Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa

Mitä tapahtuu, jos hyppää pulkassa?
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 46 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Sipulinhajuinen aasi 21.11.2024 0:19
      Tulos: +221 (229 ääntä)
      Usko ihmiskuntaan rapistuu....

      Lainaa

    2. Lentävä maksamato 21.11.2024 0:19
      Tulos: +264 (280 ääntä)
      Tuo pulkkatapaus ei ole fysiikan kannalta ihan yksinkertainen. Ilmanvastuksen lisäksi erona yleensä melko tasaisesti liikkuvaan junaan on se, että pulkkaan kohdistuu koko ajan kaikenlaisia voimia, jotka aiheuttavat liiketilan muutoksia. Painovoima vetää pulkkaa - ja mäenlaskijaa - suoraan alaspäin, mutta kaltevan rinteen tukivoima aiheuttaa tietysti sen, että vapaan pudotuksen sijasta pulkka liukuu rinteen pintaa pitkin. Hypätessään pois kontaktista sen rinteen kanssa mäenlaskija hetkeksi irtaantuu tämän tukivoiman vaikutuksesta, jolloin häneen vaikuttaa erilainen voimien summa kuin pulkkaan. Merkitystä on myös sillä, kuinka suuressa nopeudessa pulkka ja mäenlaskija ovat, kun hyppääminen tapahtuu, ja kuinka suuri on mäenlaskijan ponnistusvoima.

      Lainaa

    3. Jäykkä henkilö 21.11.2024 0:20
      Tulos: +145 (147 ääntä)
      Olen Karoliinan kanssa samaa mieltä, että liikkuvassa pulkassa hyppääminen kuulostaa jokseenkin vaaralliselta. Pentuna olisi varmaan pitänyt testata 🙈

      Lainaa

    4. Päihteetön norppa 21.11.2024 0:26
      Tulos: +181 (191 ääntä)
      Lentävä maksamato: Tuo pulkkatapaus ei ole fysiikan kannalta ihan yksinkertainen. Ilmanvastuksen lisäksi erona yleensä melko tasaisesti liikkuvaan junaan on se, että pulkkaan kohdistuu koko ajan kaikenlaisia voimia, jotka aiheuttavat liiketilan muutoksia. Painovoima vetää pulkkaa - ja mäenlaskijaa - suoraan [...]
      Ja miten pulkan kyydissä olevan ponnistus vaikuttaa kevyeen pulkkaan, potkaiseeko sen siinä jo itse suuremmalla vauhdilla alamäkeen että se varmasti lähtee alta pois. Ja vaikka laskeutuisi vielä pulkan päälle niin aika iso riski on että viimeistään siinä kohti tasapaino pettää. Jo lähtökohtaisesti hullun hommaa edes seistä pulkassa. Älkää herranen aika testatko tätä.

      Lainaa

    5. Kehittynyt hedelmä 21.11.2024 1:32
      Tulos: +222 (240 ääntä)
      Miksi kukaan evoluutioon uskova (eli tosiasian hyväksyvä) luulisi, että ihminen on joskus ollut kala? Toki siis ihmisillä ja nykyisillä kaloilla on yhteisiä esivanhempia, jotka elivät meressä, mutta ne elivät satoja miljoonia vuosia ennen kuin (nyky)ihminen erkaantui omaksi lajikseen. Ihmisellä ja männyllä on myös yhteisiä esivanhempia (tietysti vielä paljon kauempana historiassa kuin ihmisen ja kalojen yhteiset esivanhemmat). Ei kukaan silti (toivottavasti) kuvittele, että ihminen on joskus ollut puu.

      Lainaa

    6. Tulos: +161 (165 ääntä)
      Mietin pulkka-asiaa myös niin, että pulkkahan on tosi kevyt, ja kun ihminen hyppää siitä hetkeksi ilmaan, muuttuu todennäköisesti pulkan nopeuskin sen seurauksena, että kuormaa on yhtäkkiä monta kymmentä kiloa vähemmän. Tuota junajuttua muistan miettineeni myös lapsena, tosin autossa matkustaessa. Ihmettelin sitä, kuinka voin heitellä palloa ilmaan ja se pallo ei lennä takalasiin. Joku sitten selitti, että kun me kaikki istutaan liikkuvassa autossa, niin me liikutaan kaikki sitä nopeutta kuin autokin. Eli jos heitän pallon ilmaan autossa, joka kulkee 90 km/h, pallo liikkuu jo valmiiksi sitä nopeutta ja siksi ei lähde taaksepäin kun heitän sen ilmaan. Sitten otettiin puheeksi vielä ilmanvastus, eli jos tekisin saman jutun avoautossa, ei pallo pääsisikään liikkumaan sitä 90 nopeutta auton mukana, koska ilmanvastus hidastaa palloa (todennäköisesti tämä selitettiin "tuulena" tmv.). Muistan tän selityksen edelleen ja oli sopivan tarkka mutta yksinkertainen selitys n. 10-vuotiaan minän aivoille.

      Lainaa

    7. Tulos: +19 (35 ääntä)
      Minä vedän pulkkaa kesät talvet.

      Lainaa

    8. Epäsiisti norsu 21.11.2024 6:25
      Tulos: -46 (50 ääntä)
      Päihteetön norppa: Ja miten pulkan kyydissä olevan ponnistus vaikuttaa kevyeen pulkkaan, potkaiseeko sen siinä jo itse suuremmalla vauhdilla alamäkeen että se varmasti lähtee alta pois. Ja vaikka laskeutuisi vielä pulkan päälle niin aika iso riski on että viimeistään siinä kohti tasapaino pettää. Jo lähtökohtaisesti hullun hommaa edes seistä pulkassa. Älkää herranen aika testatko tätä.
      Mixei?

      Lainaa

    9. Näkinkenkiä keräilevä kantojuhta 21.11.2024 7:05
      Tulos: +70 (72 ääntä)
      Epäsiisti norsu: Mixei?
      Akuutit kuormittuu.

      Lainaa

    10. Banaali oliivi 21.11.2024 7:06
      Tulos: +74 (74 ääntä)
      Anniina on hiilestä tehty ahvena 😂😂😂😂😂 Sen on todistanu kapitalistinenkin tiedemies!

      Lainaa

    11. Tulos: +42 (46 ääntä)
      Lentävä maksamato: Tuo pulkkatapaus ei ole fysiikan kannalta ihan yksinkertainen. Ilmanvastuksen lisäksi erona yleensä melko tasaisesti liikkuvaan junaan on se, että pulkkaan kohdistuu koko ajan kaikenlaisia voimia, jotka aiheuttavat liiketilan muutoksia. Painovoima vetää pulkkaa - ja mäenlaskijaa - suoraan [...]
      Kukaan ei oo maininnut mäenlaskusta mitään. Janica sanoo tipahtavansa tielle. Eli todennäköisesti hänen esimerkissään pulkkaa liikuttaa joku toinen henkilö tasamaalla.

      Lainaa

    12. Tulos: +50 (54 ääntä)
      Lentävä maksamato: Tuo pulkkatapaus ei ole fysiikan kannalta ihan yksinkertainen. Ilmanvastuksen lisäksi erona yleensä melko tasaisesti liikkuvaan junaan on se, että pulkkaan kohdistuu koko ajan kaikenlaisia voimia, jotka aiheuttavat liiketilan muutoksia. Painovoima vetää pulkkaa - ja mäenlaskijaa - suoraan [...]
      Ideaalitilanteessa olet täysin oikeassa, mutta käytännössä veikkaan että suurin syy miksi pulkkaan ei laskeudu takaisin, on se että se on niin kevyt ja liukas. 
      Epätasaisella alustalla liikkuvasta pulkasta on todella vaikea hypätä ylös niin ettei pulkkaan aiheuta sivuttais-suunnassa mitään liikettä, koska pulkassa on niin huono kitka pitämään sitä paikallaan, ja se on niin kevyt että silla ei ole juuri ollenkaan inertiaa verrattuna hyppääjään.

      Lainaa

    13. KissaKuustinen 21.11.2024 8:38
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      Liikkuvassa pulkassa ei osata hypätä suoraan ylös, vaan se tehdään vaistomaisesti niin, ettei tulla sinne pulkkaan takaisin. Eikä se mahdollinen ilmanvastus vaikuta esim. junan katolla kun hyppy kestää vajaan sekunnin eikä mikään takaa hypyn lähteneen suoraan ylöspäin. Joillain on niin vaikea käsittää, että itsekin liikkuu kun istuu autossa tai muussa kulkuvälineessä.

      Lainaa

    14. Lasiton järvisieni 21.11.2024 9:37
      Tulos: -15 (19 ääntä)
      Ace: Mietin pulkka-asiaa myös niin, että pulkkahan on tosi kevyt, ja kun ihminen hyppää siitä hetkeksi ilmaan, muuttuu todennäköisesti pulkan nopeuskin sen seurauksena, että kuormaa on yhtäkkiä monta kymmentä kiloa vähemmän. Tuota junajuttua muistan miettineeni myös lapsena, tosin autossa [...]
      Ei se pulkan nopeus niin nopeasti muutu, eikä välttämättä edes nopeammaksi keventymisen seurauksena. Vai meinaatko että se vauhti kerkeäisi merkittävästi kiihtyä sen sekunnin aikana mitä olet ilmassa? Ennemminkin vauhti hidastuu, koska ponnistuksen aikana alaspäin kohdistuu suuri voima ja pulkan kitka suurenee (vauhti hidastuu). Ihmiseen ei kohdistu hyppäämällä ilmanvastustakaan sen enempää kuin pulkassa seisten. Eli jos hyppäät pulkasta suoraan ylöspäin, niin laskeudut myös pulkkaan takaisin.

      Lainaa

    15. Piittaamaton piimä 21.11.2024 9:55
      Tulos: +20 (34 ääntä)
      Kehittynyt hedelmä: Miksi kukaan evoluutioon uskova (eli tosiasian hyväksyvä) luulisi, että ihminen on joskus ollut kala? Toki siis ihmisillä ja nykyisillä kaloilla on yhteisiä esivanhempia, jotka elivät meressä, mutta ne elivät satoja miljoonia vuosia ennen kuin (nyky)ihminen erkaantui omaksi [...]
      Edelleenkin muyan poliitikko etsii puuttuvaa lenkkiä eli ihmisen ha apinan yhteistä esivanhempaa. Eikä tajua, että omat puoluekaverit on näitä

      Lainaa

    16. Sensuelli keiju 21.11.2024 10:32
      Tulos: +9 (37 ääntä)
      Paras argumentti demokratiaa vastaan on 5 minuutin keskustelu keskivertoäänestäjän kanssa.

      Lainaa

    17. Arkkienkeli 21.11.2024 10:45
      Tulos: +33 (43 ääntä)
      Koulutuksen puutteen vuoksi meillä onkin joukko ihmisiä jotka uskovat maapallon olevan litteä ja koronarokotuksien sisältäneen s/Steve Jobs/s nanobotteja, kuten työpaikalla yksi nuori kundi jaaritteli. Puutuin yhden Outokummun terästehtaan työntekijän väittämään tässä hiljattain työpaikan ruokalassa ja käski painua vaginaan. Kivenkovaan väitti maapallon olevan litteä ja maanpiirin päällä on läpäisemätön kupoli. Kundi on kylmävalssaamon vastaava sähkövuoromestari.

      Lainaa

    18. Eksakti dinosaurus 21.11.2024 11:16
      Tulos: +36 (50 ääntä)
      Sensuelli keiju: Paras argumentti demokratiaa vastaan on 5 minuutin keskustelu keskivertoäänestäjän kanssa.
      Eikä tarvitse välttämättä edes keskustella. Mene mihin tahansa julkiseen tilaan, jossa on paljon täysi-ikäisiä ihmisiä ja seuraa heidän tekemisiään ajatuksella. Sitten kun mietit, että myös niillä päättömästi käyttäytyvillä (joita on paljon) on ihan saman arvoinen äänioikeus, kuin muillakin, tajuat miksi demokratia on vain kaunis ajatus.
      Valitettavasti demokratia on kuitenkin tähän asti kokeilluista se vähiten huonoin.

      Lainaa

    19. Jäätynyt sakaali 21.11.2024 11:34
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Päihteetön norppa: Ja miten pulkan kyydissä olevan ponnistus vaikuttaa kevyeen pulkkaan, potkaiseeko sen siinä jo itse suuremmalla vauhdilla alamäkeen että se varmasti lähtee alta pois. Ja vaikka laskeutuisi vielä pulkan päälle niin aika iso riski on että viimeistään siinä kohti tasapaino pettää. Jo lähtökohtaisesti hullun hommaa edes seistä pulkassa. Älkää herranen aika testatko tätä.
      Tässä voisi analogiana käyttää skeittilautailijaa, siinähän lautailija seuraa laudan liikettä hypätessään, eli käytännössä sama kuin hyppäisi junassa. Pois lukien ilmanvastus ynnä alustaan liittyvät voimat.

      Lainaa

    20. Tulos: +22 (26 ääntä)
      Onkohan nää ihmiset myös ihan ällikällä lyötyjä ja aivot mutkalla kun näkevät esim. skeittausta 😅

      Lainaa

    21. Lajittelija 21.11.2024 11:56
      Tulos: -29 (37 ääntä)
      Kuinka kauan kestäisi luoda uusi ihmislaji jolla olisi esim kidukset? Jos adoptoisin vaikka 1000 lasta ja laittaisin ne elämään tosi isossa uima-altaassa missä ylttää toki jalat pohjaan tietyissä kohdissa. Ruokaa tulisi jostain putkesta mut sit kaikki mehukkaat ruokalajit olis siellä uima-altaan pohjalla syvässä päädyssä. Riittäisikö tuhat vuotta vai menisikö siinä kauemmin?

      Lainaa

    22. Uuvahtanut Salaatti 21.11.2024 13:18
      Tulos: +56 (58 ääntä)
      Lajittelija: Kuinka kauan kestäisi luoda uusi ihmislaji jolla olisi esim kidukset? Jos adoptoisin vaikka 1000 lasta ja laittaisin ne elämään tosi isossa uima-altaassa missä ylttää toki jalat pohjaan tietyissä kohdissa. Ruokaa tulisi jostain putkesta mut sit kaikki mehukkaat ruokalajit olis siellä [...]
      Muistaakseni Filippiineillä elää heimo, joka elää puupölkkyjen varaan rakennetuissa asumuksissa veden päällä. Heillä ei ole toki kiduksia,  mutta pystyvät geeniensä avulla sukeltamaan veden alla merkittävästi pidemmän ajan kuin joku perusjamppa. 
      Josko vaikka tähän ilmiöön tutustuisit ajan kanssa, että minkälaistahan ajanjaksoa tällainen kehitys on vaatinut. Siitä sitten eteenpäin. 

      Lainaa

    23. Kyllästynyt iskä. 21.11.2024 13:21
      Tulos: -3 (11 ääntä)
      Eka juttu kuulostaa aivan naistenhuoneen pohdinnalle.

      Lainaa

    24. Tulos: +13 (25 ääntä)
      Kun kerran itse yritin hypätä pulkasta niin totesin että vaikeeta on. Siis kun pulkassa tyypillisesti istutaan tai jopa maataan, niin menee aikaa ennenkun ehtii ponnistusasentoon ja silloin pulkka on jo ehtinyt rinteen alas eikä enää liiku. Jos minulla olisi vaimo niin hän varmaankin mielellään vetäisi narusta pulkkaa ja minua perässään ohrapeltoa ympäri mutta ei ole vaimoa mutta siitäpä tulikin mieleeni että halukkaat ilmoittautukaa ja jos ei pulkan kiskominen kiinnosta niin ilman pulkkaakin saa kiskoa.

      Lainaa

    25. It's a deal 21.11.2024 14:42
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      Mammutti: Kukaan ei oo maininnut mäenlaskusta mitään. Janica sanoo tipahtavansa tielle. Eli todennäköisesti hänen esimerkissään pulkkaa liikuttaa joku toinen henkilö tasamaalla.
      Todennäköisesti pulkkaa vetävä henkilö ei kuorman keventyessä vähennä voimaa vastaavasti juuri oikealla hetkellä, vaan nykäisee sitä. Tässä tapauksessa mahdollisesti jopa tahallaan.

      Lainaa

    26. Lajittelija 21.11.2024 15:00
      Tulos: -31 (37 ääntä)
      Uuvahtanut Salaatti: Muistaakseni Filippiineillä elää heimo, joka elää puupölkkyjen varaan rakennetuissa asumuksissa veden päällä. Heillä ei ole toki kiduksia,  mutta pystyvät geeniensä avulla sukeltamaan veden alla merkittävästi pidemmän ajan kuin joku perusjamppa.  Josko vaikka tähän ilmiöön tutustuisit ajan kanssa, että minkälaistahan ajanjaksoa tällainen kehitys on vaatinut. Siitä sitten eteenpäin. 
      Mut ne Filippiinit elää hökkelissä, tässä mun ehdotuksessa he eläis uima-altaassa - jatkuvasti kosketuksessa veden kanssa. Siel ne viettäisi koko ikänsä ja sit niiden jälkikasvu kans niiden jälkikasvu jne. Putkesta tulis ruokaa ja siel pohjalla olis tietty ne parhaat herkkupalat et se kannustaisi heitä kilpailemaan niistä. Sen heimon alfa olis varmaankin se joka sukeltaa parhaiten - todennäköisesti joku hierarkia siihen heimoon tulisi. 
      Kuinka monta vuotta kestäisi et ne ei enää näyttäis perus ihmisiltä? Ihan varmasti niille tulis jotain hyödyttäviä mutaatioita, aikajana vaan hämää. Eks valaat ja delfiinitkin ollu alunperin jotain perus maassa hengaavia murmeleita? 

      Lainaa

    27. Tulos: +45 (49 ääntä)
      Lajittelija: Mut ne Filippiinit elää hökkelissä, tässä mun ehdotuksessa he eläis uima-altaassa - jatkuvasti kosketuksessa veden kanssa. Siel ne viettäisi koko ikänsä ja sit niiden jälkikasvu kans niiden jälkikasvu jne. Putkesta tulis ruokaa ja siel pohjalla olis tietty ne parhaat herkkupalat et se kannustaisi heitä kilpailemaan [...]
      Ihan sellainen pikkujuttu, että valaillakaan ei ole kiduksia.

      Lainaa

    28. Raukea satuhahmo 21.11.2024 17:47
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      Lajittelija: Kuinka kauan kestäisi luoda uusi ihmislaji jolla olisi esim kidukset? Jos adoptoisin vaikka 1000 lasta ja laittaisin ne elämään tosi isossa uima-altaassa missä ylttää toki jalat pohjaan tietyissä kohdissa. Ruokaa tulisi jostain putkesta mut sit kaikki mehukkaat ruokalajit olis siellä [...]
      Puhuttaisiin miljoonista vuosista. Eikä ihmiselle kehittyisi kiduksia, vaan jokin muu sopeutumisen keino.

      Lainaa

    29. Lajittelija 21.11.2024 19:52
      Tulos: -12 (14 ääntä)
      just: Ihan sellainen pikkujuttu, että valaillakaan ei ole kiduksia.
      Raukea satuhahmo: Puhuttaisiin miljoonista vuosista. Eikä ihmiselle kehittyisi kiduksia, vaan jokin muu sopeutumisen keino.
      Okei, ei kiduksia sit. Mut entä semmonen hydrodynaaminen möhömaha - vähän ku hylkeillä, mursuilla, pingviinineillä ja valailla? Oisko se looginen mutaatio tälle uima-allas ihmisrodulle? Mietin et todennäköisesti toi iho varpaiden sekä sormien välillä myös ajan kanssa umpetutuis et sais sellaset uimaevät.

      Lainaa

    30. Tulos: -4 (12 ääntä)
      Kreationistit ovat paskavittuja.

      Lainaa

    31. Hajoamaton paprika 21.11.2024 23:08
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Lajittelija: Kuinka kauan kestäisi luoda uusi ihmislaji jolla olisi esim kidukset? Jos adoptoisin vaikka 1000 lasta ja laittaisin ne elämään tosi isossa uima-altaassa missä ylttää toki jalat pohjaan tietyissä kohdissa. Ruokaa tulisi jostain putkesta mut sit kaikki mehukkaat ruokalajit olis siellä [...]
      Se ei riitä että pohjassa on extraherkkuja. Ihmiset vaan jakais niitä saaliitaan. Pitää olla todellinen evolutiivinen paine joka suosisi niitä joiden ruumiinrakenne auttaa niitä lisääntymään ja juuri heidän jälkeläisiään selviytymään muihin verrattuna. Jos jollain hullu-tiedemies eugeniikalla järjestät asian siten että vain 50 syvimmälle sukeltanutta (asianmukaisesti painotetusti) miestä ja  naista lisääntyvät voisit päästä lähelle. Sittenkin jäisit todennäköisesti ilman kiduksia

      Lainaa

    32. Rapea makrilli 22.11.2024 1:48
      Tulos: -10 (22 ääntä)
      Täälläkään ilmeisesti kukaan ei ole koskaan kuullut liikemäärästä. Ja toisekseen, kyllä evoluutio on totta ja ihminen on joskus ollut kala. Sen todistaa aukottomasti se, että alapää haisee aika kalalta jos ei pääse suihkuun. Normaalisti suihku pesee tämän evoluution melko alkuajoilta periytyvän tuoksahduksen pois. Tai siis niinku..

      Lainaa

    33. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Tästä muistuu mieleen se tapaus kun jo kertoi ihan vakavissaan että jos maa kiertäisi aurinkoa pari senttimetriä lähempänä, paistuisimme, ja jos taas pari senttimetriä kauempana, jäätyisimme. Ihmettelin miten hän selittää sen ettei paistu jos hyppää parin senttimetrin korkeudelle.

      Lainaa

    34. Nätti papaija 22.11.2024 17:53
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Tylsimys: Kun kerran itse yritin hypätä pulkasta niin totesin että vaikeeta on. Siis kun pulkassa tyypillisesti istutaan tai jopa maataan, niin menee aikaa ennenkun ehtii ponnistusasentoon ja silloin pulkka on jo ehtinyt rinteen alas eikä enää liiku. Jos minulla olisi vaimo niin hän varmaankin [...]
      No nyt vedit niin sanotusti oikeasta narusta, että vaimoehdokkaat pellolle riviin vaan.

      Lainaa

    35. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Lasiton järvisieni: Ei se pulkan nopeus niin nopeasti muutu, eikä välttämättä edes nopeammaksi keventymisen seurauksena. Vai meinaatko että se vauhti kerkeäisi merkittävästi kiihtyä sen sekunnin aikana mitä olet ilmassa? Ennemminkin vauhti hidastuu, koska ponnistuksen aikana alaspäin kohdistuu suuri voima ja pulkan kitka suurenee [...]
      Hmm. En ajatellut täysin tosissani asiaa niin, että oikeasti joku seisoisi pulkan päällä kun pulkka kiitää mäkeä alas (tai vaihtoehtoisesti jonkun vetämänä tasaisella mutta lujaa), koska en näe kovin realistisena sitä, että siinä kovin hyvin pysyisi edes pystyssä saati onnistuisi pomppimaan. Mutta oma kokemukseni on opettanut ainakin sen, että mäkeä laskiessa istualteen kun pienen kummun tmv. seurauksena on tullut pompattua ilmaan, on useasti tullut tömähdettyä maahan, koska pulkka jatkoi matkaansa nopeammin. Toki tässä ei nyt tule sitä ponnistuksen luomaa vastavoimaa jne. mutta ainakin vahvaa näyttöä siitä, että alamäessä se pulkka ehtii liukua alta pois jos ihminen hetkeksi pomppaa pois päältä.

      Lainaa

    36. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Jäykkä henkilö: Olen Karoliinan kanssa samaa mieltä, että liikkuvassa pulkassa hyppääminen kuulostaa jokseenkin vaaralliselta. Pentuna olisi varmaan pitänyt testata 🙈
      Me testattiin muksuina, eikä siinä yleensä pystyssä pysynykkään

      Lainaa

    37. Saatanan vajaaälyinen lehmä 23.11.2024 12:13
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Ensiks olin ei saatana, sit olin et ei helvetti, ja tänne päästyäni olin et EI VITTU MIKSI

      Lainaa

    38. Kaksipäinen raataja 24.11.2024 1:25
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Raukea satuhahmo: Puhuttaisiin miljoonista vuosista. Eikä ihmiselle kehittyisi kiduksia, vaan jokin muu sopeutumisen keino.
      Saa olla aika hyvä pidättämään hengitystä, ettei huku ennen kuin tämä keino kehittyy.

      Lainaa

    39. Kavokki guava 24.11.2024 13:02
      Tulos: -3 (7 ääntä)
      Elvis oli kala

      Lainaa

    40. Tulos: +5 (7 ääntä)
      On jo pitkään ollut tiedossa, että ihmiskunta tyhmistyy, mutta tämä vauhti näyttää ainakin somen ja internetin keskustelupalstojen perusteella olevan melko hurja. :/

      Lainaa

    41. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Lajittelija: Kuinka kauan kestäisi luoda uusi ihmislaji jolla olisi esim kidukset? Jos adoptoisin vaikka 1000 lasta ja laittaisin ne elämään tosi isossa uima-altaassa missä ylttää toki jalat pohjaan tietyissä kohdissa. Ruokaa tulisi jostain putkesta mut sit kaikki mehukkaat ruokalajit olis siellä [...]
      Todennäköisesti valtaosa niistä hukkuisi muutaman päivän sisällä, kun voimat loppuisivat eikä jaksaisi enää pysytellä pinnalla. Unen/kunnollisen levon puute varmaan tappaisi myös. Ja yleinen paniikki/tallautuminen/seonneet lajitoverit. En myöskään usko että ihmisen iho kestää jatkuvaa veden alla olemista. Ainakin atooppisesta ihosta kärsivällä iho alkaisi rikkoutua ja siitä sit kivasti bakteerit verenkiertoon (ja muualle altaaseen vuotaisi haavasta kaikkea + tietty siellä lilluisi kaikkien ruumiineritteet). Eli infektio varmaan tappaisi ne jotka muista esteistä selviytyivät.

      Lainaa

    42. Miksi aina roska 26.11.2024 9:28
      Tulos: -7 (7 ääntä)
      Kehittynyt hedelmä: Miksi kukaan evoluutioon uskova (eli tosiasian hyväksyvä) luulisi, että ihminen on joskus ollut kala? Toki siis ihmisillä ja nykyisillä kaloilla on yhteisiä esivanhempia, jotka elivät meressä, mutta ne elivät satoja miljoonia vuosia ennen kuin (nyky)ihminen erkaantui omaksi [...]
      Jotkut "identifoituvat" kissoiksi nykyään, varmasti on puuihmisiäkin nykyään jotka masturboivat Grootille ja Puuparralle.

      Lainaa

    43. Miksi aina roska 26.11.2024 9:33
      Tulos: -5 (5 ääntä)
      BigM: On jo pitkään ollut tiedossa, että ihmiskunta tyhmistyy, mutta tämä vauhti näyttää ainakin somen ja internetin keskustelupalstojen perusteella olevan melko hurja. 😡
      Jo emojit kertoo saman faktan. Vain idioottien käytössä.

      Lainaa

    44. Johdoton hirmulisko 26.11.2024 10:45
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Miksi aina roska: Jotkut "identifoituvat" kissoiksi nykyään, varmasti on puuihmisiäkin nykyään jotka masturboivat Grootille ja Puuparralle.
      No kink shaming, Puuparta on kuumaa kamaa.

      Lainaa

    45. Raukea satuhahmo 26.11.2024 12:45
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Kaksipäinen raataja: Saa olla aika hyvä pidättämään hengitystä, ettei huku ennen kuin tämä keino kehittyy.
      Eiköhän tässä haettu takaa ihan vain sitä, millaisella vauhdilla laji voi kehittyä täysin toisenlaisiin olosuhteisiin sopeutuneeksi, uudeksi lajiksi. Tuskin pointtina oli se, voisiko tämän oikeasti toteuttaa uima-altaassa ja näillä spekseillä.

      Lainaa

    46. Puolueeton viikuna 29.11.2024 15:36
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Raukea satuhahmo: Eiköhän tässä haettu takaa ihan vain sitä, millaisella vauhdilla laji voi kehittyä täysin toisenlaisiin olosuhteisiin sopeutuneeksi, uudeksi lajiksi. Tuskin pointtina oli se, voisiko tämän oikeasti toteuttaa uima-altaassa ja näillä spekseillä.
      Siis jos pelkkä kyky vaihtaa hengitystapaa toiseen on näin helposti todistettu mahdottomaksi kontrolloiduissa testiolosuhteissa, mikä saa ihmisen uskomaan, että tämä on oikeasti tapahtunut?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: evoluutio, fysiikan lait, hypätä, ilmanvastus, juna, koulutus, leikata, pulkka, suljettu tila