Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 687

Mikä on ihmiskunnan kaikkien aikojen suurin kusetus?
Sekalaisia, osa 687

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 69 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tekevä kalkkuna 6.5.2025 0:14
      Tulos: +252 (262 ääntä)
      Myönnän hörähtäneeni tolle pesukoneen ajalle.

      Lainaa

    2. Paranormaali kiivi 6.5.2025 0:28
      Tulos: +272 (274 ääntä)
      Olen usein miettinyt, että olisi vittumaista olla Rosenlewilla töissä, jos siellä mitataan työaikaa samalla tavalla kuin pesukoneen ohjelman kestoa. Viimeisen minuutin aikana kun ehtii hyvin siivota suunnilleen koko asunnon lattiasta katton ja katsoa kymmenen kissavideota.

      Lainaa

    3. Kraaterin pohjalla on papukaija 6.5.2025 0:30
      Tulos: +99 (107 ääntä)
      Sairauslomalla ollu tämän vuoden ku käpälän katkaisin. Kolme leikkausta tähän asti. Niin eka silleen puhutteli, olisinko kissana elossa?

      Lainaa

    4. Lannistumaton harakka 6.5.2025 0:33
      Tulos: +150 (154 ääntä)
      Olipa mukavan huumorintajuinen esihenkilö. Aina plussaa sellaisesta 👍🏻.

      Lainaa

    5. Harras flamingo 6.5.2025 0:35
      Tulos: +206 (212 ääntä)
      Jos jokin on suurin kusetus niin postin ja vastaavien kotiintoimitus. Postilaatikosta löytyy vain lappu että "kävimme ovella mutta kukaan ei ollut kotona." Tämä huolimatta siis siitä että asukas on koko päivän odottanut lähetystä eikä ole ovikello soinut. Eräällä omakotiasujalla ei näkynyt lumessa edes jälkiä että olisi pihassa asti käyty.

      Lainaa

    6. Pramea raparperi 6.5.2025 0:36
      Tulos: +158 (180 ääntä)
      Suurin valhe on se kun meille uskoteltiin ettei viha ole tunne, täten miehet "ei ole tunteellisia". Ai hermot meni kun joukkue hävisi ja nyt huudetaan ja kirotaan ja ehkä paiskotaan vähän tavaroitakin? Huh, kyllä on hyvä ettet ole yhtään tunteellinen.

      Lainaa

    7. Poika tuollainen 6.5.2025 1:28
      Tulos: -93 (125 ääntä)
      Hämmästyttävää, että joidenkin työpaikkojen käytäntö on lähettää saikkulappuja whatsappilla..

      Lainaa

    8. Uneton meduusa 6.5.2025 1:36
      Tulos: +103 (111 ääntä)
      Repesin karhukaisen viululle (sellolle).

      Lainaa

    9. Röyhkeä ampiainen 6.5.2025 2:13
      Tulos: +90 (112 ääntä)
      Tuo Aamulahtarin tekstaripalsta on kyl aina yhtä kultaa. Tulee tästäkin mieleen kun, jos oikein muistan, Mikko Alatalo puuhas jotain autojen mielenilmausta Tampereen keskustaan, suivaantuneena siitä, että Hämeenkatu on yksityisautoilta kielletty. Paikalle tuli vissiin joku viis teiskolaista Alatalon seuraks kruisaileen Hämeenkatua. Emminä tiedä, tuntuu vahvasti, että kukaan ei uhriuta valkoista, lihaasyövää, bensa-autoa ajavaa heteromiestä niinkuin hän itse. Että jotenkin se, että Hesburger päättää lisätä kasvisruokaa listalleen, on jotenkin suora hyökkäys lihaa syövää kansanosaa kohtaan. Meinaan jos nyt joskus on joku yksittäinen hippi joka syyllistää muita niiden syömisistä, niin joo, mutta suurinta osaa kasvissyöjistä/vegaaneista ei kyl tippaakaan kiinnosta se, et sinä syöt sitä jauhelihaa. Sen paremmin kuin kukaan meistä queereistä ei ole cisheteroja ihmisinä tuomitsemassa.

      Lainaa

    10. Hangry man 6.5.2025 2:47
      Tulos: +39 (47 ääntä)
      Pramea raparperi: Suurin valhe on se kun meille uskoteltiin ettei viha ole tunne, täten miehet "ei ole tunteellisia". Ai hermot meni kun joukkue hävisi ja nyt huudetaan ja kirotaan ja ehkä paiskotaan vähän tavaroitakin? Huh, kyllä on hyvä ettet ole yhtään tunteellinen.
      Nälkä on myös tunne. Itsestäni tulee nälkäisenä hyvinkin tunteellinen 🤯

      Lainaa

    11. Ponneton monni 6.5.2025 2:48
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Paranormaali kiivi: Olen usein miettinyt, että olisi vittumaista olla Rosenlewilla töissä, jos siellä mitataan työaikaa samalla tavalla kuin pesukoneen ohjelman kestoa. Viimeisen minuutin aikana kun ehtii hyvin siivota suunnilleen koko asunnon lattiasta katton ja katsoa kymmenen kissavideota.
      Mun vanhassa Rosenlewissa Kestää ohjelma ihan sen ajan, mitä lupaakin. Kone on varmaan ainakin 15 vuotta vanha kapea päältä täytettävä.

      Lainaa

    12. Alustavasti taistelija 6.5.2025 3:17
      Tulos: +73 (83 ääntä)
      Minä niin mieleni pahoitin, kun kukaan ei järjestä. No entäpä jos ihan itse järjestäisit heteromarssin, tai mielenosoituksen ilmansaastutuksen puolesta?

      Lainaa

    13. Tulos: +36 (50 ääntä)
      Pesukone pesuaika on täys huijaus! Viimeinen minuutti kestää sen 15min. Kiva pönöttää ja odotella vieressä kun huomaa et "kohta" valmis. 😑

      Lainaa

    14. Tulos: +17 (27 ääntä)
      Hyvä, että ”what’s up” toimii. Mitä ihmettä nyt..

      Lainaa

    15. Tulos: +133 (133 ääntä)
      Harras flamingo: Jos jokin on suurin kusetus niin postin ja vastaavien kotiintoimitus. Postilaatikosta löytyy vain lappu että "kävimme ovella mutta kukaan ei ollut kotona." Tämä huolimatta siis siitä että asukas on koko päivän odottanut lähetystä eikä ole ovikello soinut. Eräällä omakotiasujalla ei näkynyt lumessa edes jälkiä että olisi pihassa asti käyty.
      Mä juoksin kerran sellaisen "lähetys ei mahtunut luukustanne" lapun luukusta laittaneen postiukkelin perään, ja se joutui myöntämään, ettei ollut edes ottanut sitä mun lähetystä mukaan, ainoastaan sen lapun. Ja se lähetys olisi todellakin mahtunut, pienet korvikset kuplamuovikuoressa.

      Lainaa

    16. Nidottu raataja 6.5.2025 6:46
      Tulos: +33 (47 ääntä)
      Äänestään Kiiaa mutta neillä pesukone. Lun pyykkikone on vessassa voi istua katsomassa sitä. Kerran istunnolla otin ajan. Viimeinen minuutti kesti 6 minuuttia. Sukulaista käyn auttamassa sillon tällöin. Hännillä on vaikea saada itse pyykit kuivaan. Oon käynyt katsomassa konetta että ahaa 13 minuuttia. Sitten kun 13 minuutin päästä menee sen sammuttamaan konetta, siinä näytöllä 17 minuuttia. Tunnin ohjelma kestää kaksi jne. Tuolta kotiin tullessa kiitän omaa konettani että se huijaa vain sen viimeisen minuutin.

      Lainaa

    17. Suurustettu puhveli 6.5.2025 6:58
      Tulos: +46 (52 ääntä)
      Poika tuollainen: Hämmästyttävää, että joidenkin työpaikkojen käytäntö on lähettää saikkulappuja whatsappilla..
      Tässä on saikkulappu lähetetty pdf:nä ja saatteeksi laitettu viesti että saikku jatkuu. Eli esihenkilön kanssa varmasti sovittu että lähettää sairasloma todistuksen sähköisesti, jos se jatkuu (huom jatkuu, ei alkaa. Silloin varmasti ollaan puhelin yhteydessä).

      Lainaa

    18. Tornipöllö 6.5.2025 7:05
      Tulos: +31 (35 ääntä)
      Olen tullut siihen tulokseen, että ainakin oma pesukoneeni seuraa jonkun ihan toisen ulottuvuuden aikaa kuin omamme. Ajastin kyllä yrittää rehdisti näyttää oikeaa aikaa, mutta se välillä pomppii mielivaltaisesti eteen tai taakse päin.

      Lainaa

    19. Rankka vadelma 6.5.2025 7:13
      Tulos: +104 (106 ääntä)
      Kyllä ne suurimmat on edelleen "avataan tästä" ja "ei kirvele".

      Lainaa

    20. Lila herne 6.5.2025 7:17
      Tulos: +89 (99 ääntä)
      "Miksi minua saa arvostella?" Tähän antaisin sellaisen vinkin, että jos joku häiriköi sinua arvostellen valintojasi, pyydä häntä lopettamaan ja jättämään sinut rauhaan. Jos tässä arvostelussa taas on kyse esimerkiksi lehtiartikkeleista, joissa puhutaan vaikkapa eläintuotannon ja fossiilisten polttoaineiden aiheuttamasta haitasta ympäristölle ja ilmastolle, niin sellaiset kannattaa jättää lukematta, jos niistä tulee syyllistetty olo, eikä haluaisi kuulla sellaisista. Kannattaa välttää myös somekeskusteluja, joissa puhutaan edellä mainituista asioista. Nimittäin jo hyvin asialliset keskustelut, joissa ei edes toivota mitään pahaa lihaa syöville tai autolla ajaville ihmisille, näyttävät triggeröivän monia. Olisikohan tuo syrjitty, lihaa syövä hetero tyytyväinen, jos saisi sateenkaari-ihmisiltä paraatin itselleen, mutta samassa vaihdossa saisi myös vainon ja jatkuvan väkivallan uhan ihan vain sen vuoksi, että on olemassa omana itsenään?

      Lainaa

    21. Tulos: +51 (57 ääntä)
      Lila herne: "Miksi minua saa arvostella?" Tähän antaisin sellaisen vinkin, että jos joku häiriköi sinua arvostellen valintojasi, pyydä häntä lopettamaan ja jättämään sinut rauhaan. Jos tässä arvostelussa taas on kyse esimerkiksi lehtiartikkeleista, joissa puhutaan vaikkapa eläintuotannon ja fossiilisten [...]
        Vastauksena kysymykseesi: Luuletko, että nuo muiden Prideistä ja muista soijanakeista ahdistuvat olisivat koskaan tyytyväisiä vaikka saisivat mitä, paitsi ehkä olla maailmassa yksinään, että kukaan ei vahingossakaan tee mitään jollain toisella tavalla?

      Lainaa

    22. Syytön sotilas 6.5.2025 7:56
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Ponneton monni: Mun vanhassa Rosenlewissa Kestää ohjelma ihan sen ajan, mitä lupaakin. Kone on varmaan ainakin 15 vuotta vanha kapea päältä täytettävä.
      Meillä sama! Pitää lupauksen. Meillä on jo toinen näitä Rosenlewin vanhoja kapeitä päältätäytettäviä, molemmat käytettynä ostettuja. Toki joutuu useammin ostamaan (edellinen kesti 4-5 v), mutta eipä maksakaan kuin 100 e ja yleensä ostan sellaiselta joka voi tuoda kotiin samaan hintaan. Eli siis tulee halvemmaksi kuin sellaisen uuden ostaminen, johon meillä olis varaa kerralla laittaa koko summa. Tarkoitan että sellanen johon meillä olis varaa varmaan myös hajoais 5 v sisään, mutta maksais enemmän.

      Lainaa

    23. Kelpaamaton alpakka 6.5.2025 8:47
      Tulos: -42 (56 ääntä)
      Pramea raparperi: Suurin valhe on se kun meille uskoteltiin ettei viha ole tunne, täten miehet "ei ole tunteellisia". Ai hermot meni kun joukkue hävisi ja nyt huudetaan ja kirotaan ja ehkä paiskotaan vähän tavaroitakin? Huh, kyllä on hyvä ettet ole yhtään tunteellinen.
      Kelle meille ja millä vuosisadalla tämä tapahtui? Selkeästi jotain pienen piirin juttuja, ja sinne saa jäädäkin.

      Lainaa

    24. Pramea raparperi 6.5.2025 9:32
      Tulos: +76 (82 ääntä)
      Kelpaamaton alpakka: Kelle meille ja millä vuosisadalla tämä tapahtui? Selkeästi jotain pienen piirin juttuja, ja sinne saa jäädäkin.
      Et ikinä ole kuullut miten miehet on parempia asiassa x, y ja z koska eivät ole tunteellisia kuten naiset? Siinä kohtaa väitän kyllä että on saatettu vähän asua kiven alla ja ne pienet piirit on siellä päässä.

      Lainaa

    25. Nurja jyrsijä 6.5.2025 9:32
      Tulos: +75 (79 ääntä)
      Kelpaamaton alpakka: Kelle meille ja millä vuosisadalla tämä tapahtui? Selkeästi jotain pienen piirin juttuja, ja sinne saa jäädäkin.
      Ihan tänäkin vuonna on puhuttu, että naiset eivät sovi (poliittisiksi) johtajiksi, koska ovat tunteellisia. Miehet sopivat, koska osaavat ajatella rationaalisesti.

      Lainaa

    26. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 9:43
      Tulos: -70 (80 ääntä)
      Pramea raparperi: Suurin valhe on se kun meille uskoteltiin ettei viha ole tunne, täten miehet "ei ole tunteellisia". Ai hermot meni kun joukkue hävisi ja nyt huudetaan ja kirotaan ja ehkä paiskotaan vähän tavaroitakin? Huh, kyllä on hyvä ettet ole yhtään tunteellinen.
      Kyllä viha on tunne kuten on miesvihasikin. Kivat yleistykset sieltä 🤨

      Lainaa

    27. Tulos: +26 (30 ääntä)
      Niin muuten, kiitos Feissarimokat ja Kiia. Oman pesukoneeni pesuajan loppu falskaa juuri sen verran -tarkkailin sen kellon kanssa nyt ja niinhän sen tekee -että voi hyvin myöhästyä bussista jos sitä uskoo, muttei niin pahasti, että se olisi ihan ilmeistä. Joten kun kone on aika tuore niin olen sinisilmäisesti uskonut, en tullut ajatelleeksi että voi olla näin (taloyhtiön koneet olivat aina minuutin tarkkuudella) ja luullut, että itse olen myöhästeleväinen. (Kun olen sen verran myöhästeleväinen, että syy *voisi* uskottavasti olla minun. Vaan ei, kiinni jäit helvetinkone).

      Lainaa

    28. Tittelintuure 6.5.2025 10:10
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      Kraaterin pohjalla on papukaija: Sairauslomalla ollu tämän vuoden ku käpälän katkaisin. Kolme leikkausta tähän asti. Niin eka silleen puhutteli, olisinko kissana elossa?
      Olisit, mutta käpäläsi olisi amputoitu. Eikä ole edes vitsi, ei varmaan kaikki näin tee, mutta tätä näkee kyllä. Eikä siis tarkoita, että kissalta amputoitaisiin raaja ensimmäisenä optiona mutta jos olis kolme leikkausta ollut jo mutta katti muuten kunnossa niin sitten hyvällä todennäköisyydellä leikattaisiin raaja pois. Kotikissa voi ihan hyvin tulla toimeen kolmella.

      Lainaa

    29. Tittelintuure 6.5.2025 10:12
      Tulos: +58 (72 ääntä)
      Kelpaamaton alpakka: Kelle meille ja millä vuosisadalla tämä tapahtui? Selkeästi jotain pienen piirin juttuja, ja sinne saa jäädäkin.
      Älä viitsi. Äijät ihan järjestään selittävät joka nurkassa, miten ovat NIIN loogisia ja rationaalisia eivätkä anna tunteiden hallita tai vaikuttaa päätöksiinsä. Kun taas naiset on niin epäloogisia ja IHAN tunteiden riepoteltavissa, raukat.

      Lainaa

    30. Pramea raparperi 6.5.2025 10:36
      Tulos: +56 (68 ääntä)
      Tittelintuure: Älä viitsi. Äijät ihan järjestään selittävät joka nurkassa, miten ovat NIIN loogisia ja rationaalisia eivätkä anna tunteiden hallita tai vaikuttaa päätöksiinsä. Kun taas naiset on niin epäloogisia ja IHAN tunteiden riepoteltavissa, raukat.
      Ja tämän esille tuominen on tietenkin miesvihaa 😏 onneksi vaan naiset on herkkiä, muutenhan koko maailma luhistuisi, sodat ja niin pois päin! Eiku hetkinen... mmhm.

      Lainaa

    31. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 10:41
      Tulos: -62 (72 ääntä)
      Pramea raparperi: Ja tämän esille tuominen on tietenkin miesvihaa 😏 onneksi vaan naiset on herkkiä, muutenhan koko maailma luhistuisi, sodat ja niin pois päin! Eiku hetkinen... mmhm.
      Ja yleistys vaan jatkuu jatkumistaan. Sodatkin on vaan miesten syytä? Kaiva kuoppaasi, kaiva. Tuonko lapion?

      Lainaa

    32. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Meidän pyykkärin viimeinen minuutti on n. 2-7 biisiä, olen muuan kerran seisonut koneen vieressä napit korvissa odottamassa sitä "minuuttia".

      Lainaa

    33. Laiska satuhahmo 6.5.2025 10:46
      Tulos: +37 (51 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Kyllä viha on tunne kuten on miesvihasikin. Kivat yleistykset sieltä 🤨
      Osuiko tunteisiin?

      Lainaa

    34. Pramea raparperi 6.5.2025 11:05
      Tulos: +53 (65 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Ja yleistys vaan jatkuu jatkumistaan. Sodatkin on vaan miesten syytä? Kaiva kuoppaasi, kaiva. Tuonko lapion?
      Sitä voi katsoa että ketkä ihmiskunnan historiassa on olleet vallassa kun sotia on käyty. Kovin on herkkää ja tunteikasta, koita jaksaa ❤️

      Lainaa

    35. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 11:11
      Tulos: -58 (68 ääntä)
      Pramea raparperi: Sitä voi katsoa että ketkä ihmiskunnan historiassa on olleet vallassa kun sotia on käyty. Kovin on herkkää ja tunteikasta, koita jaksaa ❤️

      Kuten esim Kleopatra, Katariina Suuri, Isabella I…? Ei se ole sukupuolesta kiinni.

      Kuoppasi syveni juuri kuudella metrillä.

      Lainaa

    36. Silko sika 6.5.2025 11:34
      Tulos: +34 (42 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Ja yleistys vaan jatkuu jatkumistaan. Sodatkin on vaan miesten syytä? Kaiva kuoppaasi, kaiva. Tuonko lapion?
      Kuinka monta nykyisistä ja historiallisista sodista on naisjohtajien aloittamia versus miesjohtajien? Itselle tulee googlaamatta mieleen Nefertiti, joka taisi olla aika sotaisa naisjohtaja. Huonoja naisjohtajia toki tulee mieleen muitakin, muttei sotien aloittajia.

      Lainaa

    37. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 11:39
      Tulos: -42 (50 ääntä)
      Silko sika: Kuinka monta nykyisistä ja historiallisista sodista on naisjohtajien aloittamia versus miesjohtajien? Itselle tulee googlaamatta mieleen Nefertiti, joka taisi olla aika sotaisa naisjohtaja. Huonoja naisjohtajia toki tulee mieleen muitakin, muttei sotien aloittajia.

      Voi kuule, aiemmin listaamieni lisäksi mainitaan vielä vaikka Elisabet I ja Maria Teresa. Ja sitten kun mietitään kuinka harvinaisia naisjohtajat ovat olleet, niin prosentuaalisesti he aloittavat paljon todennäköisemmin hyökkäyssotia 🫢

      Lainaa

    38. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Allekirjoitan tuon huijauksen pesukoneen kohdalla. Meidän taloyhtiön pesukone näyttää perus-pesulle aikaa 35 min, mutta todellisuudessa se kestää melko tarkalleen 50 min. 90 asteen lakanapesun pitäisi kestää 45 min, mutta oikeasti se kestää tunnin. Kuivausrumpu on sen sijaan just eikä melkein, koska se on vanha analoginen masiina ja ohjelma kirjaimellisesti toimii perinteisen munakellon tapaisen ajastimen ohjauksella ilman mitään digitaalista ohjelmointia.

      Lainaa

    39. Paranormaali kiivi 6.5.2025 11:52
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Ponneton monni: Mun vanhassa Rosenlewissa Kestää ohjelma ihan sen ajan, mitä lupaakin. Kone on varmaan ainakin 15 vuotta vanha kapea päältä täytettävä.
      Mun n. 9-vuotiaassa Rosenlewissä vaihtelee tuo kokonaisaikakin jonkin verran. Etenkin pitkissä puuvillaohjelmissa saattaa olla jopa tunnin lyhyempi, kuin alkuperäinen arvio. Mitään logiikkaa en siinä ole huomannut, paitsi että jos odotan ohjelman olevan lyhyempi, niin taatusti vatkaa niitä pyykkejä juuri niin kauan kuin on oletus. 
      Jotkut minuutit ovat ilmeisesti lyhyempiä tai hyppii niitä kerralla enemmän, koska se viimeinen minuutti on aina todella pitkä, mikä on ärsyttävää, kun luulet sen olevan ihan kohta valmis, mutta ei olekaan. Siinä myös ärsyttävä hälytystoiminto, kun joko sen saa pois kokonaan tai sitten se piippaa niin kauan että sen käy sammuttamassa. Haluaisin sellaisen, että se piippaa kerran kun ohjelma on valmis.

      Lainaa

    40. Tulos: +24 (24 ääntä)
      Kiinnostuneille: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miksi-pyykinpesukoneen-viimeinen-minuutti-kestaa-ikuisuuden-asiantuntija-paljastaa-suurimman-syyn-minuutin-venymiseen/8798382

      Lainaa

    41. It's a deal 6.5.2025 12:15
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Naketin: Pesukone pesuaika on täys huijaus! Viimeinen minuutti kestää sen 15min. Kiva pönöttää ja odotella vieressä kun huomaa et "kohta" valmis. 😑
      Ne käyttävät ajanmääreinä Microsoftin minuutteja.

      Lainaa

    42. Peruuttamaton riikinkukko 6.5.2025 12:27
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Tiesittekö, että iso osa lapsiin kohdistuneiden rikosten tutkijoista on naisia? Olen viime aikoina kuunnellut poliisi-podcasteja ja sekä mies- että naispoliisit on tästä puhunut ja sanonut, että vaikka tuo rikostutkimusgenre on kenelle tahansa henkisesti raskasta, niin miehet ei kestä sitä työtä senkään vertaa kuin naiset. (Ite kyllä mietin, että voisko johtua myös siitä, että rikoksen tekijä on niissä käsittääkseni useimmin mies, niin ehkä naistutkijan on hiukan helpompi pysyä objektiivisempana.)

      Lainaa

    43. Uusittava etana 6.5.2025 12:33
      Tulos: +38 (42 ääntä)
      Ihan sivuhuomautuksena tuohon molemminpuoliseen idioottimaiseen trollaamiseenne, että etenkään suurvaltojen johtajat hyvin harvoin edustavat millään mittarilla tyypillistä miestä, naista tai ihmistä. Ei sellaiseen asemaan yleensä päädy keskiverto tyyppi.

      Lainaa

    44. Puhekyvytön tomaatti 6.5.2025 12:38
      Tulos: -53 (59 ääntä)
      Uusittava etana: Ihan sivuhuomautuksena tuohon molemminpuoliseen idioottimaiseen trollaamiseenne, että etenkään suurvaltojen johtajat hyvin harvoin edustavat millään mittarilla tyypillistä miestä, naista tai ihmistä. Ei sellaiseen asemaan yleensä päädy keskiverto tyyppi.
      Olen samaa mieltä mutta kun miesviha valtasi keskustelun, löin vähän kovaa faktaa pöytään 💪 ei auta naisten asiaa ollenkaan kuvitella että naiset ovat jotain heikkoja enkeleitä 😇

      Lainaa

    45. Pomppiva peto 6.5.2025 12:45
      Tulos: +37 (41 ääntä)
      "Miksi minua saa arvostella?" vs miksi sinun(kin) valintojasi, tekemisiäsi ja tekemättä jättämisiäsi ei saisi arvostella täysin siinä missä kaikkien muidenkin edesvastuullisten ihmisten, maaorjista monarkkeihin? Musta on hyvin mielenkiintoista miten nämä henkilöt tulkitsevat tämän suoraan nimenomaan henkilön arvostelemiseksi, ja spesifisti itsensä arvostelemiseksi. Jos persoonallisuutta on niin vähän että makkaran syöminen ja yksityisautoilu pitää listata piirteinä, ehkä näiden piirteiden arvostelu sitten meneekin suoraan tunteisiin. Tai sitten niihin piirteisiin täysin liittymättömän yleisen kusipäisyyden arvostelu pitää kääntää niihin piirteisiin jottei tarvitse miettiä sitä aiheellista kritiikkiä. Kyllähän niitä muita triggeröi just se että oon lihaa syövä hetero ryö mies polttom oottori autolla eikä esim se että argumentoin kolmosluokkalaisen tasolla, parkkeeraan päin vittua, tönäsin kassajonossa lapsen nurin ja haisen tupakalle. Itse uskon myös että tässä saattaa olla mukana projektio ja inhimillinen attribuutiovirhe: kun itse arvostelee (tai usein pikemminkin tuomitsee) muita juuri henkilön (tai leimojen) eikä valintojen kautta, olettaa että kaikki muutkin tekevät sitä samaa.

      Lainaa

    46. Jakoon laitettu lintu 6.5.2025 13:24
      Tulos: +32 (32 ääntä)
      Harras flamingo: Jos jokin on suurin kusetus niin postin ja vastaavien kotiintoimitus. Postilaatikosta löytyy vain lappu että "kävimme ovella mutta kukaan ei ollut kotona." Tämä huolimatta siis siitä että asukas on koko päivän odottanut lähetystä eikä ole ovikello soinut. Eräällä omakotiasujalla ei näkynyt lumessa edes jälkiä että olisi pihassa asti käyty.
      Mulle on käynyt sama 😄 ja syyksi oli laitettu ettei paketti mahtunut postilaatikkoon. No, lapun kanssa postiin kyselemään pakettia niin sanoivat että ei täällä sellaista ole. Seuraavana päivänä se paketti kuitenkin oli postilaatikossa ja ihan hyvin oli mahtunut 😅

      Lainaa

    47. Pramea raparperi 6.5.2025 13:30
      Tulos: +48 (52 ääntä)
      Uusittava etana: Ihan sivuhuomautuksena tuohon molemminpuoliseen idioottimaiseen trollaamiseenne, että etenkään suurvaltojen johtajat hyvin harvoin edustavat millään mittarilla tyypillistä miestä, naista tai ihmistä. Ei sellaiseen asemaan yleensä päädy keskiverto tyyppi.
      No, voidaan toki katsoa ihan väkivaltatilastoja ja rikollisten sukupuolijakaumaa, ilman suurvaltojen johtajia. Suurin osa miehistä ei ole väkivaltaisia, mutta suurin osa väkivaltateoista on miesten tekemiä. Edelleen kummeksun väitettä että miehet on vähemmän tunteellisia, koska mikään tilasto ei tätä tue.

      Lainaa

    48. Mahtava mehiläinen 6.5.2025 15:19
      Tulos: +38 (46 ääntä)
      Niin, esim. Trump on iso lapsi. Kostonhimoinen, arvaamaton ja suuttuu helposti. Haluaa kostaa "noitavainot" ja bondaa Putlerin kanssa kun tätä syytettiin ensimmäisellä kaudella vaaleihin vaikuttamisesta. Ja kaikki muiden syytä, eteenkin Bidenin, demokraattien, woken jne. Armahti riippumattoman oikeuslaitoksen tuomitsemat väkivaltaiset kapinoitsijatkin, jotta muka olisi itse oikeassa. Että menee miehellä tunteisiin!

      Lainaa

    49. Uusittava etana 6.5.2025 15:53
      Tulos: -23 (31 ääntä)
      Pramea raparperi: No, voidaan toki katsoa ihan väkivaltatilastoja ja rikollisten sukupuolijakaumaa, ilman suurvaltojen johtajia. Suurin osa miehistä ei ole väkivaltaisia, mutta suurin osa väkivaltateoista on miesten tekemiä. Edelleen kummeksun väitettä että miehet on vähemmän tunteellisia, koska mikään tilasto ei tätä tue.
      Ja edelleen kukaan normaalijärkinen ei esitä sellaisia väitteitä.
      Tunteet ovat kaiken toiminnan edellytys. Jos meillä ei olisi mitään tunteita, emme tekisi mitään.
      Myöskään vakavan väkivallan tekijän sukupuolesta tai mistään muustakaan ominaisuudesta ei voi päätellä mitään sellaisen ihmisen väkivaltaisuudesta, joka ei tee väkivallantekoja. Aivan kuten lottovoittajan sukupuolestakaan ei voi päätellä, että joku ihan toinen samaa sukupuolta oleva henkilö olisi miljonääri (lottovoittajista enemmistö on miehiä).
      Kaiken tämän pitäisi olla aivan itsestäänselvää jokaiselle, joka osaa lukea ja kirjoittaa.

      Lainaa

    50. Pramea raparperi 6.5.2025 16:19
      Tulos: +43 (49 ääntä)
      Uusittava etana: Ja edelleen kukaan normaalijärkinen ei esitä sellaisia väitteitä.Tunteet ovat kaiken toiminnan edellytys. Jos meillä ei olisi mitään tunteita, emme tekisi mitään. Myöskään vakavan väkivallan tekijän sukupuolesta tai mistään muustakaan ominaisuudesta ei voi päätellä mitään sellaisen ihmisen väkivaltaisuudesta, joka ei [...]
      Ihan on yleinen asenne että miehet on "rationaalisia" ja tekee päätöksiä järki edellä ja naiset on "liian tunteellisia" ollakseen hyviä johtajia. Se ei lakkaa olemasta totta vaikka sinä miten hokisit että väite ei pidä paikkaansa. Ja jos kaikista väkivallan teoista ylivoimainen enemmistö on miehiä, niin kyllä siitä voidaan vähintään se päätelmä tehdä että monet miehet toimii tunteet edellä, joten väite että näin ei tapahdu on puppua, mihinkään muuhun en kantaa edes ottanut.

      Lainaa

    51. Nihkeä robotti 6.5.2025 17:06
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Kertoo ihan riittävästi ihmisestä, jos tosissaan jakaa näitä Tapani Tullan aivopörähdyksiä. Ne on vakiokamaa fb:n paskat teepussiaforismit -ryhmässä.

      Lainaa

    52. Itämainen kauris 6.5.2025 17:06
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      FatVonD: Mä juoksin kerran sellaisen "lähetys ei mahtunut luukustanne" lapun luukusta laittaneen postiukkelin perään, ja se joutui myöntämään, ettei ollut edes ottanut sitä mun lähetystä mukaan, ainoastaan sen lapun. Ja se lähetys olisi todellakin mahtunut, pienet korvikset kuplamuovikuoressa.
      Juu täälläkin tätä nähty. Ovikello soi ja ovelle juoksemalla ehti juuri ja juuri nähdä postiauton takavalot. Posti pitäisi velvoittaa maksamaan kotiinkuljetusmaksu tuplana takaisin jos pakettia ei ole kotiin kuljetettu. Alkaisi varmaan kiinnostaa se kuljetuskin. Sama juttu kun automaattiin tilattu paketti "on ohjautunut" toiseen toimiposteeseen (=viety mihin huvittaa). Kerrankin oli yhteen tilaukseen kolme pakettia, jotka kaikki "ohjautuneet" eri paikkoihin. Kiva sitten lähteä autolla keräileen niitä ympäri kylää. Kuin pisteenä i:n päällä se viimeinen oli sitten paikkakunnan pääpostissa, johon ne olisi voinut viedä kaikkikin.

      Lainaa

    53. Sanaton tuhatjalkainen 6.5.2025 18:30
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Tiesittekö, että iso osa lapsiin kohdistuneiden rikosten tutkijoista on naisia? Olen viime aikoina kuunnellut poliisi-podcasteja ja sekä mies- että naispoliisit on tästä puhunut ja sanonut, että vaikka tuo rikostutkimusgenre on kenelle tahansa henkisesti raskasta, niin miehet ei kestä sitä [...]
      Oma anekdoottinen huomioni asiasta on se, että tytöt usein kasvatetaan kestämään ja käsittelemään negatiivisia tunteita paremmin kuin pojat. Sivuaa hieman tätä "miehet saavat olla vihaisia"-keskustelua, kun heille agressiivisuus ja negatiiviset tunteet sallitaan herkemmin, kun taas naisten tulee niellä paljon enemmän rumaa käytöstä ja hoitaa asiansa ns. sivistyneesti. On helpompaa käsitellä tunteitaherättäviä asioita jos sen on opetellut pienestä asti.

      Lainaa

    54. Purjehtiva kääryle 6.5.2025 18:42
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Akrasia: Kiinnostuneille: mtvuutiset.fi/artikkeli/miksi-pyykinpesukoneen-viimeinen-minuutti-kestaa-ikuisuuden-asiantuntija-paljastaa-suurimman-syyn-minuutin-venymiseen/8798382
      Oman kokemukseni perusteella pesukoneessa voi olla myös vikaa. Minulla n. 10 vuotta vanhassa LG:n koneessa alkoi viimeiset minuutit pidentyä selvästi. Todennäköisesti samoin myös pesun aikana, mutta sitä ei tule seurattua samalla tavalla.
      Tästä ei mennyt kovin pitkään, ehkä muutama kuukausi, kun kone löi sitten näyttöön virhekoodin liian vähäisestä veden tulosta. Tuloveden magneettiventtiili oli jumissa. Sen vaihdettuani alkoi taas pesu sujumaan suunnilleen aikataulussa.

      Lainaa

    55. Mehevä vesimeloni 6.5.2025 19:44
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Mun pesukoneen viimeinen minuutti on pirun pitkä, ettei ole tosikaan. Siinä ehtii tosiaan laatia kauppalistan, ottaa torkut ja viikata aiemmat pyykit telineestä huoletta pois ennen kuin se lopulta piippaa. Ja silti olen joka kerta kovin toivekkaana koneen vieressä seisomassa ja odottelemassa että kyllä se ajastin IHAN KOHTA varmasti tippuu ykkösestä nollaan.

      Lainaa

    56. Niin sanottu alokas 7.5.2025 1:13
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Purrahan se sanoi ettei empatia kuulu politikkaan. Ja kaiketi "riikka" on nainen.

      Lainaa

    57. Peruuttamaton riikinkukko 7.5.2025 8:07
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Sanaton tuhatjalkainen: Oma anekdoottinen huomioni asiasta on se, että tytöt usein kasvatetaan kestämään ja käsittelemään negatiivisia tunteita paremmin kuin pojat. Sivuaa hieman tätä "miehet saavat olla vihaisia"-keskustelua, kun heille agressiivisuus ja negatiiviset tunteet sallitaan herkemmin, kun taas naisten tulee niellä paljon enemmän [...]
      Totta, voi pitkälti pitää paikkansa tuokin. 👍

      Lainaa

    58. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Itämainen kauris: Juu täälläkin tätä nähty. Ovikello soi ja ovelle juoksemalla ehti juuri ja juuri nähdä postiauton takavalot. Posti pitäisi velvoittaa maksamaan kotiinkuljetusmaksu tuplana takaisin jos pakettia ei ole kotiin kuljetettu. Alkaisi varmaan kiinnostaa se kuljetuskin. Sama juttu kun automaattiin tilattu paketti "on [...]
      Matkahuollolla on ilmeisesti sellainen käytäntö, että jos toimitus ei onnistu, niin he veloittavat asiakkaalta kuljetuksen tuplana. 🥴 Mulla kävi joulun alla just niin, että olin tilannut paketin ja se lähetettiin viereisen kaupungin pakettipisteeseen, kun meidän kylän piste oli kuulemma täynnä. No ei siinä mitään, mutta mulla ei ollut mahista mennä hakemaan sitä monen kymmenen kilometrin päästä, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi ostaa uusi kuljetus. Ja koska uusi kuljetus sinne Matkahuollon pisteeseen olisi ollut riski (mitä jos se on taas täynnä ja joudun ikuiseen uusien toimituksien luuppiin), niin oli pakko ostaa kotiinkuljetus, joka on reilusti kalliimpi. Loppujenlopuks kuljetus tuli maksamaan moninkertaisesti enemmän kuin tää yksi tavara, minkä olisin kiireellä tarvinnut työhommia varten ja jouduin odottelemaan sitä kaiken säätämisen takia kauan. 
      Inhoan Postia, mutta he sentään ovat vieneet ne toimittamattomat paketit johonkin omaan varastoonsa ja toimittaneet sen sitten myöhemmin samalla hinnalla, eivätkä pitäneet kiristyspanttivankina, joten Matkahuolto meni boikottiin. 

      Lainaa

    59. Tulos: -1 (3 ääntä)
      Mä kyllä ajattelen sekä miehillä että naisilla olevan biologisista ominaisuuksista ja eroavaisuuksista johtuvia vahvuuksia, mutta sehän ei tarkoita, että ihmiset olisivat jotenkin rajoitteisia sukupuolensa takia.
      Silko sika: Kuinka monta nykyisistä ja historiallisista sodista on naisjohtajien aloittamia versus miesjohtajien? Itselle tulee googlaamatta mieleen Nefertiti, joka taisi olla aika sotaisa naisjohtaja. Huonoja naisjohtajia toki tulee mieleen muitakin, muttei sotien aloittajia.
      "We came. We saw. He died."

      Lainaa

    60. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Oho, mulla jäi kirjoittamatta tuo ylempi osio kommentista loppuun. Mutta siis niitä eroavaisuuksia pitäisi katsoa muutenkin aina vahvuuksina ja hyödyntää niitä mahdollisuuksien mukaan. Ei ole mitään järkeä kinastella siitä kuka on parempi tai huonompi.

      Lainaa

    61. Syötävä pesusieni 7.5.2025 12:51
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Puhekyvytön tomaatti: Ja yleistys vaan jatkuu jatkumistaan. Sodatkin on vaan miesten syytä? Kaiva kuoppaasi, kaiva. Tuonko lapion?
      Et sinä uskalla kotoasi poistua joten älä edes vitsaile

      Lainaa

    62. Pikkuvanha kiivi 7.5.2025 12:53
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Lihaa syövien heretromiesten makkaramarssi, sellanen tapahtuma tuli heti mieleen, lähtöviivalla ilmaset makkarat molempiin käsiin ja siitä sitten parin kilometrin päähän maaliin jatkamaan maalimakkaroiden pariin. Pitäskö järjestää?

      Lainaa

    63. Huoltovapaa persoona 7.5.2025 14:24
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Suurena kusetuksena voi pitää myös resepteissä kerrottu ruoan valmistusaika. Mutta tälle on myös tarjottu selitys: https://xkcd.com/2767/

      Lainaa

    64. Paranormaali kiivi 7.5.2025 21:39
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Huoltovapaa persoona: Suurena kusetuksena voi pitää myös resepteissä kerrottu ruoan valmistusaika. Mutta tälle on myös tarjottu selitys: xkcd.com/2767
      Totta! Joka paikassa on nykyään niitä "tämä helppo arkiruoka valmistuu vain 15 minuutissa"-ohjeita ja sitten pelkkään ainesten pilkkomiseen menee 25 minuuttia.

      Lainaa

    65. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Pidän sometaukoa joten minut voi tavoittaa käyttämällä sosiaalisen median alustoja. Mielenkiintoinen logiikka sinänsä.

      Lainaa

    66. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Tiesittekö, että iso osa lapsiin kohdistuneiden rikosten tutkijoista on naisia? Olen viime aikoina kuunnellut poliisi-podcasteja ja sekä mies- että naispoliisit on tästä puhunut ja sanonut, että vaikka tuo rikostutkimusgenre on kenelle tahansa henkisesti raskasta, niin miehet ei kestä sitä [...]
      Toivottavasti saavat hyvää terapiaa ja muuta mielenhuoltoa. Tärkeää työtä ja en edes pysty ymmärtämään kuinka helvetin raskasta sen täytyy olla.  Mun mieli hajoaisi muutamassa minuutissa jos joutuisin näkemään mitä he näkevät. Iso hatun nosto kaikille niille ketkä oman psyykeensä ovat valmiita riskeeraamaan jotta muilla olis parempi olla ja että saastat saadaan vastuuseen.

      Lainaa

    67. Hissitön lihapulla 10.5.2025 0:38
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Pikkuvanha kiivi: Lihaa syövien heretromiesten makkaramarssi, sellanen tapahtuma tuli heti mieleen, lähtöviivalla ilmaset makkarat molempiin käsiin ja siitä sitten parin kilometrin päähän maaliin jatkamaan maalimakkaroiden pariin. Pitäskö järjestää?
      Makkaramarssista tulee tulee joku nakukymppi ekkana mieleen 😂

      Lainaa

    68. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Toi ”Miksi ei ole heteroille paraatia - tai liputusta(?) - niinkuin seksuaalivähemmistöille?” kuulostaa vähän samalta kuin jos joku sanoisi: ”Miksi ei ole omaa muistopäivää tai liputusta kaikille niille, jotka EIVÄT olleet holokaustin ja vainojen uhreja?” Koska sellaiselle ei oikein ole tarvetta. Toki voit itse järjestää jos haluat tällaisen tapahtuman, mutta älä ihmettele jos monen mielestä se saattaa tuntua vähän asiattomalta ja sitä sorrettua ryhmää vähättelevältä 🤷‍♀️

      Lainaa

    69. Nukkavieru haisunäätä 18.5.2025 12:42
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Harras flamingo: Jos jokin on suurin kusetus niin postin ja vastaavien kotiintoimitus. Postilaatikosta löytyy vain lappu että "kävimme ovella mutta kukaan ei ollut kotona." Tämä huolimatta siis siitä että asukas on koko päivän odottanut lähetystä eikä ole ovikello soinut. Eräällä omakotiasujalla ei näkynyt lumessa edes jälkiä että olisi pihassa asti käyty.
      PostNord silloin uransa alkuaikoina kävi "ninjailemassa" kerran. Odotin tuikitärkeää varaosaa autoon, toimitus oli vain PostNordilla ja siihen aikaan kotiintoimituskokemukset eivät olleet mairittelevia ja pelkäsin saavani saman kokemuksen, kuten kävikin. 
      Asun maalla ja yksityistä kotitietäni on 200m matka yleisestä tienhaarasta ja vasta sitten on pihapiirini missä myös taloni sekä postilaatikko. Olin jumissa kotona, koska sitä auton osaa odotin. PostNordilta tuli ilmoitus, että paketti tuodaan huomenna, olethan kotona. Noh, illalla satoi lunta parin sentin kerros. Odotin seuraavana aamuna tikkana PostNordia. Luvattu toimitusaika meni. Odotin iltaan. Kävin kävelemässä tienhaarassa, ainoat jäljet eläimistä ja minusta. Ei yhtään auton jälkeä.
      Seuraavana aamuna tuli viesti, että oli yritetty toimittaa, mutta en ollut kotona. Toki minun syyksi laittoi, että en ollut kotona, mutta onneksi tuli kuvailtua ja kelloa katsottua, että ei kukaan ollut käynyt. Parin päivän päästä sitten lopulta vasta sain paketin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: aika, ajastin, helsinki, hetero-pride, heterot, kuivausrumpu, pesukone, pomo, punainen liha, pyykinpesukone, saikku, sairasloma, sairausloma