Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Juttuja joukkoliikenteestä, osa 13

Oksennustauti junamatkalla.
Juttuja joukkoliikenteestä, osa 13

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 57 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +461 (1015 ääntä)
      Hienoa hypokritiaa Iina. En toki väitä, että tuo "kärttykuonomummo" olisi todellakaan käyttäytynyt hyvin kun noin yleisti. Vie vaan hieman rantilta tehoa kun Iina itse sitten yleisti samalla kaikki suomalaiset tuollaisiksi.

      Lainaa

    2. Tulos: +1000 (1014 ääntä)
      Mukavia tällätteet mummot. Tänään soitin eräälle vanhalle rouvalle kyselläkseni häneltä kissanpennuista, jota hän oli myymässä. Hetki oltiin keretty juttelemaan ja puskista tuli kysymys aeva yht´äkkiä: "Oletko sä tumma, vai onkos sulla vaan hassu murre.( oon Tampereelta :D) rupesin nauramaan, sivuutin asian, ja sitten alko rouva tenttaamaan mun rotua ja ihon väriäni. Tärkeä tieto sinänsä, kun kissanpentua olin ostamassa.

      Lainaa

    3. anonyymitapio 21.5.2013 2:59
      Tulos: +221 (241 ääntä)
      Vr panostanut...

      Lainaa

    4. Tulos: -81 (275 ääntä)
      Juuh... ja sitten ihmetellään minkätakia Suomi ei pärjää edes Euroviisuissa, kun muu maailma kokee Suomen ihan samanlaiseksi takapajulaksi kuin Iinakin on saanut kokea. Hiphei!!

      Lainaa

    5. Tulos: -121 (249 ääntä)
      Jälkimmäinen mummeli oli törkeä. Ensimmäisen linkitin heti emetofoobisille demittäjille. <3 (Taustatietoja: demissä on "muotia" kärsiä oksennuskammosta.)

      Lainaa

    6. Tulos: +511 (543 ääntä)
      Ja nyt mummeli pääsee kertomaan puolelle Helsinkiä, että taas yksi sellainen ulkomaanelävä matkusti pummilla ja alkoi haistatella kun huomautin asiasta!!

      Lainaa

    7. Tulos: +158 (208 ääntä)
      Tosi järkyttävää. Kyllä minäkin vihaisin ihmiskuntaa tuollaisen jälkeen.

      Lainaa

    8. Pinkkihinkki 21.5.2013 7:28
      Tulos: +263 (291 ääntä)
      Että osaa olla ärsyttäviä tuollaiset "kärttykuonomamma". Näköjään sitä joko on hyvin katkera tai ei omaa ollenkaan omaa elämää, että pitää puuttua muiden asioihin tuolla tavalla. Tai sitten vain uskomattoman rasisti.

      Lainaa

    9. Jormastiina Eräkaivo 21.5.2013 8:05
      Tulos: +56 (198 ääntä)
      Olisi nyt sitten näyttänyt voimassa olevaa lippua/matkakorttia niin olisi saanut mummon hiljaiseksi. Jos sellaista siis oli..

      Lainaa

    10. Tulos: -64 (134 ääntä)
      Voipi olla hankalaa todistaa mummolle, että matkakortissa on todellakin voimassa oleva lippu.. Varmasti kuitenkin suurin viime hetkellä poistujista(jotka siis havaitsevat tarkastajien saapuvan) on kyllä näitä joilla ei lippua ole.. Hyvä vaan että jotkut niille hieman vittuilevat.

      Lainaa

    11. Tulos: +46 (60 ääntä)
      anonyymitapio: Vr panostanut…
      sillä on varmaan nyt varaa kun se hallitsee fb:tä :)

      Lainaa

    12. Tulos: -76 (144 ääntä)
      No heh. Jostain ihmeen syystä aasialaiset naiset ja venäläiset naiset on niin vanhoille kuin nuorille suomalaisille naisille kova pala.

      Lainaa

    13. Tulos: -88 (190 ääntä)
      Tämän takia helsinki ja te hesalaiset ootte perseestä! ELÄKÖÖN JYVÄSKYLÄ!!!

      Lainaa

    14. Tulos: +82 (134 ääntä)
      Kyllä on Iinalla nyt hyvä syy vihata kaikkia suomalaisia.

      Lainaa

    15. Tulos: -49 (75 ääntä)
      aasialaiset fakin' cute mummot = hyi vit :DDd en kestä apua ..!

      Lainaa

    16. Tulos: -73 (121 ääntä)
      ei niitä eläimiä haluta aina luovuttaa ihan kenelle tahansa joka sen joko syö tai uhraa allahille :D

      Lainaa

    17. Tulos: -70 (104 ääntä)
      ahha. täytyy varmaan kirjottaa poliittisesti korrektimmin kun joutu roskaposteihin. eli siis. ihmiset ei välttämättä halua antaa eläimiään ihan kenelle tahansa jottei niitä: A: syödä B: uhrata mahdollisesti jossain rituaalissa. :P

      Lainaa

    18. Tulos: +126 (140 ääntä)
      Vivirose: Juuh… ja sitten ihmetellään minkätakia Suomi ei pärjää edes Euroviisuissa, kun muu maailma kokee Suomen ihan samanlaiseksi takapajulaksi kuin Iinakin on saanut kokea. Hiphei!!
      Mitenkäs euroviisuissa pärjäämättömyys liittyy tuohon Iinan kokemukseen?

      Lainaa

    19. Tulos: +135 (147 ääntä)
      asda: Tämän takia helsinki ja te hesalaiset ootte perseestä! ELÄKÖÖN JYVÄSKYLÄ!!!
      Nyt vähän hävettää olla Jyväskyläläinen, idiootteja löytyy kyllä ihan kaikista kaupungeista :/

      Lainaa

    20. Tulos: +75 (87 ääntä)
      bethos: Mitenkäs euroviisuissa pärjäämättömyys liittyy tuohon Iinan kokemukseen?
      no totta kai ne äänestäjät aisti Kristastaki, että isona siitä tulee kärttykuonomamma. Ja kaiken lisäks se pussas VALKOSTA tyttöä.

      Lainaa

    21. Tulos: +96 (144 ääntä)
      Luu: Hienoa hypokritiaa Iina. En toki väitä, että tuo “kärttykuonomummo” olisi todellakaan käyttäytynyt hyvin kun noin yleisti. Vie vaan hieman rantilta tehoa kun Iina itse sitten yleisti samalla kaikki suomalaiset tuollaisiksi.
      En kyllä tekopyhyydestä puhuisi tässä kontekstissa. Se, että Iina yleistäen "vihaa" suomalaisia ei ole _mitään_ verrattuna siihen laajemman skaalan ongelmaan, että Suomessa monet etniset vähemmistöt saavat kestää vastenmielistä rasismia ihan päivittäin. Iinan kiukkuinen avautuminen ei vaikuta valkoisten kantasuomalaisten elämään millään tapaa. Sen sijaan valkoisten kantasuomalaisten rasistinen möläyttely on tarkoitettu nimenomaan siihen, että Iina ja kaltaisensa "tietäisivät paikkansa", ja se paikka on toisen luokan kansalaisena. Tuskinpa kukaan täällä itkee itsensä uneen, kun Iina sanoo vihaavansa suomalaisia. Sen sijaan Iinaa on todennäköisesti vituttanut ja ahdistanut koko viikon tuon rasistisen mummon takia. Ei sitä kukaan sivuuta ihan olankohautuksella, että asuu maassa, missä ei tunne itseään tervetulleeksi. nimim. Kokemusta on

      Lainaa

    22. Tulos: -46 (64 ääntä)
      tää on just tää ku puhutaan rasismista ja sit noi on ite tollasii ja sillon ei rasismista voi puhua koska jos puhuu on itse rasisti..

      Lainaa

    23. Tulos: +103 (109 ääntä)
      asda: Tämän takia helsinki ja te hesalaiset ootte perseestä! ELÄKÖÖN JYVÄSKYLÄ!!!
      No se on totta että Jyväskylässä ei tällasta käy ratikassa..

      Lainaa

    24. Tulos: -33 (73 ääntä)
      rypäle: En kyllä tekopyhyydestä puhuisi tässä kontekstissa. Se, että Iina yleistäen “vihaa” suomalaisia ei ole _mitään_ verrattuna siihen laajemman skaalan ongelmaan, että Suomessa monet etniset vähemmistöt saavat kestää vastenmielistä rasismia ihan päivittäin. Iinan kiukkuinen avautuminen ei vaikuta valkoisten kantasuomalaisten elämään millään tapaa. Sen sijaan valkoisten kantasuomalaisten rasistinen möläyttely on tarkoitettu nimenomaan siihen, että Iina ja kaltaisensa “tietäisivät paikkansa”, ja se paikka on toisen luokan kansalaisena. Tuskinpa kukaan täällä itkee itsensä uneen, kun Iina sanoo vihaavansa suomalaisia. Sen sijaan Iinaa on todennäköisesti vituttanut ja ahdistanut koko viikon tuon rasistisen mummon takia. Ei sitä kukaan sivuuta ihan olankohautuksella, että asuu maassa, missä ei tunne itseään tervetulleeksi. nimim. Kokemusta on
      sul ei taida olla mitään käsitystä siitä kuinka moni näistä parjatuista vähemmistöläisitäsi on rasisteja?

      Lainaa

    25. Tulos: +42 (66 ääntä)
      Miau: Jälkimmäinen mummeli oli törkeä. Ensimmäisen linkitin heti emetofoobisille demittäjille. ♥ (Taustatietoja: demissä on "muotia" kärsiä oksennuskammosta.)
      Työntäkää se demi perseeseenne, se kiinnostaa jopa vähemmän kuin jessican kommentit.

      Lainaa

    26. realisti (ei rotu) 21.5.2013 16:33
      Tulos: -11 (75 ääntä)
      rasisti oli mummo,mutta niin on kirjoittajakin! jos suomalaisten tilalla olisi lukenut vaikka somalialaisia niin suomalaiset anti-rasistit olisivat hyökänneet kirjottajan kimppuun mummon sijasta..harmittaa oikein kun ihmiset niin suosivat pakolaisia eivätkä tajua että monet heistä pitävät meitä hölmöjä lampaita pilkkanaan ja itse ovat rasisteja..

      Lainaa

    27. Tulos: +33 (91 ääntä)
      huhuh: sul ei taida olla mitään käsitystä siitä kuinka moni näistä parjatuista vähemmistöläisitäsi on rasisteja?
      Vähemmistön edustaja voi olla ennakkoluuloinen valtaväestöä kohtaan, muttei sitä voi suoranaisesti rasismiksi rinnastaa. Jos Helsingin keskustassa joku ventovieras Iina kertoo sinulle, että olet kantasuomalainen ja siksi perseestä, sillä ei ole _mitään_ vaikutusta mihinkään eikä varsinkaan omaan elämääsi. Jos Iina on sinua kohtaan vihamielinen, se EI OLE oire mistään laajamittaisesta yhteiskuntaan juurtuneesta "suomalaisvihasta", joka estää Pertti Perussuomalaista esim. työllistymästä tai saamasta tasa-arvoista kohtelua naapureiltaan. Sen sijaan jos haukut Iinaa vaikka vinosilmäksi tai neekeriksi, se on tietoinen yritys painaa vähemmistöt maanrakoon ja muistuttaa heitä siitä, etteivät he ole tasavertaisia valtaväestön kanssa.

      Lainaa

    28. Tulos: +1 (47 ääntä)
      rypäle: En kyllä tekopyhyydestä puhuisi tässä kontekstissa. Se, että Iina yleistäen “vihaa” suomalaisia ei ole _mitään_ verrattuna siihen laajemman skaalan ongelmaan, että Suomessa monet etniset vähemmistöt saavat kestää vastenmielistä rasismia ihan päivittäin. Iinan kiukkuinen avautuminen ei vaikuta valkoisten kantasuomalaisten elämään millään tapaa. Sen sijaan valkoisten kantasuomalaisten rasistinen möläyttely on tarkoitettu nimenomaan siihen, että Iina ja kaltaisensa “tietäisivät paikkansa”, ja se paikka on toisen luokan kansalaisena. Tuskinpa kukaan täällä itkee itsensä uneen, kun Iina sanoo vihaavansa suomalaisia. Sen sijaan Iinaa on todennäköisesti vituttanut ja ahdistanut koko viikon tuon rasistisen mummon takia. Ei sitä kukaan sivuuta ihan olankohautuksella, että asuu maassa, missä ei tunne itseään tervetulleeksi. nimim. Kokemusta on
      On täysin totta että Iinan kommentti eivät hetkauta kenenkään elämää mitenkään, ja vähemmistöjen kokema rasismi on todellinen ongelma Suomessa, mutta se ei poista sitä asiaa että Iina on tekopyhä. Iina ajattelee yleistävästi ja uskoo rotuoppeihin, voikin vain kuvitella millainen ihminen hän olisi, jos kuuluisi kantaväestöön.

      Lainaa

    29. Tulos: +84 (94 ääntä)
      4tr5: On täysin totta että Iinan kommentti eivät hetkauta kenenkään elämää mitenkään, ja vähemmistöjen kokema rasismi on todellinen ongelma Suomessa, mutta se ei poista sitä asiaa että Iina on tekopyhä. Iina ajattelee yleistävästi ja uskoo rotuoppeihin, voikin vain kuvitella millainen ihminen hän olisi, jos kuuluisi kantaväestöön.
      Tai sitten Iinalta meni hermot kaiken sen takia, mitä joutuu kestämään vähemmistön jäsenenä, ja hän purki kiukkuaan omaan Facebookkiinsa. Vähän kuin sanoisi tultuaan kotiin myöhästyneellä junalla "Hitto kun vihaan VR:ää". Sen ei ole tarkoitus olla mikään kaikenkattava virallinen mielipidelausunto.

      Lainaa

    30. realisti (ei rotu) 21.5.2013 18:45
      Tulos: -31 (43 ääntä)
      rypäle: Vähemmistön edustaja voi olla ennakkoluuloinen valtaväestöä kohtaan, muttei sitä voi suoranaisesti rasismiksi rinnastaa. Jos Helsingin keskustassa joku ventovieras Iina kertoo sinulle, että olet kantasuomalainen ja siksi perseestä, sillä ei ole _mitään_ vaikutusta mihinkään eikä varsinkaan omaan elämääsi. Jos Iina on sinua kohtaan vihamielinen, se EI OLE oire mistään laajamittaisesta yhteiskuntaan juurtuneesta “suomalaisvihasta”, joka estää Pertti Perussuomalaista esim. työllistymästä tai saamasta tasa-arvoista kohtelua naapureiltaan. Sen sijaan jos haukut Iinaa vaikka vinosilmäksi tai neekeriksi, se on tietoinen yritys painaa vähemmistöt maanrakoon ja muistuttaa heitä siitä, etteivät he ole tasavertaisia valtaväestön kanssa.
      tässä iinan apauksessa ehkä oli hiukan kovasti sanottu,mutta tiedän paljon tapauksia jossa ulkomaalaisilla kova suomalasiviha asenne,enkä usko sen heillä kaikilla johtuvan kurjasta kohtelusta..iinan tapauksessa en missään tapauksessa haukkuisi ehei ennemmin panisin koska aasia-suomi hybridit on todella sexyjä.. en siis ole mikään juntti natsi vaan ihan tällaisia asioita huomannut joten ei liian sinisilmäinenkään kannata olla..;)

      Lainaa

    31. Tulos: +42 (52 ääntä)
      Voih... ei se Iina ole rasisti, jos on menettänyt uskonsa ihmiskuntaan! Kyllä minäkin vihaan välillä ihmisiä, suomalaisia, miehiä, naisia... ihan vain koska on sattunut jotain inhottavaa josta olen pahoittanut mieleni. Ei se sitä tarkoita, että OIKEASTI nyt vihaisin kaikkia, sillä hetkellä vain tuntuu siltä. Ihan eri asia huudella facebookis, että voi v*ttu mä vihaan ulkomaalaisia (ja luultavasti tähän kohtaan joku erittäin ruma haukkumanimi), tänäänki yks semmoonen vaa matkusti pummilla ratikassa. Vielä pahempaa on huudella tälle henkilölle päin naamaa, kuten tässä mokassa tapahtui.

      Lainaa

    32. Tulos: +56 (66 ääntä)
      Kiitti nyt vaan sekin taas, joka tän mun kokemuksen tänne lähetti. Tästähän siis puuttuu mun loppulisäys siitä, etten tarkottanut yleistää, vaikka toi tilapäivitys nyt erittäin pahasti yleistykseltä kuulostaakin. En todellakaan väitä, että vihaisin kaikkia suomalaisia. Itsekin kun täysin Suomen kansalainen olen. :D Tuo vittuuntuneisuus nyt lähinnä tarkotti vaan tuota hetkeä.

      Lainaa

    33. Tulos: +34 (44 ääntä)
      :D tulipas tästä nyt taas iso asia täällä, kun kaikki alkavat väitellä. Mulla ei ole mitään vähemmistökansalaisia tai kantasuomalaisia vastaan, vaikka tilapäivityksessä nyt kuulostikin aika karkeelta kantasuomalaisia kohtaan, kun sanoin noin. Se oli statuspäivitys that's it.

      Lainaa

    34. Tulos: +33 (33 ääntä)
      Iina, ei tää oo niin vakavaa. Eiköhän suurin osa tajunnut, mitä tarkoitit. Antaa ihmisten väitellä keskenään. :D

      Lainaa

    35. Tulos: +9 (17 ääntä)
      tapsa: Voipi olla hankalaa todistaa mummolle, että matkakortissa on todellakin voimassa oleva lippu.. Varmasti kuitenkin suurin viime hetkellä poistujista(jotka siis havaitsevat tarkastajien saapuvan) on kyllä näitä joilla ei lippua ole.. Hyvä vaan että jotkut niille hieman vittuilevat.
      1) Siksi meillä on tarkastajia ettei tartte ruveta vittuilemaan. Järjestäisivät hommansa jotenkin fiksummin, esim. tulemalla eri ovista. 2) Ratikoissa on tiedätkö sellaset laitteet jotka piippaa kun matkakorttia näyttää. Olisin varmaan näyttänyt sellaiselle, katsonut mummoa silmiin ja käskenyt kyylää painumaan helvetin kuuseen.

      Lainaa

    36. Tulos: -26 (42 ääntä)
      Kyllä tuo iinan kommentti oli ihan yhtä rasistinen kuin jos suomalainen olisi sen jollekkin toisen rodun edustajalle sanonut. Jotkut ei vaan tajua että kyllä muillakin kansoilla on rasisteja....

      Lainaa

    37. Tulos: +21 (21 ääntä)
      Colour: Tai sitten Iinalta meni hermot kaiken sen takia, mitä joutuu kestämään vähemmistön jäsenenä, ja hän purki kiukkuaan omaan Facebookkiinsa. Vähän kuin sanoisi tultuaan kotiin myöhästyneellä junalla “Hitto kun vihaan VR:ää”. Sen ei ole tarkoitus olla mikään kaikenkattava virallinen mielipidelausunto.
      Joo niinhän se taisikin olla, niin kuin Iina tulikin tänne korjaamaan. Ymmärsin näköjään ihan väärin. Olisihan se ehkä pitänyt tajuta, että Iinan alun perin kavereilleen tarkoittamaa päivitystä ei pidä pitää virallisena mielipidelausuntona. :)

      Lainaa

    38. Tulos: -7 (17 ääntä)
      Luu: Hienoa hypokritiaa....Vie vaan hieman rantilta tehoa...
      Mitä kieltä sää höpäjät? Edes google ei kerro mulle mitä on hypokritia tai ranti/rantti... Stna murrehirmuhölöttäjät, selvää suomea kiitos!

      Lainaa

    39. Tulos: +21 (21 ääntä)
      4tr5: Joo niinhän se taisikin olla, niin kuin Iina tulikin tänne korjaamaan. Ymmärsin näköjään ihan väärin. Olisihan se ehkä pitänyt tajuta, että Iinan alun perin kavereilleen tarkoittamaa päivitystä ei pidä pitää virallisena mielipidelausuntona.
      Komppaan tätä, sillä mun facebookseinä ei ole sellanen paikka, johonka tulisin virallisia mielipidelausuntojani antamaan...Herätys nyt oikeasti tän vakavuuden kanssa.

      Lainaa

    40. Tulos: +8 (48 ääntä)
      Rasismi tarkoittaa rotusyrjintää. Iinan yleistys ei ollut rasismia. Se, että rodultaan vähemmistöön kuuluva sanoo, ettei tykkää enemmistöön kuuluvista, ei ole rasismia. Se, että enemmistön edustaja sanoo, ettei tykkää vähemmistön edustajista, on rasismia. Raivostuttaa, että enemmistöön kuuluvat kehtaavat väittää kokevansa samaa, kuin johonkin vähemmistöön kuuluvat. Se, että suomalaisia valkoisia miehiä haukutaan Suomessa, ei vaikuta heidän elämäänsä. Heillä on silti paremmat mahdollisuudet saada työpaikka, asunto yms. ja parempi asema verrattuna vähemmistön edustajiin. Naurettavin keskustelu ikinä: Valkoinen suomalainen mies: "Vitun ulkomaalainen painu sinne mistä tulitkin" Maahanmuuttaja: "En tykkää suomalaisista koska ne on ilkeitä" Valkoinen suomalainen mies: "Ähähäää oot rasisti!!!11"

      Lainaa

    41. Tulos: +12 (24 ääntä)
      kirahvi: Rasismi tarkoittaa rotusyrjintää. Iinan yleistys ei ollut rasismia. Se, että rodultaan vähemmistöön kuuluva sanoo, ettei tykkää enemmistöön kuuluvista, ei ole rasismia. Se, että enemmistön edustaja sanoo, ettei tykkää vähemmistön edustajista, on rasismia. Raivostuttaa, että enemmistöön kuuluvat kehtaavat väittää kokevansa samaa, kuin johonkin vähemmistöön kuuluvat. Se, että suomalaisia valkoisia miehiä haukutaan Suomessa, ei vaikuta heidän elämäänsä. Heillä on silti paremmat mahdollisuudet saada työpaikka, asunto yms. ja parempi asema verrattuna vähemmistön edustajiin. Naurettavin keskustelu ikinä: Valkoinen suomalainen mies: “Vitun ulkomaalainen painu sinne mistä tulitkin” Maahanmuuttaja: “En tykkää suomalaisista koska ne on ilkeitä” Valkoinen suomalainen mies: “Ähähäää oot rasisti!!!11″
      Olen itse toisaalta eri mieltä ja toisaalta toki samaa mieltä. Tiesitkö, että Suomalaisetki saattavat joissain tapauksissa olla vähemmistöä, kun menevät toiseen maahan ja tätä kautta kokevat siellä väheksyntää. Otetaan vaikka suomalainen nainen joka menee muslimimaahan asumaan vuodeksi, tulee haukutuksi Suomalaisuudestaan/siitä että on valkoihoinen, mahdollisesti raiskatuksi koska on nainen ja häntä väheksytään naiseutensa vuoksi.. Hän palaa Suomeen ja saa kuulla lisää haukkumista muslmimiehiltä, luultavasti naisella on vielä traumat jäljellä ja hän haukkuu takaisin.. Eikö tälläinen Suomalainen silloin koe rasismia ja jos ei niin miksei muka? Eikö tässä tapauksessa silloin sinun lokiigallas olisi tällä ulkomailla olleella Suomalaisella oikeus puhua muslimeista kuinka nämä ovat p***a kansa? Silloinhan tämä ei olisi rasismia, koska tämä nainen on ollut osa vähemmistöä kun on ollut muslimimaissa? Vai loppuuko se oikeus siinä vaiheessa kun tämä nainen astuu jalallaan takaisin Suomeen ja tämän jälkeen muslimit saavat jatkaa tämän naisen haukkumista mielinmäärin, mutta jos nainen vastaa takaisin hän on rasisti? Vai oletko sitä mieltä, että koska naisella on valkoinen iho, hänen tulee kestää kaikki vääryys mitä häneen kohdistetaan? Rasismi on omasta mielestäni turhan paljon käytetty sana, jos satut sanomaan pahan sanan jostain ulkomaalaisesta viittamatta kuitenkaan millään tavalla tämän alkuperään, ihonväriin tvs. sinut leimataan heti rasistiksi.. Tietenkään en hyväksy rasismia, jossa oikeasti pidetään ulkomaalaisia huonompina ja ala-arvoisimpina ihmisinä, jotka pitäisi kaikki hävittää maanpäältä, mutta sen rasistisanan viljelemisen voisivat ihmiset lopettaa jo pikkuhiljaa.. Lisäksi muutkin kuin valkoihoiset voivat olla rasisteja..

      Lainaa

    42. Tulos: -8 (14 ääntä)
      Luu: Hienoa hypokritiaa Iina. En toki väitä, että tuo “kärttykuonomummo” olisi todellakaan käyttäytynyt hyvin kun noin yleisti. Vie vaan hieman rantilta tehoa kun Iina itse sitten yleisti samalla kaikki suomalaiset tuollaisiksi.
      Nimenomaan. Mätämunia on kaikkialla. Iina olisi voinut esittää sille kärttykuonolle lippunsa ihan ilman irvistyksiä. Olisi täti hyytynyt omaan typeryyteensä.

      Lainaa

    43. Tulos: -14 (22 ääntä)
      "Rikastetaan" Suomi maahanmuuttajilla ´"mitenkään yleistämättä" ja saadan nyt alkuun saimanlaista kuin mm. Malmö:ssä ja parissa muussa Ruotsalaisessa kaupungissa/kaupunginosassa. Ja sitten voidaan olla tyytyväisiä itseemme, kun ollaan saatu Suomi mukaan monikulttuurisuuteen,

      Lainaa

    44. Tulos: +24 (24 ääntä)
      Ele: Nimenomaan. Mätämunia on kaikkialla. Iina olisi voinut esittää sille kärttykuonolle lippunsa ihan ilman irvistyksiä. Olisi täti hyytynyt omaan typeryyteensä.
      :D ei ollut ihan hirveesti ylimäärästä aikaa tossa tilanteessa jäädä kaivelemaan laukusta lippua tai matkakorttia, vai olisikos sitten pitänyt jättäytyä ratikkaan ja olla jäämättä koko pysäkillä vain todistaakseni jollekin tuntemattomalle jotain hänelle kuulumatonta? Ratikkakuski tuskin olisi mun takia siihen jäänyt kauaksi aikaa venailemaan laukkuni kaivamista ja lippuni löytymistä.

      Lainaa

    45. Tulos: +12 (30 ääntä)
      rypäle: Vähemmistön edustaja voi olla ennakkoluuloinen valtaväestöä kohtaan, muttei sitä voi suoranaisesti rasismiksi rinnastaa. Jos Helsingin keskustassa joku ventovieras Iina kertoo sinulle, että olet kantasuomalainen ja siksi perseestä, sillä ei ole _mitään_ vaikutusta mihinkään eikä varsinkaan omaan elämääsi. Jos Iina on sinua kohtaan vihamielinen, se EI OLE oire mistään laajamittaisesta yhteiskuntaan juurtuneesta “suomalaisvihasta”, joka estää Pertti Perussuomalaista esim. työllistymästä tai saamasta tasa-arvoista kohtelua naapureiltaan. Sen sijaan jos haukut Iinaa vaikka vinosilmäksi tai neekeriksi, se on tietoinen yritys painaa vähemmistöt maanrakoon ja muistuttaa heitä siitä, etteivät he ole tasavertaisia valtaväestön kanssa.
      Mutta kun rasismi ei toimi noin. Rasismi on yksinkertaisesti rotu A:n kohdistunutta vihaa ja syrjintää rotu B:tä kohtaan. Sillä onko rodulla A enemmän henkilöitä, jotka vihaavat rotu B:tä ei ole mitään merkitystä, se on silti rasismia. Rasismi ei siis määrity sillä, että kumpaa rotua on enemmän. Jos vihaat jotain toista ihmisrotua, olet rasisti.

      Lainaa

    46. Tulos: +24 (26 ääntä)
      Iina saattaa olla aasialaisen näköinen, mutta näkyy kirjoittavan suomea paremmin kuin suht' moni feissarimokiin päätyvä, asuvan suomessa ja omaavan sukulaisia jotka asuvat suomessa. Iina on sitäpaitsi suomalainen nimi. Joten miten hän voi olla rasistinen suomalaisia kohtaan vaikka kivahtaisikin ylimitoitetusti kun hän kerran _on_ suomalainen?

      Lainaa

    47. Rasisimista 24.5.2013 9:07
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      kirahvi: Rasismi tarkoittaa rotusyrjintää. Iinan yleistys ei ollut rasismia. Se, että rodultaan vähemmistöön kuuluva sanoo, ettei tykkää enemmistöön kuuluvista, ei ole rasismia. Se, että enemmistön edustaja sanoo, ettei tykkää vähemmistön edustajista, on rasismia.
      Rasismi on rotusyrjintää. Silloin on lain edessä ihan sama, kohdistuuko teko suomalaiseen vai jonkun vähemmistörodun jäseneen, jos motiivi on teon uhrin rotu. Noin kiihkeästi argumentoivan luulisi hallitsevan termistön edes. Maailma ei ole vaaleanpunainen, vaikka kuinka sitä toivoisi - suomalaisissa esiintyy ennakkoluuloja ja syrjintää vähemmistöjä kohtaan, mutta toisaalta vähemmistöt ylireagoivat helposti kaikkeen, kun mahdollisuus annetaan. Terkkuja esimerkiksi itähelsinkiläisille fudiskentille, joissa jokainen maahanmuuttajan (laillisestikin) taklannut on taklatun mukaan 'rasisti' :)

      Lainaa

    48. Tulos: +4 (6 ääntä)
      white privilege

      Lainaa

    49. Tulos: +10 (12 ääntä)
      jeeepaa: “Rikastetaan” Suomi maahanmuuttajilla ´”mitenkään yleistämättä” ja saadan nyt alkuun saimanlaista kuin mm. Malmö:ssä ja parissa muussa Ruotsalaisessa kaupungissa/kaupunginosassa. Ja sitten voidaan olla tyytyväisiä itseemme, kun ollaan saatu Suomi mukaan monikulttuurisuuteen,
      Monikulttuurisuus on aika laaja käsite ja maahanmuutto on vain osa sitä. Monikulttuurisuutta ovat esim. vaihto-oppilas toiminta, läheiset pizza & kebab ravintolat, yksittäiset aasialaiset ravintolat jne. Kahden tai useamman eri kulttuurin kohtaaminenkin on monikulttuurisuutta. Malmö:n ja muiden ruotsalaisten kaupunkien ongelmat johtuvat paskasta maahanmuutto- ja pakolaispolitiikasta, jotka ovat vain osa monikulttuurisuutta. Jostain syystä Euroopan pakolais- ja maahanmuutto politiikka kusevat omaan nilkkaansa...

      Lainaa

    50. Tulos: -9 (13 ääntä)
      meh: Monikulttuurisuus on aika laaja käsite ja maahanmuutto on vain osa sitä. Monikulttuurisuutta ovat esim. vaihto-oppilas toiminta, läheiset pizza & kebab ravintolat, yksittäiset aasialaiset ravintolat jne. Kahden tai useamman eri kulttuurin kohtaaminenkin on monikulttuurisuutta. Malmö:n ja muiden ruotsalaisten kaupunkien ongelmat johtuvat paskasta maahanmuutto- ja pakolaispolitiikasta, jotka ovat vain osa monikulttuurisuutta. Jostain syystä Euroopan pakolais- ja maahanmuutto politiikka kusevat omaan nilkkaansa…
      Mainitse yks valtio, jossa monikulttuurisuus on toiminnut hyvin.

      Lainaa

    51. Tulos: +10 (16 ääntä)
      paska: Mainitse yks valtio, jossa monikulttuurisuus on toiminnut hyvin.
      Yhdysvallat...

      Lainaa

    52. Tulos: 0 (6 ääntä)
      Että semmonen rasisti.

      Lainaa

    53. Tulos: +20 (20 ääntä)
      realisti (ei rotu): tässä iinan apauksessa ehkä oli hiukan kovasti sanottu,mutta tiedän paljon tapauksia jossa ulkomaalaisilla kova suomalasiviha asenne,enkä usko sen heillä kaikilla johtuvan kurjasta kohtelusta..iinan tapauksessa en missään tapauksessa haukkuisi ehei ennemmin panisin koska aasia-suomi hybridit on todella sexyjä.. en siis ole mikään juntti natsi vaan ihan tällaisia asioita huomannut joten ei liian sinisilmäinenkään kannata olla..;)
      Koska seksuaalinen esineellistäminen sen perusteella että nainen on "aasia-suomi hybridi" onkin ihan helvetin okei eikä yhtään rasistista. Olet oksettava.

      Lainaa

    54. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Kauhee vääntö jostain rasimista, ku oikee ongelmahan on se, et Kallio EI o keskustaa.

      Lainaa

    55. Tulos: -10 (10 ääntä)
      Voi ihan hyvin muuttaa muualle jos ei kelpaa.

      Lainaa

    56. Kiinnostaa kyllä 21.12.2018 6:39
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Jormastiina Eräkaivo: Olisi nyt sitten näyttänyt voimassa olevaa lippua/matkakorttia niin olisi saanut mummon hiljaiseksi. Jos sellaista siis oli..
      Itse en todellakaan alkaisi todistella jollekkin randomille yhtään mitään.

      Lainaa

    57. Kiinnostaa kyllä 21.12.2018 6:41
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      paska: Mainitse yks valtio, jossa monikulttuurisuus on toiminnut hyvin.
      Mainitse yksi valtio jossa sulkeutunut natonilismi on toiminut hyvin?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: VR, juna, oksennus, ulkomaalainen, rasisti, rasismi