Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 90

Onko Marko Hietala muka suomalainen?
Uutiskatsaus, osa 90

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 93 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kraaterin pohjalla on papukaija 6.5.2025 0:13
      Tulos: +341 (351 ääntä)
      Tuossahan on selkeästi Legolasin ja Aragornin lehtolapsi.

      Lainaa

    2. Sinertävä mehiläinen 6.5.2025 0:13
      Tulos: +91 (107 ääntä)
      Faramir vai? En oikein ketään muuta saa väännettyä tuosta.

      Lainaa

    3. Tulos: +143 (147 ääntä)
      Rohanin kuningashan se siinä

      Lainaa

    4. Rasittava vaatekappale 6.5.2025 0:22
      Tulos: +157 (193 ääntä)
      Eiks Jeesuksen ruumis muuttunut niiksi välipalakekseiksi vai mitä ne on mitä ne kirkossa jakaa? Ja niitähän riittää, niin kuin niitä kalojakin aikoinaan.

      Lainaa

    5. Pinkee Hemppi 6.5.2025 0:26
      Tulos: +89 (175 ääntä)
      Kerttu ei tiedä, että satukirjan opit pätevät vain satukirjaan uskoville.

      Lainaa

    6. Rasittava vaatekappale 6.5.2025 0:28
      Tulos: -45 (159 ääntä)
      Pinkee Hemppi: Kerttu ei tiedä, että satukirjan opit pätevät vain satukirjaan uskoville.
      Niinhän sitä vois luulla, mutta ei se paljoo enää naurata siinä vaiheessa, kun se iso paha susi tulee ja uhkuu ja puhkuu olkimajan nurin.

      Lainaa

    7. Valittu mestari 6.5.2025 0:40
      Tulos: +87 (101 ääntä)
      Alkoi kiinnostamaan mikä Jumalan lahja maailmalle Jukka itse on.

      Lainaa

    8. Kuteeton silli 6.5.2025 0:50
      Tulos: +64 (106 ääntä)
      Pinkee Hemppi: Kerttu ei tiedä, että satukirjan opit pätevät vain satukirjaan uskoville.
      Satukirjoja on vielä monta erilaista ja ne koskee vain niitä jotka juuri siihen satukirjaan uskoo. Hankala tilanne. Helpointa kun pitää sadut satuina antaa satu-uskoivaisten pitää pulushakkinsa. Hankala se on palaa helvetin tulessa kun ei semmoista vaan ole.

      Lainaa

    9. Puluparka 6.5.2025 0:54
      Tulos: +53 (71 ääntä)
      Sinertävä mehiläinen: Faramir vai? En oikein ketään muuta saa väännettyä tuosta.
      Veikkaan että Gandalfia tarkoittaa.

      Lainaa

    10. Kraaterin pohjalla on papukaija 6.5.2025 1:01
      Tulos: -4 (20 ääntä)
      Sinertävä mehiläinen: Faramir vai? En oikein ketään muuta saa väännettyä tuosta.
      Yritin samaa ei vaan lähteny argale tai jotain

      Lainaa

    11. Röyhkeä ampiainen 6.5.2025 1:23
      Tulos: +60 (64 ääntä)
      Itsekin tuijotin ja tuijotin, mutta en kyllä keksi keltä Marko näyttäisi. Gandalf, Saruman, Faramir, ei… Lähimpänä musta ehkä Theoden tai vielä enempi ehkä Boromir.

      Lainaa

    12. Salskea viikuna 6.5.2025 2:24
      Tulos: +38 (42 ääntä)
      Sehän on Marco Tarotista! Veljensä on nimeltään Zachary. Selvästikään eivät ole suomalaisia kun tommoiset nimet 😂

      Lainaa

    13. Tulos: +65 (67 ääntä)
      Ääni Theodenille, mutta ei tuo kyllä kovin näköinen ole.

      Lainaa

    14. Jeesuksen sukset 6.5.2025 2:38
      Tulos: +34 (48 ääntä)
      Rasittava vaatekappale: Eiks Jeesuksen ruumis muuttunut niiksi välipalakekseiksi vai mitä ne on mitä ne kirkossa jakaa? Ja niitähän riittää, niin kuin niitä kalojakin aikoinaan.
      Joo ja veri viiniksi. Riittoisaa.

      Lainaa

    15. Suojaisa delfiini 6.5.2025 2:55
      Tulos: +147 (161 ääntä)
      Ai niin, niinhän se olikin tosiaan että lihavat vaan haluaa olla lihavia ja siksi eivät laihduta. Hitsi kun en aiemmin tätä tajunnut!

      Lainaa

    16. Johdoton tonttu 6.5.2025 4:56
      Tulos: +165 (181 ääntä)
      Tässä on taas ikuisuusongelma siitä ettei urheilevaa lihavaa tsempata vaan ensin pitäisi treenata itsensä neljän seinän sisällä edustuskuntoon jotta voisi liikkua ja laihduttaa ihmisten ilmoilla. Monella jää nopeasti liikuntapäivät välistä jos jääkaappi on metrin päässä ja motivaatio nollassa, faktahan on usein se että muiden mielipiteet vaikuttavat vaikkei "niistä pitäisi välittää".

      Lainaa

    17. Kuuma luumu 6.5.2025 4:57
      Tulos: +99 (103 ääntä)
      Suojaisa delfiini: Ai niin, niinhän se olikin tosiaan että lihavat vaan haluaa olla lihavia ja siksi eivät laihduta. Hitsi kun en aiemmin tätä tajunnut!
      Lihavana ihmisenä maailmani on avartunut, tästähän se johtuukin! Mä vaan haluun olla lihava <3

      Lainaa

    18. Stressitön herkkuruoka 6.5.2025 5:42
      Tulos: +69 (99 ääntä)
      Sinänsä jukka on okeassa, että laihduttamiseen ei tarvitse periaatteessa mitään. Riittää kun kaikki otetaan pois. Absoluuttinen köyhyys tekee kaikista laihoja. Käytännössä laihduttaminen terveellä tavalla, länsimaassa jossa ravintoa on jatkuvasti tarjolla on monille todella hankalaa, ellei mahdotonta.

      Lainaa

    19. Poropietari jyrsijä 6.5.2025 6:48
      Tulos: -40 (94 ääntä)
      Pinkee Hemppi: Kerttu ei tiedä, että satukirjan opit pätevät vain satukirjaan uskoville.
      Mielenkiintoinen vertaus tuo satukirja. Onko mielestäsi kaikki fiktiiviset kirjat satukirjoja? Vai teetkö jotain eroa esim. dekkareiden kohdallla?

      Lainaa

    20. Varissut kana 6.5.2025 6:49
      Tulos: +53 (67 ääntä)
      Stressitön herkkuruoka: Sinänsä jukka on okeassa, että laihduttamiseen ei tarvitse periaatteessa mitään. Riittää kun kaikki otetaan pois. Absoluuttinen köyhyys tekee kaikista laihoja. Käytännössä laihduttaminen terveellä tavalla, länsimaassa jossa ravintoa on jatkuvasti tarjolla on monille todella hankalaa, ellei mahdotonta.
      Jep, ihminen ja ihmisen keho toimii optimaalisesti ja luonnollisesti, kun kerää saatavilla olevaa energiaa. 
      Harmillisesti emme elä enää sellaisessa tilanteessa, missä tämä optimaalisuus olisi optimaalista. Aivomme vaan edelleen luulevat elävämme siinä.
      Fun fact: mitä enemmän liikun, sitä enemmän painan. Vaatekoko on sama.

      Lainaa

    21. Voitokas harakka 6.5.2025 7:17
      Tulos: -42 (72 ääntä)
      Varissut kana: Jep, ihminen ja ihmisen keho toimii optimaalisesti ja luonnollisesti, kun kerää saatavilla olevaa energiaa. Harmillisesti emme elä enää sellaisessa tilanteessa, missä tämä optimaalisuus olisi optimaalista. Aivomme vaan edelleen luulevat elävämme siinä. Fun fact: mitä enemmän liikun, sitä enemmän painan. Vaatekoko on sama.
      Selvästi myös syöt sitten samalla enemmän. Ethän suinkaan väittäisi luovasi energiaa tyhjästä.

      Lainaa

    22. Ontuva kissa 6.5.2025 7:18
      Tulos: +16 (36 ääntä)
      Hänhän puhui Jeesuksesta, eikä Jumalasta. Hehän on 2 eri hemmoa..

      Lainaa

    23. Tulos: +47 (57 ääntä)
      Stressitön herkkuruoka: Sinänsä jukka on okeassa, että laihduttamiseen ei tarvitse periaatteessa mitään. Riittää kun kaikki otetaan pois. Absoluuttinen köyhyys tekee kaikista laihoja. Käytännössä laihduttaminen terveellä tavalla, länsimaassa jossa ravintoa on jatkuvasti tarjolla on monille todella hankalaa, ellei mahdotonta.
        Jos kuitenkin haluaa laihduttaa, niin asiasta oikeasti tietävät kehottavat pienentämään annoskokoa ja lisäämään liikuntaa. Mitenköhän sitä liikuntaa olisi Jukan mielestä tarkoitus lisätä; juoksemalla sohvan ympäri? Niitä (luonnollisestikin virheellisen, haitallisen) stereotypian mukaisia "laiskoja läskejä" jotka istuvat sohvalla koko päivän syömässä roskaruokaa ei _voi_ tuijottaa vihaisesti uimahallissa, koska he eivät ole siellä! Eli joko koko ongelmaa ei ole, tai Jukka on väärässä. 
        Mitä Taruun tulee, elämä on kohdellut Legolasia aika rankasti?

      Lainaa

    24. Väistämätön paarma 6.5.2025 7:27
      Tulos: -65 (83 ääntä)
      Varissut kana: Jep, ihminen ja ihmisen keho toimii optimaalisesti ja luonnollisesti, kun kerää saatavilla olevaa energiaa. Harmillisesti emme elä enää sellaisessa tilanteessa, missä tämä optimaalisuus olisi optimaalista. Aivomme vaan edelleen luulevat elävämme siinä. Fun fact: mitä enemmän liikun, sitä enemmän painan. Vaatekoko on sama.
      Ole kiltti ja hakeudu johonkin yliopistoon tutkittavaksi. Sinulla on nimittäin ominaisuus, jonka avulla voisimme lopettaa nälänhädän!

      Lainaa

    25. Syytön sotilas 6.5.2025 7:28
      Tulos: +41 (47 ääntä)
      Ontuva kissa: Hänhän puhui Jeesuksesta, eikä Jumalasta. Hehän on 2 eri hemmoa..
      Siis nehän on yks ja sama hemmo yhdessä pyhän hengen kanssa, se on se pyhä kolminaisuus. Joo eipä vähän sekavaa, mutta sitä ei pieni ihmisen mieli pysty ymmärtämään, pitää vain uskoa.

      Lainaa

    26. Itseasiassa 6.5.2025 7:42
      Tulos: +43 (49 ääntä)
      Suojaisa delfiini: Ai niin, niinhän se olikin tosiaan että lihavat vaan haluaa olla lihavia ja siksi eivät laihduta. Hitsi kun en aiemmin tätä tajunnut!
      Kyllähän sitä kokoajan kaipaili lihavampia aikoja, kun meni 1,5 vuotta laihduttaa 20 kiloa. Ja nyt tuntuu, että keho nostalgisoi sitä entistä aikaa edelleen, kyllä sohvalla makoilu ja herkut olivat helpompi vaihtoehto, kun painon pitäminen edes jollakin terveellä asteella.

      Lainaa

    27. Itseasiassa 6.5.2025 7:51
      Tulos: +24 (30 ääntä)
      Ontuva kissa: Hänhän puhui Jeesuksesta, eikä Jumalasta. Hehän on 2 eri hemmoa..
      Varmaan sekoitti nämä keskenään. Mutta mun on vaikea uskoa, ettei Jumalalla olisi huumorintajua. Pakko olla, kun Raamattua on lukenut.

      Lainaa

    28. Itseasiassa 6.5.2025 8:24
      Tulos: +60 (66 ääntä)
      Väistämätön paarma: Ole kiltti ja hakeudu johonkin yliopistoon tutkittavaksi. Sinulla on nimittäin ominaisuus, jonka avulla voisimme lopettaa nälänhädän!
      Vastaus voi olla lihasten kasvu, lihas painaa enemmän kuin rasva.. Ylle on joskus käynyt nuorena näin, kun aloitin fyysisessä työssä, rasva katosi, mutta paino ei laskenut vaan nousi vähän. Puhutaan kyllä tosi pienestä noususta.

      Lainaa

    29. Katuviisas kolibri 6.5.2025 8:28
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      Kas, yllättäviä teorioita täällä. Ajattelin itse, että varmaan Éomer se, mihin sekoittui.

      Lainaa

    30. Uusittava etana 6.5.2025 8:44
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      Itseasiassa: Vastaus voi olla lihasten kasvu, lihas painaa enemmän kuin rasva.. Ylle on joskus käynyt nuorena näin, kun aloitin fyysisessä työssä, rasva katosi, mutta paino ei laskenut vaan nousi vähän. Puhutaan kyllä tosi pienestä noususta.
      Ei ne lihaksetkaan silti ilman ravintoa kasva.

      Lainaa

    31. Avulias lihapulla 6.5.2025 8:45
      Tulos: +42 (62 ääntä)
      Pinkee Hemppi: Kerttu ei tiedä, että satukirjan opit pätevät vain satukirjaan uskoville.
      Pitää aina sanoa, että olen ateisti ennen kuin rupean näitä kommentoimaan.
      Minusta on hiukan yksinkertaistavaa sanoa Raamattua satukirjaksi. Se on äärimmäisen kiehtova kirja, jossa on koottu yhteen eri kirjoja. Näissä kirjoissa on romantiikkaa, huumoria, taruja, lakeja, teologiaa, filosofiaa ja myös paikkansa pitävää historiaa aika ajoin. Raamattu ei ole kirja vaan kokoelma keskenään hyvin erilaisia kirjoja.
      Ymmärrän toki, että se ärsyttää, kun ihmiset pitävät sitä totuutena ja käyttävät sitä lyömäaseena. Se suututtaa minuakin. Ja jos tavoite on loukata, niin mikäs siinä sitten. Voihan sitä sitten nimittää satukirjaksi. Se ei kuitenkaan ole minun tavoitteeni.
      Muistan, että juuri Raamatun monimuotoisuuden avaaminen on se, joka käänsi minut uskosta. Arvostava tieteeseen pohjautuva raamattututkimus käänsi kelkkani, kun taas satukirjakommentit työnsivät minua syvemmälle poteroon. Ja sillä asenteella haluan itsekin lähestyä nykyisiä uskovia.

      Lainaa

    32. Tulos: +10 (14 ääntä)
      kivi:   Jos kuitenkin haluaa laihduttaa, niin asiasta oikeasti tietävät kehottavat pienentämään annoskokoa ja lisäämään liikuntaa. Mitenköhän sitä liikuntaa olisi Jukan mielestä tarkoitus lisätä; juoksemalla sohvan ympäri? Niitä (luonnollisestikin virheellisen, haitallisen) stereotypian mukaisia "laiskoja läskejä" jotka [...]
        (Niin, ongelmalla tarkoitin Joukon ongelmaa, mikä lieneekin, ei sitä, etteikö lihavia ihmisiä tuijotettaisi törkeästi, sellaista kyllä sattuu. Ilmaisin itseäni sekavasti).

      Lainaa

    33. Oma papukaija 6.5.2025 9:57
      Tulos: +82 (84 ääntä)
      "Lihavien pitää laihduttaa mutta älkää hei pliis tulko tänne salille/uimahallille vaan laihduttakaa vaikka kotonanne ensin, koska uimahallit ja kuntosalit on varattu meille laihemmille"

      Lainaa

    34. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 10:04
      Tulos: -101 (107 ääntä)
      Oma papukaija: "Lihavien pitää laihduttaa mutta älkää hei pliis tulko tänne salille/uimahallille vaan laihduttakaa vaikka kotonanne ensin, koska uimahallit ja kuntosalit on varattu meille laihemmille"

      Hyvä että laihduttavat ja hyvä että tekevät sen uimahallissa tai ihan missä vaan. Mutta ollaanpa rehellisiä hetken, kuinka moni tuntisi tarvetta laihduttaa ollenkaan jos ei vähän saisi niitä "katseita"

      Lainaa

    35. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 10:07
      Tulos: -54 (62 ääntä)
      Kuteeton silli: Satukirjoja on vielä monta erilaista ja ne koskee vain niitä jotka juuri siihen satukirjaan uskoo. Hankala tilanne. Helpointa kun pitää sadut satuina antaa satu-uskoivaisten pitää pulushakkinsa. Hankala se on palaa helvetin tulessa kun ei semmoista vaan ole.
      Hyvät Naiset ja Herrat, saanko esitellä… suvaitseva ihminen.

      Lainaa

    36. Mehukas sahanpuru 6.5.2025 10:29
      Tulos: +36 (44 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Hyvät Naiset ja Herrat, saanko esitellä… suvaitseva ihminen.
      Eiköhän uskontojen nimissä ole jo suvaittu vähän liikaakin.

      Lainaa

    37. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 10:32
      Tulos: -59 (79 ääntä)
      Mehukas sahanpuru: Eiköhän uskontojen nimissä ole jo suvaittu vähän liikaakin.
      Mainitse yksikin parempi, suvaitsevampi, terveempi ja tasa-arvoisempi yhteiskunta kuin kristinuskoon pohjautuva. Innolla jään odottamaan.

      Lainaa

    38. Tukkeutunut kotka 6.5.2025 10:39
      Tulos: +46 (46 ääntä)
      Mä ajattelin että tarkoitti Gimlim näyttelijää. En edes tiedä miksi se tuli heti ekana mieleen, yhdennäköisyyttä ei juurikaan ole. Mutta eipä Hietala näytä oikein keneltäkään LOTR näyttelijältä. Paitsi jos riittää että on parta ja pitkä tukka, sittenhän se näyttää vähän jokatoiselta niistä.

      Lainaa

    39. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Kraaterin pohjalla on papukaija: Tuossahan on selkeästi Legolasin ja Aragornin lehtolapsi.
      Jos oikein tarkkaan katsot, siinä on vähän Pippiniäkin. ;D

      Lainaa

    40. Peruuttamaton riikinkukko 6.5.2025 10:45
      Tulos: +39 (39 ääntä)
      Uusittava etana: Ei ne lihaksetkaan silti ilman ravintoa kasva.
      Eikä alkuperäinen kommentoija missään vaiheessa sanonut, paljonko ja mitä syö. Eli kyllä, kun liikkuu enemmän ja lihasmassa kasvaa, niin paino voi nousta vaikka vaatekoko pysyisi samana.

      Lainaa

    41. Mehukas sahanpuru 6.5.2025 10:46
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Mainitse yksikin parempi, suvaitsevampi, terveempi ja tasa-arvoisempi yhteiskunta kuin kristinuskoon pohjautuva. Innolla jään odottamaan.
      Missasit pointin. Ei yllätä

      Lainaa

    42. Tulos: +38 (56 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Mainitse yksikin parempi, suvaitsevampi, terveempi ja tasa-arvoisempi yhteiskunta kuin kristinuskoon pohjautuva. Innolla jään odottamaan.
      Mainitse yksikin hyvä, suvaitsevainen, terve ja tasa-arvoinen yhteiskunta joka pohjautuu kristinuskoon. Innolla jään odottamaan. 
      Vastaukseksi en hyväksy sellaista yhteiskuntaa joka on olemassa kristinuskosta huolimatta, ei kristinuskon takia, kuten esimerkiksi Suomi.

      Lainaa

    43. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 10:47
      Tulos: -60 (60 ääntä)
      Mehukas sahanpuru: Missasit pointin. Ei yllätä
      Eli ei onnistu. Miltä maistuu kilo jauhoja noin kuivana suussa? 🤣🤣🤣

      Lainaa

    44. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 10:54
      Tulos: -64 (76 ääntä)
      Toj Karin: Mainitse yksikin hyvä, suvaitsevainen, terve ja tasa-arvoinen yhteiskunta joka pohjautuu kristinuskoon. Innolla jään odottamaan.  Vastaukseksi en hyväksy sellaista yhteiskuntaa joka on olemassa kristinuskosta huolimatta, ei kristinuskon takia, kuten esimerkiksi Suomi.
      Mielipiteelläsi ei ole mitään faktapohjaa. Jos terve yhteiskunta voisi olla olemassa ilman kristinuskoa, sellainen olisi. Jos kristinusko olisi este tasa-arvolle, siihen perustuvat yhteiskunnat eivät olisi mallioppilaita. Tilastollinen merkitsevyys on niin vahva, että sen voidaan katsoa olevan epätodennäköinen sattuman seuraus. Täältä saa nyt jauhoja tarjoushintaan 🤣🤣🤣

      Lainaa

    45. Mehukas sahanpuru 6.5.2025 11:15
      Tulos: +55 (59 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Eli ei onnistu. Miltä maistuu kilo jauhoja noin kuivana suussa? 🤣🤣🤣
      Uskonnot eivät perustu tasa-arvoon tai suvaitsevaisuuteen. Päin vastoin. Kristinusko ottaa koko ajan pienempää jalansijaa täälläkin, niinkuin kaikkien uskontojen kuuluukin. Samalla mennään tasa-arvossa ja suvaitsevuudessa eteenpäin.

      Lainaa

    46. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 11:17
      Tulos: -36 (60 ääntä)
      Mehukas sahanpuru: Uskonnot eivät perustu tasa-arvoon tai suvaitsevaisuuteen. Päin vastoin. Kristinusko ottaa koko ajan pienempää jalansijaa täälläkin, niinkuin kaikkien uskontojen kuuluukin. Samalla mennään tasa-arvossa ja suvaitsevuudessa eteenpäin.
      Kristinusko opettaa, että kaikki ihmiset on luotu Jumalan kuvaksi, mikä antaa jokaiselle ihmisarvon ja perustan tasa-arvolle. Raamattu sanoo Galatalaiskirjeessä 3:28:
      "Yhdentekevää, oletko juutalainen vai kreikkalainen, orja vai vapaa, mies vai nainen, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette yhtä."
      Suvaitsevaisuuden ja rakkauden periaate toisia kohtaan on keskeinen Jeesuksen opetuksissa, kuten lähimmäisenrakkauden käskyssä (Markus 12:31).

      Lainaa

    47. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Rasittava vaatekappale: Eiks Jeesuksen ruumis muuttunut niiksi välipalakekseiksi vai mitä ne on mitä ne kirkossa jakaa? Ja niitähän riittää, niin kuin niitä kalojakin aikoinaan.
      Välipalakeksi :'D Öylätti viralliselta nimeltään.
      Hietala voisi olla Dumbledoren kadonnut veli.

      Lainaa

    48. Mehukas sahanpuru 6.5.2025 11:25
      Tulos: +40 (48 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Kristinusko opettaa, että kaikki ihmiset on luotu Jumalan kuvaksi, mikä antaa jokaiselle ihmisarvon ja perustan tasa-arvolle. Raamattu sanoo Galatalaiskirjeessä 3:28: "Yhdentekevää, oletko juutalainen vai kreikkalainen, orja vai vapaa, mies vai nainen, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette [...]
      Monessa satukirjassa on myös faktoja. Se ei tarkoita, että yhteiskunta pyörisi niiden mukaan tai niiden säännöillä. Itse arvostan enemmän lakia.
      Mutta, jokaisessa uskonnossa on pohjimmiltaan sama pointti, ne kun on alun perin tehty hallitsemaan yhteiskuntia jumalan pelon avulla. Nyt se ei ole enää tarpeellista, yhteiskunta on kehittynyt jo muutenkin. 
      Tietysti uskonnoista on aikanaan seurannut jotain hyvää, mutta myös paljon pahaa, sekä tuhoa. Sinäkin olet tietyssä uskossa vain, koska se on periytynyt sinulle. Miksi kuvittelet sen uskonnon olevan sattumalta juuri oikea? 

      Lainaa

    49. It's a deal 6.5.2025 11:26
      Tulos: +38 (42 ääntä)
      Koska ymmärrän ihmisten painon kommentointia nollan verran, miten on edes mahdollista, että ymmärrän sitä vielä vähemmän, jos ihminen on kuntoilemassa. Kai tajuaminen sitten voi miinuksellekin mennä.

      Lainaa

    50. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 11:34
      Tulos: -49 (63 ääntä)
      Mehukas sahanpuru: Monessa satukirjassa on myös faktoja. Se ei tarkoita, että yhteiskunta pyörisi niiden mukaan tai niiden säännöillä. Itse arvostan enemmän lakia.Mutta, jokaisessa uskonnossa on pohjimmiltaan sama pointti, ne kun on alun perin tehty hallitsemaan yhteiskuntia jumalan pelon avulla. Nyt se ei ole enää tarpeellista, [...]
      Yhteiskunnat eivät perustu satukirjoihin, mutta uskontoihin kyllä. En kuvittele kristinuskon olevan sattumalta oikea uskonto vaan kun katsoo kristinuskoon perustuvia yhteiskuntia ja tasa-arvoa maailmassa… niin olen syntynyt sattumalta oikeaan uskontoon. 🇫🇮✝️

      Lainaa

    51. Mehukas sahanpuru 6.5.2025 11:37
      Tulos: +33 (49 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Yhteiskunnat eivät perustu satukirjoihin, mutta uskontoihin kyllä. En kuvittele kristinuskon olevan sattumalta oikea uskonto vaan kun katsoo kristinuskoon perustuvia yhteiskuntia ja tasa-arvoa maailmassa… niin olen syntynyt sattumalta oikeaan uskontoon. 🇫🇮✝️
      Tai sinut on kasvatettu ajattelemaan niin.
      Sääli, että ihmiset eivät vieläkään ole tarpeeksi älykkäitä kyseenalaistamaan uskontoja. Eipäs sille mitään voi, kun tynnyrissä kasvaa

      Lainaa

    52. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 11:42
      Tulos: -52 (56 ääntä)
      Mehukas sahanpuru: Tai sinut on kasvatettu ajattelemaan niin.Sääli, että ihmiset eivät vieläkään ole tarpeeksi älykkäitä kyseenalaistamaan uskontoja. Eipäs sille mitään voi, kun tynnyrissä kasvaa

      Ai tänne tilattiin lisää jauhoja!

      Vastaukseni perustuu faktoihin ja tilastoihin. Odotan edelleen todisteita siitä, että joku muu uskonto tuo maailmaan enemmän tasa-arvoa kuin kristinusko. ⏳

      Lainaa

    53. Sinertävä mehiläinen 6.5.2025 12:04
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Voitokas harakka: Selvästi myös syöt sitten samalla enemmän. Ethän suinkaan väittäisi luovasi energiaa tyhjästä.
      Tuossa on se laihduttamisen paradoksi liikkumalla.
      Ihminen joka liikkuu enemmän, syö myös enemmän.
      Joten laihduttaminen pitäisi alkaa siitä ruokavaliosta, eikä suinkaan pelkällä ruuan vähentämisellä, vaan kunnollisten ruokien valinnalla.

      Lainaa

    54. Kalvas aprikoosi 6.5.2025 12:15
      Tulos: +15 (25 ääntä)
      Syytön sotilas: Siis nehän on yks ja sama hemmo yhdessä pyhän hengen kanssa, se on se pyhä kolminaisuus. Joo eipä vähän sekavaa, mutta sitä ei pieni ihmisen mieli pysty ymmärtämään, pitää vain uskoa.
      Jumala väitetysti pani pyhän hengen, eli itsensä, avustuksella neitsyen paksuksi, joka sitten synnytti pojan, eli itsensä. Ja tähän perustuu koko homma.
      Hyvä ettei Jeesusta tapettu hirttämällä niin ei tarvi kristittyjen pitää hirttosilmukkaa kaulassa.

      Lainaa

    55. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 12:29
      Tulos: -35 (55 ääntä)
      Yhteiskuntia, jotka eivät perustu uskontoon: - Kiina - Pohjois-Korea - Kuuba - Neuvostoliitto - Vietnam Yhteiskuntia, jotka perustuvat islamiin: - Saudi-Arabia - Jemen - Oman - Irak - Indonesia - Marokko Yhteiskuntia, jotka perustuvat buddhismiin: - Thaimaa - Nepal - Bhutan - Japani (ja shintolaisuuteen) - Burma Yhteiskuntia, jotka perustuvat kristinuskoon: - Suomi - Ruotsi - Espanja - Argentiina - Alankomaat - Kanada Kiitos kun osallistuitte keskusteluun 😊

      Lainaa

    56. Peruuttamaton riikinkukko 6.5.2025 12:38
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      Sinertävä mehiläinen: Tuossa on se laihduttamisen paradoksi liikkumalla.Ihminen joka liikkuu enemmän, syö myös enemmän. Joten laihduttaminen pitäisi alkaa siitä ruokavaliosta, eikä suinkaan pelkällä ruuan vähentämisellä, vaan kunnollisten ruokien valinnalla.
      Usein käy jopa niin, että laihduttaessa joutuu syömään enemmän, kun ravitsevan ruuan energiatiheys on pienempi.
      Tavallaan olen sitä mieltä, että laihduttaminen on helppoa, mutta ei todellakaan aina. Vaikka tosi moni asioiden yksinkertaistaja ei sitä halua uskoa, niin esimerkiksi tietyt sairaudet vaan tekee siitä vaikeaa tai jopa mahdotonta. Mutta laihdutuksen onnistuessakin alhaisemman painon ylläpito on ihan tosi vaikeeta. Olen itse laihduttanut ja laihtunut elämäni aikana ehkä noin 150 kg, joten ihan kokemuksestakin tiedän. 

      Lainaa

    57. Itämainen kauris 6.5.2025 12:45
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      No jaa, ihmiset nyt katsoo asioita, jotka jotenkin kiinnostavilta näyttävät. Turha siitä on lehdissä valittaa, elämä on. Mutta turhuuksistahan aina klikkiotsikot väännetään.

      Lainaa

    58. Mehukas sahanpuru 6.5.2025 13:30
      Tulos: +33 (37 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Ai tänne tilattiin lisää jauhoja!Vastaukseni perustuu faktoihin ja tilastoihin. Odotan edelleen todisteita siitä, että joku muu uskonto tuo maailmaan enemmän tasa-arvoa kuin kristinusko. ⏳
      Mikään uskonto ei tuo tasa-arvoa. Kukaan ei väittänyt, että mikään muu uskonto olisi parempi kuin kristinusko.
      Mutta missasit pointin jo ekassa kommentissa, yksinkertaisuutesi paistaa läpi aina enemmän ja enemmän, kun kommentoit. Pidä jauhosi

      Lainaa

    59. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Nämä satukirja- ja uskontojutut on siitä hauskoja, että _teoriassa_ joku noista uskonnoista voikin olla oikeassa. On toki epätodennäköistä, että yksikään uskomus olisi täysin paikkaansa pitävä, ja mistä se saisimmekaan selville, mutta mitä jos joskus paljastuukin että maailma syntyi sotkan munasta? Tai että sielunvaellus on se juttu ja me ollaan jumissa täällä ikuisesti mutta muoto vain muuttuu? Tai ehkä se on se taivas/helvetti -asetelma, sen näkee sitten. Minä olen aina ollut sitä mieltä, että mistä hitosta minä sen voisin tietää, ja ylpeästi tituleeraankin itseäni agnostikoksi. Olen lukenut useamman eri uskonnon pyhiä tekstejä "huvikseni", koska on kiehtovaa oppia, mitä eri ihmiset uskovat ja ovat uskoneet. Minua kiehtoo myös ajatus, että aivan kaikki on mahdollista - ehkä en yllättyisi jos jonain päivänä ilmatilan valtaisi lentävä spaghettihirviö (tai onko se sittenkin alien - teoriat nivoutuvat!) Jotkut tietää Rowan Atkinsonin esityksen Toby the Devil, se on ihan hauska viittaus tähän arvailuun, mitä kuoleman jälkeen tuleekaan.

      Lainaa

    60. Paranormaali kiivi 6.5.2025 13:58
      Tulos: -17 (39 ääntä)
      Vaikka Puhekyvytön tomaatti onkin ärsyttävä, täytyy myöntää, että olen tässä asiassa osittain hänen kanssaan samaa mieltä. Kristinuskon vaikutus länsimaalaiseen kulttuuriin on niin kaikenkattava, että olisi aika mahdotonta sanoa millainen yhteiskunta esim. Suomi olisi kokonaan ilman kristinuskon vaikutusta. Vaikka kristinuskokaan ei varsinaisesti ole mikään tasa-arvon malliesimerkki, eivät yhteiskunnat ennen sitä olleet yhtään sen parempia ja kristinuskossa on kuitenkin esim. lähimmäisenrakkauden teemoja, jotka ovat vieneet yhteiskuntaa parempaan suuntaan. Kuuntelin hiljattain mielenkiintoisen haastattelun henkilöltä, joka on kirjoittanut tästä aiheesta kirjan. Voin illalla etsiä sen, jos joku on kiinnostunut.

      Lainaa

    61. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 14:09
      Tulos: -42 (50 ääntä)
      Paranormaali kiivi: Vaikka Puhekyvytön tomaatti onkin ärsyttävä, täytyy myöntää, että olen tässä asiassa osittain hänen kanssaan samaa mieltä. Kristinuskon vaikutus länsimaalaiseen kulttuuriin on niin kaikenkattava, että olisi aika mahdotonta sanoa millainen yhteiskunta esim. Suomi olisi kokonaan ilman [...]

      Kiitos. Monet eivät ymmärrä että kristinusko ≠ kirkko.

      Kristinusko tulee sanasta Kristus, eli perustuu Jeesukseen. Jeesuksen opit ovat kaiken pohja. Kirkko on aikojen saatossa sekoillut suuntaan ja toiseen, mutta Jeesuksen sana on horjumaton ja johtaa tasa-arvoon.

      Mehukas sahanpuru: Mikään uskonto ei tuo tasa-arvoa. Kukaan ei väittänyt, että mikään muu uskonto olisi parempi kuin kristinusko.Mutta missasit pointin jo ekassa kommentissa, yksinkertaisuutesi paistaa läpi aina enemmän ja enemmän, kun kommentoit. Pidä jauhosi

      Kristinusko tuo tasa-arvoa ja tämä on tilastollinen fakta. Miten muuten selität sen että VAIN kristinusko on tehnyt maailmasta paremman paikan elää? Ei yksikään pakanamaa, ei yksikään muu uskonto? Kristinusko? Monen monta yhteiskuntaa pelastettu.

      Lainaa

    62. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 14:15
      Tulos: -40 (44 ääntä)
      Ymmärrän että et halua sen olevan totta ja ymmärrän että olet kiihkoateisti mutta pysytään faktoissa silti. Jookos?

      Lainaa

    63. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 14:26
      Tulos: -29 (45 ääntä)
      Jeesus kohteli kaikkia kunnioituksella, riippumatta heidän yhteiskunnallisesta asemastaan, sukupuolestaan tai taustastaan, mikä oli radikaalia Hänen aikanaan. Esimerkiksi Jeesus puhui avoimesti naisten kanssa, opetti heitä ja jopa matkusti heidän kanssaan mikä oli poikkeuksellista ja haastoi vallitsevia tapoja jollain pyrittiin erottamaan sukupuolet ja rajoittamaan naisten julkista roolia. (Luukas 10:38-42). Hän myös kosketti spitaalisia (Markus 1:40-42) ja söi publikaanien ja syntisten kanssa (Markus 2:15-17) osoittaen Jumalan rakkauden ja armon ulottuvan kaikkiin. Tämä on kristinuskoa. Tästä syystä meillä on Suomi ja asiat hyvin. Kuten sanoin, kirkko ei ole sama kuin kristinusko. Kirkko on se vallankäyttöväline jota vihaatte, ei kristinusko.

      Lainaa

    64. Miksi aina roska 6.5.2025 17:03
      Tulos: -21 (23 ääntä)
      Suojaisa delfiini: Ai niin, niinhän se olikin tosiaan että lihavat vaan haluaa olla lihavia ja siksi eivät laihduta. Hitsi kun en aiemmin tätä tajunnut!
      Jenkeissä selkeesti koko "body positivity"-roskan kanssa, jonka tarkottasin esim. tapaturmien runtelemille ihmisille jne.

      Lainaa

    65. Mehukas sahanpuru 6.5.2025 17:12
      Tulos: +27 (35 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Ymmärrän että et halua sen olevan totta ja ymmärrän että olet kiihkoateisti mutta pysytään faktoissa silti. Jookos?
      Miten voit pysyä faktoissa ja siteerata raamattua samaan aikaan? 😁
      Satanic Temple taitaa muuten viedä voiton tasa-arvossa, ei todellakaan kristinusko

      Lainaa

    66. Hapan kaali 6.5.2025 17:37
      Tulos: -7 (17 ääntä)
      Rasittava vaatekappale: Niinhän sitä vois luulla, mutta ei se paljoo enää naurata siinä vaiheessa, kun se iso paha susi tulee ja uhkuu ja puhkuu olkimajan nurin.
      Mutsis uhkui ja puhkui, kun sua teki

      Lainaa

    67. Lenko mango 6.5.2025 17:46
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Kristinusko opettaa, että kaikki ihmiset on luotu Jumalan kuvaksi, mikä antaa jokaiselle ihmisarvon ja perustan tasa-arvolle. Raamattu sanoo Galatalaiskirjeessä 3:28: "Yhdentekevää, oletko juutalainen vai kreikkalainen, orja vai vapaa, mies vai nainen, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette [...]
      Samat opetukset on islamissakin, ihmiset mm. kansalaisuudesta tai ihonväristä riippumatta ovat tasa-arvoisia jumalan luomia keskenään. Jeesuksen opetusten lisäksi (Jeesushan on tärkeä profeetta islamissa) löytyy mm. mietelause siitä, miten yhdenkin ihmisen pelastaminen on kuin pelastaisi koko maailman, yhdenkin ihmisen surmaaminen kuin tuhoaisi koko maailman. Tämä ajatus löytyy myös juutalaisuudesta.

      Lainaa

    68. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 18:04
      Tulos: -37 (39 ääntä)
      Lenko mango: Samat opetukset on islamissakin, ihmiset mm. kansalaisuudesta tai ihonväristä riippumatta ovat tasa-arvoisia jumalan luomia keskenään. Jeesuksen opetusten lisäksi (Jeesushan on tärkeä profeetta islamissa) löytyy mm. mietelause siitä, miten yhdenkin ihmisen pelastaminen on kuin pelastaisi koko maailman, yhdenkin [...]

      Naisen asema?! Haloo! Vain usko Jeesukseen Kristukseen on tuonut rauhaa ja tasa-arvoa tähän maailmaan. Voitte elää kuvitelmissanne, minä pysyn todellisuudessa. 

      Mehukas sahanpuru: Miten voit pysyä faktoissa ja siteerata raamattua samaan aikaan? 😁 Satanic Temple taitaa muuten viedä voiton tasa-arvossa, ei todellakaan kristinusko

      Kuinkas monta maata heidän arvopohjalleen on perustettu? 😂

      Lainaa

    69. Moitteeton tonttu 6.5.2025 18:49
      Tulos: +37 (37 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Hyvä että laihduttavat ja hyvä että tekevät sen uimahallissa tai ihan missä vaan. Mutta ollaanpa rehellisiä hetken, kuinka moni tuntisi tarvetta laihduttaa ollenkaan jos ei vähän saisi niitä "katseita"
      Ihan omasta kokemuksesta voin kertoa, että ylipainoisena joka ei ulospäin näytä niin lihavalta ainakaan vaatteet päällä, haluan laihtua ihan muista syistä, kuin muiden katseiden takia (joita ei siis itseeni kohdistu tai ainakaan en ole kiinnittänyt asiaan huomiota). Kyllä se halu laihtua tulee ihan siitä, että haluaisi jaksaa paremmin ja olla fyysisesti paremmassa kunnossa (+ terveys).

      Lainaa

    70. Mehukas sahanpuru 6.5.2025 19:30
      Tulos: +30 (40 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Naisen asema?! Haloo! Vain usko Jeesukseen Kristukseen on tuonut rauhaa ja tasa-arvoa tähän maailmaan. Voitte elää kuvitelmissanne, minä pysyn todellisuudessa.  Kuinkas monta maata heidän arvopohjalleen on perustettu? 😂
      Suomikaan ei aina ole ollut kristinuskon maa. Se on tuotu tänne pakottamalla. Helvetin hieno "arvopohja"

      Lainaa

    71. Paranormaali kiivi 6.5.2025 19:38
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Paranormaali kiivi: Vaikka Puhekyvytön tomaatti onkin ärsyttävä, täytyy myöntää, että olen tässä asiassa osittain hänen kanssaan samaa mieltä. Kristinuskon vaikutus länsimaalaiseen kulttuuriin on niin kaikenkattava, että olisi aika mahdotonta sanoa millainen yhteiskunta esim. Suomi olisi kokonaan ilman [...]
      Kirjailija, jonka mainitsin on Tom Holland ja kirja nimeltään Dominion: The Making of the Western Mind. Kuuntelemani haastattelu löytyy History Hit youtube kanavalta.
      Toj Karin: Mainitse yksikin hyvä, suvaitsevainen, terve ja tasa-arvoinen yhteiskunta joka pohjautuu kristinuskoon. Innolla jään odottamaan.  Vastaukseksi en hyväksy sellaista yhteiskuntaa joka on olemassa kristinuskosta huolimatta, ei kristinuskon takia, kuten esimerkiksi Suomi.
      Esim. tämä kommentti on aivan mahdoton perustella, koska kuka pystyy sanomaan, millainen yhteiskunta meillä olisi ilman kristinuskon vaikutusta. Jos siis viimeiset 1000 vuotta (maailman mittakaavassa 2000 vuotta) olisivat menneet aivan eri tavalla, voisi vain arvailla miten asiat ovat.
      Maailmasta ei löydy yhtään yhteiskuntaa, johon ei olisi mikään uskonto tai uskonnon kaltainen ideologia vaikuttanut, joten kuka tietää millainen sellainen yhteiskunta olisi. Ainakaan kristinuskoon perustuvilla yhteiskunnilla ei vertailussa mene ihan huonosti. "Uskonnottomilla" yhteiskunnilla, jossa sen tilalla palvotaan jotain suurta johtajaa, on ainakin mennyt poikkeuksellisen huonosti.
      En tiedä oletteko vakuuttuneita siitä, että kaikilla olisi asiat paremmin, jos kaikki uskonnot yhtäkkiä lakkaisivat olemasta ja ihmiset lakkaisivat uskomasta niihin. Itse en tähän usko, sillä tuollainen tyhjiö ei jäisi täyttämättä, enkä luottaisi siihen, että vaihtoehdot olisivat hyviä.
      Uskontoja tai ei, en usko että ihmisten muodostama yhteiskunta voisi koskaan olla täysin hyvä, suvaitsevainen, terve ja tasa-arvoinen, koska liian monet ihmiset ovat pohjimmiltaan itsekkäitä mulkkuja.

      Lainaa

    72. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 20:30
      Tulos: -27 (35 ääntä)
      Mehukas sahanpuru: Suomikaan ei aina ole ollut kristinuskon maa. Se on tuotu tänne pakottamalla. Helvetin hieno "arvopohja"
      Kuten sanoin, kirkko on tehnyt tekojaan, Jeesus ei kannustanut pakottamiseen tai väkivaltaan. Onneksi tämä ymmärretään paremmin nykyään, silläkin uhalla, että suuri osa maailmasta jää pimeälle puolelle vailla rauhaa ja rakkautta.

      Lainaa

    73. Huikea jyrsijä 6.5.2025 20:42
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Éomer, Théodorin veljenpoika. Näyttelijä Karl Urban

      Lainaa

    74. Sinertävä mehiläinen 7.5.2025 12:43
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Stressitön herkkuruoka: Sinänsä jukka on okeassa, että laihduttamiseen ei tarvitse periaatteessa mitään. Riittää kun kaikki otetaan pois. Absoluuttinen köyhyys tekee kaikista laihoja. Käytännössä laihduttaminen terveellä tavalla, länsimaassa jossa ravintoa on jatkuvasti tarjolla on monille todella hankalaa, ellei mahdotonta.
      Itsellä työttömyys on ollut paras laihdutuslääke.
      Välillä tulee jaksoja, jolloin täytyy olla 3 päivääkin syömättä tai juoda pelkkää maitoa.
      Ja tämä johtuu puhtaasti siitä, että työttömyystuella joutuu maksamaan 200€ opintolainaa kuukaudessa. Alkoholia tai muita päihteitä en käytä.

      Lainaa

    75. Pomminvarma kauris 7.5.2025 17:04
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Olisiko Hietala sittenkin Háma eli Theodenin henkivartija. Vai Faramirin ja Boromirin salainen isoveli? Gimlin ja Legolaksen lapsi?

      Lainaa

    76. Eleetön aasi 7.5.2025 18:01
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Pinkee Hemppi: Kerttu ei tiedä, että satukirjan opit pätevät vain satukirjaan uskoville.
      paitsi ettei ne ole satuja vaan myyttejä.

      Lainaa

    77. Liittoutumaton taikuri 7.5.2025 18:12
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Marko Hietala selvästi näyttää niin keskimaalaiselta, että hän voisi paikata missä tahansa roolissa.

      Lainaa

    78. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Ontuva kissa: Hänhän puhui Jeesuksesta, eikä Jumalasta. Hehän on 2 eri hemmoa..
      Tästä väittelystä on aikoinaan saatu muutamakin kirkon sisäinen skisma aikaiseksi...

      Lainaa

    79. Pinkee Hemppi 8.5.2025 9:01
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Avulias lihapulla: Pitää aina sanoa, että olen ateisti ennen kuin rupean näitä kommentoimaan. Minusta on hiukan yksinkertaistavaa sanoa Raamattua satukirjaksi. Se on äärimmäisen kiehtova kirja, jossa on koottu yhteen eri kirjoja. Näissä kirjoissa on romantiikkaa, huumoria, taruja, lakeja, teologiaa, filosofiaa ja myös paikkansa pitävää [...]
      Liian pitkä kommentti, en jaksanut lukea.

      Lainaa

    80. Pinkee Hemppi 8.5.2025 9:13
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Kalvas aprikoosi: Jumala väitetysti pani pyhän hengen, eli itsensä, avustuksella neitsyen paksuksi, joka sitten synnytti pojan, eli itsensä. Ja tähän perustuu koko homma. Hyvä ettei Jeesusta tapettu hirttämällä niin ei tarvi kristittyjen pitää hirttosilmukkaa kaulassa.
      Lol. Eikä kristityt olisi kristittyjä vaan khirtettyjä🤣
      Toi Joosefin akan raskausjutska nyt on vaan turhan paisutettu vale. 
      "Joosef on ollut paimentamassa helvetin kauan ja vatsa pömpöttää, mitä mä sille sanon. Hmm joo se tonttu varmaan uskoo tän" 

      Lainaa

    81. Pinkee Hemppi 8.5.2025 9:19
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Jeesus kohteli kaikkia kunnioituksella, riippumatta heidän yhteiskunnallisesta asemastaan, sukupuolestaan tai taustastaan, mikä oli radikaalia Hänen aikanaan. Esimerkiksi Jeesus puhui avoimesti naisten kanssa, opetti heitä ja jopa matkusti heidän kanssaan mikä oli poikkeuksellista ja haastoi vallitsevia tapoja [...]
      Suomen enimmäkseen unohdetussa "raamatussa" eli Kalevalassa ja Kantelettaressa on vahvoja naisia ja Suomessa ennen raamattua oli naisjohtajia ja tasa-arvoisempaa. Väkivallalla tänne hakatun misogynistisen lähi-idän sonnan ansiosta naisten asema heikkeni sadoiksi vuosiksi, edelleen naiset kokevat alistamista.

      Lainaa

    82. Pinkee Hemppi 8.5.2025 9:28
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Kaikille vielä selvennys: Suomessa oli ihan oma uskonto. Kristinusko on tuotu tänne väkivallalla ja kielletty harjoittamasta omaa uskontoa väkivallan uhalla. Nykyään hölmöimmät sanovat, että Siionin viisu (suvivirsi) on meidän kulttuuria. Ei ole. Kalevala ja Kanteletar on meidän raamattu ja ne rippeet, mitä meidän tuhotusta uskonnosta on jäljellä.

      Lainaa

    83. Tulos: +8 (8 ääntä)
      Puluparka: Veikkaan että Gandalfia tarkoittaa.
      Joku Nightwish-fani kerran totesi, että bändillä on valkyyria ykkössolistina ja siihen päälle vielä Gandalf.

      Lainaa

    84. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Pinkee Hemppi: Kerttu ei tiedä, että satukirjan opit pätevät vain satukirjaan uskoville.
      Kerttu ei ole lukenut edes sitä satukirjaa tai ymmärtänyt   Jeesus oli Jumalan poika  joka sovitti syntisten ihmisten synnit mutta nämä uskovaiset on tehnyt niin paljon syntiä että olisi jo pitänyt tulla uusi jeesus mutta  vissiin ole vielä someen liittynyt

      Lainaa

    85. Kokeen reputtanut leopardi 9.5.2025 12:14
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Pinkee Hemppi: Lol. Eikä kristityt olisi kristittyjä vaan khirtettyjä🤣 Toi Joosefin akan raskausjutska nyt on vaan turhan paisutettu vale. "Joosef on ollut paimentamassa helvetin kauan ja vatsa pömpöttää, mitä mä sille sanon. Hmm joo se tonttu varmaan uskoo tän" 
      Siinä on ollu Joosefin usko koetuksella 😂

      Lainaa

    86. Satulaton greippi 10.5.2025 0:32
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Jukkaa pitäis taputtaa. Tuolilla. Mieluusti päähän.

      Lainaa

    87. Kuvaileva tohtori 10.5.2025 6:44
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Mielipiteelläsi ei ole mitään faktapohjaa. Jos terve yhteiskunta voisi olla olemassa ilman kristinuskoa, sellainen olisi. Jos kristinusko olisi este tasa-arvolle, siihen perustuvat yhteiskunnat eivät olisi mallioppilaita. Tilastollinen merkitsevyys on niin vahva, että sen voidaan katsoa olevan epätodennäköinen sattuman seuraus. Täältä saa nyt jauhoja tarjoushintaan 🤣🤣🤣
      Kaikki "hyvät asiat" mitä uskonnot tarjoavat, ovat saavutettavissa myös ilman uskontoja. Empatia, halu oikeudenmukaisuuteen, rehellisyys ynnä muut arvot ovat olemassa ilman uskontojakin. Valitettavasti uskonnot ovat yrittäneet monopolisoida nuo arvot itselleen perusteettomasti ja ihmiset uskovat siihen.

      Lainaa

    88. Puhekyvytön tomaatti 10.5.2025 8:54
      Tulos: -6 (14 ääntä)
      Kuvaileva tohtori: Kaikki "hyvät asiat" mitä uskonnot tarjoavat, ovat saavutettavissa myös ilman uskontoja. Empatia, halu oikeudenmukaisuuteen, rehellisyys ynnä muut arvot ovat olemassa ilman uskontojakin. Valitettavasti uskonnot ovat yrittäneet monopolisoida nuo arvot itselleen perusteettomasti ja ihmiset uskovat siihen.

      Sinä puhut teoriasta, minä todellisuudesta. Kiina voisi olla tasa-arvon riemuvoitto, Suomi ON.

      Kristinuskolla on aivan uskomaton onnistumisaste, mikään muu aate ei ansaitse edes toista sijaa.

      Sama kommunismin kanssa, teoriassa kuulostaa hyvältä, käytännössä romahtaa omaan mahdottomuuteensa.

      Lainaa

    89. Nuutunut pehmelö 10.5.2025 21:04
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Pinkee Hemppi: Lol. Eikä kristityt olisi kristittyjä vaan khirtettyjä🤣 Toi Joosefin akan raskausjutska nyt on vaan turhan paisutettu vale. "Joosef on ollut paimentamassa helvetin kauan ja vatsa pömpöttää, mitä mä sille sanon. Hmm joo se tonttu varmaan uskoo tän" 
      Pieni sivuhuomio, Joosef oli puuseppä ei paimen.

      Lainaa

    90. Ynseä hyeena 11.5.2025 0:46
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Hietala näyttää ehkä vähän John Leighin hahmolta (Hama) Kaksi Tornia -leffasta. Yksi Theodenin sotureista.

      Lainaa

    91. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Kristinusko opettaa, että kaikki ihmiset on luotu Jumalan kuvaksi, mikä antaa jokaiselle ihmisarvon ja perustan tasa-arvolle. Raamattu sanoo Galatalaiskirjeessä 3:28: "Yhdentekevää, oletko juutalainen vai kreikkalainen, orja vai vapaa, mies vai nainen, sillä Kristuksessa Jeesuksessa te kaikki olette [...]
      Kaikki ihmiset on luotu Jumalan kuvaksi tarkoittaa että jokainen on oman elämänsä Jumala eikä muita Jumalia saa olla. Raamattuhan on siitä hieno kirja että sitä voi lukea kuin piru raamattua tai kuten uskovaiset jotka aina valitsee sieltä omiin arvoihinsa soveltuvat kohdat joita noudatetaan. Täten he tekevät itsestään Jumalan kuten minun tulkintani mukaan kuuluukin. Ne jotka eivät noista aamatun arvoista piittaa ovat syntisiä kuten jokainen joka noita arvoja noudattaa. Mielenkiintoista eikö totta.

      Lainaa

    92. Puhekyvytön tomaatti 🍅 11.5.2025 10:35
      Tulos: -3 (5 ääntä)
      Pluri: Kaikki ihmiset on luotu Jumalan kuvaksi tarkoittaa että jokainen on oman elämänsä Jumala eikä muita Jumalia saa olla. Raamattuhan on siitä hieno kirja että sitä voi lukea kuin piru raamattua tai kuten uskovaiset jotka aina valitsee sieltä omiin arvoihinsa soveltuvat kohdat joita noudatetaan. Täten he tekevät [...]
      Se että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ei nyt sentään tarkoita että jokainen olisi oman elämänsä Jumala…
      Raamattu opettaa selvästi että on vain yksi Jumala, kaiken luoja ja ylläpitäjä (Jesaja 45:5-6)
      Jumalan kuvaksi luominen tarkoittaa sitä että ihminen on saanut tiettyjä ominaisuuksia jotka heijastavat Jumalaa, kuten järjen, tahdon, kyvyn rakastaa ja olla suhteessa sekä kyvyn hallita luomakuntaa. Se asettaa ihmisen erityisasemaan luomakunnassa mutta ei tee hänestä Jumalaa.
      Vaikka Raamattu sisältää monenlaista kirjallisuutta ja sitä tulee lukea ja tulkita oikein, sen perussanoma on johdonmukainen. Emme voi tehdä itsestämme Jumalaa valitsemalla Raamatusta vain mieluisia osia! Päinvastoin Raamattu kutsuu meitä alistumaan Jumalan tahtoon ja elämään hänen sanansa mukaan (Joh. 14:23-24).
      Pyrkimys tehdä itsestään Jumalan on itse asiassa syntiä, samaa ylpeyttä, joka johti ensimmäisten ihmisten lankeemukseen (1. Moos. 3:5)

      Lainaa

    93. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Sinä puhut teoriasta, minä todellisuudesta. Kiina voisi olla tasa-arvon riemuvoitto, Suomi ON.Kristinuskolla on aivan uskomaton onnistumisaste, mikään muu aate ei ansaitse edes toista sijaa. Sama kommunismin kanssa, teoriassa kuulostaa hyvältä, käytännössä romahtaa omaan mahdottomuuteensa.
      Kiinassa on diktatuuri, Suomessa ei. Vaikka Kiina nyt muuttuisi yhtäkkiä kristityksi valtioksi, se tuskin muuttaisi siellä elämää yhtään sen tasa-arvoisemmaksi.
      Kristinuskolla (tai muilla uskonnoilla) ei muutenkaan tasa-arvoa saavuteta, vaan sillä ihmisten empatiakyvyllä. (Jota myös kristityt innoissaan ovat tallomassa kun puhutaan esim vähemmistöjen oikeuksista)

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: gandalf, jeesus, jumalanpilkka, laihduttaa, lihavuus, marko hietala, näyttelijä, ruumis, uutiset, ylipaino