Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Parisuhdeterapiaa, osa 52

Vuosisadan parisuhderiita leikkelesiivusta.
Parisuhdeterapiaa, osa 52

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 69 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +295 (413 ääntä)
      Viimeisessä näin sivustakatsojana tuntuu että syytä on vähän molemmissa. Onhan se todella lapsellista vetää tuollaiset pultit yhdestä kiellosta, mutta toisaalta ei se varmaan olisi ollut hirveä uhraus antaa yksi siivu.

      Lainaa

    2. Uusittava pöllö 2.12.2025 0:17
      Tulos: +259 (261 ääntä)
      Juhon suora palaute näytti toimivan. Hyvä se on välillä herätellä että ne riidat tosiaan kuuluu naapureihin ja kaikkia hävettää heidän puolesta.

      Lainaa

    3. Arvaamaton haltija 2.12.2025 0:50
      Tulos: -142 (390 ääntä)
      Vuohi: Viimeisessä näin sivustakatsojana tuntuu että syytä on vähän molemmissa. Onhan se todella lapsellista vetää tuollaiset pultit yhdestä kiellosta, mutta toisaalta ei se varmaan olisi ollut hirveä uhraus antaa yksi siivu.
      Ei, kyllä tuo nainen on mulkku, jos ei yhtä siivua voi omalle kullalle antaa. Vaikka olisi mikä erikoisruokavalio. 
      Meillä jaetaan herkut. 

      Lainaa

    4. Tulos: +184 (326 ääntä)
      Vuohi: Viimeisessä näin sivustakatsojana tuntuu että syytä on vähän molemmissa. Onhan se todella lapsellista vetää tuollaiset pultit yhdestä kiellosta, mutta toisaalta ei se varmaan olisi ollut hirveä uhraus antaa yksi siivu.
      1% vikaa naisessa, aikuisella ei kuulu mennä yksittäiset vegeleikkeleet tunteisiin ja illan pikkuärsykkeistäkin pitäisi päästä yli yöunten aikana ja olla uhriutumatta seuraavana päivänä.
      Toki on aina mahdollista, että postaaja jätti jotain kertomatta, esimerkiksi millä sanoin ja sävyllä kielto tehtiin ("Vittu, älä saatana ees yritä, nää on mun, perkele"), mutta näillä tiedoilla mies vaikuttaisi melkoiselta kakaralta.

      Lainaa

    5. Vatsakas sonni 2.12.2025 1:59
      Tulos: -138 (332 ääntä)
      Minkälainen vaimo ei anna leikkelesiivua miehelle? Kamala ihminen, itse antaisin miehelleni vaikka vaatteet päältäni ja viimiset ruokani! En ihmettele että suomalaiset eroaa kun toisen huomioon ottaminen on tolla tasolla.

      Lainaa

    6. Kristitty leijona 2.12.2025 2:28
      Tulos: +206 (252 ääntä)
      Vatsakas sonni: Minkälainen vaimo ei anna leikkelesiivua miehelle? Kamala ihminen, itse antaisin miehelleni vaikka vaatteet päältäni ja viimiset ruokani! En ihmettele että suomalaiset eroaa kun toisen huomioon ottaminen on tolla tasolla.
      Tavallaan olen samaa mieltä, mutta tämän takia olen naisen puolella: mies sanoi, että "ei ole hyvä, että kumppani kieltää häneltä asioita". No, eihän kumppania kuulukaan kieltämällä kieltää, mutta on jokaisella oikeus kieltää kumppania vaikkapa lukemasta päiväkirjaa... On siis asioita, joista saa päättää, vaikka olisi parisuhteessa, ja jos mies kategorisesti suuttuu jokaisesta kiellosta, ei siitä seuraa hyvää.

      Lainaa

    7. Jumppaava papukaija 2.12.2025 3:03
      Tulos: +69 (87 ääntä)
      Tästä ei paljon nöy valituksia, mutta takavuosina yläpuolella asui perhe jossa oli teinityttöjä. Nämä ilmeisesti tappelivat keskenään. Se kiljuminen oli kuin sikaa olisi tapettu.

      Lainaa

    8. Vesisateeton kala 2.12.2025 3:40
      Tulos: -225 (267 ääntä)
      Jos kuvittelet ton viimeisen sukupuoliroolit toisinpäin, niin kuulostaa ihan normaalilta. mutta noinpäin kuulostaa todella oudolta. Tiedän että kuulostaa oudolta, mutta aatteleppa ite, mistä olet suuttunut siipallesi pms:n aikana. ;)

      Lainaa

    9. Kujeileva Apina 2.12.2025 4:21
      Tulos: +182 (252 ääntä)
      Täytyy kyl sanoo, että aika outoa, jos ei voi yhtä leikkelettä antaa maistiaiseksi. 😲 Ymmärrän että kallista, mutta oikeasti aika outoa. Ja ihan yhtä outo syy miehellä alkaa mykkäkouluun. 😶

      Lainaa

    10. Sipulinhajuinen aasi 2.12.2025 4:46
      Tulos: +162 (242 ääntä)
      Arvaamaton haltija: Ei, kyllä tuo nainen on mulkku, jos ei yhtä siivua voi omalle kullalle antaa. Vaikka olisi mikä erikoisruokavalio.  Meillä jaetaan herkut. 
      No jos mä olen itselleni ostanut herkun ja kullalla oma niin pitäisi silti aikuisella ihmisellä olla kyky kestää pettymys ja ihan normaalia elämää jos joku sanoo ei.

      Lainaa

    11. Toimeton guava 2.12.2025 6:32
      Tulos: -99 (169 ääntä)
      Nykyaikaa. Kun ollaan enemmän kämppiksiä kuin pariskuntia. Kämppiksillä on omat leikkelepaketit, pariskunnilla harvemmin (pl. allergiat ymv)

      Lainaa

    12. Hoikka hyeena 2.12.2025 6:49
      Tulos: -67 (73 ääntä)
      Aivan varmasti Juho karjuitkin. Totta pitää olla kun nettiin kirjoittanut.

      Lainaa

    13. Alennettu kettu 2.12.2025 7:00
      Tulos: +175 (189 ääntä)
      Toimeton guava: Nykyaikaa. Kun ollaan enemmän kämppiksiä kuin pariskuntia. Kämppiksillä on omat leikkelepaketit, pariskunnilla harvemmin (pl. allergiat ymv)
      Me tykätään puolison kanssa eri leikkeleistä. En ymmärrä, miksi jommankumman pitäisi joka kerta tehdä kompromissi, kun kahtakin sorttia voi ostaa.

      Lainaa

    14. Mädäntynyt alpakka 2.12.2025 7:13
      Tulos: +114 (146 ääntä)
      Toimeton guava: Nykyaikaa. Kun ollaan enemmän kämppiksiä kuin pariskuntia. Kämppiksillä on omat leikkelepaketit, pariskunnilla harvemmin (pl. allergiat ymv)
      Ruokavalioerot sisältyy tuohon ymv. Toinen on kasvissyöjä eikä syö toisen lihaleikkeleitä tai broileripyöryköitä. Olisiko sinusta ratkaisu, ettei toinenkaan syö niitä vai että kasvissyöjä joutuu lopettamaan kasvissyöntinsä siksi, että voivat syödä vain samaa ruokaa?

      Lainaa

    15. Kirpeä Ahven 2.12.2025 7:35
      Tulos: -44 (86 ääntä)
      Napael: 1% vikaa naisessa, aikuisella ei kuulu mennä yksittäiset vegeleikkeleet tunteisiin ja illan pikkuärsykkeistäkin pitäisi päästä yli yöunten aikana ja olla uhriutumatta seuraavana päivänä. Toki on aina mahdollista, että postaaja jätti jotain kertomatta, esimerkiksi millä sanoin ja sävyllä kielto tehtiin ("Vittu, älä [...]
      Kysymyshän ei varmasti ole tosiasiallisesti siitä leikkeleestä, vaan jostain muusta asiasta. Ja se että mies noin käyttäytyy viittaisi siihen, että asiasta on keskusteltu, eikä se ole mihinkään johtanut, niin koitetaan tuolla tavoin saada toinen pohtimaan sitä ihan itse.

      Lainaa

    16. Tulos: +55 (125 ääntä)
      Viimeisellä parisuhteella ei ole toivoa. Kommunikointikyky molemmilla nolla. Nainen ei osaa selittää miehelle, miksi ei halua leikkeleitä jakaa, mies pitää mykkäkoulua eikä osaa sanoa että toivoisi kovasti leikkelettä. Nainen pohtii riidan jälkeen haihtuvansa yhteisestä kodista keskustelematta ongelmista miehen kanssa. Molemmat osapuolet siis 100 % kuraa.

      Lainaa

    17. Tunnekylmä myyrä 2.12.2025 7:46
      Tulos: -99 (167 ääntä)
      En ihmettele miehen reaktiota. Noin itsekäs akka saisi kyllä lähtöpassit aika nopeasti. Jos ei omistaan yhtä leikkelesiivua voi antaa maistiaisiksi niin ei varmaan ole halukas jakamaan mitään muutakaan.

      Lainaa

    18. Tulos: +39 (65 ääntä)
      Mädäntynyt alpakka: Ruokavalioerot sisältyy tuohon ymv. Toinen on kasvissyöjä eikä syö toisen lihaleikkeleitä tai broileripyöryköitä. Olisiko sinusta ratkaisu, ettei toinenkaan syö niitä vai että kasvissyöjä joutuu lopettamaan kasvissyöntinsä siksi, että voivat syödä vain samaa ruokaa?
      Ehkä asiasta voisi jossain universumissa keskustella ja päättää vaikka yhdessä, että ostetaan sitten molemmille vegeleikkeitä, jos molemmat niistä tykkäävät? Mutta ei, ei puhuta, kielletään ykskantaan toista koskemasta ruokaan, pidetään mykkäkoulua ja suunnitellaan eroa.

      Lainaa

    19. Mauton ahven 2.12.2025 7:47
      Tulos: +121 (133 ääntä)
      Naistenhuoneen anonyymin parisuhteessa on aika rivakka tuo eskalaation kierre. Leikkelesiivusta mykkäkoulun kautta ninjana pakkaamaan kamansa ja lähtemään toisen työpäivän aikana. Ehkä siellä on jotain muutakin ongelmaa taustalla kuin se leikkele.

      Lainaa

    20. Noheva minkki 2.12.2025 7:54
      Tulos: +80 (154 ääntä)
      Kuulostaa perheen ainoalta lapselta tuo vika mies. Elämän eka kielto ja nyt se on vuosisadan vääryys. Ja kuitenkin jos hän olis antanut maistiaisen, niin mies olisi haukannut palan ja sit sanonut, että ompa pahaa. Sekin olis varmaan ollut naisen syy. Tuo miehen vääryyksien mitoitus "multa ei saa kieltää asioita", on tosi red flag.

      Lainaa

    21. Tulivuoren reunalla seisova maksamato 2.12.2025 7:56
      Tulos: +99 (141 ääntä)
      Mauton ahven: Naistenhuoneen anonyymin parisuhteessa on aika rivakka tuo eskalaation kierre. Leikkelesiivusta mykkäkoulun kautta ninjana pakkaamaan kamansa ja lähtemään toisen työpäivän aikana. Ehkä siellä on jotain muutakin ongelmaa taustalla kuin se leikkele.
      Kyse ei ole leikkeleestä. Nainen ei saa kieltää mieheltä asioita, koska sillä tulee paha mieli. Mitä jos puhutaan vaikka seksistä kieltäytymisestä? Tai mistä tahansa muusta. Aina on oikeus kieltäytyä. Iso punainen lippu, jätä se sika.

      Lainaa

    22. Epäpuhdas keiju 2.12.2025 8:13
      Tulos: -63 (121 ääntä)
      Voiko juntimpaa menoa olla, kuin että napostelee paketin leikkeleitä, kun "istuu iltaa". Veteleekö se siitä paketista suoraan jossain sohvalla? Tai ehkä sohvan tilalla olkkarissa on muoviset puutarhakalusteet; sopisi mielikuvaan.

      Lainaa

    23. Oikeustajuton harakka 2.12.2025 8:44
      Tulos: +98 (116 ääntä)
      No jos mun puoliso olis kieltänyt jakamasta naposteltaviaan niin olisin maanitellut ensin että häh no edes yksi jooko? Jos ei vieläkään niin olisin naurahtanut hyväntahtoisesti että no ei sitte ja mennyt hakemaan itselle jotain muuta. Mun mielestä yksinkertaista.

      Lainaa

    24. Pelokas ilves 2.12.2025 8:52
      Tulos: -42 (82 ääntä)
      Melkein voisi lyödä veto että viimeisen postauksen nainen ei vastanut kevyesti "ei, haluan syödä siivut itse" vaan tuli paljon tiukempi vastaus. Kertoo paljon jos henkilö suunnittelee lähtöä kun toinen on töissä.

      Lainaa

    25. Vastarannan kiiski 2.12.2025 9:02
      Tulos: -68 (126 ääntä)
      Tulivuoren reunalla seisova maksamato: Kyse ei ole leikkeleestä. Nainen ei saa kieltää mieheltä asioita, koska sillä tulee paha mieli. Mitä jos puhutaan vaikka seksistä kieltäytymisestä? Tai mistä tahansa muusta. Aina on oikeus kieltäytyä. Iso punainen lippu, jätä se sika.
      Ensimmäisestä lauseesta samaa mieltä. Muu osa viestistäsi onkin sitten sitä samaa kuraa kuin muilla toisilleen plussia antaneilla nihilisteillä. Ja ei-sanan hyväksymättömyys ja seksin vetäminen tähän on osoitus aikamoisesta arvostelukyvyttönyydestä. 
      Kyse ei ole leikkeleestä vaan itsekkyydestä. Suurin osa naisen toimintaa puolustelevista näkee miehen syyllisenä siihen, että parisuhde vaarantuu yhden leikkeleen vuoksi, mutta aivan samalla lailla nainen osoittaa leikkeleen olevan parisuhdetta tärkeämpi. Minä itse. 
      Miehen puhumattomuus on varmasti pidemmän ajan pohdinnan surullinen tulos ja ns. viimeinen pisara, mitä omaan napan keskittynyt emäntä ei tule koskaan tajuamaan. Mies on lipulta joksannut, että jos nainen on jostain leikkeleestä niin itsekäs, miten hän käyttäytyy isommissa asioissa: ajattelee itseään.
      Ei sitä parisuhdetta huvikseen kutsuta parisuhteeksi. Pari=kaksi. Mutta syökööt leikkeleensä jatkossakin yksin. 

      Lainaa

    26. Tulos: +76 (98 ääntä)
      Vikassa pariskunnassa molemmissa vikaa. Outoa, jos yhdestä leikkelesiivusta (olkoonkin kalliimpi) ei voi luopua. Eikö se ois vaan hyvä, jos puolisokin tykästyis kasvisleikkeleisiin? Ja mies taas kunnon pikkulapsimarttyyri. Kumpikaan ei myöskään osaa keskustella. Meillä on parisuhteessa aina kuluja jaettu ja välillä toinen maksaa enemmän ja välillä toinen. Tuossa suhteessa ilmeisesti ruokakulut jaetaan sentilleen ja olettaen naisella tiukempaa. Se selittäisi leikkeleitsekkyyttä. Vähän ohi aiheen: Onhan se kyllä varsinkin nuorempana ollut totta, että jos kauppalasku on jaettu tasan, niin usein mies on syönyt 2/3 ruuasta. Eli käytännössä ollut mulle naisena tappio muuttaa yhteen ja alkaa jakaa ruokakuluja. Eli tuossakin suhteessa voi olla vähän tuon tyylistä rahankäytöllistä epäsuhtaa.

      Lainaa

    27. Intiimi peura 2.12.2025 10:11
      Tulos: +9 (19 ääntä)
      Pääsisipä treffeille Sinikan kanssa.

      Lainaa

    28. Intiimi peura 2.12.2025 10:23
      Tulos: -25 (57 ääntä)
      Kyllä nimettömän nyt ehdottomasti kannattaa häipyä sieltä asunnosta päivän aikana. Tee miehellesi se palvelus.

      Lainaa

    29. Sinivalkoinen liikennemerkki 2.12.2025 11:16
      Tulos: +34 (44 ääntä)
      Sipulinhajuinen aasi: No jos mä olen itselleni ostanut herkun ja kullalla oma niin pitäisi silti aikuisella ihmisellä olla kyky kestää pettymys ja ihan normaalia elämää jos joku sanoo ei.
      Kaikki ei kestä pettymyksiä eikä kieltoa.

      Lainaa

    30. Brutaali lammas 2.12.2025 11:20
      Tulos: +40 (46 ääntä)
      Alennettu kettu: Me tykätään puolison kanssa eri leikkeleistä. En ymmärrä, miksi jommankumman pitäisi joka kerta tehdä kompromissi, kun kahtakin sorttia voi ostaa.
      Sama. Toinen inhoaa punaista lihaa ja toinen tulisia mausteita. Molemmilla omat leivänpäällykset. Kaupasta saa sataa erilaista missä molemmilla omat suosikit joita ostetaan. Ei ole mitään syytä ostaa samaa vapaassa maailmassa.

      Lainaa

    31. Malisiöösi hiiri 2.12.2025 11:35
      Tulos: +64 (74 ääntä)
      Ymmärrän Sinikkaa. Ei kenenkään tarvitse kirjakieltä kirjoittaa ja lukihäiriöt ovat oma juttunsa, mutta jos toinen puhuu "sunnuntai saunasta" ja "treeni päivästä", niin loppuu kiinnostus täysin.

      Lainaa

    32. Juovikas hämähäkki 2.12.2025 11:48
      Tulos: +73 (115 ääntä)
      Vatsakas sonni: Minkälainen vaimo ei anna leikkelesiivua miehelle? Kamala ihminen, itse antaisin miehelleni vaikka vaatteet päältäni ja viimiset ruokani! En ihmettele että suomalaiset eroaa kun toisen huomioon ottaminen on tolla tasolla.
      Minkälainen mies haluaa syödä vaimon vähäiset leikkeleet, kun on jääkaappi täynnä vaihtoehtoja, joita mies voi syödä, mutta nainen ei? 
      Kuulut varmaan itse niihin, jotka kahmivat juhlissa gluteenittomat herkut, jos ne näyttävät paremmilta kuin tavalliset, ja keliaakikot jäävät sitten ilman.

      Lainaa

    33. Tulos: +67 (95 ääntä)
      Tietenkin tuntuu tyhmältä, ettei voi antaa yhtä leikkelesiivua, mutta joskus vain on niin, ettei kerta kaikkiaan halua jakaa. Ei munkaan mieheni aina anna vaikka jotain erikoisherkkusuklaataan vaikka kuinka anelisin, eikä siitä sen kummempaa draamaa synny. Jonain toisena päivänä voi olla löperömpi tai anteliaampi tai vähemmän kiinnostunut omasta herkustaan tai vähemmän stressaantunut rahasta. Tässä nimittäin vielä vaikuttaa, että pariskunnan – ainakin naisen – pitää laskea rahojaan, ja hän on tyytyväinen, että sai kalliita leikkeitä kerrankin edullisemmin. Jos parisuhteessa on vielä jotain taloudellista epätasa-arvoa, niin ymmärrän, että hän on omistuksenhaluinen viipaleitaan kohtaan, vaikka se päällisin puolin tuntuukin pöhköltä.

      Lainaa

    34. Rönsyilevä norppa 2.12.2025 12:05
      Tulos: -10 (58 ääntä)
      Vikassa on kyllä ongelma molemmissa. Jos parisuhteessa toisen herkuista pyydetään maistiaista, niin totta helvetissä sellainen annetaan. Ei tulisi mielenkään omia jotai piskuisia leikkeileitä.

      Lainaa

    35. Monenlaenen sotilas 2.12.2025 12:33
      Tulos: -35 (77 ääntä)
      Juovikas hämähäkki: Minkälainen mies haluaa syödä vaimon vähäiset leikkeleet, kun on jääkaappi täynnä vaihtoehtoja, joita mies voi syödä, mutta nainen ei?  Kuulut varmaan itse niihin, jotka kahmivat juhlissa gluteenittomat herkut, jos ne näyttävät paremmilta kuin tavalliset, ja keliaakikot jäävät sitten ilman.
      Niin että jos haluaa maistaa jotain toiselta, niin se tarkoittaa ettei toiselle jää mitään? 🤔 Kyllä nainen voisi syödä niitä muitakin vaihtoehtoja, ei vain halua.
      Ihan normaali juttu, että läheiseltä voi kysyä maistiaisia. Ehkä olisi tykännyt ja kasvisleikkeleitä olisi jatkossa ollut enemmänkin jääkaapissa, ehkä ei olisi tykännyt ja jatkossakaan niitä ei olisi varattu kuin naiselle syödä asti. Jos itse olisin varannut itselleni vaikkapa leivonnaisen ja läheiseni haluaisi maistaa, niin saisi maistiaispalasen, jos olisi tuote sisältäen useita yksiköitä, niin ilman muuta saisi yksikön.
      Miehen puolelta mykkäkoulu on myös ylimitoitettua asiassa, mutta vahvasti tulee fiba, että taustalla on vähän isommat asiat kuin yksi leikkele. Voi toki olla olematta, jolloin käytös on punainen lippu.

      Lainaa

    36. Tulos: +74 (84 ääntä)
      Juovikas hämähäkki: Minkälainen mies haluaa syödä vaimon vähäiset leikkeleet, kun on jääkaappi täynnä vaihtoehtoja, joita mies voi syödä, mutta nainen ei?  Kuulut varmaan itse niihin, jotka kahmivat juhlissa gluteenittomat herkut, jos ne näyttävät paremmilta kuin tavalliset, ja keliaakikot jäävät sitten ilman.
      Tulee mieleen tästä kommentista yhdet häät, joihin olin ilmoittanut itselleni kasvisruokavalion ja sitten kun pääsin hakemaan ruokaa, niin kasvispääruoka oli syöty loppuun (ja en ollut ainoa joka jäi ilman). 
      Vähän kyrsi kyllä kun ilmeisesti niitä oli tehty vain ruokavalionsa ilmoittaneille (kyseessä muistaakseni kai oli joku täytetty kesäkurpitsa, ehkä sitten 1kpl per ilmoittanut) ja jotkut muut olivat mussuttaneet ne, kun varmaan näyttivät paremmilta…

      Lainaa

    37. Yöllä valvova peto 2.12.2025 13:32
      Tulos: -48 (56 ääntä)
      Sinikka on nyt onnellisessa parisuhteessa dildonsa kanssa.

      Lainaa

    38. Yöllä valvova peto 2.12.2025 13:36
      Tulos: -66 (90 ääntä)
      Nainen ei ole vegaani viimeisessä. Hän on vain mulkku. Kukaan oikea vegaani ei jätä käyttämättä tilaisuutta kääntää lihansyöjää maistiaisella. Eikös olekin parempaa kuin liha? Onhan? Vittu myönnä?

      Lainaa

    39. Itseasiassa 2.12.2025 13:37
      Tulos: +34 (56 ääntä)
      Malisiöösi hiiri: Ymmärrän Sinikkaa. Ei kenenkään tarvitse kirjakieltä kirjoittaa ja lukihäiriöt ovat oma juttunsa, mutta jos toinen puhuu "sunnuntai saunasta" ja "treeni päivästä", niin loppuu kiinnostus täysin.
      Mä komppaan tätä. Jätin yhden exän eri syistä, mutta kyllä mua jotenkin häiritsi, kun hän ei ollut eläessään lukenut yhtään ainutta kirjaa. Oikeastaan vain pakolliset opiskelujen vuoksi, mutta ihan sivistyksen vuoksi, pitäisi edes joku olla luettuna. Miten olisi lapsille selittänyt, miksi heidän pitää lukea, kun isäkään ei lue ikinä?

      Lainaa

    40. Arvokas ananas 2.12.2025 13:53
      Tulos: +64 (86 ääntä)
      Kuulostaa tosi karsealta etenkin tuon viimeisen mokan loppuosa, jossa mies ei kuulemma koskaan enää aio pyytää mitään ja se, että nainen itsekin toteaa, että jos olisi tiennyt miten iso ongelma asiasta tulee, hän olisi antanut koko leikkelepaketin miehelle. Eli olisi ostanut itselleen jotain hyvää, ehkä harvinaistakin ja sitten luovuttanut kaiken puolisolleen vain välttääkseen mykkäkoulun, mökötyksen ja lapsellisen mielenpurun. Näin henkinen väkivalta suhteessa juuri toimii ja jos asia ei jollain tapaa katkea tai muutu ajoissa, on toisen osapuolen (tässä suhteessa naisen) elämä kohta yhtä mökötyksen tai räjähdyksen välttelyä. Jos siis mies huomaa päässeensä suhteeseen, jossa tällaisilla keinoilla saa haluamansa eikä reilumpia, kypsempiä keinoja päästä tavoitteeseen, saati kompromissiin, tarvitse opetella.

      Lainaa

    41. Aistikas konna 2.12.2025 14:09
      Tulos: +16 (24 ääntä)
      Sinikka❤️

      Lainaa

    42. Itseasiassa 2.12.2025 14:19
      Tulos: +22 (32 ääntä)
      Yöllä valvova peto: Nainen ei ole vegaani viimeisessä. Hän on vain mulkku. Kukaan oikea vegaani ei jätä käyttämättä tilaisuutta kääntää lihansyöjää maistiaisella. Eikös olekin parempaa kuin liha? Onhan? Vittu myönnä?
      Meillä kyllä syömään noita leikkeleitä ja ollaan sekasyöjiä. Koska meidän kääntyä ja mihin?

      Lainaa

    43. Lila aprikoosi 2.12.2025 17:01
      Tulos: +59 (71 ääntä)
      Saattaisinpa itsekin vähän loukkaantua jos ei edes maistelumielessä suostu antamaan mitään, mutta onhan tuon miehen käytös ihan naurettavaa. Mykkäkoulua ja montako päivää se jatkuu? Ja mikä tuo "älä ikinä kiellä minulta mitään" heitto oikein oli? Mies päättää haluta vähän nusaista mutta naista ei kiinnosta, ottaa väkisin? Ehkä vähän johtopäätöksiin hyppäämistä mutta miehenä tuo kyllä alkoi kuulostamaan aika epäilyttävältä.

      Lainaa

    44. Punnittu preeriasusi 2.12.2025 17:05
      Tulos: -45 (73 ääntä)
      Naisten huoneen nimetön jäsen, kyllä se mies on siinä se, jonka pitäisi jo juosta karkuun. Hän yritti kiinnostua siitä, mikä on sinulle tärkeää. Sinä toimit aivan typerän kohtuuttomasti. Se loukkasi häntä. Kyse ei ollut "leikkelesiivusta" vaan sinun käyttäytymisestäsi häntä kohtaan. Sinä et ollut valmis jakamaan vaan tyrmäsit hänet täysin.

      Lainaa

    45. Arvoituksia ratkova opas 2.12.2025 17:07
      Tulos: -49 (73 ääntä)
      Arvokas ananas: Kuulostaa tosi karsealta etenkin tuon viimeisen mokan loppuosa, jossa mies ei kuulemma koskaan enää aio pyytää mitään ja se, että nainen itsekin toteaa, että jos olisi tiennyt miten iso ongelma asiasta tulee, hän olisi antanut koko leikkelepaketin miehelle. Eli olisi ostanut itselleen jotain [...]
      Pöh, ei tosiaan mene noin tuon kertomuksen perusteella. Nainen oli itsekäs ja kohtuuton, mikä syvästi loukkasi miestä. Kumpi harrasti henkistä väkivaltaa?

      Lainaa

    46. Arvokas ananas 2.12.2025 19:04
      Tulos: +36 (42 ääntä)
      Arvoituksia ratkova opas: Pöh, ei tosiaan mene noin tuon kertomuksen perusteella. Nainen oli itsekäs ja kohtuuton, mikä syvästi loukkasi miestä. Kumpi harrasti henkistä väkivaltaa?
      No jotta voitaisiin varmasti sanoa, niin pitäisi tietää molempien näkemykset ja taustoja suhdedynamiikasta laajemmin. Mutta esimerkissä (jos oletetaan että se ei ole pahemmin värittyneesti kerrottu versio pariskunnan dialogista) mies ei millään tavalla pyri tilannetta rakentavasti ratkaisemaan, vaikka aikaa kuluu melko kauan ja alkusyy oli noinkin mitätön. Koettaa syyllistää kumppaniaan kohtuuttomasti siitä, että tämä kehtasi syödä itse omat ruokansa. Tottakai jakaminen on mukavaa ja kaunista käytöstä noin yleensä, mutta tuo reagointi toisen ei-hin on täysin eri asteikolla olevaa huonoa käytöstä. Jos jotain kysyy, täytyy sekä kyllä- että ei-vastausten olla aidosti oikeita vaihtoehtoja. Sitten jos tahtoo parisuhteeseen toiselle sopimattomia "sääntöjä" jotka kuulostavat ääneen lausuttuina lapsellisilta, epäreiluilta ja naurettavilta, ajautuu helposti käyttämään henkisen väkivallan keinoja ja ajaa toisen toimimaan juuri tällaisten ylimitoitettujen reaktioiden pelossa tavalla, jolla tämä ei oikeasti tahtosi toimia ja jollaiseen ei suostuisikaan, jos ymmärtäisi kuvion ajoissa.
      Mutta kuten jo totesin, ei voi yhden yksipuolisen viestin perusteella mitään varmaa sanoa, ja toisaalta taitava manipuloija voi saada hiillostettua uhristaan myös huonoa käytöstä vaikka millaisilla keinoilla, joihin en tässä sen enempää syvenny. Näin etenkin kun suhde on jatkunut pitempään,  ja uhrin mielenterveys ja voimat ovat romahdusrajalla, ja äärimmäisiä puolustusreaktioita alkaa ilmetä.

      Lainaa

    47. Arvokas ananas 2.12.2025 19:17
      Tulos: +35 (45 ääntä)
      Punnittu Kyse ei ollut "leikkelesiivusta" vaan sinun käyttäytymisestäsi häntä kohtaan. Sinä et ollut valmis jakamaan vaan tyrmäsit hänet täysin.
      Tämä voi hyvinkin olla paikkansapitävä tulkinta siitä, miltä miehestä on voinut tuntua. Kuitenkaan kyseessä ei ollut "täystyrmäys" vaan arjen yhden tilanteen ei-vastaus. Jos se tuntuu täystyrmäykseltä, siinä on miehen tunne-elämän epävakaudesta kyse. Eivät tuollaiset asiat sillä korjaannu, että puoliso alkaa arvailemaan mitä tänään pitäisi sanoa ja tehdä ja millä äänensävyllä. Miehen tulisi kestää myös harmillisia tunteita ja opetella puhumaan niistä. Tiedän, ettei se helppoa ole, mutta usein kuitenkin tehtävissä jos tahtoa löytyy.
      Kyseessä todellakin oli yksi kieltäytyminen antamasta yhtä leikkelesiivua.

      Lainaa

    48. Ansaitsematon hämähäkki 2.12.2025 19:18
      Tulos: +2 (22 ääntä)
      Vesisateeton kala: Jos kuvittelet ton viimeisen sukupuoliroolit toisinpäin, niin kuulostaa ihan normaalilta. mutta noinpäin kuulostaa todella oudolta. Tiedän että kuulostaa oudolta, mutta aatteleppa ite, mistä olet suuttunut siipallesi pms:n aikana. 😉
      Ai normaalia, että mies ei jaa omistaan?
      Totta.

      Lainaa

    49. Tulos: +26 (34 ääntä)
      Kristitty leijona: Tavallaan olen samaa mieltä, mutta tämän takia olen naisen puolella: mies sanoi, että "ei ole hyvä, että kumppani kieltää häneltä asioita". No, eihän kumppania kuulukaan kieltämällä kieltää, mutta on jokaisella oikeus kieltää kumppania vaikkapa lukemasta päiväkirjaa... On siis asioita, joista saa päättää, vaikka [...]
      Kieltämättä tuo kohta vaikutti koko hommassa huolestuttavimmalta. Se että mököttää kun ei saanut haluamaansa on itsessään vain lapsellista mutta "et saa kieltää minulta asioita" kuulostaa jo melkein sosiopaatilta. Tietystikin tässä emme ole kuuleet millä sanavalinnoilla asiat alun perin ilmaistiin. Saattaa olla että kiista näyttäytyisi erilaisessa valossa jos tietäisimme miten asiat tarkalleen sanottiin ja millaisella sävyllä.

      Lainaa

    50. Vetämätön ilonpilaaja 2.12.2025 21:56
      Tulos: +29 (37 ääntä)
      Tunnekylmä myyrä: En ihmettele miehen reaktiota. Noin itsekäs akka saisi kyllä lähtöpassit aika nopeasti. Jos ei omistaan yhtä leikkelesiivua voi antaa maistiaisiksi niin ei varmaan ole halukas jakamaan mitään muutakaan.
      Ja jos miehen asenne on, että kumppani ei saa häneltä mitään kieltää on seuraukset vielä traagiset. Esim. Naisen keho on kumppanin omaisuutta, eikä nainen voi kieltää koskemasta. Noin se manipulointi alkaa.
      Hyvä jos nainen lähtee ja pelastaa itsensä tuollaisen miehen kynsistä.

      Lainaa

    51. Tulos: +7 (25 ääntä)
      Tuossa viimesessä on kyllä ihan turha sanoa että olisi antanut koko paketin jos olisi tiennyt että siitä nousee tuollainen haloo. Se vain kertoo siitä että on valmis tekemään toisen eteen pieniäkin asioita vain välttääkseen ongelmia mutta ei missään nimessä vain siksi että tykkää toisesta.

      Lainaa

    52. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Vatsakas sonni: Minkälainen vaimo ei anna leikkelesiivua miehelle? Kamala ihminen, itse antaisin miehelleni vaikka vaatteet päältäni ja viimiset ruokani! En ihmettele että suomalaiset eroaa kun toisen huomioon ottaminen on tolla tasolla.
      Sonnilla on mies. Haiskahtaa.

      Lainaa

    53. Kirpeä Ahven 3.12.2025 9:49
      Tulos: -3 (29 ääntä)
      Lala: Tietenkin tuntuu tyhmältä, ettei voi antaa yhtä leikkelesiivua, mutta joskus vain on niin, ettei kerta kaikkiaan halua jakaa. Ei munkaan mieheni aina anna vaikka jotain erikoisherkkusuklaataan vaikka kuinka anelisin, eikä siitä sen kummempaa draamaa synny. Jonain toisena päivänä voi olla [...]
      Modernia itsekkyyttä. En tiedä onko tuollainen normaalia noin yleisesti, mutta vaikeaa ymmärtää. Kysymyshän ei ole siitä haluatko antaa toiselle maistiaisia, vaan peruskohteliaisuudesta. Jos ei edes sen verran pysty parisuhteessa jakamaan, niin ei tarvinne ihmetellä, jos yhteiselosta tulee pidemmän päälle vaikeaa.

      Lainaa

    54. Väliseinätön haltija 3.12.2025 11:23
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Sinivalkoinen liikennemerkki: Kaikki ei kestä pettymyksiä eikä kieltoa.
      Niin ja just se on se red flag.

      Lainaa

    55. Ponneton vihannes 3.12.2025 13:05
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Mauton ahven: Naistenhuoneen anonyymin parisuhteessa on aika rivakka tuo eskalaation kierre. Leikkelesiivusta mykkäkoulun kautta ninjana pakkaamaan kamansa ja lähtemään toisen työpäivän aikana. Ehkä siellä on jotain muutakin ongelmaa taustalla kuin se leikkele.
      No enpä jäis katselemaan sellasta puolisoa joka tollasen pienen asian takia alkais mykkäkouluun. Enkä oikeestaan enää siedä mykkäkouluja missään tapauksessa. Iso red flag.

      Lainaa

    56. Kiistaton ilonpilaaja 3.12.2025 17:01
      Tulos: +12 (18 ääntä)
      Sinivalkoinen liikennemerkki: Kaikki ei kestä pettymyksiä eikä kieltoa.
      Ainoa lapsi joka saanut aina kaiken ja äiti palvellut aina poikaansa kuin jumalaa? Tämmöisiä on.

      Lainaa

    57. Tulos: -13 (21 ääntä)
      Minusta tuntuu, että se mies on antanut sinulle aina omastaan kun olet pyytänyt, oli kyse sitten mistä tahansa. Se kuuluu parisuhteeseen, jakaminen, tiäks? Ja hänellä tuli se redflagi siinä vaiheessa, kun sinulta ei hänelle päin herunut edes yhtä leikkelettä maistiaiseks. Miks nämä naiset eivät koskaan osaa ajatella asiaa muuta kuin oman navan ympäriltä? ei koskaan toisen osapuolen näkökulmasta.

      Lainaa

    58. Valtava kotka 4.12.2025 0:16
      Tulos: +21 (29 ääntä)
      Noissa vegeleikkeleissä saattaa oikeasti olla se muutama siivu vain. Jos sulla on esim viisi siivua sinä, ja olet sen ostanut omaksi herkuksi, jota et yleensä hinnan takia osta, niin ei sitä huvita jakaa 1/5 jollekin, jolla on jo omat herkut. Minullakin on erityisruokavalio (keliakia), joten kumppanillani on omat herkkunsa joihin en edes voi koskea, ja sen takia hän antaa minun syödä omat herkkuni yksin, ellen varta vasten tarjoa. Jos yksi leikkeen antamisen torjunta saa noin vahvan reaktion, niin en minäkään haluaisi jäädä katsomaan minkälainen reaktio tulee jostain isommasta. Missään ei myöskään sanottu, että asuisivat yhdessä saati olisivat naimisissa, kuten kommenteissa viitataan. Aivan hyvin ovat saattaneet vaikka pari kk tapailla ja nainen miehen luona yötä. Siinä vaiheessa itsekin lähtisin karkuun jos vastaavaa kiukuttelua esiintyisi noin pienestä. Aikuisen ihmisen tulisi hallita harmitustaan ja tunteitaan vähän paremmin.

      Lainaa

    59. Selkärankainen 4.12.2025 1:16
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Kerrostalossa asumiseen kuuluu elämisen äänet, mutta se ei oikeuta metelöimään mielin määrin naapurien riesaksi. Parisuhteessa pystyy kommunikoimaan myös kerrostaloystävällisesti. Pasin idea on loistava, metelöivien naapurien hiljentämiseksi. Siinä saattaa tulla kerran iso huuto, mutta se on pieni hinta pitkästä rauhasta. Kannattanee Sinikan hakea naista kumppaniksi tai olla valmis opettamaan kumppanille yhdyssanoja. Yhdyssanoja osaavat miehet ovat melko harvinaisia. Jos sellaisen haluaa, ei jää juuri valinnanvaraa muille parisuhteen kannalta merkittäville ominaisuuksille. Toivottavasti naisten huoneen anonyymi on vielä elossa. Mies vaikuttaa sopivan paremmin pehmustettuun huoneeseen kuin parisuhteeseen elävän olennon kanssa. Parisuhteessa ei voi olettaa että kumppani suostuu kaikkeen ja hänen suostumuksen puutetta tulee kunnioittaa. Jokaisen ihmisten kanssa vuorovaikuttavan tulisi ymmärtää suostumus, muttei valitettavasti näin ole.

      Lainaa

    60. Vatsakas sonni 4.12.2025 3:51
      Tulos: -5 (13 ääntä)
      Juovikas hämähäkki: Minkälainen mies haluaa syödä vaimon vähäiset leikkeleet, kun on jääkaappi täynnä vaihtoehtoja, joita mies voi syödä, mutta nainen ei?  Kuulut varmaan itse niihin, jotka kahmivat juhlissa gluteenittomat herkut, jos ne näyttävät paremmilta kuin tavalliset, ja keliaakikot jäävät sitten ilman.
      Miten voit käsittää noin väärin? Puhuin toisen huomioon ottamisesta, omastaan jakamisesta. 
      Miksi siis ”kahmisin” juhlissa jotain gluteenittomia herkkuja?
      Olen muut huomioon ottava ihminen ja haluan olla muille ihmisille hyvä. Onko se jotenkin nykyään outoa?

      Lainaa

    61. Pesty tuhatjalkainen 4.12.2025 12:12
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Ymmärrän sinikkaa hyvin!

      Lainaa

    62. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Toimeton guava: Nykyaikaa. Kun ollaan enemmän kämppiksiä kuin pariskuntia. Kämppiksillä on omat leikkelepaketit, pariskunnilla harvemmin (pl. allergiat ymv)
      Montako pariskuntaa tunnet joilla on eri ruokavalio mutta syövät pelkästään samoja ruokia?

      Lainaa

    63. Kasapäin rakki 4.12.2025 16:43
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      Toimeton guava: Nykyaikaa. Kun ollaan enemmän kämppiksiä kuin pariskuntia. Kämppiksillä on omat leikkelepaketit, pariskunnilla harvemmin (pl. allergiat ymv)
      Jos ymv niin eikös kasvisruokavalio kuuluisi siihen? Tämän pariskunnan mies syö kaikkea ja nainen vain kasviksia, eikö se käy järkeen että niitä kasvisjuttuja ei sitten halua jakaa koska kompensaatioksi ei saisi yhtään mitään?

      Lainaa

    64. Sitkas marja 7.12.2025 3:28
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Viimeisestä tuli niin kylmät fiilikset omasta kuspää-exästä, jonka mielestä mykkäkoulu oli vastaus kaikkeen pieneenkin, jos meni suu mutruun pettymyksestä. Ihan kuin pieni lapsi. Onneksi ei ehditty asua yhdessä, poistuin takavasemmalle nopeammin kuin naistenhuoneen nimetön on ehtinyt. Pakkaa vaan ja lähde äkkiä!

      Lainaa

    65. Kämänen liitu 7.12.2025 22:04
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Sitkas marja: Viimeisestä tuli niin kylmät fiilikset omasta kuspää-exästä, jonka mielestä mykkäkoulu oli vastaus kaikkeen pieneenkin, jos meni suu mutruun pettymyksestä. Ihan kuin pieni lapsi. Onneksi ei ehditty asua yhdessä, poistuin takavasemmalle nopeammin kuin naistenhuoneen nimetön on ehtinyt. Pakkaa vaan ja lähde äkkiä!
      Mulla suvussa tällainen ukko. Jos ei maanittelulla ja lahjomisella saanu tahtoaan läpi jossain asiassa, niin seuraavaksi oli vuorossa raivokohtaus. Muu suku ihmettelee miksi en pidä mitään yhteyttä tyyppiin, joka vielä 60-vuotiaana menee heti itkemään omille vanhemmilleen, jos hänelle sanotaan "ei" 🙄

      Lainaa

    66. Epätarkka pingviini 8.12.2025 16:02
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Jos ei saa evätä pyyntöä ei se ole pyyntö ollenkaan, vaan käsky.

      Lainaa

    67. Kylmä haukka 8.12.2025 16:13
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Sipulinhajuinen aasi: No jos mä olen itselleni ostanut herkun ja kullalla oma niin pitäisi silti aikuisella ihmisellä olla kyky kestää pettymys ja ihan normaalia elämää jos joku sanoo ei.
      Mies varmaan halusi vain maistaa sitä herkkua, kun ostaa koko pakettia, ehkä sitten olisi tykännyt myös. Olisi voinut tulla yksi vege lisää. Ymmärrän jos kyse olisi yhdestä herkusta, esim. jäätelö, mutta paketissa missä "kymmeniä" (?) kappaleita.

      Lainaa

    68. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Vuohi: Viimeisessä näin sivustakatsojana tuntuu että syytä on vähän molemmissa. Onhan se todella lapsellista vetää tuollaiset pultit yhdestä kiellosta, mutta toisaalta ei se varmaan olisi ollut hirveä uhraus antaa yksi siivu.
      Just tämä. Ei tulisi mulle pieneen mieleenkään, etten antaisi vähintään maistiaisia jostain, mitä syön itse, mut en silti arvosta miehenkään reaktiota. Ehkä nämä ansaitsevat toisensa? 🙄

      Lainaa

    69. Tulos: +1 (1 ääni)
      Napael: 1% vikaa naisessa, aikuisella ei kuulu mennä yksittäiset vegeleikkeleet tunteisiin ja illan pikkuärsykkeistäkin pitäisi päästä yli yöunten aikana ja olla uhriutumatta seuraavana päivänä. Toki on aina mahdollista, että postaaja jätti jotain kertomatta, esimerkiksi millä sanoin ja sävyllä kielto tehtiin ("Vittu, älä [...]
      Taisi olla taustalla jotain muuta natseilua ja tämä katkaisi kamelin selän

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ero, leikkele, naapurit, parisuhde, riita, vegaanit, viesti, yhdyssanat

  • Uusimmat

  • Kategoriat