Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Räikeää plagiointia

Kuka, mitä, missä? – Oletko sinäkin plagioinut tätä filosofian maisteria?
Räikeää plagiointia

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 85 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kuumennettu hyttynen 2.3.2026 23:23
      Tulos: +760 (764 ääntä)
      Olipas raskasta lukea noi Leenan viestit, haluan korvauksia.

      Lainaa

    2. Mallikas bataatti 2.3.2026 23:57
      Tulos: -88 (244 ääntä)
      Opinnäytetyön otsikon julkaisu mokassa doksaa Leenan. Jos Leenan henkilöllisyys halutaan pitää salassa, ylläpidon pitäisi sensuroida myös gradun tiedot.

      Lainaa

    3. Pohjaanpalanut marsu 2.3.2026 23:59
      Tulos: +528 (542 ääntä)
      Jos joku väittää, että maisterin tutkinto on tae älykkyydestä, ohjaa hänet tänne lukemaan tätä sekoilua.

      Lainaa

    4. Plagioitu kysymyssana 3.3.2026 0:14
      Tulos: +269 (279 ääntä)
      Pohjaanpalanut marsu: Jos joku väittää, että maisterin tutkinto on tae älykkyydestä, ohjaa hänet tänne lukemaan tätä sekoilua.
      Jossain ei maisteriksi tarvi osata eikä älytä mitään 🤷🏻‍♀️. Sitä paitsi gradunsa kopioineita maistereita on nähty ihan pressaehdokkaanakin, eikä siltäkään sitä tutkintoa riistetty pois. No yksi homma on sentään vaativaa: Uimamaisteriksi pitää osata uida ja sukeltaa ihan oikeasti.

      Lainaa

    5. Valmistautunut kani 3.3.2026 0:23
      Tulos: +93 (103 ääntä)
      Mistäs saisi ostettua tuota samaa kamaa jota Leena on vetänyt?

      Lainaa

    6. Riskaabeli raadonsyöjä 3.3.2026 0:36
      Tulos: +115 (129 ääntä)
      Vaikuttaa psykoosilta😞

      Lainaa

    7. Tahmainen ihminen 3.3.2026 0:40
      Tulos: +89 (97 ääntä)
      Valmistautunut kani: Mistäs saisi ostettua tuota samaa kamaa jota Leena on vetänyt?
      Ei sitä saa kuin maisterit 🤣

      Lainaa

    8. Leenamaisteri 3.3.2026 0:42
      Tulos: +221 (225 ääntä)
      MINÄ omistan kysymyssanat!

      Lainaa

    9. Ruohoa lunta 3.3.2026 0:50
      Tulos: +48 (52 ääntä)
      Tahmainen ihminen: Ei sitä saa kuin maisterit 🤣
      Maisterispölyä.

      Lainaa

    10. Punerva laama 3.3.2026 0:50
      Tulos: +159 (167 ääntä)
      Leenaa käy lähinnä sääliksi, ei ole tutkinto tuonut mielenterveyttä, turvaa tai ilmeisesti onneakaan.

      Lainaa

    11. Viehättävä viikuna 3.3.2026 1:32
      Tulos: +163 (171 ääntä)
      Voisin ymmärtää, jos kyseessä olisi pitkän akateemisen uran tehnyt professori, joka on pari vuosikymmentä opettanut kehittämäänsä retoriikan kaavaa ja jos kyse ei olisi vain kysymyssanoista järjestyksessä, joka ei edes ole hänen ensimmäisenä keksimänsä. Mutta kyseessä on pelkkä gradu, jotka harvemmin ovat mitään akateemisen maailman mullistavia tutkimuksia.

      Lainaa

    12. Uneton meduusa 3.3.2026 1:57
      Tulos: +184 (188 ääntä)
      Eli jokin satunnainen amerikkalainen kuvapankkikuva on plagioinut Leenan gradun?

      Lainaa

    13. Tulos: +113 (119 ääntä)
      Riskaabeli raadonsyöjä: Vaikuttaa psykoosilta😞
      Kyllä tuosta vähän tulee tunne, että onko hänellä kaikki hyvin. Jos on oikeasti jokin ongelma - muukin kuin että on suuruudenhullu höpsö - niin käy vähän sääliksi. 
      Itse asiassa käy vähän sääliksi joka tapauksessa.

      Lainaa

    14. Mennyt fretti 3.3.2026 5:25
      Tulos: -120 (150 ääntä)
      Ehkä juuri filosofian maisterilta pystyy odottamaan tällaistä sekoilua. Pysyisi vaan niissä perinteisissä filosofisissa kysymyksissä, kuten "Olemme me oikeasti materialisoituneita, vai pelkkiä aivojen luomia kuvia".

      Lainaa

    15. Sitoutumaton jyrsijä 3.3.2026 6:05
      Tulos: +43 (65 ääntä)
      Viehättävä viikuna: Voisin ymmärtää, jos kyseessä olisi pitkän akateemisen uran tehnyt professori, joka on pari vuosikymmentä opettanut kehittämäänsä retoriikan kaavaa ja jos kyse ei olisi vain kysymyssanoista järjestyksessä, joka ei edes ole hänen ensimmäisenä keksimänsä. Mutta kyseessä on pelkkä gradu, jotka [...]
      Voin luvata ettei professoreilla ole aikaa stalkata Leenan, Jutan tai kenenkään muunkaan taustakuvia, saati kiinnostua jostain kuvapankkiotoksesta. Enintään ehditään vilkaista aamulla feissarimokat ennen kuin kiidetään kouluttamaan taas muutama ei kovin fiksu maisteri.

      Lainaa

    16. Näpsäkkä haltia 3.3.2026 6:16
      Tulos: +137 (137 ääntä)
      Leenamaisteri: MINÄ omistan kysymyssanat!
      Ja MINÄ persoonapronominit. Haluan korvauksia.  Lasku on jo lähetetty sinulle.

      Lainaa

    17. Vanha marja 3.3.2026 6:23
      Tulos: +90 (126 ääntä)
      Mennyt fretti: Ehkä juuri filosofian maisterilta pystyy odottamaan tällaistä sekoilua. Pysyisi vaan niissä perinteisissä filosofisissa kysymyksissä, kuten "Olemme me oikeasti materialisoituneita, vai pelkkiä aivojen luomia kuvia".
      Vain juntti halveksii filosofiaa. Kovia tieteitä ei olisi olemassa ilman antiikin filosofeja.

      Lainaa

    18. Kieltäytyvä karhu 3.3.2026 6:32
      Tulos: -84 (110 ääntä)
      Vanha marja: Vain juntti halveksii filosofiaa. Kovia tieteitä ei olisi olemassa ilman antiikin filosofeja.
      Höpö x2

      Lainaa

    19. Rankka päärynä 3.3.2026 6:40
      Tulos: +192 (196 ääntä)
      Mennyt fretti: Ehkä juuri filosofian maisterilta pystyy odottamaan tällaistä sekoilua. Pysyisi vaan niissä perinteisissä filosofisissa kysymyksissä, kuten "Olemme me oikeasti materialisoituneita, vai pelkkiä aivojen luomia kuvia".
      Filosofian maistereita ovat mm. matemaattis-luonnontieteitä opiskelleet, eivät välttämättä ole lukeneet päivääkään filosofiaa tutkintonsa suorittamiseksi.

      Lainaa

    20. Tulos: +38 (40 ääntä)
      Vai korvauksia. Huoh....

      Lainaa

    21. Huvipuistohullu 3.3.2026 7:07
      Tulos: +42 (50 ääntä)
      Mennyt fretti: Ehkä juuri filosofian maisterilta pystyy odottamaan tällaistä sekoilua. Pysyisi vaan niissä perinteisissä filosofisissa kysymyksissä, kuten "Olemme me oikeasti materialisoituneita, vai pelkkiä aivojen luomia kuvia".
      Mä tunnen pari filosofian maisteria, ja molemmat on tosi fiksuja 🤩

      Lainaa

    22. Mallimaailmasta tuttu ahma 3.3.2026 7:31
      Tulos: +24 (48 ääntä)
      Mallikas bataatti: Opinnäytetyön otsikon julkaisu mokassa doksaa Leenan. Jos Leenan henkilöllisyys halutaan pitää salassa, ylläpidon pitäisi sensuroida myös gradun tiedot.
      Miksi pitäisi? Akka riehuu julkisesti.

      Lainaa

    23. Veneilevä maahinen 3.3.2026 8:04
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      Ruohoa lunta: Maisterispölyä.
      Tää versio oli kyl nyt ihan hölynpölyä.

      Lainaa

    24. Tiuha lepakko 3.3.2026 8:21
      Tulos: -46 (74 ääntä)
      Yhellä minfo-sivulla tuosta on eri versio. 6M. Mitä?Missä?Milloin?Miksi?Miten?Matu?

      Lainaa

    25. Tietämätön vuohi 3.3.2026 8:22
      Tulos: +59 (69 ääntä)
      Mennyt fretti: Ehkä juuri filosofian maisterilta pystyy odottamaan tällaistä sekoilua. Pysyisi vaan niissä perinteisissä filosofisissa kysymyksissä, kuten "Olemme me oikeasti materialisoituneita, vai pelkkiä aivojen luomia kuvia".
      Tuskinpa se Leena on filosofiaa opiskellut. Varmaan jotain viestintätiedettä tms.

      Lainaa

    26. Veroja kiertävä orja 3.3.2026 8:40
      Tulos: -5 (17 ääntä)
      Punerva laama: Leenaa käy lähinnä sääliksi, ei ole tutkinto tuonut mielenterveyttä, turvaa tai ilmeisesti onneakaan.
      Muistisairaus?

      Lainaa

    27. Tarinoita kertova simpanssi 3.3.2026 8:53
      Tulos: +108 (114 ääntä)
      Mennyt fretti: Ehkä juuri filosofian maisterilta pystyy odottamaan tällaistä sekoilua. Pysyisi vaan niissä perinteisissä filosofisissa kysymyksissä, kuten "Olemme me oikeasti materialisoituneita, vai pelkkiä aivojen luomia kuvia".
      Filosofian maisteri on kyllä tutkintonimikkeenä todella harhaanjohtava. Filosofian maisterilla ei välttämättä ole mitään tekemistä filosofian kanssa. Itsekin olen opiskellut tietojenkäsittelytiedettä ja valmistunut filosofian maisteriksi. Luultavasti myös Leena opiskellut jotain muuta kuin varsinaista filosofiaa, joten siksi on ihan luonnollista, ettei ole pohtinut myöskään mitään filosofisia kysymyksiä.

      Lainaa

    28. Tulos: +22 (36 ääntä)
      Mutta kai nyt kaikille kävi selväksi miten fiksu ja suoriutunut Leena on kun on PRO Gradun tehnyt! /s 🤦🏼‍♀️

      Lainaa

    29. Kiinnostava kauris 3.3.2026 9:08
      Tulos: +52 (60 ääntä)
      Paitsi että Leenalta lähti nyt kyllä homma pahasti laukalle, hän on filosofian maisteriksi melkoisen kömpelö kieleltään. Tai no, liekö kieliasu mitenkään tärkeä gradussa...

      Lainaa

    30. Lajiteltu noita 3.3.2026 9:08
      Tulos: +69 (71 ääntä)
      Tää auttaa mun (AMK) huijarisyndroomaan, kiitos maisteri Leena

      Lainaa

    31. Eleetön banaani 3.3.2026 9:15
      Tulos: +55 (61 ääntä)
      Mennyt fretti: Ehkä juuri filosofian maisterilta pystyy odottamaan tällaistä sekoilua. Pysyisi vaan niissä perinteisissä filosofisissa kysymyksissä, kuten "Olemme me oikeasti materialisoituneita, vai pelkkiä aivojen luomia kuvia".
      Esim. matematiikan laitokselta voi valmistua filosofian maisteriksi.

      Lainaa

    32. Kiistelty aprikoosi 3.3.2026 9:22
      Tulos: +38 (52 ääntä)
      Mennyt fretti: Ehkä juuri filosofian maisterilta pystyy odottamaan tällaistä sekoilua. Pysyisi vaan niissä perinteisissä filosofisissa kysymyksissä, kuten "Olemme me oikeasti materialisoituneita, vai pelkkiä aivojen luomia kuvia".
      Eipä filosofian maisterit perinteisesti juuri filosofiaa pohdi. Filosofit ovat pääasiassa yhteiskuntatieteiden maistereita.

      Lainaa

    33. Kiistelty aprikoosi 3.3.2026 9:24
      Tulos: +70 (72 ääntä)
      Kiinnostava kauris: Paitsi että Leenalta lähti nyt kyllä homma pahasti laukalle, hän on filosofian maisteriksi melkoisen kömpelö kieleltään. Tai no, liekö kieliasu mitenkään tärkeä gradussa...
      Äidinkieli on luultavasti ruotsi. Ainakin gradun nimestä päätellen. Harvempi sitä huvikseen kirjoittaa ruotsiksi. Se toki selittää ainoastaan tuon hieman kömpelön ulosannin. Ei muuta sekoilua.

      Lainaa

    34. Tulos: +42 (42 ääntä)
      Mulle on tuo kaava opetettu jo ysärillä ensimmäisiä lehtijuttuja kirjoittaessani.

      Lainaa

    35. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Leenan psykoosiin sinällään irrallinen kommentti. Itse opin tuon rimpsun muodossa: What, when, where, why, TO WHOM, how.

      Lainaa

    36. Nukkuva järvisieni 3.3.2026 9:55
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Tää plagiointijuttu olikin vaan jäävuoren huippu, kun lueskeli Leenan linkkaria.

      Lainaa

    37. Tulos: +40 (40 ääntä)
      Vai että Yliopisto Pro Gradu tutkielma.

      Lainaa

    38. Tulos: +68 (68 ääntä)
      The 5W1H framework on kuitenkin kehitetty jo vuonna 1902 joten veikkaan että myös Leena on plagioinut sen

      Lainaa

    39. Lentävä bataatti 3.3.2026 10:45
      Tulos: +41 (45 ääntä)
      Leenan profiilia kun luki, niin vahvistui fiilis, ettei kaikki ole ns. kotona. Lisäksi ilmeisesti syvän uskonnollinen ihminen ja perhe, lapset menneen naimisiin heti kohta täysikäistyttyään (melko harvinaista kuitenkin nykyään). No, kaikki tavallaan.

      Lainaa

    40. Matkustava kivi 3.3.2026 11:59
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Plagioitu kysymyssana: Jossain ei maisteriksi tarvi osata eikä älytä mitään 🤷🏻‍♀️. Sitä paitsi gradunsa kopioineita maistereita on nähty ihan pressaehdokkaanakin, eikä siltäkään sitä tutkintoa riistetty pois. No yksi homma on sentään vaativaa: Uimamaisteriksi pitää osata uida ja sukeltaa ihan oikeasti.
        Kaikenlaisia ATK-ajokortteja ja muuta kyllä pitää tenttiä. "Ei ole pihalla kuin lumiukko" -opintopistettä ei kysytä. Näköjään pitäisi.

      Lainaa

    41. Tulos: -26 (46 ääntä)
      Vanha marja: Vain juntti halveksii filosofiaa. Kovia tieteitä ei olisi olemassa ilman antiikin filosofeja.
      Ensimmäisestä olen samaa mieltä mutta sinun toinen väite ei pidä paikkaansa. Itse olin jo paljon ennen kouluikää ihan hemmetin utelias kaikesta ja halusin selvittää miten asiat toimii ennen kuin olin ollut millään tavalla tekemisissä minkään edes epäsuorasti antiikin filosofiaan liittyvän kanssa. Tällainen uteliaisuus on ainoa asia mitä tieteen kehitykselle tarvitaan.  Historia on mitä on ja sitä ei voi muuttaa, mutta ei ole mitään perusteita väittää että ilman antiikin filosofiaa tieteitä ei olisi.

      Lainaa

    42. Postuumi bataatti 3.3.2026 12:16
      Tulos: +6 (20 ääntä)
      Lentävä bataatti: Leenan profiilia kun luki, niin vahvistui fiilis, ettei kaikki ole ns. kotona. Lisäksi ilmeisesti syvän uskonnollinen ihminen ja perhe, lapset menneen naimisiin heti kohta täysikäistyttyään (melko harvinaista kuitenkin nykyään). No, kaikki tavallaan.
      *täysi-ikäistyttyään

      Lainaa

    43. Vehreä sakaali 3.3.2026 12:18
      Tulos: +49 (49 ääntä)
      Tarinoita kertova simpanssi: Filosofian maisteri on kyllä tutkintonimikkeenä todella harhaanjohtava. Filosofian maisterilla ei välttämättä ole mitään tekemistä filosofian kanssa. Itsekin olen opiskellut tietojenkäsittelytiedettä ja valmistunut filosofian maisteriksi. Luultavasti myös Leena opiskellut jotain muuta kuin varsinaista filosofiaa, [...]
      Se onkin jäänne siitä, kun maamme ainoassa yliopistossa oli vain neljä tiedekuntaa: filosofinen, lainopillinen, lääketieteellinen ja jumaaluusopillinen. Filosofisesta on sittemmin haarautunut lukuisia uusia tiedekuntia ja muutama on tullut ulkopuoleltakin. Hämäävyyttä se tämä ei tokikaan poista, mutta selittää ehkä miksi esim. matemaatikot ovat "filosofeja".

      Lainaa

    44. Tukkeutunut kotka 3.3.2026 12:24
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      Leena parka, sekaisin ja vihainen. Parempia huomisia hänelle. Itse varmaan poistaisin linkkarista tuon kuvan ihan vaan ettei tarvitse riidellä mielisairaan kanssa.

      Lainaa

    45. Macho kilpikonna 3.3.2026 12:45
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      Kävin katsomassa Leenan Linkedin-profiilia. Erikoista settiä oli sielläkin.

      Lainaa

    46. Uneton meduusa 3.3.2026 12:49
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Epäilen että tässä osa ongelmaa on kuitenkin se, että Leena ei ymmärrä, miten kuvapankit toimivat –> että tuo sama kuvituskuva pyörii ties missä eri sivustoilla ja printtijulkaisuissa sekä Suomessa että maailmalla. Tämä tietämättömyys kuvapankkien olemassaolosta tai ymmärtämättömyys niiden toimintaperiaatteista on nimittäin yllättävän yleistä. Se voi osaltaan selittää, miksi Leenan mielestä Jutta siteeraa ko. sanasarjaa jostain ilman lähdeviittausta. Sitä en vain tiedä, miten juuri Leenan gradu hänen mielestään olisi tässä osallisena, eikä vain että Jutta nappasi kyseisen kuvan/sanasarjan vaikkapa jostain kirjasta ja ei ilmoita lähdettä.

      Lainaa

    47. Itseasiassa 3.3.2026 12:50
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Plagioitu kysymyssana: Jossain ei maisteriksi tarvi osata eikä älytä mitään 🤷🏻‍♀️. Sitä paitsi gradunsa kopioineita maistereita on nähty ihan pressaehdokkaanakin, eikä siltäkään sitä tutkintoa riistetty pois. No yksi homma on sentään vaativaa: Uimamaisteriksi pitää osata uida ja sukeltaa ihan oikeasti.
      En vieläkään ymmärrä, miksi tuohon plagiointiin ei puututtu? Jyväskylän yliopisto ei uskalla? Kauanko gradun hyväksymisen jälkeen siihen voi ylipäätään tarttua?

      Lainaa

    48. Mäskä kovakuoriainen 3.3.2026 13:16
      Tulos: +46 (46 ääntä)
      Ai luoja sentään. Minun graduni käsittelee rahaa. Tästä päivästä lukien jokaisen rahasta kirjoittavan on maksettava minulle korvausta. Myös rahaa käyttävät joutuvat maksamaan minulle korvausta, olisiko 50-50?

      Lainaa

    49. Itseasiassa 3.3.2026 13:22
      Tulos: +41 (47 ääntä)
      Lajiteltu noita: Tää auttaa mun (AMK) huijarisyndroomaan, kiitos maisteri Leena
      Tää on muuten paha. Mulla on ihan YAMK ja riittävän moni oikea maisteri on sanonut, ettei se ole oikea tutkinto, kun ei ole yliopistosta. Ilmeistä on nähnyt, että montaa muuta olisi näin huvittanut sanoa, mutta ovat pitäneet sen sisällään. Ehkä maailmassa on joku merkitys myös minun 6 vuoden opiskelulla.

      Lainaa

    50. Itseasiassa 3.3.2026 13:24
      Tulos: -13 (15 ääntä)
      Kiistelty aprikoosi: Äidinkieli on luultavasti ruotsi. Ainakin gradun nimestä päätellen. Harvempi sitä huvikseen kirjoittaa ruotsiksi. Se toki selittää ainoastaan tuon hieman kömpelön ulosannin. Ei muuta sekoilua.
      Voi olla myös kääntäjä.

      Lainaa

    51. Itseasiassa 3.3.2026 13:29
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      Lentävä bataatti: Leenan profiilia kun luki, niin vahvistui fiilis, ettei kaikki ole ns. kotona. Lisäksi ilmeisesti syvän uskonnollinen ihminen ja perhe, lapset menneen naimisiin heti kohta täysikäistyttyään (melko harvinaista kuitenkin nykyään). No, kaikki tavallaan.
      Toi on aika mielenkiintoinen profiili. Vielä kun purki siellä työkokemuksissa mm. koeaikapurkua, avioeroa ja osituksen jakoa.

      Lainaa

    52. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Kiinnostava kauris: Paitsi että Leenalta lähti nyt kyllä homma pahasti laukalle, hän on filosofian maisteriksi melkoisen kömpelö kieleltään. Tai no, liekö kieliasu mitenkään tärkeä gradussa...
      Leena on kirjoittanut pro gradunsa ruotsiksi, niin veikkaan että on äidinkieleltään ruotsinkielinen.

      Lainaa

    53. rottanpää 3.3.2026 16:09
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Vanha marja: Vain juntti halveksii filosofiaa. Kovia tieteitä ei olisi olemassa ilman antiikin filosofeja.
      Juu, tosin filosofian maisterit eivät yllättäen ole opiskelleet filosofiaa, vaan luonnontieteitä tai humanistisia tieteitä.
      Wikipediasta piti sitten tarkistaa, että mitä ne filosofiaa pääaineenaan lukevat sitten ovat, ja lähde väittää, että yleensä yhteiskunta- tai valtiotieteiden maistereita. 

      Lainaa

    54. Sankka viikuna 3.3.2026 16:57
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      Kommentoin tähän kaikenlaisia sanoja nyt ja laitan perään (©), ettei kukaan suutu. Lähteitä näille sanoille saa kysymällä.

      Lainaa

    55. Saamaton nektariini 3.3.2026 17:00
      Tulos: -18 (22 ääntä)
      Siis yrittääkö Leena selittää, että hän on kehittänyt noista sanoista tuossa tietyssä järjestyksessä jonkun muistisäännön, jonka avulla tehdään jotain? Eli ei väitä omistamansa noita sanoja vaan tuon tietyn järjestyksen. Olisi ehkä kannattanut keksiä niistä joku kätevä lyhenne, niin muut ei käyttäis.

      Lainaa

    56. Sukukypsä simpanssi 3.3.2026 17:20
      Tulos: +51 (51 ääntä)
      Leenalle vinkkinä, kun oli korvaukset mielessä, että Petran serkku on juristi

      Lainaa

    57. Näkymättömyysviittaan kietoutunut sammakko 3.3.2026 17:46
      Tulos: -6 (16 ääntä)
      Ah, Leena tahtoo olla. Oli muuten helppo selvittää Leenan koko nimi ja kuva. Se ei liene Feissarimokien tarkoitus, kun kerran nimiä sensuroidaan - mikä on mielestäni hyvä asia näissä.

      Lainaa

    58. Intiimi peura 3.3.2026 17:57
      Tulos: -6 (8 ääntä)
      Mallimaailmasta tuttu ahma: Miksi pitäisi? Akka riehuu julkisesti.
      Etkö ymmärrä mitä "jos" tarkoittaa?

      Lainaa

    59. Kutsuttu puuma 3.3.2026 18:15
      Tulos: +4 (14 ääntä)
      rottanpää: Juu, tosin filosofian maisterit eivät yllättäen ole opiskelleet filosofiaa, vaan luonnontieteitä tai humanistisia tieteitä.Wikipediasta piti sitten tarkistaa, että mitä ne filosofiaa pääaineenaan lukevat sitten ovat, ja lähde väittää, että yleensä yhteiskunta- tai valtiotieteiden maistereita. 
      No se just. Ite olin ensin fil.yo ja sen jälkeen luonnont. kand. Jos en siinä vaiheessa olisi mennyt sekaisin, minusta olisi (ehkä) tullut filosofian maisteri. Ja kuitenkin olen koulutusta vastaavassa työssä koodarina. Oon melko varma että nykyään suurin osa FM-tyypeistä on niitä samoja mitkä ennen oli datanomeja.

      Lainaa

    60. Mönjässä kierinyt tohtori 3.3.2026 18:30
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Tarinoita kertova simpanssi: Filosofian maisteri on kyllä tutkintonimikkeenä todella harhaanjohtava. Filosofian maisterilla ei välttämättä ole mitään tekemistä filosofian kanssa. Itsekin olen opiskellut tietojenkäsittelytiedettä ja valmistunut filosofian maisteriksi. Luultavasti myös Leena opiskellut jotain muuta kuin varsinaista filosofiaa, [...]
      Monet filosofiaa pääaineenaa opiskelleet ovat taas esim. yhteiskuntatieteiden maistereita. Titteli riippuu pitkälti siitä, mihin tiedekuntaan filosofian aine on heidän kotiyliopistossaan sijoitettu.

      Lainaa

    61. It's a deal 3.3.2026 18:33
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      Mäskä kovakuoriainen: Ai luoja sentään. Minun graduni käsittelee rahaa. Tästä päivästä lukien jokaisen rahasta kirjoittavan on maksettava minulle korvausta. Myös rahaa käyttävät joutuvat maksamaan minulle korvausta, olisiko 50-50?
      Ja minulla on rahaa, jota olet luvatta käyttänyt lähteenä. Raastuvassa tavataan.

      Lainaa

    62. Mönjässä kierinyt tohtori 3.3.2026 18:36
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      samik: The 5W1H framework on kuitenkin kehitetty jo vuonna 1902 joten veikkaan että myös Leena on plagioinut sen
      Ei ole, hän kertoo käyttäneensä lähdeviitteitä. Tosin sitä tarina ei kerro, mistä Leena on lähteensä löytänyt, kun kukaan muu ei ole kaavaa koskaan julkaissut...
      Nyt kun Leenan juttujen äärellä ollaan, niin plagiointi ei myöskään ole rikos, vaan rikoslain ulkopuolelle jätetty tutkimuseettinen rike.

      Lainaa

    63. Mönjässä kierinyt tohtori 3.3.2026 18:44
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Toj Karin: Ensimmäisestä olen samaa mieltä mutta sinun toinen väite ei pidä paikkaansa. Itse olin jo paljon ennen kouluikää ihan hemmetin utelias kaikesta ja halusin selvittää miten asiat toimii ennen kuin olin ollut millään tavalla tekemisissä minkään edes epäsuorasti antiikin filosofiaan liittyvän kanssa. Tällainen [...]
      Itse en ihan ymmärrä ajatustasi. Kovien tieteiden tekemiseen tarvitaan yleisesti hyväksyttyjä vastauksia siitä, mitä todellisuus on, miten se rakentuu, mitä on pätevä todistusaineisto, mihin kysymyksiin kovat tieteet viivat vastata, jne. Voiko näihin kysymyksiin löytää jaettua vastausta ilman filosofiaa?
      Tietenkin, jos nyt tulisi jokin apokalypsi, joka pyyhkisi pois kaiken tietomme, filosofiasta, tieteestä ja sen metodeista, ei olisi enää antiikin filosofiaa, minkä varaan tiedettä rakentaa. Olettaisin, että sopivissa olosuhteissa syntyisi kuitenkin postapokalyptista filosofiaa, joka loisi pohjan empiiriselle tieteelle.

      Lainaa

    64. Ontuva myyrä 3.3.2026 22:18
      Tulos: +1 (13 ääntä)
      Kuumennettu hyttynen: Olipas raskasta lukea noi Leenan viestit, haluan korvauksia.
      #metoo

      Lainaa

    65. Murea hevonen 3.3.2026 22:22
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Itseasiassa: En vieläkään ymmärrä, miksi tuohon plagiointiin ei puututtu? Jyväskylän yliopisto ei uskalla? Kauanko gradun hyväksymisen jälkeen siihen voi ylipäätään tarttua?
      Olisivat joutuneet myöntämään että gradun tarkastus meni perseelleen ja nyt siellä on vale-maisteri sitten opettajana. Toki tekemällä uuden vähemmän plagioidun gradun olisi asia tietty korjaantunut opintoteknisesti, ellei jokin aikamääre ole mennyt umpeen ettei vanhat opinnot enää kelpaa. Siten olisi laura joutunut takaisin koulun penkille. Jos olisi opetettu vaikka evoluutio ja rasismi mitä ne tarkoittaa 😆

      Lainaa

    66. Originaali arabialainen 3.3.2026 22:25
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      Mäskä kovakuoriainen: Ai luoja sentään. Minun graduni käsittelee rahaa. Tästä päivästä lukien jokaisen rahasta kirjoittavan on maksettava minulle korvausta. Myös rahaa käyttävät joutuvat maksamaan minulle korvausta, olisiko 50-50?
      Minä keksin numerot. Kaikki numeroita käyttäneet lähettäkää rahaa tai Petran serkku ottaa yhteyttä.

      Lainaa

    67. Painostettu luovuttaja 4.3.2026 0:02
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      Itseasiassa: En vieläkään ymmärrä, miksi tuohon plagiointiin ei puututtu? Jyväskylän yliopisto ei uskalla? Kauanko gradun hyväksymisen jälkeen siihen voi ylipäätään tarttua?
      Pelkäsivät että PS maalittaa. Painoivat villasella.

      Lainaa

    68. Tulos: -9 (13 ääntä)
      Postuumi bataatti: *täysi-ikäistyttyään
      Puhekieli vs. kirjakieli?

      Lainaa

    69. Tulos: -9 (17 ääntä)
      Mönjässä kierinyt tohtori: Itse en ihan ymmärrä ajatustasi. Kovien tieteiden tekemiseen tarvitaan yleisesti hyväksyttyjä vastauksia siitä, mitä todellisuus on, miten se rakentuu, mitä on pätevä todistusaineisto, mihin kysymyksiin kovat tieteet viivat vastata, jne. Voiko näihin kysymyksiin löytää jaettua vastausta ilman filosofiaa? Tietenkin, [...]
      Sinä et puhu tuossa kovista tieteistä konseptin tasolla, vaan puhut nimenomaan nykymuotoisesta tieteestä. Karkeasti sanottuna väität siis että nykymuotoista tiedettä ei olisi jos nykymuotoista tiedettä ei olisi. Se ei ole kuitenkaan se mistä minä puhun. Ensinnäkin antiikin ajan filosofit eivät olleet ainoita jannuja jotka käyttivät harmaata massaansa keskimääräistä enemmän. Näitä ajattelijoita löytyy joka ikisestä kulttuurista ja maailman kolkasta. Ei ole olemassa mitään perusteita väittää että kukaan muu ei olisi voinut saapua vastaaviin ajatuksiin kuin antiikin filosofit. Päinvastoin, ihmiset on kautta aikain löytäneet ja keksineet samankaltaisia ja jopa täysin samoja ratkaisuja ongelmiin täysin itsenäisesti eri puolilla maailmaa. Toisennakin tiedettä on tehty kaikkialla maailmassa jo ennen antiikin filosofeja. Sama homma kuin edellisessä: mikään ei viittaa siihen että vain antiikin aivoheebojen olemassaolo mahdollisti esimerkiksi heliosentrisen maailmakäsityksen löytymisen, tai että tieteellisen tutkimuksen raamit eivät olisi kehittyneet ollenkaan ilman näitä. Maailma näyttäisi varmasti hyvin erilaiselta, mutta on melkoisen harhaista väittää että ihmisen kehitys olisi pysähtynyt kuin seinään ilman antiikin filosofeja.

      Lainaa

    70. Antelias haukka 4.3.2026 14:57
      Tulos: +16 (26 ääntä)
      Olen tiennyt, että ruotsinkielisiin koulutusohjelmiin on selvästi helpompaa päästä kuin suomenkielisiin, mutta en arvannut riman olevan ihan NÄIN matalalla 😅

      Lainaa

    71. Antelias haukka 4.3.2026 14:58
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Mallikas bataatti: Opinnäytetyön otsikon julkaisu mokassa doksaa Leenan. Jos Leenan henkilöllisyys halutaan pitää salassa, ylläpidon pitäisi sensuroida myös gradun tiedot.
      Tai sitten osaamme kaikki jatkossa viitata oikeaoppisesti Leenaan kun jatkossa käytämme näitä kysymyssanoja? 🤔

      Lainaa

    72. Arkkienkeli 4.3.2026 15:10
      Tulos: -7 (15 ääntä)
      Leenan kielitaidot ovat niin heikkoja että oletan hänen olevan vielä peruskoulussa, tai valmistuneen itärajan takaa.

      Lainaa

    73. Korvaamaton marsu 4.3.2026 22:11
      Tulos: 0 (10 ääntä)
      Ei voi olla näin, Vaasan yliopisto! Päästättekö valmistumaan Leenan kaltaisia yhdys sana rajoitteisia (ja älyrajoitteisia)? Onneksi valmistun Jyväskylän yliopistosta ja Tampereen yliopistosta. Ei ihme, että Vaasan yliopistoon ei ole tunkua.

      Lainaa

    74. Tulos: +13 (13 ääntä)
      Kaikenlaisille niitä maisterin papereita jaetaankin.

      Lainaa

    75. Matti Tervasuo 4.3.2026 22:29
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Mallikas bataatti: Opinnäytetyön otsikon julkaisu mokassa doksaa Leenan. Jos Leenan henkilöllisyys halutaan pitää salassa, ylläpidon pitäisi sensuroida myös gradun tiedot.
      Viehättävä viikuna: Voisin ymmärtää, jos kyseessä olisi pitkän akateemisen uran tehnyt professori, joka on pari vuosikymmentä opettanut kehittämäänsä retoriikan kaavaa ja jos kyse ei olisi vain kysymyssanoista järjestyksessä, joka ei edes ole hänen ensimmäisenä keksimänsä. Mutta kyseessä on pelkkä gradu, jotka [...]
      Toisaalta Antero Okkonen tiivisti toimittajan työn keskeisen kaavan samoihin kysymyksiin jo vuonna 1974 teoksessaan Toimittajan työ 1.

      Lainaa

    76. Kiharahiuksinen kaljupää 5.3.2026 7:31
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Leena on valmistunut maisteriksi omien sanojensa mukaan vuonna 2014. Kyseinen gradu on kuitenkin julkaistu jo vuonna 2008. Valmistuminen vähän venähti?

      Lainaa

    77. Tulos: +17 (17 ääntä)
      Sanmperi: Vai korvauksia. Huoh....
      Ehkä sille voisi lähettää korvan muotoisia ovia? 🥁✨
      …sori.

      Lainaa

    78. Viisi vuotta ja vuosi 5.3.2026 20:46
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Gradu on julkaistu 2008.

      Lainaa

    79. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Kiistelty aprikoosi: Äidinkieli on luultavasti ruotsi. Ainakin gradun nimestä päätellen. Harvempi sitä huvikseen kirjoittaa ruotsiksi. Se toki selittää ainoastaan tuon hieman kömpelön ulosannin. Ei muuta sekoilua.
      Leenan tuoreimmassa profiilikuvassa lukee:
      2.3.2026 Vaasa
      Äidinkieli Suomi.
      Jag kan fullkomligt också svenska.
      Lite engelska också. 😆
      Joten valitettavasti ei vain osaa kirjoittaa, tai sekoilee entistä enemmän.

      Lainaa

    80. Kompassia seuraava kovakuoriainen 6.3.2026 14:05
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      V××××u näitä filosofeja.

      Lainaa

    81. Tunnettu kirjohylje 6.3.2026 15:58
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Pohjaanpalanut marsu: Jos joku väittää, että maisterin tutkinto on tae älykkyydestä, ohjaa hänet tänne lukemaan tätä sekoilua.
      No eihän se ole koskaan ollutkaan.

      Lainaa

    82. Tunnettu kirjohylje 6.3.2026 15:59
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Antelias haukka: Olen tiennyt, että ruotsinkielisiin koulutusohjelmiin on selvästi helpompaa päästä kuin suomenkielisiin, mutta en arvannut riman olevan ihan NÄIN matalalla 😅
      Ai et?

      Lainaa

    83. Epäonnistunut leppäkerttu 7.3.2026 13:06
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      En siis kyllä jaksa ymmärtää tän kaltaisia ihmisiä. Ite olin harkassa eräässä yrityksessä valokuvaajana ja sen paikan pomo oli täysi kusipää, joka piti kuviani hädintuskin kelvollisina. Lähdettyäni sieltä hän alkoi käyttämään yritykselle ilmaiseksi ottamiani kuvia markkinoinnissa ja edelleen vuosien jälkeen heidän nettisivujensa kuvista varmaan 1/3 on niitä minun kuviani. Luulisin, että tässä on joku oikea laillinen oikeus vaatia heitä poistamaan kuvat ja vaatia korvauksia? Mutta jaksanko välittää tai käyttää aikaani riidelläkseni moisesta asiasta ja vaatia jotain nimellisiä korvauksia, no en todellakaan 😅 Saati sitten että riitelisi jostain tällaisesta?

      Lainaa

    84. Painostettu kookos 10.3.2026 20:10
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Nuo kuusi kysymyssanaahan ovat Kiplingin "kuusi rehellistä palvelijaa". Sitä en tiedä, kirjoittiko hän niistä 1800- vai 1900-luvun puolella, mutta sen jälkeen (ja varmaan jo sitä ennen) niistä lienee kirjoittanut myös aika moni muu.

      Lainaa

    85. Kohtuuton etana 7.4.2026 20:29
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Ihan vammasta alkaa sössöttämään tommosta. :DD Mikä tota Leenaa vaivaa?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: filosofia, kansikuva, linkedin, plagioida, plagiointi, pro gradu, syytös, vad vem varför, who when where

  • Uusimmat

  • Kategoriat