Johan on asuntomarkkinat! Osa 60
Vuokralainen helvetistä – "Talo piti purkaa, poliisi ei tee mitään."
49 kommenttia
-
Risto mitä vittua? 🤷🏻♂️ Kissakujalla pähee uimaosasto, selittää ehkä vuokraa. Toivottavasti sen käyttö vaan kuuluu hintaan 😅 Onneksi ei ole sijoitusasuntoja vuokrattavaksi 🤯
-
-
Mikä tuossa yksiössä on oikein mokana? Sekö että uima-allas vie neliöistä suurimman osan? Vai sekö että Kissakujalla nykyään sattuu ja tapahtuu kaikenlaista?
-
Mistän asiasta siinä saa syytteen, jos haluaa vuokralaisen pois? Kuulostaa taas tekoäly/wikipedia jutulta.
-
Antti: Mikä tuossa yksiössä on oikein mokana? Sekö että uima-allas vie neliöistä suurimman osan? Vai sekö että Kissakujalla nykyään sattuu ja tapahtuu kaikenlaista?
Moka taitaa olla ilmoittajan naku(?) peilikuva, näkyy tuossa alimmassa uima-allaskuvassa kun zoomaa. En olisi itsekään huomannut, mutta ilmoitus tuli Facebookissa vastaan aiemmin ja luin sen kommentit, kun ihmettelin naurureaktioiden suurta määrää. -
Antti: Mikä tuossa yksiössä on oikein mokana? Sekö että uima-allas vie neliöistä suurimman osan? Vai sekö että Kissakujalla nykyään sattuu ja tapahtuu kaikenlaista?
Ei tuo uima-allas ole siinä yksiössä 😂 Näkee puusilmälläkin, että tuo allasosasto on isompi kuin 34m2. Kissakuja on fb-tiimin laittama peitenimi. Ja taisin just hurahtaa trolliin. -
-
Upea on yksiö. Vielä upeampi taloyhtiön uima-allas. Siitä onkin jaksettu näpsiä kuvia joka suunnalta.
-
Antti: Mikä tuossa yksiössä on oikein mokana? Sekö että uima-allas vie neliöistä suurimman osan? Vai sekö että Kissakujalla nykyään sattuu ja tapahtuu kaikenlaista?
Mä mietin onko se moka, kun todennäköisesti taloyhtiön uima-altaasta on hyvin kuvia kuvaajan kera, mutta ei asunnosta. Tietty jos toi allas on asunnossa, niin alkaa vuokranhintakin selittyä. -
Miks mulle tuli mieleen tosta Raimon julkaisusta mieleen Ivan? joka seikkaili solutoveri blogissa.😅
-
Tauluton kavioeläin: Mistän asiasta siinä saa syytteen, jos haluaa vuokralaisen pois? Kuulostaa taas tekoäly/wikipedia jutulta.
Voi kuule, Sääntö-Suomi on taruakin ihmeellisempi maa, jossa kaiken maailman luusereilla on täysin turhia ✨oikeuksia✨ -
-
Onhan tuo nyt Ristolta mautonta, mutta jollain asteella silti ymmärrän. Näin lapsiperheen isänä tämä elinkustannusten nousu, JOTA EI OLE YHDISTETTY PALKKAKEHITYKSEEN, vuodesta 2019 on ollut aika jäätävää. Semmonen alkukantainen raivo kyllä kytee tuolla pääkopassa tämän asian kanssa ja sitä ei saa pois millään.
-
Räkäpää: Onhan tuo nyt Ristolta mautonta, mutta jollain asteella silti ymmärrän. Näin lapsiperheen isänä tämä elinkustannusten nousu, JOTA EI OLE YHDISTETTY PALKKAKEHITYKSEEN, vuodesta 2019 on ollut aika jäätävää. Semmonen alkukantainen raivo kyllä kytee tuolla pääkopassa tämän asian kanssa ja sitä ei saa pois millään.
Ja ennenkuin joku tulee selittämään inflaatioprosenteista niin sanon jo valmiiksi. Inflaatio on kaiken keskiarvo. Siinä on mukana harrastukset jne joitten hintoja tuottajat ei voi nostaa tai myynti sakkaa niillä vielä pahemmin kuin nyt. Pakolliset kulut ovat pompanneetkin sitten ihan tosissaan. Todisteeksi osoittelisin punaisen ristin, diakonian jne jonoja. -
Nimimerkkien käyttö Facessa on syöpää. Niiden julkaisu eteenpäin on hiviä.
-
Törkiä keiju: Moka taitaa olla ilmoittajan naku(?) peilikuva, näkyy tuossa alimmassa uima-allaskuvassa kun zoomaa. En olisi itsekään huomannut, mutta ilmoitus tuli Facebookissa vastaan aiemmin ja luin sen kommentit, kun ihmettelin naurureaktioiden suurta määrää.
Näitä nakkena otettuja kuvia on ollut niin paljon, että pitää kyllä ihmetellä mikä into se on tarttua kännykkään/kameraan just silloin kun on kelteisillään ja alkaa napsimaan kuvia markkinapaikalle! Aina jostain pinnasta heijastus alastomasta myyjästä. Eikö tosiaan voi ensin laittaa vähän vaatetta päälle. -
Itseasiassa: Mä mietin onko se moka, kun todennäköisesti taloyhtiön uima-altaasta on hyvin kuvia kuvaajan kera, mutta ei asunnosta. Tietty jos toi allas on asunnossa, niin alkaa vuokranhintakin selittyä.
Kuinkahan paljon tuo uima-altaan ylläpitokustannukset vaikuttavat vastikkeisiin kun minusta tuo yksiön vuokra on aika kallis. En tosin tiedä, missäpäin asunto on.Kuviakin yksiöstä on aika heikonlaisesti, mutta niistä voi päätellä että talo ei ole kovin uusi, sillä parveke on vanhaa mallia. Tuollaisia parvekkeita ei ole tainnut 80-luvun jälkeen rakennettuihin taloihin tehdä. Eikä tiedä, missä kunnossa keittokomero tai kph on. Varsinkin kun tällä hetkellä on ns. vuokraajan markkinat niin kalliilta vaikuttaa. Mutta jos joku tuohon hintaan asunnon vuokraa niin hyvä hänelle. -
Räkäpää: Onhan tuo nyt Ristolta mautonta, mutta jollain asteella silti ymmärrän. Näin lapsiperheen isänä tämä elinkustannusten nousu, JOTA EI OLE YHDISTETTY PALKKAKEHITYKSEEN, vuodesta 2019 on ollut aika jäätävää. Semmonen alkukantainen raivo kyllä kytee tuolla pääkopassa tämän asian kanssa ja sitä ei saa pois millään.
Arvaa kenen ansiota se on että työntekijöille ei tarvi maksaa palkkaa. Vihje: niiden osoite on Eteläranta ja niiden puolueen eka kirjain on K. -
Tauluton kavioeläin: Mistän asiasta siinä saa syytteen, jos haluaa vuokralaisen pois? Kuulostaa taas tekoäly/wikipedia jutulta.
En tiiä, mutta niin se vaan menee että niitä vuokria saa olla rästissä pari kuukautta vissiinki ennen ku saa alkaa hakemaan häätöä. Joka menee oikeuden kautta. Eli ei sinne ovelle voi pesarin kans mennä räyhäämään että lähes juippi vittuun täältä :D Häädön hoitaa sitten ulosottomies muistaakseni ja poliisin kanssa jos on epäilystä että ongelmia olisi tiedossa vuokralaisen kanssa. -
Kai sitä ensin pitää irtisanoa se vuokrasopimus ja jos ei häivy kun aika loppuu, niin häätö. Toki jos tilanne on semmoinen ettei lain mukaista irtisanomisaikaa jaksa odottaa, niin sitten pitääkin tutkia lakikirjaa että millä ehdoilla siitä vuokralaisesta pääsee aiemmin eroon. Kirjallisia varoituksia kannattaa myös käyttää ensin. Monesti oikeus vaatii että on koitettu korjata asiaa ensin.
-
Törkiä keiju: Moka taitaa olla ilmoittajan naku(?) peilikuva, näkyy tuossa alimmassa uima-allaskuvassa kun zoomaa. En olisi itsekään huomannut, mutta ilmoitus tuli Facebookissa vastaan aiemmin ja luin sen kommentit, kun ihmettelin naurureaktioiden suurta määrää.
Ok, kiitos vastauksesta, jäi huomaamatta kun puhelimella katsoin nämä. -
-
Kitsas piirroshahmo: Nimimerkkien käyttö Facessa on syöpää. Niiden julkaisu eteenpäin on hiviä.
Mutta täällä aivan ok. -
Heitettävä timantti: Ei kommenttia kiitos. Sanonko. En.
Tulee mieleen se päättämätön jääkiekkoilija. Mä en. Alan. En. -
Tietämätön siili: Kuinkahan paljon tuo uima-altaan ylläpitokustannukset vaikuttavat vastikkeisiin kun minusta tuo yksiön vuokra on aika kallis. En tosin tiedä, missäpäin asunto on. Kuviakin yksiöstä on aika heikonlaisesti, mutta niistä voi päätellä että talo ei ole kovin uusi, sillä parveke on vanhaa mallia. Tuollaisia parvekkeita ei [...]
Ei tuo mikään ihan käsittämätön vuokra ole, jos asunto on esim. Helsingissä keskeisellä paikalla (nimim. vuokrannut paljon pienemmän yksiön vain piirun halvemmalla, talossa ei ollut edes uima-allasta). Mokasta tosiaan puuttuu varsin oleellinen tieto eli missä asunto on.Vuokrailmoitus oöi tosin silleenkin koominen, että suurin osa kuvista on talon yleisistä tiloista eli uima-altaasta. Jäi esimerkiksi epäselväksi, onko yksiössä keittonurkkaa tai vessaa/suihkua, jotka vaikuttavat asumisviihtyvyyteen huomattavasti enemmän kuin joku uima-allas -
Taitaa olla yks ilmenemismuoto itsensäpaljastelusta nää ”vahingossa” otetut kuvat 🤔
-
Tietämätön siili: Näitä nakkena otettuja kuvia on ollut niin paljon, että pitää kyllä ihmetellä mikä into se on tarttua kännykkään/kameraan just silloin kun on kelteisillään ja alkaa napsimaan kuvia markkinapaikalle! Aina jostain pinnasta heijastus alastomasta myyjästä. Eikö tosiaan voi ensin laittaa vähän vaatetta päälle.
Klassikko se "kalkkuna uunissa" liedenmyynti-ilmoituksessa kun heijastuu kuvaa ottava kyykkivä alaosaton nainen uunin lasista 🤣 -
Kurantti minkki: Ei tuo uima-allas ole siinä yksiössä 😂 Näkee puusilmälläkin, että tuo allasosasto on isompi kuin 34m2. Kissakuja on fb-tiimin laittama peitenimi. Ja taisin just hurahtaa trolliin.
Räkäpää: Onhan tuo nyt Ristolta mautonta, mutta jollain asteella silti ymmärrän. Näin lapsiperheen isänä tämä elinkustannusten nousu, JOTA EI OLE YHDISTETTY PALKKAKEHITYKSEEN, vuodesta 2019 on ollut aika jäätävää. Semmonen alkukantainen raivo kyllä kytee tuolla pääkopassa tämän asian kanssa ja sitä ei saa pois millään.
Toisaalta, se on ymmärrettävää. Raha kun ei synny tyhjästä, niin jos talous ei kasva eikä valuutta kellu ja korotkin on sidottu yhteiseurooppalaiseen tasoon, niin ei silloin voi ostovoimakaan kasvaa. Yhteisvaluutta kun estää oman vapaan fiskaalipolitiikan, niin on vain pärjättävä kansainvälisillä markkinoilla yhteisillä säännöillä. -
Tauluton kavioeläin: Mistän asiasta siinä saa syytteen, jos haluaa vuokralaisen pois? Kuulostaa taas tekoäly/wikipedia jutulta.
Jos esimerkiksi panet toimeen häädön omin päin ilman käräjäoikeuden tuomiota ja ulosottomiehen myötävaikutusta, niin omankädenoikeuteen (Rikoslain 17 luvun 9 pykälä).Joka oikeutensa puolustamiseksi tai toteuttamiseksi omin valloin ryhtyy toimeen, jota hän ei saa tehdä ilman viranomaisen myötävaikutusta, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, omankädenoikeudesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.Toki mahdollisesti sitä häätöä toimittaessasi saatat syyllistyä vakavampiinkin rikoksiin, jos häädettävä tekee vastarintaa ja sinä käytät väkivaltaa tai hävität häädettävän omaisuutta. -
Epäonnistunut leppäkerttu 🐞: Onneksi ei ole sijoitusasuntoja vuokrattavaksi 🤯
Varsinkaan omasta naapurista 😮 -
Kirpeä Ahven: Toisaalta, se on ymmärrettävää. Raha kun ei synny tyhjästä, niin jos talous ei kasva eikä valuutta kellu ja korotkin on sidottu yhteiseurooppalaiseen tasoon, niin ei silloin voi ostovoimakaan kasvaa. Yhteisvaluutta kun estää oman vapaan fiskaalipolitiikan, niin on vain pärjättävä kansainvälisillä markkinoilla yhteisillä säännöillä.
Harmi vaan kun koko muulla EU:lla menee paremmin kuin Suomella. Missään muualla ei edes ole niin paha työttömyys kuin täällä. -
-
Räkäpää: Ja ennenkuin joku tulee selittämään inflaatioprosenteista niin sanon jo valmiiksi. Inflaatio on kaiken keskiarvo. Siinä on mukana harrastukset jne joitten hintoja tuottajat ei voi nostaa tai myynti sakkaa niillä vielä pahemmin kuin nyt. Pakolliset kulut ovat pompanneetkin sitten ihan tosissaan. Todisteeksi osoittelisin punaisen ristin, diakonian jne jonoja.
Palkkaankin pätee kysynnän ja tarjonnan laki, sitä kutsutaan markkinataloudeksi. Jos harmittaa pieni palkka, niin miksi et perusta yritystä ja maksa itsellesi suurempaa palkkaa? En tiedä, mitä tarkoitat elintasokustannusten nousulla - juuri äsken sanoin vaimolleni, että ruoka on halvempaa kuin koskaan aikaisemmin. Sähän voisit pistää pystyyn vaikka ruokakaupan ja myydä vielä halvemmalla? Tai ostaa talon ja periä halvempaa vuokraa?Joku selitti jotain, että Kokoomuksen syy tämäkin. En ihan ymmärtänyt, että miksi niin. Hallitus on kyllä hienosti ajanut yhteiskunnan asioita esim. laskemalla yhteisöveroa, joka mahdollistaa firmojen kasvun entistä nopeammin ja luo samalla lisää työpaikkoja.Eivät työnantajat ole pääsääntöisesti mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä. Ja kuten sanottu, markkinatalous pitää huolen siitä, että palkka on aina oikein. -
Henri: Palkkaankin pätee kysynnän ja tarjonnan laki, sitä kutsutaan markkinataloudeksi. Jos harmittaa pieni palkka, niin miksi et perusta yritystä ja maksa itsellesi suurempaa palkkaa? En tiedä, mitä tarkoitat elintasokustannusten nousulla - juuri äsken sanoin vaimolleni, että ruoka on halvempaa kuin koskaan aikaisemmin. [...]
No, ihan joka alalla ei voi alkaa yrittäjäksi. Jos esim. on rakennusalalla jossa pitää osallistua julkisiin kilpailutuksiin joissa on määritelty sekä henkilökohtaiset referenssit että yrityksen referenssit, niin uudet yritykset on käytännössä estetty. Et voi yksinyrittäjänä myöskään tarjota esim. sotepalveluita muuta kuin alihankintana toisille - hinta sama mitä saisit palkkaa.En tiedä käytätkö viiden sormen alennusta kaupassa vai asutko ulkomailla, mutta ainakin meillä Suomessa ruoka on kalliimpaa kuin koskaan. Asian voi käydä katsomassa vaikkapa tilastokeskuksen elinkustannusindeksistä. -
Henri: Joku selitti jotain, että Kokoomuksen syy tämäkin. En ihan ymmärtänyt, että miksi niin. Hallitus on kyllä hienosti ajanut yhteiskunnan asioita esim. laskemalla yhteisöveroa, joka mahdollistaa firmojen kasvun entistä nopeammin ja luo samalla lisää työpaikkoja.
En tiedä yhtäkään osakeyhtiötä, joka sen voiton kirjaamisen ja verojen maksun JÄLKEEN olisi silleen että hei katos tää voittotilille firman taseeseen kirjattu voitto oli 2% suurempi veroalen takia, otetaanpa se verotettu voittoraha takaisin täältä voittotililtä ja palkataan joku tuntematon sen sijaan, että maksettaisiin omistajille osinkoa.Osakeyhtiöissä voittotiliä eli taseeseen vietyä rahaa käytetään ainoastaan osakkaiden osinkojen maksuun, kiinteiden investointien tekemiseen (esim. taseeseen ostetaan sijoitusasunto jos firmalla menee hyvin), ja mahdollisten tappioiden kattamiseen. Ihan paskupuhetta että tuolla veroalella yksikään yritys ketään palkkaisi. -
Kilokalori: En tiedä yhtäkään osakeyhtiötä, joka sen voiton kirjaamisen ja verojen maksun JÄLKEEN olisi silleen että hei katos tää voittotilille firman taseeseen kirjattu voitto oli 2% suurempi veroalen takia, otetaanpa se verotettu voittoraha takaisin täältä voittotililtä ja palkataan joku tuntematon sen sijaan, että [...]
Eli et ymmärrä konseptia "yritysten kasvu", mistä työpaikat syntyvät, miksi tappiot täytyy kattaa, mitä tapahtuu jos niitä ei kata, ja miksi niitä sijoituksia ylipäätään tehdään. -
Puhekyvytön tomaatti 🍅: Eli et ymmärrä konseptia "yritysten kasvu", mistä työpaikat syntyvät, miksi tappiot täytyy kattaa, mitä tapahtuu jos niitä ei kata, ja miksi niitä sijoituksia ylipäätään tehdään.
Kerro nyt kumminkin esimerkki YHDESTÄKIN osakeyhtiöstä, joka palkkaa ihmisiä voittotililtä eli taseesta otetuista rahoista. Investoinnit tehdään jo tilikauden aikana ja palkat maksetaan tilikauden aikana. Se raha mistä yhteisövero maksetaan, ei palaa enää yrityksen päivittäisiin maksuihin.Tuohonhan koko osakeyhtiön toiminta perustuu. Että voitot saa kirjata omalle tilille ja maksaa osinkoina osakkaille. -
Tauluton kavioeläin: Mistän asiasta siinä saa syytteen, jos haluaa vuokralaisen pois? Kuulostaa taas tekoäly/wikipedia jutulta.
Siinä meillä taas yksi joka ei ymmärrä mitään wikipediasta tai tekoälystä. -
Kilokalori: Kerro nyt kumminkin esimerkki YHDESTÄKIN osakeyhtiöstä, joka palkkaa ihmisiä voittotililtä eli taseesta otetuista rahoista. Investoinnit tehdään jo tilikauden aikana ja palkat maksetaan tilikauden aikana. Se raha mistä yhteisövero maksetaan, ei palaa enää yrityksen päivittäisiin maksuihin. Tuohonhan koko osakeyhtiön [...]
Mitähän ihmettä selität ? Mikä ihmeen voittotili ? Luuletko että jossain on paikka mihin yritys pinoaa "voittamansa" rahat ja niitä ei enää käytetä firman pyörittämiseen ? Tottakai kaikki rahat mitä kassaan jää verojen maksun jälkeen on mukana potissa jolla firmaa pyöritetään mm. palkkoja maksamalla. Kokonaan toinen juttu on taseen voittovarat. Ne ei ole rahaa vaan laskennallinen numero ilmaisrmaan paljonko voi jakaa osakkaille jos on rahaa kassassa (näin yksinkertaistettuna). Mut yleensä omaisuus on jotain muuta kuin rahaa. -
Kilokalori: Kerro nyt kumminkin esimerkki YHDESTÄKIN osakeyhtiöstä, joka palkkaa ihmisiä voittotililtä eli taseesta otetuista rahoista. Investoinnit tehdään jo tilikauden aikana ja palkat maksetaan tilikauden aikana. Se raha mistä yhteisövero maksetaan, ei palaa enää yrityksen päivittäisiin maksuihin. Tuohonhan koko osakeyhtiön [...]
Mieti nyt edes puolilla aivoista. -
Kilokalori: En tiedä yhtäkään osakeyhtiötä, joka sen voiton kirjaamisen ja verojen maksun JÄLKEEN olisi silleen että hei katos tää voittotilille firman taseeseen kirjattu voitto oli 2% suurempi veroalen takia, otetaanpa se verotettu voittoraha takaisin täältä voittotililtä ja palkataan joku tuntematon sen sijaan, että [...]
Mikä ihmeen voittotili? Yleensä yritys tarvitsee työntekijöitä, joilla joko kasvattaa yhtiötä tai tekee enemmän tulosta. Joskus jopa molempia. Eivät työnantajat ole edelleenkään mitään hyväntekävisyysjärjestöjä, vaan yrittävät tehdä tulosta. Siihen lähtökohtaisesti auttavat työntekijät.On jotenkin ihan käsittämätöntä, että ihmiset eivät ymmärrä, miten maailma toimii.Jos tilikauden jälkeen viivan alle jää jotain, niin joo'o, sen voi käyttää vaikka lisäavun palkkaamiseen tai uuden varaston pystyttämiseen. Sitä kutsutaan investoinneiksi. Niillä on (toivottavasti) myönteinen vaikutus liiketoimintaan. Ehkä 2 myyjää myy enemmän kuin yksi myyjä.Ensin olin ahdistunut, nyt ennemminkin masentunut, että ymmärrys on tätä luokkaa, että joutuu selittämään kuin pikkulapselle. Vai onko kyse siitä, että et halua ymmärtää syystä tai toisesta?Tottakai voiton voi jakaa osinkoina tai ostaa vaikka limpparia koko rahalla, mutta mitä varten luulet, että yritykset ylipäätään palkkaavat työntekijöitä? Olisiko siksi, että ajatellaan siitä olevan hyötyä? Katsos, kun kaikilla ei ole yksinkertaisesti joko varaa tai ainakaan varaa ottaa sitä riskiä, että palkkaisi työntekijän. Nyt jos valtio ei ota siitä niin isoa siivua, niin rima laskee siihen.Ja joo, on maailma täynnä kaikenlaisia säätiöitä ja järjestöjä, jotka ovat eivät tavoittele voittoa, kuten joku yllä jo sanoi, mutta lähtökohtaisesti puhutaan ihan tavallisesta bisneksestä. Siitä ruokakaupasta tai parturikampaajasta. -
Kilokalori: No, ihan joka alalla ei voi alkaa yrittäjäksi. Jos esim. on rakennusalalla jossa pitää osallistua julkisiin kilpailutuksiin joissa on määritelty sekä henkilökohtaiset referenssit että yrityksen referenssit, niin uudet yritykset on käytännössä estetty. Et voi yksinyrittäjänä myöskään tarjota esim. sotepalveluita muuta [...]
Ja taas jotain ihan outoa tekstiä. Siis jos perustat lääkäriyrityksen Kilokalori Oy, niin kyllä Sä saat nostaa palkkaa ihan sen verran mitä haluat. Saat myös hinnoitella palvelusi niin kuin haluat.Ja rakennusalalla sama. Jos on pakkomielle olla vain sellaisten yrityksen palkkalistoilla, jonka bisnes on pelkästään julkista tarjouskilpailua, niin mikään kilpailuviranomainen ei Sinua estä perustamasta samankaltaista firmaa. Se on sitten eri asia, kohtaavatko referenssit tai muut intressit. Suosittelisin ehkä ottamaan toimeksiantoja muiltakin kuin julkiselta puolelta. Oli asia miten päin tahansa, niin siinäkin Sinä saat nostaa palkkaa niin paljon kuin sielu sietää. -
Tähän kommenttien talouskeskusteluub: Suomessahan on jo vuosia julkisuudessa kirjoitettu siitä, miten yritykset investoivat vähemmän, kuin mitä niiden kannattavuuden perusteella voisi olettaa. Kun investointeja ei tehdä, ei tuotantokaan kasva. Tulkitsin Kilokalorin puhuvan värikkäämmin sanoin tästä ongelmasta Suomessa.
-
Itseasiassa: Harmi vaan kun koko muulla EU:lla menee paremmin kuin Suomella. Missään muualla ei edes ole niin paha työttömyys kuin täällä.
No niinpä. Silti ollaan samassa yhteistaloudessa. Se on tämän ongelman juurisyy. Jo pelkästään Ruotsilla on heti helpompaa, kun heillä on oma valuutta. -
Pinkee Hemppi: Kai sitä omassa pariloasunnossa saa pitää ääntä kun sopii?
Kunnan järjestyssäännöt koskee kaikkia asuntoja, jopa omakotitaloja. Tässä tapauksessa paritalon toisessa puolikkaassa asuu molempien puolikkaiden omistaja. Toinen puolikas oli vuokrattu ns. haastavalle vuokralaiselle, ja se aiheuttaa välitöntä haittaa omistaja-vuokranantaja-naapurille. -
Tietämätön siili: Kuinkahan paljon tuo uima-altaan ylläpitokustannukset vaikuttavat vastikkeisiin kun minusta tuo yksiön vuokra on aika kallis. En tosin tiedä, missäpäin asunto on. Kuviakin yksiöstä on aika heikonlaisesti, mutta niistä voi päätellä että talo ei ole kovin uusi, sillä parveke on vanhaa mallia. Tuollaisia parvekkeita ei [...]
Tunnistin allasosaston ja yksiön, itse asuin samassa taloyhtiössä 2016 ja silloin samankokoisen yksiön vuokra oli 790e (pk-seutu, 100m metroon). Eli joo vähän kova hinta, mut toisaalta en tiedä nykyistä vuokratasoa vs 10v sitten. Ja siitä oon samaa mieltä et hitsin hyvä huolto! Oman taloyhtiön maailman paras talonmies! Ja kellarissa vielä puuverstas. Välillä on ikävä tota yhtiötä.

Kommentti