupuolivähemmistöön), mutta silti ymmärrän hyvin sen, että oletusarvo on se, mikä se on yli 90 prosentille väestöstä. Musta on turha vetää hernettä nenään sen takia. Sen sijaan, jos kerrottuani omasta seksuaalisuudestani, kokisin syrjintää tai uhkaa, niin sitten olisi ehkä aika tökkiä herneet nenään ja hiekotella paikkoja. Mutta ei näin, Kuu. Yleistät nyt itsesi ja oman tilanteesi muihin ja vaadit sen perusteella kaikilta samaa kuin itseltäsi. Etkö juuri tapellut sen edestä, etteivät he saa tehdä sitä sinulle?
      Viisaita sanoja! Ihmettelen, kuinka yksipuolisesti puhetta sallitaan ja kuinka Ne menettävät yksilöllisyytensä, toisin kuin Me ja etenkin Minä.

      Lainaa

    24. Tulos: +94 (114 ääntä)
      Hmm: onhan biologiantunneista jo aikaa mutta eikös tuon persereiän pitäis olla tuolla kankkujen välissä?
      Et ole naisen anatomiaan tutustunut?

      Lainaa

    25. Tulos: +127 (129 ääntä)
      Nyt minä luulen nähneeni kaiken .... Ylemmän tatuoinnin aihe ja sijainti hämmentää suunnattomasti. Ilmeisesti tuohon on joku investoinut kohtuullisen summan oravannahkoja, mutta mahdollisuus nauttia tuosta on kait aika rajallinen. Olipa tuon tatuoinnin kustantaja kuka tahansa. Tai sitten toi kuva selässä on opaskartta partnerille, mistä kantaja tykkää? Toki tässäkin tapauksessa tatuoinnin kantajan kait pitää olla mykkä, että kuvalliset ohjeet puhumisen sijaan ... Kuten jo totesin - kuva hämmentää. Olisi kiva kuulla tarina tatuoinnin takana. Avautuisiko aihe sitä kautta.

      Lainaa

    26. Tulos: +141 (189 ääntä)
      Enemmistö ihmiskuntaa on miehiä ja naisia ja heistä suurin osa arvostaa sitä, jos heidän sukupuolensa oletetaan. Heiltäkö elämä hankalammaksi, jotta vähemmistöllä, etten jopa sanoisi poikkeustapauksilla (sukupuolen olettamisesta mielensä pahoittavat trans- ja muunsukupuoliset) olisi helpompi elää? Jos kaupassa sinun oletetaan olevan henkilökuntaa, vaikket ole, se ohitetaan sanomalla "anteeksi, mutta en ole töissä täällä." Miksei voisi myös sanoa "anteeksi, mutta en ole mies/nainen/hetero" jos sinun oletetaan olevan sellainen? Oletukset ovat olleet elintärkeitä ihmiselle sekä ihmisen esiasteille. Ne säästävät aivoilta informaatiota, jonka prosessointiin hukkuisi muuten aikaa ja energiaa, mikä hidastaisi ihmisen perustoimintaa.

      Lainaa

    27. Tulos: +56 (128 ääntä)
      Kohta kai luontodokkareissakin kielletään puhumasta uroksista ja naaraista, leijonissakin on vain pitkähiuksisia yksilöitä jotka jahtaavat pariutumismielessä hiuksettomia lajitovereitaan.

      Lainaa

    28. Tulos: +178 (198 ääntä)
      Tikru: Kuun kaltaiset ihmiset ovat syy siihen miksi LGBT+ väestö saa p**kaa niskaan.
      Samaa mieltä. Ärsyttää ihmiset jotka saa jutuillaan tärkeät asiat näyttämään lapselliselta vouhotukselta. Olen itse feministien, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen joukossa, mutta sitten tällaset hermannit tekee meistä valtaväestön silmissä ihan pellejä ja koko jutusta pelkän vitsin. Jos rupeaa jossain randomissa tatuointikeskustelussa inttämään randomeiden tatuoitujen hahmojen sukupuolesta, ei kuulosta juuri järkevämmältä kuin foliohatut.

      Lainaa

    29. Tulos: +84 (86 ääntä)
      Hmm: onhan biologiantunneista jo aikaa mutta eikös tuon persereiän pitäis olla tuolla kankkujen välissä?
      Ota peili käteen ja katso missä se on. Yllätyt.

      Lainaa

    30. Tulos: -122 (176 ääntä)
      En ees uskalla lukee kommentteja ku oon varma et se on täynnä transfobista paskaa. Sukupuolen kaksijakoisuus aiheuttaa paljon enemmän harmia kuin ihmiset edes ymmärtävät, sillä ei ole mitään funktiota ja se ei perustu edes tieteellisiin faktoihin enää nykyään.

      Lainaa

    31. Tulos: +1 (183 ääntä)
      Biologisia sukupuolia on tasan kaksi. Friikkien narratiivin mukainen puhe jostain supuolioletetuista on todellisuustajutonta ja väsyttävän typerää. Tavallaan toki ymmärrän oletettu, cis- yms. jargonin vastareaktiona aivan hetki sitten vaikuttaneille tiukille sukupuolirooleille, joissa pojat tykkäävät sinisestä ja tytöt punaisesta. Liian tiukaksi vedetyt roolit voiva myös olla ahdistavia ja epätarkoituksenmukaisia, varsinkin jos ei itse luontevasti rooliin mahdu. Sukupuolilla kuitenkin on eroa ja todellisuustajuisessa järjestelmässä tämä ero näkyy mm. naisten ja miesten erilaisina sosiaalisina rooleina. Potentiaalinen ongelma roolituksessa on niiden pysyvyys. Roolit pysyvät, vaikka maailma ympärillä muuttuu. Korjaustoimena muuttaisin mieluummin rooleja kuin kieltäisin ne (tai niiden olemassaolon).

      Lainaa

    32. Tulos: +26 (28 ääntä)
      Sinoli: Joka kerta hämmästyn näitä “ikuisesti iholla”- kuvia. Kyllä vaan tästäkin pienestä maasta löytyy monta helvetin ruman tatskan omaavaa henkilöä.
      Ei ole kyllä tästä maasta tuo kuva, mutta kuitenkin.

      Lainaa

    33. Hööpölööpö 7.8.2018 10:26
      Tulos: +38 (74 ääntä)
      Oletin kyllä tatuoinnissa olevan kaksi naista. Olisi vaikea kuvitella heteronaisen ottavan moista tatuointia. Ei sillä, että olisin osannut kuvitella kenenkään ottavan moista tatuointia. Ja tokihan tuo naiseksi olettaminenkin on vissiin täysin väärin, koska olettaminen on väärin. :/ Sinällään toki olisi hienoa, jos sukupuolirajat kaatuisivat, eikä siinä nähtäisi mitään pahaa, jos poika haluaa leikkiä nukeilla tai tyttö kaivureilla tms. ja sama rata jatkuisi aikuisuuteen.

      Lainaa

    34. Tulos: -28 (158 ääntä)
      Kuu on taas näitä outoja tyyppejä joka ei ymmärrä, että mies on sellainen jolla on penis ja nainen on sellainen jolla on vagina. On olemassa ihmisiä joilla on molemmat, mutta niitä on todella vähän. Olkoon transgender tai joku muu, mutta elimet on sellaiset kuin on... Voisivat oikeasti mennä jonnekki elintason suhteen alempana olevaan maahan katsomaan niitä oikeita ongelmia. Tuntuu, että mitä rikkaampaa ja "enemmän hyvinvoivaa" yhteiskunta on, sitä oudompia vaatimuksia alkaa satelemaan.

      Lainaa

    35. yli opisto hörhö 7.8.2018 10:32
      Tulos: +98 (164 ääntä)
      Eniten tässä aiheessa vituttaa se että suurin osa noista "minä en koe itseäni naiseksi enkä mieheksi"-vouhottajista ovat keksineet tämän asian vasta kun siitä tuli "muotia" noissa piireissä. Näillä ei ole mitään muuta pohjaa tälle asialle kuin se että halutaan olla erilaisia kuin valtaosa muista. Ja koska tämä ei todellakaan ole keksitty asia vaan tällaisesta ongelmasta ihan oikeasti kärsii (hyvin pieni) osa ihmisistä, niin nämä pellet vain pahentavat sitä tilannetta niille joilla kyseinen ongelma on. Ratsastetaan toisten ongelmilla ja esitetään että ollaan parempia kuin muut. Ja on aivan järjetöntä vouhottaa siitä että kaikki sukupuoliasiat pitäisi jättää kokonaan pois. Että ei saisi puhua pojista ja tytöistä? Sen takia koska 0,000000000001% koko maailman väestöstä saattaisi loukkaantua? Maailma ei pyöri yksittäisten ihmisten ympärillä, ihan sama kokevatko he olevansa enemmänkin tyttöjä, poikia vai kukkaruukkuja. Ole mitä haluat, mutta älä edes yritä vaatia muita ihmisiä olemaan mitä sinä haluat.

      Lainaa

    36. Tulos: +120 (138 ääntä)
      "Miks me mietitään tatskassa esiintyvän henkilön sukupuolta?" kysyi Kuu nostettuaan sukupuolen tapetille. Melkoinen mysteeri.

      Lainaa

    37. Tulos: +127 (143 ääntä)
      Miu: Samaa mieltä. Ärsyttää ihmiset jotka saa jutuillaan tärkeät asiat näyttämään lapselliselta vouhotukselta. Olen itse feministien, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen joukossa, mutta sitten tällaset hermannit tekee meistä valtaväestön silmissä ihan pellejä ja koko jutusta pelkän vitsin. Jos rupeaa jossain randomissa tatuointikeskustelussa inttämään randomeiden tatuoitujen hahmojen sukupuolesta, ei kuulosta juuri järkevämmältä kuin foliohatut.
      No, oikeastaan foliohatut alkavat kuulostamaan jo järkevämmiltä. Minä olen tapellut muunsukupuolisen kanssa nimestä uros ja naarasliitin. Erehdyin töissä huutamaan, miksi täällä on kaksi urosliitintä, onko jollain se naarasliitin? Ja siitä syntyi eräällä henkilöllä hepuli. Työkaverit aluksi luuli, että kyseessä oli harjoiteltu sketsi piristämään työpäivää...

      Lainaa

    38. Tulos: +3 (137 ääntä)
      V: En ees uskalla lukee kommentteja ku oon varma et se on täynnä transfobista paskaa. Sukupuolen kaksijakoisuus aiheuttaa paljon enemmän harmia kuin ihmiset edes ymmärtävät, sillä ei ole mitään funktiota ja se ei perustu edes tieteellisiin faktoihin enää nykyään.
      Voi nyt herranpieksut. X ja Y kromosomit, koskaan kuullut niistä? Tai vaikka se että Miehillä ja Naisilla on erilaiset SUKUPUOLIelimet jotka palvelevat tiettyä funktiota johon vastapari ei pysty.JA puhumattakaan siitä ettö lisääntymiseen tarvitaan molempia. Ihmiset, varsinkin Kuun kaltaiset identiteettihörhöt sekoittavat sukupuolen joka on biologian määrittelemä tieteellinen fakta ja identiteetin joka on aivoissa syntynyt harha tai epötoivoinen tarve olla erilainen.

      Lainaa

    39. Tulos: -35 (99 ääntä)
      2 sukupuolta mies ja nainen kato alas niin tiät kumpi oot nii ei tarvi ettii itteensä :D

      Lainaa

    40. Olvityttö 7.8.2018 12:18
      Tulos: +43 (71 ääntä)
      Ei saa sanoa mitään koskaan kenellekään, koska joku voi jossain joskus mahdollisesti loukkaantua. Sanoa saa tietysti ihan mitä haluaa jos FBssä on sateenkaarikuva profiilissa, silloin on kaikessa oikeassa aina.

      Lainaa

    41. Tulos: +28 (76 ääntä)
      Kuu:n kaltaiset ihmiset ovat hyvin rasittavia. Maailma rakennetaan 99,9% ihmisten ympärille, ei 0,1%.

      Lainaa

    42. Tulos: +106 (128 ääntä)
      Itsekin näin muunsukupuolisena ihmisenä hämmentää Kuun yhtäkkinen kommenttiraivo. Tai siis, joo, onhan Kuun mainitsemat asiat sukupuolten olettamisesta tärkeitä, mutta kun tämän postauksen pointti oli tuo tatuointi. Kaikella on aikansa ja paikkansa, eikä tämä tosiaankaan ollut se paikka tuolle. Kuten aiemminkin kommenteissa mainittiin, tuollainen tatuointikuvan hahmojen sukupuolista riitely saa vaan sukupuolivähemmistöt näyttämään typeriltä.

      Lainaa

    43. Tulos: +28 (32 ääntä)
      Vau, ekaa kertaa tatuointi-juttu ei ollut hauska.

      Lainaa

    44. Muotihullutukset 7.8.2018 13:35
      Tulos: -55 (109 ääntä)
      Idioottien kannattaa antaa puhua koska he nolaavat itsensä. En ole tähän mennessä nähnyt mitään uskottavaa tai järkevää näiltä transuilta. Jos on niin harhoissa ja pihalla tästä maailmasta ettei tiedä kumpaa sukupuolta oikeasti (eli biologisena faktana) on niin ei voi odottaa saavansa muiden silmissä kummoista uskottavuutta ja olisi kipeästi psykiatrisen avun tarpeessa. Jos siis on sellainen mies tai nainen jolla on oikeasti tuollainen ongelma eikä huomiohuoraava muotihörhö joka hakemalla hakee syytä pahoittaa mielensä. Ensimmäisiä käy sääliksi ja heille pitäisi antaa apua jotta he voisivat elää normaalin elämän sellaisina millaisiksi ovat syntyneet koska se on ainoa oikea asia ja ainut vaihtoehto terveeseen elämään. Jälkimmäiset tarvitsisivat lähinnä kurinpalautusta ja kylmää vettä niskaan.

      Lainaa

    45. Tulos: -19 (43 ääntä)
      Muotihullutukset: Idioottien kannattaa antaa puhua koska he nolaavat itsensä. En ole tähän mennessä nähnyt mitään uskottavaa tai järkevää näiltä transuilta. Jos on niin harhoissa ja pihalla tästä maailmasta ettei tiedä kumpaa sukupuolta oikeasti (eli biologisena faktana) on niin ei voi odottaa saavansa muiden silmissä kummoista uskottavuutta ja olisi kipeästi psykiatrisen avun tarpeessa. Jos siis on sellainen mies tai nainen jolla on oikeasti tuollainen ongelma eikä huomiohuoraava muotihörhö joka hakemalla hakee syytä pahoittaa mielensä. Ensimmäisiä käy sääliksi ja heille pitäisi antaa apua jotta he voisivat elää normaalin elämän sellaisina millaisiksi ovat syntyneet koska se on ainoa oikea asia ja ainut vaihtoehto terveeseen elämään. Jälkimmäiset tarvitsisivat lähinnä kurinpalautusta ja kylmää vettä niskaan.
      Hyvä tapa keskustella jälkimäisten kanssa on sama, kuin uskonnollisten fundisten. Täydellinen naurunalaiseksi saattaminen, koska altistus kasvattaa vastustuskykyä.

      Lainaa

    46. Tulos: +20 (24 ääntä)
      Btw, mitä vasten tuo pakara tuossa nojaa? Minen nyt hahmota.

      Lainaa

    47. Tulos: -1 (9 ääntä)
      Hmm: onhan biologiantunneista jo aikaa mutta eikös tuon persereiän pitäis olla tuolla kankkujen välissä?
      Sä taidat tykätä vain doggy stylestä?

      Lainaa

    48. Tulos: +38 (48 ääntä)
      Aapeli: Ei ole kyllä tästä maasta tuo kuva, mutta kuitenkin.
      Onko se siis kuusta?

      Lainaa

    49. anonyymi ameeba 7.8.2018 15:28
      Tulos: +24 (46 ääntä)
      aaa: Mielenterveysongelmaiset uuniin. Mitään ei menetetä.
      Ihmisarvo. En sano muuta.

      Lainaa

    50. Tulos: +11 (31 ääntä)
      Pitää sanoa pillukas tai kyrvikäs, eikä arvailla henkilön sukupuolta genitaalien perusteella nii!

      Lainaa

    51. Tulos: -3 (31 ääntä)
      Tikru: Kuun kaltaiset ihmiset ovat syy siihen miksi LGBT+ väestö saa p**kaa niskaan.
      No ei. Idiootteja löytyy ihan kaikista ryhmistä.

      Lainaa

    52. Tulos: +46 (54 ääntä)
      Väsynyt: No ei. Idiootteja löytyy ihan kaikista ryhmistä.
      Tietysti löytyy. Pointti taisi olla se, että Kuu on kyseisen ryhmän idiootti.

      Lainaa

    53. Tulos: -14 (28 ääntä)
      Hopsan: Tietysti löytyy. Pointti taisi olla se, että Kuu on kyseisen ryhmän idiootti.
      Eli siis miksi hän tekisi kyseisen ryhmän huonoksi? Olemalla idiootti ei ilmeisesti riitä, kun oletan ettet pidä omaa ryhmääsi (ja itseäsi) idioottina.

      Lainaa

    54. Rouva Sasu 7.8.2018 16:20
      Tulos: +75 (81 ääntä)
      Asun maassa, jossa suomalainen nimeni oletetaan lähes poikkeuksetta naisen nimeksi, vaikka olen ihan perinteinen mies. Jos asia on tärkeä korjata, esim. virallisissa yhteyksissä, teen niin. Jos asialla ei ole väliä, jätän sen sikseen. Jos nimenhuudossa (vaikka vastaanotolla) minua kutsutaan nimellä rouva Sasu Virtanen, nousen seisomaan ja anna ihmisten huomata – tai olla huomaamatta – että olenkin herra. Koskaan en tee asiasta showta. Onko sillä nyt niin väliä, jos sukupuoli menee vahingossa väärin? En koe sitä loukkaukseksi.

      Lainaa

    55. Tulos: -25 (59 ääntä)
      Muumimuumi: Tommi, entä jos Kuu kokeekin olevansa Muumi? Niillähän tunnetusti ei ole paikkaa hiekalle
      No siinä vaiheessa ei oikein voi muuta kun suositella pakkohoitoa. Kyllä jos oikeasti uskoo ja vakaasti väittää olevansa muuta kuin ihminen on aivan saletisti jotain päässä vialla... Surullisesti vaan rantautuu tännekkin päin maailmaa toi sukupuoli paska näemmä.. Onneksi on kuitenkin vielä suurin osa porukkaa tolkuissaan.

      Lainaa

    56. Tulos: +5 (25 ääntä)
      Tuolla kuvan henkilöllä, joka nuolettaa itseään on kaiken lisäksi kuusi sormea. Peukaloa ei näy, mutta silti viisi sormea on näkyvillä. Onko tämä merkki jostain uudesta sukupuolesta?

      Lainaa

    57. Tulos: +103 (113 ääntä)
      Näin heterona naisena hyvin monesti oletus on, että vieras ihminen on se miltä hän näyttää. Kerran kysyin kaverin kaverilta hänen (naisen) ukosta. Hän kertoi olevansa suhteessa naisen kanssa -- jatkossa puhuttiin siis rouvasta eikä ukosta. No problem. Jos kutsuisin miestä herraksi, ja hän kertoisi kokevansa olevan nainen, muuttaisin herran naiseksi. Mutta onko kellään oikeutta alkaa vetää kilareita heti kättelyssä siitä, että pitäisihän minun tietää miksi hän kokee itsensä/on, jos asia ei ole ilmeinen..? Melkoisen kohtuutonta. Kuitenkin fakta toistaiseksi on, että on miehiä ja naisia, se lukee syntymätodistuksessakin. Jos sitten ei koe olevansa sitä, niin sitten ei koe, eikä sellainen pitäisi keltään olla pois. Niinkun ei myöskää se, kenestä tykkää. Eikö tärkeintä oo se, miten suhtaudutaan sen jälkeen kun tieto on meille korjattu. Ps. Kauheen hävytön tatuointi.

      Lainaa

    58. Tulos: 0 (14 ääntä)
      Katsoin ensin että Lassin selässä oli valtava reikä. Ihan taidokas kuva tosin, aihe saattaa parin viikon päästä kaduttaa.

      Lainaa

    59. anonyymi ameeba 7.8.2018 18:15
      Tulos: +22 (46 ääntä)
      anonyymi ameeba: Ihmisarvo. En sano muuta.
      Olisi ihan mielenkiintoista kuulla miksi tuo kommentti saa miinusta. Kiistättekö siis ihmisen ihmisarvon jos hänellä sattuu olemaan mielenterveysongelmia? Siksi toisekseen, kannattaisi perehtyä siihen mitä mielenterveysongelmat yleensä on ennen kuin leimaa kaikki joksikin oudoiksi hörhöfriikeiksi.

      Lainaa

    60. Tulos: +22 (26 ääntä)
      ….: Katsoin ensin että Lassin selässä oli valtava reikä. Ihan taidokas kuva tosin, aihe saattaa parin viikon päästä kaduttaa.
      Lassin selässä? Ei tuo kuva Lassin itsensä selästä ole.

      Lainaa

    61. Tulos: +11 (21 ääntä)
      amt: Lassin selässä? Ei tuo kuva Lassin itsensä selästä ole.
      Tosiaan. Oletin jostain kummasta syystä että tuossa ryhmässä postataan vain omia tatuointeja. Mutta mistä tiedät ettei ole Lassin selkä?

      Lainaa

    62. Pullamössö 7.8.2018 19:12
      Tulos: -37 (91 ääntä)
      Kuu...mmm...eräs päivä edessäni kahvilajonossa seisoi suomen kieltä puhuva nuori henkilö, joka oli mitä ilmeisemmin kääntynyt uskoon, joka edellyttää pukeutumaan peittävästi löysään säkkiin ja vetämään huivin päähänsä. Hän tilasi kahvilasta kahvin soijamaidolla, mutta mantelimaitokin kävi - onneks. Sain lounaani. Mikä näitä nykyajan nuoria riivaa, kun pitää maalata pääsiäismunat menkkaverellä ja unohtaa vaivalla hankittu ja melkein saavutettu sukupuolten välinen tasa-arvo huputtamutumalla kaapuun ja kömpimällä hellan ja nurkan väliin ja kutusmalla itseään taivaankappaleeksi. Minä ainakin olen nainen! Tahdon ihan olla maitoa kahvin kanssa juova tavallinen nainen. Onnistuuko se???

      Lainaa

    63. Tulos: +15 (21 ääntä)
      Farkas: Btw, mitä vasten tuo pakara tuossa nojaa? Minen nyt hahmota.
      En minäkään. Luin koko keskustelun ja taisit olla ainoa, joka tätä ihmettelee. Muuten hyvin tehty kuva, mutta tuota tummaa kohtaa en tajua

      Lainaa

    64. Tulos: +36 (66 ääntä)
      Pullamössö: Kuu…mmm…eräs päivä edessäni kahvilajonossa seisoi suomen kieltä puhuva nuori henkilö, joka oli mitä ilmeisemmin kääntynyt uskoon, joka edellyttää pukeutumaan peittävästi löysään säkkiin ja vetämään huivin päähänsä. Hän tilasi kahvilasta kahvin soijamaidolla, mutta mantelimaitokin kävi – onneks. Sain lounaani. Mikä näitä nykyajan nuoria riivaa, kun pitää maalata pääsiäismunat menkkaverellä ja unohtaa vaivalla hankittu ja melkein saavutettu sukupuolten välinen tasa-arvo huputtamutumalla kaapuun ja kömpimällä hellan ja nurkan väliin ja kutusmalla itseään taivaankappaleeksi. Minä ainakin olen nainen! Tahdon ihan olla maitoa kahvin kanssa juova tavallinen nainen. Onnistuuko se???
      ...Tekstisi tekee suunnilleen yhtä paljon järkeä kuin Kuun.

      Lainaa

    65. mustanamaidollakylmänäkuumana 7.8.2018 23:57
      Tulos: +45 (59 ääntä)
      Pullamössö: Minä ainakin olen nainen! Tahdon ihan olla maitoa kahvin kanssa juova tavallinen nainen. Onnistuuko se???
      Ei taida onnistua, olet kaikesta päätellen melko epätavallisen paljon sekaisin.

      Lainaa

    66. Tulos: +3 (23 ääntä)
      Aikamoinen täti tuo Kuu.

      Lainaa

    67. Muotihullutukset 8.8.2018 0:32
      Tulos: -41 (77 ääntä)
      Jjk: Näin heterona naisena hyvin monesti oletus on, että vieras ihminen on se miltä hän näyttää. Kerran kysyin kaverin kaverilta hänen (naisen) ukosta. Hän kertoi olevansa suhteessa naisen kanssa — jatkossa puhuttiin siis rouvasta eikä ukosta. No problem. Jos kutsuisin miestä herraksi, ja hän kertoisi kokevansa olevan nainen, muuttaisin herran naiseksi. Mutta onko kellään oikeutta alkaa vetää kilareita heti kättelyssä siitä, että pitäisihän minun tietää miksi hän kokee itsensä/on, jos asia ei ole ilmeinen..? Melkoisen kohtuutonta. Kuitenkin fakta toistaiseksi on, että on miehiä ja naisia, se lukee syntymätodistuksessakin. Jos sitten ei koe olevansa sitä, niin sitten ei koe, eikä sellainen pitäisi keltään olla pois. Niinkun ei myöskää se, kenestä tykkää. Eikö tärkeintä oo se, miten suhtaudutaan sen jälkeen kun tieto on meille korjattu. Ps. Kauheen hävytön tatuointi.
      Miksi ihmeessä annat jollekin harhalle niin paljon painoarvoa että kutsuisit miestä naiseksi kun hän ei sitä voi kuitenkaan mitenkään olla? Oletko koskaan kuullut että harhojen mukaileminen vahvistaa niitä ja pahentaa sairautta? Jos joku kokee olevansa koira niin heitätkö keppiä? On meinaan ihan sama asia.

      Lainaa

    68. Turun murre 8.8.2018 1:18
      Tulos: +26 (38 ääntä)
      Jjk: Kuitenkin fakta toistaiseksi on, että on miehiä ja naisia, se lukee syntymätodistuksessakin.
      Muuten olen Jjk:n kanssa samaa mieltä, mutta ainakin minun neljän lapseni syntymätodistuksissa on kolme vaihtoehtoa kohdassa sukupuoli. Siihen rastittettiin onko lapsi a) poika, b) tyttö vai c) ei tietoa.

      Lainaa

    69. Tulos: +54 (80 ääntä)
      Kerubi: Biologisia sukupuolia on tasan kaksi. Friikkien narratiivin mukainen puhe jostain supuolioletetuista on todellisuustajutonta ja väsyttävän typerää.
      No esimerkiksi intersukupuolisuus on puhtaasti geneettinen, kromosomeihin perustuva ominaisuus. Lisäksi tutkimus transsukupuolisuudesta on saanut myös biologista pohjaa. Kohdussa pojaksi muodostuvat sikiöt saavat testosteronia kahdesti, ilman näitä testosteroniryöppyjä sikiö kehittyisi tytöksi. Kiinnostavaa on, vain toinen testosteronisatsi vaikuttaa pelkkiin sukuelimiin, toinen aivoihin. Eräs teoria onkin, että transtytöt (syntyneet pojan ruumiiseen) ovat saaneet vain sukuelimien muodostusvaiheessa testosteronia, heillä on "tyttöaivot". Tietysti tuo on vain yksi teoria, mutta osoitus siitä, ettei tiede todellisuudessa näe sukupuolta niin kaksijakoisesti kuin luulemme.

      Lainaa

    70. Tulos: +21 (27 ääntä)
      ….: Tosiaan. Oletin jostain kummasta syystä että tuossa ryhmässä postataan vain omia tatuointeja. Mutta mistä tiedät ettei ole Lassin selkä?
      Esim. siitä että tuo on naisen selässä, mikä näkyy ruumiinrakenteesta (sori vaan Kuu tästä sukupuolioletuksesta), ja toisekseen siitä että tuo kuva on kiertänyt jo aikansa ei-suomalaisilla sivustoilla.

      Lainaa

    71. Tulos: -20 (48 ääntä)
      batman: No esimerkiksi intersukupuolisuus on puhtaasti geneettinen, kromosomeihin perustuva ominaisuus. Lisäksi tutkimus transsukupuolisuudesta on saanut myös biologista pohjaa. Kohdussa pojaksi muodostuvat sikiöt saavat testosteronia kahdesti, ilman näitä testosteroniryöppyjä sikiö kehittyisi tytöksi. Kiinnostavaa on, vain toinen testosteronisatsi vaikuttaa pelkkiin sukuelimiin, toinen aivoihin. Eräs teoria onkin, että transtytöt (syntyneet pojan ruumiiseen) ovat saaneet vain sukuelimien muodostusvaiheessa testosteronia, heillä on “tyttöaivot”. Tietysti tuo on vain yksi teoria, mutta osoitus siitä, ettei tiede todellisuudessa näe sukupuolta niin kaksijakoisesti kuin luulemme.
      Eli testosteroniryöppy muuttaa X-kromosomin Y:ksi?

      Lainaa

    72. niittäjä 8.8.2018 7:04
      Tulos: -24 (46 ääntä)
      anonyymi ameeba: Olisi ihan mielenkiintoista kuulla miksi tuo kommentti saa miinusta. Kiistättekö siis ihmisen ihmisarvon jos hänellä sattuu olemaan mielenterveysongelmia? Siksi toisekseen, kannattaisi perehtyä siihen mitä mielenterveysongelmat yleensä on ennen kuin leimaa kaikki joksikin oudoiksi hörhöfriikeiksi.
      Ihmisarvo on aliarvostettua. Se ei ole itseisarvo, se pitää ansaita. Jos olet vatipää, et sitä ansaitse. Jos joku on mielenterveysongelmainen, niin sen voi vielä vielä ymmärtää, mutta nykyään on kasvava joukko näitä idiootteja, jotka eivät oikeasti ole mielenterveysongelmaisia, vaikka niin voisi ensivaikutelmalla luulla - ainoastaan umpityperiä. Näiden ihmisarvo alkaa olla olematon.

      Lainaa

    73. Tulos: -5 (13 ääntä)
      Pienet ystävät: Juu Kuu on aikamoinen, mutta aika kökköjä oli moni muuki tossa keskustelussa… Aina voi myös olla vastaamatta jos jonkun kommentti ärsyttää.
      Liian asiallinen vastaus, ei ihme, että miinusta.

      Lainaa

    74. Pauli Lehtonen 8.8.2018 9:46
      Tulos: -38 (68 ääntä)
      näinhän: 2 sukupuolta mies ja nainen kato alas niin tiät kumpi oot nii ei tarvi ettii itteensä
      On myöskin olemassa se "muu"- sukupuoli. Se on sellainen tyyppi, joka on niin sekaisin päästään, että on mennyt määkäriin ja antanut silppoa sukuelimensä virattomaksi lihaklimpiksi. Myös kyseisiä operaatioita tekevät lääkärit ovat sekaisin päästään ja totaalisesti unohtaneet Hippokrateen valansa.

      Lainaa

    75. Tulos: -5 (19 ääntä)
      amt: Esim. siitä että tuo on naisen selässä, mikä näkyy ruumiinrakenteesta (sori vaan Kuu tästä sukupuolioletuksesta), ja toisekseen siitä että tuo kuva on kiertänyt jo aikansa ei-suomalaisilla sivustoilla.
      Minusta on miehen selkä. Aivan sama, viimeinen lause paljastaa sen ettei ole Lassin selkä.

      Lainaa

    76. Tulos: -4 (22 ääntä)
      Pauli Lehtonen: On myöskin olemassa se “muu”- sukupuoli. Se on sellainen tyyppi, joka on niin sekaisin päästään, että on mennyt määkäriin ja antanut silppoa sukuelimensä virattomaksi lihaklimpiksi. Myös kyseisiä operaatioita tekevät lääkärit ovat sekaisin päästään ja totaalisesti unohtaneet Hippokrateen valansa.
      Miten määrittelette hermafrodiitin sukupuolen?

      Lainaa

    77. pinkki puudeli 8.8.2018 12:04
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Sd: Aikamoinen täti tuo Kuu.
      Koko etunimi on Kuutar. Rasittava, raskassoutuinen tyyppi.

      Lainaa

    78. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Jesse: Tuolla kuvan henkilöllä, joka nuolettaa itseään on kaiken lisäksi kuusi sormea. Peukaloa ei näy, mutta silti viisi sormea on näkyvillä. Onko tämä merkki jostain uudesta sukupuolesta?
      Vasemmanpuoleisin sormi on todennäköisesti peukalo. Käsi on vaan niin monella tavalla epäonnistunut, että se on helposti kyseenalaistettavissa.

      Lainaa

    79. Tulos: +45 (47 ääntä)
      Ps. Kauheen hävytön tatuointi.
      On siinä häpyä.

      Lainaa

    80. Tulos: +26 (38 ääntä)
      Jestas miten karsea tatuointi. Ja "Kuu" on harvinaisen sekaisin. "Sillä on penis mutta sitä ei SAA kutsua mieheksi", hohhoi.

      Lainaa

    81. Tulos: +33 (37 ääntä)
      ….: Miten määrittelette hermafrodiitin sukupuolen?
      Ihmisten joukossa ei ole olemassa puhtaita hermafrodiitteja ollenkaan! Kyseessä on intersukupuolisuus, koska ihmisellä ei ole koskaan sellaista tilannetta, että molemmat sukupuolielimet olisivat täysin kehittyneet. Intersukupuolisen ihmisen sukupuolielimet ovat siis yleensä jotain siltä väliltä, eli kummatkaan elimet eivät ole kehittyneet täysin. Vain jotkut eläinlajit voivat olla hermafrodiitteja. Ihmiset eivät sellaisia voi olla.

      Lainaa

    82. Tulos: +1 (27 ääntä)
      anri: Ihmisten joukossa ei ole olemassa puhtaita hermafrodiitteja ollenkaan! Kyseessä on intersukupuolisuus, koska ihmisellä ei ole koskaan sellaista tilannetta, että molemmat sukupuolielimet olisivat täysin kehittyneet. Intersukupuolisen ihmisen sukupuolielimet ovat siis yleensä jotain siltä väliltä, eli kummatkaan elimet eivät ole kehittyneet täysin. Vain jotkut eläinlajit voivat olla hermafrodiitteja. Ihmiset eivät sellaisia voi olla.
      Joojoo. Etteköhän tiedä mitä tarkoitin. Miten määrittelette _intersukupuolisen_ sukupuolen? Kelpaako kysymys sinulle nyt?

      Lainaa

    83. Vuokrafirman sankari 9.8.2018 2:45
      Tulos: +26 (28 ääntä)
      Olkapäästä amputoitu henkilö nuolee valtavalla kielellään leijuvassa alaruumiissa olevaa irtonaisen ruman käden levittämää oletettua pimppiä... Voi hitto että kuumottaa.

      Lainaa

    84. Tulos: +4 (10 ääntä)
      Muumimuumi: Tommi, entä jos Kuu kokeekin olevansa Muumi? Niillähän tunnetusti ei ole paikkaa hiekalle
      Aika vahva teoria miusta, koska heti ekasta lauseesta lähtien luin jostain syystä vaistomaisesti kaikki Kuun kommentit päässäni semmosella muumien random metsän elukka -äänellä. Semmonen vähän nenäänsä puhuva, pehmeä ja monotoninen ääni.

      Lainaa

    85. Tulos: +26 (42 ääntä)
      aaa: Mielenterveysongelmaiset uuniin. Mitään ei menetetä.
      Kai tajuat että tuollaisen asian toivominen kertoo myös tietynasteisesta mielenterveydellisestä ongelmasta. Eli hyppänet sinne perässä sinne uuniisi?

      Lainaa

    86. Tulos: -7 (17 ääntä)
      Rouva Sasu: Asun maassa, jossa suomalainen nimeni oletetaan lähes poikkeuksetta naisen nimeksi, vaikka olen ihan perinteinen mies. Jos asia on tärkeä korjata, esim. virallisissa yhteyksissä, teen niin. Jos asialla ei ole väliä, jätän sen sikseen. Jos nimenhuudossa (vaikka vastaanotolla) minua kutsutaan nimellä rouva Sasu Virtanen, nousen seisomaan ja anna ihmisten huomata – tai olla huomaamatta – että olenkin herra. Koskaan en tee asiasta showta. Onko sillä nyt niin väliä, jos sukupuoli menee vahingossa väärin? En koe sitä loukkaukseksi.
      Mitä ihmettä? Pidetäänkö Sasua yleisesti naisen nimenä? Minä olen aina ajatellut Sasua pelkästään miehen nimenä! 0.0

      Lainaa

    87. Tulos: +29 (35 ääntä)
      Eniten ehkä alkoi ärsyttää, että Kuu kuvittelee Suomenkielen olevan jotenkin syyllinen roolituksiin. Onhan meillä tietysti äidit, isät, siskot, veljet, sun muut vastaavat. Mutta muuten saa kyllä hakea seksuaalineutraalimpaa kieltä. Meillä persoonapronominit (minä,sinä,hän,me,te,he..) Ovat poikkeuksetta sukupuolineutraaleja, toisin kuin esimerkiksi englanti (he,she), tai espanja (el,ella) ja lukemattomat muutkin kielet, missä sukupuoli tuodaan esille yksinkertaisimmissakin lauseissa. Meillä se sukupuoli pitää normi puheessa ihan erityisesti tuoda esiin niin halutessaan.

      Lainaa

    88. Sukupuolivarianssi 9.8.2018 19:21
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      No nyt vois Kuu miettiä että missä tilanteessa sukupuolen tietäminen on oleellista ja missä ei. Jos hän ei tunne tatuoinnin ottajaa (tai ole ks. henkilö itse, lol), niin hänen arvailunsa muunsukupuolisuudesta on ihan yhtä arvailua kuin muiden arvailu miehyydestä/ naiseudesta.
      Thunder: Eniten ehkä alkoi ärsyttää, että Kuu kuvittelee Suomenkielen olevan jotenkin syyllinen roolituksiin. Onhan meillä tietysti äidit, isät, siskot, veljet, sun muut vastaavat. Mutta muuten saa kyllä hakea seksuaalineutraalimpaa kieltä. Meillä persoonapronominit (minä,sinä,hän,me,te,he..) Ovat poikkeuksetta sukupuolineutraaleja, toisin kuin esimerkiksi englanti (he,she), tai espanja (el,ella) ja lukemattomat muutkin kielet, missä sukupuoli tuodaan esille yksinkertaisimmissakin lauseissa. Meillä se sukupuoli pitää normi puheessa ihan erityisesti tuoda esiin niin halutessaan.
      Tämä. Suomen kieli on tosissaan maailman "edistyksellisin" sukupuolineutraaliuden suhteen. Toki joskus voidaan keksiä muunsukupuolisille tätiä/setää/mummoa/paappaa jne vastaavia sanoja. Mutta arjessa puhuessa suomenkieli ei kyllä nykyiselläänkään ohjaa kenenkään ajatuksia sukupuoleen samoin kuin esim. englanti, saksa...

      Lainaa

    89. Sukupuolivarianssi 9.8.2018 19:26
      Tulos: +10 (24 ääntä)
      Pauli Lehtonen: On myöskin olemassa se “muu”- sukupuoli. Se on sellainen tyyppi, joka on niin sekaisin päästään, että on mennyt määkäriin ja antanut silppoa sukuelimensä virattomaksi lihaklimpiksi. Myös kyseisiä operaatioita tekevät lääkärit ovat sekaisin päästään ja totaalisesti unohtaneet Hippokrateen valansa.
      Harvinaisen surkea provokaatioyritys? Mutta jos ei muuta elämää ole...

      Lainaa

    90. Sukupuolivarianssi 9.8.2018 19:33
      Tulos: +17 (37 ääntä)
      Pullamössö: Kuu…mmm…eräs päivä edessäni kahvilajonossa seisoi suomen kieltä puhuva nuori henkilö, joka oli mitä ilmeisemmin kääntynyt uskoon, joka edellyttää pukeutumaan peittävästi löysään säkkiin ja vetämään huivin päähänsä. Hän tilasi kahvilasta kahvin soijamaidolla, mutta mantelimaitokin kävi – onneks. Sain lounaani. Mikä näitä nykyajan nuoria riivaa, kun pitää maalata pääsiäismunat menkkaverellä ja unohtaa vaivalla hankittu ja melkein saavutettu sukupuolten välinen tasa-arvo huputtamutumalla kaapuun ja kömpimällä hellan ja nurkan väliin ja kutusmalla itseään taivaankappaleeksi. Minä ainakin olen nainen! Tahdon ihan olla maitoa kahvin kanssa juova tavallinen nainen. Onnistuuko se???
      Saat olla niin paljon nainen kuin haluat. Kukaan ei sinua siitä syyllistä tai käske pukeutumaan vähemmän naisellisesti tms. Pointti on se, että kaikki eivät koe olevansa naisia - eivätkä miehiä. Eivät he kapinoi sukupuolten tasa-arvoa vastaan, he vain yksinkertaisesti eivät sovi sukupuoli-binääriin. Annetaanhan näidenkin ihmisten elää rauhassa elämäänsä? Ps. Kuvaamasi tapaus kuulosti enemmän joltain new age -intoilijalta kuin muunsukupuoliselta ;)

      Lainaa

    91. Sukupuolivarianssi 9.8.2018 19:48
      Tulos: +26 (32 ääntä)
      Jjk: Näin heterona naisena hyvin monesti oletus on, että vieras ihminen on se miltä hän näyttää. Kerran kysyin kaverin kaverilta hänen (naisen) ukosta. Hän kertoi olevansa suhteessa naisen kanssa — jatkossa puhuttiin siis rouvasta eikä ukosta. No problem. Jos kutsuisin miestä herraksi, ja hän kertoisi kokevansa olevan nainen, muuttaisin herran naiseksi. Mutta onko kellään oikeutta alkaa vetää kilareita heti kättelyssä siitä, että pitäisihän minun tietää miksi hän kokee itsensä/on, jos asia ei ole ilmeinen..? Melkoisen kohtuutonta. Kuitenkin fakta toistaiseksi on, että on miehiä ja naisia, se lukee syntymätodistuksessakin. Jos sitten ei koe olevansa sitä, niin sitten ei koe, eikä sellainen pitäisi keltään olla pois. Niinkun ei myöskää se, kenestä tykkää. Eikö tärkeintä oo se, miten suhtaudutaan sen jälkeen kun tieto on meille korjattu. Ps. Kauheen hävytön tatuointi.
      Nimenomaan. En usko että kovin moni OIKEASTI muunsukupuolinen vetää Kuun tapaan herneitä sieraimiin, jos ihmiset eivät tunnista häntä muunsukupuoliseksi - se nyt on kuitenkin aika harvinainen ilmiö. Jokainen vähänkin ajatteleva ymmärtää, ettei 99,99% tapauksista koske muunsukupuolisuutta, jolloin on luonnollista, ettei ks. vaihtoehto tule ihmisillä ensimmäisenä mieleen. Jos on mitään kosketusta todellisuuteen, pystyy kyllä ymmärtämään, ettei sinua todennäköisesti IKINÄ tunnisteta automaattisesti muunsukupuoliseksi - vaikka se toki ikävältä tuntuukin. Kuun kaltaiset niuhottajat vain huonontavat transihmisten asemaa, koska heidän takiaan ihmisillä on mielessään stereotypia jostain täysin todellisuuden reaaliteettien ulkopuolella elävästä vatipäästä.

      Lainaa

    92. Sukupuolivarianssi 9.8.2018 20:04
      Tulos: +16 (34 ääntä)
      Kerubi: Biologisia sukupuolia on tasan kaksi. Friikkien narratiivin mukainen puhe jostain supuolioletetuista on todellisuustajutonta ja väsyttävän typerää. Tavallaan toki ymmärrän oletettu, cis- yms. jargonin vastareaktiona aivan hetki sitten vaikuttaneille tiukille sukupuolirooleille, joissa pojat tykkäävät sinisestä ja tytöt punaisesta. Liian tiukaksi vedetyt roolit voiva myös olla ahdistavia ja epätarkoituksenmukaisia, varsinkin jos ei itse luontevasti rooliin mahdu. Sukupuolilla kuitenkin on eroa ja todellisuustajuisessa järjestelmässä tämä ero näkyy mm. naisten ja miesten erilaisina sosiaalisina rooleina. Potentiaalinen ongelma roolituksessa on niiden pysyvyys. Roolit pysyvät, vaikka maailma ympärillä muuttuu. Korjaustoimena muuttaisin mieluummin rooleja kuin kieltäisin ne (tai niiden olemassaolon).
      Uudemman kerran: cis = sukupuoli-identiteetti on syntymässä määritellyn sukupuolen mukainen. Trans = sukupuoli-identiteetti ei ole syntymässä määritellyn sukupuolen mukainen. Näitä sanoja käytetään, koska ne ovat KÄTEVIÄ LYHENTEITÄ transsukupuolisuuteen liittyvistä asioista puhuttaessa. Ei koska halutaan kaataa sukupuolistereotypioita ja muuttaa kaikki sukupuolineutraaleiksi :D Lyhyesti sanottuna: cis-sanasta on kenenkään turha närkästyä, se on latinasta tullut lainasana samoin kuin trans. Ja sitä käytetään, koska lääketieteellisistä ilmiöistä puhuttaessa ilmiöille nyt vaan tarvitaan viralliset nimet. No panic ;) Roolituksesta sen verran, että siitä olen samaa mieltä, ettei kenenkään "roolia" ts. oikeutta olla sellainen kuin luontaisesti on, tulisi pyrkiä hävittämään tai kieltämään (olettaen tietysti ettei "rooli" aiheuta kenellekään vaaraa). Siitä olen kuitenkin eri mieltä, että roolit olisivat tiukan binäärisen jaon mukaiset. Aina on ollut feminiinisiä poikia ja poikamaisia tyttöjä (sekä transsukupuolisia). Heillä on kuitenkin oikeus olla olemassa samoin kuin "perinteisillä" pojilla ja tytöillä. Ennemminkin nykyaikana on havahduttu tunnistamaan nämä mustavalkoiseen jaotteluun sopimattomat yksilöt osana yhteiskunnan monimuotoisuutta - minkä seurauksena on ymmärretty, ettei mustavalkoisen binääriä jakoa kenties voi tehdäkään.

      Lainaa

    93. Sukupuolivarianssi 9.8.2018 20:07
      Tulos: +19 (33 ääntä)
      V: En ees uskalla lukee kommentteja ku oon varma et se on täynnä transfobista paskaa. Sukupuolen kaksijakoisuus aiheuttaa paljon enemmän harmia kuin ihmiset edes ymmärtävät, sillä ei ole mitään funktiota ja se ei perustu edes tieteellisiin faktoihin enää nykyään.
      Olin itseasiassa iloisesti yllättynyt siitä, kuinka positiivinen asenne kommenttiosiossa oli transsukupuolisuutta ja muunsukupuolisuutta kohtaan. Moni näitä ihmisryhmiä puollustanut kommentti on saanut ilahduttavan paljon kannatusääniä. Avasi kyllä omiakin silmiäni, koska helposti tulee tunne, ettei kukaan pidä meidän puolia :)

      Lainaa

    94. Sukupuolivarianssi 9.8.2018 20:11
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      Dipoli: Enemmistö ihmiskuntaa on miehiä ja naisia ja heistä suurin osa arvostaa sitä, jos heidän sukupuolensa oletetaan. Heiltäkö elämä hankalammaksi, jotta vähemmistöllä, etten jopa sanoisi poikkeustapauksilla (sukupuolen olettamisesta mielensä pahoittavat trans- ja muunsukupuoliset) olisi helpompi elää? Jos kaupassa sinun oletetaan olevan henkilökuntaa, vaikket ole, se ohitetaan sanomalla “anteeksi, mutta en ole töissä täällä.” Miksei voisi myös sanoa “anteeksi, mutta en ole mies/nainen/hetero” jos sinun oletetaan olevan sellainen? Oletukset ovat olleet elintärkeitä ihmiselle sekä ihmisen esiasteille. Ne säästävät aivoilta informaatiota, jonka prosessointiin hukkuisi muuten aikaa ja energiaa, mikä hidastaisi ihmisen perustoimintaa.
      Komppaan. Toki se harmittaa, ettei kukaan näe sua suna ittenäs. Mutta en siltikään olisi valmis "kostamaan" sitä kanssaihmisille, että mulla nyt vaan sattuu olemaan huonot kortit. Eri asia on sitten se, että uskaltaako väärin oletettua sukupuolta korjata kun sellainen tilanne sattuu. Siltä osin yhteiskunnan asenteiden olisi oltava kunnossa, että voisi avoimesti olla mitä on ilman pelkoa seurauksista.

      Lainaa

    95. Tulos: +26 (28 ääntä)
      Leon: …Tekstisi tekee suunnilleen yhtä paljon järkeä kuin Kuun.
      Tekee järkeä, makes sense? Eikö voisi käyttää yksinkertaisesti suomenkielen rakenteita. "Tekstisi on suunnilleen yhtä järkevää kuin Kuun teksti." Näin esimerkiksi. Ei mitään henkilökohtaista, mutta minua ylipäätään häiritsee englanninkielen rakenteiden suora kääntäminen suomeen.

      Lainaa

    96. Tulos: -17 (41 ääntä)
      Kuu haluaa olla uniikki. sukupuolia on kaksi. kaikki nää sukupuolettomat vaan haluaa huomioo ja mässäillä erityislaatuisuudellaan. terveisin homokundi

      Lainaa

    97. Tulos: +6 (28 ääntä)
      Tuen kenen tahansa oikeutta olla ihan mitä vaan haluavat jos se tekee heidät onnelliseksi ja jos ei siinä samassa satuta ketään muuta, mutta silti en ole vielä kertaakaan kuullut järkevää argumenttia sille miksi kaiken pitäisi olla sukupuolineutraalia ja miksi kaikki sukupuoliroolit pitäisi hävittää, silti jotkut ihmiset käyttäytyy niinku maailmanloppu olisi tulossa jos nyt kaikki ei ala teeskentelemään että sukupuolta ei ole olemassakaan. Nämä päällepäsmärit ja aktivistit jotka puuttuvat muiden kielenkäyttöön jatkuvasti vain ärsyttävät monia ja se ärsyyntyminen saattaa sitten purkautua muihin sukupuolivähemmistöihin jotka haluavat vaan elää rauhassa niinkun muutkin ihmiset.

      Lainaa

    98. Sukupuolivarianssi 11.8.2018 22:10
      Tulos: +24 (36 ääntä)
      ….: Tuen kenen tahansa oikeutta olla ihan mitä vaan haluavat jos se tekee heidät onnelliseksi ja jos ei siinä samassa satuta ketään muuta, mutta silti en ole vielä kertaakaan kuullut järkevää argumenttia sille miksi kaiken pitäisi olla sukupuolineutraalia ja miksi kaikki sukupuoliroolit pitäisi hävittää, silti jotkut ihmiset käyttäytyy niinku maailmanloppu olisi tulossa jos nyt kaikki ei ala teeskentelemään että sukupuolta ei ole olemassakaan. Nämä päällepäsmärit ja aktivistit jotka puuttuvat muiden kielenkäyttöön jatkuvasti vain ärsyttävät monia ja se ärsyyntyminen saattaa sitten purkautua muihin sukupuolivähemmistöihin jotka haluavat vaan elää rauhassa niinkun muutkin ihmiset.
      Luulen että tässä asiassa on alkuperäistä ajatusta tulkittu väärin. Ymmärtääkseni alkuperäinen ajatus sukupuolineutraalista kasvatuksesta oli, että lapselle tarjotaan "kummankin sukupuolen" leluja ja virikkeitä, joista hän voi valita itselleen todellisesti mieleiset. Ilman että ympäristö tuomitsee, VAIKKA lapsi tekisi normista poikkeavia valintoja. Jossain vaiheessa ajatus kääntyi päälaelleen, ja alkoi hysteria, että kaikkien lasten on leikittävä yhtä paljon nukeilla ja autoilla, kenenkään sukupuolta ei saa tunnistaa vaatetuksen perusteella jne... Monesti asian takana on ihan järkevät perusteet. Mutta kun alkuperäinen viesti muuttuu vähä vähältä kuin rikkinäisessä puhelimessa, ja päätyy vielä fanaattisimpien fanaatikkojen noudattamaksi... niin nopeesti ollaan kaukana järkevyydestä.

      Lainaa

    99. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Petäjävaara: Olen itse seksuaalivähemmistöön kuuluva (en siis sukupuolivähemmistöön), mutta silti ymmärrän hyvin sen, että oletusarvo on se, mikä se on yli 90 prosentille väestöstä. Musta on turha vetää hernettä nenään sen takia. Sen sijaan, jos kerrottuani omasta seksuaalisuudestani, kokisin syrjintää tai uhkaa, niin sitten olisi ehkä aika tökkiä herneet nenään ja hiekotella paikkoja. Mutta ei näin, Kuu. Yleistät nyt itsesi ja oman tilanteesi muihin ja vaadit sen perusteella kaikilta samaa kuin itseltäsi. Etkö juuri tapellut sen edestä, etteivät he saa tehdä sitä sinulle?
      vitun hyvin sanottu... ei kun siis genitaalisen hyvin sanottu

      Lainaa

    100. Tulos: -6 (28 ääntä)
      Sukupuolivarianssi: Uudemman kerran: cis = sukupuoli-identiteetti on syntymässä määritellyn sukupuolen mukainen. ... se on latinasta tullut lainasana samoin kuin trans. Ja sitä käytetään, koska lääketieteellisistä ilmiöistä puhuttaessa ilmiöille nyt vaan tarvitaan viralliset nimet. "
      Sorry vaan mutta se, että mieheksi syntynyt on mies, ei ole mikään lääketieteellinen ilmiö vaan normaali asianlaita. Transihmisellä taasen on jonkunsortin kehityshäiriö jonka fyysinen puoli pystytään onneksi nykypäivänä korjaamaan.

      Lainaa

    101. Sukupuolivarianssi 12.8.2018 22:17
      Tulos: +6 (24 ääntä)
      jv: Sorry vaan mutta se, että mieheksi syntynyt on mies, ei ole mikään lääketieteellinen ilmiö vaan normaali asianlaita. Transihmisellä taasen on jonkunsortin kehityshäiriö jonka fyysinen puoli pystytään onneksi nykypäivänä korjaamaan.
      Aijaa, no mikäs se sitten on jos ei lääketieteellinen ilmiö, että kokee olevansa sukupuolta, jota ulkoinen kroppa antaa ymmärtää? :D Joskaan ei PATOLOGINEN ilmiö, lääketieteellisesti määritelty ilmiö kumminkin. Myöskään transsukupuolisuus itsessään ei ole patologinen ilmiö, jos sen aiheuttama sukupuolidysforia ei vaadi lääketieteellistä hoitoa. Transsukupuolisuuden taustalla on raskauden aikana tapahtunut neurologisen kehityksen poikkeama. Tämä poikkeama joko aiheuttaa tai sitten ei aiheuta patologiseksi määriteltyä määrää sukupuolidysforiaa.

      Lainaa

    102. Tulos: +3 (11 ääntä)
      King Arthur: Ymmärrän tuon tatuoinnin huomattavasti paremmin jos sen ottaja on nainen joka kuuluu seksuaalivähemmistöön. Lesbous on yhä näkymätöntä tai jopa tabu, ja joissain maissa rangaistavaa. Ja nykyään ilmapiiri vain kiristyy sillä on ihmisiä jotka katsovat oikeudekseen ojentaa lesboja jotka eivät ole sitä mieltä että penis [...]
      Tuota noin. Aika monella miehelläkin on varmaan tatska jostakin naisesta joka suorittaa kyseistä aktia miehelle. Miksi se on muka sitten normaalinpaa? Kai nainenkin saa mainostaa kiintymystään oraaliseksiin noinkin naurettavalla tavalla, vaikka se outo (ja ruma) tatuointi monen mielestä onkin.

      Lainaa

    103. Tulos: -4 (30 ääntä)
      Trans ihmisiä on ainaki yhen tutkimuksen mukaan n.5,6%, joten ei me nyt ihan olematon ryhmä olla ;) Tähän ei taida saada linkata, googlettakaa 'Moninaiset lapsemme'. Ja toi ny on ihan kakkaa että syrjintä ois trans ihmisten oma vika. Ei vika ole koskaan kiusatun, vaan kiusaajan. Ja jokainen edustaa vaan itseään, ei esim. koko LGBTIQ+ yhteisöä. Sitä paitsi, tossa on Kuulla ihan pointti. Paikka vaan ehkä vähän väärä.

      Lainaa

    104. Tulos: -2 (8 ääntä)
      Thunder: Mitä ihmettä? Pidetäänkö Sasua yleisesti naisen nimenä? Minä olen aina ajatellut Sasua pelkästään miehen nimenä! 0.0
      Kävinkin ihan piruuttaan väestörekisterikeskuksen sivuilla tarkistamassa asian, ja kyllä se näyttäisi olevan suositumpi miehen nimenä kuin naisen.. Noin 45 kertaa yleisempi miehellä... :/

      Lainaa

    105. Tulos: +19 (19 ääntä)
      Thunder: Kävinkin ihan piruuttaan väestörekisterikeskuksen sivuilla tarkistamassa asian, ja kyllä se näyttäisi olevan suositumpi miehen nimenä kuin naisen.. Noin 45 kertaa yleisempi miehellä…
      Ensimmäisellä lauseellani tarkoitin, että asun ulkomailla, en Suomessa. :)

      Lainaa

    106. Tulos: -7 (9 ääntä)
      Rouva Sasu: Ensimmäisellä lauseellani tarkoitin, että asun ulkomailla, en Suomessa.
      Taisin lukea tekstin hieman turhan nopeasti. :D Toisaalta.. On Sasu ulkomaillakin yleinen miehen nimi.. Kaipa olet onnistunut muuttamaan sinne, missä asia on toisin päin.. :D

      Lainaa

    107. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Rumin tatuointi hetkeen, hyi hitto. Kertonee kuvan ottajastakin melko paljon.

      Lainaa

    108. heimosenkeimo 14.11.2021 22:31
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      m1 lähetettä vain ja koppiin rauhottuun hetkeks, niissä ei ainakaa oo määritelty sukupuolta että kelle ne on tarkotettu.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: tatuointi, tatuoinnit, tatuointimoka, sukupuoli, tribaali, nuolla