Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 685

Missä kappaleessa lauletaan hööplinistä?
Sekalaisia, osa 685

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 43 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kimpoileva hampurilainen 22.4.2025 0:23
      Tulos: +370 (380 ääntä)
      What is love! Baby, Don Hööplin Don Hööplin No more 🎶 Titi-titi titi-titi...

      Lainaa

    2. Autokoulun käynyt puuma 22.4.2025 1:01
      Tulos: +148 (230 ääntä)
      Ah. Rasisti ja lukutaito vieroksuvat toisiaan.

      Lainaa

    3. Tulos: -74 (194 ääntä)
      Ihan tajuttoman ahdistava tilasto näin tiistaina aamuyöstä. Kiitos.

      Lainaa

    4. Laughing my ass off 22.4.2025 1:09
      Tulos: +54 (62 ääntä)
      Sivuvaikutuksena pyllykipuilua.

      Lainaa

    5. Ydinaseeton viikinki 22.4.2025 1:49
      Tulos: +16 (64 ääntä)
      Näyttää aika lyhyeltä vempaimelta koko seittemän metrin poistoon, mutta jos Eurohuntin asiantuntevat ammattilaiset niin suosittelee...

      Lainaa

    6. Valittu mestari 22.4.2025 1:53
      Tulos: -79 (181 ääntä)
      Autokoulun käynyt puuma: Ah. Rasisti ja lukutaito vieroksuvat toisiaan.
      Tilastoko on rasismia.

      Lainaa

    7. Verkkaisa hilleri 22.4.2025 4:14
      Tulos: +95 (101 ääntä)
      Kakskyt vuotta sitten olin kriminaali ja tapanin polttaa biisejä omille levyille. Äitini halusi oman levyn ja kirjoitti listaan mitä biisejä halusi. Siellä oli esimerkiksi yhtenä legendana "wan moon nait".

      Lainaa

    8. Sulaton raataja 22.4.2025 4:28
      Tulos: +44 (90 ääntä)
      Soija: Ihan tajuttoman ahdistava tilasto näin tiistaina aamuyöstä. Kiitos.
      Mikä tässä nyt niin ahdistaa? Itseäni ahdistaisi enemmän, jos tietäisin, että vanhana on valittava "itse pärjäämisen" ja "poistoleirin" välillä.

      Lainaa

    9. Tulos: +49 (79 ääntä)
      Valittu mestari: Tilastoko on rasismia.
        Tuossa lukee, että mukaan on laskettu Suomessa syntyneet ja ulkomailla syntyneet ulkomaalaistaustaiset, eli sitä ei osattu lukea. Rasismi voitaisiin olettaa siitä -en tosin näillä tiedoilla oleta, monet rasistit ovat lukutaidottomia mutta eivät kaikki, eivätkä kaikki lukutaidottomat ole rasisteja -että kuvitellaan, että tähän olisi laskettu vain Suomessa syntyneet ulkomaalaistaustaiset, eli todellisuudessa jos ulkomailla syntyneetkin laskettaisiin, heitä olisi vielä paljon enemmän. Rasisteillehan on tyypillistä luulla, että ulkomaalaistaustaisia on paljon enemmän kuin on. Mutta tämä on mutuilua kun mitään ilkeää ei ole sanottu, luettu vain hullusti.

      Lainaa

    10. Lahoava piimä 22.4.2025 5:43
      Tulos: +83 (93 ääntä)
      Kimpoileva hampurilainen: What is love! Baby, Don Hööplin Don Hööplin No more 🎶 Titi-titi titi-titi...
      Sladislav,
      Don hööplin don hööplin,
       no more 🫸🫷

      Lainaa

    11. Tulos: +100 (112 ääntä)
      Ydinaseeton viikinki: Näyttää aika lyhyeltä vempaimelta koko seittemän metrin poistoon, mutta jos Eurohuntin asiantuntevat ammattilaiset niin suosittelee...
      Kannattaa käydä lääkärissä, jos peräsuoli on venynyt seitsemän metrin mittaiseksi.

      Lainaa

    12. Tueton delfiini 22.4.2025 8:19
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Sulaton raataja: Mikä tässä nyt niin ahdistaa? Itseäni ahdistaisi enemmän, jos tietäisin, että vanhana on valittava "itse pärjäämisen" ja "poistoleirin" välillä.
      No eikös se ole jo nyt noin? Paitsi ei ole poistoleiriä vaan joko itse pärjäät tai sinut laitetaan "pärjään" itse.

      Lainaa

    13. Viiksekäs sohvaperuna 22.4.2025 8:33
      Tulos: +35 (43 ääntä)
      Kimpoileva hampurilainen: What is love! Baby, Don Hööplin Don Hööplin No more 🎶 Titi-titi titi-titi...
      Tästä on myös venäläisversio Vladislav, baby don hööplin...

      Lainaa

    14. Tulos: +28 (30 ääntä)
      Nyt rupesi kiinnostamaan, ketkä on tuossa taulukossa laskettu mukaan tuohon "Suomessa syntyneisiin ulkomaalaistaustaisiin". Onko kyseessä lapset, joiden molemmat vanhemmat ovat syntyneet ulkomailla, vai riittääkö jos toinen vanhemmista on? "Vuosina 2018–2021 syntyneistä lapsista (184 656) 79 % syntyi vanhemmille, joista molemmat olivat suomalaistaustaisia. Suomalaistaustaisille vanhemmille syntyneiden lasten osuus kaikista syntyneistä on ollut samalla tasolla kaikkina tarkasteluvuosina (78–80 %). Vuosina 2018–2021 syntyneistä lapsista 10 % syntyi vanhemmille, joista molemmat olivat ulkomaalaistaustaisia. Vanhemmille, joista äiti oli suomalaistaustainen ja toinen vanhempi ulkomaalaistaustainen, syntyi noin 8 300 lasta tarkastelujaksolla (4 %). Vähiten lapsia syntyi vanhemmille, joista äiti oli ulkomaalaistaustainen ja toinen vanhempi suomalaistaustainen (3 %)."

      Lainaa

    15. Tahdistamaton kärpänen 22.4.2025 8:52
      Tulos: +60 (62 ääntä)
      Hjbh: Kannattaa käydä lääkärissä, jos peräsuoli on venynyt seitsemän metrin mittaiseksi.
      Eipä haittaa, kun sen voi poistaa kätevästi tällä työkalulla.

      Lainaa

    16. Suunnaton kilpikonna 22.4.2025 9:05
      Tulos: +45 (65 ääntä)
      Valittu mestari: Tilastoko on rasismia.
      Ei, kun tilaston lukutaito ei taida olla ihan kohdillaan, vaan heillä on joku lma salaliittoteoria siitä, mikä määrä ulkomaalaisia on Lohjalla.

      Lainaa

    17. Tulos: -8 (24 ääntä)
      Laughing my ass off: Sivuvaikutuksena pyllykipuilua.
      Eihän siihen pitäisi enää sattua kun olet poistanut sen.

      Lainaa

    18. Nurja jyrsijä 22.4.2025 9:39
      Tulos: +61 (67 ääntä)
      kivi:   Tuossa lukee, että mukaan on laskettu Suomessa syntyneet ja ulkomailla syntyneet ulkomaalaistaustaiset, eli sitä ei osattu lukea. Rasismi voitaisiin olettaa siitä -en tosin näillä tiedoilla oleta, monet rasistit ovat lukutaidottomia mutta eivät kaikki, eivätkä kaikki lukutaidottomat ole rasisteja -että kuvitellaan, [...]
      Eikö lukutaidottomuutta tässä ollut se, että kysellään Lohjan prosentteja vaikka ne kuvassa lukevat?

      Lainaa

    19. Haalea marja 22.4.2025 9:58
      Tulos: -10 (64 ääntä)
      Autokoulun käynyt puuma: Ah. Rasisti ja lukutaito vieroksuvat toisiaan.
      Paljon oletatte yhden kysymyksen perusteella. Olisiko noissa omissa ennakkoluuloissa parantamisen varaa. Kun tykkäyksiä katsoo niin pahalta näyttää.

      Lainaa

    20. Hämyisä herkkuruoka 22.4.2025 10:02
      Tulos: -18 (58 ääntä)
      kivi:   Tuossa lukee, että mukaan on laskettu Suomessa syntyneet ja ulkomailla syntyneet ulkomaalaistaustaiset, eli sitä ei osattu lukea. Rasismi voitaisiin olettaa siitä -en tosin näillä tiedoilla oleta, monet rasistit ovat lukutaidottomia mutta eivät kaikki, eivätkä kaikki lukutaidottomat ole rasisteja -että kuvitellaan, [...]
      Niin. Eli eikös tämä ole olettamista? Vähän sama kuin olettaa että kaikki maahanmuuttajat ovat rikollisia. Rasisteilla ja suvakeilla onkin yllättävän paljon yhteistä. Mutta molemmat ovat niin sokeita etteivät näe tätä.

      Lainaa

    21. Kissakuustinen 22.4.2025 10:34
      Tulos: +15 (23 ääntä)
      Tuli "Hööplinistä" mieleen legendaarinen "Ken lee"- suoritus jossain Idols- karsinnassa. Tuolla hakusanalla sen löytää Youtubesta. Ken lee oli hänen mielestään "Can't leave" ja oli siinä muutakin "Dibudablaudaata" Ja se tunne kun joku aloittaa kirjoituksen niillä sanoilla... Jos oli väärä summa niin se on sitten sen vuoden maksumn määrä. Ei se ole väärä summa jos se summa määrätään myöhemmin oikeaksi.

      Lainaa

    22. Kissakuustinen 22.4.2025 10:40
      Tulos: +1 (21 ääntä)
      Laitoin vaimolle tuon "Hööplinin" ja se jumaliste keksi mistä se on vaikka on syntynyt -88 eli ei ole ollut 90- luvun biiseissä juuri mukana varsinkin kun on Virolainen. Tässä todiste: https://ibb.co/twKg1nHB

      Lainaa

    23. Kissakuustinen 22.4.2025 10:42
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Ydinaseeton viikinki: Näyttää aika lyhyeltä vempaimelta koko seittemän metrin poistoon, mutta jos Eurohuntin asiantuntevat ammattilaiset niin suosittelee...
      Ihmisen peräsuoli on noin 20cm. pitkä.

      Lainaa

    24. Syötävä pesusieni 22.4.2025 11:13
      Tulos: -1 (31 ääntä)
      Autokoulun käynyt puuma: Ah. Rasisti ja lukutaito vieroksuvat toisiaan.
      Valittu mestari: Tilastoko on rasismia.
      :Ddddd Täydellinen esimerkki :D

      Lainaa

    25. Tietämätön neuvonantaja 22.4.2025 12:19
      Tulos: +27 (77 ääntä)
      Autokoulun käynyt puuma: Ah. Rasisti ja lukutaito vieroksuvat toisiaan.
      Ootko koskaan ajatellut, että mistä tämä oikeasti johtuu? Siis sellaista ihan todellista syy-seuraussuhdetta? 
      Oma näkemykseni on, että matalasti koulutetut joutuvat keskimäärin paljon paljon enemmän tekemisiin maahanmuuton ongelmien kanssa, koska sosio-ekonomiset asemat ovat lähempänä tosiaan näillä kahdella ryhmällä. Itse en juuri arjessamme törmää maahanmuuttajataustaisiin. 
      Joskus sitten menen toiseen kaupunginosaan, ja törmään heihin paljon useammin. Valitettavasti usein ihan tavallinen bussimatka aiheuttaa ärsyyntymistä. Itse asiassa se ärsyyntyminen ei edes johdu mistään muka-rodullisista ominaisuuksista, joten koko rasismi on sanana idioottimainen ja totuudenvastainen. Oikeasti ongelma johtuu erilaisista kulttuureista. En jaksaisi bussissa kuunnella jonkun toisen kovaäänistä puhelinkeskustelun oikein kaiuttimen kautta. 
      Omat ärsytyksen aiheeni tosiaan ovat pääasiassa pieniä, ja kohtaan niitä harvoin. Mutta en jaksa uskoa, että valtaosa etnisistä suomalaisista oikeasti pitää niistä kulttuurisista muutoksista, joita iso maahanmuuttajien määrä tuo. Ja ennenkaikkea se toimintakulttuuri, jossa ei edes odoteta heidän sopeutuvan meidän tapoihimme. 
      Esimerkiksi Japanissa odotus on, että maahan saapuvat turistitkin noudattavat hyviä japanilaisia tapoja. Miksi meidän lähtökohtamme on, että meidän tapamme ovat huonoja? Koko homma on siksi lähtenyt menemään vikaan. 

      Lainaa

    26. Laastiton kuormaeläin 22.4.2025 12:23
      Tulos: +12 (18 ääntä)
      Tips: Nyt rupesi kiinnostamaan, ketkä on tuossa taulukossa laskettu mukaan tuohon "Suomessa syntyneisiin ulkomaalaistaustaisiin". Onko kyseessä lapset, joiden molemmat vanhemmat ovat syntyneet ulkomailla, vai riittääkö jos toinen vanhemmista on? "Vuosina 2018–2021 syntyneistä lapsista (184 656) [...]
      Mutta miten määritellään ulkomaalaistaustainen vanhempi? Onko hän ulkomailla syntynyt, kahden ei-suomalaisenvvanhemman lapsi, vai riittääkö, että toinen hänen vanhemmistaan on ulkomaalainen? T

      Lainaa

    27. Huoltovapaa persoona 22.4.2025 12:25
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      If there's something strange In your neighborhood Who you gonna call? Those bastards!

      Lainaa

    28. Heleä appelsiini 22.4.2025 12:36
      Tulos: -7 (15 ääntä)
      Erittäin hyvä näkemys, jonka itse allekirjoitan täysin.

      Lainaa

    29. Tulos: -18 (26 ääntä)
      Sulaton raataja: Mikä tässä nyt niin ahdistaa? Itseäni ahdistaisi enemmän, jos tietäisin, että vanhana on valittava "itse pärjäämisen" ja "poistoleirin" välillä.
      Hämmentävää, olin vastannut tähän "oon rasisti" mut kommentti ei näy täällä. Mut siin on tosiaan syy siihen miks tää tilasto niin ahdistaa.

      Lainaa

    30. Tyytyväinen aprikoosi 22.4.2025 14:54
      Tulos: +9 (21 ääntä)
      Laastiton kuormaeläin: Mutta miten määritellään ulkomaalaistaustainen vanhempi? Onko hän ulkomailla syntynyt, kahden ei-suomalaisenvvanhemman lapsi, vai riittääkö, että toinen hänen vanhemmistaan on ulkomaalainen? T
      Entä miten tilastoidaan minun lapseni? Suomalaiset appivanhempani asuivat ja työskentelivät väliaikaisesti toisessa Pohjoismaassa puolisoni syntyessä. Ovatko nyt siis lapseni toisen polven maahanmuuttajia?
      Nimim. Epätietoinen

      Lainaa

    31. Itseasiassa 22.4.2025 14:54
      Tulos: +27 (51 ääntä)
      Tietämätön neuvonantaja: Ootko koskaan ajatellut, että mistä tämä oikeasti johtuu? Siis sellaista ihan todellista syy-seuraussuhdetta?  Oma näkemykseni on, että matalasti koulutetut joutuvat keskimäärin paljon paljon enemmän tekemisiin maahanmuuton ongelmien kanssa, koska sosio-ekonomiset asemat ovat lähempänä tosiaan näillä kahdella [...]
      Asuin aiemmin talossa, jossa noin puolet asukkaista oli ulkomaalaistaustaisia. Asuntoja yli 30 ja asuin siellä 6 vuotta sitten. Ja koska oli vuokratalo, niin suuri osa teki matalapalkkaisia töitä, jos ei ollut kotona lasten kanssa, työtön, opiskelija tai eläkkeellä. Ja voin luvata, että talo ongelmat johtuivat pääosin suomalaisista asukkaista. Ihan suomalaiset käyttivät liikaa alkoholia tai huumeita paria poikkeusta lukuunottamatta), välittivät huumeita tai antoivat koiran haukkua päivin ja öin. Meidän talon seiniin kirkkoveneitä ja tägejä maalailevat olivat myös suomalaisia. Oli meidän suomalaisen naapurin kaveri, joka asui jostain syystä meidän kellarissa, samoihin aikoihin säännöllisesti murtauduttiin häkkikomeroihin. Oli maahanmuuttajien kanssa joskus ongelmaa, mutta yleensä he oppivat kerralla tai parilla, jos oli esim. huomautettavaa pesutuvan käytössä.
      Itselläni taas on konsulttifirmassa on tänne muuttaneita työkavereita aikamoinen liuta, sanoisin että jokaiselta mahdolliselta mantereelta ja toistakymmentä kansalaisuutta. Joten korkeakoulutettuja tunnen myös paljon. Ihmisiä nämäkin ovat, usein paljon kohteliaampia kuin suomalaiset. 

      Lainaa

    32. Kovalentti ampiainen 22.4.2025 17:09
      Tulos: -9 (41 ääntä)
      Itseasiassa: Asuin aiemmin talossa, jossa noin puolet asukkaista oli ulkomaalaistaustaisia. Asuntoja yli 30 ja asuin siellä 6 vuotta sitten. Ja koska oli vuokratalo, niin suuri osa teki matalapalkkaisia töitä, jos ei ollut kotona lasten kanssa, työtön, opiskelija tai eläkkeellä. Ja voin luvata, että talo ongelmat johtuivat [...]
      Korkeasti koulutettujen kanssa on luonnollisesti paljon vähemmän sitä kulttuurieroa. Kuten yllä kirjoitin (olen aikaisempi nimimerkki ”Tietämätön neuvonantaja”), niin ei se ärsytys johdu väristä tai piirteistä vaan kulttuurista. En siis lähtisi tässä vertaamaan työperäistä (koulutetun väestön!) maahanmuuttoa ja sosiaalisin/yhteiskunnallisin perustein tapahtuvaa maahanmuuttoa, koska ne ovat tavallaan kaksi erillistä ilmiötä. 
      Mukava kuulla, että sinulla on ollut (tavallaan) positiivinen kokemus. 
      En tiedä todella matalan sosioekonomisen aseman ihmisten elämästä muuta kuin sen, että kyllähän se vierestä katsottuna on sairasta ja kamalaa seurattavaa. Tuossa on tainnut käydä niin, että sosiaalisesti surkeammassa asemassa ovat olleet talon kantasuomalaiset, ja maahanmuuttajat ovat joutuneet sen surkeuden keskelle. 
      Voi käydä niinkin, että se kurjistuminen maahanmuuttajaperheissä käy vasta toisessa sukupolvessa, vanhemmat on lähtömaassa saaneet kasvatuksen, mutta täällä vieraassa maassa vanhempien ote lipeää, kun on se kielimuuri ja kulttuuriero kouluun. Tässä ristiriidassa tulee ongelmia. Kotona voi olla tiukkaa, mutta kun muu yhteiskunta sallii vapaudet, niin siitä syntyy helposti outo hybridi. 
      Ja sitten on rasismi ilmiönä, ja toisaalta on myös ne, jotka opettavat vetoamaan kaikkeen rasismina, vaikka kyse olisikin vaatimuksesta noudattaa normaaleja yhteiskunnan pelisääntöjä. Tästä syntyy vyyhti katkeruutta ja puolustautumista, mutta ei aitoa integroitumista eikä osallisuutta. 
      Tämä tapahtuu jo, toisessa ja ehkä osin jo kolmannessa polvessa. Ei oo menny putkeen, joten joku tässä kohtaamispinnassa mättää. 
      Edelleen kysyn, että mikä joitakin suomalaisia meidän omassa kulttuurissamme niin nyppii, että sille sanotaan huit hait? Toki on suomalaisia perseilijöitä, ja voin vannoa, että jokainen ottaa minua päähän ihan tasapuolisesti. Toki todella moni on omaksunut rasistisen, jonninjoutavan mölinän, vaikka oma käytös ja elämä on lähinnä varoittava esimerkki. Ei sekään ole suomalaisuutta. Suomalaisuutta on se entinen, Mielensäpahoittaja-romaaneistakin tavallaan tuttu asenne, että hoidetaan leiviskänsä ja arkensa mukisematta. 

      Lainaa

    33. Intiimi peura 22.4.2025 23:17
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Voi vittu Vesa, ei sitä prosenttimerkkiä kuulu laittaa luvun perään jos se lukee siinä selitteessä.

      Lainaa

    34. Intiimi peura 22.4.2025 23:17
      Tulos: -1 (11 ääntä)
      Autokoulun käynyt puuma: Ah. Rasisti ja lukutaito vieroksuvat toisiaan.
      Kuka on rasisti?

      Lainaa

    35. Pirtsakka meduusa 22.4.2025 23:23
      Tulos: -15 (29 ääntä)
      Kyllähän tuollaiset tilastot hirvittää, onneksi en ole enää 50 vuoden päästä hengissä.

      Lainaa

    36. Varissut kana 23.4.2025 6:58
      Tulos: -9 (17 ääntä)
      Kissakuustinen: Laitoin vaimolle tuon "Hööplinin" ja se jumaliste keksi mistä se on vaikka on syntynyt -88 eli ei ole ollut 90- luvun biiseissä juuri mukana varsinkin kun on Virolainen. Tässä todiste: ibb.co/twKg1nHB
      Tuon ikäinenhän on parhaiten marinoitu ysäribiiseissä. Mutta ei sulla mitään vaimoa olekaan.

      Lainaa

    37. Intiimi peura 23.4.2025 11:01
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Varissut kana: Tuon ikäinenhän on parhaiten marinoitu ysäribiiseissä. Mutta ei sulla mitään vaimoa olekaan.
      Miksei hänellä voisi vaimoa olla?

      Lainaa

    38. Varissut kana 23.4.2025 17:30
      Tulos: -9 (9 ääntä)
      Intiimi peura: Miksei hänellä voisi vaimoa olla?
      Täällä on tapana vihjailla aika yksinäisyydestä, jos joku on vähän tymä. Junou, "olet varmaan hauskaa seuraa" jne. Puhun vain niin kuin alustalla on tapana. 🤔

      Lainaa

    39. Ghostbuster 23.4.2025 19:33
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Huoltovapaa persoona: Who you gonna call?
      Those bastards!
      Klassikko 😁

      Lainaa

    40. Intiimi peura 24.4.2025 10:45
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Varissut kana: Täällä on tapana vihjailla aika yksinäisyydestä, jos joku on vähän tymä. Junou, "olet varmaan hauskaa seuraa" jne. Puhun vain niin kuin alustalla on tapana. 🤔
      Miksi? Eikö olisi mielekkäämpää puhua niin kuin itsellä on tapana? Noh, pointti oli kuitenkin se, että vaikka minunkin mielestäni hänen jutut ovat useimmiten typeriä, niin en näe syytä miksei hänellä voisi olla vaimoa joka laukoo yhtä typeriä juttuja.

      Lainaa

    41. It's a deal 24.4.2025 14:24
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Jonne ei muistanut.

      Lainaa

    42. Koroton majava 24.4.2025 19:58
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Ydinaseeton viikinki: Näyttää aika lyhyeltä vempaimelta koko seittemän metrin poistoon, mutta jos Eurohuntin asiantuntevat ammattilaiset niin suosittelee...
      Kyllä tuollaisella vehkeellä aivan varmasti saa peräsuolen esiinluiskahduksen aikaan (for pictures googlaa rektaaliprolapsi) jos alkaa ronkkia. Mutta en kyllä suosittele.

      Lainaa

    43. Tasokas etana 25.4.2025 15:43
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Juu, pk-seudulta on porukka kovaa vauhtia valumassa muualle. En ihmtelle, teen heti perässä kunhan voin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: biisi, hurt me, hööplin, jäsenmaksu, kappale, maahanmuutto, massapostitus, musiikki, osuus, prosentti, sanat, tilastot, työkalu, ulkomaalaistausta, virhe, väestö, väärinkuullut sanat, what is love