Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Avuton autoilija, osa 52

Auttaako, jos kolmion takaa huutaa: "Minä tulen nyt!"
Avuton autoilija, osa 52

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 59 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Turta persoona 21.9.2023 0:14
      Tulos: +250 (260 ääntä)
      Milla siis löysi vaihteistosta R niin kuin Rallivaihteen?

      Lainaa

    2. Olematon pussieläin 21.9.2023 0:26
      Tulos: +320 (328 ääntä)
      En suosittele menemään Pian kanssa tapaamiseen. Tolla raivolla repii vielä joltakin pään irti jos joku alkaa selittämään miten stop-risteys toimii ja kannattaako rekan eteen ylipäätänsä lähteä jos ei rotisko kiihdy. Sanoisin että se ristuksen sekopää on nyt ihan Pian peilissä.

      Lainaa

    3. Läpimätä ahma 21.9.2023 0:29
      Tulos: +318 (320 ääntä)
      Olen asunut pitkään maaseudulla, mistä lähtiessä joutui kääntymään valtatielle jossa oli 80 rajoitus. Neljän ruuhkan aikaan risteyksestä lähteminen oli todella tuskaista ja parhaimillaan jouduin odottamaan 20 minuuttia. Siltikään ei ikinä tullut edes mieleen lähteä ahtaaseen väliin varsinkaan raskaan liikenteen eteen.

      Lainaa

    4. Tulos: +117 (121 ääntä)
      Selkeästi liian vaikeet vaihteet Millalle.

      Lainaa

    5. Häijy timantti 21.9.2023 1:20
      Tulos: +214 (218 ääntä)
      Pialta ja Millalta pitäisi ottaa ajokortit pois. Ei tuosta hommasta tule mitään.

      Lainaa

    6. Tulos: +85 (93 ääntä)
      Milla yhä kännissä kun noita selityksiään lateli?

      Lainaa

    7. Tulos: -11 (65 ääntä)
      Olematon pussieläin: Sanoisin että se ristuksen sekopää on nyt ihan Pian peilissä.
      I see what you did there 😁

      Lainaa

    8. Suojaton sateenvarjo 21.9.2023 2:19
      Tulos: +362 (366 ääntä)
      Täytyy kyllä nostaa taas hattua raskaan liikenteen kuljettajille kuten Eetulle tässä. Lainkaan provosoitumatta ja asiallisesti kertoo mitä tapahtui, ja pääasia on hänelle, ettei kukaan loukkaantunut. Ei capseja, ei syyttelyä, vain ammattilaisen neutraali kuvaus vaaratilanteesta.

      Lainaa

    9. Höpsö vaatekappale 21.9.2023 2:51
      Tulos: +96 (104 ääntä)
      Häijy timantti: Pialta ja Millalta pitäisi ottaa ajokortit pois. Ei tuosta hommasta tule mitään.
      Millalta on kortti otettu jo ajat sitten pois, mutta ei se tätä piripäätä estä ajamasta.

      Lainaa

    10. Peruuttamaton haisunäätä 21.9.2023 3:15
      Tulos: +147 (151 ääntä)
      No on vissiin vähän vaikeet vaihteet, jos auto liikkuu eteenpäin pakille laittaessa. Vai oisko vaan kuskissa vikaa?

      Lainaa

    11. Suvuton viikinki 21.9.2023 5:56
      Tulos: +208 (218 ääntä)
      Jos Kissankujalla peruuttava Milla ajaa sun pihaojaan tms, niin kenen omaisuutta nuo lain mukaan olisi?

      Lainaa

    12. Makaaberi gerbiili 21.9.2023 6:34
      Tulos: -149 (169 ääntä)
      Suojaton sateenvarjo: Täytyy kyllä nostaa taas hattua raskaan liikenteen kuljettajille kuten Eetulle tässä. Lainkaan provosoitumatta ja asiallisesti kertoo mitä tapahtui, ja pääasia on hänelle, ettei kukaan loukkaantunut. Ei capseja, ei syyttelyä, vain ammattilaisen neutraali kuvaus vaaratilanteesta.
      Siis kertoo mitä tapahtui HÄNEN mielestään.

      Lainaa

    13. Kilokalori 21.9.2023 6:47
      Tulos: +211 (213 ääntä)
      Olen joskus opiskeluaikoina käynyt keskustelun, jossa vanhempi herrasmies tuli stop-merkin takaa eteeni (lähes kolari), ja nousi autosta vänkäämään että hän kyllä pysähtyi, jatkoi matkaa risteykseen, ja sitten minun olisi hänen katsoen vasemmalta tullessa pitänyt väistää minun oikealta tulevaa. Joidenkin mielestä STOP ei siis vaikuta risteyksen ajo-oikeuteen, on vain sellainen pikku pysähdys hammertime ja sitten jatkuu normaali ajo.

      Lainaa

    14. Kilokalori 21.9.2023 6:53
      Tulos: +89 (91 ääntä)
      5% ajokortin omistavista ei tiedä mitä kärkikolmio tarkoittaa. https://www.is.fi/autot/art-2000000683109.html Joka kolmas ajaa stop merkin ohi pysähtymättä https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pysayttava-tulos-joka-kolmas-paahtaa-stop-merkin-ohi-pysahtymatta/6543418

      Lainaa

    15. Kilokalori 21.9.2023 7:21
      Tulos: -37 (49 ääntä)
      Erikoista. Tuo mun värihässäkkä on vaihtunut vaaleansinisestä pinkiksi. Myös vuosia vanhoissa kirjoituksissani kuten vaikka täällä https://www.feissarimokat.com/2020/07/kirpputorin-loytoja-osa-370/ T: se og kilokalori jolla ollut vaaleansininen logo

      Lainaa

    16. Kirpeä ahven 21.9.2023 8:25
      Tulos: -88 (102 ääntä)
      Kilokalori: 5% ajokortin omistavista ei tiedä mitä kärkikolmio tarkoittaa. is.fi/autot/art-2000000683109.html Joka kolmas ajaa stop merkin ohi pysähtymättä mtvuutiset.fi/artikkeli/pysayttava-tulos-joka-kolmas-paahtaa-stop-merkin-ohi-pysahtymatta/6543418
      Rehellisesti on kyllä sanottava että joillain suunnittelijoilla on kyllä tapana laittaa niitä stop-merkkejä ihan periaattesta "vaarallisiin" risteyksiin, vaikkeinsille pysähtymiselle ole mitään todellista tarvetta. Sitten se vain hidastaa ja vaarantaa isommalle tielle liittymistä, kun joutuu pysähtymään ja paikaltaan lähtemään, jos haluaa lakia noudattaa.

      Lainaa

    17. Tulos: +43 (49 ääntä)
      Toi Milla on kyllä pahasti sekaisin ja pitäisi saada välittömästi pois liikenteestä urpoilemasta.

      Lainaa

    18. Tupakkatauon äänekkäin marja 21.9.2023 9:05
      Tulos: +84 (92 ääntä)
      Kirpeä ahven: Rehellisesti on kyllä sanottava että joillain suunnittelijoilla on kyllä tapana laittaa niitä stop-merkkejä ihan periaattesta "vaarallisiin" risteyksiin, vaikkeinsille pysähtymiselle ole mitään todellista tarvetta. Sitten se vain hidastaa ja vaarantaa isommalle tielle liittymistä, kun joutuu pysähtymään ja paikaltaan lähtemään, jos haluaa lakia noudattaa.
      No sitten se hidastaa. Pysähdyttävä kuitenkin on!

      Lainaa

    19. Armelias kenguru 21.9.2023 9:16
      Tulos: +48 (50 ääntä)
      Höpsö vaatekappale: Millalta on kortti otettu jo ajat sitten pois, mutta ei se tätä piripäätä estä ajamasta.
      Jaa se on näitä tapauksia mille ei voi mitään. Ei ihme että R niinku romuksi oli vaihteena ja näin kävi. Hyvä ettei loukannu muita. Aika tyhmäkin täytyy olla että itte menee oman kortittoman päihdesekoilun nettiin laittamaan.

      Lainaa

    20. Tulos: +90 (100 ääntä)
      Makaaberi gerbiili: Siis kertoo mitä tapahtui HÄNEN mielestään.
      Meinaatko oikeasti, että ton Pian sekopäästoori on se, mitä itse uskot? Varsinkin kun ei ole uskomisesta kiinni, kumpi tuossa teki väärin.

      Lainaa

    21. Tulos: +116 (118 ääntä)
      Milla ajoi siis vaihteen vuoksi puskaan.

      Lainaa

    22. Kammottava soturi 21.9.2023 10:16
      Tulos: +47 (65 ääntä)
      Kilokalori: Erikoista. Tuo mun värihässäkkä on vaihtunut vaaleansinisestä pinkiksi. Myös vuosia vanhoissa kirjoituksissani kuten vaikka täällä feissarimokat.com/2020/07/kirpputorin-loytoja-osa-370 T: se og kilokalori jolla ollut vaaleansininen logo
      Minusta tuo sun avatar on edelleen vaaleansininen?

      Lainaa

    23. Vastarannan kiiski 21.9.2023 10:33
      Tulos: +29 (31 ääntä)
      Mullalle vaan vaihteeton Jopo alle niin ei tartte peruutella puskiin.

      Lainaa

    24. Itseasiassa 21.9.2023 11:06
      Tulos: +49 (51 ääntä)
      Höpsö vaatekappale: Millalta on kortti otettu jo ajat sitten pois, mutta ei se tätä piripäätä estä ajamasta.
      Tästä syystä Suomessa pitäisi auto takavarikoida.

      Lainaa

    25. Tulos: +79 (81 ääntä)
      Eli jos on joutunut odottamaan stop-merkin takana mielestään liian kauan, niin maantiellä ajavan täytyy vaan väistää? Itsemurhakandidaatti.

      Lainaa

    26. Itseasiassa 21.9.2023 11:40
      Tulos: +89 (91 ääntä)
      Joskus olen keskustellut raskaankaluston kuljettajien kanssa ihmisten liikennekäyttäytymisestä. Olen kuullut heiltä, että todella usein ihmisiä tulee kolmioiden ja STOP-merkkien takaa heidän eteensä, nähtävästi koska iso auton takana on kurja ajaa. Kuvittelisi että kurjempaa on sen ison auton alla, sillä kun jarrutusmatka ei ole mitenkään verrattavissa henkilöautoon. Onneksi kolareita ei satu useammin, mutta sitten kun sattuu niin säännöllisesti ne ovat vakavia.

      Lainaa

    27. Jäätynyt sakaali 21.9.2023 11:44
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Höpsö vaatekappale: Millalta on kortti otettu jo ajat sitten pois, mutta ei se tätä piripäätä estä ajamasta.
      Polliisi vois vähän herkemmin ottaa kuljetuskaluston haltuunsa, olkoot sitten vaikka naapurin auto.

      Lainaa

    28. Esiintyvä käärme 21.9.2023 12:56
      Tulos: +44 (58 ääntä)
      Kilokalori: Erikoista. Tuo mun värihässäkkä on vaihtunut vaaleansinisestä pinkiksi. Myös vuosia vanhoissa kirjoituksissani kuten vaikka täällä feissarimokat.com/2020/07/kirpputorin-loytoja-osa-370 T: se og kilokalori jolla ollut vaaleansininen logo
      Ookko sää raukka menny rakastumaan? Silloin maailma tuppaa näyttämään kovin ruusunpunaiselta. 🩷 Mut mä voin lohduttaa, että täällä oikeassa elämässä sulla on yhä söpön taivaansininen kuvake.

      Lainaa

    29. Tulos: +64 (66 ääntä)
      Mikä siinä on että niin moni kuski ei ajattele yhtään liikenneturvallisuutta? Tärkeintä että MINÄ ehdin nyt HETI tästä, muiden pitää väistää! 🤴👸 Kuka edes tulee sivutieltä valtatielle väkisin jos näkee että sieltä on raskas auto tulossa kovaa vauhtia?? (Toi VALTAtie antaa jo sananakin ymmärtää että saattais olla etuajo-oikeus heillä..) Vaikka sitä stop-merkkiä ei olisi edes ollut siinä, niin kai nyt joku itsesuojeluvaisto/ arkijärki pitäis olla. Kyllähän jo lapsille opetetaan että katso molempiin suuntiin ensin.

      Lainaa

    30. Lempäälä 21.9.2023 13:11
      Tulos: +62 (64 ääntä)
      Millan tapauksestahan oli sopivasti leikattu pois osuus, josta käy selville että ennen ojaanajoa autolla oli sekoiltu pitkin taloyhtiöiden nurmikoita ja että Millaa oltiin häätämässä asunnostaan päihde ym. sekoilujen vuoksi.

      Lainaa

    31. Täsmentyvä norsu 21.9.2023 14:38
      Tulos: +20 (24 ääntä)
      Esiintyvä käärme: Ookko sää raukka menny rakastumaan? Silloin maailma tuppaa näyttämään kovin ruusunpunaiselta. 🩷 Mut mä voin lohduttaa, että täällä oikeassa elämässä sulla on yhä söpön taivaansininen kuvake.
      Minulle Kilokalorin avatar näkyy pinkkinä.

      Lainaa

    32. Puheenaineeton hampurilainen 21.9.2023 14:41
      Tulos: +57 (59 ääntä)
      Makaaberi gerbiili: Siis kertoo mitä tapahtui HÄNEN mielestään.
      Kyllähän tuo Piakin ihan ominsanoin kertoi ajaneensa rekan tai kuorma-auton eteen kolmion takaa ja vetänyt herneet nenään kun raskas ajoneuvo ei pysty pysähtymään samassa ajassa kuin henkilöauto.
      Nämä on näitä mahdollisesti hyvinkin kalliita fysiikan oppeja, varsinkin jos idiootti tekee samaa jäisellä tiellä. Sellainen satatonnia massaa ajaa takapuskuriin lähemmäksi kahdeksaakymppiä niin huonolla tuurilla on henki pois useammalla kuin yhdellä ihmisellä, ja hyvälläkin tuurilla auto menee lunastukseen.

      Lainaa

    33. Puheenaineeton hampurilainen 21.9.2023 14:48
      Tulos: +43 (45 ääntä)
      Tai siis ei tainnut Piia itse mainita kolmiosta erikseen, mutta kun sanoo että sivu- tai pikkutieltä ajaa valtatielle niin siinä on aina väistämisvelvollisuus ja yleensä niihin on myös ne kolmiot laitettu tien pientareelle. Ei ole mitään väliä sillä onko siinä Stop-merkkiä vaiko ei.

      Lainaa

    34. Liila kirsikka 21.9.2023 15:30
      Tulos: +18 (26 ääntä)
      Häijy timantti: Pialta ja Millalta pitäisi ottaa ajokortit pois. Ei tuosta hommasta tule mitään.
      Noo kyllä sinne liikenteeseen kohta tulee uusi sankari sekaan. Työpaikka pakottaa hankkimaan ajokortin ja en ole koskaan edes mopoon koskenut. Pelkään liikennettä.

      Lainaa

    35. Karvaton vaatekappale 21.9.2023 21:18
      Tulos: -20 (28 ääntä)
      Leit: Meinaatko oikeasti, että ton Pian sekopäästoori on se, mitä itse uskot? Varsinkin kun ei ole uskomisesta kiinni, kumpi tuossa teki väärin.
      Meinaatko oikeasti että maapallo on litteä? Ei uskoisi, varsinkin kun aiheesta on jo niin paljon vastakkaisia todistuksia.

      Lainaa

    36. Toipuva haisunäätä 21.9.2023 22:02
      Tulos: +33 (33 ääntä)
      Itseasiassa: Tästä syystä Suomessa pitäisi auto takavarikoida.
      Ei samasta rikkeestä, mistä se kortti on mennyt, koska se nyt voi vielä mennä yksittäisestä virhearvioinnista, mutta kortitta ajosta kyllä. Siinä kohtaa se on jo toistamiseen todistettu, ettei järki päätä pakota tai kevyemmät seuraukset riitä saamaan ruotuun.

      Lainaa

    37. Mälsä hanhi 21.9.2023 22:22
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Täsmentyvä norsu: Minulle Kilokalorin avatar näkyy pinkkinä.
      Mystistä. Mulle edelleen vaaleansininen. Teillä on jokin match? :o Itse asiassa jos ton gravatarin tosta avaa uuteen välilehteen kuvana, niin sepä on (ainakin omaan silmään) violetti! Sivustolla se silti näkyy vaaleansinisenä.

      Lainaa

    38. Tulos: +26 (30 ääntä)
      Makaaberi gerbiili: Siis kertoo mitä tapahtui HÄNEN mielestään.
      Mitäs hittoa ajattelet päätietä ajaneen tehneen? Ei lain mukaan tarvitse väistää vähääkään stop-merkin takaa tulijoita, mitä jarrutta mitä pystyy jos joku idiootti itsemurhahakuinen alle väkisin tunkee.

      Lainaa

    39. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 22.9.2023 0:26
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Tuli mieleen kuinka ensimmäisellä ajotunnilla autokoulunope kannusti menemään kolmion takaa 80km/h tielle, koska "ihan hyvin ehtisit". En ollut koskaan ajanut autoa ja tuo pysähdys risteykseen oli ensimmäinen pysähtyminen ja siten myös toinen liikkeellelähtö. Minun piti kääntyä vasemmalle ja samasta suunnasta tuli juuri yhdistelmäajoneuvo, jälkeen päinkin ajatellen liian lähellä turvalliseen tielle liittymiseen. Vieläkin mietin, että eikö ukolla ollut oma elämä tärkeä, kun yllytti tuollaiseen riskinottoon. En kuitenkaan lähtenyt itsemurhatehtävälle, koska en luottanut etten sammuttaisi autoa juuri silloin, kun olisin nytkähtänyt rekan eteen. Opettajalla ei silloin, eikä myöhemminkään, olisi yltänyt edes jalka omalle jarrupolkimelleen, jos olisin töppäillyt vaarallisesti. Opinkin nopeasti hyväksi kuskiksi, koska ymmärsin olevani täysin oman onnen nojassa.

      Lainaa

    40. Päällystetty dinosaurus 22.9.2023 6:50
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Kilokalori: Olen joskus opiskeluaikoina käynyt keskustelun, jossa vanhempi herrasmies tuli stop-merkin takaa eteeni (lähes kolari), ja nousi autosta vänkäämään että hän kyllä pysähtyi, jatkoi matkaa risteykseen, ja sitten minun olisi hänen katsoen vasemmalta tullessa pitänyt väistää minun oikealta [...]
      Uskomaton ukko. Meinaakohan samaa vängätä junakuskin kanssa, jos tasoristeyksessä noudattaa tuota samaa logiikkaa? Tosin silloin ei varmaan enää paljon vängätä...

      Lainaa

    41. Tulos: +18 (32 ääntä)
      Ttppi: Mitäs hittoa ajattelet päätietä ajaneen tehneen? Ei lain mukaan tarvitse väistää vähääkään stop-merkin takaa tulijoita, mitä jarrutta mitä pystyy jos joku idiootti itsemurhahakuinen alle väkisin tunkee.
      Ei se ihan noinkaan mene. Kaikkien tiellä liikkuvien pitää tehdä parhaansa onnettomuuksien välttämiseksi, eli päälle ei saa tahallaan ajaa, vaikka toinen olisikin 100 % väärässä, kuten mokan tapauksessa.

      Lainaa

    42. Huolestuttava piimä 22.9.2023 11:07
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Tervajoki mainittu, torille. Pia sulla on lapsia, rauhotu

      Lainaa

    43. Kujeileva apina 22.9.2023 13:40
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Muistan kerran kun oltiin kylässä pariskunnan luona. Heidän pihaltaan kun lähtee niin siin on stop-merkki. Emännän isä lähti ajamaan ja posautti stop-merkin takaa toisen auton kylkeen. Kävi sisällä meille kertomassa asian niinkuin tapahtui. Oikeudessa tarina olikin sit kuulemma muuttunut ja jostain käsittämättömästä syystä, se syytön kuski sai rapsut. 🙄

      Lainaa

    44. Tulos: +22 (24 ääntä)
      -x-x-: Ei se ihan noinkaan mene. Kaikkien tiellä liikkuvien pitää tehdä parhaansa onnettomuuksien välttämiseksi, eli päälle ei saa tahallaan ajaa, vaikka toinen olisikin 100 % väärässä, kuten mokan tapauksessa.
        Omituista kyllä, muistan, kun omana ajokouluaikanani sain yhden väärin teoriakokeesta. Koe oli siihen aikaan senmallinen, että katseltiin ruudulta kuvia jotka olivat kuten näkymä kuskin paikalta, ja kuhunkin kuvaan kuului kysymys. Mokani: joku on ihan selvästi astumassa ajoradalle, ja kysymys oli pitääkö pysähtyä? Vastasin kyllä. Vastaus oli ei, koska ei siinä ole suojatietä. No en kai minä -ttu ihmisen päälle aja, oli suojatie eli ei! (Seuraavalla kerralla pärjäsin, koska annoin "oikean" vastauksen, vaikka en kyllä edelleenkään aja kenenkään päälle).
        Käytäntö ei ollut ongelma: ryhmityin vahingossa pyörätielle kun piti kääntyä, jos sokeassa kulmassa olisi ollut pyöräilijä, olisin litistänyt hänet. Valvoja naureskeli että mitä pyöräilijöistä, ja läpi meni. Itse olin kauhuissani, mutta valitsin taas "myötäile systeemiä" -vaihtoehdon, koska halusin sen kortin. 
        Nyt kun ei tarvitse erityisemmin myötäillä mitään, todella ihmettelen koska Pia saa Darwin-palkinnon. Stop-merkeistä viis, ei kai kukaan täyspäinen kurvaa suoraan rekan alle vaikka kyltissä lukisi "paina kaasua, mukaan vaan!!!"

      Lainaa

    45. Tuhomaatti 23.9.2023 7:44
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Pia on idiootti. ajelen tuota vaasa sjoki väliä aika usein ja jos niiltä sivuteiltä ei ehi alta pois niin vika on liittyjässä. varsinkin tervajoen kohdilla. näkyvyyttä ainakin kilsa suuntaasa.

      Lainaa

    46. Reseptivapaa Dinosaurus 23.9.2023 9:52
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      Makaaberi gerbiili: Siis kertoo mitä tapahtui HÄNEN mielestään.
      Eihän tuossa ole kahta sanaa siitä, mitä tapahtui. Ei tullut edes kärkikolmion, vaan peräti stop-merkin takaa raskaan ajoneuvon eteen valtatielle. Kyllä tasan yksi ja ainoa syypää löytyy ilman epäilyksen häivääkään. Ellei sitten kuljetusfirmalla ole kalustossaan avaruussukkuloita, joilla pääsee ajamaan niin suurta ylinopeutta, että joku oikeaoppisesti stop-merkin takaa valtatielle liittyvä jäisi alle, mutta hyvin suuresti epäilen!

      Lainaa

    47. Typerä hilleri 23.9.2023 11:23
      Tulos: -9 (17 ääntä)
      Kilokalori: Erikoista. Tuo mun värihässäkkä on vaihtunut vaaleansinisestä pinkiksi. Myös vuosia vanhoissa kirjoituksissani kuten vaikka täällä feissarimokat.com/2020/07/kirpputorin-loytoja-osa-370 T: se og kilokalori jolla ollut vaaleansininen logo
      Miksi kerrot tämän?

      Lainaa

    48. Epäkurantti ankerias 23.9.2023 11:24
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Ttppi: Mitäs hittoa ajattelet päätietä ajaneen tehneen? Ei lain mukaan tarvitse väistää vähääkään stop-merkin takaa tulijoita, mitä jarrutta mitä pystyy jos joku idiootti itsemurhahakuinen alle väkisin tunkee.
      Pallo on pyöreä. Liittyy tähän asiaan yhtä paljon kuin sinun ulinasi.

      Lainaa

    49. Keuhkoton vihannes 23.9.2023 14:44
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Mälsä hanhi: Mystistä. Mulle edelleen vaaleansininen. Teillä on jokin match? :o Itse asiassa jos ton gravatarin tosta avaa uuteen välilehteen kuvana, niin sepä on (ainakin omaan silmään) violetti! Sivustolla se silti näkyy vaaleansinisenä.
      Violetiltä tuo nyt näyttää. Itsekin voisin melkein vannoa että oli vaaleansininen ennen. Taustalla tapahtuu jänniä asioita kun ei voi edes avatariin luottaa? 😁

      Lainaa

    50. Tulos: +8 (18 ääntä)
      Nää eteen kääntyvät ärsyttää muutenkin, mutta sitten pitää vielä ajaa kuin olisi joku mopoauto alla, vaikka selvästi on sen verran tehokas auto että alta ehtisi kyllä kiihdyttämään jos sitä kaasua painaa normaalisti. Sama sakki vissiin lähtee valoista sun muista etanan vauhdilla niin että kymmenen auton sijaan ehtii ehkä 3 Ja sitten motarille liitytään 60-80km/h muiden eteen ja/tai ollaan siinä tukkona että muut liittyjät joutuu leikkimään ari vatasta että mahtuu sekaan Jos ei uskalla autolla ripeästi kiihdyttää niin ei kyllä rattiin kuulu

      Lainaa

    51. Särkevä hai 23.9.2023 16:40
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Tieliikennelaissa ei ole päälleajo-oikeutta kenelläkään, on vain etuoajo-oikeus ja väistämisvelvollisuus. Kaikki ovat velvoitettuja yleiseen varovaisuuteen ja valmiina tarvittaessa hätätilassa pysäyttämään kulkuneuvonsa tarvittavin keinoin. Se että sivutieltä joku ryntää raskaan ajoneuvon eteen on ryntääjän tyhmyyttä ja altistaa itsensä semmoisille fysiikan laille mille ei etuajo-oikeutettu voi tehdä mitään. Ja se sattuu eniten ryntääjään. Sitä autonraatoa kun pelastulaitos purkaa ei naurata enää ketään. Siksi stop. Odota. Lähde liikkeelle vasta kun on turvallista.

      Lainaa

    52. Liila kirsikka 24.9.2023 13:23
      Tulos: -5 (15 ääntä)
      Chilipää: Nää eteen kääntyvät ärsyttää muutenkin, mutta sitten pitää vielä ajaa kuin olisi joku mopoauto alla, vaikka selvästi on sen verran tehokas auto että alta ehtisi kyllä kiihdyttämään jos sitä kaasua painaa normaalisti. Sama sakki vissiin lähtee valoista sun muista etanan vauhdilla niin että [...]
      Tieliikennelaki ei vieläkään tunne termiä "alinopeus", joten turha valittaa muiden hitaudesta.
      120 alueella ihminen saa ajaa 80km/h jos sille tuntuu.

      Lainaa

    53. Tulos: +5 (17 ääntä)
      Läpimätä ahma: Olen asunut pitkään maaseudulla, mistä lähtiessä joutui kääntymään valtatielle jossa oli 80 rajoitus. Neljän ruuhkan aikaan risteyksestä lähteminen oli todella tuskaista ja parhaimillaan jouduin odottamaan 20 minuuttia. Siltikään ei ikinä tullut edes mieleen lähteä ahtaaseen väliin varsinkaan raskaan liikenteen eteen.
      ...Ja luultavasti jos olisit asian tarkistanut kellon kanssa, olisit huomannut oikeasti odottaneesi vain 5 minuuttia. Aika tuntuu tuossa tilanteessa todella pitkältä ja ihmiset yliarvioivat sen moninkertaisesti aivan järjestään; psykologinen juttu.

      Lainaa

    54. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Idea etuajo-oikeutetussa (valtatiessä) ja väistämisvelvollisessa (sivutiessä) on se, että valtaväylää jo kulkevat voivat jatkaa ajoaan mitenkään sitä hidastamatta ja muuttamatta, ja sivutieltä tulevat taas sovittavat valtaväylälle liittymisensä siten että se ei häiritse sillä jo olevaa liikennettä mitenkään. Voi olla, että välillä tämä ottaa hieman aikaa ja tuntuu turhauttavalta; elämä on. Jos etuajo-oikeutettua ajava joutuu sivutieltä tulevan vuoksi hidastamaan saati jarruttamaan, on homma mennyt päin persettä ja väistämisvelvollisuutta jätetty noudattamatta. Ja jos joutuu tekemään tässä kuvatun kaltaisen hätä/äkkijarrutuksen, on kyse jo törkeästä liikenteen vaarantamisesta.

      Lainaa

    55. Tulos: -8 (12 ääntä)
      Kirpeä ahven: Rehellisesti on kyllä sanottava että joillain suunnittelijoilla on kyllä tapana laittaa niitä stop-merkkejä ihan periaattesta "vaarallisiin" risteyksiin, vaikkeinsille pysähtymiselle ole mitään todellista tarvetta. Sitten se vain hidastaa ja vaarantaa isommalle tielle liittymistä, kun joutuu pysähtymään ja paikaltaan lähtemään, jos haluaa lakia noudattaa.
      En tiedä miksi tämä on saanut miinusta koska olen samaa mieltä. Esim Lapualla olevan Shellin risteyksessä oli loiva ylämäki joka talvella liippaantui välillä äärimmäisen liukkaaksi. Ruuhka-aikana kerran tuli vaaratilanne ihan sen takia että että piti pysähtyä merkin takia ja sitten turvallinen väli ei ollutkaan niin turvallinen kun renkaat löi tyhjää. Onneksi sitä risteystä ei enää ole. Stopeista huolimatta siinä rytisi kyllä tasaiseen tahtiin. Mielestäni ne ovat melko hyödyttömiä koska oikeudet ovat samat kuin kolmion kanssa mutta täytyy pysähtyä vaikka näkisi ettei ketään tule mistään. Toki niiden hyöty on varmasti tutkittu mutta minä en ymmärrä miten se ihmisiin vaikuttaa. Kyllä minä menen risteykseen varovasti pelkällä kolmiollakin jos en näe kunnolla tuleeko sieltä joku. Ilmeisesti kaikilla ei ole sama ajatus asiasta. Tuo jutussa oleva Nesteen risteys ei ole erityisen paha paikka näkyvyyden suhteen mutta ruuhka-aikaan voi joutua vähän odottelemaan turvallista väliä.

      Lainaa

    56. Valvomaton dinosaurus 25.9.2023 15:55
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Jos tämä Pian vaikea liittyminen on siis Tervajoen Nesteen kohdalla, niin siinä on aivan suora tie. Näkyvyyttä varmaan kilometri molempiin suuntiin (kuten Pohjanmaalla usein). En ihan ymmärrä, että kuinka vaikeaa siitä on liittyä valtatielle niin, ettei hyökkää rekan eteen.

      Lainaa

    57. Tapetoitu kana 26.9.2023 7:21
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Liila kirsikka: Tieliikennelaki ei vieläkään tunne termiä "alinopeus", joten turha valittaa muiden hitaudesta.120 alueella ihminen saa ajaa 80km/h jos sille tuntuu.
      Itseasiassa tuntee, jos ajat liian hiljaa moottoritiellä syyllistyt liikenneturvallisuuden vaarantamiseen.

      Lainaa

    58. Hämärä persikka 26.9.2023 10:01
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Liila kirsikka: Tieliikennelaki ei vieläkään tunne termiä "alinopeus", joten turha valittaa muiden hitaudesta.120 alueella ihminen saa ajaa 80km/h jos sille tuntuu.
      Kyseistä termiä ei ole tieliikennelaissa, siinä olet oikeassa. Tieliikennelaissa ei ole myöskään ylinopeutta (ainoa lakiteksti, jossa kyseinen termi esiintyy, on nimeltään Valtioneuvoston asetus hissien turvallisuudesta). Mitä taas itse asiaan tulee, tieliikennelain 20 § 3 mom kuuluu: "Ajoneuvoa ei saa ajaa aiheettoman hitaasti eikä tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla." Mikä sitten on aiheettoman hitaasti ajamista, riippuu vallitsevista olosuhteista. Laillisuuden lisäksi voi pohtia mm. liikenteen sujuvuutta sekä sitä, onko kuljettajalla riittävät edellytykset ajoneuvon kuljettamiseen, jos jatkuvasti ajaa selvästi muuta liikennettä hitaammin.

      Lainaa

    59. ominkäasin 27.9.2023 9:49
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Ttppi: Mitäs hittoa ajattelet päätietä ajaneen tehneen? Ei lain mukaan tarvitse väistää vähääkään stop-merkin takaa tulijoita, mitä jarrutta mitä pystyy jos joku idiootti itsemurhahakuinen alle väkisin tunkee.
      Eikä varsinkaan väistää ojaan tms. vaan ajaa pahki koska jos menee ojaan niin ilman kameraa on vaikea vakuuttaa että tuli kolmion takaa ja kenen vakuutuksesta korjauskulut menevät eli toisinsanoen kenen vakuutusmaksut kasvaa.  Ja ottahan se päähän että idiootti kolmion takaa eteen tullut ei aina edes tajua tapahtunutta ja jatkaa matkaa kuin olisi tienoon paras autonkuljettaja.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: autot, huoltoasema, kolmio, kuorma-auto, kuva, ojassa, peruuttaa, rekka, risteys, stop, vaihteet

  • Uusimmat

  • Kategoriat