Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 522

Pessimisti ei pety edes neljään tähteen.
Kirpputorin löytöjä, osa 522

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 59 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Klani ilonpilaaja 30.5.2024 0:31
      Tulos: +316 (342 ääntä)
      Aaah, Sofia my soulmate! Ihmiset varmaan pitää mua tylynä kun vastaukset kestää tai ei tuu ollenkaan. Se ei johdu siitä, ettenkö haluais vastata, vaan siitä, että hion mielestäni täydellistä viestiä niin kauan ja tarkastelen sitä joka kantilta, että usein se saattaa jäädä lopulta lähettämättä kun en löydä aikaa sen valmiiksi saamiseen. Tai sitten tilanne menee jo ohi, ja on enää myöhäistä palata siihen.

      Lainaa

    2. Suopea hyeena 30.5.2024 0:41
      Tulos: +170 (174 ääntä)
      Sofia lähti melkeinpä runoilemaan.

      Lainaa

    3. Hämy tyyny 30.5.2024 0:52
      Tulos: +136 (172 ääntä)
      Pihlan kommentti on irrotettu asiayhteydestä. Kommentti siis tarkoitti sitä, että mikäli tuote on lähetetty kauniisti pakattuna ja on luvatunlainen, antaa viisi tähteä. Jos pakkaus on vaikkapa sanomalehteä ja kierrätysmateriaalia, vähenee automaationa yksi tähti, vaikka tuote olisi juuri luvatun mukainen. Onko sillä pakkauksella väliä, kunhan on pakattu niin, että kestää postituksen ja pehmustettu tarvittaessa?

      Lainaa

    4. Kujeileva apina 30.5.2024 3:36
      Tulos: -22 (54 ääntä)
      Millanen ihminen on Pessinisti? 🙈

      Lainaa

    5. Tulos: +119 (123 ääntä)
      Luulin Sofian vastausta laulun sanoiksi :D

      Lainaa

    6. Tulos: +149 (159 ääntä)
      Hämy tyyny: Pihlan kommentti on irrotettu asiayhteydestä. Kommentti siis tarkoitti sitä, että mikäli tuote on lähetetty kauniisti pakattuna ja on luvatunlainen, antaa viisi tähteä. Jos pakkaus on vaikkapa sanomalehteä ja kierrätysmateriaalia, vähenee automaationa yksi tähti, vaikka tuote olisi juuri [...]
      Tuosta Pihlan kommentista pystyi kyllä ilman tätä selvennystä ymmärtämään, että mm. kauniisti pakatusta ostoksesta se tyyppi antaa 5*, ei riitä siihen vain se, että kaikki oli niin kuin piti, vaan kaiken pitää olla erityisen hyvin.

      Lainaa

    7. Tulos: +97 (101 ääntä)
      Olispa kiva nähdä se lopullinen versio kun jo luonnos on noin sykähdyttävä.

      Lainaa

    8. Itseasiassa 30.5.2024 6:17
      Tulos: +110 (116 ääntä)
      Hämy tyyny: Pihlan kommentti on irrotettu asiayhteydestä. Kommentti siis tarkoitti sitä, että mikäli tuote on lähetetty kauniisti pakattuna ja on luvatunlainen, antaa viisi tähteä. Jos pakkaus on vaikkapa sanomalehteä ja kierrätysmateriaalia, vähenee automaationa yksi tähti, vaikka tuote olisi juuri [...]
      Kierrätyspalvelu, jonka käyttäjän mielestä tuotteet kuitenkin pitää pakata uusiin materiaaleihin. 🤦‍♀️.
      Ehkä maailma muuttuu hitaasti joidenkin kohdalla. Joku 10-15 vuotta sitten kestokassin käyttö kauppareissulla sai osan myyjistä pyörittelemään silmiä. Nykyään samaa ei onneksi saa aikaan edes kestohedelmäpussit. Mulla oli myös työkaveri, joka halusi kaupasta joka stnanan pikkupussin, koska on niistä maksanut. Siis jostain H&M:stä niitä minipusseja, joita toivottavasti ei enää jaella joka ostokseen (saako niitä edes enää?).

      Lainaa

    9. Tulos: +207 (217 ääntä)
      Olemme Sofian kanssa hengenheimolaisia. Sofia ja minä Sofiassa ja minussa on paljon yhteistä Ymmärrän Sofiaa täysin täydellisesti Minulla on sama juttu kuin Sofialla vika taipumus Minäkin luonnostelen kommenttia pitkään, vaikka se olisi kuinka lyhyt aivan lyhyt

      Lainaa

    10. Hilpeä kana 30.5.2024 7:54
      Tulos: +187 (191 ääntä)
      No, täytyy sanoa, että monesti some voisi olla kivempi paikka, jos ihmiset olisivat enemmän kuin Sofia. Pieni luonnostelu auttaisi kovastikin siellä iltalehden kommenttikentässä ja ehkä samalla tulisi mietittyä, että haluaako ihan oikeasti sanoa niin.

      Lainaa

    11. Kohtuuton fretti 30.5.2024 8:09
      Tulos: +72 (74 ääntä)
      Tuo pessimisti vaikuttaisi kyllä olevan jo valmiiksi pettynyt ihan kaikkeen.

      Lainaa

    12. Hemmoteltu viikuna 30.5.2024 8:37
      Tulos: +44 (56 ääntä)
      Jotkut ihmiset toistelee tuota "pessimisti ei koskaan pety" -lausetta perusteluna negatiivisuudelle niin usein, että luulin ensin tuon olevan vain vittuilua.

      Lainaa

    13. Tulos: +108 (146 ääntä)
      Tuo "pessimisti ei pety" sanonta menee kyllä täysin väärin. Oikeasti optimisti ei pety, koska löytää huonostakin tilanteesta jotain hyvää ja iloittavaa. Pessimisti sensijaan pettyy joka ikinen kerta, koska löytää kaikesta hyvästäkin pettymisen arvoisia asioita.

      Lainaa

    14. Tinkimätön unikeko 30.5.2024 9:16
      Tulos: +79 (91 ääntä)
      Toj Karin: Tuo "pessimisti ei pety" sanonta menee kyllä täysin väärin. Oikeasti optimisti ei pety, koska löytää huonostakin tilanteesta jotain hyvää ja iloittavaa. Pessimisti sensijaan pettyy joka ikinen kerta, koska löytää kaikesta hyvästäkin pettymisen arvoisia asioita.
      Samaa mieltä. T. Pessimisti, joka löytää kyllä joka asiasta pettymyksen kun tarpeeksi kaivaa.

      Lainaa

    15. Kirpeä Ahven 30.5.2024 9:18
      Tulos: -25 (81 ääntä)
      En minäkään osaa 5/5 arvostelua antaa millekään perustason tuotteelle tai palvelulle, koska minusta se sopii vain, jos odotukset oikeasti ylittyvät. 4/5 on se normaali hyvä taso, jossa kaikki menee juuri niin kuin pitää. Useimmiten noista nettiarvosteluista ei ole mitään hyötyä, kun ihmiset ovat liian höveleitä. Huuto.netin pos/neutr/neg asteikko on paljon parempi ja toimivampi.

      Lainaa

    16. Tulos: +44 (50 ääntä)
      Vintedissä ihan hauska idea, että postikulut on tyyliin 0,99 e, ja jengi on ilmeisen innostunut siitä. Itseäni ärsyttää, kun ei voi rajata tuloksia ollenkaan sijainnin perusteella. Menee vähän kierrätyksen idea pieleen, kun ulkomailta niitä kamppeita kuljetetaan. Heti, kun sinne tulee maarajaus, niin siirryn sinne tekemään kaiken ostamisen ja myynnin!

      Lainaa

    17. Tulos: +52 (60 ääntä)
      Toj Karin: Tuo "pessimisti ei pety" sanonta menee kyllä täysin väärin. Oikeasti optimisti ei pety, koska löytää huonostakin tilanteesta jotain hyvää ja iloittavaa. Pessimisti sensijaan pettyy joka ikinen kerta, koska löytää kaikesta hyvästäkin pettymisen arvoisia asioita.
      Joskus ennen koronaa oli paljon esillä ns ”toksinen positiivisuus”, eli että hampaat irvessä etsitään positiivista kaikista tilanteista. (Mikä johtaa esim siihen että tulee vähäteltyä toisen ihmisen tunteita surun hetkellä tms)
      Olisko tällainen ”pessimisti ei pety”- mantran hokeminen sit toksista negatiivisuutta 🤔 eihän sekään voi olla ihmiselle hyväksi jos hampaat irvessä etsitään aina sitä huonoa puolta kaikesta 😕

      Lainaa

    18. Satavuotias luumu 30.5.2024 9:44
      Tulos: +89 (97 ääntä)
      Sofian luonnos on parempi kuin Kiira Korven runokirja

      Lainaa

    19. Subwooferilla höystetty muurahainen 30.5.2024 9:46
      Tulos: +36 (50 ääntä)
      Kirpeä Ahven: En minäkään osaa 5/5 arvostelua antaa millekään perustason tuotteelle tai palvelulle, koska minusta se sopii vain, jos odotukset oikeasti ylittyvät. 4/5 on se normaali hyvä taso, jossa kaikki menee juuri niin kuin pitää. Useimmiten noista nettiarvosteluista ei ole mitään hyötyä, kun ihmiset [...]
      Tästä oli Ylellä juttua muutama kuukausi sitten. Osalle yrityksistä alle viiden tähden arvostelut on huonoja ja työntekijä saattaa menettää bonukset tai pahimmassa tapauksessa työpaikan. https://yle.fi/a/74-20077174

      Lainaa

    20. Hunnuton kilpikonna 30.5.2024 9:49
      Tulos: +87 (89 ääntä)
      Hämy tyyny: Pihlan kommentti on irrotettu asiayhteydestä. Kommentti siis tarkoitti sitä, että mikäli tuote on lähetetty kauniisti pakattuna ja on luvatunlainen, antaa viisi tähteä. Jos pakkaus on vaikkapa sanomalehteä ja kierrätysmateriaalia, vähenee automaationa yksi tähti, vaikka tuote olisi juuri [...]
      Ihmeellinen ajatus, että käytettynä yksityishenkilöltä ostetun tuotteen pitäisi olla uudessa pakkauksessa. Mie olen töissä pienessä verkkokauppayrityksessä, ja jopa meillä aivan itsestäänselvästi käytetään asiakaslähetyksiin pakkausmateriaaleja, joissa tuotteet on meille valmistajilta tulleet. Miksi heittää menemään kelpo laatikkoa vain siksi, että se on jo kerran aiemmin teipattu kiinni? Eipä ole kuulunut valituksiakaan, tärkeintähän nimenomaan on, että tuote pääsee ehjänä perille.

      Lainaa

    21. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Mimmi: Vintedissä ihan hauska idea, että postikulut on tyyliin 0,99 e, ja jengi on ilmeisen innostunut siitä. Itseäni ärsyttää, kun ei voi rajata tuloksia ollenkaan sijainnin perusteella. Menee vähän kierrätyksen idea pieleen, kun ulkomailta niitä kamppeita kuljetetaan. Heti, kun sinne tulee [...]
      Sama, oon yrittänyt monesti etsiä sieltä jotain mitä pitäisi lähteä muuten etsimään fyysisesti kirpparilta käytettynä, mutta kun tyyliin kaikki myyjät on jostain Italiasta tai Ukrainasta. Ekologisuuspulman lisäks mulla on niin paljon huonoja kokemuksia kansainvälisistä myyjistä ja postipalveluista muilta alustoilta, etten vaan enää osta niiltä mitään (ellei ehkä oo joku legit yrittäjä, jolla on varmasti toimiva aspa ja hyviä arvosteluja muilta enkä saa vastaavaa tuotetta Suomesta).

      Lainaa

    22. Satavuotias luumu 30.5.2024 9:53
      Tulos: +92 (98 ääntä)
      Kirpeä Ahven: En minäkään osaa 5/5 arvostelua antaa millekään perustason tuotteelle tai palvelulle, koska minusta se sopii vain, jos odotukset oikeasti ylittyvät. 4/5 on se normaali hyvä taso, jossa kaikki menee juuri niin kuin pitää. Useimmiten noista nettiarvosteluista ei ole mitään hyötyä, kun ihmiset [...]
      Miksi ja miten kirpputorilla kenkiä myyvän henkilön pitäisi "ylittää odotukset"?
      Ne odotukset ovat minulta ainakin sitä, että tuote vastaa kuvausta, myyjä ei perseile ja lähettää tuotteen kohtuullisen ripeästi.

      Lainaa

    23. Liittoutumaton taikuri 30.5.2024 9:56
      Tulos: +68 (76 ääntä)
      Laura: Joskus ennen koronaa oli paljon esillä ns ”toksinen positiivisuus”, eli että hampaat irvessä etsitään positiivista kaikista tilanteista. (Mikä johtaa esim siihen että tulee vähäteltyä toisen ihmisen tunteita surun hetkellä tms) Olisko tällainen ”pessimisti ei pety”- mantran hokeminen sit toksista negatiivisuutta 🤔 [...]
      Olen aina ymmärtänyt tuon "pessimisti ei pety" lausahduksen siten, että jos aina odottaa tapahtuvaksi pahinta, niin usein yllättyy positiivisesti, kun harvoin se pahin kuitenkaan tapahtuu. Eli liittyisi ennemmin siihen, että hillitään omia odotuksia, kuin siihen että etsitään lopputuloksesta väkisin jotain huonoa. Ehkä jos Helena olisi kommentoinut, että reppu on vielä saatavilla, niin Minna olisi ollut siitä vilpittömän ilahtunut.

      Lainaa

    24. Liittoutumaton taikuri 30.5.2024 10:07
      Tulos: +15 (37 ääntä)
      Kirpeä Ahven: En minäkään osaa 5/5 arvostelua antaa millekään perustason tuotteelle tai palvelulle, koska minusta se sopii vain, jos odotukset oikeasti ylittyvät. 4/5 on se normaali hyvä taso, jossa kaikki menee juuri niin kuin pitää. Useimmiten noista nettiarvosteluista ei ole mitään hyötyä, kun ihmiset [...]
      Olen samaa mieltä tästä. Eihän tuollaisessa asteikossa ole mitään järkeä, jos kaikkein paras on "ei valittamista". Eikö silloin riittäisi kaksi vaihtoehtoa, hyvä tai huono.
      Tosin olen ollut itse asiakaspalvelutehtävässä, jossa asiakas sai arvioida palvelua asteikolla 0-10. Kaikki tavoitteet oli määritetty sen mukaan, että suurin osa antaa sen kympin, jos ei ole mitään erityisempää valittamista.
      Useimmiten kuitenkin ihan hyvä riittää, eikä se motivoi huippusuorituksiin, jos asteikon yläpään saavuttaa jo keskinkertaisella.
      Sitä en kyllä sano, että erityisen kauniisti pakatut kierrätystuotteet olisivat huippusuoritus. Ennemmin arvostaisin sitä, että myös pakkaus on kierrätetty.

      Lainaa

    25. Itseasiassa 30.5.2024 10:18
      Tulos: +16 (24 ääntä)
      Kirpeä Ahven: En minäkään osaa 5/5 arvostelua antaa millekään perustason tuotteelle tai palvelulle, koska minusta se sopii vain, jos odotukset oikeasti ylittyvät. 4/5 on se normaali hyvä taso, jossa kaikki menee juuri niin kuin pitää. Useimmiten noista nettiarvosteluista ei ole mitään hyötyä, kun ihmiset [...]
      "Huuto.netin pos/neutr/neg asteikko on paljon parempi ja toimivampi."
      Ei mun mielestä, siellä kaikki antavat lähes poikkeuksetta positiivista palautetta, koska eivät halua vastapuolelta omalle listalle negatiivista. 

      Lainaa

    26. Siivottu keiju 30.5.2024 10:21
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Hilpeä kana: No, täytyy sanoa, että monesti some voisi olla kivempi paikka, jos ihmiset olisivat enemmän kuin Sofia. Pieni luonnostelu auttaisi kovastikin siellä iltalehden kommenttikentässä ja ehkä samalla tulisi mietittyä, että haluaako ihan oikeasti sanoa niin.
      Harmillisen vähän ihmiset siellä kommenttikentissä tosiaan miettivät, että mitä se kommentti kertoo kommentoijasta itsestään. Valitettavan usein enemmän, kuin kommentoinnin kohteesta.

      Lainaa

    27. It's a deal 30.5.2024 11:40
      Tulos: +34 (36 ääntä)
      Mutta oliko tuo reppu vielä saatavilla?

      Lainaa

    28. Eheä kauris 30.5.2024 13:48
      Tulos: -14 (22 ääntä)
      Pihlan lainaamassa kirjoituksessa lukee "siisti ja huolellinen pakkaus" eikä "hieno paketti". Minusta nuo ovat kaksi eri asiaa. Kyllä siisti ja huolellinen pakkaustyyli oikeuttaa parempaan arvosanaan kuin tuotteen ryttääminen repaleiseen ja likaiseen muovipussiin. Neljä tähteä saa helpommalla, mutta kyllä 5/5-arvosanaan vaaditaan tosiaan jo erityistä siisteyttä ja huolellisuutta myös esim. pakkaamisen osalta.

      Lainaa

    29. Sosiopaattinen Sosiologi 30.5.2024 14:14
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Kujeileva apina: Millanen ihminen on Pessinisti? 🙈
      Koukussa Pro Evolution Socceriin

      Lainaa

    30. Kirpeä Ahven 30.5.2024 14:17
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Satavuotias luumu: Miksi ja miten kirpputorilla kenkiä myyvän henkilön pitäisi "ylittää odotukset"? Ne odotukset ovat minulta ainakin sitä, että tuote vastaa kuvausta, myyjä ei perseile ja lähettää tuotteen kohtuullisen ripeästi.
      Niin, se olikin kommenttini pointti ettei tuollainen 1-5 asteikko sovellu kirpputorikauppaan, kun ne kaupat yleensä joko onnistuu tai sitten ei.

      Lainaa

    31. Kirpeä Ahven 30.5.2024 14:21
      Tulos: +6 (16 ääntä)
      Itseasiassa: "Huuto.netin pos/neutr/neg asteikko on paljon parempi ja toimivampi." Ei mun mielestä, siellä kaikki antavat lähes poikkeuksetta positiivista palautetta, koska eivät halua vastapuolelta omalle listalle negatiivista. 
      No siksi se toimiikin. Jos kaupat onnistuu, tai epäonnistuukin mutta asiat sovitaan niin aina positiivinen. Jos ei tule mitään kaupanteosta, niin negatiivinen. Neutraali on sitä varten jos kokemus oli huono, mutta saatiin lopulta asiat joten kuten sovittua.

      Lainaa

    32. Tulos: +28 (32 ääntä)
      Subwooferilla höystetty muurahainen: Tästä oli Ylellä juttua muutama kuukausi sitten. Osalle yrityksistä alle viiden tähden arvostelut on huonoja ja työntekijä saattaa menettää bonukset tai pahimmassa tapauksessa työpaikan. yle.fi/a/74-20077174
        Ok, tuollaisia yrityksiä kannattaa välttää sitten. Itse en mene Change Lingerieen laisinkaan, koska uutisten mukaan myyjien pitää saada myytyä x määrä tuotteita jokaiselle sisääntulijalle tai huutoa tulee, joten vaihtoehtoni ovat, että ostan tuotteita joita en halua, tai pilaan jonkun myyjäparan viikon. Ja tuotteet kiinnostaisivat, joten ostaisin kunhan löytäisin jotain sopivaa, mutta jos se tehdään myyjille niin tukalaksi, että katsoisin ensin, niin ei sitten. En minä tarvitse söpöä alusasua niin paljon kuin myyjä sitä, ettei hänelle huudeta. 
        Mutta tilasin netistä pienen kangaskappaleen jonkin aikaa sitten, ja se tuli käsinkirjoitetussa kuoressa, sydänemojien ja ylimääräisen alennuskupongin kanssa (ja se tosiaan oli pieni pala käsinkoristeltua kangasta. Jotenkin se oli aivan liian söpö -eikö voisi olla, että neljä tähteä on "hyvin meni", ja viisi "voi oi!!!". Miten voi arvostella "todella ihan liian hauska, ei olisi tarvinnut mutta arvostin" jos viisi tähteä on käytetty jo?

      Lainaa

    33. Tulos: +44 (48 ääntä)
      Kirpeä Ahven: En minäkään osaa 5/5 arvostelua antaa millekään perustason tuotteelle tai palvelulle, koska minusta se sopii vain, jos odotukset oikeasti ylittyvät. 4/5 on se normaali hyvä taso, jossa kaikki menee juuri niin kuin pitää. Useimmiten noista nettiarvosteluista ei ole mitään hyötyä, kun ihmiset [...]
      Tämä ajattelumalli aiheuttaa harmaita hiuksia, koska ainakin meillä (työskentelen kansainvälisessä pikaruokaketjussa) heti, kun joku antaa alle viisi tähteä, niin ylemmät esimiehet kyselee, että mikä meni väärin/huonosti, vaikka mikään ei ole mennyt väärin/huonosti 4/5, se asiakas on nimenomaan ollut tyytyväinen, mutta kokemus on normaali eikä odotukset ylittävä. Järjestelmä vain ei tätä ymmärrä, sille 4/5 ei ole täysi hymy naama, mikä on huono.

      Lainaa

    34. Saastunut ilonpilaaja 30.5.2024 15:50
      Tulos: +20 (24 ääntä)
      Kujeileva apina: Millanen ihminen on Pessinisti? 🙈
      Illusia.

      Lainaa

    35. Nuutunut pehmelö 30.5.2024 16:19
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Yksi airbnb majoittaja suoraan sanoi, että odottaa 5/5 arvostelua. Laskee kuulemma niin nopeasti pisteet jos tulee vaan 4/5. Kämppä oli hyvä ja annettiin 5/5.

      Lainaa

    36. Nuutunut pehmelö 30.5.2024 16:23
      Tulos: +43 (45 ääntä)
      Näissä arvosteluissa, oli asteikko mikä vaan, on ongelmana eri ihmisten tapa hahmottaa näitä asioita. Yksi antaa 2, toinen 4 ja kolmas 5 samasta palvelusta samoilla spekseillä. Riippuu asiakkaan mielentilastakin joskus.

      Lainaa

    37. Nuutunut pehmelö 30.5.2024 16:25
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Meidän firmassa oltiin tyytyväisiä, kun asiakastyytyväisyys oli 4,5/5, kun 'suomalaiset niin harvoin antaa 5'.

      Lainaa

    38. Muodoton timantti 30.5.2024 16:45
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      Näin vaalikoneiden aikaan tuo samantyyppinen juttu tulee esille sielläkin, ainakin minulla. On niin vaikea laittaa olevansa "täysin samaa mieltä" tai "täysin eri mieltä"! Elämänkokemusta on sen verran, etten oikein usko ehdottomuuksiin. Mutta yritän tästä lähtien laittaa palautteisiin täydet pisteet, jos ei ole valittamista 🙂

      Lainaa

    39. Tulos: +24 (26 ääntä)
      Suopea hyeena: Sofia lähti melkeinpä runoilemaan.
      Luulin aluksi että se lainaa jotain biisin sanoja jota en tunne :D

      Lainaa

    40. Päättymätön satuhahmo 30.5.2024 18:45
      Tulos: -20 (26 ääntä)
      Kirpeä Ahven: No siksi se toimiikin. Jos kaupat onnistuu, tai epäonnistuukin mutta asiat sovitaan niin aina positiivinen. Jos ei tule mitään kaupanteosta, niin negatiivinen. Neutraali on sitä varten jos kokemus oli huono, mutta saatiin lopulta asiat joten kuten sovittua.
      Missä nämä ehdot on määritelty? Tuliko laskettua vähän luikuria?

      Lainaa

    41. Tulos: +30 (34 ääntä)
      Muodoton timantti: Näin vaalikoneiden aikaan tuo samantyyppinen juttu tulee esille sielläkin, ainakin minulla. On niin vaikea laittaa olevansa "täysin samaa mieltä" tai "täysin eri mieltä"! Elämänkokemusta on sen verran, etten oikein usko ehdottomuuksiin. Mutta yritän tästä lähtien laittaa palautteisiin täydet pisteet, jos ei ole valittamista 🙂
        Yritän olla palkkaamatta ainakaan Freskaa, jos ne kerran kohtelevat työntekijoitään noin. Jos antaa palautetta, paitsi sen vitosen, pitäisi selittää miksi sellaista palautetta. "Palkkasin siivoojan tunniksi ja hän ei sulattanut pakastintani, yksi tähti," on aika eri asia kuin "muuttosiivooja unohti imurin jonnekin, joten jätti sitten imuroimatta". Jotkut asiakkaat ovat ihan pihalla, ja ei siitä pitäisi työntekijän kärsiä.

      Lainaa

    42. Korkea herne 30.5.2024 20:11
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Klani ilonpilaaja: Aaah, Sofia my soulmate! Ihmiset varmaan pitää mua tylynä kun vastaukset kestää tai ei tuu ollenkaan. Se ei johdu siitä, ettenkö haluais vastata, vaan siitä, että hion mielestäni täydellistä viestiä niin kauan ja tarkastelen sitä joka kantilta, että usein se saattaa jäädä lopulta lähettämättä [...]
      Sama täällä, mutta mulla on ADHD dg ja lääke vie tuon oireen täysin. On aika helpottavaa kun voi laittaa viestin miettimättä 20-50 eri vastausta ja mitä se vastaanottaja ajattelee jokaisesta ja miten se sitten vastaa... Ja sitten en lopulta laita mitää.

      Lainaa

    43. Uuvahtanut Salaatti 30.5.2024 20:14
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Tane: Olemme Sofian kanssa hengenheimolaisia. Sofia ja minä Sofiassa ja minussa on paljon yhteistä Ymmärrän Sofiaa täysin täydellisesti Minulla on sama juttu kuin Sofialla vika taipumus Minäkin luonnostelen kommenttia pitkään, vaikka se olisi kuinka lyhyt aivan lyhyt
      Tää on kaunis. Oikeaa runoutta!

      Lainaa

    44. Ajettu oppilas 30.5.2024 20:24
      Tulos: -5 (17 ääntä)
      En anna arvosteluja ikinä mistään. Kaupat on kaupat, ei siinä tähtiä tarvita. Ebaykin aina ulisee että laita arvostelu.

      Lainaa

    45. Epäkohtelias sitruuna 30.5.2024 21:00
      Tulos: -9 (23 ääntä)
      Ajettu oppilas: En anna arvosteluja ikinä mistään. Kaupat on kaupat, ei siinä tähtiä tarvita. Ebaykin aina ulisee että laita arvostelu.
      Kyllä sä oot hurja. Kiitos kun jaoit tämän tiedon kanssamme, vaikka kukaan ei sitä kysynyt eikä ketään taida tämän enempää kiinnostaakaan.

      Lainaa

    46. Vihanta riesa 30.5.2024 21:02
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Ajettu oppilas: En anna arvosteluja ikinä mistään. Kaupat on kaupat, ei siinä tähtiä tarvita. Ebaykin aina ulisee että laita arvostelu.
      Et varmastikaan sitten lue muiden tekemiä arvosteluja.

      Lainaa

    47. Esteetön maito 30.5.2024 23:40
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Itseasiassa: "Huuto.netin pos/neutr/neg asteikko on paljon parempi ja toimivampi." Ei mun mielestä, siellä kaikki antavat lähes poikkeuksetta positiivista palautetta, koska eivät halua vastapuolelta omalle listalle negatiivista. 
      Periaate on että vain kusettajille annetaan negaa. Näin niistä palautteista näkee kuka on luotettava. Jos palautteet olisi täynnä Pihloja antamassa negaa kun ei ollut tarpeeksi hieno paketti tjms, koko järjestelmä olisi ihan yhtä turha kuin ne kauppojen hymynaamapömpelit.

      Lainaa

    48. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Zippo: Luulin Sofian vastausta laulun sanoiksi 😁
      Voisihan siitä tehdä laulun,jos se ei vielä ole!

      Lainaa

    49. Tulos: +2 (10 ääntä)
      Toj Karin: Tuo "pessimisti ei pety" sanonta menee kyllä täysin väärin. Oikeasti optimisti ei pety, koska löytää huonostakin tilanteesta jotain hyvää ja iloittavaa. Pessimisti sensijaan pettyy joka ikinen kerta, koska löytää kaikesta hyvästäkin pettymisen arvoisia asioita.
      Olet oikeassa. "Pessimisti pettyy jos ei pety" voisi olla parempi.

      Lainaa

    50. Ajettu oppilas 31.5.2024 14:52
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Vihanta riesa: Et varmastikaan sitten lue muiden tekemiä arvosteluja.
      Ei tule luettua.
      Epäkohtelias sitruuna: Kyllä sä oot hurja. Kiitos kun jaoit tämän tiedon kanssamme, vaikka kukaan ei sitä kysynyt eikä ketään taida tämän enempää kiinnostaakaan.
      No niin oli näköjään mokan lähettäjäkin hurja. Yhtä paljon sun kommenttis kiinnostaa.

      Lainaa

    51. Arkkienkeli 31.5.2024 16:54
      Tulos: -9 (15 ääntä)
      Lopeta Sofia. Olen isäsi ja mitähän siskosi Peppi tästäkin avautumisestasi ajattelee?

      Lainaa

    52. Kirpeä Ahven 2.6.2024 13:26
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Päättymätön satuhahmo: Missä nämä ehdot on määritelty? Tuliko laskettua vähän luikuria?
      Muutamien satojen kauppojen kokemuksella vain kerroin, miten se käytännössä toimii. Jos luet palautteita, niin samalla mallilla tuntuu suurin osa, ellei lähes kaikki niitä antavan. Negatiivisista palautteista ylivoimaisesti suurin osa on siitä että tuotetta ei ole lunastettu, tai lähetetty kohtuullisessa ajassa tai se on viallinen vastoin myyntikuvausta.

      Lainaa

    53. Mädäntynyt alpakka 3.6.2024 7:06
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Minä inhoan niitä niin monien yritysten kyselyjä, joissa asteikolla 1-10 pitää arvioida, kuinka todennäköisesti suosittelisin palvelua toisille. En osaa mitenkään ajatella, että kulkisin ympäriinsä suosittelemassa vaikka jotain pankin palvelua kenellekään, oli se sitten toiminut miten hyvin tahansa. Voisin siis sanoa, että todennäköisyys on aina 1 riippumatta siitä, kuinka hyvin palvelu mielestäni onnistui. Sitten tuijottelen kyselyä ja mietin, että vastaanko rehellisesti 1 siihen mitä kysyttiin vai pitäisikö minun vastata jotain muuta kuin mitä kysyttiin sillä perusteella, että homma sujui ihan hyvin. Vai pitäisikö minun huomioida tilanne, jossa joku tulee kysymään minulta, kannattaako kyseistä puljua käyttää, jolloin vastaisin ehkä, että minun kanssani se on toiminut ihan odotusten mukaisesti. Onko tuollainen vastaus suosittelu? Kuinka todennäköisesti joku tulee kysymään? Lopulta yleensä päädyn olemaan vastaamatta yhtään mitään, kun en osaa päättää. Täysiä pisteitä tuolla kysymyksellä ei minulta ainakaan koskaan tule, se on ihan varmaa. Luulisin, ettei muiltakaan, koska ei minulle ainakaan juuri kukaan koskaan suosittele oikeastaan mitään. Ehkä täydet pisteet voisi antaa joku, joka olisi palveluun niin tyytyväinen, että jo kyselyhetkellä hänellä on mielessään ihmisiä, joille haluaa hienosta kokemuksestaan kertoa.

      Lainaa

    54. Ryhdikäs soturi 4.6.2024 17:57
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Mädäntynyt alpakka: Minä inhoan niitä niin monien yritysten kyselyjä, joissa asteikolla 1-10 pitää arvioida, kuinka todennäköisesti suosittelisin palvelua toisille. En osaa mitenkään ajatella, että kulkisin ympäriinsä suosittelemassa vaikka jotain pankin palvelua kenellekään, oli se sitten toiminut miten hyvin [...]
      Nyt on oleellista.

      Lainaa

    55. Kepeä valas 4.6.2024 19:48
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Meillä kartoitetaan asiakastyytyväisyyttä asteikolla 1-10, josta vain 9-10 luokitellaan hyväksi, 8 on tyydyttävä ja 1-7 on huonoja. Itse olen aina ajatellut niin, että puoliväli on ok, sitä paremmat hyviä ja huonommat huonoja. Tällä loogikalla olen itse antanut arvioita. Maksimiarvosana on vaatinut jotain spesiaalia. Mun mielestä on surullista, että vaaditaan noin korkeita keskiarvoja. Ihmekös, että ihmiset uupuu, kun täytyy tavoitella täydellisyyttä.

      Lainaa

    56. Kiinnostava öykkäri 6.6.2024 14:18
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Eheä kauris: Pihlan lainaamassa kirjoituksessa lukee "siisti ja huolellinen pakkaus" eikä "hieno paketti". Minusta nuo ovat kaksi eri asiaa. Kyllä siisti ja huolellinen pakkaustyyli oikeuttaa parempaan arvosanaan kuin tuotteen ryttääminen repaleiseen ja likaiseen muovipussiin. Neljä tähteä saa [...]
      No jos myyjä pakkaa likaiseen ja repaleiseen pussiin niin kyllä siitä sietääkin sitten miinustaa. Mutta ihan tavallinen ehjä ja siisti kaupan kassi tms. on oman kokemukseni mukaan ollut ihan hyvä.

      Lainaa

    57. Kokematon kettu 12.6.2024 9:40
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Kujeileva apina: Millanen ihminen on Pessinisti? 🙈
      Persu

      Lainaa

    58. Jalostettu taistelija 17.6.2024 16:39
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Jos 5 voi antaa vain supertäydelliselle, niin todennäköisesti sitä ei tule annettua koskaan kellekään. Kun olin Gallupilla töissä, tuli usein vastaan tämä sama ilmiö. Millekään ei saa antaa täysiä pisteitä, koska mikään ei ole täydellistä. Ihan kuin joku ruokakauppaketju ylpistyisi siitä, että joku vastaaja antaa 5 tähteä, eikä ketju haluaisi enää koskaan parantaa mitään. Silloin käytännössä ihminen vastaa 1-4 asteikolla ja tulos vääristyy sen mukaisesti. Jotkut vaikuttivat olevan jopa ylpeitä tästä oivalluksestaan, että mikään ei ole täydellistä. Sama miten monta kertaa sanot että 5 on "erittäin hyvä", eikä "täydellinen". Missään kyselyssä ei koskaan ole vaihtoehtona "täydellinen". Netissä on nyt kuitenkin päinvastainen ongelma: jos saa alle 5 tähteä, niin jotkut olettavat että palvelussa on jotain vialla. Joku antaa 4 koska se on heidän ajatuksensa mukaan paras arvosana, toinen katsoo että ai tämä antoi vain 4 tähteä. Algoritmi saattaa laskea alle 5 arvosanan tuotteet listalla alemmas, eikä niitä tuputeta ihmisille yhtä paljon. Lopulta ollaan tilanteessa, jossa koko 1-5 arviointiasteikossa ei ole järkeä. Pitäisi käytännössä antaa aina 5, koska mikä tahansa muu arvosana on huono.

      Lainaa

    59. Läpimärkä nektariini 22.6.2024 20:06
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Jalostettu taistelija: Jos 5 voi antaa vain supertäydelliselle, niin todennäköisesti sitä ei tule annettua koskaan kellekään. Kun olin Gallupilla töissä, tuli usein vastaan tämä sama ilmiö. Millekään ei saa antaa täysiä pisteitä, koska mikään ei ole täydellistä. Ihan kuin joku ruokakauppaketju ylpistyisi siitä, että joku vastaaja antaa 5 [...]
      Minä söin eilen yoghurddia.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: arviointi, arvostelu, asu, euroviisut, kirppari, kirppis, kirpputori, kuva, kånken, luonnos, pessimisti ei pety koskaan, reppu, tähdet, vaatteet, windows 95, windows95man