Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Haikeat hyvästit

Joillekin koirasta luopuminen on näinkin rankkaa.
Haikeat hyvästit

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 106 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +716 (844 ääntä)
      some people don't deserve to live. -tai edes ''omistaa'' elämää :/ Toivottavasti haukku sai paremman kodin!

      Lainaa

    2. Biölöögi 12.6.2014 3:14
      Tulos: +589 (727 ääntä)
      Mitä Vattua mä just luin Birgitta?! Ennemminkin sut pitäis lopettaa heti! Eikun siis parempi sittenkin että joku kiduttaisi sinua, niin olisit elossa <3 ai että pistää vihaksi tuommoiset M isolla ÄÄ:llä

      Lainaa

    3. Tulos: +578 (622 ääntä)
      Niin, koska kidutus varmasti olisikin parempi vaihtoehto kuin nopea lopetus. Just. Ja kyllä olis pikkusen pitäny aikasemmin miettiä tommoset hommat, sääliksi käy koirulia.. :S Väkisinkin tulee mieleen miten on muuten mahdettu kohdella.

      Lainaa

    4. Tulos: +476 (524 ääntä)
      Ittellä oli pakko vuosia sitten ottaa vastaan asunto jossa ei saanut olla lemmikkejä ja itsellä siis oli kissa, jotenka otin kissan salaa asuntoon muutamaksi viikoksi, kunnes löytäisin asunnon johon saisi lemmikin ottaa. Kyllä väärinhän se oli, mutta kissani ei pidä vieraista jotein poisanto oli pois suljettu vaihtoehto, myöskään vieraissa paikoissa vieraiden ihmisten luona kissani ei viihdy. Jos lemmikkistään oikeasti välittää niin lähes aina löytyy joku vaihtoehto. Vatuttaa vaan se, että sekarotusia koiria tunnutaan antavan ensimmäiselle vastaantulevalle ilman, että kysellään mitään! Ihmeen vatipäät...

      Lainaa

    5. kissaihminen 12.6.2014 3:46
      Tulos: -349 (501 ääntä)
      Koiria on muutenki liikaa

      Lainaa

    6. Tulos: +320 (360 ääntä)
      Onpa epämiellyttävä ihminen. Toivottavasti joku ystävällinen sielu otti sen pois tuolta ihmisperseeltä. Ja ei, ei ole parempi, että koira joutuu kotiin jossa sitä kidutetaan, kuin että se vaikka sitten lopetettaisiin kivuttomasti.

      Lainaa

    7. Tulos: +263 (297 ääntä)
      Mitä hittoa just luin....ei hyvää päivää ... koiranomistajana kyllä lievästi sanottuna suututtaa nää tällaiset tyypit.. ei sitte yhtään aiemmin alkanut tuommoisesta "pikku" jutusta huolehtimaan kuin uuden kodin etsimisestä lemmikille. Miten ensinnäki ottaa semmoisen kämpän mihin ei saa koiraa viedä, jos kerta omistaa koiran?!? Ei tulis mieleenkään itelle... oliko unohtanut edes omistavansa koiran? toivottavasti joku vastuuntuntoinen ihminen tuli koiran hakemaan. Luultavasti myös jätetty hoitamatta ja kouluttumatta koiraparka.

      Lainaa

    8. Tulos: +286 (340 ääntä)
      Ton luettuani olen niin vihainen, että en pysty kommentoimaan mitään järkevää. Siispä menen halimaan omia koiriani -->

      Lainaa

    9. Tulos: -111 (193 ääntä)
      Jos ois lähettäny koiran Aasiaan, niin ois saatu siellä hyvät paistit.. Taas meni ruokaa roskiin.

      Lainaa

    10. Tulos: -189 (321 ääntä)
      Vinkattu viranomaisille! Mitä helv. mitä toi viranomaisille kuuluu? Ja mitä ne voi tehdä? Eletäänkö me jossain Orweölilaisessa ilmiantoyhteiskunnassa, missä "VIRANOMAINEN KYLLÄ HOITAA"... Ok, akka tekee vastuuttomasti mut koira pääsee tod.näk. parempaan kotiin!

      Lainaa

    11. Tulos: +146 (206 ääntä)
      pöpi: Vinkattu viranomaisille! Mitä helv. mitä toi viranomaisille kuuluu? Ja mitä ne voi tehdä? Eletäänkö me jossain Orweölilaisessa ilmiantoyhteiskunnassa, missä “VIRANOMAINEN KYLLÄ HOITAA”… Ok, akka tekee vastuuttomasti mut koira pääsee tod.näk. parempaan kotiin!
      Ainakin eläinsuojeluviranomaisia saattaa kiinnostaa.. jos koiraa on.muutenkin.lohdelti tämän "Birgitan" taholta huonosti, hän on saattanut syyllistyä jopa rikokseen..

      Lainaa

    12. Tulos: +71 (99 ääntä)
      *on muutenkin kohdeltu... Ei tämän suuttumuksen vallassa osaa enää kirjottaakaan..

      Lainaa

    13. Tulos: +194 (232 ääntä)
      Pöpi, kenelle sitä sitten pitäisi ilmoittaa? Kyllä me asumme juuri sellaisessa yhteiskunnassa missä viranomainen hoitaa. Parempi ilmoittaa eläinsuojeluviranomaiselle kuin valittaa facebookissa. Lapsellinen olet.

      Lainaa

    14. Tulos: -303 (415 ääntä)
      Jounin kaltaisten mulkkujen takia eri viranomaisilla on kauheat ruuhkat. Voin kuvitella kun toi runkku soittaa hätänumeroon "Jouni tässä hei! Facebookissa joku on antamassa koiraansa pois enkä minä nyt yhtään pidä siitä". Tollaisille vitun neroille nyrkki perseeseen.

      Lainaa

    15. Tulos: -164 (226 ääntä)
      Eläinsuojelu :)) "viher piipertäjä eläinsuojeluliitosta hei, olet kuulemma antamassa koiraa pois. Pitääkö paikkansa?" Hui kamala mikä rike! Rääkkäystä!! Ei ihme, että Suomi kyntää..

      Lainaa

    16. Tulos: +213 (233 ääntä)
      esko: Jounin kaltaisten mulkkujen takia eri viranomaisilla on kauheat ruuhkat. Voin kuvitella kun toi runkku soittaa hätänumeroon “Jouni tässä hei! Facebookissa joku on antamassa koiraansa pois enkä minä nyt yhtään pidä siitä”. Tollaisille vitun neroille nyrkki perseeseen.
      Tuossa ei nyt sanottu mille viranomaiselle on ilmoitettu, mutta esim. eläinsuojeluviranomaiselle ilmoitettaessa ei soiteta hätäkeskukseen. Mutta on kyllä Birgitalla huikeaa logiikkaa. Ihmiskunta yllättää mut yhä uudestaan typeryydellään.

      Lainaa

    17. Tulos: -90 (148 ääntä)
      Kissan pito ilman lupaa nyt ei haittaaa ketään. Itsellä ollut vuosikausia kaksi kissaa vaikkei eläimiä saisi olla, niistä ei kuitenkaan jää mitään jälkeä. Idiootti tämä koiran luovuttaja kyllä, kauheita tapauksia, ja näitä riittää.

      Lainaa

    18. Tulos: +176 (202 ääntä)
      Deebol: Kissan pito ilman lupaa nyt ei haittaaa ketään. Itsellä ollut vuosikausia kaksi kissaa vaikkei eläimiä saisi olla, niistä ei kuitenkaan jää mitään jälkeä.
      Asuntosi seuraava asukas saattaa olla kissoille allerginen eikä hutaisemalla tekemäsi muuttosiivous eliminoi puoliakaan allergeeneista. Meilläkin on kissa. Kun teen perusteellisen suursiivouksen, kuluu nanosekunti ja karvaa on joka paikassa. Hilsettä en edes erota.

      Lainaa

    19. Pikemminkin 12.6.2014 7:49
      Tulos: +122 (182 ääntä)
      esko: Jounin kaltaisten mulkkujen takia eri viranomaisilla on kauheat ruuhkat. Voin kuvitella kun toi runkku soittaa hätänumeroon “Jouni tässä hei! Facebookissa joku on antamassa koiraansa pois enkä minä nyt yhtään pidä siitä”. Tollaisille vitun neroille nyrkki perseeseen.
      Sulle nyrkki perseeseen ja sit saat nuolla puhtaaks

      Lainaa

    20. Tulos: +167 (187 ääntä)
      esko: Jounin kaltaisten mulkkujen takia eri viranomaisilla on kauheat ruuhkat. Voin kuvitella kun toi runkku soittaa hätänumeroon “Jouni tässä hei! Facebookissa joku on antamassa koiraansa pois enkä minä nyt yhtään pidä siitä”. Tollaisille vitun neroille nyrkki perseeseen.
      Ehkäpä Jouni soittaa ELÄINsuojeluviranomaisille niin kuin tällaisessa tilanteessa kuuluukin.

      Lainaa

    21. Tulos: +59 (89 ääntä)
      Tekis esko sullekin hyvää ottaa se nyrkki perseestäs pois. Tseh tseh esko, menepäs ladon taakse lomalle.

      Lainaa

    22. Tulos: +86 (110 ääntä)
      Sä esko oot kyl harvinaisen yksinkertainen tyyppi. Jouni on luultavasti vinkannu eläinsuojeluviranomaisille ja kylläkin ihan aiheesta!!!

      Lainaa

    23. Tulos: +108 (144 ääntä)
      Birgitta, jos luet tätä niin tiedoksesi: olet yksi suurimmista idiooteista, joita tiedän. Toivon ettei sinulle suoda enää ikinä minkäänlaista elävää olentoa hoitaaksesi. Mitä jos sinulla on lapsi ja saat kutsun häihin, joihin ei saa tuoda lapsia? Lopetatko ne vai annatko kidutettavaksi ensimmäiselle hakijalle?! Kysynpähän vaan...

      Lainaa

    24. Tulos: +28 (66 ääntä)
      esko: Jounin kaltaisten mulkkujen takia eri viranomaisilla on kauheat ruuhkat. Voin kuvitella kun toi runkku soittaa hätänumeroon “Jouni tässä hei! Facebookissa joku on antamassa koiraansa pois enkä minä nyt yhtään pidä siitä”. Tollaisille vitun neroille nyrkki perseeseen.
      Jaa itse taas ajattelin, että Jouni on sankari ja teostaan vähintään bj:n ansainnut. No lähde mukaani kolkuttamaan Jounin ovea, siitähän voisi seurata jotain varsin mielenkiintoista...

      Lainaa

    25. Tulos: +90 (130 ääntä)
      kissaihminen: Koiria on muutenki liikaa
      Tommosia kusipäitä on vielä enemmän ja aivan saatanasti liikaa.

      Lainaa

    26. Ei kukkahattua 12.6.2014 8:34
      Tulos: -273 (337 ääntä)
      Mitä ihmeen kukkahattutätejä täällä on? Kauhee ruikutus vaikka kyse on K-O-I-R-A-S-T-A! Ei tässä lasta olla luovuttamassa vaan eläintä!

      Lainaa

    27. Tulos: +72 (92 ääntä)
      Ai helkkari mun verenpaineet...

      Lainaa

    28. Hörhöjä kaikkialla 12.6.2014 9:29
      Tulos: +32 (48 ääntä)
      Birgitan kaltaiset ihmiset nostavat verenpainetta!

      Lainaa

    29. Hörhöjä kaikkialla 12.6.2014 9:31
      Tulos: +43 (79 ääntä)
      kissaihminen: Koiria on muutenki liikaa
      Suomessa niitä on liikaa juu, mutta ei se ole mikään syy hoitaa niitä huonosti tai/ja jättää heitteille.

      Lainaa

    30. Tulos: +96 (114 ääntä)
      Ensinnäkin miksi ihmeessä muuttaa asuntoon, johon ei saa ottaa lemmikkieläimiä? Me ollaan aina oitis siirrytty uutta vuokrakämppää etsiessä seuraavaan vaihtoehtoon, jos ei oo saanut olla lemmikkejä, vaikka muuten näyttäis kuinka hyvältä vuokraa ja asunnon kokoa myöten. Ja toiseksi ei kukaan oikeasti lemmikistään välittävä "muista" yhtäkkiä tyyliin päivää ennen muuttoa, että "Ai niin, mulla on toi piski vielä tossa jaloissa pyörimässä, eikä sitä saa ottaa mukaan uuteen kämppään, laitanpas Facebookkiin nopeesti ilmotusta! Kyllä sen nyt joku tosta hakee!" Jos olisin Birgitta ja oikeasti välittäisin koirastani, niin olisin perustellut tarkasti, että syystä x on pakko muuttaa sellaiseen asuntoon mihin ei saa tuoda koiria ja tehnyt ajoissa kaikki järjestelyt.

      Lainaa

    31. Allerginen 12.6.2014 9:41
      Tulos: +81 (103 ääntä)
      Renmiri: Olikohan se sinun asuntosi, johon joskus muutin? Ihan hirveät allergiaoireet, vaikka asunnon piti olla lemmikitön.

      Lainaa

    32. alea fjeisqpsölxkxb est 12.6.2014 10:10
      Tulos: -35 (135 ääntä)
      Tätä en ole koskaan tajunnut. Ihmiset räjähtää koiria tai muita eläimiä tai miksei vaikka ihmiseläintäkin kohtaan suoritetusta laiminlyönnistä ja kommentoi asiaa sanomalla jotakuinkin NO SULLE PITÄIS VIDU TEHDÄ SAMALLA TAVALLA VIDU PALLIT IRTI JA KATOSTA ROIKKUUN!!!! Millä tavalla nää nyt sitten on parempia ihmisiä kuitenkin ne, jolle ne suuttuvat?

      Lainaa

    33. Tulos: +104 (122 ääntä)
      Ei kukkahattua: Mitä ihmeen kukkahattutätejä täällä on? Kauhee ruikutus vaikka kyse on K-O-I-R-A-S-T-A! Ei tässä lasta olla luovuttamassa vaan eläintä!
      Joillekin on vain kovin vaikeaa toimia vastuuntuntoisesti. Koira on elävä ja tunteva olento siinä missä se pyhä lapsikin, nykypäivänä kun pitäisi olla niin viisas ja sivistynyt, niin pitäisi ymmärtää että se koira kärsii heitteillejätöstä ja kiduttamisesta ihan yhtälailla. Tämä pitäisi olla ihan yleissivistykseen kuuluvaa, vaikka ei ks. eläinlajista välittäisikään, empaattinen ihminen osaa silti toimia niin ettei satuta ketään eikä mitään. Nykypäivänä vaan tuntuvan olevat kaikenmaailman sadistit kasvava trendi. Tosin, niinhän se oli keskiajallakin.

      Lainaa

    34. Tulos: +30 (50 ääntä)
      alea fjeisqpsölxkxb est: Tätä en ole koskaan tajunnut. Ihmiset räjähtää koiria tai muita eläimiä tai miksei vaikka ihmiseläintäkin kohtaan suoritetusta laiminlyönnistä ja kommentoi asiaa sanomalla jotakuinkin NO SULLE PITÄIS VIDU TEHDÄ SAMALLA TAVALLA VIDU PALLIT IRTI JA KATOSTA ROIKKUUN!!!! Millä tavalla nää nyt sitten on parempia ihmisiä kuitenkin ne, jolle ne suuttuvat?
      Vastataan väkivaltaan väkivallalla. Kyllä erittäin fiksua näinhän se korjautuu.

      Lainaa

    35. Tulos: +70 (80 ääntä)
      Toivottavasti Birgitta ei hankkisi koskaan uutta lemmikkiä. Ja toivottavasti koira löysi uuden hyvän kodin.

      Lainaa

    36. Tulos: -33 (69 ääntä)
      kekko: Sä esko oot kyl harvinaisen yksinkertainen tyyppi. Jouni on luultavasti vinkannu eläinsuojeluviranomaisille ja kylläkin ihan aiheesta!!!
      onko nykyään eläinsuojeluvirannomaisen hakea eläin pois henkilöltä joka suunnittelee eläimensä antamista pois lyhyellä varoitusajalla, kuten birgitta nyt aikoo tehdä. enpä tiennytkään.

      Lainaa

    37. Tulos: -89 (113 ääntä)
      Mikä helvetti tässä on väärää? Tokkopa Sonjakaan sen parempi omistaja myöskään olisi. Olis ottanut sitten ite sen karvaturrin.

      Lainaa

    38. Tulos: -40 (86 ääntä)
      kissaihminen: Koiria on muutenki liikaa
      mitäpä jos vaikka tappaisit ittes..

      Lainaa

    39. Tulos: +6 (72 ääntä)
      Ei kukkahattua: Mitä ihmeen kukkahattutätejä täällä on? Kauhee ruikutus vaikka kyse on K-O-I-R-A-S-T-A! Ei tässä lasta olla luovuttamassa vaan eläintä!
      pidä sinä se turpas kiinni näsäviisas apina

      Lainaa

    40. Tulos: +136 (148 ääntä)
      En henkilökohtaisesti ole lähelläkään eläinrakasta, mutta tosiasia on se, että mikäli koiran - tai minkä tahansa lemmikin - haluaa, tulee siitä pystyä pitämään huolta kunnolla. Ellei siihen pysty, ei kannata harkitakaan niin vastuullista puuhaa. Ennemmin Birgitalle sopisi vaikkapa lemmikkikivi.

      Lainaa

    41. mitä luin man 12.6.2014 12:25
      Tulos: +13 (41 ääntä)
      Biölöögi: Mitä Vattua mä just luin Birgitta?!Ennemminkin sut pitäis lopettaa heti! Eikun siis parempi sittenkin että joku kiduttaisi sinua, niin olisit elossa ♥ ai että pistää vihaksi tuommoiset M isolla ÄÄ:llä
      Luit kuinka birgitta on antamassa 5vuotiasta sekarotuista koiraansa pois vastuuttomasti.

      Lainaa

    42. Tulos: +39 (91 ääntä)
      Tämä kommentti saa runsaasti miinuksia, mutta sen ymmärtää, etenkin kun maailma on täynnä erilaisia höttöpäitä jotka tunnehuuruissa tekevät tyhmyyksiä. Mikä onkaan siis syy, miksi viranomaiset olisivat kiinnostuneita Birgittan toiminnasta? Koska hän ei ajoissa tajunnut tarttua toimeen? Koska hän aikoo antaa koiran pois ensimmäiselle halukkaalle? Kun hän muuten aikoo lopettaa koiransa? Missään ei ole lakia joka velvoittaa tekemään mitään ajoissa, ei tietääkseni ole lakia joka määrittelee kenelle koiran saa luovuttaa eikä lakia joka kiertää viemästä koiran lopetettavaksi. Jos koiran uusi omistaja tekee pahaa koiralle, se on uuden omistajan vika. Birgitan olisi kyllä kannattanut tarttua toimeen ajoissa ja tuo on käsittämätöntä, miten muka unohti viimeiseen päivään asti, että pitäisi hankkia koiralle koti, mutta eivät nuo muutkaan mitään järjen jättiläisiä ole. Ei tosin ole useimmat muutkaan erityisen älykkäitä, mikä näkyy myös esim. feissarimokien kommenteissa.

      Lainaa

    43. Tulos: -136 (168 ääntä)
      Voi hyvät ihmiset sentään. Kyse on sentään vain koirasta, joka kuitenki on vaan kotieläin. Turhaa tunteilla yhden vaivaiset hurjan takia. Mut ymmärtämään sen, että henkisesti tunnevammaisilla, tulee liian suuria tunteita kotieläimiä kohtaan.

      Lainaa

    44. Tulos: -78 (98 ääntä)
      Ei kukkahattua: Mitä ihmeen kukkahattutätejä täällä on? Kauhee ruikutus vaikka kyse on K-O-I-R-A-S-T-A! Ei tässä lasta olla luovuttamassa vaan eläintä!
      Sitäpaitsi eläin ei vaadi samoja asioita kuin ihminen, sille riittää että saa ruokaa ja lämpöä on omaksi tarpeeksi. Luonnevikaisille eläimille ei mtn voi, eikä ne luomuna selviytyisikään T: Eläinten hoitoa 10v koulutuksen saaneena.

      Lainaa

    45. Tulos: +97 (121 ääntä)
      Boom: Voi hyvät ihmiset sentään. Kyse on sentään vain koirasta, joka kuitenki on vaan kotieläin. Turhaa tunteilla yhden vaivaiset hurjan takia. Mut ymmärtämään sen, että henkisesti tunnevammaisilla, tulee liian suuria tunteita kotieläimiä kohtaan.
      Hei Boom! Tekstisi perusteella sinulla ei kai kotieläintä ole (koskaan) ollutkaan? Meidän perheessa koira ei ole "vaan koira", se on perheenjäsen ja sitä kohdellaan hyvin, sille annetaan turvaa ja hoitoa sekä myös rakkautta. Itse en koe olevani ollenkaan tunnevammainen sen takia, että rakastan koiraani, mielestäni tunnevammaisia ovat ne jotka eivät osoita kiintymystään ja huolenpitoaan kotieläimiään kohtaan, joita hankkivat. Niiden, joilla ei kotieläimiä ole ei tarvitsekaan soittaa muiden lemmikkejä kohtaan mitään kiintymystä, mutta omistajien? Todellakin pitäisi!

      Lainaa

    46. Tulos: +75 (91 ääntä)
      Ei kukkahattua: kukk
      Siitä on ihan riittävästi tutkittua tietoa että ihmiset jotka kohtelevat eläimiä julmasti kohtelevat toisia ihmisiä samaan tapaan -on jo itsevarjelukseksi tervettä ja järkevää reagoida näihin kauhulla ja vihamielisyydellä (ei pitäisi sanoa että joku pitäisi hirttää katosta mistään syystä, ei edes netissä, mutta toisaalta jonkin sanominen ja siihen ryhtyminen ei ole ollenkaan sama asia). Ja tosiaan jos joku unohtaa omistavansa lemmikin niin tietysti tulee mieleen että on unohtunut muutakin pientä, kuten ruoka- ja vesikulhon huolto, ja siinä vaiheessa eläinsuojelulla on kyllä asiaa.

      Lainaa

    47. Tulos: +77 (91 ääntä)
      Boom: Voi hyvät ihmiset sentään. Kyse on sentään vain koirasta, joka kuitenki on vaan kotieläin. Turhaa tunteilla yhden vaivaiset hurjan takia. Mut ymmärtämään sen, että henkisesti tunnevammaisilla, tulee liian suuria tunteita kotieläimiä kohtaan.
      Henkisesti tunnevammaisia taitaa kyllä olla ne, jotka ei tajua että eläviä olentoja tulee kohdella hyvin... Ja selvennyksenä, jos muuttopäivänä aikoo luovuttaa koiransa ensimmäiselle kiinnostuneelle, niin siinä ei se lemmikin hyvinvointi tunnu paljoa painavan. En nyt jaksa sen enempää tähän paneutua.

      Lainaa

    48. yli opistö horhö 12.6.2014 14:35
      Tulos: +47 (57 ääntä)
      On varmaan koiralla ollut hyvin rakastettu elämä jos omistajalla tulee muuttopäivänä mieleen että "ainiin, enhän mä tota koiraa saakaan ottaa uuteen kämppään". Like what the fuck.

      Lainaa

    49. Näin sen näin 12.6.2014 14:44
      Tulos: +37 (73 ääntä)
      Mahtavaa, että ihmiset täällä pitävät koiran puolta. Vielä kun uskallettaisiin ajatella esim. sikojen oloja tuotantotiloilla, mutta se taitaa olla liikaa vaadittu. Vois jäädä makkarat ostamatta.

      Lainaa

    50. Tulos: +63 (77 ääntä)
      Hyvät ihmiset, jättäkää tuo kömpelösti provosoiva trolli rauhaan. Ihan sama tyyppi kaikkien nimimerkkien takana. Kesäloma on varmaankin alkanut eikä ole duunia ja sitten pitää netissä roikkua ja keksiä omat huvit. Birgitta puolestaan on ihmisroska. "Muistinpa vasta pakatessani, että minulla on uskollinen, eliniäksi otettu lemmikki, jolle minä olen koko elämän keskipiste ja joka luottaa siihen, että minä pidän hänestä huolta. Hupsista."

      Lainaa

    51. Tulos: +69 (79 ääntä)
      Näin sen näin: Mahtavaa, että ihmiset täällä pitävät koiran puolta. Vielä kun uskallettaisiin ajatella esim. sikojen oloja tuotantotiloilla, mutta se taitaa olla liikaa vaadittu. Vois jäädä makkarat ostamatta.
      Olen toki samaa mieltä sikojen tilasta. Ja siitä että ihmiset osaavat olla äärimmäisen tekopyhiä. Silti, ei se että on huolissaan koirasta ole muualta pois. Vähän sama kun jotkut valittavat ihmisoikeuksista huolissaan oleville että suomessa on tärkeämpiäkin asioita, älä keskity siihen.

      Lainaa

    52. Tulos: +16 (30 ääntä)
      Parempi et kuolee kiduttamalla, kun et kivuttomasti eläinlääkärin piikillä (tai asiansa osaavan pyssymiehen toimesta)? Just

      Lainaa

    53. Tulos: -57 (81 ääntä)
      Uranus: En henkilökohtaisesti ole lähelläkään eläinrakasta, mutta tosiasia on se, että mikäli koiran – tai minkä tahansa lemmikin – haluaa, tulee siitä pystyä pitämään huolta kunnolla. Ellei siihen pysty, ei kannata harkitakaan niin vastuullista puuhaa. Ennemmin Birgitalle sopisi vaikkapa lemmikkikivi.
      varmaan tulee yllätyksenä, mutta keskiverto ihminen ei kykene näkemään vuosia eteenpäin tulevaisuuteen miinuuttiaikataluna. joskus voi tulla elämässä jotain yllättävää johon ei ole kyennyt varautumaan.

      Lainaa

    54. Tulos: +36 (42 ääntä)
      Partaaa: Tämä kommentti saa runsaasti miinuksia, mutta sen ymmärtää, etenkin kun maailma on täynnä erilaisia höttöpäitä jotka tunnehuuruissa tekevät tyhmyyksiä. Mikä onkaan siis syy, miksi viranomaiset olisivat kiinnostuneita Birgittan toiminnasta? Koska hän ei ajoissa tajunnut tarttua toimeen? Koska hän aikoo antaa koiran pois ensimmäiselle halukkaalle? Kun hän muuten aikoo lopettaa koiransa? Missään ei ole lakia joka velvoittaa tekemään mitään ajoissa, ei tietääkseni ole lakia joka määrittelee kenelle koiran saa luovuttaa eikä lakia joka kiertää viemästä koiran lopetettavaksi. Jos koiran uusi omistaja tekee pahaa koiralle, se on uuden omistajan vika. Birgitan olisi kyllä kannattanut tarttua toimeen ajoissa ja tuo on käsittämätöntä, miten muka unohti viimeiseen päivään asti, että pitäisi hankkia koiralle koti, mutta eivät nuo muutkaan mitään järjen jättiläisiä ole. Ei tosin ole useimmat muutkaan erityisen älykkäitä, mikä näkyy myös esim. feissarimokien kommenteissa.
      No joissain tapauksissa paikallinen eläinsuojeluyhdistys ottaa koiran hoiviinsa, kunnes sille saadaan uusi koti. Yleensä eläinsuojeluyhdistyksen tehtävä on suojella eläimiä, ja jos toisena mahdollisuutena on eläimen lopetus (kuten tässä), se yleensä mielellään noukitaan pois parempaan paikkaan. Ja jos omistaja vaikuttaa vastuuttomalta (niinkuin tässä) yhdistys YLEENSÄ mielellään yrittää avustaa koiran pois. Ja olet oikeassa, missään ei ole lakia joka velvoittaa mainitsemiisi asioihin, mutta jokainen rikos ei ole paha asia eikä jokainen paha asia ole rikos.

      Lainaa

    55. Tulos: +70 (76 ääntä)
      hmm: varmaan tulee yllätyksenä,mutta keskiverto ihminen ei kykene näkemään vuosia eteenpäin tulevaisuuteen miinuuttiaikataluna.joskus voi tulla elämässä jotain yllättävää johon ei ole kyennyt varautumaan.
      Varmaan tulee yllätyksenä, mutta elämässä asiat harvemmin tapahtuu minuuttiaikataululla. Birgitta tässä tuskin "yllättäen" sai asunnon, johon ei saa tuoda eläimiä. Vaikka elämässä tapahtuisi sellaisia muutoksia, ettei lemmikkiään voi enää pitää, vastuullinen omistaja ymmärtää varata ja käyttää aikaa siihen, että lemmikki löytää uuden, sopivan kodin.

      Lainaa

    56. Tulos: +69 (83 ääntä)
      Nousi oksennus suuhun viimeistään kommentteja lukiessa. Keynote kuitenkin löytyi; vastuu. Mikä tahansa elävä ja hengittävä, jonka tietoisesti omasta tahdosta otat kotiisi, sisältää myös tietoisen vastuun pitää siitä huolta. Ei lisättävää, ei poikkeustapausta, ei seliteltävää. "Vain koira eikä lapsi"- argumentti on idiotismia. Molemmissa tapauksissa, lapsen tilanteessa joskus jopa osittain vastentahtoisesti, hyväksyt ja ymmärrät että kys. olento on sinusta ja teoistasi tarpeineen riippuvainen ja valinnan tekemällä lupaat ottaa ne huomioon. Et ymmärrä? Älä edes harkitse lemmikkiä. Älä harkitse jälkikasvua. Älä harkitse hyvänen aika edes huonekasvia. Toisekseen vaikka eläinsuojeluviranomainen ei näkisi minkään rikkeen tapahtuneen, he voivat päästää sekä koiran että vatipään ahdingosta ja viedä koiran sijoitukseen paikkaan jossa se on jopa tervetullut. Onneksi Jouneja on vielä jäljellä.

      Lainaa

    57. Tulos: +21 (37 ääntä)
      Just joo, että ensin otetaan lemmikki ja sitten muutetaan asuntoon, johon ei saa olla lemmikkejä.. Onkohan tässä nyt prioriteetit ihan kohdillaan. Toiset on nämä, jotka hankkiutuu koirista eroon, kun tuli nyt perheen lisäystä ja oho, ei olekaan enää aikaa koiralle. Kannattaisko miettiä ennenkun toimii.

      Lainaa

    58. Tulos: -21 (37 ääntä)
      Julia: Ehkäpä Jouni soittaa ELÄINsuojeluviranomaisille niin kuin tällaisessa tilanteessa kuuluukin.
      Ja mitähän ne tekisivät, ottaisivat koiran pois? Johan sitä ollaan antamassa pois.

      Lainaa

    59. Tulos: +3 (29 ääntä)
      alea fjeisqpsölxkxb est: Tätä en ole koskaan tajunnut. Ihmiset räjähtää koiria tai muita eläimiä tai miksei vaikka ihmiseläintäkin kohtaan suoritetusta laiminlyönnistä ja kommentoi asiaa sanomalla jotakuinkin NO SULLE PITÄIS VIDU TEHDÄ SAMALLA TAVALLA VIDU PALLIT IRTI JA KATOSTA ROIKKUUN!!!! Millä tavalla nää nyt sitten on parempia ihmisiä kuitenkin ne, jolle ne suuttuvat?
      Niin, koska pahantekijöille kuuluu vaan heristää sormea soo soo. Olet vihjeetön urpo. Luultavasti kuvittelet olevasi häikäisevän jalo ja viisas.

      Lainaa

    60. Tulos: +19 (27 ääntä)
      kipale: Ja mitähän ne tekisivät, ottaisivat koiran pois? Johan sitä ollaan antamassa pois.
      kipale: a
      ...Niin ja sille hankittaisiin kunnollinen koti.

      Lainaa

    61. Tulos: +45 (53 ääntä)
      Boom: Voi hyvät ihmiset sentään. Kyse on sentään vain koirasta, joka kuitenki on vaan kotieläin. Turhaa tunteilla yhden vaivaiset hurjan takia. Mut ymmärtämään sen, että henkisesti tunnevammaisilla, tulee liian suuria tunteita kotieläimiä kohtaan.
      Ite ainakin arvostan kaikkia koiria enemmän kuin sun kaltaisia ihmisperseitä. Ei pidä hankkia koiraa, jos siitä ei osaa pitää huolta.

      Lainaa

    62. Näin sen näin 12.6.2014 20:30
      Tulos: +17 (25 ääntä)
      Bob: Olen toki samaa mieltä sikojen tilasta. Ja siitä että ihmiset osaavat olla äärimmäisen tekopyhiä. Silti, ei se että on huolissaan koirasta ole muualta pois. Vähän sama kun jotkut valittavat ihmisoikeuksista huolissaan oleville että suomessa on tärkeämpiäkin asioita, älä keskity siihen.
      En missään tapauksessa tarkoittanutkaan että koirista ei saisi olla huolissaan, päinvastoin, kuten olin jo sanovinani. Toivoisin vain niin kovasti, että muidenkin eläinten tunteet, älykkyys ja arvo tunnustetaan!

      Lainaa

    63. Tulos: -23 (33 ääntä)
      Voi vittu teidän kans :D

      Lainaa

    64. Tulos: +57 (65 ääntä)
      hmm: varmaan tulee yllätyksenä,mutta keskiverto ihminen ei kykene näkemään vuosia eteenpäin tulevaisuuteen miinuuttiaikataluna.joskus voi tulla elämässä jotain yllättävää johon ei ole kyennyt varautumaan.
      Sinä varmaan uskot myös, että keskivertoihminen ei kykene lasta hankkiessakaan ennakoimaan elämäänsä niin, että ajattelisi huolehtivan lapsestaan myös muutaman vuoden pääastä sen syntymästä? Oho. lähdenkin reppureissulle Nepaliin ihan yllättäin, tässä ois tää viisvuotias lapsi, annetaan ensimmäiselle ottajalle? En mä mitenkään osannut arvata, että Nepalinreissu on edessä, kun lasta hankin. Samaa sarjaa tuo Birgitankin päivitys on. Itselläni on kissa, ja elän elämäni niin, että kissani saa elää mahdollisimman ja laadukkaan elämän kanssani. Esim. ei tulisi mieleenikään alkaa seurustella kissa-allergikon kanssa, koska olen jo sitoutunut huolehtimaan kissastani kissan eliniän ajan, joka toivon mukaan on lähempänä kahtakymmentä vuotta. Enkä muuttaisi sellaiseen asuntoon, jossa lemmikkejä ei saa pitää. Me kaikki teemme valintoja, ja jos lemmikin ottaa, valinnastaan pitää kantaa vastuu.

      Lainaa

    65. Tulos: -61 (79 ääntä)
      Näitä kommentteja lukiessa mieleen tulee väkisin nykyaikana vallitseva typeryys, jossa eläin käsitetään ihmisen veroiseksi. Mun mielestä voi koiran vaikka syyä elävältä jos siltä tuntuu. Toki en ite alakas niin tekemään. Jos kuitenkin kuulisin että joku on tehnyt niin, saisin ainakin makeat naurut. :D ( Tiedän muuten tapauksen, jossa koira puri miestä ja mies suivaannuksissaan puri takaisin.. ) Jos joku haluaa eläimille samoja oikeuksia kuin ihmisille (järjetön ajatus), olisi syytä myös jakaa eläimille oikeutta. Ei kun keskiaikaan takaisin ja koirat ja lehmät tuomiolle rikoksista joita ne tekee. ps. Ei mua lopulta kiinnosta. Pitkään oon jo eläny omilla säännöillä vastoin "yleistä mielipidettä". Se kun on jo aikaa sitten harhautunut kauas todellisuudesta. Suuttukaa mullekkin vaan ja kirjottakaa vihasena nettiin, sehän jotain johonkin vaikuttaa. No, tulipahan avauduttua, turhaan..

      Lainaa

    66. Tulos: -16 (28 ääntä)
      Karna: Varmaan tulee yllätyksenä, mutta elämässä asiat harvemmin tapahtuu minuuttiaikataululla. Birgitta tässä tuskin “yllättäen” sai asunnon, johon ei saa tuoda eläimiä. Vaikka elämässä tapahtuisi sellaisia muutoksia, ettei lemmikkiään voi enää pitää, vastuullinen omistaja ymmärtää varata ja käyttää aikaa siihen, että lemmikki löytää uuden, sopivan kodin.
      Nimesi: Sinä varmaan uskot myös, että keskivertoihminen ei kykene lasta hankkiessakaan ennakoimaan elämäänsä niin, että ajattelisi huolehtivan lapsestaan myös muutaman vuoden pääastä sen syntymästä? Oho. lähdenkin reppureissulle Nepaliin ihan yllättäin, tässä ois tää viisvuotias lapsi, annetaan ensimmäiselle ottajalle? En mä mitenkään osannut arvata, että Nepalinreissu on edessä, kun lasta hankin. Samaa sarjaa tuo Birgitankin päivitys on. Itselläni on kissa, ja elän elämäni niin, että kissani saa elää mahdollisimman ja laadukkaan elämän kanssani. Esim. ei tulisi mieleenikään alkaa seurustella kissa-allergikon kanssa, koska olen jo sitoutunut huolehtimaan kissastani kissan eliniän ajan, joka toivon mukaan on lähempänä kahtakymmentä vuotta. Enkä muuttaisi sellaiseen asuntoon, jossa lemmikkejä ei saa pitää. Me kaikki teemme valintoja, ja jos lemmikin ottaa, valinnastaan pitää kantaa vastuu.
      Arvasinpas, että joku ei ymmärrä, miksi kirjoitin tähän kommenttiin : "
      Uranus: En henkilökohtaisesti ole lähelläkään eläinrakasta, mutta tosiasia on se, että mikäli koiran – tai minkä tahansa lemmikin – haluaa, tulee siitä pystyä pitämään huolta kunnolla. Ellei siihen pysty, ei kannata harkitakaan niin vastuullista puuhaa. Ennemmin Birgitalle sopisi vaikkapa lemmikkikivi.
      seuraavasti:
      hmm: varmaan tulee yllätyksenä,mutta keskiverto ihminen ei kykene näkemään vuosia eteenpäin tulevaisuuteen miinuuttiaikataluna.joskus voi tulla elämässä jotain yllättävää johon ei ole kyennyt varautumaan.
      No, otetaan sitten se rautakanki esille. Ensimmäinen reaktio "uranuksen" kommenttiin oli ärsytys. Alko ärsyttää tuollainen kommentti, joka ainakin itsestä tuntui oikein huokuvan asennetta : "älä hommaa lemmikkiä jos et kykene hoitamaan sitä koko sen elämän ajan". Tietenkin lemmikkieläintä (tai miksei lasta, kuten "nimesi" päätti ottaa mukaan keskusteluun), pitää parhaimman mukaan hoitaa ja Birgitan tapa nyt ehkä ei ollut se parhain mahdollinen (mutta enpä minä tässä kommentissani ottanutkaan kantaa Birgitan toimeen). Mutta Uranuksen kommentti tuntui liikaa siltä, että oikeasti yllättäviä sattumia ei hänen mielestään saisi olla. Aivan kuin elämän pitäisi mennä vain tiettyä "lankaa" pitkin.

      Lainaa

    67. Tulos: +34 (42 ääntä)
      Vaadin saada tietää kuinka koiralle lopulta kävi. Ja oikeesti, ihmettelen Birgitan kykyä hoitaa yhtään minkäänlaisia asioita jos vasta muuttopäivänä tajuaa että nurkissahan pyörii koira jota uuteen asuntoon ei voi viedä.

      Lainaa

    68. Tulos: -29 (41 ääntä)
      Mahtavaa, että ihmiset täällä pitävät koiran puolta. Vielä kun uskallettaisiin ajatella esim. sikojen oloja tuotantotiloilla, mutta se taitaa olla liikaa vaadittu. Vois jäädä makkarat ostamatta. Hieno veto sotkea tuotanto eläimet tähän, varsinkaan kun et asiasta riitävästi ymmärrä. Se vaan paistaa kommentissa niin selvästi, joten turha vängätä.

      Lainaa

    69. Tulos: -4 (20 ääntä)
      Voi luoja näitä kommentteja :D

      Lainaa

    70. mitä sitte 13.6.2014 1:08
      Tulos: +15 (25 ääntä)
      Te jotka ihmettelette mitä tämä asia viranomaisille kuuluu, eli tässä tapauksessa eläinsuojeluviranomaisille, niin uskoisin että asia heitä kiinnostaa, sillä he voivat mahdollisesti ottaa koiran ja etsiä sille ajan kanssa paremman kodin. Toki voi olla että resurssit tulevat vastaan, mutta itse koen että oli hyvä kun ilmoitus tehtiin ja toivon että koira pääsi rauhassa etsimään parempaa kotia osaavissa käsissä. Ei eläinsuojeluvalvoja ole mikää poliisi joka ratkoo rikoksia vaan taho joka neuvoo ja auttaa ihmisiä toimimaan oikein, sekä valvoo ja tarkistaa että asiat sujuu ja jollei yhteisymmärykseen päästä omistajan kanssa ja rikoksesta on epäily, voi poliisi tutkia asiaa ja ottaa eläimen pois jos sitä ei pidetä lain määrämällä tavalla.

      Lainaa

    71. Ruikuti ruikuti 13.6.2014 1:20
      Tulos: -29 (53 ääntä)
      Huhhuh mitä kommentteja. Vain nostaa sitä ikävää fiilistä, että koiraihmiset ovat pääosin yksinkertaisia vatipäitä. Ei koirissa niinkään vikaa ole, mutta omistajissa sitäkin enemmän. Pahoittelen kaikkien koiranomistajien yleistämistä vatipäiksi, kyllä niitä fiksujakin löytyy sieltä täältä. Ehkä.

      Lainaa

    72. Terasedward 13.6.2014 4:12
      Tulos: -29 (49 ääntä)
      Ihmiset takertuu aina liian nopeasti eläintilanteissa pikkuseikkoihin... Entäpä jos naikkonen ilmoittaa luovutuksesta vain omille ystävilleen FB:n välityksellä?(Ja näin näyttää olevan, kun ei ole ryhmän nimeä jne..) Jos hän tuntee kaikki FB kaverinsa ja joku heistä ottaisi koiran, hän tietäisi jo millaiseen taloon koira on menossa niin vittuko teillä on ogelmana? Kahtokaa julkaisuja hieman tarkemmi ennen tuollaista syyllistämistä. Julkaisu saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta jos on oikeasti kiire, eikö olisi parempi löytää koiralle uusi koti, kuin lopettaa, mikäli koira sinne hyvin sopeutuu? Sitäpaitsi haukkuvaa koiraa on aika hankala ottaa asuntoon, jossa lemmikkejä ei saa olla. Jää aika nopeasti kiinni. Kissaa ei kukaan huomaa, joten älkää edes verratko kahtaa eri eläintä keskenään noin. Aamen

      Lainaa

    73. koiraihminen 13.6.2014 10:05
      Tulos: -1 (29 ääntä)
      kissaihminen: Koiria on muutenki liikaa
      Hei miks dissaatte tätä kommenttia? Aivan tottahan tämä on ja tässä mokassakin se jo näkyy, koiria on pelkästään suomessakin enemmän kuin on hyviä koiranomistajia...

      Lainaa

    74. Tulos: +31 (37 ääntä)
      hmm: Tietenkin lemmikkieläintä (tai miksei lasta, kuten “nimesi” päätti ottaa mukaan keskusteluun), pitää parhaimman mukaan hoitaa ja Birgitan tapa nyt ehkä ei ollut se parhain mahdollinen (mutta enpä minä tässä kommentissani ottanutkaan kantaa Birgitan toimeen). Mutta Uranuksen kommentti tuntui liikaa siltä, että oikeasti yllättäviä sattumia ei hänen mielestään saisi olla. Aivan kuin elämän pitäisi mennä vain tiettyä “lankaa” pitkin.
      Totta kai yllättäviä tilanteita tulee, mutta ei kai se Birgitta nyt herranjumala ole joutunut muuttamaan uuteen asuntoon sillä sekunnilla kun se sen sai? Vastuullinen lemmikinomistaja joko etsii asunnon, johon saa ottaa lemmikkejä tai asunnon saadessaan alkaa VÄLITTÖMÄSTI etsiä lemmikille uutta kotia.

      Lainaa

    75. Tulos: +16 (26 ääntä)
      Tääkin piti vielä lukea, toi Birgitta on vissiin joku kehitysvammainen? Ainakin järjenjuoksu tuntuu olevan pienen lapsen tasolla. Toivottavasti murre saa hyvän kodin ja vastuullisen omistajan.

      Lainaa

    76. Tulos: -17 (31 ääntä)
      hernesti: Totta kai yllättäviä tilanteita tulee, mutta ei kai se Birgitta nyt herranjumala ole joutunut muuttamaan uuteen asuntoon sillä sekunnilla kun se sen sai? Vastuullinen lemmikinomistaja joko etsii asunnon, johon saa ottaa lemmikkejä tai asunnon saadessaan alkaa VÄLITTÖMÄSTI etsiä lemmikille uutta kotia.
      Edelleenkin, kommenttini eivät koskeneet Birgittaa vaan Uranuksen kommenttia, joka kuulosti siltä, että koiran saa vain hankkia silloin jos tietää mitä tekee seuraavat x (x = joku vuosimäärä jonka koira voisi elää hyvissä olosuihteissa) vuotta minuuttiaikatauluna. Ja mitään helvetin yllättäviä sattumia ei saisi tapahtua. Birgitan suhteen olet toki oikeassa, jos kerta haluat että, keskustelemme nyt yllättäen siittä (aiheen vaihdos)

      Lainaa

    77. Tulos: +6 (18 ääntä)
      jowishate: some people don’t deserve to live. -tai edes ”omistaa” elämää :/ Toivottavasti haukku sai paremman kodin!
      99,9% kodeista on parempia kuin tuo entinen.

      Lainaa

    78. Tulos: +24 (28 ääntä)
      Eikö tolla idiootilla ole muka ketään sukulaista, joka voisi pitää hurttaa kodissaan sen muutaman päivän jolloin koiraa kaupataan?

      Lainaa

    79. Tulos: -19 (31 ääntä)
      Mr. Jouko: Jos ois lähettäny koiran Aasiaan, niin ois saatu siellä hyvät paistit.. Taas meni ruokaa roskiin.
      nyt meni totaalisesti yli!.. tee mulle palvelus ja tapa ittes ja mieluiten hitaasti ja tuskallisesti nii pääsis sun kaltasista ihmisistä eroon..

      Lainaa

    80. Tulos: +18 (26 ääntä)
      No miten sille koiralle nyt kävi? Tulkaa nyt joku kertomaan (mokan lähettäjä?). Ja linkatkaa tää sille Birgitalle, saa sitten hävetä urakalla itteään ja valintojaan. Toivon että sen perhe, ystävät ja kollegat kaikki saa tietää minkälainen tyyppi on kyseessä, ottaa asian puheeks ja pakottaa neidin kasvattamaan älliä aika monta harppausta. Hirvee tyyppi. Hirveen hirveen hirvee. Yök.

      Lainaa

    81. Tulos: +10 (16 ääntä)
      Näin sen näin: nnn
      Äläpä huoli, jäävät ne makkarat ostamatta myöskin. Ihmiset ovat meillä vegelinjalla enkä edes kissoille osta sikaa koska ne älykkään eläimen karseat olot, huh. Silti, en koe että olen vastuussa kaikista maailman eläimistä tai ihmisistäkään koska en vaan voi olla; teen kaiken mitä voin ja yritän unohtaa lopun. On mielestäni ihan toinen asia että ensin sitoutuu toimeen kuten lemmikkieläimen hoitoon ihan omasta vapaasta tahdostaan, eikä sitten tonttiaan hoida.

      Lainaa

    82. eläimet on tyhmiä 14.6.2014 0:08
      Tulos: -19 (27 ääntä)
      Deebol: Kissan pito ilman lupaa nyt ei haittaaa ketään. Itsellä ollut vuosikausia kaksi kissaa vaikkei eläimiä saisi olla, niistä ei kuitenkaan jää mitään jälkeä.
      ilmotimpa susta poliisille niinkun tässä päivityksessäkin.

      Lainaa

    83. eläimet on tyhmiä 14.6.2014 0:09
      Tulos: -18 (34 ääntä)
      Sannni: Äläpä huoli, jäävät ne makkarat ostamatta myöskin. Ihmiset ovat meillä vegelinjalla enkä edes kissoille osta sikaa koska ne älykkään eläimen karseat olot, huh. Silti, en koe että olen vastuussa kaikista maailman eläimistä tai ihmisistäkään koska en vaan voi olla; teen kaiken mitä voin ja yritän unohtaa lopun. On mielestäni ihan toinen asia että ensin sitoutuu toimeen kuten lemmikkieläimen hoitoon ihan omasta vapaasta tahdostaan, eikä sitten tonttiaan hoida.
      kuuleppas, pelkän vegeruuan syöttäminen lemmikille on eläinrääkkäystä ja siitä on ennenkin tuomittu oikeudessa. Taidampa ilmottaa susta poliisille....

      Lainaa

    84. sillälailla 14.6.2014 0:20
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      ja koiran omistaja sit päätti muuttaa kämppään mihkä ei saa viedä lemmikkejä.... ja silti unohtaa hoitaa asian....

      Lainaa

    85. Tulos: +1 (15 ääntä)
      Ei tolle sitten varmaan ole tullut koskaan mieleen, että se koira voisi olla vaikka luvatta sielä kämpässä kunnes uusi koti tai kämppä löytyy tai sitten vaikka löytöeläinkoti voisi auttaa?

      Lainaa

    86. Tulos: +14 (20 ääntä)
      kipale: Ja mitähän ne tekisivät, ottaisivat koiran pois? Johan sitä ollaan antamassa pois.
      Oletko koskaan kuullut vaikkapa sakoista? Tietääkseni usein myös eläinternsuojeluviranomaiset voivat uudelleen sijoittaa lemmikkejä, eli mikäli tämä "etsin päivässä kodin" projekti ei onnistu, niin heistä voi olla apua.

      Lainaa

    87. Tulos: -10 (18 ääntä)
      Onneksi on olemassa Viranomainen. Jounin ja muiden huolestuneiden ei tarvitse lähteä pelastamaan pulassa olevaa eläintä kun voi vinkata Viranomaiselle.

      Lainaa

    88. Tulos: -2 (22 ääntä)
      Vimmaaa: Vaadin saada tietää kuinka koiralle lopulta kävi. Ja oikeesti, ihmettelen Birgitan kykyä hoitaa yhtään minkäänlaisia asioita jos vasta muuttopäivänä tajuaa että nurkissahan pyörii koira jota uuteen asuntoon ei voi viedä.
      Toinen mahdollisuus on myös, että vasta muuttopäivänä tajuaa, ettei asuntoon saa viedä eläintä. Se on yleensä aika minimaalisesti vinkattu asunnon tiedoissa ja jos asunto on tärkeämpi kuin lemmikki, minusta tuo on ihan ymmärrettävää. Paniikissa kirjoitettu facebook-päivitys, jossa en lähtökohtaisesti näe mitään väärää. Näen, että Birgitta lähtökohtaisesti haluaisi koiralleen hyvän kodin sen sijaan, että se joutuisi tapettavaksi. Veikkaan että hän on kuitenkin nuori eikä välttämättä ole tuossa kiireessään tajunnut, että kelle tahansa koiraa ei voi antaa. Täällä on nyt kuitenkin revitty pelihousuja ihan turhaan siitä, että hän tarjoaa koiraa 'ensimmäiselle ottajalle.' Jos itse olisin ollut samassa tilanteessa, olisin voinut tehdä saman, mutta olisin muotoillut asian ehkä muotoon 'ensimmäiselle oikeasti kiinnostuneelle henkilölle, johon voin luottaa.' Aina ei kuitenkaan voi hallita kaikkia asioita elämässään, ja etenkin nuorelle ihmiselle voi tulla elämässä eteen hyvinkin nopeasti yllättäviä tilanteita, joissa on tehtävä vaikeita päätöksiä. Uusi asunto voi monesta syystä olla tärkeämpi kuin koira. Myönnän, että en ole koskaan omistanut lemmikkiä, mutta olen sitä mieltä, että lemmikkiä tulee kohdella hyvin. Tässä tilanteessa Birgitan moka oli se, että hän muotoili ajatuksensa väärin eikä ehkä tajunnut, että löytöeläintalo olisi ollut parempi paikka soittaa. Etenkin jos hän ei hirveästi tiedä lemmikin omistamisesta. Halusin tällä kommentilla lähinnä tuoda järkiperäisen perustelun tuolle toiminnalle sen sijaan, että tuomitsisin itselleni tuntemattoman henkilön automaattisesti totaaliseksi idiootiksi jota tulisi tappaa ja kiduttaa tuollaisen postauksen vuoksi. Jos oma ajatusmaailma on niin mustavalkoinen, ei ole yhtään parempi kuin kyseisen fb-postauksen kirjoittaja.

      Lainaa

    89. Tulos: +21 (21 ääntä)
      eläimet on tyhmiä: kuuleppas, pelkän vegeruuan syöttäminen lemmikille on eläinrääkkäystä ja siitä on ennenkin tuomittu oikeudessa. Taidampa ilmottaa susta poliisille….
      Ilmoitapas, ilmoitan sinusta äidinkielenopettajalle =). (Kun tosiaan ihan selvästi sanoin että ihmiset on täällä itulinjalla, kissat vain possuttomalla). Lisäksi, "kuulepas, "taidanpa", ihan noin ensihätään.

      Lainaa

    90. Tulos: +15 (19 ääntä)
      ihmeellistä porukkaa, jos joku laji ei tälle pallolle kuulu, niin se on ihminen, ollaan tyhmimpiä vitun eläimiä ja meitä on liikaa. kyllä, mukaan lukien minä jonka olo täällä tuntuu tosi typerältä ja ulkopuoliselta ku en voi ymmärtää ihmiskuntaa.

      Lainaa

    91. Tulos: +13 (19 ääntä)
      heke: ps. Ei mua lopulta kiinnosta. Pitkään oon jo eläny omilla säännöillä vastoin “yleistä mielipidettä”. Se kun on jo aikaa sitten harhautunut kauas todellisuudesta. Suuttukaa mullekkin vaan ja kirjottakaa vihasena nettiin, sehän jotain johonkin vaikuttaa. No, tulipahan avauduttua, turhaan..
      Hyvä Heke, sä olet oikea passiivis-aggressiivinen arjen mukasankari!

      Lainaa

    92. Tulos: -12 (14 ääntä)
      Hölskä: Hyvä Heke, sä olet oikea passiivis-aggressiivinen arjen mukasankari!
      Kas, nyt kun sanoit huomaan todellakin olevana passiivis-aggressiivinen. Tuon arjen mukasankarin olisi voinut jättää pois. Vai etkö tarkoittanutkin sillä, että kuvittelen olevani jotain, ehkä muita ylempänä. En nimittäin pitäisi asiaa aivan näin yksiselitteisenä. Olen tosin sitä mieltä, että monissakin asioissa minulla olisi oma tapani tehdä ja toimia, joka olisi mielestäni myös parempi. En tosin useinkaan anna sen näkyä, vaan pidän mielipiteeni omana tietonani. Toinen syy siihen miksi en pidä itseäni arjen sankarina tai mukasankarina on se, että melkein koko ystäväpiirini on samaa mieltä keskeisimmistä asioista, jotka koen yleisesti tehtävän tavalla, joka ei ole mieleeni. :)

      Lainaa

    93. Ulkomailla asuva 17.6.2014 10:22
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Onko näitä asuntoja jonne ei saa viedä lemmikkieläimiä paljon? Osaako joku sanoa suunnilleen mikä osuus kaikista vuokra-asunnoista?

      Lainaa

    94. Tulos: 0 (8 ääntä)
      kissaihminen: Koiria on muutenki liikaa
      Jos trollaat, trollaa edes semifiksusti. Tämä oli säälittävä yritys.

      Lainaa

    95. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Tulee mieleen se tyyppi, joka lopetutti koiransa, koska muutti itse ulkomaille...miksi alunperinkään haki sinne Tanskaan tai miksei heti kun niin päätti alkanut etsiä koirille uutta kotia? Joskus tulee tilanne, jolloin lemmikistä on pakko luopua. Silloin vastuullinen omistaja näkee vaivaa ja etsii koiralle kodin tai väliaikaisen hoitopaikan ennen kodin löytymistä. Vastuutonta ottaa lemmikki, kun siitä pitäisi päästä eroon HETI kun mieli vain tekee. Ei se niin mene. Elävä eläin ei ole mikään sohvatyyny. Kun ottaa lemmikin, on silloin sitoutunut sen hyvään hoitoon ja pakkotilanteessa etsimään sille hyvän kodin, tai vähintään ottamaan itse yhteyttä eläinsuojeluviranomaisiin ja pyytämään heiltä apua. Tällaisen kohtelun uhreiksi joutuvat usein lemmikkilinnut, joita ihan surutta heitellään paikasta toiseen, kun ihmiset eivät tajua niiden olevan eläviä, herkkiä olentoja... :( erityisesti papukaijat kiintyvät omistajiinsa, vaikka eivät näytäkään sitä häntää heiluttamalla tai kehräämällä. Käsittämätöntä, että täälläkin eläinten vastuutonta käytöstä puolustellaan tyyliin "no mut ihminen on tärkeämpi!" Siis heikomman huono kohtelu on oikeutettua, mitä ihmettä? Onko eläinten hyvä kohtelu jotenkin pois ihmiseltä? Minkälainen ihminen ajattelee eläimestä hyvin huolehtimisen olevan jotenkin vaivalloista mutta silti ottaa eläimen? Kyllä minusta terve ihminen kohtelee eläimiä lempeästi, hänellä ei ole mitään rajattua rakkauden määrää, joka kuuluu vain ihmisille. Eläinten kiduttaminen tai laiminlyöminen ei ole tervettä. Vaikken ole ns. koiraihminen, minulla oli lapsena saksalainen koirakirja, jossa lausuttiin osuvasti suunnilleen näin: "Jotkut ihmiset ovat sitä mieltä, että ihmisen kiintymys ja hellyys kuuluvat vain ihmislapsille ja rakkauden tuhlaaminen koiraan on väärin. Tällaiset ihmiset eivät tosin ole kovin hyviä vanhempia, jos heillä kerran on rajallinen määrä rakkautta."

      Lainaa

    96. Tulos: +5 (5 ääntä)
      AiAi: Tulee mieleen se tyyppi, joka lopetutti koiransa, koska muutti itse ulkomaille…miksi alunperinkään haki sinne Tanskaan tai miksei heti kun niin päätti alkanut etsiä koirille uutta kotia? Joskus tulee tilanne, jolloin lemmikistä on pakko luopua. Silloin vastuullinen omistaja näkee vaivaa ja etsii koiralle kodin tai väliaikaisen hoitopaikan ennen kodin löytymistä. Vastuutonta ottaa lemmikki, kun siitä pitäisi päästä eroon HETI kun mieli vain tekee. Ei se niin mene. Elävä eläin ei ole mikään sohvatyyny. Kun ottaa lemmikin, on silloin sitoutunut sen hyvään hoitoon ja pakkotilanteessa etsimään sille hyvän kodin, tai vähintään ottamaan itse yhteyttä eläinsuojeluviranomaisiin ja pyytämään heiltä apua. Tällaisen kohtelun uhreiksi joutuvat usein lemmikkilinnut, joita ihan surutta heitellään paikasta toiseen, kun ihmiset eivät tajua niiden olevan eläviä, herkkiä olentoja… erityisesti papukaijat kiintyvät omistajiinsa, vaikka eivät näytäkään sitä häntää heiluttamalla tai kehräämällä. Käsittämätöntä, että täälläkin eläinten vastuutonta käytöstä puolustellaan tyyliin “no mut ihminen on tärkeämpi!” Siis heikomman huono kohtelu on oikeutettua, mitä ihmettä? Onko eläinten hyvä kohtelu jotenkin pois ihmiseltä? Minkälainen ihminen ajattelee eläimestä hyvin huolehtimisen olevan jotenkin vaivalloista mutta silti ottaa eläimen? Kyllä minusta terve ihminen kohtelee eläimiä lempeästi, hänellä ei ole mitään rajattua rakkauden määrää, joka kuuluu vain ihmisille. Eläinten kiduttaminen tai laiminlyöminen ei ole tervettä. Vaikken ole ns. koiraihminen, minulla oli lapsena saksalainen koirakirja, jossa lausuttiin osuvasti suunnilleen näin: “Jotkut ihmiset ovat sitä mieltä, että ihmisen kiintymys ja hellyys kuuluvat vain ihmislapsille ja rakkauden tuhlaaminen koiraan on väärin. Tällaiset ihmiset eivät tosin ole kovin hyviä vanhempia, jos heillä kerran on rajallinen määrä rakkautta.”
      apua, siis ihmisten vastuutonta käytöstä tietenkin!!

      Lainaa

    97. koirat pois 18.6.2014 14:21
      Tulos: -13 (25 ääntä)
      Koira on ihmisen pilalle jalostama ja lellimä geenivirhe. Koiria paapotaan jo valmiiksi ihan liikaa ja ne saavat enemmän sympatiaa osakseen kuin hätää kärsivät lapset! Oksettavaa! Jopa koirakuiskaana Cesar Millan sanoi, että koira ei ole lapsi, eikä edes lemmikki, vaan vaativa kotieläin. Nykyajan sosiopatiaan ja narsismiin taipuvaiset ihmiset ovat ottaneet koiran täyttämään jonkin tyhjiön omassa mustassa sielussaan. Koirasta on tullut kaupunkiseutujen loiseläin jotka pilaavat katukuvaa ulosteillaan ja jatkuvalla räksytyksellään. Koira myös tappaa vuosittain enemmän ihmisiä kuin mikään muu lemmikkieläin.

      Lainaa

    98. Tulos: -2 (10 ääntä)
      koirat pois: Koira on ihmisen pilalle jalostama ja lellimä geenivirhe. Koiria paapotaan jo valmiiksi ihan liikaa ja ne saavat enemmän sympatiaa osakseen kuin hätää kärsivät lapset! Oksettavaa!Jopa koirakuiskaana Cesar Millan sanoi, että koira ei ole lapsi, eikä edes lemmikki, vaan vaativa kotieläin. Nykyajan sosiopatiaan ja narsismiin taipuvaiset ihmiset ovat ottaneet koiran täyttämään jonkin tyhjiön omassa mustassa sielussaan. Koirasta on tullut kaupunkiseutujen loiseläin jotka pilaavat katukuvaa ulosteillaan ja jatkuvalla räksytyksellään. Koira myös tappaa vuosittain enemmän ihmisiä kuin mikään muu lemmikkieläin.
      siksi omistankin vain kissoja :3

      Lainaa

    99. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Aurelia: Aina ei kuitenkaan voi hallita kaikkia asioita elämässään, ja etenkin nuorelle ihmiselle voi tulla elämässä eteen hyvinkin nopeasti yllättäviä tilanteita, joissa on tehtävä vaikeita päätöksiä. Uusi asunto voi monesta syystä olla tärkeämpi kuin koira. Myönnän, että en ole koskaan omistanut lemmikkiä, mutta olen sitä mieltä, että lemmikkiä tulee kohdella hyvin. Tässä tilanteessa Birgitan moka oli se, että hän muotoili ajatuksensa väärin eikä ehkä tajunnut, että löytöeläintalo olisi ollut parempi paikka soittaa. Etenkin jos hän ei hirveästi tiedä lemmikin omistamisesta.
      Lemmikin omistaja ei voi vedota tähän perinteiseen "mut ku emmä tienny", koska hänellä on velvollisuus ottaa asioista selvää etukäteen. Oman elämän toki saa pilata koheltamalla ilman järjenhiventä tai minkäänlaista suunnitelmallisuutta, mutta heti kun on vastuussa muista, pitää asioista ottaa selvää ja miettiä syitä ja seurauksia myös huollettavien kannalta. Nyt Birgitta on koheltanut ilman järjenhiventä, ja se on Birgitan moka.

      Lainaa

    100. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Itsehän en ottaisi asuntoa, jos mulla olisi lemmikki ja johonkin asuntoon ei saisi ottaa eläimiä. Tuskin kukaan nyt heivaisi lastaankaan pois, jos tulevaan asuntoon ei saisi tuoda lapsia.

      Lainaa

    101. Tulos: -9 (9 ääntä)
      Itse lähtisin näkökulmasta jossa ei omistajaa suoraan aleta haukkumaan vaan siitä miksi ei asunnossa saisi pitää lemmikkiä? Mihin säädökseen talonyhtiö voi viitata ja kieltää lemmikit jotka voi olla esim ikäkkään ihmisen ainoa seura? Sellaista pykälää ei ole. Eli joko omistaja keksi valeen tai suomen virastoasioissa ollaan ryssitty ja pahasti. Joka tapauksessa ihan natsimeininkiä tollanen!

      Lainaa

    102. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Kommari: Itse lähtisin näkökulmasta jossa ei omistajaa suoraan aleta haukkumaan vaan siitä miksi ei asunnossa saisi pitää lemmikkiä? Mihin säädökseen talonyhtiö voi viitata ja kieltää lemmikit jotka voi olla esim ikäkkään ihmisen ainoa seura? Sellaista pykälää ei ole. Eli joko omistaja keksi valeen tai suomen virastoasioissa ollaan ryssitty ja pahasti. Joka tapauksessa ihan natsimeininkiä tollanen!
      Jos vuokraa kämppää yksityiseltä, voi vuokranantaja ilmoittaa että tässä kämpässä ei muuten lemmikkejä pidetä.

      Lainaa

    103. Tulos: +4 (8 ääntä)
      kissaihminen: Koiria on muutenki liikaa
      Ihmisiä on liikaa, noin 8 miljardia vähemmän ni ois hyvä

      Lainaa

    104. Heimosenkeimo 13.6.2019 18:01
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      luultavasti edes aselupien annossa ei tutkita taustoja yhtähyvin kuin joku 40v koiriensa kanssa asuva läski kukkahattutäti. koira annetaan tai viedää piikille, hyvin yksinkertanen asia.

      Lainaa

    105. Hassu ampiainen 21.6.2020 14:46
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Jounia tauluun. V*tun vasikka.

      Lainaa

    106. PikkuPippuri 10.6.2022 19:44
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Kertoo ihan tarpeeksi, kun tuntevasta olennosta käytetään termiä "se" 🤬

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: koira, asunto, hullu, muutto, muuttaa, kirpputori, kirppis, kirppari