Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 141

Miten saan kuvia jakavan äidin lopettamaan?
Vanhempainilta, osa 141

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 54 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +38 (232 ääntä)
      Olen miettinyt samaa kummilapsesta

      Lainaa

    2. Kyltymätön herne 13.6.2024 0:50
      Tulos: +64 (202 ääntä)
      Hienosti vedetty Riikka. Ettei ois Purra? Vai meinaako Riikka että lapset polttaa koulukirjat missä on aivopesua ja valheita? 😆

      Lainaa

    3. Makaileva ilonpilaaja 13.6.2024 1:13
      Tulos: +244 (354 ääntä)
      Kamalia kummeja täällä :// Kyllä rumemmassakin lapsessa jotain hyvää ja kaunista on, enkä oikein ymmärrä miten ne kuvat niin päivän pilaavat, ettei voi edes laittaa ”kivoja kuvia” tms neutraalin ystävällistä.

      Lainaa

    4. Tornipöllö 13.6.2024 2:05
      Tulos: +425 (459 ääntä)
      "Kakarat koittivat aloittaa metsäpalon, transsukupuolisten vika." Ei herranjumala näiden ihmisten ja niiden pakonomaisten aasinsiltojen kanssa.

      Lainaa

    5. Tulos: +396 (432 ääntä)
      Kaikki sympatia oululaiselle nimettömälle! Lapset voi siellä trampalla pomppia koko päivän, mut annetaan unirauha järjestyssääntöjen mukaisesti.

      Lainaa

    6. Sipulinhajuinen aasi 13.6.2024 3:25
      Tulos: +344 (356 ääntä)
      Otan nyt kukkahattuni esiin, lapset saavat kyllä olla hiljaa rivarin pihassa hiljaisuuden jälkeen, muutenkin kesällä vaikea nukkua

      Lainaa

    7. Tulos: +270 (288 ääntä)
      Nyt oli kyllä niin hutera aasinsilta transsukupuolisiin että aasiparka taisi kastua. Koska lapsethan tunnetusti ei perseillyt ennen kuin transasiat nousivat pintaan. Kiltisti lukivat koulukirjoja kesälläkin ja kävivät pyhäkoulussa joka sunnuntai.

      Lainaa

    8. Tulos: +191 (209 ääntä)
      Sipulinhajuinen aasi: Otan nyt kukkahattuni esiin, lapset saavat kyllä olla hiljaa rivarin pihassa hiljaisuuden jälkeen, muutenkin kesällä vaikea nukkua
      Jep, trampoliinin nitinän en jaksa uskoa kenenkään unia häiritsevän jos se ei ole suoraan ikkunan alla ja ikkuna auki, mutta lapset osaavat kyllä olla kovaäänisiä. Sitäpaitsi tässä halutaan rauhoittaa yöaika, tuskin ne mokan kommentoijien ajatusten mukaan menis sisälle pelaamaan vaan nukkumaan pitäisi. Kesäilloista voi myös nauttia rauhallisemmin

      Lainaa

    9. Nopea pupu 13.6.2024 6:50
      Tulos: +35 (83 ääntä)
      Ufo hai: Kaikki sympatia oululaiselle nimettömälle! Lapset voi siellä trampalla pomppia koko päivän, mut annetaan unirauha järjestyssääntöjen mukaisesti.
      Oulainen --> Oulaislaiselle/Oulaistelaiselle

      Lainaa

    10. Lila herne 13.6.2024 6:59
      Tulos: +104 (136 ääntä)
      Riikka taitaa olla aina riemuissaan kuullessaan lasten oireilusta, kun saa taas uuden tekosyyn perustella transvihaansa. En tiedä mitä tuossa kirjojen polttamisessa on ollut taustalla, mutta jos nyt kuvitellaan tilanne, jossa kyse tosiaan on tiettävästi pahan olon oireilusta, niin Riikan käytöstä voisi pitää loukkaavana myös oireilijaa kohtaan. Minulla esimerkiksi on traumataustaa, jonka vuoksi oireilin jo lapsena (en polttamalla kirjoja, mutta muilla tavoin), mutta edelleen aikuisena. Tuntuisi aikamoiselta väheksymiseltä, jos joku tulisi sanomaan, että oireiluni johtuukin kokemusteni sijaan noista Riikan mainitsemista asioista.

      Lainaa

    11. Tulos: -69 (105 ääntä)
      Hyvin osasimme 90-luvulla ottaa kesäloman alusta ilon irti ja kaveriporukalla menimme polttamaan ruotsin kirjat. Teiniuhossa ei yhdelläkään käynyt metsäpalovaara mielessä. Aikoinaan suurta hupia myös oli taloyhtiön paperiroskiksesta ottaa paperia, minkä sitten suurennuslasilla sai sytytettyä. Tuosta ei taloyhtiön aikuiset ottaneet mitään huolta. Joku opasti, ettei heitetä takaisin paperiroskikseen tai liian lähelle taloyhtiön ovia.

      Lainaa

    12. Motivoiva minkki 13.6.2024 7:50
      Tulos: +119 (129 ääntä)
      Kirjojen poltto ei voinut johtua siitä että "jes peruskoulu ohi, poltetaan kirjat!"?

      Lainaa

    13. Näpytön pähkinä 13.6.2024 8:11
      Tulos: +77 (83 ääntä)
      Mulla on kaveri joka laittaa siskonsa lapsista kuvia, en ymmärrä, ehkä pitäisi kysyä mitä näihin vastataan?

      Lainaa

    14. Autoton huonekalu 13.6.2024 8:27
      Tulos: +57 (105 ääntä)
      Makaileva ilonpilaaja: Kamalia kummeja täällä :// Kyllä rumemmassakin lapsessa jotain hyvää ja kaunista on, enkä oikein ymmärrä miten ne kuvat niin päivän pilaavat, ettei voi edes laittaa ”kivoja kuvia” tms neutraalin ystävällistä.
      Kaikki eivät anna bonuspisteitä ihmisille sillä perusteella, että kyseiset ihmiset ovat lapsia. Veikkaan enemmistön antavan, mutta kaikki eivät. Ja kun sellaisen painostaa kummiksi, tulos on tämä.

      Lainaa

    15. Syötävä pesusieni 13.6.2024 8:29
      Tulos: +120 (128 ääntä)
      Motivoiva minkki: Kirjojen poltto ei voinut johtua siitä että "jes peruskoulu ohi, poltetaan kirjat!"?
      Ei tietenkään. Muistan itsekin, kun peruskoulusta päästiin, niin synnyttävien miesten takia (/vuoksi?) mentiin porukalla polttamaan kirjat.

      Lainaa

    16. Ehdoton ylioppilas 13.6.2024 8:54
      Tulos: +116 (142 ääntä)
      Täytyy sanoa ateistina että mua oikeasti ärsyttää todella paljon ihmiset jotka suostuvat kummiksi ja sitten valittavat että eivät tykkää kummilapsistaan. Koko sen kummiuden idea on se että olet yksi tukihenkilö lisää sille lapselle. Jos susta tuntuu että et pysty olemaan sellainen niin SANO SE. Varmasti löytyisi joku muukin joka HALUAISI olla kummi mutta ei nyt päässyt koska äiti/isä halusi nimenomaan sinut siihen tehtävään. Sylikummius varsinkin on aivan helvetin idioottimaista ottaa vastaan jos lapsi on täysin yhdentekevä sulle.

      Lainaa

    17. Intravenoosi alligaattori 13.6.2024 10:00
      Tulos: +31 (47 ääntä)
      Ufo hai: Kaikki sympatia oululaiselle nimettömälle! Lapset voi siellä trampalla pomppia koko päivän, mut annetaan unirauha järjestyssääntöjen mukaisesti.
      Ei varmaan se nitinä ja natina niin pitkälle kantaudu että oululaisen pitäisi avautua 100 kilometrin päässä olevan maalaiskylän trampan aiheuttamasta haitasta 😀. Kyseessä siis todennäköisesti oulaistelainen, ei oululainen.

      Lainaa

    18. Reseptivapaa Dinosaurus 13.6.2024 10:02
      Tulos: +104 (110 ääntä)
      Meilläkin poltettiin aikoinaan kirjat ysiluokan päätteeksi, mutta meillä oli myös fiksu ja realistinen opettaja, joka sanoi, että jos meinaatte polttaa matikankirjat, niin tehkää se tuossa koulun tyhjällä parkkipaikalla. Antoi meille tulitikut ja tuli vahtimaan vähän matkan päästä, että kaikki sujui. Siivottiin kyllä huolellisesti jäljetkin.

      Lainaa

    19. Hankala kuormaeläin 13.6.2024 10:05
      Tulos: +81 (89 ääntä)
      Kummeille: reagoi vain peukkuemojilla

      Lainaa

    20. Hermostumaton riesa 13.6.2024 10:29
      Tulos: -23 (45 ääntä)
      Saako nykyään lapset valvoa yli kymmeneen? Jo on maailma muuttunut

      Lainaa

    21. Järjestyksetön sarvikuono 13.6.2024 10:45
      Tulos: -34 (44 ääntä)
      Saattaa olla se nitinä ja muut äänet myös aikuisten puuhista lähtöisin?

      Lainaa

    22. Turta viinirypäle 13.6.2024 10:49
      Tulos: +84 (88 ääntä)
      Turhiin viesteihin on kätevä vastata vain hymiöillä.

      Lainaa

    23. Itseasiassa 13.6.2024 11:00
      Tulos: +45 (53 ääntä)
      Hirvitys: Nyt oli kyllä niin hutera aasinsilta transsukupuolisiin että aasiparka taisi kastua. Koska lapsethan tunnetusti ei perseillyt ennen kuin transasiat nousivat pintaan. Kiltisti lukivat koulukirjoja kesälläkin ja kävivät pyhäkoulussa joka sunnuntai.
      Kun muistelee 90-lukua, niin kaikenlaista typerää sitä keksittiin muiden kerrostalon pihan lasten kanssa. Siihen aikaan taisi olla erona, että typerimmistä teoista tuli kotona tukistamista tai piiskaa, jos ei vain kunnon huuto (mitään näistä en kannata, huutaa voi joskus vahingossa, mutta senkin jälkeen voi keskustella lapsen kanssa fiksusti). Näköjään myös nukkumaan menoajat ja käskyt olla häiritsemättä liikaa keskellä yötä muita ihmisiä on vaihtunut sukupuolivähemmistöjen syyttämiseen. Anna mun kaikki kestää.

      Lainaa

    24. Tulos: +71 (77 ääntä)
      P: Jep, trampoliinin nitinän en jaksa uskoa kenenkään unia häiritsevän jos se ei ole suoraan ikkunan alla ja ikkuna auki, mutta lapset osaavat kyllä olla kovaäänisiä. Sitäpaitsi tässä halutaan rauhoittaa yöaika, tuskin ne mokan kommentoijien ajatusten mukaan menis sisälle pelaamaan vaan nukkumaan pitäisi. Kesäilloista voi myös nauttia rauhallisemmin
      Se nitinä nimenomaan häiritsee nukahtamista koska se on epäsäännöllistä terävää ääntä mikä ei häviä minkäänlaisen taustamelun taakse, ja se tulee juuri sillä taajuusalueella millä ihmisen kuulo on kaikkein herkin, eikä edes korvatulpat estä kuulemasta sitä.

      Lainaa

    25. Vauhditon piimä 13.6.2024 13:03
      Tulos: +87 (93 ääntä)
      Toj Karin: Se nitinä nimenomaan häiritsee nukahtamista koska se on epäsäännöllistä terävää ääntä mikä ei häviä minkäänlaisen taustamelun taakse, ja se tulee juuri sillä taajuusalueella millä ihmisen kuulo on kaikkein herkin, eikä edes korvatulpat estä kuulemasta sitä.
      Ja sen nitinän lisäksi kun lapsia on enemmän kuin yksi, niin siinä tarampalla ei jostain syystä voi pomppia hiljaa, vaan ainoastaan perkeleellisen huudon ja kiljumisen säestyksellä. 
      Erittäin aiheellinen pyyntö siis kunnioittaa hiljaisuutta. 

      Lainaa

    26. Huoltovapaa persoona 13.6.2024 14:02
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Tornipöllö: "Kakarat koittivat aloittaa metsäpalon, transsukupuolisten vika." Ei herranjumala näiden ihmisten ja niiden pakonomaisten aasinsiltojen kanssa.
      Joo, Riikalla meni nyt syytökset väärään suuntaan. Oikeastihan KAIKKI on homojen syytä! https://www.youtube.com/watch?v=jmlhUn8TvT0

      Lainaa

    27. Kokematon kettu 13.6.2024 14:47
      Tulos: +10 (30 ääntä)
      Kyltymätön herne: Hienosti vedetty Riikka. Ettei ois Purra? Vai meinaako Riikka että lapset polttaa koulukirjat missä on aivopesua ja valheita? 😆
      Poltti mitä poltti mutta se on ympäristörikos. Ja Riikalle tiedoksi: ihminen ei ole pelkkä pillu tai penis vaan erityisesti AIVOT.

      Lainaa

    28. Itseasiassa 13.6.2024 14:56
      Tulos: +18 (48 ääntä)
      Autoton huonekalu: Kaikki eivät anna bonuspisteitä ihmisille sillä perusteella, että kyseiset ihmiset ovat lapsia. Veikkaan enemmistön antavan, mutta kaikki eivät. Ja kun sellaisen painostaa kummiksi, tulos on tämä.
      Eikä kukaan rakastu siihen lapseen siksi, että se on juuri SINUN lapsesi. Joillekin ihmisille ihan järkyttävän vaikeaa ymmärtää. Sanon näin ihmisenä, joka pitää lapsista. Itse ymmärrän tätä ehkä sen vuoksi, etten erityisen in pidä eläimistä, mutta ihan liian moni kissan ja koiran omistaja kuvittelee, että se hänen eläimensä on poikkeus.

      Lainaa

    29. Hiilineutraali kurkku 13.6.2024 15:45
      Tulos: +3 (31 ääntä)
      Ehdoton ylioppilas: Täytyy sanoa ateistina että...
      Miksi se täytyy nimenomaan ateistina sanoa?

      Lainaa

    30. Tulos: +67 (71 ääntä)
      Muistatteko tekin ne ihanat ajat kun miehet olivat miehiä, naiset naisia ja sen tähden nuoriso ei harjoittanut minkäänlaista ilkivaltaa, rikoksia tai tuhopolttoja?

      Lainaa

    31. Tulos: +59 (63 ääntä)
      Sipulinhajuinen aasi: Otan nyt kukkahattuni esiin, lapset saavat kyllä olla hiljaa rivarin pihassa hiljaisuuden jälkeen, muutenkin kesällä vaikea nukkua
      Kyllä. Tyypillisesti lähiöissä on myös rajattu esim. asuintalojen viereisten tennis- ja futiskenttien käyttö välille 7-22. Ihan normaalia, että annetaan nukkumisrauha ihmisille.

      Lainaa

    32. Liittoutumaton taikuri 13.6.2024 20:29
      Tulos: +49 (55 ääntä)
      Autoton huonekalu: Kaikki eivät anna bonuspisteitä ihmisille sillä perusteella, että kyseiset ihmiset ovat lapsia. Veikkaan enemmistön antavan, mutta kaikki eivät. Ja kun sellaisen painostaa kummiksi, tulos on tämä.
      Tämä. Etäinen sukulainen pyysi minua teininä lapsensa kummiksi ja yllättyneenä suostuin. Myöhemmin aioin soittaa ja kieltäytyä kunniasta, mutta äiti painosti minut suostumaan kuitenkin. Olen erakkoluonne, en viihdy useimpien ihmisten seurassa, enkä pidä lapsista vain siksi että he ovat lapsia. Monet tuntuvat olevan sitä mieltä, että lapsi ja etenkin vauva ovat ominaisuuksia, jotka automaattisesti tekevät ihmisestä ihanan. Omaan korvaan "pidän lapsista" kuulostaa yhtä hölmöltä kuin "pidän aikuisista", koska molemmista ryhmästä löytyy pidettäviä ja vähemmän pidettäviä ihmisiä, eikä ikä kauheasti vaikuta asiaan.
      Yllättäen olin erittäin huono kummi, näin kummilasta ehkä hänen syntymäpäivillään, eikä niillekään ole kutsuttu enää vuosiin. Onneksi lapsi on jo täysikäinen, niin ei tarvitse enää asiaa miettiä, mutta tuskinpa oli kenenkään etu, että ryhdyin kummiksi.

      Lainaa

    33. Urbaani fretti 14.6.2024 0:01
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Trampoliinista tuli mieleen kun viimekesänä kuulin kun isä huusi parvekkeelta pihalla leikkivälle pojalleen että "Hei tule Taneli sisälle, pelataan pleikalla jalkapalloa! Tuu nyt, saat valita joukkueen ekana!"😂

      Lainaa

    34. Tulos: 0 (8 ääntä)
      Nopea pupu: Oulainen --> Oulaislaiselle/Oulaistelaiselle
      Kiitos 🤣 t. Oululainen_ei Oulainen

      Lainaa

    35. Hiuksenhieno jyrsijä 14.6.2024 0:51
      Tulos: +20 (24 ääntä)
      Turta viinirypäle: Turhiin viesteihin on kätevä vastata vain hymiöillä.
      Nämä on nykyään vaarallisia. Ne mitkä meille aikuisille on aina tarkoittaneet jotain IRC:istä lähtien, voikin nykylapsille tarkoittaa jotain ihan muuta 🙄

      Lainaa

    36. Tulos: +15 (29 ääntä)
      Hiilineutraali kurkku: Miksi se täytyy nimenomaan ateistina sanoa?
      Varmaankin siksi, että kummius liittyy uskontoon, eikä hän halunnut, että hänen kantansa kummina olemisesta sekoitetaan uskonnolliseen ajatteluun.

      Lainaa

    37. Tupakkatauon äänekkäin kolibri 14.6.2024 17:19
      Tulos: -15 (19 ääntä)
      Urbaani fretti: Trampoliinista tuli mieleen kun viimekesänä kuulin kun isä huusi parvekkeelta pihalla leikkivälle pojalleen että "Hei tule Taneli sisälle, pelataan pleikalla jalkapalloa! Tuu nyt, saat valita joukkueen ekana!"😂
      Itselleni ei tullut trampoliinista mieleen mitään, mutta isästä tuli mieleen että isäni juo kahvinsa mustana. Äitini ei juo. Äitini on nimittäin kuollut.

      Lainaa

    38. Tulos: +21 (25 ääntä)
      Itse sanon "vooi kun se on pieni" tai "vooi kun se on kasvanut".

      Lainaa

    39. Vakuuttava raadonsyöjä 15.6.2024 8:51
      Tulos: -13 (27 ääntä)
      Akrasia: Varmaankin siksi, että kummius liittyy uskontoon, eikä hän halunnut, että hänen kantansa kummina olemisesta sekoitetaan uskonnolliseen ajatteluun.
      Kummius ei liity uskontoon. Toki kirkko yrittää väittää omistavansa kummiuden, mutta kyllä meitä sekulaarikummeja, joilla on ilo olla kummeina lapsille joita ei ole kastettu ja siten saatettu kristinuskon pakko-opinnan piiriin, on olemassa.

      Lainaa

    40. Toipuva haisunäätä 15.6.2024 11:42
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      "Oi, onpa se isänsä/äitinsä näköinen"

      Lainaa

    41. Epämoderni näyttelijä 15.6.2024 11:42
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Tuskinpa moni ryhtyy vastentahtoisesti kummiksi ihan vain ollakseen paska kummi. Minutkin painostettiin teininä kummiksi. Ja kieltäydyppä "kunnista" jos sattuu olemaan sellaiset vanhemmat tai peräti koko suku jotka ottaa sen henkilökohtaisena loukkauksena koska sehän tarkoittaa että olet lapsivihaaja ja mitä sinulla on meitä ja meidän ihanaa pientä Keijo-Orvokkia vastaan.

      Lainaa

    42. Tuhti muovipussi 15.6.2024 14:10
      Tulos: -8 (24 ääntä)
      Vakuuttava raadonsyöjä: Kummius ei liity uskontoon. Toki kirkko yrittää väittää omistavansa kummiuden, mutta kyllä meitä sekulaarikummeja, joilla on ilo olla kummeina lapsille joita ei ole kastettu ja siten saatettu kristinuskon pakko-opinnan piiriin, on olemassa.
      Ja heti ensimmäisestä virkkeestä alkaen väärin. Uskonnoton kummi on vähän niin kuin vegenakki. Esittää olevansa jotain, mitä ei ole.

      Lainaa

    43. Kekseliäs paarma 15.6.2024 19:39
      Tulos: -1 (7 ääntä)
      Toipuva haisunäätä: "Oi, onpa se isänsä/äitinsä näköinen"
      "Oi! Onpa se isänsä jorman näköinen!"

      Lainaa

    44. Tyytyväinen aprikoosi 16.6.2024 1:39
      Tulos: +20 (24 ääntä)
      Vakuuttava raadonsyöjä: Kummius ei liity uskontoon. Toki kirkko yrittää väittää omistavansa kummiuden, mutta kyllä meitä sekulaarikummeja, joilla on ilo olla kummeina lapsille joita ei ole kastettu ja siten saatettu kristinuskon pakko-opinnan piiriin, on olemassa.
      Kielitoimiston sanakirja on kanssasi eri mieltä. Sen mukaan kummi on joko a) kasteen todistaja, joka huolehtii lapsen uskonnollisesta kasvatuksesta, b) jonkin järjestön tms. välityksellä vieraasta lapsesta huolehtiva henkilö tai c) vapaaehtoistoiminnoissa mukana oleva tai niitä rahoittava henkilö.
      https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/kummi?searchMode=all

      Lainaa

    45. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Kootti666: Olen miettinyt samaa kummilapsesta
      Ehdottomasti kannattaa kommentoida aina sitä tekemistä ei lasta. Esim. No kylläpäs siinä peuhataan tai oli varmaan kiva hetki tms.

      Lainaa

    46. Tulos: -6 (14 ääntä)
      Tyytyväinen aprikoosi: Kielitoimiston sanakirja on kanssasi eri mieltä. Sen mukaan kummi on joko a) kasteen todistaja, joka huolehtii lapsen uskonnollisesta kasvatuksesta, b) jonkin järjestön tms. välityksellä vieraasta lapsesta huolehtiva henkilö tai c) vapaaehtoistoiminnoissa mukana oleva tai niitä rahoittava henkilö.kielitoimistonsanakirja.fi/#/kummi?searchMode=all
      Yleensä pidän kielitoimiston sanakirjan linkeistä, mutta tässä se ei toimi. Suurin osa a-kohdan kummeista ei huolehdi lapsen uskonnollisesta kasvatuksesta, mutta ovat silti kummeja.

      Lainaa

    47. Katuvaloissa tanssiva pingviini 16.6.2024 14:40
      Tulos: +11 (19 ääntä)
      Harm: Yleensä pidän kielitoimiston sanakirjan linkeistä, mutta tässä se ei toimi. Suurin osa a-kohdan kummeista ei huolehdi lapsen uskonnollisesta kasvatuksesta, mutta ovat silti kummeja.
      Sulla on varmaan joku todiste, millä osoitat väittämäsi oikeaksi? Ja vaikka kummi ei hoitaisikaan tehtäviään, niin ei se itse asiaa miksikään muuta. Sama pätee oikeastaan aika monessa muussakin asiassa. Se, ettei joku hoida tehtäviään, ei muuta itse tehtävän tarkoitusta yhtään miksikään.

      Lainaa

    48. Tulos: +5 (7 ääntä)
      P: Jep, trampoliinin nitinän en jaksa uskoa kenenkään unia häiritsevän jos se ei ole suoraan ikkunan alla ja ikkuna auki, mutta lapset osaavat kyllä olla kovaäänisiä. Sitäpaitsi tässä halutaan rauhoittaa yöaika, tuskin ne mokan kommentoijien ajatusten mukaan menis sisälle pelaamaan vaan nukkumaan pitäisi. Kesäilloista voi myös nauttia rauhallisemmin
      Puolustukena muistan ku perheelläni aikanaan oli tramppa joka oli kesät vaan pihalla. Muutamassa vuodessa jouset alkoivat ruostua ja viimisinä vuosina se nitinä oli kyllä semmonen että kyllä sen parin korttelin päähän kuuli, jos sitö ei kuullu niin suosittelen lääkärissä käyntiä.

      Lainaa

    49. Tulos: +11 (25 ääntä)
      Nuori äiti pitää lastaan ihanana ja haluaa jakaa tämän tunteen ihmisen kanssa, joka on hänelle niin tärkeä, että hänet on pyydetty jopa kummiksi. Mitä haittaa siitä on kummille, että kommentoi kuvia kauniisti ja ihastellen - tai välillä vaikka vain sydän-emojilla? Miksi pitää aina ajatella itsekkäästi ”miksi se mulle niitä lähettää” sen sijaan, että tekisi toiselle hyvän mielen teolla, joka ei itseltä vie juurikaan aikaa tai vaivaa?

      Lainaa

    50. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Nopea pupu: Oulainen --> Oulaislaiselle/Oulaistelaiselle
      Oulaistelainen. Yksikään Oulaisissa asuva ihminen ei ikinä ole esitellyt itseään "oulaislaisena".

      Lainaa

    51. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Katuvaloissa tanssiva pingviini: Sulla on varmaan joku todiste, millä osoitat väittämäsi oikeaksi? Ja vaikka kummi ei hoitaisikaan tehtäviään, niin ei se itse asiaa miksikään muuta. Sama pätee oikeastaan aika monessa muussakin asiassa. Se, ettei joku hoida tehtäviään, ei muuta itse tehtävän tarkoitusta yhtään miksikään.
      No sitähän minä juuri tarkoitin, että voi olla kummi vaikkei huolehtisi uskonnollisesta kasvatuksesta. Ei sanakirjasta voi katsoa, onko joku kummi.
      Sitä paitsi tuossa ei edes mainita, että kummin pitäisi itse kuulua kirkkoon. Eli tuon mukaan kuka vain voi olla kummi, jos vain todistaa kasteen ja huolehtii uskonnollisesta kasvatuksesta. 

      Lainaa

    52. It's a deal 18.6.2024 13:09
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Asun alle sadan metrin päässä ala-asteesta, ja olen tullut siihen tulokseen, että ne ikiliikkujat toimivat itse tuottamallaan äänienergialla. Joskus siinä pihassa oli yksi ainoa lapsi roikkumassa puunoksassa jalat vaaksan irti maasta. Silti hän kiljui, joten kommunikaatiosta siinä ei ole kyse. :D

      Lainaa

    53. Hiuksenhieno pulu 23.6.2024 20:45
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Autoton huonekalu: Kaikki eivät anna bonuspisteitä ihmisille sillä perusteella, että kyseiset ihmiset ovat lapsia. Veikkaan enemmistön antavan, mutta kaikki eivät. Ja kun sellaisen painostaa kummiksi, tulos on tämä.
      Mitä "bonuspisteitä"? Siis kyseessä on pienet lapset. Heitä syrjitään ja inhotaan aivan avoimesti joka paikassa, voisiko edes lähimmäiset aikuiset osoittaa hitusen empatiaa? Onko liikaa vaadittu?

      Lainaa

    54. Alistettu matelija 8.10.2024 12:30
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Onneksi on järjestyssäännöt, koska muuten vastuuttomat vanhemmat antaisivat lastensa riehua yötä päivää trampoliinilla. Kummi-case: kummiudesta voi erota. Kummius ei ole vanhemmuus. Jos lapsesta pitää kiinnostua vain välien takia, niin aika huono tilanne. Varsinkin jos on painostettu. Parempi olla oma itsensä ja todeta, ettei toisen penska kiinnosta. Muutenkin kummius on lahjojen ostamista ja ilmaista lastenhoitoa, josta vanhemmat hyötyvät enemmän kuin kummi itse.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: aivopesu, kirjat, koulukirjat, kummi, kummisetä, kummitäti, kuvat, lapset, metsäpalo, polttaa, ruma, söpö, trampoliini, tulipalo