Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 83

Kun lapsi käyttää ääniohjausta...
Vanhempainilta, osa 83

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 59 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kimpoileva ämpäri 21.7.2022 0:12
      Tulos: +501 (631 ääntä)
      Tässä taas näkee, että kuka vaan idiootti voi valitettavasti lisääntyä.

      Lainaa

    2. Ymmärretty orja 21.7.2022 0:15
      Tulos: +312 (326 ääntä)
      No nyt minä tiedän, miksi tuo "Kommentoi, pliis" vauva on noin myrtsi. Hänhän ei ole saanut happea 5 sekuntiin

      Lainaa

    3. Tulos: +500 (528 ääntä)
      Mä sain joskus joululahjaksi akryylivärit. Tottakai tiedätte, mitä se tarkoittaa. Tuli permanenttitussit, spray-maalit. Lopulta alettiin vetää öljyvärejä suoneen.

      Lainaa

    4. Poropietari Ahma 21.7.2022 0:35
      Tulos: -49 (85 ääntä)
      Ei. En osaa kommentoida tähän mitään. Vetää hiljaiseksi.

      Lainaa

    5. kakkiainen 21.7.2022 0:36
      Tulos: +322 (338 ääntä)
      Olin aluksi Annen puolella, koska luulin hänen ajattelevan kuinka liidut sotkevat leikkivien lasten vaatteita. Annen viimeinen kommentti meni kyllä vähän yli.

      Lainaa

    6. Tulos: -179 (241 ääntä)
      Mitä Michael Jackson sanoi Jari Sillanpäälle kun ne katseli Yle Areenaa? -Painetaan nappulaa. -Joo, katsotaan pikku kakkosta! Jartsa hihkaisi iloisesti takaisin ja aukaisi vetoketjunsa ennen kuin tipahti lattialle kalpeena tärisemään kuin lumihankeen unohdettu Timo TA Mikkonen.

      Lainaa

    7. Saita nektariini 21.7.2022 1:20
      Tulos: +238 (244 ääntä)
      Ronde: Mä sain joskus joululahjaksi akryylivärit. Tottakai tiedätte, mitä se tarkoittaa. Tuli permanenttitussit, spray-maalit. Lopulta alettiin vetää öljyvärejä suoneen.
      Oon myös kuullut, että ihan vesiväreistäkin se voi alkaa. Vaaratonta väriä ei ole.

      Lainaa

    8. Tulos: +234 (242 ääntä)
      Ronde: Mä sain joskus joululahjaksi akryylivärit. Tottakai tiedätte, mitä se tarkoittaa. Tuli permanenttitussit, spray-maalit. Lopulta alettiin vetää öljyvärejä suoneen.

      Mä sain vahaliidut lapsena. Eihän ne kauaa riittänyt, eikä mennyt aikaakaan, kun olin siirtynyt synteettisiin. Paint, FireAlpaca, Clip Studio, koko ajan vaan kovempaan tavaraan, kunnes lopulta raijasin läppäriä ja piirtokynää vessaan, että sai vähän edes Photoshoppia avattua.

      Edelleenkin, kun pitää tekstikenttästä jotain maalata ja kopioida, tunnen, kuinka vanha suola janottaa...

      Lainaa

    9. jukkapalmu 21.7.2022 2:54
      Tulos: +256 (264 ääntä)
      Mä sain lapsena lakupiipun ja nyt vanhempana alko tekemään mieli papukaijaa ja puujalkaa.

      Lainaa

    10. Lannoitteeton fretti 21.7.2022 5:57
      Tulos: +163 (201 ääntä)
      Miksi sandra on itse lähettänyt "nokkelat" kommenttinsa? Mua ainakin ärsyttäis jos menisin lapsen kans puistoon ja hän ei pääsis keinumaan koska jonkun on pitänyt taiteilla.

      Lainaa

    11. Nidottu puuma 21.7.2022 6:53
      Tulos: +265 (297 ääntä)
      Sotkemisen "porttiteoria" on kyllä kieltämättä aika naurettava, mutta ärsyttää myös tuo Sandran asenne. Vaikka kuinka sade huuhtoisi pois, niin nyt nuo keinut ovat käyttökelvottomia seuraavaan sateeseen asti, jos ei halua sotkea vaatteitaan.

      Lainaa

    12. Tulos: +230 (250 ääntä)
      Annen porttiteoria on ehkä hieman yliampuva, mut oon silti samaa mieltä tosta sotkemisesta. Joo, väri lähtee kunnon sateessa pois mutta siihen asti keinut ovat poissa käytöstä kun sotkevat vaatteet. Kai se saa harmittaa.

      Lainaa

    13. Arvoton jänis 21.7.2022 7:15
      Tulos: +173 (189 ääntä)
      Jos nyt jätetään huomiotta Annen viimeinen kommentti (toki onhan siinä sikäli perää, että jos tuollainen sotkeminen hyväksytään niin todennäköisestihän sitä tehdään jatkossakin). Mutta Sandran kaltaisten hälläväliä vanhempien takia suurin osa leikkikenttien laitteista on aina niin nopeasti käyttökelvottomia. Inhottavaa viedä lasta leikkimään, kun sitä soraa ym sontaa annetaan niiden lasten kantaa ja työntää joka rakoon ja laitteeseen, joka johtaa väistämättä siihen, ettei ne kohta enää toimi. Kyllä siellä leiksallakin voi vähän katsoa niiden lasten perään. Hyvin ymmärtää pienikin lapsi, kun selittää, että joku menee rikki, jos sen työntää täyteen hiekkaa tai hiekkalaatikolla on inhottava leikkiä, jos sinne vie ämpärillisiä soraa/keppejä/käpyjä/lehtiä ym. Hyvin ymmärtää myös, kun sanotaan, että liiduilla piirrellään vain kiveykseen tai asfalttiin, eli maahan.

      Lainaa

    14. Tulos: +48 (48 ääntä)
      Ronde: Mä sain joskus joululahjaksi akryylivärit. Tottakai tiedätte, mitä se tarkoittaa. Tuli permanenttitussit, spray-maalit. Lopulta alettiin vetää öljyvärejä suoneen.
      Nyt katkolle siellä ja heti! Jos tuota kehitystä ei pysäytä, äkkiä huomaat pukeutuvasi lateksiasuihin.

      Lainaa

    15. Tulos: -48 (142 ääntä)
      Häh, sinne vaan kakarat leikkimään. Lähteehän liitu vaatteista pesemällä! En muutenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka vaalivat lastensa vaatteita lialta, kuin omaa sieluaan- lapset tavallisesti mahtuvat vaatteisiin vaan hetken ja sinä hetkenä olisi ehkä tärkeämpää saada leikkiä vapaasti, ilman että vanhempi kulkee perässä vouhkaamassa vaatteista.

      Lainaa

    16. Invalidi kookos 21.7.2022 7:54
      Tulos: +16 (28 ääntä)
      Miksi jotkut ihmiset kuvittelee, että jos kertoo vanhan vitsin omana tarinana, joku sen uskoisi.

      Lainaa

    17. Sukkela seppä 21.7.2022 7:54
      Tulos: -120 (138 ääntä)
      Eikös olisi helpompi kirjoittaa että 37 viikkoa. Miksi jotain ihme 31+6??

      Lainaa

    18. Tulos: +23 (89 ääntä)
      Kuka vie lapsen leikkipuistoon vaatteissa, jotka ei saa sotkeentua? Siis ei toki saa sotkea leikkipaikkoja, mutta ei silti kannata laittaa rymyhommiin mitään satasen minirodineja tai gugguita.

      Lainaa

    19. Kierrätetty sohvaperuna 21.7.2022 9:40
      Tulos: +101 (139 ääntä)
      Öm: Häh, sinne vaan kakarat leikkimään. Lähteehän liitu vaatteista pesemällä! En muutenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka vaalivat lastensa vaatteita lialta, kuin omaa sieluaan- lapset tavallisesti mahtuvat vaatteisiin vaan hetken ja sinä hetkenä olisi ehkä tärkeämpää saada leikkiä vapaasti, ilman että vanhempi kulkee perässä vouhkaamassa vaatteista.
      Ootko kokeillut leikkiä liituisissa vaatteissa? Liitu leviää joka paikkaan, ja kun se on hihoissa ja pyyhkäiset hyttysen kasvoiltasi, liitua on naamalla, liitua menee silmiin ja suuhun. Se muuten maistuu pahalta ja tuntuu tosi ikävältä, ja alkaa ehkä itkettääkin, jolloin se muju klähmääntyy kasvoille kuin laasti. Ja koska et juuri nyt ole leikkimässä kotisi vieressä vaan kauempana, menet niillä samoilla liiduilla vielä halaamaan isomummoa palvelutaloon, jossa hoitajilla on varmasti luppoaikaa ylimääräisiin lakananvaihtoihin, ja siitä prismaan, jossa kipität piiloleikkiin vaateosaston rekkien väliin, mutta sehän ei onneksi haittaa. Bussin istuimellekin voi jälkeesi istua ihan huoletta, koska liituhan lähtee kyllä pesemällä. 
      Se mitä luulet pelkäksi vaatteista vouhkaamiseksi, on ihan vaan lapsen omasta mukavuudesta huolehtimista, ja sen ohessa jopa muidenkin ihmisten mukavuudesta välittämistä. On tosiaan tärkeää saada leikkiä vapaasti, ja siksi olisikin kivaa, ettei leikkipaikkoja turhaan sotketa. Mutta sellaista silti tehdään jatkuvasti, ja siksi meillä päiväkodissa joudutaan nykyään kiertämään piha joka aamu ennen lasten ulkoiluaikaa, koska viikoittain joku reipas porukka on jättänyt sinne jälkensä. On ollut esimerkiksi mutaan sotkettuja irtokarkkeja, useammanlaista tunnistamatonta mähmää, ehtaa ihmispaskaa sekä sitä liitua. Ne kaikki on tosiaankin pestävä pois, jos haluamme, että lasten leikit sujuvat turvallisesti, ja sitä odotellessa kyseinen alue joudutaan rajaamaan lasten käytöstä pois. Se siitä leikkimisen vapaudesta.

      Lainaa

    20. Löperö kiivi 21.7.2022 9:43
      Tulos: +68 (78 ääntä)
      Kyllä se sade huuhtoo liitujäljet. Kiva vaan odotella kaksi viikkoa seuraavaa sadetta..

      Lainaa

    21. Kierrätetty sohvaperuna 21.7.2022 9:54
      Tulos: +85 (91 ääntä)
      Löperö kiivi: Kyllä se sade huuhtoo liitujäljet. Kiva vaan odotella kaksi viikkoa seuraavaa sadetta..
      Ja sen on parempi olla kerralla kunnon kaatosade, koska muuten liitu muuttuu vain värikkääksi velliksi, joka kuivuu pitkään ja silloinkin leviää entistä mehevämmin.

      Lainaa

    22. Diippi leijona 21.7.2022 10:02
      Tulos: -12 (40 ääntä)
      Kimpoileva ämpäri: Tässä taas näkee, että kuka vaan idiootti voi valitettavasti lisääntyä.
      Ei voi, mutta luonnonvalinnan kriteerit ovat vain erilaiset kuin toivoisit. Aika monelta jää kumppani löytämättä tai muuten ei päädy lisääntymiseen asti.

      Lainaa

    23. Tulos: +89 (103 ääntä)
      Mikä ihmeen kohtuvauva??? Puhuu vissiin sikiöstä.

      Lainaa

    24. Kaikkitietävä persikka 21.7.2022 10:26
      Tulos: -22 (114 ääntä)
      Sukkela seppä: Eikös olisi helpompi kirjoittaa että 37 viikkoa. Miksi jotain ihme 31+6??
      Tarkoittaa 31 viikkoa ja 6 päivää. Jostain syystä raskaana olevat kuvittelevat, että ihmisiä kiinnostaa päivälleen heidän raskautensa eteneminen.

      Lainaa

    25. Tallennettu kotieläin 21.7.2022 10:30
      Tulos: +83 (87 ääntä)
      Mimmi: Kuka vie lapsen leikkipuistoon vaatteissa, jotka ei saa sotkeentua? Siis ei toki saa sotkea leikkipaikkoja, mutta ei silti kannata laittaa rymyhommiin mitään satasen minirodineja tai gugguita.
      Kyllä sinne mennään myös polkupyörillä kaverin kanssa ihan ilman vanhempia ja minirodineja. Ne 8-vuotiaat sitten keinuvat tuossa ennen kuin tulevat ksveriporukalla teidän sohvalle pelaamaan pleikkaa.

      Lainaa

    26. Nurja jyrsijä 21.7.2022 10:31
      Tulos: +72 (102 ääntä)
      Sukkela seppä: Eikös olisi helpompi kirjoittaa että 37 viikkoa. Miksi jotain ihme 31+6??
      Kyllä 31 viikkoa ja kuusi päivää on vähän eri asia kuin 37 viikkoa. Raskauden kulku on tapana merkitä noin.

      Lainaa

    27. Kopiseva kotka 21.7.2022 11:03
      Tulos: +43 (109 ääntä)
      Kaikkitietävä persikka: Tarkoittaa 31 viikkoa ja 6 päivää. Jostain syystä raskaana olevat kuvittelevat, että ihmisiä kiinnostaa päivälleen heidän raskautensa eteneminen.
      Vauvaa odottavien ryhmässä tarkan raskausajan kesto on ihan vakio kysymyksissä, joissa haetaan apua ja vinkkejä. Puhut rumasti ihmisistä.

      Lainaa

    28. Kykenemätön peura 21.7.2022 11:16
      Tulos: +54 (58 ääntä)
      Saatiin joskus muksuina huutia, kun piirrettiin noilla liiduilla katoksen alle, ja jouduttiin pesuhommiin. Ei tehty toiste vaan jatkossa piirreltiin vain asfalttiin, josta sade huuhtoi värit pois. Nykyn naapurin lapsien asfalttitaidetta on ihan kiva katsella ohi kävellessä, mutta ärsyttäisi, jos piirtelisivät tuohon tapaan vaikka pihapenkkeihin tai leikkipaikalle.

      Lainaa

    29. Päheä neuvonantaja 21.7.2022 11:18
      Tulos: +43 (51 ääntä)
      Öm: Häh, sinne vaan kakarat leikkimään. Lähteehän liitu vaatteista pesemällä! En muutenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka vaalivat lastensa vaatteita lialta, kuin omaa sieluaan- lapset tavallisesti mahtuvat vaatteisiin vaan hetken ja sinä hetkenä olisi ehkä tärkeämpää saada leikkiä vapaasti, ilman että vanhempi kulkee perässä vouhkaamassa vaatteista.
      Kaikki väriliidut eivät lähde pesemällä vaikka mainostetaan vesiliukoiseksi. Lapsen valkoinen paita on täynnä punaisia tahroja jotka eivät lähde pesussa.

      Lainaa

    30. Kamala kohtuvauva 21.7.2022 12:14
      Tulos: +20 (52 ääntä)
      Jussi: Mikä ihmeen kohtuvauva??? Puhuu vissiin sikiöstä.
      Neuvolapsykologit puhuu ainakin kohtuvauvoista. Sikiö on kuulemma jotenkin "kylmä" ilmaisu. Ei auttanut, vaikka itse sanoin etten pidä termistä kohtuvauva, koska se kuulostaa hölmöltä. Joka kerta silti puhutaan kohtuvauvasta..

      Lainaa

    31. Kuuro hilleri 21.7.2022 12:19
      Tulos: +55 (65 ääntä)
      Kaikkitietävä persikka: Tarkoittaa 31 viikkoa ja 6 päivää. Jostain syystä raskaana olevat kuvittelevat, että ihmisiä kiinnostaa päivälleen heidän raskautensa eteneminen.
      Lääkäreitä yms ei esim kiinnosta kuinka mones viikko on meneillään, he haluaa tietää täydet viikot ja tarkat päivät siihen päälle. Ehkä, kun terveydenhuollossa puhutaan esim 31+6, niin se jää sieltä päähän ja siirtyy muuhunkin käyttöön.

      Lainaa

    32. Tulos: -22 (58 ääntä)
      Onhan toi nyt höhlä, mutta silti aika harmiton jäynä liiduilla. Etenkin jos sadetta tulossa niin todella harmiton. Annesta tukee mieleen, että hänellä on se kaksivuotias (tai ei lasta lainkaan) eikä oikein osaa ajatella, että leikkipuistot on myös, tai jopa enemmän, sellaisille 5-9-vuotiaille, jotka kulkee jo itsekseenkin tilanteen mukaan ja leikkivät puistossa vähän hurjemmin kuin alle leikki-ikäinen. Ja osa leikeistä on aikuisen mielestä sotkevia ja ärsyttäviä. Ajattelisin, että jos ne ei satuta ketään, riko mitään, eikä aiheuta pysyvää vahinkoa niin se on aika harmitonta. Noista keinoista tosiaan vaatteet tulee liituun. Toisaalta liitu lähtee aika hyvin se enin ja häiritsevin ravistamalla, pyyhkimällä ja harjaamalla ja loppu sit pesussa.

      Lainaa

    33. Harmaa kivi 21.7.2022 12:59
      Tulos: +13 (45 ääntä)
      Kaikkitietävä persikka: Tarkoittaa 31 viikkoa ja 6 päivää. Jostain syystä raskaana olevat kuvittelevat, että ihmisiä kiinnostaa päivälleen heidän raskautensa eteneminen.
        Ihmiset jakautuvat kahteen kastiin: ne joita ei kiinnosta koko raskaus laisinkaan, ei edes kuukausi, ja heihin (kanssaodottajat, odottajan puoliso/kumppani, terveydenhuoltoporukka) jotka haluavat juurikin tietää viikot ja päivät ja haluaisivat varmaan tunnitkin, jos se onnistuisi. Joten sori, puhut asiasta josta et mitään tiedä. 
        Mitä liituihin tulee, en päästäisi omaani sotkemaan tuolla tavalla, se on vähän ikävää jos vaikkapa väsy vanhempi haluaisi istuutua keinuun jälkikasvunsa viereen. Mutta en kyllä osaisi hermostuakaan -lapsi on joka tapauksessa kuran ja hiekan peitossa leikittyään, joten ei kannata suunnitella suunnistavansa puistosta suoraan kaupoille/ isovanhemman luo/ jotain, mahdollisuus että on syntynyt joku suurempi sotku on sen verran suuri. Ja valkoinen paita taaperolla on pelkkää ikävyyksien kerjäämistä. Likainen karkki, tai ihmisen uloste jonka joku mainitsi (Mitä? Miten? Kuka hitto tekisi tuollaista?) on eri asia -se vaatii jonkinlaista tahallisuutta, ja on sitä paitsi vaarallista, tuollaisen liitusekamelskan saisi lapsi aikaan ihan ymmärtämättömyyttään. Kasvattaa tietysti pitäisi, sen ymmärryksen lisäämiseksi, mutta en nyt katsoisi että meillä on tuleva terroristi, jos joku vanhempi ei tajunnut, että liidut antaessa pitää mainita, että keinuja sitten ei koristella.

      Lainaa

    34. Alennettu viikuna 21.7.2022 13:26
      Tulos: -16 (36 ääntä)
      Lannoitteeton fretti: Miksi sandra on itse lähettänyt "nokkelat" kommenttinsa? Mua ainakin ärsyttäis jos menisin lapsen kans puistoon ja hän ei pääsis keinumaan koska jonkun on pitänyt taiteilla.
      Katuliitu lähtee ihan pesukoneessa pois. En stressais.

      Lainaa

    35. Tosikko kiivi 21.7.2022 13:29
      Tulos: -6 (38 ääntä)
      Öm: Häh, sinne vaan kakarat leikkimään. Lähteehän liitu vaatteista pesemällä! En muutenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka vaalivat lastensa vaatteita lialta, kuin omaa sieluaan- lapset tavallisesti mahtuvat vaatteisiin vaan hetken ja sinä hetkenä olisi ehkä tärkeämpää saada leikkiä vapaasti, ilman että vanhempi kulkee perässä vouhkaamassa vaatteista.
      Niinpä. Sääliksi käy lapsia jotka eivät pääse mukaan kuraleikkeihin kun äiti suuttuu.

      Lainaa

    36. Kaikkitietävä persikka 21.7.2022 13:50
      Tulos: -44 (78 ääntä)
      Kopiseva kotka: Vauvaa odottavien ryhmässä tarkan raskausajan kesto on ihan vakio kysymyksissä, joissa haetaan apua ja vinkkejä. Puhut rumasti ihmisistä.
      Anteeksi, saisinko raskautesi vielä tunnin tarkkuudella? Kun sillä on varmasti enemmän merkitystä kuin esim. yksilöllisillä eroilla. 🥱

      Lainaa

    37. Nuutunut kivi 21.7.2022 15:13
      Tulos: +11 (17 ääntä)
      Samaistun Seppoon. Samoin kävi itselle, kun xxx jatko-osia etsin. Ei ollut ihan sitä mitä etsin.

      Lainaa

    38. Pehmeä jänis 21.7.2022 15:26
      Tulos: +6 (28 ääntä)
      Kimpoileva ämpäri: Tässä taas näkee, että kuka vaan idiootti voi valitettavasti lisääntyä.
      Nehän ne just nimenomaan lisääntyy

      Lainaa

    39. Pinkki karhu 21.7.2022 16:36
      Tulos: +20 (24 ääntä)
      Öm: Häh, sinne vaan kakarat leikkimään. Lähteehän liitu vaatteista pesemällä! En muutenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka vaalivat lastensa vaatteita lialta, kuin omaa sieluaan- lapset tavallisesti mahtuvat vaatteisiin vaan hetken ja sinä hetkenä olisi ehkä tärkeämpää saada leikkiä vapaasti, ilman että vanhempi kulkee perässä vouhkaamassa vaatteista.
      Sotkuisimmat leikit oli muutenkin niitä hauskimpia...

      Lainaa

    40. Silmiinpistävä taikuri 21.7.2022 16:42
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      Itse tuohon vauva-ryhmään kuuluvana, sieltä sais niin paljon materiaalia tänne.... :D

      Lainaa

    41. Aurinkolasiton Noita 21.7.2022 16:43
      Tulos: +38 (38 ääntä)
      Kun XxX leffa aikoinaan ilmestyi laittomille sivuille ladattavaksi, pakkohan se oli heti nähdä. Olin lähdössä työharjoitteluun päiväksi ja ajattelin katsoa leffan sitten illalla kotiin tullessa. Hakusanalla löytyi aika tolkuton määrä ladattavaa, ja aika arvalla valitsin joukosta muutaman tuoreimman. Kotiinpalatessa oli kone täynnä jos jonkinmoista pornoa, kohokohtana jäällä suoritettu yhdyntä samalla luistimilla tanssiessa. Siihen jäi jatkossa kaikki muukin laiton latailu. 😅

      Lainaa

    42. Elämätön sotilas 21.7.2022 17:03
      Tulos: -11 (45 ääntä)
      Mikä siinä on, että vaatteita pitää varjella? Eikö se pesukone linkoa joka tapauksessa päivittäin lapsellisessa perheessä? Usempaan otteeseen? Ennen kuin joku kertoo, kuinka ulkovaatteet kuluu pestessä tjsp, kohta ne jo kasvaa niistä ulos muutenki.

      Lainaa

    43. Kuohittu tuhatjalkainen 21.7.2022 17:11
      Tulos: -16 (22 ääntä)
      Päheä neuvonantaja: Kaikki väriliidut eivät lähde pesemällä vaikka mainostetaan vesiliukoiseksi. Lapsen valkoinen paita on täynnä punaisia tahroja jotka eivät lähde pesussa.
      Jaa.

      Lainaa

    44. Järkkymätön pupu 21.7.2022 17:15
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Puskaradio Kokkola 💜 Tuohan ei ole lähellekkään sen parasta antia.

      Lainaa

    45. Räväkkä kirsikka 21.7.2022 17:47
      Tulos: -2 (6 ääntä)
      Voi, kun englanninkielisetkin oppisivat kirjoittamaan. Olisi helpompaa kaikille.

      Lainaa

    46. Hankaloittava näyttelijä 21.7.2022 22:17
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Olihan tuo aika pirullinen nimi leffalle, siis se vin dieselin XXX leffa. Tuli silloin kun oli nuori eikä tiennyt että kolmella äksällä myös likaisempi merkitys.

      Lainaa

    47. Tulos: +20 (26 ääntä)
      Elämätön sotilas: Mikä siinä on, että vaatteita pitää varjella? Eikö se pesukone linkoa joka tapauksessa päivittäin lapsellisessa perheessä? Usempaan otteeseen? Ennen kuin joku kertoo, kuinka ulkovaatteet kuluu pestessä tjsp, kohta ne jo kasvaa niistä ulos muutenki.
      Siinä oon samaa mieltä että ulkovaatteet saa likaantua ihan rauhassa ja ne on helppo pestä. Sen sijaan sohvan, (eteisen) maton ja seinien pesu ärsyttää, jos ei ehdi pikapikaa kantaa lasta suihkuun. Ne hiuksetkin nimittäin pitää pestä.

      Lainaa

    48. Kesy viikuna 22.7.2022 0:51
      Tulos: -18 (26 ääntä)
      Alennettu viikuna: Katuliitu lähtee ihan pesukoneessa pois. En stressais.
      Meinasitko viedä ne leikkipuiston keinut ja pestä omassa pesukoneessa?
      Ei v***u mikä urpo.

      Lainaa

    49. Hauska avokado 22.7.2022 12:57
      Tulos: +4 (22 ääntä)
      Kesy viikuna: Meinasitko viedä ne leikkipuiston keinut ja pestä omassa pesukoneessa? Ei v***u mikä urpo.
      Tiesitkö että tyhmää esittämällä teet itsesi vain tyhmäksi. Et fiksuksi tai nokkelaksi.

      Lainaa

    50. Muikea Mastodontti 22.7.2022 17:15
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Sukkela seppä: Eikös olisi helpompi kirjoittaa että 37 viikkoa. Miksi jotain ihme 31+6??
      "31 viikkoa 6 päivää"

      Lainaa

    51. Toimeton kivi 23.7.2022 4:48
      Tulos: +13 (25 ääntä)
      Sandra on tavallaan oikeassa, että liitujahan nämä vain, mutta kun et opeta lapsellesi tapoja, niin sinne maalipulloa kohti tuosta jatketaan. Ei sekään väärin ole, että maalailee maaleilla kun katsoo sopivan paikan ja leikkikentällä ei ole sopivaa maalata edes liiduilla keinuja jne missä ihmiset istuvat. Ihan eri maalailla katuun kun se ei jää muiden vaatteisiin, mutta jos näen lapsen (ihan sama kenen) puistossa maalaamassa liiduilla keinuja tai liukumäkeä puutun aivan varmasti asiaan. Kyllä me aikuiset voimme neuvoa lapsille miten käyttäytyä eikö? Jos olet itse tyhmä ja lapsellinen, älä neuvo mitään.
      Elämätön sotilas: Mikä siinä on, että vaatteita pitää varjella? Eikö se pesukone linkoa joka tapauksessa päivittäin lapsellisessa perheessä? Usempaan otteeseen? Ennen kuin joku kertoo, kuinka ulkovaatteet kuluu pestessä tjsp, kohta ne jo kasvaa niistä ulos muutenki.
      Ei meillä tarvitse pestä päivittäin vaatteita, koska käymme puistoissa joissa ei sotketa kaikkea. Toki jos et opeta lastas edes syömään vaan mielummin peset ruuat rinnuksilta, niin sitä pesukonetta saa käyttää, mutta kun vähän panostaa siihen lapsensa oikeaan suuntaan ohjaamisessa, niin kummasti vähenee ongelmat. Näin kesällä varsinkaan kun ei ole tapana käyttää tuulipukua, että muiden sotkut ei tartu ulkona vaatteisiin. Miks minun pitäisi pestä pyykkiä sen takia, että muut vanhemmat ovat laiskoja, eivätkä opeta lapsilleen perus käytöstapoja? Lapset on lapsia ja niiden pitää antaa leikkiä, mutta saa niille myös ne tavat opettaa.

      Lainaa

    52. Luettava hylje 23.7.2022 12:29
      Tulos: -13 (25 ääntä)
      Toimeton kivi: Sandra on tavallaan oikeassa, että liitujahan nämä vain, mutta kun et opeta lapsellesi tapoja, niin sinne maalipulloa kohti tuosta jatketaan. Ei sekään väärin ole, että maalailee maaleilla kun katsoo sopivan paikan ja leikkikentällä ei ole sopivaa maalata edes liiduilla keinuja jne missä ihmiset [...]
      Voiko ihminen olla oikeasti noin kujalla, vai oletko vain ihan tuore äiti? Jos lapsi ei sotke vaatteitaan hiekkalaatikolla, jokin on vialla.

      Lainaa

    53. Alice Wonderland 25.7.2022 0:05
      Tulos: +18 (26 ääntä)
      Miten minusta tuntuu että nämä Feissarimokien kommentit on muuttunut ilkeämpään suuntaan? 😕 Jos joku kirjoittaa vauvaryhmään kysymyksen, niillä viikot+päivät merkinnällä on väliäkin (sikiön kehityksessä tapahtuu paljonkin jopa päivien sisään). Joka tapauksessa tätä kysymystä ei feissarimokien arvovaltaiselle lukijakunnalle ole suunnattu, mutta tuo merkitätapa mihin on takerruttu ei se moka edes ollut. Toisaalta hyvä että kysyy, vaikka onkin vähän hassu huoli. Toiset vetää tupakkaa ja viinaa eikä kysy keltään mitään.

      Lainaa

    54. Alice Wonderland 25.7.2022 0:11
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Kyllähän lapset saa välillä pöhköjä ideoita, jotka tuntuu hauskoilta siinä hetkessä. Puistoon seuraavaksi tulevat lapset/vanhempansa taas ei välttämättä halua tieten tahtoen sotkea vaatteita. Kyllä minä ainakin suunnittelen käynnit niin että voin käydä kaupassa tai mennä kylään, kirjastoon tai minne tahansa myös puistoilun jälkeen. Hiekan tai muun aineksen putsaus onnistuu, mutta tuollaisen liitumäärän kanssa jäisi kyl kiikkumiset väliin, ihan vain koska en haluaisi putsata lastenvaunuja huvin vuoksi. Joskus naapurin lapset piirtää koko talonyhtiön pihan sentilleen näillä liiduilla kuivan kauden aikana ja minä joudun koirieni ja lastenvaunujeni kanssa kulkemaan sen sotkun läpi. Sitten matolla onkin sini-lila-keltaisia tassun ja pyörän jälkiä koko matkan kylpyhuoneeseen. En koskaan ole alkanut raivoamaan tästä kenellekään, mutta ihan vain tiedoksi että kyllähän tällaiset harmittomat sotkutkin joskus harmittaa.

      Lainaa

    55. Koeajettu noita 25.7.2022 9:07
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      kakkiainen: Olin aluksi Annen puolella, koska luulin hänen ajattelevan kuinka liidut sotkevat leikkivien lasten vaatteita. Annen viimeinen kommentti meni kyllä vähän yli.
      Ymmärrän kyllä sikäli, että tuossa on vanhemmille opettamisen paikka siitä mihin saa piirrellä välineistä viis. Ei meiltäkään varasteta kuin itse laitetut aurauskepit, mutta kyllä se alkaa ketuttaa, kun niitä on jo kuusi varastettu kolmena eri vuonna. Arvostaisin, jos vanhemmat olisivat opettaneet lapsilleen, että toisten omaisuuteen ei kajota ja älä revi niitä keppejä maasta, koska aura ei erota missä menee ojan reuna.

      Lainaa

    56. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Kimpoileva ämpäri: Tässä taas näkee, että kuka vaan idiootti voi valitettavasti lisääntyä.
      Niinpä, faceen tulee avautumaan vaikka olisi voinut soittaa poliisin paikalle ja tehdä rikosilmoituksen vandalismista!
      Tulee varmaan omista lapsista oikeita ilopillereitä :D

      Lainaa

    57. Tilattava tuhatjalkainen 29.7.2022 14:57
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Sukkela seppä: Eikös olisi helpompi kirjoittaa että 37 viikkoa. Miksi jotain ihme 31+6??
      Se on kylläkin päivää vaille 32 viikkoa, jos on 31+6. Ei siis vielä lähelläkään viikkoa 37. 
      Ole hyvä!

      Lainaa

    58. Päiväämätön hampurilainen 15.3.2024 20:09
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Mai lidul poni on mainiota foneettista englannin kirjoitusta..

      Lainaa

    59. Epänormaali kyyhky 8.10.2024 11:40
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Vertailua: Jos jonkun kotiovi ja seinät sotkettaisiin liidulla, niin tuskin reaktio olisi "kyllähän tuo sateella lähtee". Ehei. Siitä tehtäisiin rikosilmoitus, koska kyse on vahingonteosta. Mutta kun kyse on julkisista alueista, ja lapset syyllisinä, niin se on jotenkin hyväksyttävämpää? Toki jos kyseessä on "entitled parents", mikään looginen keskustelu ei ole mahdollista, koska juuri heidän lapset ovat aina täydellisiä ja syyttömiä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: happi, kuva, leikkipuisto, liituvärit, my little pony, niistää, pidättää hengitystä, pikku kakkonen, raskaana, raskaus, siri, sotkea, vanhemmat, vanhemmuus, vin diesel, ääniohjaus