Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 711

Asioita, joita englantilainen mies teki meidän ensitreffeillä.
Sekalaisia, osa 711

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 93 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Not a princess 4.12.2025 0:33
      Tulos: -161 (435 ääntä)
      Joo ei nyt kelvannu strong independent Finnish womeneille gentleman 😄. Ei tossa kyllä yhtään 🚩 ollut. Eikä kukaan sanonut että päätti naisen puolesta mitä tilataan, hän vain hoiti ne tilaukset. Arvaan että kommentoijat on vaan kateellisia kun heille ei kukaan koskaan tee mitään kivaa. Tilaavat ja maksavat itse omat ruokansa ravintolassa ja jos joku avaa oven, niin naama menee norsun...

      Lainaa

    2. Addiktoiva simpanssi 4.12.2025 0:53
      Tulos: +50 (116 ääntä)
      Selästä ruuhkassa "ohjaaminen" kuulostaa oudolta mutta olisiko kumminkin neuvonut samalla oikeaa reittiä, kun on antanut naisen kävellä edellä.

      Lainaa

    3. Tulos: +253 (303 ääntä)
      Jos miehen pitää maksaa kaikki, niin tämä on käytännössä mahdollista siinä tapauksessa, että miehellä on enemmän rahaa. Pitämällä yllä normia, että mies maksaa, pidämme yllä normia, että miehen kuuluu ansaita enemmän. Itse kannatan palkkatasa-arvoa.

      Lainaa

    4. Takimmaisempi kivi 4.12.2025 2:25
      Tulos: +247 (297 ääntä)
      Voi kun voisikin naisena luottaa siihen, että ensitreffeillä jotakin tarjoava mies tekee sen muina herrasmiehinä. Valitettavan usein näillä ruuat ja juomat tarjoavilla miehillä on ajatuksena, että sillä "ostetaan" sitten jotakin muuta, ei suinkaan pyyteettömästi tarjota. Ja sitten jos ei vastakaikua "irtoakaan" miehen mielestä kohtuullisella tavalla, niin herrasmiehen kulissi valahtaa ja rytinällä.

      Lainaa

    5. Tulos: +46 (138 ääntä)
      Olen täysin samaa mieltä Jennin kanssa. Varsinkin käsi kädessä käveleminen ensitreffeillä ja alaselästä ohjailu saisi kyllä ottamaan useammankin juoksuaskeleen poispäin.

      Lainaa

    6. Sovelias järvisieni 4.12.2025 3:23
      Tulos: +202 (230 ääntä)
      Voi olla, että olen itsenäinen vahva nainen ja ilkeä ihminen tai jotain, mutta olen ajatellut vain olevani tavallinen suomalainen sillä, että haluan pitää personal spacen myös ensitreffeillä. Oletuksena, että vielä ekoilla treffeillä en tunne ihmistä hirveän hyvin. Eri asia, jos on tuntenut esim. vuoden kaverina ennen treffeille päätymistä. En itse tykkäisi kuljeskella käsi kädessä ihmisen kanssa ensitreffeillä. Ihan sama onko kyseessä mies vai nainen. Myös alaselän koskettelu itselle sen verran intiimi asia, etten tykkäisi. Minusta olisi myös paljon kivempaa miettiä yhdessä treffipäivän ohjelma ja minne ravintolaan mennään. Tietty eri asia, jos päätetään "hei suunnittele sä ekat treffit niin mä voin sitten seuraavat." Sekin kuulostaa ihan hauskalta tavalta tutustua toiseen, kun pääsee näkemään, millainen on hänen mielestään täydellinen treffipäivä. Mutta minulle itselle olisi paljon kivempaa suunnitella yhdessä kaikki. Kuitenkin pitää muistaa, että ihmisiä on erilaisia ja aika töykeää mennä sanomaan, miten tämä ja tuo on iso red flag, jos jonkun toisen mielestä on ollut ihanat treffit.

      Lainaa

    7. Pekka Kana 4.12.2025 4:38
      Tulos: +107 (137 ääntä)
      En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä miehen muka pitäisi maksaa... Järki-ihmisenä mielestäni jokainen maksaa omat syömisensä ja juomisensa.

      Lainaa

    8. Vino päärynä 4.12.2025 5:19
      Tulos: +105 (131 ääntä)
      Kyöpeli: Jos miehen pitää maksaa kaikki, niin tämä on käytännössä mahdollista siinä tapauksessa, että miehellä on enemmän rahaa. Pitämällä yllä normia, että mies maksaa, pidämme yllä normia, että miehen kuuluu ansaita enemmän. Itse kannatan palkkatasa-arvoa.
      Ehdottomasti samaa mieltä! Naisena koen sen vain vaivaannuttavana kun kuulen toisista naisista, jotka olettavat miehen aina maksavan. 
      Tuosta listasta moni asia oli kivoja, muttei ekoilla treffeillä. Esim kädestä pitäminen ja selästä ohjaaminen, sekä suunnitelmien tekeminen. Itse koen, että ekojen treffien kuuluisi olla matalan kynnyksen treffit, joista kumpikin pääsee tarvittaessa lähtemään aikaisemmin. Tuollaisia suurten suunnitelmien treffejä pidetään sitten kun ollaan jo kerran-pari käyty treffeillä sanoisin. Eli periaatteessa listassa oli monta vihreääkin lippua, mutta vasta myöhemmillä treffeillä. Ekoilla kyllä juoksisin karkuun😅

      Lainaa

    9. Lempeä pulu 4.12.2025 5:50
      Tulos: -30 (80 ääntä)
      Kyöpeli: Jos miehen pitää maksaa kaikki, niin tämä on käytännössä mahdollista siinä tapauksessa, että miehellä on enemmän rahaa. Pitämällä yllä normia, että mies maksaa, pidämme yllä normia, että miehen kuuluu ansaita enemmän. Itse kannatan palkkatasa-arvoa.
      Tämä riippuu ihan täysin ammatista. Omalla kohdallani on niin, että tienaan noin neljä kertaa enemmän kuin vaimoni. Olen koodarina pankissa ja vaimoni on kirjastovirkailija. Sitten on ystäväpariskunta, jossa homma on toisinpäin, vaimo on erikoislääkäri ja mies kunnan piikuvirkamies.

      Lainaa

    10. Joutuisa henkilö 4.12.2025 6:14
      Tulos: +67 (77 ääntä)
      Käytöstavat riippuu kontekstista eli ympäröivästä kulttuurista.

      Lainaa

    11. Joutuisa henkilö 4.12.2025 6:19
      Tulos: +90 (120 ääntä)
      Lempeä pulu: Tämä riippuu ihan täysin ammatista. Omalla kohdallani on niin, että tienaan noin neljä kertaa enemmän kuin vaimoni. Olen koodarina pankissa ja vaimoni on kirjastovirkailija. Sitten on ystäväpariskunta, jossa homma on toisinpäin, vaimo on erikoislääkäri ja mies kunnan piikuvirkamies.
      Juu mutta pääasiallisesti naisvaltaiset alat ovat huomattavasti huonommin palkattuja, vaikka nyt satutkin tuntemaan toisenlaisen pariskunnan.

      Lainaa

    12. Haudanvakava pohatta 4.12.2025 6:45
      Tulos: -40 (78 ääntä)
      Kyöpeli: Jos miehen pitää maksaa kaikki, niin tämä on käytännössä mahdollista siinä tapauksessa, että miehellä on enemmän rahaa. Pitämällä yllä normia, että mies maksaa, pidämme yllä normia, että miehen kuuluu ansaita enemmän. Itse kannatan palkkatasa-arvoa.
      Ja näköjään kannatat myös olkinukkeilua. Miehen ei _pidä_ maksaa, eikä kyseessä ollut kuin syömiset ja juomiset. EI suinkaan _kaikki_. Ja mies voi kyllä maksaa, vaikka hänellä olisi vähemmän rahaa. Kuten nainenkin.

      Lainaa

    13. Pulmaton lepakko 4.12.2025 6:47
      Tulos: -45 (77 ääntä)
      Joutuisa henkilö: Käytöstavat riippuu kontekstista eli ympäröivästä kulttuurista.
      Konteksti ei tarkoita ympäröivää kulttuuria.

      Lainaa

    14. Etäämpi rotta 4.12.2025 6:48
      Tulos: -93 (117 ääntä)
      Sovelias järvisieni: Voi olla, että olen itsenäinen vahva nainen ja ilkeä ihminen tai jotain, mutta olen ajatellut vain olevani tavallinen suomalainen sillä, että haluan pitää personal spacen myös ensitreffeillä. Oletuksena, että vielä ekoilla treffeillä en tunne ihmistä hirveän hyvin. Eri asia, jos on tuntenut [...]
      Onpa siis harmi, että moka ei kertonutkaan sinusta. Onneksi kuitenkin kerroit tämän kaiken, koska tulin juuri etsimään sitä että mikä sinua kiinnostaisi.

      Lainaa

    15. Lannistumaton pulu 4.12.2025 7:34
      Tulos: -11 (31 ääntä)
      Takimmaisempi kivi: Voi kun voisikin naisena luottaa siihen, että ensitreffeillä jotakin tarjoava mies tekee sen muina herrasmiehinä. Valitettavan usein näillä ruuat ja juomat tarjoavilla miehillä on ajatuksena, että sillä "ostetaan" sitten jotakin muuta, ei suinkaan pyyteettömästi tarjota. Ja sitten jos ei [...]
      Näin on. Tuossa listassa on asiat mitkä pilaa suomalaiset treffit.

      Lainaa

    16. Mauton ahven 4.12.2025 7:38
      Tulos: +57 (59 ääntä)
      Joutuisa henkilö: Käytöstavat riippuu kontekstista eli ympäröivästä kulttuurista.
      Niin ja joissakin kulttuureissa on huomattavasti mukavampi olla ja elää kuin toisissa. Siksi ne kulttuurit myös muuttuvat ja yleensä onneksi sellaiseen suuntaan, jossa mihinkään perustumattomilla esimerkiksi sukupuolirooliodotuksilla on yhä vähemmän painoarvoa.

      Lainaa

    17. Ansaitsematon hämähäkki 4.12.2025 7:39
      Tulos: -53 (85 ääntä)
      Kyöpeli: Jos miehen pitää maksaa kaikki, niin tämä on käytännössä mahdollista siinä tapauksessa, että miehellä on enemmän rahaa. Pitämällä yllä normia, että mies maksaa, pidämme yllä normia, että miehen kuuluu ansaita enemmän. Itse kannatan palkkatasa-arvoa.
      En ole itse tällainen nainen, mutta jos nyt oletetaan, että keskimääräinen paljon deittaileva 25-35-vuotias nainen, niin hän käyttää aika paljon rahaa ulkonäköönsä treffejä varten. Ylläpitäviä juttuja ovat säännölliset kampaajat, karvojenpoistot, kasvojenhoidot, kynsihoidot. Päivittäisiä asioita pesuaineet, rasvat, ja tälläytymiseen tuotteet ja meikit ja toki vaatteet.
      Miehelle riittää saliharrastus, puhtaat vaatteet, itse ajettu naama (eikä sekään pakollinen). On siis ihan kohtuullista, että mieskin käyttää vähän rahaa.
      Mutta kuten sanottua, en itse menisi (ensi)treffeille mihinkään, mikä tarvitsee rahaa bussilippua enempää tai edes tälläytymistä. Olen vain Instagramjenkkifeminismin uhri. Sori siitä.
      Henkkoht olen sitä mieltä myös, ettei meillä Suomessa deittailuun kuulu kalliit illalliset, mutta voi olla, että globalisaation myötä tämä on muuttunut siinä missä ystävänpäivän vietto ja Halloween. En arvosta. Tai sillee, että ylipäätään meillä on sana deittailla. Yyyhh.

      Lainaa

    18. Mauton ahven 4.12.2025 7:39
      Tulos: +50 (58 ääntä)
      Pulmaton lepakko: Konteksti ei tarkoita ympäröivää kulttuuria.
      Eikös se käytöstapojen tapauksessa juuri sitä tarkoita? Toki myös sitä nimenomaista tilannetta, jossa se käytös tapahtuu.

      Lainaa

    19. Tulos: +77 (81 ääntä)
      Oma puolisoni otti myös kädestä jo ensitreffeillä, mutta en pitänyt sitä outona, koska kemiaa oli niin paljon, että ele tuntui minustakin heti luontevalta. Jonkun toisen kanssa olisi tuntunut kyllä epämukavalta. Hän on sattumalta myös britti, ja olen hänen ja läheistensä kanssa toimiessa huomannut, että heidän käytöksessään esiintyy usein asioiden tarjoaminen ja tekemisen järjestäminen, myös ei-romanttisissa ihmissuhteissa. Tietenkään tämä ei päde kaikkiin britteihin (sielä on maan sisälläkin valtava määrä eri kulttuureja),mutta kyllä tuosta postauksesta jotain tunnistaa.

      Lainaa

    20. Tulos: +53 (61 ääntä)
      Öm: Oma puolisoni otti myös kädestä jo ensitreffeillä, mutta en pitänyt sitä outona, koska kemiaa oli niin paljon, että ele tuntui minustakin heti luontevalta. Jonkun toisen kanssa olisi tuntunut kyllä epämukavalta. Hän on sattumalta myös britti, ja olen hänen ja läheistensä kanssa toimiessa [...]
      Unohdin sanoa koko tekstini pääpointin, joka on se, että britit usein odottavat myös samaa kohtelua itse, eli treffeillä olleen henkilön kannattaa seuraavalla kerralla hoitaa maksaminen ja asioiden suunnittelu, jos haluaa tehdä hyvän vaikutuksen.

      Lainaa

    21. Kirpeä Ahven 4.12.2025 8:08
      Tulos: -45 (103 ääntä)
      Yritäpä nyt sitten ymmärtää naisia? Käyttäydyt viimeisen päälle herrasmiehenä ensitreffeillä niin reaktio on tuollainen? En suoraan sanottuna ymmärrä miilaiset niiden ensitreffien sitten pitäisi näiden kriitikoiden mielestä olla? Eikö sen miehen kuuluisikaan sitten laittaa parastaan silloin? (Meillä kanssa ensitreffit nykyisen vaimon kanssa joskus kymmenen vuotta sitten meni jotakuinkin täsmälleen noin)

      Lainaa

    22. Arka paimen 4.12.2025 8:09
      Tulos: +49 (53 ääntä)
      Öm: Oma puolisoni otti myös kädestä jo ensitreffeillä, mutta en pitänyt sitä outona, koska kemiaa oli niin paljon, että ele tuntui minustakin heti luontevalta. 
      Tämä! Eli jos, ja tässä tapauksessa kun, kemiaa on, niin antaa mennä vaan eikä vetää punaisia lippuja salkoon. Jos ei olisi ollut niin sitten tarinassa olisi ollut exit aiemmin.

      Lainaa

    23. Kälynen pohatta 4.12.2025 8:13
      Tulos: -63 (119 ääntä)
      Addiktoiva simpanssi: Selästä ruuhkassa "ohjaaminen" kuulostaa oudolta mutta olisiko kumminkin neuvonut samalla oikeaa reittiä, kun on antanut naisen kävellä edellä.
      Ei se ole outoa, se on viehättävä intiimi tapa jota herrasmiehet noudattavat, keveä kosketus vyötärön tasolla selässä. Suomessa taitaa olla niin, että kovin harva nainen on tavannut herrasmiestä, jolla on tavat kunnossa. Mutta jos oma puoliso ei avaa ovea, ojenna takkia, anna kättä kun kuljetaan liukkaalla tai saavutaan juhliin nainen korkkareissa, maksattaa ravintolakäynnit ja tilaa juomaksi maitoa eikä missään elämänsä tilanteessa osaa käytöksellään osoittaa arvostusta naista kohtaan, se varmasti tuntuu triggeröivältä. 
      Suomessa nainen marssii edellä, tilaa ruokansa ja kaapii takin ylleen, ei kaipaa "prinsessakohtelua" eikä saa edes perustason hyvää käytöstä, koska ei raasu itsenäisyyspäissään ymmärrä itsekään, mitä hyvät tavat ovat.
      Tsempatkaa nyt vähän! Kyse ei ole sugardadista tai provider-suhteesta, jos kaksi elämässään tasavahvasti suorittavaa ottavat toisensa huomioon kauniilla, arvostavalla käytöksellä. Vaatikaa parempaa.

      Lainaa

    24. Kujeileva Apina 4.12.2025 8:39
      Tulos: -96 (114 ääntä)
      Joutuisa henkilö: Juu mutta pääasiallisesti naisvaltaiset alat ovat huomattavasti huonommin palkattuja, vaikka nyt satutkin tuntemaan toisenlaisen pariskunnan.
      Mä oon vähän ollu siinä käsityksessä, että ne naisvaltaisemmat ammatit ei sisällä yhtä paljon riskejä. Jokaisessa alassahan on riskinsä, mutta mitä haastavampi ja vaarallisempi työ, niin sitä enemmän kai siitäkin maksetaan. Tosin voin olla hyvinkin väärässä, sillä olen työkyvytön ollut kirjaimellisesti koko aikuiselämäni, joten en ole niin perehtynyt asiaan. Tämä on vain se käsitys, joka minulla on. 🤔

      Lainaa

    25. Pienessä rasiassa piileskelevä hyttynen 4.12.2025 8:44
      Tulos: +30 (44 ääntä)
      Mies myös samaa herrasmiestyyppiä ja luulen, että juuri sen vuoksi vielä 15 vuoden jälkeen oon häneen niin rakastunut. Itsekin tosin oon huomioivaa tyyppiä. Hyvä ettei kaikilla oo sama miesmaku, niin ei oo niin kova kilpailu samoista miehistä:D

      Lainaa

    26. Tyly pomelo 4.12.2025 8:57
      Tulos: +91 (117 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Yritäpä nyt sitten ymmärtää naisia? Käyttäydyt viimeisen päälle herrasmiehenä ensitreffeillä niin reaktio on tuollainen? En suoraan sanottuna ymmärrä miilaiset niiden ensitreffien sitten pitäisi näiden kriitikoiden mielestä olla? Eikö sen miehen kuuluisikaan sitten laittaa parastaan [...]
      Vinkki: ihmiset, myös naiset, ovat yksilöitä. Se, mikä miellyttää yhtä, ei välttämättä ole toisen makuun.

      Lainaa

    27. Vastarannan kiiski 4.12.2025 9:09
      Tulos: -52 (88 ääntä)
      Kälynen pohatta: Ei se ole outoa, se on viehättävä intiimi tapa jota herrasmiehet noudattavat, keveä kosketus vyötärön tasolla selässä. Suomessa taitaa olla niin, että kovin harva nainen on tavannut herrasmiestä, jolla on tavat kunnossa. Mutta jos oma puoliso ei avaa ovea, ojenna takkia, anna kättä kun kuljetaan liukkaalla tai [...]
      Kiitos. Negatiivisten, kateellisten ja muuten vaan katkerien kommenttien joukosta löytyi kuin löytyikin se helmi.

      Lainaa

    28. Tulos: +86 (90 ääntä)
      Tyly pomelo: Vinkki: ihmiset, myös naiset, ovat yksilöitä. Se, mikä miellyttää yhtä, ei välttämättä ole toisen makuun.
      Aivan, ja siksikin on tärkeää miehenkin olla oma itsensä eikä vetää mitään roolia, eikä olettaa mitä kaikki naiset haluaa vaan tutustua naiseen henkilönä ja oppia se millainen hän on ja mitä hän haluaa. 
      Mikäli ei ole tarkoitus vain saada paineet purettua... 
      Kun ihmiset on aidosti omia itsejään, voi se sopiva "vastakappalekin" löytyä, se jonka kanssa voi ja on hyvä olla vaikka loppuelämän.

      Lainaa

    29. Nähennetty vorsu 4.12.2025 9:43
      Tulos: +53 (69 ääntä)
      Kerran olin Italiassa matkalla, ja treffikumppani oli silleen ”annas kun näytän sulle kaupunkini kiinnostavia kohteita” (ja oli tajunnut, että mua kiinnostaa pääkalloilla vuorattu kirkko, eli ajatusta ja henkilön kunnioitusta oli pelissä). Hän lähetti mulle etukäteen kartan, ihan yksinkertaisen screen shotin johon oli tuhertanut puhelimen merkkaus ominaisuudella, että tossa on kohteet, tän verran kävelyä niiden väleissä, kahvilavaihtoehdot a ja b ja haluanko mieluummin modernia vai klassista kuvataidetta. Oli se musta mukava. Ja sopi kontekstiinsa hyvin. Kun se sitten ekoissa valoissa rupes ohjaamaan mua alaselästä, niin leikin mukana, ja ohjasin sitä seuraavissa valoissa. Saatiin hyvä keskustelu. Jos ohjailu on ”hyvien tapojen mukaista”, minusta sitä pitää sitten myös pystyä ottamaan vastaan ”hyvinä tapoina”. Itseen ymmärrä, miten tuollainen voi olla ”hyviä tapoja”, siksikö että antaa toisen olla välittämättä liikennevaloista ja leijua vaan maiseman läpi? Usein tuollaisessa ”hyvätapauksessa” koskemisessa on oikeasti kyse siitä, että haluaa lääppiä mutta teeskentelee että olisi kyse muusta. Tämän italiaanon kohdalla ei. Kämpille tullessa pesi kaduilla pölyyntyneet jalkani, mutta kommunikoi suoraan että kyse on hänne fetissistä, ja hän mielellään tekee mutta toivoo että kieltäydyn jos en halua. Oikein mukavaa seuraa. Briteissä taas joku toi mulle treffeille ihan spontaanisti noytokahvit, oli ottanut kahta erilaista että saan valita mieluisemman. Olen vähän sitä mieltä että suomalainen ei oikein uskalla tehdä tuota. Mäkään en kahvista tykkää, mutta tykkäsin huomaavaisuudesta. Suomessa olisin kokenut painetta tarkasti määritellä itseni ihmisenä, ”en ole kahvinjuoja”, koska muu olisi tuntunut valehtelulta. Briteissä sai hetkeksi etäisyyttä omaan automaatioon, ja saattoi vaan nauttia. Ja se on hienoa, että suomessa on niin mutkaton ja suora kulttuuri. Monesti näissä ”huomaavaisuuksissa” on koira haudattuna, vonkaamisesta machokulttuuriin. Toisia treffejä ei sitten tule, ja ekat loppuu lyhyeen. Sitten on ihmisiä, joista huokuu pyyteettömyys: jotka ilolla näkevät vähän vaivaa toisen eteen, ja joilla on siihen varaa (ei rahallisesti vaan emotionaalisesti ja ajankäytöllisesti) ja/tai jotka yksinkertaisesti nauttivat toisen seurasta, olipa se millaista tahansa, ilman että heidän panostuksenaa on ”kaupankäynnillinen”. Olen itse suunnitellut yhdet treffit jotka oli tieteellisesti optimoitu aiheuttamaan rakastuminen (1. pelottavassa paikassa kävely - ihminen ei aina osaa tulkita, johtuuko noussut syke esim putoamisen pelosta vai seuralaisen ihanuudesta 2. afrodisiakkeja pullollaan koko menu 3. keskustelun pohjana käytettiin 36 kysymystä, joilla rakastua - välinettä, jota on käytetty tutkimuksissa jaetun haavoittuvuuden rakastuttavasta vaikutyksesta). Jälkeenpäin huomasin, että olin enemmän innoissani tieteellisestä kekseliäisyydestäni kuin treffekumpanista. Siksi sanon loppuun, että jos hän kirjoittaa sinulle sonetin, hän rakastaa sinua - ja jos hän kirjoittaa sinulle 100 sonettia, hän rakastaa sonetteja. Eli ei kannata ottaa itteensä sitä, jos toinen oikein laittaa ja keikistelee. Jos toinen ei kestä kun kieltäydyt jostain hänen kohtelisuudestaan tai rakkaudenosoituksestaan, jos toinen haluaa sinun validoiva hänen toimensa, hänen huomaavaisuutensa ei kohdistu sinuun vaan siihen normistoon jota hän toteuttaa.

      Lainaa

    30. Etäämpi kala 4.12.2025 9:46
      Tulos: +45 (51 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Yritäpä nyt sitten ymmärtää naisia? Käyttäydyt viimeisen päälle herrasmiehenä ensitreffeillä niin reaktio on tuollainen? En suoraan sanottuna ymmärrä miilaiset niiden ensitreffien sitten pitäisi näiden kriitikoiden mielestä olla? Eikö sen miehen kuuluisikaan sitten laittaa parastaan [...]
      No, kuten jo mokasta näit niin oli sielläkin ainakin kahta eri mielipidettä: ensimmäinen hehkutti treffikumppaniaan, joka käyttäytyi noin ja toiset sitten lyttäsi. Toisin sanoen jos tykkäät tehdä herrasmiesmäisiä eleitä ja ne tulevat sinulta luonnostaan, niin tee ihmeessä. Jos toinen siitä vetää herneet nenään, niin ehkä parempi todeta, ettei tämä henkilö ehkä ole sinulle sopiva. Noissa somekeskusteluissa myös aina hyvä huomata, että sinne voi tilanteesta riippuen kokoontua aika yksipuolinen otanta eri ihmistyypeistä. Osa tulkitsee luultavasti aloituksesta, että joku tulee kertomaan kuinka paljon parempia ihmisiä he ovat ja triggeröityvät siitä ja heittäytyvät enemmän asian vastustajaksi kuin mitä olisi siinä tilanteessa oikeasti. Tai osa on kateellisia (en sano, että kaikki on kateellisia, mutta tuollaiset aloitukset luultavasti kerää myös niitä ihmisiä helpommin) tai muuten vaan elämäänsä kyllästyneitä. Ne jotka olisi ihan tyytyväisiä tuollaiseen treffikumppaniin ei varmaan niin helposti kommentoi mitään, koska mitä sitä oikeastaan siihen kommentoisi? Julkaisusta tykänneitäkin on kuitenkin aika paljon ja kommenteistakin ihan vain murto-osa tässä mokassa mukana, joten ei kannata ehkä vetää suoraan muutaman kommentin perusteella johtopäätöstä, että he mielipiteineen edustaisivat lähellekään kaikkia naisia.

      Lainaa

    31. Tulos: +35 (45 ääntä)
      Ensitreffien ohjelma? Ensitreffien kesto kannattaa valita melko lyhyeksi, niin ei mene molemmilta aikaa hukkaan, jos sitä kemiaa ei sitten vaan ole. Eikä ole kiva väkisin roikkua mukana tuntitolkulla, kun toinen on suunnitellut koko päiväksi ohjelmaa eikä kehtaa sanoa tunnin jälkeen että tekisi mieli lähteä. Toisille treffeille sitten voi vaikka panostaa isommin.

      Lainaa

    32. Tulos: +24 (34 ääntä)
      Yhdyn kommentteihin, jotka sanovat että omasta mielestä tuollainen kohtelu olisi epämukavaa, mutta että ei ole kiva toiselle vastata noin kärkevästi. Eri asia olisi, jos aloitus olisi yleisluontoisesti kysynyt, mitä "herrasmieskohtelusta" tykätään. Mutta kun toinen nimenomaan kertoi iloisin mielin henkilökohtaisista treffeistä. Jos tällaisen aloituksen alla sitten haluaa herättää yleistä keskustelua aiheesta, tai tuoda ilmi kiinnostuneille lukijoille että todellakaan ei kaikkien naisten kanssa tällainen kannata, niin asian voi ilmaista enemmän sen suuntaisesti että "minulle/monille naisille tästä tulee sellainen tunne, että". "Kukin tyylillään" ei merkitse paljon, jos siihen perään sanotaan suurin piirtein "-mutta minä ainakin olen itsenäinen enkä tykkää että minua kohdellaan kuin apinaa tai holhouksen alaisena olevaa".

      Lainaa

    33. Tulos: +89 (95 ääntä)
      Kujeileva Apina: Mä oon vähän ollu siinä käsityksessä, että ne naisvaltaisemmat ammatit ei sisällä yhtä paljon riskejä. Jokaisessa alassahan on riskinsä, mutta mitä haastavampi ja vaarallisempi työ, niin sitä enemmän kai siitäkin maksetaan. Tosin voin olla hyvinkin väärässä, sillä olen työkyvytön ollut kirjaimellisesti koko [...]
      Hoitajan työ on itseasiassa hyvin vaarallinen, käytännössä ja tilastollisesti todistettuna - he kun joutuvat olemaan tekemisissä lukemattomien eri ihmisten kanssa työpäivän aikana. Hoitajia/ensihoitajia on uhattu puukotuksesta lähtien ties miten.

      Lainaa

    34. Epäsuotuisa nektariini 4.12.2025 11:15
      Tulos: +20 (38 ääntä)
      Mitä vikaa siinä on että miehet ja naiset haluavat olla itsenäisiä? Nämä gentlemannitavat ovat peräisin aikakaudelta, jossa nainen ei saanut omistaa mitään ja nainen oli miehen omaisuutta. Siksi oli päivänselvää, että mies maksoi naiselle ylläpidon, koska mies elätti koko perhettä. Tällaista elämäntapaa Suomessa ei ole ollut pitkiin aikoihin. Tätä on enää prinsessasatukirjoissa ja "romanttisissa komedioissa" (yök), mutta ottaako joku niitä tosissaan? 🤮 Jos joku nainen kokee gentlemannitavat kuumiksi, voi miettiä, miltä tuntuisi itse olla provider-nainen ja kuinka kuumalta se tuntuu.

      Lainaa

    35. Tiuha tonttu 4.12.2025 11:52
      Tulos: +50 (56 ääntä)
      Sovelias järvisieni: Voi olla, että olen itsenäinen vahva nainen ja ilkeä ihminen tai jotain, mutta olen ajatellut vain olevani tavallinen suomalainen sillä, että haluan pitää personal spacen myös ensitreffeillä. Oletuksena, että vielä ekoilla treffeillä en tunne ihmistä hirveän hyvin. Eri asia, jos on tuntenut [...]
      Olen samalla kannalla.
      Yksillä ensitreffeillä mies yritti pariinkin otteeseen halata ja koin sen todella epämukavaksi, sekä tunkeilevaksi.
      Oltiin viestitelty noin kuukausi ennen tapaamista -ei mitenkään säännöllisesti. En kokenut tuntevani miestä niin hyvin, että olisin halunnut halata, sellaista kevyttä "Kiva viimein tavata kasvotusten" -halausta enempää.
      Mies myös maksoi kaiken, vaikka olisin halunnut maksaa itse ja olisin siitä hänelle sanonutkin, en kuitenkaan kokenut voivani alkaa siinä kahvilan kassalla asiasta kinaamaan.
      Yritti myös kättä hyväillä ja jopa suudella eikä tajunnut kun yritin vihjata, että ei ole tervetullutta, kun edelleenkään ei edes tunneta hyvin.
      Kamelin selän katkaisi, kun olin kääntynyt selkä mieheen päin parkkipaikalla ja ihan yllättäen mies kietoi kädet ympärilleni ja alkoi suudella niskaani. Pelästyin ja tunsin suurta inhoa. Huusin ja tein selväksi, ettei hän saanut koskea minuun, jos en ole antanut lupaa. Ei tavattu enää. Olin tuolloin vielä varsin nuori ja kokematon, joten siedin treffejä pidempään, kun olisi pitänyt. Nykyään lähden vetämään heti kun tulee vähänkin sellainen fiilis.

      Lainaa

    36. Uusavuton piimä 4.12.2025 11:54
      Tulos: -48 (50 ääntä)
      Muhveli: Yhdyn kommentteihin, jotka sanovat että omasta mielestä tuollainen kohtelu olisi epämukavaa, mutta että ei ole kiva toiselle vastata noin kärkevästi. Eri asia olisi, jos aloitus olisi yleisluontoisesti kysynyt, mitä "herrasmieskohtelusta" tykätään. Mutta kun toinen nimenomaan kertoi iloisin [...]
      Puhuit itsesi pussiin. Eka saa sanoa, mutta sitten ei kuitenkaan? Päätä jo 🤣

      Lainaa

    37. Kirpeä Ahven 4.12.2025 12:41
      Tulos: -21 (59 ääntä)
      Tyly pomelo: Vinkki: ihmiset, myös naiset, ovat yksilöitä. Se, mikä miellyttää yhtä, ei välttämättä ole toisen makuun.
      Vaan kommenteista päätellen ei tunnu olevan yhtään kenenkään makuun? Näyttäisi ainoat positiiviset kommentit perinteistä herrasmiesmäistä käytöstä olevan miesten kirjoittamia. Vai olikohan yksi naispuolisenkin kirjoittama ylempänä? Se on lähinnä outoa ja lähinnä kiinnostikin mitä naiset jotka pitävät tuot epäsopivana sitten yleensä odottaisivat ensitreffeiltä, jos ei tuota?

      Lainaa

    38. Rönsyilevä norppa 4.12.2025 12:57
      Tulos: +6 (32 ääntä)
      Nähennetty vorsu: Kerran olin Italiassa matkalla, ja treffikumppani oli silleen ”annas kun näytän sulle kaupunkini kiinnostavia kohteita” (ja oli tajunnut, että mua kiinnostaa pääkalloilla vuorattu kirkko, eli ajatusta ja henkilön kunnioitusta oli pelissä). Hän lähetti mulle etukäteen kartan, ihan yksinkertaisen screen shotin johon oli [...]
      Minäkin miehenä olen ihan vaistonvaraisesti pitänyt kättä naisen alaselällä, samalla kun toisella käden ohjaan väentungosta pois tieltä, kun yritettiin juhannuksena päästä lähemmäs kokkoa.
      Ei siinä mitään takia-ajatuksia edes käynyt mielessä, kun en oikein edes tiedostanut koko toista kättä.

      Lainaa

    39. Ensin friendzone 4.12.2025 14:00
      Tulos: +14 (46 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Se on lähinnä outoa ja lähinnä kiinnostikin mitä naiset jotka pitävät tuot epäsopivana sitten yleensä odottaisivat ensitreffeiltä, jos ei tuota?
      Ihmettelen kans 🤷🏻‍♂️. Kai ne sitten haluaa mennä vaan syömään tai kahville kuin kavereiden kesken, tilata ja maksaa itse ja fiilistellä myöhemmin haluaako jatkaa? Tossa on pari hyvää esimerkkiä ollu miten joku on arvostanut, mutta suurimmalle osalle täällä ton tason huomaavaisuus on liikaa. Hyvä tietää että (todella paljon) vähempikin riittää, paitsi jos sattuu juuri se kohdalle, joka osaa arvostaa.

      Lainaa

    40. It's a deal 4.12.2025 14:07
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Jos minä kutsuisin jonkun ensitreffeille ja valitsisin ruokapaikan, varmasti esittäisin sen: "Saanko tarjota sinulle..." En ottaisi riskiä, että jää tutustumatta ihmiseen vaikka siksi, että hänellä olisi tilapäinen nk. "likviditeettikapeikko." Saahan siinä vaiheessa kieltäytyäkin ja sanoa maksavansa itse, ei mitään ole pakko vastaanottaa.

      Lainaa

    41. Tarkentuva paimen 4.12.2025 14:26
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Tanska, Alankomaat, Belgia, onhan näitä. Sama kai se missä jos on kiva reissu 🤣

      Lainaa

    42. Luottava sirkka 4.12.2025 14:28
      Tulos: -5 (31 ääntä)
      Rönsyilevä norppa: Minäkin miehenä olen ihan vaistonvaraisesti pitänyt kättä naisen alaselällä, samalla kun toisella käden ohjaan väentungosta pois tieltä, kun yritettiin juhannuksena päästä lähemmäs kokkoa.Ei siinä mitään takia-ajatuksia edes käynyt mielessä, kun en oikein edes tiedostanut koko toista kättä.
      Eihän tuo ole sen kummempaa kuin tanssiminen. Satunnaisten kanssa lavatansseissa vedetään käsi kädessä ja toinen käsi alaselällä.

      Lainaa

    43. Rajaton kauris 4.12.2025 14:31
      Tulos: +23 (31 ääntä)
      Tiuha tonttu: Olen samalla kannalla.Yksillä ensitreffeillä mies yritti pariinkin otteeseen halata ja koin sen todella epämukavaksi, sekä tunkeilevaksi.Oltiin viestitelty noin kuukausi ennen tapaamista -ei mitenkään säännöllisesti. En kokenut tuntevani miestä niin hyvin, että olisin halunnut halata, sellaista kevyttä "Kiva viimein [...]
      Tässäkin exit ajoissa auttaa, ja sanoa ettei kiinnosta enempää. Game ovet. Mutta se ei sitä poista että jos sitten synkkaakin voi edetä kuten "mokan" tarina, ja se on sallittua ja ok toisin kuin täällä yritetään massalla väittää vastaan.

      Lainaa

    44. Tulos: +53 (57 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Yritäpä nyt sitten ymmärtää naisia? Käyttäydyt viimeisen päälle herrasmiehenä ensitreffeillä niin reaktio on tuollainen? En suoraan sanottuna ymmärrä miilaiset niiden ensitreffien sitten pitäisi näiden kriitikoiden mielestä olla? Eikö sen miehen kuuluisikaan sitten laittaa parastaan [...]
      Vau, mikä konsepti, naiset on erilaisia yksilöitä ja arvostaa erilaisia asioita. Ei ole olemassa kaavaa, millaiset on hyvät ensitreffit, vaan se riippuu ihan treffeille lähtijöiden mieltymyksistä. Voi vaikka ihan kysyä, mistä toinen tykkäisi, tai kiinnittää huomiota siihen, millaista kehonkieltä ele x, y tai z aiheuttaa. Ei kaikesta tarvitse tehdä niin vaikeaa. Tai varsinkaan jotain ihmeellistä sukupuolijuttua.

      Lainaa

    45. Häveliäs korvasieni 4.12.2025 14:34
      Tulos: +15 (31 ääntä)
      Sovelias järvisieni: Voi olla, että olen itsenäinen vahva nainen ja ilkeä ihminen tai jotain, mutta olen ajatellut vain olevani tavallinen suomalainen sillä, että haluan pitää personal spacen myös ensitreffeillä. Oletuksena, että vielä ekoilla treffeillä en tunne ihmistä hirveän hyvin. Eri asia, jos on tuntenut [...]
      Voi olla, että "personal space" on henkilökohtainen tila ja "red flag" on punainen lippu.

      Lainaa

    46. Kuumeneva dinosaurus 4.12.2025 15:57
      Tulos: +29 (35 ääntä)
      Itseäni ei tuollainen varsin paapovan oloinen herrasmies kiinnostaisi, mutta esimerkiksi äitini olisi aivan intona, jos tuollaisen miehen kohtaisi. Meitä on moneen eri junaan. Minulle itsenäisyys ja se että voin itse huolehtia itsestäni on tärkeää. Äitini puolestaan tahtoisi miehen, joka huolehtii eikä itse tarvitsisi murehtia ja miettiä miten asiat järjestää. Se on ihan okei, mutta pitäisi muistaa, että itseensä voi luottaa, mutta toinen ihminen voi oettää häneen kohdistetun luottamuksen julmastikin. Vuosisadan rakkaustarinkin voi karikoitua pahasti ja silloin on ikävä jäädä tyhjän päälle jälleen rakentamaan itseään kasaan.

      Lainaa

    47. Tulos: +7 (23 ääntä)
      Lempeä pulu: Tämä riippuu ihan täysin ammatista. Omalla kohdallani on niin, että tienaan noin neljä kertaa enemmän kuin vaimoni. Olen koodarina pankissa ja vaimoni on kirjastovirkailija. Sitten on ystäväpariskunta, jossa homma on toisinpäin, vaimo on erikoislääkäri ja mies kunnan piikuvirkamies.
      Eli sinun ensitreffit menee niin että varmistetaan toisten tulotasot ja enemmän tienannut maksaa lystin sukupuolesta riippumatta. On tämäkin tietysti yksi tapa mutta itsellä jäisi kohtuullisella todennäköisyydellä treffit väliin jos minun tulotasoa kyseltäisiin etukäteen ja vihjattaisiin että minun tulisi olla maksaja jos tienaan enemmän kuin treffikumppani.

      Lainaa

    48. Matkustava kivi 4.12.2025 17:24
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      Sovelias järvisieni: Voi olla, että olen itsenäinen vahva nainen ja ilkeä ihminen tai jotain, mutta olen ajatellut vain olevani tavallinen suomalainen sillä, että haluan pitää personal spacen myös ensitreffeillä. Oletuksena, että vielä ekoilla treffeillä en tunne ihmistä hirveän hyvin. Eri asia, jos on tuntenut [...]
        No, riippuu ehkä siitä, miten hyvin toisen tuntee. Jos tietää, että toinen tykkää tuollaisesta, vaikkapa pitkän keskustelun ennen treffejä perusteella, niin kaikin mokomin. Mutta jos ei tiedä, niin aika riskialtista. 
        (Itselläni oli ennen poikaystävä, joka maksoi kaiken. Ei siksi, että olisin sitä odottanut tai toivonut, vaan siksi, että olin vielä persaukinen opiskelija, ja hän ei ollut. Hänelle ei kelvannut mikään ajanviettoehdotukseni: "Mennään puistoon? Mennäänkö kirjastoon?" -Ei suinkaan, aina piti mennä ulos syömään tms. Selitin aivan suoraan, ettei minulla ole sellaiseen varaa, no, ei hätäa, onhan hänellä varaa, mennään nyt vaan sinne cocktailbaariin. Se päätyi sitten siihen, että tuli jotain riitaa, ja löysin itseni paikasta josta pääsi pois taksilla ja vain taksilla, johon ei tietenkään ollut varaa. Ei ollut kiva ilta. -Nykyinen aviomieheni ei järjestä minua tilanteisiin, joissa tuntisin oloni epämukavaksi tai avuttomaksi. Se on mielestäni huomaavaisuuden A ja O). 

      Lainaa

    49. Kalvas ankka 4.12.2025 17:29
      Tulos: -33 (51 ääntä)
      Not a princess: Joo ei nyt kelvannu strong independent Finnish womeneille gentleman 😄. Ei tossa kyllä yhtään 🚩 ollut. Eikä kukaan sanonut että päätti naisen puolesta mitä tilataan, hän vain hoiti ne tilaukset. Arvaan että kommentoijat on vaan kateellisia kun heille ei kukaan koskaan tee mitään kivaa. [...]
      Noin kymmenen vuotta mädätystä riitti siihen että, sut syödään elävältä jos yrität olla herrasmies. En vain tajua tuota naisen logiikkaa tossa, että jos mies on herrasmies, niin se tarkoittaa että nainen ei osaa itse. On minunkin vaimo strong independent woman, mut ei hänellä sentään päässä viiraa.

      Lainaa

    50. Tulos: +46 (54 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Yritäpä nyt sitten ymmärtää naisia? Käyttäydyt viimeisen päälle herrasmiehenä ensitreffeillä niin reaktio on tuollainen? En suoraan sanottuna ymmärrä miilaiset niiden ensitreffien sitten pitäisi näiden kriitikoiden mielestä olla? Eikö sen miehen kuuluisikaan sitten laittaa parastaan [...]
      "Naiset" eivät ole mikään yksi yhtenäinen monoliitti jossa kaikki ovat samanlaisia. Opettele lukemaan tilannetta, harjoittele empatiaa, opettele sekä ilmaisemaan itseäsi että ymmärtämään muita myös sanattoman viestinnän avulla, niin homma helpottuu. Niin kuin tuostakin olisi pitänyt ymmärtää itsestäänselvästi, osa naisista tykkäsi tuosta, osa ei, ja osa jotain siltä ja väliltä. 
      Joitain ihmisiä on helpompi tulkita kuin toisia, mutta sellainen asenne että kaikkia pitäisi ymmärtää etukäteen tai ketään ei ymmärrä, estää sinua ymmärtämästä edes suoraa puhetta oikealla tavalla.

      Lainaa

    51. Sinapiton flamingo 4.12.2025 18:08
      Tulos: +44 (50 ääntä)
      Jos treffeillä nainen automaattisesti olettaa että tarjoan kaiken vain koska olen mies ja "se kuuluu asiaan" niin ne on kyllä viimeiset treffit, sori vaan. Mutta olen kerran ollut treffeillä naisen kanssa joka tuntui loukkaantuvan siitä kun pidin hänelle ovea auki. Sanoi vaan "osaan minä itsekin oven avata". Nekin oli viimeiset treffit. Rasittavaa olisi seurustella ihmisen kanssa joka näkee kaikki kohteliaat eleet vain jonakin alistavana seksisminä. Kyllä minä sitä ovea pidän auki kenelle tahansa sukupuolesta tai iästä riippumatta, koska se on KOHTELIASTA. Ja kiitän jos minulle pidetään ovea auki.

      Lainaa

    52. Ansaitsematon hämähäkki 4.12.2025 19:23
      Tulos: +7 (29 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Vaan kommenteista päätellen ei tunnu olevan yhtään kenenkään makuun? Näyttäisi ainoat positiiviset kommentit perinteistä herrasmiesmäistä käytöstä olevan miesten kirjoittamia. Vai olikohan yksi naispuolisenkin kirjoittama ylempänä? Se on lähinnä outoa ja lähinnä kiinnostikin mitä naiset jotka pitävät tuot epäsopivana sitten yleensä odottaisivat ensitreffeiltä, jos ei tuota?
      Ensinnäkin, mikä on herrasmies? Mitä helkkaria se tarkoittaa? En ole tavannut livenä tällaisia miehiä, jotka sanovat itseään herrasmieheksi, mutta somen perusteella en haluakaan. Kaikista tulee jotenkin iljettävä kuva.
      Ensitreffeiltä kaipaan tilaa jutella. Rauhassa. En ravintolassa, en keikalla, leffassa, teatterissa, juhlissa - missään, missä ei voi jutella. Kävely ulkosalla on parasta. Ei tarvitse syötävää, vettä voi kantaa. Jos kovasti synkkaa ja ei halua lopettaa, voidaan yhdessä sopia, mitä tehdään. Jonnekin syömään, tai vaikka kaupan kautta toisen kotiin. Ei tarvitse tarjota automaattisesti, tästäkin voidaan sopia.
      Tällainen on toisen huomioon ottamista. Ei sitä, että oletetaan jotain rooleja.

      Lainaa

    53. Aktiivinen majava 4.12.2025 21:27
      Tulos: +10 (46 ääntä)
      Öm: Unohdin sanoa koko tekstini pääpointin, joka on se, että britit usein odottavat myös samaa kohtelua itse, eli treffeillä olleen henkilön kannattaa seuraavalla kerralla hoitaa maksaminen ja asioiden suunnittelu, jos haluaa tehdä hyvän vaikutuksen.
      Täähän on hyvä eli seuraaville treffeille nainen keksii ohjelmaa, maksaa ravintolassa ja toimii kuin rouvasnainen 😄. Silloinhan mikään tossa ei ole mitenkään outoa vaan ihan tavallista. Suomi-rouvat ei vaan nyt tajua 🤦🏻‍♂️. Ja näillä kulttuurieroilla ei kyllä härmästä kukaan saa brittinaista. Meikäläisten deittailutavat, eli lähinnä suihku, deodorantti, siistit vaatteet ja normaalia vähemmän rasvaiset jutut, ei edesauta kauniimman sukupuolen hurmaamista kansainvälisissä piireissä 😂. Siellä näytetään vaativankin jotain yritystä. Täällä se yritys on 🚩. Voi meitä metsäläisiä.

      Lainaa

    54. Höveli ankerias 4.12.2025 21:30
      Tulos: +19 (27 ääntä)
      Ansaitsematon hämähäkki: Ensinnäkin, mikä on herrasmies? Mitä helkkaria se tarkoittaa? En ole tavannut livenä tällaisia miehiä, jotka sanovat itseään herrasmieheksi, mutta somen perusteella en haluakaan. Kaikista tulee jotenkin iljettävä kuva. Ensitreffeiltä kaipaan tilaa jutella. Rauhassa. En ravintolassa, en keikalla, leffassa, [...]
      Mistäänhän ei paljastu onko tämä todellakin ensimmäinen kerta kun ovat tekemisissä vai onko asiaa pohjustettu jo viikkojen tai kuukausien ajan puhelimessa puhuen, ja nyt vasta oikeasti fyysisesti tapaavat. Tottakai jos tuntee jo kuukausien ajoilta ja on kymmeniä tunteja juteltu tuntee jo ihmistä, ja sen perusteella on voitu se tekeminen, ravintola ja niin edelleen jo valita. Totta se että jos oikeasti ensimmäistä kertaa koskaan tapaa eikä ole juteltu juuri ollenkaan, ehkä vain joku tekstiviesti, niin silloin voi ottaa rauhallisemmin.

      Lainaa

    55. Todisteeton myyrä 4.12.2025 21:37
      Tulos: +20 (32 ääntä)
      tumis80: Ensitreffien ohjelma? Ensitreffien kesto kannattaa valita melko lyhyeksi, niin ei mene molemmilta aikaa hukkaan, jos sitä kemiaa ei sitten vaan ole. Eikä ole kiva väkisin roikkua mukana tuntitolkulla, kun toinen on suunnitellut koko päiväksi ohjelmaa eikä kehtaa sanoa tunnin jälkeen että [...]
      Ehkä ne oli ensitreffit fyysisesti mutta jos oli jo tuttu pidemmältä ajalta eri viestivälineillä ja alustava kemia ja mieltymykset on jo paljastettu? Riittävän pitkä välimatka kun on niin on voitu jopa puolikin vuotta soitella ja tekstailla. Sakki tuntuu täällä olevattavan että on just eilen swaipattu Tinderissä mätsi ja sitten herrasmies hyökkää päälle 🤷🏻‍♀️

      Lainaa

    56. Kaupungin kattojen yllä liitävä dinosaurus 4.12.2025 22:06
      Tulos: -10 (20 ääntä)
      Not a princess: Joo ei nyt kelvannu strong independent Finnish womeneille gentleman 😄. Ei tossa kyllä yhtään 🚩 ollut. Eikä kukaan sanonut että päätti naisen puolesta mitä tilataan, hän vain hoiti ne tilaukset. Arvaan että kommentoijat on vaan kateellisia kun heille ei kukaan koskaan tee mitään kivaa. [...]
      Uli uli, Paula.

      Lainaa

    57. Intiimi peura 4.12.2025 23:02
      Tulos: -10 (24 ääntä)
      Muistakaa pojat, herrasmies maksaa kaiken koska penis.

      Lainaa

    58. Kyllästynyt oliivi 4.12.2025 23:51
      Tulos: +5 (25 ääntä)
      Kyöpeli: Jos miehen pitää maksaa kaikki, niin tämä on käytännössä mahdollista siinä tapauksessa, että miehellä on enemmän rahaa. Pitämällä yllä normia, että mies maksaa, pidämme yllä normia, että miehen kuuluu ansaita enemmän. Itse kannatan palkkatasa-arvoa.
      Samoin. Tuntuu absurdilta, kuinka sitkaasti naisen euro on edelleenkin (noin) 86 senttiä Suomessa.

      Lainaa

    59. Aistikas konna 5.12.2025 1:01
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Tossa "ohjailtavan apinan" unelmatreffijutussa oli muuten ihan hitokseen kommentteja.

      Lainaa

    60. Aistikas konna 5.12.2025 1:03
      Tulos: -18 (32 ääntä)
      Kyllästynyt oliivi: Samoin. Tuntuu absurdilta, kuinka sitkaasti naisen euro on edelleenkin (noin) 86 senttiä Suomessa.
      *84. Ja ero palkkatulossa johtuu tutkimuksen mukaan siitä, että naiset tekevät 16% vähemmän työtunteja.

      Lainaa

    61. Sillisalaattia Sisiliasta 5.12.2025 1:04
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Etäämpi rotta: Onpa siis harmi, että moka ei kertonutkaan sinusta. Onneksi kuitenkin kerroit tämän kaiken, koska tulin juuri etsimään sitä että mikä sinua kiinnostaisi.
      Mitä ihmettä? Oletko ekaa kertaa mokissa vai miten meni näin tunteisiin kommenttipalsta? Näin kai täällä aina keskustellaan aiheista, omasta perspektiivistä katsoen. 
      Jos olisin itse ollut alkuperäinen treffeillä käynyt niin en olisi tuosta pohdinnasta pahastunut. Olisin ehkä avannut miksi se ei ole ahdistavaa tai outoa itselleni. Mielipiteitä on monia ja niistä voi ihan leslisgelm

      Lainaa

    62. Sillisalaattia Sisiliasta 5.12.2025 1:05
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      ...keskustella(.) piti kirjoittamani 😅

      Lainaa

    63. Jäävi mustikka 5.12.2025 5:36
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Yritäpä nyt sitten ymmärtää naisia? Käyttäydyt viimeisen päälle herrasmiehenä ensitreffeillä niin reaktio on tuollainen? En suoraan sanottuna ymmärrä miilaiset niiden ensitreffien sitten pitäisi näiden kriitikoiden mielestä olla? Eikö sen miehen kuuluisikaan sitten laittaa parastaan [...]
      Ehkä toi kädeatä pitäminen ensitreffeillä, selästä ohjaaminen on suomalaiselle vähän liikaa.
      Mutta itselle tuli vaan mieleen se, että mokassa ja kommenteissa nuo kaikki oli liikaa...
      Sitten parisuhteessa näkee valitettavan että kun pitää tehdä itse kaikki suunnitelmat jne ja mies ei koskaan tee näitä metatöitä.

      Lainaa

    64. Ansaitsematon hämähäkki 5.12.2025 8:19
      Tulos: -4 (8 ääntä)
      Höveli ankerias: Mistäänhän ei paljastu onko tämä todellakin ensimmäinen kerta kun ovat tekemisissä vai onko asiaa pohjustettu jo viikkojen tai kuukausien ajan puhelimessa puhuen, ja nyt vasta oikeasti fyysisesti tapaavat. Tottakai jos tuntee jo kuukausien ajoilta ja on kymmeniä tunteja juteltu tuntee jo ihmistä, ja sen perusteella [...]
      En tiedä miksi mulle vastasit, minä vastasin vain Kirpeän Ahvenen kysymykseen siitä, mitä naiset voisivat ensitreffeiltä odottaa.
      Mitä enemmän on keskusteltu ja odotettu ekaa livetapaamista, sitä vähemmän olisin menossa paikkaan, jossa ei voi jutella ja katsella toista rauhassa.

      Lainaa

    65. Oikeustajuton harakka 5.12.2025 8:57
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Mun vaimo maksaa suurimman osan ostoksista ja ruuista kun ollaan kaupassa tai ulkona. Nykyaikaa!

      Lainaa

    66. Höylätty albatrossi 5.12.2025 9:26
      Tulos: +23 (29 ääntä)
      Takimmaisempi kivi: Voi kun voisikin naisena luottaa siihen, että ensitreffeillä jotakin tarjoava mies tekee sen muina herrasmiehinä. Valitettavan usein näillä ruuat ja juomat tarjoavilla miehillä on ajatuksena, että sillä "ostetaan" sitten jotakin muuta, ei suinkaan pyyteettömästi tarjota. Ja sitten jos ei [...]
      TÄMÄ! Se että annan jonkun tarjota minulle jotain on luottamuksen osoitus. Ei tunnu todellakaan mukavalta jos kuka tahansa alkaa makselemaan asioita. Itse vietin joskus iltaa miehen kanssa joka auliisti makseli asioita. Siinä tilanteessa luotin että tämä on nyt ihan ok. Myöhemmin hän alkoikin puhelemaan veloista ja että olen hänelle velkaa siitä ja tästä. Veloista pitäisi kyllä sopia etukäteen, eikä keksiä niitä jälkikäteen päästään.

      Lainaa

    67. Kiteetön ankerias 5.12.2025 10:34
      Tulos: +8 (16 ääntä)
      Huhhuh! Onneksi ei tarvitse treffeillä käydä. Näitä kommentteja lukiessa treffeistäkin on nykyään tehty joku hiton monimutkainen rituaali.

      Lainaa

    68. Hermostumaton varis 5.12.2025 13:20
      Tulos: +6 (12 ääntä)
      Makunsa kaikilla. Kuulostaa mun unelmien mieheltä 😌

      Lainaa

    69. Tulos: -10 (18 ääntä)
      Not a princess: Joo ei nyt kelvannu strong independent Finnish womeneille gentleman 😄. Ei tossa kyllä yhtään 🚩 ollut. Eikä kukaan sanonut että päätti naisen puolesta mitä tilataan, hän vain hoiti ne tilaukset. Arvaan että kommentoijat on vaan kateellisia kun heille ei kukaan koskaan tee mitään kivaa. [...]
      Miten tää asia sua koskettaa? Et taida olla nainen, etkä mies jolla olisi varaa tarjota deittiä. Turha sinun on päivitellä muiden asioita netissä.

      Lainaa

    70. rottanpää 5.12.2025 22:38
      Tulos: +13 (23 ääntä)
      Not a princess: Arvaan että kommentoijat on vaan kateellisia kun heille ei kukaan koskaan tee mitään kivaa.
      Aivan, juu. Missään nimessähän ei voi olla kyseessä se, etteivät kommentoijat pitäisi tuollaisesta kohtelusta.

      Lainaa

    71. Vesisateeton kala 6.12.2025 3:52
      Tulos: -8 (26 ääntä)
      Kyllästynyt oliivi: Samoin. Tuntuu absurdilta, kuinka sitkaasti naisen euro on edelleenkin (noin) 86 senttiä Suomessa.
      Mutta kun ei edes ole. Toki miesten KUUKAUSIpalkka on isompi, kun useimpien naisten.
      Muttajos puhuttaisiin TUNTIpalkasta, niin se on yleensä sama. Jos on sama koulutus ja sama työkokemus. Yleensä näin ei ole.
      Yleensä puhutaan aina kuukausipalkasta, mikä ei ole mitenkään verrannollinen naisten ja miesten tekemiin töihin.
      Useiden tutkimusten mukaan miehet tekevät töitä 30% enemmän, kun naiset. 
      Tämä on kiistaton fakta. Mutta miksi näin tapahtuu, niin sitä pitäisi tutkia enemmän.
      Yleensä tuntipalkka on ihan sama miehillä ja naisilla, mutta ero syntyy ihan muusta.
      Ja tämä on ihmetyttänyt kauan, että miksi aina verrataan kuukausipalkkaa, eikä tuntipalkkaa?

      Lainaa

    72. Vesisateeton kala 6.12.2025 4:27
      Tulos: +3 (29 ääntä)
      Kilokalori: Miten tää asia sua koskettaa? Et taida olla nainen, etkä mies jolla olisi varaa tarjota deittiä. Turha sinun on päivitellä muiden asioita netissä.
      Mulla olisi varaa, mutta useat naiset käyvät treffeillä vaan ilmaisen ruoan ja juomien takia. Se ärsyttää, ja olen joskus saanut "näpäytettyä" tällaista olmaisen safkan hakijaa.
      Hän (n) ehdotti tapaamista hänen lähellä olevaan ravintolaan. Lähdin ajamaan sinne. Matkalla tuli viestiä, ettei voisi olla pitkään, kun on kavereiden kanssa sopinut menoa. 
      Ok. Menin paikalle, ja olin ennen häntä. Otin tiskiltä oluen ja menin pöytään istumaan.
      Hän saapui paikalle, ja näki mut pöydässä. Tunnisti kuvien perusteella, ja tuli istumaan pöytään.
      Kun en tehnyt elettäkään tilatakseni, niin kysyi etkö aio syödä mitään?
      Näytin tuoppia, ja sanoin, että mulle riittää tää.
      Oisittepa nähnyt muijan ilmeen, kun se tajusi, ettei saa ilmaista safkaa! Ja joutuu itse maksamaan! Ilmeisesti kova nälkä oli, koska tilasi varmaan menun halvimman, eli ranskalaiset. :)
      Nautin tilanteesta, koska muija luuli tulevansa syömään ilmaiseksi, ja sen jälkeen lähteä kavereiden kanssa "radalle". 
      Sanomattakin selvää, ettei nähty toista kertaa. Minä siksi, että en elätä sarjadeittailojoita, ja hän sen takia, ettei hyötynyt musta mitään. :)

      Lainaa

    73. Mauton ahven 6.12.2025 12:50
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Kujeileva Apina: Mä oon vähän ollu siinä käsityksessä, että ne naisvaltaisemmat ammatit ei sisällä yhtä paljon riskejä. Jokaisessa alassahan on riskinsä, mutta mitä haastavampi ja vaarallisempi työ, niin sitä enemmän kai siitäkin maksetaan. Tosin voin olla hyvinkin väärässä, sillä olen työkyvytön ollut kirjaimellisesti koko [...]
      No sinä olet sitten väärässä käsityksessä. Hyvä, että haluat tarkastaa käsityksesi todellisuutta vastaavaksi.
      Miehen elämä noin muuten kyllä sisältää enemmän terveyteen kohdistuvia riskejä; siksi miesten eliniänodotekin on useita vuosia lyhyempi kuin naisten. Ammattitaudit eivät kuitenkaan tilastollisesti vaivaa miehiä sen enempää kuin naisia. Miehiin kohdistuu enemmän elintaparasitusta ja väkivaltaa.

      Lainaa

    74. Mauton ahven 6.12.2025 13:35
      Tulos: -14 (16 ääntä)
      Siis kai nyt sentään kaikki täällä asiaa kommentoivat ymmärtävät, että se treffijulkaisu on tarkoituksella tehty rage bait?

      Lainaa

    75. Kokenut kissa 6.12.2025 14:00
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      Sinapiton flamingo: Jos treffeillä nainen automaattisesti olettaa että tarjoan kaiken vain koska olen mies ja "se kuuluu asiaan" niin ne on kyllä viimeiset treffit, sori vaan. Mutta olen kerran ollut treffeillä naisen kanssa joka tuntui loukkaantuvan siitä kun pidin hänelle ovea auki. Sanoi vaan "osaan minä [...]
      Töissä satun useasti menemään ovesta samaan aikaan asiakkaan kanssa, ja aina pidän oven auki. Ei oo onneksi kukaan ruvennut ulisemaan tästä, vaan se on otettu kohteliaisuutena/kunnioituksena. Yleensä vielä kiittävät asiasta.

      Lainaa

    76. Kokenut kissa 6.12.2025 14:03
      Tulos: -21 (23 ääntä)
      Intiimi peura: Muistakaa pojat, herrasmies maksaa kaiken koska penis.
      Tottakai maksaa jos on mies. Mammanpojat/globohomot on sitten erikseen. T. Mies

      Lainaa

    77. Kattojen yllä liitävä ylioppilas 6.12.2025 14:04
      Tulos: +4 (20 ääntä)
      Vesisateeton kala: Mulla olisi varaa, mutta naiset käyvät treffeillä vaan ilmaisen ruoan ja juomien takia.
      En elätä sarjadeittailojoita, ja hän ei hyötynyt musta mitään. :)
      Kyllähän naisissa on paljon enemmän köyhiä, heitä kun on työttömänä ja pieneläkkeellä paljon miehiä runsaammin, ja töissä huonompi liksa. Mutta että pelkästään nälän ja viinanhimon takia deittailisivat miehiä...
       En ihan älynnyt, miksi Kala edes halusi treffeille, kun on niin kaunainen naisia kohtaan? Kala olisi voinut tutustua naiseen, ja lähteä mukaan naisten illanviettoon. Tuo on väärä asenne jos suurin pelko on se, että itsestä on toisille ihmisille jotakin hyötyä.

      Lainaa

    78. Kokenut kissa 6.12.2025 14:06
      Tulos: -19 (27 ääntä)
      Aistikas konna: *84. Ja ero palkkatulossa johtuu tutkimuksen mukaan siitä, että naiset tekevät 16% vähemmän työtunteja.
      Kai nyt tekevät ku saikulla ollaan pienimmästäkin syystä.

      Lainaa

    79. Kokenut kissa 6.12.2025 14:27
      Tulos: -20 (30 ääntä)
      Kokenut kissa: Kai nyt tekevät ku saikulla ollaan pienimmästäkin syystä.
      Pakko nyt antaa myös esimerkki, ettei syödä elävältä. Viime kesänä ulkona naapurien kanssa istuttaessa, naapurin nainen tokas et kävi hakemassa kaksi viikkoa saikkua, ja syytä kysyessä tuli vain vastaus että huvikseen.

      Lainaa

    80. Vesisateeton kala 6.12.2025 22:14
      Tulos: +8 (16 ääntä)
      Kattojen yllä liitävä ylioppilas: Kyllähän naisissa on paljon enemmän köyhiä, heitä kun on työttömänä ja pieneläkkeellä paljon miehiä runsaammin, ja töissä huonompi liksa. Mutta että pelkästään nälän ja viinanhimon takia deittailisivat miehiä... En ihan älynnyt, miksi Kala edes halusi treffeille, kun on niin kaunainen naisia kohtaan? Kala olisi [...]
      En missään nimessä ole kaunainen KAIKKIA naisia kohtaan. Vaan näitä yksillä deiteillä käyviä lompakkoloisia kohtaan, joilla ei ole aikomustakaan tutustua, tai nähdä uudestaan. Joistakin sen huomaa heti, toisista ei.
      Silloin kun deittailin, niin usein nainen ehdotti tapaamista, ja saatoin maksaa, jos tuntui siltä, että hän oli kiinnostunut enemmän minusta, kun ruoasta/oluesta/drinkistä.
      Joistakin vaan näkee heti tarkoitusperät. Itse olin suhdetta etsimässä.

      Lainaa

    81. Ansaitsematon hämähäkki 7.12.2025 8:38
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Kokenut kissa: Pakko nyt antaa myös esimerkki, ettei syödä elävältä. Viime kesänä ulkona naapurien kanssa istuttaessa, naapurin nainen tokas et kävi hakemassa kaksi viikkoa saikkua, ja syytä kysyessä tuli vain vastaus että huvikseen.
      Palkallisen ensimmäisen sairaslomapäivän poistoa kaipailtiin nimenomaan miesten krapulamaanantaiden poistamiseksi. Sen sijaan se iskisi jälleen naisiin, joilla esiintyy enemmän migreeniä ja myös sattuneesta syystä kuukautiskipuja, joiden takia on joskus pakko olla päivän tai puolikkaa pois.

      Lainaa

    82. Ansaitsematon hämähäkki 7.12.2025 8:41
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      Vesisateeton kala: Mutta kun ei edes ole. Toki miesten KUUKAUSIpalkka on isompi, kun useimpien naisten.Muttajos puhuttaisiin TUNTIpalkasta, niin se on yleensä sama. Jos on sama koulutus ja sama työkokemus. Yleensä näin ei ole. Yleensä puhutaan aina kuukausipalkasta, mikä ei ole mitenkään verrannollinen naisten ja miesten tekemiin [...]
      Naisista osa tekee osa-aikaista työaikaa lasten takia. Miksei isä tee? Nii-in, en tiedä.
      Naisia on kuitenkin runsaasti aloilla, joissa maksetaan erilaisia lisiä. Ylitöistä sen sijaan ei makseta. Miehilläkin on harvassa ammatit, joissa ylimääräinen työ tulee rahana. En itseasiassa henkilökohtaisesti tiedä yhtäkään ihmistä, jolle nöin maksettaisiin, pl. työsuhteen päättyminen.
      Miten äiti voi jäädä tekemään pidempää päivää, kun jonkun ne lapsetkin on hoidettava? Jos isä malttaa lopettaa työt, niin sitten se viilettää johonkin harrastukseen kuitenkin.
      Mä en kyllä jaksa ymmärtää, miksi ihmiset tekee lapsia, mutta ei ole niiden lasten kanssa.

      Lainaa

    83. Ansaitsematon hämähäkki 7.12.2025 8:50
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Vesisateeton kala: En missään nimessä ole kaunainen KAIKKIA naisia kohtaan. Vaan näitä yksillä deiteillä käyviä lompakkoloisia kohtaan, joilla ei ole aikomustakaan tutustua, tai nähdä uudestaan. Joistakin sen huomaa heti, toisista ei. Silloin kun deittailin, niin usein nainen ehdotti tapaamista, ja saatoin maksaa, jos tuntui siltä, [...]
      Ehkä kannattaisi valita paremmin se deittiseura?
      (Ihan siksi sanon, että naisiakin vastuutetaan valitsemastaan seurasta/poikaystävästä/miehestä, kun tyypistä jotian inhottavaa ilmenee.)

      Lainaa

    84. Epäonnistunut leppäkerttu 7.12.2025 14:50
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Ansaitsematon hämähäkki: En ole itse tällainen nainen, mutta jos nyt oletetaan, että keskimääräinen paljon deittaileva 25-35-vuotias nainen, niin hän käyttää aika paljon rahaa ulkonäköönsä treffejä varten. Ylläpitäviä juttuja ovat säännölliset kampaajat, karvojenpoistot, kasvojenhoidot, kynsihoidot. Päivittäisiä asioita pesuaineet, rasvat, [...]
      Jos naisen täytyy käyttää rahaa ulkonäköönsä treffejä varten ja olettaa miehen vielä tästä hyvästä maksavan treffien sisällöstä, niin olen pahoillani mutta kyseessä ei ole normaalit treffit vaan sokerideitit.  Normaalistihan jokainen nainen ja mies käyttää ulkonäköönsä juuri sen verran rahaa kuin haluaa, eikä sen pitäisi tapahtua vain deittikumppaneita ajattelen vaan toivottavasti eniten omien mieltymysten takia.

      Lainaa

    85. Kursailematon paimen 8.12.2025 20:32
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Hermostumaton varis: Makunsa kaikilla. Kuulostaa mun unelmien mieheltä 😌
      Mullekin kelpaisi vaikka olen mies. Mutta vain kaveripohjalta kun ei enempään taivu.

      Lainaa

    86. Läpinäkymätön viikinki 8.12.2025 20:34
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Kaupungin kattojen yllä liitävä dinosaurus: Uli uli, Paula.
      Mikä vitun Paula? 🤷🏻‍♀️ Abdul? Koivuniemi? Vesala?

      Lainaa

    87. Ansaitsematon hämähäkki 9.12.2025 7:14
      Tulos: -3 (9 ääntä)
      Epäonnistunut leppäkerttu: Jos naisen täytyy käyttää rahaa ulkonäköönsä treffejä varten ja olettaa miehen vielä tästä hyvästä maksavan treffien sisällöstä, niin olen pahoillani mutta kyseessä ei ole normaalit treffit vaan sokerideitit.  Normaalistihan jokainen nainen ja mies käyttää ulkonäköönsä juuri sen verran rahaa kuin haluaa, eikä sen [...]
      Ei tietenkään nainen oleta miehen maksavan tuon takia. Minä itse kirjoitin, että eikö se olisi tavallaan kohtuullista että molemmat käyttävät rahaa.
      Jos mies on viemässä kalliille illalliselle, hän odottaa naisen olevan laittautunut. Ei naisen tietenkään täydy tehdä yhtään mitään.
      Luehan viestini vielä uudelleen, esim. se kohta, missä oletetaan. Vai väännetäänkö vielä rautalangasta, että kyseessä on yksinkertainen yleistys, jollaista en usko kamalasti Suomessa tapahtuvan, mutta maailmalla kyllä ja tännekin on kovaa vauhtia tuloss?

      Lainaa

    88. Vesisateeton kala 9.12.2025 10:46
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Ansaitsematon hämähäkki: Ehkä kannattaisi valita paremmin se deittiseura? (Ihan siksi sanon, että naisiakin vastuutetaan valitsemastaan seurasta/poikaystävästä/miehestä, kun tyypistä jotian inhottavaa ilmenee.)
      Varmasti, mutta miten sen sitten paremmin valitsee, kun ei ole ikinä nähnyt, Ja niillä ekoilla treffeillähän sitä olisi tarkoitus tutustua?

      Lainaa

    89. Tahrittu simpanssi 9.12.2025 21:48
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Kursailematon paimen: Mullekin kelpaisi vaikka olen mies. Mutta vain kaveripohjalta kun ei enempään taivu.
      ...if you know what I mean 😉😅😆

      Lainaa

    90. Kimurantti siili 11.12.2025 6:35
      Tulos: +1 (9 ääntä)
      Vesisateeton kala: Mulla olisi varaa, mutta useat naiset käyvät treffeillä vaan ilmaisen ruoan ja juomien takia. Se ärsyttää, ja olen joskus saanut "näpäytettyä" tällaista olmaisen safkan hakijaa. Hän (n) ehdotti tapaamista hänen lähellä olevaan ravintolaan. Lähdin ajamaan sinne. Matkalla tuli viestiä, ettei voisi olla pitkään, kun on [...]
      Saattoihan asua olla noinkin, mutta oletko varma että tulkitsit oikein?
      Kenties treffiseuralainen vaikkapa paheksui, että ruokaravintolassa otat vain oluen ja piti vaikka ihan juoppona.

      Lainaa

    91. Ansaitsematon hämähäkki 11.12.2025 13:34
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Vesisateeton kala: Varmasti, mutta miten sen sitten paremmin valitsee, kun ei ole ikinä nähnyt, Ja niillä ekoilla treffeillähän sitä olisi tarkoitus tutustua?
      Niiiiiiiiinpä.

      Lainaa

    92. Intiimi peura 11.12.2025 14:27
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Kokenut kissa: Tottakai maksaa jos on mies. Mammanpojat/globohomot on sitten erikseen. T. Mies
      Jestas mikä pelle

      Lainaa

    93. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Vitsi: Syy naisten huonompaan palkkaan on se, että he valitsevat huonommin palkattuja töitä. Kuten naislääkäri, naisopettaja, naisbussikuski...

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: amsterdam, biologia, englantilainen mies, ensitrefit, haag, messukeskus, messut, prinsessa, seurustelu, tanska, tee, treffit, vesi, vesinäyte

  • Uusimmat

  • Kategoriat