Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Rakkaat naapurit, osa 89

Ilkka löytää aina ilmaista parkkitilaa.
Rakkaat naapurit, osa 89

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 67 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Raoton seuraeläin 21.5.2024 0:14
      Tulos: +544 (548 ääntä)
      Ilkka on mulkku.

      Lainaa

    2. Tyvekäs katkarapu 21.5.2024 0:27
      Tulos: +312 (318 ääntä)
      Hinurin saa Ilkan autollekin.

      Lainaa

    3. Kohtikatsova raparperi 21.5.2024 0:45
      Tulos: +251 (257 ääntä)
      Nuo pehmusteet on muutenkin näppäriä vaikkei ajaisikaan yörallia huonekaluilla 😆. Suojaa myös lattiaa jäljiltä ja vaimentaa sitä ääntä myös omassa asunnossa.

      Lainaa

    4. Maksuunpantu krokotiili 21.5.2024 1:22
      Tulos: +160 (178 ääntä)
      Ilkka on mulkku, mutta on silti yksinkertaisesti typerää puhkoa kenenkään autosta renkaita. Paitsi tietysti jos haluaa tarjota mulkulle uudet renkaat. Muuten kannattaa vain pirauttaa lappuliisa paikalle.

      Lainaa

    5. Autokoulun käynyt dinosaurus 21.5.2024 1:54
      Tulos: -527 (539 ääntä)
      Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, jos Prismakin antaisi varata paikkoja kuukausimaksusta. Resurssien hukkaa. Maailmasta tulisi vain yksi suuri parkkihalli.

      Lainaa

    6. Parrakas käärme 21.5.2024 2:27
      Tulos: +175 (177 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Kehotat muita miettimään, vaikka olet selvästikin itse ulkoistanut ajattelun.

      Lainaa

    7. Kopioitu Metsätonttu 21.5.2024 2:37
      Tulos: +276 (288 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Samoin, kuin ihmisten asunnot, pihat, mökit ja muu mistä maksaa tai on maksettu voitaisiin ottaa yleiseen käyttöön, kun käyttäjä ei ole paikalla? Voin varmaan tulla kotiisi, kun olet poissa katsomaan tv:tä tai pihallesi grillaamaan makkaroita sillä siellä ne vaan seisovat tyhjänpanttina grillit ja telkut. Jos et suostu niin olet itsekäs mun-mun-mun tyyppi. First me then me periaatteella eteenpäin. Kommunismi on ihanaa vai miten se meni.

      Lainaa

    8. Tyvekäs katkarapu 21.5.2024 3:31
      Tulos: +50 (54 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Jokapuolellahan tommosia asukaspysäköintilupia on, jossa maksat kk/vuosimaksua siitä, että sulla on lupa pysäköidä, mutta jos paikkoja ei ole vapaana, on vietävä auto johonkin muualle. Lupalippu tuulilasissa/kojelaudalla. Ja niitä lupia on paljon enemmän, mitä paikkoja.

      Lainaa

    9. Terve konna 21.5.2024 3:50
      Tulos: +129 (131 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Mähän voin tulla teille asumaan silloin kun siellä ei ole ketään kotona. Sama asia. Kun siitä paikasta maksetaan sen pitää olla vapaa kun itse tulee kotiin. Maksetulle paikalle ajaminen ilman lupaa on varastamista. Kun paikasta maksaa se todellakin tyhjänäkin on mun. Mut hei jos sä et tartte sitä autoa kun se kerran on parkissa niin jätä avaimet siihen. Oot itsekäs jos et anna muiden käyttää autoasi kun et itse aja sillä. 
      Mulla on työpaikka lähellä kotia ja samassa yhtiössä on erillinen asuintalo. Työpaikan autopaikkojen lämmitystolpat on firman seinässä. Joskus viikonloppuisin ohi mennessä oon nähnyt kun joku autopaikaton on laittanut autonsa lämmitykseen siihen. Emme ole kertoneet että firman paikat toimii manuaalisella ajastimella jonka saa päälle vain sisältä. Emmekä kerro. 

      Lainaa

    10. Kuolematon oliivi 21.5.2024 3:55
      Tulos: -108 (144 ääntä)
      Jokainen autopaikka ihan missä tahansa on pois jalankulkijoilta ja luonnolta. Nollasummapeliä.

      Lainaa

    11. Tulos: +87 (133 ääntä)
      Kuolematon oliivi: Jokainen autopaikka ihan missä tahansa on pois jalankulkijoilta ja luonnolta. Nollasummapeliä.
      Jokainen jalankulkija ihan missä tahansa on pois eläimiltä ja luonnolta. Nollasummapeliä.

      Lainaa

    12. Sysimusta murmeli 21.5.2024 5:14
      Tulos: +53 (63 ääntä)
      Tyvekäs katkarapu: Hinurin saa Ilkan autollekin.
      Ikävä kyllä ei saa. Eivät suostu hinaamaan ilman omistajan lupaa. Ai mistäkö tiedän...

      Lainaa

    13. Itseasiassa 21.5.2024 5:46
      Tulos: +52 (56 ääntä)
      Mä oon asunut ainakin parissa kämpässä, joissa naapurilla on iskenyt tarve siirrellä huonekaluja joskus klo 23 aikaan/jälkeen illalla. Ikinä ei selvinnyt, pistetäänkö siellä jotain vieraspatjaa, mutta yleensä se kesti sen aikaa, että yhden olohuoneen kalusteet olisi saanut vaihdettua uusiin paikkoihin. Samoilla naapureilla vielä aika säännöllisesti, mutta sen verran harvoin ja vähän aikaa, ettei jaksanut nousta sängystä valittamaan.

      Lainaa

    14. Käsittämätön kuormaeläin 21.5.2024 6:28
      Tulos: +83 (89 ääntä)
      Ilkka valehtelee. Viimeinen kommentti on täyttä paskaa ja paljastaa samalla että kyseessä on vain tyhmemmänpuoleinen provoaja.

      Lainaa

    15. Näpytön pähkinä 21.5.2024 6:39
      Tulos: +61 (63 ääntä)
      Et voi edes tilata hinausta vieraalle autolle joten höpötystä

      Lainaa

    16. Säpevä alligaattori 21.5.2024 7:11
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Tyvekäs katkarapu: Hinurin saa Ilkan autollekin.
      Omaan piikkiin. Ei sitä kukaan muu maksa.

      Lainaa

    17. Vanhahko maahinen 21.5.2024 7:34
      Tulos: +76 (78 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      En nyt ole varma onko tämä olevinaan sarkasmia, tosin on aika huonoa sellaista, mutta koska kaltaisiasi ja Ilkkoja on oikeasti vastaan kuin olisit tosissasi. 
      Teidoksesi, että siellä Prismassa ON henkilökunnalle varattuja paikkoja erikseen. Taloyhtiön paikat on joku vuokrannut tai ostanut omaan käyttöönsä, eikä sitä voi verrata siihen että joku käy pari kertaa viikossa tunnin verran kaupassa. Taloyhtiön parkkipaikat ovat yksityistä aluetta ja vain vieraspaikalle saa parkkeeratta. Useimmissa Prismoissakin on kolmen tunnin rajoitus. Se meidän paikka on sitä varten, että kun tullaan kotiin saadaan heti auto siihen, vaikka se olisikin joskus tyhjänä. Siitä maksetaan ihan samalla tavalla kuin asunnostakin maksetaan, vai annatko sinä asuntosi maksutta tuntemattomille käyttöön kun et itse ole siellä?

      Lainaa

    18. Halukas vesinokkaeläin 21.5.2024 8:00
      Tulos: +61 (65 ääntä)
      Jos toiminta Ei Lopu sitten Saa jatkua

      Lainaa

    19. Ikääntyvä luumu 21.5.2024 8:47
      Tulos: +64 (68 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Asuntojenkin varaaminen rahalla on tosi itsekästä. Paljon asuntoja on tyhjillään päivät pitkät kun ihmiset ovat töissä. Ihan hyvin sinne tyhjään asuntoon voi mennä majailemaan siksi aikaa.
      Samoin rahalla varatuille pihoille voi mennä grillaamaan ja hengailemaan, jos ovat tyhjillään. First Come, first serve

      Lainaa

    20. Yrjö_Komero 21.5.2024 10:04
      Tulos: +55 (59 ääntä)
      Vähenis ainakin asunnottomuus, jos he siirtyisivät majailemaan niihin tyhjillään oleviin asuntoihin sillä välin, kun ilkat on poissa.

      Lainaa

    21. Tulos: +60 (66 ääntä)
      Yrjö_Komero: Vähenis ainakin asunnottomuus, jos he siirtyisivät majailemaan niihin tyhjillään oleviin asuntoihin sillä välin, kun ilkat on poissa.
      Tähän olis ratkaisu! Kodittomat pääsisivät asustelemaan ja nukkumaan työpäivien aikana tyhjillään oleviin asuntoihin ja asukkaan tullessa paikalle lähtisivät. Voisivat ottaa sitten autonkin käyttöön kun eihän se asukas sitä kotona ollessa tarvitse! Tietysti pitäisi vielä sopia että joku tulisi säilyttämään omaa autoaan parkkipaikalle ettei vaan jää parkkis käyttämättä.

      Lainaa

    22. Tyytymätön ankerias 21.5.2024 11:38
      Tulos: +46 (60 ääntä)
      Nämä toisten kulkureitin väärin pysäköimällä ovat alinta kastia ihmisten joukossa. Asuin Joensuussa useita vuosia lähellä Ilosaarirock-aluetta ja meidän parkkipaikalle pääsy tukittiin joka vuosi autolla. Asia ei kiinnostanut sen enempää rockin järjestäjiä kuin poliisiakaan. Vitutti mennä töihin yövuoroon taksilla, joka vei valtaosan vuoron tuloista. Rupesin sitten kiusaamaan näitä autoja ja otin pyöristä pultit irti, kun palasin töistä ja heittelin taloyhtiön metallinkeräysastiaan. Siinäpähän mietitävät, mitä tekevät, kun tulivat autolle ja oppivat pysäköimään.

      Lainaa

    23. Kypsä vesimeloni 21.5.2024 12:00
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Olisi kiva tietää mihin Ilkka perustaa näkemyksensä. Esim meidän taloyhtiössä autopaikka kuuluu osakkeeseen, eikä siitä makseta erikseen taloyhtiölle vastiketta. Eikös tämä ole silloin hallinnan loukkaus, tai vastaavaa jos toisen paikalle jätetään auto ilman lupaa?

      Lainaa

    24. Kirpeä Ahven 21.5.2024 12:35
      Tulos: -49 (59 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Onpa paljon miinuksia? Itse olen kyllä samaa mieltä, että niitä paikkoja pitäisi vain alun alkaenkin tehdä riittävästi, ja antaa asukkaiden vapaaseen käyttöön. Sama koskee kaupunkien keskustoja. Kunnolla vain paikkoja autoille, niin saadaan liikkeisiin eloa. Turha maksavia asiakkaita syyttää siitä, että kuljetaan automarketeissa mieluummin, jos ensin tehdään autolla liikkumisesta tuskaista keskustassa ja sitten vielä rahastetaan parkkipaikasta. Sitten ihmetellään kun keskusta näivettyy?

      Lainaa

    25. Tiheähkö tyyny 21.5.2024 12:41
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Maksuunpantu krokotiili: Ilkka on mulkku, mutta on silti yksinkertaisesti typerää puhkoa kenenkään autosta renkaita. Paitsi tietysti jos haluaa tarjota mulkulle uudet renkaat. Muuten kannattaa vain pirauttaa lappuliisa paikalle.
      Nääh, venttiileistä sielut irti vaan.

      Lainaa

    26. Vaikea greippi 21.5.2024 13:08
      Tulos: -16 (18 ääntä)
      Kohtikatsova raparperi: Nuo pehmusteet on muutenkin näppäriä vaikkei ajaisikaan yörallia huonekaluilla 😆. Suojaa myös lattiaa jäljiltä ja vaimentaa sitä ääntä myös omassa asunnossa.
      Niihin tarttuu toisaalta hiekanjyvät harmillisen hanakasti kiinni. Aie lattian suojaamisesta voi helposti muuttua sen naarmuttamiseksi. 😔

      Lainaa

    27. Kasapäin Simpanssi 21.5.2024 14:57
      Tulos: -8 (28 ääntä)
      Tyvekäs katkarapu: Hinurin saa Ilkan autollekin.
      Ilkka taitaa itse olla hinuri.

      Lainaa

    28. Kukkea sarvikuono 21.5.2024 15:07
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Huonekalujen äänekäs raahaaminenko sitten ei naarmuta? Nimittäin tuota varten noita pehmusteita tarjottiin. Se joka naarmuja pelkää, ei raahaa huonekalujaan pitkin lattioita, eikä pehmusteita tarvitse.

      Lainaa

    29. Terävä varis 21.5.2024 15:29
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Asuntojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua.
      Asunnot seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän asuntoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella.
      Miettikää, jos Prismakin antaisi ostaa ruokaa maksusta. Tai hotellista sais huoneen vaan rahaa vastaan. Resurssien hukkaa, kuitenkin sit monet huoneet seisoo tyhjillään ja ostamatta jääneet ruuat menee hävikkiin.

      Lainaa

      Lainaa

    30. Esteetön maito 21.5.2024 16:03
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Tyytymätön ankerias: Nämä toisten kulkureitin väärin pysäköimällä ovat alinta kastia ihmisten joukossa. Asuin Joensuussa useita vuosia lähellä Ilosaarirock-aluetta ja meidän parkkipaikalle pääsy tukittiin joka vuosi autolla. Asia ei kiinnostanut sen enempää rockin järjestäjiä kuin poliisiakaan. Vitutti mennä [...]
      Pyöränpulttien sabotointi on sen verran vaarallista hommaa ettei taida enää ilkivalta riittää rikosnimikkeeksi.

      Lainaa

    31. Itseasiassa 21.5.2024 16:20
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Onpa paljon miinuksia? Itse olen kyllä samaa mieltä, että niitä paikkoja pitäisi vain alun alkaenkin tehdä riittävästi, ja antaa asukkaiden vapaaseen käyttöön. Sama koskee kaupunkien keskustoja. Kunnolla vain paikkoja autoille, niin saadaan liikkeisiin eloa. Turha maksavia asiakkaita syyttää siitä, että kuljetaan [...]
      Suurin osa kaupunkien keskustoista on kaavoitettu aikana, jolloin suurin osa ihmisistä kulki kävellen, joillain rikkailla oli hevonen. Silloin ei valitettavasti ajateltu, että jokaisen on pakko päästä kaupan oven eteen autolla, joten ei sitä tilaa nyt vain rule mistään lisää. Paitsi maan alle, joissa tyypillisesti on riittävästi parkkitilaa. Meidän kaupungissa, varmaan kuten monissa muissakin, ihmiset kuitenkin valittavat, ettei niitä parkkipaikkoja ole. On niitä, mutta ei kukaan anna jättää autoa ilmaiseksi järjettömän kalliiseen halliin ilmaiseksi. Ja parkkiaikojen rajoittaminen on vain järjevää, sitten joku seuraava kaupassa kävijä saa auton siihen, kun edellinen lähtee. Ilman rajoituksia meidän keskustoissa asuvien autot olisivat niillä paikoilla.

      Lainaa

    32. Nurja jyrsijä 21.5.2024 16:40
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Onpa paljon miinuksia? Itse olen kyllä samaa mieltä, että niitä paikkoja pitäisi vain alun alkaenkin tehdä riittävästi, ja antaa asukkaiden vapaaseen käyttöön. Sama koskee kaupunkien keskustoja. Kunnolla vain paikkoja autoille, niin saadaan liikkeisiin eloa. Turha maksavia asiakkaita syyttää siitä, että kuljetaan [...]
      Niin asukkaiden. Mutta sitten kun niille asukkaiden varatuille paikoille pysäköi joku joka ei talossa asu.

      Lainaa

    33. Tulos: +12 (18 ääntä)
      Tyvekäs katkarapu: Jokapuolellahan tommosia asukaspysäköintilupia on, jossa maksat kk/vuosimaksua siitä, että sulla on lupa pysäköidä, mutta jos paikkoja ei ole vapaana, on vietävä auto johonkin muualle. Lupalippu tuulilasissa/kojelaudalla. Ja niitä lupia on paljon enemmän, mitä paikkoja.
      Sekoitat nyt keskenään yhden parkkipaikan vuokrauksen ja parkkiluvan isommalle parkkialueelle.

      Lainaa

    34. Tulos: +12 (20 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Samoin, kuin ihmisten asunnot, pihat, mökit ja muu mistä maksaa tai on maksettu voitaisiin ottaa yleiseen käyttöön, kun käyttäjä ei ole paikalla? Voin varmaan tulla kotiisi, kun olet poissa katsomaan tv:tä tai pihallesi grillaamaan makkaroita sillä siellä ne vaan seisovat tyhjänpanttina grillit ja telkut. Jos et [...]
      Tyhjänpanttina seisovat vaimot tai aviomiehetkin voisi ottaa uusiokäyttöön, jos ei puolisolla ole juuri viikkoon tai pariin käyttöä. Toisaalta siihen omalle parkkikselle tunkeneen autonkin voisi ottaa käyttöön ja hyödyntää sen vaikka graffitialustana, koska muutenhan se seisoo tuntitolkulla ihan jouten.

      Lainaa

    35. Liittoutumaton taikuri 21.5.2024 18:00
      Tulos: +2 (12 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Olen periaatteessa vähän samoilla linjoilla, että parkkipaikkoja tarvittaisiin paljon vähemmän, jos jokaisella ei olisi omaa, eikä paikkoja ainakaan pitäisi vuokrata sellaisille, joilla ei edes ole autoa. Vanhassa kodissa otti päähän etsiä parkkipaikkaa ties mistä, kun tietyssä kohdassa oli vajaa 10 parkkiruutua ihan aina tyhjillään. Paitsi yksi, jossa talkkari säilytti kesällä asuntoautoaan. Ilmeisesti niitä paikkoja pidettiin ihan vaan siltä varalta, että ehkä joskus ostetaan auto, eikä sitten saada paikkaa, kun ne on varattu jo muille autottomille.
      Nykyisessäkin paikassa on viereisessä ruudussa ollut vuosia jo auto maksimissaan kerran kuukaudessa, mutta sitä en tiedä onko paljon paikkoja jonottavia.
      Yhteispaikat eivät kuitenkaan käytännössä toimisi, koska ainakin täällä päin kaikille valvomattomille pysäköintialueille alkaa nopeasti kertymään kaikkea sellaista seisomaan, mitkä eivät siihen kuulu, esim. satunnaiskäytössä olevia peräkärryjä, kilvettömiä autoja, kaksipyöräisiä talvisäilytykseen ym. Varmaan riesaksi saa myös kaikkien  naapuritalojen autot, jos meinaa ainoana yhtiönä antaa paikat vapaaseen käyttöön.

      Lainaa

    36. Laahustava hirmulisko 21.5.2024 18:01
      Tulos: +29 (31 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      "Koska mikä järki että asukkaat saavat parkkipaikan läheltä kotiaan eivätkä joudu kulkemaan pitkin kaupunginosaa etsien vapaata paikkaa". Terve mikä älynväläys.

      Lainaa

    37. Kuuluva hyttynen 21.5.2024 18:43
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Ja sama asuntojen kanssa. Ihmiset ostavat ja vuokraavat asuntoja jotka ovat tyhjillään, kun he ovat töissä ja lomamatkoilla. Pitäisi kenen vaan päästä niihin nukkumaan, syömään ja mitä haluavatkaan tehdä. Taas rahalla pidetään köyhät lukkojen toisella puolella.

      Lainaa

    38. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      No sittenhän sinä voit jättää kämppäsi oven auki, jotta muut kanssaeläjät voivat sitten asustaa siellä senaikaa. Muutenhan asuntosi on tyhjänpanttina.

      Lainaa

    39. Ahdistunut mutteri 21.5.2024 18:55
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Maksuunpantu krokotiili: Ilkka on mulkku, mutta on silti yksinkertaisesti typerää puhkoa kenenkään autosta renkaita. Paitsi tietysti jos haluaa tarjota mulkulle uudet renkaat. Muuten kannattaa vain pirauttaa lappuliisa paikalle.
      Totta. Ei niitä renkaita tartte eikä kannata puhkoa. Riittää, että päästää vähän ilmaa ulos.

      Lainaa

    40. Kirpeä Ahven 21.5.2024 21:25
      Tulos: -4 (8 ääntä)
      Nurja jyrsijä: Niin asukkaiden. Mutta sitten kun niille asukkaiden varatuille paikoille pysäköi joku joka ei talossa asu.
      Niin, oletin että pointti oli nimenomaan nämä taloyhtiöt joissa lähtökohtaisesti on liian vähän parkkitilaa asukkaille.

      Lainaa

    41. Kirpeä Ahven 21.5.2024 21:29
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Itseasiassa: Suurin osa kaupunkien keskustoista on kaavoitettu aikana, jolloin suurin osa ihmisistä kulki kävellen, joillain rikkailla oli hevonen. Silloin ei valitettavasti ajateltu, että jokaisen on pakko päästä kaupan oven eteen autolla, joten ei sitä tilaa nyt vain rule mistään lisää. Paitsi maan alle, joissa tyypillisesti on [...]
      Enemmänkin niitä ilmaisia paikkoja ainakin täällä Itä-Suomessa on tietoisesti vähennetty. Tietysti vanhat kaupunkikeskustat on sellaisia kuin ovat ja nehän on vain hienoja.

      Lainaa

    42. Mädäntynyt alpakka 22.5.2024 7:03
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Ikääntyvä luumu: Asuntojenkin varaaminen rahalla on tosi itsekästä. Paljon asuntoja on tyhjillään päivät pitkät kun ihmiset ovat töissä. Ihan hyvin sinne tyhjään asuntoon voi mennä majailemaan siksi aikaa.Samoin rahalla varatuille pihoille voi mennä grillaamaan ja hengailemaan, jos ovat tyhjillään. First Come, first serve
      Miten niin siksi aikaa? Työstä palaavat etsikööt itselleen tyhjän asunnon, ei kai kukaan voi vaatia niitä ensin asuntoon ehtiviä vaihtamaan paikkaa?

      Lainaa

    43. Eliitti-ihminen 22.5.2024 10:02
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Minä minä minä minä minä eikä kukaan muu

      Lainaa

    44. Taltioitu päärynä 22.5.2024 12:43
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Tuota varten on maksulliset kadunvarsiparkit. Vai onko ok, että minä tulen kotiisi nukkumaan, kun sinä et siellä ole. Samaa hukkakäyttöä se on kodillasikin.

      Lainaa

    45. Riski kolibri 22.5.2024 14:37
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Eliitti-ihminen: Minä minä minä minä minä eikä kukaan muu
      Kah, Klamydia-fani havaittu 👍

      Lainaa

    46. Tuota pikaa peruna 22.5.2024 15:44
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Tulee mieleen se jakso sarjasta Green Wing (Vikatikki), jossa Mac ei ihan periaatteestakaan luopunut omasta pysäköintipaikastaan vaikka ajoi vain moottoripyörällä. Yhdessä vaiheessa käyttivät sitä poikien kanssa grillailuun ja mitä kaikkea hupia.

      Lainaa

    47. Esteetön maito 22.5.2024 16:54
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Tuota pikaa peruna: Tulee mieleen se jakso sarjasta Green Wing (Vikatikki), jossa Mac ei ihan periaatteestakaan luopunut omasta pysäköintipaikastaan vaikka ajoi vain moottoripyörällä. Yhdessä vaiheessa käyttivät sitä poikien kanssa grillailuun ja mitä kaikkea hupia.
      Miten olisi Rillit Huurussa sarjan Sheldon joka ei ajanut ikinä millään vaan pummasi aina kyytejä, mutta hirveä sota siinä yhdessä jaksossa kun hänen tyhjä parkkipaikkansa olisi annettu toiselle.

      Lainaa

    48. Toipuva haisunäätä 22.5.2024 19:21
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Onnittelut äärimmäisen onnistuneesta provosta 👍

      Lainaa

    49. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Vaikea greippi: Niihin tarttuu toisaalta hiekanjyvät harmillisen hanakasti kiinni. Aie lattian suojaamisesta voi helposti muuttua sen naarmuttamiseksi. 😔
      Ei meillä ole kotona lattioilla mitään hiekanjyviä. Meillä siivotaan ja imuroidaan säännöllisesti, eli robotti imuroi pari kertaa päivässä.

      Lainaa

    50. Letaali kiivi 23.5.2024 6:43
      Tulos: -3 (7 ääntä)
      Irvikisu: Ei meillä ole kotona lattioilla mitään hiekanjyviä. Meillä siivotaan ja imuroidaan säännöllisesti, eli robotti imuroi pari kertaa päivässä.
      Miksi valehtelet?

      Lainaa

    51. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Minäkin laitoin yläkerran naapurille huopatassut, kun se jatkuva kolina ja huonekalujen kirskuminen kuulosti siltä, että on laminaatti aika karseassa kunnossa. Naapuri laittoin tassut takaisin vittuilujen kera, että minullehan ei kuulu kuinka hän asuu. No, kirjaimellisesti se kuuluu, todella kovaa. Hänen vuokranantajalleen juttelin asiasta, joka kävi tarkastuskäynnillä ja toden totta, laminaatti oli keittiön pöydän kohdalta kuulemma aivan naarmuilla ja oli naapuri aika nöyrää tyttöä sen jälkeen. Miten vaikeaa voi olla ottaa muut ihmiset huomioon, kun pitää tuollaisestakin provosoitua ja alkaa kiukutella?

      Lainaa

    52. Tulos: +10 (12 ääntä)
      MerryXmas: Tyhjänpanttina seisovat vaimot tai aviomiehetkin voisi ottaa uusiokäyttöön, jos ei puolisolla ole juuri viikkoon tai pariin käyttöä. Toisaalta siihen omalle parkkikselle tunkeneen autonkin voisi ottaa käyttöön ja hyödyntää sen vaikka graffitialustana, koska muutenhan se seisoo tuntitolkulla ihan jouten.
      Mä maksan mun autopaikasta, en aviomiehestäni, jolla yhä on valinnanvapaus. 
      Mutta mun paikalle ei ole oikeutta pysäköidä kenenkään muun, miten tämä edes on kiistelyn aihe??

      Lainaa

    53. Tyytymätön ankerias 23.5.2024 12:20
      Tulos: +1 (11 ääntä)
      Esteetön maito: Pyöränpulttien sabotointi on sen verran vaarallista hommaa ettei taida enää ilkivalta riittää rikosnimikkeeksi.
      Mitä sitten itse tekisit, jos pysäköintitaidoton muikku olisi estänyt autosi liikkumisen, et saa paikalle poliisia etkä hanuria ja töihin pitää päästä? Maksat vain taksin tyytyväisenä vaikka vei 90 %:a vuoron tuloista ja sitten sadattelet hiljaa mielessäsi?
      P.S. Minulle ainakin opetettiin autokoulussa, että kuskin on tarkastettava aina ennen liikkeellelähtöä, että auto on liikennekelpoisessa kunnossa. Jos sitä ei tee, se on henkilökohtainen voivoi.

      Lainaa

    54. Hylätty krokotiili 23.5.2024 12:49
      Tulos: -8 (10 ääntä)
      Olen vakuuttunut siitä, että tämä huonekalujen raahailusta häiriintyminen on joku harhaluuloisuuden tai muistisairauden spesifi alalaji. Jälkimmäiseen viittaa myös tuo erikoinen heippalapun kirjoitustyyli, jossa kaikki sanat alkavat isolla kirjaimella ja käsiala muutenkin jo haparoi. Olen asunut vaikka missä ja vaikka miten monessa osoitteessa ja kuullut naapureista kaikenlaista kotiväkivallasta virrenveisuuseen, mutta ikinä ei kukaan ole siirrellyt huonekaluja häiritsevästi. Miksi kukaan siirtelisi huonekaluja säännöllisesti yhtään mihinkään? Ajatuksessa ei ole mitään järkeä siihen nähden, miten paljon aiheesta tehtaillaan valituksia. Ehkä kerran viikossa päiväsaikaan tarvii siirtää keittiönjakkaraa, jos kurottaa jotain korkealta. Mutta rymsteerata nyt öisin koko huushollinsa uudestaan, en osta.

      Lainaa

    55. Letittämätön banaani 23.5.2024 18:05
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Tyytymätön ankerias: Mitä sitten itse tekisit, jos pysäköintitaidoton muikku olisi estänyt autosi liikkumisen, et saa paikalle poliisia etkä hanuria ja töihin pitää päästä? Maksat vain taksin tyytyväisenä vaikka vei 90 %:a vuoron tuloista ja sitten sadattelet hiljaa mielessäsi? P.S. Minulle ainakin opetettiin autokoulussa, että kuskin on [...]
      Jos irrotat renkaista pultit ja autoilija ei huomaa (Väitän kyllä, että hyvin harva katsoo pultteja, minä ainakin vilkaisen silloin tällöin renkaat onko niissä ilmaa.) saatat aiheuttaa liikenneonnettomuuden, jossa kuolee muitakin kuin se jolle halusit kostaa väärästä pysäköinnistä.
      Paljon parempiakin keinoja on. Tee vaikka itse kyltti siihen että tajuaisivat, että pihasta ei pääse lähtemään jos tien tukkii ja pysäköity auto saattaa kärsiä. Tuo sinun tapasi osuu vain siihen sen hetken tyyppiin eikä seuraava typerys tiedä että siihen pysäköimällä saa ongelmia itselleen.

      Lainaa

    56. Letittämätön banaani 23.5.2024 18:08
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Hylätty krokotiili: Olen vakuuttunut siitä, että tämä huonekalujen raahailusta häiriintyminen on joku harhaluuloisuuden tai muistisairauden spesifi alalaji. Jälkimmäiseen viittaa myös tuo erikoinen heippalapun kirjoitustyyli, jossa kaikki sanat alkavat isolla kirjaimella ja käsiala muutenkin jo haparoi. Olen [...]
      Tuo heippalappu on kirjoitettu tikkukirjaimin eli periaatteessa nuo kaikki kirjaimet on kirjoitettu isolla. Ja miten niin haparoi?

      Lainaa

    57. Saranoitu ihminen 23.5.2024 18:15
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Hylätty krokotiili: Olen vakuuttunut siitä, että tämä huonekalujen raahailusta häiriintyminen on joku harhaluuloisuuden tai muistisairauden spesifi alalaji. Jälkimmäiseen viittaa myös tuo erikoinen heippalapun kirjoitustyyli, jossa kaikki sanat alkavat isolla kirjaimella ja käsiala muutenkin jo haparoi. Olen [...]
      Kyllähän tätä tapahtuu. Ite oon todistanut tutun asunnossa ihan vastaavaa useammankin kerran. Tosin en kyllä ite ymmärrä tuota huonekalutassujen lähettelyä. Joo, tajuan, että olisi kivempi itselle, jos toisella olisi ne käytössä, mutta musta tuon voi niin helposti tulkita vittuiluna, että en ottaisi riskiä. Sen sijaan naapurien kanssa voisi ottaa puheeksi sen, että talossa on olemattomat äänieristeet ja sen kautta lähestyä asiaa. Tosin mitä oon noita tavaransiirtelykolinoita ite kuullut, niin harva niistä on sitä tasoa, että se oikeasti häiritsisi elämää niin paljon, että itse vaivautuisin tekemään asialle mitään ja minä olen sekä meluherkkä että herkkäuninen. Omalla kohdalla koen musiikin yms. huomattavasti häiritsevämpänä kuin siirtelykolinan, mutta ollaanhan me toki kaikki erilaisia enkä voi sanoa, ettei se jollekin olisi isokin ongelma. Tuntuu silti todella oudolta lähestymistavalta laittaa postiluukusta tassuja enkä yhtään ihmettele, että tulivat takaisin.

      Lainaa

    58. Tulos: -1 (1 ääni)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Et voi olla tosissas?

      Lainaa

    59. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Liittoutumaton taikuri: Olen periaatteessa vähän samoilla linjoilla, että parkkipaikkoja tarvittaisiin paljon vähemmän, jos jokaisella ei olisi omaa, eikä paikkoja ainakaan pitäisi vuokrata sellaisille, joilla ei edes ole autoa. Vanhassa kodissa otti päähän etsiä parkkipaikkaa ties mistä, kun tietyssä kohdassa oli vajaa 10 parkkiruutua ihan [...]
      Siinä olen samaa mieltä kanssasi, että autottomalle ei pitäisi parkkipaikkaa vuokrata jos ne ovat muutenkin kortilla taloyhtiössä. Itse asuin talossa jossa on 110 asuntoa ja parkkipaikkoja 86 joista 10 oli autottomien asukkaiden vuokraamia. Lähimpänä oleva mahdollinen pysäköintipaikka on noin kilometrin päässä metsän keskellä, eikä sielläkään saa parkkeerata arkisin (7-18) kuin 4h. Sinne siis kaikki loput asukkaat parkkeerasivat koska pihassa ei ollut tilaa. Tästä syystä turhaan ”vieraille paikkaa varaavat” saisivat luovuttaa omat ruutunsa vaikka sitten ihan yleiseen käyttöön. Kuitenkin laskisin että josko maksan 15€/kk siitä että minulla on paikka autolleni (ja sellainen paikka missä on tolppa sähköineen) menisi kyllä kuppi nurin jonkun tolliskon siihen parkkiessa. En ehkä toimisi pysäköimällä tämän uuvatin perään, mutta pieni heippa-lappu saattaisi jäädä tuulilasiin ja ehkäpä pyyhkijät pystyyn…
      Lähtökohtaisesti kai taloyhtiöiden parkkipaikat ovat yksityisaluetta ja josko tulet ko. yhtiöön käymään laitat oman kipposi sinne minne se mahtuu pois lukien asukkaiden maksamat paikat. Itselleni ihan sama vaikka se paikka olisi neljä mustaa ylöspäin ojassa. Ei kai turhaan pihoissa ole vieraspaikkoja? Jos olet taasen asukas niin mikä ihme saa luulemaan että voit vain pysäköidä ilmaiseksi paikalle josta joku muu maksaa kuukausittain rahaa. 

      Lainaa

    60. Tyvekäs katkarapu 23.5.2024 19:06
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Toj Karin: Sekoitat nyt keskenään yhden parkkipaikan vuokrauksen ja parkkiluvan isommalle parkkialueelle.
      En sekoita. Tarkoitan ihan taloyhtiön parkkipaikkaa. Helsingissä lähenmpänä keskustaa ei edes ole niitä parkkipaikkojakaan, vaan kadunvarsipaikoista maksetaan tietystä alueesta, johon saa parkkeerata. Asukaspysäköintilätkä pitää olla autossa näkyvillä.

      Lainaa

    61. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Sysimusta murmeli: Ikävä kyllä ei saa. Eivät suostu hinaamaan ilman omistajan lupaa. Ai mistäkö tiedän...
      Minun paikalla oli kerran jonkun auto (jälleen kerran) ja hermothan siinä meni. Blokkasin sen auton ja painuin sisälle. Rauhoituin jo matkalla sisään sen verran että etsin paperin ja kynän viedäkseni muistutuksen että paikka on varattu. Kun menin pihalle oli auto jo poistunut. Pakko myöntää että oli oikea rattimies paikalla koska väli minkä jätin oli lähes mahdoton. Siinä ei varmasti ollut montaa senttiä ylmääräistä ku peruutti autojen välistä. Eipä toki ollut se auto enää minun paikallani.

      Lainaa

    62. Tyytymätön ankerias 25.5.2024 9:34
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Letittämätön banaani: Jos irrotat renkaista pultit ja autoilija ei huomaa (Väitän kyllä, että hyvin harva katsoo pultteja, minä ainakin vilkaisen silloin tällöin renkaat onko niissä ilmaa.) saatat aiheuttaa liikenneonnettomuuden, jossa kuolee muitakin kuin se jolle halusit kostaa väärästä pysäköinnistä.Paljon parempiakin keinoja on. Tee [...]

      Tuo ei vastannut minun kysymykseeni. Miten se kyltti auttaa pääsemään töihin ja varmistamaan, ettei idiootti tuki tietä useita päiviä, jotta ei tarvitse joka päivä mennä töihin taksilla ja aiheuttaa itselleen taloudellista perikatoa? Mielestäni Suomessa tulisi lailla velvoittaa näiden erilaisten "mölyjuhlien" järjestäjät hinuuttamaan väärinpysäköidyt autot kokoamisalueelle, joka olisi vähintään 50 kilometrin päässä itse tapahtumapaikasta. Siinäpähän voisivat sitten miettiä, miten noutavat autonsa ja ehkä tyhminkin yksilö oppisi pysköimään oikein. P.S. Jostain ihmeen syystä muunlaisten tapahtumien aikaan ei ole samaa ongelmaa. Esimerkiksi Kontiolahdella käytyjen ampumahiihdon maailmancup/MM-kisojen aikaan pysäköinti onnistui niille varatuilla paikoilla ja järjestäjät huolehtivat nonstop-bussikuljetuksen tapahtuma-alueelle ja sieltä pois.

      Lainaa

    63. Tulos: -4 (8 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Onpa paljon miinuksia? Itse olen kyllä samaa mieltä, että niitä paikkoja pitäisi vain alun alkaenkin tehdä riittävästi, ja antaa asukkaiden vapaaseen käyttöön. Sama koskee kaupunkien keskustoja. Kunnolla vain paikkoja autoille, niin saadaan liikkeisiin eloa. Turha maksavia asiakkaita syyttää siitä, että kuljetaan [...]
        Sitten ihmetellään, kun porukka on masentunutta ja huonossa kunnossa, kun ei osata kävellä? Vanhalla isälläni on kotihoito käymässä käärimässä jalkoihin siteet, kun kun hän on niin huonossa kuosissa, ettei yletä, ja hänkin kulkee ratikalla. Itse raahaan perheen ja ostoskassit metrossa. Tajuan, että jos oikeasti asuu jossain täysin hevonkuusessa, asia on eri, mutta jos ei osaa asua kaupungissa ja matkustaa sen mukaisesti, niin sitten ei vaan osaa, eikä pitäisi yrittää koska on kaikkien tiellä. Ne saatanan katumaasturit eivät mahdu kaupunkiin jota ei niille rakennettu.

      Lainaa

    64. Eriskummallinen mäyrä 28.5.2024 0:28
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Kivi:   Sitten ihmetellään, kun porukka on masentunutta ja huonossa kunnossa, kun ei osata kävellä? Vanhalla isälläni on kotihoito käymässä käärimässä jalkoihin siteet, kun kun hän on niin huonossa kuosissa, ettei yletä, ja hänkin kulkee ratikalla. Itse raahaan perheen ja ostoskassit metrossa. Tajuan, että jos oikeasti [...]
      Ratikka ja metro mainittu. Suomen ainoa kaupunki, jossa julkinen liikenne jopa toimii ja on vielä kaiketi kannattavaakin. Työni puolesta tarvitsisin sielläkin silti auton, koska välineistöäni ei niin vaan "raahata metrossa." 
      En myöskään kutsuisi jossain julkisessa välineessä istumista/seisomista kävelyyn verrattavaksi liikunnaksi, vaan aivan samaksi liikkumattomuudeksi, kuin autolla ajo. Varsinkin, jos pysäkki on korttelin päässä kotoa, kun autoilija saattaa silti kävellä pitemmän matkan, jahka on löytänyt sen vapaan parkin. 
      Ei kaikki autot ole vain marketissa käymistä varten, kuten tuntuu, että luulet. Omani on työkalu. Eikä pääkaupunki ole kuin paskaläntin kokoinen muuhun Suomeen verrattuna, joten et oikeasti ymmärrä mitään. 
      Hetken kun asustat poissa Helsingin alueelta, niin olisit autokaupoilla sinäkin. 

      Lainaa

    65. Raitis hylje 31.5.2024 20:49
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Eriskummallinen mäyrä: Ratikka ja metro mainittu. Suomen ainoa kaupunki, jossa julkinen liikenne jopa toimii ja on vielä kaiketi kannattavaakin. Työni puolesta tarvitsisin sielläkin silti auton, koska välineistöäni ei niin vaan "raahata metrossa."  En myöskään kutsuisi jossain julkisessa välineessä istumista/seisomista kävelyyn [...]
      Mitä jankutat ja vaahtoat?

      Lainaa

    66. Kokematon kettu 1.6.2024 12:22
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Autokoulun käynyt dinosaurus: Nyt täytyy sanoa että mä oon Ilkan puolella tässä. Paikkojen varaaminen rahalla on itsekästä mun-mun-mun-ajattelua. Paikat seisoo tyhjillään päivät pitkät ja tarvitaan koko ajan enemmän ja enemmän parkkipaikkoja sen sijaan, että mentäisiin first come, first serve -periaatteella. Miettikää, [...]
      Asutko Prismassa?

      Lainaa

    67. Ilkeä kalkkuna 5.6.2024 20:38
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Kokematon kettu: Asutko Prismassa?
      Haisteletko pierujasi?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: huonekalut, imuroida, kerrostalot, kuva, lappu, naapurit, parkkipaikka, pehmusteet, toiminta, varattu, vieraspaikka, viesti