Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Lasten asialla, osa 3

"Teen Sanna Marinista lastensuojeluilmoituksen."

Ylimääräisenä julkaisuna toivottavasti viimeinen pääministerin juhlavideoita koskeva julkaisu.

Päivitys: Julkaisu on "ylimääräinen" siksi, ettei se veisi tilaa muulta sisällöltä. Pyydämme kommentoijia pitämään keskustelun asiallisena.

Jos olet kyllästynyt tämän asian vatvomiseen, voit hyvin mielin jättää koko julkaisun lukematta. Kiitos.

Lasten asialla, osa 3

Kelpaako julkaisu etusivulle?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 93 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Veneetön pomelo 30.8.2022 0:28
      Tulos: -45 (403 ääntä)
      Ehkä sillä Marinilla lähti homma vähän lapsesta, mutta on aiheeseen liittyvät kommentit silti ollut aika karua luettavaa.

      Lainaa

    2. Tulos: +630 (682 ääntä)
      Juu aina vaan niiltä Kunnon Kansalaisilta otetaan lapset huostaan. Ikänä ei oo tehny mitään ja aina huolehtinu mutku perskele joku teki sen lasun nii sinne meni lapset ilman syytä.

      Lainaa

    3. Tulos: +473 (613 ääntä)
      mä itseasiassa ilmiannoin ton heidin kommentin. aivan vitun hävytöntä väittää tollasia asioita oletettuina faktoina yhtään kenestäkään ilman mitään totuuspohjaa.

      Lainaa

    4. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 30.8.2022 1:37
      Tulos: -334 (558 ääntä)
      Veneetön pomelo: Ainakin tuo sinun nimimerkki on hyvin valittu. Myönnät tosiasiat. Huumeiden käytöstä olisi ihan hyvä olla todisteita, ennen kuin sellaista aletaan totena puhumaan. Meinaatko ettei siitä huumeiden käytöstä olisi videota olemassa? 
      Itse pidän ns. hiljaisena todisteena sitä että testiin mentäessä valitaan testausmenetelmä sen mukaan että kyseisen illan jäänteitä ei kyetä havaitsemaan. Hiustesti olisi ollut varma tapa lopettaa kaikki epäilykset mutta jostain syystä sitä ei valittu. Mielestäni syykin on melko selkeä.
      Minulle on sama mitä ihmiset vetävät vapaa-aikanaan mutta tässä oli käsittääkseni tuuraaja peruttu eli oltiin ns. päivystysvuorossa. Suomessa eniten valtaa käyttävä henkilö tekemässä pahimmassa tapauksessa kaikkia koskevia tärkeitä päätöksiä "jauhoissa" ei ole tapa miten haluan maatani johdettavan. No erään poliitikon sanoin "porukka päättää" ja minulla on vain se yksi ääni. Ei siis auta kuin hyväksyä ja sopeutua.

      Lainaa

    5. Tulos: +139 (175 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Itse pidän ns. hiljaisena todisteena sitä että testiin mentäessä valitaan testausmenetelmä sen mukaan että kyseisen illan jäänteitä ei kyetä havaitsemaan. Hiustesti olisi ollut varma tapa lopettaa kaikki epäilykset mutta jostain syystä sitä ei valittu. Mielestäni syykin on melko selkeä. Minulle on [...]
      Oon samaa mieltä, että koko testi oli turha tässä vaiheessa kyseisellä menetelmällä, mutta siis tehdäänkö noita hiustestejä edes Suomessa? En ole koskaan kuullut missään yhteydessä, että tehtäisiin, vai olisiko pääministerille siis pitänyt järjestää joku erityistesti, vaikkei mitään velvoitetta testiin menemiselle kuitenkaan ollut? 
      Olihan se biletysvideo aika cringeä katsottavaa (pahinta oli kyllä pääministerin musiikkimaku), mutta ihan samanlainen meininki on varmaan viikonloppuna missä tahansa baarissa kun muutkin kansalaiset viettävät vapaa-aikaansa, ja ei ne kaikki nyt ole mitään muuta kuin alkoholia ottaneet. Eri asia jos videolla olisi näkynyt jotain ihan konkreettista todistetta muista päihteistä. Ja jos se ongelma on vain siinä, että pääministerin virka- ja vapaa-ajan raja on häilyvä, niin ei kai niitä tärkeitä päätöksiä voisi sen paremmin kännissäkään tehdä?

      Lainaa

    6. Lainsuojaton hamsteri 30.8.2022 2:26
      Tulos: +141 (293 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Itse pidän ns. hiljaisena todisteena sitä että testiin mentäessä valitaan testausmenetelmä sen mukaan että kyseisen illan jäänteitä ei kyetä havaitsemaan. Hiustesti olisi ollut varma tapa lopettaa kaikki epäilykset mutta jostain syystä sitä ei valittu. Mielestäni syykin on melko selkeä. Minulle on [...]
      Itsehän pystyn kirjoitusasustasi lukemaan sinun olevan selkeästi sekakäyttäjä joten painoarvoa ei kommenteillasi juuri ole. Lue tuo pari kertaa ja mieti sitä että tältä te kuulostatte.

      Lainaa

    7. Tyhjä lepakko 30.8.2022 2:49
      Tulos: +264 (278 ääntä)
      Itse toivon salaa, että joku olisi tehnyt minusta ja sisaristani lasun, kun olimme pieniä. Olisi ehkä päässyt vähän helpommalla. Mutta en voi ymmärtää miten nykyisin lasuja tehdään kostoksi some tappelusta tai tuollaisen "luin lehdestä, että-" tarinan perusteella.

      Lainaa

    8. Piparjuuri 30.8.2022 2:51
      Tulos: +330 (478 ääntä)
      Ei saatana. Jättäkää Marin jo rauhaan, ei millään jaksa lukea/kuunnella tätä moralisointia enää hetkeäkään.

      Lainaa

    9. Tornipöllö 30.8.2022 3:27
      Tulos: +371 (419 ääntä)
      Tiedän, että kunnianloukkauksen mainitseminen nettikeskusteluissa on ihan hemmetin väsynyt klisee, mutta ihmisen syyttäminen lapsen kaltoinkohtelusta ja henkisestä pahoinpitelystä koska "musta tuntuu siltä" taitaa ihan oikeasti käydä kunnianloukkauksesta.

      Lainaa

    10. Horjahtava sika 30.8.2022 3:43
      Tulos: +247 (285 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Itse pidän ns. hiljaisena todisteena sitä että testiin mentäessä valitaan testausmenetelmä sen mukaan että kyseisen illan jäänteitä ei kyetä havaitsemaan. Hiustesti olisi ollut varma tapa lopettaa kaikki epäilykset mutta jostain syystä sitä ei valittu. Mielestäni syykin on melko selkeä. Minulle on [...]

      https://valtioneuvosto.fi/marinin-hallitus/tyonjako-ja-sijaisuudet Tuossa on ihan mustaa valkoisella Marinin tuuraajista. Marin ei siis koskaan, missään vaiheessa, ollut ilman sijaista. Se mitä lehdistö uutisoi alkuun, oli pelkkä ankka koska eivät malttaneet kiimoissaan tarkistaa asioita! Mistä edes tulee ajatus että PM pitäis olla mukamas 24/7 jossain ihmeen päivystyksessä ellei ole eristyisesti lomalla jolloin on vapaalla. Tässä lisää asiasta: https://www.uusisuomi.fi/uutiset/sanna-marinin-juhlimiskohu-nyt-ratkesi-etta-paaministerilla-oli-sijainen/e920ae1a-b385-42a9-b69f-ae2defbcf6bb

      Lainaa

    11. Vissi flamingo 30.8.2022 4:58
      Tulos: -296 (408 ääntä)
      On kyllä ihme tyyppi tuo Marin kun ei älyä ees erota. Suojatyöpaikkakin kuitenkin jo plakkarissa eu:sta.

      Lainaa

    12. Mallikas vadelma 30.8.2022 6:07
      Tulos: +110 (134 ääntä)
      []kinosti [X]ei kinostanut

      Lainaa

    13. Särkevä hanhi 30.8.2022 6:10
      Tulos: -55 (97 ääntä)
      Mokiin sopien ilmoitan lopettavani mokien seuraamisen tähän.

      Lainaa

    14. Mietitty puhveli 30.8.2022 6:52
      Tulos: +344 (400 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Itse pidän ns. hiljaisena todisteena sitä että testiin mentäessä valitaan testausmenetelmä sen mukaan että kyseisen illan jäänteitä ei kyetä havaitsemaan. Hiustesti olisi ollut varma tapa lopettaa kaikki epäilykset mutta jostain syystä sitä ei valittu. Mielestäni syykin on melko selkeä. Minulle on [...]
      Pääministerille ei ole mitään työvuoroja eikä hälytys aikoja. Yleensäkään hänellä ei ole työaikaa, mutta sen sijaan on oikeus vapaa-aikaan ihan kuten kaikilla muillakin. Vasta kun pääministerinä on nuori nainen on tätä alettu kyseenalaistaa ja kuvitella että PM vastaa operatiivisesta toiminnasta. 
      PM:llä on joka sekunti sijainen, joka on sovittu kauden alussa. Sijaislistalla taitaa järjestyksessä olla noin 18 nimeä ja tuonkin illan aikana oli selvää kuka vastaa PM:n tehtävistä jos ns. jotain sattuu. Lisäksi turvallisuuskoneisto ja valtioneuvoston kanslia tietää aina missä PM on ja saa hänet tarvittaessa kiinni. 
      Kannattaisi edes vähän ottaa selvää ennen kuin itsestään tekee ihan pellen. 

      Lainaa

    15. Talvehtiva kivi 30.8.2022 7:19
      Tulos: +134 (156 ääntä)
      Veneetön pomelo: Ehkä sillä Marinilla lähti homma vähän lapsesta, mutta on aiheeseen liittyvät kommentit silti ollut aika karua luettavaa.
      Helvetin paljon on nykyään absolutisteja esim persuissa. Kohta sulautuvat KD:hen.

      Lainaa

    16. Laajahko sakaali 30.8.2022 7:21
      Tulos: +338 (346 ääntä)
      Älkää nyt hyvät ihmiset tehkö näitä kostolastensuojeluilmoituksia ihmisistä, joita inhoatte. Lastensuojelu ruuhkautuu perättömistä ilmoituksista, ja oikeasti suojelun tarpeessa olevat lapset joutuvat kärsimään.

      Lainaa

    17. Suonensisäinen lokki 30.8.2022 7:34
      Tulos: +120 (134 ääntä)
      Mietitty puhveli: Pääministerille ei ole mitään työvuoroja eikä hälytys aikoja. Yleensäkään hänellä ei ole työaikaa, mutta sen sijaan on oikeus vapaa-aikaan ihan kuten kaikilla muillakin. Vasta kun pääministerinä on nuori nainen on tätä alettu kyseenalaistaa ja kuvitella että PM vastaa operatiivisesta [...]
      Heeei! Etkö sä tiedä, että ministerit ml. pääministeri tekee ite kaiken? Esim kirjoittelee tarjouspyyntöjä valtion hankkeisiin ja käyvät ne tietenkin itse läpi ja valitsevat urakat. Samoin sopii ite kaikki tapaamiset. Tekevät myös riskiarvioinnit Maanpuolustuksesta tietää vain pääministeri ja puolustusministeri. Ne kaikki virkamiehet, kansliapäällikön jne on vaan mielikuvitushahmoja.
      Kansanedustajien pitää olla valmiina 24/7, ei saa olla vapaa-aikaa, lomaa, harrastuksia eikä mielellään perhettä.
      Ja kansanedustajien työpäivä on 8-16 ja se istutaan siellä suuressa salissa.
      /s
      Kyllähän tämä absurdi ajatusmaailma tuli jo Sipilän kaudella ja Marinin kanssa on sitä jatkettu. Nyt homma kiihtyy kun vaalit on keväällä.
      Huvittaa aina kun huudetaan kansanedustajien pitkästä kesälomalta. Heillä ei ole kesälomaa, koska heidän pestinsä on luottamustoimi eikä virka. Suurin osa on 2-3viikkoa nk. lomalla eli eivät vastaa työpuhelimeen tai spostiin eivätkä käy missään kissa ristiäisissä.
      Eduskunta on kesälomalla koska ne 800 muuta siellä työskentelevää, jotka pitävät talon asiat rullaamaan, ovat työsuhteessa ja lomaoikeutettuja.

      Lainaa

    18. Hontelo kivi 30.8.2022 7:34
      Tulos: -89 (149 ääntä)
      Mietitty puhveli: Pääministerille ei ole mitään työvuoroja eikä hälytys aikoja. Yleensäkään hänellä ei ole työaikaa, mutta sen sijaan on oikeus vapaa-aikaan ihan kuten kaikilla muillakin. Vasta kun pääministerinä on nuori nainen on tätä alettu kyseenalaistaa ja kuvitella että PM vastaa operatiivisesta [...]
      Kannttaa myös itse vähän pidemmälti asiaa tutkasta: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2c42fd8c-36f7-4822-92d5-8c168e459da7
      Ei ollut siis ihan nyt vapaa-aikaa, että kyllä meni tuossa touhussa monta asiaa pieleen, eikä asian puinti ole mitenkään liitoksissa sukupuoleen.

      Lainaa

    19. Navakka norsu 30.8.2022 7:40
      Tulos: +106 (146 ääntä)
      Hontelo kivi: Kannttaa myös itse vähän pidemmälti asiaa tutkasta: iltalehti.fi/politiikka/a/2c42fd8c-36f7-4822-92d5-8c168e459da7 Ei ollut siis ihan nyt vapaa-aikaa, että kyllä meni tuossa touhussa monta asiaa pieleen, eikä asian puinti ole mitenkään liitoksissa sukupuoleen.
      Mikä työtehtävä Marinilla oli hoidossa tuona yönä? Kun pm ei ole työtehtävissä, hän on vapaalla. Perjantaina hän olinpresidentin esittelyssä, siksi lopetti lomansa ja vkl oli vapaa-aikaa

      Lainaa

    20. Liikahteleva unikeko 30.8.2022 7:42
      Tulos: -67 (83 ääntä)
      Viesti, jossa kyseenalaistettiin miksi tämä julkaisu on julkaistu edes takasivulla, poistettiin saman tien. Pääministeriä halventavat viestit saavat jäädä. Kertookin kaiken siitä, miksi tämä on julkaistu. Oikein alleviivattu asiaa julkaisemalla tämä extrana. Selkeästi on myös toivottu, että tämä saa valtavan alapeukkuvyöryn ja tulee tönöttämään takasivun ykkösenä niin, että lähes jokainen uuden julkaisut takasivulta lukeva tulee näkemään sen seuraavan vuoden aikana.

      Lainaa

    21. Jauhopussista löytynyt panda 30.8.2022 7:44
      Tulos: -90 (178 ääntä)
      Mietitty puhveli: Pääministerille ei ole mitään työvuoroja eikä hälytys aikoja. Yleensäkään hänellä ei ole työaikaa, mutta sen sijaan on oikeus vapaa-aikaan ihan kuten kaikilla muillakin. Vasta kun pääministerinä on nuori nainen on tätä alettu kyseenalaistaa ja kuvitella että PM vastaa operatiivisesta [...]
      Älä viitsi vetää tähän sukupuolia ja ikää mukaan. Aiemmatkin pm:t sai paljon lokaa niskaan mokailusta, joten mikä tässä on ongelma? Vai meinaatko että koska Sanna on "nuori" nainen, niin häntä ei sitten saakkaan kritisoida? Jos tosissasi ajattelet niin, niin sitten minulla on sinulle jatkokysymys: Ovatko naiset niin heikkoja ja tyhmiä, että heiltä ei vaan voi olettaa yhtä fiksua käytöstä kuin miehiltä ja senkään takia heitä ei saa kritisoida samoin perustein kuin miehiä? Oletan että vastauksesi on "ei, eivät ole". Noniin, miksi sitten Marinia ei saa kritisoida kun on mennyt touhu tyhmäksi?

      Lainaa

    22. Hontelo kivi 30.8.2022 7:51
      Tulos: -61 (111 ääntä)
      Navakka norsu: Mikä työtehtävä Marinilla oli hoidossa tuona yönä? Kun pm ei ole työtehtävissä, hän on vapaalla. Perjantaina hän olinpresidentin esittelyssä, siksi lopetti lomansa ja vkl oli vapaa-aikaa
      Olisit lukenut: "Pääministeri myös kutsuu koolle TP-Utvan eli tasavallan presidentin ja valtioneuvoston ulko- ja turvallisuuspoliittisen ministerivaliokunnan. Marinin on pitänyt olla viikonloppuna 5.–7. elokuuta tuntien aikajänteellä valmiudessa päättämään, pyytääkö Suomi sotilaallista apua esimerkiksi Yhdysvalloilta."

      Lainaa

    23. Navakka norsu 30.8.2022 9:07
      Tulos: +64 (110 ääntä)
      Hontelo kivi: Olisit lukenut: "Pääministeri myös kutsuu koolle TP-Utvan eli tasavallan presidentin ja valtioneuvoston ulko- ja turvallisuuspoliittisen ministerivaliokunnan. Marinin on pitänyt olla viikonloppuna 5.–7. elokuuta tuntien aikajänteellä valmiudessa päättämään, pyytääkö Suomi sotilaallista apua esimerkiksi Yhdysvalloilta."
      Mikähän tragedia tai hätätila oli tuona viikonloppuna, jotta apua oltaisiin tarvittu asap?

      Lainaa

    24. Purppura matelija 30.8.2022 9:10
      Tulos: +113 (151 ääntä)
      Tää Marinin mollaaminen on mennyt jo todella överiksi. Se, että jo tällaisia juttuja jauhetaan julkisesti on todella törkeää. Ja miten me ulkopuoliset millään voitaisi tietää, että lapsi on jäänyt ihan heitteille? Jos tässä olisi jotakin hälyttävää, eiköhän sen lähipiiri veisi eteenpäin.

      Lainaa

    25. Kupera herne 30.8.2022 9:33
      Tulos: +171 (203 ääntä)
      Jauhopussista löytynyt panda: Älä viitsi vetää tähän sukupuolia ja ikää mukaan. Aiemmatkin pm:t sai paljon lokaa niskaan mokailusta, joten mikä tässä on ongelma? Vai meinaatko että koska Sanna on "nuori" nainen, niin häntä ei sitten saakkaan kritisoida? Jos tosissasi ajattelet niin, niin sitten minulla on sinulle jatkokysymys: [...]
      Kritiikki toiminnasta on aika hitokseen eri asia kuin haukkua henkilöä, kyseenalaistaa äitiyttä ja väittää narkkariksi ilman mitään todisteita. Aikoinaan mokailu oli sitä kun riekuit ympäripäissäsi, sammuit, lähdit nyrkkitappeluun, kourit/ahdistelit jne ja sitä vatvottiin pari päivää, nyt yhtäkkiä mokaaminen on kun laulaa ja tanssii ja sitä vatvotaan jumalauta jo kolmatta viikkoa. Paskapuhetta väittää että yksikään toinen pm olisi saanut yhtä paljon ryöpytystä illanvietosta.

      Lainaa

    26. Kilokalori 30.8.2022 9:39
      Tulos: +79 (121 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Itse pidän ns. hiljaisena todisteena sitä että testiin mentäessä valitaan testausmenetelmä sen mukaan että kyseisen illan jäänteitä ei kyetä havaitsemaan. Hiustesti olisi ollut varma tapa lopettaa kaikki epäilykset mutta jostain syystä sitä ei valittu. Mielestäni syykin on melko selkeä. Minulle on [...]
      Tässä on taas esimerkki ehdasta r yssän t rollista (tai kotimaisesta hyödyllisestä i diootista) joka on saanut kaikki "faktansa" jostain venäjän totuutta toitottavasta telegram-keskusteluryhmästään. Mene takaisin telegrammiin kaltaistesi pariin.
      Mannerheim muuten veti todistettavasti heroiinia (sen ajan perus yskänlääke) ja amfetamiinia (höökipulveri, armeijan vakiokamaa sodan aikana). Eivät kyselleet hiusnäytteitä.

      Lainaa

    27. Lainsuojaton lohikäärme 30.8.2022 9:41
      Tulos: +73 (105 ääntä)
      Jauhopussista löytynyt panda: Älä viitsi vetää tähän sukupuolia ja ikää mukaan. Aiemmatkin pm:t sai paljon lokaa niskaan mokailusta, joten mikä tässä on ongelma? Vai meinaatko että koska Sanna on "nuori" nainen, niin häntä ei sitten saakkaan kritisoida? Jos tosissasi ajattelet niin, niin sitten minulla on sinulle jatkokysymys: [...]
      No, jos kyseessä olisi ollut varsinkin vanhempi herra, niin asia ei varmaan olisikaan tällä mittakaavalla esissä. 
      Varmasti ihan joka puolueesta löytyy ministeri ja kansanedustaja joka tekee ihan samaa, joka on tullut krapulassa tai humalassa töihin tai jättänyt tulematta ko. Syyn takia. Ärsyttävää öyhötystä, ymmärtäisin jos olisi jotain käynyt, mutta kun ei. 
      Toki, hölmöä marinilta antaa julkaista sosiaaliseen mediaan yhtään mitään, olkoonkin kuinka yksityinen tili olevinaan. Tehty mikä tehty, uutinen on kulutettu hyvinkin loppuun ja melko turha muutenkin. 

      Lainaa

    28. Valittu mestari 30.8.2022 9:49
      Tulos: -101 (147 ääntä)
      Sikäli ymmärrettävä ajatus koska Marin väittää olleensa kunnossa vaikka kaikki näkevät videolta voimakkaan päihtymystilan. Onko Marinin ajatus selväpäisyydestä aina samaa tasoa?

      Lainaa

    29. Pelättävä hedelmä 30.8.2022 10:02
      Tulos: +101 (143 ääntä)
      Jauhopussista löytynyt panda: Älä viitsi vetää tähän sukupuolia ja ikää mukaan. Aiemmatkin pm:t sai paljon lokaa niskaan mokailusta, joten mikä tässä on ongelma? Vai meinaatko että koska Sanna on "nuori" nainen, niin häntä ei sitten saakkaan kritisoida? Jos tosissasi ajattelet niin, niin sitten minulla on sinulle jatkokysymys: [...]
      Moniko aiempi pääministeri on saanut lokaa niskaansa nimenomaan ryypiskelystä tai juhlimisesta?
      Ei tule mieleen ainoatakaan, mutta onhan se eri asia kun mies juo tai juhlii. Sehän on maan tapa. Naisen sen sijaan tulee olla siveellinen seinäruusu.

      Lainaa

    30. Tulos: +122 (138 ääntä)
      Liikahteleva unikeko: Viesti, jossa kyseenalaistettiin miksi tämä julkaisu on julkaistu edes takasivulla, poistettiin saman tien. Pääministeriä halventavat viestit saavat jäädä. Kertookin kaiken siitä, miksi tämä on julkaistu. Oikein alleviivattu asiaa julkaisemalla tämä extrana. Selkeästi on myös toivottu, että tämä saa [...]
      Ylimääräistä julkaisua on alleviivattu sen takia, että moni on tottunut lukemaan vain viisi kerrallaan. Tämä on julkaistu ylimääräisenä sen takia, ettei se veisi palstatilaa muilta julkaisuilta (tai valtaisi niiden kommentteja), kun aihetta on kuitenkin käsitelty eri medioissa jo kyllästymiseen asti. Pidimme itsestäänselvänä, että "bileilta -> huono äiti -> lastensuojeluilmoitus" on niin naurettava johtopäätös, etteivät edes pääministerin kriitikot voi olla tätä mieltä, mutta ihmiset osaavat yllättää. Teoria näkyvyydestä takasivulla menee jo jonkin asteen salaliittoteorian puolelle.

      Lainaa

    31. Tulos: +128 (142 ääntä)
      Sen enempää Mariniin ottamatta kanttaa, mut mikä siinä aina on, että ku äiti-ihminen on vähänkään viihteellä, niin oletetaan sen kakaran tai kakaroitten jääneen heitteille yksinään? Poikkeuksia lukuunottamatta, oletettavasti sille/niille on vähintään naapurin teini hommattu lapsenlikaksi.

      Lainaa

    32. Pähee tuhatjalkainen 30.8.2022 10:54
      Tulos: +39 (41 ääntä)
      Särkevä hanhi: Mokiin sopien ilmoitan lopettavani mokien seuraamisen tähän.
      Mutta ilmoitukset jäi päälle ja jäät silti vielä seuraamaan ryhmää- tai siis mokia?

      Lainaa

    33. Tulos: +93 (115 ääntä)
      Unis: Sen enempää Mariniin ottamatta kanttaa, mut mikä siinä aina on, että ku äiti-ihminen on vähänkään viihteellä, niin oletetaan sen kakaran tai kakaroitten jääneen heitteille yksinään? Poikkeuksia lukuunottamatta, oletettavasti sille/niille on vähintään naapurin teini hommattu lapsenlikaksi.
      Koska suomalaisten vouhottajien kuplan todellisuudessa isät/miehet eivät tee kotona yhtään mitään, ja se on heidän mielestä niin normaalia, että voi melkein tehdä lasun vain siitä, että äiti ei ole vahtimassa lasta. Koska eihän se isä sitä vahtisi, miehet on lauantai-iltana humalassa ja naisten pitää olla kotona. Koska niinhän se kai on. Ja on kumma kun ei naista löydy perinteisiä arvoja kannattaville vouhoille. Sekin vielä.

      Lainaa

    34. Kykenemätön peura 30.8.2022 12:23
      Tulos: +129 (153 ääntä)
      Jotenkin pelottavaa huomata, miten monet tuntuvat ihan tosissaan uskovan, että koko valtion toiminta luottaa siihen, että yksi ihminen on 24/7 töissä, eikä mitään varasuunnitelmia ole tehty. Yllättävän kriisin sattuessa kaikki muut ihmiset vain pyörittelevät peukaloitaan siihen asti, että pääministeri kertoo mitä tehdään? Ihan älytön ajatuskin, että kukaan pystyisi olemaan töissä koko ajan, koska ihmiset eivät vaan toimi niin. Kaikki tarvitsevat lepoa, omaa aikaa ja rentoutumista ja parempi, että päättäjätkin sen tajuavat, vaikka jotkut kansalaiset olettavat valtion johdossa olevan robotteja. Varmasti historiassa on tapahtunut paljon hurjempiakin asioita, mutta silloin ei ollut jokaisella taskussa laitetta, jolla saa kuvattua ja jaettua asioita reaaliajassa koko maailmalle, eikä lehdistöllä niin suurta tarvetta luoda tyhjästä raflaavia otsikoita.

      Lainaa

    35. Kaukaa viisas lohikäärme 30.8.2022 12:30
      Tulos: +71 (83 ääntä)
      Hontelo kivi: Olisit lukenut: "Pääministeri myös kutsuu koolle TP-Utvan eli tasavallan presidentin ja valtioneuvoston ulko- ja turvallisuuspoliittisen ministerivaliokunnan. Marinin on pitänyt olla viikonloppuna 5.–7. elokuuta tuntien aikajänteellä valmiudessa päättämään, pyytääkö Suomi sotilaallista apua esimerkiksi Yhdysvalloilta."
      Lehdellä unohtui taas tarkistaa faktat. Valtiosihteerillä ja hänen sijaisellaan on oikeus kutsua koolle valiokunnat ilman pääministerin valtuutusta.

      Lainaa

    36. Kaukaa viisas lohikäärme 30.8.2022 12:39
      Tulos: +77 (87 ääntä)
      Pelättävä hedelmä: Moniko aiempi pääministeri on saanut lokaa niskaansa nimenomaan ryypiskelystä tai juhlimisesta?Ei tule mieleen ainoatakaan, mutta onhan se eri asia kun mies juo tai juhlii. Sehän on maan tapa. Naisen sen sijaan tulee olla siveellinen seinäruusu.
      Esko Ahon aikana Kesärannassa sai pelata pokeria rahasta. Aho jäi velkaa usealle pelaajalle. Lisäksi Kesärannassa on vietetty useita juhlia jossa on muutama kansanedustaja sammunut saunaan. Nyt on säännöt muuttuneet. Kesärannassa ei saa saunoa, tanssia tai juoda alkoholia. Useamman vuoden olen seurannut kun Seiskan kuvaaja ottaa kuvia vastarannalta Kesärannan saunassa kävijöistä ja rannalla juhlijoista.
      Keskustan kansanedustajat kävivät alasti uimassa saunasta ja istuivat ulkona pyyhepäällä. Koska saadaan ne kuvat lehteen? 

      Lainaa

    37. Kaukaa viisas lohikäärme 30.8.2022 12:40
      Tulos: +30 (40 ääntä)
      Kilokalori: Tässä on taas esimerkki ehdasta r yssän t rollista (tai kotimaisesta hyödyllisestä i diootista) joka on saanut kaikki "faktansa" jostain venäjän totuutta toitottavasta telegram-keskusteluryhmästään. Mene takaisin telegrammiin kaltaistesi pariin. Mannerheim muuten veti todistettavasti heroiinia (sen [...]
      Kekkonen käytti myös aineita jotta oli kunnossa neuvotteluissa.

      Lainaa

    38. Tuore mestari 30.8.2022 12:50
      Tulos: -25 (39 ääntä)
      Lainsuojaton hamsteri: Itsehän pystyn kirjoitusasustasi lukemaan sinun olevan selkeästi sekakäyttäjä joten painoarvoa ei kommenteillasi juuri ole. Lue tuo pari kertaa ja mieti sitä että tältä te kuulostatte.
      Olethan muita parempi. Huomaa kirjoitusasusta.

      Lainaa

    39. Reseptivapaa Dinosaurus 30.8.2022 13:02
      Tulos: +85 (107 ääntä)
      Miten jotkut oikeasti jaksavat vouhottaa päivästä toiseen tästä Marinin juhlimisesta. Katsoin videot kokonaisuudessaan, enkä ymmärrä yhtään, miksi niistä on noussut minkäänlaista kohua ensinkään. Rajumpaa menoa näkee ompeluseuran teekutsuillakin. Varsinainen uutisankka koko soppa. Antakaa nyt hyvän tähden ihmisten elää normaalia elämää, pääministeriä myöten!

      Lainaa

    40. Tuore mestari 30.8.2022 13:05
      Tulos: -83 (121 ääntä)
      Vain feministit nostavat sukupuolen tässäkin asiassa tikun nokkaan.

      Lainaa

    41. Leikkisä kettu 30.8.2022 14:15
      Tulos: +100 (122 ääntä)
      Jauhopussista löytynyt panda: Älä viitsi vetää tähän sukupuolia ja ikää mukaan. Aiemmatkin pm:t sai paljon lokaa niskaan mokailusta, joten mikä tässä on ongelma? Vai meinaatko että koska Sanna on "nuori" nainen, niin häntä ei sitten saakkaan kritisoida? Jos tosissasi ajattelet niin, niin sitten minulla on sinulle jatkokysymys: [...]
      Kuinka monen miespuolisen kohdalla on alettu olla huolissaan lapsista ja arvosteltu heidän isyyttään kun on oltu tyhmiä? Älä pliis kerro mulle, että oot niin naiivi, että et näe tässä olevan kyse sukupuolesta. Oletan, että vastaus on "Ei, en ole niin naiivi."

      Lainaa

    42. Harmaa kivi 30.8.2022 16:11
      Tulos: +78 (98 ääntä)
      Tuore mestari: Vain feministit nostavat sukupuolen tässäkin asiassa tikun nokkaan.
        Ihanko? Ennemminkin tässä olisi tilaisuus miesoikeusaktivisteille avata suunsa, jos he todella haluaisivat tehdä jotain hyödyllistä (eivät he halua): Miksi Marinin lapsi olisi jotenkin heitteillä vaikka Marin olisi missä tekemässä mitä? Eikö sillä lapsella ole isä? Halutaanko tässä sanoa, että isistä ei ole yhtään mihinkään, ja lapsi, joka ei ole äitinsä seurassa, on täysin pulassa? Ja sitten väitetään, että isien on vaikeampi saada huoltajuutta jos huoltajuusriita syntyy: no voi olla, että onkin, jos tosiaan Putinin trollit ja heidän hyväuskoiset faninsa saavat tässä sivussa levittää yhteiskuntaamme perhekäsitystä, että lapsen isä on ihan turha henkilö, tai suorastaan vaarallinen, jos lasua pitäisi alkaa tehdä.

      Lainaa

    43. Leikkisä kettu 30.8.2022 16:37
      Tulos: +63 (71 ääntä)
      Harmaa kivi:   Ihanko? Ennemminkin tässä olisi tilaisuus miesoikeusaktivisteille avata suunsa, jos he todella haluaisivat tehdä jotain hyödyllistä (eivät he halua): Miksi Marinin lapsi olisi jotenkin heitteillä vaikka Marin olisi missä tekemässä mitä? Eikö sillä lapsella ole isä? Halutaanko tässä sanoa, että [...]
      Se on kyllä kumma, kun ei koskaan ole niitä miehiä näissä aiheissa mesoamassa, että "pyh pah, se lapsi on kotona isänsä kanssa, älkää olko naurettavia!" Missä se miesääni on? Huhuu?

      Lainaa

    44. Ruokahaluton delfiini 30.8.2022 16:59
      Tulos: +24 (40 ääntä)
      Tämä öyhötys on oksettavaa.

      Lainaa

    45. Eksakti vesinokkaeläin 30.8.2022 17:35
      Tulos: -38 (54 ääntä)
      Tuo keskustelu Marinin biletyksestä on kyllä puolin ja toisin ihan järkyttävän pimeää... Vaikka ketään tuskin kiinnostaa, niin tässä omat pointit asiasta: -Ministerillä on käsittääkseni ns. "kokonaistyöaika". Hän on töissä tarvittaessa, mutta silloin kun ei ole töissä, niin on vapaalla. Saman tyyliset sopimukset on esim. lähestulkoon kaikilla toimitusjohtajilla ja osalla ylemmistä toimihenkilöistä yms. Eli nuo puheet "työajalla" tai "päivystysajalla" ryyppäämisestä ovat ihan hatusta heitettyjä ja sitä samaa tekevät tuhannet muut ihmiset, jotka vastaavilla työ-/virkasopimuksilla työskentelevät. - Marin sanoi että ei ole koskaan ollut seuruuessa, jossa laittomia päihteitä olisi käytetty. Kokaiini varsinkin on sen verran yleistä noissa viihdemaailman porukoissa, että tätä väitettä en usko hetkeäkään. Marinin omasta "bilehuumeiden" käytöstä nyt en toki varmaksi pysty sanomaan, mutta vahvasti epäilen hänenkin kyllä joskus vähintään kokeilleen. - Edellisen puolesta puhuu käytetty testausmuoto, joka ei todista käytännössä yhtään mitään. Ensin asiaa vetkutellaan viikon verran ja sen jälkeen käydään testissä, joka näyttää 3-4 päivän ajalta tulokset. Eihän tuolla testillä ollut mitään todellista todistusarvoa mihinkään suuntaan, mutta ehkä sillä jotain mielikuvia onnistuttiin luomaan vähintään vanhalle kannattajajoukolle. - Henkilökohtaisesti ei tosin haittaa tippaakaan, vaikka PM vapaa-aikanaan jotain laittomiakin päihteitä käyttäisi. Eniten siinä ehkä sieppaisi tekopyhyys siinä kohtaa, ettei suostuta ajamaan niiden laillistamista.

      Lainaa

    46. Pehmeä jänis 30.8.2022 17:36
      Tulos: -43 (55 ääntä)
      miumeli: mä itseasiassa ilmiannoin ton heidin kommentin. aivan vitun hävytöntä väittää tollasia asioita oletettuina faktoina yhtään kenestäkään ilman mitään totuuspohjaa.
      Toisaalta aivan vitun hävytöntä väittää etteikö sillä olisi mitään totuuspohjaa.  Teen susta lasun ja vien sekä lapset että lastenteko vehkeet valtiolle.

      Lainaa

    47. Pehmeä jänis 30.8.2022 17:49
      Tulos: -59 (75 ääntä)
      Harmaa kivi:   Ihanko? Ennemminkin tässä olisi tilaisuus miesoikeusaktivisteille avata suunsa, jos he todella haluaisivat tehdä jotain hyödyllistä (eivät he halua): Miksi Marinin lapsi olisi jotenkin heitteillä vaikka Marin olisi missä tekemässä mitä? Eikö sillä lapsella ole isä? Halutaanko tässä sanoa, että [...]
      Ei tässä halutaan sanoa vaan se että kyseisestä äidistä ei oo mihinkää kun on viinilasi kasvanu kiinni ja nenänpää valkosena

      Lainaa

    48. Pehmeä jänis 30.8.2022 17:52
      Tulos: -34 (46 ääntä)
      Reseptivapaa Dinosaurus: Miten jotkut oikeasti jaksavat vouhottaa päivästä toiseen tästä Marinin juhlimisesta. Katsoin videot kokonaisuudessaan, enkä ymmärrä yhtään, miksi niistä on noussut minkäänlaista kohua ensinkään. Rajumpaa menoa näkee ompeluseuran teekutsuillakin. Varsinainen uutisankka koko soppa. Antakaa nyt hyvän tähden ihmisten elää normaalia elämää, pääministeriä myöten!
      Jauho jenggi röh röh

      Lainaa

    49. Pehmeä jänis 30.8.2022 17:57
      Tulos: -43 (67 ääntä)
      Horjahtava sika: valtioneuvosto.fi/marinin-hallitus/tyonjako-ja-sijaisuudet Tuossa on ihan mustaa valkoisella Marinin tuuraajista. Marin ei siis koskaan, missään vaiheessa, ollut ilman sijaista. Se mitä lehdistö uutisoi alkuun, oli pelkkä ankka koska eivät malttaneet kiimoissaan tarkistaa asioita! Mistä edes tulee [...]
      Toisaalta kun tarviaa sijaiset hakea jälkeenpäin että "nyt sielä oli se sijainen,  kattokaa,  on sillä sijainen"  niin kertoneen omaa tarinaa että oliko sitä loppupeleissä vai ei

      Lainaa

    50. Tulos: +45 (51 ääntä)
      Purppura matelija: Tää Marinin mollaaminen on mennyt jo todella överiksi. Se, että jo tällaisia juttuja jauhetaan julkisesti on todella törkeää. Ja miten me ulkopuoliset millään voitaisi tietää, että lapsi on jäänyt ihan heitteille? Jos tässä olisi jotakin hälyttävää, eiköhän sen lähipiiri veisi eteenpäin.
      Joo, lapsi on "jätetty täysin heitteille", koska porukka on jo unohtanut sen Seiskan kuvan jossa Sanna on lapsensa kanssa lenkillä. Kukaan ei nähnyt kuvassa mitään muuta kuin perseen trikoissa. Öyhöt on öyhöjä.

      Lainaa

    51. Tulos: +23 (35 ääntä)
      Yle areenasta löytyy klippi kun elinkeinoelämän kerma lähti Lappiin rentoutuun (80 luvulla tjsp). Pahus kun en löydä sitä, siellä miehet oli ihan "normaaleissa ruokajuomissa".

      Lainaa

    52. Muuttumaton kirahvi 30.8.2022 20:29
      Tulos: +19 (29 ääntä)
      Hontelo kivi: Kannttaa myös itse vähän pidemmälti asiaa tutkasta: iltalehti.fi/politiikka/a/2c42fd8c-36f7-4822-92d5-8c168e459da7 Ei ollut siis ihan nyt vapaa-aikaa, että kyllä meni tuossa touhussa monta asiaa pieleen, eikä asian puinti ole mitenkään liitoksissa sukupuoleen.
      Ja lue itse vielä vähän lisää - ja erota lukiessasi, mikä on toimittajan mielipidettä ja mikä oikeaa säännöstöä: ” Tässä jutussa läpi käytyjen loma-aikojen sijaistusjärjestelyjen lisäksi valtioneuvoston jäsenillä on sijaislista, jonka perusteella katsotaan ministerille sijainen, jos hän on syystä tai toisesta äkillisesti estynyt hoitamaan tehtäviään. Tästä sijaislistajärjestelystä on kertonut ainakin Uusi Suomi.”.

      Lainaa

    53. Alushousuton öykkäri 30.8.2022 22:07
      Tulos: +18 (36 ääntä)
      Hiustestiä ei tehdä vähässä kunnassa, se tulee mm. kalliimmaksi. Kyllä virtsasta tai verestä otettu testi on luotettava, ja näyttää aika monta muuta huumausaineita mitä mitä lehdessä jne on lukenut. Antakaa nyt hyvänen aika ihmisen viettää vapaa-aikaa, hyvää työtä tekee nuoresta iästä huolimatta. Nimimerkillä: asiasta on kokemusta. PS. Ei mikään jauhojengi, selkeästi jallujengi. PPS. En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, sori siitä.

      Lainaa

    54. Poliitikot pois jaloista 30.8.2022 22:13
      Tulos: +40 (46 ääntä)
      Kykenemätön peura: Jotenkin pelottavaa huomata, miten monet tuntuvat ihan tosissaan uskovan, että koko valtion toiminta luottaa siihen, että yksi ihminen on 24/7 töissä, eikä mitään varasuunnitelmia ole tehty. Yllättävän kriisin sattuessa kaikki muut ihmiset vain pyörittelevät peukaloitaan siihen asti, että [...]
      Poliitikkoja ei tarvita sotkemaan akuutteja kriisitilanteita. Niiden alkuvaiheessa vastuu on virkamiehillä, jotka toimivat omien päivystys- ja hälytysohjeidensa mukaisesti. Kun tilannetta kartoitetaan, asiasta vastaavat virkamiehet eri virastoissa ja laitoksissa. Virkamiehet päättävät toimenpiteiden valmistelusta ja suunnitelmien laatimisesta varsin pitkälle ennalta laadittujen suunnitelmien pohjalta olemassaolevien päätösvaltuuksien varassa. Jos tilanne kehittyy sellaiseksi, että virkamiesten päätösvaltuudet eivät riitä, joudutaan turvautumaan valtion johdon apuun, mutta niin ei todellakaan tapahdu sekunneissa tai edes muutamassa tunnissa.  Poliitikkoja tarvitaan kriisien alkuvaiheessa lähinnä antamaan rauhoittelevia lausuntoja. Kun tilanne kehittyy,  heitä saatetaan tarvita tekemään päätöksiä ja pitämään yhteyttä ulkomaisiin kollegoihin ja järjestöihin. Ei ole olemassa mitään sellaista kriisiä, joka syntyisi täysin yllättäen ja jossa tarvittaisiin poliitikkojen välittömiä toimenpiteitä. Ihan oikeasti ei ole. Mietitäänpä: 1) Sodan syttyminen. Sodat eivät syty varoittamatta. Yksittäisiä ilmaiskuja tms voidaan kyllä tehdä, mutta maajoukkojen hyökkäys vaatii pitkää valmistelua, joka ei jäisi tiedusteluviranomaisilta huomaamatta etenkään nyt, kun Suomi on liittymässä NATOon ja on saanut muutamilta mailta turvatakuita jäsenyyden vahvistamista odotellessa. Äkilliseen ilmaiskuun reagoinnista vastaavat puolustusvoimat. Poliitikkoja (ja tässä nimenomaan presidenttiä) tarvitaan muutaman tunnin päästä, kun on ehditty selvittää tarkemmin, mitä on tapahtunut ja mistä on kyse. Suurhyökkäys ei siis ole ollenkaan mahdollinen, eikä myöskään mikään pienten vihreiden miesten salainvaasio (ei Suomen oloissa). Yllätysiski ilman muita sotilaallisia toimia olisi mahdollinen, mutta sellaiseen ei tarvitse, eikä pidä vastata salamannopeasti. Ja jos oikeasti olisi tilanne, jossa olisi todellinen hyökkäysuhka hetkenä minä hyvänsä, tilanne on täysin selvä poliitikoille ja he ovat valmiita tekemään päätöksiä. Ei silloin juhlita, vaan valmistaudutaan. Poliitikot on luultavasti jopa siirretty turvaan. Olen aika varma, että valtiolla on enemmän tai vähemmän salaisia bunkkereita, joihin hallitus ja presidentti voidaan tarvittaessa siirtää. 2) Tavanomainen suuronnettomuus. Pelastusviranomaiset vastaavat toimenpiteistä. Poliitikkoja tarvitaan päättämään jälkien siivoamisesta ja antamaan myötätuntoisia viestejä.
      3) Ydinonnettomuus. Pelastusviranomaiset ja Säteilyturvakeskus ovat vastuussa. Poliitikkoja tarvitaan taas antamaan lausuntoja ja päättämään jälkitoimista.
      4) Luonnonkatastrofi Suomessa. Riski on pieni, koska meillä ei ole tulivuoria, maanjäristyksiä, hirmumyrskyjä, laajamittaisia metsäpaloja, suuria äkillisiä tulvia, eikä myöskään valtameren rannikkoa. Tavanomaisissa myrskyissä ja vastaavissa pelastusviranomaiset vastaavat toimenpiteistä. Puolustusvoimilta voidaan pyytää virka-apua. 5) Luonnonkatastrofi tai suuronnettomuus ulkomailla. Paikalliset viranomaiset vastaavat toimista. Suomi voi lähettää apua pyydettäessä. Kiireellisissä tilanteissa apua toimittaa mm. Punainen Risti, eikä siihen tarvita poliitikkojen päätöksiä. Suomalaisia viranomaisia voidaan lähettää avuksi, mutta sitä päätöstä ei tarvitse tehdä ensimmäisten tuntien aikana. Samoin jos alueelta pitää evakuoida suomalaisia, evakuointisuunnitelman laativat viranomaiset ja lopullisen päätöksen tekevät ehkä poliitikot, mutta silloinkaan poliittisia päätöksiä ei tehdä muutamien ensimmäisten tuntien kuluessa. Viranomaiset kyllä valmistelevat evakuoinnin käytännön järjestelyt, niin että evakuointi voidaan aloittaa mahdollisimman pian päätöksen jälkeen. Lyhyesti siis: ainoa mahdollinen tilanne, jossa tarvittaisiin poliitikkojen nopeita toimia on Suomeen kohdistuva suurhyökkäys ja se puolestaan on tilanne, joka ei synny yllättäen. Tiedettiinhän Ukrainassakin, että hyökkäysriski on todellinen, koska Venäjän joukot olivat asemissa rajan takana.

      Lainaa

    55. Itseasiassa 30.8.2022 22:16
      Tulos: +30 (42 ääntä)
      Hontelo kivi: Kannttaa myös itse vähän pidemmälti asiaa tutkasta: iltalehti.fi/politiikka/a/2c42fd8c-36f7-4822-92d5-8c168e459da7 Ei ollut siis ihan nyt vapaa-aikaa, että kyllä meni tuossa touhussa monta asiaa pieleen, eikä asian puinti ole mitenkään liitoksissa sukupuoleen.
      Kannattaa ihan ensimmäiseksi lopettaa IL:n lukeminen. Tiesitkö muuten että IL:n uutispäätoimittaja Perttu Kauppisen vaimo on Kokoomuksen viestintäpäällikkö Kirsi Hölttä. Kannattaa ehkä muistaa tämä, jos vielä lukee tuota keltaista lehteä.

      Lainaa

    56. Rentoutunut leijona 30.8.2022 22:26
      Tulos: +16 (30 ääntä)
      Pelättävä hedelmä: Moniko aiempi pääministeri on saanut lokaa niskaansa nimenomaan ryypiskelystä tai juhlimisesta?Ei tule mieleen ainoatakaan, mutta onhan se eri asia kun mies juo tai juhlii. Sehän on maan tapa. Naisen sen sijaan tulee olla siveellinen seinäruusu.
      Eipä sitä tarvitse pääministerin edes ryypiskellä tai juhlia, että saa lokaa niskaan, vaan siihen riittää ihan vain kasa tuppeen sahattua lautaa, esimerkiksi. Ministerit ovat kyllä saaneet huutia monesta asiasta ihan riippumatta sukupuolesta.

      Lainaa

    57. Tulos: -30 (34 ääntä)
      bleb: Juu aina vaan niiltä Kunnon Kansalaisilta otetaan lapset huostaan. Ikänä ei oo tehny mitään ja aina huolehtinu mutku perskele joku teki sen lasun nii sinne meni lapset ilman syytä.
      Valtion ei tukea kansalaisia enää sosiaaliturvalla vaan siten, että jokainen vastaa omista tuloistaan ja elämisestään.
      Samoin energialaskut kunkin kansalaisen on maksettava itse. 
      Terveyspalvelut ja koulutus maksullisiksi Suomessa.

      Lainaa

    58. Ohennettu jänis 31.8.2022 0:43
      Tulos: -34 (66 ääntä)
      Marinin kannattajat: - Kuuntele lehdistötilaisuus ja usko kaikki mitä Marin sanoo. - Marin on vaan niin siististi cool ja ihanan nuori, paljon parempi ku vanha mies - Te vaan tupisette koska ootte niin seksitisiä eikä tämmöstä ajojahtia olis miehelle kyllä seurannut. - Ei se haittaa vaikka on humalassa, kunhan työt hoidetaan. Huumeviittaukset on kyllä loukkaavia. - Ei tämä vaikuta minkään asioiden hoitoon jatkossakaan eikä koskaan myöhemminkään. Ei edes vanhojen diktaattorien kanssa, eikä koskaan muutenkaan.

      Lainaa

    59. Haihtuva hyönteinen 31.8.2022 1:00
      Tulos: -13 (37 ääntä)
      Rentoutunut leijona: Eipä sitä tarvitse pääministerin edes ryypiskellä tai juhlia, että saa lokaa niskaan, vaan siihen riittää ihan vain kasa tuppeen sahattua lautaa, esimerkiksi. Ministerit ovat kyllä saaneet huutia monesta asiasta ihan riippumatta sukupuolesta.
      Aivan. Marinilla ero tuntuukin olevan kiihkeät somefanit puolustamassa häntä joka asiassa. Paskaa niskaanhan poliitikoille tulee aina, mutta yleensä se on melko yksisuuntaista. Joku jää kiinni jostan mokasta, pääsee lööppeihin, esittää enempi tai vähempi uskottavan selityksen josta joku ehkä välittää muut ei, lehdet retostelevat aiheella sen aikaa kun keksivät jotain uutta tai "uutta" sanottavaa, sitten ihmiset kyllästyvät ja asia unohtuu. Toivottavasti hyvissä ajoin ennen vaaleja. Sometaistelu tuo kaavaan ihan uusia ulottuvuuksia. Puolesta-vastaan riitely pyörittää kohumyllyä kauan sen jälkeen kun asian alkuperäinen uutisarvo olisi jo kulunut loppuun. Ja kun keskustelijoilta loppuu sanottava itse aiheesta, jatketaan kanssakeskustelijoiden henkilöön menevillä argumenteilla.

      Lainaa

    60. Pikku hevonen 31.8.2022 1:34
      Tulos: -8 (12 ääntä)
      uu

      Lainaa

    61. Tulos: -28 (38 ääntä)
      Vatipäät mölisee, Sannahan on maailman ihanin ihminen, niin kauniskin, kiree kroppa yms. Presidenttiainesta

      Lainaa

    62. Tulos: -37 (55 ääntä)
      Toisaalta kansalaisten huoli saattaa herätä, huomioonottaen Sannan tausta. Isä alkoholisti. Sannan geeniperimä ei ole kovinkaan hyvä mitä tulee päihteisiin. Ehkäpä kannattaisi ottaa varovaisesti. Lasu ilmoituksia ei kannata tehdä mutu tuntumalla kuitenkaan.

      Lainaa

    63. Leikkisä kettu 31.8.2022 8:59
      Tulos: +19 (39 ääntä)
      Ohennettu jänis: Marinin kannattajat: - Kuuntele lehdistötilaisuus ja usko kaikki mitä Marin sanoo. - Marin on vaan niin siististi cool ja ihanan nuori, paljon parempi ku vanha mies - Te vaan tupisette koska ootte niin seksitisiä eikä tämmöstä ajojahtia olis miehelle kyllä seurannut. - Ei se haittaa vaikka on [...]
      Marinin vastustajat:
      - Kirjot tairot ei ol pal paremp ko kolma:nnella luokal
      - Lukemisen ymmärtäminen on yhtä lailla jäänyt jonnekin ala-asteen tasolle
      - Pääasia että Marin on paska

      Lainaa

    64. Luiseva mehiläinen 31.8.2022 9:22
      Tulos: +16 (26 ääntä)
      Kylläpä täällä vilisee Putin-trolleja.

      Lainaa

    65. Äveriäs paprika 31.8.2022 9:48
      Tulos: -9 (27 ääntä)
      Kilokalori: Tässä on taas esimerkki ehdasta r yssän t rollista (tai kotimaisesta hyödyllisestä i diootista) joka on saanut kaikki "faktansa" jostain venäjän totuutta toitottavasta telegram-keskusteluryhmästään. Mene takaisin telegrammiin kaltaistesi pariin. Mannerheim muuten veti todistettavasti heroiinia (sen [...]
      Löin tyyppiä turpaan nakkikioskilla koska nakkikioskeilla on aina ennenkin tapeltu? Sota 2022 on oikeutettu koska aina ennenkin on sodittu? 
      Maailma muuttuu, ontuvaa vetää menneen maailman esimerkkejä nykypäivään, varsinkin kun sota-aikoina pirikin oli ihan normivaruste. Onhan sitä tuikattu elohopeaa syfilikseenkin ja käytetty ties mitä myrkkyjä kun ei ole haitoista tiedetty.

      Lainaa

    66. Tulos: -29 (37 ääntä)
      Ehdottaisin lapsille perhepalvelua Mannerheimin Lastensuojeluliiton standardien mukaisesti, varsinkin jos Marinin ura kääntyy nousuun valtionyhtiö Alkon- johdossa

      Lainaa

    67. Impotentti kurkku 31.8.2022 10:30
      Tulos: -39 (57 ääntä)
      Itse olisin enemmän huolissani siitä mikä ajaa tuollaisessa virassa toimivan ihmisen siihen että on "oikeus", niin kuin se olisi joku pakko, juoda ja juhlia. Jos ei kykene muuten päästämään höyryjä niin olisin huolissani pääministerin psyykkisestä hyvinvoinnista. Onhan se todettu monesti että ihminen palautuu parhaiten kun saa tehdä vapaa-ajalla asioita joista tykkää. Eikö tässäkin se voisi olla vain tanssimista eikä ollenkaan alkoholia? Jos työ on liian raskasta niin hänenhän ei ole pakko olla pääministeri, eikä ehkä kannata jos ei enää tässä vaiheessa kykene suhtautumaan siihen vaadittavalla vakavuudella. Lapsen turvallisuuden en usko missään kohtaa todella vaarantuneen ja mokassa vaikuttaa olevan ihminen joka tekee lastensuojeluilmoituksia hyvinkin pienestä.

      Lainaa

    68. Subwooferilla höystetty hyeena 31.8.2022 11:49
      Tulos: -13 (37 ääntä)
      Kupera herne: Kritiikki toiminnasta on aika hitokseen eri asia kuin haukkua henkilöä, kyseenalaistaa äitiyttä ja väittää narkkariksi ilman mitään todisteita. Aikoinaan mokailu oli sitä kun riekuit ympäripäissäsi, sammuit, lähdit nyrkkitappeluun, kourit/ahdistelit jne ja sitä vatvottiin pari päivää, nyt yhtäkkiä [...]
      Sanna Marin on saanut lehdistöltä pitkään hyvin lempeää ja suosiollista kohtelua, osittain juuri sukupuolensa takia. Asiaa on tutkittu vertaamalla häntä koskevaa uutisointia edelliseen pääministeri-instituutiota ravistelleeseen henkilöön, Stubbiin josta yksi esimerkki tässä: Microsoft Word - GRADU.docx (jyu.fi)
      Median ulkopuolella on öyhöttäjiä joista osa varmasti kohdistaa Mariniin vihaa mitä ihmeellisimmistä syistä, esimerkiksi sukupuolen takia. Mutta sukupuoli ei saa myöskään olla syy olla kritisoimatta. Stubb sai kritiikkiä shortseistaan, Sanna Marin humalaisesta tanssistaan. Kumpikin ravisteli instituutiota.

      Lainaa

    69. Tulos: +7 (17 ääntä)
      Laajahko sakaali: Älkää nyt hyvät ihmiset tehkö näitä kostolastensuojeluilmoituksia ihmisistä, joita inhoatte. Lastensuojelu ruuhkautuu perättömistä ilmoituksista, ja oikeasti suojelun tarpeessa olevat lapset joutuvat kärsimään.
      Mustamaalauksen ja valehtelun takia jouduin lasu syyniin ja monesti. TURHAAN

      Lainaa

    70. Tulos: -5 (9 ääntä)
      Kilokalori: Tässä on taas esimerkki ehdasta r yssän t rollista (tai kotimaisesta hyödyllisestä i diootista) joka on saanut kaikki "faktansa" jostain venäjän totuutta toitottavasta telegram-keskusteluryhmästään. Mene takaisin telegrammiin kaltaistesi pariin. Mannerheim muuten veti todistettavasti heroiinia (sen [...]
      Ei ketään kiinnosta FAKTAT VAAN FIKTIO. SUOMALAINEN HAUKKUU EI KEHU.

      Lainaa

    71. Tulos: -6 (18 ääntä)
      Eksakti vesinokkaeläin: Tuo keskustelu Marinin biletyksestä on kyllä puolin ja toisin ihan järkyttävän pimeää... Vaikka ketään tuskin kiinnostaa, niin tässä omat pointit asiasta: -Ministerillä on käsittääkseni ns. "kokonaistyöaika". Hän on töissä tarvittaessa, mutta silloin kun ei ole töissä, niin on vapaalla. Saman [...]
      Paras kommentti täällä

      Lainaa

    72. Leikkisä kettu 31.8.2022 12:25
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Subwooferilla höystetty hyeena: Sanna Marin on saanut lehdistöltä pitkään hyvin lempeää ja suosiollista kohtelua, osittain juuri sukupuolensa takia. Asiaa on tutkittu vertaamalla häntä koskevaa uutisointia edelliseen pääministeri-instituutiota ravistelleeseen henkilöön, Stubbiin josta yksi esimerkki tässä: Microsoft Word - [...]
      Myös Marin sai kritiikkiä festarilookistaan kun oli shortsit ja nahkatakki. Se ero, mikä tässä tulee esiin, on solidaarisuus. Kun naista sätitään julkisuudessa, monia muita naisia nousee myös esiin kertomaan, että kyllä on ihan normaalia ja yleistä, ei vaadi tämäkään toimenpiteitä, voitte rauhoittua. Eli lehdistö on kohdellut samalla tavoin, jostain syystä vaan miehiltä puuttuu se solidaarisuus samassa mittakaavassa?

      Lainaa

    73. Reipas paarma 31.8.2022 13:56
      Tulos: +22 (40 ääntä)
      A. Kaikki huostaanotot ei johdu vanhemmista. B. Tätä maata on johdettu aiempina vuosina enemmän kännissä kuin selvinpäin. (mm. Kekkosen saunaillat joissa tehtiin koko maata koskevia päätöksiä. C. Sanna on nuori ja nuoret käyttäytyvät juuri noin. Onneksi hän elää eikä meinaa.

      Lainaa

    74. 🇫🇮ensin 31.8.2022 15:36
      Tulos: -20 (44 ääntä)
      Kaukaa viisas lohikäärme: Esko Ahon aikana Kesärannassa sai pelata pokeria rahasta. Aho jäi velkaa usealle pelaajalle. Lisäksi Kesärannassa on vietetty useita juhlia jossa on muutama kansanedustaja sammunut saunaan. Nyt on säännöt muuttuneet. Kesärannassa ei saa saunoa, tanssia tai juoda alkoholia. Useamman vuoden olen [...]
      Miksi Marin haalasi pintaliitäjä kaverinsa KESÄRANTAAN NIMEN OMAAN sekoilee kännissä/jauhoissaan, ihan saakutin väärä paikka... Tämäkö on hänen harkinta kykynsä ja käsityksensä virka-asunnon käytöstä!?!?

      Lainaa

    75. Läpinäkymätön karjalanpiirakka 31.8.2022 15:40
      Tulos: -23 (51 ääntä)
      kyllä suomi on Hölmölä jos huväksutään pääminmisterin kännäily ja riettailu

      Lainaa

    76. Muodokas ahven 31.8.2022 20:13
      Tulos: -7 (19 ääntä)
      Ihan ok, mut ootko nähnyt Simpsonit-jakson "Himo läski Homer"? Siinä on koko Simpsonin perhe eli myös Bart ja fanit saa nauraa.

      Lainaa

    77. Ikivihreä fretti 31.8.2022 21:13
      Tulos: -6 (28 ääntä)
      Leikkisä kettu: Myös Marin sai kritiikkiä festarilookistaan kun oli shortsit ja nahkatakki. Se ero, mikä tässä tulee esiin, on solidaarisuus. Kun naista sätitään julkisuudessa, monia muita naisia nousee myös esiin kertomaan, että kyllä on ihan normaalia ja yleistä, ei vaadi tämäkään toimenpiteitä, voitte [...]
      Ei miesten tarvitse puolustaa toisiaan julkisuudessa toheloinneistaan. Miehet porskuttavat eteenpäin. Ne on niitä sovinistisia yhteiskunnan piilorakenteita ja kaksoisstandardeja.

      Lainaa

    78. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 31.8.2022 21:22
      Tulos: -27 (43 ääntä)
      Nimi: Oon samaa mieltä, että koko testi oli turha tässä vaiheessa kyseisellä menetelmällä, mutta siis tehdäänkö noita hiustestejä edes Suomessa? En ole koskaan kuullut missään yhteydessä, että tehtäisiin, vai olisiko pääministerille siis pitänyt järjestää joku erityistesti, vaikkei mitään velvoitetta [...]
      Ihan varmasti tehdään Suomessakin noita testejä. Onhan se kalliimpi varmasti mutta jos hän itse halusi todistaa ettei ollut tuolloin käyttänyt niin tämä teko ainakin itsellä näkyi aivan toisinpäin. Oletin ettei ollut käyttänyt mutta nyt olen varma että oli käyttänyt.
      Niille jotka kertovat tuosta sijaisjärjestelystä niin tiedän suurinpiirtein miten asiat toimii. Tietyt piristeet saattavat luoda kuitenkin kaikkivoipaisuudentunnetta kuten myös alkoholi joillain ihmisillä. Ensimmäisenä soitetaan kuitenkin pääministerille ja siinä kohtaa voi olla iso kynnys jättää vastaamatta ja ajatella että seuraava hoitaa etenkin jos mieli on piristeiden kirkastama ja olotila sellainen että kaikki hoituu ja onnistuu.
      Kovassa humalassa soittaja saattaa puheesta tajuta kunnon mutta nuo vauhtiaineet ei kaikilla vaikuta puheeseen mitenkään.
      Minun mielestäni Sanna Marinin toiminta kaikkine kohuineen ei anna hänestä ammattitaitoista ja luotettavaa kuvaa verrattuna tehtäväänsä. Se että hän ei kykene edes oikein ymmärtämään mikä meni vikaan kertoo siitä ettei hänellä oikeasti ole kuvaa kuinka korkeassa asemassa on ja mitä vaatimuksia se hänelle tuo.
      Miinuksista kävi selväksi että monelle hänen toimintansa on hyväksyttävää asemassaan. Itse näen asian hieman toisin. Seuraavaksi täytyy pohtia olenko liian vanhanaikainen näissä asioissa ja pitäisikö miettiä uusia näkökantoja. Tällä hetkellä olen sitä mieltä ettei pääministerin ole hyvä jauhopäissään ja tai humalassa tanssia Hyvästi selvä päivä kappaletta maailman mediassa. 

      Lainaa

    79. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 31.8.2022 21:43
      Tulos: -15 (29 ääntä)
      Lainsuojaton hamsteri: Itsehän pystyn kirjoitusasustasi lukemaan sinun olevan selkeästi sekakäyttäjä joten painoarvoa ei kommenteillasi juuri ole. Lue tuo pari kertaa ja mieti sitä että tältä te kuulostatte.
      Niin no jos sen noin ajattelee niin se on juuri noin. Jos asiaa ajattelee neutraalisti ilman poliittista värittyneisyyttä saatta luoda toisenlaisen kuvan. En pidä Marinia narkkarina tai juoppona mutta hän on saanut omilla toimillaan tilanteen vahvasti näyttämään siltä tuona iltana on nautittu mietoja ja vähän viivaa.
      Te taas kuulostatte siltä että mitä tahansa teidän fanittama henkilö tekeekin niin se on ok. Tarkoitus ei minulla ole suoranaisesti hyökätä henkilönä häntä kohtaan mutta hän sattuu olemaan pääministeri joka edustaa meidän kansaamme. Silloin täytyisi mielestäni toimia tehtävän arvon mukaisesti.
      Eli yritä ajatella että puhun pääministeristä joka olisi toiminut noin. Ajattele vaikka että se olisi Jussi Perussuomalaisista. Olisitko silti sitä mieltä että kuinka voimaannuttavaa kun joku uudistaa "pääministeriskeneä"? Eli haluatko että meillä on jatkossakin pääministerinä sometähti jonka juhlimista voi seurata instassa ja Tiktokissa koko maailman voimin vaikka hän olisi Teuvo Hakkarainen?

      Lainaa

    80. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 31.8.2022 22:10
      Tulos: -10 (26 ääntä)
      Kilokalori: Tässä on taas esimerkki ehdasta r yssän t rollista (tai kotimaisesta hyödyllisestä i diootista) joka on saanut kaikki "faktansa" jostain venäjän totuutta toitottavasta telegram-keskusteluryhmästään. Mene takaisin telegrammiin kaltaistesi pariin. Mannerheim muuten veti todistettavasti heroiinia (sen [...]
      Siis mikä kertomistani "faktoista" ei pidä paikkaansa?
      -Pääministerillä on eniten valtaa Suomessa (tarkoitan tietysti poliittista joka pitäisi asiayhteydestä ymmärtää).
      -Virtsatestissä esim. kokaiinia (todennäköisimpänä tässä asiassa pidetty aine) ei havaita 4. vuorokauden jälkeen käytöstä.
      -Hiustestinäytteellä pystytään todentamaan aineet pidemmän ajan jälkeen.
      -Minulla on vain yksi ääni vaaleissa (on ihan faktaa vaikka jollain ihmeen syyllä minua naapuriksi luuletkin jolloin niitä täällä olisi nolla mutta Venäjällä ehkä enemmänkin).
      Muita faktoja en käsittääkseni kirjoittanut. Jään odottamaan mielenkiinnolla vastausta perusteluineen.
      Mannerheim viittausta en ihan ymmärrä. Yritätkö ajaa takaa sitä että asioiden pitäisi olla kuin ennenkin? Ei äänioikeutta naisille, homoilu on rikollista, vaimon raiskaus ei ole rikollista? Minusta on ihan hyvä että tietoisuudessa on menty eteenpäin ja vanhan ajan huonot lait ja tavat on korjattu sekä pitkässä juoksussa haitalliset lääkeaineet on korvattu paremmilla vaihtoehdoilla. Yritit ilmeisesti perustella että typerä toiminta nykyisyydessä on ok jos joku on toiminut niin menneisyydessä? Ajattelen asiat hieman eri tavalla mutta saat ajatella asian noin jos haluat.
      Loppuun vielä y ksi k ysymys... Miksi sä k irjoitat näin?

      Lainaa

    81. Marinoitu kana 31.8.2022 22:17
      Tulos: -12 (22 ääntä)
      "Feissarimokat on poliittisesti sitoutumaton". Päivän paras :D

      Lainaa

    82. 🇫🇮ensin 31.8.2022 23:22
      Tulos: -23 (35 ääntä)
      🇫🇮ensin: Miksi Marin haalasi pintaliitäjä kaverinsa KESÄRANTAAN NIMEN OMAAN sekoilee kännissä/jauhoissaan, ihan saakutin väärä paikka... Tämäkö on hänen harkinta kykynsä ja käsityksensä virka-asunnon käytöstä!?!?
      Näillä pintaliitäjillä ei oo mitään asiaa sinne KESÄRANTAAN mennä häpäseen sitä paikkaa mistä suomea j"ohdetaan" PM.n toimesta,taisi PM haluta että pääsee vouhottaan kavereilleen kun voi tehä mitä ikinä haluaa ja ei tuu seuraamuksia mistään,eli kaikki tänne mulle meininki loppujen lopuksi!!!
      Mut toivottavasti näiden juttujen aika on ohi ja Suomi saadaan takaisin ja nousuun, ettei myydä ja ajeta alas kokonaan!!!
      Marin,ohisalo,Andersson on saatava pois tuolta kun realiteetit ja kansan kurimus eivät kohtaa!!!💪

      Lainaa

    83. Tulos: -18 (30 ääntä)
      Reipas paarma: A. Kaikki huostaanotot ei johdu vanhemmista. B. Tätä maata on johdettu aiempina vuosina enemmän kännissä kuin selvinpäin. (mm. Kekkosen saunaillat joissa tehtiin koko maata koskevia päätöksiä. C. Sanna on nuori ja nuoret käyttäytyvät juuri noin. Onneksi hän elää eikä meinaa.
      Niin että muutkin hölmöillyt niin sannakin saa?loistavaa logiikkaa,nuori?kohta 40v..idiootti se on vielä 70vuotiaanakin.

      Lainaa

    84. Uskoton paprika 31.8.2022 23:49
      Tulos: +10 (24 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Itse pidän ns. hiljaisena todisteena sitä että testiin mentäessä valitaan testausmenetelmä sen mukaan että kyseisen illan jäänteitä ei kyetä havaitsemaan. Hiustesti olisi ollut varma tapa lopettaa kaikki epäilykset mutta jostain syystä sitä ei valittu. Mielestäni syykin on melko selkeä. Minulle on [...]
      Hiustesti vaatii lyijykynän paksuisen määrän hiuksia. Kynisitkö itse päätäsi pelkkien päättömien huhujen takia?

      Lainaa

    85. Kaukaa viisas lohikäärme 1.9.2022 8:52
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Uskoton paprika: Hiustesti vaatii lyijykynän paksuisen määrän hiuksia. Kynisitkö itse päätäsi pelkkien päättömien huhujen takia?
      Minua hämmästyttää nämä vaatimukset hiustestistä. Hiuksia leikataan vähintään 100 mg (noin lyijykynän paksuinen tuppo, pituudeltaan vähintään 2 cm päänahasta lukien). THL oikeustoksikologian yksikkö ottaa vastaan vain tutkimuslähetteen jos pikatesti oli positiivinen ja hiustestejä tehdään vain poikkeustapauksissa.
      Hiustestin luotettavuus on melko heikko satunnaisessa käytössä. Kannabiksen käyttäjä itse kertoi kannabiksen käytöstä mutta hiustesti onnistui löytämään hieman yli puolet käyttäjistä. Hiustestiä ei edes suositella käytettäväksi satunnaisen käytön varmistamiseksi.
      • 52.3 percent of people who reported recent cannabis use
      • 65.2 percent of people who reported recent cocaine use
      • 24.2 percent of people who reported recent amphetamine use
      • 2.9 percent of people who reported recent opioid use
      Hair Drug Testing Results and Self-reported Drug Use among Primary Care Patients with Moderate-risk Illicit Drug Use
      Johtopäätös.
      Hair testing can be useful in studies with moderate-risk drug users, but the potential for under-identification of low-frequency use suggests that researchers should consider employing low detection cut-offs and using hair testing in conjunction with self-report
      Linkki tutkimukseen.

      Lainaa

    86. Järjestämätön pingviini 1.9.2022 11:20
      Tulos: -7 (19 ääntä)
      Ruokahaluton delfiini: Tämä öyhötys on oksettavaa.
      Sulla on refluksi.

      Lainaa

    87. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 1.9.2022 16:25
      Tulos: -15 (25 ääntä)
      Uskoton paprika: Hiustesti vaatii lyijykynän paksuisen määrän hiuksia. Kynisitkö itse päätäsi pelkkien päättömien huhujen takia?
      En ja ilmoittaisin sen suoraan enkä menisi tekemään silmänkääntötemppuna testiä joka ei kerro mitään. Pääministeri on kertonut että aikaa ei ole käydä Prismassa mutta aikaa on käydä terkkarissa kusemassa purkkiin ilman mitään järkevää syytä.

      Lainaa

    88. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 1.9.2022 16:29
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      Kaukaa viisas lohikäärme: Minua hämmästyttää nämä vaatimukset hiustestistä. Hiuksia leikataan vähintään 100 mg (noin lyijykynän paksuinen tuppo, pituudeltaan vähintään 2 cm päänahasta lukien). THL oikeustoksikologian yksikkö ottaa vastaan vain tutkimuslähetteen jos pikatesti oli positiivinen ja hiustestejä tehdään vain [...]
      Kiitoksia. Pitää perehtyä asiaan näköjään tarkemmin tai kerrata opintoja koska lukiessani tuosta aikanaan niin ei jäänyt sellainen kuva että olisi epäluotettava.

      Lainaa

    89. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Itse pidän ns. hiljaisena todisteena sitä että testiin mentäessä valitaan testausmenetelmä sen mukaan että kyseisen illan jäänteitä ei kyetä havaitsemaan. Hiustesti olisi ollut varma tapa lopettaa kaikki epäilykset mutta jostain syystä sitä ei valittu. Mielestäni syykin on melko selkeä. Minulle on [...]
      Tuota noin. Voisin kuvitella, ettei hius ehdi parissa päivässä edes kasvamaan riittävästi yksittäisen käyttökerran toteamiseen - tarkoitettu ylipäätään pitkäaikaisen "kemiallisen rasituksen" tutkimiseen. En tiedä millainen virtsasta otettava huumeseula Marinille tehtiin mutta noin esimerkiksi U-HuumLCt näyttää noin 400 huumetta/muuntohuumetta ja 200 lääkeainetta päälle. Eikä yksikään niistä ole kadonnut jälkiä jättämättä seuraavana päivänä. Tuli vaan mieleen, että voisi katsoa faktat kuntoon ennen kuin alkaa somessa höpisemään.

      Lainaa

    90. Hontelo kivi 2.9.2022 1:32
      Tulos: -2 (10 ääntä)
      Itseasiassa: Kannattaa ihan ensimmäiseksi lopettaa IL:n lukeminen. Tiesitkö muuten että IL:n uutispäätoimittaja Perttu Kauppisen vaimo on Kokoomuksen viestintäpäällikkö Kirsi Hölttä. Kannattaa ehkä muistaa tämä, jos vielä lukee tuota keltaista lehteä.
      Luen kyllä uutisia useista eri lähteistä, joista IL se kaikista vähäisin. Jokaisella lehdellä on myös aina, toimittajasta riippuen, puolue ja ideologisesti värittynyt tyylinsä. Tässä kyseisessä kohussa nyt ei kuitenkaan ole kyse siitä, että se itsessään olisi mitenkään väärin, että Marin pitää hauskaa. Hauskaa tottakai saa pitää, ja en edes usko, ettäkö Marin välttämättä olisi ollut erityisen päihtynyt, saati vajavainen tekemään päätöksiä. Vaikka en itse kannata vasemmisto hallitusta, olen tyytyväinen siihen, että meillä on Marin, eikä Rinne. Silti pääministerin pitäisi käyttää parempaa harkintaa siinä, mitä sinne someen päästää ja millaisen julkikuvan itsestään antaa, varsinkin näin nykyään, kun keskustelu on kovin polarisoitunutta. Koko kohu ja sen ympärillä oleva keskustelu, on ajautunut aika pahasti sivuraiteille.

      Lainaa

    91. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 2.9.2022 21:13
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Hoitsu: Tuota noin. Voisin kuvitella, ettei hius ehdi parissa päivässä edes kasvamaan riittävästi yksittäisen käyttökerran toteamiseen - tarkoitettu ylipäätään pitkäaikaisen "kemiallisen rasituksen" tutkimiseen. En tiedä millainen virtsasta otettava huumeseula Marinille tehtiin mutta noin esimerkiksi [...]
      Tuossa jo aiemmin totesinkin että tietoni hiustestistä ei välttämättä ollut oikea. Kuten sanoin niin täytyy perehtyä paremmin aiheeseen. Taisin sortua siihen mistä muita toisinaan moitin eli väitellä asiasta kun ei ole riittävää tietämystä.
      Testihän otettiin pitkän ajan jälkeen väitetystä käytöstä. Testi todistaa sen että ei ole päivittäiskäyttöä mutta ei mitään kyseiseltä illalta. 

      Lainaa

    92. apinaattori 7.9.2022 10:06
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Kaikista peleistä lasu lösy joku su epäettisestä suhtautumisesta mihinkään elävään.

      Lainaa

    93. Sivistymätön näätä 7.9.2022 16:35
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Tuossa jo aiemmin totesinkin että tietoni hiustestistä ei välttämättä ollut oikea. Kuten sanoin niin täytyy perehtyä paremmin aiheeseen. Taisin sortua siihen mistä muita toisinaan moitin eli väitellä asiasta kun ei ole riittävää tietämystä. Testihän otettiin pitkän ajan jälkeen väitetystä käytöstä. [...]
      Et taida tietää hiustestistä paljoakaan.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: bileet, juhlat, juhlinta, lastensuojelu, lastensuojeluilmoitus, lasu, pääministeri, sanna marin, tanssia