Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Luontoilta, osa 80

Kuka on asentanut Juvalle kummallisen kiven ja miksi?
Luontoilta, osa 80

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 43 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Internetitön mato 31.8.2023 0:13
      Tulos: +565 (573 ääntä)
      Kuinka vieraantuneita jotkut ihmiset on luonnosta, kun tuollainen kivi ei voi olla kuin kaivinkoneella tai tekoälyllä tehty, luonto on ihmeitä täynnä. Varmaan samat ihmiset on niitä jotka ei erota luonnonniittyä ja viljeltyä peltoa

      Lainaa

    2. Tornipöllö 31.8.2023 0:27
      Tulos: +341 (345 ääntä)
      Kieltokylttikin on varmaan kasvanut pellon laitaan ihan luonnostaan.

      Lainaa

    3. Tulos: +210 (212 ääntä)
      Mutta mitä siinä toisessa kyltissä sitten seisoi?

      Lainaa

    4. Tulos: -136 (168 ääntä)
      Internetitön mato: Kuinka vieraantuneita jotkut ihmiset on luonnosta, kun tuollainen kivi ei voi olla kuin kaivinkoneella tai tekoälyllä tehty, luonto on ihmeitä täynnä. Varmaan samat ihmiset on niitä jotka ei erota luonnonniittyä ja viljeltyä peltoa
      On kyllä itekkin vähän hankala uskoa, että noin raskas kivi olisi pysynyt pystyssä yli 10 000 vuotta kestäen omaa painoaan. Pitää varmaan käydä katsomassa jos Juvalle eksyn.

      Lainaa

    5. Kamala öykkäri 31.8.2023 1:53
      Tulos: +241 (245 ääntä)
      Napael: On kyllä itekkin vähän hankala uskoa, että noin raskas kivi olisi pysynyt pystyssä yli 10 000 vuotta kestäen omaa painoaan. Pitää varmaan käydä katsomassa jos Juvalle eksyn.
      Kuvakulma hämää, tuokin kivi kuitenkin nojaa toiseen pienempään kiveen mikä ei tuolle puolelle näy. Toki se on kapealla kärjellä maassa että on se aika erikoinen, muttei se pelkästään kärjen varassa ole. Luonto on täynnä ihmeitä ja erikoisia juttuja.

      Lainaa

    6. Tulos: +177 (179 ääntä)
      Napael: On kyllä itekkin vähän hankala uskoa, että noin raskas kivi olisi pysynyt pystyssä yli 10 000 vuotta kestäen omaa painoaan. Pitää varmaan käydä katsomassa jos Juvalle eksyn.
      Juuri sen suuren koon takia sen onkin pysynyt tuossa asennossa. Mitä enemmän massaa sitä vaikeampi sitä on liikuttaa mihinkään suuntaan.

      Lainaa

    7. Tiheähkö herukka 31.8.2023 2:30
      Tulos: +209 (213 ääntä)
      Nuokin kivet ja hiidenkirnut ruukaa olla paikoissa mihin työkoneilla olisi hankala päästäkin, varsinkaan sillä tavalla ettei niistä jäisi jälkiä. Hiidenkirnun hienoa hiomistakin voi olla aika vaativa koneella tehdä ilman että se näyttäisi ihmisen tekemältä. No joku foliohattu keksii että alienit! Samalla kun tekivät pyramidit kävivät Suomessa vähän asettelemassa kiviä hassusti 😆

      Lainaa

    8. Tuplattu preeriasusi 31.8.2023 3:30
      Tulos: +144 (146 ääntä)
      Tiheähkö herukka: No joku foliohattu keksii että alienit! Samalla kun tekivät pyramidit kävivät Suomessa vähän asettelemassa kiviä hassusti 😆
      Olisivat tehneet jäätävän ison pyramidin jonnekin keskelle Lapin korpimaata niin siinä sitä olisi ihmettelemistä.

      Lainaa

    9. Tulos: +196 (198 ääntä)
      Tuplattu preeriasusi: Olisivat tehneet jäätävän ison pyramidin jonnekin keskelle Lapin korpimaata niin siinä sitä olisi ihmettelemistä.
      Varsinkin, jos se seisoisi kärjellään!

      Lainaa

    10. Tulos: +88 (90 ääntä)
      Napael: On kyllä itekkin vähän hankala uskoa, että noin raskas kivi olisi pysynyt pystyssä yli 10 000 vuotta kestäen omaa painoaan. Pitää varmaan käydä katsomassa jos Juvalle eksyn.
      No 1 min googlatuksen jälkeen, niin tuo kuvakulma on todella hämäävä, mutta kyllä se kivi siellä on

      Lainaa

    11. Loistelias hyttynen 31.8.2023 5:56
      Tulos: +79 (81 ääntä)
      Sukka hai: Mutta mitä siinä toisessa kyltissä sitten seisoi?
      Siinä kerrotaan mikä puutarhaliike on toimittanut siemenet pellolle.

      Lainaa

    12. Riskialtis kissa 31.8.2023 6:59
      Tulos: +110 (112 ääntä)
      Ylipäätään selkeästi pihapiiriin kuuluva pelto ei kuulu jokamiehenoikeuksiin, riippumatta siitä mitä siellä kasvaa tai onko kasvamatta mitään. Se on kotirauhan aluetta jo.

      Lainaa

    13. Tulos: +79 (85 ääntä)
      Tuplattu preeriasusi: Olisivat tehneet jäätävän ison pyramidin jonnekin keskelle Lapin korpimaata niin siinä sitä olisi ihmettelemistä.
      Korvatunturi on oikeasti pyramidi ja joulupukki alien. Herätkää lampaat!!1!

      Lainaa

    14. Tulos: -44 (92 ääntä)
      Internetitön mato: Kuinka vieraantuneita jotkut ihmiset on luonnosta, kun tuollainen kivi ei voi olla kuin kaivinkoneella tai tekoälyllä tehty, luonto on ihmeitä täynnä. Varmaan samat ihmiset on niitä jotka ei erota luonnonniittyä ja viljeltyä peltoa
      Luonnossa ei ole yhtään ihmeitä. Ihme on määritelmällisesti epäluonnollinen ja luonnon laeilla selittämätön asia. Siitä taas ei ole mitään epäselvyyksiä mitkä luonnon lait on aiheuttanut tuon ilmiön.

      Lainaa

    15. Putipuhdas avokado 31.8.2023 8:38
      Tulos: +121 (121 ääntä)
      Olette kaikki juridisesti oikeassa, mutta käytännössä sillä ei ole väliä, koska sanon niin.

      Lainaa

    16. Räkäpää 31.8.2023 9:27
      Tulos: +18 (38 ääntä)
      Putipuhdas avokado: Olette kaikki juridisesti oikeassa, mutta käytännössä sillä ei ole väliä, koska sanon niin.
      Mutta minäpäs sanonkin vastaan. Olet siis väärässä. MOT.

      Lainaa

    17. Itseasiassa 31.8.2023 9:39
      Tulos: +69 (69 ääntä)
      Napael: On kyllä itekkin vähän hankala uskoa, että noin raskas kivi olisi pysynyt pystyssä yli 10 000 vuotta kestäen omaa painoaan. Pitää varmaan käydä katsomassa jos Juvalle eksyn.
      Se olis jo todella vaarallistakin asetella tuota kaivinkoneella ja katsoa, että painopiste on oikeassa kohdassa ettei se kippaa itsen päälle. Tai no, onhan niitä todella isojakin, mutta maksaisiko vaivaa? 
      Taannoin luin artikkelin Kummakivestä ja siinä kerrottiin, että sen päällä on aikoinaan ollut suosittu nuorison kokoontumispaikka. Sinne piti kiivetä tikkaita. Eli ei se ihan pienestä heilahda, mutta nykyään kivi on suojeltu ja päälle ei saa enää kiivetä.

      Lainaa

    18. Valittu mestari 31.8.2023 10:10
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Oliko tuossa historian havinaa? Ensimmäinen feissarimoka jossa kuvaa selitetään tekoälyn luomana?

      Lainaa

    19. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Siis eikö ihmiset ole nähneet noita kiviä ikinä luonnossa 😳 En ole käynyt Juvalla tuota nimenomaista kummaa kiveä katsomassa, mutta on noita samalla periaatteella pystyssä pysyviä silti tullut useampi nähtyä.

      Lainaa

    20. Makea järvisieni 31.8.2023 10:42
      Tulos: -23 (39 ääntä)
      Pakko on nyt todeta teille jotka suunnittelette Kummakivellä käyntiä - se ei suinkaan ole Juvalla, vaan Ruokolahdella... https://retkipaikka.fi/ruokolahden-kummakivi/

      Lainaa

    21. Harva päärynä 31.8.2023 11:01
      Tulos: +66 (68 ääntä)
      Makea järvisieni: Pakko on nyt todeta teille jotka suunnittelette Kummakivellä käyntiä - se ei suinkaan ole Juvalla, vaan Ruokolahdella... retkipaikka.fi/ruokolahden-kummakivi
      Kyseessä eri kivi

      Lainaa

    22. It's a deal 31.8.2023 11:07
      Tulos: +46 (50 ääntä)
      Tiheähkö herukka: Nuokin kivet ja hiidenkirnut ruukaa olla paikoissa mihin työkoneilla olisi hankala päästäkin, varsinkaan sillä tavalla ettei niistä jäisi jälkiä. Hiidenkirnun hienoa hiomistakin voi olla aika vaativa koneella tehdä ilman että se näyttäisi ihmisen tekemältä. 
      Työkoneteollisuus yhteistyössä ilmavoimien kanssa osasi kyllä peittää jälkensä. Voi vain arvailla, miksi kansalaisia on pitänyt sumuttaa heti jääkauden jälkeen. Hiidenkirnut taas ovat vapaamuurareiden tekemiä. Alieneista tehdään taas syntipukkeja, mustamaalaus aloitettiin silloin, kun he ilmestyivät ilmatilan rajoille maahanmuuttajina. 
      Nykyajassa minua ahdistaa eniten se, että nuo lausunnot eivät olisi hulluinta, mihin osa porukasta uskoo. Ovat kai ne uskoneet aina, mutta Internet saa heidän äänensä kuuluville.

      Lainaa

    23. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Makea järvisieni: Pakko on nyt todeta teille jotka suunnittelette Kummakivellä käyntiä - se ei suinkaan ole Juvalla, vaan Ruokolahdella... retkipaikka.fi/ruokolahden-kummakivi
      Näitä on tosiaan Suomessa aika monta...

      Lainaa

    24. Jalkineeton seepra 31.8.2023 12:31
      Tulos: +74 (78 ääntä)
      Siinä ollut loistava bisnesidea laittaa yhden tai useamman koneen avustuksella kivi pystyyn jonnekin metsään että ihmiset voi maksutta käydä sitä katsomassa.

      Lainaa

    25. Himmeä ahven 31.8.2023 13:50
      Tulos: +53 (59 ääntä)
      Toj Karin: Luonnossa ei ole yhtään ihmeitä. Ihme on määritelmällisesti epäluonnollinen ja luonnon laeilla selittämätön asia. Siitä taas ei ole mitään epäselvyyksiä mitkä luonnon lait on aiheuttanut tuon ilmiön.
      Maailman seitsemän ihmettä ovat kanssasi eri mieltä. Yksikään niistä kun ei ole "luonnon laeilla selittämätön asia". Sanalla "ihme" on kaksi eri määritelmää joista toinen on uskonnollinen johon viittaatkin.

      Lainaa

    26. Tulos: +38 (54 ääntä)
      Himmeä ahven: Maailman seitsemän ihmettä ovat kanssasi eri mieltä. Yksikään niistä kun ei ole "luonnon laeilla selittämätön asia". Sanalla "ihme" on kaksi eri määritelmää joista toinen on uskonnollinen johon viittaatkin.
      Totta tuokin. Suomen kielen kankeus tuottaa välillä väärinkäsityksiä, kun esim. englanniksi näille on kokonaan eri sanat. Miracle sekä wonder.

      Lainaa

    27. Tulos: +30 (32 ääntä)
      Tiheähkö herukka: Nuokin kivet ja hiidenkirnut ruukaa olla paikoissa mihin työkoneilla olisi hankala päästäkin, varsinkaan sillä tavalla ettei niistä jäisi jälkiä. Hiidenkirnun hienoa hiomistakin voi olla aika vaativa koneella tehdä ilman että se näyttäisi ihmisen tekemältä. No joku foliohattu keksii että [...]
        No alieneilla ei ollut Feissarimokia, mitä ne muutakaan tekisivät jos on tylsää ja hella pesty jo. 
        Mutta mitä tuohon "luonnon"niittyyn tulee, olen minäkin niin luonnosta vieraantunut, etten välttämättä erottaisi luonnonniittyä tarkoituksella istutetusta. Osaanpahan vain lukea. Ihme, että nettiin pääsee, jos ei sitäkään.

      Lainaa

    28. Nuutunut kivi 31.8.2023 20:06
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      -x-x-: Korvatunturi on oikeasti pyramidi ja joulupukki alien. Herätkää lampaat!!1!
      Pakko olla alien. Miten muuten ehtii suhata ympäri maapalloa yhdessä illassa.

      Lainaa

    29. Pikimusta mango 31.8.2023 21:07
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Loistelias hyttynen: Siinä kerrotaan mikä puutarhaliike on toimittanut siemenet pellolle.
      Vilkkaalle tielle päin seisovassa kyltissä lukee tyyliin "kukat tarjoaa Puutarha Oy". Tuo kieltokyltti on tieltä poispäin

      Lainaa

    30. Tulos: +25 (27 ääntä)
      "Suomen salattu historia" -ryhmä on pelkkää hörhöilyä ja yritystä kumota nykytiedettä omilla päätelmillä. Joten ei ihme, ettei siellä uskota mihinkään, minkä joku selittää "valtaeliitin median vääristämän historiatulkinnan" kautta.

      Lainaa

    31. Tulos: +35 (35 ääntä)
      Putipuhdas avokado: Olette kaikki juridisesti oikeassa, mutta käytännössä sillä ei ole väliä, koska sanon niin.
      Mitä sä mistään juridiikasta tiedät. Vai oot sä joku Petran serkku, mitäh?

      Lainaa

    32. jukkapalmu 1.9.2023 9:26
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Tekoälylläpä silläpä juurikin joo. Hyvä Timo!

      Lainaa

    33. jukkapalmu 1.9.2023 9:38
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      -x-x-: Korvatunturi on oikeasti pyramidi ja joulupukki alien. Herätkää lampaat!!1!
      Grandströmin Olavi teki valtavan lasipyramidin Kruununhakaan.

      Lainaa

    34. Sähkötön robotti 1.9.2023 10:41
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Mattiteppo: "Suomen salattu historia" -ryhmä on pelkkää hörhöilyä ja yritystä kumota nykytiedettä omilla päätelmillä. Joten ei ihme, ettei siellä uskota mihinkään, minkä joku selittää "valtaeliitin median vääristämän historiatulkinnan" kautta.
      Tavallaan valtaeliitti on vääristänyt historian tutkimusta, mutta siihen aikaan ei oltu määritelty hyviä tutkimustapoja, vaan ne kehitettiin ajan kanssa. 
      Tästä hyvänä esimerkkinä Knossos ja  Arthur Evans. 
      Tiivistettynä historia on täynnä eri tulkintoja, jotka perustuvat lähdeaineistoon.

      Lainaa

    35. It's a deal 1.9.2023 11:32
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Sähkötön robotti: Tavallaan valtaeliitti on vääristänyt historian tutkimusta, mutta siihen aikaan ei oltu määritelty hyviä tutkimustapoja, vaan ne kehitettiin ajan kanssa. Tästä hyvänä esimerkkinä Knossos ja  Arthur Evans. Tiivistettynä historia on täynnä eri tulkintoja, jotka perustuvat lähdeaineistoon.
      Totta. Kun sen lähdeaineiston on tilannut ja maksanut joku, joka voi tapattaa sinut halutessaan tai on jopa kirjoittanut sen ihan itse, tulkitseminen ja todisteiden etsintä on elintärkeää. EIkä se ole mikään ikivanha juttu, diktaattorit tekevät sitä edelleen.
      Siksi monista epämiellyttävistä jutuista kirjoitettiin vasta, kun se oli turvallista.

      Lainaa

    36. Mattiteppo 1.9.2023 15:00
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Sähkötön robotti: Tavallaan valtaeliitti on vääristänyt historian tutkimusta, mutta siihen aikaan ei oltu määritelty hyviä tutkimustapoja, vaan ne kehitettiin ajan kanssa. Tästä hyvänä esimerkkinä Knossos ja  Arthur Evans. Tiivistettynä historia on täynnä eri tulkintoja, jotka perustuvat lähdeaineistoon.
      Totta, ennen oli ennen, mutta ryhmän mielestä sitä esiintyy edelleenkin. Tuo ryhmä ja sen perustaja menevät välillä sellaisiin syvyyksiin, että sieltä uppeluksista on vaikea nähdä minkäänlaista totuutta, varsinkin jos tahtotila on olla koko ajan uusintakin arkeologista tietoa vastaan.

      Lainaa

    37. Saatanan vajaaälyinen lehmä 1.9.2023 18:05
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Ei saatana, ei helvetti

      Lainaa

    38. Ainut lihapiirakka 1.9.2023 18:41
      Tulos: +38 (38 ääntä)
      Pikimusta mango: Vilkkaalle tielle päin seisovassa kyltissä lukee tyyliin "kukat tarjoaa Puutarha Oy". Tuo kieltokyltti on tieltä poispäin
      No ilmankos joku ajatteli että kukkia saa poimia kun ne kerran tarjotaan firman puolelta. Vieressähän se kieltokyltin olisi pitänyt olla. Tai tarjoamisen sijasta kyltissä ois pitäny lukea että "siemenet lahjoitti".

      Lainaa

    39. Kiinnostumaton sohvaperuna 2.9.2023 19:57
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      On se kumma kun ei kummakivi oo tuttu

      Lainaa

    40. Lajikas riepu 3.9.2023 1:57
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Sukka hai: Varsinkin, jos se seisoisi kärjellään!
      Aivan mahtava! Saa tulla sitte sanomaan että orjat rakensi 40 vuotta 😁.
      Tosin kyllähän jotkut kunnan/valtion projektit kestää ikuisuuden ja orjuutuksestahan työväen lauluissa lauletaan (sorron yöstä nousemista ja niin eespäin). 

      Lainaa

    41. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Tornipöllö: Kieltokylttikin on varmaan kasvanut pellon laitaan ihan luonnostaan.
      Saako sen siis poimia? 🤔

      Lainaa

    42. Tulos: +1 (1 ääni)
      Tiheähkö herukka: Nuokin kivet ja hiidenkirnut ruukaa olla paikoissa mihin työkoneilla olisi hankala päästäkin, varsinkaan sillä tavalla ettei niistä jäisi jälkiä. Hiidenkirnun hienoa hiomistakin voi olla aika vaativa koneella tehdä ilman että se näyttäisi ihmisen tekemältä. No joku foliohattu keksii että [...]
      Niinpä. Ne ainoat ihmisten tekemät muodostelmat ovat jätinkirkkoja ja jatulintarhoja.

      Lainaa

    43. Tyyppivika perhonen 2.4.2024 12:47
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Ainut lihapiirakka: No ilmankos joku ajatteli että kukkia saa poimia kun ne kerran tarjotaan firman puolelta. Vieressähän se kieltokyltin olisi pitänyt olla. Tai tarjoamisen sijasta kyltissä ois pitäny lukea että "siemenet lahjoitti".
      Sille vilkkaalle tielle ei voinut pysähtyä vaan poimijat nimenomaan menivät kieltokyltin puolelta. 
      Sinänsä hämäävää, kun lähistöllä on sellaisiakin kukkapeltoja, joista saa poimia, mutta kyllä siellä se kieltokyltti oli. Postauksestakin näkee, että monet poimivat, vaikka tiesivät kielletyksi.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: jokaisenoikeudet, jokamiehenoikeudet, juva, kielto, kivi, kukat, kummakivi, laki, luonto, metsä, niitty, pelto, pomia, tekoäly

  • Uusimmat

  • Kategoriat